KATEGORIE [rozwiń]

Praca i biznes

Współczesne trendy rozwoju w regionie - problemy wybrane

23,10 zł 20,09 zł


Książka odnosi się do problematyki rozwoju regionu. Poruszone są w niej dwa wiodące problemy – klastrowanie i marketing terytorialny. Wybór przedstawionych opcji rozwoju regionalnego został dokonany celowo ze względu na ich ważność i aktualność. Autorki, kierując się zainteresowaniami naukowymi oraz doświadczeniami wynikającymi ze współpracy z sektorem gospodarczym, dokonały prezentacji stymulantów rozwoju regionalnego w kontekście marketingu terytorialnego i klastrów. Interesującym elementem książki jest odniesienie się do wzorów międzynarodowych, konkretnie – Ukrainy i Polski. Swoista analiza komparatywna dokonana między dwoma krajami, w świetle wybranej tematyki, skłania do wniosku, że niezależnie od różnic wynikających z funkcjonowania na poszczególnych rynkach krajowych i w poszczególnych układach terytorialnych można, a nawet należy, wyszukiwać te aspekty, które pomagają regionowi rozwijać się i niezależnie od innych uwarunkowań wykazują tendencje wspierające region. Książka składa się z osiemnastu rozdziałów, z czego pierwszych pięć poświęcono rozwojowi regionalnemu na Ukrainie, w kontekście marketingu terytorialnego, a pozostałe części odnoszą się do teorii i praktyki klastrów w Polsce, z uwzględnieniem Opolszczyzny jako przykładowego regionu rozwijającego się dzięki klastrowaniu. Książka bazuje na źródłach pierwotnych odnoszących się do badań własnych i na źródłach wtórnych, częściowo związanych z wcześniejszymi publikacjami autorek. Przeznaczona jest ona dla tych czytelników, którym bliska jest problematyka regionu, polecana jest więc przedstawicielom administracji terenowej, przedstawi¬cielom biznesu, studentom uczelni ekonomicznych i wszystkim, którzy poszukują sposobów stymulacji dla rozwoju regionu.
Influencer marketing od A do Z
nowość

69,00 zł 56,55 zł


Szukasz kompendium wiedzy o współpracy z influencerami? Interesują Cię polskie case studies i badania dotyczące naszego rynku? Jesteś marketerem i szukasz sposobu na ulepszenie swoich kampanii, a może jako twórca chcesz spojrzeć na ten temat okiem marki? To dla Ciebie powstał „Influencer marketing od A do Z”! W książce zebraliśmy wiele praktycznych wskazówek: od przygotowania strategii, przez rozliczenia i tematy prawne, aż po analitykę. Zaprosiliśmy też do współpracy 36 ekspertów – influencerów i marketerów, którzy podzielili się swoim doświadczeniem. Wspólnie z nimi przeprowadzimy Cię przez 10 etapów kampanii, odkryjemy przed Tobą niepublikowane dotąd case studies, a na deser zaserwujemy zestawienie najbardziej inspirujących influencerów – Influencer WhiteList!
The Scrum Fieldbook
nowość

67,00 zł 58,26 zł


A revolutionary new method to make every business more productive – as used by Amazon, Google and the FBI Work. You’re doing it wrong. Do you ever worry that you never get as much done as you want to? Or that your projects encounter insurmountable problems before they even get started? Or that your colleagues spend days talking over their ideas without actually implementing them? J. J. Sutherland has the solution. In his international bestseller Scrum, he introduced a simple, revolutionary tool to turbo-charge the output of every team. Based on decades of research and road-tested at the headquarters of Google and Amazon, the Scrum method transformed how a generation of leaders work – first in Silicon Valley, and then in boardrooms around the world. Now, in The Scrum Fieldbook, Sutherland returns with a hands-on guide to using the Scrum method at any level of every company. He reveals how its focus on rapid innovation, no-bullshit meetings and quick-fire decision-making has immediate relevance for every organisation on Earth. And he offers a step-by-step method for using Scrum in your projects – starting today. The result is a game-changing fieldbook that will make your business more productive.
Biznesplan po polsku

52,00 zł 38,97 zł


„Powiedz mi to po polsku" — często tak mówimy, gdy nie rozumiemy, co mówi do nas rozmówca używający skomplikowanego, fachowego, biznesowego języka. Czytelnik znajdzie w książce odpowiedzi na kilkadziesiąt pytań, z pomocą których będzie mógł poznać podstawowe zagadnienia pomocne w stworzeniu biznesplanu i samodzielnie przygotować plan własnego przedsięwzięcia. W książce przedstawiono standardy sporządzania biznesplanów, przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, jak również wskazano kryteria formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana także jako materiał szkoleniowy dla wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie w sposób prawidłowy opracować biznesplan, tj. studentów szkół wyższych wszystkich typów i kierunków oraz słuchaczy i uczestników kursów w zakresie pozyskiwania dotacji w ramach funduszy unijnych na działalność rozwojową bądź rozpoczęcie działalności gospodarczej. Pokazano w niej, na praktycznych przykładach, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i dla różnych celów.
Efektywność finansowa przedsiębiorstw...
nowość

70,00 zł 52,46 zł


Książka dotyczy jednego z najważniejszych celów zarządzania finansami przedsiębiorstwa, jakim jest efektywność finansowa. Pojęcie efektywności finansowej, choć powszechnie używane zarówno w literaturze, jak i w praktyce gospodarczej nie doczekało się dotychczas jednoznacznego zdefiniowania i sparametryzowania. Tematyka publikacji wpisuje się w aktualny nurt rozważań odnoszących się do teorii struktury kapitału oraz badań w zakresie pojemności zadłużeniowej przedsiębiorstw (debt capacity) czy koncepcji ograniczeń finansowych (financial constraints). W monografii przedstawiono: • teorie struktury kapitału, jej determinanty oraz metody optymalizacji, • przesłanki oraz ograniczenia emisji obligacji korporacyjnych, • strukturę rynku obligacji korporacyjnych w Polsce, jego ewolucję oraz perspektywy dalszego rozwoju, • autorską definicję efektywności finansowej przedsiębiorstwa, • autorski wskaźnik dywergencji efektywności finansowej przedsiębiorstwa (Financial Efficiency Divergence Ratio - FEDR), będący narzędziem generującym sygnały, które mogą zostać wykorzystane jako rekomendacje dla inwestorów oraz obecnych i przyszłych emitentów papierów dłużnych w zakresie kształtowania struktury zadłużenia, • krytyczne poziomy zadłużenia obligacjami korporacyjnymi, • granice efektywności finansowej przedsiębiorstwa. Zaprezentowane w książce wyniki badań oraz zaproponowane przez autora instrumenty oceny efektywności finansowej przedsiębiorstwa mogą przyczynić się do wzrostu świadomości uczestników rynku kapitałowego o potencjalnych skutkach zadłużenia obligacjami korporacyjnymi.
Academic Entrepreneurship in International Context: the Visegrad Countries' Perspective

49,00 zł 41,63 zł


The book offers the comprehensive picture of the academic entrepreneurship phenomenon in the Visegrad countries perspective and it is an insightful read for university managers responsible for the development of the academic entrepreneurship. It is also an interesting body of empirical knowledge for the academic entrepreneurship stakeholders, such as local business, organizations supporting entrepreneurship, and local government institutions. This book draws on the results of international survey conducted among students and academics representing universities from the Visegrad Group countries. The survey was an important part of the project “Cross-border Bees in V4 Countries - Building of Educational Entrepreneurship Start-ups in V4 Group” granted by the International Visegrad Fund for 2016-2017 (project no. 11610602). University of Bielsko-Biala (project coordinator) collaborated with the Technical University in Ostrava from the Czech Republic, the Alexander Dubček University from Slovakia, and the Szent István University from Hungary.
UWIEDŹ KLIENTA MARKETING W SOCIAL MEDIACH
nowość

59,00 zł 50,12 zł


Z marketingiem jest jak z seksem. Są różne poradniki, w których przeczytasz, jak robić to dobrze, lepiej, inaczej, skuteczniej. Ostatecznie to jednak Ty musisz sprawdzić co jest najlepsze dla Ciebie i zrobić „co trzeba”. W praktyce jednak – wiele osób nie ma pojęcia jak się do tego zabrać i stosuje porady od przypadkowych osób, którym wydaje się, że umieją robić to dobrze. Tylko na końcu brakuje „Wielkiego O!” - Osiągnięcia sukcesu. A marketing to nie matematyka, gdzie 2 + 2 = 4 . Może być tak, że 2 + 2 = 5. I nie mówię nawet o orwellowskim podejściu do tego równania, ale o rzeczywistości społecznej jako sui generis. Pewnie zapytasz: „Że co proszę?” Mówiąc po ludzku – ludzie w zbiorowisku, to coś więcej niż tylko suma tych wszystkich jednostek. Pomyśl o tłumie. Tłum, to coś więcej niż tylko rzesza ludzi. To jeszcze magiczna siła. Ta, która pcha do rewolucji. Albo linczu. Ludzie w sieci to nie tylko „słupki” i wykresy. To nie tylko liczby i „statystyki”. To, co zadziała świetnie w jednym miejscu, nie musi działać w innym. Możemy starać się mówić uniwersalnie, ale prawda jest taka, że w marketingu naczelną odpowiedzią na wiele pytań jest (popularne wśród socjologów): to zależy. W marketingu nie ma prostych odpowiedzi. Tak samo jak w seksie. Baw się, eksploruj, eksperymentuj i zmieniaj taktykę. Dopiero wtedy się masz szansę na sukces. Gdzie są Twoi klienci? To zależy. Od czego? Co sprzedajesz, komu, po ile, jak się pozycjonujesz, jaką masz sieć dystrybucji, jaki budżet, jakie… Jak skuteczniej sprzedawać? To zależy. Od czego? Jak jest teraz, co możesz poprawić, co działa, a z czego warto zrezygnować… Trzymasz w ręku wybitnie przewrotną książkę.
Create a Gender-Balanced Workplace

40,00 zł 34,78 zł


Equality at work expert Ann Francke reveals how to understand and tackle the damaging consequences of gender imbalance in the workplace Gender balance is first and foremost a business issue. McKinsey estimates we could add 28 trillion to global GDP if we achieved gender equality everywhere - that is more than the GDPs of the US and China combined. But it is so much more than that. Gender balance is one of the best levers we can pull to build better managers and leaders at every level, improve team performance and create better cultures where everyone can thrive. In the Penguin Experts: Create a Gender-Balanced Workplace, Ann Francke, the CEO of the Chartered Management Institute (CMI), introduces her solution to combating the problems at the heart of the continued imbalance and offers clear, actionable strategies for making a positive change in your organisation.
Lead Successful Projects

40,00 zł 34,78 zł


Are you struggling to juggle multiple projects? Do you often lose control of your budget? Does communicating your progress to the rest of your team cause you undue stress? Project management is an essential skill for anyone who needs to get things done in any organisation, and is absolutely critical for anyone leading strategic change. In Lead Successful Projects, the Penguin Business Expert guide, Antonio Nieto-Rodriguez introduces a simplified but strategic approach to project management developed over the last 20 years coaching executives, managers and MBAs. Learn how to break down your project into manageable elements, define smart goals and meet them in this concise and practical guide to project success.
Tranzycja byłych wojskowych na rynek pracy a ich zasoby osobiste

42,00 zł 33,16 zł


Monografia jest opracowaniem oryginalnym, mającym charakter nowatorskich badań empirycznych dotyczących przejścia byłych wojskowych na rynek pracy po zakończeniu służby wojskowej. Tym samym wnosi wiele wartościowych elementów do dotychczasowej wiedzy związanej z możliwościami konstruowania własnej przyszłości i ścieżki „drugiej kariery” zawodowej przez byłych żołnierzy w środowisku cywilnym, a także posiadanego przez nich potencjału tranzycyjnego stanowiącego istotny czynnik warunkujący powodzenie w realizacji tych planów. Biorąc pod uwagę bogactwo treści, pogłębione analizy i ukazane zależności między badanymi zmiennymi, stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla środowiska wojskowego, a zwłaszcza osób kreujących politykę kadrową w wojsku, organizatorów pomocy rekonwersyjnej, jak i dla doradców zawodowych oraz analityków rynku pracy w środowisku cywilnym. Z recenzji prof. dr. hab. Kazimierza Żegnałka
Praktyczny marketing miast i regionów

49,00 zł 37,71 zł


„Promocja jest tylko jednym z elementów marketingu, a nie całym marketingiem” – to zdanie najlepiej charakteryzuje zawartość książki dr. Jacka Pogorzelskiego poświęconej marketingowi miejsc. Dotychczas wielu autorów książek o tej tematyce skupiało się właśnie na promocji, a nie na budowaniu brandu, czyli silnej, rozpoznawalnej i dającej się doświadczyć marki miejsca. (...) Jest to książka, która systematyzuje i nadaje właściwy porządek podejmowanym przez miasta i regiony działaniom marketingowym. Robert Stępowski ekspert marketingu miejsc, redaktor naczelny serwisu www.marketingmiejsca.com.pl Książka Jacka Pogorzelskiego to pozycja niezwykła, która była w stanie znacznie skorygować moje podejście do tematu. Praktyczne i dosadne ujęcie zadań, jakie należy cierpliwie zrealizować, aby cieszyć się z silnej marki miejsca, a przy tym książka, która po prostu wciąga. Piotr Lutek Kancelaria Doradcza Synergia
Szkoły wyższe w kształtowaniu kapitału ludzkiego we współczesnej gospodarce
nowość

60,00 zł 50,97 zł


W prezentowanej monografii omówiono uwarunkowania kształtowania kapitału ludzkiego przez szkoły wyższe w konkretnym otoczeniu. Wskazano na procesy o charakterze globalnym, ograniczenia polskiego rynku pracy w zakresie tworzenia miejsc pracy dla pracowników wiedzy (absolwentów szkół wyższych) oraz wybrane działania w zakresie ich włączania w struktury rynku pracy. Monografia zwraca uwagę na najważniejsze wyzwania stojące przed szkołami wyższymi w kontekście kształtowania kompetencji niezbędnych na współczesnym rynku pracy. Jest ona podsumowaniem wieloletnich badań Autorki nad relacjami szkół wyższych z rynkiem pracy. Wnioski mogą posłużyć do kształtowania polityki rozwoju społeczeństwa wiedzy w obiektywnie trudnych warunkach.
Zarządzanie ryzykiem w procesie budowy gazociągu przesyłowego
nowość

55,00 zł 46,72 zł


Książka przedstawia specyfikę procesu budowy gazociągu wraz z modelem identyfikacji oraz oceny ryzyka. Wynikiem analizy jest autorska procedura, która może być zaadoptowana przez wykonawcę robót na potrzeby zarządzania ryzykiem specjalistycznych przedsięwzięć budowlanych. W szczególności procedura ta umożliwi wykorzystanie mechanizmów kontroli jakości na kształtowanie i minimalizację ryzyka zgodności realizacji inwestycji.
Jak zapewnić znakomitą obsługę klientów

69,00 zł 53,10 zł


Nikt dzisiaj nie ma wątpliwości, że standard obsługi klienta jest tak samo ważny jak jakość oferowanych produktów: wzmacnia relację z klientem, wzbudza w nim zaufanie, buduje dobrą reputację firmy i stwarza przewagę nad konkurencją. W dobie internetu i mediów społecznościowych jest to szczególnie istotne, ponieważ informacja o każdym potknięciu firmy szybko dociera do szerokiego grona odbiorców. „Jak zapewnić znakomitą obsługę klientów” to najnowsze wydanie światowego bestsellera, który od 20 lat inspiruje wszystkich zajmujących się sprzedażą oraz wyznacza nowe standardy obsługi klienta. Dzięki tej książce dowiesz się, jak: – oczarować klientów jakością obsługi, – kreatywnie i skutecznie rozwiązywać problemy, – postępować w obliczu różnic kulturowych i pokoleniowych, – zbierać i analizować informacje od klientów w celu polepszenia jakości obsługi, – radzić sobie z kłopotliwymi klientami. Performance Research Associates – od 40 lat prowadzi działalność konsultingową i szkoleniową w zakresie jakości obsługi, lojalności klienta oraz tworzenia kultury skoncentrowanej na kliencie. Do klientów firmy należą m.in. PricewaterhouseCoopers, Microsoft, Harley-Davidson, Glaxo-SmithKline, Motorola.
Gorzka pigułka
nowość

44,10 zł 33,93 zł


Czy producenci leków wymyślają nowe choroby? Czy nauka może działać dla zysku? Co odróżnia konflikty interesów od korupcji? Autorka przedstawia te i inne kontrowersyjne praktyki w branży farmaceutycznej. Pisze o nagannych formach komercjalizacji wiedzy, lobbingu firm farmaceutycznych oraz marketingu produktów zdrowotnych. Równolegle analizuje biopolityczne aspekty tych praktyk i poddaje je pogłębionej ocenie etycznej.
Messengers

61,00 zł 53,04 zł


Why are self-confident ignoramuses so often believed? Why are thoughtful experts so often given the cold shoulder? And why do apparently irrelevant details such as a person’s height, their relative wealth, or their Facebook photo influence whether or not we trust what they are saying? When deciding whether or not someone is worth listening to, we think we carefully weigh their words and arguments. But those are far from being the only factors that hold sway with us. In this ground-breaking new book behavioural experts Stephen Martin and Joseph Marks pinpoint the eight powerful traits that determine who gets heard and who gets ignored. They show how such apparently irrelevant details as a person’s appearance or their financial status influence our response to what they have to say, regardless of its wisdom or foolishness. They explain how trust is won, even when it may not be deserved. They analyse the nature of the charismatic speaker and the verbal and physical cues they employ. And they demonstrate how the tiniest of signals – from the shoes we wear, to the pitch of our voice and the warmth of our smile – can transform how others perceive us and so determine whether they are prepared to pay heed to what we have to say. Above all, Martin and Marks show how looking and sounding right is often far more persuasive than actually being right. In a world of ambiguity, uncertainty and fake news they compellingly demonstrate how, increasingly, the Messenger is the Message.
Polityka miejska a inwestycje zagraniczne w polskich metropoliach

21,00 zł 16,16 zł


Autorzy niniejszej książki starają się udzielić odpowiedzi na dwa główne pytania: Co przyciąga inwestorów zagranicznych do polskich dużych miast? Jakiego rodzaju relacje występują między inwestorami zagranicznymi a władzami polskich metropolii? Wyniki przeprowadzonych badać wskazują m.in. na to, że inwestorzy zagraniczni dość różnie oceniają warunki działalności w poszczególnych miastach.
Badania marketingowe
nowość

60,00 zł 50,97 zł


Podstawową przesłanką prezentowanej monografii jest przedstawienie głównych etapów oraz tendencji rozwoju w prawie 100-letniej historii badań marketingowych, ze szczególnym uwzględnieniem ostatniego dziesięciolecia, kiedy to pojawiła się era wielkich zbiorów danych, a następnie era produktów i usług, bazujących na tych danych. Autorzy każdego z rozdziałów koncentrują się na przedstawieniu najnowszych, czy to źródeł informacji czy też metod i techniki pozyskiwania danych, jak również nowych obszarów badawczych. W każdym z nich omawiane są nie tylko nowe możliwości badawcze na licznych przykładach, ale również sposób interpretacji uzyskanych wyników i kierunki ich wykorzystywania w procesie podejmowania decyzji przez decydentów.
Kontrola zarządcza w jednostkach samorządu terytorialnego
nowość

129,00 zł 105,72 zł


Książka omawia najistotniejsze zagadnienia kontroli zarządczej w strukturach samorządu terytorialnego, w tym m.in.: - cele kontroli zarządczej oraz mierniki poziomu ich osiągnięcia, - poziomy funkcjonowania kontroli zarządczej, - cele i zadania poszczególnych jednostek administracji samorządowej – ich planowanie oraz wyznaczanie, - obszary kontroli zarządczej, - podmioty odpowiedzialne za wdrożenie oraz funkcjonowanie systemu kontroli zarządczej oraz zakres tej odpowiedzialności, - najlepsze praktyki z zakresu kontroli zarządczej, benchmarking oraz wybrane narzędzia analizowanego typu kontroli (wieloletnia prognoza finansowa, budżet zadaniowy, budżet partycypacyjny, adekwatne adaptowanie planu, sprawozdania i oświadczenia o stanie kontroli zarządczej składane przez jednostki samorządu terytorialnego, a także raporty o stanie gminy/powiatu/województwa oraz wspólna obsługa).
Zawód rekruter

39,90 zł 29,32 zł


Zawód: rekruter To najlepsza praca na świecie - pod warunkiem że lubi się ludzi. Rekruter ma bardzo dobrze rozumieć sytuację biznesową i potrzeby klientów, których trzeba uważnie wysłuchać, wczuć się w ich sytuację i czasem - dosłownie - między wierszami odczytywać ich prawdziwe oczekiwania. Ponadto wykazywać szczerą empatię wobec osób poszukujących nowej pracy, a często pragnących w ten sposób zmienić całe swoje życie. Dobrego rekrutera cechuje wyczulony zmysł obserwacji, głęboka znajomość psychologii i... gotowość do kontynuowania aktywności zawodowej po godzinach, gdy z kolejnym wyjątkowo pilnym pytaniem zadzwoni rekrutujący. Albo rekrutowany. Ta książka nie jest jednak podręcznikiem zawierającym sprawdzone zasady skutecznie prowadzonej rekrutacji. Dlaczego? Ponieważ w tej branży nie ma utartych schematów postępowania. Każdy kolejny projekt to spotkanie z nowymi ludźmi, ich wyjątkową sytuacją i potrzebami, do których należy podchodzić indywidualnie, z wyczuciem, w pełni angażując posiadane wiedzę i doświadczenie. Celem tej publikacji jest więc przybliżenie samego zawodu rekrutera, z jego blaskami i cieniami, wymaganiami, oczekiwaniami i rolą, jaką osoby zajmujące się rekrutacją odgrywają w środowisku biznesu. O autorze Agata Łotowska — absolwentka socjologii w organizacji oraz zarządzania i psychologii w biznesie na Uniwersytecie Jagiellońskim, trener i coach. Autorka artykułów poświęconych tematyce HR i employer branding. Wielokrotna prelegentka podczas wydarzeń branżowych. Zawodowo pracuje z ludźmi. Co najważniejsze, nie obok nich — a z nimi. W pracy największy nacisk kładzie na relacje: z kandydatami na każdym etapie rekrutacji i selekcji oraz poprzez działania employer branding, z klientami w projektach doradczych HR. Ma doświadczenie w pracy w agencji rekrutacyjnej oraz butikowej firmie executive search. Przez kilka lat pracowała w roli in-house recruitera i specjalisty do spraw employer branding w jednym z największych portali horyzontalnych w Polsce, Grupie Interia, będącej częścią międzynarodowej Grupy Bauer Media. Obecnie pracuje jako doradca zawodowy w domu doradczym Bartha Consulting Group, gdzie realizuje projekty rekrutacyjne end to end w ramach działań executive search.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka