Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Prezentowana publikacja powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem uczuć i emocji innych ludzi. Pomaga w uczeniu się tej umiejętności poprzez analizę wyglądu twarzy, szczególnie oczu, ust i brwi. W skład zestawu wchodzi 20 kart ze zdjęciami dzieci do wycięcia (łącznie 80 kartoników), plastikowe pudełko oraz zeszyt zawierający opis każdej emocji przedstawionej na kartach. Zadaniem ucznia jest wybranie spośród dostępnych fotografii zdjęć dzieci, które odczuwają tę samą emocję, oraz ułożenie ich w odpowiedniej kolejności w dołączonym pudełku. Jeśli dziecko dobrze ułoży zdjęcia, na odwrocie zobaczy buźkę symbolizującą omawianą emocję oraz jej nazwę.
Prezentowane karty pracy są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom procesu obróbki drewna oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy stolarza. W kartach pracy uwzględniono następujące tematy: organizacja pracowni stolarskiej zasady BHP w pracowni stolarskiej rodzaje drewna i jego obróbka podstawowe przyrządy pomiarowe i narzędzia maszyny i narzędzia do obróbki drewna sposoby łączenia drewna zastosowanie kleju w łączeniu drewna. Publikacja jest częścią pakietu „Przysposobienie do pracy. Stolarstwo”. W skład tego zestawu wchodzi również podręcznik, w którym znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wymienionych wyżej zagadnień.
Prezentowany podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom procesu obróbki drewna oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy stolarza. W podręczniku omówiono następujące tematy: organizacja pracowni stolarskiej zasady BHP w pracowni stolarskiej rodzaje drewna i jego obróbka podstawowe przyrządy pomiarowe i narzędzia maszyny i narzędzia do obróbki drewna sposoby łączenia drewna zastosowanie kleju w łączeniu drewna. Publikacja jest częścią pakietu „Przysposobienie do pracy. Stolarstwo”. W skład tego zestawu wchodzą również karty pracy, stanowiące doskonałe uzupełnienie podręcznika.
Prezentowany podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom podstawowych wiadomości z zakresu krawiectwa oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy krawca. W podręczniku omówiono następujące tematy: organizacja pracowni krawieckiej oraz obowiązujące w niej zasady BHP czynności wykonywane w pracowni krawieckiej przybory i akcesoria do szycia ręcznego rodzaje tkanin, dzianin oraz nici do szycia różne typy guzików i ich zastosowanie artykuły pasmanteryjne szycie ręczne i jego zastosowanie przeznaczenie różnych rodzajów ściegów prasowanie. Publikacja jest częścią pakietu „Przysposobienie do pracy. Krawiectwo”. W skład tego zestawu wchodzą również karty pracy, stanowiące doskonałe uzupełnienie podręcznika.
Prezentowane karty pracy są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom podstawowych wiadomości z zakresu krawiectwa oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy krawca. W kartach pracy uwzględniono następujące tematy: organizacja pracowni krawieckiej oraz obowiązujące w niej zasady BHP czynności wykonywane w pracowni krawieckiej przybory i akcesoria do szycia ręcznego rodzaje tkanin, dzianin oraz nici do szycia różne typy guzików i ich zastosowanie artykuły pasmanteryjne szycie ręczne i jego zastosowanie przeznaczenie różnych rodzajów ściegów prasowanie. Publikacja jest częścią pakietu „Przysposobienie do pracy. Krawiectwo”. W skład tego zestawu wchodzi również podręcznik, w którym znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wymienionych wyżej zagadnień.
„Dobra robota!” to zestaw trzech części kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz innymi deficytami rozwojowymi. Materiały doskonale sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach masowych, specjalnych, klasach integracyjnych czy gabinetach terapeutycznych. Poszczególne części „Dobrej roboty!” są zróżnicowane pod względem trudności. „Poziom A” zawiera zadania o najniższym stopniu trudności. Polegają one na przykład na: łączeniu w pary kilku obrazków wskazywaniu różnic między ilustracjami pokonywaniu prostych labiryntów pisaniu po śladzie dopasowywaniu etykiet do zdjęć rozwiązywaniu prostych kodowanek liczeniu w zakresie 10. Ćwiczenia rozwijają umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, a ich treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zadania umieszczone w publikacji ćwiczą uwagę i pamięć, doskonalą percepcję wzrokową i słuchową, usprawniają grafomotorykę, a także trenują myślenie przyczynowo-skutkowe. Sposób opracowania kart z pewnością sprawi, że uczeń będzie miał możliwość samodzielnie rozwiązać zadania, odnieść sukces i poczuć, że wykonał naprawdę dobrą robotę!
„Dobra robota!” to zestaw trzech części kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz innymi deficytami rozwojowymi. Materiały doskonale sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach masowych, specjalnych, klasach integracyjnych czy gabinetach terapeutycznych. Poszczególne części „Dobrej roboty!” są zróżnicowane pod względem trudności. „Poziom B” zawiera zadania o średnim stopniu trudności. Polegają one na przykład na: łączeniu w pary większej liczby obrazków pokonywaniu trudniejszych labiryntów pisaniu po śladzie i samodzielnie kategoryzowaniu elementów liczeniu i wykonywaniu działań w zakresie 20. Ćwiczenia rozwijają umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, a ich treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zadania umieszczone w publikacji ćwiczą uwagę i pamięć, doskonalą percepcję wzrokową i słuchową, usprawniają grafomotorykę, a także trenują myślenie przyczynowo-skutkowe. Sposób opracowania kart z pewnością sprawi, że uczeń będzie miał możliwość samodzielnie rozwiązać zadania, odnieść sukces i poczuć, że wykonał naprawdę dobrą robotę!
„Dobra robota!” to zestaw trzech części kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz innymi deficytami rozwojowymi. Materiały doskonale sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach masowych, specjalnych, klasach integracyjnych czy gabinetach terapeutycznych. Poszczególne części „Dobrej roboty!” są zróżnicowane pod względem trudności. „Poziom C” zawiera zadania o najwyższym stopniu trudności. Polegają one na przykład na: wyszukiwaniu licznych szczegółów na obrazkach odtwarzaniu trudniejszych wzorów rozwiązywaniu bardziej skomplikowanych kodowanek pisaniu według wzoru i samodzielnie liczeniu i wykonywaniu działań w zakresie 20 liczenie dziesiątkami w zakresie 50. Ćwiczenia rozwijają umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, a ich treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zadania umieszczone w publikacji ćwiczą uwagę i pamięć, doskonalą percepcję wzrokową i słuchową, usprawniają grafomotorykę, a także trenują myślenie przyczynowo-skutkowe. Sposób opracowania kart z pewnością sprawi, że uczeń będzie miał możliwość samodzielnie rozwiązać zadania, odnieść sukces i poczuć, że wykonał naprawdę dobrą robotę!
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Może być wykorzystywana jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także jako materiał pomocniczy dla rodziców w czasie pracy z dzieckiem w domu. Doskonale sprawdzi się na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych i oddziałach terapeutycznych, a także podczas zajęć rewalidacyjnych. Opracowany materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zawierają wiele różnorodnych zadań, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę o wybranych polskich miastach, ich położeniu, historii i kulturze. Teksty z najważniejszymi informacjami oraz przygotowane do nich pytania pomogą uczniom utrwalić nowe treści oraz doskonalić umiejętność czytania ze zrozumieniem. W publikacji opracowano zadania dotyczące 9 miast: Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania, Torunia, Łodzi, Wrocławia, Lublina i Katowic. Uczeń, pracując z kartami, nie tylko poszerza swoją wiedzę, ale także usprawnia funkcje kognitywne: spostrzegawczość, pamięć, rozumienie, analizę i syntezę oraz wzbogaca słownictwo.
Monografia jest efektem realizacji projektu badawczego w obszarze animacji społeczno-kulturalnej stanowiącego propozycję pracy ze studentkami i studentami, która integruje wiedzę teoretyczną z nabywaniem umiejętności interpersonalnych w działaniu. Jego celem było zbadanie możliwości zastosowania metod aktywizujących w pracy z różnymi grupami odbiorców. Ze względu na swoją różnorodność, a także elastyczność mogą być one wykorzystywane w celu rozwijania kompetencji osobistych i społecznych – umiejętności współpracy w zróżnicowanych zespołach, rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnościami.
******
Boredom Does Not Exist. Activating Methods in Socio-cultural Animation and Contemporary Educational Challenges
The monograph is the result of a research project in the area of socio-cultural animation, which proposes work with students integrating theoretical knowledge with the acquisition of interpersonal skills in action. Its aim was to examine the possibility of using activating methods in working with various groups. Due to their diversity and flexibility, they can be used to develop personal and social competences – skills in collaborating in diverse teams, resolving conflicts and dealing with problems.
Autorka podjęła się opracowania bardzo aktualnego i wywołującego wiele dyskusji tematu, a nawet krytyki, jakim jest nauczanie religii w szkole. Jesteśmy świadkami bardzo upolitycznionego, nośnego medialnie i najczęściej bardzo spłyconego podejścia do tego problemu. Stąd zamysł rzetelnego opracowania tego zagadnienia w postaci opracowania naukowego jakim jest niniejsza monografia, zasługuje na wysoką ocenę.
Istotnym walorem przedmiotowej monografii jest wykorzystanie szerokiego zakresu materiałowego, co sprawia, że praca ma interdyscyplinarne walory poznawcze. Taki charakter monografii nie tylko oddaje specyfikę̨ politologii, lecz również jest zgodny z nowoczesnym sposobem uprawiania nauk humanistycznych i społecznych. Autorka wykazała swoje kompetencje merytoryczne oraz znajomość dyskursów naukowych nie tylko w dyscyplinie nauk o polityce i administracji, lecz również w dyscyplinach pokrewnych w ramach szeroko rozumianych nauk społecznych. Praca jest przedsięwzięciem badawczym, które stanowi oryginalne rozwiązanie problemu naukowego, realizuje z sukcesem założony cel oraz udziela odpowiedzi na postawione pytania badawcze.
Podręcznik metodyczny PALUSZEK jest to propozycja kierowana do rodziców, nauczycieli, pedagogów i terapeutów oraz wszystkich tych, którzy podsuwają dzieciom grę - układankę PALUSZEK. Podręcznik stanowi inspirującą pomoc przy wykorzystaniu PALUSZKA w domu, szkole czy poradni specjalistycznej. Zawiera podpowiedzi i wskazówki, jak na wiele różnych sposobów można bawić się i uczyć z PALUSZKIEM. Autorem podręcznika jest Maria Krupska - nauczyciel nauczania początkowego, doświadczony pedagog i doradca metodyczny.
Ten podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę paradygmatycznej zmiany – od nauczania w kierunku uczenia się, od metod podających, wykładowych – w kierunku podejścia problemowego i zwiększania zaangażowania studenta. Celem tej książki jest wspomaganie nauczycieli akademickich w procesie rozwijania kompetencji do nauczania z wykorzystaniem metod, które angażują i rozwijają. Autorzy przedstawili teoretyczne podstawy tego podejścia, a następnie przybliżyli zastosowanie takich metod, jak m.in.: case study, debata oksfordzka, metoda projektów czy design thinking.
Fikusiowe rozterki to wartościowa książka, która łączy zabawę z nauką i wspiera rozwój emocjonalny dziecka. Książka pomaga dzieciom lepiej rozumieć własne uczucia, pokazuje, jak o nich mówić i dlaczego warto komunikować swoje potrzeby.Fikuś i jego przyjaciele uczą, jak ważna jest przyjaźń, empatia i wspólne rozwiązywanie problemów.
Uwaga. Ćwiczenia na materiale znakowym 1 to kolejna publikacja z serii zestawów zadań wspomagających terapię neuropsychologiczną. Materiał ten został opracowany z myślą o wspieraniu funkcji uwagowych, szczególnie uwagi wzrokowej, i może być cennym uzupełnieniem pracy terapeutycznej osób z zespołem zaniedbywania stronnego, zaburzeniami afatycznymi, trudnościami w zakresie funkcji wykonawczych, z chorobą Alzheimera, z ADHD lub innymi zaburzeniami poznawczymi.W ćwiczeniach między innymi:wyszukiwanie określonych elementów,wykreślanie liter i cyfr,łączenie takich samych elementów,rozszyfrowywanie wyrazów według podanego klucza.Zestaw zawiera odpowiedzi.
Żłobki stają się coraz bardziej znanymi i popularnymi miejscami dla dzieci do trzeciego roku życia - nie tylko zapewniają profesjonalną opiekę, wychowanie i edukację, ale oferują wsparcie również tym maluchom, które mierzą się z trudnościami rozwojowymi. Choć placówki nie prowadzą diagnozy ani zajęć z zakresu Wczesnego Wspomagania Rozwoju, opiekunki na co dzień obserwują swoich podopiecznych i dokonują wstępnej oceny funkcjonalnej, zachęcając do zabaw i aktywności korzystnie wpływających na rozwój.Książka przedstawia problematykę zaburzeń i trudności rozwojowych, z jakimi mogą się spotkać dzieci w okresie niemowlęcym i poniemowlęcym. Czytelnik znajdzie tu opis czynników ryzyka, informacje dotyczące miejsc, gdzie rodzice mogą uzyskać pomoc, oraz praktyczne wskazówki dotyczące wsparcia rozwoju maluchów w żłobku. Publikacja zawiera przegląd najczęstszych trudności, opis objawów, roli żłobka, strategii pomocy dziecku i zasad współpracy z rodzicami. Nie zabrakło opisu wartościowych metod pracy od NDT Bobath po terapię behawioralną, logopedyczną, terapię ręki czy rozwijający ruch Weroniki Sherborne. Wykorzystanie podstawowych elementów tych technik może być skuteczne we wspieraniu rozwoju dzieci na co dzień. Całość zamyka rozdział poświęcony profilaktyce zachowań trudnych.Publikacja wspiera opiekunów i rodziców w świadomym towarzyszeniu dziecku w pierwszych etapach życia, troszcząc się o jego harmonijny rozwój i bezpieczeństwo.
Publikacja Pewny start. Poziom F. Codziennik. Komunikacja to 120 bogato ilustrowanych kart zawierających ćwiczenia o zróżnicowanym stopniu trudności doskonalące umiejętność komunikowania się z otoczeniem. Materiał zgodny z podstawą programową. Przykładowa tematyka:zmysły i obserwacja świata,emocje rozpoznawanie, radzenie sobie, stres,przemoc agresja, hejt, bullying, wykluczanie,kulturalne zachowanie w różnych sytuacjach społecznych,planowanie i organizacja wydarzeń, świąt, wycieczek,odczytywanie instrukcji, przepisów i posługiwanie się mapą,autoprezentacja, prowadzenie rozmowy, wyrażanie opinii,wzywanie i proszenie o pomoc,akceptowanie różnic i zmian w przyrodzie, ciele i życiu. Cele publikacji: usprawnianie komunikacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych. Tematyka nawiązuje do codzienności uczniów, a ćwiczenia odnoszą się do sytuacji szkolnych i rodzinnych. Publikacja zawiera teksty do czytania, gry, instrukcje, przepisy oraz pytania inspirujące do swobodnych wypowiedzi.
Publikacja Pewny start. Poziom F. Moja książka to 240 kart zawierających teksty, czytanki oraz zadania odnoszące się do zaprezentowanych treści. Materiał jest uzupełniony zdjęciami i ilustracjami. Przykładowa tematyka:kalendarz, zapisywanie dat, wakacje i ferie,szkoła, dom, rówieśnicy, emocje, sytuacje społeczne,pory roku: ogród, sad, las, pogoda, rośliny i zwierzęta,dbanie o przyrodę i zwierzęta domowe,zdrowie, higiena, ciało i dojrzewanie,bezpieczeństwo na co dzień,zakupy, usługi, instytucje publiczne i kulturalne,potrawy i przetwory z warzyw i owoców,Polska, Unia Europejska, świat,tradycje, święta, uroczystości, wydarzenia. Cele publikacji: rozwój funkcji poznawczych, kompetencji społecznych, umiejętności komunikowania się, poszerzanie zasobów słownictwa czynnego i biernego, rozbudzanie zainteresowanie światem, motywowanie do wypowiadania się.W publikacji znajdują się m.in. teksty do czytania i słuchania, kolorowe zdjęcia i ilustracje oraz pytania i zadania odnoszące się do zaprezentowanych treści.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?