Osób sceptycznych wobec szczepień jest coraz więcej i w konsekwencji już nie tylko one narażone są na zachorowania, ale rośnie także ryzyko wśród tych, którzy z powodów zdrowotnych zaszczepić się nie mogą, choć chcieliby to zrobić W dodatku szczepienia, choć zmniejszają - czasem nawet zdecydowanie - ryzyko zachorowania bądź śmierci, jednak nie eliminują takiej możliwości w stu procentach. Tym samym rosnąca liczba ludzi niezaszczepionych zwiększa ryzyko rozprzestrzeniania się chorób, a wskutek tego rośnie też prawdopodobieństwo zachorowań wśród osób, które się zaszczepiły, i wśród tych, które zaszczepić się nie mogą.Z Wprowadzenia"We Wprowadzeniu do recenzowanej książki jej Redaktorzy stawiają, w moim przekonaniu retoryczne, pytanie: czy psychologia społeczna ma cokolwiek do powiedzenia w kwestii szczepień ochronnych? Dwanaście rozdziałów udziela na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi: ma, i to bardzo wiele! Przy czym odpowiedź ta jest wnioskiem z analiz i badań prowadzonych przez ich Autorów z bardzo różnych perspektyw teoretycznych: psychologii wpływu społecznego i perswazji, analiz behawioralnych czy analiz dyskursu.[] Głównymi walorami książki są, po pierwsze, pomoc w zrozumieniu tego, dlaczego ludzie wykazują opór wobec szczepień ochronnych, a po drugie, dostarczenie wiedzy o strategiach czy interwencjach, których celem jest powstrzymanie i zmiana szkodliwych zjawisk społecznych".Prof. UMCS Wojciech Cwalina"Omawiana książka oferuje bardzo szeroki wachlarz danych pokazujących zarówno sukcesy, jak i porażki w procesie modyfikacji postaw wobec szczepień ochronnych. Przedstawia także jasne rekomendacje praktyczne, które mogą być zastosowane. Dowiemy się z niej, między innymi, jak wykorzystać metody uodpornienia, jaką rolę we wzmacnianiu oporu przed szczepieniami odgrywają typowe błędy poznawcze, jak identyfikować powszechne techniki dezinformacyjne i fake newsy, jaki wpływ na osłabianie oporu przeciw szczepieniom ma pozostawienie swobody wyboru, jaka jest rola przekonań politycznych i myślenia spiskowego oraz jakie znaczenie ma nadawanie szczepieniom sensu moralnego".Prof. Wiesław ŁukaszewskiRedaktorzy:Wojciech Kulesza - profesor psychologii, pracuje na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Autor wielu artykułów w prestiżowych czasopismach naukowych oraz kilku książek, między innymi: Efekt kameleona, Jak pisać prace dyplomowe z psychologii (współautorstwo z Dariuszem Dolińskim).Dariusz Doliński - profesor psychologii, pracuje na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Autor wielu artykułów w prestiżowych czasopismach naukowych i kilkudziesięciu książek, między innymi: Posłuszni do bólu, Sto technik wpływu społecznego (współautorstwo z Tomaszem Grzybem), Jak pisać prace dyplomowe z psychologii (współautorstwo z Wojciechem Kuleszą).Tomasz Grzyb - profesor Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, psycholog społeczny, prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, autor licznych artykułów i książek, między innymi: Posłuszni do bólu, Sto technik wpływu społecznego (współautorstwo z Dariuszem Dolińskim), Psychologia społeczna (współautorstwo z Bogdanem Wojciszke).
Nowa wersja podręcznika Psychologia społeczna ukazuje się w 14 lat po jego pierwszej edycji. Później było wiele wydań, bo podręcznik zyskał powszechne uznanie wykładowców i studentów. To wydanie jednak zasadniczo różni się od poprzednich. Współautorem został Tomasz Grzyb. W tomie przybyło wiele nowych fragmentów, niektóre kwestie zaktualizowano bądź opatrzono dodatkowymi komentarzami, odwołując się do świeżej literatury. Przede wszystkim zmienił się świat dookoła nas, pojawiły się nowe zjawiska, jak na przykład światowa pandemia COVID-19 i wraz z tym potrzeba odniesienia się do jej psychologicznych konsekwencji, a o wielu zjawiskach, którymi zajmuje się psychologia społeczna wiemy dziś więcej niż kilkanaście lat temu. Nie pozostało to bez wpływu na sam podręcznik – jego nowa, zmodyfikowana i przeredagowana treść lepiej oddaje charakter zmieniającej się, choć ciągle tak samo fascynującej dziedziny, jaką jest psychologia społeczna.
Profesorowie Bogdan Wojciszke i Tomasz Grzyb, psychologowie o światowej renomie, napisali podręcznik do psychologii społecznej, jakiego jeszcze w Polsce nie było. Książka obejmuje wszystkie klasyczne zagadnienia składające się na tę dyscyplinę oraz zagadnienia relatywnie nowe, takie jak kwestie różnic płci, nowych mediów, społeczeństwa sieci, miłości i władzy. Napisana jasnym i barwnym językiem skupia się na prawidłowościach rządzących ludzką psychiką i postępowaniem. Pokazuje, w jak fascynujący sposób psychologia społeczna odpowiada na pytanie, kim jest człowiek i na czym polega jego społeczna natura. Wcześniejsze wydania tej książki stały się fundamentem dydaktyki akademickiej na kierunku psychologia.
Od Wydawcy
Bogdan Wojciszke, profesor psychologii, pracuje na Uniwersytecie SWPS (wcześniej na Uniwersytecie Gdańskim i w PAN). Zainteresowania badawcze: spostrzeganie ludzi, moralność, władza, poglądy na świat społeczny, dynamika bliskich związków. Opublikował na te tematy ponad 200 prac (10 książek) wydanych w Polsce i na świecie. Członek rzeczywisty PAN i licznych towarzystw naukowych. Wypromował ponad 30 doktorów.
Tomasz Grzyb, psycholog społeczny, profesor na Uniwersytecie SWPS, dziekan Wydziału Psychologii Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu. Autor i współautor książek wydanych w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych. Specjalizuje się w psychologii wpływu społecznego - narzędziach propagandy, perswazji i szeroko pojętej komunikacji. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, redaktor naczelny Polish Psychological Bulletin.
Wchodzisz do sklepu, żeby kupić chleb, makaron i owoce. Po chwili wychodzisz, a w siatce z zakupami, poza tym, co pierwotnie zamierzałeś kupić, masz jeszcze paczkę chipsów, dwie gazety i los na loterię. Czy zastanawiałeś się kiedyś dlaczego zdecydowałeś się na zakup tych rzeczy?Któregoś dnia do twoich drzwi puka mężczyzna oferujący nowy rodzaj łącza internetowego. W zasadzie jesteś zadowolony z jakości usług oferowanych przez twojego obecnego dostawcę, ale po kilku minutach rozmowy postanawiasz przyjąć nową ofertę. Zamykasz drzwi i dopiero wtedy zadajesz sobie pytanie: DLACZEGO?Czy te przykłady brzmią znajomo?A może chciałbyś raczej wywierać wpływ na innych ludzi niż im ulegać?Jeżeli tak, to bez wątpienia zainteresuje cię książka napisana przez dwóch psychologów społecznych, którzy badają najczęściej stosowane techniki wpływu społecznego. Dariusz Doliński i Tomasz Grzyb analizują skuteczność tych technik, a kiedy je opisują, za każdym razem odpowiadają na trzy pytania:(1) Jaka idea przyświeca danej technice wpływu społecznego?(2) Co na ten temat mówią badania?(3) Jaki mechanizm psychologiczny decyduje o skuteczności danej techniki?Ta książka przedstawia aż 100 takich technik, obejmujących prawie wszystkie obszary życia codziennego - nie tylko zakupy, lecz także bliskie relacje oraz nasze zachowania, zarówno w sferze publicznej, jak i prywatnej. Każda z opisywanych technik została naukowo zbadana i udokumentowana, autorzy jednak, zamiast skupiać się na analizie statystycznej, koncentrują się na rzeczywistym wpływie tych technik na nasze życie.O autorach:Dariusz Doliński - profesor psychologii, ceniony psycholog społeczny i renomowany badacz wpływu społecznego. Autor licznych artykułów naukowych publikowanych w czołowych czasopismach psychologicznych oraz 21 książek. Pracuje na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu.Tomasz Grzyb - dr hab. psychologii, profesor Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, psycholog społeczny, prezes Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej, autor licznych artykułów i książek. Od 2013 roku kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego.Rekomendacje wydawnicze:Nigdy wcześniej nie widziałem książki opisującej tak wiele technik wpływu społecznego. Autorzy to obecnie największe autorytety w tej dziedzinie, więc jeśli mówią, że te sposoby działają, to możesz im zaufać. A jeśli nadal będziesz mieć jakieś wątpliwości, to przy każdej z technik znajdziesz omówienie badań potwierdzających jej skuteczność. - profesor Christopher J. Carpenter, Western Illinois UniversityDariusz Doliński i Tomasz Grzyb dokonali nadzwyczaj przejrzystego, a przy tym fascynującego przeglądu wielu (tak, aż 100!) technik wpływu społecznego i dokładnie wyjaśnili działanie każdej z nich. Przytoczyli również przykłady eksperymentów, które dowiodły skuteczności tych technik. Czytelnicy, którzy poszukują intrygującego wprowadzenia do sztuki wywierania wpływu społecznego, na pewno nie będą rozczarowani.- profesor Daniel J. O'Keefe, Northwestern UniversityDariusz Doliński i Tomasz Grzyb swoją książką wyświadczyli nam wszystkim wielką przysługę. Nie tylko opisali 100 efektywnych technik wpływu społecznego, lecz także zbadali mechanizmy psychologiczne, które sprawiają, że owe techniki działają. Nie ma bardziej użytecznej książki dla kogoś, kto chciałby osiągnąć mistrzostwo w dziedzinie perswazji. - profesor Robert Cialdini, Arizona State University, autor książek "Wywieranie wpływu na ludzi" i "Pre-swazja"
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?