Dobre Książki

Praca i biznes

Dokumentacja wdrożenia RODO (z suplementem elektronicznym)

178,50 zł 160,65 zł


Dokumentacja pokazuje krok po kroku, jak wdrożyć w organizacji nowe regulacje w zakresie ochrony danych osobowych – wynikające z RODO. Zbiór zawiera przykładowe narzędzia (dokumenty), dzięki którym będzie to możliwe. Autorem publikacji jest prawnik, administrator bezpieczeństwa informacji zawodowo zajmujący się m.in. kontrolą i audytem w zakresie bezpieczeństwa informacji, tworzeniem wewnętrznych procedur i dokumentacji oraz sporządzaniem opinii prawnych. W książce przedstawiono kolejność podejmowania działań tak, aby każde następne działanie wynikało z poprzedniego. Pierwszym działaniem, które należy podjąć, wdrażając RODO, jest według autora audyt zgodności stanu faktycznego z RODO. Następnie: przeprowadzenie oceny skutków przetwarzania danych osobowych (DPIA) oraz inwentaryzacji zasobów biorących udział w procesach, przeprowadzenie analizy ryzyka w stosunku do zasobów biorących udział w procesach i wdrożenie planu postępowania z ryzykiem, modelowanie procesów i zabezpieczeń, czego finałem jest przygotowanie dokumentacji ochrony danych osobowych oraz przeszkolenie personelu z nowych procedur postępowania z danymi osobowymi. Omówienie zagadnień zostało wzbogacone licznymi przykładami sytuacji, które mogą wystąpić zarówno w firmach, jak i jednostkach budżetowych. W dołączonym do książki suplemencie elektronicznym zamieszczono wzory przydatnych dokumentów w wersji edytowalnej, w tym: - politykę bezpieczeństwa, - rejestr czynności przetwarzania, - rejestr incydentów ochrony danych osobowych, - zarządzenie w sprawie wyznaczenia inspektora ochrony danych, - arkusz DPIA (Data Protection Impact Analysis), - listę kontrolną zgodności z RODO, - arkusz inwentaryzacji zasobów, - arkusz analizy ryzyka, - umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych, - upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, - klauzule zgody na przetwarzanie danych, - arkusz realizacji poszczególnych praw osoby, której dane dotyczą (m.in. prawa do bycia zapomnianym, prawo ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych), - wniosek osoby fizycznej o realizację praw wynikających z RODO (m.in. prawa do bycia zapomnianym, prawa ograniczenia przetwarzania) i odpowiedź na niego. Plik suplementu można pobrać przez Internet (instrukcja postępowania zamieszczona jest w książce). Zainstalowanie suplementu wymaga posiadania systemu operacyjnego Windows.
Metodyki zarządzania projektami stosowane przez project managerów u operatorów systemu dystrybucyjne

25,20 zł 23,18 zł


Niniejsza monografia stanowi rezultat analiz przeprowadzonych w latach 2015–2017 przez autorkę należącą do zespołu projektowego z Uniwersytetu Gdańskiego w ramach powołanego konsorcjum. Celem niniejszego badania była identyfikacja i analiza uwarunkowań stosowania metodyk zarządzania projektami u OSD w Polsce przez kierowników projektu, by przedstawić stan wiedzy w tym obszarze, a także analiza wyników pogłębionych badań jakościowych prowadzonych przez autorkę w latach 2015–2017 w ramach projektu.
Międzynarodowy outsourcing usług IT. Pozycja Polsk

45,00 zł 38,25 zł


Książka dotyczy tematyki outsourcingu usług informatycznych(IT)w wymiarze międzynarodowym. Analizuje rozwój outsourcingu na tle najważniejszych teorii ekonomicznych, a także przedstawia główne światowe centra outsourcingu, takie jak Indie, Chiny, czy Europa Środkowa i Wschodnia. Autorka zajmuje się porównaniem tych lokalizacji pod względem czynników, takich jak koszty pracy, dostępność siły roboczej, ogólne warunki prowadzenia biznesu, a także perspektyw rozwoju outsourcingu w poszczególnych państwach. Praca ma także wymiar bardzo praktyczny, przedstawiając doświadczenia podmiotów stosujących outsourcing usług IT, sposoby organizacji projektów outsourcingowych, a także szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstw. Szczególną uwagę zwraca autorka na rozwój nowych form outsourcingu, takich jak platformy internetowe, analizując ich działanie, możliwe korzyści związane z ich wykorzystaniem oraz ich wpływ na rynek pracy. Obszernej analizie poddana jest także sytuacja Polski na światowym rynku outsourcingu.
Inwestycje w mieście. Uwarunkowania ekonomiczne, organizacyjne i przestrzenne (wyd. II)

60,00 zł 45,00 zł


W książce, w sposób kompleksowy i interdyscyplinarny przedstawiono temat inwestycji w mieście - zarówno z punktu widzenia inwestorów, jak i sa­morządów. Publikacja zawiera analizy oraz praktyczne wskazówki na temat m.in.: - rodzajów inwestycji możliwych do zrealizowania w mieście, - prawnych uwarunkowań inwestycji, - środowiskowych i przestrzennych uwarunkowań inwestycji w mieście, - roli władz samorządowych w zakresie zachęcania przedsiębiorców do inwestycji na terenie miasta i gminy, - inwestycji komunalnych oraz ich specyfiki, - polityki informacyjnej wobec inwestorów decydujących się na prowadzenie działalności w danym mieście, - teoretycznych zagadnień dotyczących miast i prowadzonej w nich działalności gospodarczej. W książce, poza konkretnymi propozycjami rozwiązań podawane są liczne przykłady miast prowadzących poprawną politykę inwestycyjną.
Funkcje i narzędzia zarządzania dla małych i średnich przedsiębiorstw (wyd. II)

39,00 zł 29,25 zł


Książka jest adresowana do osób zarządzających małymi i średnimi przedsiębiorstwami, poszukujących możliwości doskonalenia systemów zarządzania, jak też do osób zajmujących się small businessem naukowo. Zaprezentowano w niej takie ujęcia poszczególnych funkcji zarządzania, które mają charakter reinterpretacji znanych koncepcji (np. analizy SWOT), bądź mają charakter autorski (np. poglądy na temat natury motywacji). Dla każdej z omawianych funkcji zarządzania zaproponowano wspomagające ich realizację narzędzia informatyczne. W warstwie teoretycznej i narzędziowej położono akcent na rozwiązania praktyczne, służące podnoszeniu efektywności działania. „...Książka podejmuje klasyczną problematykę dla dyscypliny nauk o zarządzaniu związaną z opisem i objaśnieniem funkcji składających się łącznie na proces zarządzania. Równocześnie Autorzy, już w tytule, wyraźnie zapowiadają, że ich rozważania nie mają uniwersalnych aspiracji, lecz będą odnosić się wyłącznie do sektora przedsiębiorstw reprezentujących małą i średnią klasę wielkości. Poprzez takie określenie problematyki Autorzy uzyskują swego rodzaju efekt synergii: po pierwsze - rewitalizują i uaktualniają doniosły w pracy kierowniczej problem procesu zarządzania, po drugie - wypełniają widoczną na rynku wydawniczym lukę dotyczącą braku bieżących opracowań na podjęty temat i wreszcie, po trzecie - adresują swoje przemyślenia do kierownictw tej grupy przedsiębiorstw, w których w świetle licznych badań występuje największy deficyt wiedzy menedżerskiej..." Z recenzji prof. UJ dr. hab. Piotra Jedynaka „...Autorzy w opracowaniu wychodzą poza omówienie klasycznego, najczęściej omawianego w literaturze przedmiotu racjonalnego podejścia do podejmowania decyzji i podejmują próbę zarysowania własnej koncepcji procesu zarządzania, która jest (...) w większym stopniu dopasowania do specyfiki SME. (...) Przeprowadzona w niektórych częściach monografii dyskusja posiada niewątpliwie teoriotwórczy charakter i może stanowić podstawę do prowadzenia pogłębionych badań naukowych..." Z recenzji prof. dr. hab. Szymona Cyferta, prof. zw. UEP
Eksperyment w obszarze HR (wyd. II)

45,00 zł 33,75 zł


Przedmiotem monografii jest projektowanie rozwiązań HR na bazie przeprowadzanych eksperymentów. Zagadnienia z tego obszaru należą zarówno do problematyki gospodarowania kapitałem ludzkim w organizacji (ekonomii klasycznej), jak i do ekonomii eksperymentalnej (traktowanej przez niektórych specjalistów jako nurt ekonomii behawioralnej). W książce przedstawiono: - metodyczne, ekonomiczne i etyczne możliwości oraz granice projektowania eksperymentów w obszarze HR, - wykorzystanie teorii i efektów eksperymentów psychologicznych w obszarze HR, - weryfikację możliwości stosowania 15 różnych schematów badań eksperymentalnych zorientowanych na realizację rozwiązań HR, - 33 przykładowe opisy przebiegu projektów eksperymentów HR, - typologię ryzyka eksperymentowania w warunkach kreowania rozwiązań zorientowanych na pracowników, - identyfikację metod analizy i oceny ryzyka stosowania eksperymentu dla celów HR oraz sposobów oddziaływania na poziom tego ryzyka, - grywalizację jako przykład eksperymentu w obszarze HR. Publikacja ma inspirować do poszerzania spektrum metod wykorzystywanych w HR i przejmowania przez specjalistów ds. kapitału ludzkiego także roli badawczej.
Etykieta w biznesie i administracji publicznej...

75,00 zł 63,75 zł


Książka łączy w sobie międzykulturowe aspekty savoir-vivre`u, etykiety biznesu oraz wybrane zagadnienia protokołu dyplomatycznego, takie jak: sposoby tytułowania osób, posługiwanie się wizytówkami, właściwe kreowanie swojego wizerunku (dobór strojów i dodatków zależnie od okazji), precedencja (ustalanie hierarchii ważności osób w różnych wydarzeniach organizacyjnych), zasady korespondencji, skróty używane w zaproszeniach, organizacja wizyt, a także cała sfera etykiety stołu. Wprowadzono także część dotyczącą netykiety, omawiającą zachowania w Internecie na forach i czatach, a także pisanie listów elektronicznych i komentarzy w sieci.
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo

69,00 zł 58,65 zł


Prezentowana książka odwołuje się do współczesnej roli procesów personalnych w organizacji w perspektywie koncepcji BPM oraz podstaw ich kształtowania w duchu koncepcji Human Resource Management. Zaproponowane modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi łączy doświadczenia oraz potrzeby współczesnych organizacji, które dostrzegły konieczność procesowego przeorientowania.
Jak wygrać każde negocjacje

44,90 zł 33,00 zł


Dobry negocjator to ktoś, kto potrafi rozwiązywać złożone problemy i osiągać twarde rezultaty, nie wytaczając ciężkiej artylerii. Robert Mayer sprawnie i z gracją wprowadzi cię na drogę dobrych negocjacji. Odkryje przed tobą potężne narzędzia negocjatora, korzystając z: - najnowszej wiedzy w dziedzinach: psychologii, lingwistyki, adwokatury sądowej, sprzedaży i komunikacji, - własnego doświadczenia w potyczkach z ponad dwustoma mistrzami negocjacji na całym świecie, - historii spraw klientów, których reprezentował tysiące w trakcie swojej wieloletniej kariery prawniczej. Robert Mayer podpowie ci, jakie taktyki się sprawdzają, a jakie nie. Z tej książki dowiesz się, co robić, gdy czujesz, że uderzasz głową w mur, gdy twoje propozycje są odrzucane raz za razem i gdy spotykasz się z wrogością i gniewem. Znajdziesz tu wskazówki i opisane kolejne kroki w 35 powszechnych sytuacjach negocjacyjnych, od kupowania samochodu do wynajmowania apartamentu, ściągania należności, zawierania umowy franczyzy i wychodzenia z długów. Poznasz wymówki dłużników i zagrywki sprzedawców. Dowiesz się, jak uzyskać duże zniżki tam, gdzie ceny oficjalnie nie są do negocjacji. Znajdziesz tu omówienie takich zagadnień, jak: - zakotwiczanie: podawanie informacji, które oponent wykorzysta jak swoje własne, - gra pozorów: sterowanie pierwszym wrażeniem i zaspokajanie ego oponenta, - psychologia obniżek, niskich rat i promocji, - perswazyjne słuchanie: pytania nakierowujące i kontrolowanie rozmowy, - taktyczne zalety i wady kanałów komunikacji: telefon, pismo, spotkanie, - dobijanie targu: jak wygrać z kupiecką mentalnością, - rozstrzyganie sporów przez mediację i negocjowanie ugody w sądzie. Spójrz na rzeczywistość oczami oponenta: sprzedawcy, dłużnika, wierzyciela, pracodawcy, kontrahenta czy agenta ubezpieczeniowego. Przekonuj go, mówiąc jego wewnętrznym głosem. Graj twardo, budując więź sympatii. Nie ulegaj, nawet gdy czujesz się bezsilny i spotykasz się z wrogością. Oto filozofia Roberta Mayera, prawnika prawników, który reprezentował Mohammeda Ali, rząd Wenezueli i tysiące innych dużych i małych, sławnych i niesławnych klientów. Larry King nazywa Roberta Mayera „prawnikiem prawników”. Mayer udzielił w radiu i telewizji ponad 130 wywiadów. To weteran prawa i doskonały negocjator. Mayer i jego ?rma reprezentują klientów zarówno dużych (takich jak rządy państw, w tym Wenezueli, na rzecz której Mayer negocjował warunki pierwszego w Ameryce Łacińskiej meczu bokserskiego wagi ciężkiej), jak i małych, sławnych (w tym najbardziej znanych aktorów i sportowców Ameryki) i nieznanych. Mayer zmierzył się także z ponad dwustoma mistrzami negocjacji na całym świecie, włączając w to kupców na legendarnych ulicach i bazarach Bombaju, Stambułu, Kairu i Szanghaju. Poznanymi dzięki tym doświadczeniom trikami i taktykami dzieli się z podróżnikami, którzy chcą spróbować swoich sił, negocjując zakupy na rynkach w najdalszych zakątkach świata. Prowadzi również warsztaty i seminaria z negocjacji na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, Uniwersytecie Południowej Kalifornii oraz na Uniwersytetach Tulane i Pepperdine. Oprócz studentów uczestnikami jego warsztatów są przedstawiciele najwyższych władz, korporacji i stowarzyszeń zawodowych.
Dawaj innym szczęście

49,90 zł 36,67 zł


Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście. Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu. Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1. Wykorzystaj badania nauki o szczęściu do prowadzenia biznesu. Pomóż pracownikom rozwijać się – zarówno osobiście, jak i zawodowo. Staraj się zmienić świat. Aaa, i zarabiaj pieniądze… Brzmi jak kompletne szaleństwo? Są to wszystko standardowe procedury operacyjne w Zappos, internetowej firmie detalicznej, która zarabia ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto rocznie. Po zadebiutowaniu w roku 2009 jako najwyżej plasująca się nowa firma na corocznej liście „Najlepsze firmy, dla których warto pracować” magazynu „Fortune” Zappos zostało przejęte przez Amazon w transakcji wycenionej na ponad 1,2 miliarda dolarów w dniu zamknięcia. W Dawaj innym szczęście dyrektor generalny Zappos, Tony Hsieh, dzieli się z czytelnikami różnymi lekcjami, jakie odebrał w biznesie i w życiu, poczynając od założenia farmy robaków przez prowadzenie pizzerii po powołanie do życia LinkExchange, zarządzanie Zappos i jeszcze więcej. Prowadzone w szybkim tempie i realistyczne Dawaj innym szczęście pokazuje, jak mocno odmienny rodzaj kultury korporacyjnej może być potężnym modelem dla osiągania sukcesu – i jak poprzez koncentrowanie się na szczęściu otaczających cię ludzi możesz radykalnie zwiększyć swoje szczęście. Ta książka jest fantastyczna. To, jak Tony i Zappos rozwinęli się do miliarda dolarów w sprzedaży brutto, jest tylko początkiem. Porusza ona wszystko – od pozyskiwania funduszów po znajdowanie szczęścia, od autentycznych e-mali po listy kontrolne. Mocno osobista i mocno praktyczna. Tim Ferriss, autor bestsellera 4-godzinny tydzień pracy W tej fascynującej (i często zabawnej) książce Tony objaśnia, jak przekuł swoje przekonania w działania, które rzeczywiście przynoszą szczęście. Grretchen Rubin, autorka The Happiness Project 10 najważniejszych powodów, dla których powinieneś przeczytać tę książkę: 1. Chcesz poznać drogę, jaką przeszliśmy w Zappos, aby osiągnąć ponad miliard dolarów w sprzedaży brutto w niespełna dziesięć lat. 2. Chcesz poznać drogę, która ostatecznie doprowadziła mnie do Zappos, i lekcje, jakie odebrałem po drodze. 3. Chcesz poznać wszystkie błędy, jakie popełniliśmy w Zappos przez te lata, aby twoja firma mogła uniknąć zrobienia takich samych błędów. 4. Chcesz wymyślić właściwą równowagę pomiędzy zyskami, pasją i celem w biznesie i w życiu. 5. Chcesz zbudować długoterminową i trwałą firmę i markę. 6. Chcesz stworzyć silniejszą kulturę firmową, która uczyni twoich pracowników i współpracowników szczęśliwszymi, oraz pobudzić w nich większe zaangażowanie, prowadzące do wyższej produktywności. 7. Chcesz zapewniać lepsze doświadczenie klientowi, które uczyni go szczęśliwszym i zbuduje większą lojalność prowadzącą do powiększenia zysków. 8. Chcesz zbudować coś szczególnego. 9. Chcesz znaleźć inspirację i szczęście w pracy i w życiu. 10. Zabrakło ci drewna na opał w kominku, a ta książka stanowi doskonałą podpałkę. *** Ta książka mogłaby rozpocząć rewolucję. Marshall Goldsmith, autor Mojo: How to Get It, How to Keep It, How to Get It Back If You Lose It W Dawaj innym szczęście Tony odkrywa sekret swojego sukcesu w tak młodym wieku: przywództwo w kulturze i szczęściu. Lance Armstrong
Funkcjonowanie apteki

99,00 zł 86,13 zł


Książka stanowi zbiór odpowiedzi na pytania zadawane w związku z pojawiającymi się w praktyce problemami związanymi z tworzeniem oraz z funkcjonowaniem aptek (również szpitalnych) i punktów aptecznych. Wskazuje rozwiązania problemów rzeczywiście pojawiających się w praktyce ich działalności. Tematyka uwzględniona w publikacji obejmuje m.in.: -zatrudnianie pracowników w aptekach, -obowiązki kierowników aptek, - zmiany podmiotowe w zezwoleniu na prowadzenie apteki, - wykonywanie obowiązku zapewnienia dostępności leku przez aptekę, - zasady realizacji recept, w tym recept zawierających błędy, - zasady sporządzania leków recepturowych, - zasady przechowywania leków, dzielenia ich opakowań, - zasady zwrotów leków do apteki, - możliwości sprzedaży czasopism o tematyce zdrowotnej w aptece, - zakaz reklamy aptek. Kierownicy aptek znajdą wskazówki dotyczące m.in. właściwego wypełniania obowiązków związanych z kierowaniem apteką, prawidłowego wyznaczania zastępcy. Natomiast osobne rozdziały zostały poświęcone aptekom szpitalnym i działom farmacji szpitalnej oraz problemom związanym z nadzorem inspekcji farmaceutycznej nad aptekami.
Podstawy organizacji i zarządzania produkcją w przedsiębiorstwie

45,00 zł 33,75 zł


Podręcznik dotyczy podstaw organizacji i zarządzania produkcją w przedsiębiorstwie, jest to swoiste kompendium wiedzy na ten temat. Zakres przedmiotowy opracowania podzielony jest na pięć rozdziałów: Wprowa­dzenie, Organizacja produkcji, Planowanie i sterowanie produkcją, Zarządzanie produkcją, Ocena produktywności, poprzedzonych wstępem, całość kończy wykaz literatury wykorzystanej. W pierwszym rozdziale dokonano wprowadzenia do organizacji i zarządzania produkcją, koncentrując się na pojęciach podstawowych, a także omówieniu systemów oraz procesów produkcyjnych i wytwórczych. Rozdział drugi obejmuje zagadnienia dotyczące organizacji produkcji, takie jak: parametry procesu produkcyjnego; typy, formy i odmiany organizacji pro­dukcji; przebiegi produkcji; zapasy produkcyjne; możliwości produkcyjne. Rozdział trzeci dotyczy zagadnień planowania i sterowania produkcją wraz z omówieniem metod międzykomórkowego i wewnątrzkomórkowego oraz nowoczesnych metod sterowania przepływem produkcji. W czwartym rozdziale przedstawione zostały poszczególne funkcje kierownicze w zarządzaniu produkcją, oraz metody i techniki organizacji i zarządzania wykorzystywane do realizacji tych funkcji w praktyce. Zaprezentowano oryginalną metodę doboru stylów kierowania w konkretnych sytu­acjach kierowniczych, którą opracował autor podręcznika. Ponadto odniesiono się do zagadnienia znaczenia informacji w zarządzaniu produkcją. Wresz­cie ostatni piąty rozdział poświęcony został zagadnieniom oceny i poprawy produktywności systemów produkcyjnych.
Coaching złote zasady

39,90 zł 29,32 zł


Najprostsze, a zarazem najbardziej trafne polskie tłumaczenie anglojęzycznego coachingu to trening rozwoju osobistego, a w przypadku pracy z grupą - trening rozwoju zespołowego. W ostatnich latach coaching stał się niezwykle popularny, jak grzyby po deszczu wyrastają kolejne szkoły specjalizujące się w nauczaniu coachingu, za co drugim rogiem ulicy czai się coach... Czy jednak każde miejsce nauki zawodu i każdy trener rozwoju jest kompetentny w tej dziedzinie? Klient - czy to przyszły coach, czy też osoba chcąca z coachingu skorzystać - inwestuje swoje pieniądze, czas, dobre chęci. Jak może zweryfikować, czy to, co mu się oferuje, mieści się w najlepszych praktykach sztuki coachingu? Nie daj się zwieść. W branży "rozwojowej", podobnie jak w każdej innej, można się natknąć i na tombak, i na pozłotkę. Jak je odróżnić od prawdziwych skarbów? Do tego potrzeba wiedzy. Nim skorzysta się z usług coacha albo wybierze się miejsce, gdzie będzie się szkolić, dobrze jest uświadomić sobie, że prawdziwy, rzetelny, skuteczny trening rozwoju prowadzony jest według ściśle określonych reguł. To właśnie znajomość złotych zasad coachingu oraz umiejętność stosowania najlepszych modeli opracowanych dla tej dziedziny świadczą o wysokiej jakości usług, które może Ci zaproponować coach czy też szkoła przygotowująca do pracy w zawodzie. Chcesz zajrzeć do skarbca coachingowej wiedzy? Zatem otwórz książkę i czytaj!
Rachunkowość zarządcza w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa

79,00 zł 59,25 zł


Efektywne zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach rosnącej konkurencji jest niemożliwe bez dostępu do aktualnej, wiarygodnej oraz dostarczonej na czas informacji. Rachunkowość jako system informacyjny organizacji ma na celu dostarczenie danych niezbędnych do zarządzania, kierowania i kontrolowania działań, procesów zachodzących w przedsiębiorstwie. "Rachunkowość zarządcza w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa" to podręcznik adresowany do wszystkich, którzy interesują się zarządzaniem i rachunkowością. Połączono w nim zagadnienia teoretyczne poparte praktycznymi przykładami i zadaniami. Do każdego zadania podane jest rozwiązanie. Czytelnik: - dowie się, jaka jest rola i znaczenie podsystemu rachunkowości zarządczej, - pozna podstawową klasyfikację kosztów i przychodów na potrzeby rachunkowości zarządczej, - będzie umiał wykorzystać modele rachunku kosztów na potrzeby zarządzania oraz zastosować odpowiednie instrumenty dedykowane rachunkowości zarządczej, - dowie się, czy można budżetować w podsystemie rachunkowości zarządczej, - sklasyfikuje metody i modele podejmowania decyzji w warunkach ryzyka oraz pozna procedurę zarządzania ryzykiem w przedsiębiorstwie, - będzie miał możliwość przestudiowania oraz dokonania przeglądu współczesnych systemów informatycznych systemu finansowo-księgowego wykorzystywanych w podsystemie rachunkowości zarządczej.
Empatyczne zarządzanie w czasach kreatywności performatywnej

54,00 zł 40,50 zł


Problematyka szeroko rozumianego empatycznego zarządzania i mieszczącego się w nim zarządzania zorientowanego na zdarzenia krytyczne w życiu pracowników, jest relatywnie nowym obszarem badań w nauce o organizacji i zarządzaniu. Nawiązuje do idei humanizacji pracy i humanistycznego zarządzania, ale jeszcze bardziej eksponuje potrzebę troski o pracownika (jego dobrostan) oraz budowania pozytywnych organizacji. Książkę (inspirowaną nie tylko analizami naukowymi, ale i twórczością artystyczną) warto przeczytać, gdyż: - zawiera pierwszą w polskiej literaturze przedmiotu tak wyczerpującą prezentację koncepcji zarządzania zorientowanego na zdarzenia krytyczne w życiu pracowników, obejmującą także charakterystykę instrumentów wsparcia, które mogą stosować działy personalne różnorodnych organizacji, chcące pozyskać i zatrzymać wartościowych pracowników, także z najmłodszych generacji; - pokazuje zależności między empatycznym zarządzaniem (którego rdzeń stanowi zarządzanie zorientowane na krytyczne zdarzenia w życiu pracowników) a innymi koncepcjami zarządzania, np. z Employee Relationship Management (zarządzanie relacjami z pracownikami); - odnosi się do wciąż rzadko jeszcze rozpatrywanego rynku doznań; - objaśnia dlaczego funkcjonowanie zespołów performerskich powinno być przedmiotem analizy i oceny także z perspektywy HR (human resources); - omawia przykłady identyfikacji performatywnej kreatywności (z takimi jej cechami, jak m.in. tworzenie „na żywo” przy współudziale publiczności, traktowanie własnego ciała jako „surowca” kreacji, dostarczanie wrażeń oraz sprawczość) odnoszące się do zespołów piłkarskich oraz fotografowania; - podejmuje wątek wyceny kapitału ludzkiego performerów i wysokiego ryzyka związanego z ich pracą, które uzasadnia stosowanie szczególnie wobec nich zarządzania zorientowanego na zdarzenie krytyczne; - wnosi wkład w doskonalenie metodyki zarządzania ryzykiem personalnym; - zawiera bogaty, odpowiednio zinterpretowany (w kontekście zarządzania zorientowanego na zdarzenia krytyczne w życiu pracowników) materiał empiryczny, pozyskany z wywiadów z zespołami muzycznymi)
Przygotowani na wszystko

37,00 zł 27,19 zł


Jeśli znasz już program Getting Things Done, koniecznie sięgnij po tę książkę! Jeśli go nie znasz, czas najwyższy nadrobić stracony czas! Wiedza o zobowiązaniach Zarządzanie przepływem pracy w pięć minut Magiczny świat przyziemnych spraw Podstawy mentalnej "pamięci RAM" Wielka tajemnica list obowiązków Wizjoner a człowiek czynu - osobisty podział pracy Czy często masz wrażenie, że bezskutecznie gonisz bardzo szybko znikający punkt? Jesteś zewsząd otoczony terminami, spotkaniami, zaległościami? Obowiązki zawodowe, deklaracje prywatne, sprawy, które musisz załatwić, filmy, które musisz zobaczyć... Nie ma rady - takie życie musi przytłaczać. A przecież możesz nauczyć się tak zarządzać czasem, by zaczął on pracować na Twoją korzyść. David Allen od ponad dwudziestu lat zajmuje się poszukiwaniem najskuteczniejszych metod pozwalających żyć oraz pracować w sposób przyjemniejszy, mniej szkodliwy i bardziej pozytywny. Zapewne sam zauważyłeś, że jeśli wykonanie jakiegoś zadania wymaga od Ciebie wysiłku, Twoja podświadomość wymyśla tysiące pretekstów, by nic nie robić. Poprawa wydajności to nic innego, jak doskonalenie umiejętności radzenia sobie z wewnętrznymi przeszkodami, które sam stawiasz sobie na drodze do celu. Wiedza zawarta w tej książce może wydać Ci się zaskakująco oczywista - gdy tylko uda Ci się ją ogarnąć. To wszystko zasługa intuicji i bezbłędnie wykorzystującego jej istnienie planu działania. Z właściwym sobie poczuciem humoru oraz wykorzystując skuteczność programu Getting Things Done, David Allen przedstawi Ci 52 sposoby na to, jak sprawić, by wszystkie Twoje poczynania wiązały się z mniejszym nakładem pracy i mniejszym stresem. Poza tym każde podejmowane działanie będzie wyzwalać w Tobie więcej energii, kreatywności i pozytywnych myśli. 52 rewolucyjne zasady zarządzania czasem, z uwzględnieniem: osiągania stanu odprężenia i opanowania, zdobywania swobody, wypracowywania bezstresowego i produktywnego stylu życia, maksymalizacji Twoich wysiłków, panowania nad zadaniami, tworzenia struktur zapewniających sukces. David Allen jest twórcą przełomowej metodologii GTD (Getting Things Done). Dzięki niej wiele milionów ludzi dowiedziało się, jak odmienić swoje życie. Allen pokazał, jak zwolnić tempo, zrezygnować z przytłaczających obowiązków i uwolnić się od ciągłej presji czasu, aby osiągnąć wewnętrzną równowagę, harmonię, a co za tym idzie, lepsze wyniki w pracy. Ogromna popularność metody GTD polega na tym, że znajduje ona zastosowanie zarówno w pracy czy szkole, jak i w domu.
Zarządzanie Publiczne 4 (42) 2017

21,00 zł 18,37 zł


János Kornai: Zrewidowany paradygmat systemowy. Wyjaśnienia i dodatkowe elementy w świetle doświadczeń państw postsocjalistycznych – część druga Noralv Veggeland: Conflicting administrative traditions – a political-economic perspective Marcin Kocór: Skills shortages and mismatches on the Polish labour market and public policy recommendations Andrzej Kozina: Negotiations within Firm-Idea Marcin Kautsch: Nadzór właścicielski powiatów nad podmiotami leczniczymi Anna Doś: Developing sustainable healthcare governance mechanisms to manage public-private partnerships Olga Nosova: The effects of industrial policy on regional development in Ukraine Wywiad O przydatności ekonomii, celach polityki publicznej i znaczeniu filozofii ekonomii. Wywiad z Danielem M. Hausmanem
Przedsiębiorczość i zarządzanie innowacjami Wiedza technologia konkurencja przedsiębiorstwo

99,00 zł 86,13 zł


Przedsiębiorczość należy do aktualnej i stale rozwijającej się problematyki prac naukowych, zarówno na polu rozważań teoretycznych badań podstawowych, jak i prac aplikacyjnych. Ukształtowana postawa przedsiębiorcza, aktywność przedsiębiorców i społeczeństwa, w decydującym stopniu wpływają na wzrost oraz podnoszenie konkurencyjności podmiotów gospodarczych, a także rozwoju społeczno-gospodarczego i kulturowego układów regionalnych, czy krajowych. Dlatego na szczególne podkreślenie zasługuje duża waga i aktualność podjętej problematyki badawczej przez redaktorów oraz interesująca koncepcja układu recenzowanego tomu. Pragnę również zaznaczyć, że realizacja obszernego studium wymagała dużego wysiłku ze strony redaktorów i autorów w celu przygotowania tej interesującej publikacji. […] Poszczególne rozdziały obejmują: ogólną problematykę przedsiębiorczości i innowacji, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, specyficzny typ przedsiębiorczości akademickiej, problematykę innowacyjności przedsiębiorstwa, innowacyjne metody zarządzania, metody i techniki zarządzania innowacjami, uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości, w tym szczególnie aktualny problem wspierania rozwoju działalności małych i średnich przedsiębiorstw, działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce, rolę informacji w pobudzaniu innowacyjności oraz problematykę przedsiębiorczości uniwersyteckiej. Prof. dr hab. Zbigniew Zioło Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Redaktorzy naukowi monografii są pracownikami naukowo-dydaktycznymi Uniwersytetu Jagiellońskiego, Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania, Katedra Organizacji i Zarządzania
Jednominutowy Menedżer oraz zarządzanie samym sobą

34,90 zł 25,65 zł


W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie od pracowników oczekuje się, że nie będą czekali na dokładne wskazówki od kierownika, mają za to aktywnie brać udział w tworzeniu swojego środowiska pracy, wykazywać się kreatywnością i przejmować inicjatywę. Zamiast bezrefleksyjnie wykonywać polecenia, powinni współpracować. Innym wyzwaniem jest rozwój technologii: takie wynalazki jak internet, urządzenia mobilne czy zasoby informacyjne przechowywane w chmurze zmieniają sposób pracy coraz większej liczby organizacji. Aby się w tym wszystkim nie pogubić, a w dodatku okazać się nieodzownym członkiem zespołu, musisz umieć tylko i aż... zarządzać sobą! Trzymasz w ręku kolejne, uzupełnione i zaktualizowane, wydanie bestsellerowej książki, dzięki której wkroczysz na sprawdzoną ścieżkę do sukcesu. Jeśli jesteś jeszcze szeregowym pracownikiem, dowiesz się, jak przejąć inicjatywę, uzyskać potrzebną pomoc i odnieść sukces. Jeśli już kierujesz zespołem, nauczysz się, w jaki sposób inspirować i pracować z samodzielnymi osobami. W obydwóch przypadkach przekonasz się, że kiedy zaczniesz postępować zgodnie z zasadami zarządzania sobą w miejscu pracy, nawet najtrudniejsze zadania okażą się wykonalne, zespół stanie się bardziej zgrany i zaangażowany, a duże sukcesy po prostu pojawią się na Twojej ścieżce kariery. Z tej książki dowiesz się: Jak zyskać swobodę działania i ją wykorzystać Jak wyjść poza ograniczenia Jak zarządzać własnymi kompetencjami i zaangażowaniem Jak wykorzystywać posiadaną władzę Jak uzyskiwać potrzebne ukierunkowanie i wsparcie Żadnych wymówek! Pokaż, co potrafisz! Ken Blanchard jest ekspertem w dziedzinie doskonalenia zawodowego. Brał udział w tworzeniu paru organizacji o takim profilu działania, napisał również kilka książek, które się sprzedały w łącznej liczbie przekraczającej 20 mln egzemplarzy. Susan Fowles jest współtwórczynią Self Leadership - jednego z najlepszych programów rozwoju zawodowego na świecie. To także autorka wielu artykułów, książek i programów radiowych. Wykłada na University of San Diego. Dr Laurence Hawkins jest wybitnym trenerem zarządzania. Współpracował między innymi z Lockheed Martin, AT&T, Johnson&Johnson, Bristol-Myers Squibb, a także ze szkołami, szpitalami i początkującymi firmami.
Elastyczność zachowań organizacyjnych pracowników

39,90 zł 32,72 zł


Zaprezentowana w książce koncepcja EZOP stanowi autorską propozycję opisu i wyjaśnienia elastyczności zachowań organizacyjnych pracowników. Umożliwia ona śledzenie kierunku i tempa dokonujących się przeobrażeń, a także może być punktem wyjścia do dalszych analiz, np. związku wdrażanych zmian organizacyjnych z zachowaniami pracowników czy oceny ich kosztów psychologicznych, ekonomicznych, społecznych i zawodowych. Oprócz walorów poznawczych publikacja posiada też wartość aplikacyjną. Opracowany na podstawie koncepcji kwestionariusz EZOP służy do badania poziomu elastyczności zachowań organizacyjnych pracowników i stanowi narzędzie diagnozy zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i organizacyjnym. Ma on charakter uniwersalny i przy zachowaniu zasad określonych przy jego konstrukcji może być stosowany w badaniach naukowych, w tym także o charakterze interdyscyplinarnym.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka