Minęło niemal 20 lat od pierwszego wydania książki Nawyk samo-dyscypliny, a 30 od czasu, kiedy zacząłem tworzyć i testować strategie dotyczące włączania rozrywki bez poczucia winy do harmonogramu (tworzyć „Odwrotny harmonogram") i „wybierać rozpoczęcie" jako metody usuwania przeszkód stojących na drodze do naturalnej motywacji i optymalnej wydajności.
Od tego czasu podczas moich seminariów i prywatnych sesji z klientami, których byłem trenerem i terapeutą, spotkałem się z najbardziej zakorzenionymi formami odkładania działania. Wielokrotnie odkrywałem, że powrót do podstaw programu Nawyk samodyscypliny — do Odwrotnego harmonogramu, 15 - 30 minut nieprzerwanej pracy, wchodzenia w stan przepływu oraz wykonywania ćwiczenia na koncentrację — skutkował w większości przypadków. Książka Nawyk samodyscypliny przerwała próbę czasu.
W tej poprawionej wersji udoskonaliłem oraz wyjaśniłem pewne idee i ćwiczenia, ale najważniejsze przesłanie książki Nawyk samodyscypliny pozostaje niezmienione:
Odkładanie działania to nawyk, który człowiek wykształca po to, aby radzić sobie z niepokojem dotyczącym rozpoczynania lub kończenia zadania — wypróbowane rozwiązanie umożliwiające uporanie się z nieciekawymi lub obezwładniającymi zadaniami. Strategie programu Nawyk samodyscypliny, stosowane w celu zmniejszenia niepokoju, obaw i wątpliwości na własny temat, pozwalają odejść od odkładania dzialania jako formy ucieczki i podwoić swoją wydajność, a często także i dochody. Ucząc się efektywnie pracować w stanie przepływu lub w strefie oraz korzystając z większej mocy swoich komórek mózgowych, mamy mniej powodów do unikania ważnych zadań o najwyższym priorytecie.
Program Nawyk samodyscypliny pozwala pozbyć się wstydu i poczucia winy oraz sprawia, że zaczynamy postrzegać swoje życie z perspektywy przywódcy. Mając poczucie większego, silniejszego ja, uwalniamy się od wewnętrznego konfliktu pomiędzy wewnętrznymi głosami „Musisz" i „Nie chcę". Zaczynamy dokonywać w życiu wyborów, które należą do przywódczych funkcji wyższego poziomu ludzkiego mózgu i nowej tożsamości człowieka czynu.
Ćwiczenia w programie Nawyk samodyscypliny pomagają przerwać cykl odkładania działania, usuwając piętno związane z nazywaniem siebie „osobą odkładającą działanie", która dźwiga brzemię tak wielu rzeczy do zrobienia. Zamiast tego zaczynamy przypominać ludzi uprawiających sztukę samoobrony i sportowców osiągających doskonałe wyniki, którzy potrafią odsunąć od siebie rozpraszające myśli i skoncentrować uwagę na tym, co chcą w danym momencie uzyskać. Nie musimy czekać, aż poczujemy się pewni siebie i zmotywowani albo będziemy wszystko wiedzieć; zaczynamy teraz i obserwujemy rozwój sytuacji. Szybko następuje zmiana ze stanu, w którym nie wiemy, co robić, do stanu, w którym to wiemy — co stanowi sedno kreatywności.
Świat się bardzo zmienił od czasu, kiedy książkę Nawyk samodyscypliny opublikowano po raz pierwszy w 1989 roku. Przeglądanie stron internetowych, komunikatory internetowe, poczta elektroniczna i telefony komórkowe to kolejne czynniki rozpraszające i odciągające nas od misji rozpoczęcia ważnych projektów, które mogą zmienić nasze życie. Ponieważ te nowe wynalazki umożliwiają natychmiastową reakcję, mają przewagę nad czynnościami, które zostaną nagrodzone pod koniec miesiąca lub — jak w przypadku kończenia szkoły, pisania książki lub nauki gry na pianinie — po okresie od roku do czterech lat intensywnej pracy. To kolejne powody, aby stosować metody opisane w książce Nawyk samodyscypliny.
Inna zmiana wynika z tego, że czytelnicy książki Nawyk samodyscypliny kontaktowali się ze mną w sprawie treningu dotyczącego metod stosowania strategii opisanych w książce do zarządzania innymi osobami, a także we własnym życiu i w pracy. Uzyskałem przez to dodatkowe informacje o tym, czego potrzebują czytelnicy, aby program Nawyk samodyscypliny umożliwiał skuteczną zmianę z osoby odkładającej działanie (obezwładnionego pracoholika) w człowieka czynu, który pragnie większej równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym.
Wszyscy musimy stosować strategie i metody w celu uniknięcia nieprzyjemnego uczucia, które wyraziło wielu moich klientów: z nieprzyjemnością odkrywali oni, że znowu pod koniec dnia i tygodnia myślą: „Nie wykonałem żadnej bardzo znaczącej pracy. Pracowałem i byłem zajęty, ale nie wiedziałem, co robię". To uczucie pojawia się u coraz większej liczby osób, w miarę jak stajemy się pracoholikami (druga strona odkładania działania), którzy traktują wszystkie zadania jak pilne, unikając jednocześnie niewielu priorytetowych projektów, które mają wpływ na wyniki finansowe i zadowolenie wynikające ze zrobienia czegoś znaczącego.
Zmiany następujące w dzisiejszym otoczeniu związanym z pracą — zwolnienia — oznaczają, że większość z nas wykonuje zadania, które wcześniej były wykonywane przez dwie lub trzy osoby, a wielu z nas zakłada własne firmy. Co zrozumiałe, odczuwamy obezwładnienie i wypalenie. To następne powody, aby nauczyć się koncentracji i pracy w „stanie przepływu" (rozdział 7.) i postarać się zapewnić równowagę pomiędzy pracą a życiem prywatnym, która leży u podstaw strategii opisanych w tej książce.
Postępy w badaniach prowadzonych przez NIH (National Institutes of Health, Narodowy Instytut Zdrowia) oraz w dziedzinach neuropsychologii i medycyny behawioralnej na przestrzeni ostatnich 20 lat wykazały, że można zapanować nad negatywnymi nawykami, jeżeli wykona się serię kroków. Te odkrycia stanowią poparcie zasady leżącej u podstaw książki Nawyk samodyscypliny — należy wiedzieć, kiedy, gdzie i jak rozpocząć pracę nad projektem oraz w jaki sposób zastąpić odkładanie działania odpowiednimi nawykami ludzi czynu. Wydaje się, że książka Nawyk samodyscypliny wyprzedziła swoje czasy.
Jestem bardziej niż kiedykolwiek wcześniej przekonany, że drugie wydanie książki Nawyk samodyscypliny może pomóc nowemu pokoleniu czytelników pozbyć się nawyku odkładania działania i odkryć, że są z natury zmotywowanymi produktywnymi ludźmi.
- słowo wstępne do książki
Nawyk samodyscypliny
Spis treści
Podziękowania (9)
Słowo wstępne (11)
Wstęp (15)
1. Dlaczego odkładamy działanie? (25)
Znaki ostrzegawcze świadczące o odkładaniu działania (25)
Pozytywny pogląd na ludzką naturę (28)
Nasz najsurowszy krytyk - my sami (30)
Odkładanie działania to nagroda (36)
2. W jaki sposób odkładamy działanie? (51)
Wiedza na temat spędzania czasu (51)
Rejestr dotyczący odkładania działania (57)
Tworzenie poczucia bezpieczeństwa - pierwszy ważny krok pozwalający porzucić nawyk odkładania działania (63)
3. Jak rozmawiać z samym sobą (71)
Komunikaty przynoszące rezultat przeciwny do zamierzonego (72)
Moc wyboru (78)
Pięć stwierdzeń odróżniających osoby odkładające działanie od ludzi czynu (84)
4. Rozrywka bez poczucia winy, praca wysokiej jakości (91)
Znaczenie rozrywki (93)
Metoda "pull" samomotywacji (97)
Od rozrywki bez poczucia winy do pracy wysokiej jakości (104)
5. Jak usunąć przeszkody na drodze do działania (109)
Trzy główne przeszkody (110)
Narzędzie nr 1 - myślenie w trzech wymiarach i wsteczny kalendarz (111)
Narzędzie nr 2 - praca nad zmartwieniami (117)
Narzędzie nr 3 - wytrwałość w rozpoczynaniu (123)
6. Odwrotny harmonogram (131)
Nawet ludziom czynu potrzebny jest system (133)
Odwrotna psychologia (136)
Jak korzystać z Odwrotnego harmonogramu (139)
Dostosowanie Odwrotnego harmonogramu (152)
7. Praca w stanie przepływu (157)
Jak lepiej wykorzystać mózg (159)
To tylko Twój pierwszy szkic (161)
Nauka koncentracji (162)
Ćwiczenie na koncentrację (163)
Ćwiczenie relaksacyjne (167)
Włączanie stanu przepływu do swojego programu (170)
8. Odpowiednie dostosowanie postępów (175)
Zaplanowane trudności (176)
Zdolność regeneracji sił i wytrzymałość (178)
Koncentracja - panowanie nad rozpraszającymi czynnikami (185)
Próba w myślach i wstępne programowanie (188)
Skuteczne wyznaczanie celów (191)
9. Odkładanie działania w swoim życiu (197)
Zarządzanie osobami odkładającymi działanie (198)
Zaangażowanie a uległość (200)
Koncentracja na rozpoczęciu a kończenie (202)
Uzyskiwanie wyników lub wygłaszanie krytycznych uwag (205)
Życie z osobą odkładającą działanie (210)
Na koniec (214)
Bibliografia (217)
O autorze (223)
Dziewczyno, kobietko, kokietko
Jesteś singlem i szukasz mężczyzny swojego życia?
Jesteś w nowym związku i pragniesz, by wszystko się udało?
Jesteś szczęśliwa ze swym partnerem i chcesz stale podsycać płomień?
Jesteś w związku, w którym zaczyna wiać nudą?
Nigdy nie jest za późno na uwodzenie!
Urokliwa w każdym calu — Twoje pierwsze podejście do uwodzenia Jaką jesteś kobietą? Czy roztaczasz wokół magiczną aurę, przyciągającą mężczyzn? Czy masz w sobie wdzięk, swobodnie flirtujesz i wzbudzasz żywe zainteresowanie, ilekroć wchodzisz do pokoju? W głębi duszy taka właśnie jesteś. Twoja uśpiona kobiecość szuka tylko ujścia, a znajdzie je właśnie w praktykowaniu sztuki uwodzenia. Skąd ta pewność? Ponieważ to naturalne umiejętności każdej kobiety, wzmocnione przez proste i ogromnie skuteczne techniki. Pamiętaj — masz w sobie wdzięk i urok, które przyciągają mężczyzn jak magnes!
Filozofia kobiecości — Twój drugi kontakt z alchemią uwodzenia W nowym wydaniu tego bestsellerowego poradnika znajdziesz więcej sposobów, które pomogą Ci skuteczniej uwodzić mężczyzn — zarówno w kontakcie osobistym, jak i na odległość, w słowie pisanym lub podczas rozmowy przez telefon. Dowiesz się również, jak stworzyć idealny profil na portalu randkowym, by przyciągnąć odpowiednich mężczyzn. Dla zaawansowanych zamieszczono tu krótki kurs rozstawania się z klasą, radzenia sobie z rozłąką i zaczynania wszystkiego od nowa.
Wydanie drugie — nareszcie nieocenzurowane,
w którym specjaliści od tajnej manipulacji ujawniają swoje sekrety hipnotycznego uwodzenia!
Tylko dla dorosłych!
Księgarzy uprasza się o sprawdzanie wieku kupujących!
Na pierwszy rzut oka zagadnienie pomiaru wyników i zarządzania nimi wydaje się mało skomplikowane. Można odnieść wrażenie, że to logiczny — choć niekoniecznie łatwy w praktyce — proces, który nietrudno zdefiniować i zrozumieć. Po uważniejszej analizie okazuje się, że pierwsze wrażenie nie pokrywa się niestety z rzeczywistością. Pomiary wyników i zarządzanie nimi to złożony problem, obejmujący wszystkie poziomy prowadzenia działalności — od wyznaczania strategii aż po kierowanie konkretnymi pracownikami. Proces pomiaru wyników wzbudza często istotne wątpliwości co do kierunku i sensu działalności firmy. Są to wątpliwości, którymi zarządzający nie zawsze chcą się zajmować. Pomiary wyników wydobywają na światło dzienne wiele wątpliwych kwestii i problemów, które nie znajdują prostych rozwiązań, a które niekiedy od lat trapią organizacje i stanowią źródło kłopotów. Dokonywanie pomiaru wyników polega na podejmowaniu licznych działań wymagających wielu różnych kompetencji, od strategicznego myślenia po szczegółową analizę, od prowadzenia rozmów aż po pozyskiwanie zaangażowania w niezbędne działania i egzekwowanie zleconych zadań. Ogólnie rzecz ujmując, wszystko sprowadza się do tego, aby zostały wykonane odpowiednie zadania.
Wiele firm wpada w pułapkę prowadzenia pomiaru wyników na zasadzie odhaczania kolejnych okienek, jak gdyby chodziło o pewną dodatkową aktywność wspierającą realizację strategii. Jeżeli pomiary wyników mają mieć sens, muszą stanowić nieodłączny element procesu formułowania strategii i zostać zintegrowane z codziennymi obowiązkami pracowników. W realizacji tego procesu powinno uczestniczyć wiele osób o zróżnicowanych kompetencjach, powinien on bowiem dotyczyć wszystkich członków organizacji. Niestety w praktyce wiele firm marnuje ogromne ilości pieniędzy, czasu i energii pracowników na procesy, które są albo nieskuteczne, albo wyrządzają więcej szkody niż pożytku, ponieważ popychają organizację w niewłaściwym kierunku. Firmy, które skutecznie inwestują czas i pieniądze w systemy pomiaru wyników, mogą zyskać znaczącą przewagę nad konkurentami.
Choć oczywiście w tej dziedzinie obowiązują pewne „złote zasady", nie istnieje żaden „właściwy sposób" dokonywania pomiaru wyników i zarządzania nimi. Niewykluczone, że w Twojej firmie funkcjonują już systemy i procesy związane z tym zagadnieniem — ma je większość organizacji. Książka została uporządkowana w taki sposób, abyś mógł zagłębić się w wybrane rozdziały i zaczerpnąć z nich dokładnie te informacje, których potrzebujesz. Dla wygody czytelnika — wbrew akademickim tradycjom — nie zamieszczaliśmy przypisów bezpośrednio w tekście. Oczywiście nie wszystkie przedstawione tu pomysły są naszego autorstwa, dlatego na końcu każdego rozdziału zamieszczamy propozycje publikacji, które stanowią źródło prezentowanych teorii i zawierają bardziej szczegółowe informacje dla zain teresowanych.
W pierwszych rozdziałach (rozdziały od 1. do 7.) przyjrzymy się samym wynikom, znaczeniu dokonywania ich pomiarów oraz potencjalnym korzyściom, jakie można osiągnąć dzięki stworzeniu i wdrożeniu systemu zarządzania wynikami przedsiębiorstwa. Opiszemy modele i procesy, które możesz zastosować w ramach systemów wprowadzanych w Twojej organizacji. Na koniec wyjaśnimy, jak możesz je wykorzystać w celu opracowania ogólnego systemu zarządzania wynikami, który wspomagałby dalszy rozwój Twojej firmy.
W czterech następnych rozdziałach (rozdziały od 8. do 11.) wyjaśniamy, w jaki sposób możesz wykorzystać system pomiaru wyników w zarządzaniu swoją firmą. Opisujemy zestaw narzędzi i procesów służących do monitorowania i weryfikacji wyników, a następnie uczymy, jak wykorzystać pomiary do weryfikacji strategii oraz w jaki sposób dbać o aktualność systemu pomiaru wyników.
Sześć dalszych rozdziałów (rozdziały od 12. do 17.) poświęcamy kwestii dokonywania pomiarów różnych perspektyw — od klientów począwszy, a na własnych pracownikach skończywszy. Poszczególne perspektywy charakteryzują się odrębnymi cechami, dlatego też przedstawiam}' przykłady wskaźników zadowolenia klienta, różne modele, procesy i zasoby oraz najważniejsze wskaźniki finansowe.
Ostatnia część książki (rozdziały od 18. do 20.) wyjaśnia, w jaki sposób należy łączyć rezultaty wdrożonych procesów i jak je najlepiej wykorzystać. W wynikach chodzi o to, aby coś osiągnąć. Nawet najlepiej dopracowany proces będzie tylko stratą czasu, jeśli nie zostanie dobrze wykorzystany albo jeżeli nie uda się zmoty-wować ludzi do wykorzystywania w pełni własnego potencjału. Niniejsza książka nie dotyczy zagadnień zarządzania i przywództwa, dlatego też nie będziemy szczegółowo omawiać tych tematów. Będziemy natomiast o nich wspominać, ponieważ absolutnie nie można ich ignorować. To samo ziarno zasiane w kamienistej ziemi da mniejszy plon niż ziarno zasiane w ziemi żyznej i odpowiednio przygotowanej. To samo dotyczy systemu pomiaru wyników i zarządzania nimi — trzeba zapewnić mu właściwe warunki funkcjonowania. Dlatego też ostatnie rozdziały książki poświęcamy przywództwu i kulturze organizacyjnej, czyli odpowiednim warunkom niezbędnym do osiągania jak najlepszych wyników. Przedstawiamy również kilka historii liderów różnego rodzaju organizacji, którzy osiągają naprawdę spektakularne wyniki.
Zanim przystąpisz do gry na polu nowoczesnych technologii, przeczytaj Przeskoczyć przepaść — ta książka zdecydowanie zwiększy Twoje szanse na odniesienie sukcesu na szybko zmieniającym się rynku, na którym trwa zażarta walka.
William B. Lawson Sr.,
prezes i dyrektor generalny firmy Lawson Software
Nie skacz! Działaj zgodnie ze sprawdzonym planem!
Wyobraź sobie, że wprowadzasz na rynek nowy produkt technologiczny i odnosisz spektakularny sukces. Teraz Twoim zadaniem jest przekuć "wczesny sukces rynkowy" na realny zysk i możliwość dalszego rozwoju firmy. Musisz zatem wykonać solidny skok i znaleźć się w głównym nurcie.
Jednak oba rynki oddziela PRZEPAŚĆ.
Od czego zacząć? Przede wszystkim zapomnij o tradycyjnym marketingu i stwórz nowy plan działania, nawet jeśli wydaje Ci się sprzeczny rozsądkiem. A zatem zamiast sprzedawania produktu naucz się nawiązywać relacje z klientami i tworzyć z nimi partnerski układ.
Po co? By zmniejszyć szok związany z nowością. Zmiany w dziedzinie nowoczesnych technologii zachodzą tak szybko, że nikt nie mógłby wytrzymać ich tempa na dłuższą metę, gdybyśmy skupiali się wyłącznie na transakcjach.
Jak to zrobić? Najlepszym sposobem na przygotowanie się do pracy w szybko zmieniającym się, bardzo konkurencyjnym świecie współczesnego marketingu jest stworzenie nowego modelu działania poprzez budowanie trwałych i przynoszących owoce relacji rynkowych. To książka pokaże Ci, jak ten model działa w praktyce i jak możesz go użyć do własnych celów, by Twoje dzieło nie pozostało tylko zabawką małej grupki geeków.
Geoffrey A. Moore jest partnerem zarządzającym w firmie TCG Advisors, działającej w San Mateo w Kalifornii, oraz partnerem w firmie Mohr Davidow Ventures z siedzibą w Menlo Park w Kalifornii. Napisał bestselerowe książki: Inside the Tornado, The Gorilla Game i Living on the Fault Line.
Firma albo życie - wybór należy do Ciebie.
Czy masz poczucie, że bez Ciebie Twoja firma nie utrzymałaby się na rynku nawet przez tydzień?
Czy czujesz, że musisz zawsze trzymać rękę na pulsie i kontrolować wszystkie działania swoich podwładnych?
Czy po opuszczeniu biura tak naprawdę nigdy mentalnie nie wychodzisz z pracy, nawet na wakacjach?
A gdybyś pewnego dnia postanowił ją sprzedać
i udać się na zasłużoną emeryturę?
Większość przedsiębiorców nie jest w stanie wycofać się ze swojej własnej firmy, bo powołują ją do życia w taki sposób, by zależała od ich osobistego zaangażowania. Jednak nic straconego. Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym przedsiębiorcą, czy też masz za sobą lata doświadczeń albo właśnie rozważasz pomysł sprzedaży swojej firmy, ta książka pokaże Ci, jak zrealizować plan stworzenia wartościowej, atrakcyjnej rynkowo firmy, która będzie się prężnie rozwijać i odnosić sukcesy bez Ciebie. Poznaj strategie przetestowane przez innych przedsiębiorców i pozwól sobie na odrobinę życia poza pracą!
Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie, a dobrych pracowników… w terenie! Dlaczego warto integrować, motywować i szkolić zespoły w terenie otwartym, a nie w sali konferencyjnej? Powód jest prosty: zajęcia terenowe są bardziej skuteczne. Psychologowie już kilkadziesiąt lat temu dowiedli, że trudne lub nietypowe sytuacje jednoczą ludzi wobec wspólnego problemu, przyspieszają proces uczenia się i zwiększają szansę na zapamiętanie zdobytej wiedzy. A powstała między uczestnikami szkolenia więź procentuje także podczas wykonywania obowiązków zawodowych.
W niniejszym poradniku znajdziesz m.in. zagadnienia związane z procesem budowania zespołu oraz planowaniem i organizacją szkolenia czy wyjazdu integracyjnego. Autor przedstawia wady i zalety samodzielnego zaplanowania imprezy oraz wynajęcia firmy treningowej. Podaje przykłady wyjazdów integracyjnych i gier, w jakich ludzie chętnie biorą udział. Drugie wydanie książki zostało uzupełnione o nowe treści, wyjątkowo aktualne na dzisiejszym rynku szkoleń - więcej miejsca poświęcono szkoleniom za granicą, a także wyjazdom organizowanym dla całej firmy.
Team building dla kilkuset osób? Dlaczego nie, jeśli wiesz, jak to skutecznie zorganizować?
Budowanie zespołu. Organizacja szkoleń outdoor i wypraw incentive. Poradnik dla menedżera personalnego
Spis treści
Wstęp (7)
1. Podstawowa wiedza o zespole (11)
Po co nam zespoły (11)
Cele szkoleń outdoor (14)
Dlaczego nauka przez doświadczenie (16)
Cechy efektywnego zespołu (18)
Cykl życia zespołu (20)
Role zespołowe (25)
Eliminacja błędów w pracy zespołu (36)
Proces budowania zespołu (38)
2. Organizacja i logistyka szkolenia outdoor (45)
Wybór hotelu (45)
Karta kontroli hotelu (48)
Wybór lokalizacji (48)
Przygotowanie uczestników (52)
Ubezpieczenie szkolenia (53)
3. Samodzielne prowadzenie prostych wydarzeń integracyjnych (55)
Krok po kroku (55)
Style uczenia się (58)
Zanim rozpoczniesz (59)
Budowanie atmosfery szkolenia (60)
Sposób prowadzenia poszczególnych modułów (66)
Feedback - informacja zwrotna po ćwiczeniu (74)
Koszty podwykonawców (76)
4. Budowanie zespołu we współpracy z zewnętrzną firmą szkoleniową (79)
Poziom trudności fizycznych w szkoleniach outdoor (80)
Formy ćwiczeń i gier outdoor (81)
Wybór firmy szkoleniowej (84)
Wzajemne oczekiwania (92)
Szkolenia z manipulacją (94)
Wybór trenerów (95)
Analiza potrzeb szkoleniowych (99)
Współpraca po szkoleniu (100)
Ceny usług firm szkoleniowych (101)
5. Szkolenia dla dużych zespołów (103)
Cele szkoleń (103)
Wybór firmy szkoleniowej (105)
Program zajęć (107)
Hotel i teren (109)
Kombinat planistyczny (110)
Kalendarz organizatora wyjazdu (111)
6. Zagraniczne wyprawy integracyjne (127)
Czym są wyprawy (127)
Cele wypraw (129)
Uczestnicy (135)
Kierunki wypraw (137)
Forma zajęć (138)
Przykład programu (140)
Koszty (143)
Kalendarz organizacji wyjazdu (146)
Trudności w wyprawach (146)
Zagrożenia dla zdrowia i życia (151)
7. Specyficzne zastosowania szkoleń outdoor (157)
Kształtowanie otwartości na zmiany (157)
Wprowadzanie zmian strategicznych (162)
Kreowanie wizerunku pracodawcy (167)
8. Przykładowe gry integracyjne i komunikacyjne (169)
Komunikacja zespołowa (169)
Umiejętność słuchania (172)
Komunikacja międzykulturowa (173)
Planowanie zespołowe (178)
Koordynacja pracy zespołu (179)
Wyznaczanie celów (180)
A Aneksy - przykłady narzędzi wykorzystywanych w szkoleniach integracyjnych (183)
Kodeks outdooru (183)
Zarządzanie prostym projektem outdoor - tabela organizacyjna (187)
Przykładowy program szkolenia integracyjnego (190)
Ankieta przedszkoleniowa - dla szkoleń integracyjnych (192)
Przykładowa ankieta oceniająca proste wewnętrzne szkolenie integracyjne (194)
List do uczestników - zapowiedź szkolenia (195)
Przykładowe case'y wspomagające dyskusje podsumowujące (196)
Fotografie (198)
Skorowidz (209)
Zostań najbardziej pożądanym kandydatem na wymarzone stanowisko:
Odkryj kulisy rozmowy rekrutacyjnej, które zapewnią Ci przewagę nad innymi kandydatami
Dowiedz się, co "siedzi w głowach" rekrutujących
Naucz się mówić językiem korzyści pracodawcy
Wykorzystaj słabe punkty procesu rekrutacji
Poznaj najlepsze odpowiedzi na trudne pytania
Wakat to problem, a Ty jesteś jego rozwiązaniem!
Sięgasz po ten poradnik, a więc myślisz o zmianie albo aktywnie poszukujesz pracy. Może jeszcze nigdy nie byłeś na rozmowie o pracę i zupełnie nie wiesz, czego się spodziewać oraz jak się do niej przygotować? A może boisz się zwolnienia z pracy, bo nie wiesz, jak to potem będzie i co trzeba zrobić, aby zdobyć nową? Chciałbyś zmienić pracę, ale paraliżuje Cię sama myśl o odbyciu rozmowy rekrutacyjnej, więc wolisz dla świętego spokoju nigdzie się nie ruszać?
Rozmowa rekrutacyjna to nie egzamin, na którym da się zagadać profesora i otrzymać mniej pytań. To nie casting, gdzie przychodzisz zaprezentować wykuty na blachę tekst. Nie jest to też konkurs popularności ani spowiedź z grzechów popełnionych na niekorzyść Twojego byłego pracodawcy.
Rozmowa kwalifikacyjna to swego rodzaju transakcja, gdzie po jednej stronie kładziesz na szali swoje umiejętności, doświadczenie i kompetencje osobiste, a po drugiej Twoja upatrzona firma oferuje Ci wymarzoną posadę. Oni naprawdę chcą, byś ją dostał. Gdyby Cię nie potrzebowali, nie marnowaliby czasu i pieniędzy nawet na pierwsze spotkanie. Ułatw im tę decyzję — stań się rozwiązaniem ich problemów. W nagrodę dostaniesz… pracę!
Nawiąż dobry kontakt z rekrutującym.
Bądź przygotowany na trudne pytania.
Czytaj między wierszami.
Myśl kategoriami pracodawcy.
Bądź skoncentrowany do końca spotkania.
Emanuj entuzjazmem.
Nie mów o sobie źle.
Bądź konsekwentny w swoich wypowiedziach.
Nie narzekaj na poprzednich pracodawców…
Te oraz pozostałe trzydzieści jeden zasad znajdziesz wewnątrz książki. Oprócz tego zamieszczono tam siedem sekretów rozmów kwalifikacyjnych, cztery kluczowe pytania rekrutującego, osiem taktyk postępowania podczas rozmowy, trzynaście ćwiczeń przed podjęciem wyzwania, dziewięćdziesiąt dziewięć pytań zadawanych przez rekrutujących wraz z najlepszymi odpowiedziami, jakich możesz na nie udzielić, oraz wiele innych informacji zza kulis działu HR, o których nikt Ci dotąd nie mówił.
Rozmowa kwalifikacyjna
Spis treści:
Słowo o autorze 7
Dla kogo jest ta książka? 9
CZĘŚĆ I
Rozdział 1. 7 ujawnionych sekretów rozmowy kwalifikacyjnej 15
Sekret 1. Interview to rozmowa 15
Sekret 2. Rozmowa kwalifikacyjna wymaga umiejętności po obydwu stronach 15
Sekret 3. Nie ma idealnych kandydatów 16
Sekret 4. Wakat to problem i Ty jesteś jego rozwiązaniem 16
Sekret 5. Pracy nie dostają tak naprawdę najlepsi kandydaci 17
Sekret 6. Rozmowa rekrutacyjna ma swoją etykietę 18
Sekret 7. Możesz przewidzieć większość pytań i nauczyć się na nie odpowiadać 19
Rozdział 2. 4 kluczowe pytania rekrutującego 21
Rozdział 3. 4 rodzaje wywiadów - 8 taktyk postępowania 27
1. Wywiad przez telefon 27
2. Wywiad nieustrukturyzowany 31
3. Wywiad ustrukturyzowany 32
Rozdział 4. Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej w 6 krokach 39
Krok 1. Dokonaj analizy oferty pracy 40
Krok 2. Dokonaj analizy życiorysu 42
Krok 3. Zbierz informacje o firmie 49
Krok 4. Zbierz informacje o rekrutującym 53
Krok 5. Przećwicz rozmowę z zaufaną osobą 54
Krok 6. Pozbądź się stresu 56
Rozdział 5. 40 niezmiennych zasad odnoszącego sukcesy kandydata 59
1. Ubierz się profesjonalnie 59
2. Bądź 10 minut przed czasem 60
3. Emanuj entuzjazmem 62
4. Bądź miły dla każdej osoby spotkanej w firmie 63
5. Przynieś na rozmowę swoje CV 64
6. Miej przy sobie zestaw do notowania 64
7. Poczekaj na zaproszenie, aby usiąść 65
8. Przyjmij propozycję gorącego czy zimnego napoju 65
9. Panuj nad mową ciała 66
10. Nawiąż dobry kontakt z rekrutującym 67
11. Bądź przygotowany na trudne pytania 67
12. Czytaj między wierszami 68
13. Proś o powtórzenie pytania, jeśli go nie rozumiesz 68
14. Wysłuchaj pytania do końca, zanim na nie odpowiesz 68
15. Odpowiadaj na pytanie po chwili namysłu 69
16. Bądź konsekwentny w swoich wypowiedziach 69
17. Przedstaw szczegółowy opis sytuacji 70
18. Mów prostym językiem 71
19. Dostosuj tempo mówienia do rekrutującego 73
20. Myśl kategoriami pracodawcy 73
21. Bądź skoncentrowany do końca rozmowy 74
22. Nie okazuj zdenerwowania 75
23. Nie zapomnij zapisać, z kim masz rozmowę 75
24. Nie przychodź na rozmowę z koleżanką 76
25. Nie przesadzaj z biżuterią, makijażem, perfumami 76
26. Nie roztaczaj wokół siebie woni papierosów 77
27. Nie żuj gumy 77
28. Nie zapomnij wyłączyć telefonu komórkowego 78
29. Nie wykonuj nerwowych ruchów 78
30. Nie obejmuj prowadzenia rozmowy 78
31. Nie bądź mądrzejszy od rekrutującego 79
32. Nie zagaduj rekrutującego 79
33. Nie odpowiadaj monosylabami 79
34. Nie przepytuj rekrutującego 80
35. Nie operuj ogólnikami 81
36. Nie mów o sobie źle 82
37. Nie używaj żargonu 82
38. Nie narzekaj na poprzednich pracodawców 83
39. Nie wdawaj się w rozmowę na tematy osobiste 83
40. Nie pytaj pierwszy o wynagrodzenie 84
Rozdział 6. Jestem po - i co dalej? 85
CZĘŚĆ II
Rozdział 7. Pytania służące nawiązaniu kontaktu 91
Rozdział 8. Pytania otwierające rozmowę 93
Rozdział 9. Pytania o możliwości i umiejętności 97
9.1. Pytania na podstawie życiorysu 97
9.2. Pytania sprawdzające kompetencje 119
Rozdział 10. Pytania o zaangażowanie, czyli motywację 137
10.1. Pytania sprawdzające wiedzę o firmie 137
10.2. Pytania o aktywność życiową 140
10.3. Pytania o plany na przyszłość 142
Rozdział 11. Pytania o dopasowanie do organizacji, czyli o to, kim jesteś 147
11.1. Pytania o dążenia 147
11.2. Pytania o samoocenę 153
Rozdział 12. Pytanie o oczekiwania finansowe 161
Rozdział 13. Twoje pytania do pracodawcy 165
Podsumowanie 169
Niespodziewanie odnaleziona godzina
Stale brak Ludzie czasu? Wieczorem kładziesz się zbyt późno, a właściwie każdy ranek jest jak Wielka Pardubicka? Marzysz o choćby jednej dodatkowej godzinie dziennie? Doba nie jest z gumy, niemniej jednak dzięki sprawnej organizacji dnia możesz odzyskać 60 minut, w ciągu których zrobisz to, na co wyłącznie będziesz posiadać ochotę.
To możliwe, że najlepsza książka dotycząca zarządzania w pewnych przypadkach. Pomoże Wszyscy ludzie ona śpiesznie i szybko:
zwalczyć chęć odkładania wszystkiego na w przyszłości;
podejmować lepsze i szybsze decyzje;
radzić sobie z "wysysaczami czasu" i "przeszkadzajkami";
uprościć wszelkie czynności, jakie wykonujesz;
zorganizować i umiejętnie ustalać priorytet zadań w pracy;
odnaleźć kilka dłuższych chwil, ażeby spotkać się z bliskimi.
UWAGA! Nie czytaj tej książki w całości. W końcu chcesz ją poznać przede wszystkim po to, żeby wygospodarować nieco wolnego czasu! Wybierz, co dla Ciebie najlepsze, i do dzieła!
Michael Heppell jest jednym z najpopularniejszych brytyjskich trenerów motywacyjnych. Napisał dwie książki, które w niedługim czasie stały się bestsellerami: How to Be Brilliant oraz dodatkowo Brilliant Life. W jego seminariach i warsztatach wzięły udział tysiące ludzi, skorzystały z nich również setki firm w całej Europie.
Na straganie w dzień targowy takie słyszy się rozmowy -- niechże pan się na nas oprze, tylko z nami będzie dobrze! Zajrzyj tutaj mój kliencie, królewskie czeka przyjęcie. Dziś promocja, jutro rabat, odmienimy cały Twój świat.Raz mniej, a raz bardziej zgrabne oferty sprzedaży mamią Cię każdego dnia, od rana do wieczora, wdzierając się za pomocą wszystkich zmysłów do podświadomości. Jednak ani częstochowskie rymy, ani zagadkowe czerwone łapy, ani półnagie modelki nie zdołają niczego sprzedać, jeśli zabraknie podstawowego składnika -- mistrzowsko wykorzystanej perswazji.Dobry sprzedawca jest jak biblijny wąż. Wyśmienicie zna mechanizmy kierujące ludzkim zachowaniem, nasze słabości i popędy. Jest odporny psychicznie i mocno zdeterminowany, by osiągnąć cel. Dzięki tajemniczym, niesamowicie skutecznym i rozbrajająco prostym technikom wykorzystuje ukryty wymiar komunikacji. I tylko od niego zależy, co z tą możliwością zrobi. Chciałbyś być na jego miejscu?Skuteczna inżynieria perswazji:Proces sprzedaży -- od powitania do zamknięcia.Narzędzia manipulacji -- słowa i gesty.Oferowanie korzyści i triki myślowe.Elementy sukcesu w negocjacjach.Mapa myśli -- znajdowanie nowych ścieżek na utartych szlakach.Metody programowania własnych zachowań.Sposoby precyzyjnego formułowania przekazu.To najbardziej przyjazna w lekturze ze znanych mi książek o wykorzystaniu NLP w biznesie.
Wspaniale przywództwu nie polega na tym, żeby znać wszystkie odpowiedzi — dużo częściej chodzi o to, żeby mieć odwagę zadawania kluczowych pytań.
Co sądzisz o doskonaleniu swoich umiejętności, tak aby stać się jeszcze lepszym kierownikiem i liderem?
Czy to jest coś, czego można się nauczyć? Czy umiejętności przywódcze to rzecz nabyta?
Czy wybitni liderzy urodzili się jako przywódcy, czy nauczyli się tej umiejętności?
Jak najlepsi z nas to robią?
Wielu ludzi wierzy, że najlepsi liderzy mają dar rozpoznawania właściwych odpowiedzi. Że mają naturalny instynkt, który podpowiada im, co należy zrobić w określonej sytuacji -- jak utrzymać się na swojej pozycji, motywować pracowników, aby wspólnie dążyli do wytyczonego celu, działać w sposób zorganizowany i skutecznie zarządzać firmą. Ludzie sądzą, że najlepsi liderzy mają wrodzony talent, wyczucie i charyzmę, które wyróżniają ich spośród innych. Ci doskonali lider/y są bardzo pewni siebie — to zrozumiale, przecież wszystko przychodzi im tak naturalnie!
To bardzo powszechny pogląd: istnieje rzadki gatunek wybitnych liderów, którzy idą prostą drogą na szczyt kariery, unikając wszelkich komplikacji, nie wiedząc, co to niepewność, nie znając goryczy porażki i wykorzystując swój niezwykły talent do przewidywania przyszłości i dostrzegania tego, czego nie widzą inni.
To brzmi bardzo fajnie, ale według mnie wcale tak nie jest.
W ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat prowadziłem kilka rodzajów działalności (najpierw jako dyrektor firmy, a potem jako profesor wydziału praktyki zarządzania w Harwardzkiej Szkole Biznesowej) i regularnie doradzałem osobom pełniącym funkcje kierownicze — od początkujących liderów po dyrektorów najwyższego szczebla. Na pewno popełniłem mnóstwo błędów, ale dzięki rozmowom z tymi ludźmi poznałem wiele technik, które pomagają zwiększyć skuteczność na stanowiskach przywódczych — jak również takich, które znacząco wpływają na obniżenie wydajności.
W trakcie tych interakcji przekonałem się, że praicie ivszyscy najlepsi liderzy mają momenty zwątpienia, zniechęcenia i niepewności dotyczące ich samych i decyzji, które podjęli. Mają wrażenie, że powinni być gdzieś indziej i robić coś innego. Zastanawiają się, dlaczego innym liderom lepiej wychodzi wykonywanie simjej pracy. Przechodzą trudne fazy, w trakcie których szukają odpowiedzi na ważne pytania i mają poczucie całkowitego odosobnienia. Nawet gdy tworzą wokół siebie aurę pewności, w rzeczywistości czują się. zagubieni i zlęknieni.
Widu najlepszych liderów nie chce uwierzyć, że ich koledzy po fachu również miewają takie chwile zwątpienia. „Jeżeli to prawda", mówią często ze sceptycyzmem, „to jaka jest różnica między wybitnymi liderami a tymi, którzy nie odnoszą sukcesów?".
Oto moja odpowiedź: najważniejsza różnica miedzy tymi, którzy w pełni wykorzystują swój potencjał, a całą resztą sprowadza się do tego, jut radia sobie w okresach zagubienia i niepewności. Cała sztuka polega nie na unikaniu tych trudnych momentów, lecz na umiejętności zdystansowania się, zdiagnozowania problemu, wprowadzenia niezbędnych poprawek i ruszenia naprzód.
O co zapytasz człowieka w lustrze
Spis treści:
Wstęp
Wizja i priorytety
Jeśli wiesz, dokąd zmierzasz, dużo łatwiej będzie ci tam dojść
Zarządzanie czasem
To, jak spędzasz czas w pracy, powinno bezpośrednio wynikać z Twojej wizji i Twoich priorytetów
Pozyskiwanie i wyrażanie opinii
Skuteczni liderzy szkolą swoich ludzi i aktywnie dbają o ich dokształcanie
Planowanie sukcesji i delegowanie uprawnień
Wzięcie odpowiedzialności za znalezienie następców w firmie
Ocena kierunku, w którym zmierza firma
Miej odwagę, żeby ocenić swoją firmę na czystej kartce papieru
Lider jako wzór do naśladowania
Mówienie o tym, w co naprawdę wierzysz i co najbardziej cenisz
Wykorzystanie potencjału w pełni
Bycie uczciwym wobec siebie
Wszystko razem
Praktyka w nabieraniu dystansu
Załącznik
Podziękowania
O autorze
Z tej inspirującej, wnikliwie napisanej książki dowiesz się, jak odblokować własne podświadome hamulce i nacisnąć na pedał gazu, tak aby Twój potencjał dostał prawdziwego przyspieszenia!
Brian Tracy,
autor książek Nie tłumacz się, działaj! oraz Sukces tu i teraz
Życie na szóstym biegu!
Popatrz na siebie - jesteś osobą inteligentną, masz doświadczenie, kwalifikacje i potencjał. Co zatem powstrzymuje Cię przed odniesieniem sukcesu, przed rzuceniem tłumów na kolana, przed wyprzedzeniem konkurencji? Czyżby hamowała Cię obawa przed niepowodzeniem, brak pewności siebie, niska samoocena, nieśmiałość? A zatem czas rzucić im ostateczne wyzwanie i pokonać w bezpardonowej walce! Zapomnij o poradnikach oferujących nierealistyczne rady na temat tego, jak od ręki rozwiązać każdy problem. Sięgnij po przewodnik, który wskaże Ci właściwą drogę w dżungli świata kariery i poprowadzi do spełnienia zawodowego. To nie jest książka o marzeniach niemożliwych do spełnienia. To jest lektura dla osób, które chcą się rozwijać, ale żeby to zrobić, muszą najpierw pozbyć się obaw niweczących szanse na zrobienie jakichkolwiek postępów.
Robert Kelsey - przedsiębiorca, pisarz, bankowiec z londyńskiego City i dziennikarz finansowy. W ciągu ponad dziesięciu lat przeczytał dziesiątki książek poświęconych rozwojowi osobistemu i odkrył, że chociaż są pomocne, to nie poruszają dwóch ważnych kwestii: w żadnej z nich nie przedstawiono uczciwie problemu zmiany cech osobowości i żaden z autorów nie przedstawił programu rozwoju osobistego uwzględniającego wrodzony strach oraz niewłaściwy sposób myślenia osób odczuwających silny lęk przed porażką. Swoją książką postawił to zmienić.
Siła tkwi w relacjach!
Media społecznościowe i kapitał społeczny
Obsługa klienta w sferze publicznej
Marketing wirusowy
Autentyzm w newsletterach
Każdy człowiek, którego potomność nazwała wielkim, każdy człowiek, któremu powiodło się w życiu, osiągnął wielkość bądź sukces, ponieważ potrafił skupić się na celu i konsekwentnie dążyć w jednym wytyczonym kierunku.
Wielu osobom wydaje się, że są biedne, podczas gdy tak naprawdę otacza je bogactwo możliwości, ale one ich nie dostrzegają.
Złota okazja, której poszukujesz, znajduje się w Tobie. Nie w Twoim otoczeniu, nie w szczęściu, przypadku czy pomocy innych osób. Tylko Ty masz do niej klucz.
Wszędzie dookoła jest ukryty potencjał, czekający na wnikliwe oko, aby go dojrzało.
We współczesnym świecie, w którym wciąż zmieniają się technologie, a ludzie zajęci są nieustanną pogonią za pieniądzem oraz bezpowrotnie straconym czasem, zbyt często gubimy z oczu to, co najistotniejsze. Porzuciliśmy autorytety, oderwaliśmy się od korzeni, brak nam cierpliwości i wytrwałości. Pragniemy otrzymywać wszystko od razu, bez wysiłku, dlatego tak trudno nam docenić wartość tego, co posiadamy, i ciągle czujemy się niespełnieni. Bez wytchnienia szukamy tego, co pozwoli nam uwierzyć, że możemy jeszcze dokonać czegoś wielkiego, czegoś wartościowego, czegoś, co po nas zostanie.
Chcesz się dowiedzieć, jak osiągnąć trwały sukces, który zapewni Ci nie tylko satysfakcję finansową? Zależy Ci na poczuciu, że zrealizowałeś marzenia o wielkim celu? Szukasz tekstów, które zainspirują Cię i skłonią do głębokich przemyśleń? Oto wyjątkowa książka o nieprzemijającej mądrości, która dostarczy Ci wiedzy i odpowiednich narzędzi. Dzięki nim zmienisz własne życie z pasma szarych, podobnych do siebie dni w niezwykły korowód okazji, pomyślnych decyzji, właściwych wyborów i codziennego poczucia spełnienia.
Psychologia pozytywna robi dziś zawrotną karierę na całym świecie. Niewielu jednak pamięta, że jednym z pionierów ruchu pozytywnego myślenia był Orison Swett Marden. W ogromnym stopniu właśnie on wpłynął na to, jak dziś myślimy o sukcesie osobistym. Warto sięgnąć po tę wiedzę, która nie tylko nie zestarzała się ani odrobinę mimo upływających dziesięcioleci, ale — niczym dobre wino — zyskała nowy kontekst i nową jakość.
Orison Swett Marden był doktorem medycyny, magistrem nauk humanistycznych oraz przedsiębiorcą. Największy sukces osiągnął jednak jako autor kilkunastu książek motywacyjnych, w tym An Iron Will, The Optimistic Life czy Prosperity — How to Attract It. Marden uważał, że sposób myślenia wpływa na nasze działanie i w efekcie na nasze życiowe osiągnięcia oraz porażki. Swoimi motywacyjnymi książkami dążył do przełamania tych negatywnych schematów i uświadomienia ludziom, iż każdy ma równe szanse na osiągnięcie w życiu sukcesu oraz spełnienia.
Monitoring marki. Social Media ROI. Obsługa klienta online. Wsparcie sprzedaży. Social Business. Ochrona reputacji
Rewolucja, która sprzyja przystosowanym.
Krajobraz po zmianie, jaka dokonała się za sprawą mediów społecznościowych, prezentuje się obiecująco i niepokojąco zarazem. Social media skupiają już wokół siebie ponad miliard ludzi na całym świecie. Co trzeci z nich dzieli się wrażeniami dotyczącymi konkretnych marek. Tej rewolucji towarzyszy zmiana najskuteczniejszych narzędzi i kanałów dotarcia do klienta. Modyfikacji uległ też wzór utrzymywania relacji. Pojawiły się nowe sposoby mierzenia efektywności przekazu reklamowego, a dialog z klientem online stał się ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej. Wszystkim rządzi wszechwładny konsument, którego jeden wpis może decydować o losach dużych i małych marek czy produktów.
Rewolucja social media
Spis treści:
Rewolucja social media 13
Wstęp 9
Marketing się zmienia 18
Marketer to researcher 18
Zmiana narzędzi 18
Biznes jako otwarta książka 19
Transformacja działu marketingu 20
Konsument ewoluuje 20
Era technologii 20
Zmiana psychiki 21
Inicjatywy społeczne 21
Social Business Intelligence 22
Zmieniająca się rola strategów social media 22
Siedem kluczowych trendów w social media 23
Podsumowanie 26
Monitoring internetu 31
Sześć ważnych cech aplikacji monitoringu sieci, na które warto zwrócić uwagę 34
Kluczowe zastosowania narzędzi monitoringu internetu 37
Narzędzia monitoringu internetu 42
Przyszłość monitoringu internetu 48
Czy monitoring internetu może przewidzieć przyszłość? 50
Monitoring social media dla e-commerce 51
Pięć porad dotyczących social media dla e-commerce 53
Platformy social commerce 56
Podsumowanie 59
Ochrona reputacji 61
Nie ignoruj negatywów 64
Nie trać czasu 64
Nie odpowiadaj atakiem 65
Nie zrzucaj winy na kogoś innego 65
Zbuduj społeczność ambasadorów marki 66
Ludzka twarz 66
Umiejętnie prowadź zakulisową dyskusję 66
Dowiedz się jak najwięcej o kliencie 67
Spójność komunikacji 67
Niewiedza lepsza od wygadywania głupot 67
Pięć wskazówek dotyczących zarządzania reputacją w sieci 68
Zarządzanie reputacją w sieci. Stadium przypadku 71
Podsumowanie 74
Social Business 75
Osiem dobrych praktyk budowy społecznościowego biznesu 79
Podsumowanie 86
Dobre praktyki budowy marki w Social Media 87
Lepsze zrozumienie odbioru marki 89
Wyjdź ze swojego biura 90
Opuść swoją bezpieczną strefę 90
Trzy wskazówki jak uczłowieczyć markę za pomocą wideo 91
Pięć porad dla marek na Pinterest 93
Trzy sposoby promowania marek przez Instagram 102
Podsumowanie 105
Consumer insights 107
Styl życia powiązany z marką 109
Trwałe wartości firmy 110
Sześć dobrych praktyk związanych z pozyskiwaniem insightów konsumenckich 112
Podsumowanie 116
Analiza i pomiar skuteczności działań w social media 119
Wstęp do analizy i pomiaru 122
30 przykładów ROI w social media 134
Podsumowanie 148
Obsługa klienta w social media 149
Luki w klasycznej obsłudze klienta 152
Konsument online 153
Zmiana kultury pracy 154
Elementy w realizacji zmiany kultury pracy 155
Netykieta 158
Jak radzić sobie w "trudnych sytuacjach", czyli co z trollami i spamerami? 163
Wpływowi autorzy 164
Pięć typów influencerów w social media 165
Siedem dobrych praktyk budowania zaangażowania influencerów 165
Dotarcie do influencerów dla wybranej marki lub tematu 167
ROI obsługi klienta w social media 170
Podsumowanie 176
Wsparcie sprzedaży 179
Krok 1: dołącz do społeczności i zbuduj wizerunek 182
Krok 2: określ najlepszy sposób na kontakt z potencjalnymi nabywcami 182
Krok 3: łącz się 183
Krok 4: buduj związek 184
Krok 5: włącz się do rozmowy 184
Cztery porady związane ze sprzedażą w social media 185
Osiem przypadków wykorzystania kuponów w social media 188
Podsumowanie 192
Przyszłość social media 193
Biznes skonsoliduje aktywności w mediach społecznościowych 195
Zwiększy się popularność społecznościowych serwisów ze zdjęciami i wideo 196
Marki zaadaptują realtime marketing 196
Rozwój strategii social media 197
Zaawansowana analityka dostępna dla mas 197
Regularne wytwarzanie unikalnych treści 198
Nowe możliwości marketingowe na Facebooku 198
YouTube jako portal społecznościowy 198
Marketingowcy zaadaptują wszechstronne narzędzia social media 199
Pojawią się nowe metody odbioru treści 199
Intensyfikacja wszystkiego co związane z social media 200
Pojawi się więcej "markowych" aplikacji na Facebooka 200
Marketingowcy wykorzystają urządzenia mobilne 201
Postępująca integracja poczty e-mail i mediów społecznościowych 201
Powszechność wykorzystania mediów społecznościowych przez małe i średnie przedsiębiorstwa 202
Marketingowcy nauczą się tworzyć wiadomości, które przebiją się przez szum 202
Wzrośnie przepaść pomiędzy biznesami działającymi w social media 203
Biznesy zainwestują w treści o wysokiej jakości 203
Wzrośnie znaczenie specjalistów ds. marketingu 204
Podsumowanie 205
Polecane źródła informacji 207
Stereotypy z natury rzeczy opierają się na niedokładnej wiedzy i powszechnych opiniach. Także utarte poglądy na temat prowadzenia firmy mogą bardzo pomóc w jej… upadku. Wiadomo, że na polityce, piłce nożnej i prowadzeniu biznesu teoretycznie znają się wszyscy - szczególnie ci, którzy nie mają z tymi dziedzinami wiele wspólnego. Dlatego, by uniknąć strzelenia samobójczej bramki, lepiej sięgnij po rzetelną i praktyczną dawkę informacji.
Schematy, według których działają osoby otwierające firmy, często są do siebie podobne. Tak samo jak pytania, które sobie zadają, i mity, w które wierzą. W tej książce prawdziwe odpowiedzi na realne pytania przedsiębiorców zostały zebrane w formie krótkich, konkretnych porad. Wykorzystaj je. Po co masz powielać te same błędy, które popełniło przed Tobą już wiele osób?
Nie zakładaj firmy, opierając się na "dobrych radach" wszechwiedzących życzliwych. Skorzystaj z doświadczenia eksperta! Marek Jankowski to praktyk biznesowy oraz wydawca czasopisma branżowego. Były reporter radiowy, współpracował również z prasą i telewizją. Wspiera małe firmy - takie jak Twoja - w ich codziennej działalności. Przytoczone w tej książce sytuacje są z życia wzięte i mają oparcie w uznanych regułach, którym podlegają firmy działające w gospodarce wolnorynkowej.
Dowiedz się:
Czy na genialnych pomysłach da się zarobić?
Na czym można zaoszczędzić, uruchamiając firmę?
Jak nie marnować pieniędzy na reklamę i efektywnie wykorzystać internet?
Kiedy kryzys może być szansą na rozwój?
Jak sprawić, aby klient polecał nas swoim znajomym?
Na polskim rynku wydawniczym wciąż niewiele jest pozycji książkowych, które w szeroki i rzetelny sposób opisują elementy czy strategie kampanii tego typu. Autorzy tej publikacji postanowili zatem zebrać, usystematyzować i uszczegółowić materiały, które tworzyli podczas kampanii na rzecz e-mail marketingu w Polsce. Chodziło o to, by książka stała się idealnym kompendium wiedzy zarówno dla osób, które dopiero zgłębiają tajniki tematu, jak i tych, które szukają pomysłów na zwiększenie poziomu zaawansowania prowadzonych już kampanii.
Maciej Ossowski - dyrektor działu edukacji w GetResponse. Absolwent Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych na kierunku marketing internetowy w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Redaktor naczelny EmailMarketing.pl oraz publicysta współpracujący z czołowymi serwisami marketingowymi i magazynami branżowymi. Aktywny działacz polskich i międzynarodowych organizacji branżowych: MAAWG, Email Experience Council, Email Sender and Provider Coalition czy IAB Polska. Wykładowca na Uniwersytecie Konwersji CENEO, prelegent (IAB Showcase, Email Camp, Kongres Marketing Online Masterclass). Pracuje m.in. dla Carrefour Polska, Pernod Ricard Polska, MyDeal.pl. Kontakt z autorem: maciej.ossowski@getresponse.com.
Piotr Krupa - koordynator ds. PR w GetResponse. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz posiadacz Certyfikatu London School of Public Relations. Jeden z autorów bloga EmailMarketing.pl, publicysta współpracujący z czołowymi serwisami i magazynami marketingowymi oraz e-commerce. Jest odpowiedzialny za komunikację marketingową GetResponse, w szczególności za kontakty z mediami, przygotowywanie badań i raportów oraz komunikację w obszarze mediów społecznościowych. Kontakt z autorem: piotr.krupa@getresponse.com.
Jak za pomocą NLP, hipnozy i psychologii wywierania wpływu kontrolować umysły innych ludzi lub zbudować w swoim umyśle antymanipulacyjny firewall?
Złam kod ludzkiej podświadomości!
Czy widziałeś hollywoodzką produkcję Klik - i robisz, co chcesz? Główny bohater filmu kupuje nowego pilota, który, oprócz telewizora, uruchamia jeszcze inne domowe urządzenia… oraz steruje psem, żoną i całym otaczającym go światem. Scenariusz nie jest najwyższych lotów, ale bez wątpienia jest to historia wysoce prawdopodobna! I to historia, która może przytrafić się Tobie!
Wyobraź sobie, że masz możliwość buszowania w umysłach innych i kontrolowania swojego własnego mózgu. Że potrafisz obejść wszystkie psychiczne zabezpieczenia, rozszyfrować hasła i kody PIN, tak jak robią to codziennie hakerzy włamujący się do systemów komputerowych. Jesteś handlowcem, rozmawiasz z klientem - klik, klik, klik - i modyfikujesz w jego umyśle program sterujący zainteresowaniami: sprawiasz, że zaczyna się interesować produktem, który mu oferujesz. Albo spotykasz kogoś, kto Cię pociąga - klik, klik, klik - i już instalujesz w umyśle tej osoby fantazje na Twój temat, a w jej uczuciach pożądanie oraz fascynację Twoją osobą…
Przenieś swoje działania marketingowe na wyższy poziom (gry)!
Wyobraź sobie, że jedziesz samochodem. Wyobraź sobie, że Twoim zadaniem jest przejechanie z punktu A do punktu B i zużycie przy tym jak najmniejszej ilości paliwa. Wyobraź sobie, że do osiągnięcia tego celu motywuje Cię… Twój własny samochód. Myślisz, że takie rzeczy to tylko w grach komputerowych? I tak, i nie — zasady rodem z takich gier mają w swoich autach Ford i Honda. Korzystają z nich także m.in. Microsoft czy Starbucks. Grywalizacja to przyszłość marketingu, ale przyszłość, która zbliża się wielkimi krokami. "Harvard Business Review" uznał ją za jeden z wiodących trendów marketingowych drugiej dekady XXI wieku.
Teorię wykorzystania mechaniki gier do celów biznesowych świat marketingu powitał w roku 2009 dzięki badaniom prof. Byrona Reevesa z Uniwersytetu Stanforda i jego kolegi J. Leightona Reada, założycieli firmy badawczej Seriosity. W Polsce wyzwanie podjął Paweł Tkaczyk. Dzięki jego książce poznasz temat grywalizacji poziom po poziomie - od teorii gier, poprzez obowiązujące w nich zasady i towarzyszące im historie, aż po zastosowania powiązanych z nimi zjawisk, takich jak choćby social graph. Autor dostarczy Ci narzędzi, dzięki którym będziesz w stanie stworzyć swoją własną marketingową grę. Co więcej, skłonisz ludzi do tego, by zechcieli w nią grać!
Trzy prawdy wiodące do prawdziwego bogactwa:
Aby MIEĆ, trzeba BYĆ (bardzo dobrym w tym, co się robi)
Aby MIEĆ, trzeba umiejętnie zarządzać pieniędzmi
Aby MIEĆ, trzeba patrzeć bez lęku w oczy finansowej rzeczywistości
Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć.
Napoleon Hill
Czy człowieka bogatego od biednego odróżnia stan konta? Ewentualnie wielkość posiadanego majątku? Na pewno tak. Czy człowiek, który nie musi martwić się o dzień jutrzejszy, zawsze zarabia więcej od tonącego w długach biedaka? Okazuje się, że niekoniecznie! Po prostu bogaty wydaje mniej i rozsądniej! Na świecie żyje około 10 milionów milionerów - ludzi, których majątek wart jest co najmniej 1 milion dolarów amerykańskich. Większość z nich doszła do pieniędzy własną ciężką pracą. I mimo że mogliby pozwolić sobie na rozrzutność, przeważnie żyją skromnie. Wiedzą bowiem, że zdobycie majątku to dopiero pierwszy etap STAWANIA SIĘ człowiekiem bogatym. Aby MIEĆ pieniądze, trzeba nauczyć się nimi zarządzać.
Autor, milioner mieszkający od roku 1982 w Kanadzie, napisał tę książkę po to, by udowodnić Ci, że każdy może zostać milionerem. Wie o tym, bo sam zaczynał od zera. Zauważa, że aby móc myśleć o bogactwie, najpierw musisz znaleźć własną ścieżkę do mistrzostwa. Dopiero wtedy, gdy będziesz w czymś naprawdę dobry, zaczniesz dobrze zarabiać. W kolejnej części książki zwraca uwagę na wydatki — podpowiada, jak skutecznie zadbać o to, by większe zarobki nie oznaczały większych kredytów do spłacenia. Wreszcie odsłania przed Tobą prawdę o tym, kto rządzi światem, i radzi, jak żyć z tą (dość ponurą) świadomością. Na końcu zaś daje inspirację do działania i proponuje wspólne poszukiwanie sensu życia. Oczywiście jest to sens życia milionera - bo milioner drzemie w każdym z nas!
Na medycynie, polityce i marketingu znają się, jak wiadomo, wszyscy. I pewnie właśnie dlatego większość potencjalnie świetnych biznesów upada w ciągu pierwszych kilku lat działalności… Po prostu ich właściciele nie wiedzieli, zapomnieli albo pominęli rzeczy, na które obowiązkowo powinni zwrócić uwagę, budując swoją firmę. Na szczęście jest Paweł Tkaczyk. Napisał tę książkę, opierając się na swoich doświadczeniach wieloletniego praktyka marketingu. Przyprawił ją dużą dawką najaktualniejszej wiedzy na światowym poziomie.
Kim dla Ciebie jestem, klientem czy petentem?
Praca w urzędzie na pierwszej linii frontu to ciężki kawałek chleba. Urzędnik z przysłowiowego okienka traktowany jest często z założenia jako wróg. Niby sensem jego pracy jest udzielenie pomocy osobie, która przychodzi do urzędu ze swoim problemem, jednak nie od dziś wiadomo, że na linii urząd–interesant trwa cicha, lecz zaciekła wojna podjazdowa. Jakoś tak zwykle bywa, że reprezentanta państwowej instytucji z miejsca przypisujemy do kategorii "ONI". Pracownik pierwszej linii urzędowego frontu wystawiony jest na bezustanną krytykę swoich zachowań i postaw, a to wpływa zarówno na stosunek klientów do niego samego, jak i na wizerunek całego urzędu.
Radosław Hancewicz jak zawsze - w sposób przystępny i ciekawy - zachęca urzędników do tego, aby lepiej pracowali. Jak podkreśla, obsługa klienta to nie tylko sprawa pani (pana) z okienka, ale pracowników urzędu na wszystkich szczeblach i stanowiskach. Dla mnie urzędnika na co dzień – książka jest wspaniałą inspiracją, żeby się bardziej starać, doskonalić. Nie zawiera narzędzi skomplikowanych i trudnych w użyciu — raczej przypomina o rzeczach najważniejszych, tworzących dzisiejszy standard obsługi. Raz na jakiś czas trzeba sobie o nich przypominać, żeby nie popaść w rutynę. Radosław Hancewicz przedstawia tu stereotypowego "trudnego klienta", który wzbudza uśmiech, i podpowiada, jak z nim postępować, ale nie oszczędza też urzędników i bezlitośnie podaje przykłady ich najczęstszych błędów. Autor wielokrotnie porusza ciekawy wątek relacji między urzędnikiem a klientem i zwraca uwagę na niestosowność wywyższania się urzędników, ale nie zachęca także do zbytniej uległości w imię zasady "klient nasz pan". Książkę odradzam teoretykom, a szczerze polecam urzędnikom.
Wojciech Zieliński,
zastępca dyrektora Departamentu Służby Cywilnej w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
Czym jest profesjonalizm, jak zadbać o satysfakcję klienta, wizerunek urzędu, własną satysfakcję przy obsługiwaniu trudnych klientów — o tym pisze w swojej najnowszej książce Radosław Hancewicz. Przypomina też o tym, co dla mnie najważniejsze, że "profesjonalny urzędnik nie może być bezbronny". Serdecznie polecam!
Bartłomiej Stolarczyk,
trener administracji i biznesu, www.bartlomiej-stolarczyk.pl
Urzędnicy, tak jak pracownicy sektora przedsiębiorstw i wszyscy inni ludzie, bywają różni. Są oczywiście i tacy, którym z jakiegoś powodu "nie zależy" - pracują w urzędzie, bo nie znaleźli innej pracy, nie lubią swojego zajęcia, chcą w spokoju przeczekać do emerytury… Jeśli należysz do którejś z tych kategorii, nie czytaj tej książki! Natomiast koniecznie po nią sięgnij, jeżeli widzisz sens swojej pracy i cieszy Cię to, że na co dzień pomagasz ludziom w "obsłudze" państwa. W książce znajdziesz szereg narzędzi, które pozwolą Ci zwiększyć osobistą skuteczność w relacji z klientami, w tym także tzw. klientami trudnymi. Warto to zrobić - wówczas Twoje zajęcie nabierze nowych barw, klienci nagrodzą Cię uśmiechem, będziesz kończyć dzień z poczuciem dobrze wykonanego obowiązku. A przecież to właśnie ona - satysfakcja - uskrzydla nas jako pracowników!
Radosław Hancewicz - prawnik, dziennikarz, PR-owiec, trener. Od początku 2007 roku przeprowadził blisko 2500 godzin szkoleń dla administracji publicznej. W latach 2006 – 2008 był trenerem wewnętrznym Służby Cywilnej i współpracował z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów. Jest autorem licznych programów szkoleniowych, przeznaczonych dla administracji publicznej.
Profesjonalna obsługa klienta
Spis treści:
Wstęp (5)
1. Dlaczego trzeba i warto zajmować się profesjonalną obsługą w instytucji publicznej? (9)
Skąd się wziął klient w instytucji publicznej? (10)
Dlaczego musimy zajmować się profesjonalną obsługą w instytucjach publicznych? (14)
Dlaczego warto zajmować się profesjonalną obsługą, czyli co my z tego mamy? (18)
Bariery mentalne, czyli dlaczego bywa tak trudno? (20)
Gdzie nasza empatia? (24)
Czy urzędnik rzeczywiście ma być sługą? (27)
Obsługa a wizerunek urzędu - wspólne relacje (30)
Rola kierowników w zapewnieniu profesjonalnej obsługi (31)
Co składa się na profesjonalną obsługę w urzędzie? (32)
2. Urzędnik i jego rola w profesjonalnej obsłudze klienta - standardy zachowań (35)
Jaki nie powinien być profesjonalny urzędnik, czyli co wkurza u tych, którzy nas obsługują? (35)
Pożądane postawy i standardy zachowań każdego urzędnika podczas obsługi klientów (37)
3. Typy trudnych klientów i sposoby radzenia sobie z nimi w urzędzie (67)
Skąd się biorą trudni klienci i jak urzędnicy zazwyczaj chcą sobie z nimi radzić? (67)
Kto to jest trudny klient i kto nim na pewno nie jest? (71)
Generalne zasady postępowania z trudnymi klientami (73)
Typy trudnych klientów i sposoby radzenia sobie z nimi (75)
4. Jak zorganizować profesjonalną obsługę w urzędzie? Standardy działania instytucji (95)
Czym są organizacyjne standardy obsługi klienta i po co są ustalane? (95)
Jak opracować i skutecznie wdrożyć standardy obsługi klienta? (97)
Standardy architektoniczne (107)
Standardy proceduralne (110)
Standardy informacyjne (115)
Standardy wizerunkowe (119)
Problemy z wdrażaniem standardów i sposoby radzenia sobie z nimi (121)
O autorze (125)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?