Ta kategoria dedykowana jest współczesnym czytelniczkom literatury kobiecej. Bardzo szeroki wybór romansów, kryminałów, powieści obyczajowe, poruszająca literatura kobieca, erotyki, harlequiny polskich i zagranicznych autorów. Każda lubiąca czytać kobieta znajdzie coś szczególnego dla siebie.
Polecamy literaturę Sergiusza Piaseckiego, Stanisława Srokowskiego, Diany Palmer czy w końcu Blanki Lipińskiej.
Nieustający hymn na cześć miłości, w jej różnych odcieniach, gdzie wzloty i upadki są równie ważne, jak oczekiwanie na spełnienie i odwzajemnienie uczuć. Te miłosne zaśpiewy są osadzone w tradycji romantycznego wiersza, gdzie obiekt wyznań jawi się jako anielska wręcz postać i bez skazy. I do tego forma tych utworów, śpiewna, gdzie regularny rytm czy rym udanie oddają bicie serca czy wzruszenia duszy.
This is a book about the choices we make and the chain reaction that follows . . .
By way of H. G. Wells and Rebecca West’s affair, through 1930s nuclear physics, to Flanagan’s father working as a slave labourer near Hiroshima when the atom bomb is dropped, this daisy chain of events reaches fission when a young man finds himself trapped in a rapid on a wild river, not knowing if he is to live or to die.
Flanagan has created a love song to his island home and his parents and the terrible past that delivered him to that place.
Through a hypnotic melding of dream, history, science, and memory, Question 7 shows how our lives so often arise out of the stories of others and the stories we invent about ourselves.
Czy myśleliście czasem o tym aby – bez konsekwencji – zanurzyć się w kompletnie obcym sobie świecie, poznać jego smak i doświadczenia? Jeśli tak to mocna proza Artura Kawki jest do tego sposobną okazją. W nowej powieści Kawka konsekwentnie penetruje świat bandycki, świat gangów i nieformalnych powiązań z politykami. Czyni to z coraz większym znawstwem i kunsztem. Ta powieść to bezlitosny opis prawdziwego świata bandytów…bez fabularnych upiększeń, bez operowej wzniosłości.
Witold Gadowski
Debiut literacki Macieja Łopuszyńskiego to pozycja niezwykła pod wieloma względami. Zabiera czytelników wporuszającą podróż po zakamarkach świata osoby, która napoczątku lat dwutysięcznych trafia dowarszawskiego Mokotowskiego Oddziału Dziennego Mokotowskiego Centrum Zdrowia Psychicznego przy ul. Grottgera. Autor opisuje świat, wktórym muzyka splata się zblokowiskami lat dziewięćdziesiątych, relacje zkobietami imiłość zchaosem ihałasem doświadczanym wraz znawrotami choroby, acodzienne życie znieustającą walką osiebie. Autor, jak sam mówi, należy dojednego procenta społeczeństwa, uktórego zdiagnozowano schizofrenię paranoidalną. Ta choroba wcale nie jest taka straszna podkreśla nakartach powieści, odkrywając przed czytelnikami arkana doświadczanego przez siebie świata, niekiedy niepokojącego, niekiedy pełnego spokoju, aniekiedy bardzo uważnej obserwacji... Świata jedynego wswoim rodzaju.
Młodziutka Clara poznaje przystojnego i porywczego Victora Hyde’a i od razu traci dla niego głowę. O dziwo, doświadczony i pewny siebie mecenas zdaje się podzielać tę fascynację.
Znajomość ledwo się zawiązuje, a już się zrywa. Niespodziewanie mężczyzna dowiaduje się, że dziewczyna wychodzi za mąż. Czuje się zdradzony i oszukany.
Nie mijają trzy lata, a Clara pojawia się w jego kancelarii, szukając pomocy.
Victor jednak nie jest już tym samym mężczyzną co przed laty. Zgorzkniały i szorstki, nawet nie zamierza ukrywać, że traktuje Clarę jak wroga.
Zgadza się jej pomóc, jednak cena której żąda, jest moralnie wątpliwa…
Bogdan Madej urodził się w roku 1934. Dobrze znał polską prowincję. Na niej się wychował. I głównie na prowincji od początku lat 50., po porzuceniu nauki w liceum rok przed maturą podejmował kolejne prace zarobkowe jako kontroler produkcji, technik, zaopatrzeniowiec, drobny urzędnik, pracownik działu wydawniczego, redaktor. W połowie lat 70. zaczął utrzymywać się głównie z pisania. Mieszkał już wtedy od kilkunastu lat we wciąż prowincjonalnym Lublinie, gdzie zmarł w roku 2002. Jeśli nawet ten wybór prowincji nie całkiem był dobrowolny, to bez wątpienia dał Madejowi wgląd w to, co jako prozaika pociągało go najmocniej. Pozwalał mu obserwować z bliska breję polskiej codzienności. Pozwalał też słyszeć polszczyznę w jej formie najbardziej rudymentarnej mówionej, surowej, nieskażonej papierową literackością. To właśnie ten prowincjonalny świat utytłany w błocie, groteskowy, szczurzy pod piórem Madeja staje się przestrzenią dramatów prawdziwie ludzkich, o uniwersalnym charakterze. Pisarsko przetworzony odsłania swoją nieoczywistą głębię pełną szlamu, trywialną i farsową, a zarazem tragiczną. Jest w nim prawda życia w uścisku upodlenia i prawda współczucia. Jest chwytająca za gardło sugestywność oszczędnie opowiedzianych historii, które oddziałują z siłą przypowieści. Paweł Próchniak XXXI tom serii W kręgu paryskiej KULTURY Projekt zrealizowany dzięki wsparciu Miasta Lublin
O tym, jak złożony jest ten pozornie błahy temat książki, świadczą kłopoty z nazwaniem go. Autor, Jean Claude Bologne (ur. 1956), belgijski pisarz i mediewista, nadał jej właściwie dwa tytuły: najpierw Histoire de la conqute amoureuse (Historia podboju miłosnego), a potem L'invention de la drague. "Wynalezienie" owego drague, "podrywu" nastąpiło w latach pięćdziesiątych XX wieku, ale badanie historii miłosnych "podbojów" zaczyna się tu od Owidiusza i Alcybiadesa. Po drodze mamy jeszcze takie słowa, jak flirt (od lat osiemdziesiątych XIX wieku) czy dating (od lat dwudziestych XX wieku), nie mówiąc już o mnóstwie potocznych określeń mniej lub bardziej dosadnych, których grzeczne "uwodzenie" dalece nie oddaje. Bologne stara się uchwycić specyficzne zjawisko kulturowe, tak różnorodne w zależności od epoki i warstwy społecznej, "zatrzymując się przed drzwiami sypialni", to znaczy rekonstruuje jego moment najbardziej ryzykowny: pierwszy krok. Tropienie tych ulotnych chwil inicjowania kontaktu, śledzenie ich przemian z biegiem stuleci to zadanie tyleż dla historyka, co dla pisarza, którym autor tej monografii również (a może przede wszystkim) jest. I dlatego wśród przywoływanych źródeł poczesne miejsce zajmują utwory literackie i pamiętniki. To one najlepiej pozwalają wydobyć aurę średniowiecznej miłości dwornej, renesansowej galanterii czy romantycznych zalotów. W bibliografii czytelnik znajdzie unikalną listę ponad stu "podręczników uwodzenia" od I wieku n.e. do dziś.
Tucked away down a Kyoto backstreet lies the extraordinary Kamogawa Diner. Running this unique establishment are a father-daughter duo who serve more than just mouth-watering feasts.
The pair have reinvented themselves as 'food detectives', offering a service that goes beyond traditional dining. Through their culinary sleuthing, they reconstruct beloved dishes from the memories of their customers, creating a connection to cherished moments from the past.
Among those who seek an appointment include: a one-hit wonder pop star, finally ready to leave Tokyo and give up on her singing career, wants to try the tempura that she ate to celebrate her only successful record and a budding Olympic swimmer who desires the bento lunch box that his estranged father used to make him. The Kamogawa Diner doesn't just serve meals – it revives lost recipes and rekindles forgotten memories. It's a doorway to the past through the miracle of delicious food.
The Songbird and the Heart of Stone is the third book of the New York Times bestselling Crowns of Nyaxia series by Carissa Broadbent, a heart-wrenching, epic fantasy romance of love and treachery between mortals and gods.
In the descent to the underworld, a bride of the sun must choose between the light of her redemption . . . or a dark love that defies the gods themselves.
Mische lost everything when she was forcibly Turned into a vampire – her home, her humanity and, most devastating of all, the love of the sun god to whom she had devoted her life. Now, sentenced to death for murdering the vampire prince who Turned her, redemption feels impossible.
When Mische is saved by Asar, the bastard prince of the House of Shadow with a brutal past, she is forced into a mission worse than execution: a journey to the underworld to resurrect the god of death himself. But Mische is offered a chance at salvation by her sun god. All she has to do is betray Asar – and kill the god of death.
In the underworld, Mische and Asar must face treacherous trials, colossal beasts and the vengeful ghosts of their pasts. But most dangerous of all is the alluring call of the darkness, and Mische’s forbidden attraction to Asar. As the moment of her betrayal looms, Mische is forced to choose between faith and love – a decision that could lead to her redemption or her ruin
In the wake of the bloody tournament known as the Kejari, Oraya is now a prisoner in her own kingdom and grieving the only family she ever had. She’s left with only one certainty: she cannot trust anyone, least of all Raihn, the vampire who betrayed her.
The House of Night, too, is surrounded by enemies. Raihn’s own nobles are none too eager to accept a Turned king, especially one who was once a slave. And the House of Blood has dug their claws into the kingdom, threatening to tear it apart from the inside. When Raihn offers Oraya a secret alliance, taking the deal is her only chance at reclaiming her kingdom – and seeking her revenge against the lover who betrayed her. But to do so, she’ll need to harness an ancient power, intertwined with her father’s greatest secrets.
With enemies closing in on all sides, Oraya finds herself forced to choose between the bloody reality of seizing power – and the devastating love that could be her downfall . . .
Her beauty hides a deadly purpose . . .
Since birth, Xishi’s extraordinary beauty has been seen as a blessing. When Xishi draws the attention of the famous young military advisor Fanli, he presents her with a rare opportunity: to use her beauty as a weapon. One that could topple the rival neighbouring kingdom, improve the lives of her people and avenge her sister’s murder. All she has to do is infiltrate the enemy palace as a spy and seduce their immoral king.
What neither Xishi nor Fanli expect is the doomed attraction that ignites between them. Even worse, Xishi soon finds herself under the hungry gaze of the king and his advisors. Despite his gentleness, a brutality lurks and Xishi knows she can never let her guard down. But the higher she climbs in the court, the further she and Fanli have to fall. And if she is unmasked as a traitor, she will bring both kingdoms down.
Kamień–papier–nożyce, a może człowiek–zwierzę–roślina?
Czy w dziecięcej zabawie ukrywa się prawda o tym, że jestem akurat tym właśnie, człowiekiem, kobietą, tu i teraz?
Wrażliwość metamorficzna pojawia się, gdy zaczynamy rozumieć, że moglibyśmy być kimś innym i że możemy się innym stawać. Dzięki przemianom morfologicznym czy biologicznym, ale też dzięki empatii i rozszerzonej identyfikacji.
Choć przemiana – objawiająca się poprzez epoki, media i materiały symbolizowane w książce przez kamień, papier i nożyce – nieustająco zadziwia, jest przecież zjawiskiem codziennym, normalnym. Stawanie się czymś innym nie stanowi kary zesłanej przez mitycznych bogów. Jest pragnieniem poetów, dzieci, ascetek, estetów, każdego w jakimś stopniu.
W euforii związanej z metamorfozą, pomimo lęku przed przemianą – warto odróżnić wrażliwość metamorficzną od nowego kolonializmu intelektualnego, który ekspansywnie zagarnia ontologię innych istnień.
kamień–papier–nożyce. Wrażliwość metamorficzna jako projekt sztuki i filozofii to książka rozpięta pomiędzy nadzieją a zagrożeniami, pomiędzy przyszłością podobną do przeszłości a przyszłością, której nie potrafimy sobie wyobrazić.
Narratorka tej powieści, Magda, ma trzydzieści parę lat i mieszkanie na kredyt do spłacania przez kolejnych trzydzieści. W rodzinnej miejscowości ma matkę powtarzającą, że jeśli śnią się zęby, stanie się coś złego, a co komu pisane, to musi być. Do niedawna miała też babkę, która i bez ukończonej podstawówki wiedziała, że chłop to jest zawsze chłop i trzeba umieć nim zakręcić. Co z tą odziedziczoną wiejską mądrością zrobić w stolicy? Magda, Teresa i Jadzia gniotą kluski i rozdrapują rany, wyjawiają rodzinne sekrety i trzaskają drzwiami, ale zawsze mają sobie coś do powiedzenia - bo jest to powieść o mówieniu. To także powieść o wstydzie, który pali, gdy w uczelnianej dyskusji wtrąci się regionalizm. O poczuciu nieprzystawalności do nowoczesnego biurowca i do widowni stołecznego teatru. O obcości w mieście, której nie da się zamaskować warszawskimi tablicami rejestracyjnymi. To opowieść o kobietach, ale odnajdzie się w niej każdy, kto kiedyś podróżował z torbą słoików z gołąbkami. Trzy generacje. Trzy kobiety. Trzy głosy. Bohaterki powieści, choć łączą je więzy rodzinne, mówią innymi językami. Lekturowa podróż w głąb odmian polszczyzny okazuje się niepostrzeżenie wędrówką przez niewysłowione wcześniej światy. Tytułowa oida oznacza wstyd, a wstyd wiąże się z upokorzeniem i odebraniem kobietom przywileju mowy. Marta Michalak w swojej debiutanckiej powieści odważnie, krytycznie i czule przywraca im głos. Żaneta Nalewajk Oida to książkowy debiut scenarzystki Marty Michalak, pierwsza nagroda w konkursie na najlepszą pracę powstałą w ramach studiów podyplomowych Szkoła Mistrzów działających na Wydziale Polonistyki UW.
Książka czołowego ideologa ruchu narodowo-demokratycznego, rozważającego zagadnienia cywilizacji i narodu w perspektywie polskiej tradycji, zwłaszcza romantycznej (szczególnie wpływów twórczości Adama Mickiewicza i Maurycego Mochnackiego) oraz w obliczu przemian politycznych, społecznych i kulturowych pierwszych dekad XX wieku, analizującego znaczenie w polskim życiu inteligencji i konserwatyzmu ludowego, wskazującego na zagrożenie bolszewickie i rozwijającego swą koncepcję idei demokratyczno-narodowej i płynącego z niej programu działania.
Jesień 1946.Siedmioletni Amerigo Speranza wraz z matką wałęsa się po zniszczonym wojną Neapolu. Na mieście mówi się, że wszystkie dzieci pojadą specjalnym pociągiem do środkowych i północnych Włoch, do rodzin, które się nimi zaopiekują.I rzeczywiście - Amerigo stanie się jednym z siedemdziesięciu tysięcy małych uchodźców, których w latach 1945-1952 uratowano przed głodem i chorobami drążącymi południe kraju. Gdy przybywa do Bolonii, odkrywa zupełnie inny świat, a rodzina, która przyjmuje go pod opiekę, szybko zaskarbia sobie jego przychylność. Niespodziewanie przychodzi jednak czas, by powrócić do domu, do dawnego życia. Skrzypce, na których Amerigo uczył się grać w Bolonii, lądują pod łóżkiem, a chłopiec codziennie spogląda na peron, marząc o powrocie do ukochanej opiekunki Derny.Lato 1994.Dorosły Amerigo, uznany skrzypek, raz jeszcze przybywa do Neapolu, by pochować matkę. Wraz z nim po mieście kroczą duchy przeszłości. Mężczyzna niechętnie decyduje się na podróż w głąb własnego dzieciństwa i spotkanie z dawnymi znajomymi. Niektóre z nich okazują się szczególnie bolesne.Ardone zatopiła się w najbardziej bolesnej historii swojego miasta, oddała dialekt i mentalność tamtych lat, tworząc idealną powieść o wielkich dylematach."La Stampa"WYDANIE II FILMOWE
Witaj ponownie na Śnieżnej Grani! Miejscu, gdzie mógłbyś być gościem, a najchętniej pozostałbyś na dłużej… W życiu rodziny Stachowiaków nadal wiele się dzieje. Nikt nie może przewidzieć nadciągających problemów. Podhalański pensjonat Szarotka niezmiennie tętni życiem, a na stacji narciarskiej zachodzą kolosalne zmiany. Również w życiu prywatnym bohaterowie nie mogą liczyć na nudę. Edek rozwija skrzydła jako biznesmen. Wraz z Agnieszką spodziewają się dziecka. Aniela traci głowę dla nowej miłości, a Nastka co chwila wpada w nowe tarapaty. Lola układa sobie nareszcie relacje z ojcem Mani i nie tracąc nadziei, szuka szczęścia gdzie indziej. Czy młoda kobieta wreszcie zrozumie, co w życiu naprawdę ważne? Czy nareszcie poskłada w całość swoje serce potłuczone na kawałki? Andrzej, Bruno, Piotr… Który z nich okaże się jej najlepszym wyborem? Izabella Frączyk (ur. 1970) – absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz Wyższej Szkoły Handlu i Finansów Międzynarodowych w Warszawie. Pisaniem zajęła się w 2009 roku. Do tej pory wydała książki: „Pokręcone losy Klary” (2010), „Kobiety z odzysku” (2011), „Dziś jak kiedyś” (2013), „Koniec świata” (2014), „Jak u siebie” (2014), „Siostra mojej siostry” (2015) i „Do trzech razy sztuka” (2016), wszystkie ciepło przyjęte przez Czytelniczki. W 2017 roku na rynek trafił trzytomowy cykl „Stajnia w Pieńkach”. W 2018 roku tomem „Za stare grzechy” otworzyła nowy cykl „Śnieżna Grań”.
Takiego retellingu jeszcze nie czytaliście! W tej Nibylandii wszystko wygląda inaczej, ale jest do bólu prawdziwe.Wszystkiemu winna jest klątwa, ciążąca od dwóch stuleci na kobietach Darling. W dniu osiemnastych urodzin znikają one bez śladu - czasem na dzień, tydzień, czasami miesiąc. Zawsze jednak wracają odmienione, złamane - tak jak matka Winnie, Meredith Darling. Opowiada córce o tajemniczej wyspie i potworze, który w młodości ją porwał, a teraz czeka na okazję, aby to samo zrobić z młodą Winnie.Gdy nadchodzi dzień urodzin Winnie, Meredith barykaduje wszystkie wejścia. To jednak na nic. Bo gdy zapada noc, potwór i tak przychodzi po swoją zdobycz. Tylko czy tym razem zechce ją oddać?Never King Nikki St. Crowe to pierwsza część serii Vicious Lost Boys.Ostrzeżenie.Ta książka zawiera sceny przemocy, opisy brutalnych i perwersyjnych praktyk seksualnych, a także elementy horroru, które mogą wywoływać niepokój. Treść książki jest fikcją literacką i nie stanowi realistycznego odzwierciedlenia tego, czym jest praktyka BDSM. Powieść ta jest przeznaczona dla dorosłych czytelników i czytelniczek.
Mroczna wersja "Małej syrenki", w której świat podmorskich głębin zamieszkują przerażające zabójczynieKsiężniczka Lira to najskuteczniejsza morska morderczyni. Serca siedemnastu lądowych książąt to trofea, dzięki którym zdobyła respekt w głębinach. Jednak kiedy niefortunnie zabija jedną z syren, jej matka nie ma dla niej litości. Królowa Mórz zmienia ją w istotę, którą gardzi najbardziej na świecie - człowieka. Lira ma teraz tylko jeden cel - odzyskać dawną, syrenią postać. Żeby to osiągnąć musi dostarczyć królowej serca księcia Eliana.Dziedzic lądowego królestwa, Książę Elian, to najskuteczniejszy i bezwzględny pogromca syren.Kiedy na środku oceanu ratuje tonącą kobietę, nie ma pojęcia, że właśnie pomógł komuś, na kogo poluje. Skuszony obietnicą pomocy w wyplenieniu syreniego rodu, dobija niebezpiecznego targu z nieznajomą. Czy jednak powinien jej ufać? Który z dwóch największych zabójców wygra tę ryzykowną grę?Mocna mieszanka disneyowskiej historii i morskiego thrillera, która wciąga w niebezpieczne głębiny od pierwszych stron!
Ta książka sprawi, że polubisz się dokładnie za te cechy, których najbardziej się u siebie wstydzisz. A ponadto w trakcie lektury będziesz co rusz wybuchać śmiechem i wykrzykiwać: „Bridget Jones to ja!”. Poznajcie Bridget Jones: singielkę trochę po trzydziestce, która jest pewna, że wszystko się ułoży, jeśli tylko: - straci na wadze trzy kilogramy - przestanie palić - osiągnie wewnętrzną równowagę. Bridget stara się odnieść w życiu sukces albo przynajmniej utrzymać się na powierzchni. Za każdym razem, gdy jej plany biorą w łeb, Bridget daje radę się pozbierać, szuka pociechy w życiu towarzyskim i mówi sobie, że wszystko będzie dobrze już rankiem, kiedy to jej życie będzie inne, wolne od alkoholu, zbędnych kalorii i emocjonalnych popaprańców. Oto pełna humoru kronika zdarzeń jednego roku z życia druzgocąco samokrytycznej Bridget Jones, roku, w którym Bridges postanawia: zmniejszyć obwód swoich ud o cztery centymetry, chodzić na siłownię trzy razy w tygodniu nie tyko po to, by kupić kanapkę, i stworzyć sensowny związek z odpowiedzialnym mężczyzną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?