W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Kompetencja zarządzania zmianą staje się kluczowa dla sukcesu firm XXI w., a książka Zarządzanie zmianą - Od strategii do działania w kompletny sposób opisuje ten proces i wskazuje, co powinien robić menedżer, żeby zakończył się sukcesem. Opierając się na doświadczeniach praktyków zarządzania pokazuje kolejne obszary zagadnień, jakie należy wziąć pod uwagę, aby nie zejść z przyjętego kursu.
Autorzy bardzo pragmatycznie podchodzą do zawodu menedżera, którego codzienność jest często plątaniną wielu wątków i działań, i w której nawet najlepsze pomysły rozbijają się o rafy w trakcie wykonania: bo wiedzieć nie znaczy działać, a działać nie znaczy osiągać pożądane wyniki. Gorąco zachęcam do tej lektury, aby polskie firmy nauczyły się trudnej sztuki strategicznej transformacji i z powodzeniem stawiły czoła globalnej konkurencji.
Prof. Krzysztof Opolski Wydział Nauk Ekonomicznych UW
Książka ta, pomyślana jako podręcznik, opisuje syntetycznie cały proces zmiany, od koncepcji do wdrożenia. Ilustrowana jest licznymi, konkretnymi przykładami i schematami analizy, zaczerpniętymi z praktyki menedżerskiej, a modułowy układ pozwala ją czytać zarówno w sposób ciągły, jak i wybiórczy.
Publikacja powinna zainteresować kierujących przedsiębiorstwem i konsultantów, a także tych wszystkich, którzy pragną pogłębić wiedzę o prowadzeniu zmiany i roli menedżera.
Praca jest kontynuacją rozważań przedstawionych w publikacji Podstawy finansów i bankowości (Difin, 2005), w której omówiono najistotniejsze pojęcia i założenia z zakresu finansów i bankowości. Niniejsze opracowanie zawiera pogłębioną analizę aktualnych problemów tej dziedziny. Szczególny nacisk położono na skutki członkostwa Polski w Unii Europejskiej, uwzględniono także dynamiczny rozwój rynków i instrumentów finansowych. Opracowanie uwzględnia specyfikę polskiego systemu finansowego, stanu finansów państwa, gospodarki i bankowości. Odrębne miejsce zajmują: analiza procesu integracji polskiego systemu finansowego, w tym bankowego, z jednolitym rynkiem finansowym UE, wdrożenia nowoczesnych rozwiązań technologii informatycznej i telekomunikacyjnej do operacji bankowych oraz wpływ globalizacji na procesy odbudowy nowoczesnego sytemu finansowego w Polsce.
Książka rozszerza wiedzę zawartą w cieszącym się ogromnym powodzeniem podręczniku "Wprowadzenie do zarządzania nieruchomością". Mówi o tym jak skutecznie zarządzać nieruchomościami komercyjnymi, czyli przynoszącymi właścicielom dochód - poczynając od przejmowania ich do zarządzania, przez zarządzanie strategiczne, operacyjne i marketingowe, aż do specyficznych procedur i technik zarządzania grupami obiektów należących do korporacji. Jak większość publikacji w serii również tę książkę adresujemy do dwóch grup odbiorców - właścicieli, administratorów i zarządców nieruchomości, osób przygotowujących się do uzyskania licencji uprawniającej do wykonywania tego zawodu oraz wykładowców i studentów kierunków związanych z inwestowaniem, gospodarowaniem i obrotem nieruchomościami.
Budżetowanie zdobywa sobie coraz powszechniejsze uznanie wśród zarządzających przedsiębiorstwami. Budżet traktuje się jako jedno z narzędzi jego zarządzania. Pomaga on zarządzającym wykorzystać efektywnie posiadane zasoby w działalności przedsiębiorstwa.
Książka "Budżetowanie w przedsiębiorstwie" to kompendium wiedzy, które stanowi syntezę podstawowych wiadomości dotyczących funkcjonowania systemu budżetowania w przedsiębiorstwie. Praca zawiera podstawowe definicje i przykłady budżetów. Czytelnik znajdzie rozszerzone ujęcie prezentowanych zagadnień i problemów w artykułach czy też innych publikacjach, których źródła są podane w niniejszej książce.
Publikacja jest uzupełnieniem podstawowej literatury dotyczącej problematyki budżetowania. Pełni ona również rolę przewodnika po istniejącej literaturze. Zwłaszcza po pozycjach trudno dostępnych, szczególnie niskonakładowych prac naukowych, wydawanych okolicznościowo podczas organizacji konferencji naukowych, czy przez specjalistyczne wydawnictwa.
Praca przeznaczona jest dla studentów studiów licencjackich i magisterskich oraz słuchaczy kursów i studiów podyplomowych w zakresie budżetowania, controllingu oraz rachunkowości zarządczej na kierunkach ekonomicznych i technicznych. Może również stanowić inspirację dla menadżerów podczas projektowania systemów budżetowania i controllingu w przedsiębiorstwach, którymi zarządzają.
Spis treści:
- Zarządzanie kosztami przedsiębiorstwa
- Istota i cele budżetowania
- Budżet główny i jego struktura
- Metody i zasady budżetowania
- Ośrodki odpowiedzialności za koszty
- Kosztorysowanie
- Budżety cząstkowe
- Kontrola budżetowa
- Organizacyjne aspekty budżetowania.
W literaturze dotyczącej zarządzania mówi się o fenomenie zaangażowania pracowników, rozważając go jako potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Wskazuje się jednocześnie, że zaangażowanie to bezpośrednio wynika z umiejętności motywacyjnego oddziaływania na pracowników.
Prezentowana publikacja jest zbiorem podstawowych zagadnień dotyczących problematyki motywowania ludzi w procesach pracy. Głównym celem jej powstania było przedstawienie złożonych problemów kształtowania motywacji pracowniczej w sposób jasny i zrozumiały dla każdego Czytelnika tak, by ułatwić ich rozpoznawanie i rozwiązywanie w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem, jak również zachęcić i przygotować do bardziej pogłębionych studiów w tym zakresie.
W książce przedstawiono wiedzę w sposób skondensowany, dzięki czemu może ona stanowić swoisty przewodnik dla menedżerów poszukujących sposobów aktywizowania swoich podwładnych. Publikacja ta zwraca uwagę na sytuacje i zjawiska zagrażające skuteczności systemu motywacyjnego w przedsiębiorstwie, prezentując jednocześnie odpowiednie działania o charakterze profilaktycznym. Pokazuje przy tym, że nawet relatywnie wysokie opłacanie pracy ludzi nie gwarantuje wysokiego poziomu ich zaangażowania i lojalności wobec pracodawcy.
Forma prezentacji, w tym jej zwięzłość i prosty język, powoduje, że oddawana w ręce Czytelnika pozycja, może być także traktowana jako materiał pomocniczy w rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych organizowanych przez służby personalne w przedsiębiorstwach lub przez firmy szkoleniowe. Studentom zarządzania może być polecana jako repetytorium systematyzujące wiedzę przed egzaminami oraz pomoc w przygotowywaniu prac licencjackich i magisterskich.
W publikacji przedstawiono kierunki rozwoju nowoczesnych technologii i ich wpływ na gospodarkę w kontekście rozwoju innowacji jako podstawy kreowania przedsiębiorczości technologicznej. Książka prezentuje szerokie spektrum uwarunkowań technologicznych, gospodarczych i społecznych sprzyjających poprawie innowacyjności współczesnych gospodarek. Autorzy omawiają przemiany w technice i technologii początku XXI wieku, kierunki zmian w systemach zarządzania oraz instrumenty polityki proinnowacyjnej państw i regionów. Na tak szeroko zarysowanym tle przedstawiają także problemy zarządzania nowoczesnymi technologiami w Polsce w kontekście poprawy innowacyjności polskiej gospodarki poprzez instrumenty wspierania innowacyjności, mechanizmy likwidacji barier rozwoju przedsiębiorstw high-technology w Polsce, instrumenty i narzędzia zarządzania technologiami w małych i średnich przedsiębiorstwach. W pracy omówiono także problemy ochrony własności intelektualnej, tworzenia kapitału intelektualnego, podano przykłady stosowania nowoczesnych narzędzi zarządzania i wiele innych niezbędnych we współczesnym świecie przesłanek zmian i innowacji.
Sekrety podejmowania trafnych decyzji to trzecia z naszej serii książka znanego na całym świecie mistrza negocjacji, autora bestsellera Sekrety negocjacji dla biznesmenów.
Autor, Roger Dawson, był dwa razy w Polsce, gdzie prowadził cieszące się dużym zainteresowaniem seminaria dla przedstawicieli polskiego biznesu. Jest on światowej sławy negocjatorem praktykiem, jednym z najpopularniejszych prelegentów w USA, wielokrotnie nagradzanym za swoje zdolności krasomówcze. W tym poradniku zajmuje się zagadnieniem podejmowania trafnych decyzji zarówno w życiu prywatnym jak i w zawodowym.
Wszystkie nasze sukcesy i porażki można przypisać decyzjom, które wcześniej podjęliśmy. Dlatego tak ważne jest podejmowanie trafnych decyzji, dzięki którym osiągniemy zamierzone cele. Na szczęście umiejętności tej można się nauczyć. Autor omawia różne metody podejmowania decyzji, wyjaśnia sposoby zbierania i oceny informacji oraz definiowania problemu, a także omawia zależności między osobowością a stylem podejmowania decyzji.
Poradnik skierowany jest przede wszystkim do biznesmenów, handlowców, menedżerów, polityków i negocjatorów, czyli ludzi podejmujących często ważne decyzje, ale wiele z poruszanych w nim tematów będzie przydatnych każdemu, bo proces podejmowania decyzji jest nieodłącznym elementem codziennego życia. Duża liczba zamieszczonych w książce przykładów, które autor zaczerpnął z życia, sprawia, że czyta się ją nie jak podręcznik, lecz jak dobrą beletrystykę.
W trzech częściach książki rozważa Drucker takie problemy, jak działalność społeczna nie nastawiona na zysk, edukacja i informacja - wszystko, czego potrzebuje współczesny menedżer. W części pierwszej rozważane są wszelkie zagadnienia związane z zarządzaniem różnego rodzaju firmami. W części drugiej, autor radzi, jak poznać swoje mocne strony i atuty, swoje możliwości czasowe. Trzecia część koncentruje się na społeczeństwie, obwieszcza nadejście społeczeństwa przedsiębiorczości i obywatelstwa wyrażającego się przez działalność sektora społecznego.
Spór o rolę wielkich ludzi w historii
Politologiczne badania nad przywództwem politycznym
Typologie przywódców politycznych
Przywódcy i ch zwolennicy
Psychologiczne aspekty przywództwa politycznego
Perspektywy przywództwa politycznego w XXI stuleciu
Książka ta umożliwia pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie marketingu i została skonstruowana tak jak kurs marketingu na pierwszym roku studiów MBA w Harvard Business School. Jej autorami są osoby wykładające na tej uczelni. Podręcznik ten podpowiada, jak rozwijać i wdrażać skuteczne strategie marketingowe, a wśród szczegółowo omawianych zagadnień znalazły się między innymi: zachowania konsumenta segmentacja rynku, wybór rynków docelowych oraz pozycjonowanie opracowywanie nowych produktów i usług rozszerzanie linii produktów wycena i wartość marki kanały i sieci dystrybucji strategia ustalania cen zapewniająca rentowność zarządzanie relacjami z klientem i kwestia prywatności klienta Szczególną wartość stanowią też przykłady podstawowych obliczeń matematycznych niezbędnych przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Zawarte w książce informacje pozwolą zrozumieć i zinterpretować działalnośćhandlową i konkurencję z marketingowego punktu widzenia.
W opracowaniu przedstawiono teoretyczne i praktyczne aspekty ?nansowego planowania operacyjnego działalności przedsiębiorstwa. Planowanie, przy założeniu przestrzegania jego zasad oraz procedur, jest skutecznym narzędziem komunikacji, kontroli i motywacji w przedsiębiorstwie. Obszerna prezentacja rozwiązań praktycznych jest skierowana do osób specjalizujących się w zagadnieniu ?nansowego planowania operacyjnego, controllingu i rachunkowości zarządczej. Przejrzysta struktura oraz szczegółowe spisy treści, tabel i rysunków pozwalają na szybkie wyszukiwanie poszczególnych zagadnień, a przystępny język i klarowność tekstu ułatwiają zrozumienie często bardzo skomplikowanych zagadnień. Pracę uzupełnia bogata bibliogra?a. Opracowanie przeznaczone jest dla studentów kierunków ekonomicznych wyższych szkół, słuchaczy studiów podyplomowych oraz kursów związanych z controllingiem, planowaniem i budżetowaniem, dyrektorów ?nansowych i pracowników działów ?nansowych, kontrolerów i służb controllingowych oraz osób chcących pogłębić wiedzę z zakresu planowania i budżetowania.
Wstęp
str. 9
Rozdział 1. Specyfika controllingu w zarządzaniu projektami
str. 13
Zarządzanie projektami - przedsiębiorstwo zarządzane przez projekty
str. 13
Systematyka controllingu projektów
str. 27
Cybernetyczne ujęcie controllingu projektu
str. 35
Strategiczny controlling projektów
str. 40
Operacyjny controlling projektów
str. 44
Ośrodki odpowiedzialności w controllingu projektów
str. 46
Rozdział 2. Controlling projektu - kalkulacja kosztów projektu
str. 55
Zakres controllingu pojedynczego projektu
str. 55
Kalkulacja kosztów realizacji projektu
str. 68
Budżet pojedynczego projektu
str. 99
Rozdział 3. Controlling projektu - sterowanie wynikiem projektu
str. 109
Sterowanie wynikiem finansowym projektu
str. 109
Mierniki oceny wyników projektu
str. 144
Premiowanie zespołu projektowego
str. 149
Rozdział 4. Controlling portfela projektów
str. 163
Konstruowanie portfela projektów
str. 163
Zapotrzebowanie na zasoby i sterowanie ich wykorzystaniem
str. 180
Transfery wewnętrzne
str. 191
Wskaźniki zagregowane i metoda Earned Value w controllingu portfela projektów
str. 195
Premiowanie za wyniki portfela projektów
str. 199
Książka Model systemu społecznego a problemy zarządzania zawiera wielostronny obraz rzeczywistości społecznej stanowiący jednak funkcjonalną całość.Prezentuje całkowicie odmienny i ure- alniony obraz rzeczywistości społecznej włączając w nią środowi- sko naturalne,w którym toczy się życie określonego społeczeństwa.W publikacji tej zostały przedstawione m.in.:
sformułowania precyzujące istotę aktywności i efektywności, istotę kultury,sztuki zarządzania,
podstawowe kierunki aktywności społeczeństwa,
główne składniki struktur każdego z kierunków aktywności decydujące o istnieniu określonego rodzaju działania,
specyfiki podstawowych kierunków działalności kierowniczej.
Opracowanie to jest interesujące i pomocne zarówno dla kadry kierowniczej różnych szczebli zarządzania,jak i dla przedstawicie- li wielu dyscyplin naukowych wspomagających sprawność i sku- teczność działalności kierowniczej.
Dr Tadeusz Chudoba, z wykształcenia historyk, pracę doktorską pisaną pod kierunkiem prof.Stanisława Herbsta ukierunkował na badanie ryn- ków w różnych ujęciach:lokalnym,regionalnym i ogólnopolskim.
Po uzyskaniu stopnia doktora pracował w Katedrze Turystyki Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie i w Zakładzie Problemów Społecz- nych Instytutu Turystyki.W tym czasie odbył szereg podróży do Holandii, Wielkiej Brytanii,Norwegii i USA połączonych z wykładami gościnnymi, nawiązał liczne kontakty naukowe i zapoznał się z interesującą,niedo- stępną wówczas w Polsce literaturą przedmiotu oraz praktycznym podej- ściem do zarządzania i jego ekonomiczności oraz sprawności. W latach 1984-1996 przebywał w Szwecji gdzie w Skörde m.in.był wy- kładowcą w Högskolan –fili Uniwersytetu w Göteborgu.
Wstąpienie Polski do Unii Europejskiej zmieniło między innymi warunki funkcjonowania przedsiębiorstw. Korporacje działają w warunkach rosnącej konkurencji i szerszego dostępu do nowoczesnych instrumentów finansowych. Zmieniajqca się rzeczywistość, w tym procesy globalizacji, wymagajq stosowania nowych metod i narzędzi zarządzania finansami przedsiębiorstw. Poznanie nowych rozwiązań, a także ocena skuteczności i efektywności ich stosowania w praktyce stanowią istotny cel badań prowadzonych przez ośrodki naukowe w Polsce.
Problematyka publicznego systemu finansowego, zawsze istotna i budząca żywe zainteresowanie zarówno teoretyków, jak i praktyków, zyskuje dodatkowo na swym znaczeniu i wyjątkowej aktualności w warunkach polskich, a to głównie z powodu nienajlepszego stanu finansów publicznych i coraz powszechniej docenianej pilnej potrzeby ich naprawy w kontekście harmonizacji tych finansów z rozwiązaniami unijnymi. Szczególnie ważne są poszukiwania innowacyjnych metod poprawy sytuacji, zwłaszcza w kwestii polityki podatkowej, jak i w kwestii transferów publicznych.
Kierunki rozwoju polskich przedsiębiorstw oraz instytucji publicznego systemu finansowego uzależnione są w znacznej mierze od rozwiązań przyjętych przez ustawodawcę zarówno na szczeblu krajowym, jak i międzynarodowym - w szczególności w ramach rozwiązań unijnych.
W publikacji zaprezentowano nowoczesne rozwiązania w finansach przedsiębiorstw oraz publicznym systemie finansowym. Szczególną uwagę skupiono na zagadnieniach innowacji finansowych w przedsiębiorstwie, aspektach podatkowych, kwestiach transferów publicznych oraz inwestycji zagranicznych.
Przyczynki do teorii i praktyki dostępności psychologicznej na przykładach prostych danych statystycznych
Geneza i społeczny sens osobowości prawnej przedsiębiorstw
Metodologiczne i teoretyczne problemy motywacji płacowej
Książka ukazuje szereg zjawisk z zakresu ewolucji trendów, specyficz- nych narzędzi i technik marketingu bankowego popartych rzeczywistymi, polskimi przykładami. W publikacji poruszono zarówno tematy nowe, jak i te, którym poświęcono znacznie mniej uwagi w literaturze zwartej, co czyni te prace wyjątkową. W książce Czytelnik znajdzie odpowiedzi m.in. na nastepujące pytania:
Jakie trendy w zakresie polityki produktu wystepują w polskim sektorze bankowym?
Jak obecnie kształtuje sie polityka bankowej dystrybucji oparta o model Ikei z efektem przemieszania sie kanałów?
Jak wygląda rozwój bankowości pocztowej w Polsce?
Jak kształtuje sie bankowość elektroniczna, a w tym m-banking i i-banking?
Jakie narzedzia i techniki stosują banki w swojej działalności promocyjnej, w tym reklamowej?
Jak kształtuje się i jakie trendy wykazuje polityka merchandisingu w banku?
Jak kształtuje sie marketing wewnetrzny w banku?
Ponad dziesięcioletnia praktyka wprowadzania w polskich organizacjach systemów zarządzania jakością według wymagań norm ISO serii 9000 i nieco krótsza przy wprowadzaniu zasad TQM, wskazuje, że w wielu przypadkach zaangażowanie najwyższego kierownictwa w działania z tym związane nie spełnia oczekiwań. Jest zdecydowanie niższe niż w krajach Europy Zachodniej, nie wspominając już o Japonii, w której filozofia zarządzania przez jakość opiera się przede wszystkim na głębokim uczestnictwie i zaangażowaniu kierownictwa. Tam gdzie kierownictwo nie angażuje się w projakościowe systemy zarządzania odbija się to od razu negatywnie na postawach pracowników. Jedną z podstawowych przyczyn tego stanu jest zbyt mała wiedza kadry menedżerskiej na temat nowoczesnych systemów zarządzania i korzyści z wdrożenia takich systemów dla organizacji, jej pracowników i wszystkich innych zainteresowanych podmiotów.
To, czy przedsiębiorstwo odnosi sukcesy, zależy od wielu czynników. Niezwykle istotną rolę w zdobywaniu przewagi konkurencyjnej na rynku odgrywa przede wszystkim efektywne przywództwo. W książce autorka omawia kompleksowo teorie i koncepcje przywództwa, a także udziela odpowiedzi na kluczowe pytania, między innymi:
Co to jest przywództwo?
Czy istnieje optymalny model przywództwa?
Jaki jest związek między przywództwem a otoczeniem organizacji?
Czy przywódcą trzeba się urodzić, czy też przywództwa można się nauczyć?
Czy współczesne koncepcje przywództwa odpowiadają potrzebom organizacji?
W jaki sposób przywództwo zmieni się w przyszłości?
Walorem książki są rozbudowane studia przypadków znanych światowych firm, takich jak BMW, Novartis, Bonduelle i Swatch. Pozwalają one lepiej przyswoić wiedzę i ocenić, jak różne formy przywództwa funkcjonują w praktyce.
Celem pracy jest:1. Krytyczna analiza teorii kompetencji i zarządzania kompetencjami prowadząca do rozstrzygnięcia dylematów i sprzeczności definicyjnych oraz terminologicznych. Ustalenie relacji problematyki kompetencji do teorii kapitału ludzkiego, kapitału intelektualnego, zarządzania wiedzą oraz zarządzania talentami. Synteza i porządkowanie dorobku nauk o zarządzaniu w zakresie zarządzania kompetencjami i kompetencyjnych systemów motywowania.2. Próba stworzenia modelu kompetencyjnego systemu motywowania syntetyzującego teorie motywowania, w tym zintegrowany model motywacji. Opracowanie autorskiego modelu kompetencyjnego systemu motywowania uwzględniającego wzajemne oddziaływanie kompetencji pracowników i strategii organizacji.3. Konfrontacja teorii z praktyką - analiza uwarunkowań, przebiegu i skutków wykorzystania metod właściwych dla zarządzania kompetencjami w praktyce zarządzania zasobami ludzkimi wybranych przedsiębiorstw (studium przypadków). Diagnoza mocnych i słabych stron systemów ZKZ w badanych organizacjach, analiza porównawcza.
Wszelka asymetria we wszechświecie ma ciekawą właściwość. Zmusza do aktywności, do wyrwania ze stanu letargu, obojętności, zastoju, który nie mając charakteru twórczego, skazany jest na zagładę. Jednocześnie byty dążą świadomie lub nieświadomie do stanu równowagi. Harmonia jest punktem docelowym każdej aktywności.
W przypadku przedsiębiorstwa lepiej jest mówić o drgającym stanie równowagi między nim a jego bytami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Współczesne organizacje należy traktować jako byty zanurzone w morzu zdarzeń.
Najistotniejsze procesy są niewidoczne dla ludzi bezrefleksyjnych. Ukryte są one zawsze pod powierzchnią informacji medialnej. Stąd też największe sukcesy odnoszą ci, którzy umiejętnie generują i sterują procesami ukrytymi.
Ta publikacja skierowana jest do tych, którzy chcą zanurzyć się pod powierzchnię bardzo burzliwego życia społecznego, gospodarczego, kulturalnego, politycznego i religijnego i stosując zalecenia filozofii I-CING będą penetrować rzeczywiste zdarzenia i procesy decydujące o ich szczęściu i pomyślności.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?