KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

Okładka książki Rekonstruktorzy biznesu
nowość

69,00 zł 52,34 zł


Niepowodzenie często okazuje się pierwszym krokiem naprzód. Ta książka powstała po to, aby łatwiej nam było się z tym pogodzić. Co więcej, pokazuje olbrzymi potencjał tworzenia, który kryje się w gruzach rozczarowania i zawodu. To przewodnik po świecie stawiania czoła wyzwaniom w sposób pragmatyczny i pewną dozą inspiracji. Sara tate i Anna Vogt same przekonały się, jak trudna potrafi być odbudowa. To one stały na czele niedawnej akcji ratowania dużej londyńskiej agencji reklamowej, to one prowadzą podcast Rebuilders - opowiadają o rozwoju, przytaczając przykłady takich osób jak sir Clive Woodward, selekcjoner reprezentacji Anglii w rugby, Mandy Sanghera, aktywistka walcząca o prawa człowieka, czy Aline Santos, dyrektor ds… Marki w firmie Unilever. Dzięki radom zawartym w książce uporasz się ze wszystkim, z czym przyjdzie Ci się mierzyć w życiu osobistym i w pracy.
Okładka książki Update przywództwa.
nowość

69,00 zł 52,34 zł


Ta wyjątkowa książka ukazuje przywództwo z szerokiej, mniej oczywistej perspektywy, osadzając je w kontekście współczesnych wyzwań, takich jak zaufanie, tempo zmian otaczającego nas świata, rozwój człowieka dorosłego czy potencjał. Napisana w duchu evidence-based, opiera się na solidnych podstawach naukowych, oferując różnorodne spojrzenia na przywództwo, które inspirują do refleksji i działania.
Okładka książki Źródła przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw..
nowość

51,45 zł 37,48 zł


W dobie globalizacji i intensywnej rywalizacji zdobycie przewagi rynkowej przez mikroprzedsiębiorstwa, małe i średnie przedsiębiorstwa staje się głównym zadaniem dla wielu branż, w tym sektora meblarskiego w Polsce. Autor niniejszej książki dokładnie analizuje, jak polskie przedsiębiorstwa mogą osiągnąć sukces, opierając się na unikatowych atutach i innowacyjności. Publikacja oferuje kompleksowy przegląd strategii i czynników konkurencyjnych, które umożliwiają przedsiębiorstwom wyróżnienie się na rynku, w tym czynniki ceny i jakości, zaawansowane technologie, efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi oraz umiejętność adaptacji do szybko zmieniającego się otoczenia ekonomicznego. Monografia ta jest niezbędnym kompendium dla każdego, kto interesuje się nie tylko przetrwaniem czy rozwojem w sektorze przedsiębiorstw MŚP, ale także budowaniem i zdobywaniem pożądanej pozycji na rynkach krajowym i światowym. Wskazuje główne źródła przewag konkurencyjnych będących podstawą sukcesu. Dr Mateusz Janas – pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej, w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania. Menedżer z wieloletnim doświadczeniem, łączy wiedzę praktyczną z obszaru zarządzania z badaniami. Koncentruje się na zagadnieniach związanych z konkurencyjnością, innowacyjnością, internacjonalizacją przedsiębiorstwa oraz na kwestiach ich zrównoważonego rozwoju w dynamicznie zmieniającej się gospodarce globalnej.
Okładka książki Przedsiębiorczość społeczna i kapitał społeczny w XXI wieku
nowość

149,00 zł 113,17 zł


SPOŁECZEŃSTWO ? PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Monografia jest poświęcona przedsiębiorczości społecznej i jej fundamentowi, którym jest kapitał społeczny. Obydwie kategorie stanowią istotne wyznaczniki rozwoju społeczno-gospodarczego, społecznego dobrostanu i przede wszystkim jakości życia. Obecnie tematyka ta nabiera coraz większego znaczenia w nurcie badań ekonomicznych i jest traktowana jako obszar badawczy ważny w świetle dążenia gospodarki do zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego, którego przejawem jest inkluzja społeczna, ekologiczna i cyfrowa. Autorka wnikliwe rozpatruje charakter i podłoże zmian przedsiębiorczości społecznej oraz związanego z nią kapitału społecznego. Wykorzystuje do tego nie tylko teoretyczną analizę, ale także nowatorskie badania empiryczne i uwzględnia uwarunkowania wynikające z czwartej rewolucji przemysłowej, postpandemii oraz wojny w Ukrainie. Na tym tle rozważa szereg problemów badawczych, m.in.: w jaki sposób czwarta rewolucja przemysłowa, postpandemia i wojna w Ukrainie wpłynęły na charakter zmian przedsiębiorczości społecznej i kapitału społecznego? czy nastąpiło odwrócenie priorytetów: ludzie dla gospodarki czy gospodarka dla ludzi? czy mamy do czynienia z postępującą erozją kapitału społecznego? czy wzrasta ryzyko rozluźnienia relacji społecznych? czy zanikające dobre relacje społeczne stanowią zagrożenie dla harmonijnego, trwałego rozwoju społeczno-gospodarczego i poprawy jakości życia? jakie są przewidywania dotyczące kierunków rozwoju przedsiębiorczości społecznej? jakie są perspektywy rozwoju kapitału społecznego w kontekście inkluzywnego rozwoju społeczno-gospodarczego? W poszukiwaniu odpowiedzi na te pytania autorka przeprowadziła własne badania ankietowe, dotyczące dwóch domen. Obszar przedsiębiorczości społecznej badała wśród studentów polskich oraz studentów ukraińskich ze względu na możliwość występowania różnic w ich opiniach.
Okładka książki Zarządzanie cyberbezpieczeństwem w przedsiębiorstwie. Doświadczenia wybranych państw Unii Europejskiej
nowość

80,00 zł 61,48 zł


Książka stanowi kompleksowe opracowanie dotyczące zarządzania cyberbezpieczeństwem w dynamicznie zmieniającym się środowisku cyfrowym. Publikacja przedstawia różne podejścia do zarządzania cyberbezpieczeństwem, omawiając zarówno aspekty teoretyczne, jak i praktyczne - od wprowadzenia podstawowych pojęć, przez analizę modeli i strategii, po omówienie konkretnych przypadków oraz wyniki badań empirycznych (ankiet i wywiadów eksperckich). Książka skierowana jest do menedżerów, specjalistów IT oraz osób zainteresowanych zarządzaniem cyberbezpieczeństwem, poszukujących rzetelnych wskazówek odnoszących się do zarządzania w obliczu współczesnych wyzwań cyfrowych.
Okładka książki Wyzwania dla zarządzania kapitałem ludzkim w erze Przemysłu 4.0
nowość

64,00 zł 43,32 zł


Cyfryzacja, automatyzacja, sztuczna inteligencja i Internet rzeczy (IoT) zmieniają podejście do pracy i redefiniują kluczowe kompetencje pracowników. Publikacja "Wyzwania dla zarządzania kapitałem ludzkim w erze Przemysłu 4.0" stanowi solidną bazę wiedzy dla osób zainteresowanych nowoczesnym podejściem do zarządzania kapitałem ludzkim. To niezbędna lektura dla liderów i menedżerów, którzy chcą rozwijać swoje zespoły zgodnie z najnowszymi trendami, stawiając na zrównoważony rozwój i innowacyjność. Przeznaczona jest również dla pracowników akademickich i studentów, którzy zajmują się zarządzaniem kapitałem ludzkim i technologiami. Przestudiowanie tej książki pozwoli: poznać historię i ewolucję zarządzania kapitałem ludzkim oraz zrozumieć, jak zmieniające się warunki rynkowe kształtują tę dziedzinę; zgłębić wpływ Przemysłu 4.0 i cyfryzacji na funkcje zarządzania zasobami ludzkimi oraz wyzwania związane z tym procesem; opracować i dostosować strategię rozwoju kariery, uwzględniając wyzwania i możliwości wynikające z koncepcji Przemysłu 4.0; rozwinąć kompetencje w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim, dostosowane do elektronicznego zarządzania zasobami ludzkimi (e-HRM); nauczyć się stosowania zasad zrównoważonego rozwoju w praktykach HR, integrując je z cyfrowymi strategiami zarządzania.
Okładka książki Transformacja polskiej gospodarki w kierunku niskoemisyjnym w świetle wyników wielosektorowego modelu energetycznego
nowość

51,45 zł 41,65 zł


„Praca dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia, jakim bez wątpienia jest transformacja energetyczna polskiej gospodarki. Autor wnosi wartościowy wkład do obecnie prowadzonej debaty dzięki nakreśleniu oryginalnej i realistycznej ścieżki osiągnięcia zerowej emisyjności. […] Wysoko oceniam umiejętności analityczne Autora, który swobodnie posługuje się zaawansowanymi metodami ilościowymi, łącząc metody analizy input-output z ekonometrycznymi. […] Książka może zainteresować osoby kształtujące politykę klimatyczno-energetyczną oraz zarządzające przemysłowymi aktywami państwowymi […]. Powinna również przyciągnąć uwagę środowiska akademickiego (nie tylko ekonomistów, ale także energetyków i ekologów) oraz niezależnych think-tanków ze względu na kompleksowe ujęcie sposobu modelowania systemów energetycznych, ukazanie zastosowania nowatorskiego wielosektorowego modelu energetycznego do analiz energetyczno-środowiskowych i dokładne rozpoznanie teoretyczne badanego problemu.” Z recenzji prof. dr. hab. inż. Henryka Gurgula Jurand Skrzypek – doktor nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse, pracownik Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Specjalizuje się w modelowaniu systemów energetycznych z wykorzystaniem metod analizy input-output oraz modeli zorientowanych procesowo. W swoich pracach porusza takie problemy, jak przewidywanie skutków realizacji polityk energetyczno-klimatycznych, transformacja energetyczna gospodarek opartych na paliwach kopalnych czy możliwości wdrażania technologii CCUS w przemyśle i elektroenergetyce.
Okładka książki Wpływ lokalnej kultury na małe i średnie przedsiębiorstwa
nowość

79,90 zł 60,68 zł


BIZNES ? KULTURA SPOŁECZEŃSTWA Monografia porusza kwestie zróżnicowania kulturowego pomiędzy poszczególnymi powiatami Polski, a dokładniej sposobu, w jaki przekłada się ono na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw. Autor wyznaczył dla poszczególnych powiatów wartości sześciu wymiarów kultury: dystansu władzy, indywidualizmu, skłonności do unikania niepewności, męskości versus kobiecości, orientacji długoterminowej i pobłażliwości. Następnie poddał analizie empirycznej wpływ skonstruowanych wymiarów kultury na funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw – na częstość ich powstawania, pozyskiwanie przez nie kapitału, inwestowanie i rozwój, a także ryzyko i zdolność do utrzymania się na rynku. Z analizy tej wynika m.in., że nie ma takiej kultury, którą można uznać za wzorcową ze względu na stymulowanie działalności przedsiębiorstw. Przydatność określonych postaw kulturowych oceniać należy bowiem z perspektywy fazy i obszaru działalności przedsiębiorstwa.
Okładka książki Innowacje społeczne w teorii i praktyce
nowość

59,90 zł 45,51 zł


Tematyka innowacji społecznych zyskuje ostatnio coraz większą popularność. Wykorzystując specyfikę tych działań, szukamy odpowiedzi na złożone wyzwania społeczne, takie jak: ubóstwo, wykluczenie, zmiany klimatyczne. Upatruje się w nich również szansy na integrację przedstawicieli akademii, organizacji pozarządowych oraz sektora publicznego i prywatnego. Współczesne podejście do innowacji społecznych obejmuje szeroki wachlarz działań i koncepcji, zróżnicowanych pod względem charakteru i zasięgu. Także różne dziedziny nauki – od psychologii, nauk o zarządzaniu i jakości, po socjologię – próbują analizować innowacje społeczne pod kątem ich wpływu na jednostki, grupy i społeczeństwa. Równocześnie realizowane są liczne projekty, które przynoszą realne korzyści ich interesariuszom. Monografia jest próbą ukazania od strony teoretycznej i praktycznej innowacji społecznych. Składa się z ośmiu rozdziałów podzielonych na dwie części. Pierwsza część zawiera trzy rozdziały, w których autorzy ujęli innowacje społeczne z perspektywy ogólnej. W drugiej znalazło się z kolei pięć rozdziałów poświęconych konkretnym rozwiązaniom z tego obszaru. Publikacja ta jest adresowana do szerokiego grona odbiorców. Z pewnością będzie cennym źródłem wiedzy dla osób zainteresowanych współczesnymi koncepcjami zarządzania, socjologią czy ekonomią. Może także stanowić inspirację dla wszystkich, którzy prowadzą badania naukowe w obszarze nauk społecznych.
Okładka książki The Goal

120,00 zł 97,14 zł


The Goal
Okładka książki Goldratt's Rules of Flow

126,00 zł 102,00 zł


Goldratt"s Rules of Flow
Okładka książki The VES Handbook of Virtual Production

257,00 zł 208,04 zł


The VES Handbook of Virtual Production
Okładka książki The Field Guide to Understanding 'Human Error'

175,00 zł 141,66 zł


The Field Guide to Understanding "Human Error"
Okładka książki Systemic Coaching

147,00 zł 119,00 zł


Systemic Coaching
Okładka książki The Business of Aspiration

180,00 zł 145,71 zł


The Business of Aspiration
Okładka książki 40 Classic Crude Oil Trades

240,00 zł 194,28 zł


40 Classic Crude Oil Trades
Okładka książki Public Management and Governance

251,00 zł 203,18 zł


Public Management and Governance
Okładka książki Wpływowy content marketing
nowość

79,00 zł 59,92 zł


Poznaj strategie, dzięki którym Twoje treści będą angażujące i skuteczne. Zwiększ współczynniki konwersji i utrzymuj zainteresowanie klientów. Przeczytaj wyjątkową książkę, która została nagrodzona w prestiżowym konkursie Goody Business Book Awards. Purna Virji, uznana na całym świecie strateg ds. treści, prezentuje sprawdzone strategie tworzenia treści wideo i audio, działania w mediach społecznościowych, które Twoi odbiorcy będą chcieli czytać i oglądać, na które będą czekać. Opisuje także, jak opanować dystrybucję treści w różnych kanałach, takich jak strony internetowe, blogi, e-mail i sieci społecznościowe, aby maksymalizować zasięg, zaangażowanie i wpływ. Dzięki tej książce poznasz łatwe do wdrożenia wskazówki, a także przykłady najlepszych kampanii content marketingowych marek takich jak Patagonia, Microsoft, Spotify i Google oraz wywiady z czołowymi ekspertami branżowymi z całego świata. Znajdziesz również porady, jak dostosować treść do różnych etapów podróży klienta. Książka ta zapewni Ci długoterminowy sukces Twojej strategii content marketingowej, zwiększy świadomość marki, zbuduje relacje i poprawi wskaźniki konwersji.
Okładka książki Scaling Up

99,00 zł 77,68 zł


Nowe wydanie bestsellerowego podręcznika do rozwoju biznesu! Podręcznik, który zdobył osiem ważnych międzynarodowych nagród, w tym: International Book Awards w kategorii General Business. National Indie Excellence Award w kategorii General Business. Readers' Favorite International Book Award Gold Medal w kategorii Non-Fiction Business. Scaling Up to zaktualizowane i uzupełnione wydanie klasycznego już Mastering the Rockefeller Habits. Verne Harnish i ekipa Scaling Up wykorzystują strategiczne, ponad trzydziestoletnie doświadczenie, by pokazać, jak w odpowiedni sposób rozwinąć swój biznes. Książka podzielona została na cztery główne części, w których omawiane są najważniejsze elementy skalowania każdej firmy: ludzie, strategia, realizacja, pieniądze. Harnish wychodzi od relacji między pracownikami a zarządem. Pokazuje, w jaki sposób przygotować strategię i jak zabrać się do jej realizacji, by na koniec opowiedzieć o wyzwaniach finansowych związanych ze skalowaniem biznesu. Wszystko to w oparciu o praktyczne narzędzia (wśród nich Jednostronicowy Plan Strategiczny, z którego skorzystało już 40 tysięcy firm na całym świecie), które ułatwią wprowadzenie kolejnych zmian w firmie. Autor przechodzi od razu do sedna, już od pierwszych stron ucząc czytelnika nawyków Rockefellera. Scaling Up to obowiązkowa pozycja dla wszystkich, którzy chcą przeskalować swój biznes lub dowiedzieć się, jak urosnąć i nie stracić.
Okładka książki System kadrowo-płacowy. Uwarunkowania podatkowe, księgowe i prawne (wyd. II)

89,00 zł 60,24 zł


System kadrowo-płacowy. Uwarunkowania podatkowe, księgowe i prawne to obecnie jedyna publikacja opisująca prostym językiem najważniejsze zagadnienia z obszaru kadr i płac. Umożliwia zaznajomienie się z: • przepisami prawa dotyczącymi umów o pracę i umów cywilnoprawnych, • naliczaniem wynagrodzenia, składek na ubezpieczenia, • wyliczaniem ekwiwalentu i wynagrodzeń urlopowych, świadczeń chorobowych, wynagrodzeń za dyżur i nadgodziny, • ewidencją księgową wynagrodzeń, • procedurą zatrudniania cudzoziemców, • zasadami wyliczania zaliczek podatkowych. Atutem książki jest bardzo duża liczba przykładów, które doskonale pokazują i odpowiadają na wiele bardzo praktycznych pytań, związanych z: • zatrudnieniem pracowników w niepełnym wymiarze czasu pracy, • nieobecnością pracowników z różnych tytułów, • naliczaniem czasu pracy, • rozliczaniem wynagrodzeń na koszty zespołu 5, • ekwiwalentem pracowniczym, • motywowaniem i okresową oceną pracowniczą. Głównymi adresatami niniejszej książki są osoby, które poszukują zwartej pozycji, pomagającej poznać tematykę kadrowo-płacową. W szczególności niniejsza pozycja skierowana jest do przyszłych specjalistów ds. kadr i płac.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj