KATEGORIE [rozwiń]

Pedagogika i wychowanie

Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

Okładka książki Wychowanie dzieci i młodzieży w myśli o. Jacka...

50,00 zł 30,42 zł


Wychowanie dzieci i młodzieży w myśli o. Jacka
Okładka książki Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży Część 2
nowość

55,00 zł 40,40 zł


100 ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczne Druga część książki Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży jest uzupełnieniem podręcznika dla terapeutów i wyposaża czytelnika w dodatkowe 100 ćwiczeń, które można wykorzystać podczas zajęć prowadzonych metodą Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) lub innego rodzaju interwencji terapeutycznych skupionych na rozwijaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych. Ćwiczenia, opracowane z myślą o pracy grupowej z uczniami szkoły podstawowej, zostały podzielone na 8 obszarów umiejętności społecznych: emocje normy społeczne komunikacja teoria umysłu samowiedza i samoświadomość asertywność radzenie sobie w sytuacjach trudnych współpraca.
Okładka książki Karty Matemagiczne

249,00 zł 208,74 zł


Zestaw zawiera:36 kart piątkowych przezroczystych28 kart piątkowych nieprzezroczystych4 karty dziesiątkowe nieprzezroczyste6 plansz piątkowych pustych6 plansz dziesiątkowych pustych2 plansze piątkowe z konturami2 plansze dziesiątkowe z konturami30 kart cyfr7 kart dziesiątek16 kart znaków75 żetonów, po 25: czarnych, niebieskich, czerwonychplansza 3 x 3plansza kwadrat liczbowy 1-100 Karty Matemagiczne to oryginalne pomoce do zabawy i do nauki, przeznaczone do rozwijania umiejętności matematycznych u dzieci. Przezroczyste karty umożliwiają konstruowanie układów liczb na bazie piątkowego schematu kropkowego i uczenie strategii liczenia opartych na progu piątkowym. Karty, żetony i plansze wykorzystywane są w zadaniach wizualizacji liczb i operacji matematycznych oraz w pięciu grach. Instrukcja zawiera przykłady ćwiczeń uwagi, spostrzegania wzrokowego, orientacji przestrzennej i pamięci. Propozycje ćwiczeń i gier wspierają procesy motywacyjne, nawet u dzieci z doświadczeniami porażek w uczeniu się matematyki.Karty Matemagiczne mogą być wykorzystywane przez nauczycieli i specjalistów na zajęciach terapeutyczno-edukacyjnych z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (niepowodzenia edukacyjne, zaburzenia mowy, specyficzne trudności w uczeniu się; dysleksja, dyskalkulia). Z pomocy mogą korzystać rodzicie i opiekunowie w czasie zabaw i ćwiczeń z dziećmi w domu lub w świetlicy.
Okładka książki 100 kart pracy z ćwiczeniami korekcyjno-kompensacyjny P3
nowość

50,00 zł 38,38 zł


Prezentowane karty pracy służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem. Dobór zadań wynika z założenia, że techniki, które kładą nacisk na skrupulatne nauczanie treści szkolnych, oraz podejścia związane z przetwarzaniem informacji są na ogół skuteczniejsze niż metody pośrednie, w których próbuje się ćwiczyć zaburzone procesy utrudniające dzieciom uczenie się. Celem tych ćwiczeń jest zatem to, aby doskonalenie motoryki małej, percepcji wzrokowej i słuchowej dokonywało się w trakcie realizacji treści wynikających z podstawy programowej. Materiały są realizacją podstawy programowej z języka polskiego dla klas IV–VI, ze szczególnym uwzględnieniem treści najczęściej realizowanych przez nauczycieli w klasach IV. Zawierają również ćwiczenia związane z historią, przyrodą i informatyką.
Okładka książki Spektrum możliwości ucznia
nowość

32,00 zł 24,56 zł


Książka zawiera zestaw ćwiczeń wspomagających uczniów klas I–III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w doskonaleniu kompetencji społeczno-emocjonalnych i poznawczych ze szczególnym uwzględnieniem następujących obszarów: trening umiejętności społecznych, teoria umysłu, centralna koherencja oraz emocje. Może zostać wykorzystana również w przypadku pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, afazją, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) czy niedostosowanych społecznie. Obok zadań stymulujących rozwój dziecka nauczyciel znajdzie w niej propozycje tematów zajęć rewalidacyjnych oraz cenne wskazówki przydatne w codziennej praktyce dydaktycznej.
Okładka książki Moje dziecko nie czyta Ćwiczenia do nauki czytania Zeszyt 3
nowość

58,00 zł 43,99 zł


Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta.Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach.Dla kogo?Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać.Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach.Zeszyt 3 zawiera ćwiczenia wprowadzające oparte na materiale atematycznym (figury geometryczne), a także ćwiczenia dotyczące spółgłosek, które łączone są z samogłoskami w sylaby otwarte oraz sylaby zamknięte.Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania obrazków, sylab i zdań.
Okładka książki Trening spostrzegawczości dla dzieci
nowość

34,90 zł 20,57 zł


Czy znasz Móżdżka? To najlepszy przyjaciel dzieci, bohater wielu książek Pauliny Mechło. Móżdżek pomaga ćwiczyć różne, bardzo przydatne umiejętności - na przykład umiejętność skupienia się w ciszy, albo rozwiązywania łamigłówek. Tym razem będzie Ci towarzyszyć podczas ćwiczeń ze spostrzegawczości. W tej książeczce znajdziesz ciekawe zabawy i zadania, z którymi miło spędzisz czas i popracujesz nad swoją zdolnością do zauważenia tego, co istotne. Poćwiczysz umiejętność dostrzegania podobieństw i różnic, a także odróżniania liter i cyfr. Poprawisz uwagę i koncentrację. Pamiętaj tylko, żeby do książeczki zasiąść w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu i żeby w trakcie zabawy pić dużo wody - to pomoże Móżdżkowi i Twojemu mózgowi.
Okładka książki Opowieści o Czujątkach w kolorach empatii
nowość

42,00 zł 30,17 zł


Pięć bajek i pięć odsłon odmienności. To ważne, by pokazać dzieciom różnorodność świata, jak również ludzkich odpowiedzi na inność: reakcji, emocji, ale i dróg do poszukiwania rozwiązań. Istotne jest też, żeby nauczyć najmłodszych rozumienia. Autorka nie tylko w nienachalny sposób obrazuje i przybliża im tematykę inności i zachęca do refleksji, [] lecz także proponuje wejście w świat przeżyć, by z pomocą dorosłych (nauczycieli, rodziców) szli dalej, zadając kolejne pytania, przygotowując wspólne prace i rozwiązując zadania...
Okładka książki Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą cz.6
nowość

52,00 zł 37,10 zł


Część szósta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych do różnych grup odbiorców, przede wszystkim przejawiających zaburzenia zachowania, a także zaburzenia w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają zagadnienia dotyczące trudności m.in. w: - budowaniu relacji u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - kształtowaniu adekwatnego obrazu samego siebie wynikające z braku zaufania w relacjach z innymi ludźmi (w tym z rówieśnikami) wśród dzieci w wieku 8-10 lat; - funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej wśród dzieci z klas VII szkoły podstawowej, będące wynikiem izolacji z powodu pandemii COVID-19.
Okładka książki Tożsamość płciowa człowieka w świetle..

42,00 zł 30,09 zł


W publikacji podjęto kwestię kategorii płciitożsamości płciowej. Przedstawionowniej przegląd stanowisk definiującychiwyjaśniających status tych zagadnieńwodniesieniu do uwarunkowań społecznych, kulturowychiedukacyjnych,wktórych podlegają one symbolizacjii nadaje się im różne znaczenia. Publikacja przeznaczona jest dla pedagogów, badaczy zajmujących się problemami edukacyjnymi, nauczycieli, wychowawcówistudentów.
Okładka książki Pedagogiczne aspekty tożsamości płciowej człowieka

44,00 zł 31,53 zł


W publikacji omówiono zjawisko tożsamości płciowej z perspektywy wielu dyscyplin badawczych, przede wszystkim pedagogiki. Zawarto w niej przegląd teorii naukowych, których cel stanowi wyjaśnienie statusu identyfikacji płciowej w zakresie zdrowia, etyki i praw człowieka. Publikacja jest skierowana do pedagogów i studentów pedagogiki, badaczy problemów społecznych i edukacyjnych, a także praktyków: nauczycieli, wychowawców, edukatorów.
Okładka książki Szkoła wartości. Wykłady dla nauczycieli i lekcje
nowość

46,20 zł 32,09 zł


Książka jest niezwykle interesująca i oryginalna, łączy w sobie naukową refleksję na temat wartości z jej bardziej praktycznym, edukacyjnym wykorzystaniem. () Na pierwszą część składa się pięć esejów socjologiczno-filozoficznych poświęconych wybranym wartościom. Autorka dokonuje wyboru, moim zdaniem, według niewyartykułowanego wprost, ale dość oczywistego klucza. Zdecydowała się na wartości szczególnie ważne w relacjach społecznych, a jednocześnie takie, których deficyt odczuwamy w ostatnim czasie. Są to: odpowiedzialność, pracowitość, wrażliwość, współpraca i życzliwość. () Drugą część książki stanowią lekcje dla uczniów, czyli rodzaj konspektów czy też scenariuszy warsztatów, jakie mogą poprowadzić nauczyciele na temat wartości omawianych wcześniej w wykładach. () Jest to unikatowa na polskim rynku wydawniczym pozycja, która może być znaczącym wsparciem dla nauczycieli w procesie edukacyjno-wychowawczym. Sądzę, że będzie także interesującą lekturą dla studentów kierunków pedagogicznych, świetnie pokazującą, jak można wykorzystać wiedzę socjologiczną w edukacji i wychowaniu. Z recenzji prof. dr hab. Beaty Łaciak
Okładka książki Dziecko a integracja sensoryczna w.4

59,50 zł 39,78 zł


Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
Okładka książki Kłopoty Tymona w.6

24,00 zł 16,05 zł


Kłopoty Tymona to publikacja skierowana zarówno do rodziców, jak i nauczycieli oraz terapeutów pracujących z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Może być również wykorzystana na zajęciach z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się (np. na lekcji o prawidłowym zachowaniu). Ma pomóc w dostrzeganiu błędów i wzbudzić refleksję, jak powinno się zachowywać, by ich uniknąć. Historyjki można podzielić na trzy kategorie dom, szkołę i miasto. W każdej części znajduje się siedem opowiadań, w których tytułowy Tymon popełnił błąd mający swoje konsekwencje w reakcji otoczenia. Zadaniem osoby zapoznającej się z tekstem jest odpowiedzenie na dwa rodzaje pytań:1) sprawdzających zrozumienie tekstu i 2) sprawdzających zrozumienie sytuacji. Pytania z pierwszej grupy mają na celu sprawdzenie, czy uczeń zapoznał się z treścią historii. Następnie dzieci odpowiadają na pytanie, jak Tymon mógł postąpić, by uniknąć kłopotów. Na koniec zapoznają się z przykładowym rozwiązaniem i porównują je ze swoją odpowiedzią.
Okładka książki Terapia integracji sensorycznej ćw. zeszyt 1 w.9

24,99 zł 16,70 zł


TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ - zeszyt 1. Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznegoZeszyt 1 stanowi uzupełnienie książki zatytułowanej Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego.Zawiera krótką charakterystykę bazowych systemów zmysłowych oraz ćwiczenia i strategie terapeutyczne do ich usprawniania.Adresowany jest m.in. do terapeutów SI w celu ułatwienia opracowywania programów terapeutycznych. Wiele wskazówek i praktycznych rozwiązań znajdą w nim także inni specjaliści pracujący z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami.Materiał został opracowany tak, aby umożliwić stymulację systemów zmysłowych w warunkach tzw. gabinetowych.Zeszyt powstał również z myślą o rodzicach, którzy mając zalecenia do pracy z dzieckiem w domu, często nie wiedzą, jakie wybrać pomoce i jak z nich korzystać.
Okładka książki Smart Hand Model. Diagnoza i terapia ręki u dzieci

59,50 zł 43,70 zł


Książka jest kierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki. Autorki przedstawiły holistyczny model postępowania diagnostyczno-terapeutycznego SMART HAND MODEL (SHM(C)). Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej, koordynacji bilateralnej, manipulacji, kształtowania chwytu oraz grafomotoryczne. Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.
Okładka książki Polski system szkolny po roku 1989. W kręgu demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji

39,00 zł 26,16 zł


Zagadnienie przemian zachodzących w polskiej szkole od wielu lat nie traci na aktualności, nie zbliżając się do choćby częściowego badawczego nasycenia. Tym bardziej, że w naszej rzeczywistości edukacyjnej „reforma goni reformę”, nowelizacje przyjmowane są w tempie ekspresowym i trudno oczekiwać, by inaczej działo się w najbliższej przyszłości. Zawarte w niniejszej książce analizy – poświęcone przedstawieniu zmian, jakie zachodziły w polskiej szkole w ciągu ponad trzydziestu minionych lat – podporządkowane zostały ideom, które – zdaniem autora – niejednokrotnie stały u podstaw konstruowania i rekonstruowania systemowych rozwiązań: mowa o demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji. ****** The Polish School System after 1989. Democratization, Centralization and Commercialization The problem of changes occurring in Polish schools has not lost its relevance for many years, without approaching even a partial research saturation. In our educational reality, a reform “chases” another reform, amendments are accepted at a fast pace and it can hardly be expected to be otherwise in the foreseeable future. The analyses contained in this book – devoted to the presentation of changes that took place in the Polish school over the last thirty years – were subordinated to the ideas, which, in the author’s opinion, have often been the basis for constructing and reconstructing system solutions, i.e. democratization, centralization and commercialization.
Okładka książki Pedagogika seksualna a etyka

75,00 zł 58,46 zł


Książka jest pracą filozoficzną i metafilozoficzną z etyki (filozofii moralności). Posiada ponadto profil pedagogiczny, ponieważ dziedzina moralności w jednym z aspektów to właśnie wychowanie i doskonalenie człowieka w jego człowieczeństwie za pomocą sprawności (cnót) moralnych. Autor konfrontuje klasyczny model pedagogiki (za Arystotelesem, Tomaszem z Akwinu i Karolem Wojtyłą) jako nauki o wychowaniu do pełni człowieczeństwa, z nowożytnym i współczesnym jej modelem od strony rozumienia związku z etyką. Nowożytna etyka jest jednak odmiennie pojmowana, bo jest to z jednej strony hedonizm etyczny i pedagogiczny (np. J. Lockea czy J. J. Rousseau), a z drugiej myśl I. Kanta i J. F. Herbarta, wspólnie wykluczających zasadę realizmu z etyki i pedagogiki. Autor rekonstruuje ponadto koncepcję pedagogiczną i etykę postmodernizmu R. Rortyego i Z. Baumana, ale także etykę dyskursywną J. Habermasa oraz tzw. neuroetykę. Jeśli nowożytny hedonizm etyczny redukuje dobro moralne do dobra przyjemnego, to autonomizm etyczny (np. etyka I. Kanta), redukuje dobro moralne do nacisku ze strony kreatywnego rozumu, określającego dowolnie granicę pomiędzy dobrem i złem moralnym. Obydwa nurty spotkały się w etyce i pedagogice ponowoczesnej, usprawiedliwiającej instrumentalizację człowieka we wszystkich dziedzinach jego życia, w tym także w dziedzinie płciowości. Instrumentalizacja ta wpisana jest w nowożytny program nauki, który traktuje wiedzę o człowieku oraz wiedzę o wymaganiach moralnych (etykę) jako ugruntowaną w wynikach nauk szczegółowych, szczególnie w medycynie i biologii. Stąd Autor poddaje szczegółowej analizie powszechne dzisiaj zjawisko medykalizacji problemów pedagogicznych i moralnych (w tym ich psychiatryzacji) oraz pokazuje na przykładach konsekwencje tego procesu, którymi jest zakłócenie czy nawet uniemożliwienie rozwoju moralnego człowieka.Tematyka książki wpisuje się w nurt rozwijanej w Lubelskiej Szkole Filozoficznej filozofii i etyki klasycznej, akcentującej konieczny związek pedagogiki z etyką, a etyki z antropologią filozoficzną. Autor jest świadom, że etyka jako teoria działania moralnego, jak również pedagogika jako teoria i praktyka wychowania, zależy od integralnej prawdy o człowieku jako osobie. Tezę tę Autor aplikuje do zagadnień współczesnej pedagogiki, wskazując klasyczne rozwiązanie problemu tożsamości seksualnej. Dzięki temu podejściu, monografia stanowi cenny wkład naukowy w problematykę aplikacji etyki klasycznej do rozwiązywania współczesnych problemów społecznych i kulturowych.
Okładka książki Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą cz.5

49,00 zł 34,97 zł


Część piąta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych dla różnych grup odbiorców, doświadczających zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych czy zaburzeń w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają następujące zagadnienia: - zaniżone poczucie własnej wartości skutkujące wycofaniem z relacji rówieśniczych u dzieci z klas VII-VIII; - nieśmiałość oraz trudności we współpracy w grupie u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - profilaktykę zachowań dyskryminacyjynych wśród dzieci w wieku 12-14 lat.
Okładka książki Terapia ręki od A do Z. Zrób jak ja w.2024

39,50 zł 26,41 zł


Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Zrób jak ja to pierwsza część zestawu Terapia ręki od A do Z. Składa się z krótkiego wstępu teoretycznego z opisem budowy ręki, analizatora kinestetyczno-ruchowego, analizy prawidłowej postawy podczas pisania oraz chwytu pisarskiego, autorskiego arkusza do terapii ręki i kart, na których przedstawiono 65 pozycji ćwiczeniowych.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj