Niniejsza publikacja to kompleksowe źródło wiedzy zarówno dla początkujących nauczycieli wspomagających, jak i doświadczonych praktyków. Czytelnik znajdzie tu wyczerpujące informacje o kwalifikacjach, wymaganej dokumentacji oraz aspektach prawnych i finansowych związanych z zatrudnieniem nauczyciela wspomagającego. Uwzględniając potrzeby nauczycieli, którzy dopiero rozpoczynają pracę na stanowisku nauczyciela wspomagającego, w publikacji omówiono również zasady organizacji kształcenia specjalnego.
W najnowszym wydaniu, oprócz wiedzy teoretycznej, przekazujemy Państwu wzory najważniejszych dokumentów, w opracowaniu których zwykle uczestniczy nauczyciel współorganizujący kształcenie. W przypadku wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, oprócz gotowych do wykorzystania formularzy, przygotowaliśmy również wersje wzorcowego ich wypełnienia.
Publikacja "Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu od listopada 2024" składa się z sześciu głównych części. Każda z nich dotyczy innego zagadnienia odnoszącego się do organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach.
Przekazujemy Państwu publikację z przekonaniem, że zawarte w niej wskazówki ułatwią organizację efektywnego wsparcia dla dzieci i młodzieży w sposób zgodny z prawem oraz adekwatny do potrzeb i możliwości.
Książka zawiera przykłady i gotowe wzory dokumentów.
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest obowiązkowym zadaniem przedszkoli, szkół i placówek. Działania w tym obszarze obejmują więc szerokie spektrum zagadnień – z uwzględnieniem zindywidualizowanego wsparcia dzieciom i młodzieży, zapewnienia odpowiedniej współpracy z rodzicami oraz doskonalenia nauczycieli i wsparcia ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu umiejętności wychowawczych.
Niniejsza publikacja skupia się na zdefiniowaniu roli nauczyciela wspomagającego. Omówiono w niej jednocześnie zasady i podstawy prawne ich zatrudnienia, współpracy z innymi nauczycielami, rodzicami. Szczególną uwagę poświęcono zadaniom i obowiązkom nauczycieli wspomagających. Z uwagi na potrzeby nauczycieli, którzy dopiero rozpoczynają pracę na stanowisku nauczyciela wspomagającego, w publikacji omówiono również zasady organizacji kształcenia specjalnego. Ostatnia część książki zawiera odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące ich pracy i organizacji edukacji włączającej.
Publikacja szczegółowo omawia zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu po zmianie przepisów oświatowych. Ekspert omówi nowe regulacje, odpowiada na najczęstsze i najbardziej problemowe pytania, przytacza gotowe rozwiązania i procedury postępowania w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami. Ponadto publikacja zawiera wszystkie dokumenty związane z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Publikacja zawiera pakiet 20 dokumentów (szablonów, wzorów i procedur) związanych z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole. W książce uzupełnieniem formalnych aspektów organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poszczególnych rozdziałach praktycznych są komentarze w formie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące zastosowania przepisów prawa w codziennej praktyce szkoły i przedszkola.
Publikacja zawiera pakiet 20 dokumentów (szablonów, wzorów i procedur) związanych z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole. W książce uzupełnieniem formalnych aspektów organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poszczególnych rozdziałach praktycznych są komentarze w formie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące zastosowania przepisów prawa w codziennej praktyce szkoły i przedszkola.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?