Awans zawodowy nauczycieli to zagadnienie, w ramach którego mierzymy się z ciągłymi
zmianami prawnymi. Kolejne zmiany wchodzą w życie już 1 września 2025 r.
Niniejsza publikacja wyjaśnia m.in.:
• aktualne przepisy o awansie zawodowym nauczycieli, w tym przepisy przejściowe
dla nauczycieli, którzy rozpoczęli awans według przepisów obowiązujących
do 31 sierpnia 2022 r.,
• jak przebiega przygotowanie do zawodu nauczyciela,
• kto może pełnić funkcję mentora,
• ile czasu muszą przepracować nauczyciele, aby móc ubiegać się o stopień
nauczyciela dyplomowanego,
• jakie są różnice między starą a nową ścieżką awansu zawodowego.
Publikacja została podzielona na kilka części: teorię, praktykę, czyli pytania i odpowiedzi,
oraz dokumenty związane z awansem zawodowym. Uwzględnione są w niej zmiany
w Karcie Nauczyciela zarówno od 1 września 2022 r., 6 września 2023 r., 1 września 2024 r.,
jak i 1 września 2025
Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu od listopada 2024 Publikacja "Udzielanie i dokumentowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu od listopada 2024" składa się z sześciu głównych części. Każda z nich dotyczy innego zagadnienia odnoszącego się do organizowania i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkołach i placówkach.Przekazujemy Państwu publikację z przekonaniem, że zawarte w niej wskazówki ułatwią organizację efektywnego wsparcia dla dzieci i młodzieży w sposób zgodny z prawem oraz adekwatny do potrzeb i możliwości.Książka zawiera przykłady i gotowe wzory dokumentów.Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest obowiązkowym zadaniem przedszkoli, szkół i placówek. Działania w tym obszarze obejmują więc szerokie spektrum zagadnień z uwzględnieniem zindywidualizowanego wsparcia dzieciom i młodzieży, zapewnienia odpowiedniej współpracy z rodzicami oraz doskonalenia nauczycieli i wsparcia ich w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu umiejętności wychowawczych.
Do polskich szkół i przedszkoli uczęszcza coraz więcej dzieci z Ukrainy. Zatrudniani są też nauczyciele, pomoce nauczycieli. Najnowsze, zmienione przepisy określają szczegółowe wymagania oraz zwolnienia, które obowiązują w przypadku przyjmowania uchodźców do polskich placówek. Dlatego przekazujemy w Państwa ręce kompendium wiedzy na temat obywateli Ukrainy w polskiej oświacie. Publikacja zawiera omówienie przepisów, odpowiedzi na pytania dyrektorów, karty pracy i scenariusze pracy oraz dokumenty w języku polskim i ukraińskim.
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej pozostaje jednym z najważniejszych zadań
przedszkoli, szkół i placówek oświatowych. Zadanie to obejmuje nie tylko wsparcie udzielane
dzieciom i młodzieży, lecz także działania skierowane do rodziców oraz nauczycieli.
W najnowszym wydaniu publikacji uwzględniono aktualne przepisy w zakresie organizacji
pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym: • standardy zatrudniania i kwalifikacji nauczycieli specjalistów (z uwzględnieniem zmian
obowiązujących od 2025 r.),
• przepisy przejściowe dotyczące szkół i przedszkoli niepublicznych, • nowe rozwiązania w zakresie etatowego rozliczania doradców zawodowych, • standardy ochrony małoletnich, • regulacje związane z organizacją nauczania indywidualnego – zarówno stacjonarnego,
jak i zdalnego.
Publikacja została przygotowana tak, aby ułatwić dyrektorom, nauczycielom i specjalistom
organizację efektywnego wsparcia dla uczniów. Jej celem jest nie tylko prezentacja
obowiązujących regulacji, lecz także dostarczenie praktycznych narzędzi, które pomogą
w pracy każdej placówki oświatowej
Niniejsza publikacja to kompleksowe źródło wiedzy zarówno dla początkujących nauczycieli wspomagających, jak i doświadczonych praktyków. Czytelnik znajdzie tu wyczerpujące informacje o kwalifikacjach, wymaganej dokumentacji oraz aspektach prawnych i finansowych związanych z zatrudnieniem nauczyciela wspomagającego. Uwzględniając potrzeby nauczycieli, którzy dopiero rozpoczynają pracę na stanowisku nauczyciela wspomagającego, w publikacji omówiono również zasady organizacji kształcenia specjalnego.W najnowszym wydaniu, oprócz wiedzy teoretycznej, przekazujemy Państwu wzory najważniejszych dokumentów, w opracowaniu których zwykle uczestniczy nauczyciel współorganizujący kształcenie. W przypadku wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia oraz indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, oprócz gotowych do wykorzystania formularzy, przygotowaliśmy również wersje wzorcowego ich wypełnienia.
Książka prezentuje wyniki jedynych w Polsce interdyscyplinarnych badań nad odbiorem prozodii mowy i muzyki przez dzieci w wieku 5-7 lat oraz nad kształtowaniem się kompetencji prozodycznych badanych grup wiekowych. Dotychczas, pomimo istnienia licznych sugestii dotyczących powiązań słuchu prozodycznego i muzycznego, nie określono ich specyfiki. Książka wnosi nowe ustalenia do refleksji nad rozwojem mowy i percepcji słuchowej dziecka. Może się z pewnością przydać wszystkim tym, którzy pracują nad rozwojem mowy dziecka oraz prowadzą terapię zaburzeń mowy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?