KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

Okładka książki Strategia sukcesji władzy i własności w spółkach rodzinnych notowanych na Giełdzie Papierów Wartości
zapowiedź

44,90 zł 37,02 zł


W ostatnich trzech dekadach problematyka przedsiębiorczości rodzinnej jest podejmowana przez coraz liczniejsze grono badaczy, także w Polsce, a jej znaczenie wyraźnie wzrosło. Mimo zidentyfikowania przez środowisko naukowe wielu zmiennych opisujących specyfikę funkcjonowania tej grupy podmiotów gospodarczych, dużo kwestii nadal wymaga pogłębionych eksploracji. Jedną z nich stanowi strategia sukcesji w szczególności w odniesieniu do spółek rodzinnych, których akcje notowane są na rynku kapitałowym. W prezentowanej książce skoncentrowano się więc na diagnozie strategii sukcesji władzy i własności w spółkach rodzinnych notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Niewiele publikacji dotyczy wyłącznie podmiotów rodzinnych, których akcje notowane są na rynku kapitałowym. Ponadto w trakcie przeprowadzania badań autorka dostrzegła brak opracowań naukowych diagnozujących sytuację sukcesji w polskich spółkach rodzinnych, których akcje są przedmiotem obrotu na rynku kapitałowym. W monografii przedstawiono zarówno szerokie ujęcie teoretyczne funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych, ze szczególnym uwzględnieniem strategii sukcesji, jak i wnikliwą analizę badań empirycznych we wskazanym zakresie wzbogaconą wnioskami autorki.
Okładka książki Pokolenia wobec wartości i zagrożeń współ. org.
zapowiedź

39,90 zł 32,90 zł


Prezentowana monografia to opracowanie komplementarne względem czysto teoretycznych pozycji dotyczących zarządzania generacyjnego, zarządzania wiekiem, zarządzania różnorodnością czy zarządzania zróżnicowanymi zespołami w organizacji. Dzięki ujęciu interdyscyplinarnemu ukazano w niej wiele aspektów związanych ze stosunkiem pokoleń wobec wartości i zagrożeń, przed którymi stoją współczesne organizacje. Publikacja jest kierowana do naukowców i studentów, a także do pracodawców, menadżerów, osób odpowiedzialnych za HR, instytucji szkoleniowych, instytucji otoczenia biznesu oraz innych podmiotów zainteresowanych zarządzaniem pracownikami zróżnicowanymi wiekowo. Stanowi aktualną próbę refleksji nad tematyką różnorodności pokoleniowej pracowników z perspektywy utrzymania i zwiększania jej w organizacji.
Okładka książki Kapitał ludzki w organizacji opartej na wiedzy

40,01 zł 34,19 zł


Współczesne organizacje funkcjonują w bardzo dynamicznym, zmiennym, określanym jako turbulentne, otoczeniu. Niesie to szereg konsekwencji dla zarządzania tym organizacjami, w szczególności zaś dla zarządzania najcenniejszym zasobem tych organizacji – kapitałem ludzkim. Konieczna jest redefinicja starych modeli zarządzania ludźmi. Przetrwanie i rozwój organizacji funkcjonujących w gospodarce opartej na wiedzy w dużej mierze zależy od docenienia ludzi będących właścicielami wiedzy. Istotne jest zwrócenie uwagi na konieczność przekształceń tradycyjnych organizacji w organizacje uczące się, czyli takie, które nie tylko korzystają z dostępnej wiedzy, ale również ją kreują, transmitują i przetwarzają. Biorąc pod uwagę fakt, że to zatrudnieni w organizacjach są właścicielami wiedzy (zarówno tej jawnej, jak i ukrytej) – ważne staje się odpowiednie ich traktowanie oraz docenienie. Od tego bowiem zależy, czy posiadana przez nich wiedza będzie stanowiła istotny zasób.
Okładka książki Dylemat przełomowej innowacji
nowość

59,00 zł 50,42 zł


Książka ta ma pomóc menedżerom zrozumieć istotę przełomowej innowacji i to, jak na nią reagować. Znajdziecie w niej opis narzędzi, które pozwalają pojąć, jakie są źródła tego zjawiska i jak sobie z nim radzić. Przesłanie książki jest następujące: istnieją dowody na to, że przełomową innowacją da się zarządzić, jednakże proste recepty - jak choćby zalecenie, by zacząć kreować innowację wewnątrz własnej organizacji zanim zmusi nas do tego konkurencja - rzadko okazują się skuteczne. Za to rozwijanie produktów metodą prób i błędów rodem z epoki przedchristensenowskiej wciąż zdaje się działać w świecie pełnym przełomów. Chaos i wątpliwości zostaną rozwiane, a menedżerowie zyskają szansę zmiany nastawienia i przyjęcia, przynajmniej do pewnego stopnia, kontroli nad przyszłością ich biznesów. Chciałbym zamienić niepohamowany lęk w ostrożną nadzieję. To nie jest książka, która ma pogrzebać ideę przełomowej innowacji. Ma on pomóc jej się odrodzić i utrzymać ikoniczny status. Z przedmowy
Okładka książki Menedżer samuraj.
nowość

59,00 zł 48,65 zł


Honor Uczciwość Odwaga Szacunek Zdecydowanie Spokój Dyscyplina Uprzejmość Czy te wartości, typowe dla samurajów, mają zastosowanie w zarządzaniu? Reinhard Lindner – przedsiębiorca, doradca biznesowy, trener rozwoju osobistego i mistrz karate – adaptuje elementy kodeksu samurajów do realiów współczesnego biznesu. Udziela jasnych wskazówek, w jaki sposób z sukcesem podejmować decyzje, negocjować i zarządzać firmą według reguł, których przestrzeganie zapewniało samurajom społeczne uznanie i szacunek. Jakie jest najistotniejsze przesłanie tej książki? Co chcę wam w niej przekazać? Chodzi przede wszystkim o to, abyście za pomocą narzędzi w niej opisanych rozwinęli w sobie instynkt pozwalający podejmować właściwe decyzje. Dziś, bardziej niż kiedykolwiek, przedsiębiorstwa potrzebują autentycznych menedżerów, a nie takich, którzy sprawdzają się tylko w dobrych czasach. W cenie jest kadra zarządzająca, która potrafi wyczuć, co może popchnąć przedsiębiorstwo do przodu, i zdecydowanie działać. Właśnie zdecydowanie było tym, co cechowało samurajów i sprawiało, że byli gotowi walczyć o jakąś sprawę, nawet jeśli musieli złożyć w ofierze własne życie. Z tekstu
Okładka książki Ekonomiczno - społeczne aspekty ergonomii

35,70 zł 30,51 zł


Autor przedstawił zagadnienia z zakresu ergonomii, ekologii człowieka, inżynierii środowiska oraz kształtowania i zarządzania warunkami pracy. Stosowanie zasad ergonomii w zarządzaniu zespołami ludzkimi to doskonała inwestycja w człowieka, która daje możliwość właściwego wykorzystania jego wysiłku w pracy, co przekłada się na konkretne wyniki ekonomiczne każdego przedsiębiorstwa.
Okładka książki Samsung Rising

69,00 zł 56,89 zł


Samsung Rising
Okładka książki Digital Minimalism

49,95 zł 41,18 zł


Cut down on screen time and get your technology use in check The urge to pick up our phones every few minutes has become a nervous twitch that shatters our time into shards too small to be present. Our addiction to tech leaves us feeling exhausted and overwhelmed. But it doesn't have to be that way. In this timely book, professor Cal Newport shows us how to pair back digital distractions and live better with less technology. Introducing us to digital minimalists -- the calm, happy people who can hold long conversations without furtive glances at their phones or obsessively document everything they eat -- Newport reveals how to live more intentionally in our tech-saturated world. By following a thirty-day 'digital declutter' process, you'll learn to: · Rethink your relationship with social media · Prioritize 'high bandwidth' conversations over low quality text chains · Rediscover the pleasures of the offline world Take back control from your devices and become a digital minimalist.
Okładka książki Wspieranie przedsiębiorczości przez instytucje otoczenia biznesu

37,80 zł 30,03 zł


Praca stanowi zwartą treściowo i kompleksową monografię poświęconą systemowi wspierania przedsiębiorczości w regionie. (…) Problematyka modelowego ujęcia wpływu instytucji otoczenia biznesu na wzrost poziomu przedsiębiorczości podmiotów gospodarczych nie jest wystarczająco omówiona w literaturze polskiej. Przeprowadzone badania i analiza literatury przedmiotu pozwalają rozszerzyć wiedzę w tym temacie. Praca stanowi autorskie, wartościowe ujęcie ważnego problemu ekonomicznego. Z recenzji dr. hab. Piotra Karpusia, prof. UMCS Praca stanowi obszerne, wieloaspektowe studium badawcze poświęcone problematyce wspierania przedsiębiorczości przez instytucje otoczenia biznesu w regionie o aspiracjach rozwojowych. Zaprezentowane (…) badania uzupełniają lukę w literaturze przedmiotu dotyczącą zagadnień instytucjonalnego wsparcia rozwoju przedsiębiorczości, ze szczególnym uwzględnieniem regionów słabiej rozwiniętych i równocześnie w większym stopniu korzystających ze środków polityki spójności UE. Walorem pracy jest wieloaspektowe, kompleksowe podejście do badanego zagadnienia, oparte na bogatym materiale empirycznym pochodzącym ze źródeł pierwotnych. Z recenzji dr. hab. Grzegorza Ślusarza, prof. URz
Okładka książki Strategie szachowych mistrzów w biznesie

49,00 zł 36,97 zł


Kiedy podejmować odważne decyzje? Kiedy tego nie robić? Co sprawia, że jedni odnoszą sukces, podczas gdy drudzy ledwo wiążą koniec z końcem? W jaki sposób budować strategie? Na 208 stronach znajdziesz nie tylko inspirujące przykłady strategii szachowych, ale też modele i narzędzia do budowania własnego planu. Z ich pomocą zbudujesz własną strategię sukcesu. Główny cel tej książki to zapoznanie Cię z strategiami, które sprawdzają się w szachach i które mogą być przeniesione do biznesu. W książce pokazuję reguły rządzące światem szachów i biznesu. Uczestnicy moich szkoleń twierdzą, że budowanie indywidualnej strategii, która jest spójna z celami, wizją, misją i strategią organizacji, to klucz do sukcesu. Dlatego w książce pokazałem, w jaki sposób wyznaczać strategie, które pomogą Ci wygrać z konkurencją. Książka odpowiada na szereg ważnych pytań. Przede wszystkim odpowiada na pytania: Dlaczego warto budować strategię? oraz: Kiedy i jak ją budować? To książka, która pokazuje szachy z zupełnie innej perspektywy. Biznes staje się coraz bliższy szachom i cieszę się, że masz w tym swój udział. Nie martw się, książka została napisana prostym (choć nie prostackim) językiem i okraszona jest ćwiczeniami, które pomogą Ci utrwalić pożądane nawyki.
Okładka książki Jak zarządzać sobą w czasie
nowość

49,00 zł 41,87 zł


Książka jest dedykowana każdej osobie, która pragnie zdobyć wiedzę na temat zarządzania swoim czasem. Autorka systematyzuje informacje z zakresu zarządzania czasem, porusza zagadnienia motywacji, procesu decyzyjnego i sukcesu.
Okładka książki Talk to Me
nowość

45,00 zł 39,35 zł


The next great technological disruption is coming. The titans of Silicon Valley are racing to build the last, best computer that the world will ever need. Whoever successfully creates it will revolutionise our relationship with technology – and make billions of dollars in the process. It is known as conversational AI. For years, computers that can speak and think like humans have been on the verge of becoming a reality. Now, James Vlahos introduces the researchers at Google, Amazon and Apple who are leading the way to a voice tech revolution. And he reveals how their discoveries will transform every sector of society – from revolutionising how we use the internet, to transforming our understanding of consciousness. Vlahos’s research leads him to one fundamental question: What happens when our computers become as articulate, compassionate, and creative as we are?
Okładka książki The Freelance Bible
nowość

73,00 zł 60,19 zł


You want to go freelance. You want to make your career work for you, on your terms and determined by your own definition of success. You want autonomy, flexibility and variety. But where do you start? In The Freelance Bible, award-winning entrepreneur and freelancer, Alison Grade, guides you through absolutely everything that you need to know to start your successful self-employed life. Starting from day one, she will help you develop your personal brand, pick up the financial essentials, grow your client base, manage your work-life balance, negotiate deals and value your time as you become more established. This is your complete guide to turning your talent into a fulfilling and sustainable career. 'Alison strikes an excellent and inspirational balance; sharing tips and advice that help you work out how to be secure in insecurity and ace the journey to becoming a freelancer' Alex Mahon CEO, Channel 4
Opakowanie 40 wskazówek ważnych dla kierownika rejestracji. Prawo, zarządzanie, obsługa pacjenta
nowość

89,00 zł 65,41 zł


Książka dostarcza kierującym rejestracjami medycznymi niezbędnej wiedzy dotyczącej dokumentacji medycznej, praw pacjentów, ochrony danych osobowych i udzielania świadczeń medycznych. Zawiera praktyczne porady dotyczące zarządzania pracownikami rejestracji oraz wyjaśnia najczęstsze problemy pojawiające się podczas obsługi pacjentów.
Opakowanie Vademecum dokumentacji w instytucjach kultury 2020
nowość

72,90 zł 53,57 zł


Utworzenie statutu instytucji kultury jest dopiero pierwszym krokiem na drodze właściwego dokumentowania zarówno czasu pracy, jak wynagrodzenia pracowników, a także obowiązków sprawozdawczych wobec organizatora. Skorzystaj z praktycznego komentarza, jak wypełniać różnego rodzaju umowy i formularze w instytucji kultury.
Okładka książki Shorter
nowość

73,00 zł 60,19 zł


Forget the old concept of the 9-5. Companies around the world are redesigning the work week to increase efficiency, health and happiness in their workers. A growing number of businesses are shortening their working week to address problems with low productivity, poor mental health and unequal working opportunities. Workers are still paid the same salary for a four-day week and the results are revolutionary. In Shorter, bestselling author Alex Pang studies these trailblazing businesses where managers are reporting their teams to be: - More creative in their problem solving - Happier and with lower stress and anxiety and cases of burn out - More productive Pang will reveal step by step, how they have gone about making these changes, the challenges and solutions and, most importantly, how you can do the same.
Okładka książki Znaczenie nowoczesnych technologii dla konkurencyjności przedsiębiorstw prowadzących gospodarkę maga

39,90 zł 32,90 zł


Nowoczesne technologie są obecnie ważnym elementem wspierającym rozwój przedsiębiorstw. Firmy są zainteresowane wprowadzaniem rozwiązań zwiększających efektywność działań i poprawiających jakość świadczonych usług. Praktyczne zastosowanie technologii stwarza nowe możliwości w osiąganiu przewagi konkurencyjnej, a w konsekwencji prowadzi do podniesienia zyskowności firm. Podjęte badania znajdują uzasadnienie szczególnie w dobie rozwoju i zmian zachodzących w procesach logistycznych. W publikacji zidentyfikowano problem związany z koniecznością odpowiedniego doboru urządzeń i aplikacji związanych z logistyką oraz możliwości jego rozwiązania. Rosnące wymagania klientów, silna konkurencja, poszukiwanie nowych rynków zbytu dla produktów i usług to tylko niektóre z ważnych wyzwań dla podmiotów gospodarczych. Nowoczesne technologie są szczególnie ważnym narzędziem wspierającym funkcjonowanie przedsiębiorstw, w których podejmuje się wiele złożonych operacji. Prowadzenie gospodarki magazynowej i związane z tym przechowywanie dóbr wymaga realizacji szeregu procesów wspieranych przez technologie. Wprowadzają one automatyzację w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa i w konsekwencji stopniowo zastępują zadania wykonywane w sposób manualny. Nowoczesne technologie i możliwy do osiągnięcia wzrost konkurencyjności wynikający z ich zastosowania stanowią więc istotny obszar zainteresowań zarówno firm, jak i współczesnych badaczy. Monografia jest odpowiedzią na bieżące potrzeby rynkowe, a jej głównym celem jest identyfikacja mechanizmów oddziaływania nowoczesnych technologii wykorzystywanych w przedsiębiorstwach prowadzących gospodarkę magazynową dla zwiększenia ich konkurencyjności.
Okładka książki Dopasowanie kompetencyjne człowieka do pracy
nowość

31,50 zł 23,15 zł


W psychologii wyróżnia się trzy możliwe przyczyny zadowolenia z pracy. Po pierwsze, środowisko. Jeżeli w pracy są jasno postawione cele, systematyczne wsparcie przełożonego i współpracowników, a także poczucie kontroli nad realizowanymi zadaniami – wówczas będziemy czuli się w niej lepiej. Po drugie, człowiek. Jeżeli pracownik posiada przykładowo wyższe kompetencje transferowalne, które dotyczą ogólnych relacji międzyludzkich i organizacji pracy własnej (potocznie nazwane kompetencjami „miękkimi”), to spostrzega swoją pracę bardziej pozytywnie niż pracownik o niskim poziomie tych kompetencji. Po trzecie, dopasowanie, czyli interakcja obu powyższych przyczyn. Twierdzi się, że „nie ma ludzi idealnych, lecz są ludzie idealni dla siebie”. Okazuje się, że analogicznie jest z pracą. Książkę Agaty Jastrzębowskiej wziąłem do ręki z zaciekawieniem. Wypełnia ona lukę publikacyjną w dorobku polskiej psychologii pracy i organizacji, jaka istnieje na styku dwóch obszarów tematycznych: dopasowania do rynku pracy i kompetencji. (…) W dobie wszechobecnej globalizacji, która raczej faworyzuje dopasowanie człowieka do pracy, wzmiankowana na początku książki idea dopasowania pracy do człowieka (ang. job crafting) w jej treści ustępuje, zgodnie z dominującym duchem globalizacji, idei dopasowania człowieka do stanowiska pracy. dr hab. Romuald Derbis, prof. Uniwersytetu Opolskiego Monografia poświęcona jest dopasowaniu kompetencyjnemu. Moim zdaniem jest to temat ważny i aktualny, gdyż w każdej współczesnej organizacji działy zarządzania zasobami ludzkimi próbują praktycznie odpowiedzieć na wiele pytań dotyczących kompetencji pracowników bądź kandydatów na pracowników. Jednocześnie tysiące ludzi na różnych etapach kariery próbują oszacować i rozwijać swoje kompetencje zawodowe, aby znaleźć się w bardziej uprzywilejowanej sytuacji na rynku pracy. dr hab. Sylwiusz Retowski, prof. Uniwersytetu SWPS Agata Jastrzębowska – psycholożka społeczna, adiunktka na Wydziale Psychologii w Warszawie SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego, oraz ewaluatorka w Interdyscyplinarnej Szkole Doktorskiej tej uczelni. Koordynuje program ministerialny „Doktorat wdrożeniowy”, w którym łączony jest wymiar naukowy i praktyczny doktoratu. Wcześniej przez kilka lat zajmowała się monitoringiem karier absolwentów. Obecnie członkini Mobility Research Group Uniwersytetu SWPS, a także Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej oraz Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Organizacji.
Okładka książki Ocena efektywności przedsiębiorstw innowacyjnych na przykładzie województwa zachodniopomorskiego
nowość

45,00 zł 38,45 zł


Innowacje, choć w teorii ekonomii pojawiły się niespełna 110 lat temu, są obecnie jednym z najistotniejszych czynników wzrostu i poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw. Innowacyjność w działalności przedsiębiorstw staje się kluczowym obszarem budowania ich przewagi konkurencyjnej, często wręcz decyduje o przetrwaniu na dynamicznie zmieniającym się rynku. W literaturze przedmiotu funkcjonuje pojęcie czwartej rewolucji przemysłowej, w której motorem zmian jest właśnie rozwój innowacji i technologii. Tempo zmian stale rośnie, w skali globalnej najwyższy wzrost odnotowują inwestycje w innowacyjną robotykę oraz sektor informatyczny. Analogiczna sytuacja dotyczy Unii Europejskiej, która powołała inicjatywę strategiczną „Unia Innowacji”będącą zasadniczą częścią strategii „Europa 2020”. W ramach tej inicjatywy Komisja Europejska jasno wskazuje, że przyszłość Europy jest ściśle związana z jej zdolnościami do wprowadzania innowacji oraz przekształcania pomysłów w nowe produkty i usługi, które mają przyczynić się do wzrostu gospodarczego i umożliwią tworzenie nowych miejsc pracy. Ze wstępu
Okładka książki Marketing doświadczeń

60,00 zł 45,27 zł


Przeciętność, bylejakość i banał stały się w marketingu normą. Jego skuteczność jest niewielka, jego przejawy wywołują znudzenie i irytację. Wątpliwa jakość przynosi wątpliwą skuteczność. Marketing w praktyce stał się fasadowy, nieudolnie stosowany i nastawiony na szybkie zyski. Ma on niewiele do zaoferowania rosnącej rzeszy konsumentów: • o szybko zmieniających się wymaganiach, • pragnących przeżyć swoje życie w sposób pełny, elastyczny i zróżnicowany, • dla których konsumpcja dóbr staje się drugorzędna, ważne natomiast jest osiągnięcie pożądanego stylu życia i osobistego rozwoju. W rezultacie, pomimo ogromnego dorobku naukowego marketingu i zorientowanej na zaspokajanie potrzeb klienta retoryki dominującej w przedsiębiorstwach, w opinii konsumentów na rynku dominują przeciętne produkty materialne i usługi. O takiej ofercie klienci, nawet jeżeli nie mają do niej zastrzeżeń, szybko zapominają i nie wpływa ona na wzrost ich lojalności. To olbrzymie wyzwanie na miarę powstania nowego paradygmatu marketingu - doświadczenia. Bo nigdy jeszcze wiedza z psychologii, socjologii i antropologii kultury nie była tak bliska i potrzebna ludziom marketingu. W marketingu doświadczeń: • oddziałuje się na zmysły, emocje i intelekt konsumentów, • traktuje się klienta jako aktywnego współtwórcę wartości, • stosuje nowatorskie metody zarządcze. Ukazane w tej - pionierskiej na polskim rynku - książce przykłady marketingu doświadczeń wyznaczają nowy jakościowo standard oferowanej wartości dla klienta. Szpitale Plantree, nowatorstwo parków tematycznych Disneya, na przykładzie na których menedżerowie w Stanach Zjednoczonych uczą się nowych rozwiązań, sieć wypożyczalni samochodów Avis i wiele innych ilustrują wielką marketingową zmianę. Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka