Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
W grach strategicznych tkwi niewykorzystany potencjał wspierania rozwoju dzieci. Gra, jako pochodna zabawy, w naturalny sposób tworzy warunki do rywalizacji, a umiejętnie wykorzystana stymuluje rozwój dzieci. W książce przedstawiono 50 gier strategicznych, które uporządkowane od prostych do złożonych, wytyczają ścieżkę rozwijania spostrzegawczości, uwagi, myślenia i relacji społecznych, podnoszą poziom rozwoju umysłowego i hartują odporność emocjonalną u dzieci. Ścieżka postępowania edukacyjnego, potwierdzona wynikami badań, tworzy skuteczną metodę wspierania rozwoju umysłowego dzieci poprzez gry strategiczne. Książkę polecamy przede wszystkim nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, a także rodzicom zainteresowanym rozwojem poznawczym, społecznym i emocjonalnym swoich dzieci. Walory gier strategicznych będą także atrakcyjne dla wychowawców kolonijnych, opiekunów świetlic oraz osób pracujących z osobami starszymi.
Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem, to nowa książeczka PUS skierowana głównie do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego. Książeczka jest kontynuacją wydanych wcześniej Gramatyczne zabawy z czasownikiem 1. Znajdujące się w tej książeczce ćwiczenia mają na celu: rozwijanie i doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, jak również rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego i zachęta do używania poprawnych form językowych w języku mówionym i pisanymCałość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomaga im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Książeczka, która jest kolejnym tytułem w serii książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego, może być wykorzystywana jako:materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego w edukacji systemowej, jak również w edukacji domowej,materiał wspomagający terapię pedagogiczną orazmateriał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je i dążąc do uzyskania właściwego wzoru kontrolnego, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę. Dzięki temu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce.Książeczka Gramatyczne zabawy z przymiotnikem pełni jeszcze jedną ważną rolę – pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.
Jak znaleźć drogę do swoich nastoletnich dzieci? Jesper Juul radzi, aby zamiast skupiać się na wychowaniu, zająć się po prostu budowaniem dobrych relacji. Jak to się robi? Kierunkowskazem może być idea równej godności: dorośli i dzieci nie są równi, ale mają jednakowe prawo do bycia traktowanym poważnie.Dobra relacja z rodzicem to najlepszy fundament dla zdrowia psychicznego i rozwoju młodego człowieka. Szczególnie gdy w jego życiu coś się nie układa, rodzic powinien zawsze lojalnie stawać po jego stronie. Zamiast stosować strategie wychowawcze albo przykręcać śrubę dyscypliny, spróbujmy więc traktować nastolatki podmiotowo i sprawdźmy, czy nie przyniesie to lepszych rezultatów. Czy na pewno jesteśmy gotowi, żeby mieć zdrowe i silne dzieci?Czy rodzic musi być wyłącznie dobrym wzorem?Dlaczego autorefleksja rodzicielska jest taka ważna?Jak rozmawiać z nastolatkami o pornografii? Czy można być przywódcą w rodzinie bez stosowania krytyki?Jak radzić sobie z wszechobecnością elektroniki w życiu rodzinnym?
Jak wzmocnić więź z dzieckiem? Ta książka tłumaczy, dlaczego budowanie zaufania wspiera pewność siebie dziecka.
W książce "Podróż do nieznanej krainy zaufania" Stern dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, przedstawiając historię dwojga dzieci. Pokazuje, jak możemy wspierać rozwój dziecka i jednocześnie dawać mu przestrzeń do podejmowania własnych decyzji.
Wszyscy jako rodzice troszczymy się o to, by nasze dzieci wyrosły na pewnych siebie dorosłych, którzy potrafią dokonywać właściwych wyborów. Jak budować z dzieckiem relację opartą na zaufaniu i akceptacji taką, która stanie się fundamentem jego rozwoju?
Niestety, wielu z nas boryka się z obawami, że jeśli damy dziecku wolność, może ono podjąć niewłaściwe decyzje. Często próbujemy kontrolować jego życie, co prowadzi do narastania napięć w relacji. Brak zaufania i akceptacji może sprawić, że dziecko zacznie oddalać się od nas, co w efekcie pogłębia frustrację wszystkich i osłabia więź.
Książka Andr Sterna "Podróż do nieznanej krainy zaufania. O tęsknocie za akceptacją" to niezwykła opowieść o dziecku, które idzie przez życie obdarzone szczególnym darem: zaufaniem.
Ta historia pomoże Ci budować z dzieckiem lepsze relacje oraz świadomie wspierać je w dokonywaniu samodzielnych wyborów.
Ta książka pokazuje, jak z miłością towarzyszyć młodszemu i starszemu rodzeństwu oraz jakie klify przy tym omijać. Kiedy rodzi się kolejne dziecko, to naturalne, że jako rodzice poświęcamy mu większość uwagi. Jego starsze rodzeństwo może czuć się złe, smutne, zranione czy nawet zdradzone. Wtedy pojawiają się prowokacyjne zachowania, bicie, szczypanie czy napady złości. Niestety, w takich sytuacjach nie zawsze potrafimy odpowiednio zareagować. Często nie wiemy, jak zaspokoić potrzeby starszych dzieci i karzemy je, licząc na to, że zaprzestaną problematycznych zachowań. W "Księdze rodzeństwa" Danielle Graf i Katja Seide omawiają sytuacje z życia, podają przykłady, przedstawiają rozwiązania i proponują skuteczne sposoby, jak odpowiednio reagować na trudne zachowania dzieci oraz sprawić, by wszystkie czuły się jednakowo kochane. "Jeśli kłótnie potomstwa dają ci w kość lub jeśli dopiero spodziewasz się drugiego albo trzeciego dziecka, niech nasza książka będzie dla ciebie praktyczną pomocą" D. Graf i K. Seide
Danuta Kądziołka przedstawia w książce dogłębną i szeroko ujętą analizę problematyki wychowania chrześcijańskiego w rodzinie, z odniesieniem do kontekstu dialogu międzywyznaniowego. Autorka podjęła znaczący trud szczegółowej analizy literatury przedmiotu. Warto podkreślić, że analizy te mają charakter interdyscyplinarny, co świadczy o jej szerokich horyzontach poznawczych. Jest to interesująca pozycja naukową, której lektura przybliży istotne zagadnienie, jakim jest dynamika wychowania w rodzinie chrześcijańskiej w odniesieniu do trzech wybranych wyznań: rzymskokatolickiego, prawosławnego i ewangelicko-augsburskiego. Autorka przedstawia czytelnikowi pogłębione analizy pedagogiczne, a także historyczno-teologiczne, psychologiczne i socjologiczne. Wyniki badań przedstawione w książce mogą wzmocnić dialog ekumeniczny i współpracę pomiędzy wyznawcami poszczególnych Kościołów w obszarze wychowania. Lektura książki może pomóc także rodzicom, którzy starają się wychować dzieci w oparciu o istotne dla nich wartości i tradycje. Ks. dr hab. Grzegorz Godawa, prof. UPJPIIPrzedłożone do recenzji opracowanie dotyczy ważnej poznawczo i społecznie problematyki podejmowanej w inspiracji chrześcijańskiej i wpisuje się w naukową dyskusję nad przebiegiem procesu wychowania w rodzinie wielopokoleniowej. Przyjęcie perspektywy pedagogicznej w oglądzie znaczenia tradycji chrześcijańskich w wychowaniu w rodzinie wielopokoleniowej to ważny i potrzebny współcześnie przedmiot badań i analiz pedagogicznych. Implikuje on wiele istotnych kwestii dotyczących między innymi złożonych uwarunkowań wychowania, efektów oddziaływań wychowawczych czy też zagadnień dotyczących integralności rozwoju i wychowania człowieka. Odnosi się do złożonej struktury biologicznej, psychicznej i duchowej człowieka, co obecnie - w szczególnym kontekście społeczno-kulturowym - wymaga zaakcentowania, rekomendacji i promocji. Autorka sprostała wyzwaniom, jakie stawia przed badaczem opis, wyjaśnienie, rozumienie i interpretacja tak subtelnej, intymnej, a jednocześnie wieloaspektowej i zróżnicowanej rzeczywistości, jaką jest życie rodzinne i wychowanie w rodzinie. Książka może znaleźć wielu odbiorców wśród studentów, młodych badaczy i tych doświadczonych, wśród teoretyków i praktyków, pedagogów i psychologów, przedstawicieli innych dyscyplin społecznych, a także wśród teologów i familiologów, rodziców, duszpasterzy i wychowawców. Dr hab. Danuta Opozda, prof. KUL
W ostatnich latach coraz większym zainteresowaniem na polu resocjalizacji cieszy się wspomaganie tradycyjnych metod pracy wychowawczej alternatywnymi rodzajami interwencji terapeutyczno-wychowawczych. Jedną z nich jest arteterapia, rozumiana w szerokim ujęciu jako działanie przez sztukę. [...]. Wykorzystanie sztuki do różnych działań nie tylko identyfikuje potrzeby wychowanka, ale też prowadzi do ujawnienia drzemiącego w nim potencjału, pomaga podnieść jego samoocenę i wzmocnić wiarę w swoje możliwości. Udział w różnych formach aktywności przez sztukę rozwija u młodych ludzi kompetencje społeczne, pozwala zmienić ich dotychczasowe schematy poznawcze, aby w przyszłości mogli oni lepiej funkcjonować w społeczeństwie. Ponadto młodzi ludzie uczą się samodyscypliny, pracowitości, odpowiedzialności, poznają siebie, własne możliwości i umiejętności. W niniejszej publikacji zamieszczono badania na temat wykorzystania arteterapii (terapii przez sztukę) w pracy z wychowankami salezjańskich Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych w Polsce. Fragment Wprowadzenia do książkiKs. dr hab. Bogdan Stańkowski - prof. Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie. Obszary zainteresowań naukowych i badawczych: resocjalizacja, system prewencyjny ks. Bosko, wychowanie w społeczeństwie pluralistycznym, relacyjność w systemie wychowawczym i pomocowym. Dr hab. Barbara Skałbania - prof. Uczelni Korczaka w Warszawie. Obszary zainteresowań naukowych i badawczych: terapia pedagogiczna i wychowawcza, wspomaganie osób w procesie edukacji i rozwoju, inkluzja edukacyjna i społeczna, poradnictwo i pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Szerokie i dogłębne uzasadnienie związków, jakie zachodzą między wychowaniem a twórczym życiem człowieka zostało zaprezentowane w książce pt. Wychowanie do twórczego życia. Perspektywa młodych dorosłych. Na tle innych opracowań recenzowane dzieło charakteryzuje się nowością ujęcia i jest wyjściem naprzeciw wyzwaniom, jakie stawia człowiekowi - zwłaszcza młodemu, współczesna cywilizacja. [...]Niezaprzeczalną wartością recenzowanej książki są badania empiryczne, których wyniki nie tylko posłużyły do poznania jak wygląda wychowanie do twórczego życia w obecnych warunkach społecznych, kulturowych i edukacyjnych, ale też pozwoliły na wypracowanie określonych rozwiązań dla współczesnej i przyszłej praktyki pedagogicznej. Książka, mimo że dotyka wielu kwestii trudnych dla współczesnego wychowania, budzi nadzieję, że w dzisiejszym świecie jest możliwość wychowania do twórczego życia. Lektura dzieła pozwala też odkryć, jaką rolę w wychowaniu do życia twórczego może i odgrywa dzisiaj pedagogika religii czy w ogóle pedagogika personalistyczna uprawiana na gruncie chrześcijaństwa. Ks. prof. dr hab. Stanisław DziekońskiKsiążka jest pracą rzetelną oraz oryginalną, wnosząc wkład do rozumienia uwarunkowań relacji między religijnością a zachowaniami twórczymi młodych ludzi w czasie szybkich zmian społecznych. Istotna jest również refleksja pedagogiczna, społeczna i religijna nad kształtowaniem się postaw i zachowań obecnych studentów. [...]Jestem przekonany, że praca wzbogaci literaturę sensu largo pedagogiczną i znajdzie szeroki krąg czytelników. Dr hab. Edward Nycz, prof. UO
„Recenzowana publikacja stanowi interesujący, wieloaspektowy i wielowątkowy zbiór tematyczny, poświęcony kategorii i zjawisku wolności. W zakresie prezentowanych treści wyróżnić można zagadnienia historyczne, koncepcyjne i definicyjne, badania empiryczne oraz ich interpretacje, osadzone głównie w aspekcie społecznym, kulturowym oraz w refleksji o sztuce.
Podstawowy walor poznawczy publikacji upatruję w przedstawionych badaniach empirycznych. O ile część historyczno-teoretyczna w zasadzie porządkuje wiedzę z zakresu przedmiotu badań, co oczywiście też ma znaczenie poznawcze, a niewątpliwie metodologiczne; o tyle oparte na wywiadach badania pokazują współczesne rozumienie istoty wolności przez badane osoby (głównie młodzież akademicką) oraz jej ograniczenia i zagrożenia. Badania przeprowadzone przeważnie w modelu jakościowym dały Autorkom możliwość interpretacji uzyskanych wyników (wypowiedzi) w kontekście teoretycznych problemów dotyczących wolności. Interpretacje wyników badań wykraczają zatem poza wąsko pojęte sprawozdanie, raport z badań. Stanowią one pretekst do szerszego odniesienia się do struktury, zadań i funkcji wolności w życiu indywidualnym i społecznym”.
Z recenzji dr. hab. Piotra Magiera
(Instytut Pedagogiki, Wydział Nauk Społecznych KUL, Lublin)
Jak mądrze gospodarować pieniędzmi? W jaki sposób przygotować się do podróży? Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam – sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy. Seria „Poradzę sobie sam” powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji – w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części drugiej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: Finanse i bankowość Sprzęt elektroniczny Podróże małe i duże W sklepie. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań, m.in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne krzyżówki szukanie różnic puzzle wykreślanki ćwiczenia typu prawda–fałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Jak dbać o zdrowie, higienę i wygląd? Na czym polega przyjaźń? Co zrobić, jeśli ktoś się źle poczuje? To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam – sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy. Seria „Poradzę sobie sam” powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji – w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części pierwszej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: Ja i moja rodzina Ja i inni U fryzjera, u barbera Zdrowie i higiena. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań, m.in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne kończenie zdań szukanie różnic puzzle gry ćwiczenia typu prawda–fałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Lato” uwzględniono m.in. następujące tematy:
prawa dziecka
cechy lata
rodzaje i obsługa termometrów
letnie zbiory
środki transportu
bezpieczne wakacje.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:
czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
odczytywanie temperatur z termometrów
historyjki obrazkowe
krzyżówki
rebusy
i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Jesień” uwzględniono m.in. następujące tematy:
wspomnienia z wakacji
bezpieczeństwo w szkole
zwroty grzecznościowe
cechy charakteru
jesienne święta i aktywności
cechy jesieni.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:
czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
zadania tekstowe
krzyżówki
wykreślanki
rebusy
i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Zima” uwzględniono m.in. następujące tematy:
odpowiedni ubiór zimą
Boże Narodzenie
sylwester i karnawał
liczebniki
zakupy
objawy choroby.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:
czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
teksty z lukami do uzupełnienia
historyjki obrazkowe
kodowanki
puzzle oraz krzyżówki matematyczne
i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Wiosna” uwzględniono m.in. następujące tematy: pierwsze oznaki wiosny obliczenia kalendarzowe i zegarowe środowisko naturalne i źródła jego zanieczyszczeń zachowania proekologiczne instytucje kulturalne zasady zachowania w miejscach publicznych. Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem zadania z obliczeniami zegarowymi tworzenie prostych infografik kodowanki zagadki i wiele, wiele innych! Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?