Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
"Dzieci ekranu" dr. Nicholasa Kardarasa to poruszająca analiza wpływu technologii na dziecięcy mózg. Autor, ekspert w dziedzinie uzależnień, ostrzega przed skutkami nadmiernego korzystania z ekranów - od zaburzeń koncentracji, przez depresję i lęki, aż po zmiany neurologiczne porównywalne z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych. Książka łączy wiedzę naukową z praktycznymi wskazówkami, jak chronić dzieci i wprowadzać je świadomie w świat technologii. To obowiązkowa lektura dla rodziców, wychowawców i wszystkich, którym zależy na zdrowym rozwoju młodego pokolenia. Dr Kardaras, czerpiąc z wieloletniego doświadczenia klinicznego i najnowszych badań, obnaża mechanizmy działania przemysłu technologicznego, który często przedkłada zysk nad dobro dzieci. Dzieci ekranu to nie alarmistyczny manifest, lecz rzeczowy i przystępny przewodnik po zagrożeniach cyfrowego świata - i po sposobach, jak mądrze je ograniczać.
Winda, to pomoc rozwijająca umiejętności językowe w zakresie operowania pojęciami dotyczącymi liczebnika. Liczebnik, to odmienna część mowy, która wskazuje na liczbę, ilość, kolejność. Wykorzystując tę pomoc, dziecko będzie utrwalało liczebniki główne, porządkowe i zbiorowe. Słownictwo wprowadzone będzie poprzez demonstrację elementów i ich manipulację.
Pracując w oparciu o tę pomoc dziecko będzie miało możliwość określania relacji przestrzennych, operowania słownictwem na wyższym poziomie, rozpoznawania i nazywania kolorów, wskazywania i odczytywania cyfr, usprawniania motoryki ręki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.
Pomoc przeznaczona jest do pracy logopedycznej, pedagogicznej, pracy w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach I- III. Pojęcia, które zostaną wprowadzone i utrwalone można wykorzystać ucząc języka polskiego jako obcego.
SŁOWNICTWO
- niżej, wyżej - piętro wyżej, piętro niżej
- za wysoko, za nisko - o jedno piętro wyżej, o jedno piętro niżej
- wyżej niż, niżej niż - do góry, na dół
- nad, pod, między, przed, po
- z prawej strony, z lewej strony
LICZEBNIKI
- główne- jeden, dwa, trzy, cztery...
- porządkowe - pierwsze, drugie, trzecie...
Dzieci mogą same rozmieszczać klocki z obrazkami, wywożąc je na odpowiednie piętra, muszą jednak stosować opis językowy.
Wszystkie prezentowane zadania są proponowanymi ćwiczeniami pracy. Ich modyfikacja jest dowolna i należy do twórczego myślenia terapeuty, rodzica.
Każda podróż ma swój początek i kres. Homo viator, jakim jest pedagog w labiryncie życia szkolnego, także kiedyś rozpoczyna swoją zawodową wędrówkę, która zmusza go do wyboru dróg, przekraczania strefy bezpieczeństwa, podejmowania decyzji nie zawsze łatwych i trafnych...Niniejsza publikacja wyrosła z głębokiej potrzeby docenienia pracy pedagogów szkolnych, którzy przy okazji licznych rozmów oraz kolejnych szkoleń i warsztatów czują się wciąż osamotnieni w swoich działaniach, przemęczeni biurokracją, sfrustrowani kolejnymi reformami, bezradni wobec procedur oraz wyczerpani walką z oczekiwaniami i postawami roszczeniowymi.Pedagogów, którzy mimo wszystko podejmują wyzwania, szukają rozwiązań i optymistycznie patrzą w przyszłość.
100 POMYSŁÓW DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I PONADPODSTAWOWYCHWSPOMAGANIE UCZNIÓW Z AUTYZMEMNiniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań
Monografia Optymizm pedagogiczny nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej. Nowy wymiar profesjonalizmu zawodowego nauczyciela wpisuje się w nurt prac badawczych ujmujących w optyce naukowej zagadnienie dyspozycji i cech osobowych nauczycielek i nauczycieli, a więc takich prac badawczych, które wykraczają poza twarde kompetencje merytoryczne i metodyczne nauczycieli, zwracając uwagę na rolę tzw. kompetencji miękkich. Autorka czyni kategorię naukową, jaką jest optymizm pedagogiczny, elementem szerzej ujmowanych kompetencji profesjonalnych, słusznie zaznaczając we wstępie, że zagadnienie optymizmu, w tym optymizmu pedagogicznego, w literaturze przedmiotu funkcjonuje jedynie szczątkowo i trudno odnaleźć jego definicję czy chociaż bardziej wnikliwe omówienia. Ta luka stworzyła pewne pole do rozważań i możliwości badań, analiz i interpretacji naukowych.
Fragment recenzji dr hab. Kingi Kuszak, prof. UAM
Publikacja wnosi istotny, oryginalny i znaczący wkład w dziedzinę nauk społecznych. Autorka podejmuje w niej zagadnienia istotne dla pedagogiki społecznej, pedagogiki szkoły i pedagogiki międzykulturowej, ukazując przy tym interdyscyplinarne ujęcie problematyki. Ponadto z myślą o nauczycielach przedstawia opracowanie wybranych materiałów w obszarze metod pracy, co może służyć do wykorzystania w działaniach edukacyjnych. Monografia wypełnia swoistą lukę w określeniu edukacyjnych możliwości, szans oraz ograniczeń w zakresie edukacji międzykulturowej, a co najistotniejsze ze względu na aktualność podejmowanej problematyki stanowi zbiór zaleceń metodycznych ukazujących sposoby wykonywania czynności o charakterze uniwersalnym, przydatnych w każdej sytuacji edukacyjnej i dostosowanych do warunków, w jakich przebiega dany proces kształcenia.
Niezbędne jest wprowadzanie działań edukacyjnych podnoszących świadomość w zakresie różnorodności kulturowej. Wiedza teoretyczna i rozwiązania praktyczne w tym obszarze powinny być elementem obowiązkowego przygotowania nauczycieli do zawodu, a prezentowana publikacja może być z powodzeniem wykorzystana w procesie kształcenia i dokształcania nauczycieli. Rozprawa jest cennym źródłem informacji dla badaczy i praktyków zainteresowanych zagadnieniami środowiska zróżnicowanego kulturowo ze względu na podjęcie ważnego społecznie i edukacyjnie zagadnienia (...).
Z recenzji dr hab. Anny Szafrańskiej, prof. UŚ
Niniejsza książka ma pełnić przede wszystkim rolę podręcznika, w związku z tym podstawowym celem było zebranie i uporządkowanie informacji na temat studiów o niepełnosprawności, gdzie przedmiot ten postrzegany jest jako społeczny, kulturowy i polityczny fenomen (Goodley, 2011, s. 1). Złożoność przedmiotu studiów o niepełnosprawności przekłada się zarówno na ich interdyscyplinarność, a więc wykorzystanie i współpracę różnych perspektyw teoretycznych i metodologicznych dyscyplin naukowych zaangażowanych w badanie niepełnosprawności, jak i transdyscyplinarność, czyli pogłębioną relację nie tylko między podejściami naukowymi, ale również przykładowo artystycznymi, w celu stworzenia holistycznej perspektywy analitycznej i uzyskania jak najpełniejszego obrazu badanego zjawiska. Obie wymienione cechy studiów o niepełnosprawności łączą się z trzecią, którą jest uniwersalność, oznaczającą, że niepełnosprawność jest traktowana jako zjawisko powszechne, występujące we wszystkich ludzkich kulturach, a podstawowe ustalenia dotyczące sposobu rozumienia niepełnosprawności można potraktować jako punkt wyjścia analizy sytuacji osób z niepełnosprawnościami niezależnie od aktualnych kontekstów kulturowych i socjoekonomicznych, które w znacznym stopniu różnicują warunki życia w poszczególnych społecznościach i państwach świata.
Ze wstępu
Publikację opracowano z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą z niej korzystać także dzieci rozwijające się prawidłowo, które rozpoczynają naukę pisania. Celem zaproponowanych ćwiczeń jest trening kreślenia wielkich liter drukowanych, których kształt jest najłatwiejszy do napisania przez uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną. Dzieci pracujące z tym zeszytem zapoznają się z prawidłowym kształtem liter, ich położeniem w liniaturze, wielkością i proporcjami, a także właściwym kierunkiem kreślenia oraz kolejnością ruchów ręki. Dodatkowo kształcą płynność i tempo pisania oraz doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową. Na każdej stronie zeszytu uczeń ćwiczy pisanie tylko jednej litery drukowanej. Pracę zaczyna w dużych liniaturach, a potem stopniowo przechodzi do coraz mniejszych. Prawie wszystkie znaki kreśli po śladzie, dzięki czemu powinien dobrze zapamiętać ich kształt i sposób pisania. Na końcu książki znajdują się ćwiczenia w pisaniu wyrazów, najpierw najkrótszych (dwu- i trzyliterowych), a potem coraz dłuższych. Zadania te można potraktować jako wstęp do nauki pisania zdań i tekstów.
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
Dynamiczne przemiany współczesnego świata wymuszają ciągłe poszukiwanie nowych rozwiązań w kluczowych obszarach życia społecznego. Edukacja, pomoc społeczna, opieka i terapia - fundamenty stabilnego i zrównoważonego rozwoju społeczeństw - stają przed wyzwaniem dostosowania do zmieniających się realiów. Publikacja jest wynikiem refleksji, badań i praktycznych doświadczeń - dialogu między naukowcami a praktykami w obszarach kluczowych dla pedagogiki. Celem publikacji jest ukazanie różnorodności podejść, które łączą teorię z praktyką i wskazują potencjalne ścieżki rozwoju w obliczu współczesnych wyzwań. Publikacja zawiera teksty opracowane w czterech obszarach teoretyczno-badawczych. Pierwsza część to artykuły podejmujące zagadnienia związane z nowoczesnym podejściem do edukacji. Część druga zawiera artykuły poświęcone edukacji skoncentrowanej na wartościach. W trzeciej części zebrane zostały materiały dotyczące terapii i pomocy dzieciom oraz młodzieży w trudnych sytuacjach kryzysowych, traumatycznych i stresowych. Czwarta część wskazuje na wyzwania oraz sposoby rozwiązywania problemów w nowoczesnej pomocy społecznej. Zaprezentowane w książce rozdziały oferują wgląd w najnowsze badania, projekty oraz dobre praktyki, które mogą stać się inspiracją dla praktyków, naukowców i decydentów. Mamy nadzieję, że publikacja ta nie tylko zainspiruje do refleksji, ale także stanie się impulsem do wdrażania innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się do budowy bardziej inkluzywnego i zrównoważonego społeczeństwa.
Celem publikacji jest pokazanie różnych możliwości działania związanych z wdrażaniem idei korczakowskiej w praktyce szkolnej. Jest to teoretyczno-praktyczne studium, w którym kluczowy problem prezentowany jest z perspektywy nauczycieli/praktyków. Wieloletnie doświadczenia edukacyjne stanowią kanwę do rozważań na temat skuteczności i zasadności proponowanych rozwiązań określanych jako dobre praktyki. W części teoretycznej ukazano alternatywne formy edukacji ze szczególnym uwzględnieniem założeń koncepcji pedagogicznej Janusza Korczaka. Zamieszczony jest tu opis modelu korczakowskiego z prezentacją jego sześciu filarów: wspólnotowość, otwarta przestrzeń edukacyjna, kręgi zaufania i budowania relacji, uczniowska samorządność i odpowiedzialność, dialog i partnerstwo w procesie nauczania i wychowania, elastyczne formy działań pedagogicznych. Część druga zawiera opis procedury badawczej wraz z prezentacją wyników badań realizowanych w trzech szkołach podstawowych, których przedmiotem są wspomniane wcześniej filary korczakowskiego modelu. W części trzeciej opisane są dobre praktyki jako potwierdzenie efektów pracy z modelem w toku wieloletnich doświadczeń edukacyjnych. Materiał w niej zawarty opatrzony jest fotografiami pochodzącymi z archiwum korczakowskich szkół marzeń. Publikacja pokazuje wartość korczakowskich rozwiązań w praktyce szkolnej, inspiruje do dyskusji i sporów naukowych, otwiera przestrzeń dla debaty publicznej nad kierunkiem zmian w polskiej edukacji. Dobre praktyki i sprawdzone rozwiązania mogą być aplikowane do innych placówek, poszukujących inspiracji do tego, aby zadbać o nową jakość procesu kształcenia i wychowania. Adresowana jest ona do środowiska nauczycielskiego, lokalnych i centralnych władz oświatowych, ale też do uczniów, studentów, Wszystkich, którym bliska jest edukacja i jej rozwój.
Publikacja Pewny start. Poziom F. Codziennik. Funkcjonowanie 1 to 120 bogato ilustrowanych kart zawierających treści rozwijające kompetencje matematyczne.
Przykładowa tematyka:
zegar, kalendarz, termometr,
obliczenia pieniężne, ważenie, mierzenie długości i obwodów,
porównywanie wielkości, wagi, czasu, skali, liczebności zbiorów,
znaki rzymskie,
obliczenia w zakresie 40, dodawanie dziesiątek do 100, oś liczbowa,
skala, odczytywanie schematów, znaki rzymskie,
figury geometryczne, stosunki przestrzenne,
rozmiary ubrań, dawkowanie leków.
Cele publikacji: utrwalanie i rozwijanie wiedzy matematycznej oraz kompetencji praktycznych niezbędnych na co dzień. Wspiera myślenie logiczne i abstrakcyjne, analizę oraz motorykę małą. Ćwiczenia: elementy do wycięcia, składania i manipulacji, zagadki logiczne, diagramy, schematy.
Publikacja Pewny start. Poziom F. Codziennik. Kreatywność to 120 bogato ilustrowanych kart prezentujących instrukcje wykonania krok po kroku kreatywnych prac ręcznych.
Przykładowa tematyka:
przyroda,
pory roku,
czas wolny,
święta, uroczystości, różne okazje.
Cele publikacji: rozwijanie twórczego myślenia, kreatywności, koncentracji oraz umiejętności manualnych.
Zawiera instrukcje krok po kroku do prac plastycznych, ozdób, upominków i dekoracji. Zadania dobrano tak, by obejmowały różne techniki i style oraz nawiązywały do kalendarza szkolnego. Szczególną uwagę poświęcono inspiracjom ze świata przyrody i wykorzystaniu naturalnych materiałów.
Praktyczny i przystępny przewodnik po świecie akademickiego pisania
Jak wybrać dobry temat pracy dyplomowej? Jak zaplanować strukturę? Co powinno znaleźć się we Wstępie, a co w Zakończeniu? Jak napisać merytoryczny rozdział, poprawnie cytować i nie zatonąć w przypisach? Na te – i wiele innych – pytań odpowiada publikacja Radosława Zenderowskiego.
W kolejnym wydaniu przewodnika, autor w przejrzysty i często humorystyczny sposób omawia:
• wybór i formułowanie tematu oraz tytułu pracy,
• budowę planu i struktury pracy dyplomowej,
• redagowanie Wstępu, Zakończenia i rozdziałów,
• zasady stylu akademickiego oraz techniczne wymogi redakcyjne,
• poprawne stosowanie przypisów, cytowań, skrótów, symboli i aneksów.
Dlaczego warto?
Książka to nie tylko zbiór zasad – to „instrukcja obsługi” warsztatu naukowego, napisana językiem zrozumiałym, lekko ironicznym i przyjemnym dla Czytelnika. Radosław Zenderowski traktuje studentów poważnie, ale nie przytłacza. Oferuje konkretne odpowiedzi na realne dylematy – z którymi mierzy się każdy piszący.
Dla kogo?
• studentów przygotowujących się do pisania pracy licencjackiej lub magisterskiej (na wszystkich kierunkach),
• promotorów i nauczycieli akademickich szukających materiału wspomagającego pracę dydaktyczną,
• wszystkich, którzy chcą opanować podstawy metodologii naukowej bez stresu i zbędnego żargonu.
Rekomendacja:
„Zazwyczaj instrukcje bywają pisane językiem hermetycznym i nudnym. Tego zarzucić tej książce nie sposób. Jest przystępna, zabawna, a przy tym rzetelna. Trudno cokolwiek jej zarzucić – ani pod względem treści, ani formy.”
— prof. dr hab. Aniela Dylus
Mało lat mam, a czytam sam - cz. 2 - Kinga TurekOto druga część znakomitego elementarza do nauki czytania. To książka niezbędna dla każdego nauczyciela i rodzica!Dzięki niemu dziecko w łatwy i przyjemny sposób pozna litery i nauczy się czytać.Powrót do tradycyjnego elementarza Mariana Falskiego w dobrym stylu.Seria Mało lat mam, a czytam i piszę sam w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Jest kompilacją skutecznych metod nauki czytania, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.Mało lat mam, a czytam sam. Część 2 jest kontynuacją nauki czytania sylabami. Odnosi się do nauki czytania sylab zamkniętych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Uczy dziecko różnicowania sylab otwartych i zamkniętych. Utrwala rozpoznawanie wielkich i małych liter. Znajdują się tu również teksty utrwalające, a także historyjki obrazkowe.Kinga Turek doktor nauk społecznych, ekspert ministerialny ds. awansu zawodowego nauczycieli, dyplomowany neurologopeda, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.Na co dzień pracuje jako logopeda w szkole specjalnej oraz prowadzi własną praktykę logopedyczną. Zajmuje się profilaktyką, diagnozą oraz terapią logopedyczną dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, opiniowaniem logopedycznym i współpracą z rodzicami.
Oto druga część wyjątkowego elementarza wraz z ćwiczeniami do nauki pisania.Dzięki niemu dziecko w łatwy i przyjemny sposób pozna litery i nauczy się pisać.Seria Mało lat mam, a czytam i piszę sam w przystępny sposób wyjaśnia rodzicom i terapeutom, jak uczyć dziecko czytania i pisania sylabami. Wprowadza dzieci w świat wielkich i małych liter. Jest kompilacją skutecznych metod nauki czytania, szczególnie przydatną w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi.Mało lat mam, a piszę sam cz. 2 jest kontynuacją nauki pisania sylabami. Odnosi się do nauki pisania sylab zamkniętych oraz zbudowanych z nich wyrazów i zdań. Jest uzupełnieniem książki Mało lat mam, a czytam sam. Cz. 2.Kinga Turek doktor nauk społecznych, ekspert ministerialny ds. awansu zawodowego nauczycieli, dyplomowany neurologopeda, pedagog przedszkolny i wczesnoszkolny, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.Na co dzień pracuje jako logopeda w szkole specjalnej oraz prowadzi własną praktykę logopedyczną. Zajmuje się profilaktyką, diagnozą oraz terapią logopedyczną dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, opiniowaniem logopedycznym i współpracą z rodzicami.
Teściki to seria zawierająca zbiory zadań i ćwiczeń, które sprawdzają wiedzę i kompetencję uczniów poszczególnych klas (1-3). Kolorowe ilustracje i przystępna forma zachęcą dzieci do uzupełniania testów. Przyjazna forma graficzna ułatwi naukę. Testy zostały przygotowane przez specjalistów do nauczania początkowego.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski.Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne ? nazywania ? potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką.Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 400 wyrazów opracowanych w 50 zadaniach.
To już szósta książka z cyklu wierszyków poświęconych nauce i ćwiczeniu głosek. Zawiera ona 322 wierszyki - zarówno dość łatwe, przeznaczone dla przedszkolaków upraszczających wyrazy, jak i trudniejsze, które mogą wykorzystywać nauczyciele szkół do uczenia czytania oraz ćwiczenia dykcji, a nawet dorośli szlifujący wymowę. Czytelnik odnajdzie w publikacji bajki, ukłony w stronę Krakowa, zabawne puenty i dużo nowego materiału poświęconego głosce [r].Do tworzenia wierszyków wykorzystałam materiał wyrazowy zgromadzony w Logopedycznym zbiorze wyrazów, wspaniale opracowanym przez Janinę Wójtowiczową. Proszę czytelników o wyrozumiałość podczas lektury zaskakujących wierszyków, bo niekiedy musiałam podejmować karkołomne próby połączenia w jakąś sensowną całość niezwiązanych ze sobą wyrazów. Przy każdym wierszyku, także w spisie treści, pogrubione zostały ćwiczone zbitki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?