Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka Mam zespół Aspergera powstała z myślą o dzieciach i nastolatkach, którzy mają problemy z zaakceptowaniem swojej diagnozy, oraz tych, którzy zaczynają pytać rodziców lub terapeutów, „co im właściwie jest”. Atrakcyjna grafika i niebanalny sposób przekazania ważnych treści sprawiają, że nie jest to kolejny poradnik poświęcony doświadczeniu życia w spektrum, lecz propozycja konkretnych ćwiczeń przeznaczonychdla dzieci i młodzieży z autyzmem wzbogacona o kompendiumwiedzy o realiach funkcjonowania z zespołem Aspergera.
Kolejne części tego nietuzinkowego przewodnika zawierają m.in.:
podstawowe informacje o zespole Aspergera
opis supermocy, jakie posiadają osoby ze spektrum
przedstawienie trudności, z którymi mogą się one borykać
wskazówki, jak osoby ze spektrum autyzmu mogą radzić sobie w codziennym funkcjonowaniu
rady, jak się zachowywać i postępować w stosunku do tych osób, aby czuły się one zrozumiane i akceptowane
liczne ćwiczenia pomagające zrozumieć korzyści oraz trudności, jakie wiążą się z doświadczaniem życia w spektrum.
Zainteresowanie humanistyką środowiskową przybiera na sile w ostatnich latach - dynamicznie rozwijają się zarówno badania naukowe, jak i kształcenie akademickie. Widać również coraz większe zaangażowanie obywatelskie w obronie lasów przed wycinką czy rzek przed ich dalszą regulacją. Poważny problem stanowi jednak brak adaptacji humanistyki środowiskowej do stosowania w polskiej szkole. Wypełnienie tej luki to jedno z wyzwań współczesnej edukacji. W książce "Więcej-niż-tylko-ludzkie lekcje języka polskiego. Edukacja polonistyczna w czasach kryzysu klimatycznego" nakreślam możliwości szeroko zakrojonych przeobrażeń niesionych przez środowiskowe analizy i interpretacje, które można z powodzeniem stosować w szkole na lekcjach języka polskiego. Humanistyka środowiskowa z jej rewizjonistyczną siłą może zmienić odbiór archaicznego kanonu literackiego, a jego relektura pozwala dostrzec więcej-niż-ludzką historię świata i tworzyć nowe opowieści. Do tkania nowych opowieści inspirujących do przemiany, "ekologicznej metanoi" powinna włączyć się również szkoła. Snucie tych opowieści to z pewnością dziś jedno z zadań edukacji humanistycznej. W czasach kryzysu klimatyczno-środowiskowego potrzebujemy nowych pojęć, nowego języka, nowych opowieści, i nowych działań w edukacji. Te nowe działania sprowadzić można do od-uczania (się) dominujących praktyk, stylów, które przekazuje literatura, w tym kanon lektur szkolnych. Nowe wskazuje również na podjęcie dawnych kwestii od nowa i na nowo, inaczej - z troską o Ziemię. Szkoła powinna jak najszybciej stworzyć możliwości do zmiany myślenia uczniowskiego, tworząc nowe imaginarium środowiskowe poza dualizmem natura-kultura oraz osłabiając antropocentryzm na rzecz sojuszy więcej-niż-tylko-ludzkich.
Nie bez powodu wybrałam temat tej książki. Książka – wiedza – edukacja to podstawa do nauczenia się życia, rozwiązywania problemów, do stawania się lepszym człowiekiem.Po zrozumieniu i zapoznaniu się z arkanami tematów współuczestniczących w tworzeniu wizerunku człowieka wykształconego, mądrego i zaradnego będzie nam wszystkim, lepiej zrozumieć samych siebie, innych ludzi, świat zwierząt, faunę i florę.Zrozumieć, że uczymy się bardzo długo, czasem całe życie, aby sprostać rozwojowi cywilizacji, zmianom wokół nas, ale przede wszystkim by być liderami postępu i wzoru do naśladowania dla innych ludzi.
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Twórcze dziecko – twórcze zabawyNa podstawie przestudiowanej literatury specjalistycznej z wybranych obszarów i otrzymanych rezultatów prowadzonych eksploracji sprecyzowano teorię twórczych zabaw oraz przeprowadzono ich klasyfikację. W ten sposób rozwijamy efektywnie teorię naukową, realizując cele teoretyczny i poznawczy. Na tej podstawie sformułowano postulaty dla praktyki pedagogicznej i rodzinnej – realizujemy więc cel praktyczny. Poczynione generalizacje pozwalają sprecyzować sugestie do dalszych badań i praktyki pedagogicznej. Adresatami monografii są więc nie tylko przedstawiciele środowiska naukowego, ale również nauczyciele i wychowawcy. Przedstawione treści mogą być inspiracją do pracy naukowej, badawczej oraz metodycznej w zakresie pedagogiki dziecka, pedagogiki przedszkolnej i pedagogiki twórczości.Adekwatnie do podjętego tematu monografię podzielono na osiem rozdziałów.Sześć pierwszych stanowi studium literatury na obrany temat. Zaprezentowano w nim zachodzące w świecie przemiany, które wpływają na edukację dziecka i jego dzieciństwo, potrzebę i znaczenie twórczości we współczesnym świecie, twórczość dzieci w zabawach. Wyjaśniono fenomen twórczości, jego wymiary i atrybuty, podejście i koncepcje oraz scharakteryzowano twórczość dzieci, jej funkcje i rodzaje.
Publikacja jest adresowana przede wszystkim do rodziców małych dzieci, niepokojących się o ich rozwój, oraz osób, które już znają diagnozę i chciałyby w związku z tym dowiedzieć się więcej o autyzmie.Jej lektura może okazać się przydatna także osobom, które z racji swoich studiów czy pracy zawodowej interesują się autyzmem.Wydanie zaktualizowane zostało znacznie zmienione w stosunku do pierwszej wersji książki, opublikowanej w 2010 roku. W nauce, zwłaszcza w odniesieniu do tak intensywnie eksplorowanych zagadnień jak autyzm, dekada to ogrom czasu. Rozwinęły się nowe kierunki badań, opublikowano dziesiątki artykułów, powstały nowe koncepcje.
Książka porusza problematykę teatru egzystencjalnego w doświadczeniach biograficznych dorosłych w perspektywie przeżywania niepełnosprawności egzystencjalnej. To próba otwarcia dyskusji na temat miejsca teatru w przestrzeni pedagogiki i andragogiki, a także zaproszenie do szukania inspiracji do budowania opowieści o ludzkim doświadczeniu poza dziedziną badań społecznych. Autorka koncentruje się na rozpoznaniu teatru jako jednej z form edukacji dorosłych w perspektywie biograficznej; ukazuje działalność nieprofesjonalnych teatrów osób dorosłych oraz eksploruje doświadczenia teatralne pod kątem kształtowania strategii radzenia sobie z niepełnosprawnością egzystencjalną. Praca przedstawia sieć kluczowych kategorii, które składają się na autorską koncepcję teatru egzystencjalnego, a także wyznaczają kierunek myślenia i działania w przestrzeni pedagogicznych i andragogicznych działań teatralnych. Autorka podejmuje także rozważania nad fundamentalnym pytaniem o napięcie między sztuką a terapią w działaniach edukacyjnych i artystycznych, a także akcentuje istotne zagrożenia w popularnej praktyce teatralnej.
Tymon i ja to publikacja, której celem jest stworzenie własnego bohatera i wymyślenie historii z jego udziałem. Tworzenie swojej postaci ma na celu możliwość znalezienia punktu odniesienia do własnych przeżyć, porównanie siebie i kogoś innego. Może to ułatwić rozmowę na temat swoich emocji i sposobów radzenia sobie z nimi. Książka składa się z dziesięciu rozdziałów – projektów, które przeprowadzą czytelnika przez proces tworzenia postaci i opowieści. Omówiono w nich jego najważniejsze elementy, takie jak wygląd i tożsamość bohatera, jego mocne i słabe strony czy struktura historii. Zaproponowano również stworzenie krótkich dzieł kultury – gry planszowej i komiksu, a także wskazano popularne i wykorzystywane przez innych twórców elementy, które można zawrzeć w stworzonej przez siebie charakterystyce postaci.
Książka to zbiór zakodowanych wyrazów zawartych w 111 kodowankach. Są one podzielone tematycznie na 37 kategorii (np. zawody, gatunki roślin, zwierzęta, miasta). Zadaniem dziecka jest odkodowanie ich za pomocą podanych szyfrów i zapisanie we wskazanym miejscu. Taka forma nauki to świetna zabawa, a zarazem doskonały sposób na rozwijanie koncentracji, spostrzegawczości oraz umiejętności kodowania u najmłodszych. Rozwiązania zadań można znaleźć na końcu książki.Książka należy do kolekcji i pakietu ZABAWY W KODOWANIE.
Ta książka to niespodzianka - dla nas, dla autorów i dla czytelników. Jest bardzo nieoczywista. Składa się z szesnastu części, niby-rozdziałów, z których każdy zawiera opowieści różnych autorów odnoszące się do tego samego słowa kluczowego. [] Opowieści w poszczególnych częściach zostały umieszczone według subiektywnego klucza redaktorek. Nie chciałyśmy, aby był to układ alfabetyczny według nazwisk autorów. Opowieści być może jakoś splatają się z sobą lub zupełnie nie Zarówno my, jak i osoby czytające mają prawo odczytywać ten kontekst i kolejność indywidualnie. Ogromna możliwość nadawania indywidualnych, subiektywnych znaczeń osobistym narracjom snutym w publikacji to jej wielki potencjał. Dodatkowo nietypowa forma książki daje czytelnikom możność decydowania o kolejności ułożenia Opowieści o oraz o porządku ich czytania. Za każdym razem na nowo Marta Kondracka-Szala Edukacja to relacja. Piszę o tym z uczniowsko-studenckiego punktu widzenia. Po latach wiem, zauważam, że przedmioty prowadzone przez tych nauczycieli, z którymi można było nawiązać relację opartą na wzajemnym szacunku, były mi bliższe i dziś dużo więcej z ich lekcji pamiętam. Przecież najwięcej uczymy się od ludzi, których darzymy sympatią. Weronika Mazurek,Opowieść na zakończenie
Publikacja jest przeznaczona do pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, a także ze starszymi uczniami, którzy mają trudności z rozpoznawaniem oraz określaniem emocji i uczuć innych osób. Krótkie opisy sytuacji oraz proste rysunki ułatwiają skupienie się na głównym celu publikacji – łączeniu wydarzeń z wywołanymi przez nie emocjami, które zostały przedstawione na twarzach postaci. Ponadto książka pomaga uświadomić uczniowi, że każda osoba może odczuwać bardzo różne emocje, czasami wiele ich w tym samym momencie.
Książka dla prawdziwych ojców! Gdy jesteś głową rodziny, gdy codzienna troska o najbliższych spędza Ci sen z powiek. Kiedy czasami bezsilnie opuszczasz ręce... Sięgnij po przewodnik, który jasno i przejrzyście pomoże Ci w pełnieniu tej jednej z najtrudniejszych ról w twoim życiu.
Nauczyciel powinien mieć swój świat, z własnymi uczuciami, pragnieniami i potrzebami. Mało tegodobrze by było, gdyby potrafił tym światem wewnętrznym dzielić się ze swoimi uczniami. Należy zdaćsobie sprawę z tego, że codziennie podlegamy krytycznej obserwacji uczniowskiej, a to, jakimi ludźmijesteśmy, najbardziej interesuje podopiecznych i wywiera największy wpływ na ich rozwój osobowy.Nauczyciel, który nie podejmie próby poznania siebie i zaakceptowania siebie oraz swojej przeszłości,swojego dzieciństwa, nigdy nie będzie dobrym pedagogiem. Najpierw trzeba zmierzyć się z własnymilękami, wewnętrznymi smokami, aby być wspierającym wychowawcą.fragment książki Anna Konarzewska niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, tutorka i polonistka. Kreatywna,pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wychowawczyni.Należy do społeczności Superbelfrów RP oraz jest Ambasadorką Wiosny Edukacji.Blogerka Być nauczycielem... strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie. Autorkaksiążki Być (nie)zwykłym wychowawcą, w której dzieli się pomysłami na (nie)zwykłe lekcjewychowawcze.Od 2020 roku należy do społeczności MIEE (Microsoft Innovative Educator Expert), która zrzeszanajbardziej innowacyjnych i przedsiębiorczych nauczycieli z całego świata.Finalistka prestiżowych ogólnokrajowych konkursów: Nauczyciel Roku 2021 oraz Nagrody im. IrenySendlerowej w 2021 roku.
Oddajemy w ręce Szanownych Czytelników monografię zbiorową, którą rozpoczyna artykuł Małgorzaty Kabat, Ewy Johnsson i Ewy Borowiec na temat form edukacji i ich modyfikacji. Kolejnych pięć rozpraw dotyczy kształcenia i pracy w zawodzie nauczyciela. Ewa Pasterniak-Kobyłecka zastanawia się, jaki jest nauczyciel współczesnej szkoły oraz przytacza wypowiedzi uczniów na temat ich oczekiwań wobec wychowawców pracujących w placówkach oświatowych. Halina Monika Wróblewska ukazuje doświadczenia w obszarze tutoringu jako efektywnej formy edukacji spersonalizowanej na przykładzie programu „Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca”, który jest realizowany w praktyce akademickiej na Uniwersytecie w Białymstoku. Mirosława Kanar snuje refleksje dotyczące kształcenia kompetencji zawodowych, komunikacyjnych i analitycznych przyszłych pedagogów. Paulina Kobyłecka-Bitner zwraca uwagę na potrzebę rozwijania kompetencji moralnych nauczycieli w roli badaczy.Lidia Kataryńczuk-Mania, Jolanta Maciąg i Anna Bąk opisują kompetencje nauczyciela wychowania przedszkolnego w zakresie edukacji muzycznej.
Szczególną zaletą [] publikacji jest wyraźne wskazanie zależności rozwojowych i społecznych, które powinny stanowić treść edukacji społecznej. Autorka w znaczący i wartościowy sposób wyjaśnia jej teoretyczne podstawy oraz ich egzemplifikacje praktyczne. Książka jako jedna z nielicznych wpisuje się w ten obszar edukacji, odnosząc się do jej szczególnego okresu - nauczania na pierwszym etapie szkolnego kształcenia i treści dotyczących przygotowania człowieka do życia w społeczeństwie. Roli szkoły w edukacji społecznej nie sposób przecenić. []Walorem tej publikacji są zamieszczone pod każdym rozdziałem ćwiczenia oraz spis literatury cytowanej. [...]
All kids occasionally space out, get sidetracked, run out of time, or explode in frustration—but some do it much more often than others. If you have a “smart but scattered” child, take heart. This encouraging guide is grounded in research on the crucial brain-based skills that 4- to 13-year-olds need to get organized, stay focused, and control their impulses and emotions. The expert authors guide you to identify your child's executive strengths and weaknesses, boost skills that are lacking, fix everyday routines that don't work, and reduce everyone's stress. Including new research, new and updated vignettes, and “A Good Place to Start” suggestions for each skill, the revised and updated second edition features a new chapter on technology and a greatly expanded school chapter. Helpful practical tools can be downloaded and printed.
Edukacja domowa zatacza coraz szersze kręgi. Co za tym idzie, coraz więcej osób poszukuje na jej temat informacji. Najlepiej od rodziców, którzy edukację domową już poznali. Autorka od lat prowadzi bloga, w którym wyjaśnia, czym jest edukacja domowa. Książka natomiast to zbiór wywiadów z rodzicami, którzy ją praktykują. Z przeprowadzonych rozmów czytelnik uzyska odpowiedzi na kilkanaście najważniejszych pytań. Kornelia Orwat zapytała rodziców między innymi o: organizację czasu; jak radzą sobie z niechęcią dzieci do robienia tego, czego od nich się oczekuje; jak opiekunowie godzą własne różnorodne obowiązki i potrzeby dzieci w różnym wieku, a przy tym pamiętają o własnych potrzebach; co w edukacji domowej jest najtrudniejsze, a co najpiękniejsze; co się sprawdziło, a co nie; jaki styl edukacji wybrali; jak radzą sobie z wypaleniem zawodowym; czy wypracowali rodzinne rytuały; jak małżonkowie dzielą się obowiązkami; jak radzą sobie z krytyką i niezrozumieniem otoczenia oraz nauczaniem podstawy programowej; gdzie i jakiego szukają wsparcia; na jakie zajęcia chodzą ich dzieci; czy mają obawy związane z socjalizacją i jak ją zapewniają; co doradziliby innym rodzicom i oczywiście jakie są owoce edukacji domowej.Książkę serdecznie poleca ks. dr Krzysztof Mielnicki, autor i redaktor ogólnopolskich programów i podręczników do nauczania religii w szkole. () Rodzice towarzyszący swoim dzieciom w rozwoju jako mistrzowie edukacji na własnym przykładzie pokazują, w jaki sposób można skutecznie organizować naukę i czym tak naprawdę powinna być indywidualizacja nauczania, nazywana przez nich personalizacją, niezależnością i elastycznością.Lektura tej książki była dla mnie budującym spotkaniem z mentorami home based education edukacji opartej na domu z jego bogactwem i różnorodnością znaczeń.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Kiedy rodzice uczą się wraz z dziećmi i są na nie otwarte, pojęcia typu moc, kontrola czy dominacja przestają być potrzebne, a głównym celem podróży staje się wzajemna życzliwość oraz duchowe partnerstwo. Niestety, wielu rodziców nieświadomie przekazuje swoim dzieciom nabyty ból psychologiczny i emocjonalne traumy z przeszłości, mimo że świadomie wcale nie chcą tak postępować. Tradycyjne książki dotyczące tematu rodzicielstwa podają mnóstwo technik dotyczących kontrolowania dzieci oraz doraźnych rozwiązań pewnych zaburzeń, które mają być pomocne w radzeniu sobie w trudnych sytuacjach. Dr Shefali Tsabary podchodzi do tematu w odmienny sposób. Według niej, dzieci stanowią dla rodziców zwierciadło dawno zapomnianego ja. Rodzic który zechce spojrzeć w to lustro, zdobędzie możliwość zbudowania relacji ze swoim wewnętrznym stanem pełni. Książka odpowiada na pytania:Dlaczego wszyscy rodzice zaczynają od NIEŚWIADOMEGO rodzicielstwa czy świadomy rodzic pojawia się nagleDlaczego, żeby mieć kontakt z dzieckiem, najpierw należy nawiązać więź z samym sobąJaką cenę za nasz brak świadomości płacą dzieciJak wejść w stan prawdziwej łączności z dzieckiemJak stworzyć prawdziwe poczucie więzi w rodzinieCzym jest świadomość i w jaki sposób zmienia sposób wychowania dzieciJaki jest duchowy powód posiadania potomstwaW jaki sposób dziecko może przebudzić dorosłegoJak uwolnić dzieci od potrzeby naszej aprobatyCzy akceptacja oznacza biernośćCzy dziecko w istocie pozwala nam dorosnąćCo oznacza stanąć twarzą w twarz z naszą reaktywnościąJak zintegrować swój własny ból i jak radzić sobie z bólem dzieckaCzy życiu można zaufaćW jaki sposób przyciągamy do siebie życiowe okolicznościJakie są podstawowe lekcje rodziców w poszczególnych etapach życia dzieckaCo jest źródłem naszego lęku przed teraźniejszościąCzym jest CUD ZWYCZAJNOŚCI i czy jako rodzic potrafisz cieszyć się zwyczajnością swojego dzieckaJak właściwie ustawiać poprzeczkę dla dzieckaDlaczego wyrażanie wdzięczności stanowi pełne mocy narzędzie wychowawczeCo liczy się bardziej zachowanie czy osoba
„Ja kłębuszek, ty niteczka” to subtelna opowieść o delikatnej więzi, która łączy mamę i dziecko. Każdy wers tka historię miłości, która pomaga stawiać pierwsze kroki w świecie pełnym wyzwań. Miłości mądrej i czułej, która rozumie, że dzieci są z nami tylko przez pewien czas. Alberto Pellai, włoski psychoterapeuta i psycholog dziecięcy, przypomina, że bliskość odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu emocjonalnego rozwoju najmłodszych i budowaniu fundamentów dorosłego życia.
Monografiatajest opowieścią o nauczycielach i mężczyznach - jednostkach konstruujących swoje życie, o wyborach i ich konsekwencjach, o codzienności, o konfrontowaniu się ze sfeminizowanym polem zawodowym, o trudnościach związanych z przynależnością do grupy mniejszościowej, a jednocześnie o swoistych przywilejach wynikających z przynależności płciowej.[...]Celem prezentowanego projektu badawczego było ukazanie doświadczeń biograficznych związanych z realizacją drogi zawodowej przez mężczyzn pracujących jako nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?