W oparciu o 170 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię 75 marek motocykli Wojska Polskiego z lat 1918 – 1950 -etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobycznych (w czasie wojny). Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek motocykli zdobytych w czasie I wojny światowej i używanych przez naszych żołnierzy podczas wojny polsko–bolszewickiej. Opisujemy rozwój wojskowej motoryzacji w latach 1918-1939. Piszemy o motocyklach używane przez Armię Krajowa i inne organizacje konspiracyjne w czasie okupacji. To temat prawie zupełnie nieznany, a warto zdać sobie sprawę, że Armia Krajowa używała dużej liczby motocykli (niektóre zdobywano bezpośrednio przed akcjami i zaraz po nich porzucano). W Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w latach 1939 – 1947 etatowym wyposażeniem były motocykle francuskie, angielskie i amerykańskie. Użytkowana była też spora liczba motocykli zdobycznych. Motocykle Ludowego Wojska Polskiego w latach 1943 – 1950 to do niedawna temat zupełnie nieznany i niechętnie poruszany ze względu na fakt, że w pierwszych latach po zakończeniu wojny większość motocykli LWP stanowiły amerykańskie Harleye-Davidsony WLA. Do 1990 roku była to prawda niewygodna. Pierwszy raz o tym wszystkim można w przeczytać jednej książce!
Zajrzyj do padoku ekipy Mercedes-AMG PETRONAS F1!
Napięcie towarzyszące przedsezonowym testom. Emocje weekendów wyścigowych. Kulisy najważniejszych wydarzeń, jak wyścigi na Silverstone i w Monako, ale także pierwszego w historii Grand Prix Las Vegas. Ta książka to unikatowy wgląd w realia funkcjonowania jednego z najbardziej utytułowanych zespołów w historii Formuły 1. Matt Whyman w sezonach 2023 i 2024 na co dzień towarzyszył Lewisowi Hamiltonowi i George’owi Russellowi, a także szefowi zespołu Toto Wolffowi oraz jego specjalistom. Dzięki bezprecedensowemu dostępowi na wyłączność do zespołu, a także niepublikowanym dotąd zdjęciom autor przedstawia drogę pokonywaną przez Srebrne Strzały, które stają właśnie przed największym wyzwaniem w historii: walką o powrót na szczyt. Brutalnie szczera, nietuzinkowa i pełna niesamowitych anegdot. To idealna lektura dla fanów serialu Formuła 1. Jazda o życie oraz dla wszystkich kibiców, którzy nie mają dość zakulisowej wiedzy o najszybszym sporcie świata.
Gdyby tak zamienić się w muchę i usiąść obok Toto Wolffa w garażu Mercedesa, zajrzeć do po - koju odpraw i posłuchać rozmów kierowców z inżynierami, wlecieć do tajnych pomieszczeń siedziby zespołu i podpatrzeć, jak pracuje najno - wocześniejszy symulator... Cóż, wystarczy sięgnąć po tę książkę. Jej autor uzyskał bezprecedensowy dostęp do jednej z największych ekip F1 i zabiera nas za kulisy tej ogromnej organizacji. Co jesz - cze ciekawsze, Mercedesa od kuchni poznajemy w chwilach poważnego kryzysu, czyli w trudnym sezonie 2023. Mikołaj Sokół Sezony 2023 i 2024 były trudne dla Mercedesa, bo zespół nie liczył się w walce o tytuły mistrzowskie. Jak wyglądało to od środka, pokazuje Matt Whyman, który przez 18 miesięcy miał pełen dostęp do zespołu. Dzięki jego książce dowiadujemy się, jak Mercedes funkcjonuje oraz co musiał zmienić, próbując wrócić na szczyt. Nie brakuje tu także zakulisowych historii, anegdot czy rozmów z ludź - mi pozostającymi zwykle w cieniu. To książka dla wszystkich, nie tylko fanów zespołu. Karol z CyrkF1 Ta książka pokazuje, jak naprawdę wygląda życie w naszym zespole. Jej autor otrzymał wyjątkowy dostęp do naszych codziennych realiów. Nikt nie był tak blisko tego, co dzieje się za kulisami. Toto Wolff, szef Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team W świecie motorsportu jeszcze nikt nigdy nie otrzymał tak szerokiego dostępu do zespołu startującego na tym poziomie. Will Buxton, autor książki Grand Prix. Wszystko, co trzeba wiedzieć o Formule 1
BIOGRAM Matt Whyman Wielokrotnie nagradzany autor powieści i książek z gatunku literatury faktu. Jest współautorem książek postaci ze świata sportu i popkultury, jak Gareth Southgate, Matthew Syed, Billy Connolly czy sir David Attenborough.
Od Fiata po Juventus, media i władzę Prawdziwa historia rodziny, która ukształtowała Włochy XX wieku! Dynastia. Władza. Upadek. Agnelli – rodzina, która nie tylko stworzyła motoryzacyjne imperium, lecz także przez stulecie trzymała w rękach ekonomiczne i polityczne losy całych Włoch. Za kulisami największych włoskich marek – Fiata, Ferrari, Juventusu – stała jedna rodzina, której ambicje wykraczały daleko poza biznes. Od wizjonerskiego Giovanniego, twórcy pierwszej włoskiej potęgi motoryzacyjnej, przez legendarnego Gianniego, symbol włoskiego stylu i la dolce vita, po współczesnego spadkobiercę Johna Elkanna – ich decyzje kształtowały losy narodu. Ale za fasadą bogactwa i władzy kryje się historia namiętności, zdrady i osobistych tragedii. Charyzmatyczne kobiety: Virginia – arystokratka, która walcząc o opiekę nad dziećmi, nie wahała się interweniować u Mussoliniego; olśniewająca Marella – muza Capotego i ikona stylu; oraz Margherita, której bunt doprowadził do rozbicia rodzinnego imperium. Przetrwali wojny światowe, faszyzm i terror Czerwonych Brygad, ale czy zdołali ocalić samych siebie? Nagłe śmierci, samobójstwa, uzależnienia i bezwzględna walka o władzę – oto prawdziwa cena za potęgę. Imperium Agnellich to porywająca opowieść o jednej z najpotężniejszych europejskich dynastii, której historia jest równie fascynująca, co mroczna.
Historia Jelcz Rally 1986-1996
Nowa książka Wojciecha Połomskiego pt. „Historia Jelcz Rally 1986-1996”, to szczegółowy, liczący 608 str. tom będący opisem największej imprezy rajdowej organizowanej w latach 80. i 90. ub. wieku w Europie Środkowo-Wschodniej.
Początkowo była ona przeznaczona początkowo dla samochodów ciężarowych. Szybko formułę rajdu poszerzono o rywalizację samochodów osobowo-terenowych i motocykli. Rajd rozgrywany był na Dolnym Śląsku, ze startem i metą w Jelczu-Laskowicach, przed siedzibą Jelczańskich Zakładów Samochodowych. Były one od początku głównym organizatorem rajdu, ale w latach 90. rolę tę przejął Automobilklub Dolnośląski. Impreza cieszyła się dużą popularnością i miała charakter międzynarodowy. Początkowo startowały w niej zespoły z Polski, Czechosłowacji ZSRR i NRD. Po 1990 r. dołączyło liczne grono rajdowców z Europy Zachodniej.
Tekst ilustruje kilkaset zdjęć i mapek kolejnych edycji rajdu.
Takiej książki jeszcze nie było! Dowiesz się z niej, co samochody lubią, a za czym nie przepadają, jak są zbudowane czy co robią przez całe życie. Wehikuł czasu zabierze cię w podróż w przeszłość, aż do epoki dinoaut, oraz w przyszłość Przyjrzysz się pracy projektantów, poznasz niezwykłe wyścigówki, odwiedzisz wielkie samochodowe miasto, zajrzysz do szkoły dla aut, parku samochodowego i na targi. Ale uwaga! Między faktami mogło się zaplątać trochę plotek choć przecież w każdej plotce jest ziarenko prawdy.Artur Nowicki jako chłopiec marzył, żeby zostać pilotem, dlatego najczęściej rysował samoloty. Później chciał być czołgistą i zaczął rysować same bitwy pod Studziankami. Myślał też o karierze krawca, ale nic z tego nie wyszło. Tata łamał sobie głowę, co z niego wyrośnie, a mama często mówiła, że chyba ksiądz, lecz nieznane są źródła tego pomysłu.Ostatecznie ukończył szkołę średnią jako mechanizator rolnictwa. Nie zdążył jednak popracować w zawodzie, bo zrozumiał, że to, co lubi najbardziej, to malowanie. Dlatego zdecydował się na studia na Wydziale Wychowania Artystycznego WSP w Częstochowie (obecnie Akademia Jana Długosza). W 1993 roku otrzymał dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Jerzego Filipa Sztuki. Od ponad dwudziestu lat tworzy ilustracje do czasopism i książek dla dzieci. Organizuje i prowadzi spotkania oraz warsztaty twórcze dla dzieci i młodzieży. Mieszka z rodziną na wsi. Spędza dużo czasu w pracowni, gdzie wymyśla i rysuje bohaterów kolejnych książek.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Czwarta część ukochanej i nagradzanej serii Ale to wielkie!, która odpowiada na wszystkie pytania młodych fanów motoryzacji.Oto nadchodzą "Mocarne i odjazdowe samochody"!W tej kolorowej i pełnej szczegółowych ilustracji książce znajdziesz mnóstwo ciekawych faktów o supersamochodach! Duże samochody, małe samochody, stare samochody, szybkie samochody i odjazdowe samochody. A także oczywiście kampery i samochody elektryczne. "Mocarne i odjazdowe samochody" traktują małych miłośników faktów bardzo poważnie!Line Halsnes szczególnie interesuje się anatomią, maszynami i pojazdami. Zainteresowanie to widać wyraźnie w cenionej serii Ale to wielkie!, którą sama napisała i zilustrowała. Seria składa się z czterech książek: "Mocarne maszyny", "Mocarne dinozaury", "Mocarne pojazdy ratunkowe" oraz "Mocarne i odjazdowe samochody", które zostały dotąd przetłumaczone na osiem języków. Pierwsza część z serii "Mocarne maszyny" otrzymała nagrodę norweskiego Ministerstwa Kultury za najlepszą książkę popularnonaukową dla dzieci i młodzieży w 2021 roku.
Najnowsza książka Sławomira Drążkiewicza jest szczególową, świetnie udokumentowana monografia ostatniej wersji samochodu osobowego Warszawa, projektowana od 1964 roku. Pojazd nosił nazwe Warszawa 210 i miał być produkowany w Fabryce Samochodow Osobowych na Żeraniu w Warszawie. Autor przedstawia proces projektowania nowego samochodu, budowę prototypów, przebieg prób fabrycznych i wprowadzane modyfikacje projektu. W książce opisano poadto sześć wersji samochodu Warszawa 203, projekty samochodów Warszawa 206 i Warszawa 325 S/K Ghia, a także projekt mikrobusu SFA-4 Alfa na podwoziu Warszawy. Publikacja jest ilustrowana kilkuset wcześniej nieznanymi zdjęciami i rysunkami.
Od spowitego spalinami pola startowego w Bahrajnie przez luksusowe imprezy na jachtach w Monako, aż po legendarną piekarnię w Melbourne, w której croissanty powstają dzięki technologii inspirowanej Formułą 1.
Luke Smith, dziennikarz od ponad dekady komentujący wyścigi F1, ujawnia to, czego widzowie nie mają szans zobaczyć na ekranach telewizorów. To, co wygląda jak perfekcyjnie naoliwiona maszyna, jest efektem pracy armii strategów, inżynierów czy mechaników. Jeden drobny błąd - choćby źle zamontowany element - może sprawić, że samochód wart 15 milionów dolarów zepsuje się w połowie okrążenia. A każdy z dwudziestu zespołów F1 zrobi wszystko, by to jego kierowca wygrał kolejny wyścig
Niezależnie od tego, czy jesteś wiernym fanem, który nie opuścił żadnego Grand Prix od dziesięcioleci, czy dopiero odkrywasz F1, Luke Smith pokaże ci fascynujący świat, w którym każda decyzja zapada z prędkością 300 km/h.
Luke Smith jest brytyjskim dziennikarzem sportowym piszącym o Formule 1 i sportach motorowych. Obecnie pracuje dla "The Athletic", jego artykuły regularnie pojawiają się także w "New York Timesie". Wcześniej pisał o Formule 1 dla "Autosportu", NBC Sports oraz innych mediów. Regularnie pojawia się w telewizji i radiu jako ekspert od spraw Formuły 1.
Luke bierze czytelnika za rękę i raźno wprowadza go w świat Formuły 1. Razem z nim przeciskamy się między mechanikami, kierowcami i VIP-ami na prostej startowej. Zwiedzamy świat i... biura prasowe, padoki. Rozmawiamy z kierowcami, szefami ekip i najbarwniejszymi postaciami tego sportu, aby poznać jego sekrety, historię i modus operandi od podszewki. Czytając tę książkę, po prostu jesteś w Formule 1.
Cezary Gutowski, CoDrive
Świat Formuły 1 oczami doświadczonego dziennikarza. Luke Smith opisuje sezon 2023, ale wydarzenia z torów schodzą na dalszy plan. Mnóstwo tu dygresji, odniesień do historii, zakulisowych opowieści, a nawet zwykłych spraw związanych z wyjazdami na wszystkie zawody w sezonie. W książce coś dla siebie znajdą zarówno doświadczeni, jak i nowi fani F1.
Karol z Cyrk F1
Świetna lektura dla każdego fana F1. Zapewnia rozrywkę od pierwszej do ostatniej strony. Polecam!
Esteban Ocon, kierowca Formuły 1
Luke jest jednym z najlepszych dziennikarzy w padoku. Jego książka odsłania kulisy naszego sportu i pozwala czytelnikowi zgłębić fascynujący świat Formuły 1, w którym setki osób z każdego zespołu rywalizują ze sobą co drugi weekend. Niewielu autorów przedstawiało historie niedocenianych członków społeczności F1 na takim poziomie, z taką szczegółowości i werwą.
Toto Wolff, szef i dyrektor generalny zespołu Mercedes F1
Ta książka jest niesamowita, wyjątkowa. Uwielbiam każde starannie napisane zdanie.
Will Buxton, autor bestsellera "Grand Prix. Wszystko, co trzeba wiedzieć o Formule 1"
Adrian Newey - najlepszy na świecie projektant w Formule 1 i niewątpliwie jeden z najwybitniejszych brytyjskich inżynierów - spisał swoje fascynujące wspomnienia.Ta wyjątkowa, długo wyczekiwana przez polskich fanów F1 książka opisuje historię jego niezrównanej 35-letniej kariery w Formule 1. Opowiada o samochodach, które Newey zaprojektował, o kierowcach, z którymi współpracował, wreszcie o wyścigach, w których miał swój udział.Adrian jest prawdziwym geniuszem projektowania, od najmłodszych lat dążył do tego, by jego myśli przybierały konkretną formę i kształty. Pierwsze projekty zaczął kreślić już w wieku 12 lat, a podczas letnich wakacji poszedł na kurs spawania. Opisuje kolejne etapy swej kariery zawodowej, od IndyCar aż po bezprecedensowe sukcesy w Formule 1, a przy okazji w rzetelny, ciekawy i zabawny sposób wyjaśnia, jak tak naprawdę działa samochód.Projektował maszyny dla takich kierowców jak Mario Andretti, Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill, David Coulthard, Mika Hkkinen, Mark Webber czy Sebastian Vettel, zawsze stawiając sobie jeden cel: sprawić, by samochód był szybszy. Jego kariera to pasmo niespotykanych sukcesów, ale bywały one przeplatane tragediami - zapewne największą z nich była śmierć Ayrtona Senny, gdy ten był kierowcą Williamsa.Książka została pięknie zilustrowana niepokazywanymi dotąd grafikami. Historia Adriana pokazuje, dlaczego Formuła 1 jest tak ekscytująca - bo wymaga całkowitego zjednoczenia człowieka z maszyną, poszukiwania doskonałego połączenia stylu, wydajności i szybkości.
Poznaj fascynującą opowieść o pojazdach, które zmieniły świat! Od pierwszych przełomowych konstrukcji, takich jak Daimler Motorized Carriage, Stanley Runabout czy Benz Viktoria, po współczesne legendy w stylu Bugatti Veyron, Ford F-150, czy elektryzujące BMW S 1000RR-ta książka zabierze Cię w podróż przez dekady i innowacji, stylu i inżynieryjnej doskonałości. Przekonaj się, jak motoryzacyjne ikony, od Mikrusów po Hummera H1, wpłynęły na rozwój technologii i designu. W drugiej części książki zanurz się w świat motocykli, od klasycznych modeli jak Harley-Davidson Knucklehead, Indian Chief czy polski Sokół 1000, aż po współczesne demony prędkości, takie jak Ducati Panigale, Suzuki Hayabusa i Triumph Rocket III. Atlas motoryzacji to kompendium wiedzy, pełne ciekawostek, inspirujących zdjęć i opowieści o pasji, która napędzała kolejne pokolenia wynalazców i miłośników czterech oraz dwóch kółek. Czy jesteś gotów, by ruszyć w tę emocjonującą podróż?
W tomie 10 z serii Technika Wojskowa XXI Wieku opisano 4-osiowe podwozia ciężarówek Tatry, które stanowią doskonałą podstawę także dla ciężkich terenowych kołowych samochodów ewakuacji i ratownictwa technicznego, z możliwymi innymi funkcjami, takimi jak logistyczne i inżynieryjne. Już pierwszy pojazd tej kategorii - AV-15, przygotowany jeszcze w czasach Czechosłowacji, w swojej klasie taborowej wyróżniał się przodującymi parametrami. Nie inaczej było z przygotowanym pod koniec lat 90. dla Zjednoczonych Emiratów Arabskich typem RV-20 SAS, który jednak pozostał tylko prototypem. Kolejnym pojazdem w tej kategorii jest Treva-15 i powstały w kooperacji z polską firmą Szczęśniak PS – typ KWZT-3. Od 2022 roku rolę głównej propozycji pełni zaś typ Treva-30, w momencie swojego debiutu będący najlepszą konstrukcją tego rodzaju na świecie, uwzględniając wypadkową czynników ekonomicznych, strategicznych, politycznych i użytkowych. Do tego podwozia Tatra z serii Force są wykorzystywane przez inne państwa do budowy analogicznych wyrobów. O tych wszystkich pojazdach traktuje ta monografia, która stanowi uzupełnienie innej monografii tego samego autora, także wydanej przez Agencję Wydawniczą CB pt. Kołowe Wozy Zabezpieczenia Technicznego firmy Szczęśniak PS.
Pasjonująca ilustrowana historia Formuły 1 Dwudziestu kierowców jadących ponad 250 kilometrów na godzinę, którzy rywalizują na dwudziestu kilku najtrudniejszych i najbardziej widowiskowych torach na świecie – Formuła 1 jest najbardziej wymagającym sprawdzianem dla człowieka i maszyny. Mistrzowie świata F1 trafiają do grona absolutnie najbardziej elitarnych sportowców. Dzięki udziałowi w serialu Netflixa Formuła 1. Jazda o życie Will Buxton stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych dziennikarzy relacjonujących F1. Jego książka opisuje historię, teraźniejszość i przyszłość F1: od pierwszego mistrza świata Giuseppe Fariny oraz innych najwybitniejszych postaci kolejnych dekad aż po Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena. A ponadto znajdziecie w niej mnóstwo niesamowitych anegdot i relacji z najbardziej pasjonujących wyścigów.
Will Buxton wyjaśnia najważniejsze aspekty współczesnych wyścigów, takie jak funkcjonowanie zespołów F1, praca w fabryce i w garażu w trakcie weekendu wyścigowego, projektowanie samochodów, rozwój F1 z punktu widzenia postępu i wzrostu bezpieczeństwa na drogach publicznych, sztuka wykonania pit stopu, przyszłość motorsportu. Grand Prix to najlepszy przewodnik wprowadzający w realia fascynującego świata Formuły 1. Tę książkę po prostu musisz mieć na półce! *** Komu potrzebny Google, gdy mamy Willa Buxtona? To najbardziej kompleksowa książka o F1, jaką dotąd wydano. Czysta radość! — Brad Pitt Ta książka przeniesie was w czasie. Oddaje bowiem cześć mistrzom, w cieniu których dorastaliśmy i którzy uczynili ten sport tak ekscytującym, jakim jest obecnie. — Gordon Ramsey Will Buxton zawarł w tej książce wszystko, co niezbędne, tworząc cenną pozycję do biblioteczki wieloletnich fanów F1 oraz tych, którzy dopiero zaczynają się tym sportem interesować. — Mario Andretti W tej książce znajdziecie wszystko, co chcecie i powinniście wiedzieć o F1. — Jerry Bruckheimer Od prawie 20 lat regularnie spotykam Willa na wyścigach Formuły 1. Przez cały ten czas jego entuzjazm i pasja do naszego ukochanego sportu nie osłabły ani na jotę, a najlepszym dowodem jest ta książka i spisane w niej fascynujące opowieści o ludziach i maszynach, tworzących wspaniałą historię wyścigów. Nie bójcie się jej, nawet jeśli dopiero niedawno zaraziliście się bakcylem F1 – wręcz przeciwnie, podróż przez dekady z pewnością Was zachwyci. — Mikołaj Sokół Will Buxton zyskał popularność, mówiąc oczywiste rzeczy o Formule 1 w serialu Netflixa, a teraz postanowił opowiedzieć o całej historii tego sportu, co wychodzi mu znacznie lepiej. Grand Prix to książka w skrótowy sposób opowiadająca o całej historii, najlepszych zespołach i kierowcach w F1. Polecam szczególnie nowym kibicom. — Karol z CyrkF1 BIOGRAM Will Buxton Od ponad 20 lat pracuje przy najwyższych kategoriach sportu motorowego. Zaczynał na przełomie tysiącleci jako dziennikarz prasowy, a następnie przez trzy lata szefował działowi komunikacji kategorii GP2. Gdy wrócił do dziennikarstwa, dano mu szansę sprawdzenia się w roli komentatora, a następnie dostał propozycję objęcia stanowiska reportera w alei serwisowej F1 na Stany Zjednoczone. Po dziesięciu latach spędzonych w amerykańskiej telewizji przeszedł do F1TV, wewnętrznego projektu nadawczego, uruchomionego w ramach prób wypromowania F1 w sferze cyfrowej przez jej nowych właścicieli, spółkę Liberty Media. Dzisiaj jest znany na całym świecie właśnie z pracy dla F1TV oraz z popularnego serialu Netflixa, Formuła 1. Jazda o życie. Jest również jednym z najbardziej szanowanych i opiniotwórczych głosów w tym sporcie. W 2023 roku relacjonował swój 600. wyścig w karierze i pojechał na swoje 300. Grand Prix. Davi Augusto Nagradzany ilustrator, który w dorobku ma współpracę z takimi wydawnictwami i markami jak „Financial Times”, „Wired”, „Rolling Stone”, Adidas czy Volkswagen. Jest laureatem Latin American Design Award, obecnie mieszka w Sao Paulo.
Motocykle nieodmiennie przykuwają uwagę kierowców i przechodniów. W tej książce zaprezentowaliśmy 30 modeli tych wspaniałych pojazdów. Trafiły tu jednoślady najpopularniejszych marek, takich jak Kawasaki, Honda, Ducati czy Yamaha, a także wiele innych. Są to motocykle różnych typów: superszybkie sportowe, wygodne turystyczne oraz małe i zwrotne, idealne do jazdy po mieście. Każdy jest wyjątkowy i zachwycająco piękny. Poza dużymi zdjęciami znajdziesz tu liczne ciekawostki i dane techniczne, dzięki którym łatwiej Ci będzie wybrać odpowiedni motocykl dla siebie.
Samochody osobowe RWPGto druga książka prezentująca pojazdy wytwarzane w dawnych krajach socjalistycznego obozu. Czytelnik, podobnie jak w pierwszej publikacjiSamochody użytkowe RWPG, wydanej przez Dom Wydawniczy Księży Młyn, znajdzie wyjaśnienie, jaką organizacją była RWPG i, tym razem, jakie pojazdy określa się osobowymi. Autor przedstawia profil produkcyjny wytwórców pojazdów osobowych oraz omawia właściwości konstrukcyjno-eksploatacyjne i dane techniczne tych pojazdów. Liczne ilustracje wyglądu zewnętrznego i rozwiązań konstrukcyjnych stanowią uzupełnienie opisów samochodów wytwarzanych w poszczególnych krajach, a więc: Bułgarii, Czechosłowacji, Jugosławii, Niemieckiej Republice Demokratycznej, Polsce, Rumunii oraz w Związku Radzieckim. Opisy wytwórców i ich pojazdów poprzedzono rozdziałami, w których podano informacje dotyczące powstania i rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w wymienionych krajach.
To ja. Fiat 126p. Mówicie na mnie maluch lub mały fiat, bo jestem młodszym bratem dużego. Ale to ja zmotoryzowałem Polskę i byłem pierwszym samochodem Kowalskiego.Urodziłem się we wrześniu 1972 roku we Włoszech. W listopadzie przyjechałem do Polski jeszcze jako fiat 126, by 6 czerwca 1973 roku zostać polskim fiatem. Przez 27 lat z fabryki w Bielsku-Białej i Tychach opuściło ponad 3 miliony moich małych braci.Dla pokoleń pamiętających PRL jestem symbolem epoki. Dla młodych autem hipsterskim ikoną popkultury. Dla wszystkich Polaków skarbem narodowym. Takim samym jak ford T dla Amerykanów czy garbus dla Niemców.Teraz przeżywam drugą młodość. Przyciągam spojrzenia i wywołuję uśmiech, tak samo jak w latach 70. Mam fanpagee w Polsce, na Kubie, w Czechach i w Niemczech. Nawet Tom Hanks zwrócił na mnie uwagę.Mało kto zna moją prawdziwą historię. Na szczęście Przemek wszystko spisał. Razem zabieramy Was w barwną i bogato ilustrowaną podróż. Zapnijcie pasy, to będzie naprawdę emocjonująca przygoda.W pierwszej, pełnej anegdot i ciekawostek biografii Malucha Przemysław Semczuk opowiada nieznaną historię złotego dziecka polskiej motoryzacji. Bogato ilustrowane wydanie zabiera czytelników w podróż do czasów młodości własnej lub rodziców. Przemysław Semczuk - dziennikarz, publicysta, autor książek z gatunku literatura faktu. Specjalizuje się w tematyce kryminalnej i historii Polski okresu PRL. Jego teksty można przeczytać w tygodnikach Newsweek, Wprost, Gość Niedzielny; miesięcznikach Focus Historia, Wysokie Obcasy Extra czy Playboyu.Autor reportaży historycznych Czarna Wołga, kryminalna historia PRL, Wampir z Zagłębia (nagrodzona Kryształową Kartą Polskiego Reportażu podczas Festiwalu Reportażu w Lublinie 2017), Kryptonim Frankenstein (Nagroda Publiczności Festiwalu Reportażu w Lublinie 2018) oraz M jak morderca. Napisał także biografię małego fiata. Wydał opartą na faktach powieść Cyklon (nominowana w konkursie Książka roku 2020 Lubimy Czytać), powieść kryminalną Tak będzie prościej (Srebrny kluczyk, nagroda w plebiscycie Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie i Prezydenta Miasta Jeleniej Góry 2018) i jako kontynuację To nie przypadek. Stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w roku 2016 oraz 2020.W 2007 roku jako autor scenariuszy, w Telewizji Polskiej współtworzył program Cienie PRLu. W 2022 roku jako autor scenariuszy i reporter, zrealizował serial dokumentalny Polscy. Seryjni dla kanału TVP HISTORIA. Współpracuje z radiem RMF Classic.
Honker jest jedynym polskim lekkim samochodem w pełni terenowym. W ciągu kilku dekad swojej historii doczekał się licznych wersji i modyfikacji, zazwyczaj wdrażanych przez kolejnych właścicieli tej marki. Niestety, nigdy do końca nie udało się dopracować tej konstrukcji. Co jednak ważne, historia Honkera nie kończy się tak, jak historia kilku innych rodzimych marek. Te piękne tradycje kontynuuje bowiem starachowicka spółka Autobox Innovations, która w 2019 roku nabyła prawa zarówno do tej marki, jak i do dalszej produkcji opatrzonych nią wyrobów. Jest to także podmiot, który kontynuuje tradycje marki Star, wciąż dostarczając Wojsku Polskiemu legendarne samochody ciężarowo-terenowe Star 266 zmodernizowane do wariantu Star 266M2. Firma ta zaproponowała modernizację dotychczasowego Honkera do wersji M-AX, najlepszego lekkiego Honkera wywodzącego się z pierwotnej konstrukcji. Oprócz tego od podstaw przygotowała dwa kolejne, typowo wojskowe modele auta tej marki, powodując, że Honker dzisiaj to nie jedna odmiana, a kilka. Monografia ta traktuje właśnie o tych wszystkich Honkerach rodem z Autoboxu ze Starachowic, doskonale uzupełniając publikacje o poprzednich wersjach tego pojazdu, w dodatku z trzech kompletnie odmiennych linii.
Żaden inny serial dokumentalny o sporcie nie zjednał sportowcom i tej dyscyplinie większego grona nowych fanów, niż Formuła 1: Jazda o życie Netflixa. W ręce fanów autor oddaje Nieoficjalny przewodnik, który w szerszym kontekście pokazuje postaci i dramatyzm wydarzeń odbywających się poza torem, które napędzają program. Dziennikarz i ekspert F1 Stuart Codling przedstawia fanom, tym nowym i tym, którzy śledzą F1 od lat, spostrzeżenia na temat fantastycznej technologii stosowanej w przeszłości i obecnie, makiawelicznych strategii, wielomiliardowego biznesu, legendarnych torów i utalentowanych kierowców, od Juana Manuela Fangio i Stirlinga Mossa po Lewisa Hamiltona i Maxa Verstappena. Zawarł tu opisy akcji, zdjęcia spoza toru oraz odnośniki do sezonów i odcinków. Wynikiem jest przewodnik z atrakcyjnym opracowaniem graficznym, dotyczący bardzo popularnego serialu telewizyjnego, jak i ciekawy zarys rozwoju najpopularniejszego sportu motorowego. O Autorze Stuart Codling jest cenionym dziennikarzem zajmującym się sportem motorowym oraz prezenterem, który relacjonował wyścigi samochodów sportowych w USA, zanim dołączył w 2001 roku do F1 Racing, magazynu o Formule 1 z największym nakładem na świecie. Pojawiał się także w programach telewizyjnych i radiowych jako ekspert od F1, prowadzonych dla Renault F1, oraz pisze dla GP Racing, Autosport, Autocar i Red Bulletin. Codling jest autorem kilku tytułów z serii Motorbooks, w tym Ferrari Formula 1 Car by Car, Art of the Formula 1 Race Car, Art of the Le Mans Race Car, and Speed Read: Formula 1. Mieszka w Farnham w hrabstwie Surrey w Anglii. Ekspert Suart Codling prowadzi czytelników przez wszystkie aspekty najpopularniejszego sportu motorowego na świecie, przedstawione w niniejszym, nieoficjalnym przewodniku po popularnym serialu serwisu streamin-gowego Formuła 1: Jazda o życie, niezależnie od tego, czy są nowymi fanami, czy też śledzą ten sport od daw-na. Jazda o życie jest doskonałym wprowadzeniem do świata F1, ale czterdziestominutowy format narzuca pewne ograniczenia. Zawarte w Nieoficjalnym przewodniku zdjęcia, pełne treści teksty oraz kolumny z ciekawymi informacjami dokładniej przedstawiają postaci i dramatyzm wydarzeń odbywających się poza torem, w kon-tekście, który często jest wycinany podczas montażu. Tematy rozdziałów dotyczą na przykład: ludzi będących fundamentem F1 - tych, którzy pracują w garażach, jak i tych, którzy są w zarządach - i tego, jak ich talent i rywalizacja napędzają F1; ewolucji samochodów F1 poka-zanej w oparciu o ciekawe spojrzenie na dwadzieścia najważniejszych przykładów, które pojawiły się na prze-strzeni ponad siedemdziesięciu lat; najnowszej technologii, od silników po elementy bezpieczeństwa; najsław-niejszych torów wykorzystywanych obecnie i w przeszłości oraz ich charakterystycznych cech; strategii sto-sowanych podczas wyścigów, na przykład zarządzania postojami i stosowania opon; przepisów dotyczących F1; oraz charakteru biznesowego, dzięki któremu ten wart wiele miliardów dolarów spektakl może się odbywać. Codling odnosi się konkretnych odcinków i sezonów, zapewniając głębsze spostrzeżenia na temat głównych punktów fabuły serialu. Wynikiem jest pełny treści przewodnik z atrakcyjną oprawą graficzną, stanowiący uzupełnienie serialu telewizyjnego oraz przedstawiający ciekawą historię najpopularniejszego sportu motoro-wego, która dotyczy całego okresu jego rozwoju.
Jest rok 1974. W niezwykłą podróż do przeszłości, do Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, zabierają nas Michael Russell i Peter Haseldine. Grupa brytyjskich miłośników komunikacji odwiedziła wówczas polskie miasta, by z bliska przyjrzeć się systemom tramwajowym. Miniony czas i niekiedy zaskakującą dla nich rzeczywistość utrwalili na kliszy fotograficznej. Kolorowe zdjęcia, jakie wtedy wykonali, to świetny jakościowo i cenny dokument życia codziennego w PRL. Bohaterami tego wyjątkowego reportażu fotograficznego są tramwaje, a tłem - wszystko, co je otacza: ulice, samochody, pętle tramwajowe, kamienice, PRL-owskie osiedla, sklepy, zabiegani mieszkańcy miast ubrani zgodnie z modą typową dla epoki. Ta wyjątkowa publikacja opracowana przez Jacka Pudło to prawdziwy skarb dla miłośników komunikacji miejskiej, osób interesujących się historią PRL i polskich miast, a także dla pasjonatów motoryzacji. Na uwagę zasługuje też zestawienie taborowe ze szczegółowym wykazem tramwajów eksploatowanych w Polsce w 1974 roku, przygotowane przez Tomasza Igielskiego.Zapraszamy w fascynującą podróż do połowy lat 70. XX wieku. Spójrzmy na Polskę oczami przybyszy z Zachodu.It is 1974. We are taken on an extraordinary journey to the past, to the People's Republic of Poland, by Michael Russell and Peter Haseldine. At the time, a group of British transport enthusiasts visited Polish cities to get an up-close look at tram systems. They captured the past and the sometimes surprising reality for them on photographic plate. The colour photographs they took at the time are an excellent quality and valuable document of everyday life in the People's Republic of Poland. Trams are the central figures of this unique photographic reportage, while the background is formed by everything that surrounds them: streets, cars, tram terminals, tenement houses, communist housing estates, shops, busy city dwellers dressed in the fashion typical of the era. This unique publication compiled by Jacek Pudło is a real treasure for enthusiasts of public transport, people interested in the history of communist Poland and Polish cities, as well as for motor enthusiasts. Also noteworthy is a rolling stock listing with a detailed list of trams in operation in Poland in 1974, prepared by Tomasz Igielski.Take a fascinating journey to the mid- 1970s. Let's look at Poland through the eyes of newcomers from the West.Es ist das Jahr 1974. Michael Russell und Peter Haseldine nehmen uns mit auf eine auergewhnliche Reise in die Vergangenheit, in die Volksrepublik Polen. Eine Gruppe britischer Verkehrsenthusiasten besuchte damals polnische Stdte, um sich die Straenbahnsysteme aus der Nhe anzusehen. Sie hielten die vergangene Zeit und die fr sie manchmal berraschende Realitt auf fotografischem Film fest. Die Farbfotografien, die sie damals aufnahmen, sind ein qualitativ hochwertiges und wertvolles Dokument des Alltagslebens in der Volksrepublik Polen. Die Protagonisten dieser einzigartigen Fotoreportage sind die Straenbahnen und der Hintergrund - alles, was sie umgibt: Straen, Autos, Straenbahnendstationen, Mietshuser, kommunistische Wohnsiedlungen, Geschfte, geschftige Stadtbewohner, die entsprechend der Mode dieser Epoche gekleidet sind. Diese einzigartige, von Jacek Pudło verfasste Publikation ist ein wahrer Schatz fr Enthusiasten des ffentlichen Nahverkehrs, fr Menschen, die sich fr die Geschichte des kommunistischen Polens und der polnischen Stdte interessieren, sowie fr Autoliebhaber. Bemerkenswert ist auch das von Tomasz Igielski erstellte Fahrzeugverzeichnis mit einer detaillierten Aufstellung der 1974 in Polen verkehrenden Straenbahnen.Wir laden Sie auf eine faszinierende Reise in die Mitte der 1970-er Jahre ein. Betrachten wir Polen durch die Augen der Westler.
Pochodzą z najróżniejszych środowisk, mieli różne dzieciństwo, ale łączy ich jedno: miłość do Formuły 1. W mediach brylują kierowcy, istotną rolę odgrywają również szefowie zespołów. O ludziach z drugiego szeregu mówi się rzadko lub wcale. Ta książka udowadnia, jak wiele znaczą dla tego sportu i jak ciekawą pracę wykonują. Dyrektor techniczny Mercedesa, który trafił do F1, choć chciał zostać pilotem. Pole position wywalczone dzięki uważnej obserwacji kierunku wiatru przez inżyniera ogumienia. Spisana na chusteczce strategia zakładająca karę przesunięcia o pięć pozycji do tyłu, która pozwoliła Fernando Alonso zachować szanse na mistrzowski tytuł. Naprawa samochodu, która jest jak taniec. Inżynierowie wyścigowi i aerodynamiki, dyrektor techniczny, finansowy czy ds. marketingu. Kierowca esportowy, mechanicy, technik czy szef akademii kierowców. W tej książce Giles Richards oddaje im głos, otwierając przed czytelnikiem bramy do garażu Formuły 1 i wpuszczając go za kulisy królowej motorsportu. Przekonaj się, kto stoi za sukcesem zespołów i jak ogromna praca musi zostać wykonana, by kierowca F1 święcił triumfy. *** Każdy słyszał, że na sukces kierowcy w Formule 1 pracuje wiele osób, ale niewielu kibiców orientuje się, kim są ci ludzie i co dokładnie robią. Dlatego warto sięgnąć po tę książkę, bo dowiecie się z niej, jak wygląda praca wszystkich trybików w maszynie sukcesu – od mechaników przez inżynierów i różnych specjalistów po dyrektorów technicznych i szefów. Może ktoś poczuje inspirację i pokieruje swoją karierą tak, aby trafić do zespołu Formuły 1? Mikołaj Sokół Dla kibica F1 niezrozumiałe może być, dlaczego jest to tak wybitny sport. Wątpliwości te rozwiewa książka F1 Racing Confidential, w której opisano zakulisowe postaci, ich drogę do F1 oraz pasję, z jaką wykonują swoją pracę. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce zrozumieć sport, w którym ponad tysiąc osób pracuje na sukces dwóch pojazdów. Łukasz Godula, redaktor naczelny portalu Wyprzedź mnie! – f1wm.pl Książka daje genialny wgląd w zakulisowe działania w Formule 1, przedstawiając różne role odgrywane w tym świecie. Ogromne wrażenie robi złożoność procesów z pozoru prostych, lecz jednocześnie niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania zespołu. Moim faworytem jest oczywiście rozdział o kierowcy esportowym, w którym obecny mistrz świata rewelacyjnie opisuje to, czym zajmuje się na co dzień. Ta książka to must have dla zagorzałych fanów F1. Tomasz Poradzisz, kierowca esportowy F1 BIOGRAM GILES RICHARDS Od ponad dwudziestu lat dziennikarz „The Guardian” i „The Observer”. Fascynuje się wyścigami samochodowymi, a od ponad dziesięciu lat pisze o Formule 1. Swój unikatowy dostęp do wewnętrznego kręgu ludzi związanych z F1 wykorzystał, aby opowiedzieć historie osób, które sprawiają, że królowa motorsportu jest tak wyjątkowa
Album prezentuje 100 najpiękniejszych, a zarazem najbardziej fascynujących samochodów. Książka zabierze Czytelnika w ekscytującą podróż po historii motoryzacji, dostarczając nie tylko wielu emocji i wrażeń, ale także wiedzy o samochodach, które niegdyś królowały na szosach. Fascynaci są zgodni: jazda nimi wciąż robi wrażenie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?