Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Publikacja adresowana jest do osób, które pragną wzbogacić swój warsztat zawodowy o podejście coachingowe do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, tutorów, wychowawców, jak również do studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych. Jej celem jest wspieranie rozwoju kompetencji miękkich, komunikacyjnych oraz refleksyjnych, które są nieodzowne w pracy z drugim człowiekiem zarówno z dzieckiem, jak i osobą dorosłą. Coaching edukacyjny to potężne narzędzie, które wspiera rozwój osobisty i profesjonalny zarówno uczniów, jak i nauczycieli. To podejście, które nie narzuca gotowych rozwiązań, lecz umożliwia ich odkrywanie w dialogu, opartym na uważności i odpowiedzialności. Podręcznik oferuje czytelnikom zarówno solidną podstawę teoretyczną, jak i praktyczne narzędzia, które można zastosować w codziennej pracy edukacyjnej. Zawiera definicje, koncepcje, odniesienia do literatury, ćwiczenia, pytania kontrolne oraz scenariusze pracy, które pomagają lepiej zrozumieć i wdrożyć coaching w pracy. Publikacja została stworzona z myślą o nauczycielach, pedagogach, psychologach, tutorach oraz studentach kierunków pedagogicznych i psychologicznych, którzy pragną wzbogacić swoje kompetencje o coachingowy sposób pracy z uczniami i dorosłymi. Czytelnik znajdzie w nim nie tylko narzędzia, ale także przestrzeń do refleksji nad własnym stylem pracy, co pozwoli na pełniejsze wykorzystanie potencjału coachingowego w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Wprowadzenie do coachingu edukacyjnego to zaproszenie do odkrywania własnego potencjału i ciągłego rozwoju.
Program jest skierowany do uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej, a więc do dzieci i młodzieży w okresie intensywnego rozwoju fizycznego i emocjonalnego. Autor programu wskazuje na konieczność indywidualizacji pracy, co jest szczególnie ważne przy tak zróżnicowanej grupie wiekowej. Dokument trafnie uwzględnia realia infrastrukturalne polskich szkół zarówno tych dobrze wyposażonych, jak i tych z ograniczonym dostępem do sal gimnastycznych czy sprzętu sportowego. Dzięki temu program może być stosowany szeroko, niezależnie od warunków lokalowych. Program cechuje się klarowną i logiczną strukturą. Wyraźnie wydzielono cele, treści nauczania, sposoby realizacji oraz ocenianie, co ułatwia jego praktyczne wykorzystanie. Struktura pozwala nauczycielowi na elastyczne planowanie pracy i dostosowywanie jej do możliwości uczniów. Cele programu są zgodne z ogólnymi założeniami edukacji fizycznej: rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie postaw prozdrowotnych oraz budowanie pozytywnych relacji w grupie. Wskazano również na znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia psychicznego, co jest istotnym uzupełnieniem tradycyjnego podejścia. Podział treści na klasy IV, VVI oraz VIIVIII pozwala na stopniowe rozwijanie umiejętności uczniów. Program zawiera szeroki wachlarz aktywności: od gier zespołowych, przez gimnastykę, lekkoatletykę, po elementy rekreacji fizycznej i ruchowej. Uwzględnia również nowe obszary, takie jak aktywność na świeżym powietrzu czy ćwiczenia relaksacyjne. Program promuje różnorodne metody nauczania: od tradycyjnych form ćwiczeń po metody aktywizujące i projektowe. Zwraca uwagę na potrzebę indywidualizacji i pracy w grupach. Zastosowanie modułu zajęć fakultatywnych (np. taniec, gry zespołowe, fitness) pozwala uczniom na realizację zajęć zgodnie z ich zainteresowaniami, co sprzyja motywacji i większemu zaangażowaniu. Autor trafnie wskazują na możliwość powiązania wychowania fizycznego z edukacją zdrowotną, biologią czy edukacją społeczną. To podejście sprzyja integracji wiedzy i rozwijaniu kompetencji kluczowych. System oceniania zaprezentowany w programie jest rozbudowany i przejrzysty. Ocenie podlega przede wszystkim zaangażowanie, postępy i współpraca z innymi. To podejście jest zgodne z nowoczesnymi standardami oceniania kształtującego.Uwzględniono szczegółowe kryteria ocen dla każdej grupy wiekowej oraz różne narzędzia pomiaru, co ułatwia obiektywną ocenę uczniów. Program zawiera wytyczne do prowadzenia ewaluacji zarówno wewnętrznej (na poziomie nauczyciela), jak i zewnętrznej. To ważny element zapewniania jakości kształcenia. Zamieszczenie gotowych rocznych planów pracy dla każdej klasy to duży atut programu. Ułatwia to nauczycielowi przygotowanie dokumentacji i umożliwia elastyczne dostosowywanie treści do realiów szkolnych. Obecność załączników i literatury rozszerza możliwości dydaktyczne nauczyciela i świadczy o profesjonalnym przygotowaniu materiału. Lista propozycji bibliograficznych jest aktualna i zróżnicowana tematycznie. Program nauczania wychowania fizycznego dla klas IV-VIII stanowi kompleksowy, przemyślany i nowoczesny dokument, który spełnia wszystkie wymogi formalne i praktyczne. Jest zgodny z podstawą programową, elastyczny w zastosowaniu, a przy tym bogaty w treści. Na szczególne wyróżnienie zasługuje rozbudowany system oceniania oraz otwartość na indywidualne potrzeby uczniów. W pełni widzę potrzebę do jego wydania w formie publikacji. Recenzent dr Krzysztof Warchoł
Wczesna interwencja logopedyczna to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku.W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
Źródła do dziejów wychowania patriotycznego Polaków w XX wieku to pięciotomowy zbiór różnorodnych tekstów, które łączy głębokie przekonanie ich autorów o zasadności wychowania patriotycznego oraz o potrzebie doskonalenia postaw współczesnych Polaków wobec suwerenności własnej ojczyzny. Są wśród nich artykuły, przedmowy, przemówienia, odczyty, listy, wiersze, ulotki, pocztówki – tworzone przez przedstawicieli różnych grup i środowisk, zarówno osoby świeckie, jak i duchowne. Część tekstów podpisana jest – niejednokrotnie bardzo znanymi – nazwiskami, inne opatrzone zostały pseudonimami czy wydane anonimowo. Zestawione razem umożliwiają prześledzenie procesu postrzegania związków między szeroko pojmowaną edukacją, inspirującą ją patriotyczną myślą pedagogiczną a dobrem narodu i ojczyzny. Pierwszy tom obejmuje lata 1901–1918, a więc okres bezpośrednio poprzedzający odzyskanie przez Polskę niepodległości. Materiał źródłowy zaprezentowano w następujących blokach tematycznych: • Idea miłości ojczyzny • W krwawej i bezkrwawej walce o Polskę • Patriotyzm w przestrzeni komunikacji społecznej i mediów • Wiersze patriotyczne z lat 1901–1918 • Piękno mowy ojczystej • Wychowanie patriotyczne – wychowanie narodowe
Złoty standard w terapii traumy i żałoby u dzieci i młodzieży Traumatyczne przeżycia mogą uwięzić dziecko w lęku i bezsilności na wiele lat. Terapia poznawczo-behawioralna skoncentrowana na traumie (TF-CBT) to sprawdzona metoda, która pozwala wspierać młodych pacjentów – ofiary przemocy, wypadków czy straty – w drodze od bólu ku odporności, przywracając im poczucie sprawczości i bezpieczeństwa. Autorzy prowadzą terapeutę przez cały proces: diagnozę zgodną z DSM-5, stabilizację i rozwój kluczowych umiejętności, tworzenie narracji, poznawcze przetwarzanie traumy oraz opracowanie planu bezpieczeństwa na przyszłość. W książce przedstawiono szczegółowy, oparty na dowodach klinicznych protokół. Dziewięć modułów dotyczących traumy oraz cztery poświęcone żałobie można łączyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb rodzin. Nowe wydanie zawiera obszerne sekcje poświęcone terapii grupowej oraz strategiom pracy z dziećmi o nasilonych trudnościach w zakresie regulacji emocji i zachowania. Liczne przykłady, gotowe skrypty sesji i materiały online ułatwią płynne wdrożenie modelu w praktyce terapeutycznej. Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży to ceniony podręcznik łączący skuteczność potwierdzoną w badaniach klinicznych z wrażliwością na emocje dziecka. Wspaniały podręcznik wraca w nowej odsłonie. TF-CBT to rekomendowana, krótkoterminowa metoda leczenia dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych i stratach. Publikacja jest konkretnym, praktycznym przewodnikiem z opisami przypadków i ćwiczeniami: obejmuje ekspozycję i pracę poznawczą, trening regulacji emocji i napięcia oraz moduły umiejętności wychowawczych dla rodziców. Niezbędne narzędzie dla klinicystów wspierających młodych pacjentów. Magdalena Skotnicka-Chaberek, wiceprzewodnicząca zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży to wyjątkowy przewodnik, który nie tylko uwrażliwia na wpływ traumy na psychikę dziecka, lecz także oferuje konkretne wskazówki, jak wspierać dzieci, młodzież i ich rodziny w wychodzeniu z dezadaptacyjnych mechanizmów potraumatycznych. Choć opiera się na paradygmacie poznawczo-behawioralnym, autorzy przedstawiają swój program w sposób otwarty i integracyjny – tak, by mógł inspirować terapeutów różnych orientacji teoretycznych w pracy z dziećmi i rodzinami dotkniętymi doświadczeniem traumy. lek. Bartłomiej Taurogiński, psychiatra dzieci i młodzieży, psychoterapeuta, Pracownia Psychologii i Psychoterapii Systemowej UJ CM Judith A. Cohen, MD – profesorka psychiatrii w Drexel University College of Medicine oraz dyrektorka medyczna Center for Traumatic Stress in Children and Adolescents. Od ponad trzech dekad prowadzi badania nad diagnozą i leczeniem następstw traumy u dzieci. Jest współtwórczynią TF-CBT i główną autorką wytycznych AACAP i ISTSS dotyczących leczenia PTSD u dzieci. Anthony P. Mannarino, PhD– psycholog kliniczny, dyrektor Center for Traumatic Stress in Children and Adolescents oraz profesor psychiatrii w Drexel University College of Medicine. Od lat osiemdziesiątych XX wieku bada PTSD u dzieci i ich rodzin, jest współtwórcą TF-CBT. Kierował sekcją Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego zajmującego się problemem przemocy wobec dzieci. Esther Deblinger, PhD– profesorka psychiatrii na Rowan-Virtua School of Osteopathic Medicine i współdyrektorka CARES Institute. Bada skutki przemocy wobec dzieci i interwencje terapeutyczne. Jest współtwórczynią oraz popularyzatorką TF-CBT, autorką licznych publikacji naukowych i materiałów edukacyjnych.
Terapia na macieRegularna praktyka jogi nie tylko uelastycznia ciało i pogłębia oddech, ale też wpływa na poziom koncentracji oraz umiejętność przyswajania wiedzy. Louise Goldberg, nauczycielka jogi oraz pedagożka, wyjaśnia, w jaki sposób włączać praktykę asan do pracy z dziećmi w spektrum autyzmu, z ADHD czy zaburzeniami emocjonalno-behawioralnymi. Autorka uczy podstawowych technik samoregulacji, przedstawia sekwencje pozycji, które zarówno energetyzują, jak i uspokajają oraz zwiększają świadomość ciała. Pokazuje, jak odpowiednio zorganizować zajęcia dla najmłodszych oraz utrzymać ich uwagę, wykorzystując podczas lekcji gry i zabawy. Liczne zdjęcia i ilustracje przedstawiające poszczególne asany opatrzone zostały instrukcjami sformułowanymi w przyjazny dla dzieci sposób. Do ćwiczeń dołączono wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć oraz radzenia sobie z trudnymi zachowaniami. Joga w terapii dzieci autystycznych, z ADHD i szczególnymi potrzebami edukacyjnymi może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w procesie edukacji oraz terapeutów poszukujących nowych metod pracy. To świetna książka do wykorzystania w szkole, domu, czy podczas terapii w ośrodku. Autorka pokazuje w jaki sposób można wykorzystać jogę jako narzędzie wspierające dzieci ze spektrum autyzmu i innymi specjalnymi potrzebami. Krok po kroku wprowadza w zasady i podaje wskazówki jak zorganizować zajęcia, nawet jeśli mamy bardzo ograniczony czas i miejsce na ćwiczenia. Zawiera mnóstwo praktycznych technik i ćwiczeń, które pomagają poprawić koncentrację, koordynację, umiejętności społeczne i emocjonalne, a także wzmacniające poczucie własnej wartości. Joanna Grochowska, Fundacja SYNAPSIS Louise Goldberg od ponad 35 lat pracuje jako nauczycielka jogi i pedagożka. Jest dyrektorką centrum jogi w Deerfield Beach na Florydzie oraz licencjonowaną masażystką. Prowadzi szkolenia z zakresu kreatywnej relaksacji dla dzieci skierowane do pedagogów, terapeutów i rodziców. Organizuje wyjazdy jogiczne i medytacyjne na Florydzie i w Europie. Jest współautorką programu S.T.O.P. and Relax, Your Special Needs Yoga Toolbox (2006).
"W życiu każdego zuchmistrza przychodzi taki moment, że musi zaplanować najbliższe zajęcia. Na przykład, gdy ślęczy w sierpniowe popołudnie nad śródrocznym planem pracy, dwa dni po oddaniu planu kolonijnego lub w noc poprzedzającą dzień zbiórki, kiedy pluje sobie w brodę, że szczegółowe rozpisanie zbiórek dotyczyło tylko pierwszych trzech cykli. Bywa i tak, że zuchy skorzystają ze skrywanych supermocy i zdecydowanie szybciej wykonają wszystkie zaplanowane czynności. W takich chwilach kreatywność i umiejętności improwizacji proszą o wsparcie. W takich chwilach ""101 zuchowych gier i zabaw"" staje się pozycją niezastąpionąGry, zabawy i ćwiczenia to jedne z 10 form pracy zuchowej, które stanowią lwią część zuchowych aktywności. Pozwalają rozwinąć zdolności psychofizyczne oraz kształtują kompetencje społeczne, takie jak umiejętność współdziałania, zdrowa rywalizacja, przyjmowanie przegranej oraz czerpanie radości z czasu spędzonego w grupie. Pozwalają też wyładowywać emocje i pokłady energii, które w dziecięcych duszach i ciałach gromadzą się niemal z prędkością światła.Internetowe Pismo Azymut powstało, aby instruktorzy - zwłaszcza drużynowi - dzielili się swoimi doświadczeniami i pomysłami. Niniejsza publikacja zbiera przedstawione przez 12 autorów Pisma propozycje, wzbogacając je o ponad 30 nowych gier. Zostały one starannie opisane, posegregowane i opatrzone symbolami wskazującymi na ich typ, co pozwala określić, czy dana gra odpowiada naszym wymaganiom. Proponowane aktywności można bez problemu dopasować do swojej obrzędowości, a przejrzyste oznaczenie i funkcjonalny spis treści pozwalają na błyskawiczne odnalezienie gry pasującej do danej sytuacji.To zbiór dobry na każdą okazję!hm. Maciej Sadowski**Seria powstała we współpracy dwóch bliskich sobie harcerskich środowisk publicystycznych. Łączy je pragnienie utrzymania właściwego kierunku. Jakobstaf, prosty w formie, lecz genialny w zamyśle, był w rękach żeglarza jak klucz do nieba - laską, która odmierzała wysokość gwiazd nad horyzontem i wskazywała drogę przez niezmierzoną pustkę morza. Azymut to przecież wyznaczony kierunek, wskazujący, gdzie iść, nawet gdy wszystko wokół jest niepewne. Oba są symbolem ludzkiej potrzeby odnalezienia się w przestrzeni, a w naszym przypadku odzwierciedlają pragnienie nadawania kierunku naszej harcerskiej pracy. Wszakże każdy świadomy wychowawca powinien wiedzieć, dokąd zmierza."
"Wydawnictwo ZHR i Jakobstaf prezentują nowe wydania najważniejszych książek zuchowych, napisanych przez Aleksandra Kamińskiego. Poddaliśmy je nowej redakcji (niezawodna Katarzyna Onderka!), zachowując jednocześnie fenomenalne, oryginalne ilustracje Władysława Czarneckiego. Szatę graficzną i okładki opracował Dariusz Grochal. Wszystko pięknie wydane w twardych oprawach.Trylogia zuchowa, napisana niemal wiek temu, zdefiniowała wychowanie najmłodszych uczestników ruchu harcerskiego w sposób kompletny i nadal inspiruje kolejne pokolenia wychowawców.Ze wstępu: Krąg Rady to w zamiarze Kamyka zbiór "gawęd o zuchowaniu", czym oczywiście jest, jednak jego wartość i znaczenie są dużo szersze. Kamiński w naprawdę wyjątkowo głęboki sposób definiuje tutaj profil harcerskiej pracy wychowawczej, pokazuje i wyjaśnia, co to znaczy być instruktorem, wychowawcą, harcerzem. Każdy kandydat na instruktora, nie tylko zuchmistrz, powinien się z tymi refleksjami zapoznać, a później jako instruktor wracać do nich wielokrotnie.Ze wstępu Autora: Kursy zuchowe są krótkie (bardzo słusznie!). Są one poza tym nastawione na praktyczność (całkowicie słusznie!). Nie ma więc czasu na kursie samym omówić szerzej tych ważnych i licznych tematów, które dotyczą zuchowania od strony teoretycznej. Skoro nie można tego zrobić na kursach - trzeba lukę uzupełniać poza kursami. "Lekturą pomocniczą" - jak by to określił nauczyciel. Niechże ta "lektura pomocnicza" lekką Wam będzie! I niech - broń Boże - nie podsunie szpetnej myśli, że zastąpić potrafi żywy kurs i żywą, własnym mózgiem, sercem i rękoma poprowadzoną gromadę. Kto tak pomyśli - niech raczej Krąg Rady ciśnie w ogień."
"Wydawnictwo ZHR i Jakobstaf prezentują nowe wydania najważniejszych książek zuchowych, napisanych przez Aleksandra Kamińskiego. Poddaliśmy je nowej redakcji (niezawodna Katarzyna Onderka!), zachowując jednocześnie fenomenalne, oryginalne ilustracje Władysława Czarneckiego. Szatę graficzną i okładki opracował Dariusz Grochal. Wszystko pięknie wydane w twardych oprawach.Trylogia zuchowa, napisana niemal wiek temu, zdefiniowała wychowanie najmłodszych uczestników ruchu harcerskiego w sposób kompletny i nadal inspiruje kolejne pokolenia wychowawców.Ze wstępu: Książka wodza zuchów to drugi tom trylogii zuchowej Aleksandra Kamińskiego i jak sugeruje tytuł, ma być dla drużynowego nieustającą pomocą w pracy z zuchami. Tej książki nie czyta się raz, ale korzysta z niej bez przerwy, zagląda do niej, wraca, wertujeUważny Czytelnik znajdzie tu wszystko, czego od strony praktycznej potrzebuje dobry wódz gromady: opis systemu gwiazdek, sprawności zuchowych, mnóstwo gier, propozycji zabaw, piosenek i praktycznych porad. Kamiński opisuje też, jak poprowadzić z zuchami wycieczkę, zimowisko i wreszcie - kolonię zuchową. Co najważniejsze dla instruktora - dla każdego z elementów pracy zuchowej znajdziemy tu mądre uzasadnienie i tło wychowawcze. Zatem nie tylko dowiemy się, jak poprowadzić ciekawą, wciągającą zuchów grę - ale przeczytamy także, po co to mamy robić i jak to wpłynie na rozwój naszych wychowanków. To jest największa wartość tej księgi, bo pomaga kształtować świadomych wychowawców."
Pełna emocji i nieoczekiwanych zwrotów akcji powieść, która zabiera czytelnika w podróż przez skomplikowane relacje rodzinne, przyjacielskie oraz wyzwania, z jakimi muszą zmierzyć się bohaterowie. Akcja toczy się w malowniczej Kalifornii, gdzie spotykają się losy ludzi próbujących odnaleźć swoje miejsce w życiu.Główna bohaterka, Abi, to młoda kobieta, która szuka nowego początku. Jej życie zmienia się diametralnie, gdy spotyka Billa. Niespodziewanie staje się on dla niej kimś więcej niż tylko przyjacielem. Chociaż ich relacja rozwija się powoli, oboje zaczynają marzyć o wspólnej przyszłości.Jednak nieoczekiwane wydarzenia wprowadzają chaos do ich życia. Bohaterowie stają przed szeregiem trudnych decyzji dotyczących zarówno przyszłości, jak i tajemnic, które wychodzą na jaw.
Książka stanowi zaproszenie do duchowej podróży, w której ważne miejsce zajmują wyciszenie, koncentracja, uważność oraz troska o ciało i umysł. Na jej kartach odnajdziemy praktyczne wskazówki, inspiracje do pracy nad sobą i do życia w zgodzie z ciałem, duchem oraz naturą.
To wyjątkowa publikacja, w której autorka – z wrażliwością, ciepłem i odrobiną kociego humoru – opowiada o świecie osób w spektrum autyzmu. Poprzez metafory i historie z kociego życia pokazuje, jak różnorodny, bogaty i piękny może być sposób odbierania świata. To książka dla rodziców, nauczycieli, terapeutów, ale też wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć drugiego człowieka.Premiera już w drugiej połowie listopada!
Monografia autorstwa dr Moniki Kaczmarczyk podejmuje niezwykle istotny i jednocześnie rzadko eksplorowany temat macierzyństwa przeżywanego w warunkach izolacji penitencjarnej. Publikacja ta, dzięki multidyscyplinarnemu podejściu, łączy w sobie elementy socjologii, pedagogiki, psychologii, kryminologii i nauk prawnych, oferując czytelnikowi kompleksowe spojrzenie na sytuację kobiet matek w zakładach karnych oraz funkcjonowanie ich dzieci w instytucjach zamkniętych.
Logopedyczne pszczółki to pomoc dydaktyczna, która powstała z myślą o dzieciach utrwalających prawidłową wymowę głosek dentalizowanych z zakresu trzech szeregów (ciszącego, syczącego i szumiącego). Etap automatyzacji prawidłowej artykulacji jest dość trudny, dlatego też należy poświęcić mu szczególną uwagę. Publikacja ma pomóc logopedom, nauczycielom oraz rodzicom uatrakcyjnić ćwiczenia. Zanim dziecko rozpocznie proponowane przez nas zabawy, należy upewnić się, że potrafi prawidłowo artykułować głoski z zakresu trzech szeregów. Publikacja doskonale sprawdzi się również podczas ćwiczeń słuchu fonemowego, wzbogaci słownik bierny i czynny oraz pozwoli na rozwijanie pamięci, spostrzegawczości, koncentracji uwagi oraz logicznego myślenia.Pomoc można wykorzystać także podczas doskonalenia techniki czytania i pisania.
Jeśli potrzebujesz skutecznego programu treningu umiejętności społecznych, sięgnij po tę książkę! Przyjazny dla odbiorcy model wspierania rozwoju umiejętności społecznych to efekt ponad 20 lat badań i doświadczenia autora w pracy z dziećmi i nastolatkami ze spektrum autyzmu. Nowe wydanie uwzględnia aktualne potrzeby dzieci i młodzieży z autyzmem, ale też z ADHD, zaburzeniami lękowymi i zaburzeniami nastroju, zaburzeniem zdolności niewerbalnego uczenia się i innymi trudnościami w sferze społeczno-emocjonalnej. W porównaniu z pierwszą wersją książki czytelnicy znajdą tu nie tylko zaktualizowane wprowadzenie teoretyczne, ale przede wszystkim nowe treści praktyczne dotyczące: rozróżniania emocji i ich natężenia sposobów radzenia sobie z lękiem, obniżonym nastrojem oraz obsesyjnymi myślami lub kompulsywnymi zachowaniami nawiązywania nowych relacji koleżeńskich zasad korzystania z mediów społecznościowych, kontaktowania się z innymi osobami i umawiania na spotkania asertywności, empatycznego słuchania, pogłębiania relacji i dzielenia się osobistymi informacjami bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku w relacjach romantycznych. Książka zawiera 92 lekcje poświęcone konkretnym umiejętnościom z następujących grup tematycznych: radzenie sobie z trudnymi emocjami (frustracja, gniew, lęk, uczucia związane z zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi, trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, depresją) komunikacja werbalna i niewerbalna zabawa i interakcje w grupie empatia, przyjaźń i uczucia romantyczne radzenie sobie z konfliktami postępowanie w nagłych wypadkach. Nowy trening umiejętności społecznych doktora Jeda Bakera to dużo więcej niż propozycja zajęć TUS. Poszczególne rozdziały zawierają jasno opisane kluczowe składniki skutecznego treningu umiejętności społecznych, takie jak: budowanie motywacji, rozpoznanie odpowiednich celów, kształtowanie umiejętności w taki sposób, żeby współgrały z językowym funkcjonowaniem danego ucznia, generalizacja umiejętności, zwiększanie akceptacji w środowisku rówieśniczym oraz sprawdzanie postępów. To narzędzie niezbędne dla nauczycieli, psychologów i pedagogów, a także rodziców.
Książka dostarcza podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole.W ostatnich latach znacznie zwiększyła się grupa dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi, mająca specyficzne potrzeby w zakresie opieki medycznej, psychologicznej, a także edukacji. Nauczyciele, a zwłaszcza wychowawcy powinni być przygotowani do pracy z takimi uczniami. Autorzy książki, odpowiadając na tę potrzebę, dostarczają podstawowych informacji o istocie, przyczynach i specyfice najczęściej występujących chorób przewlekłych oraz ich wpływie na dziecko i jego funkcjonowanie w szkole. Udzielają praktycznych wskazówek na temat wspierania rozwoju uczniów z chorobami przewlekłymi oraz uczą, jak należy postępować w przypadku, gdy w czasie pobytu w szkole nasilają się objawy choroby, stanowiące zagrożenie dla zdrowia i życia uczniów.Książka może jednocześnie pełnić funkcję poradnika dla nauczycieli kształcących dzieci z chorobami przewlekłymi, jak i podręcznika akademickiego, przydatnego w kształceniu studentów w zakresie pedagogiki terapeutycznej i kształcenia integracyjnego. Jeśli do grona potencjalnych czytelników dołączymy także rodziców tych dzieci, to łatwo dostrzeżemy, że proponowana praca ma charakter dość uniwersalny i może liczyć na stosunkowo duże grono odbiorców, co należy z pewnością do jej zalet.(Z recenzji dr. hab. Grzegorza Szumskiego)
Pierwsze całościowe omówienie dorobku Basila Bernsteina, w którym autorka: * przedstawia model transmisji kultury w obszarze socjolingwistyki i socjologii edukacji; * porządkuje podstawową terminologię dotyczącą procesu transmisji kultury w rodzinie i szkole; * analizuje wkład Bernsteina w rozwój nauk społecznych, poddając krytyce omawiany model oraz wskazując dalsze kierunki badań.
Zeszyt ćwiczeń wspomagających naukę czytania metodą sylabową cz. 10. ćwiczenia ze zdaniami i tekstami z wyrazami złożonymi z sylab zamkniętych i otwartych. Babcia i dziadek. Zdania 4 to dziesiąty zeszyt z serii Czytamy z Fretką ćwiczenia. Znajduje się w nim 100 różnych zadań dotyczących czytania zdań i tekstów zbudowanych z wyrazów złożonych z sylab otwartych i zamkniętych w różnych konfiguracjach. Wykonując proponowane aktywności, dziecko ma również możliwość ćwiczenia czytania ze zrozumieniem oraz rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej. W zeszycie są dwie gry planszowe Zeszyt Zenka i Notatnik Niny, dzięki którym można doskonalić czytanie zdań zbudowanych z wyrazów złożonych z sylab zamkniętych i otwartych, a także rozwijać funkcje językowe, obie w wersji kolorowej i czarno-białej z instrukcjami i propozycjami ćwiczeń dodatkowych. Dziecko może pokolorować obrazki i potem wielokrotnie korzystać z plansz, które samo współtworzyło.
Zeszyt ćwiczeń wspomagających naukę czytania metodą sylabową cz.9. ćwiczenia z sylabami zamkniętymi oraz wyrazami i zdaniami złożonymi z wyrazów z sylabami otwartymi i zamkniętymi. WIOSNA Wyrazy 3 to dziewiąty zeszyt z serii Czytamy z Fretką ćwiczenia. Znajduje się w nim 120 różnych zadań dotyczących czytania sylab zamkniętych, wyrazów jednosylabowych, wyrazów zbudowanych z sylab otwartych i zamkniętych w różnych konfiguracjach oraz zdań z takimi wyrazami.Wykonując proponowane aktywności, dziecko ma również możliwość rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej oraz ćwiczenia małej i dużej motoryki. W zeszycie są dwie gry planszowe Balony Bogdana i Szalik Szymka, dzięki którym można doskonalić funkcje słuchowe i czytanie wyrazów złożonych z sylab zamkniętych i otwartych, obie w wersji kolorowej i czarno-białej z instrukcjami, spisami obrazków i propozycjami ćwiczeń dodatkowych. Dziecko może pokolorować obrazki i potem wielokrotnie korzystać z plansz, które samo współtworzyło. Ćwiczenia są uzupełnieniem i rozszerzeniem materiału książeczki Czytamy z Fretką. Wiosna. Wyrazy 3 (część 9)
To nieprzypadkowe przypadki - książka, w której Nowa Zelandia staje się czymś więcej niż tylko malowniczym krajem hobbitów, gejzerów i zielonych wzgórz. To opowieść o drodze - tej przez kraj Maorysów i tej wewnętrznej, którą odbywa człowiek, gdy staje twarzą w twarz z własnymi ograniczeniami, pragnieniami i tęsknotą za wolnością.To historia survivalowa i wrażliwa zarazem. Pełna wyjątkowych spotkań z ludźmi - spotkań, które uczą odwagi, otwartości i tolerancji. To zapis podróży, w której czasem najlepszym kompasem staje się intuicja.To nie jest przewodnik, lecz świadectwo uważności: na drugiego człowieka, na ziemię, na samego siebie. To odsłona kart historii o prawdach i mitach kolonializmu oraz polskich śladach na antypodach.To książka dla tych, którzy wierzą, że każda podróż - daleka czy bliska - może być sposobem na odnalezienie przestrzeni, oddechu i własnego głosu w świecie, w którym każdy z nas musi odtańczyć swoją hakę.O książce:404 strony w miękkiej, szyto-klejonej oprawie ze skrzydełkami, lakierem uv.Na wyklejkach znajdziesz mapy Wyspy Północnej i Południowej, na których możesz własnoręcznie zaznaczać odwiedzone miejsca.W środku czekają także kody QR prowadzące do nowozelandzkich stron i źródeł.Na końcu - notatnik, gdzie możesz dopisać własne refleksje i wspomnienia.Mini dodatek, w którym znajdziesz:- bibliografię z odnośnikami do ciekawostek,- ciekawostki o ptaku kiwi niedostępne w polskich mediach,- odnośniki do zwrotów w języku maoryskim,- listę przydatnego sprzętu,- playlistę muzyczną,- subiektywną listę miejsc, które warto odwiedzić na obu wyspach.Książka pełna jest dialogów i spotkań - zarówno z Nowozelandczykami, jak i Polakami rozsianymi po krańcu świata - a między wierszami przemyka też intymna opowieść o motywach, które zaprowadziły autorkę tak daleko od domu.Patrycja Pata Wojkowska - artystyczna i marzycielska dusza. Współpracowała jako perkusistka z zespołem Żywiołak w latach 2018-2021, Watahą Drums i wieloma innymi projektami. Podróżuje i próbuje życia w różnych zakątkach świata. Towarzyszy jej od zawsze szczur Pimpur (pluszak), z którym to opowiada o przygodach. Uwielbia góry i survival, wspinaczkę i przemierza świat głównie rowerowo, konno, pieszo. Zawodowo zajmuje się także grafiką i ilustracją.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?