W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Kompletny przewodnik po Power Query (M). Opanuj wykonywanie złożonych przekształceń danych Profesjonalna analiza danych ułatwia podejmowanie opłacalnych decyzji, a przekształcanie danych jest krytycznym etapem tego procesu. Nieocenionym narzędziem dla każdego, kto chce przetwarzać dane na profesjonalnym poziomie, jest Power Query. Zdobycie wysoce zaawansowanych umiejętności wymaga dogłębnego poznania M - języka zaimplementowanego w Power Query. Dzięki temu praktycznemu przewodnikowi w pierwszej kolejności opanujesz podstawy języka M. Po zapoznaniu się z kluczowymi koncepcjami stopniowo będziesz stosować tę wiedzę do coraz bardziej zaawansowanych przekształceń danych. Zajmiesz się także takimi zagadnieniami jak optymalizacja wydajności zapytań, obsługa błędów i implementacja efektywnych technik przetwarzania danych. W każdym rozdziale znajdziesz wiele przydatnych przykładów, za sprawą których rozwiniesz umiejętności pozwalające używać Power Query do radzenia sobie z realnymi wyzwaniami i poprawiania swoich umiejętności analitycznych. Przekonasz się, że dzięki zdobytym w ten sposób umiejętnościom z łatwością zastosujesz funkcje Power Query do przekształcania danych! W książce: solidne podstawy Power Query i M funkcje służące do wykonywania złożonych przekształceń danych wartości, typy i struktury sterujące w Power Query wydajna obsługa błędów strategie optymalizacji wydajności w Power Query i M przykłady rzeczywistych scenariuszy Rozpocznij fascynującą podróż do świata zaawansowanej analizy danych!
Pierwsze kroki menedżera. Jak zadbać o wyniki, zespół i siebie Jakim menadżerem chcesz zostać? Jeśli jesteś początkującym menadżerem, niedawno awansowanym na to ważne stanowisko, po pierwsze gratulacje. To Twój wielki sukces. Na pewno czujesz dumę. Z drugiej strony masz prawo do obaw, możesz się zastanawiać nad tym, czy sobie poradzisz, czy wiesz wszystko, co osoba na Twoim miejscu powinna wiedzieć. Może chcesz się dowiedzieć więcej na temat szefowania, ale czujesz, że ogrom nowych obowiązków odbiera Ci szansę na gruntowne przestudiowanie tematu, nim zaczniesz na poważnie zarządzać swoim zespołem Ta książka powstała z myślą o osobach takich jak Ty. Jej zadaniem jest wspomóc Cię w pierwszych miesiącach pracy na nowym stanowisku. Bazując na historii pewnego początkującego menadżera i podlegających mu pracowników, w skondensowanej formie opowiada o tym, jak skutecznie radzić sobie z problemami, które z pewnością napotkasz podczas wypełniania nowych zadań. Opowieści o Janku bo takie imię nosi nasz bohater towarzyszą komentarze ekspertów, a także pigułki wiedzy psychologicznej i zarządczej, potrzebnej na tym etapie szefowania. Dodatkowo autorzy poradnika umieścili w nim kilka skryptów rozmów dotyczących kontraktowania, feedbacku, doceniania i problemów w zespole. Książka Pierwsze kroki menedżera jest użyteczną pozycją na start. W opisanej w niej historii Janka można się przejrzeć jak w lustrze i odnaleźć swoje dylematy i trudności w zarządzaniu ludźmi. Komentarze ekspertów i pigułki wiedzy pozwalają odnaleźć się w gąszczu wyzwań. Wskazówki autorów przynoszą większy spokój, układają w głowie priorytety i obniżają napięcie, jakie może towarzyszyć w pierwszych miesiącach pracy menedżerskiej. Dodatkowym atutem są przykłady dialogów, które mogą stanowić inspirację i pomoc w przygotowaniu się do podobnych rozmów w codziennym życiu. Polecam szczególnie osobom, które nie miały okazji rozwijać swoich kompetencji liderskich i które szukają lekkiej i praktycznej lektury. Joanna Grela, Psycholog Biznesu | Coach MCC ICF Każdego roku pojawia się mnóstwo książek o zarządzaniu. Niektóre obiecują gotowe recepty na sukces, inne skupiają się na teoriach, które trudno przenieść do codziennej pracy. Dlaczego akurat Przypadki młodego menadżera? Co sprawia, że warto po nią sięgnąć? Bo łączy to, co rzadko idzie w parze: autentyczną historię z życiową wiedzą psychologiczną i menadżerską. To nie jest kolejna książka z checklistą. To opowieść, która uczy przy okazji. Śledzimy losy Janka, świeżo awansowanego lidera, który zostaje wrzucony na głęboką wodę. Nie ma szkoleń, nie ma mentora, ma tylko... siebie, zespół i masę wyzwań. Awansował z zespołu i teraz zarządza byłymi kolegami. Popełnia błędy, uczy się na nich, próbuje, słucha i z czasem odkrywa, czym naprawdę jest dojrzałe przywództwo. To książka nie o teoretycznych sytuacjach, a o realnych dylematach: jak delegować, jak rozmawiać, jak wspierać młodych pracowników, jak radzić sobie z niepokornym seniorem, z konfliktem, porażką i brakiem pewności siebie. Druga część książki to swoista apteczka menadżerska, czyli konkretne "pigułki wiedzy" na temat feedbacku, motywacji, mindsetu, różnorodności, budowania zespołu, a nawet tego, jak nie zmarnować entuzjazmu młodego pracownika. Ta książka odczarowuje zarządzanie. Nie chodzi w niej o złote rady. Pokazuje, że warto być uważnym, uczciwym, odważnym i otwartym. Uczy, że lider nie musi wszystkiego wiedzieć od razu. Wystarczy, że chce się uczyć. To czysta esencja podejścia opartego na growth mindset. Inga Bielińska, Executive Coach (MCC ICF, EIA Senior Practitioner)| Team Coach (ACTC ICF, EMCC ITCA Practitioner)
Klient, klient, klient! Jak odpowiednia postawa przesądza o sukcesie lub porażce projektu Klient jest najważniejszy! Wszyscy znamy to powiedzenie. Wyświechtany slogan, z którym każdy wielokrotnie się spotykał. Czy prawdziwy? Jak najbardziej. W teorii oczywiście tak, wszak to klient jest dawcą zleceń, dzięki niemu mamy pracę. W praktyce często narzekamy i myślimy: "Wszystko byłoby OK, gdyby nie pomysły/oczekiwania/marudzenie klienta". Bezsensowna postawa, jednak jakże powszechnie praktykowana. Tym bardziej niebezpieczna, klient bowiem prędzej czy później się zorientuje, że uznajemy go za problem. Wyczuje niechęć lub wręcz wrogą postawę i przy najbliższej okazji zrezygnuje ze współpracy. A my stracimy źródło dochodu. Jak temu zapobiec? Jak wrócić na właściwe tory i myśleć prokliencko? Jak przekonać zespół, że to my jesteśmy dla klienta, a nie odwrotnie? Przede wszystkim trzeba sobie na nowo uświadomić, że nie działamy w oderwaniu od rzeczywistości. Po drugiej stronie, po stronie zleceniodawcy, także są ludzie to z nimi i dla nich pracujemy. Jeśli wyjdziemy od tego przekonania, będziemy w stanie pomóc sobie i swojemu zespołowi podejść do problemów z właściwym nastawieniem. Wiedza merytoryczna, doświadczenie, certyfikaty i sprzęt, na którym pracujemy, są bowiem ważne. Jednak wciąż klient jest najważniejszy. Dzięki tej książce dowiesz się, w jaki sposób na nowo przekonać do tego siebie, pracujących dla Ciebie ludzi i... oczywiście Twoich klientów. Opinie o książce: Kiedyś wierzyłem, że największe wyzwania czekają na krańcach świata na biegunach, pustyniach, szlakach, które przemierzałem samotnie, zmagając się z siłami natury. Dziś wiem, że równie wielkim wyzwaniem jest codzienna wyprawa po zaufanie klienta. I właśnie o tej wyprawie pełnej niespodzianek, trudnych wyborów, a czasem też błędów opowiada książka Klient, klient, klient! To nie jest książka o sprzedaży. To książka o postawie. Jako założyciel Invena S.A., Kaminski Foundation, Kaminski Academy, a także wydawnictwa MAKAMI wielokrotnie miałem okazję się przekonać, że prawdziwy rozwój firmy rozpoczyna się tam, gdzie kończy się "projekt", a zaczyna relacja. Klient to nie cel do zdobycia, lecz partner w drodze. Autor tej książki doskonale to rozumie. Pokazuje, że sukces to nie kwestia strategii, ale codziennych wyborów i odwagi, by stawać w prawdzie także wtedy, gdy coś poszło nie tak. Ta książka przypomina mi wyprawy polarne nie dlatego, że jest ekstremalna, ale dlatego, że uczy pokory, wytrwałości i odpowiedzialności. Tak jak na biegunie, tak i w biznesie: liczy się przygotowanie, odporność i umiejętność reagowania na zmienne warunki. Ale przede wszystkim liczy się człowiek. Klient, klient, klient! to przewodnik po ludzkiej stronie biznesu. Zamiast pustych frazesów konkretne historie. Zamiast wykresów refleksje. Zamiast teorii praktyka oparta na wartościach. To lektura dla tych, którzy chcą budować nie tylko firmy, ale też siebie: jako liderów, partnerów, ludzi. Z całego serca polecam. Marek Kamiński, zdobywca biegunów, założyciel Invena S.A., Kaminski Foundation, Kaminski Academy i wydawnictwa MAKAMI, twórca Metody Biegun
Negocjacje międzykulturowe i współpraca międzynarodowa w biznesie i administracji Cel: zrozumieć osobę z drugiej strony globu Żyjemy w zglobalizowanym świecie, w którym odległości między partnerami w rozmowach zdaje się wyznaczać jedynie prędkość łącza internetowego i ewentualnie różnica czasu. Jednak to tylko pozory. Istnieje jeszcze jedna, w pierwszym momencie niewidzialna, a w rzeczywistości kluczowa przeszkoda, która, o ile do jej forsowania podejdziemy nieumiejętnie, może pogrzebać szanse na skuteczną współpracę administracyjną i biznesową z cudzoziemcami. Ta przeszkoda jest zbudowana z różnic kulturowych. W "płaskim świecie", w którym współdziała ze sobą tak wielu ludzi z różnych stron świata, nie ma bardziej krytycznego i zarazem skomplikowanego tematu niż negocjacje i współpraca międzykulturowa. Obojętnie, czy strony określają cenę, warunki kontraktu, przekonują się nawzajem do kooperacji, określają budżet lub przełamują poważny impas znajomość odmienności cechujących daną nację odgrywa nieocenioną rolę. Jeśli zatem mamy być efektywni jako organizacje i jako jednostki działające w ramach tych organizacji, musimy się nauczyć myśleć i negocjować globalnie. Menedżerze, negocjatorze, szefie firmy, dyplomato, przedstawicielu administracji publicznej! Ta książka przygotuje Cię do prowadzenia rozmów z przedstawicielami nieznanych Ci kultur. Podpowie, jak reagować na różnice występujące między uczestnikami spotkania, i pomoże osiągnąć sukces, a tym samym przyczyni się do umocnienia cennej międzynarodowej współpracy.
W polskim systemie ochrony zdrowia kluczową rolę odgrywają szpitale należące głównie do sektora publicznego. Zatem niezwykle ważną kwestią jest podnoszenie skuteczności ich działania z uwzględnieniem misji społecznej dotyczącej udzielania świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu lub poprawie zdrowia. W kontradykcji do tej misji stoi jednak efektywność ekonomiczna, która może powodować liczne trudności w funkcjonowaniu szpitali de facto zwiększać ryzyko zarządzania nimi. Zasadniczym celem autorek niniejszej monografii jest identyfikacja ryzyka personalnego w szpitalach ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki szpitali publicznych oraz opracowanie zaleceń w tym zakresie.
Doświadczenia wynikające z relacji z interesariuszami odgrywają fundamentalną rolę w wyznaczaniu kierunków działania i rozwoju na rynku. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że doświadczenia interesariuszy są kreowane na różnorodne sposoby, a ich intensyfikacja zależy od poziomu zaangażowania poszczególnych podmiotów. Parki naukowo-technologiczne oraz muzea skansenowskie wspierają kreowanie doświadczeń poprzez organizację różnorodnych wydarzeń, szkoleń oraz spotkań networkingowych. W branży hotelarskiej wskazano, że narzędziem intensyfikującym doświadczenia z interesariuszami, kreującym zaufanie i lojalność, są standardy, które gwarantują jakość, oraz poszanowanie wartości, jaką jest ochrona środowiska. Technologie również odgrywają istotną rolę we wspomaganiu doświadczeń, przyczyniając się do budowania zaufania, dzielenia się wiedzą oraz kształtowania reputacji. Uzyskane wyniki sugerują, że działania w zakresie budowania relacji doświadczeń nie są przypadkowe, a raczej zaplanowane i ujęte, najczęściej ujęte w strategiach czy innych dokumentach operacyjnych. Ponadto przedsiębiorstwa, które wykazują ograniczone działania w zakresie budowania relacji z interesariuszami (np. branża spożywcza), często borykają się z brakiem odpowiednich strategii, które mogłyby je opisywać i kierować organizacjami w tworzeniu wartościowych doświadczeń i relacji z interesariuszami. Doświadczenia wynikające ze współpracy z interesariuszami prowadzą także do wielu pozytywnych efektów, takich jak rozwój, pozyskanie finansowania, podniesienie poziomu innowacyjności i konkurencyjności, wymiana zasobów, zmiany w strategiach organizacyjnych oraz zwiększenie efektywności operacyjnej. Pozytywne doświadczenia wzmacniają reputację przedsiębiorstwa, czyniąc ją bardziej wiarygodną, stabilną organizacyjnie i odpowiedzialną społecznie. Mogą prowadzić do większej wzrostu lojalności i lepszych wyników biznesowych. Co więcej, doświadczenia również te o zabarwieniu negatywnym mogą konstruktywnie wpłynąć na politykę, decyzje czy strategie organizacyjne. Przykładem takich doświadczeń posłużono się w rozdziale omawiającym przemysł ciężki, w którym krytyka ze strony innego kraju, czy organizacji ekologicznych doprowadziła do zmiany polityki środowiskowej i kierunków działania. Podsumowując, należy stwierdzić, że doświadczenia wynikające z relacji z interesariuszami są nie tylko kluczowe dla bieżącego sukcesu organizacji, ale także wyznaczają kierunki jej przyszłego rozwoju, wpływając na wszystkie aspekty jej funkcjonowania, również w kontekście koncepcji ESG. To wskazuje, że doświadczenia wzbogacają organizacje o wiedzę, dzięki czemu mogą one uczestniczyć w procesie ciągłego uczenia się i doskonalenia, co jest cechą charakterystyczną współczesnych organizacji funkcjonujących w gospodarkach opartych na wiedzy. Ponadto te doświadczenia sprzyjają innowacyjności i adaptacyjności, umożliwiając organizacjom utrzymanie konkurencyjności na szybko zmieniającym się rynku. Wykorzystując wgląd interesariuszy, organizacje mogą lepiej przewidywać przyszłe trendy i wyzwania, zapewniając sobie długoterminową stabilność i rozwój. Jednocześnie należy również pamiętać, że doświadczenia wynikające ze współpracy mają charakter dwukierunkowy, a decyzje podejmowane przez organizacje w odpowiedzi na doświadczenia mogą mieć dalekosiężne konsekwencje, zarówno pozytywne, jak i negatywne, dlatego wymagają one szczególnej uwagi.
W monografii zajęto się zasobami informacji, ale w innym kontekście niż w tradycyjnej logistyce. Logistyka informacji została odniesiona do zasobów informacji w kontekście zarządzania informacją a więc nauki o informacji a nie przedsiębiorstwa czy nauk ekonomicznych. Wykorzystano stosownie do potrzeb terminologię i osiągnięcia tych nauk. Również w przypadku zajmowania się procesami decyzyjnymi odniesiono je do decyzji informacyjnych a nie ekonomicznych i gospodarczych.W książce przedstawiono na tle tradycyjnej logistyki fundamentalne dla rozważań teoretycznych i praktycznych założenia wyjściowe logistyki informacji. Na procesy logistyczne składają się wszystkie etapy procesu informacyjnego. Każdy z tych etapów może być przedmiotem informacyjnej działalności usługowej.Zwrócono uwagę na ogromne znaczenie logistyki informacji w systemowym zarządzaniu przepływem informacji, warunki prawidłowego przepływu informacji oraz utratę informacji w procesach komunikacji.Monografia jest próbą zaprezentowania możliwości asymilacji osiągnięć klasycznej logistyki gospodarczej w nauce o informacji i działalności informacyjnej, mającą na celu wykazanie, że logistyka informacji pozwoli szerzej i głębiej spojrzeć na procesy informacyjne, dostrzec i ujawnić elementy dotychczas pomijane lub uznane za mało znaczące. Otwiera dla nauki o informacji nową, dotychczas niezauważoną perspektywę badawczą, a przez to inspiruje dalszy postęp w refleksji informatologicznej.Logistykę informacji trzeba traktować w ramach nauki o informacji jako jedną z fundamentalnych dla niej domenę badawczą i nowy punkt odniesienia dla zarządzania informacją, gdyż dotyczy ona optymalizacji procesów zarządzania informacją i efektywności systemów informacyjno-wyszukiwawczych.Prof. zw. dr hab. Wiesław Babik. Kierownik Zakładu Zarządzania Informacją w Instytucie Studiów Informacyjnych Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od 2006 roku w Polsce prezydent międzynarodowej organizacji International Society for Knowledge Organization (ISKO) oraz krajowy przedstawiciel International Information Centre for Terminology we Wiedniu (INFOTERM-u). Autor ponad 300 opracowań naukowych z zakresu nauk o informacji, w tym języków informacyjno-wyszukiwawczych, zarządzania informacją, ekologii informacji, bezpieczeństwa informacji i logistyki informacji. Autor książek m.in.: Słowa kluczowe (2010), Ekologia informacji (2014) i Logistyka informacji (2024) oraz redaktor naukowy Nauki o informacji (2016) i Zarządzanie informacją (2019) a także współredaktor wielu publikacji, m.in. Teorie, Semantyk und Organisation von Wissen (Ergon Verlag 2017). Zainteresowania naukowe: wybrane aspekty komunikacji społecznej, w tym naukowej; nauka o informacji i działalności informacyjnej, informatologia; lingwistyczne aspekty i narzędzia systemów informacyjnych, w tym języki informacyjno-wyszukiwawcze i terminologia; organizacja informacji i wiedzy; zarządzanie informacją; ekologia informacji; logistyka informacji; bezpieczeństwo informacji.
Jak podejmować trafne decyzje finansowe w zmiennym otoczeniu biznesowym? Ta monografia to kompendium wiedzy o finansach przedsiębiorstw – od teorii po praktyczne zastosowania.
Publikacja kompleksowo przedstawia najważniejsze obszary zarządzania finansami:
• relacje z interesariuszami,
• analizę sprawozdań,
• strategie finansowania i zarządzanie kapitałem,
• ocenę inwestycji, koszt kapitału i wycenę firm.
Uwzględnia również cykl życia przedsiębiorstwa i aktualne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem.
Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę?
• Łączy klasyczne podejście z najnowszymi światowymi trendami w finansach.
• Pokazuje, jak wykorzystać wiedzę teoretyczną do podejmowania realnych decyzji.
• Odnosi się do specyfiki polskiego rynku i globalnych zmian.
• Inspiruje do krytycznego myślenia i analizy złożonych procesów.
Przydatna zarówno dla studentów i badaczy, jak i menedżerów, analityków oraz osób odpowiedzialnych za decyzje finansowe w firmach. To publikacja, która łączy wysoką jakość merytoryczną z praktycznym podejściem do zarządzania finansami w nowoczesnym biznesie.
Książka koncentruje się na roli aktywów niematerialnych w kontekście gospodarki cyfrowej. W publikacji tej autor analizuje, jak niematerialne składniki aktywów, takie jak patenty, znaki towarowe, prawa autorskie, oprogramowanie czy dane, wpływają na tworzenie i przechwytywanie wartości w przedsiębiorstwach działających w cyfrowym środowisku. Monografia stanowi nie tylko cenne źródło wiedzy teoretycznej, ale także narzędzie praktyczne dla liderów biznesu, menedżerów oraz badaczy zainteresowanych problematyką aktywów niematerialnych i technologii cyfrowych. Przedstawione w niej analizy i wnioski mają na celu wsparcie czytelników w zrozumieniu, jak efektywnie wykorzystać potencjał gospodarki cyfrowej i aktywów niematerialnych w procesie budowania wartości w organizacji. W szczególności uwypuklono znaczenie interdyscyplinarnego podejścia, które łączy wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania, technologii oraz nauk społecznych, umożliwiając lepsze zrozumienie złożonych zależności w nowoczesnej gospodarce.
Czy wiesz, dlaczego influencer marketing stał się jedną z najpotężniejszych sił w gospodarce XXI wieku? Co sprawia, że posty influencerów zmieniają zachowania zakupowe i wywołują dyskusje w mediach? Jak budować zaufanie i społeczność w świecie, gdzie każdy może stać się twórcą i liderem opinii? Jak marki mogą wykorzystać autentyczność influencerów, aby zyskać przewagę rynkową? Jak odróżnić prawdziwy wpływ od pustych zasięgów?Książka ta odpowiada na wiele pytań, pokazując influencer marketing z perspektywy historycznej, ekonomicznej, technologicznej i psychologicznej. Dzięki niej łatwiej będzie Ci zrozumieć mechanizmy rządzące współczesnym światem mediów społecznościowych, budowaniem wpływu i tworzeniem marek osobistych, które kształtują rynek i świadomość społeczną.Znajdziesz tu:omówienie najnowszych badań o wpływie influencerów na decyzje zakupowe,analizę roli relacji paraspołecznych w budowaniu zaangażowania,praktyczne strategie współpracy marek z influencerami,refleksję nad rozwojem wirtualnych influencerów i roli AI w tworzeniu treści.To książka dla marketerów, przedsiębiorców, twórców, studentów kierunków związanych z komunikacją i socjologią oraz wszystkich, którzy chcą świadomie poruszać się w świecie treści cyfrowych. Dowiesz się, czym jest marka osobista 5.0, jak influencerzy budują swoje plemiona w sieci oraz jak zmieniają się modele komunikacji i sprzedaży w erze ekonomii twórców.Autor nie tylko opowiada o tym, czym jest influencer marketing, ale pokazuje, jak go wykorzystać w sposób etyczny, skuteczny i zgodny z wartościami. Dzięki temu możemy nie tylko sprzedawać, ale również budować zaufanie i relacje, które przetrwają zmieniające się algorytmy i trendy.
Doświadczenie w pracy dydaktycznej z cudzoziemcami uczącymi się języka polskiego, wśród których znaczącą liczbę stanowią biznesmeni, pokazało, że potrzebny jest podręcznik o tematyce biznesowej na średnim poziomie. Autorka wyszła z założenia, że już na poziomie średnio zaawansowanym możliwe jest, a zarazem pożądane posługiwanie się językiem specjalistycznym, jakim jest język biznesu. Podręcznik został adresowany do tych wszystkich, którzy ukończyli naukę języka polskiego na poziomie podstawowym A1 i A2. Jest to więc podręcznik dla poziomów średnich B1 i B2, napisany z myślą o tych, którzy chcą poznać realia prowadzenia biznesu w Polsce, podstawowe słownictwo oraz struktury syntaktyczne używane w tej dziedzinie. Powstawaniu O biznesie po polsku przyświecała taka koncepcja metodyczna, aby jako podręcznik specjalistyczny prezentował on słownictwo oraz struktury używane w biznesie, jednocześnie przywoływał struktury gramatyczne i słownictwo poznane przez uczących się języka polskiego na poziomie podstawowym - A1 i A2 I tak na przykład w lekcji pierwszej "Dane osobowe" pojawia się nowe słownictwo z kwestionariusza osobowego (stanowisko, zameldowanie), ale także powtarzane są podstawowe konstrukcje z narzędnikiem (jestem Polakiem, jestem inżynierem, czy - mam 25 lat, pracuję w firmie x). Takie podejście metodyczne pozwala na łagodne przejście z języka ogólnego do specjalistycznego. Uczący się nie są przytłoczeni nadmiarem nowego słownictwa i konstrukcji, nie są nieprzyjemnie zaskoczeni i zablokowani. Podręcznik może być wykorzystywany zarówno do pracy z nauczycielem, jak i samodzielnej pracy uczącego się. Stosunkowo prosty układ poszczególnych części oraz klucz do ćwiczeń pozwalają na samodzielną naukę. Układ lekcji w podręczniku jest następujący: tekst lub dialog słownictwo ogólne słownictwo tematyczne 15 minut na gramatykę (w tym m in. konstrukcje zdań) ćwiczenia wiadomości gospodarcze Na końcu podręcznika znajdują się: słowniczek do tematów: "Czas wolny" oraz "Giełda" tablice gramatyczne klucz do ćwiczeń słownik Tekst i dialogi (w zależności od tematu i kontekstu sytuacyjnego jest to albo dialog, albo tekst ciągły) prezentują ogólne realia prowadzenia biznesu w Polsce, konstrukcje syntaktyczne oraz słownictwo dotyczące danego tematu. Jako teksty modelowe mogą stanowić punkt wyjścia lekcji. Ta część może służyć ćwiczeniom w czytaniu oraz pracy nad wymową. Dialogi i teksty nie tworzą jakiejś historii, a to dlatego, iż zamiarem autorki było, aby z lekcji korzystano na zasadzie poradnika - uczący się może czytać dowolną lekcję, której znajomość jest mu potrzebna, np. "O gospodarce" czy "Rozmowa przez telefon". Słownictwo podzielone zostało na dwie grupy - ogólne oraz tematyczne. Słownictwo tematyczne zawiera zarówno słownictwo specjalistyczne związane z tematem lekcji, jak i słownictwo ogólne czy potoczne, które rozszerza zasób słów dotyczących tematów lekcji.
Żydowska mądrość w biznesie. Jak odnieść prawdziwy sukces dzięki lekcjom z Tory i innych starożytnych tekstów. Dzisiaj, gdy coraz więcej osób zaczyna postrzegać Torę jako kompletne ujęcie rzeczywistości, książka Żydowska mądrość w biznesie jest pozycją niezwykle trafioną i aktualną. W doskonały sposób łączy autentyczne duchowe źródła z prawdziwymi wyzwaniami świata biznesu, stanowiąc źródło cennej wiedzy dla każdego przedsiębiorcy. Rabin Daniel Lapin Brackman i Jaffe wykonali kawał solidnej pracy, pokazując, w jaki sposób idee ze starożytnych żydowskich tekstów odnoszą się bezpośrednio do współczesnych praktyk biznesu. Ta książka niewątpliwie zasługuje na miejsce pośród najważniejszych poradników biznesowych. Z wielką przyjemnością polecam ją, mając pewność, że dzięki niej odniesiesz większy sukces zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Michael Port, autor książek Zgarnij klienta i Mierz wysoko. Manifest Każdego roku wydawane są setki poradników biznesowych, jednak niemal wszystko, co musisz wiedzieć, zostało napisane tysiące lat temu. Ze względu na to, że natura ludzka nie zmieniła się przez tysiąclecia, biznes wciąż pozostaje polem wewnętrznej walki pomiędzy lękiem a chciwością, zwątpieniem w siebie a nadmiernym zaufaniem we własne siły, uczuciami a rozumem. Rabin Levi Brackman i Sam Jaffe przekazują nam oryginalny przepis na sukces, wywodzący się z tekstów, które dla miliardów chrześcijan, żydów i muzułmanów są święte. Al Lewis, dziennikarz ekonomiczny, Dow Jones Newswire Pieniądz lubi mądrość Dlaczego tak wielu Żydów odnosi sukcesy w interesach? Istnieje na ten temat mnóstwo teorii: geny, wpływy kulturowe, dieta... Jednak odpowiedź jest prostsza, niż Ci się wydaje. Teksty Tory i Kabały od dawna uważane są za skarbnicę największych mądrości ludzkości. Zawierają również wiele czysto praktycznych informacji - w tym wskazówki, jak stworzyć i rozwinąć zyskowny interes, a także jak utrzymać równowagę między pracą i życiem osobistym. Ten inspirujący przewodnik pomoże Ci poznać drogi prowadzące do sukcesu, które wytyczyli i z powodzeniem wykorzystywali ludzie już w czasach starożytnych. Znajdziesz tu wiele praktycznych i odkrywczych wskazówek, które pozostają pomocne także dzisiaj: od technik negocjacji do stylu zarządzania! Nauczysz się wykorzystywać opowieści i nauki zawarte w żydowskich tekstach w taki sposób, by osiągnąć niezwykłe rezultaty w życiu zawodowym. Jak bronić się przed autosabotażem? Jak przezwyciężyć lęk, który podcina Ci skrzydła? Jak rozbuchane ego blokuje nasze możliwości? Jak łączyć przyjemność i pasję, by osiągnąć sukces? Jak znosić porażki, by w przyszłości odnieść sukces? Jak zaprząc pozytywne myślenie do realizacji swoich celów?
Pierwsze 90 dni. Sprawdzone strategie ułatwiające liderom wejście na najwyższe obroty szybciej i mądrzej "Biblia adaptacji i integracji w nowej pracy". The Economist Przygotuj się na pierwsze 90 dni w nowej roli! Nie jest przesadą stwierdzenie, że wejście w nową rolę w środowisku zawodowym jest największym wyzwaniem dla każdego, szczególnie dla menedżera. Pierwsze miesiące urzędowania bywają naprawdę trudne, a konsekwencje błędów popełnionych w tym okresie mogą być poważne. Da się ich jednak uniknąć, jeśli w porę poznasz sprawdzone strategie ułatwiające radzenie sobie z wyzwaniami etapu przejściowego. Znajdziesz je w książce Michaela D. Watkinsa. Autor, uznany ekspert w dziedzinie samodoskonalenia, procesów zmian i przywództwa, doradzający menedżerom na wyższych stanowiskach kierowniczych w różnych typach organizacji, nie poprzestaje na samym opisie: przedstawia też rozwiązania problemów wynikających z rosnącej konkurencji na rynku pracy, omawia typowe pułapki na drodze lidera i wskazuje sposoby omijania potencjalnych raf. Każdy rozdział kończy lista pytań, które ułatwiają zapamiętanie najważniejszych elementów lekcji oraz zastosowanie proponowanych rozwiązań w praktyce. Przygotuj się na zmianę! Przyspiesz proces zdobywania nowej wiedzy Dopasuj strategie do okoliczności Negocjuj sukces Zapewnij sobie pierwsze sukcesy Synchronizuj i integruj Buduj zespół i twórz koalicję Sam sobie jesteś sterem... Niech inni też skorzystają! Zostań bezbłędnym liderem!
Czy tiktokerzy potrzebują copywritingu? Copywriting jest kluczem do efektywnej komunikacji marketingowej. Bez dobrze przygotowanego tekstu, scenariusza czy hasła reklamowego nie ma mowy o skutecznej promocji. To prawda obowiązująca od zarania branży reklamowej. Tak było, tak jest i tak pozostanie. I to mimo że rynek ery cyfrowej nieustannie się zmienia, użytkownikom sieci podsuwając zupełnie nowe pomysły na wirtualne zaistnienie w kolejnych mediach społecznościowych, a firmom proponując narzędzia takie jak postrach copywriterów, czyli ChatGPT. Jak się utrzymać z pisania tekstów reklamowych w czasach, gdy najskuteczniej działa promocyjna rolka na Instagramie i jej odpowiednik - filmik na TikToku? Jak nie dać się zrzucić z zawodowej planszy sztucznej inteligencji, która dostarcza treści na dowolny temat szybciej i taniej - bo za darmo? Czy zawód copywritera ma dziś jeszcze sens i czy będzie go miał w przyszłości? Autorka tego poradnika odpowiada zdecydowanie: tak, praca copywritera ma sens, jest i będzie potrzebna. Trzeba tylko zmienić podejście. Zidentyfikować bieżące potrzeby rynkowe. Zaadaptować się do nowych oczekiwań i trendów. Poszukać klientów wśród podcasterów i twórców wideo. Wreszcie - zaprzyjaźnić się ze sztuczną inteligencją, przestać z nią rywalizować, a zacząć współpracować. Książka zawiera wypowiedzi ekspertów i case studies.
To nie liderzy wygrywają, a zespoły, które potrafią wykorzystać potencjał współpracy w nowoczesny, przełomowy sposób. Tradycyjne modele przywództwa zawodzą, a firmy nadal koncentrujące się na jednostkach zamiast na sile zespołu tracą przewagę i możliwości rozwoju. Keith Ferrazzi przedstawia 10 kluczowych zmian, które redefiniują sposób działania zespołów i pozwalają im osiągać maksymalną efektywność. Nigdy nie zarządzaj sam to m.in.: ·przejście od hierarchii do współodpowiedzialności – tworzenie zespołów, w których każdy aktywnie dąży do realizacji wspólnych celów ·transformacja procesów decyzyjnych – wdrażanie zwinnych metod pracy, które eliminują zbędną biurokrację i przyspieszają realizację strategii ·przekształcenie spotkań w kluczowe narzędzie efektywności zamiast traktowania ich jako obowiązku ·budowanie kultury otwartości, która sprzyja konstruktywnej wymianie myśli i skutecznemu rozwiązywaniu problemów. To rozwiązania, które zmieniły sposób funkcjonowania globalnych korporacji i innowacyjnych start-upów Nie chodzi o doskonalenie przywództwa w tradycyjnym ujęciu. Chodzi o stworzenie systemu, w którym zespół osiąga wybitne wyniki dzięki nowym zasadom współpracy i odpowiedzialności. KEITH FERRAZZI jest autorem bestsellerów „New York Timesa” Nigdy nie jedz sam, Who’s Got Your Back, Leading Without Authority i Competing in the New World of Work. Ten wybitny mówca, przedsiębiorca i inwestor jest uznawany za czołowego trenera zespołów wykonawczych na świecie. Przeprowadził wiele transformacji korporacji firm z Fortune 50, Banku Światowego, firm jednorożców i rządów. Jego artykuły można przeczytać na łamach „Harvard Business Review”, „Forbes”, „Wall Street Journal”, „Fortune”, „Fast Company” i „Inc. Magazine”. W przeszłości był dyrektorem marketingu i szefem sprzedaży w Deloitte i Starwood Hotels, ale później założył własną firmę – Ferrazzi Greenlight, która zajmuje się coachingiem zespołów, oraz Greenlight Research Institute, skupiającą się na transformacji zespołów. PAUL HILL jest wielokrotnie nagradzanym dziennikarzem biznesowym i kryminalnym, który został konsultantem redakcyjnym. Jest współautorem lub autorem widmo (ghostwriter) jednych z najważniejszych publikacji na świecie. Pisze prowokujące, skłaniające do myślenia książki i artykuły skierowane do liderów biznesu na całym świecie. Mieszka w Wielkiej Brytanii.
Warren Buffett to legenda biznesu, ale jego sukces nie wynika jedynie z trafnych inwestycji. To także niezwykle skuteczny menedżer, który zbudował potężne imperium, kierując się prostymi i niezawodnymi zasadami. Ta książka odkrywa kulisy jego podejścia do zarządzania – opartego na uczciwości, długofalowej strategii i umiejętności budowania silnych relacji. Buffett pokazuje, że prawdziwy sukces w biznesie nie wymaga skomplikowanych teorii ani agresywnej ekspansji. Klucz tkwi w prostocie, cierpliwości i konsekwencji. Jego podejście do zarządzania to zdrowy rozsądek w czystej postaci – przejrzyste decyzje, szacunek dla pracowników oraz koncentracja na wartości, a nie doraźnych wynikach. Ta książka to: prostota i skuteczność – zarządzanie oparte na klarownych zasadach długoterminowe myślenie – budowanie biznesu odpornego na kryzysy lojalność i komunikacja – sekrety zarządzania ludźmi i relacjami etyka i uczciwość – wartości przekładające się na sukces praktyczne wskazówki – konkretne strategie do zastosowania w każdej firmie. Warren Buffett o biznesie to nie tylko wgląd w umysł jednego z najwybitniejszych liderów biznesu, ale także praktyczny przewodnik dla każdego, kto chce zarządzać skuteczniej. Richard J. Connors jest certyfikowanym doradcą inwestycyjnym i właścicielem Connors Investment Management Company mającej siedzibę w St. Louis w stanie Missouri w USA. Od 2006 roku prowadzi wykłady o Warrenie Buffecie w Instytucie Kształcenia Ustawicznego, działającego w ramach Uniwersytetu Waszyngtona w St. Louis. Jest absolwentem Szkoły Biznesu Uniwersytetu Notre Dame oraz Wydziału Prawa Uniwersytetu St. Louis.
Kurs na sukces w biznesie! Mistrzowski poradnik Briana Tracy'ego Sukces w biznesie nie jest kwestią szczęścia! Niezależnie, czy jesteś pracownikiem, czy prowadzisz własną firmę, Twój sukces zależy od kilku kluczowych umiejętności. Musisz między innymi umiejętnie się komunikować, opanować sztukę negocjacji, optymalnie zarządzać swoją efektywnością i kreatywnością, wreszcie zdobyć niezależność finansową i skutecznie pomnażać pieniądze. Myślisz, że biegłość w tym wszystkim musi być bardzo trudna do osiągnięcia, prawda? Dzięki tej książce przekonasz się, że osiągnięcie mistrzostwa w biznesie jak najbardziej leży w Twoim zasięgu! Możesz ją potraktować jako zwięzły, konkretny przewodnik po zasadach prowadzenia działalności biznesowej. Zasady te były sprawdzane i testowane przez osoby z całego świata, które do dziś są znane ze swoich sukcesów. Dowiesz się, jak generować zyski z działalności gospodarczej i od czego zależy sukces w sprzedaży. Poznasz też tajniki pomyślnego inwestowania w nieruchomości. A w efekcie dzięki opisanym w książce zasadom znajdziesz wreszcie drogę prowadzącą do naprawdę niezwykłych osiągnięć! W ostatecznym rozrachunku: i tak wszystko robisz dla siebie!
Publikacja porusza aktualne zagadnienia zarządzania zasobami ludzkimi, koncentrując się na zaangażowaniu organizacyjnym i efektywności organizacyjnej w kontekście zmian w systemie edukacji. Autorka, opierając się na własnych doświadczeniach i badaniach, pokazuje, jak ważne są zaufanie, odpowiedzialność, komunikacja i docenianie pracowników w budowaniu silnych relacji w miejscu pracy. Książka zawiera praktyczne wskazówki dla dyrektorów placówek oświatowych, menedżerów i liderów zespołów, które pomagają w tworzeniu motywującego środowiska pracy oraz w kształtowaniu świadomego stylu zarządzania. To wartościowa pozycja dla osób działających w obszarze zarządzania w edukacji, HR i rozwoju organizacyjnym, szczególnie w czasach intensywnych zmian i wyzwań.
Monografia w nowatorski sposób łączy dwa istotne tematy współczesnego zarządzania środowiskowego: symbiozę przemysłową - jako narzędzie gospodarki obiegu zamkniętego - oraz greenwashing, czyli pozorne działania proekologiczne wykorzystywane w komunikacji marketingowej. Publikacja zawiera wyniki badań w polskich MŚP, analizę europejskich wyzwań środowiskowych na przykładzie Bułgarii oraz praktyczne narzędzia oceny autentyczności działań proekologicznych. To cenna pozycja dla menedżerów, specjalistów CSR, analityków rynku i studentów, którzy chcą budować wiarygodny, odpowiedzialny wizerunek organizacji. W dobie rosnących wymagań w zakresie raportowania ESG, książka pomaga zrozumieć, jak unikać greenwashingu i wdrażać rzeczywiste, zrównoważone strategie biznesowe.
Przedsiębiorstwa rodzinne stanowią najstarszą, a jednocześnie najbardziej powszechną formę działalności gospodarczej. Pomimo bogatych dziejów oraz powszechności przedsiębiorstw rodzinnych historia ich badań jest stosunkowo krótka. Ważne publikacje na ten temat pojawiły się w USA dopiero w latach 70., a zakrojone na dużą skalę badania ich funkcjonowania – w latach 90. XX w. W Polsce pierwsze artykuły poświęcone temu zagadnieniu ukazały się niewiele później. W ciągu ostatniej dekady w Polsce wydano wiele prac dotyczących zarządzania przedsiębiorstwami rodzinnymi oraz ich roli w gospodarce i społeczeństwie. Mimo to nadal występują znaczne rozbieżności w definiowaniu przedsiębiorstw rodzinnych oraz w ocenie ich udziału w zatrudnieniu i tworzeniu dochodu narodowego.
Prezentowana publikacja ma na celu nie tylko zdefiniowanie kluczowych cech i funkcji przedsiębiorstw rodzinnych, lecz także przedstawienie wyzwań menedżerskich, z którymi obecnie się borykają. Autorka analizuje najnowsze trendy w rozwoju tych firm wynikające z czwartej rewolucji przemysłowej, czyli rewolucji informacyjnej i cyfrowej. Ponadto omawia wyzwania związane z wdrożeniem koncepcji Przemysłu 4.0 oraz prognozowanymi zmianami w ramach idei Przemysłu i Społeczeństwa 5.0. W książce przedstawiono zarówno typowe, lecz zmieniające się problemy ekonomiczne przedsiębiorstw, jak i mniej znane, specyficzne zagadnienia dotyczące zarządzania firmami rodzinnymi. Analizując standardowe i niestandardowe praktyki funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych, autorka formułuje praktyczne rekomendacje dla przedsiębiorców. Opierając się na wynikach najnowszych badań przeprowadzonych w Polsce i poza granicą, analizuje obecne wyzwania i trendy związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw rodzinnych. Podejmuje się weryfikacji lub uzupełnienia dotychczasowych ocen, wskazując na pojawienie się nowych tendencji lub zmian nieoczekiwanych przez wcześniejszych autorów.
Monografia jest przeznaczona dla kilku grup czytelników. Pracownicy naukowi znajdą w niej przegląd literatury i wyniki badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwami rodzinnymi. Studenci mogą używać jej jako podstawowego podręcznika na kierunkach związanych z przedsiębiorczością rodzinną i zarządzaniem małymi oraz średnimi przedsiębiorstwami. Osoby zainteresowane problematyką prowadzenia firmy rodzinnej znajdą w książce użyteczne informacje na temat zasad jej tworzenia, sposobów funkcjonowania, możliwości wzrostu, restrukturyzacji, finansowania oraz wyzwań dotyczących sukcesji. Monografia może ponadto zainteresować pracowników instytucji centralnych i samorządowych, odpowiedzialnych za politykę wobec przedsiębiorczości rodzinnej oraz programy jej wspierania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?