W pracy zaprezentowano wyniki badań dotyczących codziennej rzeczywistości pracy w ośrodkach pomocy społecznej. Autor opisuje praktyczną stronę polityki świadczeń socjalnych, która powstaje na przecięciu prawa, stosunku pracowników socjalnych do przepisów i procedur, uwarunkowań lokalnych i organizacyjnych ich pracy oraz praktyki decyzyjnej ośrodków dystrybuujących świadczenia. Ukazane w ten sposób różnice między założeniami polityki świadczeń a codzienną praktyką składają się na ukryty wymiar lokalnej polityki społecznej, której nie sposób opisać oficjalnymi statystykami.
******
On the Morality of Social Transfer: Mechanisms of Benefit Distribution in Social Services Centres in Poland
The monograph presents the findings of research on the everyday reality of work in Polish Social Services Centres. The author discusses the practical side of social benefits policy, which emerges at the intersection of the law, social workers’ attitudes to rules and regulations, the societal and institutional entanglements of their work, and the decision-making process in the local institutions responsible for distributing benefits. The gap between the tenets of social welfare policy and everyday practice constitutes a hidden dimension of local social policy that is impossible to grasp using official statistics.
Łucja Lange, jako naukowczyni i praktyczka pracująca z osobami umierającymi i w żałobie, omawia różne podejścia do śmierci oraz prezentuje inny sposób podchodzenia do spraw ostatecznych. Jej książka może stanowić punkt wyjścia do dyskusji o konieczności zmian w oferowanym wsparciu i edukacji tanatologicznej, by pomagać w sposób włączający, wrażliwy, współczujący i otwarty.Autorka przekonuje: posthumanistyczne spojrzenie przez soczewkę socjologii nowego naturalizmu pozwala na konstatację, że dobra śmierć to taka, którą akceptuję, która daje mi szerszą perspektywę mojego istnienia, ułatwia godzenie się z tym, że wszystko przemija. Pozwala czerpać z życia, cieszyć się nim, doceniać to, co jest. Dobra śmierć to coś, co przynależy do kategorii świadomego spoglądania w siebie i widzenia swojego nic-nie-znaczenia, przy jednoczesnym wszystko-znaczeniu. Bo z jednej strony jestem nikim i nie potrzebuję bycia kimś, by mieć sens, cel, szczęście, radość, znaczące życie. Z drugiej strony jestem kimś dla kogoś innego mogę być kimś dla różnych osób, dla każdej kimś innym. Mogę nic nie znaczyć i wszystko znaczyć jednocześnie. Tak samo śmierć może być jednocześnie dobra i zła, coś kończyć i coś zaczynać, dawać ukojenie, spokój, rozpacz, żal, a nawet szczęście jeśli tylko otworzymy się na tę wielość, różnorodność, bogactwo, ciągłość, zmienność i naturalność. Zapraszam więc do oswajania swojej śmiertelności, rozszerzania granic definiowania śmierci i żałoby, rozmawiania o tym, co ostateczne.
Psychodrama rozwija się od ponad stu lat, sięgając do dawnych i współczesnych nurtów filozofii, korzystając z wyników badań nauk przyrodniczych i nowych technik terapeutycznych. Omawiane w książce zagadnienia ilustrowane są przykładami klinicznymi dokumentującymi znaczenie psychodramy w kompleksowym leczeniu osób cierpiących na zaburzenia psychiczne. To podręcznik dla psychoterapeutów oraz rzeczowa, interesująca droga poznania istoty psychodramy.prof. dr hab. Jacek Bomba* *Kilkanaście lat temu, w 2009 roku, pod patronatem Polskiego Instytutu Psychodramy ukazało się pierwsze polskie opracowanie podstaw psychodramy ("Psychodrama. Elementy teorii i praktyki"). W niniejszej książce zespół autorów omawia szerzej teorię oraz praktykę tej metody pracy terapeutycznej, która łączy świat wewnętrznych doświadczeń pacjenta ze światem społecznym i kulturowym. Poniższe wypowiedzi wybitnych ekspertów zdrowia psychicznego potwierdzają kliniczną wartość tej publikacji dla specjalistów oraz osób zainteresowanych głębszym poznaniem ludzkiej psychiki.Od Wydawcy* *Tytuł tej publikacji - "Psychodrama jako terapia integrująca" - nie jest przypadkowy. Integracja psychiczna na poziomie indywidualnym i grupowym prowadzi do osobistego rozwoju, lepszego funkcjonowania w świecie społecznym, uruchamia procesy wszechstronnego zdrowienia i wzrostu. Książka stanowi użyteczne źródło wiedzy dla studentów psychodramy, jak też terapeutów i psychoterapeutów innych nurtów zainspirowanych ideą kreatywności tkwiącą w psychodramie. Zachęca do poszukiwania nowych możliwości oddziaływań terapeutycznych.prof. dr hab. Andrzej Cechnicki
Niniejsza książka ma na celu przedstawienie przełomowej próby zdefiniowania zjawiska uprzedmiotowienia kobiet przez Marthę Nussbaum oraz sposobu, w jaki Rae Langton przeniosła uprzedmiotowienie kobiet na poziom poznawczy, dokonując rozróżnienia pomiędzy uprzedmiotowieniem epistemicznym i moralnym, oraz na poziom języka jako zjawisko uciszania. Nawiązując do prac Mirandy Fricker (brytyjskiej filozofki, autorki koncepcji niesprawiedliwości poznawczej), argumentuję także, że filozoficzną kategorię uprzedmiotowienia można jeszcze lepiej doprecyzować, jeśli zdefiniujemy uprzedmiotowienie kobiet jako zjawisko systematyczne i oparte na przesądzie. Feministycznie i filozoficznie godne uwagi uprzedmiotowienie kobiet nie jest przypadkowe i pojedyncze, lecz systematyczne i wyrasta z zakorzenionego przesądu. Struktura książki odwzorowuje chronologiczny rozwój badań nad pojęciem uprzedmiotowienia kobiet w filozofii. Praca składa się z czterech rozdziałów pierwszy ma charakter wprowadzający do debaty nad pojęciem uprzedmiotowienia w filozofii, zaś kolejne trzy przedstawiają przebieg badań prowadzonych przez Nussbaum i Langton oraz wnioski, jakie wyciągam z ich refleksji. Ze wstępu
Książka ukazuje kompleksową diagnozę aktywności politycznej młodzieżowych radnych z pokolenia Z, obejmującą ich motywacje, poziom wiedzy i sprawstwa politycznego oraz poczucie wsparcia ze strony innych. Z badań wyłania się pesymistyczny obraz działania młodzieżowych rad. Młodzi aktywiści deklarują, że nie mają wystarczających kompetencji do efektywnego wpływania na decyzje polityczne. Odczuwają sprawstwo kolektywne, ale przy tym deklarują niższy poziom sprawstwa w wymiarze indywidualnym oraz nie odczuwają wsparcia ze strony szkoły, władz samorządowych i społeczności lokalnej. Wnioski z badań stanowią punkt wyjścia do wskazania rekomendacji - dekalogu młodzieżowych rad, którego wprowadzenie przyczyni się do większego upodmiotowienia młodych ludzi.
Wojnę domową poprzedza rewolucja nowoczesności, zdetonowana przez zmiany społeczno-ekonomiczne i świadomościowe. Wtedy też wspólnota etniczna rozszczepia się na dwie antagonistyczne części, które poczuwają się do odmiennych systemów wartości, inaczej oceniają wspólną przeszłość i widzą rozdzielną przyszłość. W wojnie domowej zderzają się dwie wykluczające się kultury w obrębie tej samej jedni etnicznej. Uprzystępniają to przypadki wojen domowych – w Stanach Zjednoczonych między kapitalistyczną Północą a secesjonistycznymi stanami południowymi, feudalno-niewolniczymi w swym jestestwie, oraz w Rosji, gdzie starli się dziedzice Rosji petersburskiej, proeuropejskiej, z żywiołem ludowym, wymodelowanym przez schedę eurazjatycką, moskiewską. Wojna domowa w Polsce chromała dotąd w połowiczności. W czasach nowożytnych sprawa wybicia się na niepodległość przytłaczała kwestię unowocześnienia i retuszowała wynikające stąd antagonizmy. Konflikty między tradycjonalistami a modernizatorami nie przybierały drastycznych rozmiarów. Od 1980 roku w kraju toczy się rewolucja unowocześnienia, nad którą wciąż nawisa cień wojny domowej.
Aktywność fizyczna ma wpływ na całokształt funkcjonowania człowieka, formuje jego ciało i ducha oraz relacje społeczne. Niestety ma też kontrowersyjną, mroczną stronę, która w żaden sposób nie ma związku z pomnażaniem psychofizycznego zdrowia. Obejmuje ona zarówno presję związaną ze stawianiem sportowcom nierealistycznych oczekiwań przez trenerów, fanów i sponsorów, urazy i kontuzje zagrażające zdrowiu zawodników, jak i problemy w zakresie zdrowia psychicznego, w tym np. zaburzenia odżywiania czy uzależnienia.Książka skierowana jest do badaczy, teoretyków oraz praktyków zajmujących się funkcjonowaniem psychofizycznym sportowców oraz szkoleniowców. Mamy nadzieję, że lektura niniejszej publikacji przedstawiającej koncepcje teoretyczne i wyniki badań z całego świata zachęci czytelników do krytycznego spojrzenia na przygotowanie młodych kadr do walki o trofea, przyczyni się do podjęcia interdyscyplinarnej dyskusji na temat dbałości o psychofizyczne zdrowie sportowców, a także konieczności objęcia wsparciem ich trenerów.
Autorki monografii przedstawiają self-adwokaturę jako proces umożliwiający przełamanie barier i wpływający na realne zmiany społeczne. Dzięki temu Czytelnik może zaobserwować, jak lokalna działalność self-adwokacka może się przeradzać w zmiany o charakterze makrospołecznym. [...]
Katy Lees stworzyło znakomitą książę na temat problemów i przeżyć osób transpłciowych. W sposób ciepły i serdeczny opisuje ich zmagania ze sobą samym oraz ze światem, w którym przyszło im żyć. Nieustająca walka o siebie, chęć poznania, zrozumienia i zaakceptowania swoich pragnień, przeżyć, uczuć i jednocześnie zdobywanie uznania i akceptacji otoczenia, jest zadaniem trudnym i wyczerpującym. Zmagania te są żmudne i trwają bardzo długo, dlatego U wielu osób często odbijają się na zdrowiu i psychice. Powodują zmęczenie, zniechęcenie, stany depresyjne, lękowe i wiele innych niekorzystnych skutków. Ogromną zaletą tej książki jest to, że została napisana przystępnym językiem. Katy Lees w zrozumiały sposób opisuje i tłumaczy często bardzo złożone problemy, z którymi borykają się osoby transpłciowe. W sposób wyczerpujący mówi o traumie, lęku, wstydzie, depresji, a także samookaleczeniach, krzywdzeniu i przemocy. Omawia także różnego rodzaju wyzwania, takie jak zaburzenia emocjonalne, zaburzenia odżywiania, nadużywanie substancji psychoaktywnych, przemoc domowa, wykorzystywanie seksualne, dręczenie, krzywdzenie siebie i innych, samobójstwa, traumatyczne zdarzenia i przeżycia. Ta książka to wspaniałe narzędzie do pracy dla psychologów, a także nieoceniona pomoc dla osób transpłciowych w ich codziennym, niełatwym życiu
Monografia stanowi wyjście naprzeciw oczekiwaniom środowiska pedagogów dość często i szybko dotykanych wypaleniem zawodowym. Jej adresatem są pedagodzy specjalni i studenci pedagogiki specjalnej, ale nie tylko. Książka posiada istotne przesłanie społeczne, pokazuje świat zawodowy pedagogów specjalnych w jednym z trudniejszych jego wymiarów wypalenia zawodowego, w analizie porównawczej z nauczycielami.
Jedna z najważniejszych książek o współczesnej polityce. Na co dzień kryzys goni kryzys. Tymczasem Yascha Mounk pokazuje nam, jak odzyskać przestrzeń dla zdrowego rozsądku, wolności słowa i prawdziwej równości.~ Jarosław Kuisz, redaktor naczelny Kultury LiberalnejYascha Mounk w erudycyjnej, a zarazem przystępnej książce wyjaśnia intelektualne źródła naszego współczesnego skupienia na tożsamości, pokazuje, co jest w tym podejściu błędne, i jak możemy powrócić do wiary w wspólną ludzkość.~ Francis Fukuyama, profesor, autor książki „Koniec historii i ostatni człowiek”Yascha Mounk próbuje zrozumieć pochodzenie i wpływ idei, które składają się na „politykę tożsamości”. Ta książka to zarówno znakomita analiza, jak i poruszający apel o odzyskanie wspólnych wartości — idei, które nas łączą, zamiast dzielić.~Anne Applebaum, publicystka, autorka książki „Zmierzch demokracji”
Dla etnografów i etnografek badania terenowe są ważnym sposobem gromadzenia materiału empirycznego, bywają też głębokim doświadczeniem obcości i względności. Niektórzy, by móc wyrazić swoje przeżycia, wątpliwości i fascynacje oraz ambicje literackie, tworzyli – oprócz regularnych monografii terenowych – teksty artystyczne i pisali je „inną ręką”. Później granice między antropologią a literaturą zaczęły się zacierać. Celem książki było wyznaczenie nowego pola badawczego: literackiego pisarstwa etnograficznego. Publikacja została poświęcona analizie polskiej twórczości literacko–etnograficznej, zarówno tej dawniejszej, jak i współczesnej, oraz rozmowom z jej twórcami i twórczyniami: Ireną Borowik, Antonim Krohem, Andrzejem Dybczakiem, Ludwiką Włodek, Michałem Garapichem, Agatą Maksimowską, Michałem Rauszerem, Izabelą Wagner, Kacprem Pobłockim, Agnieszką Pajączkowską, a także Vincentem Crapanzanem. Publikacja Grażyny Kubicy zainteresuje czytelniczki i czytelników, którym bliskie są rozważania o naturze poznania, którzy podążają za nowymi sposobami myślenia o antropologii, wiedzy, praktyce badawczej oraz usytuowaniu badacza i badaczki w nauce i w dynamicznym świecie. To książka mówiąca o „dwuręczności” jako naturalnej predyspozycji wynikającej zarówno z potrzeby opowiedzenia o wydarzeniach, doświadczeniach, afektach i przeżyciach, niemieszczących się w formalnie skrojonych tekstach naukowych, jak i z chęci wynalezienia nowej formuły komunikacji w złożonych obiegach wiedzy humanistycznej i społecznej. Z recenzji dr hab. Katarzyny Majbrody, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego Grażyna Kubica, profesorka nauk społecznych, pracuje w Zakładzie Antropologii Społecznej Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się historią antropologii, socjologią i antropologią historyczną, pamięcią społeczną, problematyką genderową, herstorią, pisarstwem literacko-etnograficznym i antropologią wizualną. Prowadzi także badania terenowe i archiwalne na swoim rodzinnym Śląsku Cieszyńskim. Jest autorką książek: Luteranie na Śląsku Cieszyńskim (1996); Siostry Malinowskiego, czyli kobiety nowoczesne na początku XX wieku (2006); Śląskość i protestantyzm (2011), Maria Czaplicka: płeć, szamanizm, rasa (2015, angielskie wydanie w University of Nebraska Press, 2020); Das „Männerlager” im Frauen-KZ Ravensbrück, sowie Lagerbriefe und die Biografie des Häftlings Janek Błaszczyk (współautorstwo, 2021). Opracowała Dziennik w ścisłym znaczeniu tego wyrazu Bronisława Malinowskiego (2002) i współredagowała kilka tomów, ostatnio – Bronisław Malinowski and His Legacy in Contemporary Social Sciences and Humanities (Routledge 2024). Wydała też wiele innych tekstów naukowych i literackich, przygotowała kilka wystaw fotograficznych i brała udział w kręceniu filmów kobiecej historii mówionej. Jest członkinią Prezydium Komitetu Socjologii PAN oraz zespołu redakcyjnego pisma „Kultura i Społeczeństwo”. Została uhonorowana m.in. Nagrodą Literacką im. Narcyzy Żmichowskiej, Nagrodą Klio za książkę historyczną oraz Nagrodą im. Kazimierza Dobrowolskiego za książkę socjologiczną.
Złoty standard w terapii traumy i żałoby u dzieci i młodzieży Traumatyczne przeżycia mogą uwięzić dziecko w lęku i bezsilności na wiele lat. Terapia poznawczo-behawioralna skoncentrowana na traumie (TF-CBT) to sprawdzona metoda, która pozwala wspierać młodych pacjentów – ofiary przemocy, wypadków czy straty – w drodze od bólu ku odporności, przywracając im poczucie sprawczości i bezpieczeństwa. Autorzy prowadzą terapeutę przez cały proces: diagnozę zgodną z DSM-5, stabilizację i rozwój kluczowych umiejętności, tworzenie narracji, poznawcze przetwarzanie traumy oraz opracowanie planu bezpieczeństwa na przyszłość. W książce przedstawiono szczegółowy, oparty na dowodach klinicznych protokół. Dziewięć modułów dotyczących traumy oraz cztery poświęcone żałobie można łączyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb rodzin. Nowe wydanie zawiera obszerne sekcje poświęcone terapii grupowej oraz strategiom pracy z dziećmi o nasilonych trudnościach w zakresie regulacji emocji i zachowania. Liczne przykłady, gotowe skrypty sesji i materiały online ułatwią płynne wdrożenie modelu w praktyce terapeutycznej. Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży to ceniony podręcznik łączący skuteczność potwierdzoną w badaniach klinicznych z wrażliwością na emocje dziecka. Wspaniały podręcznik wraca w nowej odsłonie. TF-CBT to rekomendowana, krótkoterminowa metoda leczenia dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych i stratach. Publikacja jest konkretnym, praktycznym przewodnikiem z opisami przypadków i ćwiczeniami: obejmuje ekspozycję i pracę poznawczą, trening regulacji emocji i napięcia oraz moduły umiejętności wychowawczych dla rodziców. Niezbędne narzędzie dla klinicystów wspierających młodych pacjentów. Magdalena Skotnicka-Chaberek, wiceprzewodnicząca zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży to wyjątkowy przewodnik, który nie tylko uwrażliwia na wpływ traumy na psychikę dziecka, lecz także oferuje konkretne wskazówki, jak wspierać dzieci, młodzież i ich rodziny w wychodzeniu z dezadaptacyjnych mechanizmów potraumatycznych. Choć opiera się na paradygmacie poznawczo-behawioralnym, autorzy przedstawiają swój program w sposób otwarty i integracyjny – tak, by mógł inspirować terapeutów różnych orientacji teoretycznych w pracy z dziećmi i rodzinami dotkniętymi doświadczeniem traumy. lek. Bartłomiej Taurogiński, psychiatra dzieci i młodzieży, psychoterapeuta, Pracownia Psychologii i Psychoterapii Systemowej UJ CM Judith A. Cohen, MD – profesorka psychiatrii w Drexel University College of Medicine oraz dyrektorka medyczna Center for Traumatic Stress in Children and Adolescents. Od ponad trzech dekad prowadzi badania nad diagnozą i leczeniem następstw traumy u dzieci. Jest współtwórczynią TF-CBT i główną autorką wytycznych AACAP i ISTSS dotyczących leczenia PTSD u dzieci. Anthony P. Mannarino, PhD– psycholog kliniczny, dyrektor Center for Traumatic Stress in Children and Adolescents oraz profesor psychiatrii w Drexel University College of Medicine. Od lat osiemdziesiątych XX wieku bada PTSD u dzieci i ich rodzin, jest współtwórcą TF-CBT. Kierował sekcją Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego zajmującego się problemem przemocy wobec dzieci. Esther Deblinger, PhD– profesorka psychiatrii na Rowan-Virtua School of Osteopathic Medicine i współdyrektorka CARES Institute. Bada skutki przemocy wobec dzieci i interwencje terapeutyczne. Jest współtwórczynią oraz popularyzatorką TF-CBT, autorką licznych publikacji naukowych i materiałów edukacyjnych.
Terapia na macieRegularna praktyka jogi nie tylko uelastycznia ciało i pogłębia oddech, ale też wpływa na poziom koncentracji oraz umiejętność przyswajania wiedzy. Louise Goldberg, nauczycielka jogi oraz pedagożka, wyjaśnia, w jaki sposób włączać praktykę asan do pracy z dziećmi w spektrum autyzmu, z ADHD czy zaburzeniami emocjonalno-behawioralnymi. Autorka uczy podstawowych technik samoregulacji, przedstawia sekwencje pozycji, które zarówno energetyzują, jak i uspokajają oraz zwiększają świadomość ciała. Pokazuje, jak odpowiednio zorganizować zajęcia dla najmłodszych oraz utrzymać ich uwagę, wykorzystując podczas lekcji gry i zabawy. Liczne zdjęcia i ilustracje przedstawiające poszczególne asany opatrzone zostały instrukcjami sformułowanymi w przyjazny dla dzieci sposób. Do ćwiczeń dołączono wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć oraz radzenia sobie z trudnymi zachowaniami. Joga w terapii dzieci autystycznych, z ADHD i szczególnymi potrzebami edukacyjnymi może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w procesie edukacji oraz terapeutów poszukujących nowych metod pracy. To świetna książka do wykorzystania w szkole, domu, czy podczas terapii w ośrodku. Autorka pokazuje w jaki sposób można wykorzystać jogę jako narzędzie wspierające dzieci ze spektrum autyzmu i innymi specjalnymi potrzebami. Krok po kroku wprowadza w zasady i podaje wskazówki jak zorganizować zajęcia, nawet jeśli mamy bardzo ograniczony czas i miejsce na ćwiczenia. Zawiera mnóstwo praktycznych technik i ćwiczeń, które pomagają poprawić koncentrację, koordynację, umiejętności społeczne i emocjonalne, a także wzmacniające poczucie własnej wartości. Joanna Grochowska, Fundacja SYNAPSIS Louise Goldberg od ponad 35 lat pracuje jako nauczycielka jogi i pedagożka. Jest dyrektorką centrum jogi w Deerfield Beach na Florydzie oraz licencjonowaną masażystką. Prowadzi szkolenia z zakresu kreatywnej relaksacji dla dzieci skierowane do pedagogów, terapeutów i rodziców. Organizuje wyjazdy jogiczne i medytacyjne na Florydzie i w Europie. Jest współautorką programu S.T.O.P. and Relax, Your Special Needs Yoga Toolbox (2006).
Odważ się usłyszeć swoje serce... i zacznij naprawdę żyć!
Czy masz czasem wrażenie, że w Twoim życiu brakuje czegoś ważnego?
Czujesz, że gdzieś po drodze zgubiłeś siebie – swoje potrzeby i marzenia?
A czy tak naprawdę żyjesz w zgodzie ze sobą?
Nasze emocje, nawet te trudne, nie są przeszkodą, lecz drogowskazem. To właśnie one pomagają nam lepiej rozumieć siebie, swoje granice i pragnienia. Dzięki praktycznym wskazówkom, inspirującym historiom i konkretnym narzędziom zawartym w książce, nauczysz się, jak wykorzystać emocje do budowania życia, które naprawdę odzwierciedla to, kim jesteś i co jest dla Ciebie ważne.
Zacznij żyć pełnią życia - odważnie i prawdziwie.
W zgodzie ze swoim sercem.
ADHD. Wiesz, że coś jest inaczej – ale nie wiesz, od czego zacząć
Czy niedawno usłyszałeś diagnozę i zadajesz sobie pytanie: „co dalej”? A może od dawna czujesz, że Twój umysł działa inaczej – szybciej, intensywniej, trudniej – i szukasz odpowiedzi? Być może próbujesz zrozumieć kogoś bliskiego, kto zmaga się z ADHD. Niezależnie od tego, gdzie jesteś na swojej drodze – ta książka pomoże Ci uporządkować chaos.
ADHD dla dorosłych to rzetelne, oparte na nauce, a jednocześnie osobiste i pełne empatii spojrzenie na życie z ADHD. Alex Conner i James Brown, twórcy cenionego podcastu The ADHD Adults, łączą doświadczenie badaczy i praktyków z autentycznymi historiami – czasem trudnymi, często pełnymi ironii i humoru. W tej książce obalają mity, wyjaśniają mechanizmy działania ADHD i podpowiadają, jak radzić sobie na co dzień – z głową, sercem i szacunkiem do siebie.
To przewodnik, który nie ocenia. Książka, która zamiast mówić, jak masz żyć, pokazuje, jak lepiej rozumieć siebie i odnaleźć własną drogę. Bo ADHD to nie wyrok – to inny sposób bycia w świecie.
Książka stanowi zaproszenie do duchowej podróży, w której ważne miejsce zajmują wyciszenie, koncentracja, uważność oraz troska o ciało i umysł. Na jej kartach odnajdziemy praktyczne wskazówki, inspiracje do pracy nad sobą i do życia w zgodzie z ciałem, duchem oraz naturą.
Ku zmianie. 102 nawyki świadomego życiaKażdy dzień to kolejna szansa, by zacząć od nowaByłam w swoim życiu w miejscu, w którym wszystko wyglądało idealnie - a w środku czułam pustkę. Dopiero gdy zaczęłam słuchać siebie, uczyć się obecności i wdzięczności, odkryłam, że szczęście to nie cel, lecz wybór powtarzany każdego dnia.Ta książka jest zbiorem moich doświadczeń i praktyk, które pomogły mi odnaleźć spokój, sens i prawdziwą radość życia. Teraz to także Twój osobisty przewodnik po nawykach, które pomogą Ci odzyskać równowagę, pewność siebie i wewnętrzną siłę. Znajdziesz tu propozycje codziennych rytuałów i ćwiczeń przywracających kontakt z sercem. To praktyczny plan działania - bez presji, bez perfekcjonizmu, z czułością i konsekwencją. Nie potrzebujesz rewolucji - wystarczy jeden mały krok, który dziś wykonasz świadomie.Nie chodzi o to, by być doskonałą. Chodzi o to, by być świadomą.Zmień sposób, w jaki myślisz, a zmieni się całe Twoje życie.Zrób pierwszy krok rusz ku zmianie!
Jean Liedloff podczas swoich wypraw do amazońskiej dżungli przez wiele miesięcy żyła wśród rdzennego ludu Yequana. Obserwowała ich niebywały spokój, pogodne usposobienie i odkryła, że korzenie tego stanu ducha leżą w sposobie wychowywania przez nich dzieci. Zaczęła się zastanawiać, dlaczego współczesny świat tak lekceważy emocjonalne i fizyczne potrzeby dziecka? Jaka jest nasza prawdziwa natura? Kto odebrał nam prawo do szczęścia? Książka Jean Liedloff od ponad 40 lat stanowi przedmiot gorących dyskusji w gronie nie tylko naukowców i antropologów, ale także psychologów oraz rodziców, dla których stała się lekturą obowiązkową. Liedloff pokazuje, jak współczesna cywilizacja oddaliła nas od intuicyjnych sposobów opieki i jak możemy je odzyskać, by budować głębszą więź z dzieckiem. Książka stała się inspiracją dla współczesnych nurtów w pedagogice i psychologii rozwojowej – od rodzicielstwa bliskości po edukację w duchu szacunku i uważności. „Ta książka jest dziełem geniuszu”. dr Robert Epstein, redaktor naczelny „Psychology Today” „To jedna z najważniejszych książek, jakie miałam w ręku. Jako matka i babcia będą ją polecać wszystkim młodym i starym, żebyśmy w końcu dochowały się szczęśliwego pokolenia, które nie będzie spędzało drugiej połowy życia w gabinetach terapeutów”. Joanna Eichelberger, artystka, założycielka Kręgu Kobiet „Czemu więc nie zaufać samej sobie, chociaż czasem, w tych najbardziej ważnych kwestiach? Czemu nie spojrzeć na swoje dziecko jako na odrębny byt – ze swoimi preferencjami, swoim temperamentem i umysłem. Przecież »w toku ewolucji nie mógł powstać gatunek, w którym dzieci doprowadzałyby swoich rodziców do szału – to byłoby wbrew logice«, jak pisze Liedloff”. Sylwia Chutnik, pisarka
Jak reagujemy jako społeczeństwo na kryzys? Jakie wartości stawiamy na pierwszym miejscu, gdy stajemy w obliczu wojny? Co w nas się zmienia pod wpływem tego doświadczenia, a co pozostaje niezmienne?"Przystanek Polska" to książka, która podejmuje te pytania, analizując wpływ wojny w Ukrainie na społeczeństwo polskie i ukraińskie. Autorzy prezentują różnorodne metody badawcze, takie jak wywiady czy analizy listów, by uchwycić każdy aspekt tego procesu. Celem jest zrozumienie, jak wojna wpływa na nasze relacje, jak kształtują się wartości i jak w obliczu kryzysu budujemy mosty porozumienia w świecie pełnym podziałów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?