Pomoc

Najczęściej zadawane pytania / FAQ

Jak złożyć zamówienie?
Zamówienia można składać tylko poprzez dodanie wybranego towaru do koszyka. Obok wszystkich książek, także z tymi oznaczonymi jako zapowiedzi, znajdziesz przycisk ,,Do koszyka”. Jego zawartość możesz w każdej chwili skontrolować, klikając na symbol koszyka znajdujący się w prawym górnym rogu ekranu. Czasem konieczne będzie odświeżenie strony. Produkty niedostępne, nie posiadają przycisku do koszyka.

W celu złożenia zamówienia, potwierdź zawartość koszyka, wybierz formę dostawy i płatności oraz podaj dane adresowe. Jeśli się zarejestrujesz jako nasz klient, będziesz mógł śledzić status realizacji zamówienia na stronie. Zamówienie na pewno jest złożone tylko jeżeli na końcu dostaniesz komunikat z podziękowaniem złożenia zamówienia, oraz jego numerem.

Jak długo będę czekać na realizację zamówienia?
Czas potrzebny na wysyłkę wybranej książki znajdziesz obok jej zdjęcia. Nadanie następnego dnia obejmuje pozycje z czasem dostępności 24h i zamówień złożonych do godziny 12. Terminy dotyczą wyłącznie dni roboczych. 

Ile będę czekać na przesyłkę?
W zależności od wybranej opcji dostawy. Czas otrzymania paczki to czas realizacji zamówienia + czas dostarczenia przez wybraną opcję dostawy. Czyli trzeba policzyć czas realizacji zamówienia podany obok produktu, jest to 24h lub 48h i doliczyć czas dostarczenia przez firmę kurierską. Dla Orlen Paczki jest to 1-2 dni robocze, dla Paczkomatów 1-2 dni, dla firmy kurierskiej InPost 1-2 dni, Poczta Polska do 2 dni. 

Jak otrzymam informację o możliwości odbioru paczki?
Paczka w ruchu informuje e-mailem oraz SMSem wysyłając kod odbioru. InPost informuje e-mailem oraz SMSem o możliwości odbioru, wysyłając także kod odbioru. Poczta Polska także informuje klienta e-mailem oraz SMSem o możliwościo odbioru paczki na poczcie. Jeżeli nie otrzymałeś kodu, prosimy sprawdzić folder spam, bądź kontakt z działem obsługi klienta, pomożemy go otrzymać. 

Ile przesyłka będzie na mnie czekać?
Paczka do kiosku ruchu, czeka 5 dni roboczych, w paczkomatach aktualny czas to 48h, odbiór przesyłki na poczcie przeważnie jest to 10-14 dni. 

Jak sprawdzić status realizacji mojego zamówienia?
Wystarczy wejść w zakładkę Historia zamówień na stronie sklepu. Aby korzystać z tej sekcji, musisz zarejestrować się na stronie przed dokonaniem zamówienia, a podczas każdej kolejnej wizyty logować się przy użyciu podanych wcześniej danych. Powiadomienia o przyjęciu do realizacji zamówienia oraz realizacji paczki otrzymasz drogą mailową.

Nie otrzymuję maili rejestracyjnych i/lub ze statusem realizacji zamówienia – dlaczego?
Maile rejestracyjne i te potwierdzające złożenie zamówienia powinny dotrzeć do Ciebie w ciągu kilku minut. Drobne opóźnienia mogą wynikać z przeciążenia u Twojego operatora poczty. Jeśli wiadomości w ogóle nie docierają do Twojej skrzynki, sprawdź folder SPAM. Dodaj także adres bok@dobreksiazki.pl do listy adresowej, by potwierdzenia na pewno lądowały w Twojej skrzynce  odbiorczej.

Nie znalazłem wybranej książki – co robić?
Skorzystaj z Wyszukiwania zaawansowanego. Jeśli masz pewność, że pozycji, której potrzebujesz nie ma w naszej bazie, możesz napisać do nas na adres: bok@dobreksiazki.pl

Książka/produkt jest niedostępny czy mogę dostać informację gdy tylko się pojawi?
Tak! Mamy mechanizm, który sprawi, że dowiesz się o dostępności produktu, tylko jak książka pojawi się u nas albo u naszych dostawców. Przy niedostępnych ksiażkach, zamiat dodaj do koszyka, jest okienko, gdzie możesz zostawić swój adres e-mailowy, tylko jak produkt bęzie dostępny, automatycznie wyślemy Ci wiadomość o tym.

Jak uzyskać kod rabatowy?
Śledź nasz profil na Facebooku i newsletter z najlepszymi okazjami. Dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco mógł wykorzystywać kody.

Jaki jest numer konta na który mogę zrobić przelew za zamówienie?
Nasz Nr Konta: PKO BP 26 1020 3352 0000 1202 0169 2169
SWIFT/BIC: BPKOPLPW

Jakie są koszty wysyłki i kto je pokrywa?
Szczegółową tabelę znadziesz na stronie Koszty wysyłki.

Co zrobić jeżeli książka jest uszkodzona?
Wszystkie zakupione w towary objęte są rękojmią. Jeżeli zdarzy się, że po otrzymaniu paczki Klient wykryje uszkodzenia na towarze, może odesłać przesyłkę za pośrednictwem Poczty Polskiej w terminie do 30 dni od daty otrzymania towaru. Do odsyłanej przesyłki należy dołączyć dokument zwrotu towaru. Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 7 dni od chwili otrzymania przesyłki zwrotnej od Klienta. Klient zostanie poinformowany o rozstrzygnięciu reklamacji za pośrednictwem e-maila, poczty tradycyjnej lub telefonicznie. ESSE Sp. z o.o. zobowiązuje się do wymiany produktu na pełnowartościowy lub, jeśli nie będzie to możliwe, do zwrotu pieniędzy w terminie do 5 dni od otrzymania przesyłki. Koszt opłaty pocztowej zostanie Państwu zwrócony natychmiast po otrzymaniu przesyłki i przyjęciu reklamacji.

Nie mogę znaleźć kiosku ruchu.
Jeżeli nie możesz znaleźć kiosku ruchu, punktu odbioru, to jest kilka możliwości. Po pierwsze kiosk ruchu może nie obsługiwać płatności pobraniowych, musisz wtedy zmienić płatność na PayU albo przedpłata na konto. Może być tak, że kiosk ruchu nie obsługuje usługi Paczka w Ruchu, może to być tymczasowe (przepełniony kiosk, urlop ajenta itp.), albo w ogóle może nie obsługiwać tej usługi.

Nie otwiera mi się mapka w ruchu.
Spróbuj wyczyścić ciasteczka, by przeładowało jeszcze raz strony, najprościej na klawiaturze wcisnąć kombinację klawiszy ctrl + r albo ctrl + F5. Jeżeli to nie pomogło, możliwe, że nie posiadasz wtyczki Java bądź Twoja przeglądarka jest nieaktyalna, trzeba ją zaktualizować.

Paczka w Ruchu nie wysłała kodu.
Jeżeli masz pewność, że paczka jest gotowa do odbioru. A nie otrzymałeś kody uprawniającego do odbioru - taki kod powinien przyjść SMSem bądź e-maile. W pierwszej kolejności sprawdź folder SPAM w Twoim folderze skrzynki odbiorczej. Masz także możliwość poprosić sprzedawcę w punkcie, aby skorzystał z opcji „przypomnij kod odbioru” na swojej kasie. SMS z kodem odbioru zostanie dostarczony w przeciągu 15-20 minut na wskazany numer. Jeżeli został podany numer telefonu komórkowego błędnie, skontaktuj się z nami pilnie, poprosimy Paczkę w Ruchu o jego poprawę i wysłanie jeszcze raz kodu. 

Jak zapisać się na newsletter?
Na głównej stronie jest bannerek i czasem wyskakuje popup, bądź przejdź pod ten adres i tam możesz podać swój adres e-mailowy. Przy rejestracji także, możesz zaznaczyć opcję, że chcesz otrzymywać newsletter. 

Jak wypisać się z newslettera?
Najprościej i najszybciej, kliknąć w opdowiedni link w newsleterze, wystarczy w niego kliknąć i wypisze nas z newslettera. Możesz także wysłać do nas taką informację na maila.

Jak sprawdzić status przesyłki?
W zależności od formy dostawy, są różne strony do sprawdzenia statusu paczki - kliknij Twoją formę dostawy by przejść do odpowiedniej strony. Numer wysyłamy Ci automatycznym e-mailem po nadania paczki.

Nie mogę się dodzwonić?
Procujemy od godziny 8:00 - 16:00 i w tych godzinach staram się odbierać wszystkie połączenia telefonicznie. Niestety czasem bywa tak, że wszyscy nasi konsultanci są zajęci, a ponieważ nie mamy sygnału zajętości, możesz się nie dodzwonić. Warto napisać do nas wiadomość e-mail, staramy się odpowiadać na nie tak szybko jak to tylko możliwe.