Ta kategoria dedykowana jest współczesnym czytelniczkom literatury kobiecej. Bardzo szeroki wybór romansów, kryminałów, powieści obyczajowe, poruszająca literatura kobieca, erotyki, harlequiny polskich i zagranicznych autorów. Każda lubiąca czytać kobieta znajdzie coś szczególnego dla siebie.
Polecamy literaturę Sergiusza Piaseckiego, Stanisława Srokowskiego, Diany Palmer czy w końcu Blanki Lipińskiej.
Kolejny tom w nowej edycji klasycznych dzieł Hermana Hessego. Spragniony sensu życia Sinclair, znudzony iluzorycznością świata, w którym się wychował, wyrusza w fascynującą duchową podróż. Stawia pytania, które mają go doprowadzić do prawdziwego oświecenia, a w poszukiwaniu niełatwych odpowiedzi wspomaga go niezwykły przyjaciel - Max Demian. Ta pasjonująca opowieść o budowaniu własnej tożsamości pióra noblisty Hermana Hessego porusza kwestie o wymiarze tak uniwersalnym, że niezmiennie chwyta za serce zarówno dojrzewających, jak i dojrzałych czytelników na całym świecie.
Pakiet trzech powieści fantasy. Robin Blyth, baronet, którego rodzinna posiadłość została zrujnowana, na skutek pomyłki administracyjnej obejmuje stanowisko łącznika z tajnym stowarzyszeniem czarodziejów. Musi stawić czoła pięknej i niebezpiecznej magii, śmiertelnej klątwie i przerażającym wizjom przyszłości – nie wspominając o oschłym urzędniku magicznej biurokracji, Edwinie Courceyu, który za wszelką cenę chce się go pozbyć.Mroczny spisek zagrażający czarodziejom na Wyspach Brytyjskich zmusza Robina i Edwina do współpracy. Czy odkryją prawdę, zanim będzie za późno? I, co ważniejsze, czy w obliczu nagłego niebezpieczeństwa znajdzie się miejsce na rodzące się między nimi uczucie? Maud Blyth zawsze marzyła o przygodach, więc postanowiła pomóc starszemu bratu odkryć magiczny spisek sprzed lat. A miała tylko towarzyszyć starszej pani podczas podróży transatlantykiem… . Nie spodziewała się jednak, że owa starsza pani padnie trupem już pierwszego dnia rejsu. Teraz Maud musi poradzić sobie ze zwłokami, bezczelną papugą oraz uroczą i niebezpieczną Violet Debenham. Violet reprezentuje sobą wszystko, przed czym ostrzegano Maud przez całe życie: jest czarodziejką, aktorką i niepoprawną skandalistką. Czy panna Blyth będzie mogła się oprzeć temu, co zakazane? Otwarte morze i statek pełen podejrzanych… Żeby nie skończyć za burtą, Maud i Violet będą musiały zdemaskować mordercę i odnaleźć magiczny obiekt, za który warto zabić.Jack Alston, lord Hawthorn, chciałby wieść lekkie, przyjemne i wygodne życie, jak na angielskiego dżentelmena przystało. Po tragicznej śmierci siostry był pewny, że skończył z magią na dobre. Jednak kiedy zagrożeni są wszyscy czarodzieje w Wielkiej Brytanii, lord Hawthorn postanawia pomóc w odnalezieniu elementu ostatniego kontraktu, zanim ten wpadnie w niepowołane ręce.Aby tego dokonać, potrzebna będzie pomoc Alana Rossa, dziennikarza i złodzieja. Dystyngowany i niesłychanie uprzywilejowany lord Hawthorn reprezentuje sobą wszystko, czego Alan nienawidzi. I niestety Alan jest wszystkim, czego lord Hawthorn pragnie. Szalona noc pełna szampana, sekretów i krwawych ofiar doprowadzi do niejednej rewolucji. Czy świat jest gotowy na zmianę dotychczasowego porządku?
Tomik poezji Alicji Flis pt. „Nie będę przepraszać za miłość..." jest zbiorem utworów dotykających najczulszych strun ludzkiej egzystencji: miłości, oczekiwania, spełnienia, ale też rozstań, powrotów, dalekich podróży w głąb kobiecej duszy: wrażliwej i czułej, czasami przekornej i zbuntowanej; stanowczej i zdecydowanej w życiu, ale bezradnej wobec uczucia.
Autorkę do napisania utworów zainspirowała podróż do Rzymu i Asyżu. Piękno włoskiego świata pobudziło wyobraźnię twórczą poetki. Opowiada więc historię miłości, za którą tęsknią wszyscy zakochani, bez względu na wiek, czas i miejsce, bo na miłość nigdy nie jest za późno i za miłość nigdy nie należy przepraszać... Ale czy ta miłość wydarzyła się naprawdę? W przedostatnim wierszu poetka napisała: „Zrozumiałam/Gorzką prawdę: nigdy ciebie nie było/ Nocą upalną na Moście Westchnień !" - zatem przeczucia i refleksje należy pozostawić czytelnikom.
Utwory poetyckie Alicji Flis, zawarte w tomiku „Nie będę przepraszać za miłość...", są pierwszą odsłoną poetyckiej duszy autorki. Dzięki jej wyobraźni twórczej „smakujemy” miłość jej oczyma, razem z nią przeżywamy radość kochania, ból oczekiwania, rozstania i powroty. Wiersze zilustrowane zostały pięknymi grafikami młodej malarki ze Szczecina, Oli Kościow. Nastrój utworów podkreślają miejsca, które zwiedziła poetka w czasie podróży po Wiecznym Mieście. Spotkała tam Przyjaciół, którzy pozostaną w jej życiu bardzo ważni na zawsze. Czas więc zajrzeć w Duszę Alicji. Może i nam dane będzie zostać w niej na dłużej?
Przymuszeni narzeczeni, zakazana miłość i jedno lato, które zmieni Camelot na zawsze! Księżniczka Gwen wcale nie marzy o ślubie. Artur Delacey również nie śpieszy się do ołtarza. W dodatku ona nie może przestać myśleć o pewnej nieustraszonej rycerce, a on zdecydowanie bardziej woli towarzystwo przystojnego księcia. Niestety, królewska decyzja zapadła i zaręczyny ogłoszono. Dla dobra Anglii, dla świętego spokoju i ku radości wszystkich, którzy uwielbiają cudze dramaty. Z braku lepszego wyjścia Gwen i Art zawierają pakt. Postanawiają odgrywać idealną parę, by ukryć swoje prawdziwe uczucia. Ale im bardziej trzymają się planu, tym gorzej im to wychodzi. W cieniu rycerskich turniejów, pałacowych intryg i spisków odkrywają, że szczerość wobec siebie jest największym aktem odwagi. I że najtrudniejsza bitwa to ta z własnym sercem… „Gwen i Art się nie kochają to dokładnie to, czego potrzebowałam – czułej, przezabawnej, pełnej uroku i queerowego zamieszania historii wypełnionej po brzegi rozbrajająco okropnymi żartami. Jestem zachwycona!” Alice Oseman, autorka serii „Heartstopper” „Czarująca i autentycznie dowcipna, z cudownymi przyjaźniami i znakomitymi dialogami. Gwen i Art może nie są w sobie zakochani, ale ja dałam się im oczarować”. Rainbow Rowell, autorka trylogii o Simonie Snowie „Gwen i Art tańczą zalotne tango z legendami arturiańskimi, jednocześnie przyklejając im na plecach karteczkę z napisem kopnij mnie. Są tu pojedynki na miecze i żarty tak błyskotliwe, że strony same się przewracają, lecz pod warstwą dobrego humoru kryje się mądra, czuła opowieść o zachwycie i lęku, które towarzyszą młodym queerowym osobom w drodze do akceptacji samych siebie. Genialne i uzdrawiająco zabawne”. Freya Marske, autorka książki Cudowna światłość „Gratulacje dla Gwen i Artura, którym udało się całkowicie podbić moje serce. Krótko mówiąc: pokochałam tę książkę do granic absurdu”. Becky Albertalli, autorka powieści Simon kontra reszta homo sapiens
Autobus mija zamarłe krajobrazy i opustoszałe domy, gdy Helen Langrishe wraca z Dublinu do rodzinnego Springfield House w hrabstwie Kildare. Im bliżej jest rodowej posiadłości, tym bardziej jej myśli krążą wokół tematów śmierci i upływu czasu: stare rody, niegdyś zamknięte w dostojnych, a teraz rozpadających się domach, odchodzą w niepamięć, a nagrobki cmentarne zapadają się w ziemię, obojętne wobec żywych i ich niemocy. Irlandzka prowincja zastyga w niepewności, mimo że docierają do niej złowieszcze echa wydarzeń lat trzydziestych. Zwiastunem nadchodzących zmian było już, jak się okaże, pojawienie się w domu Langrisheów przybysza z Niemiec. Aidan Higgins portretuje schyłek przedwojennej formacji kulturowej, tworząc elegię dla modernizmu i odpowiedź na Yeatsowską wizję angielsko-irlandzkiej historii. Podszyta ironią i fatalizmem narracja oddaje pełen sprzeczności obraz przemijania, w którym swojskość sąsiaduje z obcością, zabobon z nauką, a przeszłość z postępem. Aidan Higgins (1927-2015) - jeden z najważniejszych prozaików irlandzkich drugiej połowyXX wieku. Jest autorem powieści Balcony of Europe, Scenes from a Receding Past,Bornholm Night-Ferry oraz zbioru opowiadań Flotsam and Jetsam. W swojej twórczościczęsto nawiązywał do własnych doświadczeń, zwłaszcza podróży do południowej Hiszpanii,Niemiec, Rodezji (dzisiejszego Zimbabwe) i Południowej Afryki, które posłużyły za materiałjego trzech autobiograficznych tomów, w 2004 roku zebranych pod tytułem A Bestiary.Debiutancka powieść Higginsa Zejdź na dół, Langrishe stanowi ważne ogniwo międzymodernizmem a irlandzką prozą współczesną i komentarz do kryzysu przedwojennej kulturyirlandzkiej.
Pisarski debiut Isabel Allende, który przyniósł jej tytuł jednej z najważniejszych i najbardziej utalentowanych pisarek iberoamerykańskich XX wieku. Przepełniona pasją i przemocą historia burzliwych losów trzech pokoleń rodziny Trueba i blisko stu lat gwałtownych przemian społecznych, w kulminacyjnym momencie stawiających dumnego i porywczego patriarchę rodu i jego ukochaną wnuczkę po przeciwnych stronach politycznej barykady. Za kulisami działań rewolucyjnych i kontrrewolucyjnych w kraju toczy się inna, być może jeszcze boleśniejsza walka, zamknięta w czterech ścianach ponurej willi pełnej duchów przeszłości. Bohaterowie trawieni są przez miłość przekraczającą granice życia i śmierci, nienawiść pozostawia w nich wyłącznie zgliszcza, niekończące się wyrzuty i oskarżenia, a niemożliwe do zaspokojenia żądze i ambicje zderzają się z piekłem politycznych przewrotów. Każdemu z nich przyjdzie odpowiedzieć na pytanie, czym są więzy krwi wobec moralności i powinności i czy osobiste przekonania są ważniejsze od rodziny. Isabel Allende tworzy misterną sieć zależności między do bólu ludzkimi postaciami, wydobywa z nich głęboko skrywane uczucia, wystawia na próbę łączące ich więzi, a zarazem przedstawia burzliwą historię narodu na skraju przepaści. Saga, stanowiąca triumf realizmu magicznego. Isabel Allende (ur. 1942) – chilijska pisarka i dziennikarka. Jej rodzina została zmuszona do ucieczki do Wenezueli po zamachu stanu z 1973 roku, podczas którego obalono ówczesnego prezydenta, kuzyna jej ojca, Salvadora Allendego, a do władzy doszedł Augusto Pinochet. Doświadczenia te wykorzystała, pisząc swoją debiutancką powieść Dom duchów, która stała się międzynarodowym bestsellerem i została sfilmowana w gwiazdorskiej obsadzie. Opublikowała ponad 20 powieści, m.in.: Z miłości i cienia (1992), Córkę fortuny (1998), Opowieści Ewy Luny (2000), Portret w sepii (2008), Ines, pani mej duszy (2008), Japońskiego kochanka (2016), W samym środku zimy (2018) i Długi płatek morza (Marginesy 2020), które zostały przetłumaczone na 35 języków i sprzedane na całym świecie w prawie 70 milionach egzemplarzy. Od 1987 roku mieszka w Stanach Zjednoczonych.
Miasto o dwóch obliczach, ludzie o dwóch twarzach. Kobiety szlachetne i upadłe, mężczyźni waleczni i bezwzględni.Jest koniec 1939 roku. Mieszkańcy niemieckiego Szczecina żyją spokojnie i całkiem zwyczajnie. Ale nie wszyscy. Polki, zmuszane do ciężkiej pracy w szwalniach i fabrykach oraz służby niemieckiej elicie, żyją w ciągłej niepewności i strachu.Anna Łabędź trwa u boku męża, Gustawa Guderiana - Niemca, który ocalił ją z egzekucji. Nie potrafi jednak pokochać miasta zamieszkiwanego przez nazistów. Wszyscy tu mają sekrety - nawet jej mąż - a każdy nowo napotkany człowiek wydaje się skrywać prawdziwą twarz za maską obłudy i nieszczerości. Anna tęskni za dawnym życiem, za utraconymi bliskimi i domem. W jej sercu wciąż goreje obraz fordońskich egzekucji. Prócz tego dokucza jej dojmująca samotność - aż do chwili, kiedy poznaje Michelle LaCour, aktorkę i salonową divę. Wtedy zmienia się wszystkoPorywająca opowieść o budowaniu siebie na nowo, gdy wokół płonie świat. I o miłości, jedynej sile zdolnej przeciwstawić się największemu złu. Polecam z całego serca!Maria PaszyńskaCzekałam na tę powieść z wielką niecierpliwością i ogromną nadzieją na literacką ucztę. I chciałabym opisać ją jednym słowem, ale zwyczajnie się nie da! Sylwia Trojanowska stworzyła wyborną, intrygującą, zapierającą dech w piersiach historię. O miłości, która ma wiele twarzy, przewrotności losu i trudnych wyborach. To powieść, której nie da się odłożyć, dopóki nie przeczyta się ostatniej strony. Świetna, po prostu świetna.Magdalena KordelSylwia Trojanowska na styku fikcji fabularnej i prawdziwej historii buduje pełną napięcia powieść, w której aż buzuje od całej palety emocji. Wykreowała wiarygodnych i wielowymiarowych bohaterów osadzonych w znanych nam ze wspomnień świadków latach. Prawdziwie oddała klimat ówczesności, kolejny raz serwując wyśmienitą lekturę. Jeśli miałabym wybrać trzy najlepsze książki tego roku, z całą pewnością zaliczyłabym do nich Żonę nazisty.Sylwia WinnikSylwia Trojanowska - pisarka, autorka sztuk teatralnych, coach i trenerka biznesu. Szczecinianka z urodzenia i z wyboru. Zadebiutowała w 2015 roku Szkołą latania, od tamtej pory ukazało się kilkanaście jej książek, między innymi trylogia Sekrety i kłamstwa (2018-2019), Powiedz mi, jak będzie (2020), Łabędź (2022), Żona nazisty (2023). Jest także autorką sztuk teatralnych, z których dwie: 4 kute asy oraz Okna, trafiły na afisze. Aktywnie działa na rzecz kobiet. Jest ambasadorką akcji "Wiele powodów, by żyć", mającej na celu promowanie profilaktycznych badań cytologicznych, oraz członkinią kapituły "Magnolie Biznesu", nagradzającej wyjątkowe kobiety województwa zachodniopomorskiego. Uwielbia podróże i to z nich czerpie inspiracje do swoich powieści. Wraz z mężem i synem mieszka w Szczecinie, na obrzeżach Puszczy Bukowej.
Poruszająca opowieść o sile rodzinnych więzi, o woli życia, nadziei i miłości, trwających nawet w obliczu okrucieństw wojny.Rok 1938, podbydgoski Fordon. Młodziutka Anna Łabędź przygotowuje się do rozpoczęcia nauki w warszawskiej szkole pielęgniarskiej. Dziewczyna ma ambitne plany i jest zdecydowana walczyć o marzenia, dlatego zatrudnia się w kawiarni, by zarobić pieniądze na nowy etap życia. Początkowo wszystko układa się po jej myśli, ale Fortuna bywa ślepa. Anna musi stawić czoła sytuacjom, na które żaden człowiek nie jest w stanie się przygotować, oraz dokonać wyboru między wiernością wobec więzów krwi a zakazaną miłością. Na jej drodze staje bowiem tajemniczy Niemiec. Dziewczyna, znając przywiązanie swojego ojca do wartości narodowych, czuje się podczas spotkań z ukochanym tak, jakby zdradzała rodzinę. Mężczyzna natomiast wie, że naziści zabiliby go, gdyby dowiedzieli się o jego relacji z Polką.Wiszące w powietrzu widmo wojny postawi ich oboje w obliczu dramatycznego wyboru.Wielkie marzenia, wielkie uczucia, a na horyzoncie wielka wojna Łabędź to porywająca historia zakazanej miłości - Polki i Niemca. Szalenie wciągająca fabuła, bardzo interesujący bohaterowie, fascynująco zarysowane tło społeczne, wszystko to sprawia, że od tej powieści nie da się oderwać!Krystyna MirekPoruszająca opowieść potwierdzająca, że historia nie jest czarno-biała, a ludzie jednoznacznie źli lub dobrzy. To książka z gatunku tych, o których myśli się długo po odłożeniu jej na półkę. Polecam!Magdalena MajcherRodzina to opoka naszej rzeczywistości, miłość zaś definiuje naszą przyszłość. A co się dzieje, gdy jedno wyklucza drugie? Albo - co gorsza - gdy rzeczywistość się wali, a przyszłość zdaje się nie istnieć? Wojenna zawierucha zrujnowała życie wielu ludzi, nie oszczędziła także Łabędziów. Choć historii wojennych czytałam już wiele, tę mogę polecić ze szczególną serdecznością.Agnieszka Lis
Fascynująca opowieść o zakazanej miłości i sile nadziei w czasach, kiedy świat zmierzał ku morderczej wojnie. Prusy Wschodnie tuż przed wybuchem II wojny światowej. Lizka Langer jest już dorosła. Po przegranym przed laty plebiscycie Langerowie - rodzina polskich Warmiaków - stracili gospodarkę. Osieroconą Lizkę przygarnęła i wychowała wiejska znachorka Augusta. Stała się dla niej opiekunką, nauczycielką i najlepszą przyjaciółką. Augusta jest także powierniczką Franza, najmłodszego syna Kurta Reitera - niemieckiego bogacza. Dziecięca przyjaźń między Lizką a Franzem, który jako jedyny z klanów Reiterów nie dał się owładnąć hitlerowskiej ideologii, przemienia się w miłość. Młodzi muszą jednak zachować ją w tajemnicy, gdyż w Trzeciej Rzeszy ważniejsza od uczuć jest ustawa o czystości rasy. Związek Polki i Niemca, w dodatku pochodzących ze zwaśnionych od dawna rodzin, nie ma racji bytu. Wybucha wojna. Franz zostaje powołany do Wehrmachtu. Lizka szykuje się do ucieczki z Prus. Zaczyna się spełniać dawna wizja Augusty.Drugi tom (po "Klątwie Langerów") "Opowieści warmińskiej".Wioletta Sawicka urodziła się i mieszka na Warmii. Z wykształcenia jest pedagogiem, ale zawodowo realizuje się jako dziennikarka. Jej specjalnością są reportaże. Wyciszenia od zgiełku życia szuka w warmińskich lasach i w Bieszczadach, które niezmiennie ją fascynują. Autorka dwunastu powieści i reportażu historycznego "Wilcze dzieci".
Kontynuacja opowieści o zakazanej miłości i sile nadziei w czasach, kiedy świat ogarnęła mordercza wojna.Prusy Wschodnie, II wojna światowa. Lizka nadal przebywa w Hohenbruch, gdzie śmierć zbiera obfite żniwo. Nadzieja, że spełni się wszystko, co kiedyś obiecali sobie z Franzem Reiterem, pozwala jej przetrwać obozowe piekło. Pokrzepienie w niedoli daje także przyjaźń z Bogną, wierzącą niezłomnie, że jeszcze nie pora umierać, że dopiero zaczną żyć i kochać, a drzewa, z których kiedyś zostaną zrobione ich trumny, są jeszcze młode.Franz i Augusta robią, co w ich mocy, aby wydostać Lizkę z lagru, niestety, bez skutku. Dzięki pomocy więźniarek udaje jej się uciec z Hohenbruch razem z nowo narodzonym dzieckiem jednej z kobiet. Lecz droga do domu okaże się dłuższa niż odległość od niego.Tymczasem zachłystującym się ideologią Trzeciej Rzeszy starszym braciom Reiterom los zaczyna wystawiać pierwsze rachunki za popełnione zbrodnie. Jak powiedziała Augusta, po czasie winy przychodzi czas kary.Wioletta Sawicka urodziła się i mieszka na Warmii. Z wykształcenia jest pedagogiem, ale zawodowo realizuje się jako dziennikarka. Jej specjalnością są reportaże. Wyciszenia od zgiełku życia szuka w warmińskich lasach i w Bieszczadach, które niezmiennie ją fascynują. Autorka czternastu powieści i reportażu historycznego "Wilcze dzieci".
Czy klątwa Hanki wreszcie przestanie unieszczęśliwiać kolejne pokolenia? Ostatni tom opowieści o kobietach z ulicy Grodzkiej. Mijają lata, dzieci Weroniki dorastają. Paweł, jej drugi mąż, jest najlepszym ojcem dla swoich pasierbów. Emilka studiuje romanistykę i pisze wiersze, Waldek, wieczny buntownik, mieszka i pracuje w Nowej Hucie, ale oboje nadal są ze sobą bardzo związani, jak w czasach dzieciństwa. Tak więc gdy Waldek, który w Neapolu odłączył się od wycieczki, by zostać we Włoszech, potem nagle zrywa kontakt z rodziną i przez długi czas nie daje znaku życia, to właśnie młodsza siostra, wtedy już znana autorka fascynujących powieści dla dzieci, jedzie go szukać. Śledząc skomplikowane losy brata, Emilka dociera aż na Sycylię, do krainy winorośli i mafii. Właśnie w Palermo praprawnuczkę Franciszka Bernata czeka ogromna niespodzianka… Lucyna Olejniczak urodziła się i mieszka w Krakowie. Z zawodu laborantka medyczna, były pracownik Katedry Farmakologii UJ, jako pisarka zadebiutowała już na emeryturze. Dużo podróżuje, lubi poznawać nowych ludzi, łatwo się zaprzyjaźnia. Wielbicielka kotów.
They were meant to be together. Feeling the way they did, nothing could come between them . . .
As her mother takes her final breath, young Lucy Fallow makes a heartfelt vow – to look after her father and siblings, and tend to the family home.
Over the years she sees the shadow of the Depression darken their doorstep, making Lucy’s promise a tender but heavy burden. But when she finds solace and love in the gentle company of Jacob Crawford, it seems happiness is finally on the horizon.
Their budding relationship grows, though it only provokes Jacob’s brother Tom, who will stop at nothing to win Lucy’s heart for himself. When Tom sees Lucy and Jacob dancing together one night, a chain of events is set in motion and Lucy is torn apart from her beau. But where there’s love, there’s always hope . . .
Will Lucy and Jacob defy the odds and dance in the moonlight once again?
FROM THE WINNER OF THE NOBEL PRIZE IN LITERATURE 2025
Shortlisted for The Man Booker International Prize 2018
A Hungarian interpreter obsessed with waterfalls, at the edge of the abyss in his own mind, wanders the chaotic streets of Shanghai. A traveller, reeling from the sights and sounds of Varanasi, encounters a giant of a man on the banks of the Ganges ranting on the nature of a single drop of water. A child labourer in a Portuguese marble quarry wanders off from work one day into a surreal realm utterly alien from his daily toils.
In The World Goes On, a narrator first speaks directly, tells twenty-one unforgettable stories, then bids farewell ('for here I would leave this earth and these stars, because I would take nothing with me'). As László Krasznahorkai himself explains: 'Each text is about drawing our attention away from this world, speeding our body toward annihilation, and immersing ourselves in a current of thought or a narrative...'
The World Goes On is another masterpiece by the winner of the 2015 Man Booker International Prize. 'The excitement of his writing,' Adam Thirlwell proclaimed in the New York Review of Books, 'is that he has come up with his own original forms-there is nothing else like it in contemporary literature.'
One of László Krasznahorkai's most loved books, published in the UK for the first time
WINNER OF THE NOBEL PRIZE IN LITERATURE 2025
War & War begins at a point of danger: on a dark train platform Korim is on the verge of being attacked and robbed by thuggish teenagers. From here, we are carried along by the insistent voice of this nervous clerk. Desperate, at times almost mad, but also keenly empathic, Korim has discovered in a small Hungarian town's archives an antique manuscript of startling beauty: it narrates the epic tale of brothers-in-arms struggling to return home from a disastrous war.
Korim is determined to do away with himself, but before he commits suicide, he feels he must escape to New York with the precious manuscript and commit it to eternity by typing it all out onto the world wide web. Following Korim with obsessive realism through the streets of New York (from his landing in a Bowery flophouse to his move far uptown with a mad interpreter), War and War relates his encounters with a fascinating range of people in a world torn between viciousness and mysterious beauty.
Following the eight chapters of War & War is a short 'prequel acting as a sequel', 'Isaiah', which brings us to a dark bar, years before in Hungary, where Korim rants against the world and threatens suicide. Written like nothing else (turning single sentences into chapters), War & War affirms W. G. Sebald's comment that Krasznahorkai's prose far surpasses all the lesser concerns of contemporary writing.
SELINA MAE, GWIAZDA ŚWIATOWEGO WATTPADA, WRACA ZE SWOIMI CZYTELNIKAMI NA UNIWERSYTET HALL BECK!Paula Castillo postanawia odzyskać kontrolę nad swoim życiem.Po długim czasie spędzonym na dziennikarskiej ławce rezerwowych, wierzy, że reportaż o wschodzącej gwieździe piłki nożnej z HBU w końcu wprawi w ruch plan pod kryptonimem: "Odzyskać reputację". Problem? Tym zawodnikiem jest Henry Pressley - ten sam, który w ostatnim roku podpisał milionowy kontrakt z klubem MLS... i złamał jej serce.Choć Paula przysięga sobie, że tym razem nie pozwoli się porwać huraganowi emocji, jaki zawsze niósł ze sobą Henry, kolejne wywiady w cztery oczy i niespodziewane wspólne wieczory zmuszają ich do konfrontacji z przeszłością.Między wierszami staje się jasne, że ten milczący, pewny siebie piłkarz wciąż skrywa słabość do Pauli, która była jego talizmanem na szczęście.HISTORIA O PIERWSZYCH MIŁOŚCIACH I DRUGICH SZANSACH, IDEALNA DLA CZYTELNICZEK ALI HAZELWOOD.
Kiedy pada śnieg, łatwo o zakochanie!
Każdy ma własne gwiazdkowe tradycje. Chłopak Jessiki zostawia ją przed każdymi świętami, a ona ciągle mu wybacza. W tym roku jednak wszystko się zmienia. Jess spotyka mężczyznę, który wywraca jej świat do góry nogami. Nie obędzie się bez przygód i namiętnych uniesień, ale czy to wystarczy, by zacząć życie od nowa?
Świąteczny czubek to kolejna po Świątecznym ciachu romantyczna propozycja dla wielbicieli Gwiazdki.
Wiktoria Klepacka – ambasadorka miłości i Bożego Narodzenia – ponownie zabiera czytelników do ośnieżonego Hometown, gdzie grudzień zawsze jest pełen niespodzianek.
WYDAWAŁO MU SIĘ, ŻE W ICH RELACJI NASTĄPIŁ PRZEŁOM,ALE TO MOGŁA BYĆ TYLKO ILUZJA.WIERZYŁA, ŻE ICH PRZYJAŹŃ JEST NIEZNISZCZALNA,A TERAZ MA WRAŻENIE, JAKBY TRACIŁA GO NA ZAWSZE.Lea przeżyła szok, kiedy jej najlepszy przyjaciel niespodziewanie ją pocałował. Jeszcze większym zaskoczeniem okazuje się dla niej jednak to, że… chciałaby, aby to się powtórzyło. Zagubiona we własnych uczuciach, nie wie, co się z nią dzieje. Czy naprawdę zaczyna czuć coś więcej do Micaha? A jeśli tak, czy ich przyjaźń to przetrwa? Najgorsze jest to, że Micah zaczął jej unikać, jakby żałował tego, co między nimi zaszło…Kiedy Micah usłyszał, że jest dla Lei jak brat, coś w nim pękło. Stracił nadzieję, że dziewczyna, którą potajemnie kocha, kiedykolwiek spojrzy na niego inaczej. Na domiar złego stan jego mamy gwałtownie się pogorszył i teraz to na jego barkach spoczywa ciężar opieki nad młodszym rodzeństwem, utrzymania rodziny i opłacenia leczenia.Dwoje młodych ludzi musi zmierzyć się nie tylko z własnymi uczuciami, ale też z przeciwnościami, które mogą ich na zawsze rozdzielić. Czy odważą się zawalczyć o siebie? A może pozwolą, by strach przed zmianą zniszczył wszystko, co ich łączyło?
From the bestselling author of Burial Rites comes an inspirational memoir about her travels in Iceland, an extraordinary country that has forged a nation of storytellers.
When she was seventeen years old, Hannah Kent travelled to Iceland from Australia. She’d never seen snow before, didn’t speak a word of Icelandic. All she knew was that she wanted to have an experience – to soak up something of the world.
Soon she found herself isolated in a remote part of Iceland in a dark winter. It was a gruelling experience, but she quickly fell in love with the country: with its brutally beautiful landscapes and with its people. On returning home, with images of Iceland's towering glaciers and windswept tundras in her dreams, Hannah began to write.
Now, as a mother and a wife, she looks back to that extraordinary year in Iceland.
Taking its title from the strangely frozen picture by the surrealist painter Giorgio de Chirico, The Enigma of Arrival tells the story of a young Indian from the Caribbean arriving in post-imperial England and consciously, over many years, finding himself as a writer. It is the story of a journey, from one place to another, from the British colony of Trinidad to the ancient countryside of England, and from one state of mind to another, and is perhaps V.S. Naipaul’s most autobiographical work. Yet alongside this he weaves a rich and complex web of invention and observation.
Finding depth and pathos in the smallest moments – the death of a cottager, the firing of an estate’s gardener – Naipaul also comprehends the bigger picture – watching as the old world is lost to the gradual but permanent changes wrought on the English landscape by the march of ‘progress’.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?