Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Celem autorek publikacji jest dokładne wyjaśnienie koncepcji zielonej gospodarki, jej fundamentalnych zasad, praktycznych wdrożeń oraz głównych wyzwań i możliwości związanych z jej realizacją. Publikacja jest podzielona na cztery główne sekcje, które prowadzą czytelnika przez tematy dotyczące podstaw teoretycznych, innowacji technologicznych, zarządzania zasobami naturalnymi i przyszłych wyzwań. Monografia ma na celu nie tylko przekazanie wiedzy na temat teoretycznych podstaw i praktycznych zastosowań zielonej gospodarki, ale także zainspirowanie czytelników do aktywnego udziału w procesie transformacji w kierunku bardziej zrównoważonego świata. W obliczu dynamicznych zmian, przed którymi stoi współczesny świat, zielona gospodarka stanowi jeden z najbardziej obiecujących kierunków rozwoju, łącząc aspekty ekologiczne, społeczne i ekonomiczne w sposób, który pozwala na tworzenie lepszej przyszłości dla nas wszystkich. Publikacja ze względu na swój interdyscyplinarny charakter przeznaczona jest dla wielu środowisk. Przede wszystkim dla naukowców zainteresowanych interdyscyplinarną problematyką związaną z wyzwaniami zielonej gospodarki, decydentów politycznych, menedżerów sektora prywatnego i publicznego oraz studentów w zasadzie wszystkich kierunków. Ze wstępu
Czwarta część serii Kart pracy do ćwiczeń funkcji poznawczych została przygotowana z myślą o osobach z łagodnymi trudnościami poznawczymi. Publikacja łączy zadania z poprzednich części angażujące kluczowe procesy poznawcze, takie jak pamięć, uwaga, funkcje wykonawcze wspierające codzienne funkcjonowanie. Pamięć umożliwia przechowywanie i przypominanie informacji, uwaga pozwala skupiać się na istotnych bodźcach, a funkcje wykonawcze pomagają planować, podejmować decyzje i kontrolować zachowania.W książce pojawiły się również zadania angażujące nowe obszary, takie jak:funkcje językowe - wspierające umiejętność komunikowania się i wzbogacania słownictwa;motoryka mała - ruchy dłoni i palców pozwalające na wykonywanie precyzyjnych czynności, ściśle powiązane z ogólną sprawnością i siłą ciała, czyli z motoryką dużą.Nowością są zadania czerpiące z technik plastycznych o różnym stopniu trudności. Można w nich znaleźć: listę potrzebnych materiałów, instrukcję wykonania oraz zdjęcie przykładowej pracy. Ćwiczenia mają na celu: wzmocnienie sprawności manualnej, poprawę koordynacji oko-ręka, koncentracji, pamięci, stymulację pracy mózgu, aktywizację, rozwijanie zainteresowań, kreatywności, uważności, umiejętności planowania, radzenia sobie ze stresem oraz łagodności w ocenie efektów swojej pracy. Wśród zadań znajdują się również takie, które zachęcają do uważnych spacerów. Zadania zostały oparte na sytuacjach z życia codziennego, dzięki czemu rozwijanie umiejętności poznawczych stanie się praktyczne, angażujące i przyjazne. Można wykonywać je samodzielnie lub z innymi osobami, co sprzyja integracji.Książka jest wartościowym narzędziem zarówno dla osób ćwiczących, jak i dla ich opiekunów oraz terapeutów, stanowiąc inspirację do systematycznej pracy i wspierania funkcji poznawczych. Publikacja została przygotowana przez osoby, które na co dzień pracują z pacjentami. Wśród autorek znajdują się specjalistki psychologii klinicznej, dyplomowane psychoterapeutki i certyfikowana terapeutka zajęciowa. Prowadzą terapie, arteterapie i konsultacje osób dorosłych oraz młodzieży z zakresu neuropsychologii i wsparcia psychologicznego, psychologii sztuki i kreatywności.
"Drogie dziecko, moja siostrzyczko, mój braciszku – chcę Ci powiedzieć, że bycie dzieckiem, jak Ty, jest zupełnie niezwykłe. […] choć świat, w którym żyjemy, aż nazbyt często próbuje nam wmówić, że jest odwrotnie. […] Możesz się stać każdym, możesz się nauczyć wszystkiego. Możesz nauczyć się wszystkiego, czego tylko człowiek może się nauczyć, i stać się każdym, kim tylko człowiek może się stać" – André Stern.
To, co każdy rodzic powinien usłyszeć
Masz prawo wychowywać dziecko po swojemu. Masz prawo ufać swojej intuicji. Masz prawo nie gonić za presją ocen, porównań i porad z internetu. André Stern w swojej książce daje rodzicom to, czego najbardziej potrzebują – słowa wsparcia i odwagi, by iść własną drogą.
André Stern opiera swoje podejście na własnych przeżyciach i obserwacjach, zamiast powtarzać teorie z popularnych poradników. Jego perspektywa jako pedagoga i ojca wnosi świeże spojrzenie na budowanie zaufania i akceptacji w relacji z dzieckiem.
Książka, którą chciałbyś przeczytać jako dziecko
W obronie dzieciństwa porusza serce, inspiruje i dodaje odwagi, by wychowywać dzieci w sposób, który naprawdę je wspiera. To książka, którą będziesz czytać powoli, zaznaczając zdania i wracając do nich w chwilach wątpliwości. Jeśli chcesz wychować szczęśliwego dorosłego – i samemu być spokojniejszym rodzicem – ta lektura jest dla Ciebie.
Książka, którą możesz czytać dziecku
Każde dziecko czeka z niecierpliwością, aż będzie „dostatecznie duże”, by móc coś zrobić – pójść do szkoły, mieć więcej swobody, decydować o sobie. W tym czekaniu łatwo przestać dostrzegać, jak piękne jest dzieciństwo.
W obronie dzieciństwa to książka, której fragmenty możesz czytać dziecku, by przypomnieć mu (i sobie), że ten etap życia jest wyjątkowy. André Stern pokazuje, jak wiele możliwości i radości kryje każdy dzień dzieciństwa oraz jak ogromny potencjał nosi w sobie każde dziecko.
"Bycie dzieckiem jest nadzwyczajne, choć świat aż nazbyt często próbuje nam wmówić, że jest odwrotnie" – André Stern.
Publikacja jest raportem z badania 1266 osób, przeprowadzonego przez interdyscyplinarny zespół specjalistów z wielu polskich uczelni, którzy na co dzień naukowo zajmują się problematyką spektrum autyzmu i innych zagadnień z obszaru nieneurotypowego rozwoju.1. Rodzice zazwyczaj jako pierwsi zauważają nietypowość rozwoju dziecka i inicjują proces diagnostyczny. 2. Dziewczynki w spektrum autyzmu są diagnozowane o około 18 miesięcy później niż chłopcy. 3. Ponad 70% rodziców ocenia, że proces diagnostyczny był stresujący, w tym ponad 30% uważa go za skrajnie stresujący. 4. Rodzice czują się niedoinformowani co do kroków po diagnozie, w tym możliwości otrzymania specjalistycznego wsparcia dla dziecka i rodziny.
Bajki logopedyczne to krótkie historyjki, które urozmaicają ćwiczenia narządów artykulacyjnych. Pod każdą bajką zamieszczono ćwiczenia rozwijające zmysły dziecka, zakres słownictwa, zdolności manualne i spostrzegawczość. Książka może być inspiracją do tworzenia własnych opowiadań i kart pracy dopasowanych do potrzeb i zainteresowań dziecka, z którym prowadzimy terapię.
Gramatyczne zabawy z rzeczownikiem to trzecia książka PUS z serii Gramatyczne zabawy. Kierujemy ją głównie do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego. Publikacja ta może być wykorzystywana także jako materiał wspomagający naukę języka polskiego jako obcego.W serii Gramatyczne zabawy są już dostępne tytuły: Gramatyczne zabawy z czasownikiem Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem Ćwiczenia zawarte w tej publikacji mają na celu rozwijanie i doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, jak również rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego, w tym części mowy, i zachęta do używania poprawnych form językowych w języku mówionym i pisanym.Gramatyczne zabawy z rzeczownikiem Uszeregowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności ćwiczenia łączą zagadnienia gramatyczne, frazeologiczne, jak również stylistyczne. Niektóre zawierają elementy kodowania. Dodatkowo ćwiczenia te rozwijają inne kompetencje i umiejętności, takie jak: logiczne myślenie, analizowanie i wnioskowanie, kategoryzowanie i szeregowanie, poszukiwanie analogii i kojarzenie. Całość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomoże im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je i dążąc do uzyskania właściwego wzoru kontrolnego, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę. Dzięki temu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce. Książka Gramatyczne zabawy z rzeczownikiem pełni jeszcze jedną ważną rolę pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.Książka Gramatyczne zabawy z rzeczownikiem doskonale uzupełnia serię wydanych wcześniej książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego. Może być wykorzystywana jako materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego w edukacji systemowej, jak również w edukacji domowej, a także jako materiał wspomagający terapię pedagogiczną oraz jako materiał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.
Trening inteligencji. Zabawy, które uczą myślenia to nowa książka PUS opracowana z myślą przede wszystkim o dzieciach z klasy III i starszych, jak również o wszystkich osobach, które lubią łamigłówki i zabawy logiczne.Trening inteligencji. Zabawy, które uczą myślenia To książka, której celem jest stymulowanie mózgu do rozwoju. Bo pomimo że mózg nie jest mięśniem, to im więcej go ćwiczymy, tym silniejszy i sprawniejszy się staje, a dzięki temu możemy coraz bardziej rozwijać nasz intelektualny potencjał. Książka ta została przygotowana właśnie z myślą o treningu intelektu. Zawiera zagadki, łamigłówki i zadania, które pomogą: rozwinąć logiczne myślenie dzięki nim nauczysz się analizować i dostrzegać powiązania oraz zależności, ćwiczyć pamięć dzięki zadaniom nakierowanym na zapamiętywanie i kojarzenie faktów mózg zacznie działać jak superkomputer, pobudzić kreatywność niektóre zadania mogą zachęcić do wymyślania własnych zagadek, poprawić koncentrację dzięki konieczności skupienia uwagi na zadaniach potrenujesz umiejętność odcinania się od bodźców zewnętrznych, pogłębić spostrzegawczość. Rozwijanie intelektu Świat, który nas otacza, nieustannie się zmienia i przyspiesza swój rozwój. Jeśli chcemy nadążyć za zachodzącymi w nim zmianami, musimy dbać o rozwój i wzmacnianie własnego intelektu. Umiejętność szybkiego myślenia, kojarzenia i znajdowania rozwiązań oraz dobrze rozwinięta kreatywność potrzebna jest zarówno dzieciom, jak i dorosłym w szkole, w pracy, w grach i zabawach, jednym słowem w życiu codziennym. Rozwijanie inteligencji to inwestycja w przyszłość dzięki temu szybciej przyswajamy nowe tematy, łatwiej rozwiązujemy trudne zadania, a przez to zyskujemy pewność siebie, bo wiemy, że sobie poradzimy z nowymi wyzwaniami.Te ćwiczenia to swoisty plac zabaw albo siłownia dla mózgu, tyle że zamiast drabinek, bieżni czy ścianek wspinaczkowych znajdziesz w niej ciekawe łamigłówki, szyfry, zakodowane informacje, jak również zagadki matematyczne. Tu nie ma złych odpowiedzi; są tylko nowe, bardziej sprawne sposoby myślenia. Dzięki pomyłkom, które mogą się zdarzyć w trakcie rozwiązywania zadań, mózg pracuje i uczy się, przygotowując się na pełną wyzwań przyszłość.Trening inteligencji to narzędzie, po które można sięgać: w domu, w szkole wybrane zadania można rozwiązywać w ramach lekcji matematyki, informatyki, geografii, jak również podczas zajęć świetlicowych czy zajęć dodatkowych, w poradniach i gabinetach psychologiczno-pedagogicznych, na wszelkich kołach zainteresowań i w innych miejscach, których celem jest doskonalenie myślenia logicznego. Uwaga! Książka ta nadaje się do pracy terapeutycznej oraz stymulującej sprawne myślenie również z seniorami, osobami po urazach głowy czy z ryzykiem chorób neurodegeneracyjnych.
Celem ćwiczeń zawartych w tym zeszycie jest poznanie i utrwalenie liter, doskonalenie czytania i pisania oraz wzbogacanie słownictwa.Pierwsze strony poświęcone są ćwiczeniom graficznym, przygotowującym do prawidłowego łączenia znaków.Od momentu wprowadzenia liter każde dwie strony poświęcone są nowemu znakowi graficznemu.Dziecko najpierw czyta głośno wyrazy i zdania, a następnie przepisuje je. W celu ułatwienia pisania zawsze podany jest pierwszy wyraz.Materiał językowy został zaczerpnięty z najbliższego otoczenia dziecka oraz z podręcznika Wielka podróż sześciolatka Małgorzaty Barańskiej i Ewy Jakackiej.
Publikacja „Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu. Praktyczne zastosowanie przepisów” to kompendium wiedzy na temat nadzoru pedagogicznego w placówkach oświatowych. Wierzymy, że znajdą tu Państwo informacje, które zainteresują, pozwolą inaczej spojrzeć na to zagadnienie oraz uniknąć niejednego błędu czy wątpliwości. Zmieniająca się szkolna rzeczywistość wymusza modyfikowanie procesów zachodzących w szkole, czemu najlepiej służy sprawnie prowadzony nadzór pedagogiczny, a dyrektor szkoły jest odpowiedzialny za wdrożenie systemowych rozwiązań.
Seria Trening oczu to narzędzie terapeutyczne zawierające karty pracy, które wspierają rozwój percepcji wzrokowej oraz sprawności oczu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie tych z zaburzeniami procesu widzenia.Publikacje są skierowane do specjalistów z zakresu terapii pedagogicznej, tyflopedagogów, pedagogów, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, a także do rodziców dzieci przejawiających trudności w rozwoju funkcji poznawczych.Dzięki pracy z kartami dziecko:ćwiczy ruchy gałek ocznych w różnych kierunkachpoprawia sprawność i kontrolę mięśni okoruchowychrozwija koordynację wzrokowo-ruchową (oko-ręka)doskonali postrzeganie relacji przestrzennych i położenia przedmiotówtrenuje umiejętność śledzenia i lokalizowania obiektów wzrokiem.Przedstawiony materiał to skuteczne narzędzie wspomagające rozwój funkcji wzrokowych, ułatwiające codzienne funkcjonowanie dziecka i przygotowujące je do dalszych etapów edukacji.Pierwsza część zawiera 40 jednostronnych kart pracy. Zbiór składa się z dwóch typów ćwiczeń - wspierających pracę mięśni oka zarówno podczas patrzenia z bliska, jak i przy przenoszeniu wzroku między obiektami znajdującymi się w różnych odległościach.
Seria Trening oczu to narzędzie terapeutyczne zawierające karty pracy, które wspierają rozwój percepcji wzrokowej oraz sprawności oczu u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, szczególnie tych z zaburzeniami procesu widzenia.Publikacje są skierowane do specjalistów z zakresu terapii pedagogicznej, tyflopedagogów, pedagogów, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego, a także do rodziców dzieci przejawiających trudności w rozwoju funkcji poznawczych.Dzięki pracy z kartami dziecko:ćwiczy ruchy gałek ocznych w różnych kierunkachpoprawia sprawność i kontrolę mięśni okoruchowychrozwija koordynację wzrokowo-ruchową (oko-ręka)doskonali postrzeganie relacji przestrzennych i położenia przedmiotówtrenuje umiejętność śledzenia i lokalizowania obiektów wzrokiem.Przedstawiony materiał to skuteczne narzędzie wspomagające rozwój funkcji wzrokowych, ułatwiające codzienne funkcjonowanie dziecka i przygotowujące je do dalszych etapów edukacji.Pierwsza część zawiera 40 jednostronnych kart pracy. Zbiór składa się z dwóch typów ćwiczeń - wspierających pracę mięśni oka zarówno podczas patrzenia z bliska, jak i przy przenoszeniu wzroku między obiektami znajdującymi się w różnych odległościach.
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje - ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia - wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć.
Zadania zawarte w niniejszej książce mają na celu pobudzanie rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych.Ćwiczenia skonstruowano w taki sposób, by usprawniać jednocześnie motorykę małą, percepcję wzrokową, spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w przestrzeni oraz koncentrację uwagi.Ponadto dziecko, wykonując wieloetapowe zadania, uczy się cierpliwości i wytrwałości. Rozwija również kreatywność, stając się autorem jedynego w swoim rodzaju dzieła. Poza tym doświadcza wielu pozytywnych emocji towarzyszących procesowi tworzenia. Wykorzystując Grafomozaiki, można bawić się na wiele sposobów, a każdy z nich będzie dobry, jeśli tylko sprawi dziecku radość.
POSŁUCHAJ. POKAŻ. ODPOWIEDZ – część 1Zestaw ćwiczeń usprawniających koncentrację słuchową oraz rozumienie słyszanego tekstu dla osób z afazją, dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językaProponowana pomoc zawiera 36 kolorowych kart i 3 czarno-białe z podpisami. Na każdej karcie znajdują się 4 zdjęcia ilustrujące daną czynność przedstawioną w różnych kontekstach sytuacyjnych lub znaczeniowych (np. mycie twarzy, mycie naczyń, mycie zębów, mycie okien). Zadaniem osoby ćwiczącej jest wskazanie odpowiedniego zdjęcia, odpowiedź na pytania zadane przez terapeutę oraz dopasowanie podpisu do fotografii.Materiał służy do ćwiczenia nie tylko rozumienia wypowiedzi i pytań, ale także wytwarzania wypowiedzi i układania zdań.Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać.Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy.
Pozycja ta jest kierowana do logopedów, nauczycieli i rodziców dzieci, które mają problemy z mówieniem. Metoda zastosowana przez autorkę opiera się na ilustracjach i wiążących się z nimi pytaniach, poleceniach. Całość jest tak ułożona, by dziecko najpierw wypowiadało pojedyncze słowa, potem zdania, na końcu opowiedziało o tym, co dzieje się na obrazku. Również pytania zostały zróżnicowane pod względem trudności. Ilustracje, które są podstawą ćwiczeń, dotyczą tematów bliskich dziecku – rodziny, przyrody, otoczenia, codziennych czynności. Ich bohaterami są dwie rodziny – Duchnowskich i Duszków.Rysunki są czarno-białe, by dziecko po skończonych ćwiczeniach mogło je pokolorować. Powtarzalność zadań sprawia, że dziecko z łatwością utrwala opanowane umiejętności.
Publikacja Rok w sadzie i ogrodzie jest przeznaczona przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Może być także wykorzystywana w pracy edukacyjnej i terapeutycznej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, którzy doświadczają trudności w nauce. Prezentowane karty z powodzeniem sprawdzą się w pracy nauczycieli, pedagogów i terapeutów w placówkach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych, w trakcie zajęć edukacyjnych oraz rewalidacyjnych.Uczniowie, pracując z publikacją, poznają zmiany zachodzące w świecie roślin w ciągu roku. Uczą się, że wraz z każdą porą roku przychodzi czas na zbieranie różnych jej darów: warzyw, owoców oraz kwiatów. W kartach opracowano następujące zagadnienia: jesienne warzywa i owoce, przetwory, jesienne oraz wiosenne prace w sadzie i ogrodzie, wiosenne kwiaty, nowalijki, majowa łąka, letni sad i ogród.Materiały zawierają rozmaite typy zadań obejmujące edukację polonistyczną, matematyczną i przyrodniczą. Ćwiczenia polegają między innymi na:dopasowywaniu etykiet do obrazkówbudowaniu zdań zgodnie ze wzorem lub według instrukcji nauczycielaćwiczeniu słuchu fonematycznegookreślaniu relacji przestrzennych między obiektami na ilustracjiukładaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)wyszukiwaniu brakujących elementów obrazkaukładaniu puzzli matematycznychuzupełnianiu szeregówprzeliczaniu elementów oraz wykonywaniu działań dodawania i odejmowania na konkretach w zakresie 20.Prezentowane w kartach zadania zawierają liczne przykłady, co sprzyja utrwalaniu wiedzy i rozwijaniu różnych umiejętności, takich jak:doskonalenie nauki czytania, pisania i liczeniakształcenie orientacji przestrzennej, pamięci i percepcji wzrokowejtrenowanie pamięci i percepcji słuchowejćwiczenie spostrzegawczości, uwagi i myśleniausprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej i motoryki małej.Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Książka Mutyzm wybiórczy. Zbiór ćwiczeń do wykorzystania przez rodziców i specjalistów zawiera gotowe strategie postępowania oraz arkusze ułatwiające zaplanowanie pomocy i śledzenie pozytywnych rezultatów. Materiały te można wykorzystać w pracy z dzieckiem lub nastolatkiem z mutyzmem wybiórczym w domu, w szkole albo w innym otoczeniu – zależnie od potrzeb i możliwości. Korzystając z wieloletniego doświadczenia, autorki – Maggie Johnson, uznana ekspertka w zakresie terapii mutyzmu wybiórczego, i Junhua Reitman, specjalistka zajmująca się szkoleniem rodziców – pokazują, jak dziecko może przezwyciężyć trudności dzięki wdrożeniu zaprezentowanych w książce ćwiczeń i strategii. Ćwiczenia są przeznaczone do wykonywania w trakcie codziennych rutynowych czynności w domu i szkole. Każde z nich zostało podzielone na sekwencje małych kroków, tak aby można było bez trudu śledzić postępy dziecka.
Ćwiczenia odnoszą się do takich sytuacji społecznych, jak:
korzystanie z toalety w szkole
uczestniczenie w spotkaniach towarzyskich
zabawa z rówieśnikami
inicjowanie rozmowy
zabieranie głosu w klasie i czynne uczestnictwo w lekcji
wspólne posiłki z kolegami i koleżankami.
Zbiór ten będzie nieocenioną pomocą dla rodziców, nauczycieli, logopedów, pedagogów, psychologów oraz innych specjalistów, a także dla każdej osoby, która poszukuje zestawu skutecznych narzędzi umożliwiających przezwyciężenie mutyzmu wybiórczego. Publikacja stanowi przydatne rozszerzenie książki Mutyzm wybiórczy. Kompendium wiedzy – przedstawia gotowe rozwiązania problemów, które zostały tam omówione.
Małe kroki prowadzą do dużych zmian, lecz najtrudniejsze są początki. Ta książka pomoże Wam zrobić pierwszy krok.
Zestaw plakietek i etykietek służy do przenoszenia obrazów z rzeczywistości na obrazki, uświadamianiu dziecku, że słowo (napis) oznacza konkretną rzecz, czynność czy sytuację oraz do nauki czytania. Uczy dziecko rozumienia pytań oraz udzielania odpowiedzi.Zestaw ten służy do nauki stosowania odpowiedniej formy rzeczownika i zastosowania przyimka (do, z, od) w odpowiedzi na pytanie: Do kogo? Z kim? Od kogo? ( w liczbie pojedynczej ) - poprzez podawanie plakietek i etykietek lub wypowiedź. Służy do nauki czytania globalnego wyrażeń przyimkowych np.: do pana, z panem, od pana
Książeczka z urozmaiconymi łamigłówkami dostosowanymi do możliwości 6-letniego dziecka przyniesie małemu czytelnikowi radość z dobrej zabawy i satysfakcję z samodzielnie wykonanych zadań. Krzyżówki, labirynty, łączenia punktów, ukryte hasła i obrazki oraz inne łamigłówki będą znakomitym treningiem logicznego myślenia, a atrakcyjna szata graficzna dodatkowo zwiększy przyjemność korzystania z książki.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?