Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
W roku kalendarzowym jest wiele szczególnych dni i świąt - państwowych, religijnych, rodzinnych. Na co dzień i od święta to karty pracy, które powstały z myślą o przygotowywaniu prac plastycznych na te wyjątkowe okazje podczas zajęć rozwijających kreatywność, ale również artystyczno-technicznych, rewalidacyjnych czy plastycznych.Materiały są przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz z niepełnosprawnością sprzężoną.Zadania zawarte w publikacji kształtują umiejętności z zakresu:logicznego myśleniamotoryki małejkoncentracji uwagipamięcispostrzeganiafunkcjonowania społecznego.Praca z kartami służy rozbudzaniu wyobraźni, poszerzaniu zainteresowań uczniów i zwiększaniu ich motywacji do działania. Aktywność twórcza daje dzieciom możliwość ekspresji przeżyć i emocji za pomocą dostępnych środków wyrazu: artystycznych, praktycznych i technicznych. Sprzyja również zyskiwaniu pewności siebie poprzez odczuwanie satysfakcji i radości z własnych osiągnięć.
Trening prawej i lewej półkuli mózgu. Karty pracy. Część 2 to kontynuacja zestawu Trening prawej i lewej półkuli mózgu. Zestaw został zaprojektowany w taki sposób, aby terapeuta, nauczyciel lub rodzic mógł wielokrotnie korzystać z tych samych kart zarówno podczas pracy z jednym dzieckiem, jak i w pracy z różnymi uczestnikami zajęć. W komplecie znajduje się podkładka, folia ochronna umożliwiająca wielokrotne wykonywanie zadań oraz kolorowe mazaki suchościeralne. Dzięki temu zestaw jest wyjątkowo praktyczny, trwały i ekonomiczny. Jak korzystać z zestawu: Terapeuta wybiera odpowiednią kartę pracy. Nakłada ją na podkładkę i przykrywa folią. Udziela dziecku instrukcji i zachęca do wykonania zadania. Dorosły decyduje, które ćwiczenie będzie realizowane dobiera kartę pracy odpowiednią do poziomu i potrzeb dziecka. Cele i zadania Zestaw stanowi wsparcie w zakresie polimodalnej terapii poznawczej. Ćwiczenia rozwijają i utrwalają: motorykę ręki, koordynację wzrokowo-ruchową, grafopercepcję, koncentrację uwagi, poczucie własnej wartości. Dlaczego warto? możliwość wielokrotnego wykonywania ćwiczeń, uniwersalne zastosowanie w klasie, gabinecie, domu czy w podróży, ciekawe i angażujące rozwiązania metodyczne, nauka poprzez świetną zabawę. Dla kogo? Pomoc przeznaczona jest dla: dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, dzieci rozwijających się normatywnie, dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Kto może wykorzystać zestaw? nauczyciel wychowania przedszkolnego, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, logopeda, pedagog, psycholog, rodzic. Trening prawej i lewej półkuli mózgu. Karty pracy. Część 2 to nie tylko skuteczne narzędzie terapeutyczne, ale też doskonała forma zabawy i nauki, wspierająca wszechstronny rozwój dziecka. Zestaw zawiera 56 kart pracy formatu A4 z wycięciami.
Książka przedstawia kompleksowy opis metody integracji sensorycznej (SI), ukazując jej historię, związane z nią kontrowersje oraz jej ewolucję w świetle współczesnej wiedzy naukowej. Autorka omawia aktualne zastosowania terapii SI, standardy diagnozy, prowadzenia terapii oraz ewaluacji jej skuteczności, zwracając uwagę na etyczne aspekty pracy terapeuty. Ważnym elementem publikacji jest również perspektywa matek dzieci uczestniczących w terapii SI, która wzbogaca obraz metody o doświadczenia rodzinne.
Książka stanowi bogaty i uporządkowany zbiór danych naukowych i popularnonaukowych oraz opis obserwowanych współcześnie modeli i trendów wychowawczych, a nowatorskie zestawienie tych perspektyw pozwala lepiej zrozumieć istotę fenomenu popularności metody integracji sensorycznej w specyficznym kontekście społeczno-kulturowym.
WspieraMY to narzędzie stworzone z myślą o młodzieży w wieku 14–18 lat.Bazuje na opisach trudnych sytuacji, których nastolatki mogą doświadczyć w codziennym życiu. Uczy, jak wspierać i prosić o wsparcie, jak rozmawiać i stawiać granice tam, gdzie młodzi najbardziej tego potrzebują.Karty dla osób pracujących z młodzieżą – terapeutów, pedagogów i psychologów. Sprawdzą się podczas zajęć TUS oraz lekcji wychowawczych.Zawartość publikacji:30 kart sytuacyjnych,20 kart wsparcia,przewodnik dla prowadzącego.Tematyka kart zestawu 2 to relacja z samym sobą i relacje zadaniowe.Dzięki pracy z kartami młodzież:trenuje wsparcie rówieśnicze w warunkach symulowanych zdarzeń,uczy się prosić o pomoc, a także asertywnie dbać o własne granice i dobrostan,kształtuje umiejętności społeczne dotyczące wsparcia rówieśniczego,ćwiczy umiejętność słuchania,uczy się budowania relacji i współpracy w środowisku rówieśniczym,ćwiczy radzenie sobie w sytuacjach stresowych i odreagowywanie stresu,utrwala zachowania akceptowalne społecznie,buduje świadomość, że w żadnej sytuacji nie musimy być sami i że warto szukać wsparcia.Dlaczego wsparcie rówieśnicze jest skuteczne?Młodzi ludzie chętniej przyjmują wsparcie od rówieśników niż od dorosłych.W relacjach z osobami w podobnym wieku młodym łatwiej jest szczerze rozmawiać o swoich trudnościach.Młodzież rzadziej doświadcza rozczarowania i niezrozumienia w kontaktach z rówieśnikami niż z dorosłymi.Rówieśników łączą podobna perspektywa i podobne przeżycia, ważne na ich etapie rozwoju.Osoby w tym samym wieku są często bardziej wiarygodne niż dorośli i bardziej godne zaufania, dlatego ich wsparcie okazuje się bardziej autentyczne.WspieraMY – uczymy, jak być dla siebie nawzajem.
WspieraMY to narzędzie stworzone z myślą o młodzieży w wieku 14–18 lat. Bazuje na opisach trudnych sytuacji, których nastolatki mogą doświadczyć w codziennym życiu. Uczy, jak wspierać i prosić o wsparcie, jak rozmawiać i stawiać granice tam, gdzie młodzi najbardziej tego potrzebują.Karty dla osób pracujących z młodzieżą – terapeutów, pedagogów i psychologów. Sprawdzą się podczas zajęć TUS oraz lekcji wychowawczych.Zawartość publikacji:30 kart sytuacyjnych,20 kart wsparcia,przewodnik dla prowadzącego.Tematyka kart zestawu 1 to relacje z rówieśnikami i z dorosłymi.Dzięki pracy z kartami młodzież:trenuje wsparcie rówieśnicze w warunkach symulowanych zdarzeń,uczy się prosić o pomoc, a także asertywnie dbać o własne granice i dobrostan,kształtuje umiejętności społeczne dotyczące wsparcia rówieśniczego,ćwiczy umiejętność słuchania,uczy się budowania relacji i współpracy w środowisku rówieśniczym,ćwiczy radzenie sobie w sytuacjach stresowych i odreagowywanie stresu,utrwala zachowania akceptowalne społecznie,buduje świadomość, że w żadnej sytuacji nie musimy być sami i że warto szukać wsparcia.Dlaczego wsparcie rówieśnicze jest skuteczne?Młodzi ludzie chętniej przyjmują wsparcie od rówieśników niż od dorosłych.W relacjach z osobami w podobnym wieku młodym łatwiej jest szczerze rozmawiać o swoich trudnościach.Młodzież rzadziej doświadcza rozczarowania i niezrozumienia w kontaktach z rówieśnikami niż z dorosłymi.Rówieśników łączą podobna perspektywa i podobne przeżycia, ważne na ich etapie rozwoju.Osoby w tym samym wieku są często bardziej wiarygodne niż dorośli i bardziej godne zaufania, dlatego ich wsparcie okazuje się bardziej autentyczne.WspieraMY – uczymy, jak być dla siebie nawzajem.
Krótka historyjka, która uczy, jak stworzyć atmosferę zaufania i bezpieczeństwa w grupie. W codziennym życiu, podczas zabawy, pojawiają się konflikty, które czasami powodują nieprzyjemne sytuacje. Dzieci w grupie muszą nauczyć się wyrażać swoje opinie, komunikować się i budować zdrowe relacje. Jak stworzyć spójną grupę, w której wszyscy czują się szanowani, bezpieczni i doceniani? Ta książka to bezcenne wsparcie dla nauczycieli, wychowawców i rodzin, dla których ważna jest inteligencja emocjonalna, wzajemny szacunek i pozytywna współpraca w klasie.
Prezentowana publikacja powstała z myślą o dzieciach, które mają trudności z rozpoznawaniem uczuć i emocji innych ludzi. Pomaga w uczeniu się tej umiejętności poprzez analizę wyglądu twarzy, szczególnie oczu, ust i brwi. W skład zestawu wchodzi 20 kart ze zdjęciami dzieci do wycięcia (łącznie 80 kartoników), plastikowe pudełko oraz zeszyt zawierający opis każdej emocji przedstawionej na kartach. Zadaniem ucznia jest wybranie spośród dostępnych fotografii zdjęć dzieci, które odczuwają tę samą emocję, oraz ułożenie ich w odpowiedniej kolejności w dołączonym pudełku. Jeśli dziecko dobrze ułoży zdjęcia, na odwrocie zobaczy buźkę symbolizującą omawianą emocję oraz jej nazwę.
Prezentowane karty pracy są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom procesu obróbki drewna oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy stolarza.W kartach pracy uwzględniono następujące tematy:organizacja pracowni stolarskiejzasady BHP w pracowni stolarskiejrodzaje drewna i jego obróbkapodstawowe przyrządy pomiarowe i narzędziamaszyny i narzędzia do obróbki drewnasposoby łączenia drewnazastosowanie kleju w łączeniu drewna.Publikacja jest częścią pakietu "Przysposobienie do pracy. Stolarstwo". W skład tego zestawu wchodzi również podręcznik, w którym znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wymienionych wyżej zagadnień.
Prezentowany podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom procesu obróbki drewna oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy stolarza.W podręczniku omówiono następujące tematy:organizacja pracowni stolarskiejzasady BHP w pracowni stolarskiejrodzaje drewna i jego obróbkapodstawowe przyrządy pomiarowe i narzędziamaszyny i narzędzia do obróbki drewnasposoby łączenia drewnazastosowanie kleju w łączeniu drewna.Publikacja jest częścią pakietu "Przysposobienie do pracy. Stolarstwo". W skład tego zestawu wchodzą również karty pracy, stanowiące doskonałe uzupełnienie podręcznika.
Prezentowany podręcznik jest przeznaczony przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom podstawowych wiadomości z zakresu krawiectwa oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy krawca.W podręczniku omówiono następujące tematy:organizacja pracowni krawieckiej oraz obowiązujące w niej zasady BHPczynności wykonywane w pracowni krawieckiejprzybory i akcesoria do szycia ręcznegorodzaje tkanin, dzianin oraz nici do szyciaróżne typy guzików i ich zastosowanieartykuły pasmanteryjneszycie ręczne i jego zastosowanieprzeznaczenie różnych rodzajów ściegówprasowanie.Publikacja jest częścią pakietu "Przysposobienie do pracy. Krawiectwo". W skład tego zestawu wchodzą również karty pracy, stanowiące doskonałe uzupełnienie podręcznika.
Prezentowane karty pracy są przeznaczone przede wszystkim dla uczniów szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Głównym celem publikacji jest przybliżenie uczniom podstawowych wiadomości z zakresu krawiectwa oraz zapoznanie ich ze specyfiką pracy krawca.W kartach pracy uwzględniono następujące tematy:organizacja pracowni krawieckiej oraz obowiązujące w niej zasady BHPczynności wykonywane w pracowni krawieckiejprzybory i akcesoria do szycia ręcznegorodzaje tkanin, dzianin oraz nici do szyciaróżne typy guzików i ich zastosowanieartykuły pasmanteryjneszycie ręczne i jego zastosowanieprzeznaczenie różnych rodzajów ściegówprasowanie.Publikacja jest częścią pakietu "Przysposobienie do pracy. Krawiectwo". W skład tego zestawu wchodzi również podręcznik, w którym znajduje się szczegółowe omówienie wszystkich wymienionych wyżej zagadnień.
"Dobra robota!" to zestaw trzech części kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz innymi deficytami rozwojowymi. Materiały doskonale sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach masowych, specjalnych, klasach integracyjnych czy gabinetach terapeutycznych.Poszczególne części "Dobrej roboty!" są zróżnicowane pod względem trudności. "Poziom A" zawiera zadania o najniższym stopniu trudności. Polegają one na przykład na:łączeniu w pary kilku obrazkówwskazywaniu różnic między ilustracjamipokonywaniu prostych labiryntówpisaniu po śladziedopasowywaniu etykiet do zdjęćrozwiązywaniu prostych kodowanekliczeniu w zakresie 10.Ćwiczenia rozwijają umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, a ich treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zadania umieszczone w publikacji ćwiczą uwagę i pamięć, doskonalą percepcję wzrokową i słuchową, usprawniają grafomotorykę, a także trenują myślenie przyczynowo-skutkowe.Sposób opracowania kart z pewnością sprawi, że uczeń będzie miał możliwość samodzielnie rozwiązać zadania, odnieść sukces i poczuć, że wykonał naprawdę dobrą robotę!
"Dobra robota!" to zestaw trzech części kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz innymi deficytami rozwojowymi. Materiały doskonale sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach masowych, specjalnych, klasach integracyjnych czy gabinetach terapeutycznych.Poszczególne części "Dobrej roboty!" są zróżnicowane pod względem trudności. "Poziom B" zawiera zadania o średnim stopniu trudności. Polegają one na przykład na:łączeniu w pary większej liczby obrazkówpokonywaniu trudniejszych labiryntówpisaniu po śladzie i samodzielniekategoryzowaniu elementówliczeniu i wykonywaniu działań w zakresie 20.Ćwiczenia rozwijają umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, a ich treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zadania umieszczone w publikacji ćwiczą uwagę i pamięć, doskonalą percepcję wzrokową i słuchową, usprawniają grafomotorykę, a także trenują myślenie przyczynowo-skutkowe.Sposób opracowania kart z pewnością sprawi, że uczeń będzie miał możliwość samodzielnie rozwiązać zadania, odnieść sukces i poczuć, że wykonał naprawdę dobrą robotę!
"Dobra robota!" to zestaw trzech części kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną oraz innymi deficytami rozwojowymi. Materiały doskonale sprawdzą się na zajęciach rewalidacyjnych w szkołach masowych, specjalnych, klasach integracyjnych czy gabinetach terapeutycznych.Poszczególne części "Dobrej roboty!" są zróżnicowane pod względem trudności. "Poziom C" zawiera zadania o najwyższym stopniu trudności. Polegają one na przykład na:wyszukiwaniu licznych szczegółów na obrazkachodtwarzaniu trudniejszych wzorówrozwiązywaniu bardziej skomplikowanych kodowanekpisaniu według wzoru i samodzielnieliczeniu i wykonywaniu działań w zakresie 20liczenie dziesiątkami w zakresie 50.Ćwiczenia rozwijają umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, a ich treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zadania umieszczone w publikacji ćwiczą uwagę i pamięć, doskonalą percepcję wzrokową i słuchową, usprawniają grafomotorykę, a także trenują myślenie przyczynowo-skutkowe.Sposób opracowania kart z pewnością sprawi, że uczeń będzie miał możliwość samodzielnie rozwiązać zadania, odnieść sukces i poczuć, że wykonał naprawdę dobrą robotę!
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Może być wykorzystywana jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także jako materiał pomocniczy dla rodziców w czasie pracy z dzieckiem w domu. Doskonale sprawdzi się na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych i oddziałach terapeutycznych, a także podczas zajęć rewalidacyjnych.Opracowany materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zawierają wiele różnorodnych zadań, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę o wybranych polskich miastach, ich położeniu, historii i kulturze. Teksty z najważniejszymi informacjami oraz przygotowane do nich pytania pomogą uczniom utrwalić nowe treści oraz doskonalić umiejętność czytania ze zrozumieniem. W publikacji opracowano zadania dotyczące 9 miast: Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania, Torunia, Łodzi, Wrocławia, Lublina i Katowic. Uczeń, pracując z kartami, nie tylko poszerza swoją wiedzę, ale także usprawnia funkcje kognitywne: spostrzegawczość, pamięć, rozumienie, analizę i syntezę oraz wzbogaca słownictwo.
Monografia jest efektem realizacji projektu badawczego w obszarze animacji społeczno-kulturalnej stanowiącego propozycję pracy ze studentkami i studentami, która integruje wiedzę teoretyczną z nabywaniem umiejętności interpersonalnych w działaniu. Jego celem było zbadanie możliwości zastosowania metod aktywizujących w pracy z różnymi grupami odbiorców. Ze względu na swoją różnorodność, a także elastyczność mogą być one wykorzystywane w celu rozwijania kompetencji osobistych i społecznych – umiejętności współpracy w zróżnicowanych zespołach, rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z trudnościami.
******
Boredom Does Not Exist. Activating Methods in Socio-cultural Animation and Contemporary Educational Challenges
The monograph is the result of a research project in the area of socio-cultural animation, which proposes work with students integrating theoretical knowledge with the acquisition of interpersonal skills in action. Its aim was to examine the possibility of using activating methods in working with various groups. Due to their diversity and flexibility, they can be used to develop personal and social competences – skills in collaborating in diverse teams, resolving conflicts and dealing with problems.
Autorka podjęła się opracowania bardzo aktualnego i wywołującego wiele dyskusji tematu, a nawet krytyki, jakim jest nauczanie religii w szkole. Jesteśmy świadkami bardzo upolitycznionego, nośnego medialnie i najczęściej bardzo spłyconego podejścia do tego problemu. Stąd zamysł rzetelnego opracowania tego zagadnienia w postaci opracowania naukowego jakim jest niniejsza monografia, zasługuje na wysoką ocenę.Istotnym walorem przedmiotowej monografii jest wykorzystanie szerokiego zakresu materiałowego, co sprawia, że praca ma interdyscyplinarne walory poznawcze. Taki charakter monografii nie tylko oddaje specyfikę politologii, lecz również jest zgodny z nowoczesnym sposobem uprawiania nauk humanistycznych i społecznych. Autorka wykazała swoje kompetencje merytoryczne oraz znajomość dyskursów naukowych nie tylko w dyscyplinie nauk o polityce i administracji, lecz również w dyscyplinach pokrewnych w ramach szeroko rozumianych nauk społecznych. Praca jest przedsięwzięciem badawczym, które stanowi oryginalne rozwiązanie problemu naukowego, realizuje z sukcesem założony cel oraz udziela odpowiedzi na postawione pytania badawcze.
Podręcznik metodyczny PALUSZEK jest to propozycja kierowana do rodziców, nauczycieli, pedagogów i terapeutów oraz wszystkich tych, którzy podsuwają dzieciom grę - układankę PALUSZEK. Podręcznik stanowi inspirującą pomoc przy wykorzystaniu PALUSZKA w domu, szkole czy poradni specjalistycznej. Zawiera podpowiedzi i wskazówki, jak na wiele różnych sposobów można bawić się i uczyć z PALUSZKIEM. Autorem podręcznika jest Maria Krupska - nauczyciel nauczania początkowego, doświadczony pedagog i doradca metodyczny.
Ten podręcznik jest odpowiedzią na potrzebę paradygmatycznej zmiany - od nauczania w kierunku uczenia się, od metod podających, wykładowych - w kierunku podejścia problemowego i zwiększania zaangażowania studenta.Celem tej książki jest wspomaganie nauczycieli akademickich w procesie rozwijania kompetencji do nauczania z wykorzystaniem metod, które angażują i rozwijają. Autorzy przedstawili teoretyczne podstawy tego podejścia, a następnie przybliżyli zastosowanie takich metod, jak m.in.: case study, debata oksfordzka, metoda projektów czy design thinking.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?