Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Monografiatajest opowieścią o nauczycielach i mężczyznach - jednostkach konstruujących swoje życie, o wyborach i ich konsekwencjach, o codzienności, o konfrontowaniu się ze sfeminizowanym polem zawodowym, o trudnościach związanych z przynależnością do grupy mniejszościowej, a jednocześnie o swoistych przywilejach wynikających z przynależności płciowej.[...]Celem prezentowanego projektu badawczego było ukazanie doświadczeń biograficznych związanych z realizacją drogi zawodowej przez mężczyzn pracujących jako nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej.
Rama czy lama? Różnicowanie głosek R – L to kolejny zeszyt logopedyczny z serii Mównica Logopedyczna przeznaczony dla dzieci, rodziców, logopedów i nauczycieli. Zeszyt został opracowany z myślą o uczestnikach terapii logopedycznej, u których korekcja głoski r dobiegła końca, jednak prawidłowa artykulacja wymaga jeszcze ostatniego etapu terapii logopedycznej, czyli różnicowania. W tym przypadku różnicowania głosek r i l . Publikacja zawiera karty pracy z szerokim wachlarzem ćwicz
pójrz uważnie to kompleksowy materiał pomocny w usprawnianiu percepcji wzrokowej, nauki liter i czytania oraz stymulujący lewą półkulę mózgową i zależne od niej funkcje intelektualne i mowę. Publikacja skierowana jest do terapeutów pedagogicznych, logopedów, psychologów, nauczycieli przedszkolnych i nauczania zintegrowanego. Seria Spójrz uważnie składa się z 3 części, pierwsza zawiera 50 propozycji zadań polegających na linearnym wyszukiwaniu na karcie podkreślonych na początku liter, sylab lub wyrazów. Na końcu książki znajdują się odpowiedzi do zadań. Proponowane ćwiczenia są uniwersalne, można je wykorzystać podczas zajęć indywidualnych oraz w pracy grupowej w przedszkolu, szkole lub gabinetach terapeutycznych.
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
W kolejnej książce z serii Studia z pedagogiki szkoły szkoła została opisana z uwzględnieniem wielowymiarowego spostrzegania integracji w przestrzeni szkoły - zarówno w zakresie propozycji teoretycznych, jak i rozwiązań praktycznych, w tym jako wyjątkowego miejsca wzajemnych spotkań Innych i Obcych, przebiegających na zasadzie dialogu międzypokoleniowego i międzykulturowego w oparciu o podejmowanie prób integracji mimo różnic. Oprócz charakterystyki teoretycznych, ideowych, organizacyjnych i metodycznych założeń funkcjonowania szkoły w kontekście integracji, monografia ta zawiera materiały dla nauczycieli wspierające pracę dydaktyczno-wychowawczą w obszarze integracji. Jest to wybór publikacji (wiele z nich znajduje się w wolnym dostępie w Internecie) oraz stron internetowych dotyczących praktycznej sfery integracji możliwych do wykorzystania w edukacji i refleksji pedagogicznej o szkole.
Krzyś uwielbia zakupy z mamą w supermarkecie, Jolka nigdy nie sprząta swojego pokoju, Majka nie lubi swojej młodszej siostry, a Zdzisio często się leni. Wszyscy różnimy się od siebie. Ale co zrobić, aby te różnice nie przeszkadzały nam żyć ze sobą? Musimy nauczyć się tego, że nasze zachowania niekoniecznie muszą być akceptowane przez innych, a my sami powinniśmy częściej zwracać uwagę na to, czy przypadkiem nie sprawiamy komuś przykrości i czy zawsze zachowujemy się stosownie. Zabawne i pouczające wierszyki opatrzone zostały mądrymi radami, dzięki którym każde dziecko będzie potrafiło ocenić, czy w danej sytuacji postępuje właściwie. Całość wzbogacają dowcipne, duże, kolorowe ilustracje.
Klara lubi mówić, co myśli, nawet jeśli czasem kogoś tym zaskakuje.Tomek ciągle się spóźnia i nie widzi w tym nic złego. Ania nie chce dzielić się swoimi zabawkami, a Kamil uwielbia robić psikusy, które nie zawsze są śmieszne dla innych. Każdy z nas jest inny i to jest piękne! Ale jak sprawić, by nasze różnice pomagały nam lepiej się rozumieć, zamiast nas dzielić? Te zabawne i mądre wierszyki uczą dzieci, że każde zachowanie ma znaczenie dla nas i dla innych. Dzięki prostym, ale ważnym wskazówkom, młodzi czytelnicy dowiedzą się, jak być bardziej uprzejmym, wyrozumiałym i uważnym na uczucia innych. Wiersze dopełniają kolorowe, pełne humoru ilustracje, które zachwycą każde dziecko. Dowiedz się, jak budować przyjaźń, szanować innych i być najlepszą wersją siebie w sposób lekki i pełen zabawy!
Najnowsza książka bestsellerowej serii jest ilustrowanym przewodnikiem po wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym zgodnie z metodą Montessori. Obejmuje szeroki zakres tematów: od urządzania przestrzeni mieszkalnej, przez sposoby na rozbudzanie ciekawości, po wspieranie rozwoju społecznego i moralnego dziecka - z zachowaniem równowagi między ustalaniem granic i swobód dopasowanych do wieku.Autorki przedstawiają alternatywę dla rodziców, którzy czują, że współczesny świat stał się zbyt skomplikowany. Pokazują, jak dokonywać bardziej świadomych wyborów dla swojej rodziny oraz jak lepiej zrozumieć potrzeby dzieci i wspierać je w kształtowaniu ich unikalnego potencjału.Mnóstwo praktycznych ćwiczeń w książce pomoże rozwinąć dziecku:zamiłowanie do liczbumiejętność czytania i pisaniaciekawość sztuki i naukikompetencje społecznezrozumienie świata przyrody
Historyjki słuchowe i dźwięki to kompleksowy materiał pomocny w terapii i profilaktyce percepcji słuchowej, w tym wrażliwości, pamięci i koncentracji słuchowej. Publikacja skierowana jest do dzieci w różnym wieku, młodzieży, a także do osób dorosłych.Może być wykorzystywana w terapii przez logopedów, terapeutów, surdopedagogów, nauczycieli przedszkoli i szkół oraz rodziców. W proponowanych ćwiczeniach mogą uczestniczyć zarówno osoby, u których percepcja słuchowa rozwija się prawidłowo, jak i te, u których jej rozwój przebiega wolniej lub jest zaburzony.Na publikację składają się 2 płyty CD oraz 10 plansz obrazkowych przeznaczonych do pocięcia z ilustracjami odpowiadającymi 16 historyjkom słuchowym i 12 miniaturkom dźwiękowym. Na pierwszej płycie znajduje się 90 pojedynczych dźwięków i odgłosów, od których proponujemy rozpocząć zapoznawanie się z materiałem ilustracyjno-dźwiękowym (np. deszcz, kogut, pianino, sowa, karetka, klucze, otwieranie drzwi). Na drugiej płycie zamieszczono 16 historyjek słuchowych (np. cyrk, mecz tenisa, warsztat stolarski, ulica) i 12 miniaturek dźwiękowych.
Publikację opracowano z myślą o dzieciach, które rozpoczynają naukę pisania, jak i uczniach mających trudności z płynnym i estetycznym pisaniem. Zamieszczone w zeszycie ćwiczenia uczą prawidłowego kierunku kreślenia liter, wskazując ich właściwy kształt i proporcje. Wyrabiają płynność i tempo ruchu, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową.Oprócz zadań doskonalących naukę kreślenia liter w zeszycie zawarto także ćwiczenia rozwijające umiejętność łączenia poznanych liter.
Kwestionariusz diagnostyczny... składa się z dwóch części: Arkusza diagnostycznego i Materiałów do badania.W pierwszej z nich znajdują się szczegółowo opracowane instrukcje, według których przeprowadza się badanie diagnozujące, oraz arkusz odpowiedzi pacjenta (Karta zapisu mowy pacjenta). Arkusz odpowiedzi jest skorelowany z instrukcją.Do tej części dołączona jest płyta CD, na której znajdują się nagrania dźwięków do badania gnozji słuchowej, oraz przygotowana do wydruku Karta zapisu mowy pacjenta.Część drugą stanowi materiał graficzny zbiór 18 załączników zawierających kolorowe ilustracje, zdjęcia oraz materiał werbalny, za pomocą których przeprowadza się diagnozę. "Kwestionariusz diagnostyczny zaburzeń mowy... jest cenną i potrzebną na rynku wydawniczym propozycją tematycznie związaną z diagnostyką komunikacji językowej.Adresowany jest do logopedów oraz neurologopedów wykonujących diagnozę dwóch podstawowych jednostek zaburzeń komunikacji językowej o etiologii mózgowej afazji i dysartrii. Można zastosować go w diagnostyce pacjentów dorosłych lub młodzieży. (...)Proponowany Kwestionariusz... skonstruowany jest prawidłowo odczuć można wieloletnią praktykę w zakresie diagnostycznym Autorów. Należy zaznaczyć, że spośród podobnych pomocy specjalistycznych środowisko logopedów mogło wybierać do tej pory w dawno wydanych, czasem już nieaktualnych pod względem słownictwa, opracowaniach.
Historia dla przyszłości – przyszłość nauki historii to przewodnie hasło tej książki. Z tego powodu zaproszonych do współpracy Autorów prosiliśmy o refleksję nad wybranymi osiągnięciami i nowymi tropami w badaniach naukowych, edukacji i organizacji wiedzy historycznej. Odnajdujemy tu teorie, modele, szkoły, nurty, orientacje i zwroty badawcze, wreszcie – metafory, kategorie, idee (ontologiczne, epistemologiczne, metodologiczne, aksjologiczne) – również te dopiero rozpoznawane lub antycypowane. Warto wspomnieć, że pewną inspiracją były dla nas dwie książki: Niebezpieczne idee we współczesnej nauce pod redakcją Johna Brockmana (Sopot–Warszawa 2008) oraz Idee, które zmieniły świat Jima Holta (Kraków 2020).
Redaktorzy
Czytelnika znającego oryginalny i nietuzinkowy dorobek naukowy prof. Jana Pomorskiego i jego wkład w rozwój badań historycznych z pewnością ucieszy, że grono przyjaciół i uczniów uhonorowało Jubilata tomem prac skoncentrowanych na zagadnieniach obejmujących tematy z zakresu teorii i metodologii historii, historii historiografii, historii filozoficznej, a wreszcie historii cyfrowej i wizualnej. Wątki te ujęte zostały w strukturze pięciu bloków tematycznych (Przyszłość, Naukowość, Metahistoryczność, Medialność, Przypadki) – z charakterystyką stanu i wyzwań stawianych współczesnej nauce historii, perspektyw rozwoju i towarzyszących jej oczekiwań społecznych. […] na panujące w nauce pluralizm metodologiczny, różnorodność procedur badawczych i podmiotowość historyka, prowadzące do sporów o status historiografii naukowej, nowe światło rzuca historia cyfrowa i wizualna, dylematy historii publicznej i zwrot cyfrowy w archiwistyce – fakt niebagatelny dla profesjonalizacji badań i rozumienia metody historycznej. Książka Nauka historii – nowe wymiary będzie stanowić ważną pozycję na rynku wydawniczym, po którą sięgną nie tylko znawcy: teoretycy historii, historycy nauki, metodolodzy historii i historycy historiografii, ale też studenci, którzy odnajdą w niej wiele cennych wskazówek i źródło inspiracji.
Z recenzji dr. hab. Pawła Sierżęgi, prof. UR
„Monografia dr hab. Magdaleny Sowy (...) to jedna z wciąż nielicznych publikacji książkowych na temat edukacji językowej dla celów zawodowych, tym bardziej wartościowa, iż koncentruje się nie na uczącym się (...), a na nauczycielu języka obcego zawodowego, co stanowi rzadkość w literaturze przedmiotu. (...) publikacja prezentuje wysoki poziom merytoryczny, uwzględnia najnowsze tendencje w tej dziedzinie, zawiera też praktyczne wskazówki i rozwiązania, a przy tym ustrukturyzowana i napisana jest bardzo klarownie. Jestem przekonana, że (...) okaże się znaczącym tomem, przeznaczonym dla bardzo szerokiego kręgu czytelników”.
prof. dr hab. Hanna Komorowska
z recenzji wydawniczej
„Nauczanie Języka obcego zawodowego (JOZ) w szkolnictwie branżowym to swoista terra incognita dla bardzo szerokiego spektrum zainteresowanych, począwszy od decydentów oświatowych, doradców zawodowych i metodycznych, przez nauczycieli języków obcych, aż po instytucje kształcące nauczycieli języków obcych. Odnotowany stan (nie)wiedzy o nauczaniu i nauczycielu JOZ w szkole branżowej to jeden z zasadniczych powodów powstania niniejszej publikacji. Według mojego rozeznania jest to pierwsze opracowanie poświęcone nauczycielowi i nauczaniu JOZ w szkolnictwie branżowym, które może – mam nadzieję – wypełnić chociaż w niewielkim stopniu lukę poznawczą oraz wydawniczą w kwestii dydaktyki języków obcych zawodowych w tym obszernym sektorze polskiej oświaty”.
ze Wstępu
Przedstawiamy nowe, zaktualizowane wydanie poradnika dla rodziców poszukujących drogi do zrozumienia dziecka, które rozwija się nieneurotypowo. Przeprowadza on rodziców od diagnozy do strategii radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, ucząc jednocześnie zrozumienia i akceptacji funkcjonowania ich dziecka. Zawiera wiedzę zarówno od strony specjalisty, jak i z perspektywy rodzicielskiej. W niniejszym wydaniu zmieniło się nazewnictwo na „spektrum autyzmu” zgodnie z najnowszymi wytycznymi Międzynarodowej Klasyfikacji Chorób (ICD-11), zostały opisane nowe metody terapeutyczne, edukacyjne, jak również pojawiło się więcej praktycznych przykładów. Autorki od wielu lat są zaangażowane w pomoc i wsparcie rodzin neuroróżnorodnych. Na co dzień zajmują się terapią i diagnozą dzieci i dorosłych w spektrum autyzmu. Informacje przekazane w książce pochodzą zarówno z własnych doświadczeń gabinetowych autorek, jak i historii zebranych od rodzin, które z nimi współpracowały. Forma książki to kolejny powód do zachwytu: wiedza teoretyczna poparta jest praktycznymi przykładami z życia, a na końcu znajdziemy wskazówki, jak można pomóc dziecku i bliskim. Przykłady te są prawdziwe, zaczerpnięte z doświadczeń – to nie teoretyczne scenariusze, lecz sytuacje, które naprawdę miały miejsce i zostały rozwiązane dzięki praktyce i doświadczeniu Autorek. Fragment recenzji Bogdan Mizerski
Autorka podjęła w publikacji szereg ważnych i aktualnych problemów dotyczących kształcenia zawodowego i jego głównego animatora - nauczyciela przedmiotów zawodowych. Odwołanie się do opinii studenckich na ten temat uzyskanych w Polsce i Portugalii posiada niewątpliwe walory poznawcze, a ponadto stanowi inspirację do sformułowania rekomendacji i postulatów dla praktyki szkolnictwa zawodowego i edukacji nauczycieli. [] Wartością jest aktualna i reprezentatywna bibliografia oparta na znacznej liczbie źródeł portugalskich. Przeprowadzone badania inspirują do dyskusji i wykorzystania konkretnych sugestii praktycznych.Z recenzji prof. dr. hab. Zdzisława WołkaMonografia składa się z siedmiu rozdziałów. Pięć pierwszych zawiera rozważania teoretyczne, a dwa kolejne to opracowanie empiryczne przeprowadzonych badań. Rozdział szósty prezentuje przyjęte założenia metodologiczne i organizacyjne badań. W rozdziale siódmym omówione zaś zostały wyniki badań analizy porównawczej opinii studentów polskich i portugalskich. Książka zawiera ponadto próbę uogólnienia wyników badań - sformułowane wnioski, postulaty i rekomendacje - oraz krytykę metodologiczną. Zakończenie przedstawia normatywny wizerunek kształcenia zawodowego.
Książka skierowana jest do rodziców, nauczycieli, wychowawców, terapeutów, a więc do wszystkich, którzy chcą pomóc dzieciom dowiedzieć się, czym są emocje.Zawiera ona propozycje 40 zabaw dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Są to zabawy plastyczne, muzyczne, ruchowe oraz wykorzystujące elementy dramy. Bazują przede wszystkim na czterech podstawowych emocjach: radości, złości, strachu oraz smutku. Przewidziane są do pracy w grupie, ale większość z nich z łatwością można zmodyfikować i przeprowadzić indywidualnie. Rozpiętość propozycji sprawia, że możemy dopasowywać aktywności do preferencji dzieci.
Agresja niszczy jednostki, relacje międzyludzkie i tkankę życia społecznego. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym i ich skutkom jest bardzo trudne i często mało efektywne, zwłaszcza na poziomie makrospołecznym. Agresja dotykająca dzieci i młodzież jako sprawców, ofiary i świadków to jeden z najpoważniejszych problemów pedagogicznych, dlatego racjonalnym działaniem jest koncentracja na zapobieganiu jej powstawaniu i przejawom. Na rynku wydawniczym funkcjonują różne programy wychowawcze i publikacje na ten temat, jednak zwykle o dość wąskim zakresie. Książka Doroty Pankowskiej Zapobieganie agresji w szkole. Profilaktyka pozytywna w ujęciu edukacyjnej analizy transakcyjnej jest inna. Wykorzystując teoretyczne ramy analizy transakcyjnej, a więc psychologicznej teorii osobowości i komunikacji, pomaga zrozumieć mechanizmy powstawania i realizacji agresji, a jednocześnie ukazuje możliwości oddziaływania zapobiegające pojawianiu się zachowań agresywnych - zarówno doraźne (np. odpowiedni sposób komunikowania się), jak i długofalowe. Te ostatnie stanowią istotę profilaktyki pozytywnej rozumianej jako kształtowanie i rozwijanie: kompetencji osobistych, służących pozytywnej adaptacji, wzmacnianiu poczucia własnej wartości, postawy szacunku i życzliwości wobec innych, odporności psychicznej oraz dojrzałości moralnej. Książka zatem jest skierowana przede wszystkim do pedagogów/pedagożek - zarówno naukowo zainteresowanych problematyką agresji, jak i do praktyków, którzy znajdą w niej inspiracje do tworzenia własnych programów wychowawczych oraz do postępowania w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.
Zamieszczone w tym zeszycie ćwiczenia kaligraficzne opracowano z myślą o uczniach, którzy mają trudności z płynnym i estetycznym łączeniem liter. Dziecko na kolejnych stronach rozwija tę umiejętność najpierw po śladzie, potem samodzielnie.Ćwiczenia zamieszczone w zeszycie służą także doskonaleniu prawidłowego kierunku kreślenia liter przy zachowaniu właściwych kształtów i proporcji, wyrabiają płynność ruchu i tempo pisania, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową.
Skąd się biorą dzieci? Mamo, czy ty kiedyś umrzesz? Co to jest rozwód? Dlaczego ten pan tak dziwnie wygląda? Dlaczego jest wojna? Dlaczego nie wolno kraść, a niektórzy to robią? To tylko niektóre z pytań, jakie stawia dociekliwy dziecięcy umysł i na jakie muszą odpowiadać rodzice.W tej książce znajdą oni podpowiedzi, jak podchodzić do trudnych rozmów z dzieckiem. Dowiedzą się, jak wyjaśniać mu skomplikowaną rzeczywistość, by nie wzbudzać niepokoju, nie burzyć pozytywnej wizji świata, nie odbierać typowego dla dzieci optymizmu. Będą mieli też szansę nauczyć się wykorzystywać takie rozmowy do pogłębiania więzi i bez stresu przygotowywania najmłodszych do dorosłego życia.Autorka w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowości rozwoju emocjonalnego dziecka. Przybliża skomplikowany świat jego emocji, tłumaczy motywacje i przyczyny jego problematycznych zachowań. Dzięki temu opiekunowie mają szansę zrozumieć dziecko i stać się dla niego lepszymi towarzyszami poznawania rzeczywistości. Justyna Korzeniewska psycholog i neuropsycholog, doktor nauk humanistycznych. Na co dzień wspiera chore dzieci i ich rodziców w Instytucie Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Propaguje ciepłe i pełne szacunku podejście do dzieci poprzez artykuły prasowe oraz jako ekspertka w programach telewizyjnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?