Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka ta jest praktycznym narzędziem dla nauczycieli współorganizujących proces kształcenia, pracujących z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o niepełnosprawności. Publikacja zawiera:opis zadań i obowiązków nauczyciela wspomagającegowskazówki do pracy z uczniemprzykłady obowiązującej dokumentacji szkolnej: plan pracy nauczyciela wspomagającego, Indywidualny Program Rewalidacji, Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, Wielospecjalistyczną Ocenę Poziomu Funkcjonowania Uczniakarty pracy o zróżnicowanej tematyce do wykorzystania podczas zajęć rewalidacyjnych wraz z odpowiedziami.Całość stanowi niezbędne kompendium użytecznych porad dla każdego nauczyciela wspomagającego, który z takim Pomocnikiem łatwo zorganizuje pracę zarówno z materiałami rewalidacyjnymi, jak i szkolną dokumentacją.
Prezentowany poradnik powstał z myślą o uczniach szkół przysposabiających do pracy. Celem publikacji jest przygotowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze sprzężeniami do uczestnictwa w praktykach wspomaganych, a także przybliżenie różnych aspektów życia zawodowego.Książka składa się z trzech rozdziałów:Szkoła przysposabiająca do pracy. Rodzaje zajęć i ćwiczone umiejętnościPraktyki wspomagane. Przygotowanie i zasady obowiązujące w zakładzie pracyAktywność zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną.Materiał został przedstawiony w przejrzysty, komunikatywny i przyjazny sposób. Prezentowane treści dodatkowo zilustrowano symbolami MÓWik, które są wykorzystywane w komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
"Kompas Edukacji Wczesnoszkolnej do Klasy 3" autorstwa Beaty Szymańskiej i Radosława Szymańskiego, wydany przez Wydawnictwo Seneka, to wszechstronny podręcznik przeznaczony dla uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej. Książka ta wprowadza dzieci w złożone zagadnienia edukacyjne, wspierając ich rozwój zgodnie z podstawą programową.Kluczowe elementy książkiWprowadzenie do edukacji: Angażujące historie i interaktywne zadania pomagają dzieciom w zdobywaniu nowej wiedzy.Zgodność z podstawą programową: Treści książki są precyzyjnie dostosowane do wymagań edukacyjnych dla klasy trzeciej.Cechy książkiPrzyjazna forma: Prosty język i atrakcyjne ilustracje dostosowane do wieku.Rozwój umiejętności: Wspiera rozwój umiejętności czytania, pisania, liczenia oraz myślenia logicznego.Interaktywność: Ćwiczenia i quizy angażujące dzieci, wspierające naukę poprzez zabawę.Przemyślana struktura: Dobrze opracowane materiały, które ułatwiają dalszy proces edukacji dzieci.AutorzyBeata Szymańska i Radosław Szymański to doświadczeni pedagodzy, którzy specjalizują się w tworzeniu edukacyjnych materiałów wspierających rozwój dzieci w wieku wczesnoszkolnym.WydawnictwoWydawnictwo Seneka jest znane z publikacji, które wspierają rozwój dzieci i młodzieży, oferując wysokiej jakości materiały edukacyjne.
"Kompas Edukacji Wczesnoszkolnej do Klasy 2" autorstwa Beaty Szymańskiej i Radosława Szymańskiego, wydany przez Wydawnictwo Seneka, to kompleksowy podręcznik dla uczniów drugiej klasy szkoły podstawowej. Książka wprowadza dzieci w świat wiedzy, wspierając ich rozwój zgodnie z podstawą programową.Kluczowe elementy książkiWprowadzenie do edukacji: Angażujące historie i interaktywne zadania pomagają dzieciom poszerzać swoją wiedzę.Zgodność z podstawą programową: Treści książki są dokładnie dostosowane do wymagań edukacyjnych dla klasy drugiej.Cechy książkiPrzyjazna forma: Prosty język i atrakcyjne ilustracje dostosowane do wieku.Rozwój umiejętności: Wspiera rozwój umiejętności czytania, pisania, liczenia oraz myślenia logicznego.Przemyślana struktura: Dobrze opracowane materiały, które ułatwiają dalszy proces edukacji dzieci.AutorzyBeata Szymańska i Radosław Szymański to doświadczeni pedagodzy specjalizujący się w tworzeniu edukacyjnych materiałów wspierających rozwój dzieci w wieku wczesnoszkolnym.WydawnictwoWydawnictwo Seneka znane jest z publikacji wspomagających rozwój dzieci i młodzieży, oferując wysokiej jakości materiały edukacyjne.
Dziennik zajęć Przyszłość jest w Twoich rękach. Zapis dzienny Publikacja zawiera miejsce na: rozkład dnia, dzienny zapis pracy wychowawczo-dydaktycznej, dane osobowe dziecka, zgody na udział dzieci w zajęciach, dane osobowe prawnych opiekunów, wykaz uczęszczania na zajęcia w układzie dziennym, miesięczny wykaz obecności dzieci w przedszkolu, zestawienie frekwencji, opisy współpracy ze środowiskiem lokalnym, wykaz wycieczek i spacerów, wykaz form współpracy z rodzicami, listę obecności rodziców na zebraniach, tygodniowy rozkład zajęć dodatkowych, notatki, obserwacje, uwagi.
Dziennik zajęć Przyszłość jest w Twoich rękach. Zapis godzinowy Publikacja zawiera miejsce na: rozkład dnia, dzienny zapis pracy wychowawczo-dydaktycznej, dane osobowe dziecka, zgody na udział dzieci w zajęciach, dane osobowe prawnych opiekunów, wykaz uczęszczania na zajęcia w układzie godzinowym, miesięczny wykaz obecności dzieci w przedszkolu, zestawienie frekwencji, opisy współpracy ze środowiskiem lokalnym, wykaz wycieczek i spacerów, wykaz form współpracy z rodzicami, listę obecności rodziców na zebraniach, tygodniowy rozkład zajęć dodatkowych, notatki, obserwacje, uwagi.
Nadszedł czas na drzemkę, ale Michalina Miś, tak jak inne niezmordowane maluchy na całym świecie, ani myśli iść spać. Tata ma plan - zabiera wózek i ruszają do parku na spacer. Po drodze mijają mnóstwo osób - i każda z nich uważa, że ucięcie drzemki to świetny pomysł. A skoro Michalina Miś nie chce zasnąć, może oni utną sobie drzemkę? Jeden po drugim wszyscy zasypiają Wszyscy, z wyjątkiem Michaliny Miś. Ale kiedy w końcu jest gotowa na spanie, nie ma nikogo, kto mógłby pomóc jej zasnąć, bo wszyscy już śpią! Książka ukazuje się w serii "Mamania blisko dziecka", która towarzyszy najmłodszym czytelnikom w ich codziennych doświadczeniach. Wraz z bohaterami naszych książek dzieci odkrywają siłę przyjaźni, wyobraźni, uczą się pokonywać trudności, rozpoznawać emocje i stawiać czoła wyzwaniom.Chris Grabenstein - bestsellerowy amerykański autor książek dla dzieci i młodzieży, znany polskim czytelnikom z serii Pan Lemoncello. Za swoją twórczość był wielokrotnie nagradzany, m. in. Anthony Award i Agatha Award. Dzięki pasji do opowiadania historii i talentowi do tworzenia niezapomnianych postaci jego książki są uwielbiane przez młodych czytelników na całym świecie. Leo Espinosa - wielokrotnie nagradzany ilustrator z Kolumbii, znany z barwnej i dynamicznej sztuki. Tworzy ilustracje do książek dla dzieci, seriali animowanych i najbardziej znanych amerykańskich czasopism. Za "Islandborn" został uhonorowany nagrodą Pura Belpr Honor Book. Dzięki unikalnemu stylowi i wyczuciu kolorów jego ilustracje ożywiają każdą opowieść, zyskując uznanie zarówno czytelników, jak i krytyków
Zaprezentowano bardzo interesujące zestawienie podejść do atrybutów informacji. Cenne jest także odwrócenie podejścia i propozycja analizy niepożądanych atrybutów informacji. () Badania zostały przygotowane i przeprowadzone w prawidłowy sposób z dbałością o spełnienie wymagań stawianych przed analizami statystycznymi, w tym szczegółowo omówiono reprezentatywność. Autor bardzo kompetentnie zaplanował przeprowadzenie badań, a następnie wskazał zidentyfikowane ich ograniczenia. Należy zatem przyłączyć się do recenzentów dysertacji i podkreślić dobry warsztat i interesujące wyniki. () Treści przedstawione w mono-grafii są interesujące, wartościowe i uważam, że po pewnych zmianach powinny zostać opublikowane. () Pozwoliłoby to podkreślić wkład Autora do rozwoju nauki. dr hab. Sławomir Wawak, prof. UEK
Zestawy ćwiczeń proponowane w niniejszej publikacji mają służyć rozwijaniu u najmłodszych uczniów sprawności rachunkowej jako jednego z podstawowych celów elementarnej edukacji w zakresie umiejętności matematycznych. Poszczególne ćwiczenia mogą być wykorzystywane przez nauczycieli (terapeutów pedagogicznych, rodziców) w formie kart pracy.W każdym z zadań po prawidłowym wykonaniu działań można odczytać hasło, co z jednej strony uatrakcyjnia ćwiczenie, z drugiej zaś pozwala na szybką ocenę prawidłowości obliczeń. Proponowane zadania doskonalą również percepcję wzrokową. Dodatkowym rodzajem ćwiczenia może być objaśnienie słów (wyrażeń, związków między wyrazami) stanowiących rozwiązanie zadania. Materiał ćwiczeniowy jest bardzo różnorodny i obejmuje zadania typu: domina, ciągi, piramidki, zakreślanki i krzyżówki.Pod każdym zadaniem znajduje się instrukcja jego wykonania. Wskazane jest, aby przeczytał ją i objaśnił dziecku nauczyciel (lub inny dorosły).
Publikacja stanowi bogaty zbiór pomysłów na oryginalne, nowoczesne i prawdziwie twórcze działania plastyczne wspierające wszechstronny rozwój dzieci. Zawiera inspirujące propozycje adresowane głównie do nauczycieli przedszkola, edukacji wczesnoszkolnej, świetlic szkolnych i plastyki oraz pedagogów specjalnych, terapeutów pedagogicznych, arteterapeutów, wychowawców, instruktorów zajęć plastycznych i rodziców. Znajdą oni w książce:pomysły na zabawy plastyczne dla dzieci od lat 2propozycje prac plastycznych z podziałem na cztery pory rokuaktywności uwalniające naturalną ekspresję twórczą i prowadzące do poznania różnych form wyrazu artystycznegoprzykłady tradycyjnych, nowoczesnych, eksperymentalnych i mieszanych technik plastycznychprojekty, które można zrealizować przy pomocy ogólnodostępnych, zwyczajnych i niedrogich lub pozyskanych z recyklingu plastycznego materiałów i przyborówzadania dostosowane do rzeczywistych możliwości i naturalnych faz rozwoju plastycznego dzieci.Zawarte w książce treści zgodne są z podstawą programową nauczania plastyki w przedszkolu i w szkole podstawowej, również dla uczniów z niepełnosprawnościami.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W bloku znajduje się ponad 60 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o młodszych przedszkolakach: trzy- i czterolatkach.Wykonując zadania, maluch będzie poprawiał swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawił. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadania z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Jedną z podstawowych umiejętności, którą powinno posiadać każde dziecko, jest koncentracja - bez niej nikt nie może efektywnie się uczyć i uczestniczyć w różnego rodzaju zajęciach. Dlatego ważne jest, aby wszystkie dzieci, a szczególnie te, które mają problemy ze skupieniem uwagi, systematycznie wykonywały różnego rodzaju zadania kładące nacisk na usprawnianie tej umiejętności. W bloku znajduje się ponad 60 różnorodnych ćwiczeń przygotowanych z myślą o starszych przedszkolakach: pięcio- i sześciolatkach. Wykonując zadania, dziecko będzie poprawiało swoją koncentrację, a zarazem dobrze się bawiło. Forma publikacji - karty pracy - jest bardzo wygodna: dorosły może wybrać jedno ćwiczenie, wyrwać kartę z bloku i dać ją dziecku. Dzięki temu elementy zadania z sąsiedniej strony nie będą rozpraszać przedszkolaka.
Jak dbać o porządek w domu? Czego potrzebują zwierzęta domowe, aby były zdrowe i szczęśliwe? Jak złożyć zamówienie w kawiarni? To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy. Seria Poradzę sobie sam powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części trzeciej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: W domu Kawa czy herbata Zwierzęta Pory roku. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań, m. in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne krzyżówki szukanie różnic puzzle kodowanki ćwiczenia typu prawdafałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować. Oliwia Szulc oligofrenopedagog, logopeda, nauczyciel z dwudziestoletnim doświadczeniem. Od wielu lat pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi z zaburzeniami mowy. Szczególny nacisk kładzie na komunikację jako punkt wyjścia do nawiązywania relacji interpersonalnych, co przekłada się na prawidłowy przebieg rozwoju dziecka. Stosuje alternatywne metody komunikacyjne wspierające lub kształtujące umiejętności komunikacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną. Monika Rajca pedagog opiekuńczo-wychowawczy, oligofrenopedagog, logopeda. Od ponad dwudziestu lat pracuje z dziećmi i dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną, a od kilku lat jako logopeda także z osobami po udarach i wylewach. Swoim doświadczeniem i umiejętnościami dzieliła się na zajęciach ze studentami logopedii i neurologopedii Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prywatnie i zawodowo pasjonuje się komunikacją z drugim człowiekiem bez względu na bariery, które trzeba pokonać, aby uzyskać porozumienie.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na: korygowaniu zaburzonych funkcji zastępowaniu zaburzonej funkcji inną usprawnianiu funkcji będących w normie Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 1–3 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna grafomotoryka percepcja wzrokowa percepcja słuchowa pisanie czytanie Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
Dlaczego warto i jak uczyć się w grupie?Czy wszyscy uczymy się w ten sam sposób?Jak pokonać prokrastynację, czyli po co studiować i jak zapanować nad czasem?Jak czytać i pisać teksty naukowe?Jak zaprezentować siebie, swoją pracę i nie dać się stresowi?Studiowanie wymaga nie tylko samodzielności i odpowiedzialności, lecz także eksplorowania i podejmowania wielu aktywności nieobjętych planem studiów. To czas rozwoju zainteresowań, poszukiwania innych możliwości rozwoju oraz nabywania nowych kompetencji w kołach naukowych, organizacjach studenckich i działalności pozauczelnianej. Okres studiowania to gromadzenie różnych doświadczeń oraz budowanie własnego kapitału intelektualnego i społecznego, co w rezultacie pozwoli absolwentom uczelni dobrze przygotować się do wejścia na rynek pracy.Moment przejścia ze szkoły średniej do systemu edukacji wyższej może być dla wielu świeżo upieczonych studentów trudnym czasem. Ta książka ma dostarczyć wsparcia w tym szczególnie ważnym okresie stawiania pierwszych kroków w nowym środowisku, jakim jest szkoła wyższa.Celem podręcznika jest nie tylko ukształtowanie wiedzy i rozwinięcie umiejętności skutecznego studiowania, ale przede wszystkim rozwój świadomości i refleksyjności na temat własnych procesów uczenia się, komunikowania i współpracy w grupie. Publikacja umożliwia studentom poznanie zarówno własnych mocnych stron, jak i słabości, oraz świadome i odpowiedzialne budowanie kariery studenckiej.Konstrukcja i koncepcja podręcznika korespondują ze współczesnymi teoriami uczenia się i czynią uczącego się projektantem własnego procesu kształcenia, a nie tylko odbiorcą eksperckiej wiedzy przekazanej w formie pisanej. Jest to podejście szanujące podmiotowość czytelnika i zachęcające go do twórczego wykorzystywania proponowanych treści.Z recenzji dr hab. Małgorzaty Rosalskiej, prof. UAM
Komiks społeczny 3 to zestaw historyjek, które tym razem skupiają się na tym, jak należy zachować się w różnych miejscach, takich jak:teatr,restauracja,muzeum,poczta,biblioteka.Na końcu każdej historyjki znajdują się ciekawe ćwiczenia mające na celu rozszerzenie omawianego tematu oraz sprowokowanie do dyskusji. Komiks społeczny 3 to książka skierowana do dzieci i młodzieży w wieku 713 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Start w dorosłość okazuje się znacznie łatwiejszy, gdy osoby wychowujące dziecko i potem nastolatka – czyli rodzice, opiekunowie i nauczyciele – są w stanie przewidzieć, do jakiego świata ich przygotowują. […] Dorośli mają coraz większy problem z odpowiedzią na pytanie: W jakie kompetencje wyposażyć dzieci i nastolatków, by mogli z powodzeniem radzić sobie w zmieniającym się świecie, zaspokajać swoje aspiracje i żyć w otoczeniu coraz bardziej zróżnicowanym, także kulturowo? Celem niniejszej monografii jest ukazanie konsekwencji tej zmienności otoczenia dla przebiegu i efektów rozwoju na przełomowym etapie życia – gdy ostatecznie kończą się dzieciństwo i dorastanie z zawsze obecnym i gotowym do pomocy opiekunem, a zaczyna samodzielne, odpowiedzialne, dorosłe życie.
fragment Wstępu
Książka niesie co najmniej potrójne przesłanie: po pierwsze, daje panoramiczny opis procesów zachodzących u progu dorosłości, po drugie, dostarcza wskazań, jak można i warto przygotowywać młodych ludzi do rozmaitych wyzwań, które ich czekają w życiu dorosłym, i po trzecie, zawiera wartościowe wyniki badań […]. Ukazuje ponadto, jak rozwój człowieka przeplata się z procesem uczenia i jakie efekty ma ta interakcja, a że uczenie się w środowisku obejmuje wciąż nowe elementy, jest to wiedza żywa, nie tyle zastana, ile raczej in statu nascendi. Takie ujęcie dorosłości nie pozwala przeczytać i zamknąć sprawy na poziomie uzyskanej wiedzy, ale motywuje do dalszych poszukiwań, uczenia się w środowisku, przewidywania zjawisk i współkreowania społecznej rzeczywistości.
prof. dr hab. Piotr Oleś
autorzy: Anna I. Brzezińska, Michalina Dzielińska, Paulina Gołaska-Ciesielska, Sławomir Jabłoński, Kamil Janowicz, Marta Lasota, Konrad Piotrowski, Małgorzata Rękosiewicz, Błażej Smykowski, Paweł Wysocki, Monika Wysota
Podjęty w książce temat ma wymiar zarówno teoretyczny, jak i praktyczny. Został omówiony z różnych perspektyw z wykorzystaniem wielu trafnych przykładów. Autor, ze wszech miar kompetentny, nawiązuje do niezwykle bogatej literatury przedmiotu, aby przedstawić i rozwinąć temat. W nowatorski i zaskakujący sposób prezentuje wybrane zagadnienia z zakresu metodologii, odnosząc się nie tylko do teoretyków nauk pedagogicznych, lecz także do doświadczeń edukacyjnych praktyków, jak również do licznych dzieł literackich. Krok po kroku wprowadza Czytelnika w problematykę opisywania, w tym opisywania pedagogicznego i edukacyjnego. Książka ma fundamentalne znaczenie dla uprawiania nauk pedagogicznych oraz dla studentów pedagogiki. Jest to swoisty pomost między teorią a praktyką, bardzo potrzebny i oczekiwany od lat. Publikacja będzie niezmiernie przydatna i dla pedagogów teoretyków, i dla uczestników różnych kierunków studiów w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych. Prof. dr hab. Beata Przyborowska Prof. dr hab. Stanisław Palka (Uniwersytet Jagielloński) specjalizuje się w zagadnieniach dydaktyki ogólnej (m.in. Warunki efektywności nauczania w szkole średniej, 1977), pedagogiki ogólnej (m.in. Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenia nauczycieli, 1989; Pedagogika w stanie tworzenia, 1999) oraz metodologii pedagogiki i badań pedagogicznych (m.in. Metodologia, badania, praktyka pedagogiczna, 2006; Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej, 2018). W latach 1983–1996 był dyrektorem Instytutu Pedagogiki UJ, w latach 1983–2012 stworzył Zakład Metodologicznych Podstaw Pedagogiki – przemianowany na Zakład Pedagogiki Ogólnej w Instytucie Pedagogiki UJ – i nim kierował. W latach 1983–2012 należał do Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk. Uzyskał m.in. Odznakę Honoris Gratia, przyznawaną przez prezydenta Krakowa (2012), oraz medal Uniwersytetu Jagiellońskiego „Plus Ratio Quam Vis” (2012). Od 1992 roku pełni funkcję prezesa Krakowskiego Oddziału Ludowego Towarzystwa Naukowo-Kulturalnego
BESTSELLEROWY PORADNIK DLA RODZICÓW I SPECJALISTÓW
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka.
Jak zachowuje się dziecko na poszczególnych etapach rozwoju?
W jaki sposób zapewnić naszemu dziecku najlepsze warunki rozwoju?
Jak pomóc mu pokonać ewentualne bariery rozwojowe?
Kiedy należy się skonsultować ze specjalistą?
Na szczęście autorzy tego poradnika już od wielu lat skutecznie rozwiewają wszelkie wątpliwości i niepokoje rodziców, konfrontując codzienne obserwacje z naukowym ujęciem prawidłowego rozwoju dziecka. Wyjaśniają przebieg i mechanizmy rozwoju psychicznego, nierozerwalnie związanego z fizycznym, i krok po kroku pokazują, jak wraz z dzieckiem pomyślnie przejść każdy kolejny etap.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?