To praktyczna publikacja dla kierowców zawodowych, przewoźników i osób odpowiedzialnych za transport. Autorzy wyjaśniają, jak przebiega kontrola Inspekcji Transportu Drogowego, jakie dokumenty należy posiadać, jakie są prawa i obowiązki podczas kontroli oraz jak unikać najczęstszych błędów skutkujących mandatami czy karami administracyjnymi. Książka zawiera przykłady z realnych sytuacji, wzory dokumentów i aktualne przepisy, które pomogą pewnie i bez stresu przejść każdą kontrolę.
"SMART PARKINGI. Innowacje w zarządzaniu przestrzenią miejską" to nowoczesna publikacja, która odpowiada na jedno z najważniejszych wyzwań współczesnych miast - problem parkowania. Książka w przystępny sposób przedstawia koncepcję smart parkingów jako innowacyjnego rozwiązania, które łączy technologie z zarządzaniem przestrzenią miejską, poprawiając efektywność wykorzystania miejsc parkingowych i podnosząc komfort życia mieszkańców. Autorki omawiają rozwój systemów parkingowych, prezentując zarówno teoretyczne podstawy, jak i praktyczne przykłady z wykorzystaniem nowoczesnych technologii - od inteligentnych sensorów po aplikacje mobilne i integrację z transportem publicznym.Publikacja zawiera również wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w trzech polskich miastach: Krakowie, Nowym Sączu i Bochni, które ukazują rzeczywiste potrzeby mieszkańców oraz proponują kierunki niezbędnych usprawnień. Jest to cenne źródło wiedzy dla badaczy, studentów, urbanistów, samorządowców i wszystkich zainteresowanych rozwojem miast oraz poszukujących zrównoważonych, efektywnych rozwiązań w zakresie zarządzania przestrzenią miejską.
To kompleksowy poradnik dla osób zainteresowanych technologiami pojazdów elektrycznych – od użytkowników po przedsiębiorców i samorządy. Książka omawia podstawy działania aut elektrycznych, infrastrukturę ładowania, aspekty prawne oraz ekonomiczne korzyści. Autorzy prezentują przykłady wdrożeń, omawiają trendy rynkowe i wyzwania związane z eksploatacją, a także podpowiadają, jak przygotować się na rozwój elektromobilności w Polsce i na świecie. To praktyczne kompendium wiedzy, które łączy teorię z realnymi przykładami.
Historia outsidera, który został hegemonem Formuły 1! Oto opowieść o tym, jak marzyciel bez kompleksów wtargnął do uniwersum najbardziej wymagającego i zespołowego sportu na świecie i zdominował tory królowej motorsportu na niespotykaną dotąd skalę. Dietrich Mateschitz działał w myśl zasady „nie ma ryzyka, nie ma zabawy” – przejął upadającego Jaguara i przeobraził go w najbardziej bezkompromisową ekipę w dziejach F1. Ben Hunt w efektowny sposób pokazuje, jak wizja, determinacja i odwaga austriackiej stajni zmieniła oblicze Formuły 1. Każda strona tej książki to jazda na pełnym gazie, od pierwszych Grand Prix z udziałem Davida Coultharda czy Marka Webbera przez pozyskanie z McLarena Adriana Neweya i mistrzowską passę Sebastiana Vettela aż po spektakularną erę panowania Maxa Verstappena. Rozwijając skrzydła to bilet do niedostępnego świata Red Bull Racing, świata, w którym liczą się tylko innowacyjne technologie, adrenalina, zawrotne prędkości, bezwzględna rywalizacja, pobite rekordy i trofea. To opowieść tak ekscytująca, jak ostatnie okrążenie wyścigu, którego stawką jest mistrzowski tytuł. *** Potęga Red Bull Racing chwieje się w posadach, więc tym bardziej warto poznać nietypowe dzieje tego zespołu. Od wesołych początków w roli padokowych klaunów po bezwzględną dominację w wyścigowym świecie – przez dwie dekady wzlotów i upadków pędzimy w rockandrollowym rytmie, a naszymi przewodnikami są ludzie, którzy własnoręcznie tworzyli historię ekipy. Mikołaj Sokół Historia zespołu Red Bull Racing w Formule 1 jest fascynująca. Na początku nie byli traktowani poważnie przez doświadczonych rywali, których bardzo szybko zaczęli pokonywać. Producent napojów energetycznych stworzył jeden z najbardziej utytułowanych zespołów w historii, lepszy niż ekipy znanych producentów samochodów. Dzięki tej książce można prześledzić 20 lat historii zespołu Red Bull w F1, poznać jego najważniejszych pracowników i kierowców, a także zakulisowe anegdoty. Karol z Cyrk F1 Po odejściu Daniela Ricciardo w 2018 roku Red Bull Racing nie potrafi znaleźć kierowcy, który dorównałby Maxowi Verstappenowi. Pomimo problemów z obsadą drugiego fotela zespół pozostaje dominującą siłą w F1, łącząc brawurę, innowacje i wolę zwycięstwa. Roksana Ćwik ŚwiatWyścigów.pl Brawurowa opowieść o 20 latach Red Bulla w F1. Książka Rozwijając skrzydła odsłania kulisy triumfów, rywalizacji i rewolucji technicznych na najwyższym poziomie ścigania – od debiutu po dominację z Maxem Verstappenem. Poznaj od kuchni jedną z najciekawszych ekip F1 w historii. Łukasz Godula Wyprzedź Mnie! - f1wm.pl BIOGRAM BEN HUNT Dziennikarz z 20-letnim stażem, który zajmuje się światem motorsportu od ponad dekady. Autor dwóch bestsellerów "Sunday Timesa", korespondent F1 z ramienia „The Sun”, współprowadzący podcast Inside the Piranha Club i główny publicysta magazynu „Autosport”. Mieszka i pisze w Anglii.
Druga część bardzo bogato ilustrowanej dwutomowej monografii poświęconej samochodom osobowym i dostawczym marki koda produkowanym w latach 19912025. Opisano w niej samochody wytwarzane seryjnie oraz prototypy i modele studyjne, w tym historię ich powstania i rozwoju konstrukcji oraz najistotniejsze szczegóły techniczne, informacje eksploatacyjne i ciekawostki związane z prezentowanymi modelami. Uwzględniono samochody marki koda nie tylko produkowane w Europie, lecz także wytwarzane w Chinach, Indiach i Rosji. Opisy pojazdów zilustrowano blisko 380 zdjęciami, często dotychczas niepublikowanymi. W tej publikacji ujęto modele samochodów osobowych i dostawczych napędzanych silnikami spalinowymi oraz pojazdów hybrydowych i elektrycznych marki koda. Odbiorcy: miłośnicy motoryzacji, hobbyści oraz wszyscy zainteresowani samochodami osobowymi i dostawczymi marki koda.
31 grudnia 2020 r. w krajach Unii Europejskiej zaczęło formalnie obowiązywać europejskie prawo dla dronów. Stosunkowo jasne i zrozumiałe polskie przepisy, obowiązujące nieprzerwanie od 2013 r., zastąpiły obszerne, dość skomplikowane i niejednoznaczne zapisy rozporządzeń unijnych, których treść opracowała EASA – Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego. Niniejsza monografia jest próbą usystematyzowania podstaw prawa europejskiego dla dronów w sposób, który będzie zrozumiały dla wszystkich – również dla osób, które jeszcze nie miały okazji „mieć drona w rękach”. Znaczną część materiału poświęciłem również kwestiom praktycznym – zarówno przygotowaniom do pierwszych lotów, jak i późniejszej eksploatacji drona i jego podzespołów. Mam nadzieję, że trud i czas włożony w stworzenie tej publikacji przyczynią się do lepszego zrozumienia zasad lotów, a tym samym do bezpieczniejszego i legalnego korzystania z dronów w przestrzeni powietrznej. Jednocześnie zdaję sobie sprawę z dynamiki zmian zachodzących w tej branży, które to zmiany nie omijają prawa i zasad lotów. Niemniej pewne zasady pozostaną już niezmienne, a w przypadku tych, które prawdopodobnie ulegną modyfikacji, zostało to podkreślone w treści ze wskazaniem, gdzie szukać ewentualnych aktualizacji.
ze Wstępu
Michał Zawadzak – ur. 1983 r. w Lublinie, absolwent krakowskiej Akademii Górniczo-Hutniczej na Wydziale Matematyki Stosowanej. Zamieszkały w Krakowie. Od najmłodszych lat miłośnik lotnictwa. Od 2014 r. twórca i redaktor portalu internetowego „Świat Dronów". Zawodowo związany z dronami jako instruktor i właściciel ośrodka szkoleniowego dla pilotów dronów (od 2016 r.), autor licznych artykułów dotyczących bezzałogowców, publikowanych m.in. w raportach „Rynek dronów w Polsce", w magazynie „Polityka”, w „Biuletynie bezpieczeństwa ULC”. W 2022 r. współpracował przy wdrożeniu w Polsce pierwszych długodystansowych transportów medycznych przy pomocy dronów. Od 2024 r. pełni funkcję sekretarza Polskiej Izby Systemów Bezzałogowych. Specjalista ds. prawa lotniczego i niezależny konsultant wspierający firmy we wdrażaniu systemów BSP do swoich działalności.
Książka, jakiej jeszcze nie było! W oparciu o blisko 200 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię zmotoryzowania Wojska Polskiego w 4 strukturach organizacyjnych: * Samochody osobowe Armii II Rzeczpospolitej. Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek samochodów osobowych, których używali nasi żołnierze podczas wojny polsko–bolszewickiej. Opisujemy również rozwój wojskowej motoryzacji do wybuch II wojny światowej. * Samochody osobowe używane przez Armię Krajowa w czasie okupacji. To temat prawie zupełnie nieznany. Armia Krajowa używała kilkuset samochodów osobowych. * Samochody osobowe Polskich Sił Zbrojnych w latach 1939 – 1947. Samochody francuskie, angielskie, amerykańskie, kanadyjskie oraz spora liczba aut zdobycznych – wszędzie tam, gdzie służyli polscy żołnierze – m.in. Francja, Wielka Brytania, Armia Polska na Wschodzie, 2 Korpus Polski. * Samochody osobowe Ludowego Wojska Polskiego w latach 1943 – 1950. Do niedawna temat zupełnie nieznany. Warto wiedzieć, że pierwszych latach po zakończeniu wojny 80% samochodów osobowych Ludowego Wojska Polskiego były to pojazdy amerykańskie. W omawianym okresie żołnierze z orzełkiem na czapce używali ponad 150 marek samochodów osobowych i osobowo-terenowych – etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobycznych (w czasie wojny). Pierwszy raz o tym wszystkim można przeczytać jednej książce!
Jedziemy na wczasy! W przyczepie kempingowej N-126 mamy nawet dwie składane kanapy, szafę i kuchenkę gazową. Doczepimy ją do naszego niezastąpionego Polskiego Fiata 125p. Jeszcze tylko obowiązkowy przystanek na CPN-ie i w drogę! Zapisaliśmy się już na listę i czekamy na losowanie nowiutkiego malucha dla mamy. Osobiście marzę o Polonezie, bo w czasopiśmie „Motor” przeczytałem, że będzie miał welurową tapicerkę. Mam nadzieję, że okaże się łatwy w naprawie, bo tata zawsze powtarza, że trzeba umieć samochód naprawić pod blokiem. Chciałbym też zobaczyć na żywo Mikrusa w wersji kabriolet, o którym opowiadał wujek. Jego głowa to prawdziwa kopalnia ciekawostek. Wspominał np., że Egipcjanie montują u siebie naszego Żuka pod nazwą Ramzes. Po drodze na wymarzone wakacje mijamy „Autosana”, gdzie Zdzisław Beksiński projektował nadwozia. Pewnie się domyślacie, że polska motoryzacja to moja pasja… A Twoja? Wybierzesz się z nami w tę sentymentalną podróż do lat Twojej młodości lub czasów, które znasz jedynie z opowieści? W jednym z rozdziałów przenosimy się do 1925 roku, kiedy prototypowy CWS T1 wziął udział w Rajdzie Automobilklubu Polski. W innym ukryta jest odpowiedź, co oznacza liczba 20 w oznaczeniu Stara. Na kolejnych stronach poznajemy m.in. siedem niezwykłych córek, których posagi uratowały przełomowe przedsięwzięcie, i historię Junaka, również w zaskakującej wersji dla MO. Daj się porwać historii polskiej motoryzacji tym razem opowiedzianej w niezwykłym sekretowym klimacie przez wybitnego znawcę tematu Zdzisława Podbielskiego.
W naszym atlasie prezentujemy blisko 120 samochodów uznawanych z rożnych powodów za pojazdy kultowe. Niektóre zapisały się astronomicznymi liczbami wyprodukowanych egzemplarzy lub długim okresem produkcji, inne osiągnięciami sportowymi lub niepowtarzalnym stylem. Nie brakuje rodzimych konstrukcji, dominujących przed 1989 r. na naszych drogach, a osobny rozdział poświęcony jest także ciekawym polskim prototypom, które zaletami niekiedy przewyższały produkowane na licencji auta.Nasz atlas to:wygodny, kieszonkowy format,historie wszystkich opisywanych samochodów,podstawowe dane, obejmujące m.in. lata produkcji, liczbę egzemplarzy, wymiary i wagę oraz stosowane silniki,ciekawostki o każdym prezentowanym aucie,około 400 fotografii
Instruktor nauki jazdy - poznaj od środka ten zawód wysokiego ryzykaNa lewym fotelu - kursanci. Mimo zdanego egzaminu teoretycznego często nie radzą sobie z podstawowymi rzeczami: nie potrafią ustawić fotela czy lusterek, nie znają znaków drogowych ani przepisów ruchu. Bardziej niż na wskazówkach instruktora polegają na radach innych lub na tym, co im się wydaje. Jedyny ich cel: uzyskanie dokumentu uprawniającego do prowadzenia pojazdu.Na prawym fotelu - instruktorzy. Przepracowani, żywiący się tym, co kupią szybko na stacji benzynowej. Często zmuszeni do dorabiania w innym miejscu, a jednocześnie wciąż w gotowości, aby w każdej chwili wcisnąć hamulec. Cierpliwie powtarzający te same frazy. Wykazujący się empatią i zrozumieniem wobec różnych osobowości i zachowań. Odpowiedzialni za bezpieczeństwo kursantów. Ich cel: wyszkolić kierowcę, który nie będzie stwarzał zagrożenia dla ruchu drogowego.Poznaj ten świat oczami instruktorki, której cierpliwość niejednokrotnie jest wystawiona na próbę, wyczyny kursantów śnią jej się po nocach, a dawka tragikomizmu w pracy zdecydowanie wykracza poza normę.Przygotuj się na szczerą i prawdziwą opowieść: nie tylko o tym, jak kształci się w Polsce kierowców, lecz także jak wyglądają realia pracy osoby, która spędza godziny na prawym fotelu elki. To pierwszy fabularyzowany reportaż o tym środowisku.Agnieszka Gałuszka jest instruktorem nauki jazdy, a także przyszłą panią psycholog. Pasjonuje się motoryzacją i fotografią, dzięki czemu wcześniej spełniała się jako dziennikarka motoryzacyjna. W wolnych chwilach cieszy się aromatyczną kawą i spacerami ze swoimi psami. Wie, że stres to naturalna część nauki jazdy. Zwłaszcza dla instruktora.
AlbumSamochody w PRL-uoferuje powrót do przeszłości, do świata Polmozbytu i PEWEX-ów - jedynych miejsc, gdzie można było wówczas kupić wymarzone cztery kółka. Tym razem nie potrzeba jednak talonów, bonów towarowych i waluty wymienialnej... archiwalne fotografie, kadry z kultowych polskich seriali oraz legendarne niemal historie pierwszych konstrukcji warszawy, wartburga, poloneza i jelcza wskrzeszą nastrój. Opisy stosowanych nowinek technicznych, historie zdobywania poszczególnych licencji na samochody montowane w duchu nakazu zmotoryzowania narodu polskiego pokazują, że właściwie na przekór narodziło się w kraju wielu znakomitych inżynierów oraz innowacyjnych myśli, które z powodzeniem eksportowano poza granice, a które dziś wzbudzają podziw.
Motocykleto album prezentujący siedemdziesiąt uznanych modeli motocykli. W książce omówiono motocykle enduro, turystyczne, sportowe, cruisery, naked bake, wojskowe, a także skutery oraz popularne motocykle PRL. Każdy moduł przedstawia krótką historię powstania danego modelu, jego dane techniczne, wymiary, masę oraz osiągi. Całość wzbogacona jest licznymi zdjęciami.
Wraz z rozwojem i postępem technicznym w przemyśle maszynowym rosną wymagania dotyczące dokumentacji technicznej, powodując konieczność stosowania różnych rodzajów i odmian rysunków technicznych.Wyraźne są przy tym tendencje do ujednolicenia zasad i przepisów rysunku technicznego maszynowego, elektrycznego i architektoniczno-budowlanego, co znajduje odzwierciedlenie w ciągłym uaktualnianiu tych przepisów i normalizowaniu ich w skali międzynarodowej.W książce podano zbiór najważniejszych informacji z dziedziny rysunku technicznego opracowany z uwzględnieniem Polskich Norm. Omówiono szczegółowo zasady rysunku maszynowego oraz podano wiadomości z rysunku elektrycznego, architektoniczno-budowlanego i chemicznego dla mechaników, a także zasady gospodarki rysunkowej.Treść książki uzupełniono licznymi przykładami rysunków opracowanych zgodnie z obowiązującymi przepisami [wydanie XXVII z aktualnym spisem norm (stan: maj 2025)].Książka jest przeznaczona dla:studentów wyższych uczelni technicznych,uczniów szkół technicznych,personelu inżynieryjno-technicznego zakładów przemysłowych,biur konstrukcyjnych i projektowych.
Nikt już nie pamięta, od kiedy za Janem Kwilmanem poszła fama Pierwszego Harleyowca Rzeczypospolitej, ale było to bardzo dawno temu.To historia 50-ciu lat życia człowieka w siodle Harleya, który dzięki swojej pasji i fascynacji motocyklami, doszedł od motorynki do własnego, najsłynniejszego i największego salonu Harleya-Davidsona w Polsce.To opowieść inna niż wszystkie, wręcz godna scenariusza filmowego. Odnajdziesz w tej historii nie tylko przyczyny zarażenia się motocyklizmem czy tworzenia pierwszych ruchów motocyklowych w Polsce, ale również przepłyniesz przez czasy siermiężnego komunizmu z próbą zwerbowaniaJana przez SB, pracą na saksach, służbą mundurową w stanie wojennym, tajemnice życia dyplomacji, ale także przez historię, zdradzającą kulisy interesów Harleya i koligacje ze słynnym klubem motocyklowym Hells Angels MC.Kobiety, alkohol, muzyka, skandale i zloty motocyklowe na całym świecie. Wybuchy i pożary. Przygody w śniegu i deszczu. Śmiech i zaskoczenie.Ta książka to w pełni rockandrollowa jazda bez trzymanki, w której odnajdziesz cząstkę siebie.Jan Kwilman jest tylko jeden!
W oparciu o 170 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię 75 marek motocykli Wojska Polskiego z lat 1918 – 1950 -etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobycznych (w czasie wojny). Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek motocykli zdobytych w czasie I wojny światowej i używanych przez naszych żołnierzy podczas wojny polsko–bolszewickiej. Opisujemy rozwój wojskowej motoryzacji w latach 1918-1939. Piszemy o motocyklach używane przez Armię Krajowa i inne organizacje konspiracyjne w czasie okupacji. To temat prawie zupełnie nieznany, a warto zdać sobie sprawę, że Armia Krajowa używała dużej liczby motocykli (niektóre zdobywano bezpośrednio przed akcjami i zaraz po nich porzucano). W Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w latach 1939 – 1947 etatowym wyposażeniem były motocykle francuskie, angielskie i amerykańskie. Użytkowana była też spora liczba motocykli zdobycznych. Motocykle Ludowego Wojska Polskiego w latach 1943 – 1950 to do niedawna temat zupełnie nieznany i niechętnie poruszany ze względu na fakt, że w pierwszych latach po zakończeniu wojny większość motocykli LWP stanowiły amerykańskie Harleye-Davidsony WLA. Do 1990 roku była to prawda niewygodna. Pierwszy raz o tym wszystkim można w przeczytać jednej książce!
Odwieczne marzenie o lataniu rozpalało wyobraźnię wielu romantyków i wizjonerów nie tylko we Francji, w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych, lecz także na ziemiach polskich. Powstawały śmiałe projekty "latających smoków", niedoskonałych statków powietrznych (fascynujących, choć niewiele przypominających dzisiejsze samoloty), a nawet skrzydeł, na których uznawani za szaleńców pasjonaci podejmowali pierwsze próby lotu. Aż wreszcie w 1910 r. w niesprzyjających warunkach politycznych i przy wykorzystaniu skromnych środków finansowych rodzimym konstruktorom udało się zbudować pierwszy w pełni udany polski samolot. Ponad sto lat po tym osiągnięciuw przystępny i nowatorski sposób w niniejszej książce opisujemy najważniejsze wydarzenia z historii lotnictwa w Polsce.
Zajrzyj do padoku ekipy Mercedes-AMG PETRONAS F1!
Napięcie towarzyszące przedsezonowym testom. Emocje weekendów wyścigowych. Kulisy najważniejszych wydarzeń, jak wyścigi na Silverstone i w Monako, ale także pierwszego w historii Grand Prix Las Vegas. Ta książka to unikatowy wgląd w realia funkcjonowania jednego z najbardziej utytułowanych zespołów w historii Formuły 1. Matt Whyman w sezonach 2023 i 2024 na co dzień towarzyszył Lewisowi Hamiltonowi i George’owi Russellowi, a także szefowi zespołu Toto Wolffowi oraz jego specjalistom. Dzięki bezprecedensowemu dostępowi na wyłączność do zespołu, a także niepublikowanym dotąd zdjęciom autor przedstawia drogę pokonywaną przez Srebrne Strzały, które stają właśnie przed największym wyzwaniem w historii: walką o powrót na szczyt. Brutalnie szczera, nietuzinkowa i pełna niesamowitych anegdot. To idealna lektura dla fanów serialu Formuła 1. Jazda o życie oraz dla wszystkich kibiców, którzy nie mają dość zakulisowej wiedzy o najszybszym sporcie świata.
Gdyby tak zamienić się w muchę i usiąść obok Toto Wolffa w garażu Mercedesa, zajrzeć do po - koju odpraw i posłuchać rozmów kierowców z inżynierami, wlecieć do tajnych pomieszczeń siedziby zespołu i podpatrzeć, jak pracuje najno - wocześniejszy symulator... Cóż, wystarczy sięgnąć po tę książkę. Jej autor uzyskał bezprecedensowy dostęp do jednej z największych ekip F1 i zabiera nas za kulisy tej ogromnej organizacji. Co jesz - cze ciekawsze, Mercedesa od kuchni poznajemy w chwilach poważnego kryzysu, czyli w trudnym sezonie 2023. Mikołaj Sokół Sezony 2023 i 2024 były trudne dla Mercedesa, bo zespół nie liczył się w walce o tytuły mistrzowskie. Jak wyglądało to od środka, pokazuje Matt Whyman, który przez 18 miesięcy miał pełen dostęp do zespołu. Dzięki jego książce dowiadujemy się, jak Mercedes funkcjonuje oraz co musiał zmienić, próbując wrócić na szczyt. Nie brakuje tu także zakulisowych historii, anegdot czy rozmów z ludź - mi pozostającymi zwykle w cieniu. To książka dla wszystkich, nie tylko fanów zespołu. Karol z CyrkF1 Ta książka pokazuje, jak naprawdę wygląda życie w naszym zespole. Jej autor otrzymał wyjątkowy dostęp do naszych codziennych realiów. Nikt nie był tak blisko tego, co dzieje się za kulisami. Toto Wolff, szef Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team W świecie motorsportu jeszcze nikt nigdy nie otrzymał tak szerokiego dostępu do zespołu startującego na tym poziomie. Will Buxton, autor książki Grand Prix. Wszystko, co trzeba wiedzieć o Formule 1
BIOGRAM Matt Whyman Wielokrotnie nagradzany autor powieści i książek z gatunku literatury faktu. Jest współautorem książek postaci ze świata sportu i popkultury, jak Gareth Southgate, Matthew Syed, Billy Connolly czy sir David Attenborough.
Od Fiata po Juventus, media i władzę Prawdziwa historia rodziny, która ukształtowała Włochy XX wieku! Dynastia. Władza. Upadek. Agnelli – rodzina, która nie tylko stworzyła motoryzacyjne imperium, lecz także przez stulecie trzymała w rękach ekonomiczne i polityczne losy całych Włoch. Za kulisami największych włoskich marek – Fiata, Ferrari, Juventusu – stała jedna rodzina, której ambicje wykraczały daleko poza biznes. Od wizjonerskiego Giovanniego, twórcy pierwszej włoskiej potęgi motoryzacyjnej, przez legendarnego Gianniego, symbol włoskiego stylu i la dolce vita, po współczesnego spadkobiercę Johna Elkanna – ich decyzje kształtowały losy narodu. Ale za fasadą bogactwa i władzy kryje się historia namiętności, zdrady i osobistych tragedii. Charyzmatyczne kobiety: Virginia – arystokratka, która walcząc o opiekę nad dziećmi, nie wahała się interweniować u Mussoliniego; olśniewająca Marella – muza Capotego i ikona stylu; oraz Margherita, której bunt doprowadził do rozbicia rodzinnego imperium. Przetrwali wojny światowe, faszyzm i terror Czerwonych Brygad, ale czy zdołali ocalić samych siebie? Nagłe śmierci, samobójstwa, uzależnienia i bezwzględna walka o władzę – oto prawdziwa cena za potęgę. Imperium Agnellich to porywająca opowieść o jednej z najpotężniejszych europejskich dynastii, której historia jest równie fascynująca, co mroczna.
Historia Jelcz Rally 1986-1996
Nowa książka Wojciecha Połomskiego pt. „Historia Jelcz Rally 1986-1996”, to szczegółowy, liczący 608 str. tom będący opisem największej imprezy rajdowej organizowanej w latach 80. i 90. ub. wieku w Europie Środkowo-Wschodniej.
Początkowo była ona przeznaczona początkowo dla samochodów ciężarowych. Szybko formułę rajdu poszerzono o rywalizację samochodów osobowo-terenowych i motocykli. Rajd rozgrywany był na Dolnym Śląsku, ze startem i metą w Jelczu-Laskowicach, przed siedzibą Jelczańskich Zakładów Samochodowych. Były one od początku głównym organizatorem rajdu, ale w latach 90. rolę tę przejął Automobilklub Dolnośląski. Impreza cieszyła się dużą popularnością i miała charakter międzynarodowy. Początkowo startowały w niej zespoły z Polski, Czechosłowacji ZSRR i NRD. Po 1990 r. dołączyło liczne grono rajdowców z Europy Zachodniej.
Tekst ilustruje kilkaset zdjęć i mapek kolejnych edycji rajdu.
Takiej książki jeszcze nie było! Dowiesz się z niej, co samochody lubią, a za czym nie przepadają, jak są zbudowane czy co robią przez całe życie. Wehikuł czasu zabierze cię w podróż w przeszłość, aż do epoki dinoaut, oraz w przyszłość Przyjrzysz się pracy projektantów, poznasz niezwykłe wyścigówki, odwiedzisz wielkie samochodowe miasto, zajrzysz do szkoły dla aut, parku samochodowego i na targi. Ale uwaga! Między faktami mogło się zaplątać trochę plotek choć przecież w każdej plotce jest ziarenko prawdy.Artur Nowicki jako chłopiec marzył, żeby zostać pilotem, dlatego najczęściej rysował samoloty. Później chciał być czołgistą i zaczął rysować same bitwy pod Studziankami. Myślał też o karierze krawca, ale nic z tego nie wyszło. Tata łamał sobie głowę, co z niego wyrośnie, a mama często mówiła, że chyba ksiądz, lecz nieznane są źródła tego pomysłu.Ostatecznie ukończył szkołę średnią jako mechanizator rolnictwa. Nie zdążył jednak popracować w zawodzie, bo zrozumiał, że to, co lubi najbardziej, to malowanie. Dlatego zdecydował się na studia na Wydziale Wychowania Artystycznego WSP w Częstochowie (obecnie Akademia Jana Długosza). W 1993 roku otrzymał dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Jerzego Filipa Sztuki. Od ponad dwudziestu lat tworzy ilustracje do czasopism i książek dla dzieci. Organizuje i prowadzi spotkania oraz warsztaty twórcze dla dzieci i młodzieży. Mieszka z rodziną na wsi. Spędza dużo czasu w pracowni, gdzie wymyśla i rysuje bohaterów kolejnych książek.Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?