KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

32,12 zł
44,10 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,93 zł

45,34 zł
59,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,76 zł

63,78 zł
89,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,78 zł

45,21 zł
58,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,95 zł

39,67 zł
49,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,67 zł

70,87 zł
99,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,37 zł

66,66 zł
110,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,66 zł

66,72 zł
111,10 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,72 zł

63,95 zł
89,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,23 zł
Okładka książki Krótkowzroczność strategiczna menedżerów
nowość

44,10 zł 32,12 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,93 zł

Krótkowzroczny strateg nie zwraca uwagi na zmiany potrzeb klientów. W zażartej konkurencji z głównym rywalem nie zauważa też przełomowych zmian technologii. Nie dostrzega problemów społecznych, zmian klimatu, biedy. Podobnie potrafi przeoczyć konkurenta, nie może więc wygrać rywalizacji rynkowej. Ten sam strateg, którego obarcza się odpowiedzialnością za porażki, jest jednak ojcem wcześniejszych sukcesów firmy. Oskarżanie menedżera o krótkowzroczność to droga donikąd, zwykłe szukanie winnego. Zrozumienie krótkowzroczności strategicznej wymaga głębszego, szerszego oraz rzetelnego spojrzenia. Otwiera ono drogę do właściwego zrozumienia strategii, do wdrażania lepszych rozwiązań, a dalej – do przyszłych sukcesów firmy. Warto więc zająć się krótkowzrocznością strategiczną, bowiem rozwiązanie problemów, które to zjawisko wywołuje, zawiera obietnicę lepszej i długiej przyszłości firm. „Przedstawiona monografia jest dziełem oryginalnym, które nie ma swojego odpowiednika w piśmiennictwie polskim, a nawet w światowym. Stanowi doskonałe opracowanie w obszarze zarządzania strategicznego, co czyni z niej ważną pozycję referencyjną w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości. Zamieszczenie praktycznych przykładów czyni z opracowania dzieło o charakterze nie tylko stricte naukowym, ale i aplikacyjnym, co jest jednym z ważnych postulatów charakterystycznych dla dyscypliny nauk o zarządzaniu. Kolejną wartością publikacji jest zaproponowanie ramy teoretycznej do badania krótkowzroczności, z jednoczesnym eksponowaniem uwarunkowań jednostki-człowieka oraz interakcji międzyludzkich”. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Stańczyk-Hugiet Wojciech Czakon – profesor nauk ekonomicznych, twórca i kierownik Katedry Zarządzania Strategicznego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Wcześniej pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie stworzył Katedrę Teorii Zarządzania. Wieloletni wykładowca MBA Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie. Interesuje się zjawiskami międzyorganizacyjnymi, strukturami i strategiami firm wobec ważnych aktorów otoczenia. Zgłębiając behawioralne uwarunkowania strategii (m.in. preferencje, interpretacje, zaufanie), otwiera drogę do skuteczniejszych zachowań strategicznych firm. Autor ponad 200 publikacji z zakresu zarządzania strategicznego w polskich i międzynarodowych czasopismach naukowych. Redaktor wydań specjalnych dotyczących koopetycji (m.in. w „Long Range Planning”, „Industrial Marketing Management”, „International Studies of Management & Organization”). Kierownik projektów badawczych finansowanych ze środków Narodowego Centrum Nauki, Horyzont 2020 oraz 7 Programu Ramowego UE. Członek naukowych organizacji krajowych (Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk) i zagranicznych (Academy of Management, European Academy of Management, International Society for Professional Innovation Management, European Institute for Advanced Studies in Management). Profesor wizytujący uczelni polskich, włoskich i francuskich.
Okładka książki 50 kobiet biznesu 2024

60,00 zł 41,37 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,37 zł

Książka napisana jest w formie wywiadu, którego udzielały kobiety - businesswomen. Opowiada o ich historiach oraz drodze do zbudowania swoich firm. Uwzględnia też rady skierowane do młodych, początkujących przedsiębiorców. 50 Kobiet Biznesu 2024 to kobiety z różnych branż, które dzielą się z czytelnikami swoimi sukcesami oraz porażkami. Co było najcięższe w budowaniu biznesu? Gdzie popełniłaś największe błędy? Jak łączysz życie zawodowe z rodzinnym? Te i inne pytania zostają im postawione. Poznajcie gorące nazwiska polskiego biznesu wśród kobiet. "Książka narodziła myśl - uczmy się na błędach innych i korzystajmy z rad... mądrzejszych od nas. Biznes to wyzwanie. Cel, nie marzenie. To plan. Sukces może, a wręcz musi być planem. Zaprosiliśmy do współpracy w wiele niezwykłych kobiet. Niektóre z nich odmówiły, inne podchodziły z zaciekawieniem. Jak opowiedzieć o sukcesie? Czy mówić o porażkach? Co doradzić innym? To poradnik, przewodnik, historie wyjęte z życia bohaterek. Choć Beauty Serwis specjalizuje się w branży beauty, znamy realia biznesowe także w innych sektorach. Dlatego nasze bohaterki to nie tylko beauty brands. Podpowiedzą. Opowiedzą. Zainspirują. Niezwykłe osobowości, które prą do przodu mimo wielu przeciwności - zdrowotnych, życiowych.
Okładka książki Oblicza bezpieczeństwa w XXI wieku. Wyzwania i perspektywy
nowość

89,90 zł 63,78 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,78 zł

Świat stoi obecnie w obliczu wielkich zmian. Względny spokój, który towarzyszył nam przez lata, zniknął. W relatywnie krótkim czasie doszło do kumulacji negatywnych zdarzeń budzących istotne obawy o bezpieczeństwo w różnym zakresie. Z jakimi obliczami bezpieczeństwa mierzymy się w XXI w.? Jakie wyzwania stoją przed ludzkością, a jakie są perspektywy? Próbę odpowiedzi na to pytanie podjęło w niniejszej monografii 11 osób – zarówno naukowców, jak i praktyków gospodarczych. Rozdział pierwszy wprowadza czytelnika w meandry problemów globalnego bezpieczeństwa, odkrywając, jak gospodarka i technologia wpłynęły na jego współczesne postrzeganie – wykraczające poza tradycyjne ramy militarno-polityczne. Autorzy przeanalizowali w nim m.in. zagrożenie międzynarodowym terroryzmem oraz globalizację sprzyjającą rozprzestrzenianiu ideologii i transferowi zasobów wykorzystywanych w aktach terrorystycznych. Szczególne miejsce w tej części pracy zajęła analiza konfliktu rosyjsko-ukraińskiego. Kolejne rozdziały monografii stanowią pogłębioną analizę wyzwań współczesnego bezpieczeństwa, obejmując społeczny, ekonomiczny i zdrowotny wymiar ochrony obywateli. Autorzy omówili w nich m.in. problemy starzejących się społeczeństw, migracji oraz wpływu technologii na rynek pracy. Uwzględnili także kwestie ubóstwa, nierówności i zagrożeń bezpieczeństwa żywnościowego wynikających z konfliktów i katastrof naturalnych. Wyzwaniom migracyjnym towarzyszy refleksja nad rolą państwa w ochronie granic i zapewnieniu bezpieczeństwa narodowego, a globalne bezpieczeństwo zdrowotne jest rozważane przez pryzmat pandemii COVID-19 i chorób cywilizacyjnych. Monografia porusza również ekonomiczne aspekty transformacji energetycznej UE, akcentując ryzyko wykluczenia ekonomicznego. Całość dopełnia analiza roli rozwoju i bezpieczeństwa w działaniach pokojowych, z uwzględnieniem zaangażowania Chin w misje stabilizacyjne w Afryce, szczególnie w Sudanie Południowym, co odzwierciedla ich wkład w regionalną współpracę. Osiem rozdziałów tworzących niniejszą monografię stanowi punkt wyjścia do dalszych refleksji nad różnymi aspektami globalnego bezpieczeństwa – zarówno ekonomiczno-politycznymi, jak i prewencyjnymi. Aktualność i ważkość podjętych rozważań stanowią o wartości publikacji. Połączenie ekonomii i bezpieczeństwa w różnych konfiguracjach decyduje o wyjątkowości opracowania, które można polecić nie tylko ekonomistom, ale także wszystkim zainteresowanym współczesnymi wydarzeniami i ich globalnymi konsekwencjami.
Okładka książki Marketing w działalności bibliotecznej

99,00 zł 85,09 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 85,09 zł

Monografia jest wyczerpującym studium problematyki marketingu bibliotecznego. Stanowi bardzo cenną pozycję na polskim rynku wydawniczym dla wszystkich osób zajmujących się lub interesujących się badaniami nad zależnościami między zarządzaniem i marketingiem a działalnością bibliotek i instytucji kultury. Poruszana w książce tematyka dotyczy bieżących i kluczowych zjawisk zachodzących w obszarze funkcjonowania współczesnych bibliotek. Nowe inspiracje zasługują na szeroką popularyzację ze względu na walory naukowe, poznawcze oraz dydaktyczne. Umiejętnie łączą wątek teoretyczny z wynikami badań empirycznych. Uzupełniają wiedzę o ważny komponent współczesności bibliotek i zachodzących w ich obszarze zmian. Treść książki powinna zainteresować zarówno badaczy problematyki marketingu bibliotecznego, jak i praktyków funkcjonujących głównie w bibliotekach oraz w instytucjach kultury. Dla wielu, w tym – dla studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa, ważne są zarówno analizowane zagadnienia i wyniki tych analiz, jak i obszerna literatura przedmiotu ułatwiająca pogłębione studia w obszarze marketingu bibliotecznego.
Okładka książki The friction project wer. angielska
nowość

58,00 zł 45,21 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,95 zł

Every organisation is plagued by destructive friction. Lengthy and convoluted emails, inefficient processes, and antiquated procedures can all be obstacles to excellence at work.Yet some forms of friction are incredibly useful. Often teams need to slow down, struggle and develop some bad ideas to find that rare good one. And leaders who attempt to improve workplace efficiency often make things even worse. Drawing from seven years of hands-on research, The Friction Project by bestselling authors Robert I. Sutton and Huggy Rao teaches readers how to become “friction fixers.” Sutton and Rao will help you to: dentify where to avert and repair bad organisational friction acknowledge where to maintain and inject good friction reframe friction troubles that can’t be immediately fixed, so they feel less threatening repair failing organisations The Friction Project is the ultimate guide to making the right things easier and the wrong things harder.
Okładka książki Franczyza - nowoczesny model rozwoju biznesu w.6

80,00 zł 54,15 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,15 zł

Pierwsza w Polsce książka będąca kompendium wiedzy o dynamicznie rozwijającym się na całym świecie nowoczesnym modelu biznesu, jakim jest franczyza. Zaprezentowano w niej istotę i genezę powiązań franczyzowych wraz ze szczegółową typologią franczyzy oraz wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstwa. Autorka szczegółowo przedstawiła zalety i wady oraz szanse i zagrożenia rozwoju tej metody prowadzenia działalności gospodarczej zarówno dla franczyzodawcy, jak i franczyzobiorcy. Po raz pierwszy w literaturze polskiej kompleksowo zebrano i zaprezentowano statystyki ogólnoświatowe, dotyczące powiązań franczyzowych. Na tle analizy rozwoju powiązań franczyzowych w świecie pokazano możliwości i poziom wykorzystania franczyzy przez polskie przedsiębiorstwa oraz trendy rozwoju tej formy współpracy w Polsce. Szczegółowo przedstawiono także uwarunkowania prawne działalności opartej na zasadach franczyzy w Polsce i w krajach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych Ameryki, zaś w części empirycznej poruszono kwestie wykorzystania franczyzy w przedsiębiorstwach będących dawcami licencji, jak również franczyzobiorcami. Książka dla tych, którzy chcą zaznajomić się z funkcjonowaniem powiązań franczyzowych w praktyce gospodarczej. Pozwala posiąść niezbędną wiedzę przedsiębiorcom zainteresowanym zakupem licencji franczyzowej. Przeznaczona jest także zarówno dla właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw posiadających już sieć sklepów franczyzowych, jak i dopiero planujących rozwijać system franczyzowy, a również wszystkich tych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o tej formie współpracy gospodarczej. Publikacja skierowana jest też do studentów i wykładowców szkół wyższych, zwłaszcza o profilu ekonomicznym, bowiem franczyza jest szansą dla niezależnych przedsiębiorców na podjęcie działalności gospodarczej pod parasolem znanej i rozpoznawalnej marki. Dla twórców unikatowego know-how jest natomiast drogą rozwoju i wzrostu poziomu rozpoznawalności marki. "Poza niewątpliwymi walorami naukowo-poznawczymi książka ma istotną wartość aplikacyjną, może być cenną lekturą dla praktyków gospodarczych uczestniczących w łańcuchach franczyzowych oraz tych, którzy interesują się podjęciem tego typu współpracy". prof. zw. dr hab. Krzysztof Marecki, fragment recenzji
Okładka książki Organizacja cyberfizycznych sieci produkcyjnych MŚP w warunkach czwartej rewolucji przemysłowej
nowość

99,90 zł 70,87 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 70,87 zł

W monografii skoncentrowano się zwłaszcza na identyfikacji poziomu dostosowania małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) produkcyjnych do sieciowej współpracy przy wykorzystaniu inteligentnych technologii czwartej rewolucji przemysłowej oraz na wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa sposobach koordynacji cyberfizycznych sieci zorientowanych na realizację spersonalizowanych zleceń produkcyjnych.Dla ułatwienia nawiązywania współpracy oraz implementacji koncepcji Przemysłu 4.0 i Przemysłu 5.0 zaproponowano model biznesu cyberfizycznych sieci oparty na elementach architektury technicznej, w tym na platformie e-biznesowej pozwalającej na lepszą integrację i współpracę z klientem oraz planowanie tymczasowych cyberfizycznych sieci produkcyjnych przedsiębiorstw zorientowanych na wspólną realizację spersonalizowanych zleceń produkcyjnych. Przedstawiana konceptualizacja modelu biznesu, który opiera się na e-platformie, może zapewnić inteligentną komunikację dotyczącą zasobów MŚP poprzez automatyczną wymianę danych w czasie rzeczywistym w całej sieci oraz pozwolić sektorowi MŚP na konkurowanie z silnymi pod względem posiadanego kapitału, nowoczesnymi, inteligentnymi fabrykami przyszłości. Ponadto w pracy zaproponowano metodykę weryfikacji planowanych do realizacji spersonalizowanych zleceń produkcyjnych, która pozwoli ocenić szanse zorganizowania cyberfizycznej sieci produkcyjnej, zdolnej do terminowej i zgodnej z przyjętym budżetem realizacji takich zleceń.
Okładka książki Doskonalenie organizacji procesowej
nowość

59,00 zł 45,34 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,76 zł

Doskonalenie organizacji procesowej to podejście mające na celu zwiększenie efektywności i efektywności działania organizacji poprzez optymalizację jej procesów. Jest kluczowe dla utrzymania konkurencyjności i zdolności do przystosowywania się do dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego. Wdrażanie zarządzania procesowego w firmie może być źródłem wielu korzyści. Zarządzanie procesowe pozwala na dokładną analizę wszystkich procesów biznesowych w firmie. Dzięki temu można zidentyfikować zbędne lub nieefektywne etapy, a następnie je usprawnić lub wyeliminować. Prowadzi to do większej efektywności, zmniejszenia kosztów i lepszego wykorzystania zasobów. Poprawnie zaprojektowane procesy pomagają w zapewnieniu stałej jakości produktów i usług. Przeprowadzone i opisane przez autorów studium przypadku oraz badania ankietowe wyjaśniają trudności i wyzwania, jakie pojawiają się podczas wdrażania podejścia procesowego w zarządzaniu współczesnymi organizacjami. Autorzy zwracają uwagę, że zarządzanie procesowe umożliwia precyzyjne monitorowanie postępów w realizacji zadań i szybkie identyfikowanie problemów. Dzięki temu menedżerowie mają pełniejszy obraz tego, co dzieje się w firmie i mogą podejmować decyzje oparte na twardych danych.
Okładka książki Sekrety skutecznego zamykania sprzedaży
nowość

49,00 zł 39,67 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,67 zł

W tej wyjątkowo praktycznej książce kompleksowo i obszernie pokazany jest proces zamykania sprzedaży, od momentu złożenia oferty po samą jej finalizację. Znajdziesz w niej gotowe narzędzia komunikacyjne do zastosowania, od pojedynczych zwrotów, pytań, po gotowe modele postępowania. Będziesz mógł od razu je zastosować i realnie wpłynąć na polepszenie swoich wyników sprzedażowych.
Okładka książki Mentoring w karierze menedżerskiej kobiet
nowość

99,90 zł 70,87 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 75,37 zł

Pomimo wieloaspektowych korzyści biznesowych płynących z obejmowania przez kobiety stanowisk menedżerskich wciąż obserwowana jest wyraźna niedoreprezentacja kobiet w zarządzaniu. Autorki prezentowanej monografii wykazały, że uczestnictwo menedżerek w relacji mentoringowej ma potencjał stymulujący wieloaspektowy rozwój kariery. Właściwie realizowany mentoring stwarza możliwości niwelowania organizacyjnych i indywidualnych barier utrudniających pokonywanie kolejnych etapów zaawansowania kariery, u źródeł których leżą stygmatyzujące stereotypy i narzucane kulturowo role płciowe. Mentoring został w książce ujęty w szerszym wymiarze różnorodnych działań mentora sklasyfikowanych w postaci wsparcia zawodowego i psychospołecznego. Zaprezentowano też wyniki badań nad zależnością między mentoringiem a karierą menedżerską kobiet, w których uwzględniono aspekt samoświadomości menedżerek w obszarze zawodowym oraz moderującą rolę zdominowania środowiska zawodowego przez jedną z płci.
Okładka książki Budżety obywatelskie w Polsce i w Niemczech. Uwarunkowania dyfuzji i zróżnicowanie funkcji

42,00 zł 30,54 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,80 zł

Budżet obywatelski pojawił się w Polsce w 2011 roku, szybko zdobywając uznanie władz gmin w kraju. W kolejnych latach inicjatywy polskich samorządów zaczęły przyciągać uwagę lokalnych włodarzy z zagranicy. Przykładem są Niemcy, gdzie znane już od końca lat 90. XX wieku budżety obywatelskie przeżywają renesans popularności. Celem niniejszej książki jest ukazanie kluczowych uwarunkowań, które kształtowały procesy dyfuzji budżetu obywatelskiego w Polsce i w Niemczech, wpływając na zakres funkcji pełnionych przez ten instrument partycypacji publicznej. Płynące z badań autora wnioski wpisują się w debatę nad przyszłością budżetu obywatelskiego jako narzędzia polityki lokalnej – zarówno w Polsce, jak i na świecie. Autor Monografia podejmuje niezwykle ważny, a przy tym bardzo interesujący i aktualny temat budżetów obywatelskich, wpisując się w obecną w literaturze lukę badawczą. Za szczególnie cenne należy uznać podbudowę teoretyczną oraz wysiłek włożony przez autora w zgromadzenie i przygotowanie do badań materiałów źródłowych. Zaowocowały one poprawnie zorganizowanym i przeprowadzonym badaniem oraz szeregiem cennych ustaleń wnoszących wkład w zrozumienie opisywanych w monografii narzędzi i mechanizmów partycypacji obywatelskiej. Z recenzji dr. hab. Tomasza Skicy, prof. WSIiZ
Okładka książki Analiza fundamentalna i inwestowanie pozycyjne
nowość

111,10 zł 66,72 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,72 zł

"Analiza fundamentalna i inwestowanie pozycyjne" to druga część trzytomowego cyklu Ewolucja gracza giełdowego. Tym razem autor pokazuje założenia inwestowania na podstawie fundamentów spółek, przy preferowanym horyzoncie inwestycji 3-5 lat. Bulkowski przekonuje, że strategia "kup i trzymaj" jest w wielu przypadkach rozsądnym podejściem do inwestowania w akcje, pod warunkiem, że nieco zmodyfikujemy do niej podejście. Jak sam pisze "zbadaj spółkę, kup jej akcje i trzymaj je, aż zrealizują cały swój potencjał. A potem sprzedaj." Według Bulkowskiego akcje wybrane jako długoterminowe inwestycje powinny stanowić rdzeń portfela. Dzięki temu inwestor może posiadać coś w rodzaju psychicznej poduszki amortyzującej wstrząsy związane z codziennymi wzlotami i upadkami. Analiza techniczna jest użyteczna do wyboru akcji, którymi handlujemy w krótkim terminie. Ocena fundamentalna przydaje się, gdy poszukujemy kandydatów z długoterminowym potencjałem. Jak zawsze u Bulkowskiego, wszelkie oceny i zaproponowane strategie powiązane są z licznymi rankingami i statystykami dotyczącymi zachowania akcji. W tym wypadku autor koncentruje się na tym, jak zachowują się akcje o niskiej, średniej i wysokiej kapitalizacji. Czy większy potencjał mają te o niskiej wartości księgowej, czy nie. A może połączyć obserwację tego wskaźnika z oceną przepływów gotówkowych, wielkością dywidend, czy jeszcze innymi parametrami. Naturalnie sam wybór spółki to nie wszystko, ważne są jeszcze zasady dotyczące tego kiedy kupić i w jaki sposób zakończyć daną inwestycję. Autor podaje mnóstwo przykładów z własnej historii.
Okładka książki Spekulacja wahadłowa i transakcje jednodniowe
nowość

110,00 zł 66,66 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 66,66 zł

"Spekulacja wahadłowa i transakcje jednodniowe" to ostatnia część trzytomowego cyklu Ewolucja gracza giełdowego. Thomas Bulkowski tym razem koncentruje się na zasadach wykorzystania krótkoterminowych wahań rynku. Wyjaśnia zasady wykorzystywaia formacji technicznych, formacji sytuacyjnych (związanych z ofertami publicznymi, publikacjami raportów finansowych, itp.) oraz innych kryteriów transakcji. Przedstawia również nowe narzędzie - wskaźnik formacji, którego zadaniem jest bezpośrednie wskazywanie momentów zawarcia transakcji. Jest to wskaźnik nastrojów rynku pomagający w rozpoznawaniu punktów zwrotnych. Jak zawsze korzysta z konkretnych przykładów i licznych statystyk pokazujących skuteczność wybranych strategii i metod.
Okładka książki Cyfrowy bliźniak w zarządzaniu danymi

99,90 zł 67,77 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 67,77 zł

Książka jest podsumowaniem badań i doświadczeń autora z ostatnich kilkunastu lat w obszarze modelowania i symulacji procesów wytwarzania i intralogistyki. Celem działań naukowych i praktycznych autora jest zbudowanie takiego podejścia, aby wychodząc od tego, co się dzieje w fabryce, umożliwić budowanie modeli symulacyjnych fabryk w taki sam sposób, jak budowane są (projektowane i wdrażane) procesy w fabrykach rzeczywistych. Zburzyłoby to istniejące w tej chwili bariery we wdrażaniu technologii symulacyjnych w praktyce działania fabryk, dając inżynierom produkcji i logistykom narzędzia, które są dla nich jasne i zrozumiałe, a przede wszystkim potrzebne. Jednocześnie podejście takie wymaga wiedzy o zasobach fabryki, o procesach, o sytuacjach, w których są podejmowane decyzje, o logice podejmowania decyzji, jej skutkach wyrażających się wynikami działania fabryki. To wszystko powoduje, że przestaje się mówić jedynie o modelowaniu symulacyjnym, pomagającym rozwiązać pojawiający się problem, a zaczyna się rozważać obszar dużo szerszy, który w tej chwili oznaczany jest pojęciem cyfrowego bliźniaka fabryki.
Okładka książki 180 Business Hacks

81,00 zł 65,57 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,57 zł

Flip the org chart and put the customer on top! Write the press release before you start development! Give someone busy more work to do! In 180 Business Hacks, you'll find these and 177 other surprising, sharp and inspiring ways to get better results at work. These cheat codes will help you succeed by shifting the way you think about business problems. Conventional thinking gets you conventional results but often the stickiest ideas are small. And like tiny cracks, they eventually turn into in something bigger. The hacks are organized into 9 themed chapters (Innovation, Strategy, Structure, Management, Analysis, Portfolio, Change, Impact and Effectiveness) so you can find them quickly, but for best results just flip through and open at random. You'll always find something unexpected to add to your daily routine.
Okładka książki Zarządzanie organizacją - współczesne perspektywy badawcze (Wyd. II)

78,00 zł 52,80 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,80 zł

W książce usystematyzowano kluczowe koncepcje, metody i techniki zarządzania organizacją z perspektywy współczesnych tendencji. Autorka zaprezentowała także własną systematykę podejść do koncepcji i metod zarządzania. Wśród omówionych pojęć między innymi: • zarządzanie strategiczne; • kapitał ludzki, zarządzanie wiedzą, kompetencjami i różnorodnością; • lean management, outsourcing i insourcing; • zarządzanie oparte na procesach, reengineering, zarządzanie innowacjami; • zarządzanie wrażliwe na zasoby i czas; • strategie skierowane na jakość, klienta i otoczenie; • koncepcje zarządzania w przyszłości, organizacja ucząca się inteligentna. Barbara Czerniachowicz − doktor, adiunkt w Katedrze Zarządzania Przedsiębiorstwem w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. Dorobek naukowy i doświadczenie dydaktyczne koncentrują się wokół problematyki strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem, nowoczesnych koncepcji i metod zarządzania, kapitału ludzkiego i przedsiębiorczości. Posiada doświadczenie dydaktyczne zdobyte zarówno w Polsce, jak i za granicą. Autorka i współautorka programów szkoleniowych, ponad 100 opracowań naukowych, projektów badawczych i ekspertyz dla organizacji zewnętrznych.
Okładka książki Zarządzanie wiedzą osobistą. Zagadnienia teoretyczne i rozwiązania praktyczne

90,00 zł 60,92 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,92 zł

Przedmiotem monografii jest zagadnienie zarządzania wiedzą osobistą (ZWO). W gospodarce opartej na wiedzy, w której zasobem strategicznym pracowników jest ich wiedza osobista, odpowiedzialność za własny rozwój i uczenie się przez całe życie leży w przeważającej mierze po ich stronie. Dlatego duże znaczenie należy przypisać zarządzaniu wiedzą osobistą przez pracowników, których praca, pasja i kariera zawodowa są związane z podejmowaniem decyzji oraz działań na wiedzy i w oparciu o posiadaną wiedzę. Autorka przedstawia zarówno teoretyczne rozważania dotyczące różnych aspektów związanych z zarządzaniem wiedzą osobistą, jak i praktyczne wskazówki, które powinny umożliwić czytelnikom przełożenie teorii na temat tej koncepcji na działania praktyczne. Uznając, iż zarządzanie wiedzą osobistą wymaga kompleksowego podejścia, w książce przedstawiono cały wachlarz możliwych rozwiązań, modeli, inicjatyw i uwarunkowań ZWO. Zaprezentowano także autorski model zarządzania wiedzą osobistą oraz system ZWO będący jego praktycznym wymiarem. Wśród omówionych zagadnień znalazły się m.in.: • rola wiedzy osobistej i zarządzania nią w budowaniu własnej konkurencyjności, • zarządzanie wiedzą osobistą, • umiejętność praktycznego wykorzystania nabytej wiedzy.
Okładka książki Inwestycje w działalności agroturystycznej..

58,00 zł 44,58 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,58 zł

Książka poświęcona jest zagadnieniom inwestycji w agroturystyce i różnorodnej oferty turystycznej z nią związanej. Autorzy analizują dynamiczny rozwój tego sektora, wskazując na jego znaczenie dla lokalnych społeczności oraz potencjał inwestycyjny dla przedsiębiorców zainteresowanych branżą turystyczną. W pierwszym rozdziale omówiono istotę agroturystyki jako formy turystyki wiejskiej, zwracając uwagę na główne cechy, korzyści oraz wyzwania z nią związane. Następnie skupiono się na aspektach inwestycyjnych, prezentując różnorodność możliwości inwestycyjnych w agroturystykę oraz strategie zapewniające sukces na tym rynku. W kolejnym rozdziale ukazano szeroką ofertę turystyczną w ramach agroturystyki. Przedstawiono różnorodność form zakwaterowania, aktywności oraz atrakcji, które mogą być oferowane turystom na terenach wiejskich. Autorzy wskazali także na trendy i innowacje w tej dziedzinie, które mogą stanowić istotny czynnik przyciągający nowych klientów. W dalszej części skupiono się na praktycznych aspektach inwestycji w agroturystykę, prezentując studia przypadków, doświadczenia przedsiębiorców oraz najlepsze praktyki w zakresie zarządzania agroturystyką.
Okładka książki Dwoiste zarządzanie procesami biznesowymi w erze..

59,00 zł 45,34 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,34 zł

Dwoiste zarządzanie procesami biznesowymi w erze gospodarki cyfrowej to podejście, które łączy tradycyjne metody zarządzania z nowoczesnymi technologiami i innowacjami, które wynikają z cyfryzacji. W kontekście dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego, organizacje muszą dostosować swoje strategie i procesy, aby skutecznie konkurować i odpowiadać na potrzeby klientów. Książka zawiera informacje dotyczące istoty oraz założeń i uwarunkowań dwoistego zarządzania procesami biznesowymi, umożliwiającego integrowanie eksploatacji i eksploracji przy wykorzystaniu technologii ICT. Monografia skierowana jest do szerokiego grona odbiorców związanych z dyscypliną nauk o zarządzaniu i jakości oraz dyscypliną ekonomii i finansów. Zainteresować może zarówno przedstawicieli środowiska akademickiego, jak i praktyków zarządzania.
Okładka książki Kadry i Płace 2025 obowiązki pracodawców, rozliczanie świadczeń pracowniczych, dokumentacja kadrowa

294,00 zł 252,69 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 252,69 zł

Praktyczny przewodnik kompleksowo przedstawia problematykę kadrowo-płacową – od zatrudnienia, poprzez wyliczenie poszczególnych składników wynagrodzenia, umowy cywilnoprawne, po zwolnienie z pracy. Zawiera wszystko, co potrzebne przy rozliczaniu wynagrodzeń pracowników: - omówienie wszystkich nowości w rozliczeniach pracowniczych na 2025 rok, - szczegółowe przykłady liczbowe oparte na rzeczywistych sytuacjach i trudnych problemach, - bogata dokumentacja kadrowa, podatkowa i ZUS – z przykładami wypełnienia druków. Autorki podpowiadają m.in.: - jak prawidłowo zastosować nowe przepisy; - jak wyliczyć wynagrodzenia w różnych sytuacjach; - jak opodatkować poszczególne składniki wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych; - jakie dokumenty należy sporządzić przy zatrudnianiu pracownika i przy jego zwolnieniu; - jak rozliczyć osoby pracujące na umowę-zlecenie i o dzieło. Stan prawny – 1 stycznia 2025 r. Najważniejsze zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2025 r. zostały omówione w bieżącym wydaniu książki. Są to m.in.: - zmiana wynagrodzenia minimalnego w 2025 roku i jej konsekwencje przy ustalaniu różnych świadczeń pracowniczych, - wprowadzenie nowego urlopu związanego z rodzicielstwem – uzupełniającego urlopu macierzyńskiego, - zmiany w wymiarze czasu pracy w związku z wprowadzeniem od 1 lutego 2025 r. dodatkowego dnia wolnego (24 grudnia – Wigilia) i konsekwencje w rozliczaniu wynagrodzeń pracowników, - nowe wysokości parametrów związanych z rozliczaniem wynagrodzeń w 2025 roku. Publikacja polecana zarówno osobom rozpoczynającym karierę zawodową w dziale płacowym czy finansowym, jak i doświadczonym pracownikom tych działów.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,24 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,91 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,29 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,77 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,61 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,19 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,48 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,29 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,42 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,79 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj