Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Jeśli potrzebujesz skutecznego programu treningu umiejętności społecznych, sięgnij po tę książkę! Przyjazny dla odbiorcy model wspierania rozwoju umiejętności społecznych to efekt ponad 20 lat badań i doświadczenia autora w pracy z dziećmi i nastolatkami ze spektrum autyzmu. Nowe wydanie uwzględnia aktualne potrzeby dzieci i młodzieży z autyzmem, ale też z ADHD, zaburzeniami lękowymi i zaburzeniami nastroju, zaburzeniem zdolności niewerbalnego uczenia się i innymi trudnościami w sferze społeczno-emocjonalnej. W porównaniu z pierwszą wersją książki czytelnicy znajdą tu nie tylko zaktualizowane wprowadzenie teoretyczne, ale przede wszystkim nowe treści praktyczne dotyczące: rozróżniania emocji i ich natężenia sposobów radzenia sobie z lękiem, obniżonym nastrojem oraz obsesyjnymi myślami lub kompulsywnymi zachowaniami nawiązywania nowych relacji koleżeńskich zasad korzystania z mediów społecznościowych, kontaktowania się z innymi osobami i umawiania na spotkania asertywności, empatycznego słuchania, pogłębiania relacji i dzielenia się osobistymi informacjami bezpieczeństwa i wzajemnego szacunku w relacjach romantycznych. Książka zawiera 92 lekcje poświęcone konkretnym umiejętnościom z następujących grup tematycznych: radzenie sobie z trudnymi emocjami (frustracja, gniew, lęk, uczucia związane z zaburzeniami obsesyjno-kompulsywnymi, trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, depresją) komunikacja werbalna i niewerbalna zabawa i interakcje w grupie empatia, przyjaźń i uczucia romantyczne radzenie sobie z konfliktami postępowanie w nagłych wypadkach. Nowy trening umiejętności społecznych doktora Jeda Bakera to dużo więcej niż propozycja zajęć TUS. Poszczególne rozdziały zawierają jasno opisane kluczowe składniki skutecznego treningu umiejętności społecznych, takie jak: budowanie motywacji, rozpoznanie odpowiednich celów, kształtowanie umiejętności w taki sposób, żeby współgrały z językowym funkcjonowaniem danego ucznia, generalizacja umiejętności, zwiększanie akceptacji w środowisku rówieśniczym oraz sprawdzanie postępów. To narzędzie niezbędne dla nauczycieli, psychologów i pedagogów, a także rodziców.
Zeszyt ćwiczeń wspomagających naukę czytania metodą sylabową cz. 10. ćwiczenia ze zdaniami i tekstami z wyrazami złożonymi z sylab zamkniętych i otwartych. Babcia i dziadek. Zdania 4 to dziesiąty zeszyt z serii Czytamy z Fretką ćwiczenia. Znajduje się w nim 100 różnych zadań dotyczących czytania zdań i tekstów zbudowanych z wyrazów złożonych z sylab otwartych i zamkniętych w różnych konfiguracjach. Wykonując proponowane aktywności, dziecko ma również możliwość ćwiczenia czytania ze zrozumieniem oraz rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej. W zeszycie są dwie gry planszowe Zeszyt Zenka i Notatnik Niny, dzięki którym można doskonalić czytanie zdań zbudowanych z wyrazów złożonych z sylab zamkniętych i otwartych, a także rozwijać funkcje językowe, obie w wersji kolorowej i czarno-białej z instrukcjami i propozycjami ćwiczeń dodatkowych. Dziecko może pokolorować obrazki i potem wielokrotnie korzystać z plansz, które samo współtworzyło.
Zeszyt ćwiczeń wspomagających naukę czytania metodą sylabową cz.9. ćwiczenia z sylabami zamkniętymi oraz wyrazami i zdaniami złożonymi z wyrazów z sylabami otwartymi i zamkniętymi. WIOSNA Wyrazy 3 to dziewiąty zeszyt z serii Czytamy z Fretką ćwiczenia. Znajduje się w nim 120 różnych zadań dotyczących czytania sylab zamkniętych, wyrazów jednosylabowych, wyrazów zbudowanych z sylab otwartych i zamkniętych w różnych konfiguracjach oraz zdań z takimi wyrazami.Wykonując proponowane aktywności, dziecko ma również możliwość rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej oraz ćwiczenia małej i dużej motoryki. W zeszycie są dwie gry planszowe Balony Bogdana i Szalik Szymka, dzięki którym można doskonalić funkcje słuchowe i czytanie wyrazów złożonych z sylab zamkniętych i otwartych, obie w wersji kolorowej i czarno-białej z instrukcjami, spisami obrazków i propozycjami ćwiczeń dodatkowych. Dziecko może pokolorować obrazki i potem wielokrotnie korzystać z plansz, które samo współtworzyło. Ćwiczenia są uzupełnieniem i rozszerzeniem materiału książeczki Czytamy z Fretką. Wiosna. Wyrazy 3 (część 9)
To nieprzypadkowe przypadki – książka, w której Nowa Zelandia staje się czymś więcej niż tylko malowniczym krajem hobbitów, gejzerów i zielonych wzgórz. To opowieść o drodze – tej przez kraj Maorysów i tej wewnętrznej, którą odbywa człowiek, gdy staje twarzą w twarz z własnymi ograniczeniami, pragnieniami i tęsknotą za wolnością.To historia survivalowa i wrażliwa zarazem. Pełna wyjątkowych spotkań z ludźmi – spotkań, które uczą odwagi, otwartości i tolerancji.To zapis podróży, w której czasem najlepszym kompasem staje się intuicja.To nie jest przewodnik, lecz świadectwo uważności: na drugiego człowieka, na ziemię, na samego siebie. To odsłona kart historii o prawdach i mitach kolonializmu oraz polskich śladach na antypodach.To książka dla tych, którzy wierzą, że każda podróż – daleka czy bliska – może być sposobem na odnalezienie przestrzeni, oddechu i własnego głosu w świecie, w którym każdy z nas musi odtańczyć swoją hakę.O książce:404 strony w miękkiej, szyto-klejonej oprawie ze skrzydełkami, lakierem uv.Na wyklejkach znajdziesz mapy Wyspy Północnej i Południowej, na których możesz własnoręcznie zaznaczać odwiedzone miejsca.W środku czekają także kody QR prowadzące do nowozelandzkich stron i źródeł.Na końcu – notatnik, gdzie możesz dopisać własne refleksje i wspomnienia.Mini dodatek, w którym znajdziesz:– bibliografię z odnośnikami do ciekawostek,– ciekawostki o ptaku kiwi niedostępne w polskich mediach,– odnośniki do zwrotów w języku maoryskim,– listę przydatnego sprzętu,– playlistę muzyczną,– subiektywną listę miejsc, które warto odwiedzić na obu wyspach.Książka pełna jest dialogów i spotkań – zarówno z Nowozelandczykami, jak i Polakami rozsianymi po krańcu świata – a między wierszami przemyka też intymna opowieść o motywach, które zaprowadziły autorkę tak daleko od domu.
"Akademia pomysłów. Uczeń ze spektrum autyzmu Klasy 1-3" to bogaty zestaw narzędzi dydaktycznych, który został stworzony, aby ułatwić pracę nauczycielom wspomagającym i pedagogom, a jednocześnie pomóc dzieciom ze spektrum autyzmu lepiej zrozumieć siebie oraz otaczający je świat. Materiały zawarte w pakiecie wspierają rozwój kompetencji społecznych i są idealnym wsparciem w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu w klasach 1-3.Co zawiera pakiet?1. Cztery zeszyty z kartami pracy to zbiór 660 stron z kartami pracy podzielony na części: Ja i moje ciało, Ja i moja rodzina, Ja w szkole, Ja w świecie.Karty pracy zawierają maksymalnie 3 zdania, z konkretnymi poleceniami i treściami w tabelach. Znajdziesz tam krzyżówki, rebusy, komiksy oraz ćwiczenia pobudzające samodzielne myślenie i kreatywność.2. Teczka z 23 pomocami dydaktycznymi, w tym: 6 kompletów puzzli, 2 historyjki obrazkowe, 2 gry planszowe, 3 zestawy kart do gimnastyki, memo, domino, termometr złości, 8 plansz do komunikacji wspomagającej, materiały do ćwiczenia spostrzegawczości, umiejętności wypowiadania się i komunikacji.Zastosowanie:Materiały z pakietu można wykorzystać w szkołach masowych, integracyjnych, specjalnych oraz w klasach dla uczniów z autyzmem. Doskonale sprawdzą się na zajęciach terapeutycznych i rewalidacyjnych, wspierając wszechstronny rozwój dzieci.
Pewny Start. Poziom H. Codziennik. Komunikacja 2 to 100 ilustrowanych kart zawierających plansze ze zdjęciami sytuacyjnymi wraz z listą zadań i pytań. Materiał jest zgodny z podstawą programową.W publikacji umieszczono plansze ze zdjęciami sytuacyjnymi. Do każdej z nich dodana jest lista zadań i pytań. Szerokie spektrum tematów powoduje, że publikacja może się stać książką do rozmów, pełniej włączającą uczniów i uczennice w życie społeczne rówieśników, rodziny i szerszego grona osób. Tematyka:bezpieczeństwo na drodze,uczucia i emocje,jak sobie radzić z trudnymi emocjami,rodzina i przyjaciele,krajobrazy i pory roku,zakupy i usługi,czas wolny w domu i poza domem,podróżowanie,piękne miejsca w Polsce,święta i uroczystości. Cele publikacji: rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy w różnych sytuacjach społecznych, poszerzanie słownictwa czynnego i biernego i wzbogacanie tematyki rozmów.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują dobry oraz zły sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak: Nienaruszanie przestrzeni innych osób Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy Dołączanie do zabawy Dzielenie się Osiąganie kompromisu Czekanie na swoją kolej w zabawie Radzenie sobie z przegraną Zachowanie spokoju Akceptowanie odmowy Próbowanie nowych rzeczy Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych! Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych otrzymał nagrodę iParenting Media Award! Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey, gdzie niemal dwie dekady temu zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu umiejętności społecznych w różnych zakątkach świata, jest członkiem zarządu Aspergers Syndrome Education Network (ASPEN).
Matka Aniołów” brzmi pięknie, prawda?Tak określa autorka kobiety, które doświadczyły poronienia.Jej głos to głos wszystkich kobiet – często pozostawionych samych ze swoim bólem, niezrozumianych, narażonych na nieświadome, raniące komentarze i brak odpowiedniego wsparcia medycznego. To opowieść, która łamie tematy tabu i z odwagą zagląda w sferę psychiczną oraz intymną kobiety roniącej.Autorka dzieli się swoim osobistym doświadczeniem poronień, ukazując bezradność wobec polskiego systemu medycznego. Pisze językiem żywym, emocjonalnym, pełnym ironii, goryczy i wzruszeń. To historia, którą momentami czyta się z bólem, ale i z poczuciem, że uczestniczy się w czymś niezwykle prawdziwym – w drodze od nadziei, przez rozczarowanie i żałobę, aż po spełnienie i szczęście macierzyństwa.
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Zima” omówiono m.in. następujące tematy: Boże Narodzenie i inne zimowe uroczystości cechy zimy: zjawiska pogodowe, zmiany w świecie roślin i zwierząt troska o zdrowie zimą role i obowiązki członków rodziny kulturalne zachowanie przy stole zimowy wypoczynek. Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem zadania tekstowe z obliczeniami pieniężnymi uzupełnianie tekstów z lukami ćwiczenia typu: prawda – fałsz wykreślanki kodowanki i wiele, wiele innych! Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Jesień” omówiono m.in. następujące tematy: zasady obowiązujące w szkole bezpieczeństwo w szkole, na drodze i w cyberprzestrzeni cechy jesieni: zjawiska pogodowe, zmiany w świecie roślin i zwierząt jesienne święta i aktywności zdrowy styl życia sposoby spędzania czasu wolnego. Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem zadania tekstowe z obliczeniami pieniężnymi uzupełnianie tekstów z lukami ćwiczenia typu: prawda – fałsz wykreślanki krzyżówki i wiele, wiele innych! Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Prezentowana publikacjastanowi część zestawu „Spotkania z porami roku” – serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu. Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń. W części „Lato” opracowano między innymi następujące tematy: cechy letniej pogody, letnie owoce, zwierzęta domowe, wiejskie i egzotyczne; wakacje i letnie podróże. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na: układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru) dopasowywaniu etykiet do obrazków tworzeniu wyrazów z liter i sylab uzupełnianiu luk w zdaniach ćwiczeniu słuchu fonematycznego wyodrębnianiu zbiorów oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru) pamięciowej analizie obrazka.
Prezentowana publikacjastanowi część zestawu „Spotkania z porami roku” – serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu. Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń. W części „Wiosna” opracowano między innymi następujące tematy: przedwiośnie, pierwsze wiosenne kwiaty, powrót ptaków do Polski, wiosenne prace w ogrodzie, Święta Wielkanocne, wiosenne nowalijki, mamy różne zawody, rośliny i zwierzęta łąkowe. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na: układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru) dopasowywaniu etykiet do obrazków tworzeniu wyrazów z liter i sylab uzupełnianiu luk w zdaniach ćwiczeniu słuchu fonematycznego wyodrębnianiu zbiorów, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 oraz układaniu domina matematycznego ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru) pamięciowej analizie obrazka wyszukiwaniu różnic między ilustracjami.
Prezentowana publikacjastanowi część zestawu "Spotkania z porami roku" - serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu.Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń.W części "Zima" opracowano między innymi następujące tematy: mikołajki, cechy zimowej pogody, zimowe ubrania, Wigilia i święta Bożego Narodzenia, zimowe aktywności, sposoby dokarmiania zwierząt leśnych i ptaków zimą, Dzień Babci i Dziadka. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)dopasowywaniu etykiet do obrazkówtworzeniu wyrazów z liter i sylabuzupełnianiu luk w zdaniachćwiczeniu słuchu fonematycznegowyodrębnianiu zbiorów oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)pamięciowej analizie obrazkawyszukiwaniu różnic między ilustracjami.
Prezentowana publikacjastanowi część zestawu „Spotkania z porami roku” – serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu. Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń. W części „Jesień” opracowano między innymi następujące tematy: moja szkoła, zajęcia i przybory szkolne, dary jesieni, jesień w sadzie i ogrodzie, jesienna spiżarnia, zwierzęta i ptaki jesienią, Narodowe Święto Niepodległości, dbanie o zdrowie jesienią. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na: układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru) dopasowywaniu etykiet do obrazków tworzeniu wyrazów z liter i sylab uzupełnianiu luk w zdaniach ćwiczeniu słuchu fonematycznego wyodrębnianiu zbiorów oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru) pamięciowej analizie obrazka.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych i oddziałach terapeutycznych, a także podczas zajęć rewalidacyjnych.Karty zawierają wiele różnorodnych i urozmaiconych ćwiczeń, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę o Polsce, jej historii, geografii i kulturze. W trakcie pracy rozwijają oni także funkcje kognitywne: spostrzegawczość, pamięć, rozumienie, analizę i syntezę. Opracowane materiały są zgodne z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Sposób przygotowania zadań oraz ich zróżnicowany stopień trudności umożliwiają zastosowanie indywidualnego podejścia do ucznia, który może pracować samodzielnie lub ze wsparciem nauczyciela.
Publikacja to zestaw materiałów do treningu umiejętności komunikacyjnych, skierowanych do dzieci i młodzieży w wieku 8-17 lat. Dzięki pracy z publikacją uczeń m.in.:nauczy się odmawiać w sposób asertywnyzrozumie, jak i kiedy przepraszaćrozwinie umiejętność współpracy w zespoledowie się, jak podtrzymywać i zakończyć rozmowę.Dodatkowo publikacja zawiera:dziennik umiejętności komunikacyjnych - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnychponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.Ćwiczenia znakomicie sprawdzą się podczas indywidualnej i grupowej pracy terapeutów, psychologów oraz nauczycieli z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.Publikacja wchodzi w skład kolekcji "Z relacjami za pan brat" dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych.
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Wiosna” omówiono m.in. następujące tematy: pierwsze zwiastuny wiosny zwierzęta leśne i hodowlane Wielkanoc oraz inne wiosenne święta ruch obiegowy Ziemi zmiany klimatu zakupy stacjonarne i w Internecie. Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem zadania tekstowe z obliczeniami zegarowymi dopasowywanie podpisów do zdjęć uzupełnianie tekstów z lukami rozsypanki wyrazowe kodowanki i wiele, wiele innych! Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu „Na tropie pór roku” – zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Lato” omówiono m.in. następujące tematy: zmysły prawa i obowiązki dziecka cechy lata: zjawiska pogodowe, zmiany w świecie roślin i zwierząt środki transportu bezpieczeństwo podczas wakacyjnych podróży zakończenie szkoły. Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem zadania tekstowe z obliczeniami kalendarzowymi ćwiczenia typu: prawda – fałsz uzupełnianie tekstów z lukami rozsypanki literowe i wyrazowe kodowanki i wiele, wiele innych! Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
W roku kalendarzowym jest wiele szczególnych dni i świąt – państwowych, religijnych, rodzinnych. Na co dzień i od święta to karty pracy, które powstały z myślą o przygotowywaniu prac plastycznych na te wyjątkowe okazje podczas zajęć rozwijających kreatywność, ale również artystyczno-technicznych, rewalidacyjnych czy plastycznych. Materiały są przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną. Zadania zawarte w publikacji kształtują umiejętności z zakresu: logicznego myślenia motoryki małej koncentracji uwagi pamięci spostrzegania funkcjonowania społecznego. Praca z kartami służy rozbudzaniu wyobraźni, poszerzaniu zainteresowań uczniów i zwiększaniu ich motywacji do działania. Aktywność twórcza daje dzieciom możliwość ekspresji przeżyć i emocji za pomocą dostępnych środków wyrazu: artystycznych, praktycznych i technicznych. Sprzyja również zyskiwaniu pewności siebie poprzez odczuwanie satysfakcji i radości z własnych osiągnięć.
Trening prawej i lewej półkuli mózgu. Karty pracy. Część 2 to kontynuacja zestawu Trening prawej i lewej półkuli mózgu. Zestaw został zaprojektowany w taki sposób, aby terapeuta, nauczyciel lub rodzic mógł wielokrotnie korzystać z tych samych kart zarówno podczas pracy z jednym dzieckiem, jak i w pracy z różnymi uczestnikami zajęć. W komplecie znajduje się podkładka, folia ochronna umożliwiająca wielokrotne wykonywanie zadań oraz kolorowe mazaki suchościeralne. Dzięki temu zestaw jest wyjątkowo praktyczny, trwały i ekonomiczny. Jak korzystać z zestawu: Terapeuta wybiera odpowiednią kartę pracy. Nakłada ją na podkładkę i przykrywa folią. Udziela dziecku instrukcji i zachęca do wykonania zadania. Dorosły decyduje, które ćwiczenie będzie realizowane dobiera kartę pracy odpowiednią do poziomu i potrzeb dziecka. Cele i zadania Zestaw stanowi wsparcie w zakresie polimodalnej terapii poznawczej. Ćwiczenia rozwijają i utrwalają: motorykę ręki, koordynację wzrokowo-ruchową, grafopercepcję, koncentrację uwagi, poczucie własnej wartości. Dlaczego warto? możliwość wielokrotnego wykonywania ćwiczeń, uniwersalne zastosowanie w klasie, gabinecie, domu czy w podróży, ciekawe i angażujące rozwiązania metodyczne, nauka poprzez świetną zabawę. Dla kogo? Pomoc przeznaczona jest dla: dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, dzieci rozwijających się normatywnie, dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Kto może wykorzystać zestaw? nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, logopeda, pedagog, psycholog, rodzic. Trening prawej i lewej półkuli mózgu. Karty pracy. Część 2 to nie tylko skuteczne narzędzie terapeutyczne, ale też doskonała forma zabawy i nauki, wspierająca wszechstronny rozwój dziecka. Zestaw zawiera 56 kart pracy formatu A4 z wycięciami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?