Niniejsza publikacja to kompleksowe źródło wiedzy zarówno dla początkujących nauczycieli wspomagających, jak i doświadczonych praktyków. Czytelnik znajdzie tu wyczerpujące informacje o kwalifikacjach, wymaganej dokumentacji oraz aspektach prawnych i finansowych związanych z zatrudnieniem nauczyciela wspomagającego. Uwzględniając potrzeby nauczycieli, którzy dopiero rozpoczynają pracę na stanowisku nauczyciela wspomagającego, w publikacji omówiono również zasady organizacji kształcenia specjalnego.
W najnowszym wydaniu, oprócz wiedzy teoretycznej, przekazujemy Państwu wzory najważniejszych dokumentów, w opracowaniu których zwykle uczestniczy nauczyciel współorganizujący kształcenie. W przypadku wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, oprócz gotowych do wykorzystania formularzy, przygotowaliśmy również wersje wzorcowego ich wypełnienia.
Publikacja "Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu od listopada 2024" składa się z sześciu głównych części. Każda z nich dotyczy innego zagadnienia odnoszącego się do organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach.
Przekazujemy Państwu publikację z przekonaniem, że zawarte w niej wskazówki ułatwią organizację efektywnego wsparcia dla dzieci i młodzieży w sposób zgodny z prawem oraz adekwatny do potrzeb i możliwości.
Książka zawiera przykłady i gotowe wzory dokumentów.
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest obowiązkowym zadaniem przedszkoli, szkół i placówek. Działania w tym obszarze obejmują więc szerokie spektrum zagadnień – z uwzględnieniem zindywidualizowanego wsparcia dzieciom i młodzieży, zapewnienia odpowiedniej współpracy z rodzicami oraz doskonalenia nauczycieli i wsparcia ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu umiejętności wychowawczych.
Do polskich szkół i przedszkoli uczęszcza coraz więcej dzieci z Ukrainy. Zatrudniani są też nauczyciele, pomoce nauczycieli. Najnowsze, zmienione przepisy określają szczegółowe wymagania oraz zwolnienia, które obowiązują w przypadku przyjmowania uchodźców do polskich placówek. Dlatego przekazujemy w Państwa ręce kompendium wiedzy na temat obywateli Ukrainy w polskiej oświacie. Publikacja zawiera omówienie przepisów, odpowiedzi na pytania dyrektorów, karty pracy i scenariusze pracy oraz dokumenty w języku polskim i ukraińskim.
Książka prezentuje wyniki jedynych w Polsce interdyscyplinarnych badań nad odbiorem prozodii mowy i muzyki przez dzieci w wieku 5-7 lat oraz nad kształtowaniem się kompetencji prozodycznych badanych grup wiekowych. Dotychczas, pomimo istnienia licznych sugestii dotyczących powiązań słuchu prozodycznego i muzycznego, nie określono ich specyfiki. Książka wnosi nowe ustalenia do refleksji nad rozwojem mowy i percepcji słuchowej dziecka. Może się z pewnością przydać wszystkim tym, którzy pracują nad rozwojem mowy dziecka oraz prowadzą terapię zaburzeń mowy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?