Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Kropkowanki to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wspomagający rozwój:percepcji wzrokowej,koordynacji wzrokowo-ruchowej,koncentracji,orientacji przestrzennej,umiejętności grafomotorycznych.Publikacja składa się z 30 rysunków umieszczonych na siatkach zbudowanych z kółek, ułożonych według wzrastającego stopnia trudności. Zadaniem dziecka jest jak najdokładniejsze odwzorowanie tych rysunków na sąsiadujących kartach.
Nowa metapsychologia nieświadomości pomaga pacjentom osiągnąć sukces terapeutyczny Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem – osoby, którą naprawdę jest? Aby terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: • zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym; • regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia; • aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta. Opisy przypadków klinicznych pokazują, jak przekuć teorię w praktykę i doprowadzić do trwałej zmiany. […] Jeśli chcesz wiedzieć, jak pomóc pacjentom się zmienić, ta książka stanowi lekturę obowiązkową. David Malan, DM, FRCPsych, uznany badacz i autor Abbass pokazuje, jak można dotrzeć poprzez opory nawet w przypadku silnego wyparcia i bardzo kruchej struktury charakteru i zaoferować pacjentom prawdziwą, trwałą zmianę. […] Skarbnica spostrzeżeń terapeutycznych. Stanley B. Messer, PhD, profesor i dziekan Graduate School of Applied and Professional Psychology, Rutgers University Allan Abbass – doktor nauk medycznych, nauczyciel i naukowiec. Profesor psychiatrii i psychologii, założyciel i dyrektor Centrum Emocji i Zdrowia przy Dalhousie University w Halifaxie, w Kanadzie.
Wydanie zaktualizowane, zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2024 r. poz. 996). Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia) ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe) w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, pokazują, jak można bronić się przed lękiem i jak go zredukować, a także pomagają w znalezieniu przyczyny tego stanu. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z zaburzeniami lękowymi.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
lęk a strach
wpływ lęku na ciało i samopoczucie
sposoby na radzenie sobie z lękiem
zasady pozytywnego myślenia
analiza sytuacji problemowych.
Dodatkowo publikacja zawiera:
dziennik pokonywania lęków – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z obawami
ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, mają na celu pomóc zrozumieć młodym ludziom, czym jest złość, w jakich momentach ich życia najczęściej się pojawia, jak na nią reagować i – co najważniejsze – jak sobie z nią konstruktywnie radzić. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z problemami emocjonalnymi.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
wpływ złości na ciało i samopoczucie
analiza napadów złości i sytuacji problemowych
wyrażanie złości w sposób społecznie akceptowalny
sposoby na poskromienie złości.
Dodatkowo publikacja zawiera:
dziennik poskramiacza złości – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z tą emocją
ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Poradnik dla rodziców i ich dorosłych dzieci w wieku 20–30 lat Twoje dorosłe dziecko nadal potrzebuje cię jako rodzica, ale twoja rola w jego życiu musi ewoluować, aby sprostać jego zmieniającym się potrzebom. Jakie dokładnie są to potrzeby? I dlaczego tak bardzo różnią się one od tych, które miało twoje pokolenie? Dowiedz się m.in.: jak postępować, gdy dziecko niespodziewanie znów wprowadza się do domu rodzinnego, jak wyrażać opinię na temat partnerów dziecka, co zrobić, gdy nie zgadzasz się ze sposobem, w jaki wychowuje swoje dziecko, oraz czym kierować się przy podejmowaniu decyzji dotyczącej finansowania jego pomysłów na życie. Jeden z czołowych psychologów rozwojowych podpowiada: kiedy wyrazić swoje zdanie, a kiedy lepiej ugryźć się w język po czym poznać, że syn nie wie, co dalej zrobić ze swoim życiem czy można pomóc córce w napisaniu podania na studia co zrobić, jeśli dziecko jest w relacji z osobą, która może mu zaszkodzić kiedy powiedzieć dość, jeśli przez kilka ostatnich lat wspieraliśmy finansowo nasze dorosłe dziecko jak pomóc dziecku, które przechodzi trudny okres. Laurence Steinberg przez czterdzieści pięć lat pracy zawodowej badał relacje pomiędzy rodzicem i dzieckiem. Na tej podstawie sformułował kilka podstawowych zasad, które pomogą rodzicom dorosłych dzieci mądrzej myśleć o wspólnych problemach, unikać groźnych sytuacji, przetrwać nieuniknione trudne chwile oraz stworzyć silniejszą, szczęśliwszą i trwalszą więź z dzieckiem. W tej książce jest więcej mądrości i zdrowego rozsądku niż we wszystkich książkach o rodzicielstwie, jakie kiedykolwiek czytałem. W dodatku jest oparta na badaniach. Obowiązkowa lektura dla rodziców dorosłych dzieci. – dr Martin Seligman, autor książek Umysł jutra i Optymizmu można się nauczyć Laurence Steinberg, czerpiąc ze swojego wieloletniego doświadczenia, napisał ten pełen wrażliwości prosty poradnik, na który czekali rodzice i ich dorosłe dzieci. Z głęboką empatią opisuje, kiedy, dlaczego i jak poruszać najtrudniejsze tematy – od zdrowia psychicznego, przez finanse, po seks. Polecam tę praktyczną, mądrą i popartą badaniami książkę każdemu rodzicowi. – Dr Lisa Damour, autorka książekZaplątane nastolatki i Emocjonalne życie nastolatków Laurence Steinberg łączy wieloletnie doświadczenie jako profesor, psycholog rozwojowy i ojciec z najbardziej aktualnymi wynikami badań, by zaoferować rodzicom i dorosłym dzieciom pożyteczny poradnik. Ta mądra i inspirująca książka w jasny sposób pokazuje, jak ewoluuje rola rodzica i jak może on wspierać i dodawać otuchy dziecku w jego nowym i niezależnym życiu. – Lisa Heffernan, współzałożycielka portalu Grown and Flown Laurence Steinberg – uważany za światowy autorytet w dziedzinie badań nad dojrzewaniem i wczesną dorosłością. Piastuje stanowisko profesora psychologii i neurologii na Temple University. Stworzony przez niego podręcznik uniwersytecki z dziedziny dojrzewania doczekał się już trzynastu wydań. Jest autorem i współautorem ponad pięciuset artykułów naukowych na temat dojrzewania, a także siedemnastu książek, w tym: The 10 Basic Principles of Good Parenting, You and Your Adolescent oraz Age of Opportunity: Lessons from New Science of Adolescence.
My, rodzice, jesteśmy tylko ludźmi!
Samowspółczucie – między tygrysem szablozębnym a smartfonem
Książka o samopomocy, od neuronauki do życia rodzinnego
Myślę, że jako rodzice i tak mamy już sporo na swoich barkach, a często obciążenie to tylko się zwiększa. Niektórzy narzekają na brak poczucia bezpieczeństwa i spadek umiejętności rodzicielskich w dzisiejszych czasach, inni zaś uważają, że rodziny nie spędzają już wystarczająco dużo czasu razem. Są też tacy, którzy utrzymują, że wszystko wiedzą najlepiej i zasiewają w innych lęk, ostrzegając przed najróżniejszymi możliwymi katastrofami; cieszyliby się bardzo, gdyby wprowadzono obowiązek posiadania licencji na zostanie rodzicem. Słyszy się najróżniejsze, często sprzeczne opinie ekspertów na temat rodzicielstwa, co prowadzi do wzrastającej presji, by być doskonałym, zamiast po prostu pozwolić ludziom wychowywać dzieci w sposób dla nich naturalny.
O tym właśnie jest ta książka: o lepszym zrozumieniu i porzuceniu pragnienia doskonałości. O większym zaufaniu do siebie i współczuciu wobec siebie i innych jako przewodniku. Życie, zwłaszcza w rodzinach z dziećmi, jest kolorowe i różnorodne, dramatyczne i intymne, radosne i smutne, ale z pewnością nie jest procesem optymalizacji.
Rzadko się podkreśla, że nasze ciała, mózgi i umysły są wynikiem procesu ewolucji trwającego od milionów lat. Większość trudności, jakich doświadczają współcześni rodzice, wydaje się wynikać z tego, że w pokoju dziecięcym często nadal reagujemy mózgiem dinozaura na wyimaginowanego tygrysa szablozębnego.
Czytanie tej książki i zagłębianie się w jej treść ma sens, jeśli choć trochę pomoże ci lepiej zrozumieć siebie i swój rodzicielski mózg, zaufać swojemu życzliwemu sercu, współczuciu wobec siebie, współczującej radości oraz zrównoważonemu spokojowi, a także traktować siebie jak dobrego przyjaciela – zarówno w dobrych, jak i złych chwilach!
Wspaniała książka, która zaznajamia nas ze złożonością naszych uwarunkowań, pokazując, ile dobrego wnoszą w życie rodzica postawy uważności i życzliwości. Co za ulga przeczytać, że wszyscy opiekunowie miewają tak jak my i że mamy wpływ na swoją rolę dzięki budowaniu i wzmacnianiu zasobów!
dr Krystyna Boroń-Krupińska, vice-dyrektorka Mindfulness Association Polska
Autor opiera się na badaniach naukowych i latach własnych doświadczeń jako ojciec i terapeuta. Prowadzi w głąb, pod podszewkę popularnej wiedzy poradnikowej, do czułości serca, aby w kolejnym kroku wskazać, jak mądrze przejść przez trudne sytuacje, w jakie obfituje rodzicielstwo.
Ewa Sanko Orłowska, pedagożka, nauczycielka mindfulness i kursów MCP
Ta książka pomoże ci odkryć, jak rodzicielstwo z uważnością i współczuciem może przekształcić twoje relacje z dziećmi, pozwolić wykorzystać dary codzienności oraz otworzyć drogę do głębszego zrozumienia potrzeb i emocji twoich najbliższych. Każdy rodzic znajdzie tu coś dla siebie.
Weronika Chmielewska, Prezeska Fundacji Edumind Uważność w Edukacji
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której podstawowym celem jest nauka rozróżniania, nazywania i opisywania emocji. Zestaw składa się z instrukcji z propozycjami zabaw oraz 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi następujące emocje i uczucia: ·beztroska ·ciekawość ·duma ·gniew ·miłość ·obojętność ·przerażenie ·radość ·rozpacz ·satysfakcja ·smutek ·spokój ·strach ·tęsknota ·wstręt ·wstyd ·wściekłość ·zachwyt ·zdziwienie ·znudzenie. Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi(10 cm × 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu. Zestaw ma szerokie zastosowanie: sprawdzi się zarówno podczas zajęć rewalidacyjnych, jak i w trakcie terapii psychologicznej czy logopedycznej. Można wykorzystać je w pracy z osobami w różnym wieku. Powiązane produkty: Fotokarty. Higiena
Karty pracy zawierają zadania dedykowane dla osób doświadczających łagodnych zaburzeń funkcji poznawczych. Ćwiczenia znajdujące się w książce mają na celu usprawnianie:
- procesów pamięciowych – angażują pamięć semantyczną, dotyczącą nabytej w ciągu życia wiedzy, mogą być doskonalone poprzez wykonywanie ćwiczenia z drzewem genealogicznym czy przypominaniem sobie składników do podanego przepisu; pamięć krótkotrwałą materiału werbalnego, która jest zaangażowana np. podczas zapamiętywania wypowiedzi kierowanych do nas przez inne osoby; pamięć krótkotrwałą materiału wzrokowego, która jest pobudzana, gdy chcemy zapamiętać informacje wzrokowe, oraz pamięć długotrwałą, umożliwiającą nam trwałe zapamiętywanie informacji;
- procesów uwagowych – umożliwiają doskonalenie koncentracji uwagi (nakierowanie uwagi na jeden wskazany bodziec); przerzutności, czyli przełączania uwagi pomiędzy kilkoma bodźcami;
- funkcji wykonawczych – zadania są osadzone w życiu codziennym, dotyczą rozwijania naszych zainteresowań i pasji. Wymagają m.in. zaplanowania i przygotowania prac na działce, imprezy w plenerze, zabawy słownej w detektywa, tworzenia obrazów lub scen z podanych kształtów i słów z wybranych liter.
ODPUŚĆ SOBIE I SWOJEMU DZIECKU.I POZWÓL MU BYĆ SZCZĘŚLIWYM.Córka nie mówi jeszcze biegle po hiszpańsku i angielsku? Syn ledwo przechodzi z klasy do klasy? Zamartwiasz się o ich przyszłość i namawiasz na kolejne dodatkowe zajęcia w sobotę, bo tygodniowy grafik mają już wypełniony po brzegi?Twoje dziecko nie musi być najlepsze. A ty nie musisz być idealnym rodzicem. Możesz wypisać was z wyścigu o uznanie i przestać się porównywać.Jennifer Wallace, wybitna dziennikarka badająca trendy w wychowaniu, uświadamia nam, że żyjemy w toksycznej kulturze sukcesu. Najwyższą cenę za życie pod presją oczekiwań płacą nasze dzieci, co potwierdzają statystyki zachorowań na depresję wśród nastolatków. Media utwierdzają młodych ludzi w przekonaniu, że znaczą tyle, ile osiągną. Stworzyliśmy naszym córkom i synom świat, w którym czują się nieustannie oceniani. I my też. Ale można to zmienić.Na podstawie badań oraz setek wywiadów przeprowadzonych z rodzicami, nastolatkami i specjalistami Jennifer Wallace opracowała zestaw rozwiązań, które pozwolą nam, rodzicom, ochronić nasze dzieci przed presją otoczenia i pomogą wychować zdrowych i, owszem, odnoszących sukcesy, ale szczęśliwych dorosłych.Pokażmy naszym dzieciom, że to one są dla nas najważniejsze - a nie ich oceny, medale i dyplomy.
Jak pomóc chłopcom wyrosnąć na szczęśliwych i zrównoważonych mężczyzn.Każdy chłopiec będzie kiedyś mężczyzną. Tylko jakim? Jeżeli pragniesz, aby twój syn stał się życzliwym, silnym i pełnym życia dorosłym, zacznij działać już dziś. To wydanie Wychowywania chłopców zostało uaktualnione i rozszerzone o najnowsze badania, m. in. dot. poszczególnych grup wiekowych, tożsamości płciowej i orientacji seksualnej. Ten mądry i wszechstronny poradnik może służyć pomocą w wychowywaniu synów we współczesnym świecie, w którym równość, szacunek i nowy wizerunek mężczyzny mają ogromne znaczenie, ale który nadal jest nękany widmem toksycznej męskości.Chłopcy różnią się między sobą, dlatego powinniśmy dobrze poznać naszych synów. "Jeśli ich rozumiemy, możemy wspierać ich rozwój i wejście w dorosłość" - to przesłanie niezmiennie sprawia, że książka cieszy się popularnością i zaufaniem milionów rodziców na całym świecie.
Mierzysz się z problemem buntowniczego dziecka, czy nastolatka? I wydaje ci się, że zrobiłaś już wszystko, a nic nie działa?A co, gdyby się okazało, że można pomóc sobie i zbuntowanemu dziecku, czy nastolatkowi?Sporadyczne konflikty między rodzicami i dziećmi to normalna sprawa. Jednak, gdy napady złości, opór wobec wszystkiego, odpowiedź "nie" na każdą prośbę i pytanie - staje się normą, cierpi na tym cała rodzina. Wszyscy chodzą na paluszkach. Nigdy nie wiadomo, kiedy nastąpi wybuch złości i buntu u dziecka. Atmosfera w domu robi się nie do zniesienia.Dr Bernstein, psycholog dziecięcy na podstawie ponad trzydziestu lat praktyki i swoich doświadczeń jako ojciec trójki dzieci opracował 10-stopniowy plan, by w domu zapanowały spokój i harmonia.Wyjaśniaco powoduje bunt u dzieci,dlaczego nieustający dziecięcy bunt jest tak destrukcyjny dla całej rodzinypokazuje rodzicom, jak stać się trenerem emocji dziecka i krok po kroku położyć kres temu zachowaniu - w domu, w szkole i wszędzie pomiędzy.Gdy naprawdę zrozumiesz swoje dziecko i nauczysz się nie brać jego słów tak bardzo do siebie, wszystko stanie się o wiele łatwiejsze.
W skład książki wchodzą 24 scenariusze katechez, dedykowane po dwie jednostki lekcyjne na każdą klasę, dla trzech etapów edukacyjnych. Książka recenzowana przez Komisję Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski oraz szeroko konsultowana z Centrum Ochrony Dziecka. W całości sfinansowana przez Fundację Świętego Józefa Konferencji Episkopatu Polski. Scenariusze zajęć zamieszczone w książce zostały tak zaplanowane, aby wychowywać do rozwagi, roztropności, mądrości, krytycznego myślenia i kontrolowanej przez zaufanych dorosłych otwartości na treści i kontakty z osobami w świecie realnym i wirtualnym. Dzięki zajęciom przygotowanym na ich podstawie uczniowie będą mogli zrozumieć, czym jest zaufanie, miłość, odpowiedzialność oraz jak dążyć do dobra, prawdy i szczęścia, nie ulegając manipulacjom i fałszywym obrazom przyjaźni i miłości. Celem zajęć profilaktycznych jest kształtowanie postawy bycia odpornym na działania osób próbujących traktować młodych ludzi w sposób przedmiotowy. Wartością scenariuszy jest konsekwentne i obfite korzystanie ze skarbca Słowa Bożego jako podstawowego źródła katechezy i nieomylnego przewodnika przez życie dzieci i młodzieży. Niezaprzeczalnym walorem książki jest to, że tematykę prewencji wykorzystania osób małoletnich podejmujemy, ucząc stawiania granic, asertywności oraz świadomości wartości i godności własnej i drugiego człowieka. Recenzja Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski Aleksandra Bałoniak od ponad 30 lat pracuje dla katechezy w Polsce; jako nauczyciel religii w szkołach ponadpodstawowych; przez 19 lat zastępca redaktora naczelnego w czasopiśmie Katecheta. Członek zespołu ekspertów ds. opracowania nowej podstawy programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce oraz nowego programu nauczania religii rzymskokatolickiej w przedszkolach i szkołach (2015-2018), członek Stowarzyszenia Katechetów Polskich. Autorka podręczników do nauki religii, redaktor kilkudziesięciu książek metodycznych do nauki religii. Aktualnie redaktor w Wydawnictwie WAM w Krakowie. dr hab. Aneta Rayzacher-Majewska wykładowca katechetyki na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, nauczyciel religii w przedszkolach i szkołach, konsultor Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski i członek Zespołu Roboczego ds. Kontaktu z Rządem RP w sprawie lekcji religii; autorka i recenzent programów i podręczników do religii, autorka licznych artykułów naukowych nt. nauczania religii oraz materiałów katechetycznych oraz szkoleń dla katechetów.
Jak wspierać dzieci dorastające w świecie, w którym niemal każdy moment ich życia może być udostępniany i porównywany w mediach społecznościowych?Devorah Heitner jest specjalistką w dziedzinie dorastania "na oczach wszystkich" i proponuje odejście od nakładania zakazów, kontrolowania i grożenia konsekwencjami, co wzmaga stres młodego człowieka. W zamian proponuje skupienie się na charakterze i osobowości dziecka oraz empatycznym wspieraniu go w poznawaniu siebie.Możemy śledzić każdy ruch naszych dzieci za pomocą aplikacji, zobaczyć ich oceny w ciągu kilku minut od ich wystawienia i skupić się na ich cyfrowym śladzie, obawiając się, że jeden błąd może spowodować, że zostaną podsumowane i skomentowane przez innych.Dzięki mediom społecznościowym i stałej obecności online, granice prywatności są bardzo cienkie. Książka pokazuje rodzicom, jak pomóc nastolatkom w poruszaniu się po granicach, tożsamości, prywatności i reputacji w cyfrowym świecie. Jak mogą dowiedzieć się, kim naprawdę jest moje dziecko przy zerowej prywatności i ciągłej ocenie? Devorah Heitner pokazuje nam, że skupiając się na charakterze, a nie na groźbie złapania czy zdemaskowania, możemy wspierać nasze dzieci, by były autentycznie sobą.Opierając się na swojej wieloletniej pracy z rodzicami i szkołami, a także na setkach wywiadów z dziećmi, rodzicami, pedagogami, klinicystami i naukowcami, Heitner oferuje strategie wychowania naszych dzieci w świecie, w którym wszystko jest pod kontrolą. Dzięki przystępnym historiom i popartym badaniami poradom, książka "Dorastanie w sieci. Jak wspierać i chronić dziecko dojrzewające w cyfrowym świecie" daje rodzicom sposoby na pokonanie uczucia przytłoczenia oraz niepowtarzalną szansę, aby nawiązać kontakt ze swoimi dziećmi, rozpoznać, jak je wspierać i pomóc im zrozumieć, kim są, gdy wszyscy na nie patrzą.
Praca merytorycznie i metodologicznie jest bowiem bardzo dobra, a nawet fascynująca. Aprobując całość przemyśleń Autorki, należy zwrócić uwagę na fundamentalną wartość recenzowanej pracy, jaką jest jej wkład w dyskusję naukową nad komunikacją interpersonalną w rodzinie z podkreśleniem milczenia jako jednej z jej form. I to jest istotny wkład w rozwój nauk o rodzinie, a także socjologii rodziny.
Ks. prof. dr hab. Henryk Skorowski
Powstała praca wybitna. Podjęty w recenzowanej pracy problem badawczy wydaje się niezwykle doniosły. Jest tak z kilku powiązanych ze sobą powodów. Przedstawiona mi do oceny praca to ważna – przynajmniej w obszarze języka polskiego – próba ukazania w syntetyczny sposób roli milczenia w procesach komunikacyjnych widzianych w rodzinie. Autorka poprzez wybór swego problemu badawczego sprzeciwia się też częstemu redukowaniu interesującej Ją problematyki zwykle do jakiegoś jednego aspektu. Autorce udało się ukazać świat człowieka jako rzeczywistość ze swej istoty komunikacyjną.
Prof. dr hab. Marek Melnyk
„Dojrzewanie…” to podręcznik opracowany z myślą o uczniach z niepełnosprawnością intelektualną, ze sprzężeniami, autyzmem oraz innymi zaburzeniami rozwojowymi. Może być wykorzystany w szkołach specjalnych podstawowych i przysposabiających do pracy, w klasach integracyjnych, a także w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych. Będzie również nieocenioną pomocą dla rodziców i opiekunów, którzy w warunkach domowych chcą przygotować swoje dzieci do przejścia przez trudny okres dojrzewania. Uczniowie, pracując z podręcznikiem, zdobywają wiedzę o sobie, swoim ciele oraz procesach w nim zachodzących podczas okresu dojrzewania. Duża partia materiału została poświęcona higienie ogólnej i intymnej. Związane z dojrzewaniem zmiany hormonalne powodują niejasne lub nawet niepokojące dla nastolatków wahania nastroju, dlatego też część podręcznika poświęcono emocjom – ich rozpoznawaniu oraz radzeniu sobie z nimi w trudnych sytuacjach. Ponadto omówiono w nim zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
Przedstawiamy zaktualizowane przez autorkę, nowe wydanie jednej z najpopularniejszych książek na temat przetwarzania sensorycznego (SI). Przełomową publikację Carol Stock Kranowitz Nie-zgrane dziecko przetłumaczono na 16 języków i sprzedano w nakładzie miliona egzemplarzy.
Czy twoje dziecko zbyt silnie lub zbyt słabo reaguje na dotyk lub ruch, jest nadwrażliwe na dźwięki i zapachy albo toleruje tylko potrawy o określonym smaku lub konsystencji? Może poszukuje wrażeń sensorycznych, na przykład uwielbia powtarzalny ruch, głośną muzykę, pikantne jedzenie czy zabawę, podczas której można się pobrudzić? A może ma trudności z zadaniami wymagającymi koordynacji ruchowej? To tylko niektóre z sygnałów wskazujących na różnice w przetwarzaniu sensorycznym (SPD) powszechny, choć często błędnie diagnozowany problem, polegający na tym, że układ nerwowy dziecka niepoprawnie interpretuje informacje docierające ze zmysłów. Książka Nie-zgrane dziecko stanowi podręczne kompendium wiedzy na ten temat dla rodziców oraz specjalistów: terapeutów SI, nauczycieli, lekarzy, psychologów i pedagogów szkolnych.
W nowym wydaniu uzupełniono informacje o zaburzeniach powiązanych z SPD, w tym o specyficznych trudnościach w uczeniu się, ADHD i autyzmie, a także na temat diagnozy i terapii.
To historia o akceptacji, tolerancji i szacunku do każdego człowieka. To wędrówka po meandrach życia Kosmy oraz okazja do porzucenia stereotypów i przesądów.Mimo poruszenia ważnego tematu, jakim są całościowe zaburzenia ze spektrum autyzmu, książka ta zawiera potężną dawkę humoru...
Ta wspaniała książka to prawdziwa perełka wśród poradników o wychowaniu dzieci. Opowiada nie tylko o strategiach i technikach wychowawczych, lecz także o niezwykłej relacji między autorką a jej synem. To pełna humoru, szczerości i ciepła opowieść, która przybliża czytelnikowi codzienne wyzwania i radości rodzicielstwa. Zainspirowana własnymi doświadczeniami autorka dzieli się praktycznymi wskazówkami, które są jak świetliste drogowskazy na pełnej przygód trasie wychowania dziecka. Śmiało prowadzi czytelnika przez labirynt rodzicielskich trudności, pokazując, że każdy z nas popełnia błędy, ale to właśnie one uczą nas najwięcej. Czytając tę książkę, przekonasz się, że wychowanie dziecka to nie tylko wyzwanie, ale również niezwykła przygoda, pełna uśmiechu i niezapomnianych chwil. To idealna lektura dla wszystkich rodziców, którzy chcą wychowywać swoje dzieci na luzie, zachowując przy tym bliskość i zrozumienie.
Czy chciałbyś, aby twoje dzieci miały takie samo dzieciństwo jak ty?
Nawet jeśli uważasz swoje dzieciństwo za udane, twoi opiekunowie z całą pewnością popełnili wiele błędów, a twoje przekonanie może wynikać z chęci wyparcia trudnych przeżyć. Niewłaściwe postępowanie rodziców mogło się brać między innymi z tego, że sami doznali w życiu wielu krzywd. Można jednak przerwać tę sztafetę pokoleń. Szczere rozliczenie z przeszłością może odmienić życie nie tylko nam, ale także naszym dzieciom.
Dzięki tej książce:
dowiesz się, jaki wpływ mają przeżycia z dzieciństwa na zdrowie fizyczne, psychiczne i emocjonalne w dorosłości,
poznasz wiele nieuświadomionych przekonań na temat dorosłości, rodzicielstwa i rodziny, które cię ograniczają,
przestaniesz idealizować swoje dzieciństwo – a jednocześnie być może wybaczysz rodzicom, że nie byli idealni,
zyskasz wgląd w kluczowe chwile z przeszłości i dzięki temu lepiej zrozumiesz własne schematy zachowań,
nauczysz się rozpoznawać i interpretować potrzeby swoje i swoich dzieci,
pogłębisz relacje z członkami rodziny i samym sobą,
zyskasz cenne narzędzia samopoznania,
a także zdobędziesz mnóstwo innej praktycznej wiedzy, popartej najnowszymi badaniami i zilustrowanej przykładami z praktyki terapeutycznej, która pozwoli ci uzdrowić twoje wewnętrzne dziecko oraz stać się bardziej świadomym dorosłym i rodzicem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?