KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo One Press

Okładka książki Rozgromić konkurencję

44,90 zł 28,53 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak stać się zaufanym dowódcą? Dlaczego (biznesowych) wojen nie wygrywają bohaterowie, ale kompanie bohaterów? Co skuteczniej eliminuje armie pracowników — zmiana czy rutyna? Czy misje zespołowe to właściwa droga do awansu? Jak uniknąć ciosu w plecy? Świat biznesu od wieków korzysta z mądrości wojskowych — sprawdzonych w boju strategii dowodzenia, budowania zespołu, inspirowania do działania, przezwyciężania kryzysów i zwyciężania w walce. Skoro tak inspirujące są studia nad dowodzeniem całymi armiami, co można powiedzieć o kierowaniu jednostkami specjalnymi, wojskową elitą elit? Oddziałami, które szybko i skutecznie GROMią wroga, zanim ten zdąży podjąć działania odwetowe? Trzymasz w ręku pierwszy i jedyny na polskim rynku podręcznik operacyjny, zawierający aktualne zasady wojskowe, nadające się do natychmiastowego zastosowania w biznesie. Militarne wyzwania, jakie stały przed jego autorem, pozwoliły na zgromadzenie unikalnego zbioru doświadczeń, użytecznych zarówno dla ludzi w mundurach, jak i tych w garniturach. Tyle teorii, przejdźmy do praktyki: zacznij formować szeregi, kompletować uzbrojenie i szkolić ludzi, bo jak przyjdzie Twoja godzina, nikt nie będzie pytał, czy jesteś gotowy do walki!
Okładka książki Ukryta perswazja. Psychologiczne taktyki...

39,00 zł 26,89 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Drugie wydanie książki "Ukryta perswazja. Psychologiczne taktyki wywierania wpływu" zawierającej niezawodne strategie oddziaływania na innych Poznaj przełomowe teorie Kevina Hogana -- znanego na całym świecie eksperta i trenera z dziedziny perswazji, wpływu na innych, języka ciała, inteligencji emocjonalnej, komunikacji i motywacji. Zadaj autorowi pytanie, pisz: marketing@onepress.pl Spotkaj się z Kevinem w Polsce w listopadzie 2007 roku! Dowiedź się jak wpływać na tych, którzy o tym nie wiedzą, nie chcą a nawet czasem z tym walczą! Ukryta perswazja, czyli ściśle tajna operacja, która pozwoli Ci podbić świat... podświadomości wszystkich, z którymi rozmawiasz. Ile razy w życiu masz szansę całkowicie odmienić Twoją rzeczywistość? Jak często, bez jakiegokolwiek ryzyka, możesz aktywnie wpływać na myśli, emocje i -- co najważniejsze -- działania innych? Uwierz, że posiadasz dar, dzięki któremu możesz wpływać na percepcję i zachowanie ludzi tak, aby przyjmowali Twoje idee i pomysły za własne, odczuwali to na czym Tobie zależy i robili to o co ich poprosisz. Przyjemne? Perswazja to nie czary. A może? To wciąganie ludzi w Twoją własną grę, to programowanie waszego wspólnego świata, to osiąganie celów w sposób prostszy i niezawodny. Od swoich pierwszych dni wpływasz na innych, robisz to i teraz -- w stosunku do swoich bliskich, współpracowników, klientów. Dlaczego nie zaczniesz biegle władać językiem perswazji? Zastanawiasz się teraz kto może wprowadzić Cię w tajniki ukrytej perswazji? Tylko ten, kto zna ją od podszewki: Kevin Hogan -- guru NLP i oddziaływania na ludzkie zachowania Poznaj słowa autora: "Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi ludźmi i dzięki nim. Perswazja to samo życie!" Sięgnij po książkę "Ukryta perswazja. Psychologiczne taktyki wywierania wpływu", a później czytaj z ludzi... jak z książki. Już dziś naucz się od Kevina: stosować słowa-klucze w negocjacjach słuchać i słyszeć czego naprawdę potrzebuje Twój klient zarażać innych entuzjazmem do własnych projektów "nie" przekuwać w "tak" ...a porażki w sukcesy! Zobacz, kto z najznakomitszych światowych trenerów i mówców motywacyjnych dał się zaczarować magią zawartą w ukrytej perswazji: "Ta książka jest kopalnią pomysłów, z których możesz korzystać, by w mgnieniu oka zamienić »Nie« na »Tak« -- kiedykolwiek będziesz chciał coś sprzedać." Brian Tracy, mówca i autor książek "Create Your Own Future" oraz "Change Your Thinking, Change Your Life". "Hogan jest mistrzem perswazji. Namawiam Cię, byś zastosował perswazję na sobie i kupił wszystko, co zostało przez niego napisane lub nagrane. Pozwoli Ci to na zrozumienie siebie i innych, a dzięki temu również na odniesienie sukcesu. To pewne jak w banku." Jeffrey Gitomer, autor "Biblii handlowca", "Little Red Book of Selling" oraz "Little Red Book of Sales Answers" "W tej książce jest więcej mądrości niż w kilku opasłych tomach na ten sam temat. Bez względu na to, czy chcesz przekonać do czegoś żonę lub męża, ukochaną lub ukochanego, szefa, klientów albo siebie, ten wspaniały zbiór psychologicznych sztuczek zapewni Ci przewagę. W dzisiejszym, silnie konkurencyjnym otoczeniu książka ta stanowi czarodziejski podręcznik perswazji, którego potrzebujesz, by kontrolować okoliczności i dostać to, czego pragniesz." Joe Vitale, autor "Zagubionego podręcznika życia" oraz "Mocy Przyciągania" A Ty co myślisz o ukrytej perswazji? Podziel się z nami opinią: marketing@onepress.pl Poznaj magię osiągania sukcesu! diabelskie podszepty podkręcone piłki sprytnych pytań granie z nut na emocjach obserwacje spod przymkniętych powiek programowanie neurolingwistyczne Manipulacja nie jest zła. Jest natomiast piekielnie skuteczna.   Fragment książki        Ukryta perswazja zaczyna się w głowie       Na temat funkcjonowania ludzkiego umysłu napisano już miliony słów i istnieje niemal tyle samo różnych opinii i teorii o tym, na czym dokładnie polega nasze myślenie. Jedno jest jednak pewne. Żeby przekonać drugą osobę do naszego sposobu myślenia, trzeba dostosować swój umysł do jej umysłu. Skuteczna perswazja polega na „zjednoczeniu umysłów", tak by myślały, czuły i rozumiały w ten sam sposób.       W jaki sposób można doprowadzić do takiego zjednoczenia? Jak możemy stać się mistrzami w przekonywaniu innych do naszego toku myślenia? Sposobem tym jest zrozumienie motywacji i dążeń drugiego człowieka. Posiadając taką wiedzę, możemy tak ukształtować swoje koncepcje czy prośby, by mogły łatwo i szybko zostać zaakceptowane przez drugą osobę, bez wzbudzania nadmiernych wątpliwości. Twoi rozmówcy będą uważać, że w dużym stopniu jesteś taki sam jak oni, i poczują się zobowiązani do spełnienia Twojej prośby.       Zanim zaczniemy, zobaczmy, co naprawdę znaczą słowa „ukryty" oraz „perswazja". Wiele można się nauczyć przez samo zrozumienie kombinacji tych dwóch potężnych słów. Przyjrzyjmy się znaczeniu każdego z nich.       Ukryty — taki, o którym nikt nie wie, nieznany; którego ktoś nie chce ujawnić; niedający się zauważyć, niewidoczny.       Perswazja — tłumaczenie komuś czegoś, namawianie, odradzanie; przekonywanie kogoś o czymś; perswadowanie.       Z definicji więc to, co ukryte, nie jest dobrze widoczne. Jest schowane, niełatwo to dostrzec. Jeśli połączymy to słowo z perswazją, uzyskamy w efekcie niezauważalne dla danej osoby dążenie do przekonania jej o czymś.       Dla celów niniejszej książki ukryta perswazja oznacza przekazywanie istotnego przesłania w taki sposób, że odbiorca przekazu nie uświadamia sobie tego procesu. Oznacza również unikanie oporu i sprzeciwu. Udaje się to, gdy wysyłamy przekaz, który odbiorca przyjmuje bez nadmiernego zastanawiania się i kwestionowania.       Czasami ukryta perswazja polega na manipulowaniu i rządzeniu stanem czyjegoś umysłu. A jaki jest stan umysłu danej osoby? Na to pytanie będziesz potrafił odpowiedzieć po przeczytaniu niniejszej książki.       Na przykład w świecie sprzedaży nie chodzi o to, żeby dana osoba kupiła sprzedawany produkt czy usługę. Tak naprawdę dokonanie zakupu nie jest wcale oznaką tego, że miała miejsce ukryta perswazja. Z drugiej strony ktoś bez pieniędzy mógł z łatwością zostać przekonany i wprowadzony w sprzyjający zakupowi stan umysłu, jednak P° prostu nie mógł go dokonać.       Kilka słów o etyce       Wiele osób zadaje nam pytanie, czy przekonywanie kogoś do zrobienia czegoś jest etyczne. Odpowiedź jest zupełnie prosta: tak. Jest to nie tylko etyczne, ale też konieczne. Nasza gospodarka (a także nasze rodziny i przedsiębiorstwa) funkcjonuje właśnie dzięki temu, że ludzie są nakłaniani do kupowania, próbowania, głosowania, ścielenia łóżka, zamykania drzwi i angażowania się. Każdego dnia przekazywane są miliony umyślnych oraz nieświadomych komunikatów, a wszystkie one mają na celu spowodowanie, że Ty i ja podejmiemy takie czy inne działanie.       Etyczność takiego postępowania zależy od osoby dążącej do przekonania kogoś. Podczas prowadzonych przez nas badań odkryliśmy i wypracowaliśmy kilkaset rozmaitych technik perswazji. Wszystkie stanowią potężne narzędzia. Jeśli są stosowane w sposób etyczny i odpowiedzialny, każdemu mogą zapewnić korzyści.       Siła sugestii zmienia postrzeganie       Ukryta perswazja po części dotyczy wprowadzania zmian w umyśle naszych klientów, przy czym niekoniecznie są oni tego świadomi.       Jednym z najpotężniejszych narzędzi umożliwiających zapoczątkowanie takiej zmiany w umyśle klienta jest używanie właściwych słów. Właściwe słowa użyte w odpowiednim momencie mogą wpływać na umysły i życie ludzi.       Odpowiednie słowa użyte w pytaniu wpływają na myślenie       W pewnym eksperymencie przeprowadzonym w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku przez Elizabeth Loftus (należącą do wiodących badaczy pamięci) uczestnicy oglądali slajdy przedstawiające wypadek samochodowy z udziałem pieszego. Pokazano im slajd przedstawiający czerwonego Datsuna (mały sportowy samochód) przed żółtym znakiem ustąp pierwszeństwa. Grupie badanych zadano następnie pytanie: „Czy widziałeś, jak inny samochód mija Datsuna przy znaku stop?". Większość badanych zapytana o znak pamiętała znak stop zamiast znaku ustąp pierwszeństwa. Informacja werbalna, czyli słowa, w pytaniu zadanym przez badaczy zmieniła pamięć o tym, co widzieli. Ukryta perswazja. Na tym właśnie polega.       SZTUCZKA UKRYTEJ PERSWAZJI       Sugestia osoby cieszącej się poważaniem może zdominować naszą pamięć wzrokową, tworząc nowe, odmienne wspomnienie. Oznacza to, że ludzie będą myśleć co innego w zależności od tego, kto mówi. Wyobraź sobie, co się stanie, jeśli w rozmowie z klientem będziesz używać słów nawiązujących do osoby cieszącej się jego szacunkiem. „Wiem, jak bardzo lubi pan Bono. Powiedział on, że...", i czary działają.       Celem ukrytej perswazji jest stworzenie w umyśle klienta takich obrazów, które ukierunkowują go na zachowanie, jakiego pragniemy (kupowanie, próbowanie, angażowanie się, głosowanie itd.). Wykorzystanie odpowiednich i mocnych kombinacji słów wraz z właściwymi pytaniami prowadzi do ukierunkowanego toku myślenia, a ostatecznie do działania klienta zmierzającego do celów, jakie chcemy Osiągnąć.  Ukryta perswazja Spis treści Podziękowania (7) Wstęp (9) 1. Ukryta perswazja zaczyna się w głowie (17) 2. Od "nie" do "tak" (25) 3. Ukryte strategie służące zmienianiu przekonań (41) 4. Ukryta perswazja: taktyki (63) 5. Słowa ukrytej perswazji (145) 6. Nastawienie na wynik (153) 7. Dwadzieścia sposobów na zastosowanie ukrytej perswazji w opowiadaniu historii (175) 8. Zastosowanie pytań w ukrytej perswazji (203) 9. Zastosowanie emocji w ukrytej perswazji (221) 10. Dwadzieścia siedem obserwacji na temat ludzi (229) oraz możliwości stosowania wobec nich ukrytej perswazji 11. Wszystko razem (245) Dodatek (251) Arkusze robocze ukrytej perswazji Bibliografia (257) Skorowidz (263)
Okładka książki Wojny walutowe. Nadejście kolejnego...

44,90 zł 30,97 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wojny walutowe. Nadejście kolejnego globalnego kryzysu Czy dolar, będący od wielu dekad walutą rezerwową świata, może w ciągu kilkunastu najbliższych lat stracić ten status na rzecz innej waluty, na przykład chińskiego juana? Co oznacza dla świata postępująca dewaluacja dolara? Czy majaczące w oddali widmo powrotu do parytetu złota - reżimu, w którym wartość waluty uzależniona jest od rezerw tego kruszcu w poszczególnych krajach - stanie się rzeczywistością? W jaki sposób globalizacja, topniejące zasoby surowcowe, deflacja z jednej oraz inflacja z drugiej strony, a także wewnętrzne kłopoty monetarne i fiskalne poszczególnych krajów wpływają na kursy wymiany walut, a w konsekwencji na wzrost gospodarczy? Czy na świecie naprawdę wybuchła już kolejna wojna walutowa? Na te i wiele innych pytań odpowiada w swej książce James Rickards. W zrozumiały sposób opisuje skomplikowane zależności, występujące na globalnym rynku finansowym, a w szczególności walutowym. W oparciu o fakty, analizy historyczne i nowoczesną symulację przeprowadzoną w jednym z tajnych obiektów badawczych w USA rozprawia się z obiegowymi opiniami oraz medialnym i politycznym żargonem w świecie międzynarodowych stosunków finansowych. Niczym w teatrze wystawia przedstawienie, w którym aktorami są rządy wszystkich rozwiniętych i rozwijających się krajów świata. Czytelnik po zapoznaniu się ze schematem funkcjonowania globalnego rynku walutowego sam odkryje, że nie ma uniwersalnego leku na obecne i potencjalne bolączki walutowe świata, ponieważ gospodarki prawie wszystkich krajów tworzą obecnie system naczyń połączonych. A zatem celowa dewaluacja jednej waluty, mająca na celu pobudzenie eksportu, oddziałuje negatywnie na importerów, którzy zmniejszają wielkość zamówień i bezpośrednio spowalniają gospodarkę partnerów zagranicznych. I choć zagranica dysponuje większą siłą nabywczą, staje się realnie biedniejsza. Są to podstawy makroekonomii, które Rickards upraszcza na tyle, by umożliwić nam zrozumienie i samodzielne formułowanie wniosków na temat kondycji czy przyszłej autonomii naszej rodzimej waluty. Dzięki lekturze Wojen Walutowych dowiesz się: dlaczego świat na dolarze stoi i czego obawiają się Amerykanie; czym jest dewaluacja i dlaczego stanowi broń obosieczną w walce z kryzysem gospodarczym; czym jest reżim złota i jakie niesie skutki dla wartości walut krajowych; jak panaceum na problemy gospodarcze w jednym kraju może zaszkodzić gospodarkom innych krajów; jaki wpływ na globalną politykę walutową mają Chiny, Indie, Rosja, Brazylia i inne kraje rozwijające się. Pieniądzu! Do boju!
Okładka książki Lojalność konsumenta. Jak budować...

39,00 zł 25,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Niezwykła publikacja, która powstała w relacji autora z czytelnikami! Wszystkie treści były w trakcie pisania konsultowane z grupą około stu osób. Autor uwzględnił ich uwagi i odpowiedział na ich pytania w swojej książce.Niezwykła publikacja, która powstała w relacji autora z czytelnikami! Wszystkie treści były w trakcie pisania konsultowane z grupą około stu osób. Autor uwzględnił ich uwagi i odpowiedział na ich pytania w swojej książce. Klient lojalny, klient nielojalny… Budowanie marki, wobec której konsumenci będą lojalni po prostu dlatego, że to właśnie ONA - ich ukochana marka - jest trudne i czasochłonne. Wymaga też konsekwencji planowania i działania. Jednak to wszystko bardzo się opłaca. Cena, jakość, dostępność oferty schodzą na dalszy plan wobec przyjemności płynącej z faktu korzystania z tego właśnie produktu czy tej usługi. Właściciel takiej marki może zawsze liczyć na jej wyznawców. Staje się odporny na spadki koniunktury, nowe mody, dumpingowe ceny. Musi oczywiście nadal szukać nowych odbiorców swojej oferty, jednak ma do pomocy dotychczasowych klientów, reklamujących ukochany brand wśród przyjaciół. Maciej Tesławski napisał książkę kompleksową. Zaczyna od samego pojęcia marketingu, wyjaśnia, czym naprawdę jest marketing relacji oraz na czym polega miks marketingowy nastawiony na lojalność. Następnie pokazuje, że czasami miłość do marki nie ma znaczenia, ponieważ w pewnych sytuacjach i wobec pewnych klientów liczą się jedynie twarde fakty - dotyczy to przede wszystkim oferty B2B. Szeroko omawia ideę programów lojalnościowych, formułuje dekalog programu lojalnościowego, zasady identyfikacji uczestników programu, sposoby komunikacji z nimi oraz nagradzania lojalności. Pracuje na przykładach. Wszystko to czyni zgodnie z ideą marketingu relacji, czyli w porozumieniu z grupą około stu czytelników, recenzujących kolejne rozdziały jego książki w trakcie pisania! Maciej Tesławski od lat piętnuje w swoich publikacjach działania quasi-lojalnościowe. W piętnowaniu tym jest stanowczy i konsekwentny. Wynikiem tej konsekwencji jest również ta książka, której lekturę polecam Wszystkim osobom poszukującym marketingowych inspiracji. Lojalność konsumentów to dziś jedno z kluczowych wyzwań coraz bardziej dojrzałych i nasyconych rynków. Tworzenie i utrzymywanie prawdziwej więzi z klientami wymaga nie tylko wyrafinowanych narzędzi, ale także pogłębionej wiedzy i refleksji – na czym ta więź właściwie ma polegać? Tzw. lojalność behawioralna, którą warunkują sztucznie tworzone bariery, zachęty i wyrabiane nawyki to zbyt mało by kształtować trwałe relacje. Zupełnie innym rodzajem więzi jest ta oparta na zrozumieniu, wzajemnej akceptacji, wspólnych przeżyciach i doświadczeniu. Książka Maćka traktuję jako znakomitą bazę wyjściową do dalszej refleksji na temat lojalności konsumentów. Z niecierpliwością czekam też na kolejną! Marek Staniszewski CMO, Canal + Cyfrowy Z konsternacją spełniam prośbę autora, który poprosił mnie o recenzję tej książki. Z zakłopotaniem, bo pozostajemy w przyjacielskiej relacji marketingowej. W relacji zbudowanej na wspólnych zainteresowaniach i zaufaniu. Autor odważnie definiuje czym jest lojalność, nie bojąc się obalać mitów i zwyczajowych schematów myślenia. Udowadnia, że marka, która ma lojalnych konsumentów musi mieć osobowość. Pokazuje, że cech ludzkich, budujących lojalność nie może mieć produkt, bo on jest tylko cząstką marki – jej fizycznym bytem. Lojalność konsumenta to obowiązkowa lektura dla pracownika działu marketingu czy agencji reklamowej. To lektura podsumowująca i porządkująca wiedzę o markach, rozwijająca i kształcąca. Pokazująca, że brak myślenia i posługiwanie się w marketingu schematami oraz stereotypami są największym błędem, który prowadzi do porażki. Chapeau bas! Marcin Kalkhoff BrandDoctor Maciej Tesławski — pierwszy filozof marketingu. Był współtwórcą pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji Ustawy o ochronie danych osobowych, a także współzałożycielem SMB. Współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, takich jak Nestlé czy General Motors. Był prezesem zarządu MRM, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Jest członkiem jury najbardziej prestiżowych konkursów: Złotej Strzały, Boomerangu i Superbrands. Oprócz pracy w charakterze stratega rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, w której przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzy kierunek komunikacja wizerunkowa.    Lojalność konsumenta Spis treści: Twórcy książki (7) Pomysł na książkę (9) 1. Co to jest marketing? (15) 2. Właściwe (z)rozumienie lojalności (19) 3. Epoka marketingu transakcyjnego (25) 4. Geneza marketingu relacji (31) 5. Lojalnościowy marketing mix (35) Product (36) Price (37) Place (38) Promotion (40) 6. Formuła 4C (43) 7. Programy lojalnościowe B2B czy B2C? (47) 8. Dla kogo lojalność? (51) Grupy docelowe (55) Segmentacje (59) Profilowanie i psychografia (62) 9. Co wiemy o konsumentach? (69) 10. Pomiar lojalności (73) 11. Piramida lojalności Aakera (77) 12. Program marki czy marka programu? (81) 13. Marki kultowe (karanie za lojalność) (83) 14. Struktura programu lojalnościowego (dekalog) (87) 15. Nie planuj zbyt daleko (93) 16. Techniki identyfikacji uczestników programu (97) 17. Narzędzia komunikacyjne (101) Narzędzia wewnątrz programu (101) Narzędzia dla konsumentów poza programem (103) Narzędzia komunikacji z całym rynkiem (105) 18. Member Gets Member (107) 19. Lifetime value (wartość życiowa konsumenta) (111) 20. Nagradzanie lojalności (115) Nagradzanie konsumentów spoza programu (117) Nagradzanie za przystąpienie do programu (119) Nagradzanie za "zasługi" w ramach programu (121) Nagradzanie okazjonalne w ramach programu (123) Nagradzanie konsumentów z grupy VIP programu (125) 21. Poufność działań lojalnościowych (129) 22. Partnerzy programu lojalnościowego (133) 23. Program lojalnościowy w internecie (137) Internet do komunikacji programu (137) Internet do komunikacji z uczestnikami programu (138) 24. Cause Related Marketing (141) 25. Case studies (145) Program dla dzieci (146) Program dla palaczy (produkty "trudne") (150) Program dla motoryzacji (154) Program dla artykułów spożywczych (FMCG) (160) Na koniec (165)
Okładka książki Świetne pomysły. Jak je skutecznie prezentować...

39,00 zł 25,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak je skutecznie prezentować i bronić ich przed destrukcyjną krytyką Każdy z nas miał do czynienia z opisanym tu zjawiskiem i nierzadko boleśnie odczuł je na własnej skórze. Jest to stary, powszechny, bardzo ludzki oraz coraz ważniejszy problem. Masz dobry pomysł. Jesteś przekonany, że jest on potrzebny, i to od zaraz. Jednak sam nie możesz wprowadzić go w życie. Potrzebujesz odpowiedniego wsparcia, aby go wdrożyć i sprawić, że coś stanie się lepsze. Ty lub Twoi pomocnicy przedstawiacie swój plan i robicie to dobrze. A potem, wraz z istotnymi kwestiami, które należy omówić, pojawiają się też trudne pytania, głupie komentarze i werbalne pociski — które wymierzone są albo bezpośrednio w Ciebie, albo, co gorsza, padają za Twoimi plecami. Nie ma znaczenia, że Twój pomysł jest potrzebny, błyskotliwy, logiczny i nowatorski. Nie jest ważne, że poruszone przez Ciebie kwestie są niezwykle istotne dla przedsiębiorstwa, jednostki czy nawet narodu. Twoja propozycja i tak staje się celem ostrzału albo zostaje zaakceptowana, nie uzyskawszy jednak dostatecznego poparcia, by pozwolić jej w pełni rozwinąć skrzydła, albo też umiera powolną smutną śmiercią. To naprawdę może doprowadzić do szału. Kończy się na tym, że jesteś zdenerwowany, zakłopotany lub wściekły. Wszyscy ci, którzy mogliby skorzystać na wdrożeniu Twojego pomysłu, tracą. Ty tracisz. W ekstremalnych przypadkach cała firma czy też naród traci. Ale, jak to zademonstrujemy w tej książce, nie musi wcale tak być. Kompetencja w tworzeniu i wdrażaniu dobrych pomysłów jest podstawową życiową umiejętnością, potrzebną zarówno świeżemu absolwentowi wyższej uczelni, jak też prezesowi firmy, który jest już dobrze po pięćdziesiątce — a także wszystkim innym. Ta umiejętność, lub jej brak, wpływa na ekonomię, rząd, rodzinę i oczywiście na nasze życie. Fakt, że nadkłady umysłowe i edukacyjne poświęcane są w znacznie większej mierze na tworzenie dobrych rozwiązań niż na ich wdrażanie, stanowi dodatkowe wyzwanie. Na przykład w świecie biznesu umiejętność strategicznego planowania znacząco się rozwinęła w ciągu ostatnich dwudziestu lat. Jeśli jednak chodzi o wdrażanie tych strategii, to te postępy nie były już tak duże. Byłoby cudownie, gdyby dobre pomysły, na które wpadasz czy to w pracy, czy poza nią, potrafiły same się obronić. Jednak niestety zwykle tak się nie dzieje. Niezależnie od tego, czy chodzi o projekt ustawy, nowatorską strategię firmy czy też o plan na dzisiejszą kolację — często zdarza się, że dobre pomysły zostają zignorowane, zakrzyczane lub też jeszcze częściej tak okaleczone, iż nie przynoszą większych korzyści. Okaleczony pomysł może wciąż uzyskać wymagane 51% poparcia. Jeśli jednak ta przewaga jest niewielka, to nawet najmniejsza przeszkoda może doprowadzić do zarzucenia już uzgodnionej propozycji. Ta książka nie traktuje o perswazji i o komunikacji jako takiej, ani nawet o skutecznych sposobach, jakie ludzie stosują, by przekonać innych do swojej propozycji. Zamiast tego pokazujemy tu jedną metodę, która może okazać się niezwykle skuteczna w budowaniu poparcia dla dobrego pomysłu — metodę, która jest rzadko wykorzystywana lub też rzadko wykorzystywana właściwie i która nie wymaga ani niezwykłych umiejętności krasomówczych, ani też wyjątkowej charyzmy. Pod wieloma względami metoda ta może się wydawać sprzeczna z intuicją. Nie stara się wyprosić krytykantów z pokoju. Wręcz przeciwnie, zachęca ich do dyskusji nad nowym projektem i do wystrzelenia swoich wątpliwości i zastrzeżeń. Nie zakłada też występowania z pozycji siły lub wykorzystywania osoby obdarzonej autorytetem, by zmiażdżyć opozycję. Traktuje nawet niezasłużoną, pozbawioną logiki i podstępną krytykę z dużą dozą szacunku. Nie stara się onieśmielić atakujących ani uprzedzić ich ataku poprzez skomplikowane manipulacje i techniki sprzedaży czy też długaśną listę logicznych argumentów. Zamiast tego pozwala zareagować na ataki w sposób prosty, jasny, zdroworozsądkowy i dosadny. Widzieliśmy, jak ta sprzeczna z intuicją metoda sprawdzała się w ogniu walki, pozwalając okazać szacunek wszystkim i wykorzystując proste, jasne i rozsądne odpowiedzi, które nie tylko osłaniały dobry pomysł przed ostrzałem, ale też pozwalały wykorzystać atak dla swoich korzyści, na przykład przyciągając uwagę zapracowanych ludzi, ułatwiając im zrozumienie czegoś i pozwalając na przeciągnięcie ich w pełni na swoją stronę. Rady i pomysły przedstawione w tej książce nie są oparte na jakiejś hipotetycznej tezie czy jedynie na naszej opinii. W dużej mierze oparte są na obserwacjach Lorne'a Whiteheada zebranych podczas wielu lat pracy w charakterze przedsiębiorcy, kierownika, administratora i profesora fizyki na Uniwersytecie Kolumbii Brytyjskiej, jak również na trwających przed cały czas badaniach Johna Kottera prowadzonych w Harvard Business School i poświęconych tematyce przywództwa i zmiany. Świetne pomysły Spis Treści Przedmowa opowieść o środkowie l. Śmierć dobrego planu 2. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część pierwsza 3. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część druga 4. Jak uratowano sytuację w Środkowie, część trzecia Metoda 5. Cztery sposoby na zabicie dobrego pomysłu 6. Sprzeczna z intuicją strategia falowania dobrych pomysłów 7. 24 ataki i odpowiedzi na nie 8. Ściąga: jak ratować dobre pomysły? Dodatek Jak nasza metoda pomaga przeprowadzić zmiany na wielką skalę O autorach
Okładka książki Empowerment. Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników!

37,00 zł 24,16 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Międzynarodowy bestseller WYDANIE ZAKTUALIZOWANE I DOSTOSOWANE DO WYMAGAŃ WSPÓŁCZESNEGO RYNKU Tradycyjny model zarządzania oparty na autorytarnej władzy kierowników jest już przestarzały i nieskuteczny. Dziś na całym świecie tworzy się środowiska pracy oparte na aktywnym uczestnictwie wszystkich pracowników w podejmowaniu działań i decyzji. Jak to się robi? Kluczem do sukcesu jest empowerment. To nie przekazywanie władzy w ręce ludu, ale otwarcie się na posiadaną przez pracowników wiedzę, doświadczenie i motywację. Rezultat? Wyższa jakość, lepszy poziom współzawodnictwa, obniżenie kosztów, większa elastyczność w zakresie dopasowywania się do potrzeb klienta oraz możliwość pracy z ludźmi zaangażowanymi i czującymi się świetnie w swoim środowisku zawodowym. Ta niezwykle przystępna książka wspaniale ilustruje moc drzemiącą w ludziach. Empowerment polega zaś na wykorzystaniu naturalnych zdolności pracowników, nie zaś na kontrolowaniu przez kierownictwo. Stephen R. Covey Napisana w formie wciągającej opowieści, niniejsza książka zapewnia plan ułatwiający kierownikom i pracownikom osiągnięcie prawdziwego, oddolnego upełnomocnienia w swoich firmach. Obudź moc drzemiącą w ludziach  Empowerment Odkryj ukrytą moc Twoich pracowników! Spis treści:   Przedmowa (13) Wprowadzenie do wydania drugiego (17) Wyzwanie (23) Menedżer empowermentu (33) W krainie empowermentu (41) Zasada pierwsza: dziel się z każdym dokładnymi informacjami (51) Zasada druga: stwórz autonomię poprzez ustalenie granic (65) Zasada trzecia: zastąp hierarchiczne myślenie niezależnymi zespołami (85) Dynamiczna interakcja trzech zasad (99) Daj każdemu informacje niezbędne do działania (103) Granice to wskazówki do działania (117) Pozwól zespołom na autonomię (125) Nie wątp w upełnomocnienie (139) Plan upełnomocnienia (145) Epilog (149) Podziękowania (157) O autorach (163) Dostępne usługi (169)
Okładka książki Homo corporaticus czyli przewodnik przetrwania w korporacji

32,90 zł 20,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Czy duit to właśnie Ty? Dlaczego jesteś w korporacji? Bo zawsze chciałeś. Bo lubisz czuć za sobą siłę dużej firmy. Bo dobrze płacą i dają służbowy samochód. Bo tak jakoś wyszło. Teraz nie ma to żadnego znaczenia. Pracujesz w korporacji i musisz z tym żyć. Jako duit. Kim jest duit? To pracownik, który wykazuje stosunek uniżenie poddańczy wobec korporacji, w związku z czym daje się wyssać jak cytrynkę. I zrobić w konia. Słowo pochodzi od angielskiego "do it" - zrób to. To duici odwalają całą brudną robotę, a w podziękowaniu nie dostają nawet uścisku ręki prezesa. Dają się wykorzystywać przez tych, co lubią od czasu do czasu pogrzać zwały sadła na jachcie w trakcie jakiegoś służbowego wyjazdu na Karaiby. Zabolało? Nie martw się - w ciemnym korporacyjnym korytarzu zaświeciło światełko nadziei. Czytając te słowa, robisz właśnie ku niemu pierwszy krok. Nie musisz porzucać dotychczasowej pracy, żeby poprawić swój los. Wystarczy, że nauczysz się sprawnie pływać po powierzchni firmowej zupy. Dzięki tej książce dowiesz się, co zrobić, by nie stać się duitem, jeśli jesteś na początku swojej korpo-drogi. Sięgniesz po oręż niezbędny w walce o ogień. Przekonasz się, co należy zrobić, by samemu grzać buźkę na jachcie. Weźmiesz udział w korporacyjnej ceremonii i opanujesz taktykę człowieka sukcesu. Zaczniesz przemawiać słowami korporacyjnej propagandy i poznasz kilku cudzoziemców w Twojej korporacji, by wreszcie odłączyć się na dobre, usuwając z mózgu układ scalony z firmą. Co nie znaczy, że ją porzucisz, po prostu nareszcie zaczniesz żyć dla siebie, nie dla niej! Zatem nie czekaj! Czytaj, ćwicz, a potem — DO IT! DO IT! Na Facebooku
Okładka książki Skuteczny coaching dla zaawansowanych

39,90 zł 27,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Życie spełnione w stu procentach! Jeśli znasz poprzednią książkę Katarzyny Kowalskiej albo masz przyjemność znać autorkę osobiście, wiesz, że coaching to jej życiowa pasja, radość i powołanie. W dodatku potrafi się swoją pasją pięknie i zrozumiale dzielić. Pewnie dlatego jej pierwsza książka, czyli Skuteczny coaching, spotkała się z tak ciepłym odbiorem. Teraz oddajemy w Twoje ręce kontynuację poprzedniej pozycji, której zadaniem jest pogłębienie wiedzy o tym, czym jest i czemu służy coaching. To książka o podróży w głąb siebie, pełna trudnych myśli, emocji i zdarzeń, które udało się wnikliwie rozpoznać i skutecznie sobie z nimi poradzić. To opowieść pełna rzeczywistych przykładów zmagania się ze sobą oraz z życiem obfitującym w niespodzianki chciane i niepożądane. Uwaga, spotkasz się tutaj z niejednym "obcym" w sobie. Dowiesz się, czym w istocie jest mobbing, jak groźna może być krytyka i jak trudno jest właściwie oceniać innych. Uświadomisz sobie także, o czym informuje Cię dany symptom w ciele, i poznasz potencjalny powód, dla którego sięgasz wciąż po słodycze, pochłaniając ich groźną dla siebie ilość. Przy kolejnej okazji zrozumiesz, czym jest poczucie winy i jakie są jego przyczyny. Odkryjesz również lekarstwo na kryzys, a potem spojrzysz uważnie w lustro i zobaczysz w nim siebie, takiego jakim jesteś i jakim naprawdę siebie widzisz. Spotkasz też pewną "superkobietę" i porozmawiasz ze sobą po męsku… I tak przejdziesz drogę pełną wrażeń "od samotności do prawdziwej bliskości". A wszystko po to, by w pełni zrozumieć i poczuć, że życie jest naprawdę piękne. Fragment książki Skuteczny coaching dla zaawansowanych 4. Groźne oblicza mobbingu Bądź aktywny, gdy tylko spostrzeżesz, że zbierają się nad tobą czarne chmury. Nie czekaj, aż ataki na ciebie staną się chlebem powszednim. — B. Schróter owo „mobbing" jest jeszcze tak obce w naszym kraju, że nawet jmputer poprawia mi je ciągle na „lobbing". A ja właśnie o mob-ngu postanowiłam dzisiaj napisać, bo od wielu lat doświadczałam iżnych ekstremalnie trudnych sytuacji, nie będąc świadoma tego, : to jest właśnie mobbing... zym jest mobbing? y ecie wywodzi się od angielskiego „to mob", które oznacza „dręczyć, łpastować, atakować, zaczepiać" (...). To sytuacja, w której ktoś miejscu pracy jest często i przez dłuższy czas szykanowany, dręczony lub aktowany gorzej niż pozostali pracownicy oraz czuje się izolowany. Moje pierwsze wspomnienia i skojarzenia z tym zjawiskiem się-ają okresu, gdy uprawiałam wyczynowo sport. Byłam dzieckiem, spoczęłam bowiem treningi w wieku siedmiu, ośmiu lat, a za-ończyłam... w dniu swoich siedemnastych urodzin, gdy omal nie marłam wskutek silnego zapalenia otrzewnej. Przez prawie dziesięć it grałam w badmintona, choć nie dawało mi to radości, a z czasem ik się zniechęciłam, że później przez dwadzieścia lat nie dotknę-im nawet rakiety ani lotki. Przez lata chodziłam na treningi z po-zucła obowiązku i z przyzwyczajenia. Starałam się, jak mogłam, le nie miałam wybitnych osiągnięć, a przez to czułam się wciąż przygnębiona, smutna, gorsza od innych i nie taka, jak trzeba... Dodatkową presję czułam ze strony ojca, który był także trenerem. Choć nigdy mnie do niczego nie zmuszał, wiedziałam, że marzył 0 wielkich sukcesach sportowych swoich dzieci. Niestety, i ja, i mój brat przejawialiśmy zainteresowania w zupełnie innych dziedzinach. Ja kochałam taniec i podróże, a mój brat narty i rowery — do dzisiaj mu to zostało i konsekwentnie co roku wyjeżdża z paczką kolegów na coraz to nowe wakacyjne wyprawy. A jak ma się sport do mobbingu? Otóż ma się, i to bardzo, nawet ekstremalnie bardzo: przecież sport to praca, bardzo ciężka praca, nie wspominając o ciągłej presji 1 ostrej rywalizacji. Mobbingu można doświadczać generalnie na dwa różne sposoby. Pierwszy dotyczy sytuacji, gdy jesteśmy dręczeni psychicznie lub fizycznie przez kolegów na przykład z pracy, ze szkoły czy z drużyny sportowej, w której gramy. Drugi sposób zaś to ataki ze strony przełożonych, nauczycieli lub innych liderów organizacji, grup czy zespołów, do których należymy. Pisząc „ataki", mam na myśli nie tylko przemoc fizyczną, ale przede wszystkim tę bardziej subtelną i, jak się okazuje, dużo bardziej szkodliwą, bo działającą niejako z ukrycia, w efekcie więc powoli i skutecznie wyniszczającą, czyli przemoc emocjonalną i psychiczną. W roli sportowca najpierw jako dziecko, a później jako nastolatka byłam ofiarą mobbingu przede wszystkim ze strony kolegów i koleżanek z klubu. To bardzo trudny dla mnie temat, wciąż jeszcze pamiętam długie, samotnie przepłakane noce, gdy po raz kolejny nie udało mi się wygrać ani na boisku, ani z potężną presją, z różnymi naciskami i przykrościami... Dzisiaj wiem, że miałam wtedy inną, być może większą wrażliwość niż oni; dużo bardziej się wszystkim przejmowałam, brałam do siebie zbyt mocno, nie potrafiłam się skutecznie obronić, asertywnie postawić granic i... zaprzestać w odpowiednim momencie katowania siebie robieniem czegoś, co zupełnie mi nie pasowało. Sama tego wtedy nie umiałam, dopiero moje ciało w końcu nie wytrzymało i pękło — i to dosłownie — bo w przeddzień moich urodzin pękł mi wyrostek i ropa lała się w brzuchu przez dobę, zanim mnie zoperowano... Przeżyłam, bo byłam silna, niezwykle silna - jak się wtedy okazało — i fizycznie, i psychicznie. Jak przejawia się mobbing w pracy i jak go rozpoznać? Mobberzy, czyli osoby prześladujące ludzi w miejscu pracy, atakują ofiary na różne sposoby. Mogą to być bezpośrednie ataki fizyczne lub słowne albo działania bardziej zawoalowane, na przykład traktowanie danej osoby jak powietrze, unikanie jej, robienie lekceważących min i gestów, odwracanie się od niej, niesłuchanie jej, niedopuszczanie do głosu, przerywanie wypowiedzi, robienie sarkastycznych uwag i komentarzy — czyli wszystko, co nie zostaje powiedziane wprost i na temat, tylko wisi w powietrzu i psuje atmosferę tak, że aż nas od tego mdli, a z czasem staje się nie do zniesienia. To dotkliwie boli, zwłaszcza gdy tak właśnie zachowuje się nasz bezpośredni przełożony. Mobbing jest bardzo groźny, bo często działa w sposób nieświadomy zarówno w przypadku kata, jak i jego ofiary. Tak jest, gdy mobber nie ma świadomości tego, że uprawia mobbing, albo gdy ofiara czuje się coraz gorzej w miejscu pracy, ale nie ma pojęcia dlaczego. Sama doświadczyłam tak wielu przejawów mobbingu, że zebrałoby się materiału chyba na całą książkę. W każdym dawnym miejscu pracy były jakieś patologie, presja, szykany, plotki, naciski, by się na siłę dopasować i na przykład palić jak inni lub wdychać dym w małej klitce, bo prawie wszyscy palili... Jakimś cudem udało mi się wtedy polubownie wygrać, zawiesić tam tabliczkę „Palenie wzbronione" i przekonać współpracowników do wychodzenia na papierosa na zewnątrz. Inne groźne przykłady mobbingu Bardzo trudne doświadczenia miałam już na początku swojej kariery zawodowej. Statystyki podają, że najbardziej narażone na mobbing są właśnie osoby młode lub te, które zbliżają się do okresu przedemerytalnego. Sytuacja prześladowców w miejscu pracy przedstawia się jednak zgoła inaczej... Typowy mobber to przełożony pici męskiej między 35 a 54 rokiem życia, który już od wielu lat jest zatrudniony w jednej firmie*. W opisywanym przeze mnie teraz przypadku moim mobberem była znacznie starsza koleżanka, która nie chciała mi przekazywać żadnych informacji i przy każdej możliwej okazji ostrym i złośliwym tonem wytykała mi, że przecież jestem po studiach i znam języki, więc powinnam doskonale wiedzieć, co i jak mam robić. Później się okazało, że nie byłam jedyna, bo koleżanka, która została zatrudniona do tego samego działu parę miesięcy wcześniej, była traktowana przez tę samą osobę w podobny sposób... Na szczęście były tam też inne, dobre koleżanki, które potrafiły podnieść na duchu i udzielić wsparcia w potrzebie. Gdyby nie to, nie wiem, jak dałabym sobie radę... Z czasem, kiedy rosłam w siłę, też nie było łatwo. Wprawdzie starsza koleżanka po kilku miesiącach mnie zaakceptowała, a nawet polubiła, ale im wyżej się pięłam, tym więcej mobbingu ze strony różnych osób doświadczałam... Do zrodzenia mobbingu wystarczy, by dana osoba zajęła w określonej grupie społecznie eksponowane miejsce z uwagi na swoją osobowość, płeć, kolor skóry, tożsamość kulturową lub narodową. Ta sama osoba, funkcjonując w innej grupie, może być w niej całkowicie akceptowana i bardzo lubiana.Skuteczny coaching dla zaawansowanych Spis treści: Słowem wstępu Rozdział 1. STRES I SENS ŻYCIA 1. Przygniecione serce 2. Trufle i ja 3. Bolesny sygnał 4. Odnowienie 5. Wirtualna wycieczka 6. Bez powodu 7. Kotka uzdrowicielka 8. Gdzie się podziały moje marzenia? 9. Ważny dzień 10. Tak, to jest właśnie Moja Pełnia 11. Inaczej niż zwykle 12. Mądrość ciała 13. Podaj dalej 14. Ci, których najbardziej kochamy 15. Ani mniej, ani więcej 16. Lekarstwo na kryzys 17. Zamiast opłatka 18. Na drodze do szczęścia 19. Życie jest piękne Rozdział 2. PRACA I KARIERA 1. Konstruktywna krytyka 2. Inteligencja emocjonalna w pracy 3. Brak odpowiedzi 4. Groźne oblicza mobbingu 5. Uwięziona witalność 6. Coaching wizerunku 7. Komunikacja na odległość 8. Efektywność osobista 9. Jedno kliknięcie 10. Bestseller 11. Face Bóg 12. Przywództwo z sercem 13. Biznes i życie 14. Wolnoć Tomku 15. Ludzie się nie zmieniają 16. Pełnia kompetencji 17. Zawodowa ciuciubabka 18. Budujmy mosty 19. Jesteśmy sobie potrzebni 20. Precyzja celów i kompetencji Rozdział 3. SPRAWY DAMSKO-MĘSKIE 1. Czas wszystko leczy 2. Ukryte korzyści 3. Siła umysłu 4. Uczuciowa odpowiedzialność 5. Mam zgryz 6. Potrzeby i pragnienia 7. Spójrz w lustro 8. Poczucie winy i jego powody 9. Porozmawiajmy po męsku 10. Obcy, część n-ta 11. Od samotności do bliskości 12. Jak zbity pies 13. Superwoman 14. To, co widzę 15. Stara prawda 16. Przecież to już było 17. Nie ma tego złego 18. Głębia miłości 19. Dar życia 20. Najlepszy GPS pod słońcem Na zakończenie Literatura
Okładka książki Współczesne systemy zarządzania

44,90 zł 30,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Trzy dogmaty zarządzania Każda firma, instytucja i organizacja ma własną kulturę pracy, która stanowi wypadkową rynkowych doświadczeń, specyfiki branży, a nawet charakteru założycieli, właścicieli oraz kadry menedżerskiej. Jeśli chodzi o zarządzanie personelem, sposób prowadzenia działań marketingowych czy też organizację działu sprzedaży, nie ma ścisłych dogmatów, których wszystkie podmioty gospodarcze powinny ściśle się trzymać. Jednak istnieją też takie obszary związane z zarządzaniem, w których nie może być odstępstw od przyjętych modeli referencyjnych. To jakość, bezpieczeństwo i ryzyko. Niniejsza książka kompleksowo - od strony teoretycznej oraz praktycznej - porusza zagadnienia związane z zarządzaniem jakością, bezpieczeństwem i ryzykiem. Autorzy przyjęli założenie, że omawiane tu systemy zarządzania są najbardziej dojrzałymi rozwiązaniami, a ich zastosowanie może przynieść korzystne rezultaty (z uwagi na holistyczny charakter proponowanych działań). Podstawowym celem opracowania jest ukazanie zasad, modeli, procesów i narzędzi systemowego zarządzania jakością, bezpieczeństwem i ryzykiem we współczesnych organizacjach. Marek Bugdol - profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierownik Zakładu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, członek Komitetu Polskiej Nagrody Jakości. Autor jedenastu książek i ponad 180 artykułów oraz opublikowanych referatów. Doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania systemów jakości i koncepcji TQM zdobywał w przemyśle, a także w administracji publicznej. Jest również menedżerem jakości. Piotr Jedynak - doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dziedzinie nauk o zarządzaniu. Wicedyrektor Instytutu Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego, kierownik Zakładu Znormalizowanych Systemów Zarządzania w tymże instytucie. Audytor certyfikujący znormalizowane systemy zarządzania. Autor licznych publikacji w zakresie funkcjonowania systemów zarządzania oraz zarządzania ryzykiem, a także wielu projektów i ekspertyz dotyczących praktyki zarządzania organizacjami.
Okładka książki Whale Done! Czego menedżer może nauczyć się ...

32,90 zł 22,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Przyszedłem na pokaz do Morskiego Świata, żeby oderwać się od myślenia o pracy, a trafiłem na szkolenie z zarządzania - dziwił się Kevin. Może to zabrzmi dziwnie - powiedział Dave - ale właśnie o to chodzi w pracy z orkami. Aktywuj walenia, by pozbyć się lenia! Czuj się w biznesie jak orka w wodzie! Whale done! - relacje, w których wszyscy mają rację! Czym różni się zarządzanie ludźmi i tworzenie relacji od trenowania olbrzymich orek? Tym, że ludzie niechętnie skaczą, gdy gra toczy się o rybę. To wszystko. Sekretną receptą na sukces w tych obu procesach są trzy niezbędne kroki: zbudowanie zaufania, podkreślenie pozytywów, przekierowanie energii, gdy pojawiają się błędy. Orki są jak ludzie, tylko trochę milsze. Sprawdź, jak i Ty możesz poprawić jakość swoich relacji dzięki wiedzy, przekazanej przez trenerów ssaków wodnych i jednego z najbardziej wnikliwych oraz wpływowych autorów w dzisiejszym świecie biznesu. Dr Ken Blanchard jest przewodniczącym zarządu Ken Blanchard Companies Inc. oraz autorem wielu książek, w tym międzynarodowego hitu Jednominutowy menedżer (Onepress, 2007). Według "New York Timesa" to właśnie jego książki z zakresu zarządzania sprzedają się najlepiej. Thad Lacinak to wiceprezes i dyrektor ds. szkolenia zwierząt w Busch Entertainment Corporation. Ma dwadzieścia osiem lat doświadczenia w szkoleniu ssaków morskich. Chuck Tompkins jest wiceprezesem oraz opiekunem zwierząt w SeaWorld w Orlando na Florydzie i ma ponad ćwierć wieku doświadczenia w pracy z orkami. Jim Ballard jest pedagogiem, trenerem i pisarzem.    
Okładka książki Potrząśnij pudełkiem

32,90 zł 22,69 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Kiedy ostatnio zrobiłeś coś po raz pierwszy? Posyłamy nasze dzieci do szkoły i z obsesją obserwujemy ich oceny, zachowania oraz umiejętność dopasowania się do otoczenia. Szukamy nowego pracownika i mamy nadzieję znaleźć kogoś, kto ma ogromne doświadczenie, skończył najlepszą uczelnię i wie, jak unikać porażek. Chcemy w coś zainwestować i szukamy firmy, która miała świetne wyniki w zeszłym kwartale, nie zastanawiając się nad tym, jakie są jej plany na przyszłość. Dlaczego więc dziwimy się, gdy wszystko się psuje? Nasza gospodarka nie jest statyczna, lecz my zachowujemy się, jakby tak było. Twoja pozycja w świecie zależy od tego, jak bardzo jesteś skłonny do prowokowania i inicjowania, a także od tego, jaką naukę wyniosłeś z wydarzeń, które sam wywołałeś. W świecie, który wciąż się zmienia, kluczowe znaczenie ma Twoja umiejętność wyciągania wniosków. Potrząśnij pudełkiem. Mała książka dla wielkich ludzi to manifest, który mówi o rzeczy rzadko spotykanej, a jednocześnie wyjątkowo cennej. Ta książka zmusza Cię do tego, żebyś przestał czekać na mapę i sam zabrał się za jej kreślenie. Wiesz, jak to się robi, robiłeś to już wcześniej, ale gdzieś po drodze ktoś przekonał Cię, żebyś sobie odpuścił. Potrzebujemy Twoich pomysłów, marzeń i Twojego udziału. Pospiesz się.  
Okładka książki Arcymistrz sprzedaży. Wydanie II rozszerzone

49,00 zł 33,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Sprzedawca w dążeniu do ideału Dlaczego każdy dobry handlowiec powinien nadal podnosić kwalifikacje? Jeśli nie dla własnej satysfakcji, to może po prostu dla pieniędzy? Oto kilka faktów z praktyki działu handlowego. Słabi handlowcy szybko rezygnują lub są zwalniani z pracy. Dobrzy handlowcy zarabiają przeciętnie. Bardzo dobrzy handlowcy zarabiają dobrze. Świetni handlowcy zarabiają bardzo dobrze. Wybitni handlowcy… nie mają żadnych limitów wynagrodzeń! Arkadiusz Bednarski zaprasza Ciebie, świetnego sprzedawcę, na wspólną wędrówkę, której celem jest wyższy poziom handlowania. Razem rozważycie, dlaczego tak trudno zaplanować i zrealizować postawione sobie cele. Zastanowicie się, co jest bardziej opłacalne w dłuższej perspektywie — sprzedaż etyczna czy nieetyczna? Autor podpowie, jak mądrze wywierać wpływ na ludzi, by w efekcie podejmowali decyzje, które będą dobre dla obu stron. Zwróci Twoją uwagę na siłę płynącą z umiejętnego zadawania pytań i wyposaży w najskuteczniejszy ich zestaw, dzięki któremu zdobędziesz nawet najtrudniejszego klienta i staniesz się prawdziwym arcymistrzem sprzedaży! Arkadiusz Bednarski - jeden z najbardziej znanych polskich trenerów, coachów i mentorów. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu rozwoju osobistego i sprzedaży. Ze sprzedażą związany od 1994 roku. W trakcie swojej kariery zawodowej pracował jako sprzedawca, menedżer i członek zarządu. Autor dziewięciu książek, w tym bestsellera Mistrz sprzedaży (Onepress, 2009). Ogromna popularność tej książki zdecydowała o przygotowaniu kolejnego wydania, które ukazało się w styczniu 2012 roku.
Okładka książki Deszcz pieniędzy

39,90 zł 27,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Niech spadnie na Ciebie deszcz pieniędzy! Nowe technologie i zmieniające się style komunikacji odgrywają coraz większą rolę w naszym życiu zawodowym. Jedno tylko się nie zmienia — sprzedaż to ciągle kwestia umiejętnie poprowadzonej rozmowy. To właśnie w takich dialogach rodzą się nowe okazje sprzedażowe, zawierane są intratne transakcje i tworzą się długofalowe relacje. Metodyka RAIN pomogła dziesiątkom tysięcy osób nauczyć się prowadzenia skutecznych rozmów sprzedażowych. Dzięki niej także Ty rozwiniesz odpowiednie podejście psychologiczne, zdobędziesz umiejętności i wiedzę oraz skokowo poprawisz wyniki. Nauczysz się budować bliską relację i zaufanie już przy pierwszym kontakcie oraz stosować niezawodne zasady wywierania wpływu w sprzedaży. Jeśli wdrożysz w życie jedynie połowę pomysłów zawartych w tej książce, nigdy więcej nie będziesz mieć problemów ze sprzedażą. Zacznij już teraz płynnie przechodzić od powitania do finalizowania transakcji z kolejnymi klientami! Rapport (porozumienie) Aspirations and Afflictions (aspiracje i doświadczenie) Impact (oddziaływanie) New Reality (nowa rzeczywistość) Książka zawiera darmowe materiały internetowe, wspomagające proces sprzedaży metodą RAIN!
Okładka książki Zen Steve'a Jobsa

29,90 zł 16,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Steve Jobs (1955 – 2011), współzałożyciel Apple’a, wywarł olbrzymi wpływ na wielu ludzi, a jego życie otoczone jest aurą mitu. Jednak Jobs, postać dziś już niemal legendarna, nie osiągnął swojego sukcesu w pojedynkę - w dużej mierze zawdzięczał go współpracy z projektantami, inżynierami i myślicielami. Zen Steve’a Jobsa to historia znajomości tytułowego bohatera z jedną z takich osób - Kobunem Chino Otogawą.  
Okładka książki Kabała pieniędzy. Żydowska filozofia bogacenia się

34,90 zł 24,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

...I miałbym wtedy czas, którego mi brak, By pędzić swój w synagodze byt, Przy wschodniej ścianie mieć stałe miejsce w niej I komentować tam co dzień Talmudu treść, Jak każdy dobry Żyd, Bo czy można słodziej żyć i lżej? ""Gdybym był bogaty"", Sheldon Harnick, Jerry Bock Partia Tewjego z musicalu ""Skrzypek na dachu"" Most pomiędzy abstrakcją i pragmatyką - tym, co religijne i świeckie, tradycyjne i nowoczesne Budowanie dostatku Ograniczenia, którym podlega bogactwo Posiadać versus mieć Cedaka jako biznes Ekologia i sprawiedliwość Życie w świecie materialnym Pieniądze po śmierci Byłem biedny i byłem bogaty. Uwierzcie mi, lepiej jest być bogatym! porzekadło w języku jidysz Tradycja żydowska na całym świecie kojarzona jest z koszerną kuchnią, szabatem oraz wagą, jaką przedstawiciele tego narodu przywiązują do możliwości wzbogacenia się. Sam zapewne także spotkałeś się z podobizną starego Żyda, który liczy złote monety - talizmanem mającym przyciągać dostatek. Karykaturalnie przedstawiony wielki nos pomaga mu zwęszyć dobry interes. Nawet jeśli to tylko przypuszczenia, to przecież... powietrze jest za darmo! Kramarz Jechiel leży w agonii i pyta ledwo słyszalnym głosem: Małko, moja żono, jesteś przy mnie? Jestem, mężu. Dwojro, moja córko, jesteś przy mnie? Jestem ojcze. Jojlik, mój synu, jesteś przy mnie? Jestem, ojcze. Binem, mój synu, jesteś przy mnie? Jestem, ojcze. Chajko, moja córko, jesteś przy mnie? Jestem, ojcze. Konający zrywa się i wykrzykuje ostatkiem sił: A kto siedzi w sklepie?!!! Ta mądra książka nie jest zbiorem zabawnych anegdot. Zmusza nas do głębszego i wynikającego z przesłanek etycznych spojrzenia na działania w dziedzinie ekonomii, w tym na różne formy wymiany i wzajemności - począwszy od tego, jak wydajemy pieniądze, a skończywszy na ludzkiej odpowiedzialności za zachowanie globalnego systemu ekologicznego. W oparciu o żydowskie nauki moralne, tradycję mistyczną i opowieści o chasydzkich mistrzach autor rozważa szeroki zakres zagadnień, w tym kwestie pożyczek i kontraktów handlowych, praktyki dawania oraz granice materialnego świata. Kabalistyczne nauki nie tylko uzupełnią Twoją wiedzę na temat świata pieniędzy, ale poprowadzą Cię ku samoświadomości i poznaniu, czego naprawdę pragniesz. Dowiesz się także, w jaki sposób możesz to zdobyć. Rabin Nilton Bonder urodził się w Brazylii. Ukończył Żydowskie Seminarium Teologiczne (Jewish Theological Seminary) w Nowym Jorku. Jest autorem takich pozycji, jak Yiddishe Kop: Creative Problem Solving in Jewish Learning, Lore and Humor; The Kabbalah of Food i The Kabbalah of Envy.
Okładka książki Plan B. Otwórz się na nowe, lepsze perspektywy ...

54,90 zł 36,96 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wykorzystaj pełen potencjał swojego biznesu/firmy/spółki Masz dobry myśl na rozwój indywidualnej firmie? Stworzyłeś znakomity w każdym calu model biznesowy? Posiadasz perfekcyjną koncepcję działań? To świetnie. A właśnie przestań traktować te plany jak personalne dziecko. Pozwól im edytować się w zgodzie z błyskawicznie ewoluującą sytuacją rynkową. Dzięki temu przestaniesz myśleć wąskotorowo i realizować niewolniczo kolejne punkty programu, a zaczniesz dostrzegać nowe perspektywy i pozaplanowe sposobności. Gdyby twórcy takich korporacji, jak Google, PayPal albo Starbucks, trzymali się własnego pierwotnego biznesplanu, całkiem możliwe, że nigdy byśmy o nich nie usłyszeli. Mówiąc krótko - otwórz się na zamiar B. Weź do ręki tę nowatorską książkę i odważ się zdiagnozować kwestie własnego modelu biznesowego, a potem wprowadź do niego niezbędne poprawki. Innymi słowy, skieruj korporację na nowy poradnik! Skoncentruj się na pięciu elementach warunkujących rentowność każdego biznesu/firmy/spółki/korporacji/spółki, czyli modelach: zysków, marży netto, operacyjnym, kapitału obrotowego , a dodatkowo inwestycyjnym, i zredukuj ryzyko niepowodzenia do minimum. Pamiętaj, że połowiczny sukces, czyli znalezienie sposobu na biznes, który przynosi korzyści, niemniej jednak nie pozwala wykorzystać całego Twojego potencjału, jest równie problematyczny, jak całkowita klapa. Tworzenie skutecznego modelu biznesowego. Testowanie planu A dla warunków polowych. Sztuka budowy modelu dochodów. Model marży brutto i ustalanie cen. Definicja kosztów operacyjnych. Pomiar wartości kapitału obrotowego. Lekcje wyniesione ze studiów przypadku. John Mullins prowadzi badania naukowe , oprócz tego zajęcia z przedsiębiorczości i tematyki venture capital w London Business School oraz dodatkowo na warsztatach regularnie odbywających się na czterech kontynentach. Ma za sobą wiedzę praktyczną budowania trzech korporacji/działalności jednoosobowych/przedsiębiorstw. Jest też autorem książki na temat techniki kompleksowej oceny okazji biznesowych. Artykuły jego autorstwa non stop ukazują się w prasie branżowej, zaś on sam w większości gości w licznych programach radiowych i telewizyjnych, traktujących o przedsiębiorczości czy inwestycjach podwyższonego ryzyka. Randy Komisar pomaga wyprodukować i kształtować spółki "jutra", należące do grona tych najbardziej wizjonerskich. Jest autorem bestsellera The Monk and the Riddle , ponadto niezliczonych publikacji prasowych na zagadnienie przedsiębiorczości i innowacji. Jako profesor konsultant prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Stanforda. Zazwyczaj także występuje — globalnie — w roli prelegenta w trakcie wykładów poświęconych tematyce przedsiębiorczości.
Okładka książki Współczesna mitologia coachingu. 70 prawdziwych ..

47,00 zł 32,41 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

70 konkretnych odpowiedzi na 70 zasadniczych pytań Moją intencją w czasie pisania tej książki było wydobywanie piękna coachingu spod masy nieporozumień, uogólnień, przekłamań i osądów. Czym jest i czym nie jest coaching? Coaching funkcjonuje w biznesie od lat 70. XX wieku, a jednak wciąż jest dziedziną nową. Na tyle nową, że nawet definicyjnie samo pojęcie i związane z nim słownictwo nie są do końca uporządkowane. Istniejące sprzeczności wynikają najprawdopodobniej z niewystarczająco sprecyzowanej wiedzy na ten temat oraz braku skrystalizowanych zasad, norm i reguł, które określałyby granice zainteresowań tej dziedziny. Kłopot polega na tym, że "pojemność" coachingu rozrosła się do gigantycznych rozmiarów — niestety, można w nim dziś znaleźć właściwie wszystko, co wiąże się z usługami mającymi wspierać rozwój zawodowy. Książka, którą trzymasz w dłoni, nie jest nastawiona na to, by nauczyć kogokolwiek coachingu. Autor skupia się w niej przede wszystkim na płaszczyźnie sensu, nie zaś celu. Demaskuje fałszywe i szkodliwe twierdzenia, z którymi spotykają się czasami przyszli klienci - jak to, że coaching usunie wszystkie problemy, że nadaje się na każdą okazję, że jest dla każdego, że każdy może zostać coachem. Przedstawia temat również z perspektywy kandydata do tego zawodu, udowadniając, że droga do mistrzostwa nie jest prosta, jednak bycie coachem może przynosić wiele satysfakcji. Mit czy nie mit? Czy coaching to "taka terapia", tyle że w ramach firmy? Czy coach jest tym, który musi wszystko wiedzieć? Czy tylko psycholog może być dobrym coachem? Czy hipnoza to skuteczna technika pracy w coachingu? Czy w coachingu wszystkie chwyty są dozwolone? Czy coaching kiedyś przeminie? Tak czy nie? Przeczytaj, sprawdź i przekonaj się sam! Piotr Pilipczuk - jeden z pionierów coachingu w Polsce. Reprezentuje nurt coachingu systemowego, holistycznego. Jest certyfikowanym trenerem ICC, najstarszej w Polsce międzynarodowej szkoły coachingu ( ukończyło ją wielu coachów znanych i aktywnych w biznesie oraz nauce). Wraz z Anną Ratajczyk zainicjował powstanie pierwszej na świecie Izby Coachingu. Uczeń i współpracownik wybitnych trenerów, Josepha O’Connora i Andrei Lages-O’Connor (założycieli International Coaching Community).
Okładka książki NLP w szkole Skrzynka narzędziowa dla nauczyciela

39,00 zł 25,33 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Skrzynka narzędziowa dla nauczyciela Uczyć radośnie i efektywnie:   Wprowadzanie mnemotechnik oraz ćwiczenie pamięci. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Wzmacnianie samoświadomości u słuchaczy. Zaszczepianie pozytywnego myślenia u osób z problemami. Wspieranie realizacji dalekosiężnych celów.   Podręcznik dla trenerów, nauczycieli, wykładowców i pedagogów.   Wytrenowani w NLP Odpowiednio dobrany sposób szkolenia oraz nauczania może zapewnić rezultaty, o których nawet Ci się nie śniło. Słuchacze odkrywają drzemiący w nich potencjał, uczniowie stają się bardziej zmotywowani, a pracownicy osiągają dużo wyższe wyniki. Przekazywanie wiedzy to jednak coś więcej niż pedagogika. Treningi i nauczanie to także zwiększanie samoświadomości osób, które przyszło Ci szkolić, i wywoływanie w nich stanów emocjonalnych, w których nauka przychodzi im łatwiej. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, że nie trzymasz w ręku książki? Oto zamknięty w okładkach zestaw narzędziowy zawierający olbrzymi i uporządkowany zbiór prostych w użyciu metod, ćwiczeń oraz technik z zakresu wykorzystywania NLP, który jest niezbędny podczas przekazywania wiedzy. Obszerny pakiet technik NLP pozwoli Ci usprawnić poszczególne aspekty uczenia się i nauczania: od prostych sposobów na opanowanie ortografii, po rozwijanie umiejętności przywódczych i szkoleniowych. Programowanie neurolingwistyczne (NLP) nazywane jest często "technologią inteligencji emocjonalnej". Ten podręcznik opisuje zarówno praktyczne sposoby rozwijania odporności emocjonalnej u młodzieży, jak i techniki pracy z liderami, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności społeczne. Wiedza podana jest w sposób przystępny i w całości opiera się na doświadczeniu oraz praktyce. Rozwijaj umiejętności emocjonalne i społeczne. Poznaj techniki przygotowania i wygłaszania prezentacji. Wspieraj rozwój osobisty i produktywność. Odkryj sztukę inspirowania innych za pomocą NLP. Stosuj ćwiczenia rozszerzające skalę Twojego głosu. Skrzynka narzędziowa NLP to idealny dodatek do cenionej książki NLP dla nauczycieli. Szkoła efektywnego nauczania, niezwykle przydatny zarówno dla trenerów i nauczycieli doświadczonych już w stosowaniu technik NLP, jak i dla początkujących użytkowników tych metod pracy.
Okładka książki Zasady wywierania wpływu na ludzi.

34,90 zł 22,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Szkoła Cialdiniego   Moc oddziaływania na ludzi i sytuacje Poznaj sześć najskuteczniejszych zasad wpływania na ludzi i… włącz je w swój naturalny repertuar zachowań. Naucz się błyskawicznie rozpoznawać, gdy ktoś próbuje Cię oszukać, i… subtelnie demaskuj te nieetyczne zabiegi. Zostań najbardziej wpływowym człowiekiem roku! Dr Robert Cialdini jest obecnie najczęściej cytowanym żyjącym psychologiem społecznym, specjalizującym się w dziedzinie wywierania wpływu i perswazji. Amerykański "Harvard Business Review" w uznaniu wielkiego znaczenia przełomowych prac dr. Cialdiniego umieścił je na liście "Breakthrough Ideas for Today’s Business Agenda". Psychologia na Twoich usługach Chcesz nakłonić kogoś do trwałej zmiany poglądów? Chcesz zbudować silne relacje zawodowe i osobiste? Chcesz wpłynąć na czyjeś postępowanie i podejmowane decyzje? Chcesz przekonać ludzi, że Twoja oferta jest wyjątkowa i niepowtarzalna? Chcesz dowiedzieć się, jak być lubianym, cenionym i podziwianym? Chcesz nauczyć się negocjować, by osiągać więcej, niż początkowo zakładałeś? Chcesz wiedzieć, jak już nigdy nie dać się nabić w butelkę? Robert Cialdini jest prawdziwym geniuszem. W tym stwierdzeniu nie ma ani odrobiny przesady. Każdy, kto kiedykolwiek zetknął się z praktycznym zastosowaniem psychologii Cialdiniego, doskonale zdaje sobie sprawę z tego, w jak dużym stopniu możemy oddziaływać na innych ludzi każdego dnia. Wystarczy, że poznasz zaledwie kilka prostych zasad i nauczysz się maksymalnie wykorzystywać drzemiący w nich potencjał, a będziesz w stanie w sposób całkowicie etyczny kształtować otaczającą Cię rzeczywistość. Oferujemy Ci broń o niepokojąco dużym polu rażenia. Po raz pierwszy na polskim rynku - psychologia wpływu w wersji audio. Bezcenne zasady zilustrowane żywymi przykładami przemówią do Twojej wyobraźni znacznie szybciej i trwalej. Wszystkie lekcje znajdziesz również w książce, która od teraz ma szansę stać się Twoim najcenniejszym przyjacielem i doradcą. Uwaga! Wszystkie zawarte tu zasady zostały wielokrotnie przetestowane w codziennych, życiowych sytuacjach.   Fragment książki Zasady wywierania wpływu na ludzi   Reguła wzajemności Pomówmy o pierwszej zasadzie wywierania wpływu. Jest nią reguła wzajemności. Reguła mówiąca o tym, że ludzie chcą odwdzięczać się w taki sposób, w jaki są traktowani. Wszyscy wychowywaliśmy się w społecznościach, w których od dzieciństwa wpaja się nam zasadę wzajemności. W każdym społeczeństwie uczy się dzieci, że nie można tylko brać, nie dając niczego od siebie. Nie można brać, niczego w zamian nie dając od siebie. Mamy bardzo nieprzyjemne określenia dla tych, którzy tylko biorą. Nazywamy ich naciągaczami, wyzyskiwaczami, niewdzięcznikami czy nawet niepoważnymi dzieciakami, prawda? I nikt z nas nie chce zyskać sobie takiego miana. Nie chcemy, żeby otaczający nas ludzie tak nas widzieli. Skłonni jesteśmy zadać sobie wiele trudu, by oddać innym to, co wcześniej od nich otrzymaliśmy. Chciałbym opowiedzieć o pewnych badaniach przeprowadzonych kilka lat temu na Uniwersytecie Brighama Younga, które świetnie obrazują znaczenie reguły wzajemności. Pewien Profesor wysłał kartki z życzeniami świątecznymi do grupy absolutnie nieznanych sobie osób... Zasady wywierania wpływu na ludzi CD Spis Treści:   Wprowadzenie (5) Reguła wzajemności (31) Niedostępność (47) Autorytet (61) Konsekwencja (71) Konsensus (79) Lubienie (85)
Okładka książki Zasługujesz na szacunek! Bądź pewny siebie...

34,90 zł 24,07 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Bądź pewny siebie i asertywny W naszej książce znajdziesz opisy wielu sytuacji, z którymi kiedyś każdy z nas będzie musiat się zmierzyć w miejscu pracy. Jeżeli chcesz, możesz ją potraktować jak książkę kucharska i przejść od razu do tej części, która jest dla Ciebie najbardziej przydatna, a znajdziesz w niej kompletny zestaw „przepisów" z pomocnymi pomystami. W tej książce przedstawiamy wiele możliwych rozwiązań i metod do wykorzystania, abyś mógf wybrać sobie te, które najbardziej Ci pasują. Najważniejsze, co chcemy Ci przekazać w tej książce, to pojęcie spójności, autentyczności i szacunku dla siebie i innych. Jeśli potrafisz znaleźć rozwiązanie gwarantujące szacunek wszystkim zainteresowanym osobom i zapewniające poszanowanie ich godności osobistej, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że Twoje działania przyniosą długotrwały rezultat, pod którym będą mogły się podpisać wszystkie zaangażowane strony. W pierwszej części książki zatytułowanej „Zestaw narzędzi" znajdziesz objaśnienia narzędzi i metod stanowiących podstawę asertywności oraz solidny fundament dla dalszej pracy. Po zapoznaniu się z omówieniem każdego narzędzia i przedstawionymi przykładami będziesz mógł wypróbować te narzędzia w praktyce poprzez wykonanie ćwiczenia, a później sprawdzenie jego najlepszego, według nas, rozwiązania. W drugiej części nazwanej „Sytuacje w miejscu pracy" przedstawiamy wiele sposobów radzenia sobie w konkretnych sytuacjach. Rozdziały 12. - 26. możesz potraktować jak część książki kucharskiej, ponieważ jeśli zastosujesz się do zamieszczonych w nich zaleceń, będziesz na najlepszej drodze do osiągnięcia optymalnych rezultatów. Na naszej stronie internetowej www.entltledtorespect.com znajdziesz jednostronicowe formularze, które możesz wypełniać w trakcie czytania rozdziałów 12. - 26., aby zapisać swoje spostrzeżenia i sporządzić notatki. Praca zawodowa może okazać się najbardziej satysfakcjonującym etapem w życiu — prawdopodobnie spędzisz w niej aż dwie trzecie swojego czasu. Gdy wykorzystasz zaproponowane w tej książce pomysty, będziesz w stanie znaleźć spełnienie w życiu zawodowym. Bez względu na to, jak zamierzasz zastosować zebrany w książce materiał, życzymy Ci samych sukcesów w osiąganiu celów zawodowych i zdobywaniu szacunku, na jaki zasługujesz. Suzanne i Conrad Potts Zasługujesz na szacunek, fragment Skąd biorą się nasze przekonania? Czasami opowiadamy uczestnikom naszych szkoleń historię, która bardzo dobrze ilustruje sposób formowania się naszych przekonań. Oto ona. Sabina i Marcin właśnie się pobrali. Podróż poślubną spędzili na jakiejś skąpanej w słońcu wysp/e. Pewnego wieczora, kiedy popijali drinki i obserwowali powolny zachód słońca, zaczęli wspominać swój Ślub. Ich myśli skupiły się na rodzicach, którzy nie licząc s/ę z kosztami, sprawili, że ten dzień byt dla nich naprawdę wyjątkowy. Później zaczęli się zastanawiać nad swoim powrotem do domu oraz sposobem, w jaki mogliby się odwdzięczyć rodzicom za ich wspaniałomyślność. Postanowili, że zaproszą rodziców na posiłek, który po raz pierwszy ugotują wspólnie jako nowożeńcy. Nadszedł dzień wizyty rodziców, więc Sabina i Marcin po południu zabrali się do przygotowywania obiadu. Marcin zauważył, że na początku przygotowań Sabina ze sporego kawałka mięsa odkroiła mniej więcej jedną trzecią i włożyła ją do lodówki. Resztę wstawiła do piekarnika. Marcina zaciekawiło postępowanie Sabiny, ale znając ją, uznał, że pewnie zrobiła to nie bez powodu. Obiad wypadł doskonale — umiejętności kucharskie nowożeńców zostały docenione i goście nie szczędzili im komplementów. Zachęceni sukcesem, Sabina i Marcin postanowili poszerzyć krąg gości i następnym razem zaprosić również dziadków. Nadszedł dzień wizyty. W kuchni Marcin ponownie obserwował Sabinę podczas przygotowywania pieczeni. Jego żona znowu odcięła jedną trzecią z kawałka mięsa, a dwie trzecie włożyła do piekarnika. Wiedząc, że przygotowują posiłek dla większej liczby osób niż poprzednio, Marcin z ciekawości zapytał Sabinę, dlaczego odcięła kawałek mięsa. Kobieta odpowiedziała, że nauczyła ją tego matka i od tej pory zawsze tak robi. Marcin wyszedł z kuchni i z tym samym pytaniem zwrócił się do matki Sabiny. Odpowiedziała, że taki przepis dostała od swojej mamy i zawsze tak przygotowywała pieczeń. Na szczęście babcia Sabiny była już na miejscu, więc Marcin zapytał ją o to samo. Babcia odparta, że.,. tuż po ślubie ze swoim mężem zamieszkali w malutkim mieszkanku, które było wyposażone tylko w najniezbędnięjsze rzeczy, a także w bardzo małą kuchenkę. Każda sztuka mięsa okazywała się zbyt duża, więc zawsze musiała kawałek odcinać, aby zmieściła się do piekarnika. Od tego czasu stało się to zwyczajem. Przyzwyczajeniem, któremu została wierna nawet po przeprowadzce do większego domu. Wiele przekonań powstaje w dzieciństwie w wieku do siedmiu lat. Czasami zachowujemy się jak dziecko — przyjmujemy do wiadomości pewne sprawy bez jakichkolwiek zastrzeżeń, aby uznać je za prawdziwe. Zasługujesz na szacunek, bądź pewny i asertywny Spis Treści Wstęp (9) Część I - Zestaw narzędzi Przydatne narzędzia i techniki, które musisz poznać, zanim zaczniesz pracować nad zdobyciem większej pewności siebie i nad asertywnością w miejscu pracy. Rozdział 1. ELASTYCZNOŚĆ ZACHOWANIA (15) Różne wybory i różne poziomy zmian (15) Rozdział 2. CZYM JEST ASERTYWNOŚĆ? (19) Definicje zachowań asertywnych, nieasertywnych i agresywnych (19) Przykłady zachowań agresywnych, asertywnych i nieasertywnych (20) Ćwiczenie 2.1: Czy zachowujesz się asertywnie? (22) Rozdział 3. KOMUNIKACJA WERBALNA (23) Wrażenie, jakie robimy na innych (23) Agresywne wzorce językowe (24) Nieasertywne wzorce językowe (24) Asertywne wzorce językowe (25) Ćwiczenie 3.1: Język świadczący o zachowaniu asertywnym, nieasertywnym i agresywnym (27) Rozdział 4. KOMUNIKACJA NIEWERBALNA (31) Mowa ciała (31) Spójność (32) Ćwiczenie 4.1: Przyjmowanie stabilnej postawy (33) Ciało i umysł (34) Ćwiczenie 4.2: Zmiana sposobu... (34) Rozmowa telefoniczna (35) Ćwiczenie 4.3: Dostosuj właściwości głosu, aby rozmówca odniósł różne wrażenia (36) Rozdział 5. WIZUALIZACJA (37) Określ swoje oczekiwania (37) Na czym polega wizualizacja? (38) Co widzisz (w przyszłości)? (39) Co słyszysz (w przyszłości)? (40) Co czujesz (w przyszłości)? (40) Ćwiczenie 5.1: Wszystko tkwi w umyśle (część 1.) (41) Ćwiczenie 5.2: Wszystko tkwi w umyśle (część 2.) (42) Rozdział 6. WEWNĘTRZNY MONOLOG (45) Co sobie mówimy? (45) Zniechęcający monolog wewnętrzny (47) Motywujący monolog wewnętrzny (48) Ćwiczenie 6.1: Monolog wewnętrzny - przygotowanie się do przyszłej sytuacji (50) Interwencja na poziomie uczuć (51) Rozdział 7. PRAWA I PRZYZWOLENIE NA ASERTYWNE ZACHOWANIA (53) Deklaracja prawa do asertywności (53) Daj sobie przyzwolenie (54) Prawa i obowiązki (54) Ćwiczenie 7.1: Moje prawa i prawa innych (55) Rozdział 8. PRZEKONANIA (59) Rodzaje przekonań (60) Skąd biorą się nasze przekonania? (61) Niekorzystne i użyteczne przekonania (62) Ćwiczenie 8.1: Niekorzystne czy użyteczne przekonania? (62) Jak zmienić przekonania? (66) Przykłady użytecznych przekonań (67) Ćwiczenie 8.2: Zmiana niekorzystnych przekonań na użyteczne (69) Rozdział 9. REZULTAT WYGRANA - WYGRANA (71) Na czym polega koncepcja wygrana - wygrana? (73) Umiejętność zadawania pytań (73) Sprawdzanie zrozumienia (74) Uzgodnienie stanowisk (75) Jak osiągnąć rezultat wygrana - wygrana? (75) Ćwiczenie 9.1: Osiąganie rezultatu wygrana - wygrana (79) Rozdział 10. JAK MÓWIĆ "NIE" (81) Korzyści z mówienia "nie" (82) "Dyplomatyczna odmowa" (82) Ćwiczenie 10.1: Jak mówić "nie" (84) Ćwiczenie 10.2: Mówienie "nie" i osiąganie rezultatu wygrana - wygrana (85) Rozdział 11. JAK SIĘ ZACHOWYWAĆ NA ZEBRANIU? (87) Komunikacja werbalna (87) Ćwiczenie 11.1: Komunikacja werbalna (90) Zestaw narzędzi: wnioski (95) Część II - Sytuacje w miejscu pracy Przewodnik, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez sytuacje, z którymi możesz się najczęściej zetknąć w pracy zawodowej. Rozdział 12. JAK SOBIE RADZIĆ Z AGRESJĄ (99) Wprowadzenie (99) Pomyśl, jak obecnie radzisz sobie z agresywnymi zachowaniami innych ludzi (być może jakiejś konkretnej osoby) (100) Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (100) Rozwiązanie krok po kroku (101) Rozdział 13. KONSTRUKTYWNA OCENA PRACOWNIKA (107) Wprowadzenie (107) Wyobraź sobie, że czeka Cię rozmowa oceniająca (108) Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (108) Rozwiązanie krok po kroku (109) Rozdział 14. JAK SOBIE RADZIĆ Z SZEFEM? (115) Wprowadzenie (115) Wyobraź sobie indywidualne spotkanie z szefem (lub rozmowę telefoniczną), podczas którego przełożony sprawdza Twoje postępy w pracy (116) Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (116) Rozwiązanie krok po kroku (116) Rozdział 15. POMOCNI WSPÓŁPRACOWNICY (121) Wprowadzenie (121) Pomyśl o trudnych relacjach z którymś z Twoich współpracowników (122) Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (122) Rozwiązanie krok po kroku (123) Rozdział 16. ZDROWE RELACJE Z KLIENTEM (127) Wprowadzenie (127) Pomyśl o trudnej rozmowie z jednym ze swoich klientów (128) Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (128) Rozwiązanie krok po kroku (129) Rozdział 17. UCZCIWE ROZMOWY DYSCYPLINARNE (135) Wprowadzenie (135) Pomyśl o rozmowie dyscyplinarnej z pracownikiem, która być może Cię czeka (136) Czy zdarza Ci się wypowiadać tego rodzaju stwierdzenia? (136) Rozwiązanie krok po kroku (137) Rozdział 18. POMYŚLNE ROZMOWY REKRUTACYJNE (143) Wprowadzenie (143) Pomyśl o rozmowie kwalifikacyjnej, która być może czeka Cię w przyszłości (144) Czy zdarza Ci się wypowiadać podobne stwierdzenia? (144) Rozwiązanie krok po kroku (145) Rozdział 19. AKTYWNY UDZIAŁ W ZEBRANIACH (151) Wprowadzenie (151) Pomyśl o spotkaniu, w którym bierzesz udział (152) Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (152) Rozwiązanie krok po kroku (153) Rozdział 20. PROŚBA O PODWYŻKĘ (159) Wprowadzenie (159) Pomyśl o rozmowie, jaką być może planujesz odbyć z przełożonym lub pracownikiem działu kadr (160) Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (160) Rozwiązanie krok po kroku (160) Rozdział 21. PREZENTACJE, Z KTÓRYCH MÓGŁBYŚ BYĆ DUMNY (165) Wprowadzenie (165) Pomyśl o prezentacji, jaką masz przygotować (166) Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (166) Rozwiązanie krok po kroku (167) Rozdział 22. ASERTYWNA SPRZEDAŻ (173) Wprowadzenie (173) Pomyśl o sytuacji, w której składasz potencjalnemu klientowi ofertę (174) Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (174) Rozwiązanie krok po kroku (175) Rozdział 23. JAK SOBIE RADZIĆ Z DYREKTOREM (181) Wprowadzenie (181) Pomyśl o spotkaniach i dyskusjach z menedżerami wyższego szczebla (182) Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (182) Rozwiązanie krok po kroku (183) Rozdział 24. JAK SOBIE RADZIĆ Z PODWŁADNYMI (189) Wprowadzenie (189) Pomyśl o relacjach ze swoimi podwładnymi (190) Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (191) Rozwiązanie krok po kroku (191) Rozdział 25. SOLIDNI DOSTAWCY (197) Wprowadzenie (197) Pomyśl o rozmowie z niesolidnym dostawcą (198) Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (198) Rozwiązanie krok po kroku (199) Rozdział 26. WSPÓŁPRACA Z WOLONTARIUSZAMI (205) Wprowadzenie (205) Pomyśl o swoich relacjach z pracującym obok/dla Ciebie wolontariuszem (206) Czy zdarza Ci się wypowiadać następujące stwierdzenia? (207) Rozwiązanie krok po kroku (207) Rozdział 27. CZY POTRZEBUJESZ DALSZEJ POMOCY? (213)

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj