Bądź pewny siebie i asertywny
W naszej książce znajdziesz opisy wielu sytuacji, z którymi kiedyś każdy z nas będzie musiat się zmierzyć w miejscu pracy. Jeżeli chcesz, możesz ją potraktować jak książkę kucharska i przejść od razu do tej części, która jest dla Ciebie najbardziej przydatna, a znajdziesz w niej kompletny zestaw „przepisów" z pomocnymi pomystami. W tej książce przedstawiamy wiele możliwych rozwiązań i metod do wykorzystania, abyś mógf wybrać sobie te, które najbardziej Ci pasują.
Najważniejsze, co chcemy Ci przekazać w tej książce, to pojęcie spójności, autentyczności i szacunku dla siebie i innych. Jeśli potrafisz znaleźć rozwiązanie gwarantujące szacunek wszystkim zainteresowanym osobom i zapewniające poszanowanie ich godności osobistej, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że Twoje działania przyniosą długotrwały rezultat, pod którym będą mogły się podpisać wszystkie zaangażowane strony.
W pierwszej części książki zatytułowanej „Zestaw narzędzi" znajdziesz objaśnienia narzędzi i metod stanowiących podstawę asertywności oraz solidny fundament dla dalszej pracy.
Po zapoznaniu się z omówieniem każdego narzędzia i przedstawionymi przykładami będziesz mógł wypróbować te narzędzia w praktyce poprzez wykonanie ćwiczenia, a później sprawdzenie jego najlepszego, według nas, rozwiązania.
W drugiej części nazwanej „Sytuacje w miejscu pracy" przedstawiamy wiele sposobów radzenia sobie w konkretnych sytuacjach. Rozdziały 12. - 26. możesz potraktować jak część książki kucharskiej, ponieważ jeśli zastosujesz się do zamieszczonych w nich zaleceń, będziesz na najlepszej drodze do osiągnięcia optymalnych rezultatów. Na naszej stronie internetowej www.entltledtorespect.com znajdziesz jednostronicowe formularze, które możesz wypełniać w trakcie czytania rozdziałów 12. - 26., aby zapisać swoje spostrzeżenia i sporządzić notatki. Praca zawodowa może okazać się najbardziej satysfakcjonującym etapem w życiu — prawdopodobnie spędzisz w niej aż dwie trzecie swojego czasu. Gdy wykorzystasz zaproponowane w tej książce pomysty, będziesz w stanie znaleźć spełnienie w życiu zawodowym.
Bez względu na to, jak zamierzasz zastosować zebrany w książce materiał, życzymy Ci samych sukcesów w osiąganiu celów zawodowych i zdobywaniu szacunku, na jaki zasługujesz.
Suzanne i Conrad Potts
Zasługujesz na szacunek, fragment
Skąd biorą się nasze przekonania?
Czasami opowiadamy uczestnikom naszych szkoleń historię, która bardzo dobrze ilustruje sposób formowania się naszych przekonań. Oto ona.
Sabina i Marcin właśnie się pobrali.
Podróż poślubną spędzili na jakiejś skąpanej w słońcu wysp/e. Pewnego wieczora, kiedy popijali drinki i obserwowali powolny zachód słońca, zaczęli wspominać swój Ślub. Ich myśli skupiły się na rodzicach, którzy nie licząc s/ę z kosztami, sprawili, że ten dzień byt dla nich naprawdę wyjątkowy.
Później zaczęli się zastanawiać nad swoim powrotem do domu oraz sposobem, w jaki mogliby się odwdzięczyć rodzicom za ich wspaniałomyślność.
Postanowili, że zaproszą rodziców na posiłek, który po raz pierwszy ugotują wspólnie jako nowożeńcy.
Nadszedł dzień wizyty rodziców, więc Sabina i Marcin po południu zabrali się do przygotowywania obiadu.
Marcin zauważył, że na początku przygotowań Sabina ze sporego kawałka mięsa odkroiła mniej więcej jedną trzecią i włożyła ją do lodówki. Resztę wstawiła do piekarnika. Marcina zaciekawiło postępowanie Sabiny, ale znając ją, uznał, że pewnie zrobiła to nie bez powodu.
Obiad wypadł doskonale — umiejętności kucharskie nowożeńców zostały docenione i goście nie szczędzili im komplementów. Zachęceni sukcesem, Sabina i Marcin postanowili poszerzyć krąg gości i następnym razem zaprosić również dziadków.
Nadszedł dzień wizyty. W kuchni Marcin ponownie obserwował Sabinę podczas przygotowywania pieczeni. Jego żona znowu odcięła jedną trzecią z kawałka mięsa, a dwie trzecie włożyła do piekarnika. Wiedząc, że przygotowują posiłek dla większej liczby osób niż poprzednio, Marcin z ciekawości zapytał Sabinę, dlaczego odcięła kawałek mięsa. Kobieta odpowiedziała, że nauczyła ją tego matka i od tej pory zawsze tak robi.
Marcin wyszedł z kuchni i z tym samym pytaniem zwrócił się do matki Sabiny. Odpowiedziała, że taki przepis dostała od swojej mamy i zawsze tak przygotowywała pieczeń.
Na szczęście babcia Sabiny była już na miejscu, więc Marcin zapytał ją o to samo. Babcia odparta, że.,. tuż po ślubie ze swoim mężem zamieszkali w malutkim mieszkanku, które było wyposażone tylko w najniezbędnięjsze rzeczy, a także w bardzo małą kuchenkę. Każda sztuka mięsa okazywała się zbyt duża, więc zawsze musiała kawałek odcinać, aby zmieściła się do piekarnika. Od tego czasu stało się to zwyczajem. Przyzwyczajeniem, któremu została wierna nawet po przeprowadzce do większego domu.
Wiele przekonań powstaje w dzieciństwie w wieku do siedmiu lat. Czasami zachowujemy się jak dziecko — przyjmujemy do wiadomości pewne sprawy bez jakichkolwiek zastrzeżeń, aby uznać je za prawdziwe. Zasługujesz na szacunek, bądź pewny i asertywny Spis Treści
Wstęp (9)
Część I - Zestaw narzędzi
Przydatne narzędzia i techniki, które musisz poznać, zanim zaczniesz pracować nad zdobyciem większej pewności siebie i nad asertywnością w miejscu pracy.
Rozdział 1. ELASTYCZNOŚĆ ZACHOWANIA (15)
Różne wybory i różne poziomy zmian (15)
Rozdział 2. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ? (19)
Definicje zachowań asertywnych, nieasertywnych i agresywnych (19)
Przykłady zachowań agresywnych, asertywnych i nieasertywnych (20)
Ćwiczenie 2.1: Czy zachowujesz się asertywnie? (22)
Rozdział 3. KOMUNIKACJA WERBALNA (23)
Wrażenie, jakie robimy na innych (23)
Agresywne wzorce językowe (24)
Nieasertywne wzorce językowe (24)
Asertywne wzorce językowe (25)
Ćwiczenie 3.1: Język świadczący o zachowaniu asertywnym, nieasertywnym i agresywnym (27)
Rozdział 4. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA (31)
Mowa ciała (31)
Spójność (32)
Ćwiczenie 4.1: Przyjmowanie stabilnej postawy (33)
Ciało i umysł (34)
Ćwiczenie 4.2: Zmiana sposobu... (34)
Rozmowa telefoniczna (35)
Ćwiczenie 4.3: Dostosuj właściwości głosu, aby rozmówca odniósł różne wrażenia (36)
Rozdział 5. WIZUALIZACJA (37)
Określ swoje oczekiwania (37)
Na czym polega wizualizacja? (38)
Co widzisz (w przyszłości)? (39)
Co słyszysz (w przyszłości)? (40)
Co czujesz (w przyszłości)? (40)
Ćwiczenie 5.1: Wszystko tkwi w umyśle (część 1.) (41)
Ćwiczenie 5.2: Wszystko tkwi w umyśle (część 2.) (42)
Rozdział 6. WEWNĘTRZNY MONOLOG (45)
Co sobie mówimy? (45)
Zniechęcający monolog wewnętrzny (47)
Motywujący monolog wewnętrzny (48)
Ćwiczenie 6.1: Monolog wewnętrzny - przygotowanie się do przyszłej sytuacji (50)
Interwencja na poziomie uczuć (51)
Rozdział 7. PRAWA I PRZYZWOLENIE NA ASERTYWNE ZACHOWANIA (53)
Deklaracja prawa do asertywności (53)
Daj sobie przyzwolenie (54)
Prawa i obowiązki (54)
Ćwiczenie 7.1: Moje prawa i prawa innych (55)
Rozdział 8. PRZEKONANIA (59)
Rodzaje przekonań (60)
Skąd biorą się nasze przekonania? (61)
Niekorzystne i użyteczne przekonania (62)
Ćwiczenie 8.1: Niekorzystne czy użyteczne przekonania? (62)
Jak zmienić przekonania? (66)
Przykłady użytecznych przekonań (67)
Ćwiczenie 8.2: Zmiana niekorzystnych przekonań na użyteczne (69)
Rozdział 9. REZULTAT WYGRANA - WYGRANA (71)
Na czym polega koncepcja wygrana - wygrana? (73)
Umiejętność zadawania pytań (73)
Sprawdzanie zrozumienia (74)
Uzgodnienie stanowisk (75)
Jak osiągnąć rezultat wygrana - wygrana? (75)
Ćwiczenie 9.1: Osiąganie rezultatu wygrana - wygrana (79)
Rozdział 10. JAK MÓWIĆ "NIE" (81)
Korzyści z mówienia "nie" (82)
"Dyplomatyczna odmowa" (82)
Ćwiczenie 10.1: Jak mówić "nie" (84)
Ćwiczenie 10.2: Mówienie "nie" i osiąganie rezultatu wygrana - wygrana (85)
Rozdział 11. JAK SIĘ ZACHOWYWAĆ NA ZEBRANIU? (87)
Komunikacja werbalna (87)
Ćwiczenie 11.1: Komunikacja werbalna (90)
Zestaw narzędzi: wnioski (95)
Część II - Sytuacje w miejscu pracy
Przewodnik, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez sytuacje, z którymi możesz się najczęściej zetknąć w pracy zawodowej.
Rozdział 12. JAK SOBIE RADZIĆ Z AGRESJĄ (99)
Wprowadzenie (99)
Pomyśl, jak obecnie radzisz sobie z agresywnymi zachowaniami innych ludzi (być może jakiejś konkretnej osoby) (100)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (100)
Rozwiązanie krok po kroku (101)
Rozdział 13. KONSTRUKTYWNA OCENA PRACOWNIKA (107)
Wprowadzenie (107)
Wyobraź sobie, że czeka Cię rozmowa oceniająca (108)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (108)
Rozwiązanie krok po kroku (109)
Rozdział 14. JAK SOBIE RADZIĆ Z SZEFEM? (115)
Wprowadzenie (115)
Wyobraź sobie indywidualne spotkanie z szefem (lub rozmowę telefoniczną), podczas którego przełożony sprawdza Twoje postępy w pracy (116)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (116)
Rozwiązanie krok po kroku (116)
Rozdział 15. POMOCNI WSPÓŁPRACOWNICY (121)
Wprowadzenie (121)
Pomyśl o trudnych relacjach z którymś z Twoich współpracowników (122)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (122)
Rozwiązanie krok po kroku (123)
Rozdział 16. ZDROWE RELACJE Z KLIENTEM (127)
Wprowadzenie (127)
Pomyśl o trudnej rozmowie z jednym ze swoich klientów (128)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (128)
Rozwiązanie krok po kroku (129)
Rozdział 17. UCZCIWE ROZMOWY DYSCYPLINARNE (135)
Wprowadzenie (135)
Pomyśl o rozmowie dyscyplinarnej z pracownikiem, która być może Cię czeka (136)
Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (136)
Rozwiązanie krok po kroku (137)
Rozdział 18. POMYŚLNE ROZMOWY REKRUTACYJNE (143)
Wprowadzenie (143)
Pomyśl o rozmowie kwalifikacyjnej, która być może czeka Cię w przyszłości (144)
Czy zdarza Ci się wypowiadać podobne stwierdzenia? (144)
Rozwiązanie krok po kroku (145)
Rozdział 19. AKTYWNY UDZIAŁ W ZEBRANIACH (151)
Wprowadzenie (151)
Pomyśl o spotkaniu, w którym bierzesz udział (152)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (152)
Rozwiązanie krok po kroku (153)
Rozdział 20. PROŚBA O PODWYŻKĘ (159)
Wprowadzenie (159)
Pomyśl o rozmowie, jaką być może planujesz odbyć z przełożonym lub pracownikiem działu kadr (160)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (160)
Rozwiązanie krok po kroku (160)
Rozdział 21. PREZENTACJE, Z KTÓRYCH MÓGŁBYŚ BYĆ DUMNY (165)
Wprowadzenie (165)
Pomyśl o prezentacji, jaką masz przygotować (166)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (166)
Rozwiązanie krok po kroku (167)
Rozdział 22. ASERTYWNA SPRZEDAŻ (173)
Wprowadzenie (173)
Pomyśl o sytuacji, w której składasz potencjalnemu klientowi ofertę (174)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (174)
Rozwiązanie krok po kroku (175)
Rozdział 23. JAK SOBIE RADZIĆ Z DYREKTOREM (181)
Wprowadzenie (181)
Pomyśl o spotkaniach i dyskusjach z menedżerami wyższego szczebla (182)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (182)
Rozwiązanie krok po kroku (183)
Rozdział 24. JAK SOBIE RADZIĆ Z PODWŁADNYMI (189)
Wprowadzenie (189)
Pomyśl o relacjach ze swoimi podwładnymi (190)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (191)
Rozwiązanie krok po kroku (191)
Rozdział 25. SOLIDNI DOSTAWCY (197)
Wprowadzenie (197)
Pomyśl o rozmowie z niesolidnym dostawcą (198)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (198)
Rozwiązanie krok po kroku (199)
Rozdział 26. WSPÓŁPRACA Z WOLONTARIUSZAMI (205)
Wprowadzenie (205)
Pomyśl o swoich relacjach z pracującym obok/dla Ciebie wolontariuszem (206)
Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (207)
Rozwiązanie krok po kroku (207)
Rozdział 27. CZY POTRZEBUJESZ DALSZEJ POMOCY? (213)
Żądza władzy jest gwałtowniejsza od innych namiętności.
Tacyt
Skąd pochodzi władza? Czy jest to dar zesłany przez Boga, uśmiech losu, czy może trzeba mieć wewnętrzne predyspozycje do utrzymania rządu dusz? I czym ona jest w swej istocie? Potęgą, narkotykiem, siłą? Integralną częścią świata przyrody? Afrodyzjakiem? Kluczem otwierającym wszystkie drzwi? A może zaufaniem i nadzieją pokładanymi w Tobie przez innych ludzi?
"Kto ma pilota, ten ma władzę" — zapewne znasz to powiedzenie z własnego domu. A co, gdybyś to Ty mógł zawsze naciskać odpowiednie przyciski? Gdybyś miał wewnętrznego pilota, który pomagałby Ci wywierać wpływ na otoczenie? Chcemy przekonać Cię, że tak właśnie jest, i nauczyć, jak najlepiej korzystać z władzy, którą masz w sobie. Zacznij czytać i zauważać, jak wiele wiesz, jak wiele potrafisz i jak wiele jeszcze możesz zrobić. Odkryj w sobie tę moc, która jest czymś więcej niż tylko skłanianiem innych, aby robili to, co Ci się podoba…
Autor tej książki — profesor Jeffrey Pfeffer ze Stanford Business School — od lat prowadzi wykłady na temat "dróg do władzy". Doradza także korporacjom oraz przekazuje studentom MBA swoją wiedzę na temat niuansów władzy w organizacjach. W tym czasie miał okazję przyjrzeć się karierom wielu osób, także tych, które odniosły sukcesy wbrew wszelkich przewidywaniom. Wnioski zebrał wreszcie w książce Władza. Dlaczego jedni ją mają, a inni nie.
Zdobycie władzy i jej utrzymanie może być trudnym zadaniem. Podczas realizacji tego ambitnego celu musisz wykazać się wnikliwością, myśleniem strategicznym, odpornością, czujnością i gotowością do podjęcia walki, gdy zajdzie taka konieczność. Przede wszystkim pozbądź się złudzeń — nie ma większego związku między kompetencjami a Twoim miejscem w hierarchii. Wiele zmiennych liczy się bardziej niż kompetencje — choćby zdolności do prowadzenia projektów i pewność siebie. Zwróć także uwagę na to, w jakim dziale pracujesz. Najlepsze są te komórki, które wypuszczają w świat obecnych ludzi sukcesu. Prawdziwa sztuka polega na tym, by wyczuć, który dział nabiera znaczenia.
Ten przełomowy poradnik zawiera inspirujące przykłady, a także zaskakujące rady i odkrycia, oparte na wynikach badań. Autor podzieli się również z Tobą strategiami i taktykami odróżniającymi zwycięzców od przegranych.
Stres wydaje się nieodłącznym składnikiem współczesnego życia. Dostarczany do organizmu we właściwych proporcjach może stanowić element pobudzający do bardziej intensywnego wysiłku. Jednak jego przedawkowanie prawie zawsze bywa zabójcze. Nie tylko skutkuje obniżeniem efektywności w pracy, ale ma również bardzo niekorzystny wpływ na zdrowie i relacje międzyludzkie. Twoim zadaniem jest kontrolowanie poziomu stresu nie tylko u siebie, ale również w zespole, którym zarządzasz. Dlatego warto znać zarówno techniki pozwalające na doraźne rozwiązywanie problemów na tym polu, jak również metody o działaniu długofalowym.
Komunikuję się, więc jestem... w retorycznym raju
Nudne wywody o niczym? Zakazane! Gładkie i poprawne politycznie przemówienia? Wzbronione! Blablanie godzinami do zasypiających słuchaczy? Niedozwolone! Jako inteligentna i całkowicie zdrowa na umyśle jednostka masz niezbywalne prawo do wyrażania swoich myśli w sposób błyskotliwy i olśniewający. Twoim obywatelskim obowiązkiem jest prowokowanie słowem i używanie pokrętnej argumentacji w celu zdobycia przewagi nad twoimi rozmówcami!
Odrzuć myślenie stereotypowe -- to prosta droga skierowania Twojego umysłu... na manowce. Doceń wartość humoru w reagowaniu na cudze wypowiedzi. Poznaj zasady tworzenia inspirujących i porywających przemówień. Odkryj tajniki nowej, skutecznej techniki zadawania pytań. Dowiedz się, na czym polegają grzechy główne fatalnych wystąpień i dlaczego ich popełnianie grozi ogniem piekielnym.
Alfa… a potem długo nic.
Samiec alfa — to on jest przywódcą stada. To on decyduje o podziale pożywienia i ma pierwszeństwo przy wyborze najlepszych samic. Występuje w stadach wilków i wielu innych ssaków, ale znajdziesz go także w dzikim świecie współczesnego biznesu. Realizuje najkorzystniejsze transakcje, dzięki niemu firma ma nad czym pracować. Jest wspólnikiem w kancelarii prawnej, głównym maklerem w firmie świadczącej usługi finansowe, tym człowiekiem, którego nazwisko pojawia się w kontekście wszystkich spółek deweloperskich w mieście. To po prostu "lepszy gość" — mężczyzna, którego pragną kobiety (zafascynowane władzą), niedościgniony ideał samców nie-alfa.
Jeden z takich zdeklarowanych samców alfa zdecydował się rozbić męski monopol władzy. Ujawnia, jak biznesmeni postrzegają swoje koleżanki po fachu. Zdradza, co kobiety powinny wiedzieć o współpracy zawodowej, by zwyciężać na samczym terytorium. Christopher Flett zaprasza Cię do klubu miłośników cygar na szczerą i nowatorską rozmowę, dotyczącą wszystkich cech, jakie musi mieć kobieta, aby zdobywać szczyty w świecie biznesu. Jego uwagi mogą dziwić, szokować, nawet obrażać, ale jednocześnie przygotują Cię na osiągnięcie sukcesu w środowisku, w którym nadal dominują macho.
Kontynuacja bestsellera Narysuj swoje myśli
Czarno na białym z dodatkiem koloru
Weź udział w czterodniowym kursie wizualnego rozwiązywania problemów
Odkryj nowy sposób myślenia
Wpadaj na nowe pomysły, znajduj nieoczekiwane rozwiązania i znacznie skuteczniej dziel się wnioskami
Poznaj narzędzia, reguły i zasady niezbędne, by w końcu stworzyć ten prosty rysunek
Książka bogato ilustrowana
Zaczarowany ołówek na biurku
Czy pamiętasz jeszcze, w natłoku bardzo ważnych spraw i niezwykle skomplikowanych projektów, że najskuteczniejsze są najprostsze rozwiązania? Wyobraź sobie, że musisz wskazać drogę z punktu A do punktu B komuś, kto nie zna Twojego języka. Co zrobisz? Właśnie! Proste rysunki to świetne narzędzie do dzielenia złożonych spraw na mniejsze elementy. Szkice znacząco ułatwiają przekazywanie pomysłów ludziom wywodzącym się z różnych kultur i dysponującym różną wiedzą.
Trzymasz w ręku kontynuację bestsellera Narysuj swoje myśli. Książka utrzymana jest w konwencji warsztatów — przerabiając kolejne ćwiczenia, nauczysz się wykorzystywać myślenie wizualne do rozwiązywania złożonych problemów za pomocą przystępnych rysunków. Przekonaj się, że naprawdę możesz zobaczyć świat na nowo.
Zapomnij o PowerPoincie. Dan Roam pokaże Ci, w jaki sposób przekształcić papier i tablicę w niezbędne narzędzia biznesowe. Pamiętaj, że możesz rysować po całej tej książce! Bierz się do dzieła! Oto podstawy.
1. Prosty rysunek jest najskuteczniejszym sposobem na wygenerowanie nowego pomysłu.
2. Prosty rysunek jest najszybszym sposobem na rozwinięcie i sprawdzenie pomysłu.
3. Prosty rysunek jest najskuteczniejszym sposobem na przedstawienie tego pomysłu innym ludziom.
Tajne techniki perswazyjne
Poznaj skuteczność ukrytych technik wywierania wpływu i stosuj:
hipnotyczne wzorce językowe
ukryte strategie sprzedaży
sugestywny język ciała
Kiedy zacząłem przeglądać tę książkę, ciarki przeszły mi po plecach. Obawiam się, że albo zdobędę do niej wszelkie prawa, albo sam wykupię wszystkie egzemplarze. To najlepsza książka, jaką czytałem na temat sprzedaży, perswazji i motywacji — Ty wiesz o tym najlepiej. Zdumiewające. Znowu trafiłeś w dziesiątkę.
dr Joe Vitale
Wykorzystaj moc nieświadomego umysłu
Wyobraź sobie, że ludzie z uśmiechem na ustach kupują Twoje pomysły albo produkty. Zwizualizuj sobie sytuację, w której nowo poznana osoba obdarza Cię pełnym zaufaniem. Pomyśl, jak wiele mógłbyś osiągnąć, gdybyś był w stanie wywoływać zmiany w zachowaniu i myśleniu innych ludzi. To nie magia, ale umiejętne wykorzystanie bardzo prostych zabiegów psychologicznych, które w Twoich rękach staną się niezwykle silną bronią, pozwalającą na osiąganie zamierzonych celów. Tym właśnie jest ukryta hipnoza — nie ma ona nic wspólnego z usypianiem ludzi i wprowadzaniem ich w trans. Działa na jawie, w bezpośrednich, codziennych kontaktach, a jej praktyczne zastosowanie w sprzedaży, procesie nawiązywania kontaktów, marketingu, a także terapii zmieniło już życie wielu ludzi.
Niniejsza książka nauczy Cię efektywnego używania hipnotycznych wzorców językowych i wyjaśni dokładnie, co jest motorem ludzkiego zachowania oraz myślenia i co zrobić, aby je zmienić. Dostarczy Ci gotowych recept, które będziesz mógł zastosować w codziennych sytuacjach, i stanie się bezcennym źródłem pomysłów na przyszłość. Jeśli więc szukasz narzędzia, które pozwoli Ci rozwinąć skrzydła, umożliwi zarobienie większych pieniędzy, zmieni bieg Twojej kariery albo Twojego życia osobistego — sięgnij po ukrytą hipnozę i poczuj słodki smak wygranej.
Poznaj zasady podświadomej komunikacji niewerbalnej.
Stosuj dziesięć praw podświadomej komunikacji.
Przekonaj się, w jaki sposób klienci podejmują decyzje i jak się o tym zawczasu dowiedzieć.
Zapoznaj się z dziesięcioma nowoczesnymi strategiami perswazji.
Zostań mistrzem w identyfikowaniu i zaspokajaniu potrzeb klientów.
Fragment Książki „Ukryta Hipnoza”
Stosowanie ukrytej hipnozy u dzieci
Parę lat temu pracowałem w szkole i poproszono mnie, żebym wpłynął na zachowanie nastolatków, którzy byli w grupie „ryzyka". Było jasne, że tak naprawdę młodzież należąca do tej grupy sprawiała prawdziwe kłopoty. Władze szkoły zapłaciły mi, abym wyrwał te dzieci ze szponów narkotykowego nałogu i wyprostował ich zachowania.
Zasugerowałem, aby godzinne zajęcia, które z nimi odbyłem, otrzymały nazwę „Liderzy na krawędzi". Oto zapis, którego dokonano na taśmie wideo. Wszyscy nauczyciele na moją prośbę wyszli z sali.
K.H.: Powinniście dać nauczycielom trochę luzu. Czy możecie sobie wyobrazić, jak to jest, kiedy trzeba spędzić cały dzień z nastolatkami takimi jak wy? Ja pewnie poszedłbym do domu, kopnął kota, zastrzelił psa i włożył głowę w kupę śniegu. Myślę, że powinniśmy pozwolić im odejść, niech spadnie im ciśnienie, żeby przypadkiem nie wybuchli. To zabawne, ale to właśnie wy macie wprowadzić Amerykę w następne stulecie. Nie chodzi mi o to, że macie wprowadzać Amerykę w następne stulecie, jeśli nie macie na to ochoty. Chodzi mi o to, że historia pokazuje, iż to zbuntowane i odważne nastolatki okazują się tymi, którzy się bogacą i zmieniają świat.
[Czy zaczęliśmy już układać wzajemne stosunki? Najwyraźniej. Młodzi są trochę zbici z tropu i słuchają mnie. Kiedy nauczyciele tutaj byli, sześćdziesięciu uczniów zachowywało się hałaśliwie, a teraz siedzą cicho. Jeszcze „nie kupili" tego, co mówię, ale są otwarci].
K.H.: Czy słyszeliście kiedyś o yahoo.com? Faceci, którzy stworzyli yahoo.com, przez parę lat chodzili do college'u, po czym powiedzieli sobie: „Pieprzyć to!". Teraz są właścicielami przedsiębiorstwa wartego miliony. Byli buntownikami..."Ukryta hipnoza. Tajne techniki perswazyjne"
Spis Treści:
Moduł 1. Ukryta hipnoza (5)
Moduł 2. Osiąganie kompromisów (53)
Moduł 3. Ukryta hipnoza: posługiwanie się historią (73)
Moduł 4. Perswazja XXI wieku. Szczytowe osiągnięcie ukrytej hipnozy (87)
Moduł 5. Istota ukrytej hipnozy. 16 potrzeb Twojego klienta (117)
Moduł 6. Kolejny filar ukrytej hipnozy. Drugorzędne potrzeby klienta (143)
Moduł 7. Podświadoma komunikacja niewerbalna - sukces bez słów: mistrzowskie opanowanie mowy ciała (183)
Moduł 8. Psychologia hipnozy. Dziesięć podświadomych praw podświadomej komunikacji (223)
Moduł 9. W jaki sposób klienci podejmują decyzję i jak się o tym zawczasu dowiedzieć (249)
Moduł 10. Odsłanianie podświadomego umysłu. Metaprogramy: oprogramowanie zainstalowane w umyśle klienta (267)
Moduł 11. Psychobiologia ukrytej hipnozy. Łatwo zrozumiałe punkty dostępowe do umysłu klienta, wykorzystujące jego DNA (287)
Moduł 12. Jedenaście skutecznych strategii perswazji... na miarę XXI wieku (305)
Sztuka bycia gwiazdą wystąpień publicznych
Jak hipnotyzować słuchaczy i porywać tłumy
Jak być rozluźnionym, zabawnym i kompetentnym mówcą
Jak stosować podręczne sztuczki zawodowców
Scott Berkun prezentuje przystępny i praktyczny poradnik, pozwalający rozłożyć sztukę przemawiania na czynniki pierwsze i dogłębnie ją zrozumieć. Szerokie doświadczenie autora ułatwia zrozumienie lęku przed występowaniem publicznym, gdyż większość tego, czego się obawiamy, istnieje wyłącznie w naszym umyśle
Michael Lopp, autor książki Managing Humans
Cyceron powiedział, że należy sprawić, aby słuchacze byli uważni, otwarci oraz ufni. Jak to osiągnąć? Po pierwsze należy unikać pretensjonalnych nawiązań do martwych ludzi. Po drugie należy przeczytać przydatny i zabawny poradnik przemawiania, napisany przez Scotta Berkuna
Jay Heinrichs, autor książki Thank You for Arguing
Spóźniasz się na własną prelekcję, laptop zaczyna podejrzanie dymić, na sali jest dziesięć osób, spośród których połowa przysypia, a reszta śmieje się szyderczo, stres paraliżuje Ci struny głosowe, a na dodatek gdzieś w okolicy podstępnie czai się szef, czekając na Twoją wpadkę. A jednak mimo to przeprowadzasz znakomitą i profesjonalną prezentację, a zebrani skandują Twoje imię, prosząc o więcej. Przesada? Może tylko odrobinę.
Autor tego hipnotycznego poradnika doskonale zna się na rzeczy — w trakcie swojej kariery wygłosił setki wykładów i przeżył większość nieprzyjemnych, tragicznych czy krępujących sytuacji, które na ogół przerażają przyszłych i niedoszłych mówców. Praktyczne lekcje i zaskakujące wyznania pozwolą Ci popatrzeć z zupełnie innej perspektywy na sztukę przemówień publicznych, perswazji, skutecznej komunikacji, uczenia się oraz nauczania. Chcesz się uczyć? Ucz się od mistrza.
Dowiedz się, jak nie zanudzić słuchaczy na śmierć.
Odkryj, co robić, kiedy sprawy idą nie po Twojej myśli.
Sprawdź, jak nauczyć innych czegokolwiek.
Poznaj sztukę odpowiadania na niewygodne pytania.
Naucz się pokonywać lęk i paraliżujący strach.
Oceń, czego możesz nauczyć się, śledząc występy komików.
Fragment Książki „Wyznania mówcy”
Co zrobić przed występem
Mówca ma tę przewagę nad słuchaczami, że wie, co powinno zdarzyć się za chwilę. Komicy (swoją drogą najlepsi spośród wszystkich mówców) opierają na tym swoje zaskakujące puenty. Aby osiągnąć podobny efekt, ja sam, podobnie jak George Carlin czy Chris Rock, przygotowuję się do każdego wystąpienia. Jest to jedyny sposób, aby połączyć poszczególne elementy w całość czy powiedzieć coś, tak aby w jak najbardziej naturalny sposób przejść do następnego elementu. Ćwicząc, zwykle staję przy biurku i wyobrażam sobie, że stoję przed publicznością i wygłaszam swój tekst dokładnie tak, jak chciałbym, aby wyglądało to na żywo. Jeżeli w czasie wystąpienia planuję coś zrobić, wcześniej to ćwiczę. Nie staram się jednak osiągnąć doskonałości, w tym co robię, ani nie uczę się tekstu na pamięć. Nie mam bowiem zamiaru przypominać robota czy też człowieka odtwarzającego wyuczony tekst w całkowicie nienaturalny sposób. Ludzie są wyczuleni na takie rzeczy i dostrzegają je z daleka. Na ogół wystarcza mi zapoznanie się z tekstem na tyle, aby czuć się pewnie podczas jego przedstawiania. Od poczucia perfekcji dużo ważniejsza jest bowiem wiara we własne siły.
Może cię to zdziwi, ale ludzie najbardziej obawiający się porażki są jednocześnie ludźmi najrzadziej ćwiczącymi swoje wystąpienia. Kiedy uczę innych występowania publicznego i mój uczeń przesyła mi swoją prezentację, zawsze zaczynam od sakramentalnego pytania: „Przećwiczyłeś to?". Wtedy mój podopieczny przyznaje, że nie zrobił tego i nawet nie przypuszczał, iż to takie ważne, chociaż jest rzeczą oczywistą, że np. piosenkarze rockowi czy aktorzy szekspirowscy wielokrotnie ćwiczą swój materiał..."Wyznania mówcy. Spraw, by ludzie Cię słuchali"
Spis Treści:
Słowo wstępne (9)
Rozdział 1. Nie widzę, że jesteś nagi (11)
Rozdział 2. Atak motyli (21)
Rozdział 3. 30 000 dolarów za godzinę (35)
Rozdział 4. Ciężkie warunki (49)
Rozdział 5. Nie gryź mikrofonu (65)
Nietypowe zdjęcia (79)
Rozdział 6. Jak nie zanudzić słuchaczy na śmierć (89)
Rozdział 7. Czego nauczyło mnie moje 15 minut sławy (105)
Rozdział 8. Co mówią ludzie? (121)
Rozdział 9. Sprzęgło Twoim przyjacielem (135)
Rozdział 10. Wyznania (147)
Dodatek A: Porady zakulisowe (153)
Podręczne sztuczki zawodowców (155)
Jak przedstawić argument (163)
Co robić, jeżeli wystąpienie jest do niczego (171)
Co robić, kiedy sprawy idą nie po Twojej myśli (179)
Gorzej być nie może (195)
Przydatne źródła (207)
Jak pomóc autorowi: prośba (215)
Podziękowania (217)
Autorzy zdjęć (221)
O autorze (225)
Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera
Stworzony przez niesamowitą grupę 470 praktyków z 45 krajów
Opisuje tradycyjne i najnowocześniejsze modele biznesowe oraz ich dynamikę
Przedstawia techniki systematycznego tworzenia i wdrażania nowych rozwiązań
"Ryzykowne!", "Skazane na porażkę!", "To na pewno się nie przyjmie!"
A jednak! Karta kredytowa, wypożyczalnia samochodów, leasing kserokopiarek czy Google AdWords — odważne rozwiązania, których na początku nikt nie rozumiał i nie wróżył im wielkiego sukcesu… Powiedzieć, że dziś mają się świetnie, to za mało! Dzięki temu, że wyszły poza utarte schematy, wręcz wywróciły je do góry nogami, stały się przełomowymi biznesowymi modelami naszych czasów i przyniosły niewyobrażalne zyski!
Wszyscy menedżerowie gorączkowo pracują nad usprawnieniem swojej firmy lub jej produktów. Szukają rozwiązań, które pozwolą im dostać się do czołówki rynkowych graczy lub utrzymać swoją pozycję w świecie ogarniętym manią wdrażania innowacji. Każdego dnia obserwujemy powstawanie niezliczonych nowych modeli i tysięcy nowatorskich rozwiązań, z których większość szybko popada w zapomnienie. Czyżby nie były wystarczająco genialne? Dlaczego jedne modele się przyjmują, a inne nie? Jak pracować z wizjonerskimi ideami, aby zwiększyć ich szanse na sukces?
Za większością porażek dotyczących nowych rozwiązań stoi po prostu ich… nieuporządkowanie i niedopracowanie! Ale czy wdrażanie innowacji można w ogóle w jakiś sposób uporządkować? Nadeszła pora, by zmienić sposób myślenia o tworzeniu nowoczesnych modeli biznesowych.
470 menedżerów i specjalistów z 45 krajów, dla których wymyślanie i wdrażanie innowacji to chleb powszedni, pokaże Ci, że ten z pozoru niejasny proces można skutecznie usystematyzować!
Rzuć więc wyzwanie utartym schematom myślenia i przestarzałym rozwiązaniom! Masz okazję wykorzystać wiedzę i doświadczenie najsłynniejszych praktyków oraz strategów tej dziedziny, aby nauczyć się, jak metodycznie poszukiwać wizjonerskich pomysłów, opracowywać je i wcielać w życie biznesowe, a także przekuwać w dochodowe projekty!
Oto przewodnik od wizjonerów dla wizjonerów!
A zatem koniec z nudną, suchą teorią! Wiedza czysto praktyczna, podana w nowatorski, ułatwiający zrozumienie i zapamiętanie sposób! Liczne rysunki, wzięte z życia ciekawe przykłady i gotowe, sprawdzone scenariusze do wykorzystania od zaraz. Tak wygląda nowoczesny podręcznik dla ludzi biznesowego czynu!
A zatem do dzieła! Od wizjonera do milionera!
Tworzenie modeli biznesowych
Spis treści:
Szablon
Definicja: Model biznesowy (18)
Dziewięć elementów fundamentalnych (20)
Szablon modelu biznesowego (48)
Schematy
Rozdzielanie (60)
Długi ogon (70)
Platformy wielostronne (80)
FREE jako model biznesowy (92)
Otwarte modele biznesowe (112)
Projekt
Z inspiracji klienta (130)
Kreowanie pomysłów (138)
Myślenie wizualne (150)
Tworzenie prototypów (164)
Opowiadanie historii (174)
Scenariusze (184)
Strategia
Otoczenie modelu biznesowego (204)
Ocena modelu biznesowego (216)
Perspektywy modelu biznesowego (230)
Zarządzanie wieloma modelami biznesowymi (236)
Proces
Proces projektowania modelu biznesowego (248)
Perspektywa
Perspektywa (266)
Posłowie
Skąd się wzięła ta książka? (278)
Bibliografia (280)
Sześć fundamentów, dzięki którym osiągniesz pełnię swoich możliwości
Od 1992 roku doradzam dyrektorom generalnym, kierownikom, przedsiębiorcom i przedstawicielom wolnych zawodów. Muszę przyznać, że dawno nie widziałam, żeby dyrektorzy najwyższych szczebli zmagali się z tak dużym stresem jak teraz. Nie muszę Ci tego mówić; znasz tę sytuację z pierwszej ręki. Presja jest większa niż kiedykolwiek. Wydaje się, że wszystko, co powinno iść w górę, idzie w dół, a wszystko, co powinno iść w dół, idzie w górę. Rezygnowanie z rekrutacji, cięcia w budżecie, śrubowanie wskaźników wydajności, ciężkie kroki globalizacji depczącej Ci po piętach... wszystko to zmierza w jednym kierunku:
Sukces odniosą ci, którzy potrafią zrobić więcej w krótszym czasie i zawsze prezentują najwyższą wydajność. Ludzie, którzy osiągają swój pełny potencjał, nie są po prostu kompetentni; oni są superkompetentni.
W dzisiejszych czasach kompetencja jest czymś, czego oczekuje się od każdego pracownika. To minimum, które jest wymagane od wszystkich. Ty natomiast chcesz, aby pracodawca dostrzegł w Tobie Wielki Potencjał i uznał, że należy Ci się awans. Jesteś gotowy?
Zastanów się: gdybyś ogłosił, że zamierzasz odejść z firmy, czy próbowano by Cię zatrzymać? Jeśli nie, to czy jest w Twojej firmie ktoś, o kogo kierownictwo z pewnością by walczyło? Dlaczego niektórzy ludzie z powodzeniem wykonują każde zadanie, które się im przydzieli? Czy to są jacyś superbohaterowie? Nie, oni wcale nie są doskonali; po prostu mają umiejętności, dzięki którym potrafią wykonać niemalże każde zadanie. Czy są urodzonymi liderami? Też nie. Kompetencja to nie to samo co zdolności przywódcze; moim zdaniem jest to coś dużo lepszego. Wszyscy nieraz widzieliśmy, jak osoby na kierowniczych stanowiskach ponosiły porażkę, ponieważ nie potrafiły sobie poradzić w niesprzyjających warunkach. A może superkompetentni ludzie są wyjątkowo inteligentni? Po raz kolejny odpowiadam — nie! Możesz być prawdziwym geniuszem, a mimo to nie posiadać takich kompetencji jak osoba, która siedzi w boksie obok.
Słownik definiuje kompetencję jako „posiadanie odpowiednich lub wystarczających umiejętności, wiedzy lub doświadczenia do zrealizowania określonego celu; wykwalifikowanie; bycie odpowiednim, ale nie wyjątkowym".
Eh, gadanie. Czy to nie brzmi trochę... nudno? Dobrze jest być kompetentnym, ale w dzisiejszych czasach to samo nie wystarczy. Prawdopodobnie nie zrobi na Tobie wrażenia ktoś, kto jest po prostu „kompetentny w swoim zawodzie". Ludzie, którzy są po prostu kompetentni, nie wyróżniają się w tłumie. Tymczasem w środowisku zawodowym różnica między posiadaniem odpowiednich umiejętności a byciem prawdziwym specjalistą może zadecydować o utrzymaniu stanowiska lub jego utracie. Superkompetentni ludzie osiągają wyższy poziom: posiadają oni stałą, wszechstronną umiejętność bycia dobrym we wszystkim, co robią, bez względu na to, czy są to czynności ogólne, czy wymagają one szczególnej specjalizacji. Naukowcy stosują tę samą zasadę w badaniu kompetentnych i superkompetentnych komórk.
Ze wstępu
Możesz wszystko, jeśli już wiesz JAK!
Stosuj kolekcja ćwiczeń i testów pomagających wycenić własną wydajność
Poznaj metody osiągania koncentracji, zarządzania środkami i zdobywania celów
Odkryj możliwość zyskania doskonałych atutów w walce o nowe stanowisko
Zyskaj idealną równowagę między życiem osobistym a zawodowym
Odrzuć niepokój wywołany listą spraw do załatwienia
Sukces odniosą ci, którzy potrafią zrobić więcej w krótszym czasie i zawsze prezentują najwyższą wydajność. Kobiety i mężczyźni, którzy osiągają pełnię swego potencjału, nie są zwyczajnie kompetentni; oni są superkompetentni.
Czymkolwiek się zajmujesz, bądź w tym wspaniały.Abraham Lincoln
Dążysz do doskonałości. Chcesz być nieprzeciętny i zyskać dowód na to, że jesteś niezastąpiony. Dlaczego? Ponieważ dobrze wiesz, że współcześnie, żeby osiągnąć sukces w świecie biznesu/działalności/przedsiębiorstwa (spółki, działalności) i całkowicie wykorzystać swój życiowy potencjał, nie wystarczy być po prostu kompetentnym. Współczesny świat, oparty na silnej konkurencji, oferuje bez liku okazji tym, którzy wiedzą, czego pragną — natomiast żeby je wykorzystać, powinno się być superkompetentnym.
Teraz możesz się tego nauczyć — bez względu na to, w czym się specjalizujesz i w jakiej branży pracujesz. Dzięki sześciu fundamentom ukrytym w tej książce udoskonalisz własną wydajność i zdobędziesz zapewnienie siebie, która popchnie Cię naprzód i pozwoli odniesienie wspaniałych sukcesów w Twojej karierze zawodowej.
Działanie: naucz się nadawać swoim zadaniom i działaniom odpowiednie priorytety.
Dyspozycyjność: zdobądź umiejętność zarządzania własnego harmonogramu i chronienia swojego czasu.
Uwaga: odkryj zdolność do świadomego koncentrowania się na podstawowych zadaniach.
Przystępność: posiądź umiejętność organizowania spersonalizowanej pracy i szybkiego odnajdowania potrzebnych informacji.
Odpowiedzialność: przejmij kontrolę nad swoimi działaniami i ich rezultatami.
Postawa: poznaj moc takich czynników, jak motywacja, asertywność i działania proaktywne.
Superkompetencja, Sześć fundamentów, dzięki którym osiągniesz pełnię swoich możliwości Spis Treści
Podziękowania (9)
Słowo wstępne (11)
Wstęp (15)
Test na Superkompetencję (21)
Część I: 1-szy fundament Superkompetencji: Działanie
Rozdział 1. O co w tym Wszyscy ludzie chodzi, Alfie? (29)
Rozdział 2. Dlaczego, do licha, wykonujemy to w ten sposób? (35)
Rozdział 3. Lepsze życie dzięki technologii (42)
Rozdział 4. Tylko praca, bez zabawy, uschnie z nudy Jack niebawem (47)
Rozdział 5. Na naszej liście spraw do załatwienia jest 117 punktów! (51)
Podsumowanie: Działanie (59)
Część II: Drugi fundament Superkompetencji: Dyspozycyjność
Rozdział 6. NA KIEDY to chcesz? (65)
Rozdział 7. Hej, Państwo! Wynoście się z mojej planety! (70)
Rozdział 8. Wszystko, co potrafisz, ja umiem zrobić całkiem dobrze (77)
Rozdział 9. Sekrety tworzenia doskonałych harmonogramów (81)
Rozdział 10. Skończ z szaleństwem spotkań! (87)
Podsumowanie: Dyspozycyjność (99)
Część III: Trzeci fundament Superkompetencji: Uwaga
Rozdział 11. Nie otwieraj tego! (105)
Rozdział 12. eBay i Yahoo!, i YouTube, o jejku! (108)
Rozdział 13. Im więcej pracuję, tym większe mam zaległości! (112)
Rozdział 14. Relacje towarzyskie wspomagają sukces (117)
Rozdział 15. BlackBerry (123)
Podsumowanie: Uwaga (127)
Część IV: Czwarty fundament Superkompetencji: Przystępność
Rozdział 16. Wiem, że gdzieś tutaj mam system... (133)
Rozdział 17. Hm, co to ja miałem na dzień dzisiejszy zrobić? (141)
Rozdział 18. To Ty jesteś szefem, a nie Twoja skrzynka odbiorcza! (151)
Rozdział 19. Nie potrzebujemy żadnych wizytowników! (158)
Rozdział 20. Znów w podróży... (164)
Podsumowanie: Dostępność (171)
Część V: Piąty fundament Superkompetencji: Odpowiedzialność
Rozdział 21. Przyjmuj pochwały, gdy Kobiety i mężczyźni się należą - i bierz winę na siebie (177)
Rozdział 22. Ten, kto najgłośniej krzyczy... pełni rolę koła napędowego (181)
Rozdział 23. Weź się do roboty! (186)
Rozdział 24. Zabierzmy się do pracy! (192)
Rozdział 25. Ulepszacze - pożeracze czasu (196)
Podsumowanie: Odpowiedzialność (204)
Część VI: Szósty fundament Superkompetencji: Postawa
Rozdział 26. Jeżeli już będziesz dusił się we własnym sosie, rozgotujesz się (209)
Rozdział 27. Przenigdy, nigdy, nigdy, nigdy nie poddawaj się (214)
Rozdział 28. Małpa widzi, małpa robi (221)
Rozdział 29. Dlaczego nie możesz zwyczajnie czytać mi w myślach? (226)
Rozdział 30. Hej tam, Pollyanno! (234)
Podsumowanie: Postawa (239)
Podsumowanie (243)
Załącznik (246)
O autorce (247)
Czy masz sprawdzoną metodę na wyścig biurowych szczurów?
Wierzysz, że wrodzony wdzięk uchroni Cię przed podstępną grą wewnątrz firmy?
Może stosujesz brutalniejsze metody obrony?
A gdyby tak przejść do ataku, wdrażając diablo skuteczne reguły sztuki wojny... biurowej?
Cyniczny świat biurowych wojen
Jakieś 100 tysięcy lat temu nasi protoplaści tańczyli wokół świeżo upolowanej zwierzyny, ciesząc się z kolejnego zawodowego sukcesu o prawdziwie mamucich rozmiarach. Od tego momentu minął szmat czasu, a ludzkość ewoluowała. W rezultacie zrezygnowaliśmy ze zdrowego trybu życia na łonie natury, przesiadając się do wywołujących bóle zatok, klimatyzowanych pomieszczeń biurowych. Porzuciliśmy również dotychczasowy sposób porozumiewania się, polegający na warczeniu, pomrukiwaniu i waleniu pięściami, wybierając metody bardziej neutralne, takie jak podawanie ręki i wymienianie się nieszczerymi uprzejmościami.
Jednak nasze życie od zawsze koncentrowało się i koncentruje na nieustannej walce o byt - tyle tylko, że dziś Twoja mała wojna toczy się każdego dnia w przestrzeni biurowej. Aby przetrwać i nie pozwolić się pożreć, musisz stale zdobywać i rozwijać nowe, cenne umiejętności. Tych najskuteczniejszych nie uczą w szkołach, na kursach ani w poradnikach. Może dlatego, że są one nieco barbarzyńskie, czasem bezkompromisowe... Ale skoro działają, czy nie warto ich poznać?
Bezbłędne taktyki sztuki wojny biurowej
Jak stale zachowywać czujność i nie dać się nikomu podejść?
Jak przestrzegać zasad oraz ustanawiać własne prawa i reguły?
Jak używać perswazji i skutecznych zasłon dymnych?
Jak rozpracować wrogów, przyjaciół, szefów i podwładnych?
Jak wykorzystać do swoich potrzeb nieformalną komunikację?
NLP to niezwykła dziedzina wiedzy, zajmująca się zmianą, transformacją i rozwojem. Pozwoli Ci ona dowiedzieć się, jak funkcjonuje Twój mózg, i pomoże uwolnić jego prawdziwy potencjał. Dzięki temu przejmiesz kontrolę nad swoim życiem i pchniesz je na nowe tory. Nauczysz się tworzyć sprzyjające rozwojowi mapy i zwiększysz poziom swojej efektywności, osiągając rezultaty, na których Ci zależy.
Podręcznik ten stanowi zwięzłą instrukcję obsługi NLP — "księgę zaklęć" maga. Znajdziesz tu 77 konkretnych wzorców. Książka została zaplanowana tak, by ułatwić Ci praktyczne stosowanie programowania neurolingwistycznego w pracy ze sobą samym lub z innymi. Wzorce są starannie uporządkowane i podzielone na kluczowe kategorie, dotyczące własnego "ja", emocji, formułowania wypowiedzi, myślenia, znaczenia oraz strategii. W książce tej znajdziesz również wskazówki dotyczące tego, kiedy i dlaczego należy wybierać określone wzorce. To wspaniałe źródło wiedzy dla wszystkich osób zainteresowanych poznawczo-behawioralnym modelem, zwanym NLP.
Ta książka przypomina nam, że to, czego nie widzimy, determinuje to, co widzimy i co ostatecznie zostaje zrobione. Niniejsza książka jest zarówno świetną pożywką dla myśli, jak i znakomitym źródłem technik pozwalających uzyskać rewelacyjne wyniki. David Allen, autor książki Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywnościSądzę, że może to być jedna z najważniejszych książek ostatnich lat. Zawiera ona koncepcje znacznie szersze od tych, z którymi zwykliśmy się stykać w innych książkach biznesowych. Warren Bennis, autor książki Droga lidera. Klasyczna nauka przywództwaTajemnica doskonałych wyników została odkryta. Opowieści o konkretnych sukcesach odnoszonych przez bardzo różne firmy powodują, że koncepcji autorów nie da się zakwestionować. Lektura obowiązkowa dla menedżerów i liderów przyszłego pokolenia. Bob Young, były prezes Lockheed CorporationTo książka jedyna w swoim rodzaju. Wyjaśnia, na czym naprawdę polega życie - pokazuje nam słonia w całej okazałości, a nie jedynie ogon czy trąbę. Autorzy dostarczają nam również wskazówek, które gwarantują wyraźny wzrost skuteczności działania, dokonujący się w sposób całkowicie nieoczekiwany, lecz w pełni niezawodny. Można odnieść wrażenie, że poznali tajemnicę życia i bardzo pragną podzielić się nią ze swoimi czytelnikami. Rosamund Zander, współautorka książki Sztuka możliwości* W jaki sposób małym i dużym firmom, działającym w różnych krajach i w różnych warunkach, udało się osiągnąć przełomowe wyniki, mimo że wszystko przemawiało na ich niekorzyść? * Jak to się dzieje, że ludzie z nową energią i entuzjazmem są w stanie przekraczać granice własnej skuteczności? * Jak można pokonać sceptycyzm i dysfunkcyjne relacje, blokujące nasze możliwości?* Jak zmienić upadającą firmę w branżowego lidera? * Jak odnosić sukcesy sprzedażowe w samym środku kryzysu? Kluczem do powodzenia są ""trzy prawa skutecznego działania"", sprawdzające się w każdym miejscu i każdej sytuacji - w Twoim życiu osobistym, relacjach towarzyskich i Twojej organizacji. Autorzy tej książki pomogą Ci wejść do świata ludzi wybitnych, którym udało się zredefiniować cele zawodowe i prywatne oraz z sukcesem wdrożyć nowe scenariusze działania. Pomogą Ci też zadomowić się w nim.
Opanuj strategie Sun Tzu. Zobacz to, czego nie widzą inni, i usłysz to, czego oni nie słyszą...
Odnieś sukces bez łamania swojego kodeksu etycznego
Opanuj bezcenną sztukę strategicznego myślenia
Stań się bardziej innowacyjna i kreatywna
Przejmij pełną kontrolę nad swoim życiem osobistym i zawodowym
Nadszedł czas rządów kobiet -- Sztuka wojny dla kobiet pokazuje nam, jak się za nie zabrać
dr Lois Frankel
Wiem dokładnie, jak to jest żyć i pracować w męskim świecie... Książka ta pokazuje, w jaki sposób zmienić swoje marzenia w rzeczywistość, niezależnie od tego, z jakim trudnościami przyjdzie się nam zmierzyć.
Chaka Khan
Bądź kobietą i po kobiecemu sięgaj szczytów w życiu osobistym i zawodowym Sztuka wojny Sun Tzu to niewątpliwie najwybitniejsza książka o strategii, jaką kiedykolwiek opublikowano. Jest przy tym dziełem uniwersalnym, docenianym w każdej kulturze i na całym świecie. Do tej pory korzystali z niej głównie mężczyźni, a jednak to lektura wprost idealna dla kobiety takiej jak Ty.
Rady Sun Tzu prowadzą do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów przy jak najmniejszej liczbie konfliktów. A to przecież kobieca specjalność -- dążyć do rozwiązywania problemów na drodze kompromisu, tak by obie strony na tym zyskiwały. Ponadto każda ze strategii opisywanych przez tego filozofa opiera się na głębokim zrozumieniu ludzi, z którymi na co dzień mamy do czynienia. Szczególny nacisk kładzie również na Twoją wyjątkową osobowość i talenty, które są niezbędnym elementem na drodze do realizacji marzeń.
Możesz zostać mistrzynią strategii, niezależnie od tego, czy Twoim pragnieniem jest awansować na stanowisko dyrektora generalnego, prowadzić własną firmę, czy też być nauczycielką, maklerem, specjalistką ds. marketingu, astronautką, dobrą matką albo szczęśliwą osobą. Sztuka wojny pomoże Ci przemienić własne wady w zalety i wytłumić niepotrzebne lęki. Pokaże także, jak wygrywać bez walki i osiągać cele, które sobie wyznaczyłaś.Sztuka wojny dla kobiet
Spis treści
Przedmowa (7)
Wstęp (11)
Rozdział 1. Ji (Planowanie): Elementy strategii (19)
1.1. Tao (Słuszność). Jak podejmować trafne decyzje (22)
1.2. Tien (Synchronizacja). Od uniwersalnej do osobistej (29)
1.3. Di (Zaradność). Przekształć swoje wady w zalety (31)
1.4. Jiang (Przywództwo). Stan umysłu (38)
1.5. Fa (Zarządzanie). Liczy się jakość wykonania (41)
1.6. Podstęp: Sprawiaj wrażenie słabej, kiedy jesteś silna (42)
Rozdział 2. Bitwa: Szybkie zwycięstwo (45)
2.1. Zjedz to, co zabijesz (46)
2.2. Jak najszybciej zawrzyj umowę (50)
Rozdział 3. Strategia: Poznaj siebie i innych (55)
3.1. Pięć kroków do poznania siebie i innych (57)
3.2. Stwórz oryginalny życiorys, żeby dobrze się sprzedać (65)
3.3. Pięć podstaw zwycięstwa (69)
Rozdział 4. Dyspozycja: Najpierw wygraj, potem walcz (73)
4.1. Wygraj, zanim staniesz do walki (75)
4.2. Wygraj w szklanych pantofelkach albo w wojskowych butach (79)
Rozdział 5. Impet: Użyj synchronizacji, żeby zaatakować z impetem (89)
5.1. Dwudziesty pierwszy wiek wiekiem kobiet (90)
5.2. Sześć sposobów na polepszenie własnej synchronizacji (94)
Rozdział 6. Prawda i fałsz: Iluzja jest drugą stroną rzeczywistości (101)
6.1. Przejęcie władzy przez kobiety (102)
6.2. Przejęcie władzy przez Ciebie: Pozwól, żeby Twój styl wspierał Twoją karierę (110)
Rozdział 7. Konflikt: Nie pokazuj ręki (117)
7.1. Strategie zapobiegania biurowej zazdrości (118)
7.2. "Skop mu tyłek": Walka z molestowaniem (125)
Rozdział 8. Wyobraźnia: Zobacz rzeczy, których nikt inny nie widział (133)
8.1. Twoja muza (134)
8.2. Kobiety są z Wenus... Marsa, Księżyca i Ziemi (141)
Rozdział 9. Zarządzanie oddziałami: Podstawy zarządzania grupą (151)
9.1. Podstawy zarządzania organizacją (152)
9.2. Umiejętności potrzebne w życiu rodzinnym i w pracy wzajemnie się uzupełniają (154)
Rozdział 10. Teren: Zachowuj się tak, jak ludzie z Twojego otoczenia (161)
10.1. Jak bez większego wysiłku zdobyć awans (162)
10.2. Sześć sposobów, żeby być złym kierownikiem (169)
Rozdział 11. Dziewięć pól walki: Bądź bardziej konkurencyjna, robiąc mniej (175)
11.1. Dziewięć pól walki o awans osobisty bądź marketing firmy (176)
11.2. Zaadaptuj najlepsze męskie i żeńskie cechy (186)
Rozdział 12. Atakuj i chroń siebie (191)
12.1. Odradzanie z popiołu (192)
12.2. Wytrwałość: Chroń siebie siłą wody (197)
Rozdział 13. Szpiegostwo (205)
13.1. Szpiegostwo: Wstęp (206)
13.2. Oszuści i ich ofiary (210)
Podsumowanie (217)
Podziękowania (219)
Tao mocy. Księga nieprzemijającej mądrości to niekwestionowany skarb, źródło nieprzemijającej wiedzy i mądrości. Opisuje magnetyczną moc, uśpioną w każdym człowieku, odkrywa wyjątkowe możliwości wywierania wpływu na otoczenie, a także wskazuje drogę do osobistej doskonałości. Jest połączeniem zasad zarządzania, fizyki oraz ewolucji z kulturową i filozoficzną mądrością Wschodu.
To księga niezwykła, ponieważ sama dobiera sobie czytelników. Wyraźnie przyciąga osoby wybitne, stojące na progu ewolucyjnego skoku w rozwoju swojego umysłu. Rzuca urok na tych, którzy ją kontemplują, i jest magnesem dla umysłów odważnych, nieobawiających się przeszkód i dysponujących odpowiednim potencjałem, by silnie oddziaływać na społeczeństwo. Dokonuje przy tym wielkiego przełomu w psychice człowieka, wywołując zmianę postaw oraz osobistych celów. Otwórz się na głos Laozi i naucz się przezwyciężać stereotypy. Wykorzystaj ukrytą w sobie moc do kształtowania przyszłości.
Zamieszczone w książce rzadkie malowidła i przykłady chińskiej kaligrafii podkreślają starożytne korzenie myśli taoistycznej i dodają znaczenia ponadczasowym wskazówkom Laozi. Oryginalny tekst został wzbogacony o komentarze, pozwalające czytelnikowi zgłębić tajniki tao. Dla współczesnego odbiorcy księga jest narzędziem wzbogacania osobistych relacji i wprowadzania w życie zasad przywództwa, przekazanych przez Laozi chińskim władcom.
Grupa innowatorów - Twoja prywatna enklawa wsparcia!
Zbiorowy geniusz, czyli co kilka głów, to nie jedna!
Odniesienie sukcesu w pracy i życiu osobistym nie jest łatwym zadaniem. Nie sposób znać się na wszystkim, posiadać kontaktów w każdej instytucji, a powiedzenie: "Człowiek człowiekowi wilkiem" bywa aż nazbyt prawdziwe. Wydaje Ci się, że cały świat jest przeciw Tobie? A jak by to było, gdybyś posiadał własną - prywatną - instytucję wspierającą, której członkowie mogliby Ci doradzać, zachęcać i inspirować? Czy pomogłoby Ci to w skupieniu się na wytyczonych celach i szybszym ich osiągnięciu? Oczywiście, że tak! Skąd to wiem? Ponieważ od lat, podświadomie, tworzysz takie związki. Sięgnij teraz po pierwszą książkę w historii, która krok po kroku wyjaśni Ci, jak stworzyć sieć pozytywnych powiązań. Zacznij to wreszcie robić, jak należy!
Grupę innowatorów tworzą ludzie, którzy wpierają się wzajemnie i kibicują sobie na drodze do realizacji marzeń - bez względu na to, czy będą to cele biznesowe, finansowe, dotyczące kompetencji i zainteresowań, czy też związane z relacjami międzyludzkimi. Od zebranych wokół kuchennego stołu osób, zajmujących się rozwiązywaniem problemów, po telefoniczne czy internetowe spotkania umysłów - możliwości stworzenia i wykorzystania grupy innowatorów ogranicza jedynie Twoja wyobraźnia!
Zorganizuj, zarządzaj i podtrzymuj działanie grupy.
Wykorzystaj wsparcie jako punkt wyjścia do osiągnięcia założonego celu.
Pójdź w ślady wielkich przedsiębiorców - Napoleona Hilla i Andrew Carnegie.
Używaj grup do osiągnięcia całkowitego sukcesu.
Poznaj sugestie i sposoby postępowania pochodzące od ekspertów -- odkryj mnóstwo działających grup wokół siebie.
Sprzedaż prowokacyjna to bardzo niebezpieczne narzędzie, które w rękach niewprawnego użytkownika może stać się bronią obosieczną. Jednak we władaniu wytrawnego zawodnika staje się fascynującą, podstępną i wciągającą pułapką. Masz odwagę wznieść się ponad przeciętność i wprowadzić do swojego podręcznego zestawu technik nowoczesne, agresywne metody sprzedaży? Ośmielisz się stosować zaawansowane instrumenty socjopsychologiczne i metody uwodzenia rozmową? Tym, czego poszukujesz, są śmiałe wzory działań, przebojowe style wypowiedzi oraz nieszablonowe sposoby myślenia. Pozwolą Ci one na swobodne i skuteczne kierowanie rozmowami sprzedażowymi, które w sposób prowokujący wyprowadzą rozmówcę z równowagi, zbiją go z tropu i pozwolą Ci owinąć go sobie wokół palca. Drobny wstrząs jeszcze nikomu nie zaszkodził.
Zabójcze działania sprzedażowe i komunikaty niszczące wizerunek.
Budowanie trwałego zaufania w prowokacyjno-aktorski sposób.
Kierowanie rozmową przez stosowanie odpowiednich sformułowań.
Stosowanie magii pytań służących do pozyskiwania informacji.
Warte rozważenia psychologiczne schematy uwodzenia rozmową.
Na perswazję natykasz się niemal na każdym kroku. Reklamy gwarantują, że szczęście osiągniesz wyłącznie dzięki kupieniu określonego produktu, a inny musisz mieć, bo jesteś tego wart. Hipermarkety odpowiednio dobraną muzyką zachęcają Cię do zakupów. Nawet teksty na okładkach książek mają przekonywać, że stoisz przed niepowtarzalną okazją dokonania wyboru, który odmieni Twoje życie. Umiejętność subtelnego forsowania swojego zdania to sztuka, dzięki której... Czy rozumiesz już, na czym polega jej siła?
Wyobraź sobie, że nie musisz zgadzać się na żadne kompromisy ani z niczego rezygnować. Pomyśl, że możesz zdobyć wszystko, czego pragniesz, poprzez subtelne, niemal niezauważalne przekonanie drugiej osoby do własnego zdania. Nie musisz być rycerzem Jedi, żeby patrząc swojemu rozmówcy prosto w oczy, wpływać na jego decyzje. Wystarczy Ci tylko znajomość kilku dość prostych technik, takich jak umiejętność wpływania na emocje, zadawania właściwych pytań i formułowania wypowiedzi twardych jak skała. Diabeł tkwi w łagodnej perswazji...
Komunikacja perswazyjna - kreuj swój pozytywny wizerunek w życiu osobistym i zawodowym.
Techniki komunikacji perswazyjnej - poznaj fascynujące sztuczki i sposoby mentalnego zwodzenia.
Uwypuklenie tych technik - odróżniaj się od innych i zapadnij w pamięć swojemu rozmówcy.
Praktyka - delikatnie i skutecznie forsuj swoje zdanie, poglądy, decyzje, stając się panem sytuacji.
Twój cel to skutecznie przekazać wiedzę:
Jak inspirować i dzielić się ze słuchaczami swoim przesłaniem?
Kiedy unikać stosowania słowa "nie"?
Dlaczego "wirus idei" może uzdrowić Twoją prezentację?
Czy notatki to pomoc, czy sposób na położenie wystąpienia?
Jak zamieniać stres w pozytywną energię?
Prezentacja z prawdziwego zdarzenia
Prowadzenie prezentacji to wyższa szkoła jazdy w zakresie komunikacji międzyludzkiej. Umiejętnie rozegrane wystąpienie publiczne jest milowym krokiem do sukcesu w sprzedaży i zarządzaniu zespołem, a także podczas negocjacji i rozmów z klientami. To nie wszystko — świetnie przeprowadzona prezentacja może okazać się przyczynkiem do zwycięstwa przy egzaminach maturalnych i podczas zdobywania kolejnych tytułów naukowych. Od umiejętności jej przygotowania często zależą i nasza kariera, i powodzenie realizowanego zadania. Nie pozwól, by strach oraz brak wiedzy przeszkodziły Ci w swobodnym i skutecznym prezentowaniu treści szerokiemu audytorium.
Myślisz sobie: "To nie dla mnie. Nie nadaję się do wystąpień publicznych"? Zastanów się nad tym raz jeszcze. Ludzie różnią się między sobą usposobieniem, cechami charakteru czy temperamentem. Każdy prezenter jest inny. Po odpowiednim treningu i nabraniu właściwych nawyków Ty także znajdziesz własny styl prezentacji, w którym będziesz się czuł komfortowo. Nauczysz się wykorzystywać swoje atuty, a słabsze punkty zamieniać w zalety.
Zacznij trening z Pawłem Lenarem. Sięgnij po książkę i wśród ciekawych przykładów, pomocnych rad, mnóstwa ilustracji, ćwiczeń, formularzy i diagramów znajdź własną drogę prowadzenia prezentacji:
naucz się przykuwać uwagę słuchaczy i trafiać do ich umysłów;
przygotuj się do występów przed męskim lub żeńskim audytorium;
poznaj najczęstsze błędy i nigdy więcej ich nie popełniaj;
zaskakuj "efektem Zeigarnik";
zaprzyjaźnij się ze swoim sprzętem komputerowym i twórz atrakcyjne wizualnie prezentacje.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?