KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

Okładka książki Czego nie zdradzą ci najlepsi windykatorzy
nowość

39,00 zł 28,66 zł


Jeżeli zastanawiałeś się kiedykolwiek... - co mówią i jak mówią windykatorzy osiągający najwyższe wyniki; - jakich konkretnie słów używają częściej niż inni; - dlaczego klienci przerywają im rzadziej niż pozostałym windykatorom; - jak rozpoczynają i jak kończą rozmowy; - dlaczego niektórych technik używają tylko na jednym konkretnym etapie rozmowy; - jakich pytań pod żadnym pozorem nie zadają; - dlaczego gdy najlepsi zapowiadają sankcje, to są bardziej przekonujący; - czy mają jakiś plan na rozmowę; - jakie techniki neutralizacji wymówek mają opracowane do perfekcji; - jakich zasad negocjacji przestrzegają; ...lub jeśli poszukiwałeś odpowiedzi na jakiekolwiek inne pytania związane z efektywnością na stanowisku windykatora, by zwiększyć swoją skuteczność i komfort pracy, to ta książka powstała właśnie dla ciebie.
Okładka książki Przywództwo w działaniu
nowość

54,90 zł 40,35 zł


Autor przedstawia koncepcję przywództwa w działaniu (Leadership in Action), która pozwala zrozumieć istotę i znaczenie działań przywódczych podejmowanych przez ludzi w różnych sytuacjach życiowych i zawodowych. Kluczowym elementem tej koncepcji jest model Acts of Leadership, którego jedno z głównych założeń mówi, że przywództwo pojawia się i intensyfikuje wtedy, gdy sytuacja tego wymaga. Zgodnie z modelem Acts of Leadership, aby nasze działania nabrały cech przywódczych, powinny odwoływać się do trzech kluczowych wymiarów: znaczenia (Meaning), wartości (Values) i struktury (Structure). Te trzy elementy są traktowane jako wymiary służące do obserwacji i analizy działań ludzi podczas wykonywania różnych zadań biznesowych, edukacyjnych, szkoleniowo-rozwojowych, artystycznych i społecznych. Książka zawiera także szczegółowe opisy i analizy dysfunkcjonalnych zachowań liderek i liderów, które w efekcie doprowadziły do kryzysu bądź nawet upadku reprezentowanych przez nich organizacji. Odwołując się do modelu Ciemnej Triady Osobowości (narcyzm, makiawelizm, psychopatia), autor w oparciu o konkretne przykłady przedstawia proces i przyczyny dramatycznego kryzysu liderki i lidera dwóch dużych organizacji międzynarodowych. Wnioski wypływające z przeprowadzonych analiz pozwalają zastanowić się nad stanem współczesnego przywództwa organizacyjnego, które powinno stać się tematem poważnej debaty w środowisku biznesowym, społecznym, edukacyjnym i politycznym. Interesujące i budzące uzasadnioną nadzieję są opisane przez autora liczne przykłady reprezentantów najmłodszej generacji liderek i liderów wywodzących się z pokolenia milenialsów. Podejmowane przez nich działania przywódcze są często początkiem wielkich wyzwań realizowanych w formie projektów innowacyjnych (technologicznych, społecznych, edukacyjnych). *** Dr Włodzimierz Świątek – psycholog biznesu, trener i coach, wykładowca i ekspert na kierunku Zarządzanie i Przywództwo na Uniwersytecie SWPS oraz w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. Od ponad 25 lat wspiera menedżerów i liderów w rozwijaniu i doskonaleniu umiejętności przywódczych. Autor wielu artykułów z zakresu przywództwa i zarządzania. Posiada bogate i wszechstronne doświadczenie w realizowaniu projektów szkoleniowych i coachingowych. Prowadzi warsztaty rozwojowe dla utalentowanych osób zainteresowanych rozwijaniem swojego potencjału przywódczego. Sekretarz Rady Naukowej Międzynarodowego Centrum Badań nad Przywództwem Uniwersytetu SWPS. Wspólnie z prof. Richardem Little kieruje Zespołem Badawczym Przywództwa w modelu Acts of Leadership. Współtwórca projektu rozwojowo-badawczego Leadership LAB, który jest obecnie realizowany na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Twórca i opiekun naukowy projektu „Młodzi nobliści zmieniają świat”, który powstał podczas Festiwalu Nauki na Uniwersytecie SWPS w 2018 roku.
Okładka książki Zarządzanie kryzysowe
nowość

45,00 zł 38,45 zł


W publikacji przedstawiono kompleksowo całokształt zagadnień dotyczących systemu zarządzania kryzysowego, ujmując poszczególne obszary jako elementy modelu dobrych praktyk. Na uwagę zasługuje uwzględnienie takich zagadnień jak standardowe procedury operacyjne, świadomość czy kwantyfikacja pojęć stosowanych w zarządzaniu kryzysowym, które do tej pory nie były w szerszym zakresie ujmowane w polskich wydawnictwach. Przedstawione rozwiązania są uniwersalne i mogą być stosowane i wykorzystywane, bez względu na zmiany prawne czy organizacyjne, gdyż podstawowe zasady są niezmienne. Drugie wydanie publikacji zostało zaktualizowane i uzupełnione informacjami, dotyczącymi m.in. ewakuacji osób niepełnosprawnych czy zwierząt podczas sytuacji zagrożenia.
Okładka książki Ekonomia społeczna i przedsiębiorczość
nowość

89,00 zł 67,15 zł


W książce Autor porusza problematykę wpływu, jaki wywiera system Business Intelligence na organizację. Na podstawie badań przeprowadzonych w bankach komercyjnych zaprezentowano w publikacji próbę znalezienia odpowiedzi na pytanie, czy systemy Business Intelligence wpływają na kondycję finansową banków. W ramach poszukiwań rozwiązania podjętego problemu badawczego sformułowano pozytywną hipotezę, zakładającą, że wykorzystanie systemu zarządzania klasy Business Intelligence wpływa na poprawę kondycji finansowej banków komercyjnych. Do oceny tego wpływu zastosowywano dwie metody. Pierwsza, opierała się na wykorzystaniu dynamicznych modeli panelowych, które zostały zastosowane do zweryfikowania wpływu wykorzystania systemów Business Inteligence na wybrane wskaźniki kondycji finansowej. Drugą metodę, posiadającą charakter autorski, oparto na porównaniach wybranych wskaźników finansowych. Badanie przeprowadzano dla lat 2001-2016, z wyłączeniem lat 2008-2009, tj. okresu apogeum kryzysu finansowego, uwzględniając 12 największych banków komercyjnych notowanych na GPW w Warszawie, których aktywa obejmowały w tym okresie 75% aktywów sektora bankowego w Polsce. Publikacja skierowana jest przede wszystkim do osób wykorzystujących system Business Intelligence w praktyce, jak również tych, które decydującą się dopiero na wdrożenie tego typu systemów. Informacje oraz wyniki badań zawarte w książce mają na celu uświadomienie potencjalnych korzyści z inwestycji w system tej klasy.
Okładka książki Sukces projektu
nowość

48,00 zł 36,22 zł


Projekt to tymczasowe przedsięwzięcie mające przynieść korzyści organizacji powołującej go do życia. Efektami realizacji projektu mogą być nowe produkty, nowe zakłady lub linie produkcyjne, nowe technologie lub nowa wiedza. Sam projekt warto zrealizować w wyznaczonym terminie, po ustalonych wcześniej kosztach oraz z uwzględnieniem zakresu i jakości zaplanowanych prac. A co, jeśli ukończenie projektu się opóźni? Co jeśli budżet zostanie przekroczony? Czy deprecjonuje to cały projekt? Czy jeśli osiągniemy to, co chcieliśmy, ale później lub po wyższych kosztach, to automatycznie oznacza to porażkę projektu? Czy projekt, który został ukończony zgodnie z planem, ale jego efekty są już nikomu niepotrzebne to dobry czy zły projekt? Jak planować projekt, żeby zakończył się sukcesem? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w książce „Sukces projektu", w której usystematyzowano wiedzę dotyczącą przedmiotowej tematyki na podstawie przeglądu światowej literatury. W publikacji przedstawiono różne definicje pojęć „projekt" i „sukces projektu", omówiono ryzyko i niepewność prowadzenia przedsięwzięć z punktu widzenia osiągnięcia sukcesu, jak również przybliżono zasady zarządzania interesariuszami. Książka przeznaczona jest dla osób zajmujących się zarządzaniem projektami, m.in. dla kierowników projektów oraz kierownictwa i członków organizacji realizujących projekty, a także dla kadry akademickiej i studentów oraz dla wszystkich osób zainteresowanych zarządzaniem przedsięwzięciami.
Opakowanie Zarządzanie publiczne 2 (48) 2019

21,00 zł 16,26 zł


Zarządzanie publiczne 2 (48) 2019
Okładka książki STRATEGICZNA LOGIKA FIRM RODZINNYCH MODEL BELIEFS

89,00 zł 76,05 zł


Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów – rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz więź osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę̨ organizacyjną i strategie działania Równocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym. Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (…), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne. Ze wstępu
Okładka książki Wpływ zarządzania administracją celną...
nowość

70,00 zł 52,82 zł


Wpływ na gospodarkę administracji publicznej (instytucji publicznych) jest odczuwalny dla każdego obywatela. Współczesna administracja publiczna stała się przede wszystkim publiczną służbą, powinna realizować zadania władz, zaspakajać potrzeby społeczeństwa oraz działać w jego interesie. Sposób zarządzania administracją celną wpływa na funkcjonowanie polskiego handlu zagranicznego. Ekonomia instytucjonalna ukazuje ważne wskazówki, jak należy zarządzać sektorem publicznym. Cła stanowią jeden z najważniejszych instrumentów polityki gospodarczej państwa. Wpływają one na strukturę importu i jego efektywność oraz stanowią źródło dochodów budżetowych. Ta kategoria ekonomiczna znana jest od wielu stuleci, zawód celnika odnajdujemy już w przypowieściach biblijnych. Największa rolę odegrały w czasie wielkiego kryzysu 1929-1933 i bezpośrednio po nim. Obecnie można obserwować politykę prezydenta Donalda Trumpa, który postanowił przerwać liberalizację handlu międzynarodowego i wywołać „wojnę celną" z Chinami i Unią Europejską. Coraz ważniejsze stają się zadania stawiane przed służbą celną, poruszana problematyka jest szczególnie ważna dla krajów członkowskich Unii Europejskiej, gdzie sprawność procedur administracyjnych w obszarze ceł jest powszechnie uznana za jeden z kluczowych wyzwań rozwoju handlu międzynarodowego. Usprawnienie i polepszenie całego łańcucha dostaw towarów wpłynie również na przedsiębiorców. Polscy przedsiębiorcy mają ogromny potencjał, stąd przedstawione rekomendacje powinny zachęcić firmy do wchodzenia na nowe zagraniczne rynki, co przyniosłoby korzyści dla gospodarki krajowej.
Okładka książki Społeczna odpowiedzialność biznesu...

76,00 zł 57,34 zł


Społeczna odpowiedzialność biznesu jako instru
Okładka książki Venture Capital

59,00 zł 44,52 zł


Swoją ogromną popularność venture capital zawdzięcza bezprecedensowej ekspansji technologicznych start-upów w ciągu kilku poprzednich lat, w tym także w Polsce. Podobnie jak wszystkie inne instytucjonalne formy finansowania przedsięwzięć gospodarczych VC podlega cykliczności. Poprzedni pełen cykl zakończył się wybuchem bańki internetowej w pierwszych latach poprzedniej dekady. Obecnie różnicę względem poprzedniego cyklu stanowi zdecydowanie mniejsza, niż w latach 90. i latach poprzedniej dekady, popularność rynku publicznego, przemawiająca na korzyść rynku prywatnego jako docelowego sposobu dezinwestycji. Coraz większa transparentność rynku prywatnego będzie sprzyjać utrwaleniu instytucji VC w instytucjonalnym krajobrazie rynku kapitałowego, niezależnie od czynników cyklicznych, przemieniając ją w coraz bardziej mainstreamową instytucję. Dodatkowo, mechanizm tokenizacji, opartej o blockchain, może radykalnie poprawić sytuację płynnościową tej klasy aktywów i to już w ciągu najbliższych lat. Skoro VC ma szanse pozostać trwałą częścią infrastruktury rynku kapitałowego, warto poznać najważniejsze mechanizmy jego działania, takie jak klauzule umowne stanowiące tło transakcji ze start-upami oraz sposoby wycen przedsięwzięć praktykowane przez fundusze. VC jest przydatnym źródłem kapitału wyłącznie dla tych twórców start-upów, którzy postrzegają swój biznes jako ciągłe wyzwanie rozwojowe. Czy będąc założycielem, założycielką start-upu, bo w coraz większym stopniu pytanie to dotyczy kobiet, powinienem (powinnam) rozważyć fundusze VC jako źródło kapitału? A jeśli tak - to jakie będzie to rodzić wyzwania? W znalezieniu kompleksowej odpowiedzi powinna pomóc lektura niniejszej książki.
Okładka książki Lepszy pracodawca.
nowość

54,90 zł 40,35 zł


Autentyczny employer branding, na który stać Cię już dziś Firmy inwestują potężne środki w reklamę i marketing, ale z jakiegoś powodu zbyt mało uwagi poświęcają komunikacji z pracownikami i kandydatami do pracy. Albo robią to nieudolnie, udając na rynku kogoś, kim nie są. W efekcie, zamiast budować wizerunek solidnego pracodawcy, tworzą jego protezę. A przecież autentyczny employer branding ma dziś ogromny potencjał i wcale nie musi być drogi. Jakość komunikacji wypracowana przez pracodawcę wpływa nie tylko na skuteczność rekrutacji i poziom retencji, ale również na markę produktów i usług. Klienci bowiem chcą kupować od organizacji, w których absolutnie wszystkich traktuje się należycie. I w których candidate experience i employee experience to coś więcej niż tylko mądre terminy w HR-owych prezentacjach. Wybierz się w podróż do świata, w którym Zyta Machnicka – czołowa postać employer brandingu w Polsce – żyje od lat. To świat lepszych pracodawców, czyli firm, które małymi krokami wdrażają wielkie zmiany w swojej komunikacji z pracownikami i kandydatami. To świat dobrych praktyk, obserwacji i przemyśleń na temat aktualnych wyzwań na rynku pracy. Wreszcie: to przestrzeń na autentyczny employer branding, z domieszką design thinking, pozwalający pokazać firmę taką, jaką jest naprawdę. Podczas tej podróży nauczysz się przyciągać i zatrzymywać właściwych ludzi. I osiągać w biznesie to, co jeszcze wczoraj wydawało się nie do osiągnięcia.
Okładka książki Teoretyczne i praktyczne konteksty funkcjon. OSP 2
nowość

50,00 zł 42,72 zł


W monografii przedstawiono w ujęciu przekrojowym problematykę funkcjonowania OSP i KSRG, w szczególności zaś zagadnień dotyczących gotowości operacyjnej tych jednostek, stanowiącej kluczową determinantę w osiągnięciu oczekiwanej sprawności całego systemu. W części 1 pt. Teoretyczne i praktyczne konteksty funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych w krajowym systemie ratowniczo-gaśniczym. Aspekty prawno-organizacyjne i geograficzno-przestrzenne w szczególności skoncentrowano się na analizie uwarunkowań prawnych, organizacyjnych oraz wpływie warunków geograficznych na funkcjonowanie OSP i KSRG. W prezentowanej części 2 skupiono się na problematyce jakości i sprawności funkcjonowania tych podmiotów oraz przedstawiono propozycje wieloaspektowych rozwiązań doskonalących. Podkreślić należy, że przedstawione w monografii rozważania odnoszą się do mało rozpoznanego i niedocenianego problemu zapewniania gotowości do działań ratowniczych jednostek OSP, wskazują także słabe ogniwa w organizacji ratownictwa w ramach KSRG. Opracowanie może być przydatne zarówno teoretykom, jak i praktykom zajmującym się bezpieczeństwem czy zarządzaniem kryzysowym oraz dziedzinami z nimi powiązanymi, jak administracja, organizacja i zarządzanie, prawo czy ekonomia, a także innymi dziedzinami nauki i gospodarki, które są zaangażowane w działania na rzecz zapewniania bezpieczeństwa powszechnego.
Okładka książki Przedsiębiorczość a nowe technologie
nowość

42,00 zł 35,89 zł


Przedsiębiorstwo rezygnujące z innowacyjności godzi się z oddawaniem pola konkurentom, a nawet całkowitą utratą rynku. Najbardziej fundamentalne i przełomowe innowacje dotyczą obszaru technologicznego i oddziałują bezpośrednio na wartość towaru czy usługi dla klienta, a pośrednio na koszty i techniki marketingowe. Analiza zmian, jakim podlegają technologie oraz uwarunkowań, które towarzyszą decyzjom przedsiębiorstw w tym zakresie jest więc bardzo istotnym zagadnieniem ekonomicznym. Książka podejmuje szeroki aspekt oddziaływania technologii na współczesną gospodarkę. Rozważania dotyczą takich kwestii, jak: - związek między wdrażaniem nowych technologii i szybkością ich zastosowania a akumulacją kapitału, - istota przedsiębiorczości technologicznej i jej rozwój w Polsce na tle Unii Europejskiej, - rozprzestrzenianie się nowych technologii na rynku, - wpływ przedsiębiorczości technologicznej i gospodarki opartej na wiedzy na rozwój gospodarczy regionów, - stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, - finansowanie firm technologicznych za pomocą giełdy NewConnect, - wykorzystanie nowych technologii w sektorze fonograficznym. Monografia adresowana jest do pracowników naukowych oraz praktyków biznesu zainteresowanych tematyką innowacji technologicznych.
Okładka książki Controlling personalny w sieciach handlu detalicznego

39,90 zł 32,10 zł


Praca szeroko omawia zagadnienia związane z controllingiem personalnym jako narzędziem zarządzania w sieciach handlowych. Wyróżnia się wśród dotychczasowych opracowań o tej tematyce, ponieważ dotyczyły one raczej przedsiębiorstw produkcyjnych. W książce zostały zebrane kompleksowo mierniki jakościowe i wartościowe controllingu personalnego, a także metody oraz narzędzia analizy wykorzystywane w controllingu, zaadaptowane z innych dziedzin zarządzania. „Według mojego przekonania Controlling personalny w sieciach handlu detalicznego stanowi wartościowe opracowanie dostarczające wielu argumentów na rzecz przypisania wysokiej rangi i znaczenia wykorzystaniu controllingu personalnego w przedsiębiorstwach handlowych funkcjonujących w organizacyjnych układach sieciowych. Może ono być z powodzeniem skierowane do różnych kręgów czytelników: menedżerów oraz pracowników działów personalnych przedsiębiorstw handlowych, doradców zawodowych, studentów oraz wszystkich innych osób zainteresowanych poruszaną w nim problematyką”. Z recenzji prof. dra hab. Czesława Zająca, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Dr Aneta Kuźniarska jest pracownikiem Instytutu Ekonomii, Finansów i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego. W swoich publikacjach zajmuje się problematyką związaną z zarządzaniem personelem w sieciach handlowych (w tym controllingiem personalnym), dodatkowo poszerzając jego zakres o elementy zrównoważonego rozwoju.
Okładka książki NAUKI O ZARZĄDZANIU DYLEMATY I WYZWANIA

49,00 zł 41,87 zł


Wyjściowymi problemami omawianymi w opracowaniu są: zdefiniowanie pojęcia zarządzania, wyjaśnienie funkcji nauk o zarządzaniu, przedmiot i zakres tych nauk, charakter ich twierdzeń i paradygmatów. Autor wskazuje tu słabe strony wspomnianych nauk i stwierdza, że uprawianie nauk o zarządzaniu jest trudne. Mimo tego zarządzanie odgrywa coraz większą rolę w gospodarce i życiu społecznym. Konieczne jest ciągłe doskonalenie praktyki zarządzania i nauk o zarządzaniu, ich twierdzeń i teorii oraz dostosowanie ich do zmieniającej się rzeczywistości. Przez stosowanie odpowiednich badań należy stale podnosić standardy w naukach o zarządzaniu. Jednym z nich jest racjonalne ustalenie w ich ramach subdyscyplin. Monografia naukowa jest przeznaczona dla studentów na kierunku zarządzanie na uniwersytetach, w politechnikach i w innych szkołach wyższych. Szczególnie będzie ona pomocna osobom, które podejmą wysiłek opracowania rozpraw doktorskich lub habilitacyjnych. Książka zainteresuje także ambitniejszych menedżerów parających się zawodowo zarządzaniem określonych organizacji.
Okładka książki Psychology of Job Interviews

90,00 zł 81,40 zł


Most people, at some point in their lives, experience the stress of being interviewed for a job they want. Many also face the challenge of interviewing other people. But what does the science tell us about this unique social situation? What biases are involved, and how can we become aware of them? And how can job interviews be structured so that they are fair and effective? The Psychology of Job Interviews is the first book to provide an accessible and concise overview of what we know. Based on empirical research rather than second hand advice, it discusses the strategies and tactics that both applicants and interviewers can use to make their interviews more successful; from how to make a good first impression to how to decide which candidate is the best fit for the role. Illustrated with examples throughout, the book guides job applicants on how best to prepare for and perform in an interview, and provides managers with best-practice advice in selecting the right candidate. Debunking several popular myths along the way, this is essential reading for anyone interested in understanding what is really happening in a job interview, whichever side of the desk you are sitting.
Opakowanie Creative Problem Solving for Managers

159,00 zł 147,87 zł


Stimulating and developing the creative potential of all members of an organisation is widely seen as contributing to performance and results. This prestigious textbook provides a complete overview of the creative problem-solving process and its relevance to modern managers in the private and public sectors. It introduces ideas, skills and models to help students understand how creative thinking can aid problem solving, and how different techniques may help people who have different thinking and learning styles. This updated fifth edition includes fresh case studies, exercises and suggested reading, alongside extensive diagrams and thought-provoking questions. A new chapter considers the use of heuristics in decision-making situations faced by managers, and examines how aspects of creative problem solving can relate to such situations. It also introduces a complex in-tray exercise, which demonstrates how the conflicting demands on an individual manager can be considered in practice. Supporting PowerPoint slides for lecturers are available for each chapter. Creative Problem Solving for Managers will continue to be an ideal resource for undergraduate and postgraduate students studying problem solving, strategic management, creativity and innovation management, as well as managers looking to develop their decision-making abilities.
Okładka książki Zarządzanie personelem w małej firmie
nowość

69,00 zł 56,89 zł


Książka zawiera przegląd rozwiązań dotyczących prowadzenia polityki personalnej w małej firmie. Każde przedsiębiorstwo ma wprawdzie własną specyfikę i nie istnieje jeden wzorzec postępowania, którym powinni się kierować właściciele, jednak możliwe i pożądane jest dopasowanie prezentowanych tu modeli działania do konkretnych potrzeb, uwarunkowań i okoliczności małych organizacji. W trzecim już wydaniu tej publikacji autorka skupia się na następujących zagadnieniach: - rekrutacja i selekcja – wybór sposobu ich przeprowadzenia i szczegóły postępowania, - rozwój i doskonalenie pracowników – adaptacja i kariera zawodowa w firmie, szkolenia, - motywowanie i wynagradzanie personelu – teorie motywacji a praktyka zarządzania, - kształtowanie systemów wynagrodzeń, - systemy ocen – kryteria, przegląd metod, prowadzenie rozmów oceniających, - rozstanie z pracownikiem jako sprawdzian kultury organizacyjnej – postępowanie przy zwalnianiu zatrudnionych. Opisane modele działania i przytaczane wyniki badań stanowią ciekawe tło dla prezentowanych zagadnień, odwołanie się zaś do konkretnych przykładów z dzisiejszej polskiej rzeczywistości gospodarczej zwiększa praktyczną przydatność książki.
Okładka książki It's Not How Good You Are, It's How Good You Want to Be

35,00 zł 30,61 zł


It's Not How Good You Are, It's How Good You Want to Be is a handbook of how to succeed in the world: a pocket bible for the talented and timid alike to help make the unthinkable thinkable and the impossible possible. The world's top advertising guru, Paul Arden, offers up his wisdom on issues as diverse as problem solving, responding to a brief, communicating, playing your cards right, making mistakes, and creativity - all endeavours that can be applied to aspects of modern life. This uplifting and humorous little book provides a unique insight into the world of advertising and is a quirky compilation of quotes, facts, pictures, wit and wisdom - all packed into easy-to-digest, bite-sized spreads. If you want to succeed in life or business, this book is a must.
Okładka książki Patologie i dysfunkcje w organizacji

59,00 zł 50,42 zł


Publikacja ma charakter przeglądowy. Autorzy referują wyniki analizy naukowej najważniejszych badań i koncepcji ostatniego ćwierćwiecza dotyczących patologii i dysfunkcji organizacji poruszając zagadnienia, które w literaturze z obszaru nauk o zarządzaniu pojawią się stosunkowo rzadko (na przykład nepotyzm, zaburzenia osobowości liderów, ageizm). Treść została podzielona na trzy części. W części pierwszej skupiono uwagę na problematyce nepotyzmu, kronizmu i paternalizmu. Przeanalizowano uwarunkowania, przyczyny i skutki mobbingu organizacyjnego. Ważnym elementem tej części pracy jest podrozdziałów dotyczących wpływu stereotypów na proces dyskryminacji w środowisku pracy. Część druga ma charakter psychologiczny. Obejmuje zagadnienia patologicznych zachowań i postaw uwarunkowane osobowościowo i kulturowo. Obok problematyki wypalenia zawodowego i nadmiernego zaangażowania w pracę ujęto tu zagadnienia „ciemnej strony osobowości” oraz patologicznych kultur organizacyjnych, na przykład kultury sekty i kultury narcyzmu. Część trzecia dotyczy zachowań kontrproduktywnych i anomijnych, takich jak kradzieże, sabotaż, zachowania anomijne. W książce wykorzystano bardzo bogaty zbiór materiałów źródłowych, w ogromnej części obcojęzycznych.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka