Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania. Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania. Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
Seria logopedyczna „Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków” obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Ćwiczenia te:
rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
doskonalą artykulację,
poszerzają słownictwo,
uczą dostrzegania rytmu i rymu,
usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
rozwijają procesy myślenia.
Ósmy zeszyt serii logopedycznej „Słucham i wymawiam” obejmuje ćwiczenia utrwalające prawidłową artykulację głosek /z/ oraz /ʒ/. Jest przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Propozycje ćwiczeń przedstawione w niniejszym zeszycie pozwalają dziecku nie tylko na utrwalanie prawidłowej wymowy, ale również na rozwijanie i doskonalenie wielu ważnych umiejętności poprzedzających proces efektywnej nauki czytania i pisania: rozpoznawanie rymów i słów podobnie brzmiących, dzielenie zdań na słowa, a słów na sylaby i części znaczące, czy wyróżnianie pierwszej głoski w nazwach. Konstrukcja wielu ćwiczeń zachęca dziecko do uważnego słuchania i zapamiętywania, jednocześnie nie nużąc go, ponieważ zadania są krótkie.
Seria logopedyczna „Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków” obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Ćwiczenia te:
rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
doskonalą artykulację,
poszerzają słownictwo,
uczą dostrzegania rytmu i rymu,
usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
rozwijają procesy myślenia.
Siódmy zeszyt serii logopedycznej obejmuje ćwiczenia utrwalające prawidłową artykulację głoski /c/. Zawarte są w nim również ćwiczenia głoski /c/ w opozycji do /s/.
Podobnie jak w poprzednich zeszytach serii, również w tym przedstawione są propozycje ćwiczeń, w których poza utrwalaniem prawidłowej wymowy, dziecko nabywa i rozwija wiele ważnych umiejętności: porównywanie długości słów, odnajdywanie rymujących się i podobnie brzmiących nazw, świadome dzielenie słów na sylaby, „zauważanie” głoski w nazwach. Dzięki tym umiejętnościom dziecko rozwija świadomość językową, niezbędną w procesie efektywnej nauki czytania i pisania. Ćwiczenia zachęcają także do uważnego słuchania i zapamiętywania.
Seria logopedyczna Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.Ćwiczenia te:rozwijają uwagę i pamięć słuchową,doskonalą artykulację,poszerzają słownictwo,uczą dostrzegania rytmu i rymu,usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,rozwijają procesy myślenia.Szósty zeszyt serii obejmuje ćwiczenia utrwalające prawidłową artykulację głoski /s/. Zawiera zadania, w których poza utrwalaniem prawidłowej wymowy dziecko nabywa szereg ważnych umiejętności, takich jak: porównywanie długości brzmienia słów, odnajdywanie nazw rymujących się i podobnie brzmiących, dzielenie słów na sylaby, umiejscawianie głoski w wyrazach. Rozwijają one świadomość językową, niezbędną do podjęcia nauki czytania i pisania.
Seria logopedyczna „Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków” obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Ćwiczenia te:
- rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
- doskonalą artykulację,
- poszerzają słownictwo,
- uczą dostrzegania rytmu i rymu,
- usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
- rozwijają procesy myślenia.
Dwa pierwsze zeszyty serii dotyczą głosek łatwiejszych, których wymowa jest rzadziej zaburzona (/b/, /p/, /t/, /d/). W kolejnych zeszytach ćwiczone są głoski, które w rozwoju mowy dziecka pojawiają się nieco później (/v/, /f/, /g/, /k/ oraz głoski syczące).
Oprócz ćwiczeń prawidłowej artykulacji pojawiają się też zadania rozwijające funkcje słuchowe oraz takie, które kierują uwagę dziecka na dźwiękową strukturę słowa, jednak jeszcze w jej bardzo ogólnym rozumieniu.
Bożena Senkowska, neurologopeda, pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zajmuje się dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy, występującym również na tle innych zaburzeń rozwoju. W swojej pracy skupia się nie tylko na rozwijaniu mowy i korygowaniu wad artykulacji, lecz także na rozwijaniu i doskonaleniu procesów myślenia oraz funkcji percepcyjno-motorycznych. Dba również o to, aby terapia była dla dziecka atrakcyjna, ciekawa i nie stała się przykrym obowiązkiem.
Jest autorką serii logopedycznej „Sylaby, słowa, wyrazy” oraz serii dla dzieci w wieku przedszkolnym „Myślę i mówię”.
Seria logopedyczna „Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków” obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Ćwiczenia te:
- rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
- doskonalą artykulację,
- poszerzają słownictwo,
- uczą dostrzegania rytmu i rymu,
- usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
- rozwijają procesy myślenia.
Dwa pierwsze zeszyty serii dotyczą głosek łatwiejszych, których wymowa jest rzadziej zaburzona (/b/, /p/, /t/, /d/). W kolejnych zeszytach ćwiczone są głoski, które w rozwoju mowy dziecka pojawiają się nieco później (/v/, /f/, /g/, /k/ oraz głoski syczące).
Oprócz ćwiczeń prawidłowej artykulacji pojawiają się też zadania rozwijające funkcje słuchowe oraz takie, które kierują uwagę dziecka na dźwiękową strukturę słowa, jednak jeszcze w jej bardzo ogólnym rozumieniu.
Bożena Senkowska, neurologopeda, pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zajmuje się dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy, występującym również na tle innych zaburzeń rozwoju. W swojej pracy skupia się nie tylko na rozwijaniu mowy i korygowaniu wad artykulacji, lecz także na rozwijaniu i doskonaleniu procesów myślenia oraz funkcji percepcyjno-motorycznych. Dba również o to, aby terapia była dla dziecka atrakcyjna, ciekawa i nie stała się przykrym obowiązkiem.
Jest autorką serii logopedycznej „Sylaby, słowa, wyrazy” oraz serii dla dzieci w wieku przedszkolnym „Myślę i mówię”.
Seria logopedyczna „Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków” obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Ćwiczenia te:
- rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
- doskonalą artykulację,
- poszerzają słownictwo,
- uczą dostrzegania rytmu i rymu,
- usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
- rozwijają procesy myślenia.
Dwa pierwsze zeszyty serii dotyczą głosek łatwiejszych, których wymowa jest rzadziej zaburzona (/b/, /p/, /t/, /d/). W kolejnych zeszytach ćwiczone są głoski, które w rozwoju mowy dziecka pojawiają się nieco później (/v/, /f/, /g/, /k/ oraz głoski syczące).
Oprócz ćwiczeń prawidłowej artykulacji pojawiają się też zadania rozwijające funkcje słuchowe oraz takie, które kierują uwagę dziecka na dźwiękową strukturę słowa, jednak jeszcze w jej bardzo ogólnym rozumieniu.
Bożena Senkowska, neurologopeda, pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zajmuje się dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy, występującym również na tle innych zaburzeń rozwoju. W swojej pracy skupia się nie tylko na rozwijaniu mowy i korygowaniu wad artykulacji, lecz także na rozwijaniu i doskonaleniu procesów myślenia oraz funkcji percepcyjno-motorycznych. Dba również o to, aby terapia była dla dziecka atrakcyjna, ciekawa i nie stała się przykrym obowiązkiem.
Jest autorką serii logopedycznej „Sylaby, słowa, wyrazy” oraz serii dla dzieci w wieku przedszkolnym „Myślę i mówię”.
Seria logopedyczna „Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków” obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.
Ćwiczenia te:
- rozwijają uwagę i pamięć słuchową,
- doskonalą artykulację,
- poszerzają słownictwo,
- uczą dostrzegania rytmu i rymu,
- usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,
- rozwijają procesy myślenia.
Dwa pierwsze zeszyty serii dotyczą głosek łatwiejszych, których wymowa jest rzadziej zaburzona (/b/, /p/, /t/, /d/). W kolejnych zeszytach ćwiczone są głoski, które w rozwoju mowy dziecka pojawiają się nieco później (/v/, /f/, /g/, /k/ oraz głoski syczące).
Oprócz ćwiczeń prawidłowej artykulacji pojawiają się też zadania rozwijające funkcje słuchowe oraz takie, które kierują uwagę dziecka na dźwiękową strukturę słowa, jednak jeszcze w jej bardzo ogólnym rozumieniu.
Bożena Senkowska, neurologopeda, pracuje w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Zajmuje się dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z opóźnionym lub zaburzonym rozwojem mowy, występującym również na tle innych zaburzeń rozwoju. W swojej pracy skupia się nie tylko na rozwijaniu mowy i korygowaniu wad artykulacji, lecz także na rozwijaniu i doskonaleniu procesów myślenia oraz funkcji percepcyjno-motorycznych. Dba również o to, aby terapia była dla dziecka atrakcyjna, ciekawa i nie stała się przykrym obowiązkiem.
Jest autorką serii logopedycznej „Sylaby, słowa, wyrazy” oraz serii dla dzieci w wieku przedszkolnym „Myślę i mówię”.
Ćwiczenia zawarte w ósmym zeszycie z serii „Sylaby, słowa, wyrazy” utrwalają prawidłową wymowę głoski „r”. Przeznaczone są dla dzieci od piątego roku życia. Prawidłowa wymowa głoski „r” sprawia często trudności dzieciom w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Materiał zawarty w zeszycie obejmuje ćwiczenia dla dzieci z najczęstszą formą pararotacyzmu, kiedy „r” zastępowane jest głoską „l”. Zadania będą też pomocne dzieciom z różnymi rodzajami rotacyzmu właściwego. Celem ćwiczeń jest nie tylko utrwalenie prawidłowej wymowy, ale także rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych, wzbogacanie zasobu pojęć ogólnych i myślenia dziecka, a także rozwijanie jego świadomości językowej.
Ćwiczenia zawarte w 9 zeszycie przeznaczone są dla dzieci od piątego roku życia. Ich celem jest przede wszystkim utrwalanie prawidłowej wymowy, ale nie tylko. Sprzyjają one również stymulacji rozwoju wielu ważnych funkcji percepcyjno-motorycznych, których doskonalenie się przypada na wiek przedszkolny i młodszy wiek szkolny. Wiele z ćwiczeń kształtuje jednocześnie językową świadomość dziecka.
Dziesiąty zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii Sylaby, słowa, wyrazy przeznaczony jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z nieprawidłową wymową głosek /t/ i /d/. W wymowie dziecka pojawiają się one między pierwszym a drugim rokiem życia. Nieprawidłowa realizacja polega najczęściej na substytucji /t/, /d/ na /k/, /g/.Materiał zamieszczony w zeszycie obejmuje zarówno ćwiczenia każdej z głosek osobno, jak i te, które utrwalają obydwie głoski w tym samym ćwiczeniu. Zeszyt nie zawiera ćwiczeń w różnicowaniu /d/ w opozycji do /t/, które znajdują się w zeszycie piątym (głoski dźwięczne). W zeszycie mało jest też ćwiczeń utrwalających prawidłową artykulację opozycji /tk/ i /dg/, które zawiera zeszyt szósty ( głoski: k, g).Poza utrwalaniem prawidłowej wymowy /t/ i /d/ ćwiczenia z zeszytu dziesiątego rozwijają świadomość i kompetencję językową.
Nowe wydanie - w dużym formacie z kolorową wkładką do wycięcia! Kolejny zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii ""Sylaby, słowa, wyrazy"" przeznaczony jest do utrwalania artykulacji głosek ciszących, dla dzieci z wadliwą realizacją tego szeregu. Zeszyt zawiera również ćwiczenia dla dzieci dokonujących substytucji głosek zwartoszczelinowych ciszących na ciszące szczelinowe i odwrotnie. Wszystkie zadania są przeznaczone przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym.
Nowe wydanie - w dużym formacie z kolorową wkładką do wycięcia!Piąty zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii ,,Sylaby, słowa, wyrazy"" przeznaczony jest dla dzieci od piątego roku życia, u których występuje mowa bezdźwięczna. Proponowany tutaj materiał obejmuje ćwiczenia wszystkich dźwięcznych głosek w kolejności zgodnej z metodyką korekcji mowy bezdźwięcznej. Utrwalają one prawidłową wymowę głosek dźwięcznych oraz rozwijają słuch fonemowy w opozycji dźwięczności.
Seria Sylaby, słowa, wyrazy obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z niedojrzałą bądź wadliwą artykulacją. Odpowiednio dobrane zadania ćwiczą myślenie i doskonalą funkcje percepcyjno-motoryczne. Służą kształtowaniu i utrwalaniu prawidłowej wymowy i jednocześnie rozwijaniu świadomości językowej dziecka.
Seria obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, z niedojrzałą bądź wadliwą artykulacją. Odpowiednio dobrane zadania ćwiczą myślenie i doskonalą funkcje percepcyjno-motoryczne. Służą kształtowaniu i utrwalaniu prawidłowej wymowy i jednocześnie rozwijaniu świadomości językowej dziecka.
Szósty zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii ?Sylaby, słowa, wyrazy? przeznaczony jest dla dzieci w wieku od 5 do 9 lat z nieprawidłową wymową głosek ?k?, ?g?. Nieprawidłowości polegają najczęściej na zamianie głoski ?k? na ?t? (np. zamiast ?koło? dziecko mówi ?toło?) oraz ?g? na ?d? (np. zamiast ?guma? dziecko mówi ?duma?). Głoski ?k? oraz ?g? mogą być również opuszczane w wyrazach lub (rzadziej) zniekształcane. Materiał zawarty w zeszycie obejmuje ćwiczenia głoski ?k? oraz ?g? osobno oraz ćwiczenia każdej z tych głosekw opozycji: ?k? do ?t? ?g? do ?d?.
Nowe wydanie - w dużym formacie z kolorową wkładką do wycięcia!Niniejszy zeszyt ćwiczeń logopedycznych jest pierwszym z serii ""Sylaby, słowa, wyrazy"". Obejmuje on ćwiczenia szeregu szumiącego i jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 9 lat, u których po przeprowadzonym badaniu logopedycznym zdiagnozowano seplenienie głosek, polegające na ich deformacji bądź opuszczaniu, tzw. elizji. Niektóre propozycje zawarte w zestawie przydatne będą również w przypadkach zamiany szumiących głosek zwartoszczelinowych na szczelinowe i odwrotnie. Proponowany zestaw może być wykorzystywany zarówno przez logopedę, jak i nauczyciela w przedszkolu i szkole, pracujących nad rozwijaniem niedojrzałych lub zaburzonych funkcji percepcyjnych. Może służyć również rodzicom do pracy z dzieckiem w domu, po konsultacji z logopedą lub nauczycielem.
Drugi zeszyt ćwiczeń logopedycznych z serii Sylaby, słowa, wyrazy przeznaczony jest dla dzieci z wadliwą artykulacją głosek syczących, jak również dla tych, które dokonują zamiany syczących głosek zwartoszczelinowych na szczelinowe lub głosek syczących szczelinowych na zwartoszczelinowe.Ćwiczenia zawarte w niniejszym zestawie wykorzystają do pracy z dziećmi logopedzi, nauczyciele przedszkoli i początkowych klas szkoły podstawowej. Będzie on również przydatny rodzicom, którzy po konsultacji z logopedą lub nauczycielem utrwalają prawidłową artykulację z dzieckiem w domu.
Seria logopedyczna Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 latĆwiczenia te:rozwijają uwagę i pamięć słuchową,doskonalą artykulację,poszerzają słownictwo,uczą dostrzegania rytmu i rymu,usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne,rozwijają procesy myślenia.Piąty zeszyt serii zawiera ćwiczenia głoski /l/. Ćwiczenia te wpływają na poszerzenie zasobu czynnego słownictwa, zachęcają do układania zdań i samodzielnych wypowiedzi. Podobnie jak w poprzednich zeszytach serii, również w tym znajdują się zadania, w których poza utrwalaniem prawidłowej wymowy, kieruje się uwagę dziecka na uważne słuchanie, zapamiętywanie treści wyrażeń i zdań.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?