Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach. Dla kogo? Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach. Zeszyt 3 zawiera ćwiczenia wprowadzające oparte na materiale atematycznym (figury geometryczne), a także ćwiczenia dotyczące spółgłosek, które łączone są z samogłoskami w sylaby otwarte oraz sylaby zamknięte. Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania obrazków, sylab i zdań.
Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach. Dla kogo? Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach. Zeszyt 2 zawiera ćwiczenia wprowadzające, oparte na materiale atematycznym (figury i znaki), ćwiczenia dotyczące samogłosek i spółgłosek, a także fraz i zdań. Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania obrazków, sylab i zdań.
Autorka: Agnieszka Bala Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 3 zawiera zadania rysowania po śladzie (obrazki tematyczne cztery pory roku) oraz przerysowywania wzorów atematycznych. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności. ISBN: 978-83-67392-30-3 Format: 33 cm x 24 cm
Zestaw Autyzm. Ćwiczenia stolikowe został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka. Materiał zawarty w teczce charakteryzuje: duży format, spokojna tonacja kolorów, czytelne ilustracje.Dla kogo? Dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dla dzieci zagrożonych autyzmem. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Narzędzia metodyczne w zestawie 3: dziennik wydarzeń - pomaga w budowaniu kompetencji komunikacyjnej i językowej, zadania z sylabami - pierwszy zestaw zawierał samogłoski; w drugiej części stopniowo przechodzimy do sylab otwartych.Zawartość zestawu: 60 kart ćwiczeń,
Blok terapeutyczny dla dzieci z autyzmem oraz tych, które wymagają wsparcia w rozwijaniu umiejętności poznawczych i językowych. Duży format oraz kolorowe ilustracje zachęcą dzieci do ćwiczeń. Zadania umieszczone na kartach pomogą najmłodszym w zdobywaniu umiejętności z zakresu: czytania i pisania sylab otwartych, łączenia sylab i czytania wyrazów, prostych zdań, rozumienia pytań, prawidłowego chwytu narzędzia pisarskiego, planowania ruchu ręki, analizy i syntezy wzrokowej, analizy i syntezy słuchowej.Blok to praktyczna pomoc zarówno dla nauczycieli chcących dostarczyć dziecku dodatkowych bodźców do rozwijania umiejętności, jak i dla rodziców, którzy angażują się w utrwalanie pracy terapeutycznej w domu.Blok terapeutyczny można wykorzystywać w pracy na dwa sposoby: równolegle z zestawem Autyzm. Ćwiczenia stolikowe. Część 3, jako jego uzupełnienie, niezależnie od zestawu, jako materiał do opracowania sylab, liczb, figur geometrycznych oraz wsparcia rozwoju funkcji poznawczych i językowych.
Zbiór ćwiczeń obejmuje zadania usprawniające funkcje słuchowe oraz wzrokowe uczniów z dysleksją. Karty pracy są cenną pomocą podczas zajęć terapeutycznych oraz rewalidacyjnych w szkole. Funkcją zestawu jest usprawnienie lewopółkulowych mechanizmów myślowych, co pozwoli efektywnie rozwinąć kompetencje edukacyjne ucznia.Praca z zestawem pozytywnie wpłynie na:- umiejętność analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej,- koncentrację,- pamięć słuchową i wzrokową,- technikę czytania,- sprawność lewopółkulowych mechanizmów myślowych.
Leksemki - karty rozwijające mowę i język
Karty zawierają materiał obrazkowy, na podstawie którego wykonujemy ćwiczenia.
Na odwrocie każdej karty jest napisany wyraz lub wyrazy w odpowiedniej formie fleksyjnej.
Dzieci które już czytają mogą poi wykonaniu zadania na materiale tematycznym odwrócić karty i przeczytać powstałe zdania.
Rozpoczynając ćwiczenia na materiale obrazkowym, dorosły wyjaśnia symbolikę obrazków.
Dla kogo Leksemki?
- dzieci dyslektycznych
- dzieci z alalią
- dzieci z afazją
- dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
- dzieci rozwijających mowę prawidłowo
Co dają Leksemki?
Rozwijają umiejętności:
- słuchania zdań
- zapamiętywania zdań
- rozwijania zdań
- tworzenia opowiadań
- tworzenia sekwencji
Zestaw zawiera:
- 83 kolorowe, dwustronne karty do gry
- instrukcję gry
Publikacja przygotowująca dzieci do podjęcia nauki czytania w klasie pierwszej.- Elementarz umożliwia swobodne realizowanie różnych form i technik pracy.- Elementarz jest uzupełniony zeszytami ćwiczeń.Najpierw dzieci uczą się równolegle czytać samogłoski i wyrazy globalnie. Taka strategia umożliwia im szybkie odniesienie sukcesu w nauce czytania. Uświadamia, że czytanie jest łatwe i przyjemne. Na kolejnym etapie poznają sylaby. Rozpoczynając od zapisów prostych (sylaby otwarte) i przechodząc do trudniejszych, dzieci samodzielnie czytają teksty, dokonując syntezy sylabowej. Trenując czytanie według tej metody, wkrótce z przyjemnością będą mogły czytać dłuższe teksty.Pracując z Elementarzem, dzieci opisują zdarzenia, rozpoznają uczucia bohaterów, interpretują znaczenia zapisanych w dymkach samogłosek i sylab. Wypracowuje to gotowość do nauki czytania uczy prawidłowej techniki (np. zasady od lewej do prawej) oraz pokazuje, że każdy zapis ma swoje znaczenie, czyli odniesienie do rzeczywistości. Zapisy w dymkach stanowią prototyp słów, a nawet tekstów, które w przyszłości dzieci będą musiały czytać ze zrozumieniem.Elementarz jest przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym, które w sposób radosny mogą rozpocząć przygodę prowadzącą do świata pisma. Propozycje w nim zawarte zapewniają bogate doświadczenia związane z rozwijaniem umiejętności prawo- i lewopółkulowych. Pozwolą osiągnąć sukcesy w nauce czytania i rozwijać różnorodne zainteresowania na kolejnych etapach edukacji
Dysleksja"" to zestaw ćwiczeń funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 3-4 lat. Zestaw zawiera ćwiczenia: spostrzegania wzrokowego, mechanizmów lewopółkulowych, słuchowe i językowe, grafopercepcji.
Dysleksja"" to zestaw ćwiczeń funkcji poznawczych dla dzieci zagrożonych dysleksją w wieku 7-8 lat. Zestaw zawiera ćwiczenia: spostrzegania wzrokowego, mechanizmów lewopółkulowych, słuchowe i językowe, grafopercepcji.Cele ćwiczeńĆwiczenia spostrzegania wzrokowego:Identyfikowanie elementów atematycznych (figury geometryczne), symbolicznych, literowych (sylaby, wyrazy);Wyszukiwanie brakujących elementów przedstawionych na materiale, atematycznym, symbolicznym i literowym;Wyszukiwanie elementów, którymi różnią się wzory, atematyczne, symboloczne i literowe;Przerysowywanie wzorów atematycznych i literopodobnych.Ćwiczenia mechanizmów lewopółkulowych:Linearne porządkowanie wzorów atematycznych, symbolicznych, literowych;Linearne porządkowanie elementów tematycznych, między, którymi zachodzi określona relacja;Ćwiczenia słuchowe i językowe:Tworzenie sekwencji,Powtarzanie zdań,Różnicowanie opozycji fonologicznych.Ćwiczenia grafopercepcyjne:Dorysowywanie brakujących elementów.
Przedszkolak kocha czytać. Czytanie sekwencyjne to zeszyt ćwiczeń, który przyczynia się do utrwalenia sylab wprowadzonych w Elementarzu Przedszkolak kocha czytać. Ćwiczenia pozwalają na łączenie sylab w wyrazy, a wyrazów w zdania przy zachowaniu określonej sekwencji (tj. dostrzeżenia wzajemnego następstwa liter w sylabie), w konsekwencji zaś ułatwiają płynne czytanie z uwzględnieniem zasad składni, fleksji i prawidłowej artykulacji. Lewopółkulowy, sekwencyjny sposób przetwarzania informacji to odczytywanie sylab. Jest to czytanie abstrakcyjne liniowo uporządkowanych dźwięków mowy. Nauka czytania następuje przez poznawanie znaczeń, a nie rozpoznawanie znaków liter. Strategia ta daje dziecku możliwość przeprowadzenia analizy i syntezy słuchowej słowa (wyrazu).
Przedszkolak kocha czytać. Czytanie symultaniczne to zeszyt ćwiczeń umożliwiający utrwalenie czytania samogłosek i rzeczowników, a także czasowników wprowadzonych w Elementarzu Przedszkolak kocha czytać. Prawopółkulowy, symultaniczny sposób przetwarzania informacji oznacza w praktyce odczytywanie samogłosek i rzeczowników konkretnych w mianowniku. Ten sposób czytania polega na całościowym (globalnym) ujmowaniu obrazu graficznego. Uwzględnia również uczenie czytania przez poznawanie znaczeń. Czytanie symultaniczne stanowi etap przygotowawaczy do nauki czytania, który ma na celu stymulowanie myślenia symbolicznego i rozumowania przez analogię.
Podręcznik oraz dwa zeszyty ćwiczeń tworzą kompletny zestaw, którego celem jest przede wszystkim nauka czytania ze zrozumieniem. Zastosowanie metody symultaniczno-sekwencyjnej pozwoli dziecku szybko i bez negatywnych emocji nauczyć się czytać, budując jednocześnie przekonanie, że zrobiło to samodzielnie. W pakiecie, obok treści humanistycznych, pojawiają się również zagadnienia z obszaru muzyki i przyrody, dzięki czemu nauczyciel może wykorzystać zestaw nie tylko w zakresie kształcenia umiejętności czytania, ale również posłużyć się nim jako uzupełniającym podręcznikiem edukacji wczesnoszkolnej w klasie pierwszej.
Kocham szkołę! zawiera:
* teksty zbudowane w oparciu o metodę sylabową
* tematykę zgodną z podstawą programową z uwzględnieniem zainteresowań najmłodszych uczniów
* treść opartą na korelacji polonistyki, przyrody i muzyki
* teksty drukowane czcionką bezszeryfową (prostą) oraz majuskułą dla ułatwienia percepcji wzrokowej
* materiał umożliwiający indywidualizację nauki czytania
* liczne ćwiczenia usprawniające pracę lewej półkuli mózgu.
* przyjazny materiał ilustracyjny oraz prosty układ, który eliminuje szum informacyjny i usprawnia zapamiętywanie.
Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach. Dla kogo? Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach. Zeszyt 1 zawiera ćwiczenia wprowadzające, oparte na materiale obrazkowym, ćwiczenia dotyczące samogłosek, a następnie sylab ze spółgłoskami p, m, l, b, f, w, t, d. Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania elementów obrazkowych i literowych.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 2 zawiera ćwiczenia rysowania figur geometrycznych, kolorowania ich według wzoru. Zadania zostały przygotowane z uwzględnieniem narastającego poziomu trudności. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 1 zawiera najprostsze zadania z grafopercepcji polegające na kreśleniu linii (pionowych, poziomych, ukośnych), a także na łączeniu punktów i zamalowywaniu kształtów. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
Zestaw został zaprojektowany tak, by łączyć pracę terapeuty i zaangażowanie rodziców. Podczas zajęć z terapeutą dziecko nabywa umiejętności, które potem doskonali i utrwala podczas zabawy i codziennej interakcji z rodzicami w domu. Zintegrowane, spójne działanie przynosi najlepsze efekty i pozwala cieszyć się postępami dziecka.Materiał zawarty w teczce charakteryzuje:-duży format,-spokojna tonacja kolorów,-czytelne ilustracje.Dla kogo?-Dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,-dla dzieci zagrożonych autyzmem,-dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.Nowe narzędzia metodyczne w zestawie 2:-dziennik wydarzeń - pomaga w budowaniu kompetencji komunikacyjnej i językowej,-zadania z sylabami - pierwszy zestaw zawierał samogłoski; w drugiej części stopniowo przechodzimy do sylab otwartych.
Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czerwono-żółte), których ilość na prezentowanych planszach stopniowo wzrasta (1-5 elementów). Dodatkowo do kart dołączono grube, kartonowe elementy do wypychania, którymi można posłużyć się podczas ćwiczeń identyfikowania.Dla kogo?Zestaw zawiera karty, które kształtują funkcje istotne dla wczesnego etapu rozwoju dziecka. Można je zatem wykorzystać w pracy z kilkumiesięcznymi dziećmi, jako narzędzie do stymulacji i rozwijania prymarnych umiejętności. Zestaw jest szczególnie polecany dzieciom starszym, które zatrzymały się na tym etapie rozwoju funkcji poznawczych lub są bardziej aktywne podczas prezentacji przedsta-wianych wzorów.
Podejmij matematyczne wyzwania! Naucz się samodzielnego myślenia i poszukiwania rozwiązań!Ćwicz i rozwijaj umiejętności:wyobraźni i orientacji przestrzennej,odwzorowywania figur i wzorów,konstruowania,rozumienia, wnioskowania, uogólniania,dostrzegania regularności powtarzających się sekwencji,rozumienia symboli,koncentracji,przeliczania.Kolorowe karty spięte są plastikowym gwoździem, dzięki czemu korzystanie z nich jest łatwe, wygodne i efektywne.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?