Dobre Książki

Praca i biznes

Benchmarking doskonałości hoteli historycznych

39,00 zł

nowość

Każdy poszukuje ścieżek do doskonałości. Niniejsza książka adresowana zarówno do profesjonalistów, jak i do turystów, zwłaszcza koneserów pałaców i zamków, pokazuje trajektorie wędrówek po luksusowych hotelach historycznych w wymiarach: wirtualnym (estetycznym, historycznym), sieciowym (relacje z innymi obiektami rozrywkowymi, rekreacyjnymi) oraz procesowym (degustacje, muzyka, taniec i śpiew). W wyniku pogłębionych badań odkryto oraz przedstawiono najlepsze benchmarki wirtualne, sieciowe, jak też procesowe hoteli historycznych w Szwajcarii, w Polsce i na Słowacji, które stanowią znakomite kryterium wyboru „doskonałych" destynacji dla koneserów turystyki pałacowozamkowej.
Projektowanie systemów podwyżkowych

69,00 zł 60,03 zł

nowość

Podwyżki wynagrodzeń wydają się oczywistym elementem motywującym pracowników, a ich planowanie i przeprowadzanie – procesem łatwym z technicznego punktu widzenia. Autor książki przekonuje jednak, że nawet najlepszy system motywacyjny nie przyniesie rezultatu, jeśli nie zostanie w nim zastosowany odpowiedni mechanizm podwyżkowy. Ma to szczególne znaczenie w czasach tzw. rynku pracownika, gdy pracodawcy poszukują rozwiązań pomocnych w utrzymywaniu wartościowych pracowników w firmie. Jest to pierwsza polskojęzyczna pozycja w całości poświęcona tematyce podwyżek wynagrodzeń: - opiera się na doświadczeniach praktyka zajmującego się od wielu lat projektowaniem systemów premiowych i podwyżkowych, - zawiera wiele cennych uwag i wskazówek pozwalających lepiej zrozumieć teoretyczne i praktyczne aspekty wdrażania mechanizmów podwyżkowych, - obejmuje liczne przykłady z różnych firm i organizacji, które z powodzeniem przeprowadzają procesy zwiększania wynagrodzeń.
Sprawność systemów zarządzania wiedzą w aliansach innowacyjnych

69,00 zł 60,03 zł

nowość

W pracy omówiono istotę pojęcia zarządzanie wiedzą w obszarze aliansu innowacyjnego. Określono poziomy gotowości technologii NASA służące badaniu efektywności systemów zarządzania wiedzą. Na podstawie przeprowadzonych badań w ponad 60 organizacjach międzynarodowych stworzono własny model biznesowy aliansu innowacyjnego, który można stosować w praktyce badawczej i biznesowej. Niezwykle aktualna tematyka badawcza pozwala czytelnikowi wychwycić problemy, z jakimi spotykają się menedżerowie wiodących międzynarodowych organizacji.
Organizacja inteligentna generacyjnie

47,99 zł 41,75 zł

nowość

Książka przeznaczona jest dla wszystkich osób zatrudnionych w różnego rodzaju organizacjach, zarówno przedsiębiorstw, jak i podmiotów non-profit. W szczególności zainteresowani publikacją powinni być członkowie kadry menedżerskiej, przedsiębiorcy, ale również studenci (w tym słuchacze studiów podyplomowych) i konsultanci zajmujący się rozwiązywaniem problemów zarządzania.
Dyrektor sądu jako organ menedżerskiego systemu zarządzania w sądach powszechnych

169,00 zł 160,55 zł

nowość

Pod koniec marca 2012 r. oraz w styczniu 2013 r. weszły w życie przepisy wprowadzające menedżerski system zarządzania w sądach powszechnych. Nowe rozwiązanie dokonane ustawą z 18.8.2011 r. o zmianie ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz niektórych innych ustaw wprowadziło dualistyczny model podziału obowiązków między prezesa a dyrektora sądu. Mimo powszechnego przekonania co do niezbędności, a zarazem konieczności istnienia dualistycznego modelu podziału obowiązków, problematyka ta, zwłaszcza w kontekście działalności dyrektorów sądów, pozostaje bardzo złożona. Publikacja przedstawia dyrektora sądu będącego organem sądu powszechnego jako organ menedżerski, wpływający na zarządzanie sądem powszechnym, przez pryzmat zmian, które przyczyniły się do wprowadzenia nowej jakości zarządzania sądem powszechnym. Ponadto niniejsza publikacja jest pierwszym w Polsce opracowaniem odnoszącym się kompleksowo do instytucji dyrektora sądu. Analizie poddano przepisy obowiązujące od dnia wejścia w życie wskazanej instytucji poprzez kolejne zmiany, aż do stanu prawnego obecnie obowiązującego, dokonując przy tym przekrojowej analizy jej funkcjonowania na przestrzeni lat.
Ocena efektywności inwestycji

51,00 zł 40,80 zł


Z publikacji Radosława Pastusiaka „Ocena efektywności inwestycji" można dowiedzieć się m.in.: • Jak oceniać efektywność projektów inwestycyjnych finansowanych kredytem, leasingiem, kapitałem własnym? • Jak ocenić realny koszt źródła finansowania inwestycji? • Na co należy zwrócić szczególną uwagę, szacując rentowność inwestycji i gdzie popełnia się najwięcej błędów? • Jak należy kalkulować koszt kapitału w przedsiębiorstwie, aby wykorzystać strukturę źródeł finansowania dla podniesienia efektywności firmy? • Ile kosztuje przedsiębiorstwo wypłacana dywidenda? • Jak proces restrukturyzacji kosztów w zakresie zatrudnienia może wpłynąć na efektywność przedsiębiorstwa? Publikacja jest kierowana do studentów szkół wyższych, specjalizujących się w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa, a szczególnie w ocenie efektywności inwestycji rzeczowych. Książka będzie pomocna również dla praktyków, którzy mając już ugruntowaną wiedzę w zakresie oceny inwestycji mogą dodatkowo zapoznać się z modelowaniem finansowym w zakresie inwestycji w firmie, a także wpływem niekorzystnych czynników na efektywność projektu.
Kapitał intelektualny organizacji w procesie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw

46,00 zł 42,32 zł

nowość

Monografia jest wartościowym opracowaniem, w którym Autor umiejętnie powiązał […] problematykę kapitału intelektualnego oraz zagranicznych inwestycji bezpośrednich, nie zapominając o imperatywie budowania przewagi konkurencyjnej przez przedsiębiorstwo. Rozważania osadzone w literaturze przedmiotu […] posłużyły Autorowi do lepszego zrozumienia zależności między tytułowym kapitałem intelektualnym a internacjonalizacją przedsiębiorstwa, dały szansę na zaproponowanie własnego ujęcia kapitału intelektualnego i przyczyniły się do rzetelnej interpretacji uzyskanych wyników badań. […] Prezentowane opracowanie dostarcza ciekawych i oryginalnych spostrzeżeń opartych na danych empirycznych, ale także jest przyczynkiem do dyskusji nad adekwatnością teorii zagranicznych inwestycji bezpośrednich do specyfiki podmiotów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Z recenzji dr hab. Barbary Jankowskiej, prof. UE Jest to bardzo dobry i naukowo wartościowy tekst, poświęcony ważnemu i nabierającemu przyspieszenia zjawisku, jakim jest umiędzynarodowienie działalności gospodarczej. […] Oceniana praca jest ważna z dwóch przynajmniej powodów: po pierwsze wyraźnie poszerza wiedzę o procesach internacjonalizacji przedsiębiorstw; po drugie – koncentruje się na szczególnym zasobie tych przedsiębiorstw, jakim jest kapitał intelektualny. Ci wszyscy, którzy zajmują się omawianą problematyką i znają światowy dorobek w tym zakresie, wiedzą dobrze, że ujęcie dr. M. Kuzela jest nowatorskie. Z recenzji dr. hab. Wojciecha Popławskiego, prof. WSB
How Full Is Your Bucket? Anniversary Edition

87,15 zł 75,82 zł


How Full Is Your Bucket? Expanded Anniversary Edition, a #1 New York Times bestseller, reveals how even brief interactions affect your relationships, productivity, health and longevity. Organized around the metaphor of a dipper and a bucket and grounded in 50 years of research on the effects of positive and negative emotions, this book shows you how to increase the positive moments at work and in life while reducing the negative. How Full Is Your Bucket? is filled with relationship insights, powerful strategies and engaging stories that will inspire lasting changes in your interactions with others. This book includes access to the CliftonStrengths assessment.
Zarządzanie talentami w kontekście efektywności organizacji

48,00 zł 41,76 zł

nowość

W książce przedstawiono pogłębioną analizę teoretyczną, jak i wnioski praktyczne poparte wynikami kilkuletnich badań międzynarodowych dotyczących determinantów efektywności w zarządzaniu zasobami ludzkimi, w tym rekrutacji, selekcji i rozwoju. Uwarunkowania teoretyczne zarządzania jednostkami utalentowanymi oraz o podwyższonym i średnim poziomie kompetencji zostały zweryfikowane empirycznie, w oparciu o wyniki rynkowe największych międzynarodowych korporacji ubezpieczeń na życie działających w Polsce. Zaproponowano implementację modelu, łączącego dorobek akademicki z praktyką środowiska biznesowego, co umożliwia dynamiczne ujęcie efektywności oparte na prakseologicznych kanonach zarządzania. Książka adresowana jest do studentów i pracowników naukowych zarządzania zasobami ludzkimi, a także pracowników działów human resource management najwyższego i średniego szczebla organizacji usługowych.
Przestrzenny wymiar karier menedżerów i przedsiębiorców

42,90 zł 37,32 zł

nowość

W publikacji zrekonstruowano przestrzenny wymiar karier ludzi biznesu, szczególnie predysponowanych do roli kreatorów przestrzeni, gdzie realizują swoje ambicje zawodowe i pasje życiowe. Zmiany, jakich dokonują w środowisku pracy i poza nią, dotyczą nie tylko ich samych czy najbliższych im osób, lecz także mają duże znaczenie dla członków organizacji, partnerów, konkurentów i kooperantów. W monografii przedstawiono powiązane ze sobą, ale i jakościowo rozróżnialne etapy postrzegania przez nich przestrzeni oraz działań wobec niej – od traktowania przestrzeni jako zasobu, poprzez przejmowanie jej w zarząd, aż do panowania nad nią. Skuteczność owej kontroli łączy się z dominującym i charakterystycznym dla ludzi odgrywających kluczowe role organizacyjne modelem kariery-konstrukcji, czyli z intencjonalnym i pragmatycznym zarządzaniem własną ścieżką zawodową oraz planem życiowym. Książka jest adresowana do teoretyków i praktyków zarządzania organizacjami, a także do badaczy społecznych oraz wszystkich zainteresowanych paradygmatem interpretatywnym i jakościowymi metodologiami badawczymi, zwłaszcza teorią ugruntowaną.
Etykieta w biznesie,

44,90 zł 33,00 zł

nowość

„Etykieta w biznesie” w praktyczny sposób skupia się przede wszystkim na zewnętrznych formach dobrego wychowania w pracy, prezentuje normy i zasady. Umiejętne posługiwanie się nimi będzie miało jednak sens jedynie wtedy, gdy będzie poparte prawdziwą wrażliwością na drugiego człowieka. O tym, co to znaczy, jak to rozwinąć i pielęgnować, opowiada literatura, poezja, muzyka, teatr, film, opera, a przede wszystkim nasze codzienne, dobrze przemyślane i przedyskutowane relacje z innymi. Nie da się być profesjonalistą w pracy, nie dbając o swój rozwój na tym polu. Przedstawione w niej zasady mogą być punktem wyjścia dla tych wszystkich, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową, jak również dla tych, którzy na tej ścieżce postawili już parę kroków.
Menedżer kontra lider czyli o świadomym rozwoju zawodowym

89,00 zł 77,43 zł

nowość

Nie każdy lider sprawdzi się w każdej organizacji, ale też nie zawsze sprawny menedżer odnajdzie się w każdej firmie. Jest to o tyle istotne dla nas samych, że wchodząc na ścieżkę rozwoju zawodowego związaną z pełnieniem funkcji przełożonego, wkraczamy na prawdziwe pole minowe. Jeśli nie wiemy, czy mamy predyspozycje do roli lidera bądź menedżera, to kariera w tym obszarze może nas dużo kosztować. Co zatem należałoby zrobić? Przede wszystkim popracować nad świadomością własnych predyspozycji i kompetencji. Planowanie kariery opiera się na takiej świadomości. Nie przypadkiem mówi się o tym, że najważniejszą inwestycją, którą powinien zrobić każdy przełożony (bądź osoba aspirująca do tej funkcji), jest zbudowanie własnego planu rozwojowego. Temu właśnie jest poświęcona ta książka. Z założenia ma ona pomóc w świadomym budowaniu swojej pozycji jako menedżera i/lub lidera. Nie jest to jednak uniwersalny przewodnik, który za nas zbuduje ścieżkę działań. Zawiera jednak pewne ramy, analizy, narzędzia, które mogą w tym pomóc. Na ile je wykorzystamy, to już zależy wyłącznie od nas. Rekomendacje: Książka przedstawia z jednej strony dorobek autora i jego subiektywne spojrzenie na sytuację polskich menedżerów i liderów. Z drugiej jednak, widać w niej wpływ doświadczeń i wiedzy autora z pracy w międzynarodowych środowiskach. To sprawia, że publikacja zawiera całkiem świeże spojrzenie na rolę lidera i menedżera, choć tytuł książki nieco przewrotnie stawia ich w opozycji. Autor bardzo trafnie porusza też jeden z największych problemów, jakim jest odnalezienie się dobrego fachowca, menedżera, lidera w nowej firmie, w nowym otoczeniu zawodowym. Oczekiwania wobec liderów są bowiem obecnie zgoła inne niż jeszcze kilka lat temu. Książka zawiera bogactwo cennych wskazówek wyjaśniających w prosty sposób, jak przełamać pewne stereotypy na temat dotychczasowej roli szefa. Pomaga spojrzeć na nasze kompetencje i ocenić, które z nich możemy w prosty sposób rozwinąć. W przyjazny sposób pokazuje różne życiowe sytuacje, z którymi mają do czynienia liderzy i menedżerowie obecnych czasów w zmieniających się organizacjach i w zderzeniu z oczekiwaniami przedstawicieli nowego pokolenia. Polecam! Małgorzata Krzyżowska Partner, Aliant International Law Firm z siedzibą w Zurichu Publikacja polecana przez: Polskie Stowarzyszenie HR BP, HR Polska, BiznesTuba.pl
Innowacje w zarządzaniu

89,00 zł 77,43 zł

nowość

Książka zawiera: bogaty przegląd definicji i modeli innowacji zarządczych i sposoby ich pomiaru, pierwszy tak obszerny przegląd kierunków badań dotyczących management innovation prowadzonych na świecie i ich wyniki, wyniki własnych badań empirycznych, przeprowadzonych na próbie polskich przedsiębiorstw. Jest to relatywnie nowe podejście do innowacyjności, traktujące zarządzanie jako obszar, który wymaga nowych rozwiązań – bardziej niż kiedykolwiek potrzebni są innowatorzy zarządzania. Według wielu opinii istnieje pilna potrzeba zmiany myślenia menedżerów i dostrzeżenia przez nich znaczenia innowacji zarządczych. Panuje bowiem przekonanie, że obowiązujące obecnie kanony zarządzania mają swoje źródło w początkach ery przemysłowej przełomu XIX i XX wieku, a więc w dużej mierze uległy dezaktualizacji i obecnie rozczarowują...
Designing a health tourism product structure model in the process of marketing management

79,00 zł 67,15 zł


This monograph provides an eloquently written, critical analysis of health tourism product marketing management.
Skuteczny lider lean

39,90 zł 29,32 zł

nowość

Polska droga do szczupłego zarządzania Lean management, tłumaczone czasem jako "szczupłe zarządzanie", polega na takim prowadzeniu firmy, aby dostarczać oczekiwane przez klientów produkty czy usługi w najprostszy możliwy sposób, z zachowaniem szacunku do osób zatrudnionych w firmie. Koncepcja ta wywodzi się z filozofii działania przyjętej pierwotnie m.in. w fabrykach Toyoty i do dziś stała się tematem wielu publikacji. Techniczna wiedza pomagająca redukować straty w przedsiębiorstwach jest więc dostępna, gorzej z koncepcjami dotyczącymi tego, jak być dobrym "usprawniaczem", czyli lean managerem czy trenerem ciągłego doskonalenia. Jakie elementy są potrzebne, aby ludzie chcieli z Tobą pracować i darzyli Cię zaufaniem? Co i jak trzeba robić, aby skutecznie pomagać innym usprawniać siebie i swoje firmy? Na jakie trudne pytania trzeba znać odpowiedzi? Z jakimi obawami się mierzyć? Jak inspirować pracowników, żeby zobaczyli w usprawnieniach dobrą zabawę? Z tymi problemami na co dzień styka się menedżer, którego zadaniem jest przeprowadzić firmę przez ścieżkę usprawnień w duchu lean. Zmagał się z nimi także Andrzej Krótki, który od lat pomaga w tym zakresie polskim przedsiębiorcom. Swoje doświadczenia, spostrzeżenia i rady dla lean managerów zebrał w niniejszej książce. Podzielił ją na dwie części - w pierwszej przybliża trzy konkretne projekty, które miał przyjemność prowadzić, w drugiej omawia niezbędne osobiste umiejętności, doświadczenia i sposoby myślenia, jakimi musi dysponować wiarygodny "usprawniacz". Ktoś, z kim ludzie będą chcieli pracować i komu zaufają w trudnych momentach zmiany. O autorze Andrzej Krótki — współwłaściciel Instytutu Doskonalenia Produkcji, koordynator i współtwórca cyklu ogólnopolskich konferencji Lean Camp (od 2012 r.), trener i konsultant lean managementu, współtwórca Systemu Trwałej Efektywności Produkcji (S.T.E.P.). Pomagał w usprawnieniach ponad 60 firmom z branży produkcyjnej, usługowej, serwisowej i handlowej. Prowadzi projekty wdrożeniowe, szkolenia, warsztaty, gry symulacyjne z narzędzi i metod lean, motywacji i kreatywnego myślenia. Występował wielokrotnie jako prelegent na wydarzeniach organizowanych przez największe marki związane z branżą produkcyjną: Comarch, Production Manager, Trademedia, Successpoint, Warsaw Industry Week, Alba. Autor kilku publikacji na tematy związane z optymalizacją procesów w przedsiębiorstwach. Absolwent Politechniki Śląskiej, Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz stypendysta ELTE w Budapeszcie. Wykładowca studiów podyplomowych lean managementu na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu i w Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej. Dotychczas współpracował m.in. z firmami takimi jak: KGHM, FAM, Raben Transport, Stolbud, Newag, Jamar, FTT Wolbrom, Nutricia, Unimot, Docdata, Fundusz Pomerania, Prymat, Rawag, Kontakt Simon, Bipromet, WMN, BROEN, Kirchhoff, Thermoplast, BGH i Weltech.
Imperium Big Maca

74,67 zł 54,87 zł

nowość

460 stron praktyki biznesowej. Nauka przedsiębiorczości poprzez przyglądanie się działaniom słynnego Raya Kroca, który od podstaw stworzył jedną z największych firm świata. Czyta się, jak powieść przygodową! "O czym mówi 'Imperium Big Maca'? John F. Love opisuje budowę słynnej sieci restauracji od pierwszego lokalu z hamburgerami do potężnej globalnej marki. Śledząc decyzje i działania szefa korporacji Raya Kroca i jego zespołu, widzimy przed jakimi wyzwaniami staje przedsiębiorstwo na różnych etapach rozwoju. Fascynująca historia korporacji McDonald’s to praktyczny wykład franchisingu, marketingu, współpracy z dostawcami, standaryzacji, kontroli jakości i inwestowania w nieruchomości, czyli po prostu – biznesu". Wydawca
Kontrola controlling czy audyt.

42,00 zł 34,44 zł

nowość

W monografii zaprezentowano rozważania dotyczące trzech kategorii: kontroli, controllingu i audytu. Są one niekiedy traktowane jako substytuty lub odrębne spojrzenia wspomagające zarządzanie, dlatego cenne jest wskazanie istoty każdej kategorii oraz przybliżenie podobieństw, różnic oraz narzędzi wykorzystywanych w zarządzaniu. Walorem opracowania jest zebranie wiedzy na temat tych kategorii, przedstawienie ich cech charakterystycznych, a także zaprezentowanie ewolucji celów. Publikacja przybliża i rozszerza wiedzę, wskazuje obszary zastosowania każdej kategorii. Tematyka opracowania jest aktualna, ważna i potrzebna zarówno dla teorii, jak i praktyki zarządzania. Z recenzji dr hab. Haliny Czubasiewicz, prof. UG Treść i jakość publikacji zaświadczają o wysokim poziomie naukowym i merytorycznym Autorki książki, która postawiony sobie cel naukowy, jakim jest pomoc czytelnikowi w zrozumieniu opisywanych problemów, trafnie sprecyzowała i opisała. Dzięki temu książka zyskuje wartości poznawcze i popularyzatorskie oraz stanowi ciekawy przekaz zarówno dla osób zajmujących się zarządzaniem, jak i dla sympatyków tej ważnej dziedziny z obszaru nauk społecznych. Z recenzji prof. nadzw. dr hab. inż. Jerzego Zawiszy
Ograniczanie ryzyka operacyjnego w transakcjach faktoringowych

39,90 zł 32,72 zł

nowość

Problematyka faktoringu z roku na rok staje się coraz istotniejsza, ze względu na rozpowszechnianie się tej formy finansowania działalności przedsiębiorstw. Zaletą książki jest kompleksowe ujęcie zagadnień dotyczących faktoringu i procedury ograniczania ryzyka operacyjnego w transakcjach faktoringowych. Opisano mechanizmy funkcjonowania faktoringu i ryzyka z nim związanego, zaproponowano metody klasyfikacji transakcji faktoringowych, a także sposoby przetwarzania tych transakcji. Treści zawarte w publikacji mogą okazać się szczególnie przydatne pracownikom firm, które świadczą usługi faktoringowe, projektantom systemów informatycznych i studentom szkół ekonomicznych.
Out of the Maze

47,21 zł 39,18 zł


Who Moved My Cheese? offered millions of readers relief for an evergreen problem: unanticipated and unwelcome change. Now its long-awaited sequel digs deeper, to show how readers can adapt their beliefs and achieve better results in any field. Johnson's theme is that all of our accomplishments are due to our beliefs: whether we're confident or insecure, cynical or positive, open-minded or inflexible. But it's difficult to change your beliefs - and with them, your outcomes. Find out how Hem, Haw, and the other characters from Who Moved My Cheese? deal with this challenge.
Marketing we współczesnej gospodarce

48,00 zł 40,80 zł

nowość

Współczesna gospodarka stanowi ogromne wyzwanie zarówno dla firm, organizacji, jak i marek, które chcą przetrwać i rozwijać się w warunkach ogromnej konkurencji w większości branż, coraz szybszym postępem technologicznym, większym nasyceniem informacji docierających każdego dnia do konsumentów. Niniejsza publikacja przedstawia sposoby odkrywania i wykorzystywania potencjału zawartego w potrzebach konsumentów, organizowania procesu komunikacji marketingowej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, wykorzystania działań i zasad marketingowych do motywowania pracowników, skutecznego budowania długofalowych relacji z klientami oraz organizowania działań odpowiedzialnych społecznie. Podstawową grupą odbiorców są pracownicy średniego i wyższego szczebla działów marketingu jak i działów promocji. Może być pomocą dydaktyczną dla studentów w takich przedmiotach, jak: podstawy marketingu, komunikacja w biznesie, nowoczesne koncepcje marketingu.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka