W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
Teresa od Dzieciątka Jezus jest świętą, cieszącą się obecnie bardzo dużą rozpoznawalnością. W wielu kościołach zarówno w Polsce, jak i na świecie możemy znaleźć jej liczne wizerunki a książki - opisujące jej żywot i przeżywaną wiarę - sprzedają się wypełniając księgarnie i biblioteki. Powstające bractwa i nabożeństwa, którym patronuje cieszą się coraz to większą popularnością.Mimo tak wielkiego zainteresowania postacią Małej Tereski, wciąż niewystarczającą ilość uwagi otrzymują jej rodzice - święci Zelia i Ludwik Martin.Niniejsza publikacja stanowi nie tylko przybliżenie relacji małżeńskich i rodzinnych świętych z Francji, ale przede wszystkim analizę ich metod wychowawczych.Bazując na dostępnych źródłach, głównie korespondencji rodzinnej, autor dokonuje analizy życia i metod wychowawczych świętych Zelii i Ludwika Martin. Ich sylwetki stawiane są zarówno w świetle współczesnych zagadnień z zakresu pedagogiki i dydaktyki, ale też sytuacji społeczno-politycznej w porewolucyjnej Francji.Jest to pozycja nie tylko dla zainteresowanych duchowością świętej Teresy z Lisieux, ale także dla osób, chcących sprawdzić aktualność metod wychowawczych rodziny z Alençon żyjącej w XIX wieku. Ks. Dominik Bucki ur. 12 kwietnia 1998 roku w Rabce-Zdroju. Pochodzi z parafii pw. Św. Teresy od Dzieciątka Jezus. W 2018 wstąpił do Wyższego Seminarium Duchowne w Krakowie. W roku 2024 przyjął święcenia kapłańskie. W tym samym roku zaczął pełnić posługę wikariusza w parafii pw. Niepokalanego Serca Najświętszej Maryi Panny w Strumianach.
To, co najważniejsze jest zbiorem refleksji autora wielotomowej i uznanej na rynku wydawniczym Antropodramatyki. Medytacje te były publikowane w latach 2018-2025 w jednym z ogólnopolskich dzienników i spotkały się z pozytywnym odbiorem czytelników.Ich inspiracją były najważniejsze święta, wydarzenia, spory ideowe, myśli wybitnych humanistów i inne okoliczności, a ich tematem przede wszystkim relacja człowieka z Bogiem oraz doniosłe egzystencjalne sprawy człowieka: dobro i zło, miłość, cierpienie i szczęście oraz sprawy eschatologiczne, takie jak śmierć i nadzieja na zmartwychwstanie.Publikacja jest przeznaczona dla osób, którym bliska jest zasada: wiara poszukuje zrozumienia, a rozumienie jest otwarte na wiarę.Pierwszy czytelnik zebranych w niej refleksji, redaktor Piotr Jackowski, napisał o nich: Pięknie pisać o rzeczach podstawowych to dopiero sztuka” oraz „To perełki literackie i poziom refleksji niezrównany.
W Polsce od wielu dziesięcioleci (a właściwie od wieków) istniało szerokie środowisko osób zajmujących się myślą rosyjską. W ostatnich kilku dekadach badaczy filozofii rosyjskiej (zwłaszcza społecznej i religijnej) można było znaleźć właściwie na wszystkich wyższych uczelniach i w wyspecjalizowanych instytucjach naukowych, pochwalić się też mogli znaczącymi wynikami, i to na skalę międzynarodową, w tym szeroką i udaną współpracą z uczonymi rosyjskimi. Wszystko to zainicjowane i zainspirowane było przez znakomite prace, działania i osiągnięcia Andrzeja Walickiego, a potem Włodzimierza Rydzewskiego i Andrzeja de Lazariego. Jednak cztery lata temu cała ta – utrwalona, jak się wydawało – sytuacja uległa wiadomej gwałtownej i szokującej zmianie. W książce niniejszej próbuję na początku – starając się unikać gwałtownych, doraźnych i reaktywnych ocen – zdać jakoś sprawę z tych dramatycznych uwarunkowań, a następnie dokonać pewnego podsumowania czy przynajmniej zestawienia swoich tekstów z zakresu filozofii rosyjskiej z lat ostatnich, choć czasem także z lat dawniejszych. W tytule książki określiłem to wszystko „swoimi ruskimi sprawami” – ruskimi, a nie rosyjskim, by wyrazić w ten sposób jakąś złość, gorycz i zawód po wielu latach zajmowania się filozofią rosyjską. Zajmowałem się jednak zawsze nie tylko filozofią rosyjską. Równie istotne – jako takie i jako tło dla myśli rosyjskiej – były dla mnie powszechna historia filozofii, filozofia społeczna, filozofia religii, wybrane współczesne zagadnienia, kierunki, debaty filozoficzne. Artykuły z tego zakresu stanowią drugą zasadniczą część książki.
O czym świadczy niepohamowany apetyt bohaterek w kinie polskim? Dlaczego Polki nie umierają na filmowym ekranie? Czy bohater filmów Andrzeja Wajdy to bohater romantyczny czy histeryczny? Czy postkolonialne fantazje mogą uratować polską męskość w kryzysie? Czy polskie kino popularne przepracowuje narodowe traumy? Na te i wiele innych pytań można znaleźć odpowiedź w tomie Wyobrażone tożsamości. Dyskursy wspólnotowe w kinie polskim. Zamieszczone w nim eseje powstały w latach 1989–2018, a większość z nich została opublikowana w wydawnictwach anglojęzycznych. Przedmiotem zawartych w nich rozważań jest kanon kina polskiego oraz jego obrzeża, a inspiracji metodologicznych dostarczają teorie genderowe, postkolonialne, teoria afektu oraz psychoanaliza. Zaprezentowane analizy wyrastają z przekonania, że kino narodowe tworzy „wyobrażoną wspólnotę” w rozumieniu Benedicta Andersona, w której obrębie nieustannie dochodzi do tektonicznych wstrząsów i przemieszczeń.
Książka „Zasiłki 2026. Praktyczne wskazówki i nowe przepisy” to niezbędne źródło wiedzy dla pracowników działów kadr, płac, księgowości oraz wszystkich, którzy zajmują się ustalaniem prawa do świadczeń i ich rozliczaniem. Każdy temat został przedstawiony na przykładach z praktyki i uzupełniony o komentarze ekspertów oraz gotowe wskazówki, jak postępować w konkretnych przypadkach. Dzięki przejrzystemu układowi i prostemu językowi książka stanowi codzienne wsparcie w pracy specjalistów z działów kadrowych i płacowych, pozwalając uniknąć błędów i zapewnić zgodność z obowiązującymi przepisami.
Codzienne wsparcie dla kadr, płac i księgowości:
Zyskaj wskazówki, aktualne przepisy i gotowe rozwiązania, które ułatwią prawidłowe rozliczanie świadczeń i zapewnią zgodność z prawem.
Z tą książką:
– poznasz wszystkie zmiany w przepisach i nauczysz się prawidłowo je stosować
– zrozumiesz, jak rozliczać świadczenia w razie choroby i macierzyństwa
– unikniesz błędów w ustalaniu podstawy wymiaru zasiłków
– zyskasz gotowe wskazówki, usprawnią Twoją codzienną pracę
Bogato ilustrowana publikacja opisująca wojny i bitwy stoczone w dziejach starożytnego Izraela. W książce opisane m.in. konflikty z Kananejczykami, Filistynami, Babilończykami, Egiptem i Rzymianami. Żydzi po wyjściu z niewoli egipskiej i dotarciu do Ziemi Świętej zastali tu osiadłe ludy, które tworzyły cywilizację państw-miast. W toku zaciekłych walk uprawiali te tereny i sami przeszli do osiadłego trybu życia. Przez stulecia królestwa Izraela i Judy toczyły walki z silniejszymi sąsiadami, czasem ulegając ich dominacji. Są historycy, którzy twierdzą, że mało jest w dorobku ludzkości dzieł tak "ociekających krwią" jak Stary Testament. Istotnie autorzy tej świętej księgi trzech wielkich religii opowiadają polityczne i wojenne dzieje ludu Izraela, a w historii wojen z natury rzeczy opisów okrucieństwa nie brakuje. Poznajemy historię podboju kraju Kanaan, wojen z Filistynami, wojen Egiptu z Hetytami czy Asyrią na terenie Palestyny, niewoli babilońskiej, podboju perskiego. Przechodząc już do historii powiązanych z Nowym Testamentem, autor Wojen biblijnych opisuje dzieje powstań żydowskich przeciwko Rzymowi.
Publikacja adresowana jest do osób, które pragną wzbogacić swój warsztat zawodowy o podejście coachingowe do nauczycieli, pedagogów, psychologów szkolnych, tutorów, wychowawców, jak również do studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych. Jej celem jest wspieranie rozwoju kompetencji miękkich, komunikacyjnych oraz refleksyjnych, które są nieodzowne w pracy z drugim człowiekiem zarówno z dzieckiem, jak i osobą dorosłą. Coaching edukacyjny to potężne narzędzie, które wspiera rozwój osobisty i profesjonalny zarówno uczniów, jak i nauczycieli. To podejście, które nie narzuca gotowych rozwiązań, lecz umożliwia ich odkrywanie w dialogu, opartym na uważności i odpowiedzialności. Podręcznik oferuje czytelnikom zarówno solidną podstawę teoretyczną, jak i praktyczne narzędzia, które można zastosować w codziennej pracy edukacyjnej. Zawiera definicje, koncepcje, odniesienia do literatury, ćwiczenia, pytania kontrolne oraz scenariusze pracy, które pomagają lepiej zrozumieć i wdrożyć coaching w pracy. Publikacja została stworzona z myślą o nauczycielach, pedagogach, psychologach, tutorach oraz studentach kierunków pedagogicznych i psychologicznych, którzy pragną wzbogacić swoje kompetencje o coachingowy sposób pracy z uczniami i dorosłymi. Czytelnik znajdzie w nim nie tylko narzędzia, ale także przestrzeń do refleksji nad własnym stylem pracy, co pozwoli na pełniejsze wykorzystanie potencjału coachingowego w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Wprowadzenie do coachingu edukacyjnego to zaproszenie do odkrywania własnego potencjału i ciągłego rozwoju.
Katy Lees stworzyło znakomitą książę na temat problemów i przeżyć osób transpłciowych. W sposób ciepły i serdeczny opisuje ich zmagania ze sobą samym oraz ze światem, w którym przyszło im żyć. Nieustająca walka o siebie, chęć poznania, zrozumienia i zaakceptowania swoich pragnień, przeżyć, uczuć i jednocześnie zdobywanie uznania i akceptacji otoczenia, jest zadaniem trudnym i wyczerpującym. Zmagania te są żmudne i trwają bardzo długo, dlatego U wielu osób często odbijają się na zdrowiu i psychice. Powodują zmęczenie, zniechęcenie, stany depresyjne, lękowe i wiele innych niekorzystnych skutków. Ogromną zaletą tej książki jest to, że została napisana przystępnym językiem. Katy Lees w zrozumiały sposób opisuje i tłumaczy często bardzo złożone problemy, z którymi borykają się osoby transpłciowe. W sposób wyczerpujący mówi o traumie, lęku, wstydzie, depresji, a także samookaleczeniach, krzywdzeniu i przemocy. Omawia także różnego rodzaju wyzwania, takie jak zaburzenia emocjonalne, zaburzenia odżywiania, nadużywanie substancji psychoaktywnych, przemoc domowa, wykorzystywanie seksualne, dręczenie, krzywdzenie siebie i innych, samobójstwa, traumatyczne zdarzenia i przeżycia. Ta książka to wspaniałe narzędzie do pracy dla psychologów, a także nieoceniona pomoc dla osób transpłciowych w ich codziennym, niełatwym życiu
Zwierciadło jasnego znaczenia, terma dzogczen Nudana Dordże z komentarzem Jamesa Low to unikalna pozycja. W buddyzmie tybetańskim, termy to nauki celowo ukryte, a następnie, we właściwym czasie, odkryte przez mistrzów obdarzonych szczególną mocą. Terma Zwierciadło jasnego znaczenia została napisana przez wielkiego tybetańskiego mistrza Nudana Dordże w połowie XIX wieku. Przedstawia ona w niezwykle zwięzły i klarowny sposób podstawy teoretyczne oraz metody praktyki dzogczen. Dzogczen to system nauk, które uważane są za kwintesencję duchowej tradycji Tybetu, bowiem bezpośrednio prowadzą one do odkrycia pierwotnej, niedualnej natury naszego umysłu. Terma Zwierciadło jasnego znaczenia zawiera instrukcje oraz kluczowe wskazówki medytacyjne dla adepta tych nauk. Jako zapis praktyki jej autora, stanowi ona nieocenioną inspirację oraz pomoc dla wszystkich praktykujących dzogczen. Być tu i teraz jest komentarzem do tej termy.
To pierwszy tom duchowej podróży, która otworzy Twoje serce i umysł na bliskość Boga. To książka niezwykle inspirująca. Jest doskonałym źródłem duchowego rozwoju. Pełna mądrości, ciepła i nadziei opowieść o wierze, która może zmienić ludzkie życie. Niech ta książka posłuży Ci jako element Twojego duchowego rozwoju. Niech ukaże Ci Twoją wartość, to, jak unikatowy jesteś, jakie cnoty i jakie zdolności w Tobie drzemią. Jak wiele jesteś w stanie osiągnąć przez Tego, który Cię umacnia.
Program jest skierowany do uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej, a więc do dzieci i młodzieży w okresie intensywnego rozwoju fizycznego i emocjonalnego. Autor programu wskazuje na konieczność indywidualizacji pracy, co jest szczególnie ważne przy tak zróżnicowanej grupie wiekowej. Dokument trafnie uwzględnia realia infrastrukturalne polskich szkół zarówno tych dobrze wyposażonych, jak i tych z ograniczonym dostępem do sal gimnastycznych czy sprzętu sportowego. Dzięki temu program może być stosowany szeroko, niezależnie od warunków lokalowych. Program cechuje się klarowną i logiczną strukturą. Wyraźnie wydzielono cele, treści nauczania, sposoby realizacji oraz ocenianie, co ułatwia jego praktyczne wykorzystanie. Struktura pozwala nauczycielowi na elastyczne planowanie pracy i dostosowywanie jej do możliwości uczniów. Cele programu są zgodne z ogólnymi założeniami edukacji fizycznej: rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie postaw prozdrowotnych oraz budowanie pozytywnych relacji w grupie. Wskazano również na znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia psychicznego, co jest istotnym uzupełnieniem tradycyjnego podejścia. Podział treści na klasy IV, VVI oraz VIIVIII pozwala na stopniowe rozwijanie umiejętności uczniów. Program zawiera szeroki wachlarz aktywności: od gier zespołowych, przez gimnastykę, lekkoatletykę, po elementy rekreacji fizycznej i ruchowej. Uwzględnia również nowe obszary, takie jak aktywność na świeżym powietrzu czy ćwiczenia relaksacyjne. Program promuje różnorodne metody nauczania: od tradycyjnych form ćwiczeń po metody aktywizujące i projektowe. Zwraca uwagę na potrzebę indywidualizacji i pracy w grupach. Zastosowanie modułu zajęć fakultatywnych (np. taniec, gry zespołowe, fitness) pozwala uczniom na realizację zajęć zgodnie z ich zainteresowaniami, co sprzyja motywacji i większemu zaangażowaniu. Autor trafnie wskazują na możliwość powiązania wychowania fizycznego z edukacją zdrowotną, biologią czy edukacją społeczną. To podejście sprzyja integracji wiedzy i rozwijaniu kompetencji kluczowych. System oceniania zaprezentowany w programie jest rozbudowany i przejrzysty. Ocenie podlega przede wszystkim zaangażowanie, postępy i współpraca z innymi. To podejście jest zgodne z nowoczesnymi standardami oceniania kształtującego.Uwzględniono szczegółowe kryteria ocen dla każdej grupy wiekowej oraz różne narzędzia pomiaru, co ułatwia obiektywną ocenę uczniów. Program zawiera wytyczne do prowadzenia ewaluacji zarówno wewnętrznej (na poziomie nauczyciela), jak i zewnętrznej. To ważny element zapewniania jakości kształcenia. Zamieszczenie gotowych rocznych planów pracy dla każdej klasy to duży atut programu. Ułatwia to nauczycielowi przygotowanie dokumentacji i umożliwia elastyczne dostosowywanie treści do realiów szkolnych. Obecność załączników i literatury rozszerza możliwości dydaktyczne nauczyciela i świadczy o profesjonalnym przygotowaniu materiału. Lista propozycji bibliograficznych jest aktualna i zróżnicowana tematycznie. Program nauczania wychowania fizycznego dla klas IV-VIII stanowi kompleksowy, przemyślany i nowoczesny dokument, który spełnia wszystkie wymogi formalne i praktyczne. Jest zgodny z podstawą programową, elastyczny w zastosowaniu, a przy tym bogaty w treści. Na szczególne wyróżnienie zasługuje rozbudowany system oceniania oraz otwartość na indywidualne potrzeby uczniów. W pełni widzę potrzebę do jego wydania w formie publikacji. Recenzent dr Krzysztof Warchoł
Publikacja poświęcona współczesnym wyzwaniom, przemianom i potencjałom rozwojowym stolicy Polski, łącząca perspektywy geografii społeczno-ekonomicznej, gospodarki przestrzennej, socjologii, ekonomii i finansów, nauk o Ziemi i środowisku oraz historii. Autorami zebranych w niej tekstów są badacze związani z czołowymi ośrodkami naukowymi, m.in. z Uniwersytetem Warszawskim, ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego, z Uniwersytetem SWPS i Uniwersytetem Gdańskim, a także praktycy oraz działacze organizacji społecznych. Podejmują oni takie kluczowe tematy związane z funkcjonowaniem stolicy, jak: odporność miejska, rewitalizacja, gospodarka kreatywna, zrównoważony transport, zróżnicowania społeczne i nowe modele uczestnictwa w życiu miasta. Warszawa prezentowana jest tutaj jako dynamicznie zmieniający się organizm miejski, laboratorium współczesnych procesów urbanizacyjnych i przestrzeń negocjacji społecznych.
******
Warsaw in the Light of Scientific Research. Diagnoses and Challenges of the Early 21st Century
The publication which is devoted to contemporary challenges, changes and development potentials of the capital of Poland combines the perspectives of socio-economic geography, spatial management, sociology, economics and finances, Earth and environmental sciences and history. The authors of the texts are the researchers associated with leading research centers, including the University of Warsaw, the University of Life Sciences, SWPS University and the University of Gdansk, as well as the practitioners and social organizations activists. They address such key topics related to the functioning of the capital as: urban resilience, revitalization, creative economy, sustainable transport, social differences and new models of participation in city life. Warsaw is shown here as a dynamically changing urban organism, the laboratory of contemporary urban processes and the space for social negotiations.
Książka jest cenną i potrzebną pracą, która zasługuje na bardzo wysoką ocenę, głównie ze względu na oryginalne i wnikliwe podejście do odkrycia i zbadania elementów duchowych w sztuce rzeźbiarskiej, a także na niewielką liczbę tego typu opracowań w polskiej literaturze psychologicznej. Celem książki jest zbadanie koncepcji duchowości, która zdaniem autorki przebija się w osobistych poglądach i sposobie przeżywania artystów rzeźbiarzy będących absolwentami Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Antoniego Kenara w Zakopanem. Autorce udało się nadać książce interdyscyplinarny charakter w ujęciu psychologii i sztuki, a zarazem zachować klarowność i metodologiczną spójność, dzięki czemu książkę cechuje naukowy obiektywizm. Ponadto wyniki badania jakościowego [] mogą być ważnymi inspiracjami do dalszych badań ilościowych pozwalających zweryfikować zaobserwowane tendencje. Zapoznając się z treściami książki, czytelnik może zyskać wiele cennych i przydatnych informacji dotyczących różnych aspektów duchowości i jej związku z procesem twórczym artystów-rzeźbiarzy. Bez cienia wahania książkę można polecić jako cenną i użyteczną nie tylko dla psychologów i artystów, ale i także dla szerokiej rzeszy osób interesujących się duchowością w jej uniwersalnym wymiarze. Dr hab. Dariusz Krok, prof. UO W centrum zainteresowań autorki jest duchowość człowieka. Zamysł badań jest w swej istocie fenomenologiczny: duchowość interesuje autorkę jako fenomen przejawiający się w doświadczeniu i dający o sobie znać w rozmaitych formach ekspresji, na przykład werbalnych. [] To, co wyróżnia badania autorki spośród innych już przeprowadzonych, to skupienie się na zjawisku tak, jak je postrzega konkretny człowiek, którego łączy z innymi to, że jest on jak oni czynnym artystą-rzeźbiarzem wywodzącym się z konkretnego, opisanego w pracy środowiska społeczno-kulturowego. Dr hab. Małgorzata Opoczyńska-Morasiewicz, prof. UJ
Koncepcja kultury w ujęciu Anny-Teresy Tymienieckiej, powojennej uczennicy Romana Ingardena, to propozycja filozoficznego wyjaśnienia faktu kultury w ramach tradycji fenomenologicznej. To odpowiedź na kryzys kultury wskazany przez Husserla w jego odczycie pod tytułem Kryzys kultury europejskiej a filozofia z 1935 roku. [] Filozofka odchodzi od transcendentalizmu i ontologizmu właściwego jej poprzednikom Husserlowi i Ingardenowi na rzecz fenomenologii kreatywnej, akcentującej doświadczenie twórcze człowieka. W centrum fenomenologii życia znajduje się fenomenologia człowieka i jego ludzkiej kondycji, której ukoronowaniem jest koncepcja kultury wyrastająca z określonych założeń metafizycznych i antropologicznych. Działalność kulturotwórcza człowieka jest ściśle związana z kreacją oryginalnego znaczenia ludzkiej egzystencji. Przyjmując monizm bytowy, Tymieniecka twierdzi, że jest jeden Byt (życie), który nieustannie się rozwija. Człowiek w tej koncepcji to najwyższy etap ewolucji ze względu na pojawienie się w nim specyficznych kreatywnych wirtualności, w tym najważniejszej wyobraźni stwórczej, będących racją ludzkiej kreatywności, a tym samym kultury. [] Proponowana przez Tymieniecką koncepcja kultury wpisuje się w najstarszy sposób interpretacji relacji kultura natura, typowy dla starożytnej myśli greckiej, zgodnie z którym kultura jest całkowitym dopełnieniem natury, zwłaszcza natury ludzkiej. Tworząc kulturę, człowiek osiąga pełnię człowieczeństwa, czyli stan autentycznego bytowania. Podczas gdy Husserl uważał, że jedynym rozwiązaniem kryzysu kultury jest jego filozofia transcendentalna, u Tymienieckiej występuje wyraźne połączenie obiektywizmu z transcendentalizmem. Wskazuje ona na obiektywną rzeczywistość w tym przypadku życie, które jest punktem wyjścia kreacjiindywidualnego sensu ludzkiej egzystencji przez subiektywny podmiot.Fragment książki, s. 129131
Stanisław Cieślak SJ należy do wąskiego grona historyków Kościoła, którzy podejmują różnorodne badania nad dziejami Towarzystwa Jezusowego w kraju i zagranicą. Szczególne miejsce w głównym nurcie jego badań zajmuje historia Prowincji Polski Południowej Towarzystwa Jezusowego oraz biografistyka. Na uznanie zasługuje fakt, że jest on autorem kilkunastu prac poświęconych osobie kardynała Adama Kozłowieckiego SJ (19112007), wydanych w językach polskim, niemieckim i włoskim. [] Publikacja Kardynał Adam Kozłowiecki SJ (19112007). Misjonarz Zambii ma znaczenie wyjątkowe jest pogłębieniem i poszerzeniem dotychczasowych badań Stanisława Cieślaka SJ nad życiem i działalnością pierwszego arcybiskupa metropolity Lusaki. Odpowiada również na rodzące się zapotrzebowanie społeczne na tego typu publikację. Dodajmy, zapotrzebowanie, które wyrasta z przekonania wielu osób i środowisk o świętości kardynała Adama Kozłowieckiego SJ. Dr hab. Michał Białkowski, prof. UMK (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu) Stanisław Cieślak SJ poświęcił kardynałowi Adamowi Kozłowieckiemu SJ wiele publikacji. Od blisko trzydziestu lat przybliża w nich postać tego wybitnego jezuity Polaka, misjonarza i Księcia Kościoła szerokiemu gronu odbiorców, zarówno w formie pisemnej, jak i poprzez liczne konferencje i wystąpienia. Z satysfakcją witamy fakt, że zgromadził teraz w jednym tomie całą swoją dotychczasową wiedzę w tym zakresie, rozproszoną wcześniej w różnych publikacjach. Uzupełnił ją o nowe informacje i skrupulatnie zebrał wszystko, co do tej pory o nim napisano. Życiorys kardynała Adama Kozłowieckiego, który dożył sędziwego wieku i jak sam żartobliwie mawiał posiadał przynajmniej cztery obywatelstwa, jest niezwykle bogaty. Książka ks. Cieślaka, choć najważniejsza wśród jego dotychczasowych publikacji, z pewnością nie wyczerpuje tematu. Z niecierpliwością czekamy na kolejne opracowania. Publikacja Kardynał Adam Kozłowiecki (19112007). Misjonarz Zambii, podobnie jak wcześniejsze publikacje i wystąpienia ks. Cieślaka, wnosi istotny wkład w popularyzację postaci Adama Kozłowieckiego. Jest to szczególnie ważne w obecnym czasie, gdy rozpoczyna się proces beatyfikacyjny kardynała. Upowszechniając wiedzę o życiu i dokonaniach Adama Kozłowieckiego, ks. Cieślak jednocześnie przyczynia się do promocji dzieła misyjnego Kościoła w Polsce i na świecie. Prof. dr hab. Marek Inglot SJ (Papieski Uniwersytet Gregoriański, Rzym)
Wczesna interwencja logopedyczna to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku.W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
Klasycznemu dziełu Annie Leibovitz z portretami kobiet teraz towarzyszy tom zawierający jej najnowsze prace. Opublikowana po raz pierwszy w 1999 roku, przełomowa kolekcja portretów kobiet autorstwa Annie Leibovitz powraca wraz z nowym albumem fotograficznym. Współczesną kobiecość odzwierciedla szeroki wachlarz modelek, wśród których są tancerki, aktorki, astronautki, artystki, polityczki, rolniczki, pisarki, prezeski firm, filantropki, żołnierki, muzyczki, sportsmenki, celebrytki i naukowczynie. Kolekcja sławi siłę kobiet. Z esejami Susan Sontag, Chimamandy Ngozi Adichie i Glorii Steinem. Zawiera ponad 250 niezwykłych zdjęć, w tym portrety Joan Baez, Louise Bourgeois, Hillary Clinton, Joan Didion, Billie Eilish, Lady Gagi, Michelle Obamy, Rihanny, Patti Smith, Elizabeth Taylor oraz Sereny i Venus Williams.
Yves Saint Laurent and his designs, as captured by the greatest photographers of the 20th century
Yves Saint Laurent collaborated with some of the greatest photographers of the 20th century. For over four decades, until the closing of his fashion house in 2002, Saint Laurent and his creations were captured by cutting-edge photographers – including such legends as Richard Avedon, Irving Penn, David Bailey, Helmut Newton, William Klein, Sarah Moon, Annie Leibovitz, Paolo Roversi, and Juergen Teller – resulting in iconic pictures that helped shape his own image as well as that of his brand.
Yves Saint Laurent and Photography shines new light on the world of the genius couturier, tracing both the course of fashion and the history of 20th–century photography. This beautifully designed book features an astonishing range of imagery: breathtaking fashion photographs of subjects such as Audrey Hepburn, Catherine Deneuve, Naomi Campbell, and Kate Moss; portraits of Saint Laurent; and never-before-seen archival documents, all packaged in a luxe oversized volume.
Z wiekiem głos, pamięć i sposób mówienia się zmieniają, ale nie musimy tracić pewności siebie ani rezygnować z dbania o jakość rozmowy. Słucham i mówię to zeszyt ćwiczeń logopedycznych dla seniorów, który wspiera codzienny trening głosu, oddechu i pamięci.Znajdziesz tu zadania, które:rozwijają sprawność narządów mowy i doskonalą brzmienie głosu,uczą prawidłowego oddechu i mówienia bez napięcia,wzmacniają pamięć i logiczne myślenie,pobudzają kreatywność i chęć rozmowy,dodają pewności w codziennej komunikacji.To praktyczne wsparcie terapii mowy i funkcji poznawczych dla seniorów, ich bliskich i terapeutów. Dzięki prostym, angażującym ćwiczeniom seniorzy mogą poprawić komfort codziennych rozmów, wzmocnić pewność siebie i zadbać o umiejętność, która łączy – o komunikację.Zadbaj o sprawną komunikację i pewność w mówieniu.
Dla etnografów i etnografek badania terenowe są ważnym sposobem gromadzenia materiału empirycznego, bywają też głębokim doświadczeniem obcości i względności. Niektórzy, by móc wyrazić swoje przeżycia, wątpliwości i fascynacje oraz ambicje literackie, tworzyli – oprócz regularnych monografii terenowych – teksty artystyczne i pisali je „inną ręką”. Później granice między antropologią a literaturą zaczęły się zacierać. Celem książki było wyznaczenie nowego pola badawczego: literackiego pisarstwa etnograficznego. Publikacja została poświęcona analizie polskiej twórczości literacko–etnograficznej, zarówno tej dawniejszej, jak i współczesnej, oraz rozmowom z jej twórcami i twórczyniami: Ireną Borowik, Antonim Krohem, Andrzejem Dybczakiem, Ludwiką Włodek, Michałem Garapichem, Agatą Maksimowską, Michałem Rauszerem, Izabelą Wagner, Kacprem Pobłockim, Agnieszką Pajączkowską, a także Vincentem Crapanzanem. Publikacja Grażyny Kubicy zainteresuje czytelniczki i czytelników, którym bliskie są rozważania o naturze poznania, którzy podążają za nowymi sposobami myślenia o antropologii, wiedzy, praktyce badawczej oraz usytuowaniu badacza i badaczki w nauce i w dynamicznym świecie. To książka mówiąca o „dwuręczności” jako naturalnej predyspozycji wynikającej zarówno z potrzeby opowiedzenia o wydarzeniach, doświadczeniach, afektach i przeżyciach, niemieszczących się w formalnie skrojonych tekstach naukowych, jak i z chęci wynalezienia nowej formuły komunikacji w złożonych obiegach wiedzy humanistycznej i społecznej. Z recenzji dr hab. Katarzyny Majbrody, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego Grażyna Kubica, profesorka nauk społecznych, pracuje w Zakładzie Antropologii Społecznej Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się historią antropologii, socjologią i antropologią historyczną, pamięcią społeczną, problematyką genderową, herstorią, pisarstwem literacko-etnograficznym i antropologią wizualną. Prowadzi także badania terenowe i archiwalne na swoim rodzinnym Śląsku Cieszyńskim. Jest autorką książek: Luteranie na Śląsku Cieszyńskim (1996); Siostry Malinowskiego, czyli kobiety nowoczesne na początku XX wieku (2006); Śląskość i protestantyzm (2011), Maria Czaplicka: płeć, szamanizm, rasa (2015, angielskie wydanie w University of Nebraska Press, 2020); Das „Männerlager” im Frauen-KZ Ravensbrück, sowie Lagerbriefe und die Biografie des Häftlings Janek Błaszczyk (współautorstwo, 2021). Opracowała Dziennik w ścisłym znaczeniu tego wyrazu Bronisława Malinowskiego (2002) i współredagowała kilka tomów, ostatnio – Bronisław Malinowski and His Legacy in Contemporary Social Sciences and Humanities (Routledge 2024). Wydała też wiele innych tekstów naukowych i literackich, przygotowała kilka wystaw fotograficznych i brała udział w kręceniu filmów kobiecej historii mówionej. Jest członkinią Prezydium Komitetu Socjologii PAN oraz zespołu redakcyjnego pisma „Kultura i Społeczeństwo”. Została uhonorowana m.in. Nagrodą Literacką im. Narcyzy Żmichowskiej, Nagrodą Klio za książkę historyczną oraz Nagrodą im. Kazimierza Dobrowolskiego za książkę socjologiczną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?