KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.

Okładka książki Restrukturyzacja. Jak wprowadzać zmiany z korzyścią dla organizacji i pracowników
nowość

59,00 zł 42,75 zł


Książka dotyczy prawnych, społecznych oraz praktycznych wyzwań, przed jakimi stoją ?rmy, które decydują się na wprowadzenie zmian o charakterze restrukturyzacyjnym oraz działań, jakich takie plany wymagają. Autorzy, zajmujący się zawodowo projektami restrukturyzacyjnymi dla ?rm z różnych branż, dzielą się w publikacji swoim wieloletnim doświadczeniem w tym zakresie. Czytelnik znajdzie tu omówienie m.in. takich tematów jak: zarządzanie talentami i karierą wewnątrz organizacji (upskilling i reskilling); wyzwania formalnoprawne i praktyki w zakresie zwolnień; udzielanie wsparcia zwalnianym pracownikom w poszukiwaniu nowej pracy (outplacement); programy dobrowolnych odejść jako alternatywa dla zwolnień lub ich znacznego zmniejszenia (najczęstsze obawy i największe korzyści); wyzwania stojące przed organizacjami podczas fuzji i przejęć; restrukturyzacja w Polsce na tle innych krajów europejskich. Ciekawym uzupełnieniem treści książki są prognozy autorów w zakresie najważniejszych trendów oraz ich wpływu na przyszłe procesy restrukturyzacyjne. Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim dla pracowników działów kadr, menadżerów oraz przedsiębiorców. Ze względu na swój praktyczny oraz kompleksowy charakter zainteresuje również prawników zawodowo zajmujących się sprawami z zakresu prawa pracy oraz pracowników naukowych.
Okładka książki Zarządzanie motywacją pracowników w.4

48,00 zł 32,73 zł


Proces motywacyjny stanowi szereg świadomych oddziaływań na zachowania pracowników poprzez stwarzanie możliwości i sytuacji niezbędnych do realizacji ich własnych celów oraz do osiągnięcia celów organizacji. Niniejsza publikacja prezentuje najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania pracowników, m.in. tworzenie skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników.Omówione w książce narzędzia analizy motywacji stanowią próbę odpowiedzi na dwa podstawowe pytania:- Co motywuje ludzi do działania?- Dlaczego ludzie wybierają takie, a nie inne zachowania, np. wydajniej pracują, wykazują większe zaangażowanie, tworzą przyjazną atmosferę, poprawia się praca w zespołach itp.?Motywacja pracowników ma znaczne przełożenie na sprawność i efektywność organizacji. Istotnym wyzwaniem w organizacji jest nadążanie za wzrostem wymagań i oczekiwań pracowników z jednoczesnym zachowaniem efektywności ekonomicznej organizacji.Oprócz aspektów behawioralnych ważną kwestią jest przełożenie motywacji na wskaźniki ekonomiczne, takie jak: wydajność, produktywność, fluktuacja, poprawa jakości obsługi klienta itp.Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR, studentów nauk ekonomicznych i wszystkich chcących zrozumieć istotę motywacji.
Okładka książki Marketing usług zdrowotnych

75,00 zł 51,15 zł


W warunkach konkurencji same umiejętności medyczne mogą być niewystarczające, by pozyskać i utrzymać pacjentów, dlatego coraz szersza grupa lekarzy szuka możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Renoma placówki to całokształt korzystnych wyobrażeń związanych z danym podmiotem umożliwiających pozytywne nastawienie pacjentów. Dlatego tak ważnym staje się kompleksowe przygotowanie personelu do budowania wizerunku placówki zdrowotnej w oczach pacjentów.Książka ta nie wchodzi w obszar medycznego sacrum, zajmuje się problematyką funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej w obszarze profanum, tj. szeroko pojętej komunikacji z pacjentem - nabywcą usługi zdrowotnej. Jej celem jest wskazanie lekarzom sposobów budowania pozytywnego wizerunku placówki, którą zarządzają czy w której pracują, w oczach aktualnych i potencjalnych nabywców. Jest to marketingowym kierunkowskazem"" możliwych do podjęcia działań.Biorąc pod uwagę polskie realia, głównym adresatem tej książki są lekarze prywatnie praktykujący, dostrzegający zależność między satysfakcją pacjenta a wynikiem ekonomicznym prowadzonej przez siebie placówki. Jednak lekarze pracujący w państwowej służbie zdrowia, studenci ostatnich lat studiów medycznych czy personel pomocniczy powinni również w niej znaleźć narzędzia do budowania pozytywnych relacji z pacjentami, a tym samym budowania lepszego wizerunku w oczach pacjentów.
Okładka książki Mechanizmy finansowe zjawiska urban sprawl
nowość

29,40 zł 21,59 zł


Książka jest podsumowaniem ostatniej części badań prowadzonych w ramach projektu naukowego, który obejmował różne aspekty skutków finansowych urban sprawl dla poszczególnych kategorii podmiotów w Polsce. Przywołanie i omówienie wcześniejszych badań własnych w tym zakresie (odnoszących się do budżetu państwa i jednostek samorządowych) zapewnia odpowiedni kontekst dla nowych treści. (…) Za jedną z największych zalet publikacji uważam przegląd koncepcji teoretycznych. Ma on wszechstronny zakres i konsekwentnie koncentruje się na związkach pomiędzy finansami prywatnymi a zachowaniami lokalizacyjnymi gospodarstw domowych i przedsiębiorstw oraz ich wpływie na kształtowanie struktury przestrzennej obszarów zurbanizowanych. dr hab. Łukasz Mikuła, prof. UAM Za szczególnie wartościowe w książce Piotra Lityńskiego uważam połączenie zagadnień budżetów gospodarstw domowych, mechanizmów finansowych przedsiębiorstw oraz publicznego kontekstu (i konsekwencji) urban sprawl. (…) Monografia powinna spotkać się z zainteresowaniem zróżnicowanych środowisk zajmujących się zarówno problematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego, jak i ekonomii. dr. hab. Maciej J. Nowak, prof. ZUT Piotr Lityński, doktor habilitowany, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Członek Zespołu Zadaniowego ds. Obszarów Miejskich i Metropolitalnych przy Komitecie Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN. Jego zainteresowania naukowe koncentrują się na: procesach rozwoju społeczno-gospodarczego oraz przestrzennego; problematyce finansowych konsekwencji zagospodarowania przestrzennego; polityce lokalnej i strategiach rozwoju jednostek samorządu terytorialnego. Autor wielu publikacji naukowych oraz ekspertyz pisanych na zamówienie władz poziomu centralnego i lokalnego.
Okładka książki Mikroekonomia

75,00 zł 54,27 zł


Struktura podręcznika Mikroekonomia jest spójna ze strukturą zbioru pod względem formalnym i merytorycznym. Wyczerpuje on tematykę teorii mikroekonomii, jaka obowiązuje w procesie dydaktycznym na studiach magisterskich i doktoranckich uczelni wyższej. Podręcznik jest kompletny i obejmuje wszystkie główne zagadnienia współczesnej teorii mikroekonomii. Podręcznik adresowany jest przede wszystkim do studentów studiów ekonomicznych, takich kierunków, jak: ekonomia, analityka gospodarcza, analityka społeczna, bankowość i ubezpieczenia, finanse i rachunkowość, międzynarodowe stosunki gospodarcze, gospodarka przestrzenna, logistyka oraz zarządzanie. Zakres wiedzy w nim zawarty jest skorelowany z programem mikroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w Polsce. Może on być również z powodzeniem wykorzystany przez studentów informatyki i ekonometrii, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. ********* Microeconomics The structure of this handbook is consistent with the set of assignments in formal and content-related terms. It fully covers the theory of microeconomics that is to be taught at master's and doctoral studies at universities. The book is complete and includes all elementary issues of the contemporary theory of microeconomics. Its main purpose is to help students learn microeconomics on their own. This book is addressed primarily to students of economics in such faculties as: economics, economic analytics, social analytics, banking and insurance, finance and accounting, international economic relations, spatial planning, logistics and management. The scope of knowledge it contains is correlated with the microeconomics syllabus taught in most economic universities in Poland. It can also be successfully used by students of computer science and econometrics, law and administration, sociology, political science, European studies, social policy or journalism and social communication. ********* Proponowany podręcznik spełnia wszelkie naukowe i merytoryczne standardy, jakich wymagamy od książek. Autor wykazał się tu pełnym profesjonalizmem i kompetencją… (Prof. dr hab. Marek Garbicz, Szkoła Główna Handlowa) [...] książka ma charakter podręcznika akademickiego z zakresu mikroekonomii, przeznaczonego dla studentów uniwersyteckich studiów ekonomicznych […] nie odbiega od międzynarodowych standardów podręczników z zakresu ekonomii, zwłaszcza podręczników anglojęzycznych. (Prof. dr hab. Marek Rekowski, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu) ********* Dr hab. Tomasz Zalega – doktor habilitowany nauk ekonomicznych i profesor na Uniwersytecie Warszawskim. Specjalizuje się w badaniach w zakresie teorii konsumpcji, zachowań konsumentów na rynku, nowych trendów konsumpcyjnych, ekonomii behawioralnej i neuroekonomii. Koordynator oraz autor programów nauczania i podręczników z mikro- i makroekonomii na Uniwersytecie Warszawskim i w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym, a także członek Komitetu Głównego Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej organizowanej przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Autor ponad 380 publikacji naukowych, opublikowanych w kraju i za granicą, w tym 19 książek z zakresu mikro- i makroekonomii, teorii konsumpcji, nowych trendów konsumpcyjnych oraz zachowań gospodarstw domowych na rynku.
Okładka książki Metoda GRIP. Jak pracować mądrze (i uchwycić to, co najważniejsze)
nowość

50,00 zł 31,72 zł


Wszyscy rozpoznajemy oznaki tego, że sprawy wymykają się nam spod kontroli. Tydzień dopiero co się zaczął, a Ty już gonisz w piętkę. Pod koniec kolejnego pracowitego dnia, Twoja lista rzeczy do zrobienia jest dłuższa niż rano, a skrzynka odbiorcza pęka w szwach od wiadomości przesłanych przez ludzi, którzy czegoś od Ciebie chcą.W takich chwilach nieważne, jak ciężko pracujesz, nadal możesz mieć wrażenie, że stoisz w miejscu.Przeczytaj GRIP, czyli jak pracować mądrze holenderskiego przedsiębiorcy i najlepiej sprzedającego się autora Ricka Pastoora. Przewodnik ten pomoże Ci ogarnąć swoje sprawy i znaleźć trochę wolnego czasu na rzeczy, które są dla Ciebie naprawdę ważne.W ciągu roku Rick z 25-letniego inżyniera stał się liderem 30 osobowego zespołu w Blendle, start-upie dziennikarskim wspieranym przez New York Timesa. Stało się jasne, że musi znaleźć nowy sposób na organizację swojej pracy. I to szybko. Zaczął eksperymentować. Zachował rozwiązania, które w jego przypadku się sprawdziły, odrzucił zaś te, które nie zadziałały, a poczynionymi spostrzeżeniami dzielił się ze współpracownikami.Tak oto powstała metoda GRIP, zawierająca zbiór elastycznych narzędzi i wskazówek, które pomogły zespołowi wycisnąć z pracy to, co najlepsze. Teraz i ty możesz z niej skorzystać. Książka ma strukturę wypróbuj i wybierz w każdym rozdziale znajdziesz podpowiedzi, dzięki którym możesz od ręki zacząć wprowadzać w życie rozwiązania, które Ci odpowiadają.Metoda GRIP pomoże Ci:wykorzystać potencjał narzędzi, których codziennie używasz, takich jak kalendarz, lista rzeczy do zrobienia i e-maile,zmniejszyć wpływ czynników rozpraszających, abyś mógł bardziej się skupić na swoich priorytetach,znaleźć miejsce na dalekosiężne plany i rozwój,Zatem możesz już zacząć urzeczywistniać swoje marzenia.Rick PastoorKażdą stronę wypełniają praktyczne spostrzeżenia i inteligentne rady, które sprawią, że zasiądziesz za sterami swojego życia.Julie Zhuo, była wiceprezes ds. projektowania FacebookZanim przeczytałem tę książkę, myślałem, że jestem dobrze zorganizowany w pracy i poza nią. Okazuje się, że tak nie jest. Metoda GRIP zasadniczo zmieniła moją produktywność i sposób, w jaki zarządzam swoim działem na co dzień.Stef van Grieken, Product Manager w X (Laboratorium Badawcze Google)To jedna z tych książek, które czytasz i których nie odkładasz na bok. Jasny przewodnik, do którego warto sięgać codziennie. Wdrażaj praktyczne sugestie Ricka i zacznij podejmować mądrzejsze decyzje zarówno zawodowo, jak i w innych obszarach swojego życia.Mark de Lange, założyciel i dyrektor generalny Ace & TateMetoda GRIP to książka, do której warto często sięgać: uwielbiam strukturę, którą wnosi do mojego tygodnia pracy. Strategiczne podejście Ricka jest niezwykle istotne dla każdego.Taco Carlier, dyrektor generalny i współzałożyciel VanMoofJeżeli czujesz się zakładnikiem swojej listy rzeczy do zrobienia i rozpaczliwie próbujesz znaleźć czas na najistotniejsze sprawy, ta książka bardzo Ci w tym pomoże.Daniel H. PinkW czasach, gdy wszyscy mamy do czynienia z tak wieloma wymaganiami, oczekiwaniami i niepewnościami, GRIP pomoże Ci odzyskać kontrolę nad Twoim tygodniem i życiem.Tony Crabbe, psycholog biznesuMetoda GRIP pomogła mi uzyskać kontrolę nad irytującymi zadaniami, takimi jak nadążanie za e-mailami i fakturami, oraz wytyczyć i zrealizować cele, które nadają mojemu życiu większe znaczenie.Lois van Baarle (Loish), artysta cyfrowy
Okładka książki Jak założyć i prowadzić działalność gospodarczą..

45,00 zł 30,68 zł


Kolejne, uaktualnione wydanie popularnego poradnika, który od lat ogrywa rolę doradcy dla zainteresowanych uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce. To obowiązkowa pozycja dla każdego startującego przedsiębiorcy. Krok po kroku przedstawiono w niej wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej zaprezentowany został zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem, w tym z najnowszymi przepisami związanymi z Nowym Ładem. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można porady eksperta z dziedziny księgowości, dzięki którym Czytelnik pozna najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W książce zawarto odpowiedzi m.in. na następujące pytania: o Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty? o Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? o Jakie druki i jak należy wypełnić, by dokonać rejestracji firmy? o Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? o Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? o Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? o Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? o Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? o Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym? o Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy? o Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em? o Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
Okładka książki Przywódca przyszłości
nowość

60,00 zł 35,32 zł


Dzisiejszy sukces nie gwarantuje sukcesu jutro.Jedna na dwie osoby rezygnuje z pracy z powodu przełożonego.Tylko 15 procent pracowników na świecie angażuje się w swoją pracę.71 procent milenialsów planuje odejść z pracy w perspektywie dwóch lat z powodu szefa.Czas na zmianę!Jacob Morgan przeprowadził wywiady z dyrektorami generalnymi stojącymi na czele wiodących światowych organizacji, między innymi Unilevera, Audi, Mastercard, Microsoftu, a we współpracy z LinkedIn ankietę sondażową z udziałem prawie czternastu tysięcy użytkowników, by zweryfikować i określić najważniejsze cechy przywódcy. Uzyskane na tej podstawie dane posłużyły mu do stworzenia modelowego obrazu przywództwa i sformułowania praktycznych zaleceń na przyszłość. Dzięki tej książce można się dowiedzieć m.in., jak:- zaprzyjaźnić się z nowymi technologiami, sztuczną inteligencją i automatyzacją pracy,- wspierać pracowników w podnoszeniu kwalifikacji lub w ich zmianie,- przyciągać do firmy i zatrzymywać w niej wybitnie utalentowane osoby,- rozpoznawać kierunek zmian i być na nie gotowym.Transformacja nie czeka i Jacob temu zagadnieniu poświęca swoją nową książkę. Przywódca przyszłości to obowiązkowa lektura dla obecnych i przyszłych liderów. Na pewno warto się z nią zapoznać!- Abraham Schot, dyrektor generalny Audi.Jutro zawsze nadchodzi. Najlepsi liderzy próbują wyobrazić sobie przyszłość, stworzyć sobie w niej miejsce, zapewnić środki finansowe i o nią walczyć. Jacob Morgan dzieli się ważnymi przemyśleniami i wskazuje drogę ku przyszłości. Książka zdecydowanie warta przeczytania.- Beth Comstock, autorka Imagine It Forward i była wicedyrektor General Electric.Przywódca przyszłości to niezwykle cenny przewodnik po dziedzinie przywództwa. Ta praktyczna i oparta na rzetelnych badaniach książka daje wgląd w najważniejsze umiejętności i sposoby myślenia dzisiejszych inicjatorów zmian.- Nir Eyal, autor bestsellerów Skuszeni i Nierozpoznawalni.
Okładka książki Kremlowska szkoła negocjacji. Jak osiągnąć... w.2

49,90 zł 28,54 zł


Jak wyjść zwycięsko ze wszystkich sporów i negocjacji - w pożądanym przez Ciebie kierunku?Jak uchronić się przed presją i manipulacją i w jaki sposób trafnie odczytać ukryte intencje przeciwnika?Jak skutecznie bronić swoich interesów i panować nad emocjami - nie tylko swoimi, ale i negocjatora strony przeciwnej? Kremlowska szkoła negocjacji w latach zimnej wojny dała do rąk sowieckim dyplomatom skuteczną broń w trudnych pertraktacjach z Zachodem.Wykorzystywała agresywne techniki, pozwalała na przejęcie inicjatywy w rozmowach i stawiała przeciwnika na trudniejszych pozycjach startowych niż pierwotnie to zakładał.Dziś jej podstawowe zasady święcą triumfy w marketingu i zarządzaniu, a książka "Kremlowska szkoła negocjacji" została wybrana przez rosyjski oddział międzynarodowego koncernu Pricewaterhouse Coopers biznesową książką roku 2017. Zasady negocjacji Case studies Podpowiedzi i użyteczne przykłady Książka pomoże pozbyć się strachu, uprzedzeń i błędów. Nauczy elastyczności i prostych zasad, które nieodmiennie prowadzą do sukcesu.Pokonanie przeciwnika w wielkiej bitwie jest wyczynem, ale dopiero osiągnięcie nad nim walnego zwycięstwa przy zielonym stoliku jest sztuką. Sprawienie, iż nawet się nie domyśla, że przegrał, jest prawdziwą esencją skutecznej sztuki negocjacji.Warto uczyć się od tych, z którymi nieraz przyszło się nam mierzyć.
Okładka książki Euro. Mity i fakty
nowość

70,00 zł 44,35 zł


Polska jako członek Unii Europejskiej ma obowiązek przyjęcia euro po spełnieniu określonych warunków. Niestety, temat ten stał się w naszym kraju zakładnikiem doraźnych potrzeb walki politycznej. W debacie publicznej o euro niewiele jest merytorycznych argumentów, jeszcze mniej rzetelnych analiz, pełno za to zjadliwych ataków na Europę, populistycznych sloganów i zwykłych bzdur. Eurosceptyczni politycy, wspierani przez niektórych ekonomistów i dyspozycyjnych dziennikarzy w mediach publicznych i „narodowych”, obrzydzają Polakom wspólną walutę, strasząc wzrostem cen, zubożeniem obywateli, utratą suwerenności i podporządkowaniem polskiej gospodarki obcym interesom. Dlatego głównym celem tej książki jest obalenie szkodliwych mitów na temat euro, które za sprawą antyeuropejskiej propagandy i zwykłej ignorancji rozpanoszyły się w świadomości społecznej. Mam nadzieję, że pozwoli to uwolnić dyskusję na temat euro od ideologicznych uprzedzeń, fałszywych wyobrażeń, irracjonalnych obaw i cynicznych kłamstw. Dariusz K. Rosati
Okładka książki Jak założyć i poprowadzić własną firmę

52,00 zł 35,59 zł


Kompleksowo opracowany, praktyczny poradnik dla przedsiębiorców rozpoczynających lub kontynuujących działalność gospodarczą według nowych przepisów prawnych aktualnych na 2022 rok i lata następne. Procedura założenia firmy. Formy organizacyjno-prawne. Aspekty organizacyjne, pracownicze, finansowe. Bogaty zbiór najnowszych przepisów prawnych i wzory dokumentacji rejestracyjnej. Kompleksowo opracowany, praktyczny poradnik dla przedsiębiorców rozpoczynających lub kontynuujących działalność gospodarczą. Procedura założenia firmy. Formy organizacyjno-prawne. Aspekty organizacyjne, pracownicze, finansowe. Bogaty zbiór najnowszych przepisów prawnych i wzory dokumentacji rejestracyjnej. Osoba, która zamierza prowadzić działalność gospodarczą we własnym imieniu i na własny rachunek albo jako wspólnik spółki cywilnej lub handlowej, osobowej lub kapitałowej, staje się kandydatem na przedsiębiorcę. Warto wiedzieć, że w roku bieżącym obowiązują znowelizowane przepisy prawne o zakładaniu i rejestrowaniu firm prywatnych w Polsce, realizujące zasadę „jednego okienka”. Coraz więcej firm można zakładać poprzez internet w systemie teleinformatycznym. Również wiele się zmieniło w przepisach o prowadzeniu tych firm, o przekształceniach, łączeniach i likwidacji. Pojawiła się możliwość zawieszenia działalności gospodarczej od 1 miesiąca do 2 lat, a nawet dłużej – do 3 lub 6 lat w celu opieki nad dziećmi. Wszystko to znajduje unormowanie prawne w nowych lub znowelizowanych ustawach i przepisach wykonawczych, w tym w takich aktach, jak: USTAWA O SWOBODZIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ i ustawa Kodeks spółek handlowych oraz ustawa o KRAJOWYM REJESTRZE SADOWYM. Nastąpiły zmiany dostosowawcze w KODEKSIE CYWILNYM i KODEKSIE POSTĘPOWANIA CYWILNEGO. Obszerna nowelizacja ustawy o rachunkowości wprowadziła daleko idące zmiany dla przedsiębiorców. Zmieniły się przepisy rejestracji podatkowej. Do tego dochodzą przepisy systemowe reformowanego prawa podatkowego, ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, prawa bankowego, prawa pracy i wielu innych obszarów działania firm, rynku i gospodarki. Przedsiębiorcy, rozpoczynający lub kontynuujący działalność gospodarczą w roku bieżącym, powinni dobrze orientować się w nowych przepisach prawnych. Jest to szczególnie istotne dla nowych przedsiębiorców. Właśnie niniejszy poradnik jest jakby przewodnikiem po drogach, po których muszą przemieszczać się nowi lub początkujący przedsiębiorcy. Zawiera ujednolicony tekst ustawy o swobodzie działalności działalności gospodarczej - po najnowszych zmianach mających zastosowanie do 1 stycznia 2022 roku oraz informacje o ulgowych składkach ZUS od osób zakładających firmę po raz pierwszy.
Okładka książki Mikroekonomia. Zbiór zadań
nowość

99,75 zł 72,18 zł


"Mikroekonomia. Zbiór zadań" autorstwa Tomasza Zalegi stanowi uzupełnienie książki tego autora "Mikroekonomia" wydanej przez Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego w 2016 roku. Struktura zbioru jest spójna ze strukturą podręcznika pod względem formalnym i merytorycznym. Wyczerpuje on tematykę teorii mikroekonomii, jaka obowiązuje w procesie dydaktycznym na studiach magisterskich i doktoranckich uczelni wyższej. Zbiór zadań jest kompletny i obejmuje wszystkie główne zagadnienia współczesnej teorii mikroekonomii Podstawowym jego celem jest ułatwienie studentom samodzielnej nauki mikroekonomii. Rozwiązując zadania, studenci mogą zweryfikować zdobytą wiedzę, dokładniej poznać zależności mikroekonomiczne oraz nabyć umiejętności praktycznego zastosowania poznanej wiedzy. Niniejszy zbiór zadań adresowany jest przede wszystkim do studentów studiów ekonomicznych, takich kierunków, jak: ekonomia, analityka gospodarcza, analityka społeczna, bankowość i ubezpieczenia, finanse i rachunkowość, międzynarodowe stosunki gospodarcze, gospodarka przestrzenna, logistyka oraz zarządzanie. Zakres wiedzy w nim zawarty jest skorelowany z programem mikroekonomii realizowanym w większości uczelni ekonomicznych w Polsce. Może on być również z powodzeniem wykorzystany przez studentów informatyki i ekonometrii, prawa i administracji, socjologii, politologii, europeistyki, polityki społecznej czy dziennikarstwa i komunikacji społecznej. "Microeconomics. Collection of Assignments" by Tomasz Zalega is a supplement to his book entitled "Microeconomics" published by the University of Warsaw Faculty of Management Press in 2016. The structure of this collection is consistent with that of the said handbook (namely Microeconomics) in formal and content-related terms. It fully covers the theory of microeconomics that is to be taught at master's and doctoral studies at universities. The set of assignments is complete and includes all elementary issues of the contemporary theory of microeconomics. Its main purpose is to help students learn microeconomics on their own. By completing the assignments, students can verify their knowledge, learn more about microeconomic relationships and gain the ability to apply that knowledge in practice. This collection of assignments is addressed primarily to students of economics in such faculties as: economics, economic analytics, social analytics, banking and insurance, finance and accounting, international economic relations, spatial planning, logistics and management. The scope of knowledge it contains is correlated with the microeconomics syllabus taught in most economic universities in Poland. It can also be successfully used by students of computer science and econometrics, law and administration, sociology, political science, European studies, social policy or journalism and social communication. Konstrukcja i formy zbioru zadań spełniają rolę dydaktyczne i mają na celu utrwalenie i pogłębienie wiedzy z mikroekonomii, zdobytej przez studentów podczas wykładów oraz studiowaniu podręcznika. […] Należy podkreślić, że zbiór zadań jest kompletny, obejmuje wszystkie główne zagadnienia współczesnej teorii mikroekonomii… (Prof. dr hab. Marek Rekowski) Dr hab. Tomasz Zalega – doktor habilitowany nauk ekonomicznych i profesor na Uniwersytecie Warszawskim. Specjalizuje się w badaniach w zakresie teorii konsumpcji, zachowań konsumentów na rynku, nowych trendów konsumpcyjnych, ekonomii behawioralnej i neuroekonomii. Koordynator oraz autor programów nauczania i podręczników z mikro- i makroekonomii na Uniwersytecie Warszawskim i w Polskim Uniwersytecie Wirtualnym, a także członek Komitetu Głównego Olimpiady Wiedzy Ekonomicznej organizowanej przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne. Autor ponad 380 publikacji naukowych, opublikowanych w kraju i za granicą, w tym 19 książek z zakresu mikro- i makroekonomii, teorii konsumpcji, nowych trendów konsumpcyjnych oraz zachowań gospodarstw domowych na rynku.
Okładka książki Giełda. Podstawy inwestowania. Wydanie III zaktualizowane

55,00 zł 32,59 zł


Giełda od A jak „akcja” do Z jak „zysk” Ta książka to skarbnica podstawowych informacji o polskiej giełdzie. Podstawowych, czyli takich, które powinien koniecznie poznać początkujący inwestor, zanim zdecyduje się na ulokowanie środków finansowych w akcjach spółek. Brak tej wiedzy może mieć bardzo negatywne skutki dla portfela osoby rozpoczynającej przygodę z rynkiem akcji. Wydaje się zresztą, że luki w edukacji giełdowej na poziomie podstawowym wykazują także gracze o dłuższym stażu. Problemy światowego systemu finansowego w latach 2007 – 2009 oraz późniejszy kryzys zadłużeniowy w strefie euro dotknęły również GPW i uszczupliły portfele krajowych inwestorów o niewyobrażalne wcześniej kwoty. Krach z ostatnich lat porażał skalą, jednak przecież kryzysy na rynkach akcji to nie nowość w świecie wielkich pieniędzy. To, co uderza najbardziej, to fakt, że przecież przynajmniej strat można było uniknąć. Inwestorom w okresie galopującej hossy często wydaje się, że gra na giełdzie to łatwa i przyjemna droga do fortuny. Niestety, większość z nich nawet nie przypuszcza, jak bardzo się myli. Nim więc rzucisz się na fale oceanu giełdowych wzrostów i spadków, dowiedz się: jakie opłaty czekają na Ciebie, z jakimi rodzajami ryzyka musisz się liczyć i jak się przed nimi ustrzec, co jest ważne w kwestii giełdowych zleceń, czym są i jak należy czytać indeksy giełdowe, w co możesz inwestować — akcje, obligacje, kontrakty terminowe, opcje, produkty strukturyzowane, jak skutecznie analizować wartość spółek, jak powinien wyglądać poprawnie zbudowany portfel inwestycyjny. O autorze Adam Zaremba - Licencjonowany Doradca Inwestycyjny oraz dziennikarz giełdowy, współpracownik mediów takich, jak „Parkiet”, „Forbes” czy „Businessman.pl”. Wykształcenie w dziedzinie inwestycji kapitałowych zdobywał między innymi na Harvard University (USA) oraz Radboud Universiteit Nijmegen (Holandia). Wśród jego publikacji wymienić należy dwie książki: Giełda. Podstawy inwestowania (Onepress, 2007) i Zarabiaj jak najlepsi inwestorzy giełdowi (Gazeta Giełdy „Parkiet”, 2007), a także liczne artykuły na temat rynku finansowego w Polsce. Ponadto jest on samodzielnym inwestorem giełdowym z wieloletnim doświadczeniem.
Okładka książki Praktyczne zastosowanie systemów i koncepcji zarządzania środowiskowego
nowość

40,00 zł 29,51 zł


Zmiany klimatyczne mają olbrzymi wpływ na funkcjonowanie firm – głównie przemysłowych. Wymuszają zastosowanie w nich różnych rozwiązań technologicznych, normatywnych (np. ISO 14001) i społecznych (np. Corporate Social Responsibility, CSR). Wdrażana jest koncepcja Total Quality Environmental Management (TQEM), wprowadzane są zasady zielonego łańcucha dostaw, zielonego inwestowania, finansowania. Wszystko staje się „zielone”. Aktualnie firmy muszą zmierzyć się z czterema głównymi problemami. Pierwszym jest dostosowanie infrastruktury oraz łańcuchów dostaw do zmieniających się warunków pogodowych. W niektórych przedsiębiorstwach już dzisiaj budowane są dwa centra dowodzenia, siedziby główne przenoszone są do innych regionów globu, zakładane są nowe plantacje w bezpieczniejszych regionach. Drugim problemem są wzrastające opłaty środowiskowe, głównie za emisję gazów cieplarnianych. Obecny system handlu uprawnieniami do emisji CO2, która stanowi zaledwie 1/5 emisji wszystkich gazów, jest atrakcyjny dla spekulantów, preferuje dużych graczy rynkowych. Dodatkowo opłaty emisyjne nie obejmują wszystkich dziedzin naszego życia, a tylko globalne, kompletne wprowadzenie tych samych regulacji prawnych przyczyni się do realizacji celów środowiskowych. Trzecim problemem jest zwiększające się ryzyko rozpraw sądowych. Coraz więcej grup prawniczych, stowarzyszeń, składa pozwy sądowe przeciw – ich zdaniem – nieuczciwym firmom. I wreszcie ostatni problem – konieczność wprowadzania do firm technologii i maszyn przyjaznych dla środowiska (green machines). Książka jest skierowana do szerokiej grupy odbiorców, w tym studentów zarządzania, ekonomii, inżynierii produkcji, ochrony środowiska, inżynierii środowiska, a także doktorantów i pracowników naukowych. Będzie przydatna również dla przedsiębiorców, menedżerów, osób administrujących organizacjami społecznymi, ekologów oraz decydentów politycznych i samorządowych w kreowaniu polityki ochrony środowiska. Marek Bugdol– profesor nauk humanistycznych (nauki o zarządzaniu i jakości), doktor habilitowany nauk ekonomicznych. Kierownik Katedry Zarządzania Jakością Uniwersytetu Jagiellońskiego. Praktyk z długoletnim doświadczeniem z zakresu zarządzania jakością i środowiskiem. Autor wielu artykułów dotyczących jakości i zarządzania środowiskowego. Daniel Puciato – profesor uczelni w Politechnice Opolskiej i Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Biegły sądowy, ekspert programów operacyjnych i NCBiR. Członek Rady Ekspertów do spraw Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Autor prac z zakresu jakości życia, zrównoważonego rozwoju i zarządzania środowiskowego.
Okładka książki Biblia handlowca Najbogatsze źródło wiedzy o sprzedaży.
nowość

79,00 zł 46,89 zł


Sprzedawaj tak, by ludzie lubili od Ciebie kupować! Reguły, sekrety, dobra zabawa, czyli jak zadbać o całokształt Twojej relacji z klientem Przeciwności i przeciwnicy, czyli jak poradzić sobie w najtrudniejszych sytuacjach Niech żyje Król Klient Wielki, czyli kto i co naprawdę liczy się w procesie sprzedaży Jeffrey Gitomer jest jedną z tych zadziwiających osób, którym udało się wejść na szczyt bez stosowania różnych brudnych sztuczek. Od lat tłumaczy, że klient w oczach sprzedawcy powinien być najcenniejszym, najbardziej godnym szacunku partnerem, a nie frajerem do oskubania. Że klienta należy posłuchać i pomóc mu wybrać to, czego naprawdę potrzebuje, a nie to, co ciśnie w kąt tuż po dokonaniu transakcji. Że klient potraktowany z pełną szczerością i zaangażowaniem wróci do swojego ulubionego sprzedawcy i nawiąże z nim długoterminowe relacje ku obopólnej satysfakcji. Sprawdzone podejście handlowe Jeffreya okazuje się jeszcze skuteczniejsze w relacjach z dzisiejszym klientem. Nowe wydanie Biblii handlowca przedstawia sprzedaż w nieco szerszym kontekście, wzbogaca dotychczasowe klasyczne ujęcie o elementy odzwierciedlające współczesne realia biznesowe, ekonomiczne i konsumenckie (zarówno te tradycyjne, jak i internetowe). To kompleksowy przewodnik po nawiązywaniu kontaktów, umawianiu spotkań, finalizowaniu transakcji i zarabianiu pieniędzy. Traktuje o lojalności, relacjach, rekomendacjach i poleceniach — o prawdziwych transakcjach, prawdziwej wartości i prawdziwych zyskach. 10,5 przykazania sprzedaży 12,5 wartości dobrego sprzedawcy Olśniewanie klienta Dobra prezentacja Wątpliwości, zamknięcie i kolejne podejścia Głoszenie nowiny Nawiązywanie kontaktów Prorocy i zyski W górę, dochodzie! Przekuwaj kontakty w relacje, a relacje w polecenia — i sprzedawaj ludziom to, o czym marzą! O autorze Jeffrey Gitomer - jest amerykańskim pisarzem, mówcą i trenerem biznesu. Jego książki regularnie uzyskują status bestsellerów New York Timesa i Amazona. Zajmuje się technikami sprzedaży, zyskiwania lojalności klientów i rozwojem osobistym. Niekiedy budzi kontrowersje: w listopadzie 2003 roku został pierwszym pasażerem z zakazem lotów liniami US Airways z uwagi na ciągłe skargi i konfrontacje z pracownikami. Mieszka w Charlotte w Karolinie Północnej.
Okładka książki Techniki negocjacji i wywierania wpływu

49,00 zł 29,09 zł


Porozmawiajmy... Prowadzenie biznesu bez umiejętności negocjowania jest prawie niemożliwe. Negocjować muszą właściciele firm, menedżerowie i kierownicy oraz pracownicy każdego działu, który ma kontakt z klientami lub dostawcami. Zdolność do uważnego wysłuchania potrzeb drugiej strony, a następnie do wypracowania rozwiązania korzystnego i dla nas, i dla partnera biznesowego stanowi warunek budowania owocnych, długotrwałych relacji, pozwalających w efekcie zwiększać wpływy i zyski przedsiębiorstwa. Ta książka wyczerpująco wyjaśnia, na czym polegają profesjonalnie prowadzone negocjacje, oraz podpowiada, z których technik negocjacyjnych warto korzystać i o jakich zasadach negocjatorskich należy zawsze pamiętać. Wskazuje, które tematy warto poruszać w rozmowie biznesowej, a które lepiej pominąć. Pozwala zrozumieć wagę planowania procesu negocjacyjnego i dobrze przygotować się do dyskusji. Nie zabrakło omówienia najważniejszych metod wywierania wpływu oraz skutecznych sposobów na nawiązywanie szczerych i długotrwałych relacji, a także wskazówek, jak radzić sobie z własnymi emocjami i niwelować pojawiające się przy okazji negocjacji konflikty. O autorze Dr Michał Chmielecki jest ekspertem w obszarze negocjacji strategicznych i międzynarodowych - praktykiem negocjowania i trenerem z kilkunastoletnim stażem. Szkoli klientów z Polski i zagranicy, sztuki negocjacji uczy zarówno klientów biznesowych, jak i przedstawicieli służb i sił specjalnych oraz oficerów wojska polskiego i amerykańskiego. Jest profesorem Społecznej Akademii Nauk, wykładowcą Clark University. Współpracował między innymi z Akademią Dyplomatyczną MSZ, Polskim Instytutem Spraw Międzynarodowych, Polskim Instytutem Dyplomacji, Europejską Akademią Dyplomacji oraz Krakowską Szkołą Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Więcej na www.szkoleniaznegocjacji.com
Okładka książki 7 nawyków skutecznego działania
nowość

50,00 zł 29,42 zł


wydanie 4, uzupełnione Biblia współczesnego człowieka. Jeden z najbardziej wpływowych ludzi Ameryki wskazuje, jak – kierując się wewnętrzną uczciwością, poszanowaniem innych, a przede wszystkim świadomością tego, co najważniejsze, a nie tego, co pilne – doprowadzić do erupcji własnych możliwości i tworzyć synergię, oznaczającą zwielokrotnione efekty wspólnych działań. Wypracowanie owych siedmiu nawyków prowadzi do twórczych zmian wewnętrznych, kształtowania trwałych relacji z innymi, inspirującego przywództwa na poziomie osobistym, interpersonalnym i menedżerskim. Swoje tezy autor ilustruje barwnymi, wiarygodnymi przykładami zaczerpniętymi z własnych doświadczeń.
Okładka książki Prawdziwy lider w firmie z sensem. Twoja przemiana w przywództwie z pomocą eks-CEO Nike Poland
nowość

55,00 zł 33,10 zł


Motorem radykalnych zmian w menedżerach jest ból, którego nie można już ignorować. To niezrealizowany potencjał, przytłoczenie bieżącymi sprawami, brak inspirujących wzorców i poczucia głębszego sensu, wypalenie zawodowe, podupadające zdrowie i problemy rodzinne. W firmach ból narasta, gdy pogarszają się jej wyniki, rośnie konkurencja, pojawiają się niespodziewane bariery zewnętrzne, nierealizowane są cele albo są osiągane zbyt dużym kosztem. Lekki ból jest często ignorowany, a gdy potem nagle narasta, trzeba go intensywnie leczyć, jeśli nie jest za późno. Można też prewencyjnie mocniej chwycić ster kontroli nad sobą i biznesem, aby nie być zaskoczonym sytuacją kryzysową. Witold Kowalski – założyciel i przez 20 lat CEO Nike oraz Telepizza w Polsce, konsultant z 11-letnią praktyką i mentor 90 firm dzieli się swoim doświadczeniem z zarządzania firmami, w tym kapitałem ludzkim, finansami i informacją. Pokazuje holistyczne podejście do przedsiębiorstwa, w którym ważna jest zarówno bieżąca efektywność operacyjna, jak i zwinna strategia oparta na innowacjach. Zachęca czytelnika do głębokiej, wielopłaszczyznowej autorefleksji, warunku radykalnej zmiany na lepsze w przywództwie. Pomaga w dokonywaniu przemyślanych wyborów oraz określeniu głębszego sensu w życiu i pracy. Dzieli się sprawdzonymi przez siebie narzędziami i wskazówkami w zarządzaniu firmą i odwołuje się do przykładów biznesmenów i firm z pierwszych stron światowych gazet, analizując je krytycznie. Jego celem jest pokazanie drogi do najwyższego poziomu przywództwa, czyli kreowania nowych liderów, podniesienie pewności siebie przyszłych przywódców, która opiera się na wysokiej samoświadomości bazującej na ciągłym poszukiwaniu informacji zwrotnej z otoczenia. „Prawdziwy lider w firmie z sensem” to napisane z humorem źródło inspiracji dla przyszłych liderów oraz doświadczonych menedżerów, którzy chcą się rozwijać, szukają inspiracji do skuteczniejszego zarządzania albo nie widzą już światełka w tunelu i głębszego sensu pracy. To książka, którą warto uważnie przeczytać, wyciągnąć właściwe wnioski na przyszłość, a potem mieć w zasięgu ręki, aby przypominać sobie, gdzie jest północ na kompasie świadomego lidera. Tę książkę warto będzie najpierw przeczytać, a potem mieć ją w zasięgu ręki, by wracać po inspiracje, źródło autorefleksji i konkretne rozwiązania. Jacek Santorski, Akademia Psychologii Przywództwa Pobudza do refleksji, pokazując równocześnie drogę prowadzącą do stworzenia efektywnego, nowoczesnego i odpowiedzialnego przywództwa. Ewa Delaunay, COO Lilou, eksdyrektor operacyjna Smyk Group Witek potrafił dostosować wiele narzędzi, jakimi dysponują globalne korporacje, do naszych unikalnych potrzeb. Od początku naszej współpracy w 2017 roku zwiększyliśmy sprzedaż EWL o kilkaset procent. Andrzej Korkus, CEO i założyciel EWL To książka od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców. To prezent. Nie podręcznik. Nie daje gotowych rozwiązań, bo ich nie ma. Uczy analizy i podpowiada opcje do wyboru. Brunon Bartkiewicz, CEO ING Bank Śląski
Okładka książki Decyzje i etyka. Co o etyce każdy decydent wiedzieć powinien? 75+ minitekstów o maxisprawach
nowość

65,00 zł 51,57 zł


Czy etyczny biznes się opłaca? Autor książki, prof. W. Gasparski, drąży ten temat i poszukuje odpowiedzi od wielu lat – i nie ma wątpliwości, że tak właśnie jest. Najnowsza historia biznesu pełna jest nazw firm, które poszły na dno (często w spektakularny sposób), ponieważ zarządzający nimi postępowali nieetycznie. Do swoich przemyśleń i refleksji autor wybrał przyjazną dla czytelników formę krótkich esejów, które można czytać w dowolnej kolejności. Ich lektura odpowiada na wiele praktycznych pytań, a jednocześnie zaskakuje głębią refleksji. Choć może nie powinna: w końcu „biznes robią” ludzie z ludźmi, a refleksja etyczna od zawsze towarzyszy praktycznej działalności człowieka. Prof. dr hab. inż. Wojciech W. Gasparski – absolwent Politechniki Śląskiej (1959), studia doktoranckie w PAN (1969), habilitował się w Politechnice Warszawskiej (1978), profesor nauk humanistycznych (1985). Założyciel i honorowy dyrektor Centrum Etyki Biznesu i Innowacji Społecznych w Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie pełnił funkcję prorektora ds. badań naukowych. Emerytowany profesor PAN, gdzie kierował Zakładem Prakseologii oraz przewodniczył radzie naukowej Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Autor i redaktor licznych prac z zakresu prakseologii, etyki biznesu, metodologii dyscyplin praktycznych. Członek rzeczywisty Warszawskiego Towarzystwa Naukowego, członek Polskiego Towarzystwa Filozoficznego i członek honorowy Polskiego Towarzystwa Etyki Biznesu (EBEN Polska), honorowy członek Komitetu Naukoznawstwa PAN, honorowy prezes Towarzystwa Naukowego Prakseologii oraz członek honorowy Collegium Invisibile, którego był inicjatorem. Odznaczony Krzyżami Kawalerskim, Oficerskim i Komandorskim Orderu Odrodzenia Polski, Medalem Tadeusza Kotarbińskiego PAN, Medalem im. prof. Stanisława Ochęduszki Politechniki Śląskiej, nagrodzony CEEMAN Champions 2014 Award in Responsible Management Education. Otrzymał Nagrodę Prezesa Rady Ministrów za redagowanie serii wydawniczej Praxiology: The International Annual of Practical Philosophy and Methodology złożonej z 25 tomów opublikowanych w USA nakładem wydawnictwa Routledge. W 2021 r. opublikował tomik wierszy Przylądek dobrej nadziei: rymy i bezrymy.
Okładka książki Poradnik design thinking

50,00 zł 29,62 zł


Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników. To metodologia absolutnie uniwersalna i intuicyjna, a dzięki filarom, na których bazuje - kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów - pomaga nie tylko lepiej odpowiadać na ludzkie potrzeby. Pozwala także szybko odnajdować punkty zapalne, których zniwelowanie może znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy oraz doświadczeń zarówno pojedynczego człowieka, jak i społeczeństwa. Tym, co gwarantuje skuteczność metody design thinking, jest usystematyzowanie procesu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną użytecznością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia? W efekcie kreowane są produkty i usługi pożądane przez odbiorców, przy tym praktyczne i piękne, a jednocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień. Beata Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński to założyciele społeczności Klientocentryczni skupiającej ekspertów metodyki design thinking i service design w Polsce. Ideą Klientocentrycznych jest wspieranie marki, tworzenie nowych produktów i usług, a także pomoc organizacjom w wewnętrznej transformacji. W myśl zasady, że liczą się ludzie, konsekwentnie zmieniają rzeczywistość firm, budując nową wartość i zapewniając zupełnie nowe doświadczenia zarówno klientom, jak i pracownikom. Więcej na www.klientocentryczni.pl. O autorach Beata Michalska-Dominiak — doświadczony moderator design thinking, praktyk z bogatym doświadczeniem w zakresie prowadzenia i kierowania projektami oraz wsparcia procesów transformacyjnych w organizacjach. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Kreatywności oraz rezydentem Art Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi. Z potencjału myślenia projektowego czerpie podczas prowadzenia szkoleń i warsztatów dla biznesu, administracji publicznej, edukacji i sektora pozarządowego (ma na koncie ponad 1000 godzin szkoleniowych). Współpracuje z uczelniami, w roli eksperta bierze udział w konferencjach i kongresach. Angażuje się w wiele inicjatyw, w ramach których sprawia, że problemy zmieniają się w wyzwania, i wspiera poszukiwanie skutecznych rozwiązań. Piotr Grocholiński — posiada bogate doświadczenie w zakresie tworzenia strategii, modeli biznesowych, segmentacji, zarządzania produktem oraz przeprowadzania zmian w organizacji. Wiedzę i umiejętności zdobywał, pracując w środowiskach wielokulturowych (między innymi ING Bank Śląski, Nordea Bank, LG Petro Bank) oraz w ramach niezależnego wsparcia biznesowego dla firm z różnych sektorów (bankowego, ubezpieczeniowego, energetycznego, edukacyjnego, hotelowego i innych). Dzięki praktyce biznesowej i projektowej (design thinking, service design) skutecznie łączy obszar biznesowy z procesami projektowania. Pomaga liderom oraz ich zespołom przechodzić proces transformacji, patrzeć oczami klienta, wdrażać design thinking i wzmacniać kulturę innowacji. Swoimi doświadczeniami dzieli się także ze studentami Uniwersytetu Łódzkiego.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj