Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Co to znaczy być człowiekiem? Czy jesteśmy zwierzętami, czy kimś/czymś więcej? Czym jest świadomość? Czy siedzibą umysłu jest mózg? Czy wolność oznacza wyzwolenie się od zobowiązań? Czy kierując się wolną wolą, możemy pragnąć zła? Czy w świecie zwycięża rozwój, czy śmierć? Te i inne intrygujące nas od wieków pytania stawia Zellker i – co bynajmniej nie jest oczywiste we współczesnej przestrzeni dyskursywnej – proponuje konkretne odpowiedzi, zapraszając nas przy tym do samodzielnego myślenia. Pełnymi garściami czerpie z aktualnej wiedzy naukowej (m.in. antropologicznej, biologicznej, fizycznej), odwołując się również do tradycji filozoficznej i literackiej. Autor dąży do stworzenia syntetycznego obrazu świata i odkrycia ogólnych praw, które nim rządzą. Niniejsza książka jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzedniej książce Zellkera, „O rzeczywistości” – tym razem uwaga zostaje skierowana na to, co swoiście ludzkie. Publikacja uzyskała entuzjastyczną recenzję i pozytywne opinie wydawnicze. Książka jest niezwykłą intelektualną przygodą, zarówno dla młodego odbiorcy, który buduje swoją wiedzę, stawiając pierwsze kroki na drodze ku lepszemu poznaniu siebie i otaczającego nas świata, jak i osób, które w swoim odczuciu takowe próby podejmowały wielokrotnie. […] Dzieło to polecam także osobom, które z przyjemnością podejmują wyzwania stawiane naszym umysłom, które są w pełni świadome tego, że prawdziwa nauka nie jest dogmatyczna, że nie ma w niej autorytetów, że jest wolna, że ważne jest to, czy pielęgnujemy umiłowanie myślenia, które wyzwoli w nas kreatywność i nauczy niezależności. dr hab. Wioletta Nowaczewska Imponująca wielość zebranych i zręcznie zaprezentowanych w książce informacji z rozmaitych gałęzi współczesnej wiedzy naukowej pozostałaby jedynie zgrabną kompilacją, gdyby nie umożliwiała […] zrozumienia siebie jako człowieka. […] Autor odżegnuje się od redukcjonistycznej wizji antropologicznej, sprowadzającej człowieka jedynie do poziomu biologicznego lub tłumaczącej ludzkie zachowania przez odwołanie się do sfery procesów fizycznych i chemicznych. Jednocześnie ustalenia naukowe są dla niego ważne, wręcz niezbędne, aby można było mówić o człowieku w sposób uzasadniony i prawdziwy. prof. dr hab. Adam Świeżyński […] jest to bardzo ważny tekst na tle przesadnie akademickiej, skostniałej filozofii, która nie ukazuje piękna i niezwykłości człowieka. […] Dzieło Józefa Częścika [Zellkera] wpisuje się w narastający nurt paradygmatycznych przemian, zwiastujących – jak się wydaje – powstanie nowego, bardziej integralnego modelu badań naukowych pozwalających nam przybliżyć się do zrozumienia tajemnicy rzeczywistości, w szczególności nas samych. dr hab. Jan Wadowski, prof. PWr
NAJGORSZE SĄ TE ROZMOWY,KTÓRE SIĘ NIGDY NIE ODBYŁY!Nie mamy wpływu na to, czy nasze dziecko zetknie się z narkotykami. Na to, czy ktoś na imprezie zaproponuje mu "kreskę", zapali w jego towarzystwie marihuanę, czy jego znajomy uzależni się od stymulantów.Narkotyki biorą dzieciaki z "dobrych" i "złych domów", uczniowie szkół ze szczytów rankingów i tych zamykających stawkę.Ale MY jako RODZICE możemy wciąż zrobić naprawdę dużo, żeby wesprzeć nasze dzieci i zminimalizować ryzyko sięgnięcia przez nie po narkotyki, a jeśli zajdzie taka potrzeba wspólnie znaleźć drogę wyjścia z nałogu!Obserwacja, uważność, a przede wszystkim umiejętność rozmowy z dzieckiem to wartości i szanse, z których musimy skorzystać.Uświadomienie sobie tego, że świat naszych dzieci jest inny i że musimy się go uczyć, patrząc ich oczami, to ważny krok. Kolejnym jest zdobycie aktualnej i rzetelnej wiedzy o tym, jak wygląda rynek substancji psychoaktywnych.Co i jak biorą dzieci?Jakie są drogi wyjścia z nałogu?Jak reagować, gdy nastolatek przyjdzie podwpływem narkotyków?W jaki sposób namówić je do wizyty u terapeuty?Co robić, gdy znajomi naszego dziecka biorą?Jak rozmawiać o narkotykach z dzieckiem, które nie miało z nimi kontaktu?Jak to wszystko przetrwać?Rozmowy z dziećmi o narkotykach bywają bardzo trudne. Ten poradnik pomoże ci się do nich przygotować, tak żeby miały SENS.
Weź do ręki ołówek, uruchom szare komórki i zmierz się z 40 zagadkami logicznymi w stylu Murdle.
Czas na międzygalaktyczną przygodę. Dołącz do Juliusa, który bada anomalię astronomiczną, Bustera McPazura, który tropi szpiega w bazie księżycowej, Olivii, która szuka błędu w grze w wirtualnej rzeczywistości, oraz Jake, która próbuje dogonić resztę.
To właśnie TY musisz rozwikłać wszystkie tajemnice, znaleźć winnych i poprowadzić drużynę młodych detektywów ku finałowej sprawie!
Wskazówki, kody i diagramy dedukcyjne zapewnią godziny wciągającej rozrywki.
Dlaczego Twoje dziecko powinno sięgnąć po tę książkę? Ponieważ rozwiązywanie zagadek logicznych to świetna zabawa, która dodatkowo:
• poprawia koncentrację i uwagę – wymaga skupienia na szczegółach,
• ćwiczy pamięć – zachęca do zapamiętywania schematów, zasad i strategii,
• rozwija logiczne myślenie – uczy wyciągania wniosków na podstawie dostępnych
informacji.
Pewny siebie syn to marzenie każdego rodzica. Pewność siebie to przepustka do szczęśliwszego i pełniejszego życia oraz gwarancja sukcesów na polu nauki, zabawy, miłości i komunikacji międzyludzkiej. Poziom pewności siebie zmienia się na różnych etapach życia chłopca. Rodzice mogą pomóc swojemu dziecku, jeśli zrozumieją, kiedy należy się spodziewać trudniejszych okresów. W tym praktycznym i mądrym poradniku Elizabeth Hartley-Brewer pokazuje rodzicom, jak: zrozumieć wyzwania i możliwości stojące przed chłopcami w dzisiejszym świecie; pomagać chłopcom rozwijać wewnętrzną siłę niezbędną do radzenia sobie z presją grupy rówieśniczej; panować nad zachowaniem chłopców w sposób rozwijający w nich pewność siebie; z wyczuciem reagować na problemy chłopców; wspierać chłopców w nauce samodyscypliny umożliwiającej osiąganie życiowych celów
Mindfulness to świetna metoda wspierająca terapię ADHD u dzieci i dorosłych. Pomaga wzmacniać uwagę, świadomość emocji i odczuć płynących z ciała. Redukuje napięcie, impulsywność i nadpobudliwość, wspierając radzenie sobie ze stresem, budowanie samooceny i pewności siebie. O zestawie: 50 kart podzielonych na 7 kategorii: oddech, relaksacja, wizualizacja, ciało, otoczenie, zmysły, wyciszanie dla dzieci w wieku 711 lat do pracy indywidualnej i grupowej część ćwiczeń do realizacji w sali, inne na świeżym powietrzu lub jako zadanie domowe. Spokój i skupienie karta po karcie.
Mindfulness to świetna metoda wspierająca terapię ADHD u dzieci i dorosłych. Pomaga wzmacniać uwagę, świadomość emocji i odczuć płynących z ciała. Redukuje napięcie, impulsywność i nadpobudliwość, wspierając radzenie sobie ze stresem, budowanie samooceny i pewności siebie. O zestawie: 50 kart podzielonych na 9 kategorii: oddech, ciało, przeżycia, zmysły, wizualizacja, pozytywy, moje ADHD, natura, wyciszanie dla młodzieży w wieku 1216 lat do pracy indywidualnej i grupowej część ćwiczeń do realizacji w sali, inne na świeżym powietrzu lub jako trening w domu. Świadomość i siła karta po karcie.
Prezentowany program wyrasta z wieloletniej pracy pedagogicznej i psychologicznej autorek, dzięki czemu jest praktyczny i przyda się każdemu nauczycielowi, niezależnie od stażu pracy. Publikacja zgodna z obowiązującą podstawą programową jest przeznaczona dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów integracji sensorycznej i innych specjalistów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu. Program stwarza szansę rozwoju zarówno otwartym na świat nauczycielom, jak i ich wyjątkowym podopiecznym. W książce omówiono obowiązujące zadania i cele wychowania przedszkolnego według podstawy programowej. Zostały one ujęte w czterech podstawowych obszarach rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy). W programie opisano także organizację kształcenia specjalnego, prowadzenie dokumentacji, realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz możliwości zapewniania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu. Radosny rozwój bierze również pod uwagę wymagane w podstawie programowej zakresy współpracy nauczyciela: z dzieckiem, z rodzicami, z kadrą pedagogiczną oraz ze środowiskiem lokalnym. Ponadto książka proponuje wybrane metody i techniki z zakresu pedagogiki specjalnej, które mają skutecznie wspierać osiąganie założonych celów wychowania przedszkolnego. Załączniki zawierają wzory dokumentacji pedagogicznej, arkusze ewaluacji realizowanego programu wychowania przedszkolnego, wzory dziennego planu zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz kwestionariusz wywiadu z rodzicami dziecka. Patrycja Bielecka-Zdyb oligofrenopedagog, terapeutka integracji sensorycznej. Autorka książki Przygody króliczka Barta i sówki Kui. Bajki sensoryczne (Wydawnictwo Harmonia, 2024). Przez 8 lat pracowała z osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, a w l. 20162024 była nauczycielką w przedszkolach. Główny obszar jej zainteresowań zawodowych stanowi terapia dzieci w spektrum autyzmu i ADHD. Od 2025 r. prowadzi własny gabinet terapeutyczny Radosny Rozwój, gdzie organizuje zajęcia dla dzieci i młodzieży, m.in. trening umiejętności społecznych, ćwiczenia sensoryczne i terapię ręki. Prowadzi również konsultacje pedagogiczne dla rodziców oraz szkolenia dla specjalistów. W pracy koncentruje się na relacji z dzieckiem, którą uważa za kluczową w procesie terapeutycznym. Karolina Nowakowska psycholog. Swoje 18-letnie doświadczenie zawodowe gromadziła m.in. w szkołach i przedszkolach. Od ponad 4 lat prowadzi gabinet pomocy psychologicznej i terapii Przestrzeń Zmian, gdzie wspiera dorosłych, młodzież i dzieci. Jedno z jej wielu zainteresowań zawodowych stanowi neuroróżnorodność. Pracuje w najbliższym jej nurcie terapeutycznym terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. W pracy skupia się na poszukiwaniu i wzmacnianiu zasobów dziecka i jego rodziny, tak ważnych na drodze do realizacji potrzeb młodego człowieka. Kładzie nacisk na wspieranie rozwoju bezpiecznych relacji klienta, zarówno w jego otoczeniu społecznym, jak i ze sobą samym.
Króciutkie i zabawne opowiadania, które składają się na tę książkę, znają już zapewne wszyscy czytelnicy piątkowego dodatku dla dzieci "Gazety Wyborczej" – "Komiksowo". Do wydania tej książki zachęciły nas liczne głosy nauczycieli i rodziców, którzy odczuwali brak tego typu publikacji na polskim rynku. Grzegorz Kasdepke – w sposób lekki i pogodny tłumaczy najpopularniejsze związki frazeologiczne, z jakimi na co dzień spotykają się dzieci. Jak zwykle u tego pisarza, dydaktyzm jest przesłonięty poczuciem humoru, dzięki czemu jego opowiadania bawią w równym stopniu najmłodszych czytelników, jak i osoby dorosłe.
Kontrakt przeciw złości, furii i wściekłości to praktyczne narzędzie wychowawcze stworzone z myślą o dzieciach doświadczających silnych, negatywnych emocji, nad którymi nie panują oraz o dorosłych, którzy chcą skutecznie i empatycznie wspierać dzieci w nauce kontroli tych emocji. Oparty na psychologii behawioralnej Kontrakt pomaga w budowaniu jasnych zasad, samoregulacji i poczucia bezpieczeństwa. W publikacji znajdziesz gotowe do użycia tablice, wskazówki oraz przewodnik wdrożeniowy, które krok po kroku przeprowadzą Cię przez proces tworzenia indywidualnej umowy z dzieckiem. Pomaga dzieciom nadpobudliwym, impulsywnym, lękowym lub z trudnościami społecznymi, a dorosłym daje spójny plan działania i poczucie, że nie są sami. Dla wszystkich, którzy chcą wychowywać z uważnością, bez przemocy i w zgodzie z emocjami.
Na uznanie zasługuje część poświęcona tematycznym rozkładom materiału z wychowania fizycznego. Autor poprawnie, zgodnie z kanonem edukacyjnym, zaproponował tematykę zajęć wychowania fizycznego. Umiejętnie dopasował liczbę jednostek lekcyjnych przewidzianych na realizację określonych celów zajęć, a także wskazał na uzasadnione merytorycznie i użytkowo terminy ich osiągnięcia.
Należy podkreślić, że wśród ukazujących się publikacji poświęconych programom nauczania z wychowania fizycznego, przedstawiona do recenzji pozycja stanowi kompleksowe i kompaktowe ujęcie, co podnosi jej wartość merytoryczną oraz praktyczną. Zawarte w niej treści nauczania wychowania fizycznego zostały tak dobrane, aby można je było zastosować prawie w każdych warunkach szkolnych. Większość ćwiczeń zarówno w indywidualnych, jak i zespołowych formach aktywności fizycznej można przeprowadzić bez konieczności korzystania z bogato wyposażonej szkolnej lub środowiskowej infrastruktury sportowej.
Publikacja ta jest pomocą dla dzieci z trudnościami w pisaniu. Ćwiczenia zawarte w zeszycie uczą je prawidłowego kierunku kreślenia liter przy zachowaniu właściwych kształtów i proporcji, wyrabiają płynność ruchu, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową, doskonalą tempo pisania. Liniatura jest umieszczona na odpowiednio dobranym tle, co ułatwia dziecku odwzorowanie kształtu liter w liniaturze. Maluch na kolejnych stronach zeszytu najpierw pisze po śladzie, a potem samodzielnie kreśli litery, sylaby i wyrazy.
Praktyczna i inspirująca pomoc w wychowaniu dzieci w dynamicznym oraz pełnym wyzwań współczesnym świecie.Poradnik, który porusza zarówno "ponadczasowe" problemy, jak i nowe trudności, które stawia przed nami obecny świat. Książka pomoże każdemu rodzicowi podczas trudnych rozmów ze swoim dzieckiem. Autorka, Anna Jankowska, tłumaczy i pokazuje, czym jest wspierająca postawa rodzicielska oraz jak przekazywać dzieciom wartości i wzmacniać więzi rodzinne. Będzie także wsparciem przy wielu problemach i wyzwaniach, jakie czekają na rodziców.Bo choć uniwersalnej recepty na bycie dobrym rodzicem nie ma, to z sercem, wytrwałością i odpowiednią wiedzą można oswoić tę wymagającą rolę.
Niewątpliwym walorem zarówno pierwszej, jak i drugiej części opracowania jest ilustrowanie zagadnień plastycznych pracami uczniów wykonanymi przez nich na lekcjach, a pochodzącymi z kolekcji autora. Dzięki temu nauczyciel może się przekonać, że realizacja treści wynikających z podstawy programowej jemu także może się powieść, a rezultaty jego pracy dydaktycznej i wychowawczej mogą być równie interesujące.
Prezentowany tekst składa się z dwóch części. W pierwszej autor w sposób syntetyczny omawia wszystkie dyscypliny sztuk plastycznych (rozdz. 1) oraz plastyczne środki wyrazu, czyli język sztuk plastycznych (rozdz. 2), zawsze odnosząc prezentowaną wiedzę do możliwości wykorzystania jej w praktyce szkolnej. Jerzy Tomala jest ciągle aktywnym twórcą malarzem, dzięki czemu czytelnik otrzymuje wiedzę o plastyce z pierwszej ręki, można powiedzieć: wprost z palety.
Struktura książki, składającej się z kolejnych scen, pozwala na ukazanie różnych wymiarów tego dialogu. Każda ze scen przedstawia odrębne aspekty funkcjonowania i stosowania AI, by w finale odnieść się do zasadniczego pytania badawczego: jak - i na jakich warunkach - nauczyciel oraz środowisko akademickie mogą dostrzec i efektywnie wykorzystać potencjał generatywnej sztucznej inteligencji, jednocześnie chroniąc się przed jej niezamierzonymi konsekwencjami? W tym sensie cel badawczy łączy się z osobistą narracją i wymiarem społecznym...
Dla dzieci, które potrzebują więcej czasu by gramatyka i ortografia stały się zrozumiałe i... ciekawe! Ta książka została stworzona z myślą o uczniach, którzy chcą utrwalić i poszerzyć swoje umiejętności językowe, a także o tych, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia w nauce gramatyki i ortografii. Składa się z 20 tematycznych lekcji, które w przystępny i uporządkowany sposób pomagają zrozumieć zasady języka polskiego oraz ćwiczyć logiczne myślenie, pamięć i samodzielność. Zadania takie jak krzyżówki, wykreślanki, rozsypanki, zdania z lukami, elementy kodowania i gry językowe zostały opracowane tak, by były angażujące i sprzyjały skutecznej nauce. Dzięki dużej, czytelnej czcionce oraz przejrzystej formie dziecko może z książki korzystać samodzielnie w domu, pracując we własnym tempie. Wspólna praca z rodzicem pozwala na budowanie pozytywnych doświadczeń związanych z nauką, a nauczyciele i terapeuci mogą wykorzystywać publikację podczas zajęć dodatkowych, wyrównawczych czy korekcyjno-kompensacyjnych.To praktyczne narzędzie do rozwijania językowych kompetencji z myślą o dzieciach, które potrzebują więcej czasu i wsparcia.
Dla dzieci, które potrzebują więcej czasu i dla tych, które chcą poćwiczyć jeszcze raz. Ta Książka powstała z myślą o dzieciach z trudnościami w czytaniu i pisaniu, ale także o tych, które chcą utrwalić materiał z klas IIII w ciekawy i angażujący sposób. Składa się z 24 przemyślanych lekcji WYZWANIA które pomagają ćwiczyć głoski, sylaby i zdania, a przy tym rozwijają pewność siebie i motywację do nauki. Kolorowe podziały sylabowe, duża i czytelna czcionka, zadania w formie zabawy (krzyżówki, rebusy, wycinanki, kodowanie) sprawiają, że nauka staje się przyjemnością.Książka idealnie nadaje się do pracy samodzielnej w domu zadania są proste i przejrzyste, dzięki czemu dziecko może pracować w swoim tempie, z pomocą dorosłego tylko wtedy, gdy to potrzebne. Można z niej korzystać również wspólnie z rodzicem, jako forma wspierającej nauki i wartościowo spędzonego czasu. To także doskonałe narzędzie dla nauczycieli i terapeutów podczas zajęć wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych i indywidualnych.To praktyczne narzędzie do rozwijania językowych kompetencji z myślą o dzieciach, które potrzebują więcej czasu i wsparcia.
Książka Praktykując pedagogikę teatru. Pojęcia, wartości, przykłady to pierwsza w Polsce pozycja tak szeroko opowiadająca o jednym z najgorętszych trendów współczesnego życia teatralnego. Ukazuje spektrum refleksji i doświadczeń osób zajmujących się pedagogiką teatru. Przybliża zagadnienia ważne dla jej historii i teraźniejszości w Polsce. Praca nad jej koncepcją wiązała się z wyzwaniem znalezienia ram opowieści o tej dyscyplinie, które będą oddawać jej charakter dziedziny żywej, nieprzerwanie rozwijanej przez różne osoby w wielu kontekstach. Do tworzenia tekstów składających się na sześć bloków tematycznych zostało zaproszonych 36 autorek i autorów. To książka, która zachęca zarówno do poznania doświadczeń i refleksji innych osób, jak i do przeglądania się w niej ze swoją własną praktyką i namysłem nad nią.
Ostatecznie publikacja składa się z następujących bloków: Wprowadzenie, O postawach i tożsamości pedagożek i pedagogów w Polsce, Ważne hasła w pedagogice teatru, Proces centrum pedagogiki teatru, Teatr i szkoła jako kluczowe obszary instytucjonalne pedagogiki teatru oraz Warsztat do spektaklu jako forma pracy pedagogiczno-teatralnej.
Są w niej materiały naukowe (eseje i artykuły oparte na wynikach badań socjologicznych), teksty powstałe w oparciu o rozmowy z praktyczkami i praktykami, a także zadania będące zachętą do samodzielnej refleksji i rozwijania własnych działań. Zamyka ją bibliografia w niestandardowej formie: zamieszczono w niej odnośnik do strony internetowej, na której znajdują się zebrane pozycje, oraz formularz pozwalający dodać brakujące na liście teksty. Dzięki temu bibliografia pedagogiczno-teatralna będzie na bieżąco aktualizowana.
Nowa szkoła gry na waltorni, której celem jest nauczenie młodych muzyków gry na tym instrumencie, opierając się na najlepszych wzorcach - niemieckich, amerykańskich, angielskich i holenderskich. Kolejne nowe elementy i zagadnienia techniczne wprowadzane są stopniowo, zawsze na kilku przykładach popularnych utworów i melodii, w większości polskich. Taki układ materiału sprawia, że proces uczenia zachodzi naturalnie a nauka staje się przyjemnością. Publikacja podzielona jest na dwa zeszyty (z.1-128 str., z.2-104 str.), które sprzedawane będą wspólnie, jako jedna publikacja.
ak nauczyć dziecko zdrowego odżywiania? Przez zabawę! Mój zdrowy posiłek. Zestaw edukacyjny dla dzieci pomaga komponować śniadania, obiady i kolacje, poznawać produkty spożywcze i uczyć się, które wybory są dobre dla zdrowia. Rozwija mowę, myślenie przyczynowo-skutkowe, wyobraźnię oraz umiejętność współpracy. Idealny do wykorzystania w przedszkolu, klasach 1-2, gabinecie psychodietetyka lub w domu - podczas wspólnej zabawy i rozmów o jedzeniu. W środku znajdziesz: 96 kartoników z obrazkami 3 dwustronne plansze instrukcję. Zestaw dedykowany jest dzieciom w wieku 3-8 lat.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?