W tej strefie zapraszamy czytelników tak zwane artystyczne dusze po książki z kategorii Sztuka. Polecamy szereg publikacji o sztuce i jej historii,ciekawostki i portfolia artystów, eseje, albumy, książki o malarstwie, rzeźbiarstwie, architekturze oraz histoii fotografii. Biografie ciekawych artystów, książki i powieści przedstawiające fascynujące losy malarzy i osób uwiecznianych na obrazach. W tym dziale tylko ksiązki ze sztuka w tle.
Canadian-born Agnes Martin was one of the pre-eminent painters of the second half of the twentieth century, whose work has had a significant influence both on artists of her own time and for subsequent generations. A contemporary of the abstract expressionists though often identified with minimalism, Martin was of the few woman artists who came to prominence in the predominately masculine art world of the late 1950s and 1960s, and became a particularly important role model for younger women artists.
This groundbreaking survey provides an overview of Martin’s career, from lesser-known early experimental works through her striped and grided grey paintings and use of colour in various formats, to a group of her final works that reintroduce bold forms. A selection of drawings and watercolours is also included.
With essays by leading scholars that give a context for Martin’s work – her life, relationship with other artists, the influence of South Asian philosophy – alongside focused shorter pieces on particular paintings, the book will appeal to art students, academics and all those interested in abstract art. Presenting new research, and beautifully designed, the book is also an opportunity to introduce the life and work of Agnes Martin to those unfamiliar with her oeuvre.
Please note that we cannot ship to the following countries due to licensing restrictions: United States and Canada
SZCZĘŚCIE I SMUTEK NOSZĄ BIEL. Wszystkie barwy kina - jak kolor wpływa na emocje to pierwsza część serii wydawniczej Kolory filmu, w której autorka zajmuje się analizą wybranych produkcji filmowych w kontekście barwy użytej jako swoisty kod znaczeń. Kod ten − choć nie zawsze w pełni przez odbiorcę uświadamiany - pozwala na intuicyjne odczuwanie nastroju filmu oraz rozpoznanie charakteru i sposobu działania bohaterów. Kolejna część serii będzie dotyczyć analizy kolorystycznej współczesnych seriali.
Przedmiotem publikacji są:
• kolory tęczy oraz czarny i biały − ich znaczenie historyczne oraz współczesne, werbalizowane językiem i obrazem;
• emocje, działania i osobowość wyrażane poprzez barwy w kontekście kulturowym i społecznym;
• technologiczne możliwości realizowania materiałów kolorowych (krótki zarys);
• analiza kolorystyczna twórczości czterech reżyserek i sześciu reżyserów, reprezentujących współczesną kinematografię amerykańską, których twórczość jest nagradzana na festiwalach filmowych (głównie oscarowych);
• barwa jako zjawisko komunikacyjne.
Ten niezwykły album z cyklu „Muzeum Chińskiej Sztuki Ludowej” w przekładzie Małgorzaty Religi to unikalna próba przedstawienia sztuki chińskiego haftu miniaturowego, tradycyjnie zdobiącego poszewki na poduszki. Prezentacja haftowanych poszewek stanowi punkt wyjścia do objaśnienia kontekstów kulturowych leżących u podstaw chińskiej sztuki ludowej, a przede wszystkim głębokiego znaczenia wyszywanych na poduszkach obrazów, zawierających wyrafinowaną symbolikę, gry słowne czy nawet aluzje mitologiczne.
Niniejsza praca zawiera też mnóstwo ciekawostek na temat tradycyjnych chińskich przekonań odnoszących się do snu. Nie brakuje tu wskazówek, w jakiej pozycji należy spać i jak ustawić łóżko, jakie godziny są według dawnych przekonań odpowiednimi porami na sen, czy też zawsze aktualnych i głębokich mądrości, takich jak chociażby ta:
„[…] jeśli zapracowany człowiek zapada w drzemkę, może uśpić tylko oczy, ale nie jest w stanie uśpić umysłu. Jeśli zaś umysł nie śpi, gdy oczy śpią, to tak jakby się wcale nie spało. Najgorsze w tym jest to, że gdy jest już na krawędzi snu, nagle przypomina mu się, że czegoś nie zrobił, albo z kimś się nie spotkał i tak ciągle, bez końca”.
Ogromnym atutem prezentowanego albumu są barwne, szczegółowe ilustracje przedstawiające omawiane hafty. To fascynująca podróż przez odniesienia kulturowe i antropologiczne, chiński folklor, a także sztukę wykonania samych haftów.
Dr Małgorzata Religa – sinolog, kieruje Zakładem Sinologii na Wydziale Orientalistycznym Uniwersytetu Warszawskiego. Studiowała w Polsce i w Chinach. Jej zainteresowania naukowe dotyczą chińskich religii, literatury klasycznej i współczesnej oraz klasycznej myśli chińskiej. Jest autorką licznych przekładów poezji i prozy chińskiej, m.in. wierszy z epoki Tang zebranych w tomie „Księżyc nad Fuzhou”, Duo Duo, Jidi Majia, czy powieści „Ja, morderca”, „Wilczy totem”i opowiadań Yu Hua „Nie mam własnego imienia”.
Unique and user-friendly techniques for figure drawing and understanding human anatomy
The third title from bestselling author Robert Osti, Drawing the Body is a highly accessible book that presents an engaging, systematized way to draw the human figure – from static, structural, and anatomical depictions to realistic and expressive forms.
With minimal, essential text, the book is organized as a sketchbook with abundant images and practical exercises throughout. Included are step-by-step demonstrations that feature original illustrations from the author, photography of human figures, as well as art historical references from Old Masters.
This beautiful and utilitarian guide is indispensable and will appeal to artists, art students, and anyone interested in the artistic and scientific depiction of the human figure and human anatomy.
INSTRUMENTOWNIK to rodzaj unikatowego podręcznika o instrumentach muzycznych wraz z przykładami brzmień (kody QR). 120 kart (nie licząc dodatków) jest podzielonych na 6 grup. 5 z nich stworzono na podstawie tzw. klasyfikacji Hornbostela-Sachsa, a 6. to Rozmaitości w dedykowanym dla nich pudełku.
Na kartach pierwszych 5 grup znajduje się rysunek przedstawiający instrument i 5 krótkich informacji. Na odwrocie – ilustracja osoby grającej na danym instrumencie i kod QR przekierowujący do nagrania z orientacyjnym brzmieniem tego instrumentu. Dźwięki zostały wygenerowane w programach Kontakt Native Instruments (głównie Factory Library i inne biblioteki) oraz Garritan (Aria Player).
Nasze karty są rodzajem podręcznika do samokształcenia, ale proponujemy też różne warianty ich wykorzystania, w zależności od priorytetów (np. uatrakcyjnienie lekcji, zabawa, terapia).
Chcemy popularyzować wiedzę o muzyce w merytoryczny, ale i niebanalny sposób, dlatego atrakcyjna i angażująca formuła jest dla nas niezwykle istotna. Instrumentownik sprawdzi się w szkołach podstawowych, muzycznych, a nawet na studiach. Z powodzeniem może być wykorzystywany m.in. w nauczaniu specjalnym lub przez każdego, kto jest zainteresowany tematyką instrumentów muzycznych. Jeśli jesteś nauczycielem, możesz skorzystać z naszych propozycji scenariuszy lekcji, które znajdziesz na stronie: instrumentownik.pl (lub savethemusic.eu). Zachęcamy do inspirowania się nimi i do tworzenia własnych koncepcji zajęć z wykorzystaniem Instrumentownika.
Karty zostały uzupełnione o trzy sposoby ich wykorzystania (repetytorium w szkole, mechanika gry na refleks do domu, narzędzie wspierające pracę psychologów i terapeutów).
Czym jest 15-minutowe miasto wyjaśnia w swojej książce prof. Carlos Moreno. Streszczając jego koncepcję, można stwierdzić, że jej sednem jest podstawowa dla ludzkości potrzeba życia we wspólnocie. Chodzi o to, abyśmy mogli spotykać się z innymi ludźmi oraz korzystać z ich usług w naszej bezpośredniej okolicy - to tu powinniśmy robić zakupy, dokonywać rozmaitych napraw, spędzać czas w lokalnych restauracjach, klubach, siłowniach, parkach, bibliotekach itp. Chodzi też o to, aby nasze dzieci mogły bezpiecznie, pieszo lub rowerem, w krótkim czasie dotrzeć co rano do swoich szkół. Ważne jest również ograniczenie w miastach ruchu samochodowego. Okazuje się bowiem, że jeśli większość potrzeb będziemy mogli zrealizować w najbliższym sąsiedztwie, to nie będziemy musieli w takim stopniu jak dotąd korzystać z samochodów. Brzmi jak utopia? Niekoniecznie. I tak wielu z nas pracuje już w dużej mierze zdalnie i nie wszyscy muszą codziennie dojeżdżać do swoich miejsc pracy. Potrzebujemy więc w naszych miastach dzielnic, w których będzie nam się wygodnie i atrakcyjnie żyło. Potrzebujemy ich nie po to, aby się w nich zamykać, ale po to, aby zaoszczędzić najcenniejszy z zasobów, jaki posiadamy - własny czas. Carlos Moreno prowadzi nas przez kolejne miasta, aby uświadomić nam, jak ogromne zmiany zaszły w ich topografii i funkcjonowaniu na przestrzeni wieków. Rozwijające się technologie, industrializacja, modernizm ze swoją obsesją na punkcie samochodów (a w środkowoeuropejskim kontekście również lata komunizmu) przeobraziły je w organizmy chore, dysfunkcyjne, rozczłonkowane przez kolejne, nowo powstające arterie. Nie cofniemy tych zmian, ale możemy sprawić, że miasta będą dla nas bardziej przyjazne za sprawą dużej liczby ścieżek rowerowych, stref pozbawionych ruchu kołowego, parków i skwerów dających nam cień w czasie coraz częstszych fal letnich upałów, a także sprawnego i ekologicznego transportu miejskiego. Takie przeobrażenie miast jest konieczne ze względu na nadchodzące zmiany klimatyczne i związane z nimi zagrożenia. Jakie miasta warto odwiedzić, aby przekonać się, że wdrożenie idei 15-minutowego miasta jest możliwe? Carlos Moreno zaprasza nas przede wszystkim do Paryża, który jako pierwsze miasto na świecie zaczął realizować wizję 15-minutowości. Następnie prowadzi nas przez kilka kontynentów: do Mediolanu, Portland, Cleveland, Buenos Aires, Susy, Melbourne i Pusan, aby na koniec zaprezentować nam małe miejscowości, które stają się liderami 15-minutowości. Oprócz szkockich i francuskich miasteczek wymienia też polski Pleszew, którego władze realizują strategię dostępności, zazielenienia, uspokojenia ruchu samochodowego, innowacyjnego budownictwa oraz zrównoważenia miejskich funkcji. To, jakie będą nasze miasta w przyszłości, w dużej mierze zależy to od nas samych, od tego, czy zgodzimy się zmienić nasz sposób życia i codzienne nawyki. Patroni medialni: Architektura Murator, Smak książki, Urbacast
Miasto dla dzieci Tima Gilla to jedna z najważniejszych książek w naszej serii miejskiej. Autor stawia bardzo mocną tezę i z powodzeniem ją broni - miasto przyjazne dla dzieci jest miastem szczęśliwym dla wszystkich mieszkańców. Pisze we wstępie Guillemin (Gil) Pealosa - Analizy i spostrzeżenia Tima na temat rozwiązań z całego świata pokazują, jak wspaniałym miejscem dla dzieci mogą być miasta. Jego wyjątkowa i rozległa wiedza, obejmująca politykę publiczną, edukację, opiekę nad dziećmi, urbanistykę, transport, projektowanie miejskie i playwork, pozwala mu zaoferować holistyczne spojrzenie na to zagadnienie. Jak mówi Tim, "musimy poszerzyć horyzonty dzieciństwa". Ta książka jest znakomitym źródłem, które może nam w tym pomoc. Wtóruje mu Monika Pastuszko, redaktorka książki i antropolożka miejska - Książka Tima Gilla zawiera liczne wskazówki, jak wprowadzić kompleksową zmianę zarówno na poziomie abstrakcyjnych zasad i celów, jak i konkretnych narzędzi pracy z dziećmi i przebudów. Niech więc stanie się inspiracją dla polityków i polityczek, urzędników, rodziców i aktywistek miejskich! Czytajcie tę książkę jako przesłanie. Urzędnicy i urzędniczki - niech pozwoli Wam ona zobaczyć jako całość działania, które realizują Wasze miasta: strefy piesze i stawianie ławek, sadzenie drzew i wymiana kopciuchów. Rodzice - niech pozwoli Wam pomyśleć o miesicie jako o przestrzeni, która nie jest dana raz na zawsze, a decyzje i przekonania, które stoją za jej ukształtowaniem, można zmieniać. Weźcie ją na transparenty! Decydenci - niech pozwoli Wam podejmować odważniejsze decyzje. Tim Gill wspomina, że UNICEF realizuje na całym świecie program Miasta Przyjazne Dzieciom. Uczestniczy w nim już ponad trzy tysiące ośrodków. W Polsce jeden: Gdynia. Sześć kolejnych aplikuje: Sopot, Toruń, Poznań, Konin, Kraków i Grodzisk Mazowiecki. Miasta,
Tom Między Śląskiem a Italią zawiera studia z historii sztuki nowożytnej polskich i włoskich autorów dedykowane Arkadiuszowi Wojtyle (1978?2021), wrocławskiemu historykowi sztuki i badaczowi, który swoje naukowe zainteresowania poświęcił barokowi, a szczególnie sztuce sakralnej tej epoki. Zakochał się od pierwszego wejrzenia w sztuce włoskiej, tropiąc jej ślady i związki między Śląskiem a Italią.
Niniejsza publikacja stanowi znacznie rozszerzoną wersję książki, która ukazała się w roku 2021 i cieszyła się dużym powodzeniem. Przedstawia ona sytuację, w jakiej znalazły się polska kinematografia i scena teatralna w okresie II wojny światowej, zarówno na ziemiach okupowanych, jak i na uchodźstwie. Ukazuje strategie polityki okupacyjnej Rzeszy Niemieckiej i Związku Sowieckiego wobec polskich artystów filmowych i scenicznych. Wskutek terroru, będącego immanentnym składnikiem obu systemów totalitarnych, zostało zamordowanych, zaginęło lub zmarło w niewyjaśnionych okolicznościach co najmniej siedmiuset przedstawicieli tego środowiska zawodowego. Autor charakteryzuje niejednoznaczne postawy i skomplikowane wybory, przed którymi stanęli artyści filmowi i sceniczni, oraz kreśli tragiczne losy, jakie stały się udziałem znacznej części z nich. Na podstawie gruntownych badań wylicza zniszczenia infrastruktury kinematograficznej i teatralnej. Cenny dodatek stanowi imienna lista ofiar. To pierwszy tak dokładny w naszej historiografii wykaz strat osobowych i materialnych, jakie poniósł świat kina i teatru w latach 1939-1945. W 85. rocznicę wybuchu II wojny światowej skłania nas to do ponownej refleksji nad uszczerbkiem, jakiego doznała w czasie II wojny światowej cała polska kultura.
Porywającą wizualna narracja budowy Muzeum SztukiNowoczesnej w Warszawie, budynku zaprojektowanego przezThomasa Phifera. Autorka towarzyszyła procesowi budowyprzez cały okres jego trwania. Album wypełniony jejartystycznymi fotografiami jest kontemplacją nad formą istrukturą rodzącej się architektury. Ukazuje istotę procesutwórczego i wspólną nadzieję na powstanie długooczekiwanego budynku.Pozycja obowiązkowa dla każdego, kto pasjonuje sięarchitekturą i historią. Zdjęciom towarzyszy krótka, osobistawypowiedź autorki i esej o miastotwórczej roli nowegogmachu Muzeum autorstwa Tomasza Fudali.
Był rok 1978, a ja znalazłem się na życiowym zakręcie.Wszystkie moje życiowe zakręty zwykle powodował "ktoś". Tym razem tym "kimś" był Jan Byrczek. To dzięki niemu wsiadłem wtedy w samolot do Nowego Jorku, ściskając w ręku paszport i półroczną wizę. Facet zmienił mi życie i dlatego ta moja nowojorska opowieść musi zacząć się chwilę wcześniej, w Warszawie w połowie lat 70.Kiedy się wówczas poznaliśmy, Byrczek był redaktorem naczelnym pisma "Jazz Forum".O swoich trudnych początkach w Nowym Jorku i o rozwijaniu skrzydeł, o ludziach, których tam spotykał, i o obrazach, które tam tworzył - pisze Rafał Olbiński dowcipnie, z rozbrajającym humorem, z dystansem do siebie. Jest jazz, jest polska szkoła plakatu, jest Kosiński, Głowacki i cała tratwa artystów, polonijnych rozbitków czasów stanu wojennego, są wreszcie zaskakujące zbiegi okoliczności.
Plakat studencki w PRL to radość, świeżość i bunt.W tamtych czasach był on przede wszystkim narzędziem promocji wydarzeń organizowanych przez studentów dla studentów. Dzisiaj jest dokumentacją estetyki kreowanej przez ówczesnych artystów i odważnie wyrażanego głosu młodego pokolenia. Album zawiera plakaty z lat 60., 70. i 80. XX wieku zaprojektowane w większości przez twórców związanych z Państwową Wyższą Szkołą Sztuk Plastycznych w Poznaniu, Waldemara Marszałka, Wojciecha Wołyńskiego, Andrzeja Pągowskiego, Eugeniusza Skorwidera, przedstawia ich sylwetki i opisuje kulturę studencką PRL.
Wyjątkowa odsłona najlepszych filmów komediowych w historii kina
Śmiech w ciemności. Złota lata komedii filmowych to najciekawsze zjawiska, postaci i twórcy, którzy wpłynęli na losy gatunku – od Charlie Chaplina, przez Music hall, w którym Keaton, niczym iluzjonista, sam wykonuje wszystkie role, aż po polską odsłonę kina. W prezentowanej tu galerii ludzi śmiechu jest miejsce zarówno dla wielkich artystów, osób zasłużonych i tych najpopularniejszych. To samo dotyczy filmów. Autor nie teoretyzuje, nie powtarza tego, co już oczywiste i znane, nie powtarza utartych opinii. W wyjątkowy sposób przypomina tych, którzy najbardziej przyczynili się do rozwoju gatunku.
Tym, co czyni książkę dr Ireneusza Siwińskiego szczególnie atrakcyjną, jest inwencja językowa. Autor zawsze znajduje jakiś nowy punkt widzenia, odmienne ujęcie, coś odkrywa, czymś zaskakuje. Mimo że dla mnie, historyka filmu, są to sprawy znane, czytając książkę dr Siwińskiego cały czas odnosiłam wrażenie kontaktu z czymś nowym.
Alicja Helman
Sztuka barwy to najważniejszy podręcznik na temat teorii barwy XX wieku. Johannes Itten to legendarny mistrz szkoły Bauhausu, wielki indywidualista, artysta, mistyk barwy, nauczyciel i teoretyk sztuki. Fascynował się kultem ognia, praktykował medytację i był wegetarianinem. Światową sławę przyniósł mu autorski program nauczania (tzw. kurs wprowadzający) opracowany i wdrożony w Bauhasie w latach 1919-1923, który stał się podstawą wielu nowoczesnych metod nauczania w szkołach artystycznych. Celem jego programu był rozwój osobowości twórcy. Itten zachęcał studentów, by nie kopiowali dzieł sztuki, jak to było w zwyczaju tradycyjnych uczelni artystycznych, lecz kierowali się subiektywnymi odczuciami i kreatywnością. Jego kurs składał się z trzech części: studia natury i materiałów wraz z teorią formy i barwy, analiza dawnych mistrzów i rysunek z natury.
The first book to chart a visual history of women’s sportswear, and the key role that Nike has played in it over the last 50 years
This is a book about Nike sportswear and what it means to women. The garments women wear, and why they wear them. It’s about athletes, from the elite to the aspiring amateur, running marathons or running errands. It’s about the spaces we perform in, and the way we use clothing to do it: from the track and the fitness studio, to an online world and the street outside.
Look Good, Feel Good, Play Good visualizes the relationship between women and the garments they wear through five design archetypes from sporting history: warm-ups, jerseys, leggings, sport bras, and shorts. Steeped in narrative, history, and Nike’s abundant archive, the book’s rich imagery spans reproductions of Nike’s trade catalogues that date back to the early 1980s, period and contemporary photography, sketches, advertisements, fabric swatches, seasonal color palettes, original design proposals and patents, logos, product and campaign shots, and everything in between.
Each chapter features interviews with Nike athletes, trainers, and other collaborators, along with insightful texts from cultural commentators. Across more than 350 pages and 575 images, this unprecedented volume not only maps the development of women’s sports apparel but proves its potential, in whatever context, to make athletes who identify as women feel at their most powerful.
Featuring contributions from: Dina Asher-Smith, Scout Bassett, Joan Benoit Samuelson, Sue Bird, Deyna Castellanos, Chandra Cheeseborough, Anna Cockrell, Shelly-Ann Fraser-Pryce, Kirsty Godso, Xochilt Hoover, Rayssa Leal, Tatyana Mcfadden, Naomi Osaka, Megan Rapinoe, Sha’Carri Richardson, Caster Semenya, and Dawn Staley.
Featuring essays by: Dal Chodha, the Editor-in-Chief of Archivist Addendum; Michelle Millar Fisher, the Wornick Curator of Contemporary Decorative Arts at the Museum of Fine Arts, Boston; Heather Radke, an essayist, journalist, and contributing editor, and reporter at Radiolab; Samantha N. Sheppard, an Associate Professor of Cinema and Media Studies at Cornell University; and Natalie E. Wright, a historian of design and disability.
A never-before-seen look at the striking thematic parallels between KAWS and Andy Warhol, two of the most iconic artists of our time
As celebrated artists that draw from popular culture, KAWS and Andy Warhol are known for creating art that is approachable beyond the confines of the traditional art world. While at first glance, both artists’ works often appear celebratory and joyful, they share a number of dark common threads beneath the surface: tragedy as spectacle and meditations on death and dying. When these two bold bodies of work are juxtaposed, that connection is made explicit and powerful.
This book highlights the artistic intersection of KAWS and Warhol, featuring their takes on death and disaster, advertising, nostalgia, abstraction, skulls, and self-portraiture. Accompanying a major exhibition at The Andy Warhol Museum that will travel internationally, it presents some of the most standout and analogous works from two of the most popular artists of all time.
Nauka rysowania jeszcze nigdy nie była tak prosta!75 propozycji rysunków kwiatów oraz kompozycji roślinnych od zarysu po gotową kolorową pracę, i to w zaledwie 10 krokachKsiążka dla wszystkich, którzy chcieliby uchwycić na papierze piękno natury, ale nie wiedzą, od czego zacząć. Zaznajamia z zasadami rysunku i pozwala opanować podstawy, by tworzyć ilustracje z najprostszych kształtów. W serii:Rysowanie w 10 krokach. Zwierzęta
Książka "Socmodernizm. Architektura Europy Środkowej czasu zimnej wojny" to fascynująca i bogato ilustrowana podróż w głąb historii modernizmu socjalistycznego, który przez dekady pozostawał niedoceniany i marginalizowany w badaniach nad architekturą XX wieku. Publikacja stanowi nie tylko analizę zjawisk architektonicznych, ale także próbę rekonstrukcji pełniejszej opowieści o powojennych przemianach Europy Środkowej. Skojarzenie socmodernizmu z uprzemysłowioną i skolektywizowaną architekturą zbyt często przesłaniało wybitne osiągnięcia twórców, którzy rozwijali własne, unikalne języki estetyczne i prowadzili dialog z bogatym dziedzictwem poprzednich epok. Ta książka rzuca światło na architektów pewnych swojej wizji, działających w rzeczywistości pełnej ograniczeń w NRD, Czechosłowacji, Jugosławii, PRL-u, Litwie, Łotwie, Estonii, i wykorzystujących na swoją korzyść możliwości wynikających z utopijnego ducha tamtych czasów. Autorzy - dr Łukasz Galusek i dr Michał Wiśniewski - zwracają uwagę, że historia powojennej Europy była przez lata narracją pełną przemilczeń i nieobecności - zarówno w obszarze politycznym, jak i kulturowym. O ile te luki w historii społeczno-politycznej powoli zapełniano w ciągu ostatnich 30 lat, architektura nadal pozostaje obszarem pełnym przeoczeń. Publikacja ta jest odpowiedzią na potrzebę nowego spojrzenia, przywracającego równowagę w narracji o modernistycznym dziedzictwie Europy Środkowej. Książka zmusza do refleksji nad współczesnym odbiorem i znaczeniem architektury powojennej. To także apel o bardziej zniuansowane spojrzenie na spuściznę epoki zimnej wojny - pełnej sprzeczności, ale też bogactwa artystycznych poszukiwań.
Był człowiek z marmuru i człowiek z żelaza, pora poznać historię Tomasza Ołdziejewskiego, człowieka z bursztynu, zdobywcy dwóch rekordów Guinnessa w rzeźbie z jantaru, oddanego pracy, którą kocha. Jego historia rozpoczyna się w ciasnym warsztacie w piwnicy, z którego wychodzą tysiące kilogramów znanych nam serduszek, krzyżyków czy wisiorków. I trwa... Dziś warsztat jest nowoczesny i elegancki, wypełniony cennymi, wychwalanymi na całym świecie rzeźbami i pracami autorskimi. Dzięki temu stał się jednym z bohaterów programu telewizji HISTORY Channel – Złoto Bałtyku, który w 2023 roku doczekał się już 5. sezonu.
Poprzez dekady rozwoju jego rzemiosła można obserwować, jak zmieniała się Polska, gospodarka i świadomość bursztynników na całym świecie. Opowiada nie tylko o pracy mistrza bursztynu, ale również o trudzie, z jakim budował swój dzisiejszy świat. Bo bursztyniarstwo to styl życia, w którym znajdzie się trochę relaksu, trochę rzemiosła i sporo adrenaliny.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?