Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu od listopada 2024 Publikacja "Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu od listopada 2024" składa się z sześciu głównych części. Każda z nich dotyczy innego zagadnienia odnoszącego się do organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach.Przekazujemy Państwu publikację z przekonaniem, że zawarte w niej wskazówki ułatwią organizację efektywnego wsparcia dla dzieci i młodzieży w sposób zgodny z prawem oraz adekwatny do potrzeb i możliwości.Książka zawiera przykłady i gotowe wzory dokumentów.Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest obowiązkowym zadaniem przedszkoli, szkół i placówek. Działania w tym obszarze obejmują więc szerokie spektrum zagadnień z uwzględnieniem zindywidualizowanego wsparcia dzieciom i młodzieży, zapewnienia odpowiedniej współpracy z rodzicami oraz doskonalenia nauczycieli i wsparcia ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu umiejętności wychowawczych.
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej pozostaje jednym z najważniejszych zadań
przedszkoli, szkół i placówek oświatowych. Zadanie to obejmuje nie tylko wsparcie udzielane
dzieciom i młodzieży, lecz także działania skierowane do rodziców oraz nauczycieli.
W najnowszym wydaniu publikacji uwzględniono aktualne przepisy w zakresie organizacji
pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym: • standardy zatrudniania i kwalifikacji nauczycieli specjalistów (z uwzględnieniem zmian
obowiązujących od 2025 r.),
• przepisy przejściowe dotyczące szkół i przedszkoli niepublicznych, • nowe rozwiązania w zakresie etatowego rozliczania doradców zawodowych, • standardy ochrony małoletnich, • regulacje związane z organizacją nauczania indywidualnego – zarówno stacjonarnego,
jak i zdalnego.
Publikacja została przygotowana tak, aby ułatwić dyrektorom, nauczycielom i specjalistom
organizację efektywnego wsparcia dla uczniów. Jej celem jest nie tylko prezentacja
obowiązujących regulacji, lecz także dostarczenie praktycznych narzędzi, które pomogą
w pracy każdej placówki oświatowej
Niniejsza publikacja to kompleksowe źródło wiedzy zarówno dla początkujących nauczycieli wspomagających, jak i doświadczonych praktyków. Czytelnik znajdzie tu wyczerpujące informacje o kwalifikacjach, wymaganej dokumentacji oraz aspektach prawnych i finansowych związanych z zatrudnieniem nauczyciela wspomagającego. Uwzględniając potrzeby nauczycieli, którzy dopiero rozpoczynają pracę na stanowisku nauczyciela wspomagającego, w publikacji omówiono również zasady organizacji kształcenia specjalnego.W najnowszym wydaniu, oprócz wiedzy teoretycznej, przekazujemy Państwu wzory najważniejszych dokumentów, w opracowaniu których zwykle uczestniczy nauczyciel współorganizujący kształcenie. W przypadku wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, oprócz gotowych do wykorzystania formularzy, przygotowaliśmy również wersje wzorcowego ich wypełnienia.
Niniejsza publikacja skupia się na zdefiniowaniu roli nauczyciela wspomagającego. Omówiono w niej jednocześnie zasady i podstawy prawne ich zatrudnienia, współpracy z innymi nauczycielami, rodzicami. Szczególną uwagę poświęcono zadaniom i obowiązkom nauczycieli wspomagających. Z uwagi na potrzeby nauczycieli, którzy dopiero rozpoczynają pracę na stanowisku nauczyciela wspomagającego, w publikacji omówiono również zasady organizacji kształcenia specjalnego. Ostatnia część książki zawiera odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące ich pracy i organizacji edukacji włączającej.
Publikacja szczegółowo omawia zasady organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu po zmianie przepisów oświatowych. Ekspert omówi nowe regulacje, odpowiada na najczęstsze i najbardziej problemowe pytania, przytacza gotowe rozwiązania i procedury postępowania w stosunku do uczniów ze specjalnymi potrzebami. Ponadto publikacja zawiera wszystkie dokumenty związane z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Publikacja zawiera pakiet 20 dokumentów (szablonów, wzorów i procedur) związanych z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole. W książce uzupełnieniem formalnych aspektów organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poszczególnych rozdziałach praktycznych są komentarze w formie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące zastosowania przepisów prawa w codziennej praktyce szkoły i przedszkola.
Publikacja zawiera pakiet 20 dokumentów (szablonów, wzorów i procedur) związanych z organizacją pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu i szkole. W książce uzupełnieniem formalnych aspektów organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w poszczególnych rozdziałach praktycznych są komentarze w formie odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące zastosowania przepisów prawa w codziennej praktyce szkoły i przedszkola.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?