Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Ułóż dalej! Szeregi to zestaw edukacyjny, który przez zabawę rozwija język i wspiera rozwój poznawczy dziecka. Ćwiczenia oparte na szeregowaniu uczą dostrzegania zależności między przedmiotami i zjawiskami, rozwijając przy tym spostrzegawczość oraz umiejętność rozróżniania cech. To doskonały trening analizy wzrokowej i logicznego myślenia - zdolności kluczowych w nauce języka i budowaniu złożonych struktur językowych w umyśle dziecka. Regularna praca z zestawem wspiera gotowość do nauki i poznawania świata. W zestawie: 84 dwustronne kartoniki z obrazkami, instrukcja z propozycjami zabaw. Zestaw dedykowany jest dzieciom w wieku 2-4.
Czy rozmowa może być prosta? Tak, ale tylko wtedy, gdy wiesz, jak działa. Problemy z komunikacją to przewodnik dla nastolatków, którzy chcą lepiej mówić, słuchać i rozumieć innych. Będzie przydatny dla osób z trudnościami w komunikacji i nawiązywaniu relacji, szczególnie dla młodych z ADHD. W środku znajdziesz ćwiczenia, które pomagają: budować pewność siebie w rozmowie, zauważać to, co dzieje się między słowami, rozpoznawać intencje, emocje i ukryte sygnały rozmówcy, unikać nieporozumień i lepiej się dogadywać - w domu, w szkole, wśród znajomych. Niezależnie od tego, czy lubisz mówić, czy wolisz milczeć, ta książka pomoże ci odnaleźć się w świecie rozmów, relacji i kontaktu z ludźmi. Spis treści: Wstęp Mowa ciała Rozmówca Cel Temat Kompetencja Kontakt Ocena Okoliczności Kontekst społeczno-kulturowy Przebieg Zyski i straty Bank pytań
Odkrywanki sylabowe. Ćwiczenia do nauki czytania. Zestaw 2 to pomoc wspierająca naukę czytania metodą sylabową, połączona z ćwiczeniami rozwijającymi percepcję wzrokową, analizę sekwencyjną i motorykę małą.Dzięki atrakcyjnej formie i elementowi zabawy dziecko chętnie angażuje się w naukę, a czytanie staje się przyjemnością.Zestaw opiera się na słowach składających się z sylab otwartych zbudowanych ze spółgłosek: P, M, B, L, F, W, T, D, K, G, J, N.Zestaw zawiera ćwiczenia identyfikowania czarno-białych obrazków tematycznych i atematycznych (i ich konturów).Pomoc dedykowana jest: nauczycielom przedszkolnym i wczesnoszkolnym,terapeutom i logopedom pracującym z dziećmi z trudnościami w nauce czytania,rodzicom wspierającym dzieci w nauce czytania metodą sylabową.Zawartość zestawu: 12 plansz z czarno-białymi obrazkami,144 dwustronne kartoniki z obrazkami i sylabami,instrukcja z opisem ćwiczeń,kod QR do dodatkowych materiałów.Zestaw pozwala na trening: percepcji wzrokowejanalizy sekwencyjnej rozpoznawania sylabmotoryki małejmotoryki małej
Odkrywanki sylabowe. Ćwiczenia do nauki czytania. Zestaw 1 to pomoc wspierająca naukę czytania metodą sylabową, połączona z ćwiczeniami rozwijającymi percepcję wzrokową, analizę sekwencyjną i motorykę małą. Dzięki atrakcyjnej formie i elementowi zabawy dziecko chętnie angażuje się w naukę, a czytanie staje się przyjemnością.Zestaw opiera się na słowach składających się z sylab otwartych zbudowanych ze spółgłosek: P, M, B, L, F, W, T, D, K, G, J, N.Zestaw zawiera ćwiczenia identyfikowania kolorowych obrazków tematycznych i atematycznych (i ich cieni). Pomoc dedykowana jest: nauczycielom przedszkolnym i wczesnoszkolnym,terapeutom i logopedom pracującym z dziećmi z trudnościami w nauce czytania,rodzicom wspierającym dzieci w nauce czytania metodą sylabową.Zawartość zestawu: 12 plansz z kolorowymi obrazkami,144 dwustronne kartoniki z obrazkami i sylabami,instrukcja z opisem ćwiczeń,kod QR do dodatkowych materiałów.Zestaw pozwala na trening: percepcji wzrokowejanalizy sekwencyjnej rozpoznawania syla
Jak przygotować się do oddania dziecka do żłobka? Jakie formy opieki nad maluchami do lat trzech funkcjonują w Polsce? Co warto wiedzieć o wczesnodziecięcej edukacji i prawach rodziców? Ta książka to kompleksowy poradnik dla rodziców małych dzieci, którzy planują rozpocząć lub właśnie rozpoczęli przygodę ze żłobkiem. Autorki krok po kroku prowadzą czytelnika przez najważniejsze zagadnienia związane z opieką nad dzieckiem w wieku do lat trzech: od wyboru formy opieki, przez kwestie adaptacji, aż po świadome rodzicielstwo i organizację życia rodzinnego. Znajdziesz tu zarówno konkretne informacje prawne, jak i praktyczne wskazówki, poparte wiedzą z zakresu psychologii i pedagogiki. Książka odpowiada m.in. na pytania: -Jakie są różnice między żłobkiem publicznym a prywatnym? -Co warto wiedzieć o adaptacji dziecka do żłobka? -Jakie są prawa i obowiązki rodziców? -Jakie korzyści płyną z wczesnodziecięcej edukacji? -Jak mądrze organizować codzienność rodzinną? To nie tylko poradnik, ale również inspiracja dla rodziców, którzy chcą świadomie wspierać rozwój swojego dziecka już od najmłodszych lat. Skierowana jest do rodziców dzieci do lat 3, opiekunów, pedagogów wczesnodziecięcych, a także osób planujących rodzicielstwo.
„Zabawy logopedyczne. Mądra główka mówi słówka” to książka dla dzieci, którym z trudnością przychodzi opanowanie poprawnej wymowy. Jeśli wiemy, że dziecko nie ma anatomicznych wad aparatu mowy, należy z nim przede wszystkim ćwiczyć, ale ćwiczenia powinny mieć formę zabawy. Rodzic powinien zachęcać dziecko do pracy nad wymową i bawić się razem z nim. Pomocne okażą się zadania z tej książki: zabawne wierszyki, proponowane ćwiczenia oddechowe, zagadki tekstowe oraz kolorowanki. Praca nad kształceniem poprawnej wymowy powinna być dla dziecka przyjemnością i ma kojarzyć się za zabawą – tylko wtedy można liczyć na zadowalające efekty. Opanowanie poprawnej wymowy nie tylko ułatwi dziecku dobry start w szkole, ale przede wszystkim wzmocni w nim wiarę we własne możliwości i podniesie samoocenę.
Zestaw wierszyków zawierających wyrazy, których wymowa może sprawiać dziecku trudności. Zabawne czterowersowe rymowanki wpadają w ucho i ułatwiają pracę nad poprawną artykulacją. Tekstom towarzyszą ilustracje, które można kolorować w trakcie ćwiczeń.
Zaprezentowane w tej książeczce zabawy paluszkowe są nie tylko świetnym sposobem spędzania czasu z rówieśnikami lub rodzicami, ale przede wszystkim pomagają doskonalić motorykę małą, czyli sprawność palców i dłoni. Dziecko zapamiętując rymowankę, dodatkowo rozwija uwagę i pamięć słuchową, poznaje nowe słowa i pojęcie rymów.
"Dzieci ekranu" dr. Nicholasa Kardarasa to poruszająca analiza wpływu technologii na dziecięcy mózg. Autor, ekspert w dziedzinie uzależnień, ostrzega przed skutkami nadmiernego korzystania z ekranów - od zaburzeń koncentracji, przez depresję i lęki, aż po zmiany neurologiczne porównywalne z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych. Książka łączy wiedzę naukową z praktycznymi wskazówkami, jak chronić dzieci i wprowadzać je świadomie w świat technologii. To obowiązkowa lektura dla rodziców, wychowawców i wszystkich, którym zależy na zdrowym rozwoju młodego pokolenia. Dr Kardaras, czerpiąc z wieloletniego doświadczenia klinicznego i najnowszych badań, obnaża mechanizmy działania przemysłu technologicznego, który często przedkłada zysk nad dobro dzieci. Dzieci ekranu to nie alarmistyczny manifest, lecz rzeczowy i przystępny przewodnik po zagrożeniach cyfrowego świata - i po sposobach, jak mądrze je ograniczać.
Winda, to pomoc rozwijająca umiejętności językowe w zakresie operowania pojęciami dotyczącymi liczebnika. Liczebnik, to odmienna część mowy, która wskazuje na liczbę, ilość, kolejność. Wykorzystując tę pomoc, dziecko będzie utrwalało liczebniki główne, porządkowe i zbiorowe. Słownictwo wprowadzone będzie poprzez demonstrację elementów i ich manipulację.
Pracując w oparciu o tę pomoc dziecko będzie miało możliwość określania relacji przestrzennych, operowania słownictwem na wyższym poziomie, rozpoznawania i nazywania kolorów, wskazywania i odczytywania cyfr, usprawniania motoryki ręki i koordynacji wzrokowo - ruchowej.
Pomoc przeznaczona jest do pracy logopedycznej, pedagogicznej, pracy w przedszkolu i szkole podstawowej w klasach I- III. Pojęcia, które zostaną wprowadzone i utrwalone można wykorzystać ucząc języka polskiego jako obcego.
SŁOWNICTWO
- niżej, wyżej - piętro wyżej, piętro niżej
- za wysoko, za nisko - o jedno piętro wyżej, o jedno piętro niżej
- wyżej niż, niżej niż - do góry, na dół
- nad, pod, między, przed, po
- z prawej strony, z lewej strony
LICZEBNIKI
- główne- jeden, dwa, trzy, cztery...
- porządkowe - pierwsze, drugie, trzecie...
Dzieci mogą same rozmieszczać klocki z obrazkami, wywożąc je na odpowiednie piętra, muszą jednak stosować opis językowy.
Wszystkie prezentowane zadania są proponowanymi ćwiczeniami pracy. Ich modyfikacja jest dowolna i należy do twórczego myślenia terapeuty, rodzica.
Każda podróż ma swój początek i kres. Homo viator, jakim jest pedagog w labiryncie życia szkolnego, także kiedyś rozpoczyna swoją zawodową wędrówkę, która zmusza go do wyboru dróg, przekraczania strefy bezpieczeństwa, podejmowania decyzji nie zawsze łatwych i trafnych...Niniejsza publikacja wyrosła z głębokiej potrzeby docenienia pracy pedagogów szkolnych, którzy przy okazji licznych rozmów oraz kolejnych szkoleń i warsztatów czują się wciąż osamotnieni w swoich działaniach, przemęczeni biurokracją, sfrustrowani kolejnymi reformami, bezradni wobec procedur oraz wyczerpani walką z oczekiwaniami i postawami roszczeniowymi.Pedagogów, którzy mimo wszystko podejmują wyzwania, szukają rozwiązań i optymistycznie patrzą w przyszłość.
Co jest dla człowieka wartością nadrzędną? Większość Polaków odpowiada zgodnie: Rodzina. To właśnie w jej kręgu najczęściej poszukujemy szczęścia, ponieważ życie człowieka – w wymiarze emocjonalnym, społecznym i duchowym – kształtuje się przede wszystkim w kontekście relacji rodzinnych.Niniejsza książka odwołuje się do fundamentalnych prawd o naturze człowieka, aby ukazać istotę małżeństwa, macierzyństwa, ojcostwa oraz więzi pomiędzy rodzeństwem. Autor podkreśla znaczenie tradycji, wspólnego świętowania oraz codziennego, świadomego bycia razem. Wskazuje także na konieczność podejmowania wysiłku w budowaniu dobrych relacji, które wymagają nie tylko wiedzy i wrażliwości, lecz także wzajemnego zrozumienia i dobrej woli.Książka zwraca uwagę, że harmonijna rodzina nie jest dziełem przypadku – powstaje dzięki cierpliwości, ustępstwom, zaufaniu i zakorzenieniu w wartościach transcendentnych. Fundamentem tego procesu jest zawierzenie Bogu – Temu, który sam wybrał rodzinę jako miejsce swego objawienia i towarzyszy jej zmaganiom, niezmiennym od tysięcy lat.
100 POMYSŁÓW DLA NAUCZYCIELI SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I PONADPODSTAWOWYCHWSPOMAGANIE UCZNIÓW Z AUTYZMEMNiniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań
Monografia Optymizm pedagogiczny nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej. Nowy wymiar profesjonalizmu zawodowego nauczyciela wpisuje się w nurt prac badawczych ujmujących w optyce naukowej zagadnienie dyspozycji i cech osobowych nauczycielek i nauczycieli, a więc takich prac badawczych, które wykraczają poza twarde kompetencje merytoryczne i metodyczne nauczycieli, zwracając uwagę na rolę tzw. kompetencji miękkich. Autorka czyni kategorię naukową, jaką jest optymizm pedagogiczny, elementem szerzej ujmowanych kompetencji profesjonalnych, słusznie zaznaczając we wstępie, że zagadnienie optymizmu, w tym optymizmu pedagogicznego, w literaturze przedmiotu funkcjonuje jedynie szczątkowo i trudno odnaleźć jego definicję czy chociaż bardziej wnikliwe omówienia. Ta luka stworzyła pewne pole do rozważań i możliwości badań, analiz i interpretacji naukowych.
Fragment recenzji dr hab. Kingi Kuszak, prof. UAM
Publikacja wnosi istotny, oryginalny i znaczący wkład w dziedzinę nauk społecznych. Autorka podejmuje w niej zagadnienia istotne dla pedagogiki społecznej, pedagogiki szkoły i pedagogiki międzykulturowej, ukazując przy tym interdyscyplinarne ujęcie problematyki. Ponadto z myślą o nauczycielach przedstawia opracowanie wybranych materiałów w obszarze metod pracy, co może służyć do wykorzystania w działaniach edukacyjnych. Monografia wypełnia swoistą lukę w określeniu edukacyjnych możliwości, szans oraz ograniczeń w zakresie edukacji międzykulturowej, a co najistotniejsze ze względu na aktualność podejmowanej problematyki stanowi zbiór zaleceń metodycznych ukazujących sposoby wykonywania czynności o charakterze uniwersalnym, przydatnych w każdej sytuacji edukacyjnej i dostosowanych do warunków, w jakich przebiega dany proces kształcenia.
Niezbędne jest wprowadzanie działań edukacyjnych podnoszących świadomość w zakresie różnorodności kulturowej. Wiedza teoretyczna i rozwiązania praktyczne w tym obszarze powinny być elementem obowiązkowego przygotowania nauczycieli do zawodu, a prezentowana publikacja może być z powodzeniem wykorzystana w procesie kształcenia i dokształcania nauczycieli. Rozprawa jest cennym źródłem informacji dla badaczy i praktyków zainteresowanych zagadnieniami środowiska zróżnicowanego kulturowo ze względu na podjęcie ważnego społecznie i edukacyjnie zagadnienia (...).
Z recenzji dr hab. Anny Szafrańskiej, prof. UŚ
Publikację opracowano z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą z niej korzystać także dzieci rozwijające się prawidłowo, które rozpoczynają naukę pisania.Celem zaproponowanych ćwiczeń jest trening kreślenia wielkich liter drukowanych, których kształt jest najłatwiejszy do napisania przez uczniów z obniżoną sprawnością grafomotoryczną. Dzieci pracujące z tym zeszytem zapoznają się z prawidłowym kształtem liter, ich położeniem w liniaturze, wielkością i proporcjami, a także właściwym kierunkiem kreślenia oraz kolejnością ruchów ręki. Dodatkowo kształcą płynność i tempo pisania oraz doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową.Na każdej stronie zeszytu uczeń ćwiczy pisanie tylko jednej litery drukowanej. Pracę zaczyna w dużych liniaturach, a potem stopniowo przechodzi do coraz mniejszych. Prawie wszystkie znaki kreśli po śladzie, dzięki czemu powinien dobrze zapamiętać ich kształt i sposób pisania.Na końcu książki znajdują się ćwiczenia w pisaniu wyrazów, najpierw najkrótszych (dwu- i trzyliterowych), a potem coraz dłuższych. Zadania te można potraktować jako wstęp do nauki pisania zdań i tekstów.
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej.Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato).Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?