W przeszłości dobre książki obrazkowe były przeciwstawiane złym komiksom, które miały negatywny wpływ na dzieci. Książki obrazkowe oceniano ze względu na ich pozytywne walory edukacyjne i wychowawcze, komiksom zarzucano, że dostarczają dzieciom treści niewłaściwych. Książki obrazkowe obcowanie z którymi zazwyczaj dokonuje się za pośrednictwem dorosłego były (i w większości chyba nadal są) postrzegane jako te, które przekazują pożądaną wiedzę i są narzędziami w procesie usankcjonowanej socjalizacji małych odbiorców, komiksy zaś były czytane przez dzieci samodzielnie i regu-larnie oceniane przez dorosłych jako lektury nieodpowiednie i szkodliwe. Łatwo zauważyć, że wyznaczane przez krytyków, twórców i odbiorców relacje między komiksami i książkami obrazkowymi są nacechowane symboliczną przemocą. Komiksy są atakowane jako zawierające nieodpowiednie treści, a ich twórcy uznawani za nieodpowiedzialnych. Książki obrazkowe są traktowane jako źródło słodyczy i światła rozumu, aczkolwiek przekazywane przez nie treści można uznać za manifestację przemocy symbolicznej wobec dzieci, którym narzuca się określone role społeczne, wzory zachowań itp., z narzuceniem negatywnej oceny komiksów włącznie. Warto jednak pamiętać, że dzieciństwo jest stanem przejściowym. Na początku to dorosły wybiera lektury dla swojej pociechy. Książki obrazkowe są dzieciom czytane i pokazywane przede wszystkim w okresie, gdy ich odbiorcy jeszcze czytać nie umieją. Na początku tej drogi mamy do czynienia z wprowadzaniem pojęć, a na końcu z wykładem wiedzy o świecie i panującym w nich prawach.
Klasyczny komiks, w którym Frank Miller (Sin City, 300, Batman - Powrót Mrocznego Rycerza) opowiada o pierwszym roku działalności Batmana. Oto miasto Gotham, gdzie z dnia na dzień pojawia się samotny zamaskowany bohater.
Opowieść, która inspirowała filmowych twórców - zarówno Tima Burtona, jak i Christophera Nolana. W kolekcji DC Deluxe ukazują się najwybitniejsze albumy komiksowe wydane przez DC Comics na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat.
Drugi tom pięknej opowieści o trzech nastoletnich siostrach Niezapominajkach i sekretach ich rodziny.Dziewczyny po raz kolejny wyjeżdżają na wakacje do babci mieszkającej na wsi. Średnia z sióstr, Kasjopeja, przeżywa pierwsze rozterki miłosne, na szczęście jej uwaga szybko zostaje skierowana w inną stronę - gdy bohaterki dowiadują się, że w ruinach miejscowego kościoła straszy, postanawiają wytropić ducha! Tak rozpoczyna się nowa przygoda Klubu Trzech Sióstr, podczas której dziewczyny nie tylko zapolują na nocne widmo, ale poznają też wzruszającą tajemnicę z młodości babci...Autorami serii są dwaj Włosi - scenarzysta Giovanni Di Gregorio ("Brancaccio: chronique d'une mafia ordinaire", "Last travel inc.", "Monster Allergy") oraz rysownik i scenarzysta Alessandro Barbucci, znany w Polsce przede wszystkim jako współautor bestsellerowego cyklu dla dziewczynek "WITCH" oraz serii science fiction "Sky Doll".
Druga część serii fantasy opowiadającej o młodzieńczych przygodach Thorgala, przybysza z gwiazd żyjącego pośród wikingów Północy.Kilkunastoletni skald – czyli poeta i pieśniarz – Thorgal dał słowo zaklętym w wieloryby siostrom Minkelsönn, że zdejmie z nich przekleństwo. W tym celu musi odnaleźć pod górą zwaną Kowadłem Thora siedzibę trzech Norn, które przędą los ludzki i boski. Tylko one mogą wiedzieć, co zrobić, aby wielka bogini Frigg uwolniła siostry od swej klątwy. Młody skald jest przekonany, że oczarowane jego pięknym głosem Norny pomogą mu w wykonaniu zadania. A musi się spieszyć, bo cierpiący od dawna głód mieszkańcy jego wioski w każdej chwili mogą zjeść trzy schwytane wieloryby, w których ciałach kryją się duchy sióstr Minkelsönn.Seria Thorgal – Młodzieńcze Lata jest tworzona przez urodzonego w 1954 roku francuskiego scenarzystę Yanna Le Pennetiera oraz o osiemnaście lat młodszego rosyjskiego rysownika Romana Surżenkę. Artyści są też autorami rozpoczętej w 2011 roku serii Louve, opowiadającej o córce Thorgala.
Najnowszy - dwudziesty w karierze! - komiks Marcina Podolca! Dorastasz na początku lat dwutysięcznych. W małej miejscowości w Europie Środkowo-Wschodniej. Za oknem jesień. Do kina czy księgarni masz kilkadziesiąt kilometrów. Mija kolejny dzień, w którym nie wydarza się nic znaczącego, i nawet szarlotka upieczona przez babcię nie poprawia humoru. Tyle dobrego, że właśnie rusza nowy sezon waszej ligi. Koszykówka to sposób na nudę, ale też szansa na wyrwanie się z rodzinnego miasteczka. Kto wie, może komuś z drużyny uda się wyjechać do Stanów? To przecież stamtąd ojciec kolegi przesyła paczki z oryginalnymi koszulkami i za dużymi butami. To tam grają największe gwiazdy basketu. To tam wszystko jest możliwe. Dwudziesty album komiksowy Marcina Podolca to migawki z jednego sezonu nastoletniej drużyny koszykówki, które układają się w większą historię - tę najbardziej uniwersalną, o szukaniu swojego miejsca na świecie. Tuż pod niebem pełnym spadających gwiazd. Choć nie jest to autobiografia, nietrudno dostrzec tu hołd dla własnej młodości jednocześnie wzruszający i zabawny. I tak przekonująco nostalgiczny, że sam zatęskniłem do tych pięknych lat, gdy grałem w koszykówkę. Choć nigdy nie grałem w koszykówkę.Bartek Przybyszewski, współtwórca Podcastexu, podcastu o latach 90. i 00., autor bloga Liczne rany kłute
Bezkompromisowy debiut Jakuba Jaskółowskiego! To nie jest opowieść o bohaterskich czynach. Nikt nie przypina w niej orderów za chwałę na polu bitwy. Trzymasz w ręku historię zwykłego szarego człowieka, który wielkich wydarzeń unikał, czasem dosłownie, jak ognia. Urodził się w małej galicyjskiej wsi niedługo przed pierwszą wojną światową i przeżył siedemdziesiąt lat, nigdy nie trafiając na karty historii - tak pisze Jakub Jaskółowski o swoim debiutanckim komiksie, komiksie brawurowym, odważnym, bezkompromisowym. Podążając zapomnianymi ścieżkami rodzinnej historii, autor odkrywa nie tylko burzliwe losy najbliższych, ale również pokazuje niezwykle ciekawy fragment dziejów środkowo-wschodniej Europy. To opowieść o pokoleniu okaleczonym, naznaczonym wojennymi bliznami, także tymi niewidocznymi. W Polsce przez wiele lat o cierpieniach psychicznych społeczeństwa, które przeżyło okupację, mówiono bardzo mało. A i sami pokrzywdzeni nie wiedzieli, jak sobie radzić z tym, co przeżyli. Wpływ doznanej i obserwowanej przemocy na zdrowie psychiczne ówczesnych Polaków odczuwamy do dzisiaj. To, kim jesteśmy, wynika w dużej mierze z tego, kim byli nasi dziadkowie i babcie. W centrum tej opowieści autor umieszcza swojego dziadka Mikołaja Jaskółowskiego. Nie jest to klasyczny literacki czy komiksowy bohater, z którym chciałoby się utożsamić. Bliżej mu wręcz do antybohatera. Porywczy, niesprawiedliwy, nadpobudliwy, brutalny. Ktoś, kto naznacza swoją rodzinę traumą na następne pokolenia. Ale też urodzony gawędziarz, skarbnica rusińskich bajek, pieśni, przypowieści i powiedzonek. Utalentowany samouk, ponadprzeciętnie pracowity, spostrzegawczy i bystry. To książka o kresowiaku z Pokucia. Jego losy splatają się z dziejami setek tysięcy ludzi, którzy żyli na wschodnich terenach przedwojennej Polski i opuścili je po 1945 roku. To opowieść o tym, jak ów człowiek zarażony przemocą XX wieku próbował przeżyć swoje życie.
Nowy komiks Keum Suk Gendry-Kim, autorki m.in. Czekania i Trawy! Pojawiają się przypadkiem, nieoczekiwanie lub przeciwnie, po długim namyśle. Podrzucone pod drzwiami w starym kartonie, znalezione przy drodze, wypatrzone podczas wizyt w schronisku i zaadoptowane po wielu wątpliwościach; innym razem wyczekane, z najlepszej hodowli albo wstydliwie kupione przez ogłoszenie. Czy mamy miejsce? Czy nas na to stać? Jakie będą? Czy szczekaniem nie zrażą do siebie sąsiadów? Teraz to już nigdy nigdzie nie wyjedziemy, co? Wiesz, ile kosztuje weterynarz? Ale zobacz te oczy, kto inny będzie na ciebie tak patrzył? Yuna i Hun zabierają do domu szczeniaka i to zmienia ich życie. Jest jak mały kosmita w ich uporządkowanej dotąd codzienności. Tymczasem niedługo po tym ktoś podrzuca im kolejnego psa, a w miejscu, do którego się przeprowadzili, na spacerach mijają uwiązane do drzew, biegające po polach i trzymane w klatkach zaniedbane zwierzęta. Z przerażeniem odkrywają też, że po ulicach krąży furgonetka handlarza skupującego psy. Co dzieje się z tymi niechcianymi, porzuconymi, nieidealnymi? Keum Suk Gendry-Kim, znana dotąd z podejmowania ważnych tematów z trudnej historii Korei, tym razem przygląda się temu, jak psy wpłynęły na jej życie, ale też, jakie miejsce zajmują w naszej codzienności i jak bardzo to się zmieniło na przestrzeni lat. To kronika codziennego życia z psami, obserwacja ich wrażliwości, tego, co nam dają i tego, co my możemy dać im.Publikacja została dofinansowana przez Literature Translation Institute of Korea (LTI Korea).
Co zrobić, gdy rodzice dla pieniędzy postanawiają zaprzedać duszę diabłu? A co gorsza - Twoją duszę? I ciało? W wyniku takiej właśnie niewdzięcznej transakcji czternastoletni Iruma zostaje zaadoptowany przez podstarzałego demona, któremu zamarzyło się posiadanie wnuka. A że świeżo upieczony dziadek bierze sobie swoją nową rolę bardzo do serca, w trosce o edukację chłopaka, posyła go do szkoły dla demonów. Nie to, że obecność człowieka w takiej placówce jest wskazana, czy nawet... bezpieczna. Chcąc nie chcąc Iruma musi wykorzystać wszystkie możliwe pomysły, nawet te najbardziej szalone, by ukryć swoje prawdziwe pochodzenie i nie zostać pożartym przez kolegów z klasy. Przed Wami pełna absurdów komedia z udziałem dam o potwornym charakterze, bożyszczy z piekła rodem i bogu ducha winnego chłopaka, który najzwyczajniej nie ogarnia, co tu się u diabła dzieje.
Dla szesnastoletniej Kuroe miłość to prawdziwe przekleństwo. Dziewczyna cierpi bowiem na pewną nietypową przypadłość... Za każdym razem, gdy za bardzo się czymś podekscytuje, przechodzi częściową transformację w potwora! Pokryta łuskami szponiasta łapa czy wypustki na grzbiecie udaje jej się w razie potrzeby ukryć pod luźnymi ubraniami i wieść relatywnie zwyczajne życie. Jednak wszystko zmienia się, gdy zainteresowanie jej osobą wykazuje najprzystojniejszy chłopak w szkole. Już po pierwszym wspólnym wyjściu emocje dziewczyny sięgają zenitu i Kuroe... zmienia się w gigantyczne monstrum! Czy dziewczyna zdoła się zakochać i nie zrównać przy tym całego miasta z ziemią? Przed Wami potwornie urocza i przerażająco zabawna komedia rrromantyczna!
Yo Asakura jest szamanem – jednym z nielicznych ludzi, będących w stanie dojrzeć duchy zmarłych. Jako pośrednik między wymiarami posiada szczególne umiejętności, dzięki którym może połączyć swoje siły z wybranym duchem i wykorzystać nabyte w ten sposób moce w walce. Chcąc kontynuować swój trening, chłopak przenosi się do Tokio, by pozyskać jak najwięcej potężnych nadprzyrodzonych sprzymierzeńców. Jednak czas nagli – zbliża się organizowany raz na pięćset lat turniej, podczas którego ważyć się będą losy świata. Czy Yo podejmie wyzwanie i stanie do walki o tytuł Króla Szamanów?
Siedem Grzechów Głównych było niegdyś najpotężniejszą, złożoną wyłącznie z groźnych przestępców, grupą wojowników królestwa Britannii. Jednak po oskarżeniu ich o próbę rebelii, zostali rozgromieni przez Świętych Rycerzy. Członkowie drużyny rozproszyli się po świecie i słuch o nich zaginął. Wieść niesie, że wszyscy zginęli, ale czy aby na pewno...? Dziesięć lat później sytuacja w kraju uległa diametralnej zmianie - Święci Rycerze dokonali zamachu stanu, uwięzili króla i przejęli władzę w państwie. W nadziei na ukrócenie ich despotycznych rządów, królewna Elizabeth wyrusza na poszukiwanie Siedmiu Grzechów Głównych, chcąc prosić ich o pomoc. Po wielu tygodniach wędrówki, wyczerpana podróżą mdleje na progu maleńkiej gospody. Właścicielem przybytku okazuje się młody chłopak imieniem Meliodas, który pomaga jej dojść do siebie. Jednak królewnie nie będzie dane odpocząć - nagle w drzwiach pojawiają się bowiem rycerze królestwa. Kiedy sytuacja wydaje się beznadziejna na ich drodze staje Meliodas, popisując się nieludzką wręcz siłą. Czy to możliwe, żeby ten niepozorny młodzieniec, okazał się jednym z legendarnych wojowników?
Dotychczas spokojną wioską wstrząsają dramatyczne wydarzenia – ktoś lub coś w makabryczny sposób zabija zwierzęta gospodarskie. Do rozwiązania sprawy zostaje wezwany z Tokio ekscentryczny detektyw nazwiskiem Inugami, który specjalizuje się w dochodzeniach z udziałem kemono – tajemniczych istot, które do złudzenia potrafią udawać ludzi. Na miejscu mężczyzna spotyka dziwnego chłopca, od którego stronią miejscowi. Detektyw szybko orientuje się, że ma do czynienia z kimś niezwykłym, ale czy to możliwe, aby to właśnie ten niepozorny chłopak stał za napaściami? A może skrywa on o wiele mroczniejszy sekret? Oto początek opowieści o nietypowym biurze detektywistycznym specjalizującym się w rozwiązywaniu nadnaturalnych tajemnic. Biurze, którego członkom również daleko jest do normalności…
Choć Araragi Koyomi to z pozoru zwykły uczeń liceum, w rzeczywistości jego życie dalekie jest od normalności. Świeżo wyleczony z wampiryzmu, wciąż odczuwa skutki uboczne ugryzienia. W dodatku wszystko wskazuje na to, że zaczął przyciągać do siebie ludzi mających problemy nieziemskiej natury. Pewnego dnia po lekcjach ratuje przed upadkiem Hitagi Senjōgaharę, koleżankę z klasy, która potknęła się na schodach. Kiedy łapie ją w swoje ramiona orientuje się, że dziewczyna... nic nie waży! W dodatku zamiast okazać mu wdzięczność, uzbrojona po zęby, w z pozoru niewinne, a jednak ostre akcesoria biurowe, Hitagi atakuje go i szantażuje, aby mieć pewność, że ten nie zdradzi nikomu jej sekretu. Zamiast uciekać w popłochu Araragi postanawia jej pomóc. Wspólnie udają się do opuszczonego budynku, gdzie mieszka tajemniczy człowiek, który lepiej niż ktokolwiek inny zna się na nadnaturalnych przypadłościach...
Jest wczesne Średniowiecze. Czasy okrutne i pełne zabobonów. Kometa zbliżająca się do Ziemi to symbol nadchodzących nieszczęść, epidemii i klęsk żywiołowych. Ale nie dla wszystkich... A w każdym razie nie dla bohaterów tej książeczki.
Podczas gdy mistrz Pafnucy Młot-Kowalski wykuwa podkowy, jego pomocnik, skośnooki Oki konstruuje wynalazki na miarę XXI wieku.
Poznajcie Alberta, nowego dzieciaka w grupie. Ma obsesję na punkcie dziewcząt, a raczej jednej konkretnej dziewczyny, i przedstawi swoją brudną codzienność zakochanego psychopaty. Ale jak daleko się posunie, aby zaspokoić mroczną fantazję?Trochę thriller, trochę historia obyczajowa - nowa francuska seria komiksowa, reklamowana jako połączenie Millenium i Sześć stóp pod ziemią.
Nastoletni Ko Yamori na pozór niczym nie różni się od swoich rówieśników. Jednak, choć jest powszechnie lubiany i ma powodzenie wśród dziewczyn, żadna z tych znajomości zupełnie go nie cieszy. Nie widząc sensu w dalszym chodzeniu do szkoły, ostatecznie podejmuje decyzję, aby z niej zrezygnować. Niestety w konsekwencji tego wyboru zaczyna cierpieć na bezsenność. Pewnej nocy wymyka się z domu i spotyka piękną wampirzycę, Nazunę. Zafascynowany nową znajomością coraz bardziej pragnie sam stać się taki, jak ona. Jednak, aby zostać wampirem, należy spełnić pewien nietypowy warunek…
Jeśli chcesz pozbyć się krwiożerczej bestii, grasującej w Twoim mieście – koniecznie wynajmij do jej usunięcia maga z Fairy Tail. Jeśli chcesz się pozbyć miasta – zrób dokładnie to samo! Choć gildia ta działa po stronie dobra, doniesienia o spustoszeniach, za które są odpowiedzialni, regularnie zajmują pierwsze strony gazet, bulwersując społeczeństwo. Ale Lucy się tym nie przejmuje. Nie wyobraża sobie, że mogłaby wstąpić do innej gildii. Tak – Lucy też jest magiem, ale nie rzuca piorunami, nie sprowadza deszczu ani nie tańczy z wilkami. Zbiera klucze. Przy ich pomocy jest w stanie przywołać z innego wymiaru gwiezdne duchy, które potrafi w różnej mierze kontrolować. Los chciał, że pewnego dnia zostaje uratowana z opresji akurat przez maga ze swojej ulubionej gildii, niejakiego Natsu Dragneela, który obiecuje zabrać ją do siedziby Fairy Tail. I choć wyobrażenia dziewczyny przegrywają konfrontację z rzeczywistością, teraz nie ma już odwrotu. Jej wielka przygoda w świecie magii, miecza i ogoniastej wróżki właśnie się zaczęła…
Nadszedł moment, w którym po dwunastu latach wyłączone zostaną serwery kultowej gry online "Yggdrasil". Jeden z graczy, wcielający się w postać potężnego maga o ciele ożywionego szkieletu, szczególnie nie potrafi pogodzić się z tym faktem. Loguje się w dniu wyłączenia gry i postanawia doczekać północy w siedzibie swojej gildii. Wspomina dobre czasy i nieudolnie stara się wyprzeć fakt, że wcześnie rano będzie musiał wstać do pracy. Gdy jednak nadchodzi wyczekiwany moment, zaczyna się dziać coś dziwnego. Będący do tej pory elementem systemu NPC zaczynają żyć własnym życiem, a do tej pory wirtualny świat staje się aż nadto prawdziwy. Nasz bohater zostaje uwięziony w ciele swojego straszliwego awataru. To nie jest kolejna opowieść o szlachetnym chłopcu próbującym wrócić do swojego świata. To początek legendy potężnego, mrocznego maga, który adaptuje ten potworny świat na swój nowy dom.
Shoyo Hinata jest zafascynowany siatkówką, choć jego niski wzrost nie wróży mu zawrotnej kariery. Gdy w gimnazjum z trudem zdołał zebrać drużynę i wyjechać z nią na prawdziwe zawody, ta już w pierwszym meczu została rozgromiona przez faworytów turnieju. Wśród jego przeciwników znalazł się Król Boiska, genialny Tobio Kageyama, który nie omieszkał powiedzieć Shoyo kilku ostrych słów. Od tego czasu chłopak marzy o rewanżu i z tą myślą zgłasza się do klubu siatkarskiego liceum Karasuno. Ku jego rozpaczy do tej samej drużyny pragnie wstąpić również Tobio!
Kaboku Kotani to spokojny licealista, który usilnie stara się nie zwracać na siebie uwagi. Myśl o tym, że mógłby stać się obiektem zainteresowania rówieśników, do reszty go przeraża, więc nie robi nic, co wystawiłoby go na ocenę innych. Pewnego dnia w pustym szkolnym korytarzu widzi dziewczynę, która tańczy zupełnie nie przejmując się, że ktoś mógłby ją zobaczyć. Pragnąc poczuć się kiedyś równie wolnym, a jednocześnie chcąc zbliżyć się do nieznajomej, Kaboku postanawia wstąpić do szkolnego klubu tanecznego. Nawet nie przypuszcza, jak ta spontaniczna decyzja odmieni jego życie!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?