W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Książka pokazuje, w jaki sposób wykorzystać i powiązać siłę zgodności zewnętrznej pomiędzy środowiskiem rynkowym i zasobami, kompetencjami firmy oraz oferowanymi produktami, i zgodności wewnętrznej pomiędzy strategią, strukturą, procesami biznesowymi
a stylem zarządzania firmą w celu zbudowania silnej reputacji zapewniającej znaczne korzyści czy trwałą przewagę konkurencyjną. Przedstawia sposoby ilościowego wyrażania czy szacowania wartości reputacji ? kardynalny wymóg jej efektywnego zarządzania. Odpowiada na pytanie, ile jest warta reputacja firmy poprzez określenie relacji pomiędzy nią a wartością finansową akcji korporacji. W jednym z rozdziałów publikacji skupiono uwagę na koncepcji marketingu reputacji firmy znacznie różniącej się od tradycyjnej koncepcji marketingu reputacji produktu czy usługi. Przedstawione w nim pojęcia, zasady, procesy i strategie mają wartość poznawczą nie tylko dla zarządów firm amerykańskich, kadry naukowej i studentów szkół biznesowych czy zarządzania tego kraju, lecz dla zarządów firm, organizacji i uczelni wyższych każdego kraju, w tym także polskich, przed którymi stoi pilne wyzwanie tworzenia czy odbudowy i ochrony dobrej reputacji firm czy organizacji.
Publikacja ma na celu przedstawienie węzłowych problemów oznaczeń odróżniających w prawie Wspólnot Europejskich wynikających z Pierwszej Dyrektywy Rady Nr 89/104 mającej na celu zbliżanie ustawodawstwa Państw Członkowskich odnoszących się do znaków towarowych oraz Rozporządzenia Rady Nr 40/94 w sprawie wspólnotowego znaku towarowego. Poza omówieniem przepisów prawa publikacja wskazuje także „kamienie milowe” orzecznictwa europejskiego, dzięki czemu stanowi cenną pomoc dla osób zainteresowanych tajnikami prawa znaków towarowych.
Nieumiejętne komunikowanie się spowalnia, a czasami wręcz hamuje swobodny rozwój. Utrudnia nawiązywanie kontaktów i przeszkadza w osiąganiu porozumienia. I co najboleśniejsze, nie sprzyja nawiązywaniu bliskich, głębokich więzi. Jednak osoby, które potrafią efektywnie się porozumiewać, zazwyczaj dużo łatwiej znajdują pracę, pozyskują klientów, są doceniane w pracy, mają udane związki oraz relacje z przyjaciółmi. Możemy zatem stwierdzić, że komunikowanie się jest podstawą w układach biznesowych, sprawach rodzinnych i relacjach uczuciowych. Jest kluczową umiejętnością człowieka. Potwierdzają to moje wieloletnie obserwacje. Ludzie, którzy potrafili rozmawiać, naprawdę zmieniali swoje życie na lepsze. Odnosili sukcesy w pracy i życiu prywatnym. Stawali się szczęśliwsi.
Nawet jeśli uważasz, że nie masz większych problemów z porozumiewaniem się, weź pod uwagę, iż zawsze można robić to szybciej, bardziej skutecznie i bez stresu.
Ta książka jest poradnikiem, który traktuje:
• o tym, dlaczego skuteczna komunikacja jest ważna;
• o złożoności procesu komunikacji;
• o podstawowych błędach w komunikacji;
• o tym, jak unikać błędów i co powinno się robić w zamian;
• o podstawowych narzędziach utrzymywania rozmowy na właściwym kursie i docierania do wybranego portu;
• o tym, jak sobie radzić z reakcjami swoimi i innych.
Jeśli jesteś:
mężem bądź żoną;
dziewczyną swojego chłopaka lub chłopakiem swojej dziewczyny;
rodzicem bądź dzieckiem;
nauczycielem lub uczniem;
szefem bądź pracownikiem…
to niewątpliwie książka dla ciebie! Dlaczego? Ponieważ to bardzo praktyczna książka z przykładami typowych błędów w komunikacji i prostymi radami, jak poprawić swoje stosunki międzyludzkie za pomocą skutecznego porozumiewania się. Książka jest bogato ilustrowana świetnymi rysunkami Kate Bauer. Jest śmieszna, w zabawny sposób mówi o poważnych problemach z komunikacją. Po jej przeczytaniu będziesz wiedzieć, jak:
prowadzić właściwie rozmowę,
budować pozytywne relacje z rozmówcą,
przekonywać do swojego zdania,
interpretować zachowania innych,
radzić sobie z trudnymi rozmówcami,
panować nad swoimi emocjami,
mówić tak, aby być zrozumianym,
zostać Ekspertem Skutecznego Porozumiewania się (ESP).
OPINIE
Ta książka jest doskonałym dowodem na to, że nawet pozornie nieatrakcyjny czy nudny temat można przedstawić w sposób niezwykle interesujący. Jeśli do tej pory przestudiowali państwo wiele opracowań na temat komunikacji, po przeczytaniu tej książki na pewno zadacie sobie pytanie: „Po co było tracić na nie czas?”. Macie bowiem przed sobą bardzo ciekawą mieszankę dobrego humoru (zapewniam, że będziecie śmiać się przy jej czytaniu i cytować ją w towarzystwie) oraz praktycznej wiedzy, dotyczącej tego, jak lepiej rozumieć innych i być przez nich rozumianym. Po przeczytaniu tej książki będziecie mieli tylko jeden problem: jak podrzucić ją żonie, teściowej i szefowi?
- Jerzy Paluch wiceprezes firmy Emerson Polska
Doskonały podręcznik dla tych, którzy chcą lepiej porozumiewać się z innymi; dla tych, którzy cenią sobie dobre relacje w pracy; dla tych, którzy chcą wpływać na swoich klientów. Ale też dla klientów, którzy chcą być przygotowani na manipulacje innych. To książka, która nauczy początkujących, jak komunikować się z innymi, a znawcom tematu podpowie wiele praktycznych rozwiązań, które tylko wydają się oczywiste. (…) Tę książkę powinniśmy mieć zawsze pod ręką. Wszyscy. Nie tylko specjaliści od komunikacji.
- Wojciech Łukowski Dyrektor Marketingu Net Instytut, Instytut Lotnictwa w Warszawie
Ponadczasowa, przenikliwa, intrygująca, prowokująca i na wskroś praktyczna. Do tego zabawna. Dla każdego. Bez względu na to, kim jest. Obowiązkowa lektura dla każdego człowieka, dla którego komunikacja z innymi ludźmi to jeden z kluczowych czynników sukcesu. (…) Jeśli myślisz, że komunikacja to tylko kompetencja menedżerów, a sam nie musisz nic w tej materii robić i chcesz, by to inni wpływali na twoje życie, nawet nie otwieraj tej książki. Po jej lekturze już nic nie będzie takie jak przedtem. Ale jeśli zaryzykujesz…
- Zbigniew Brzeziński, CEO, Interim Manager, Executive Coach, ZB Corp.
Komunikowanie się to jedna z tych umiejętności, z którymi stykamy od dziecka. Czy to czyni nas mistrzami komunikacji? Autorka przybliża nam w lekki, dowcipny i przejrzysty sposób to zagadnienie. Osobiste przykłady, ćwiczenia, sentencje ułatwiają poznanie sposobów skutecznej komunikacji i pomagają porzucić nieefektywne i niszczące relacje zawodowe i prywatne. Rekomenduję.
- Grzegorz Turniak, prezes BNI Polska
Zaawansowany podręcznik z zakresu zarządzania ryzykiem.
W części pierwszej, ogólnej, omówione zostały narządzia zarządzania ryzykiem, bez odnoszenia ich do konkretnego podmiotu gospodarczego.
W części drugiej problematyka zarządzania ryzykiem została przedstawiona w odniesieniu do 3 rodzajów podmiotów gospodarczych, którymi są: bank, zakład ubezpieczeń i przedsiębiorstwo.
Książka w przystępny, a jednocześnie kompleksowy sposób ukazuje ogólne zasady, standardy techniki przygotowywania biznesplanów. Autor, bazując na bogatych własnych doświadczeniach wyniesionych z wieloletniej praktyki doradczej, jak również znajomości planów finansowych opracowywanych przez najlepsze krajowe i zagraniczne firmy konsultingowe, które wielokrotnie opiniował i recenzował, wyjaśnia jak budować profesjonalny biznesplan, a także czym się kierować dokonując analizy i oceny tego dokumentu. W książce zwrócono uwagę na kluczową rolę biznesplanu w uruchamianiu działalności gospodarczej, zarządzaniu strategicznym, podejmowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych, restrukturyzacji, likwidacji i wycenie przedsiębiorstw, a także konkursach na kontrakty menedżerskie. Publikacja skierowana jest do tych wszystkich, którzy stoją przed zadaniem przygotowania biznesplanu, wszechstronnej jego oceny oraz podjęcia na tej podstawie ważnych decyzji.
Zapewnienie konkurencyjności jest we współczesnym świecie jednym z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stają wszystkie podmioty gospodarcze. Szczególnego znaczenia nabiera zaś w Polsce, która po wstąpieniu do Unii Europejskiej przygotowuje się teraz do przystąpienia do strefy euro. Rozwiązanie tego problemu wymaga znajomości i umiejętności powiązania wielu zjawisk i uwarunkowań pochodzących z różnych dziedzin wiedzy.
Książka zawiera kompleksowy wykład na temat konkurencyjności w skali makro (gospodarki), mezo (sektorów) i mikro (przedsiębiorstw, w tym MSP). Porządkuje i systematyzuje wiedzę rozproszoną do tej pory fragmentarycznie w wielu publikacjach.
Autorzy przedstawiają w nim:
- prodstawy teoretyczne i terminologię, problemy konkurencyjności związane z globalizacją i procesami integracyjnymi, wyniki przeprowadzonych badań, doniesienia najnowszej literatury światowej, dużą liczbę przykładów pochodzących z praktyki gospodarczej. Publikacja jest z jednej strony podręcznikiem pomocniczym do przedmiotów związanych z konkurencyjnością, wykładanych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania, z drugiej zaś znakomitą lekturą dla praktyków poszukujących wiedzy i inspiracji, jak zapewnić swoim firmom przewagę na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.
Publikacja jest przeznaczona zarówno dla praktyków pragnących zgłębić meandry tej trudnej sfery zarządzania, jak i studentów uczelni wyższych jako podręcznik do zarządzania marketingiem. Jej struktura jest zgodna z minimum programowym opracowanym dla kierunku ?zarządzanie". Książka zawiera wiedzę teoretyczną popartą licznymi przykładami z praktyki gospodarczej. Autor przedstawia takie zagadnienia, jak: istotę, funkcje i proces zarządzania marketingowego, jego organizację, cele marketingowe, planowanie strategii marketingowej, kontrolowanie planu, specyfikę motywacji w działalności marketingowej, powstawanie i rozwiązywanie specyficznych konfliktów w marketingu oraz nowe wyzwania, przed jakimi stają menedżerowie przedsiębiorstw.
Podręcznik został opracowany na podstawie programu nauczania ekonomiki zawartego w dokumentacji programowej dla zawodu technik ekonomista nr 341[02]/MEN/2008.05.20, który obowiązuje od roku szkolnego 2008/2009.
Składa się z:
- części I, która obejmuje elementy kultury zawodu zawarte w pierwszym, drugim,
trzecim i czwartym dziale programowym przedmiotu ekonomika,
- części II, która dotyczy działalności produkcyjnej, handlowej i usługowej jednostki
organizacyjnej, co stanowi treści piątego działu programowego przedmiotu ekonomika,
- części III, która obejmuje zasoby majątkowe jednostki organizacyjnej i źródła ich
finansowania, co stanowi treści piątego działu programowego przedmiotu ekonomika.
Każda część podzielona jest na rozdziały i podrozdziały odpowiadające treściom nauczania
w poszczególnych działach programowych. Każdy rozdział zawiera:
- odniesienie do standardu wymagań egzaminacyjnych i określenie umiejętności ucznia,
które musi nabyć, aby je osiągnąć,
- podstawowe treści nauczania i wskazanie adekwatnych pozycji literatury,
- różnego typu zadania testowe, wśród których dominują zadania wielokrotnego wyboru
przygotowane zgodnie z zasadami pomiaru dydaktycznego (z którymi uczeń spotyka
się na etapie pisemnym egzaminu zawodowego).
Niniejsza książka omawia zatem szczegółowo zarówno krajowe postępowanie łączeniowe, jak i również procedury transgraniczne. Celem uzyskania większej przejrzystości w odrębnym rozdziale zestawione zostały wzajemne podobieństwa i różnice pomiędzy wskazanymi procesami.
Książka jest pierwszą na naszym rynku monografią poświęconą funkcjonowaniu łańcuchów dostaw na rynku żywności w Polsce. Podstawową tezą pracy jest ukazanie konieczności wykorzystania technologii informacyjnych do budowy nowoczesnych łańcuchów dostaw żywności jako jednego z istotniejszych warunków konkurencyjności polskiej żywności na rynkach europejskich. Wiąże się to ze stworzeniem strategii przebudowy łańcuchów dostaw opartej na zastosowaniu technologii informacyjnych co prowadzi do wzrostu ich przezroczystości dzięki zapewnieniu: standardów jakościowych, bezpieczeństwa żywności, a także innowacyjności nowych produktów, technologii, rozwiązań organizacyjnych. Działania te umożliwiają zbudowanie więzi partnerskich między uczestnikami łańcuchów dostaw i elastyczne dostosowanie się do coraz bardziej zmiennych warunków rynkowych.
Książka jest adresowana w pierwszym rzędzie do pracowników naukowych zainteresowanych problematyką zarządzania. Prezentuje wyniki analiz i badań nowych kierunków zarządzania oraz kształtowania współczesnych paradygmatów nauk o zarządzaniu, prowadzonych przez wybitnych znawców problematyki. Może być przydatna także dla doktorantów oraz studentów piszących prace dyplomowe z tematyki zarządzania. Wskazując na nowe kierunki zmian w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, powinna wspierać przygotowanie kadry kierowniczej do nowych standardów zarządzania.
Juliusz Engelhardt, ur. 1 stycznia 1955 roku. Absolwent Politechniki Szczecińskiej. Profesor nauk ekonomicznych. Wykładowca Uniwersytetu Szczecińskiego. Jest specjalistą w dziedzinie ekonomiki transportu kolejowego.
W latach 1992-1993 ekspert Sejmowej Komisji Handlu i Usług oraz doradca Dyrektora Generalnego PKP. Od marca 1994 r. do stycznia 1996 r. I zastępca Dyrektora Generalnego PKP. W latach 1996- 1997 ekspert Rady PKP I kadencji ds. ekonomiczno-finansowych.
Jest autorem lub współautorem ok. 200 publikacji naukowych, w tym ?Transport kolejowy w Polsce w warunkach transformacji gospodarki?, ?Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski?, ?Transport?, monografii ?Restrukturyzacja przedsiębiorstw transportowych?, podręczników akademickich, w tym ??Transport kolejowy. Organizacja, gospodarowanie, zarządzanie? i skryptów, artykułów w prasie krajowej i zagranicznej, a także licznych prac badawczych i ekspertyz. Uczestnik wielu sympozjów i konferencji międzynarodowych. W pracy zawodowej łączy własne doświadczenie z teorią gospodarczą.
Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji oraz Komitetu Transportu PAN.
Żonaty, dwoje dzieci.
W książce przedstawiono innowacyjne podejście do kwestii pobudzania rozwoju gospodarczego przez władze samorządowe. Zaprezentowano instrumenty i modele stymulowania rozwoju ekonomicznego na obszarach lokalnych oparte z jednej strony na potrzebach przedsiębiorców, z drugiej zaś na gminnym potencjale ekonomicznym. Problematyka książki koncentruje się wokół takich zagadnień jak rozwój lokalnej przedsiębiorczości, powstawanie nowych firm, przyciąganie inwestorów zewnętrznych. W szczególności zaprezentowano w niej kwestie dotyczące czynników i barier funkcjonowania lokalnej gospodarki, omówiono możliwości wpływu na kształtowanie warunków dla działalności gospodarczej z pozycji gminy (oddziaływanie poprzez podatki lokalne, wydatki budżetowe, pomoc publiczną), dokonano oceny skuteczności działań podejmowanych w gminach na rzecz stymulowania rozwoju przedsiębiorczości. Rozważania i wnioski oparto na szerokich studiach empirycznych i literaturowych, wynikach badań ankietowych oraz własnych obserwacjach autorki.
Książkę w szczególności poleca się osobom zainteresowanym problematyką rozwoju lokalnego, samorządu terytorialnego, finansów samorządowych oraz polityki gospodarczej - samorządowcom i pracownikom administracyjnych gmin, powiatów i województw. To kompendium wiedzy powinno stanowić nieodzowny element biblioteki każdego dobrego lokalnego menadżera.
Firma Toyota nie ogranicza się do produkcji samochodów – produkuje także utalentowanych ludzi. W książce Droga Toyoty, która zdobyła status międzynarodowego bestsellera, Jeffrey Liker wyjaśniał, że sukces tej firmy opiera się na czterech podstawach: filozofii, ludziach, umiejętnościach rozwiązywania problemów i procesie (model 4P – Philosophy, People, Problem Solving i Process). We współpracy z Davidem Meierem, Liker przedstawił praktyczne zastosowanie tych zasad w książce The Toyota Way Fieldbook. Teraz ci doskonali znawcy firmy Toyota pokazują, w jaki sposób można rozwijać utalentowanych ludzi i osiągać wyjątkowe rezultaty w każdej firmie.
W niniejszej książce przedstawiono metodologię stosowaną przez tę globalną firmę w celu rozwoju doskonałych pracowników. Zaczynając od analizy podejścia Toyoty do tego zagadnienia, autorzy wyjaśniają znaczenie utworzenia w każdej firmie kultury sprzyjającej nauce i nauczaniu. Przedstawiają konkretne przykłady, które pozwalają szkolić pracowników we wszystkich polach i obszarach – od warsztatu produkcyjnego poprzez inżynierów i pracowników branży usługowej – oraz pokazują, w jaki sposób należy wspierać jednostki w ich dążeniach do wykorzystania całego swojego potencjału.
Toyota Talent to książka, dzięki której zdobędziesz wiedzę umożliwiającą:
• określenie własnych potrzeb w zakresie szkoleń i opracowanie planu szkolenia,
• zrozumienie różnych typów pracy i sposobów podziału skomplikowanych zadań na poszczególne umiejętności, których można uczyć innych,
• określanie oczekiwania wobec zachowań w wyniku właściwego przygotowania stanowiska pracy,
• rozpoznanie wśród załogi potencjalnych instruktorów i rozwijanie ich,
• skuteczne edukowanie pracowników nieprodukcyjnych i członków zespołów,
• rozwijanie wewnętrznych ekspertów do spraw „szczupłej produkcji”.
Wykorzystując swoje dwudziestoletnie badania, Liker i Meier pokazują, w jaki sposób rozwinąć w ludziach, którzy wyznają filozofię firmy, to, co w nich najlepsze i jak zachęcić ich do pracy ku wspólnemu dobru. Autorzy wykorzystują w tym celu przykłady zaczerpnięte z życia i dzielą się swoimi wskazówkami oraz sprawdzonymi pomocami szkoleniowymi.
O AUTORACH
Dr JEFFREY K. LIKER, autor bestselleru Droga Toyoty, jest profesorem na wydziale Industrial and Operations Engineering na University of Michigan, a także współwłaścicielem firmy konsultingowej Optiprise, Inc., zajmującej się szczupłą produkcją. Jego prace, za które otrzymał nagrodę Shingo, są publikowane w „The Harvard Business Review”, „Sloan Business Review” oraz innych wiodących publikacjach.
DAVID P. MEIER jest współautorem (z Likerem) książki The Toyota Way Fieldbook oraz prezesem Lean Associates, Inc. – firmy konsultingowej, której celem jest wspieranie innych firm w ich wysiłkach nauki „drogi Toyoty. David Meier przez 10 lat pracował jako lider grupy w Toyota Motor Manufacturing.
OPINIE
Kolejną publikację z serii Toyota „story” należy przywitać z uznaniem. Jest to pierwsza pozycja literatury biznesu poświęcona prezentacji jednej z najważniejszych zasad zarządzania jakością, tj. szkoleniu pracowników. Książka stanowi niemal instrukcję planowania i realizowania szkolenia własnych pracowników przez ich bezpośrednich przełożonych na stanowisku pracy. Menedżer, który nie potrafi być skutecznym trenerem, nie nadaje się do pełnienia funkcji kierowniczych. Publikację można polecić reprezentantom wszystkich pracodawców, a zwłaszcza tym, którzy organizują i nadzorują procesy produkcji przemysłowej.
- prof. dr hab. Krystyna Cholewicka-Goździk
Książka Jeffreya K. Likera i Davida P. Meiera pt. TOYOTA TALENT zmieniła mój sposób patrzenia na proces szkolenia pracowników i kształcenia studentów. Jest to potężna skarbnica wiedzy, poparta przykładami, umożliwiająca stworzenie w organizacji odpowiednich warunków dla rozwijania talentów pracowników. Teraz muszę nauczyć się stosować tę wiedzę w praktyce pamiętając, że każdego dnia mogę robić to jeszcze lepiej (kaizen).
- dr inż. Robert Ulewicz Politechnika Częstochowska Wydział Zarządzania Katedra Inżynierii Produkcji
Książkę Toyota Talent przeczytałem z dużym zainteresowaniem z dwóch zasadniczych powodów. Po pierwsze jestem pasjonatem ciągłego doskonalenia, którego rodowód wywodzi się z doświadczeń i rozwiązań stosowanych od lat w Toyocie. Po drugie od ośmiu lat jestem aktywnym trenerem, który ciągle poszukuje nowych sposobów doskonalenia swojego warsztatu. Książka ta zawiera wiele cennych wskazówek w każdym z tych obszarów zainteresowań, jest cennym poradnikiem zarówno dla praktyków ciągłego doskonalenia, jak i trenerów oraz menedżerów, zastanawiających się nad poprawą skuteczności szkoleń.
Myślę, że po lekturze tej książki na zawsze już zapamiętam jedno z kluczowych twierdzeń ważnych w pracy trenera: „Jeśli student się nie nauczył, to instruktor go nie nauczył”.
- Robert Czech Ekspert Grupa Telekomunikacja Polska
W Informacyjnych podstawach decyzji marketingowych Autor charakteryzuje potrzeby informacyjne w zakresie marketingu na różnych szczeblach zarządzania przedsiębiorstwem oraz elementy systemu informacji marketingowej, potencjalne determinanty sukcesów marketingowych i sprzedażowych. Ponadto wskazuje na konieczność wdrażania najnowszych rozwiązań technologii informacyjnej, efektywnie wspierających proces podejmowania decyzji w zakresie marketingu. Zwraca uwagę na ogromne zróżnicowanie dostępnych pierwotnych i wtórnych źródeł informacji marketingowej oraz na konieczność ich usystematyzowania w postaci hurtowni danych. Omawiane zagadnienia i elementy systemu są zilustrowane praktycznym przykładem informacyjnego systemu zarządzania w firmie Żabka Polska SA (opartego na systemie SAP R/3, który aktywnie wspiera działalność sprzedażową i marketingową).
Podręcznik powinien zainteresować: studentów i absolwentów studiów o profilu ekonomicznym, menedżerów marketingu, menedżerów informacji, projektantów systemów informacyjnych.
Jeśli uważasz, że ustalanie wynagrodzeń i przeprowadzanie rozmów ewaluacyjnych z pracownikami wcale nie jest takie proste, w tej książce znajdziesz rady, wskazówki i pomysły, które Ci to ułatwią.
Każdy przedsiębiorca chce, aby jego interes kwitł i spełniał pokładane w nim nadzieje. W praktyce jednak nie zawsze rezultaty tego, co robimy pokrywają się z naszymi oczekiwaniami. Powodów takiego stanu rzeczy może być wiele. Najczęściej jednak jest tak, dlatego, że stosujemy niewłaściwe metody zarządzania i organizacji. Dzieje się tak, dlatego, że nie wiemy, w którym kierunku ma iść nasza firma, nie mamy jasno zdefiniowanych celów nie mówiąc już o monitoringu wprowadzanych działań. Koncentrujemy się na określonym wycinku naszej pracy zaniedbując pozostałe. Program Sukcesu Firmy ( w skrócie PSF) jest przeznaczony dla tych, którzy pragną zwiększyć zyski, obroty, polepszyć atmosferę w pracy, przyciągnąć i utrzymać większą ilość klientów. Jest skonstruowany w formie poradnika i zawiera praktyczne wskazówki, formularze, zestawienia, które mogą być wykorzystane przez każdego przedsiębiorcę. Nie ma znaczenia, czy masz nieduży sklep, czy wieloosobową firmę. Program jest uniwersalny. Jeśli jesteś samozatrudnionym, który osobiście wykonuje pracę w swojej firmie z całą pewnością będziesz mógł wykorzystać materiał tego programu. Jest napisany prostym i zrozumiałym językiem.
Fragment książki
ROZDZIAŁ 1.
Czego się boimy?
Rozpoczęcie jakiejkolwiek działalności zawsze wiąże się z mniejszą lub większą ilością stresu czy, jak kto woli, strachu. Dlaczego tak jest? Czego się boimy? Przeprowadzając uproszczone badanie rynku i rozmawiając z osobami, które stanęły przed decyzją, czy zakładać własną firmę, doszedłem do wniosku, że pytania, które powodują wewnętrzne blokady, brzmią najczęściej tak:
a) Czy sobie poradzę?
b) Czy poradzę sobie z formalnościami?
c) Czy znajdę właściwy lokal?
d) Czy zarobię na koszty?
e) Czy znajdę klientów?
f) Czy znajdę odpowiedni personel?
g) Czy mam wystarczającą wiedzę w dziedzinie finansów?
h) Kiedy naprawdę na tym zarobię?
i) Czy utrzymam się na rynku?
I uruchamiamy maszynę, która nakręca się sama. Nie jesteśmy w stanie znaleźć odpowiedzi na te pytania, dlatego że nasza wiedza często jest niewystarczająca. Nasze obawy robią się coraz większe, ponieważ niewiele osób z naszego otoczenia podchodzi do naszego pomysłu z entuzjazmem i z wiarą, a najczęściej spotykamy się z oceną czy krytyką, która nie dość, że nie jest konstruktywna, to jeszcze utwierdza nas w przekonaniu, że mamy niewielkie szansę. I nic w tym dziwnego. Jak powszechnie wiadomo, większość ludzi to pracownicy, którzy nie mają własnych firm, tylko są u kogoś zatrudnieni. I tutaj pierwsza sugestia. Nie pytaj fryzjera, czy masz obciąć włosy -to powiedzenie jednego z najbogatszych ludzi na świecie War-rena Buffeta. Co to oznacza? Nie pytaj tego, kto nigdy nie prowadził swojej firmy, czy to jest dobry pomysł!!! Nie może Ci odpowiedzieć, że tak, bo wtedy zaprzeczyłby temu, co sobą i swoim życiem reprezentuje! Oczywiście, zdarzają się wyjątki i tego Ci życzę. Nie chcę przez to powiedzieć, że ten, kto pracuje u kogoś, wybrał gorszą drogę. Nie mnie to oceniać. Są tacy, którzy nigdy nie założą swojej firmy i nie jest im ona do niczego potrzebna. Poza tym sukces w życiu zawodowym jest tak samo możliwy pracując u kogoś, jak i w przypadku prowadzenia własnej działalności. Wszystko jest kwestią wyboru, osobistych priorytetów, celów, marzeń i pragnień. Ja sam do dwudziestego siódmego roku życia prezentowałem pogląd, że nigdy nie będę miał swojej firmy. Całkowicie się z tym utożsamiałem, głęboko w to wierzyłem, tak właśnie było mi wygodnie. Nauczyło mnie to jednej ważnej zasady: Nigdy nie mów nigdy. I choć dzisiaj nie wypowiadam się tak drastycznie w kwestii zatrudnienia się u kogoś, to szansę na taki rozwój wydarzeń w moim życiu są bliskie zeru.
A zatem boimy się. I nie jest to wcale dziwne, ponieważ nosząc się z zamiarem założenia własnej firmy wkraczamy na grunt, po którym wcześniej nie chodziliśmy. Wychodzimy z przysłowiowej strefy komfortu, ale co najważniejsze, musimy wziąć na siebie odpowiedzialność. Sami musimy podejmować decyzje i konsekwencje z nimi związane będą uzależnione właśnie od tych decyzji. Uświadamiając sobie, ile pracy i trudu trzeba włożyć w to, by firma osiągnęła sukces, zastanawiamy się, czy to wszystko jest warte naszego wysiłku.
Pozwolę sobie trochę odwrócić standardowy sposób myślenia. Według mnie, pytaniem kluczem do podjęcia prawidłowej decyzji nie jest lista pytań, którą zamieściłem na początku tego rozdziału. Pytanie powinno brzmieć: Czy wybiorę dla siebie odpowiednie zajęcie, zgodne z tym, czego pragnę?
Wszystko, co osiągniesz lub co możesz osiągnąć, jest uzależnione od tego niepozornego pytania. Pytania, na które odpowiedź musi, powtarzam, musi brzmieć: tak. Jeśli odpowiedź ma być przecząca, to, proszę, nie zawracaj sobie głowy. Dlaczego? Jeśli to, co chcesz robić, nie pasjonuje Cię, nie realizuje w pełni Twojego potencjału, nie jest spełnieniem wewnętrznych pragnień, to nie będziesz w stanie włożyć w całość zagadnienia, jakim jest własna firma, tego „czegoś". Możemy to coś nazywać różnie. Zaangażowanie, moc, siła, serce, entuzjazm, wiara, charyzma. Nie posiadając z kolei tego niezbędnego elementu, nie będziesz w stanie przetrwać, kiedy sprawy nie będą się toczyły po Twojej myśli, kiedy powstaną problemy i zajrzą Ci głęboko w oczy. Nie straszę, ale z pewnością takie chwile nadejdą. Jeśli ktoś powiedział Ci, że prowadzenie własnej firmy to tylko radość i szczęście i że jest tylko wspaniale, to z całą stanowczością dementuję to. Tak nie jest. Jednak warto to zrobić. Ze wszech miar warto. Potężna satysfakcja, niezależność i wiara we własne siły to tylko niektóre z „produktów ubocznych" posiadania własnej firmy. Zanim przejdziemy do konkretnych działań i rozważań, zastanówmy się jeszcze nad przyczynami powstawania nowych firm. Nie omijaj tego rozdziału. On będzie stanowił fundament budowy Twojej firmy. Zanim jednak do niego przejdziemy, chciałbym odpowiedzieć na nurtujące Cię pytania. Odpowiem od razu na wszystkie punkty od a do i wymienione na początku tego rozdziału TAK - ze wszystkim sobie poradzisz, jeśli sam odpowiesz TAK na pytanie zadane przed chwilą. Czy to nie za proste? Może i proste, ale proste rozwiązania są najbardziej skuteczne. Poradzisz sobie ze wszystkim, jeśli tylko wybór zajęcia czy profilu będzie zgodny z Twoją wewnętrzną potrzebą.
Jak wygrać i zadziwić świat
Spis treści
1. Czego się boimy? 9
2. Przyczyny powstawania nowych firm 13
3. Wybór profilu działalności 25
4. Planowanie - założenia wstępne 43
5. Badanie rynku 59
6. Wybór strategii i rozwiązań
- dostosowanie planu do sytuacji rynkowej 77
7. Podjęcie ostatecznej decyzji 121
8. Czas działania 125
9. Dokonanie pierwszej sprzedaży 143
10.I co dalej z tym zrobić? 149
Co w życiu każdego człowieka może stanowić najwiekszą wartość i dlaczego dąży do jej osiągnięcia? Dlaczego chce zdobyć coś, co może zaspo- koić jego potrzeby, pragnienia, a nawet marzenia? -Tym czymś najczęściej bywają określone produkty, usługi, informacje i idee, które także są treścią komunikatów reklamowych. Reklama w takim rozumie- niu przenosi człowieka ze świata wartości do świata dóbr. Dzieki niej staje sie konsumentem w świecie dóbr.
W książce Autor pokazuje, w jaki sposób reklama kieruje uwage konsu- menta na określone produkty i zachęca do zakupu. Odchodzi on jednak od klasycznych metod posługiwania sie apelem reklamy. Przedstawia zupełnie nową metodologie konstruowania reklamy-Nowej Reklamy. Omawia konkretne etapy i fazy budowania takiej reklamy, opierającej się na innej narracji, na tym, co nazywamy stereotypem, archetypem, fobią, a nawet korzystającej z tzw. obsesji, konstruującej swoistą baze danych. Wszystkie potrzebne dane (zasady, definicje, postulaty itp.) zgromadzono w aneksach, by sam tok rozumowania przedstawić w możliwie jasny i przekonujący sposób.
Publikacja jest propozycją nowego podejścia do ?starego ? problemu: jak zaprojektować przekaz reklamowy, by był oparty na takich elementach, które stanowią istote życia każdego człowieka. Zarządzanie reklamą to zarządzanie wiedzą. Najlepiej, jeśli tą wiedzą zarządzają zespoły projektujące reklamowe przekazy, czyli -tak naprawde -organizacje uczące się. Do nich należy przyszłość reklamy.
Książka jest przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców, w szczególności studentów ekonomii i zarządzania, a także przedstawicieli administracji rządowej i biznesu. W dobie globalizacji zarówno środowiska akademickie, jak i menedżerowie potrzebują odpowiedzi na kluczowe pytania, takie jak:
Czym jest konkurencyjność gospodarki?
Dlaczego jest ona ważna z punktu widzenia biznesu i całego społeczeństwa?
Czym jest strategia budowania konkurencyjności gospodarki?
W jaki sposób przystąpić do strategicznego budowania konkurencyjności i co przesądza o skuteczności takiego działania?
Zawarte w książce wnioski dotyczące polskiej gospodarki nadają jej praktyczny wymiar, zachęcając decydentów do odważniejszego formułowania strategii gospodarczych. Motywem przewodnim książki jest zdanie: "Zwiększanie konkurencyjności to maraton - a nie sprint".
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?