W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
Komentarz do Dziejów Apostolskich Po kilku latach od ukazania się komentarza do Ewangelii według św. Łukasza autorstwa ks. prof. Franciszka Mickiewicza otrzymujemy opracowaną przez tego samego biblistę drugą część Łukaszowego dzieła komentarz do Dziejów Apostolskich (część 1).Wielostronna analiza Autor podchodzi do tekstu św. Łukasza z kompetencją doświadczonego egzegety i teologa. Dokonując wielostronnej analizy, nawiązuje do retoryki grecko-rzymskiej i ogólnie do kultury starożytnej, która pomaga lepiej zapoznać się z istotną treścią mów apostołów i innych postaci. Pozwala również lepiej wyjaśnić różne szczegóły w opisach św. Łukasza, umieszczając je na tle tamtych czasów, a także w świetle literatury starotestamentowej i apokryficznej, do której widoczne aluzje pojawiają się zwłaszcza we fragmentach mów.Komunikatywny język Ksiądz prof. Mickiewicz w analizach i teologicznych syntezach opiera się na bogatej literaturze przedmiotu. Pisze językiem bardzo komunikatywnym, przejrzystym i przystępnym, dzięki czemu jego komentarz mogą czytać również osoby, które nie mają specjalistycznego wykształcenia teologicznego. Niewątpliwie niniejsza publikacja z serii Nowego Komentarza Biblijnego będzie owocnie służyła szerokiemu gronu czytelników.
Zwierciadło jasnego znaczenia, terma dzogczen Nudana Dordże z komentarzem Jamesa Low to unikalna pozycja. W buddyzmie tybetańskim, termy to nauki celowo ukryte, a następnie, we właściwym czasie, odkryte przez mistrzów obdarzonych szczególną mocą. Terma Zwierciadło jasnego znaczenia została napisana przez wielkiego tybetańskiego mistrza Nudana Dordże w połowie XIX wieku. Przedstawia ona w niezwykle zwięzły i klarowny sposób podstawy teoretyczne oraz metody praktyki dzogczen. Dzogczen to system nauk, które uważane są za kwintesencję duchowej tradycji Tybetu, bowiem bezpośrednio prowadzą one do odkrycia pierwotnej, niedualnej natury naszego umysłu. Terma Zwierciadło jasnego znaczenia zawiera instrukcje oraz kluczowe wskazówki medytacyjne dla adepta tych nauk. Jako zapis praktyki jej autora, stanowi ona nieocenioną inspirację oraz pomoc dla wszystkich praktykujących dzogczen. Być tu i teraz jest komentarzem do tej termy.
To pierwszy tom duchowej podróży, która otworzy Twoje serce i umysł na bliskość Boga. To książka niezwykle inspirująca. Jest doskonałym źródłem duchowego rozwoju. Pełna mądrości, ciepła i nadziei opowieść o wierze, która może zmienić ludzkie życie. Niech ta książka posłuży Ci jako element Twojego duchowego rozwoju. Niech ukaże Ci Twoją wartość, to, jak unikatowy jesteś, jakie cnoty i jakie zdolności w Tobie drzemią. Jak wiele jesteś w stanie osiągnąć przez Tego, który Cię umacnia.
Program jest skierowany do uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej, a więc do dzieci i młodzieży w okresie intensywnego rozwoju fizycznego i emocjonalnego. Autor programu wskazuje na konieczność indywidualizacji pracy, co jest szczególnie ważne przy tak zróżnicowanej grupie wiekowej. Dokument trafnie uwzględnia realia infrastrukturalne polskich szkół zarówno tych dobrze wyposażonych, jak i tych z ograniczonym dostępem do sal gimnastycznych czy sprzętu sportowego. Dzięki temu program może być stosowany szeroko, niezależnie od warunków lokalowych. Program cechuje się klarowną i logiczną strukturą. Wyraźnie wydzielono cele, treści nauczania, sposoby realizacji oraz ocenianie, co ułatwia jego praktyczne wykorzystanie. Struktura pozwala nauczycielowi na elastyczne planowanie pracy i dostosowywanie jej do możliwości uczniów. Cele programu są zgodne z ogólnymi założeniami edukacji fizycznej: rozwijanie sprawności fizycznej, kształtowanie postaw prozdrowotnych oraz budowanie pozytywnych relacji w grupie. Wskazano również na znaczenie aktywności fizycznej dla zdrowia psychicznego, co jest istotnym uzupełnieniem tradycyjnego podejścia. Podział treści na klasy IV, VVI oraz VIIVIII pozwala na stopniowe rozwijanie umiejętności uczniów. Program zawiera szeroki wachlarz aktywności: od gier zespołowych, przez gimnastykę, lekkoatletykę, po elementy rekreacji fizycznej i ruchowej. Uwzględnia również nowe obszary, takie jak aktywność na świeżym powietrzu czy ćwiczenia relaksacyjne. Program promuje różnorodne metody nauczania: od tradycyjnych form ćwiczeń po metody aktywizujące i projektowe. Zwraca uwagę na potrzebę indywidualizacji i pracy w grupach. Zastosowanie modułu zajęć fakultatywnych (np. taniec, gry zespołowe, fitness) pozwala uczniom na realizację zajęć zgodnie z ich zainteresowaniami, co sprzyja motywacji i większemu zaangażowaniu. Autor trafnie wskazują na możliwość powiązania wychowania fizycznego z edukacją zdrowotną, biologią czy edukacją społeczną. To podejście sprzyja integracji wiedzy i rozwijaniu kompetencji kluczowych. System oceniania zaprezentowany w programie jest rozbudowany i przejrzysty. Ocenie podlega przede wszystkim zaangażowanie, postępy i współpraca z innymi. To podejście jest zgodne z nowoczesnymi standardami oceniania kształtującego.Uwzględniono szczegółowe kryteria ocen dla każdej grupy wiekowej oraz różne narzędzia pomiaru, co ułatwia obiektywną ocenę uczniów. Program zawiera wytyczne do prowadzenia ewaluacji zarówno wewnętrznej (na poziomie nauczyciela), jak i zewnętrznej. To ważny element zapewniania jakości kształcenia. Zamieszczenie gotowych rocznych planów pracy dla każdej klasy to duży atut programu. Ułatwia to nauczycielowi przygotowanie dokumentacji i umożliwia elastyczne dostosowywanie treści do realiów szkolnych. Obecność załączników i literatury rozszerza możliwości dydaktyczne nauczyciela i świadczy o profesjonalnym przygotowaniu materiału. Lista propozycji bibliograficznych jest aktualna i zróżnicowana tematycznie. Program nauczania wychowania fizycznego dla klas IV-VIII stanowi kompleksowy, przemyślany i nowoczesny dokument, który spełnia wszystkie wymogi formalne i praktyczne. Jest zgodny z podstawą programową, elastyczny w zastosowaniu, a przy tym bogaty w treści. Na szczególne wyróżnienie zasługuje rozbudowany system oceniania oraz otwartość na indywidualne potrzeby uczniów. W pełni widzę potrzebę do jego wydania w formie publikacji. Recenzent dr Krzysztof Warchoł
Publikacja poświęcona współczesnym wyzwaniom, przemianom i potencjałom rozwojowym stolicy Polski, łącząca perspektywy geografii społeczno-ekonomicznej, gospodarki przestrzennej, socjologii, ekonomii i finansów, nauk o Ziemi i środowisku oraz historii. Autorami zebranych w niej tekstów są badacze związani z czołowymi ośrodkami naukowymi, m.in. z Uniwersytetem Warszawskim, ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego, z Uniwersytetem SWPS i Uniwersytetem Gdańskim, a także praktycy oraz działacze organizacji społecznych. Podejmują oni takie kluczowe tematy związane z funkcjonowaniem stolicy, jak: odporność miejska, rewitalizacja, gospodarka kreatywna, zrównoważony transport, zróżnicowania społeczne i nowe modele uczestnictwa w życiu miasta. Warszawa prezentowana jest tutaj jako dynamicznie zmieniający się organizm miejski, laboratorium współczesnych procesów urbanizacyjnych i przestrzeń negocjacji społecznych.
******
Warsaw in the Light of Scientific Research. Diagnoses and Challenges of the Early 21st Century
The publication which is devoted to contemporary challenges, changes and development potentials of the capital of Poland combines the perspectives of socio-economic geography, spatial management, sociology, economics and finances, Earth and environmental sciences and history. The authors of the texts are the researchers associated with leading research centers, including the University of Warsaw, the University of Life Sciences, SWPS University and the University of Gdansk, as well as the practitioners and social organizations activists. They address such key topics related to the functioning of the capital as: urban resilience, revitalization, creative economy, sustainable transport, social differences and new models of participation in city life. Warsaw is shown here as a dynamically changing urban organism, the laboratory of contemporary urban processes and the space for social negotiations.
Książka jest cenną i potrzebną pracą, która zasługuje na bardzo wysoką ocenę, głównie ze względu na oryginalne i wnikliwe podejście do odkrycia i zbadania elementów duchowych w sztuce rzeźbiarskiej, a także na niewielką liczbę tego typu opracowań w polskiej literaturze psychologicznej. Celem książki jest zbadanie koncepcji duchowości, która zdaniem autorki przebija się w osobistych poglądach i sposobie przeżywania artystów rzeźbiarzy będących absolwentami Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Antoniego Kenara w Zakopanem. Autorce udało się nadać książce interdyscyplinarny charakter w ujęciu psychologii i sztuki, a zarazem zachować klarowność i metodologiczną spójność, dzięki czemu książkę cechuje naukowy obiektywizm. Ponadto wyniki badania jakościowego [] mogą być ważnymi inspiracjami do dalszych badań ilościowych pozwalających zweryfikować zaobserwowane tendencje. Zapoznając się z treściami książki, czytelnik może zyskać wiele cennych i przydatnych informacji dotyczących różnych aspektów duchowości i jej związku z procesem twórczym artystów-rzeźbiarzy. Bez cienia wahania książkę można polecić jako cenną i użyteczną nie tylko dla psychologów i artystów, ale i także dla szerokiej rzeszy osób interesujących się duchowością w jej uniwersalnym wymiarze. Dr hab. Dariusz Krok, prof. UO W centrum zainteresowań autorki jest duchowość człowieka. Zamysł badań jest w swej istocie fenomenologiczny: duchowość interesuje autorkę jako fenomen przejawiający się w doświadczeniu i dający o sobie znać w rozmaitych formach ekspresji, na przykład werbalnych. [] To, co wyróżnia badania autorki spośród innych już przeprowadzonych, to skupienie się na zjawisku tak, jak je postrzega konkretny człowiek, którego łączy z innymi to, że jest on jak oni czynnym artystą-rzeźbiarzem wywodzącym się z konkretnego, opisanego w pracy środowiska społeczno-kulturowego. Dr hab. Małgorzata Opoczyńska-Morasiewicz, prof. UJ
Koncepcja kultury w ujęciu Anny-Teresy Tymienieckiej, powojennej uczennicy Romana Ingardena, to propozycja filozoficznego wyjaśnienia faktu kultury w ramach tradycji fenomenologicznej. To odpowiedź na kryzys kultury wskazany przez Husserla w jego odczycie pod tytułem Kryzys kultury europejskiej a filozofia z 1935 roku. [] Filozofka odchodzi od transcendentalizmu i ontologizmu właściwego jej poprzednikom Husserlowi i Ingardenowi na rzecz fenomenologii kreatywnej, akcentującej doświadczenie twórcze człowieka. W centrum fenomenologii życia znajduje się fenomenologia człowieka i jego ludzkiej kondycji, której ukoronowaniem jest koncepcja kultury wyrastająca z określonych założeń metafizycznych i antropologicznych. Działalność kulturotwórcza człowieka jest ściśle związana z kreacją oryginalnego znaczenia ludzkiej egzystencji. Przyjmując monizm bytowy, Tymieniecka twierdzi, że jest jeden Byt (życie), który nieustannie się rozwija. Człowiek w tej koncepcji to najwyższy etap ewolucji ze względu na pojawienie się w nim specyficznych kreatywnych wirtualności, w tym najważniejszej wyobraźni stwórczej, będących racją ludzkiej kreatywności, a tym samym kultury. [] Proponowana przez Tymieniecką koncepcja kultury wpisuje się w najstarszy sposób interpretacji relacji kultura natura, typowy dla starożytnej myśli greckiej, zgodnie z którym kultura jest całkowitym dopełnieniem natury, zwłaszcza natury ludzkiej. Tworząc kulturę, człowiek osiąga pełnię człowieczeństwa, czyli stan autentycznego bytowania. Podczas gdy Husserl uważał, że jedynym rozwiązaniem kryzysu kultury jest jego filozofia transcendentalna, u Tymienieckiej występuje wyraźne połączenie obiektywizmu z transcendentalizmem. Wskazuje ona na obiektywną rzeczywistość w tym przypadku życie, które jest punktem wyjścia kreacjiindywidualnego sensu ludzkiej egzystencji przez subiektywny podmiot.Fragment książki, s. 129131
Teorie mitu politycznego Georges'a Sorela, Ernsta Cassirera oraz Rolanda Barthes'a są częścią tradycji politologicznej. Najczęściej to Sorel jest uważany za twórcę dyskursu o micie politycznym, jemu jest przypisywana rola w rozpoznaniu znaczenia mitu politycznego we współczesnej polityce. Jego teoria zakłada, że mit, rozumiany jako irracjonalny i emocjonalny obraz, jest decydującym motorem działania politycznego, zwłaszcza w rewolucjach i ruchach społecznych. Według niego mit, w przeciwieństwie do ideologii, nie jest racjonalnym konstruktem, ale emocjonalnym wzywaniem do działania, które skupia ludzi wokół wspólnego celu. W prezentowanych przez Sorela, Cassirera i Barthes'a teoriach mitu politycznego Mateusz Nieć odnajduje wiele elementów wspólnych, by następnie dokonać ich porównania. Według niego wszyscy teoretycy podkreślają niespotykaną dotychczas siłę oddziaływania czynników irracjonalnych w kształtowaniu procesów wyboru władzy w nowoczesnym państwie. W ich przekonaniu legitymizacja władzy w reżimach politycznych nowoczesnych państw opiera się nie na racjonalnym programie wyborczym, ale na emocjach społecznych, które ulegają procesom symbolizacji, m.in. w mitach politycznych. Analizowani myśliciele proroczo wskazali na problem współczesnej polityki związany z kształtowaniem się procesów elekcji władzy w demokracji masowej oraz przewidzieli m.in. nowe typy zagrożeń populistycznych, jakich jesteśmy obecnie świadkami.
Stanisław Cieślak SJ należy do wąskiego grona historyków Kościoła, którzy podejmują różnorodne badania nad dziejami Towarzystwa Jezusowego w kraju i zagranicą. Szczególne miejsce w głównym nurcie jego badań zajmuje historia Prowincji Polski Południowej Towarzystwa Jezusowego oraz biografistyka. Na uznanie zasługuje fakt, że jest on autorem kilkunastu prac poświęconych osobie kardynała Adama Kozłowieckiego SJ (19112007), wydanych w językach polskim, niemieckim i włoskim. [] Publikacja Kardynał Adam Kozłowiecki SJ (19112007). Misjonarz Zambii ma znaczenie wyjątkowe jest pogłębieniem i poszerzeniem dotychczasowych badań Stanisława Cieślaka SJ nad życiem i działalnością pierwszego arcybiskupa metropolity Lusaki. Odpowiada również na rodzące się zapotrzebowanie społeczne na tego typu publikację. Dodajmy, zapotrzebowanie, które wyrasta z przekonania wielu osób i środowisk o świętości kardynała Adama Kozłowieckiego SJ. Dr hab. Michał Białkowski, prof. UMK (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu) Stanisław Cieślak SJ poświęcił kardynałowi Adamowi Kozłowieckiemu SJ wiele publikacji. Od blisko trzydziestu lat przybliża w nich postać tego wybitnego jezuity Polaka, misjonarza i Księcia Kościoła szerokiemu gronu odbiorców, zarówno w formie pisemnej, jak i poprzez liczne konferencje i wystąpienia. Z satysfakcją witamy fakt, że zgromadził teraz w jednym tomie całą swoją dotychczasową wiedzę w tym zakresie, rozproszoną wcześniej w różnych publikacjach. Uzupełnił ją o nowe informacje i skrupulatnie zebrał wszystko, co do tej pory o nim napisano. Życiorys kardynała Adama Kozłowieckiego, który dożył sędziwego wieku i jak sam żartobliwie mawiał posiadał przynajmniej cztery obywatelstwa, jest niezwykle bogaty. Książka ks. Cieślaka, choć najważniejsza wśród jego dotychczasowych publikacji, z pewnością nie wyczerpuje tematu. Z niecierpliwością czekamy na kolejne opracowania. Publikacja Kardynał Adam Kozłowiecki (19112007). Misjonarz Zambii, podobnie jak wcześniejsze publikacje i wystąpienia ks. Cieślaka, wnosi istotny wkład w popularyzację postaci Adama Kozłowieckiego. Jest to szczególnie ważne w obecnym czasie, gdy rozpoczyna się proces beatyfikacyjny kardynała. Upowszechniając wiedzę o życiu i dokonaniach Adama Kozłowieckiego, ks. Cieślak jednocześnie przyczynia się do promocji dzieła misyjnego Kościoła w Polsce i na świecie. Prof. dr hab. Marek Inglot SJ (Papieski Uniwersytet Gregoriański, Rzym)
Wczesna interwencja logopedyczna to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku.W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
Yves Saint Laurent and his designs, as captured by the greatest photographers of the 20th century
Yves Saint Laurent collaborated with some of the greatest photographers of the 20th century. For over four decades, until the closing of his fashion house in 2002, Saint Laurent and his creations were captured by cutting-edge photographers – including such legends as Richard Avedon, Irving Penn, David Bailey, Helmut Newton, William Klein, Sarah Moon, Annie Leibovitz, Paolo Roversi, and Juergen Teller – resulting in iconic pictures that helped shape his own image as well as that of his brand.
Yves Saint Laurent and Photography shines new light on the world of the genius couturier, tracing both the course of fashion and the history of 20th–century photography. This beautifully designed book features an astonishing range of imagery: breathtaking fashion photographs of subjects such as Audrey Hepburn, Catherine Deneuve, Naomi Campbell, and Kate Moss; portraits of Saint Laurent; and never-before-seen archival documents, all packaged in a luxe oversized volume.
Dla etnografów i etnografek badania terenowe są ważnym sposobem gromadzenia materiału empirycznego, bywają też głębokim doświadczeniem obcości i względności. Niektórzy, by móc wyrazić swoje przeżycia, wątpliwości i fascynacje oraz ambicje literackie, tworzyli – oprócz regularnych monografii terenowych – teksty artystyczne i pisali je „inną ręką”. Później granice między antropologią a literaturą zaczęły się zacierać. Celem książki było wyznaczenie nowego pola badawczego: literackiego pisarstwa etnograficznego. Publikacja została poświęcona analizie polskiej twórczości literacko–etnograficznej, zarówno tej dawniejszej, jak i współczesnej, oraz rozmowom z jej twórcami i twórczyniami: Ireną Borowik, Antonim Krohem, Andrzejem Dybczakiem, Ludwiką Włodek, Michałem Garapichem, Agatą Maksimowską, Michałem Rauszerem, Izabelą Wagner, Kacprem Pobłockim, Agnieszką Pajączkowską, a także Vincentem Crapanzanem. Publikacja Grażyny Kubicy zainteresuje czytelniczki i czytelników, którym bliskie są rozważania o naturze poznania, którzy podążają za nowymi sposobami myślenia o antropologii, wiedzy, praktyce badawczej oraz usytuowaniu badacza i badaczki w nauce i w dynamicznym świecie. To książka mówiąca o „dwuręczności” jako naturalnej predyspozycji wynikającej zarówno z potrzeby opowiedzenia o wydarzeniach, doświadczeniach, afektach i przeżyciach, niemieszczących się w formalnie skrojonych tekstach naukowych, jak i z chęci wynalezienia nowej formuły komunikacji w złożonych obiegach wiedzy humanistycznej i społecznej. Z recenzji dr hab. Katarzyny Majbrody, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego Grażyna Kubica, profesorka nauk społecznych, pracuje w Zakładzie Antropologii Społecznej Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zajmuje się historią antropologii, socjologią i antropologią historyczną, pamięcią społeczną, problematyką genderową, herstorią, pisarstwem literacko-etnograficznym i antropologią wizualną. Prowadzi także badania terenowe i archiwalne na swoim rodzinnym Śląsku Cieszyńskim. Jest autorką książek: Luteranie na Śląsku Cieszyńskim (1996); Siostry Malinowskiego, czyli kobiety nowoczesne na początku XX wieku (2006); Śląskość i protestantyzm (2011), Maria Czaplicka: płeć, szamanizm, rasa (2015, angielskie wydanie w University of Nebraska Press, 2020); Das „Männerlager” im Frauen-KZ Ravensbrück, sowie Lagerbriefe und die Biografie des Häftlings Janek Błaszczyk (współautorstwo, 2021). Opracowała Dziennik w ścisłym znaczeniu tego wyrazu Bronisława Malinowskiego (2002) i współredagowała kilka tomów, ostatnio – Bronisław Malinowski and His Legacy in Contemporary Social Sciences and Humanities (Routledge 2024). Wydała też wiele innych tekstów naukowych i literackich, przygotowała kilka wystaw fotograficznych i brała udział w kręceniu filmów kobiecej historii mówionej. Jest członkinią Prezydium Komitetu Socjologii PAN oraz zespołu redakcyjnego pisma „Kultura i Społeczeństwo”. Została uhonorowana m.in. Nagrodą Literacką im. Narcyzy Żmichowskiej, Nagrodą Klio za książkę historyczną oraz Nagrodą im. Kazimierza Dobrowolskiego za książkę socjologiczną.
Źródła do dziejów wychowania patriotycznego Polaków w XX wieku to pięciotomowy zbiór różnorodnych tekstów, które łączy głębokie przekonanie ich autorów o zasadności wychowania patriotycznego oraz o potrzebie doskonalenia postaw współczesnych Polaków wobec suwerenności własnej ojczyzny. Są wśród nich artykuły, przedmowy, przemówienia, odczyty, listy, wiersze, ulotki, pocztówki – tworzone przez przedstawicieli różnych grup i środowisk, zarówno osoby świeckie, jak i duchowne. Część tekstów podpisana jest – niejednokrotnie bardzo znanymi – nazwiskami, inne opatrzone zostały pseudonimami czy wydane anonimowo. Zestawione razem umożliwiają prześledzenie procesu postrzegania związków między szeroko pojmowaną edukacją, inspirującą ją patriotyczną myślą pedagogiczną a dobrem narodu i ojczyzny. Pierwszy tom obejmuje lata 1901–1918, a więc okres bezpośrednio poprzedzający odzyskanie przez Polskę niepodległości. Materiał źródłowy zaprezentowano w następujących blokach tematycznych: • Idea miłości ojczyzny • W krwawej i bezkrwawej walce o Polskę • Patriotyzm w przestrzeni komunikacji społecznej i mediów • Wiersze patriotyczne z lat 1901–1918 • Piękno mowy ojczystej • Wychowanie patriotyczne – wychowanie narodowe
Złoty standard w terapii traumy i żałoby u dzieci i młodzieży Traumatyczne przeżycia mogą uwięzić dziecko w lęku i bezsilności na wiele lat. Terapia poznawczo-behawioralna skoncentrowana na traumie (TF-CBT) to sprawdzona metoda, która pozwala wspierać młodych pacjentów – ofiary przemocy, wypadków czy straty – w drodze od bólu ku odporności, przywracając im poczucie sprawczości i bezpieczeństwa. Autorzy prowadzą terapeutę przez cały proces: diagnozę zgodną z DSM-5, stabilizację i rozwój kluczowych umiejętności, tworzenie narracji, poznawcze przetwarzanie traumy oraz opracowanie planu bezpieczeństwa na przyszłość. W książce przedstawiono szczegółowy, oparty na dowodach klinicznych protokół. Dziewięć modułów dotyczących traumy oraz cztery poświęcone żałobie można łączyć i dostosowywać do zróżnicowanych potrzeb rodzin. Nowe wydanie zawiera obszerne sekcje poświęcone terapii grupowej oraz strategiom pracy z dziećmi o nasilonych trudnościach w zakresie regulacji emocji i zachowania. Liczne przykłady, gotowe skrypty sesji i materiały online ułatwią płynne wdrożenie modelu w praktyce terapeutycznej. Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży to ceniony podręcznik łączący skuteczność potwierdzoną w badaniach klinicznych z wrażliwością na emocje dziecka. Wspaniały podręcznik wraca w nowej odsłonie. TF-CBT to rekomendowana, krótkoterminowa metoda leczenia dzieci i młodzieży po doświadczeniach traumatycznych i stratach. Publikacja jest konkretnym, praktycznym przewodnikiem z opisami przypadków i ćwiczeniami: obejmuje ekspozycję i pracę poznawczą, trening regulacji emocji i napięcia oraz moduły umiejętności wychowawczych dla rodziców. Niezbędne narzędzie dla klinicystów wspierających młodych pacjentów. Magdalena Skotnicka-Chaberek, wiceprzewodnicząca zarządu Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży to wyjątkowy przewodnik, który nie tylko uwrażliwia na wpływ traumy na psychikę dziecka, lecz także oferuje konkretne wskazówki, jak wspierać dzieci, młodzież i ich rodziny w wychodzeniu z dezadaptacyjnych mechanizmów potraumatycznych. Choć opiera się na paradygmacie poznawczo-behawioralnym, autorzy przedstawiają swój program w sposób otwarty i integracyjny – tak, by mógł inspirować terapeutów różnych orientacji teoretycznych w pracy z dziećmi i rodzinami dotkniętymi doświadczeniem traumy. lek. Bartłomiej Taurogiński, psychiatra dzieci i młodzieży, psychoterapeuta, Pracownia Psychologii i Psychoterapii Systemowej UJ CM Judith A. Cohen, MD – profesorka psychiatrii w Drexel University College of Medicine oraz dyrektorka medyczna Center for Traumatic Stress in Children and Adolescents. Od ponad trzech dekad prowadzi badania nad diagnozą i leczeniem następstw traumy u dzieci. Jest współtwórczynią TF-CBT i główną autorką wytycznych AACAP i ISTSS dotyczących leczenia PTSD u dzieci. Anthony P. Mannarino, PhD– psycholog kliniczny, dyrektor Center for Traumatic Stress in Children and Adolescents oraz profesor psychiatrii w Drexel University College of Medicine. Od lat osiemdziesiątych XX wieku bada PTSD u dzieci i ich rodzin, jest współtwórcą TF-CBT. Kierował sekcją Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego zajmującego się problemem przemocy wobec dzieci. Esther Deblinger, PhD– profesorka psychiatrii na Rowan-Virtua School of Osteopathic Medicine i współdyrektorka CARES Institute. Bada skutki przemocy wobec dzieci i interwencje terapeutyczne. Jest współtwórczynią oraz popularyzatorką TF-CBT, autorką licznych publikacji naukowych i materiałów edukacyjnych.
Terapia na macieRegularna praktyka jogi nie tylko uelastycznia ciało i pogłębia oddech, ale też wpływa na poziom koncentracji oraz umiejętność przyswajania wiedzy. Louise Goldberg, nauczycielka jogi oraz pedagożka, wyjaśnia, w jaki sposób włączać praktykę asan do pracy z dziećmi w spektrum autyzmu, z ADHD czy zaburzeniami emocjonalno-behawioralnymi. Autorka uczy podstawowych technik samoregulacji, przedstawia sekwencje pozycji, które zarówno energetyzują, jak i uspokajają oraz zwiększają świadomość ciała. Pokazuje, jak odpowiednio zorganizować zajęcia dla najmłodszych oraz utrzymać ich uwagę, wykorzystując podczas lekcji gry i zabawy. Liczne zdjęcia i ilustracje przedstawiające poszczególne asany opatrzone zostały instrukcjami sformułowanymi w przyjazny dla dzieci sposób. Do ćwiczeń dołączono wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć oraz radzenia sobie z trudnymi zachowaniami. Joga w terapii dzieci autystycznych, z ADHD i szczególnymi potrzebami edukacyjnymi może być wsparciem dla rodziców i nauczycieli w procesie edukacji oraz terapeutów poszukujących nowych metod pracy. To świetna książka do wykorzystania w szkole, domu, czy podczas terapii w ośrodku. Autorka pokazuje w jaki sposób można wykorzystać jogę jako narzędzie wspierające dzieci ze spektrum autyzmu i innymi specjalnymi potrzebami. Krok po kroku wprowadza w zasady i podaje wskazówki jak zorganizować zajęcia, nawet jeśli mamy bardzo ograniczony czas i miejsce na ćwiczenia. Zawiera mnóstwo praktycznych technik i ćwiczeń, które pomagają poprawić koncentrację, koordynację, umiejętności społeczne i emocjonalne, a także wzmacniające poczucie własnej wartości. Joanna Grochowska, Fundacja SYNAPSIS Louise Goldberg od ponad 35 lat pracuje jako nauczycielka jogi i pedagożka. Jest dyrektorką centrum jogi w Deerfield Beach na Florydzie oraz licencjonowaną masażystką. Prowadzi szkolenia z zakresu kreatywnej relaksacji dla dzieci skierowane do pedagogów, terapeutów i rodziców. Organizuje wyjazdy jogiczne i medytacyjne na Florydzie i w Europie. Jest współautorką programu S.T.O.P. and Relax, Your Special Needs Yoga Toolbox (2006).
"W życiu każdego zuchmistrza przychodzi taki moment, że musi zaplanować najbliższe zajęcia. Na przykład, gdy ślęczy w sierpniowe popołudnie nad śródrocznym planem pracy, dwa dni po oddaniu planu kolonijnego lub w noc poprzedzającą dzień zbiórki, kiedy pluje sobie w brodę, że szczegółowe rozpisanie zbiórek dotyczyło tylko pierwszych trzech cykli. Bywa i tak, że zuchy skorzystają ze skrywanych supermocy i zdecydowanie szybciej wykonają wszystkie zaplanowane czynności. W takich chwilach kreatywność i umiejętności improwizacji proszą o wsparcie. W takich chwilach ""101 zuchowych gier i zabaw"" staje się pozycją niezastąpionąGry, zabawy i ćwiczenia to jedne z 10 form pracy zuchowej, które stanowią lwią część zuchowych aktywności. Pozwalają rozwinąć zdolności psychofizyczne oraz kształtują kompetencje społeczne, takie jak umiejętność współdziałania, zdrowa rywalizacja, przyjmowanie przegranej oraz czerpanie radości z czasu spędzonego w grupie. Pozwalają też wyładowywać emocje i pokłady energii, które w dziecięcych duszach i ciałach gromadzą się niemal z prędkością światła.Internetowe Pismo Azymut powstało, aby instruktorzy - zwłaszcza drużynowi - dzielili się swoimi doświadczeniami i pomysłami. Niniejsza publikacja zbiera przedstawione przez 12 autorów Pisma propozycje, wzbogacając je o ponad 30 nowych gier. Zostały one starannie opisane, posegregowane i opatrzone symbolami wskazującymi na ich typ, co pozwala określić, czy dana gra odpowiada naszym wymaganiom. Proponowane aktywności można bez problemu dopasować do swojej obrzędowości, a przejrzyste oznaczenie i funkcjonalny spis treści pozwalają na błyskawiczne odnalezienie gry pasującej do danej sytuacji.To zbiór dobry na każdą okazję!hm. Maciej Sadowski**Seria powstała we współpracy dwóch bliskich sobie harcerskich środowisk publicystycznych. Łączy je pragnienie utrzymania właściwego kierunku. Jakobstaf, prosty w formie, lecz genialny w zamyśle, był w rękach żeglarza jak klucz do nieba - laską, która odmierzała wysokość gwiazd nad horyzontem i wskazywała drogę przez niezmierzoną pustkę morza. Azymut to przecież wyznaczony kierunek, wskazujący, gdzie iść, nawet gdy wszystko wokół jest niepewne. Oba są symbolem ludzkiej potrzeby odnalezienia się w przestrzeni, a w naszym przypadku odzwierciedlają pragnienie nadawania kierunku naszej harcerskiej pracy. Wszakże każdy świadomy wychowawca powinien wiedzieć, dokąd zmierza."
"Wydawnictwo ZHR i Jakobstaf prezentują nowe wydania najważniejszych książek zuchowych, napisanych przez Aleksandra Kamińskiego. Poddaliśmy je nowej redakcji (niezawodna Katarzyna Onderka!), zachowując jednocześnie fenomenalne, oryginalne ilustracje Władysława Czarneckiego. Szatę graficzną i okładki opracował Dariusz Grochal. Wszystko pięknie wydane w twardych oprawach.Trylogia zuchowa, napisana niemal wiek temu, zdefiniowała wychowanie najmłodszych uczestników ruchu harcerskiego w sposób kompletny i nadal inspiruje kolejne pokolenia wychowawców.Ze wstępu: Krąg Rady to w zamiarze Kamyka zbiór "gawęd o zuchowaniu", czym oczywiście jest, jednak jego wartość i znaczenie są dużo szersze. Kamiński w naprawdę wyjątkowo głęboki sposób definiuje tutaj profil harcerskiej pracy wychowawczej, pokazuje i wyjaśnia, co to znaczy być instruktorem, wychowawcą, harcerzem. Każdy kandydat na instruktora, nie tylko zuchmistrz, powinien się z tymi refleksjami zapoznać, a później jako instruktor wracać do nich wielokrotnie.Ze wstępu Autora: Kursy zuchowe są krótkie (bardzo słusznie!). Są one poza tym nastawione na praktyczność (całkowicie słusznie!). Nie ma więc czasu na kursie samym omówić szerzej tych ważnych i licznych tematów, które dotyczą zuchowania od strony teoretycznej. Skoro nie można tego zrobić na kursach - trzeba lukę uzupełniać poza kursami. "Lekturą pomocniczą" - jak by to określił nauczyciel. Niechże ta "lektura pomocnicza" lekką Wam będzie! I niech - broń Boże - nie podsunie szpetnej myśli, że zastąpić potrafi żywy kurs i żywą, własnym mózgiem, sercem i rękoma poprowadzoną gromadę. Kto tak pomyśli - niech raczej Krąg Rady ciśnie w ogień."
"Wydawnictwo ZHR i Jakobstaf prezentują nowe wydania najważniejszych książek zuchowych, napisanych przez Aleksandra Kamińskiego. Poddaliśmy je nowej redakcji (niezawodna Katarzyna Onderka!), zachowując jednocześnie fenomenalne, oryginalne ilustracje Władysława Czarneckiego. Szatę graficzną i okładki opracował Dariusz Grochal. Wszystko pięknie wydane w twardych oprawach.Trylogia zuchowa, napisana niemal wiek temu, zdefiniowała wychowanie najmłodszych uczestników ruchu harcerskiego w sposób kompletny i nadal inspiruje kolejne pokolenia wychowawców.Ze wstępu: Książka wodza zuchów to drugi tom trylogii zuchowej Aleksandra Kamińskiego i jak sugeruje tytuł, ma być dla drużynowego nieustającą pomocą w pracy z zuchami. Tej książki nie czyta się raz, ale korzysta z niej bez przerwy, zagląda do niej, wraca, wertujeUważny Czytelnik znajdzie tu wszystko, czego od strony praktycznej potrzebuje dobry wódz gromady: opis systemu gwiazdek, sprawności zuchowych, mnóstwo gier, propozycji zabaw, piosenek i praktycznych porad. Kamiński opisuje też, jak poprowadzić z zuchami wycieczkę, zimowisko i wreszcie - kolonię zuchową. Co najważniejsze dla instruktora - dla każdego z elementów pracy zuchowej znajdziemy tu mądre uzasadnienie i tło wychowawcze. Zatem nie tylko dowiemy się, jak poprowadzić ciekawą, wciągającą zuchów grę - ale przeczytamy także, po co to mamy robić i jak to wpłynie na rozwój naszych wychowanków. To jest największa wartość tej księgi, bo pomaga kształtować świadomych wychowawców."
KSIĄŻKA W JĘZYKU ANGIELSKIM.To wyjątkowe wydanie z serii "Masterpieces of Art", autorstwa Michael Kerrigan, zabiera czytelnika w fascynującą podróż po twórczości jednego z najoryginalniejszych artystów - William Blake (17571827). Jego prace łączą w sobie mistycyzm, poetycką wizję i dramatyczne obrazy, które - choć powstały w epoce romantyzmu - swym charakterem i formą wyprzedzają czasy i wpływają na literaturę gotycką.Publikacja liczy 128 stron pełnych barwnych ilustracji i reprodukcji dzieł Blaka, a wprowadzenie autora pozwala zrozumieć kontekst filozoficzny, społeczne i artystyczne tło jego pracy.W twardej oprawie, ze starannie dobranym materiałem graficznym, książka stanowi zarówno wartościowe źródło wiedzy, jak i elegancki albumprezent dla miłośników sztuki, designu i historii kultury. Rich and delicate, ethereal and muscular, the art of William Blake is as fascinating as the philosophies threading through his poetry and prophetic works. Presented here in this magnificent new collection, his vivid paintings and gently weaving illustrations are imprinted in the consciousness of Romantic art, but their impact on Gothic literature remains as strong and quixotic as the artist himself.
KSIĄŻKA W JĘZYKU ANGIELSKIM.Wyjątkowy album autorstwa Joseph Simas poświęcony jednemu z najwybitniejszych ilustratorów ery wiktoriańskiej - Arthur Rackham. Publikacja w twardej oprawie, licząca 128 stron pełnych barwnych reprodukcji prac artysty oraz wnikliwych tekstów o jego inspiracjach i technice, zabiera czytelnika w podróż przez świat baśni, legend i klasycznych opowieści, które Rackham ilustrował z niezwykłą finezją. Jego kreska, pełna humoru i subtelnych detali, wywarła ogromny wpływ na ilustrację książkową i komiksową XX wieku. Album stanowi znakomity wybór zarówno dla kolekcjonerów sztuki, jak i miłośników ilustracji - elegancka oprawa i staranny dobór materiałów czynią z niego nie tylko źródło inspiracji, ale i piękny obiekt dekoracyjny. Arthur Rackham was a Victorian born illustrator and artist who influenced much of the book and commercial illustration of the first half of the 20th Century. The impish detail of his hundreds of drawings brought humour and dark detail to the fairy stories and classic tales which were popular at the time, from Washington Irving to the Brothers Grimm, Peter Pan to his exquisite work on the Alice in Wonderland. His water-colour work, and the graceful power of his ink and line work influenced the Golden Age illustrators of the 1920s, through to the pulps of Weird Tales, and the comic books of today. Arthur Rackham: Masterpieces of Art is a celebration of this industrious and lively artist.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?