W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
Miłość potrafi zaskoczyć – zwłaszcza wtedy, gdy najmniej się jej spodziewasz. W małej miejscowości Bobrówka plotki szybko się rozchodzą, wszyscy wszystko o sobie wiedzą, śledzą swoje kroki. A mimo to trzy kobiety mieszkające w jednym domu skutecznie skrywają uczucia. I mają ku temu ważne powody. Jedna tajemnica goni drugą. Klara – młoda studentka z głową pełną marzeń, Ania – ceniona nauczycielka i Łucja, która zawsze twardo stąpa po ziemi. Każda z nich spotkała kogoś, kto poruszył jej świat. Chłopak o mrocznej przeszłości, nieznajomy z aplikacji randkowej oraz nowy w okolicy wdowiec. Kim są naprawdę i jakie mają zamiary? Każdy z nich może być szansą… albo rozczarowaniem. Czy warto zaryzykować? Zanurz się w opowieści o miłości, która nie zna wieku.
Nie ma książek takich jak ta. Styl? To połączenie Vonneguta, Pratchetta i Monty Pythona – ale na dragach. Dialogi błyszczą humorem, kpina jest chirurgicznie precyzyjna, a każde kolejne zdanie to intelektualny atak wymierzony w świat, który nigdy nie miał sensu, ale wszyscy udają, że jest inaczej. To kpina na poziomie mistrzowskim. To po prostu intelektualna demolka. Autor nie bawi się w półśrodki. Nie burzy świątyń – on je wysadza. Czytaj na własną odpowiedzialność. I lepiej nie miej nadziei, że wyjdziesz z tego bez szwanku. „66 Twarzy Lucjana” – to nie jest książka. To zamach na rzeczywistość.
To, że dziecko celowo zadaje sobie ból i się okalecza, jest dla rodzica jednym z najbardziej bolesnych i trudnych doświadczeń. To naturalne, że w takiej sytuacji czujesz przerażenie, bezsilność, lęk i masz poczucie winy. Nie wiesz, dlaczego dziecko to robi, więc szukasz wyjaśnienia i sposobu, by mu pomóc – choćby najmniejszego światełka w tunelu. Samookaleczanie najczęściej stanowi sposób radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami bądź rodzaj ucieczki od wewnętrznego odrętwienia i pustki. Nie oznacza, że twoje dziecko chce umrzeć, lecz że cierpi i nie potrafi inaczej sobie poradzić z uczuciami, które są nie do zniesienia. To również bezgłośne, choć bolesne wołanie o pomoc. Ten pełen empatii poradnik pomoże ci zrozumieć, co czuje twoje dziecko, a także podpowie, jak z nim rozmawiać i wspierać je bez osądzania i złości – oraz jak przetrwać trudny czas. Autor jest doświadczonym psychoterapeutą i ekspertem w zakresie terapii dialektyczno-behawioralnej, która jest uznawana za najskuteczniejsze podejście w przypadku autoagresji. Książka zawiera konkretne narzędzia pomocne w codziennym wspieraniu dziecka w kryzysie. Wraz z nimi oferuje nadzieję, że możliwe jest wyjście z trudnej sytuacji. Skierowana jest przede wszystkim do rodziców, ale przyda się także psychologom i terapeutom, którzy chcą lepiej zrozumieć wewnętrzny świat młodych ludzi i skutecznie im pomagać. Z tej książki dowiesz się: ·jak reagować – czego nie mówić, co powiedzieć i jak okazać dziecku wsparcie; ·jak prowadzić rozmowy, które nie ranią, lecz budują zaufanie; ·jakie narzędzia dialektyczno-behawioralne możesz wykorzystać; ·jakie formy przybiera autoagresja i co może oznaczać; ·jakie są przyczyny samookaleczeń; ·jak zadbać o siebie, by mieć siłę wspierać dziecko.
Serdecznie pozdrawiam Polaków. Zachęcam was do codziennej lektury Ewangelii. Niech będzie ona dla Was duchowym pokarmem, uzdalniającym do niesienia wiary i nadziei do swoich środowisk. (...) Z serca Wam błogosławię! Leon XIV, Audiencja generalna w dniu 25 czerwca 2025 r. Ewangelia na 2026 rok Nie masz możliwości codziennego spotkania ze słowem Bożym podczas Eucharystii? A może chcesz świadomiej przygotowywać się do udziału we Mszy Świętej? Skorzystaj z tej niewielkiej publikacji, która przez lata zyskała stałe grono wiernych i zadowolonych czytelników. To doskonała inspiracja do przemiany własnego życia!Bogata zawartość Publikacja zawiera: fragment Ewangelii na każdy dzień, komentarz biblijny, propozycję krótkiej modlitwy inspirowanej Słowem Bożym, święta i wspomnienia liturgiczne, teksty modlitw na różne okazje, modlitwę na zakończenie dnia Kompleta. Autorem rozważań jest ks. Jerzy Jastrzębski. Duży format i miękka oprawa Niniejsze wydanie Ewangelii 2026 to duży format: 14,5 cm x 20,5 cm. Idealnie sprawdzi się dla każdego, kto ceni sobie większą i czytelniejszą czcionkę. Miękka oprawa sprawia, że książka jest lekka i poręczna.
Praca Inetty Nowosad i Bogusława Śliwerskiego ukazuje najważniejsze problemy i wyzwania w dziedzinie współczesnej polityki oświatowej oraz prowadzenia reform szkolnych z uwzględnieniem badań komparatystycznych. Zawiera pogłębioną wiedzę z tej tematyki, wiele postulatów i wniosków dotyczących sposobów poznania naukowego zjawisk o zasięgu globalnym, krajowym i lokalnym, a także utrzymania właściwych relacji między reprezentantami władzy politycznej, oświatowej, przedstawicielami nauki i ogółu ludności. (Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego) Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Strategie, przepływy i bariery reform szkolnych. Studia z pedagogiki porównawczej prof. dr. hab. Inetty Nowosad oraz prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego Publikacja Strategie, przepływy i bariery reform szkolnych. Studia z pedagogiki porównawczej stanowi wieloperspektywiczny opis dynamiki reform edukacyjnych w warunkach globalizacji. Naszą ambicją jest nie tylko wyjaśnić, jak i dlaczego idee, modele i rozwiązania wędrują pomiędzy krajami, lecz także wyposażyć w narzędzia do ich krytycznej analizy. Książka wpisuje się w dyskusje prowadzone w Polsce: o sensowności porównywania systemów, o presji rankingów i standardów międzynarodowych, o granicach centralizacji i możliwościach decentralizacji, wreszcie o tym, jak łączyć badania z praktyką tworzenia polityk publicznych w edukacji. W naszym przekonaniu przyjęte podejście pozwala lepiej rozumieć zjawiska, które po 1990 roku stały się codziennością. Monografia składa się z dwóch komplementarnych części, które realizują podwójny cel. Część pierwsza, o tytule Konteksty kształtowania polityki edukacyjnej przez rządy krajowe, porządkuje kategorie i język opisu polityk edukacyjnych, wprowadzając polskiego czytelnika w międzynarodowe ramy pojęciowe transferu, zapożyczeń i dyfuzji. Część druga, zatytułowana Komparatystyka polityk publicznych w dziedzinie edukacji. Badania, przepływy i inspiracje, testuje i ilustruje te ramy w szeregu studiów porównawczych i historyczno-analitycznych, pokazując, jak komparatystyka przekłada się na konkret: rozpoznawanie orientacji reformatorskich, krytykę uproszczeń, ostrożne wnioskowanie z danych międzynarodowych i uświadamianie ograniczeń, których nie widać z poziomu pojedynczej szkoły. [...] Obu częściom przyświeca teza, że reformy są jednocześnie procesem politycznym i kulturowym. Podróż idei zawsze odbywa się przez gęstą sieć interesów, procedur i znaczeń przypisywanych przez jednostki i całe społeczeństwa. Dlatego żywimy nadzieję, że książka zaciekawi szerokie grono odbiorców; okaże się przewodnikiem dla badaczy, decydentów, dyrektorów szkół i nauczycieli zainteresowanych sensowną zmianą, która nie gubi kontekstu lokalnego. Pozycja ta bowiem otwiera i porządkuje pole komparatystyki polityk publicznych w edukacji w Polsce, włączając nas w aktualny, międzynarodowy obieg idei. Stanowi propozycję wspólnego języka i zestawu narzędzi, którymi można opisywać oraz wyjaśniać reformy w warunkach globalnych przepływów idei. Wzmacnia to kumulatywność badań i ich porównywalność. Dla praktyków (nauczycieli, dyrektorów, urzędników) niniejsza publikacja może być swoistym kompasem: podpowiada, które rozwiązania warto traktować jako inspiracje, a kiedy zapalić czerwone światło, bo pakiet reform jest jedynie politycznym spektaklem. Dla badaczy to mapa z przykładami: wskazuje na ramy teoretyczne, które dają się operacjonalizować, oraz studia przypadków sprawdzające ich użyteczność. Wspólny przekaz obu części można ująć w słowach: komparatystyka jest w Polsce potrzebna nie po to, by kopiować rozwiązania, lecz by lepiej rozumieć własne problemy, rozpoznawać bariery i projektować sensowne zmiany.
Problematyka podjęta w tej publikacji jest interdyscyplinarna łączy w sobie wiedzę z zakresu dwóch dziedzin nauki: pedagogiki specjalnej oraz logopedii.Marlena Białecka podjęła się zbadania ważnego i aktualnego zagadnienia dotyczącego percepcji i rozumienia mowy przez osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Problematyka podjęta w tej publikacji jest interdyscyplinarna łączy w sobie wiedzę z zakresu dwóch dziedzin nauki: 1) pedagogiki specjalnej (głównie dotyczącej głębszej niepełnosprawności intelektualnej i uszkodzenia słuchu) oraz 2) logopedii (ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju mowy, wpływu niedosłuchu na mowę, a także centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego CAPD). [...] Marlena Białecka podjęła się zbadania ważnego i aktualnego zagadnienia dotyczącego percepcji i rozumienia mowy przez osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Udało jej się osiągnąć założony cel i znaleźć odpowiedzi na pytania badawcze przy pomocy autorskiego sposobu oraz z wykorzystaniem licznych narzędzi. Wartość książki jest szczególnie widoczna w jej interdyscyplinarnym charakterze. [...] Autorka, uwzględniając dotychczasową wiedzę z danego zakresu, dogłębnie przeanalizowała dostępną literaturę przedmiotu, zaprojektowała i przeprowadziła interesujące badania, zestawiła wyniki swojej pracy z wcześniejszymi wynikami badań oraz na tej podstawie spisała implikacje dla praktyki, a także postulaty do dalszych dociekań badawczych. Z recenzji dr hab. Urszuli Bartnikowskiej, prof. UWM Problemem podjętym w niniejszej pracy badawczej jest ocena stanu percepcji i rozumienia mowy u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Badania obejmują wybrane czynniki mózgowe odpowiedzialne za rozumienie mowy (słuch fonematyczny i krótkotrwałą pamięć słuchową) oraz ocenę innych czynników mogących rzutować na jej rozumienie, takich jak niedosłuch i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD).
Platon nowoczesny, arcynowoczesny takim chcielibyśmy go widzieć. Nie jako fundatora zamierzchłej tradycji, która nie ma nic wspólnego z nowoczesnością, ani też jako autora korpusu tekstów, do którego w wiernopoddańczym geście dopisujemy jedynie przypisy, wreszcie nie jako paradygmatycznego przedstawiciela pogrzebanego idealnego świata, ku któremu zwracamy wzrok w antykwarycznym geście, by ukazywać współczesności zwierciadło tego, co klasyczne i wiekuiście wzorcowe. Pragniemy oddać żywotność tradycji platońskiej, dogłębnie przenikającej nasze nowoczesne myślenie. Zdawać by się mogło, iż wskutek likwidacji Akademii Platońskiej utraciliśmy ciągłość tradycji, a współczesna filozofia jest tak odległa od platonizmu, że musi dopiero odzyskać utraconą tożsamość, świadomie wracając do swych źródeł. Już Hegel twierdził wręcz, iż utrzymała się już tylko nazwa filozofii, lecz ona sama znikła. Zarazem jednak cała filozofia jest nie tylko przypisem do Platona, ale też przekazem i formą trwania tradycji. Sam tekst dialogów najlepiej ją przekazuje oraz wystarczy, aby uzyskać dostęp do dziedziny umysłu, która przez tekst się wyraża i która stanowi właściwą jego dziedzinę. Nauka samego Platona nauka niepisana jest dla nas dostępna za pośrednictwem tekstu dialogów, które pełnią funkcję symbolu, uobecnienia, nakierowując umysł na to, co jest właściwym przedmiotem filozofii, a co ostatecznie okazuje się nie być nawet przedmiotem, ale czymś, co przekracza opozycję podmiot-przedmiot, samą tożsamością bytu, który z sobą za pośrednictwem inności obcuje. Teksty składające się na niniejszy tom stanowią dwa cykle wykładów wygłoszonych w latach 2019 i 2020, będących dowodem na istnienie platonizmu, żywego w filozofii aż po dziś dzień: platonizmu nowoczesnego.
Publikacja Pewny Start. Poziom B. Codziennik szkolny. Funkcjonowanie, komunikacja, kreatywność to zestaw 100 bogato ilustrowanych kart ułożonych zgodnie z kalendarzem szkolnym i porami roku. Materiał jest zgodny z podstawą programową.Karty wspierają rozwój psychospołeczny, rozwijają kompetencje komunikacyjne, emocjonalno-społeczne i zdolności twórcze.Treści zaprezentowane w publikacji pomagają w przygotowaniu uczniów i uczennic do jak najlepszego funkcjonowania w życiu przy pełnym wykorzystaniu ich potencjału. Tematyka:kalendarz, plan lekcji,pory roku i zmiany zachodzące w przyrodzie,dbanie o siebie, higiena osobista,zdrowe odżywianie, sport,bezpieczeństwo na drodze oraz podczas wypoczynku,podróże, środki transportu,wieś, miasteczko, miasto,wydarzenia i uroczystości. Cele publikacji: rozwijanie funkcji poznawczych, kompetencji społecznych i językowych, poszerzanie słownictwa czynnego i biernego, a także wspieranie wrażliwości i kreatywności artystycznej.
Jak pomóc nastolatkom zrozumieć emocje, odzyskać motywacje i poczuć, ze maja wpływ na swoje życie? Jak prowadzić lekcje, które naprawdę poruszają i zostają w głowie? Książka Radzę sobie z emocjami. Program rozwoju inteligencji emocjonalnej dla nastolatków powstała właśnie z myślą o nauczycielach i pedagogach, którzy chcą prowadzić ciekawe i rozwijające zajęcia dla młodzieży.Dzięki pracy z książką nastolatki uczą się identyfikować i wyrażać emocje, dbać o własne granice i dobrostan - z uważnością i szacunkiem dla własnych uczuć i potrzeb. Wszystko po to, by z odwaga i radością wchodzić w życie, mieć świadomość swoich zasobów i potencjału, a w dorosłych widzieć wspierających mentorów.Książkę budują dwie perspektywy:Opowieść o Zosi - nastolatce, która mierzy się z codziennymi wyzwaniami, takimi jak porażki, motywacja czy zmiana przekonań. Historia inspirowana koncepcją bohatera w podróży J. Campbella pomaga młodym czytelnikom utożsamiać się z bohaterka. Jej historia to lustro, w którym młodzi mogą zobaczyć siebie.Perspektywa trenerska - pozwala czytelnikom na refleksje na temat własnych doswiadczeń, na rozwijanie kompetencji emocjonalnych i społecznych oraz na budowanie poczucia sprawczości. W ćwiczeniach do tekstów wykorzystano narzędzia wspierające krytyczne myślenie oraz metody tutoringowe i trenerskie, które pomagają nastolatkom lepiej rozumieć siebie i świat.Przewodnik dla nauczyciela dopełnia bezpłatna wersja książki przygotowana dla ucznia (w formie pliku pdf do wydruku).
Książka ZNIKNĄĆ BEZ SŁOWA to przewodnik dla tych, którzy dotknęli kryzysu samobójczego i chcą wiedzieć, jak pomóc sobie i innym. Powstała z myślą o każdej osobie, która ma szansę wpłynąć na decyzję swoją, swoich bliskich i osób w otoczeniu.
Z empatią i troską, na konkretnych przykładach przybliża zasady pierwszej pomocy emocjonalnej i duchowej. To must have dla rodziców, duchownych, wychowawców, nauczycieli, animatorów oazowych, drużynowych harcerskich - wszystkich opiekunów, od których wsparcia czasem zależy czyjeś życie.
Niezwykle ważna lektura dla wszystkich osób, których dotyczy temat samobójstw.
Ks. Tomasz Trzaska omawia w niej najtrudniejsze zagadnienia w delikatny, pozbawiony ciężaru sposób, rozprawia się z mylnymi przekonaniami na temat zachowań samobójczych w kontekście wiary, a także pokazuje, jak ogromną rolę w zapobieganiu samobójstwom pełnią osoby duchowne. /Lucyna Kicińska, certyfikowana suicydolożka PTS, terapeutka narracyjna/
Książka ZNIKNĄĆ BEZ SŁOWA zawiera wskazówki, które mogą być wsparciem, gdy w grę wchodzi zagrożenie życia. Sięgnij po nią, gdy:
nie masz już siły żyć
dręczą cię myśli samobójcze
twoje dziecko/wychowanek/uczeń mówi o samobójstwie
nie wiesz, jak udzielić pierwszej pomocy emocjonalnej, jak poradzić sobie, gdy ktoś bliski odebrał sobie życie, jak wesprzeć rodzinę samobójcy, co powiedzieć na kazaniu pogrzebowym i jak modlić się za samobójców
zastanawiasz się, czy ksiądz może mieć depresję
chcesz wiedzieć, gdzie konkretnie szukać profesjonalnego wsparcia
Są takie rozmowy, które ratują życie. Każdy człowiek potrzebuje się czasem wygadać. Szczególnie wtedy, gdy jest w kryzysie i nie wolno tego przegapić. /ks. Tomasz Trzaska, suicydolog/
Wiedza, którą w ciekawy i przemawiający sposób dzieli się ks. Tomasz, pozwoliła mi rozpoznać poważny kryzys psychiczny u bliskiej osoby i zachęciła, by uczyć się słuchać, w pełnym tego słowa znaczeniu. /red. Weronika Kostrzewa/
O AUTORACH
Tomasz Marek Trzaska - suicydolog, ekspert Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Prowadzi konsultacje dla osób w kryzysie, w tym dla osób w żałobie po śmierci samobójczej. Edukuje księży, osoby zakonne, dziennikarzy i służby mundurowe w zakresie rozpoznawania kryzysu i udzielania pierwszej pomocy emocjonalnej. Związany z platformą Życie Warte Jest Rozmowy. Kapelan w Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów Politycznych PRL w Warszawie.
Weronika Kostrzewa - dziennikarka i vlogerka. Szefowa publicystyki Radia Plus, gdzie prowadzi audycję “Kościół Wydarzenia Komentarze”. Konsultor Rady ds. Rodziny i Rady ds. Mediów przy Konferencji Episkopatu Polski. Współpracuje z portalem Stacja7.pl i Tygodnikiem Idziemy. Współautorka pierwszej książki dla dzieci o Żołnierzach Wyklętych "Rycerze Lasu".
Nowy, już 25. tom z serii Zadania Współczesnej Metafizyki obejmuje materiały z XXV Ogólnopolskiego Sympozjum z cyklu pod tym samym tytułem, i pod hasłem Filozofia o Bogu (14 XII 2023), zorganizowanego w Lublinie, w KUL, przez Katedrę Metafizyki oraz Katedrę Antropologii Filozoficznej i Filozofii Prawa, jak też wspartego przez Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu. Książka zawiera 10 tekstów podzielonych na dwie części. W pierwszej części pt. Bóg Filozofów, znalazły miejsce artykuły poświęcone głównym problemom filozofii Boga. Teksty nowe, stanowiące pokłosie sympozjum, zostały poprzedzone i podsumowane przedrukiem dwóch dawniejszych, ale nadal aktualnych artykułów nestorki polskiej filozofii Boga i religii, s. Zofii Józefy Zdybickiej, emerytowanej profesor i wieloletniego dziekana Wydziału Filozofii KUL: Filozofia a koncepcja i afirmacja Boga, Problem tak zwanej śmierci Boga. Autorka ukazuje w nich ścisłą zależność pomiędzy koncepcją filozofii a rozumieniem Boga, oraz przedstawia stanowiska teoretyczne i praktyczne negujące istnienie Boga, jak również omawia źródła współczesnych negacji Boga.
Tom stanowi przekład polskiej dziesięciotomowej Powszechnej Encyklopedii Filozofii rozpoczęły się w 1998 r., a kolejne dziesięć tomów ukazywało się w latach 2000-2009. Jest to pierwsza w dziejach nauki polskiej encyklopedia filozofii i piąte tego typu wydawnictwo na świecie. Inicjatorem całego przedsięwzięcia oraz przewodniczącym Komitetu Naukowego był o. prof. Mieczysław Albert Krąpiec OP, zaś redaktorem naczelnym całości był ks. prof. Andrzej Maryniarczyk SDB.
Ukazał się pierwszy z projektowanych dziewięciu tom Universal Encyclopedia of Philosophy obejmujący hasła na litery ABCh. Tom stanowi przekład polskiej dziesięciotomowej Powszechnej Encyklopedii Filozofii rozpoczęły się w 1998 r., a kolejne dziesięć tomów ukazywało się w latach 2000-2009. Jest to pierwsza w dziejach nauki polskiej encyklopedia filozofii i piąte tego typu wydawnictwo na świecie. Inicjatorem całego przedsięwzięcia oraz przewodniczącym Komitetu Naukowego był o. prof. Mieczysław Albert Krąpiec OP, zaś redaktorem naczelnym całości był ks. prof. Andrzej Maryniarczyk SDB.Celem Powszechnej Encyklopedii Filozofii jest dać rzetelne podstawy dla pełnego rozwoju klasycznie rozumianej kultury, a więc: nauki, etyki, sztuki (techniki) oraz religii. Encyklopedia uwzględnia dziedzictwo filozofii klasycznej jako podstawę tożsamości kultury europejskiej. Ukazując się w Lublinie mieście położonym na styku różnych cywilizacji, religii i kultur daje obraz nie tylko filozofii europejskiej, ale i pozaeuropejskiej. Powszechność Encyklopedii wyraża się w liście haseł obejmującej dorobek myśli filozoficznej dalekiego Wschodu (Indii, Korei, Chin i Japonii), bliskiego Wschodu (arabskiej i żydowskiej), Ameryki środkowej (Inków i Majów) i myśli afrykańskiej (etnofilozofia). W Encyklopedii znajdują się także informacje na temat filozofów z krajów bałkańskich (np. z Serbii, Chorwacji, Bośni), a także z Rumunii, Bułgarii czy Słowenii i uprawianej przez nich filozofii. W Encyklopedii został uwzględniony dorobek polskiej myśli filozoficznej i wkład polskich myślicieli w rozwój nauki, w szczególności filozofii i humanistyki. Szeroka panorama ukazywanej filozofii stawia Powszechną Encyklopedię Filozofii na czołowym miejscu w polskiej i światowej literaturze filozoficznej.
D.L. Moody dusze dla Chrystusa to inspirująca biografia z serii Bohaterowie Wiary, przedstawiająca niezwykłe życie jednego z najbardziej wpływowych ewangelistów XIX wieku. Dwight Lyman Moody, początkowo ambitny młody chłopak, marzył o karierze biznesmena i bogactwie. Bóg jednak miał dla niego zupełnie inny plan plan, który na zawsze zmienił historię chrześcijaństwa. Od sprzedawcy butów do światowej ikony przebudzeniaD.L. Moody przeżył duchowe przełomowe spotkanie z Jezusem, które całkowicie odmieniło jego życie. Porzucił pogoń za pieniędzmi i poświęcił się ewangelizacji oraz pracy wśród ubogich. Jego niegasnąca pasja do głoszenia Ewangelii przyciągała tłumy zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie. Dzięki jego działalności powstały szkoły, misje oraz organizacje, które do dziś kształtują duchowy krajobraz wielu krajów. Dlaczego warto przeczytać tę książkę?Niezwykła historia duchowej przemiany i życia pełnego Bożego powołania.Przykład autentycznej pasji dla Ewangelii, która zmieniła pokolenia.Realistyczny obraz przebudzeniowych spotkań i pracy misyjnej XIX wieku.Inspiracja do życia z odwagą, wiarą i poświęceniem. Dla kogo jest ta książka?Dla miłośników historii chrześcijaństwa i duchowych biografii.Dla osób, które szukają świadectw prawdziwego powołania i oddania Bogu.Dla liderów, nauczycieli, kaznodziejów i tych, którzy chcą uczyć się, jak prowadzić innych do Chrystusa.Dla młodzieży i dorosłych, którzy szukają duchowej inspiracji do życia z pasją dla Boga. D.L. Moody dusze dla Chrystusa to poruszające świadectwo tego, jak zwykły człowiek może stać się narzędziem w rękach Boga i wpłynąć na losy milionów ludzi. To książka, która nie tylko opowiada o przeszłości, ale także inspiruje do aktywnego życia w wierze dziś.
Biblia The Message Ewangelia MarkaWydanie pilotażowe z miejscem na notatki Pierwszy tom polskiego wydania Biblii The Message!Ewangelia Marka jedna z najbardziej dynamicznych i poruszających ksiąg Nowego Testamentu teraz w wyjątkowym przekładzie Eugenea Petersona, który łączy głębię oryginalnych tekstów greckich z rytmem współczesnego języka. To wydanie to egzemplarz pilotażowy, otwierający całą serię Biblii The Message w języku polskim. Zostało zaprojektowane w formie wygodnego zeszytu z miejscem na notatki, refleksje i modlitwę idealne do osobistego studiowania Słowa. The Message to współczesne tłumaczenie Biblii, stworzone tak, by oddać jej ton, rytm, wydarzenia i idee w codziennym, zrozumiałym języku. Biblia The Message oferuje barwny język, który raz za razem porusza moje serce cudami Słowa Bożego.Margaret Feinberg, autorka Fight Back with Joy Cudownie żywa. The Message zaskakuje, ekscytuje i rozbrzmiewa autentycznym ludzkim językiem i uczuciem.Frederick Buechner, autor The Son of Laughter i Godric The Message jest tak dobra, że aż zapiera mi dech w piersiach.Madeleine LEngle, nagradzana autorka A Wrinkle in Time Połączenie rzetelnej wiedzy biblijnej Eugenea Petersona z żywym językiem sprawia, że to tłumaczenie jest zarówno wyjątkowe, jak i wybitne. The Message doskonale oddaje logiczny tok, osobistą energię i wyobrażeniowe niuanse oryginału. To kamień milowy i triumf. Nie przegapcie tego!J.I. Packer, autor Knowing God
To dzieło literackie i duchowe ukierunkowało wiele pokoleń na pełne wiary rozumienie własnego istnienia na tym świecie. Pieśń słoneczna św. Franciszka z Asyżu, znana też jako Pochwała stworzeń, to nie tylko znamienny przykład początków liryki włoskiej. To przede wszystkim świadectwo, z którego wyłania się w całej swej krasie Autor, wrażliwy nie tylko na słowo, ale przede wszystkim na człowieka i całe stworzenie. Ojciec prof. Kijas, analizując niełatwą sytuacją egzystencjalną Franciszka, wydobywa z treści utworu jego żywą postać. W ten sposób rysuje też pewien program, plan działania dla współczesnego czytelnika. Podpowiada, jak radzić sobie z dylematami i frustracjami, aby brać odpowiedzialność za życie i cieszyć się jego pięknem. To ożywcza lektura na dzisiejsze czasy, pozwalająca odzyskiwać i utwierdzać się w postawie wewnętrznego pokoju oraz uwielbienia dla pełnego miłości Boga, hojnego Stwórcy wszystkich rzeczy. Oryginalność Franciszka polega na tym, że nie ucieka od świata, ani nim nie gardzi. () przeciwnie wręcz, udaje mu się wydobyć pochwałę z bólu i światło z ciemności.
To ksiazka dla rodziców dzieci w wieku 0–9 lat oraz przyszłych rodziców. Znajdziesz tu konkretne wskazówki, które pomogą Ci rozwinąć potencjał dziecka, wzmocnić jego pewność siebie i zbudować z nim relację opartą na bliskości i zaufaniu. Bez nadmiaru teorii, za to z dużą dawką praktyki. W każdym dziecku drzemie „uśpiony olbrzym”. Twoją rolą jest go obudzić. Nie przez kary i nagrody. Nie przez idealny plan wychowawczy. Tylko przez codzienną obecność, uważność i mądre wsparcie. Ta książka pomoże Ci dostrzec potencjał Twojego dziecka i stworzyć warunki, w których będzie mógł rozkwitnąć. Bo najważniejsze decyzje wychowawcze nie dzieją się w wielkich momentach - tylko w zwykłej codzienności.
Jak wspierać relacje w rodzinie, dogadywać się z dzieckiem i pomóc rodzeństwu się zrozumieć – bez krzyków, kar i poczucia winy? Ta książka to zbiór 101 krótkich, konkretnych porad na codzienne sytuacje, które dobrze znasz z własnego domu. Pomaga budować bliskie relacje między rodzicami a dziećmi i pomiędzy rodzeństwem. Ta książka pomoże Ci ogarnąć więcej. Możesz go czytać po kolei albo zaglądać wtedy, gdy coś się dzieje. Każda porada to osobny temat - zamknięty w kilku stronach, konkretny i bez owijania w bawełnę. Bez ściemy, że wychowasz dziecko „grzeczne i spokojne”. Za to z dużą dawką zdrowego rozsądku i doświadczenia, które naprawdę pomaga w codzienności.
Załączony na płycie DVD materiał dźwiękowy, służący usprawnianiu percepcji, uwagi i pamięci słuchowej, został tak ułożony, aby poziom trudności stopniowo wzrastał. Ćwiczenia rozpoczynają się od łatwych, a następnie przechodzą do coraz bardziej zaawansowanych. Materiał zgromadzony na płycie jest interesujący, budzący ciekawość i chęć sprawdzenia siebie w kolejnych, coraz bardziej skomplikowanych zadaniach. Nagrane dźwięki dotyczące różnych sfer naszego życia zostały uporządkowane w obszary tematyczne (instrumenty muzyczne, odgłosy otoczenia, zwierzęta, mieszane). Każdy obszar ułożony jest zgodnie ze wzrastaniem stopnia trudności ćwiczeń od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Korzystający z nagrań terapeuta w każdej chwili może zatrzymać odtwarzanie prezentowanych dźwięków, by skrócić sekwencje i ułatwić zadanie uczniowi. Może je też prezentować kilkakrotnie aż do poprawnego powtórzenia przez ucznia. Nagrane dźwięki dają duże możliwości samodzielnego tworzenia nowych poleceń, zadań, zabaw.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?