Trzy dogmaty zarządzania
Każda firma, instytucja i organizacja ma własną kulturę pracy, która stanowi wypadkową rynkowych doświadczeń, specyfiki branży, a nawet charakteru założycieli, właścicieli oraz kadry menedżerskiej. Jeśli chodzi o zarządzanie personelem, sposób prowadzenia działań marketingowych czy też organizację działu sprzedaży, nie ma ścisłych dogmatów, których wszystkie podmioty gospodarcze powinny ściśle się trzymać. Jednak istnieją też takie obszary związane z zarządzaniem, w których nie może być odstępstw od przyjętych modeli referencyjnych. To jakość, bezpieczeństwo i ryzyko.
Niniejsza książka kompleksowo - od strony teoretycznej oraz praktycznej - porusza zagadnienia związane z zarządzaniem jakością, bezpieczeństwem i ryzykiem. Autorzy przyjęli założenie, że omawiane tu systemy zarządzania są najbardziej dojrzałymi rozwiązaniami, a ich zastosowanie może przynieść korzystne rezultaty (z uwagi na holistyczny charakter proponowanych działań). Podstawowym celem opracowania jest ukazanie zasad, modeli, procesów i narzędzi systemowego zarządzania jakością, bezpieczeństwem i ryzykiem we współczesnych organizacjach.
Marek Bugdol - profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierownik Zakładu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, członek Komitetu Polskiej Nagrody Jakości. Autor jedenastu książek i ponad 180 artykułów oraz opublikowanych referatów. Doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania systemów jakości i koncepcji TQM zdobywał w przemyśle, a także w administracji publicznej. Jest również menedżerem jakości.
Piotr Jedynak - doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu. Wicedyrektor Instytutu Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierownik Zakładu Znormalizowanych Systemów Zarządzania w tymże instytucie. Audytor certyfikujący znormalizowane systemy zarządzania. Autor licznych publikacji w zakresie funkcjonowania systemów zarządzania oraz zarządzania ryzykiem, a także wielu projektów i ekspertyz dotyczących praktyki zarządzania organizacjami.
Przyszedłem na pokaz do Morskiego Świata, żeby oderwać się od myślenia o pracy, a trafiłem na szkolenie z zarządzania - dziwił się Kevin.
Może to zabrzmi dziwnie - powiedział Dave - ale właśnie o to chodzi w pracy z orkami.
Aktywuj walenia, by pozbyć się lenia!
Czuj się w biznesie jak orka w wodzie!
Whale done! - relacje, w których wszyscy mają rację!
Czym różni się zarządzanie ludźmi i tworzenie relacji od trenowania olbrzymich orek? Tym, że ludzie niechętnie skaczą, gdy gra toczy się o rybę. To wszystko. Sekretną receptą na sukces w tych obu procesach są trzy niezbędne kroki:
zbudowanie zaufania,
podkreślenie pozytywów,
przekierowanie energii, gdy pojawiają się błędy.
Orki są jak ludzie, tylko trochę milsze. Sprawdź, jak i Ty możesz poprawić jakość swoich relacji dzięki wiedzy, przekazanej przez trenerów ssaków wodnych i jednego z najbardziej wnikliwych oraz wpływowych autorów w dzisiejszym świecie biznesu.
Dr Ken Blanchard jest przewodniczącym zarządu Ken Blanchard Companies Inc. oraz autorem wielu książek, w tym międzynarodowego hitu Jednominutowy menedżer (Onepress, 2007). Według "New York Timesa" to właśnie jego książki z zakresu zarządzania sprzedają się najlepiej.
Thad Lacinak to wiceprezes i dyrektor ds. szkolenia zwierząt w Busch Entertainment Corporation. Ma dwadzieścia osiem lat doświadczenia w szkoleniu ssaków morskich.
Chuck Tompkins jest wiceprezesem oraz opiekunem zwierząt w SeaWorld w Orlando na Florydzie i ma ponad ćwierć wieku doświadczenia w pracy z orkami. Jim Ballard jest pedagogiem, trenerem i pisarzem.
Kiedy ostatnio zrobiłeś coś po raz pierwszy?
Posyłamy nasze dzieci do szkoły i z obsesją obserwujemy ich oceny, zachowania oraz umiejętność dopasowania się do otoczenia.
Szukamy nowego pracownika i mamy nadzieję znaleźć kogoś, kto ma ogromne doświadczenie, skończył najlepszą uczelnię i wie, jak unikać porażek. Chcemy w coś zainwestować i szukamy firmy, która miała świetne wyniki w zeszłym kwartale, nie zastanawiając się nad tym, jakie są jej plany na przyszłość. Dlaczego więc dziwimy się, gdy wszystko się psuje?
Nasza gospodarka nie jest statyczna, lecz my zachowujemy się, jakby tak było. Twoja pozycja w świecie zależy od tego, jak bardzo jesteś skłonny do prowokowania i inicjowania, a także od tego, jaką naukę wyniosłeś z wydarzeń, które sam wywołałeś. W świecie, który wciąż się zmienia, kluczowe znaczenie ma Twoja umiejętność wyciągania wniosków.
Potrząśnij pudełkiem. Mała książka dla wielkich ludzi to manifest, który mówi o rzeczy rzadko spotykanej, a jednocześnie wyjątkowo cennej. Ta książka zmusza Cię do tego, żebyś przestał czekać na mapę i sam zabrał się za jej kreślenie. Wiesz, jak to się robi, robiłeś to już wcześniej, ale gdzieś po drodze ktoś przekonał Cię, żebyś sobie odpuścił.
Potrzebujemy Twoich pomysłów, marzeń i Twojego udziału.
Pospiesz się.
Sprzedawca w dążeniu do ideału
Dlaczego każdy dobry handlowiec powinien nadal podnosić kwalifikacje? Jeśli nie dla własnej satysfakcji, to może po prostu dla pieniędzy? Oto kilka faktów z praktyki działu handlowego.
Słabi handlowcy szybko rezygnują lub są zwalniani z pracy.
Dobrzy handlowcy zarabiają przeciętnie.
Bardzo dobrzy handlowcy zarabiają dobrze.
Świetni handlowcy zarabiają bardzo dobrze.
Wybitni handlowcy… nie mają żadnych limitów wynagrodzeń!
Arkadiusz Bednarski zaprasza Ciebie, świetnego sprzedawcę, na wspólną wędrówkę, której celem jest wyższy poziom handlowania. Razem rozważycie, dlaczego tak trudno zaplanować i zrealizować postawione sobie cele. Zastanowicie się, co jest bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie — sprzedaż etyczna czy nieetyczna? Autor podpowie, jak mądrze wywierać wpływ na ludzi, by w efekcie podejmowali decyzje, które będą dobre dla obu stron. Zwróci Twoją uwagę na siłę płynącą z umiejętnego zadawania pytań i wyposaży w najskuteczniejszy ich zestaw, dzięki któremu zdobędziesz nawet najtrudniejszego klienta i staniesz się prawdziwym arcymistrzem sprzedaży!
Arkadiusz Bednarski - jeden z najbardziej znanych polskich trenerów, coachów i mentorów. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju osobistego i sprzedaży. Ze sprzedażą związany od 1994 roku. W trakcie swojej kariery zawodowej pracował jako sprzedawca, menedżer i członek zarządu. Autor dziewięciu książek, w tym bestsellera Mistrz sprzedaży (Onepress, 2009). Ogromna popularność tej książki zdecydowała o przygotowaniu kolejnego wydania, które ukazało się w styczniu 2012 roku.
Niech spadnie na Ciebie deszcz pieniędzy!
Nowe technologie i zmieniające się style komunikacji odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu zawodowym. Jedno tylko się nie zmienia — sprzedaż to ciągle kwestia umiejętnie poprowadzonej rozmowy. To właśnie w takich dialogach rodzą się nowe okazje sprzedażowe, zawierane są intratne transakcje i tworzą się długofalowe relacje.
Metodyka RAIN pomogła dziesiątkom tysięcy osób nauczyć się prowadzenia skutecznych rozmów sprzedażowych. Dzięki niej także Ty rozwiniesz odpowiednie podejście psychologiczne, zdobędziesz umiejętności i wiedzę oraz skokowo poprawisz wyniki. Nauczysz się budować bliską relację i zaufanie już przy pierwszym kontakcie oraz stosować niezawodne zasady wywierania wpływu w sprzedaży. Jeśli wdrożysz w życie jedynie połowę pomysłów zawartych w tej książce, nigdy więcej nie będziesz mieć problemów ze sprzedażą. Zacznij już teraz płynnie przechodzić od powitania do finalizowania transakcji z kolejnymi klientami!
Rapport (porozumienie)
Aspirations and Afflictions (aspiracje i doświadczenie)
Impact (oddziaływanie)
New Reality (nowa rzeczywistość)
Książka zawiera darmowe materiały internetowe, wspomagające proces sprzedaży metodą RAIN!
Steve Jobs (1955 – 2011), współzałożyciel Apple’a, wywarł olbrzymi wpływ na wielu ludzi, a jego życie otoczone jest aurą mitu. Jednak Jobs, postać dziś już niemal legendarna, nie osiągnął swojego sukcesu w pojedynkę - w dużej mierze zawdzięczał go współpracy z projektantami, inżynierami i myślicielami. Zen Steve’a Jobsa to historia znajomości tytułowego bohatera z jedną z takich osób - Kobunem Chino Otogawą.
...I miałbym wtedy czas, którego mi brak, By pędzić swój w synagodze byt, Przy wschodniej ścianie mieć stałe miejsce w niej I komentować tam co dzień Talmudu treść, Jak każdy dobry Żyd, Bo czy można słodziej żyć i lżej? ""Gdybym był bogaty"", Sheldon Harnick, Jerry Bock Partia Tewjego z musicalu ""Skrzypek na dachu"" Most pomiędzy abstrakcją i pragmatyką - tym, co religijne i świeckie, tradycyjne i nowoczesne Budowanie dostatku Ograniczenia, którym podlega bogactwo Posiadać versus mieć Cedaka jako biznes Ekologia i sprawiedliwość Życie w świecie materialnym Pieniądze po śmierci Byłem biedny i byłem bogaty. Uwierzcie mi, lepiej jest być bogatym! porzekadło w języku jidysz Tradycja żydowska na całym świecie kojarzona jest z koszerną kuchnią, szabatem oraz wagą, jaką przedstawiciele tego narodu przywiązują do możliwości wzbogacenia się. Sam zapewne także spotkałeś się z podobizną starego Żyda, który liczy złote monety - talizmanem mającym przyciągać dostatek. Karykaturalnie przedstawiony wielki nos pomaga mu zwęszyć dobry interes. Nawet jeśli to tylko przypuszczenia, to przecież... powietrze jest za darmo! Kramarz Jechiel leży w agonii i pyta ledwo słyszalnym głosem: Małko, moja żono, jesteś przy mnie? Jestem, mężu. Dwojro, moja córko, jesteś przy mnie? Jestem ojcze. Jojlik, mój synu, jesteś przy mnie? Jestem, ojcze. Binem, mój synu, jesteś przy mnie? Jestem, ojcze. Chajko, moja córko, jesteś przy mnie? Jestem, ojcze. Konający zrywa się i wykrzykuje ostatkiem sił: A kto siedzi w sklepie?!!! Ta mądra książka nie jest zbiorem zabawnych anegdot. Zmusza nas do głębszego i wynikającego z przesłanek etycznych spojrzenia na działania w dziedzinie ekonomii, w tym na różne formy wymiany i wzajemności - począwszy od tego, jak wydajemy pieniądze, a skończywszy na ludzkiej odpowiedzialności za zachowanie globalnego systemu ekologicznego. W oparciu o żydowskie nauki moralne, tradycję mistyczną i opowieści o chasydzkich mistrzach autor rozważa szeroki zakres zagadnień, w tym kwestie pożyczek i kontraktów handlowych, praktyki dawania oraz granice materialnego świata. Kabalistyczne nauki nie tylko uzupełnią Twoją wiedzę na temat świata pieniędzy, ale poprowadzą Cię ku samoświadomości i poznaniu, czego naprawdę pragniesz. Dowiesz się także, w jaki sposób możesz to zdobyć. Rabin Nilton Bonder urodził się w Brazylii. Ukończył Żydowskie Seminarium Teologiczne (Jewish Theological Seminary) w Nowym Jorku. Jest autorem takich pozycji, jak Yiddishe Kop: Creative Problem Solving in Jewish Learning, Lore and Humor; The Kabbalah of Food i The Kabbalah of Envy.
Wykorzystaj pełen potencjał swojego biznesu/firmy/spółki
Masz dobry myśl na rozwój indywidualnej firmie? Stworzyłeś znakomity w każdym calu model biznesowy? Posiadasz perfekcyjną koncepcję działań? To świetnie. A właśnie przestań traktować te plany jak personalne dziecko. Pozwól im edytować się w zgodzie z błyskawicznie ewoluującą sytuacją rynkową. Dzięki temu przestaniesz myśleć wąskotorowo i realizować niewolniczo kolejne punkty programu, a zaczniesz dostrzegać nowe perspektywy i pozaplanowe sposobności. Gdyby twórcy takich korporacji, jak Google, PayPal albo Starbucks, trzymali się własnego pierwotnego biznesplanu, całkiem możliwe, że nigdy byśmy o nich nie usłyszeli. Mówiąc krótko - otwórz się na zamiar B.
Weź do ręki tę nowatorską książkę i odważ się zdiagnozować kwestie własnego modelu biznesowego, a potem wprowadź do niego niezbędne poprawki. Innymi słowy, skieruj korporację na nowy poradnik! Skoncentruj się na pięciu elementach warunkujących rentowność każdego biznesu/firmy/spółki/korporacji/spółki, czyli modelach: zysków, marży netto, operacyjnym, kapitału obrotowego , a dodatkowo inwestycyjnym, i zredukuj ryzyko niepowodzenia do minimum. Pamiętaj, że połowiczny sukces, czyli znalezienie sposobu na biznes, który przynosi korzyści, niemniej jednak nie pozwala wykorzystać całego Twojego potencjału, jest równie problematyczny, jak całkowita klapa.
Tworzenie skutecznego modelu biznesowego.
Testowanie planu A dla warunków polowych.
Sztuka budowy modelu dochodów.
Model marży brutto i ustalanie cen.
Definicja kosztów operacyjnych.
Pomiar wartości kapitału obrotowego.
Lekcje wyniesione ze studiów przypadku.
John Mullins prowadzi badania naukowe , oprócz tego zajęcia z przedsiębiorczości i tematyki venture capital w London Business School oraz dodatkowo na warsztatach regularnie odbywających się na czterech kontynentach. Ma za sobą wiedzę praktyczną budowania trzech korporacji/działalności jednoosobowych/przedsiębiorstw. Jest też autorem książki na temat techniki kompleksowej oceny okazji biznesowych. Artykuły jego autorstwa non stop ukazują się w prasie branżowej, zaś on sam w większości gości w licznych programach radiowych i telewizyjnych, traktujących o przedsiębiorczości czy inwestycjach podwyższonego ryzyka.
Randy Komisar pomaga wyprodukować i kształtować spółki "jutra", należące do grona tych najbardziej wizjonerskich. Jest autorem bestsellera The Monk and the Riddle , ponadto niezliczonych publikacji prasowych na zagadnienie przedsiębiorczości i innowacji. Jako profesor konsultant prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Stanforda. Zazwyczaj także występuje — globalnie — w roli prelegenta w trakcie wykładów poświęconych tematyce przedsiębiorczości.
70 konkretnych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań
Moją intencją w czasie pisania tej książki było wydobywanie piękna coachingu spod masy nieporozumień, uogólnień, przekłamań i osądów.
Czym jest i czym nie jest coaching?
Coaching funkcjonuje w biznesie od lat 70. XX wieku, a jednak wciąż jest dziedziną nową. Na tyle nową, że nawet definicyjnie samo pojęcie i związane z nim słownictwo nie są do końca uporządkowane. Istniejące sprzeczności wynikają najprawdopodobniej z niewystarczająco sprecyzowanej wiedzy na ten temat oraz braku skrystalizowanych zasad, norm i reguł, które określałyby granice zainteresowań tej dziedziny. Kłopot polega na tym, że "pojemność" coachingu rozrosła się do gigantycznych rozmiarów — niestety, można w nim dziś znaleźć właściwie wszystko, co wiąże się z usługami mającymi wspierać rozwój zawodowy.
Książka, którą trzymasz w dłoni, nie jest nastawiona na to, by nauczyć kogokolwiek coachingu. Autor skupia się w niej przede wszystkim na płaszczyźnie sensu, nie zaś celu. Demaskuje fałszywe i szkodliwe twierdzenia, z którymi spotykają się czasami przyszli klienci - jak to, że coaching usunie wszystkie problemy, że nadaje się na każdą okazję, że jest dla każdego, że każdy może zostać coachem. Przedstawia temat również z perspektywy kandydata do tego zawodu, udowadniając, że droga do mistrzostwa nie jest prosta, jednak bycie coachem może przynosić wiele satysfakcji.
Mit czy nie mit?
Czy coaching to "taka terapia", tyle że w ramach firmy?
Czy coach jest tym, który musi wszystko wiedzieć?
Czy tylko psycholog może być dobrym coachem?
Czy hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu?
Czy w coachingu wszystkie chwyty są dozwolone?
Czy coaching kiedyś przeminie?
Tak czy nie? Przeczytaj, sprawdź i przekonaj się sam!
Piotr Pilipczuk - jeden z pionierów coachingu w Polsce. Reprezentuje nurt coachingu systemowego, holistycznego. Jest certyfikowanym trenerem ICC, najstarszej w Polsce międzynarodowej szkoły coachingu ( ukończyło ją wielu coachów znanych i aktywnych w biznesie oraz nauce). Wraz z Anną Ratajczyk zainicjował powstanie pierwszej na świecie Izby Coachingu. Uczeń i współpracownik wybitnych trenerów, Josepha O’Connora i Andrei Lages-O’Connor (założycieli International Coaching Community).
Szkoła Cialdiniego
Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje
Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i… włącz je w swój naturalny repertuar zachowań.
Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i… subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi.
Zostań najbardziej wpływowym człowiekiem roku!
Dr Robert Cialdini jest obecnie najczęściej cytowanym żyjącym psychologiem społecznym, specjalizującym się w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji.
Amerykański "Harvard Business Review" w uznaniu wielkiego znaczenia przełomowych prac dr. Cialdiniego umieścił je na liście "Breakthrough Ideas for Today’s Business Agenda".
Psychologia na Twoich usługach
Chcesz nakłonić kogoś do trwałej zmiany poglądów?
Chcesz zbudować silne relacje zawodowe i osobiste?
Chcesz wpłynąć na czyjeś postępowanie i podejmowane decyzje?
Chcesz przekonać ludzi, że Twoja oferta jest wyjątkowa i niepowtarzalna?
Chcesz dowiedzieć się, jak być lubianym, cenionym i podziwianym?
Chcesz nauczyć się negocjować, by osiągać więcej, niż początkowo zakładałeś?
Chcesz wiedzieć, jak już nigdy nie dać się nabić w butelkę?
Robert Cialdini jest prawdziwym geniuszem. W tym stwierdzeniu nie ma ani odrobiny przesady. Każdy, kto kiedykolwiek zetknął się z praktycznym zastosowaniem psychologii Cialdiniego, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, w jak dużym stopniu możemy oddziaływać na innych ludzi każdego dnia. Wystarczy, że poznasz zaledwie kilka prostych zasad i nauczysz się maksymalnie wykorzystywać drzemiący w nich potencjał, a będziesz w stanie w sposób całkowicie etyczny kształtować otaczającą Cię rzeczywistość.
Oferujemy Ci broń o niepokojąco dużym polu rażenia. Po raz pierwszy na polskim rynku - psychologia wpływu w wersji audio. Bezcenne zasady zilustrowane żywymi przykładami przemówią do Twojej wyobraźni znacznie szybciej i trwalej. Wszystkie lekcje znajdziesz również w książce, która od teraz ma szansę stać się Twoim najcenniejszym przyjacielem i doradcą.
Uwaga! Wszystkie zawarte tu zasady zostały wielokrotnie przetestowane w codziennych, życiowych sytuacjach.
Fragment książki Zasady wywierania wpływu na ludzi
Reguła wzajemności
Pomówmy o pierwszej zasadzie wywierania wpływu. Jest nią reguła wzajemności. Reguła mówiąca o tym, że ludzie chcą odwdzięczać się w taki sposób, w jaki są traktowani. Wszyscy wychowywaliśmy się w społecznościach, w których od dzieciństwa wpaja się nam zasadę wzajemności. W każdym społeczeństwie uczy się dzieci, że nie można tylko brać, nie dając niczego od siebie. Nie można brać, niczego w zamian nie dając od siebie. Mamy bardzo nieprzyjemne określenia dla tych, którzy tylko biorą. Nazywamy ich naciągaczami, wyzyskiwaczami, niewdzięcznikami czy nawet niepoważnymi dzieciakami, prawda? I nikt z nas nie chce zyskać sobie takiego miana. Nie chcemy, żeby otaczający nas ludzie tak nas widzieli. Skłonni jesteśmy zadać sobie wiele trudu, by oddać innym to, co wcześniej od nich otrzymaliśmy.
Chciałbym opowiedzieć o pewnych badaniach przeprowadzonych kilka lat temu na Uniwersytecie Brighama Younga, które świetnie obrazują znaczenie reguły wzajemności. Pewien Profesor wysłał kartki z życzeniami świątecznymi do grupy absolutnie nieznanych sobie osób...
Zasady wywierania wpływu na ludzi CD
Spis Treści:
Wprowadzenie (5)
Reguła wzajemności (31)
Niedostępność (47)
Autorytet (61)
Konsekwencja (71)
Konsensus (79)
Lubienie (85)
Skrzynka narzędziowa dla nauczyciela
Uczyć radośnie i efektywnie:
Wprowadzanie mnemotechnik oraz ćwiczenie pamięci.
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia.
Wzmacnianie samoświadomości u słuchaczy.
Zaszczepianie pozytywnego myślenia u osób z problemami.
Wspieranie realizacji dalekosiężnych celów.
Podręcznik dla trenerów, nauczycieli, wykładowców i pedagogów.
Wytrenowani w NLP
Odpowiednio dobrany sposób szkolenia oraz nauczania może zapewnić rezultaty, o których nawet Ci się nie śniło. Słuchacze odkrywają drzemiący w nich potencjał, uczniowie stają się bardziej zmotywowani, a pracownicy osiągają dużo wyższe wyniki. Przekazywanie wiedzy to jednak coś więcej niż pedagogika. Treningi i nauczanie to także zwiększanie samoświadomości osób, które przyszło Ci szkolić, i wywoływanie w nich stanów emocjonalnych, w których nauka przychodzi im łatwiej.
Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że nie trzymasz w ręku książki? Oto zamknięty w okładkach zestaw narzędziowy zawierający olbrzymi i uporządkowany zbiór prostych w użyciu metod, ćwiczeń oraz technik z zakresu wykorzystywania NLP, który jest niezbędny podczas przekazywania wiedzy. Obszerny pakiet technik NLP pozwoli Ci usprawnić poszczególne aspekty uczenia się i nauczania: od prostych sposobów na opanowanie ortografii, po rozwijanie umiejętności przywódczych i szkoleniowych.
Programowanie neurolingwistyczne (NLP) nazywane jest często "technologią inteligencji emocjonalnej". Ten podręcznik opisuje zarówno praktyczne sposoby rozwijania odporności emocjonalnej u młodzieży, jak i techniki pracy z liderami, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności społeczne. Wiedza podana jest w sposób przystępny i w całości opiera się na doświadczeniu oraz praktyce.
Rozwijaj umiejętności emocjonalne i społeczne.
Poznaj techniki przygotowania i wygłaszania prezentacji.
Wspieraj rozwój osobisty i produktywność.
Odkryj sztukę inspirowania innych za pomocą NLP.
Stosuj ćwiczenia rozszerzające skalę Twojego głosu.
Skrzynka narzędziowa NLP to idealny dodatek do cenionej książki NLP dla nauczycieli. Szkoła efektywnego nauczania, niezwykle przydatny zarówno dla trenerów i nauczycieli doświadczonych już w stosowaniu technik NLP, jak i dla początkujących użytkowników tych metod pracy.
Bądź pewny siebie i asertywny
W naszej książce znajdziesz opisy wielu sytuacji, z którymi kiedyś każdy z nas będzie musiat się zmierzyć w miejscu pracy. Jeżeli chcesz, możesz ją potraktować jak książkę kucharska i przejść od razu do tej części, która jest dla Ciebie najbardziej przydatna, a znajdziesz w niej kompletny zestaw „przepisów" z pomocnymi pomystami. W tej książce przedstawiamy wiele możliwych rozwiązań i metod do wykorzystania, abyś mógf wybrać sobie te, które najbardziej Ci pasują.
Najważniejsze, co chcemy Ci przekazać w tej książce, to pojęcie spójności, autentyczności i szacunku dla siebie i innych. Jeśli potrafisz znaleźć rozwiązanie gwarantujące szacunek wszystkim zainteresowanym osobom i zapewniające poszanowanie ich godności osobistej, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że Twoje działania przyniosą długotrwały rezultat, pod którym będą mogły się podpisać wszystkie zaangażowane strony.
W pierwszej części książki zatytułowanej „Zestaw narzędzi" znajdziesz objaśnienia narzędzi i metod stanowiących podstawę asertywności oraz solidny fundament dla dalszej pracy.
Po zapoznaniu się z omówieniem każdego narzędzia i przedstawionymi przykładami będziesz mógł wypróbować te narzędzia w praktyce poprzez wykonanie ćwiczenia, a później sprawdzenie jego najlepszego, według nas, rozwiązania.
W drugiej części nazwanej „Sytuacje w miejscu pracy" przedstawiamy wiele sposobów radzenia sobie w konkretnych sytuacjach. Rozdziały 12. - 26. możesz potraktować jak część książki kucharskiej, ponieważ jeśli zastosujesz się do zamieszczonych w nich zaleceń, będziesz na najlepszej drodze do osiągnięcia optymalnych rezultatów. Na naszej stronie internetowej www.entltledtorespect.com znajdziesz jednostronicowe formularze, które możesz wypełniać w trakcie czytania rozdziałów 12. - 26., aby zapisać swoje spostrzeżenia i sporządzić notatki. Praca zawodowa może okazać się najbardziej satysfakcjonującym etapem w życiu — prawdopodobnie spędzisz w niej aż dwie trzecie swojego czasu. Gdy wykorzystasz zaproponowane w tej książce pomysty, będziesz w stanie znaleźć spełnienie w życiu zawodowym.
Bez względu na to, jak zamierzasz zastosować zebrany w książce materiał, życzymy Ci samych sukcesów w osiąganiu celów zawodowych i zdobywaniu szacunku, na jaki zasługujesz.
Suzanne i Conrad Potts
Zasługujesz na szacunek, fragment
Skąd biorą się nasze przekonania?
Czasami opowiadamy uczestnikom naszych szkoleń historię, która bardzo dobrze ilustruje sposób formowania się naszych przekonań. Oto ona.
Sabina i Marcin właśnie się pobrali.
Podróż poślubną spędzili na jakiejś skąpanej w słońcu wysp/e. Pewnego wieczora, kiedy popijali drinki i obserwowali powolny zachód słońca, zaczęli wspominać swój Ślub. Ich myśli skupiły się na rodzicach, którzy nie licząc s/ę z kosztami, sprawili, że ten dzień byt dla nich naprawdę wyjątkowy.
Później zaczęli się zastanawiać nad swoim powrotem do domu oraz sposobem, w jaki mogliby się odwdzięczyć rodzicom za ich wspaniałomyślność.
Postanowili, że zaproszą rodziców na posiłek, który po raz pierwszy ugotują wspólnie jako nowożeńcy.
Nadszedł dzień wizyty rodziców, więc Sabina i Marcin po południu zabrali się do przygotowywania obiadu.
Marcin zauważył, że na początku przygotowań Sabina ze sporego kawałka mięsa odkroiła mniej więcej jedną trzecią i włożyła ją do lodówki. Resztę wstawiła do piekarnika. Marcina zaciekawiło postępowanie Sabiny, ale znając ją, uznał, że pewnie zrobiła to nie bez powodu.
Obiad wypadł doskonale — umiejętności kucharskie nowożeńców zostały docenione i goście nie szczędzili im komplementów. Zachęceni sukcesem, Sabina i Marcin postanowili poszerzyć krąg gości i następnym razem zaprosić również dziadków.
Nadszedł dzień wizyty. W kuchni Marcin ponownie obserwował Sabinę podczas przygotowywania pieczeni. Jego żona znowu odcięła jedną trzecią z kawałka mięsa, a dwie trzecie włożyła do piekarnika. Wiedząc, że przygotowują posiłek dla większej liczby osób niż poprzednio, Marcin z ciekawości zapytał Sabinę, dlaczego odcięła kawałek mięsa. Kobieta odpowiedziała, że nauczyła ją tego matka i od tej pory zawsze tak robi.
Marcin wyszedł z kuchni i z tym samym pytaniem zwrócił się do matki Sabiny. Odpowiedziała, że taki przepis dostała od swojej mamy i zawsze tak przygotowywała pieczeń.
Na szczęście babcia Sabiny była już na miejscu, więc Marcin zapytał ją o to samo. Babcia odparta, że.,. tuż po ślubie ze swoim mężem zamieszkali w malutkim mieszkanku, które było wyposażone tylko w najniezbędnięjsze rzeczy, a także w bardzo małą kuchenkę. Każda sztuka mięsa okazywała się zbyt duża, więc zawsze musiała kawałek odcinać, aby zmieściła się do piekarnika. Od tego czasu stało się to zwyczajem. Przyzwyczajeniem, któremu została wierna nawet po przeprowadzce do większego domu.
Wiele przekonań powstaje w dzieciństwie w wieku do siedmiu lat. Czasami zachowujemy się jak dziecko — przyjmujemy do wiadomości pewne sprawy bez jakichkolwiek zastrzeżeń, aby uznać je za prawdziwe. Zasługujesz na szacunek, bądź pewny i asertywny Spis Treści
Wstęp (9)
Część I - Zestaw narzędzi
Przydatne narzędzia i techniki, które musisz poznać, zanim zaczniesz pracować nad zdobyciem większej pewności siebie i nad asertywnością w miejscu pracy.
Rozdział 1. ELASTYCZNOŚĆ ZACHOWANIA (15)
Różne wybory i różne poziomy zmian (15)
Rozdział 2. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ? (19)
Definicje zachowań asertywnych, nieasertywnych i agresywnych (19)
Przykłady zachowań agresywnych, asertywnych i nieasertywnych (20)
Ćwiczenie 2.1: Czy zachowujesz się asertywnie? (22)
Rozdział 3. KOMUNIKACJA WERBALNA (23)
Wrażenie, jakie robimy na innych (23)
Agresywne wzorce językowe (24)
Nieasertywne wzorce językowe (24)
Asertywne wzorce językowe (25)
Ćwiczenie 3.1: Język świadczący o zachowaniu asertywnym, nieasertywnym i agresywnym (27)
Rozdział 4. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA (31)
Mowa ciała (31)
Spójność (32)
Ćwiczenie 4.1: Przyjmowanie stabilnej postawy (33)
Ciało i umysł (34)
Ćwiczenie 4.2: Zmiana sposobu... (34)
Rozmowa telefoniczna (35)
Ćwiczenie 4.3: Dostosuj właściwości głosu, aby rozmówca odniósł różne wrażenia (36)
Rozdział 5. WIZUALIZACJA (37)
Określ swoje oczekiwania (37)
Na czym polega wizualizacja? (38)
Co widzisz (w przyszłości)? (39)
Co słyszysz (w przyszłości)? (40)
Co czujesz (w przyszłości)? (40)
Ćwiczenie 5.1: Wszystko tkwi w umyśle (część 1.) (41)
Ćwiczenie 5.2: Wszystko tkwi w umyśle (część 2.) (42)
Rozdział 6. WEWNĘTRZNY MONOLOG (45)
Co sobie mówimy? (45)
Zniechęcający monolog wewnętrzny (47)
Motywujący monolog wewnętrzny (48)
Ćwiczenie 6.1: Monolog wewnętrzny - przygotowanie się do przyszłej sytuacji (50)
Interwencja na poziomie uczuć (51)
Rozdział 7. PRAWA I PRZYZWOLENIE NA ASERTYWNE ZACHOWANIA (53)
Deklaracja prawa do asertywności (53)
Daj sobie przyzwolenie (54)
Prawa i obowiązki (54)
Ćwiczenie 7.1: Moje prawa i prawa innych (55)
Rozdział 8. PRZEKONANIA (59)
Rodzaje przekonań (60)
Skąd biorą się nasze przekonania? (61)
Niekorzystne i użyteczne przekonania (62)
Ćwiczenie 8.1: Niekorzystne czy użyteczne przekonania? (62)
Jak zmienić przekonania? (66)
Przykłady użytecznych przekonań (67)
Ćwiczenie 8.2: Zmiana niekorzystnych przekonań na użyteczne (69)
Rozdział 9. REZULTAT WYGRANA - WYGRANA (71)
Na czym polega koncepcja wygrana - wygrana? (73)
Umiejętność zadawania pytań (73)
Sprawdzanie zrozumienia (74)
Uzgodnienie stanowisk (75)
Jak osiągnąć rezultat wygrana - wygrana? (75)
Ćwiczenie 9.1: Osiąganie rezultatu wygrana - wygrana (79)
Rozdział 10. JAK MÓWIĆ "NIE" (81)
Korzyści z mówienia "nie" (82)
"Dyplomatyczna odmowa" (82)
Ćwiczenie 10.1: Jak mówić "nie" (84)
Ćwiczenie 10.2: Mówienie "nie" i osiąganie rezultatu wygrana - wygrana (85)
Rozdział 11. JAK SIĘ ZACHOWYWAĆ NA ZEBRANIU? (87)
Komunikacja werbalna (87)
Ćwiczenie 11.1: Komunikacja werbalna (90)
Zestaw narzędzi: wnioski (95)
Część II - Sytuacje w miejscu pracy
Przewodnik, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez sytuacje, z którymi możesz się najczęściej zetknąć w pracy zawodowej.
Rozdział 12. JAK SOBIE RADZIĆ Z AGRESJĄ (99)
Wprowadzenie (99)
Pomyśl, jak obecnie radzisz sobie z agresywnymi zachowaniami innych ludzi (być może jakiejś konkretnej osoby) (100)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (100)
Rozwiązanie krok po kroku (101)
Rozdział 13. KONSTRUKTYWNA OCENA PRACOWNIKA (107)
Wprowadzenie (107)
Wyobraź sobie, że czeka Cię rozmowa oceniająca (108)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (108)
Rozwiązanie krok po kroku (109)
Rozdział 14. JAK SOBIE RADZIĆ Z SZEFEM? (115)
Wprowadzenie (115)
Wyobraź sobie indywidualne spotkanie z szefem (lub rozmowę telefoniczną), podczas którego przełożony sprawdza Twoje postępy w pracy (116)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (116)
Rozwiązanie krok po kroku (116)
Rozdział 15. POMOCNI WSPÓŁPRACOWNICY (121)
Wprowadzenie (121)
Pomyśl o trudnych relacjach z którymś z Twoich współpracowników (122)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (122)
Rozwiązanie krok po kroku (123)
Rozdział 16. ZDROWE RELACJE Z KLIENTEM (127)
Wprowadzenie (127)
Pomyśl o trudnej rozmowie z jednym ze swoich klientów (128)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (128)
Rozwiązanie krok po kroku (129)
Rozdział 17. UCZCIWE ROZMOWY DYSCYPLINARNE (135)
Wprowadzenie (135)
Pomyśl o rozmowie dyscyplinarnej z pracownikiem, która być może Cię czeka (136)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (136)
Rozwiązanie krok po kroku (137)
Rozdział 18. POMYŚLNE ROZMOWY REKRUTACYJNE (143)
Wprowadzenie (143)
Pomyśl o rozmowie kwalifikacyjnej, która być może czeka Cię w przyszłości (144)
Czy zdarza Ci się wypowiadać podobne stwierdzenia? (144)
Rozwiązanie krok po kroku (145)
Rozdział 19. AKTYWNY UDZIAŁ W ZEBRANIACH (151)
Wprowadzenie (151)
Pomyśl o spotkaniu, w którym bierzesz udział (152)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (152)
Rozwiązanie krok po kroku (153)
Rozdział 20. PROŚBA O PODWYŻKĘ (159)
Wprowadzenie (159)
Pomyśl o rozmowie, jaką być może planujesz odbyć z przełożonym lub pracownikiem działu kadr (160)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (160)
Rozwiązanie krok po kroku (160)
Rozdział 21. PREZENTACJE, Z KTÓRYCH MÓGŁBYŚ BYĆ DUMNY (165)
Wprowadzenie (165)
Pomyśl o prezentacji, jaką masz przygotować (166)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (166)
Rozwiązanie krok po kroku (167)
Rozdział 22. ASERTYWNA SPRZEDAŻ (173)
Wprowadzenie (173)
Pomyśl o sytuacji, w której składasz potencjalnemu klientowi ofertę (174)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (174)
Rozwiązanie krok po kroku (175)
Rozdział 23. JAK SOBIE RADZIĆ Z DYREKTOREM (181)
Wprowadzenie (181)
Pomyśl o spotkaniach i dyskusjach z menedżerami wyższego szczebla (182)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (182)
Rozwiązanie krok po kroku (183)
Rozdział 24. JAK SOBIE RADZIĆ Z PODWŁADNYMI (189)
Wprowadzenie (189)
Pomyśl o relacjach ze swoimi podwładnymi (190)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (191)
Rozwiązanie krok po kroku (191)
Rozdział 25. SOLIDNI DOSTAWCY (197)
Wprowadzenie (197)
Pomyśl o rozmowie z niesolidnym dostawcą (198)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (198)
Rozwiązanie krok po kroku (199)
Rozdział 26. WSPÓŁPRACA Z WOLONTARIUSZAMI (205)
Wprowadzenie (205)
Pomyśl o swoich relacjach z pracującym obok/dla Ciebie wolontariuszem (206)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (207)
Rozwiązanie krok po kroku (207)
Rozdział 27. CZY POTRZEBUJESZ DALSZEJ POMOCY? (213)
Żądza władzy jest gwałtowniejsza od innych namiętności.
Tacyt
Skąd pochodzi władza? Czy jest to dar zesłany przez Boga, uśmiech losu, czy może trzeba mieć wewnętrzne predyspozycje do utrzymania rządu dusz? I czym ona jest w swej istocie? Potęgą, narkotykiem, siłą? Integralną częścią świata przyrody? Afrodyzjakiem? Kluczem otwierającym wszystkie drzwi? A może zaufaniem i nadzieją pokładanymi w Tobie przez innych ludzi?
"Kto ma pilota, ten ma władzę" — zapewne znasz to powiedzenie z własnego domu. A co, gdybyś to Ty mógł zawsze naciskać odpowiednie przyciski? Gdybyś miał wewnętrznego pilota, który pomagałby Ci wywierać wpływ na otoczenie? Chcemy przekonać Cię, że tak właśnie jest, i nauczyć, jak najlepiej korzystać z władzy, którą masz w sobie. Zacznij czytać i zauważać, jak wiele wiesz, jak wiele potrafisz i jak wiele jeszcze możesz zrobić. Odkryj w sobie tę moc, która jest czymś więcej niż tylko skłanianiem innych, aby robili to, co Ci się podoba…
Autor tej książki — profesor Jeffrey Pfeffer ze Stanford Business School — od lat prowadzi wykłady na temat "dróg do władzy". Doradza także korporacjom oraz przekazuje studentom MBA swoją wiedzę na temat niuansów władzy w organizacjach. W tym czasie miał okazję przyjrzeć się karierom wielu osób, także tych, które odniosły sukcesy wbrew wszelkich przewidywaniom. Wnioski zebrał wreszcie w książce Władza. Dlaczego jedni ją mają, a inni nie.
Zdobycie władzy i jej utrzymanie może być trudnym zadaniem. Podczas realizacji tego ambitnego celu musisz wykazać się wnikliwością, myśleniem strategicznym, odpornością, czujnością i gotowością do podjęcia walki, gdy zajdzie taka konieczność. Przede wszystkim pozbądź się złudzeń — nie ma większego związku między kompetencjami a Twoim miejscem w hierarchii. Wiele zmiennych liczy się bardziej niż kompetencje — choćby zdolności do prowadzenia projektów i pewność siebie. Zwróć także uwagę na to, w jakim dziale pracujesz. Najlepsze są te komórki, które wypuszczają w świat obecnych ludzi sukcesu. Prawdziwa sztuka polega na tym, by wyczuć, który dział nabiera znaczenia.
Ten przełomowy poradnik zawiera inspirujące przykłady, a także zaskakujące rady i odkrycia, oparte na wynikach badań. Autor podzieli się również z Tobą strategiami i taktykami odróżniającymi zwycięzców od przegranych.
Stres wydaje się nieodłącznym składnikiem współczesnego życia. Dostarczany do organizmu we właściwych proporcjach może stanowić element pobudzający do bardziej intensywnego wysiłku. Jednak jego przedawkowanie prawie zawsze bywa zabójcze. Nie tylko skutkuje obniżeniem efektywności w pracy, ale ma również bardzo niekorzystny wpływ na zdrowie i relacje międzyludzkie. Twoim zadaniem jest kontrolowanie poziomu stresu nie tylko u siebie, ale również w zespole, którym zarządzasz. Dlatego warto znać zarówno techniki pozwalające na doraźne rozwiązywanie problemów na tym polu, jak również metody o działaniu długofalowym.
Komunikuję się, więc jestem... w retorycznym raju
Nudne wywody o niczym? Zakazane! Gładkie i poprawne politycznie przemówienia? Wzbronione! Blablanie godzinami do zasypiających słuchaczy? Niedozwolone! Jako inteligentna i całkowicie zdrowa na umyśle jednostka masz niezbywalne prawo do wyrażania swoich myśli w sposób błyskotliwy i olśniewający. Twoim obywatelskim obowiązkiem jest prowokowanie słowem i używanie pokrętnej argumentacji w celu zdobycia przewagi nad twoimi rozmówcami!
Odrzuć myślenie stereotypowe -- to prosta droga skierowania Twojego umysłu... na manowce. Doceń wartość humoru w reagowaniu na cudze wypowiedzi. Poznaj zasady tworzenia inspirujących i porywających przemówień. Odkryj tajniki nowej, skutecznej techniki zadawania pytań. Dowiedz się, na czym polegają grzechy główne fatalnych wystąpień i dlaczego ich popełnianie grozi ogniem piekielnym.
Alfa… a potem długo nic.
Samiec alfa — to on jest przywódcą stada. To on decyduje o podziale pożywienia i ma pierwszeństwo przy wyborze najlepszych samic. Występuje w stadach wilków i wielu innych ssaków, ale znajdziesz go także w dzikim świecie współczesnego biznesu. Realizuje najkorzystniejsze transakcje, dzięki niemu firma ma nad czym pracować. Jest wspólnikiem w kancelarii prawnej, głównym maklerem w firmie świadczącej usługi finansowe, tym człowiekiem, którego nazwisko pojawia się w kontekście wszystkich spółek deweloperskich w mieście. To po prostu "lepszy gość" — mężczyzna, którego pragną kobiety (zafascynowane władzą), niedościgniony ideał samców nie-alfa.
Jeden z takich zdeklarowanych samców alfa zdecydował się rozbić męski monopol władzy. Ujawnia, jak biznesmeni postrzegają swoje koleżanki po fachu. Zdradza, co kobiety powinny wiedzieć o współpracy zawodowej, by zwyciężać na samczym terytorium. Christopher Flett zaprasza Cię do klubu miłośników cygar na szczerą i nowatorską rozmowę, dotyczącą wszystkich cech, jakie musi mieć kobieta, aby zdobywać szczyty w świecie biznesu. Jego uwagi mogą dziwić, szokować, nawet obrażać, ale jednocześnie przygotują Cię na osiągnięcie sukcesu w środowisku, w którym nadal dominują macho.
Kontynuacja bestsellera Narysuj swoje myśli
Czarno na białym z dodatkiem koloru
Weź udział w czterodniowym kursie wizualnego rozwiązywania problemów
Odkryj nowy sposób myślenia
Wpadaj na nowe pomysły, znajduj nieoczekiwane rozwiązania i znacznie skuteczniej dziel się wnioskami
Poznaj narzędzia, reguły i zasady niezbędne, by w końcu stworzyć ten prosty rysunek
Książka bogato ilustrowana
Zaczarowany ołówek na biurku
Czy pamiętasz jeszcze, w natłoku bardzo ważnych spraw i niezwykle skomplikowanych projektów, że najskuteczniejsze są najprostsze rozwiązania? Wyobraź sobie, że musisz wskazać drogę z punktu A do punktu B komuś, kto nie zna Twojego języka. Co zrobisz? Właśnie! Proste rysunki to świetne narzędzie do dzielenia złożonych spraw na mniejsze elementy. Szkice znacząco ułatwiają przekazywanie pomysłów ludziom wywodzącym się z różnych kultur i dysponującym różną wiedzą.
Trzymasz w ręku kontynuację bestsellera Narysuj swoje myśli. Książka utrzymana jest w konwencji warsztatów — przerabiając kolejne ćwiczenia, nauczysz się wykorzystywać myślenie wizualne do rozwiązywania złożonych problemów za pomocą przystępnych rysunków. Przekonaj się, że naprawdę możesz zobaczyć świat na nowo.
Zapomnij o PowerPoincie. Dan Roam pokaże Ci, w jaki sposób przekształcić papier i tablicę w niezbędne narzędzia biznesowe. Pamiętaj, że możesz rysować po całej tej książce! Bierz się do dzieła! Oto podstawy.
1. Prosty rysunek jest najskuteczniejszym sposobem na wygenerowanie nowego pomysłu.
2. Prosty rysunek jest najszybszym sposobem na rozwinięcie i sprawdzenie pomysłu.
3. Prosty rysunek jest najskuteczniejszym sposobem na przedstawienie tego pomysłu innym ludziom.
Tajne techniki perswazyjne
Poznaj skuteczność ukrytych technik wywierania wpływu i stosuj:
hipnotyczne wzorce językowe
ukryte strategie sprzedaży
sugestywny język ciała
Kiedy zacząłem przeglądać tę książkę, ciarki przeszły mi po plecach. Obawiam się, że albo zdobędę do niej wszelkie prawa, albo sam wykupię wszystkie egzemplarze. To najlepsza książka, jaką czytałem na temat sprzedaży, perswazji i motywacji — Ty wiesz o tym najlepiej. Zdumiewające. Znowu trafiłeś w dziesiątkę.
dr Joe Vitale
Wykorzystaj moc nieświadomego umysłu
Wyobraź sobie, że ludzie z uśmiechem na ustach kupują Twoje pomysły albo produkty. Zwizualizuj sobie sytuację, w której nowo poznana osoba obdarza Cię pełnym zaufaniem. Pomyśl, jak wiele mógłbyś osiągnąć, gdybyś był w stanie wywoływać zmiany w zachowaniu i myśleniu innych ludzi. To nie magia, ale umiejętne wykorzystanie bardzo prostych zabiegów psychologicznych, które w Twoich rękach staną się niezwykle silną bronią, pozwalającą na osiąganie zamierzonych celów. Tym właśnie jest ukryta hipnoza — nie ma ona nic wspólnego z usypianiem ludzi i wprowadzaniem ich w trans. Działa na jawie, w bezpośrednich, codziennych kontaktach, a jej praktyczne zastosowanie w sprzedaży, procesie nawiązywania kontaktów, marketingu, a także terapii zmieniło już życie wielu ludzi.
Niniejsza książka nauczy Cię efektywnego używania hipnotycznych wzorców językowych i wyjaśni dokładnie, co jest motorem ludzkiego zachowania oraz myślenia i co zrobić, aby je zmienić. Dostarczy Ci gotowych recept, które będziesz mógł zastosować w codziennych sytuacjach, i stanie się bezcennym źródłem pomysłów na przyszłość. Jeśli więc szukasz narzędzia, które pozwoli Ci rozwinąć skrzydła, umożliwi zarobienie większych pieniędzy, zmieni bieg Twojej kariery albo Twojego życia osobistego — sięgnij po ukrytą hipnozę i poczuj słodki smak wygranej.
Poznaj zasady podświadomej komunikacji niewerbalnej.
Stosuj dziesięć praw podświadomej komunikacji.
Przekonaj się, w jaki sposób klienci podejmują decyzje i jak się o tym zawczasu dowiedzieć.
Zapoznaj się z dziesięcioma nowoczesnymi strategiami perswazji.
Zostań mistrzem w identyfikowaniu i zaspokajaniu potrzeb klientów.
Fragment Książki „Ukryta Hipnoza”
Stosowanie ukrytej hipnozy u dzieci
Parę lat temu pracowałem w szkole i poproszono mnie, żebym wpłynął na zachowanie nastolatków, którzy byli w grupie „ryzyka". Było jasne, że tak naprawdę młodzież należąca do tej grupy sprawiała prawdziwe kłopoty. Władze szkoły zapłaciły mi, abym wyrwał te dzieci ze szponów narkotykowego nałogu i wyprostował ich zachowania.
Zasugerowałem, aby godzinne zajęcia, które z nimi odbyłem, otrzymały nazwę „Liderzy na krawędzi". Oto zapis, którego dokonano na taśmie wideo. Wszyscy nauczyciele na moją prośbę wyszli z sali.
K.H.: Powinniście dać nauczycielom trochę luzu. Czy możecie sobie wyobrazić, jak to jest, kiedy trzeba spędzić cały dzień z nastolatkami takimi jak wy? Ja pewnie poszedłbym do domu, kopnął kota, zastrzelił psa i włożył głowę w kupę śniegu. Myślę, że powinniśmy pozwolić im odejść, niech spadnie im ciśnienie, żeby przypadkiem nie wybuchli. To zabawne, ale to właśnie wy macie wprowadzić Amerykę w następne stulecie. Nie chodzi mi o to, że macie wprowadzać Amerykę w następne stulecie, jeśli nie macie na to ochoty. Chodzi mi o to, że historia pokazuje, iż to zbuntowane i odważne nastolatki okazują się tymi, którzy się bogacą i zmieniają świat.
[Czy zaczęliśmy już układać wzajemne stosunki? Najwyraźniej. Młodzi są trochę zbici z tropu i słuchają mnie. Kiedy nauczyciele tutaj byli, sześćdziesięciu uczniów zachowywało się hałaśliwie, a teraz siedzą cicho. Jeszcze „nie kupili" tego, co mówię, ale są otwarci].
K.H.: Czy słyszeliście kiedyś o yahoo.com? Faceci, którzy stworzyli yahoo.com, przez parę lat chodzili do college'u, po czym powiedzieli sobie: „Pieprzyć to!". Teraz są właścicielami przedsiębiorstwa wartego miliony. Byli buntownikami..."Ukryta hipnoza. Tajne techniki perswazyjne"
Spis Treści:
Moduł 1. Ukryta hipnoza (5)
Moduł 2. Osiąganie kompromisów (53)
Moduł 3. Ukryta hipnoza: posługiwanie się historią (73)
Moduł 4. Perswazja XXI wieku. Szczytowe osiągnięcie ukrytej hipnozy (87)
Moduł 5. Istota ukrytej hipnozy. 16 potrzeb Twojego klienta (117)
Moduł 6. Kolejny filar ukrytej hipnozy. Drugorzędne potrzeby klienta (143)
Moduł 7. Podświadoma komunikacja niewerbalna - sukces bez słów: mistrzowskie opanowanie mowy ciała (183)
Moduł 8. Psychologia hipnozy. Dziesięć podświadomych praw podświadomej komunikacji (223)
Moduł 9. W jaki sposób klienci podejmują decyzję i jak się o tym zawczasu dowiedzieć (249)
Moduł 10. Odsłanianie podświadomego umysłu. Metaprogramy: oprogramowanie zainstalowane w umyśle klienta (267)
Moduł 11. Psychobiologia ukrytej hipnozy. Łatwo zrozumiałe punkty dostępowe do umysłu klienta, wykorzystujące jego DNA (287)
Moduł 12. Jedenaście skutecznych strategii perswazji... na miarę XXI wieku (305)
Sztuka bycia gwiazdą wystąpień publicznych
Jak hipnotyzować słuchaczy i porywać tłumy
Jak być rozluźnionym, zabawnym i kompetentnym mówcą
Jak stosować podręczne sztuczki zawodowców
Scott Berkun prezentuje przystępny i praktyczny poradnik, pozwalający rozłożyć sztukę przemawiania na czynniki pierwsze i dogłębnie ją zrozumieć. Szerokie doświadczenie autora ułatwia zrozumienie lęku przed występowaniem publicznym, gdyż większość tego, czego się obawiamy, istnieje wyłącznie w naszym umyśle
Michael Lopp, autor książki Managing Humans
Cyceron powiedział, że należy sprawić, aby słuchacze byli uważni, otwarci oraz ufni. Jak to osiągnąć? Po pierwsze należy unikać pretensjonalnych nawiązań do martwych ludzi. Po drugie należy przeczytać przydatny i zabawny poradnik przemawiania, napisany przez Scotta Berkuna
Jay Heinrichs, autor książki Thank You for Arguing
Spóźniasz się na własną prelekcję, laptop zaczyna podejrzanie dymić, na sali jest dziesięć osób, spośród których połowa przysypia, a reszta śmieje się szyderczo, stres paraliżuje Ci struny głosowe, a na dodatek gdzieś w okolicy podstępnie czai się szef, czekając na Twoją wpadkę. A jednak mimo to przeprowadzasz znakomitą i profesjonalną prezentację, a zebrani skandują Twoje imię, prosząc o więcej. Przesada? Może tylko odrobinę.
Autor tego hipnotycznego poradnika doskonale zna się na rzeczy — w trakcie swojej kariery wygłosił setki wykładów i przeżył większość nieprzyjemnych, tragicznych czy krępujących sytuacji, które na ogół przerażają przyszłych i niedoszłych mówców. Praktyczne lekcje i zaskakujące wyznania pozwolą Ci popatrzeć z zupełnie innej perspektywy na sztukę przemówień publicznych, perswazji, skutecznej komunikacji, uczenia się oraz nauczania. Chcesz się uczyć? Ucz się od mistrza.
Dowiedz się, jak nie zanudzić słuchaczy na śmierć.
Odkryj, co robić, kiedy sprawy idą nie po Twojej myśli.
Sprawdź, jak nauczyć innych czegokolwiek.
Poznaj sztukę odpowiadania na niewygodne pytania.
Naucz się pokonywać lęk i paraliżujący strach.
Oceń, czego możesz nauczyć się, śledząc występy komików.
Fragment Książki „Wyznania mówcy”
Co zrobić przed występem
Mówca ma tę przewagę nad słuchaczami, że wie, co powinno zdarzyć się za chwilę. Komicy (swoją drogą najlepsi spośród wszystkich mówców) opierają na tym swoje zaskakujące puenty. Aby osiągnąć podobny efekt, ja sam, podobnie jak George Carlin czy Chris Rock, przygotowuję się do każdego wystąpienia. Jest to jedyny sposób, aby połączyć poszczególne elementy w całość czy powiedzieć coś, tak aby w jak najbardziej naturalny sposób przejść do następnego elementu. Ćwicząc, zwykle staję przy biurku i wyobrażam sobie, że stoję przed publicznością i wygłaszam swój tekst dokładnie tak, jak chciałbym, aby wyglądało to na żywo. Jeżeli w czasie wystąpienia planuję coś zrobić, wcześniej to ćwiczę. Nie staram się jednak osiągnąć doskonałości, w tym co robię, ani nie uczę się tekstu na pamięć. Nie mam bowiem zamiaru przypominać robota czy też człowieka odtwarzającego wyuczony tekst w całkowicie nienaturalny sposób. Ludzie są wyczuleni na takie rzeczy i dostrzegają je z daleka. Na ogół wystarcza mi zapoznanie się z tekstem na tyle, aby czuć się pewnie podczas jego przedstawiania. Od poczucia perfekcji dużo ważniejsza jest bowiem wiara we własne siły.
Może cię to zdziwi, ale ludzie najbardziej obawiający się porażki są jednocześnie ludźmi najrzadziej ćwiczącymi swoje wystąpienia. Kiedy uczę innych występowania publicznego i mój uczeń przesyła mi swoją prezentację, zawsze zaczynam od sakramentalnego pytania: „Przećwiczyłeś to?". Wtedy mój podopieczny przyznaje, że nie zrobił tego i nawet nie przypuszczał, iż to takie ważne, chociaż jest rzeczą oczywistą, że np. piosenkarze rockowi czy aktorzy szekspirowscy wielokrotnie ćwiczą swój materiał..."Wyznania mówcy. Spraw, by ludzie Cię słuchali"
Spis Treści:
Słowo wstępne (9)
Rozdział 1. Nie widzę, że jesteś nagi (11)
Rozdział 2. Atak motyli (21)
Rozdział 3. 30 000 dolarów za godzinę (35)
Rozdział 4. Ciężkie warunki (49)
Rozdział 5. Nie gryź mikrofonu (65)
Nietypowe zdjęcia (79)
Rozdział 6. Jak nie zanudzić słuchaczy na śmierć (89)
Rozdział 7. Czego nauczyło mnie moje 15 minut sławy (105)
Rozdział 8. Co mówią ludzie? (121)
Rozdział 9. Sprzęgło Twoim przyjacielem (135)
Rozdział 10. Wyznania (147)
Dodatek A: Porady zakulisowe (153)
Podręczne sztuczki zawodowców (155)
Jak przedstawić argument (163)
Co robić, jeżeli wystąpienie jest do niczego (171)
Co robić, kiedy sprawy idą nie po Twojej myśli (179)
Gorzej być nie może (195)
Przydatne źródła (207)
Jak pomóc autorowi: prośba (215)
Podziękowania (217)
Autorzy zdjęć (221)
O autorze (225)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?