Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Publikacja Pewny start. Poziom F. Codziennik. Komunikacja to 120 bogato ilustrowanych kart zawierających ćwiczenia o zróżnicowanym stopniu trudności doskonalące umiejętność komunikowania się z otoczeniem. Materiał zgodny z podstawą programową. Przykładowa tematyka:zmysły i obserwacja świata,emocje rozpoznawanie, radzenie sobie, stres,przemoc agresja, hejt, bullying, wykluczanie,kulturalne zachowanie w różnych sytuacjach społecznych,planowanie i organizacja wydarzeń, świąt, wycieczek,odczytywanie instrukcji, przepisów i posługiwanie się mapą,autoprezentacja, prowadzenie rozmowy, wyrażanie opinii,wzywanie i proszenie o pomoc,akceptowanie różnic i zmian w przyrodzie, ciele i życiu. Cele publikacji: usprawnianie komunikacji z rówieśnikami i dorosłymi, rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych. Tematyka nawiązuje do codzienności uczniów, a ćwiczenia odnoszą się do sytuacji szkolnych i rodzinnych. Publikacja zawiera teksty do czytania, gry, instrukcje, przepisy oraz pytania inspirujące do swobodnych wypowiedzi.
Publikacja Pewny start. Poziom F. Moja książka to 240 kart zawierających teksty, czytanki oraz zadania odnoszące się do zaprezentowanych treści. Materiał jest uzupełniony zdjęciami i ilustracjami. Przykładowa tematyka:kalendarz, zapisywanie dat, wakacje i ferie,szkoła, dom, rówieśnicy, emocje, sytuacje społeczne,pory roku: ogród, sad, las, pogoda, rośliny i zwierzęta,dbanie o przyrodę i zwierzęta domowe,zdrowie, higiena, ciało i dojrzewanie,bezpieczeństwo na co dzień,zakupy, usługi, instytucje publiczne i kulturalne,potrawy i przetwory z warzyw i owoców,Polska, Unia Europejska, świat,tradycje, święta, uroczystości, wydarzenia. Cele publikacji: rozwój funkcji poznawczych, kompetencji społecznych, umiejętności komunikowania się, poszerzanie zasobów słownictwa czynnego i biernego, rozbudzanie zainteresowanie światem, motywowanie do wypowiadania się.W publikacji znajdują się m.in. teksty do czytania i słuchania, kolorowe zdjęcia i ilustracje oraz pytania i zadania odnoszące się do zaprezentowanych treści.
Praktyczny przewodnik oparty na najnowszych badaniach nad spektrum autyzmu. Książka pomaga rozpoznać mniej typowe objawy, subtelne symptomy i różnorodne przejawy autyzmu - także u osób, które maskują swoje cechy, starając się wyglądać neurotypowo.Autorki w przystępny sposób omawiają kryteria diagnostyczne, pokazując zarówno trudności, jak i mocne strony osób autystycznych. Publikacja zawiera liczne przykłady i wypowiedzi ponad 100 osób w spektrum, dzięki czemu stanowi cenne źródło wiedzy dla psychologów, pedagogów, terapeutów, lekarzy oraz wszystkich zainteresowanych diagnozą i wsparciem osób z autyzmem.W książce znajdziesz m.in.:mniej znane objawy autyzmu,zagadnienia związane z empatią i funkcjonowaniem sensorycznym,problem wypalenia autystycznego i sposoby zapobiegania,różnice w myśleniu relatywnym i absolutnym."Czy to autyzm?" to obowiązkowa lektura dla specjalistów i praktyków pracujących z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w spektrum.
Bądź silna i pewna siebie, ale jednocześnie delikatna. Bądź niezależna, ale nie samotna. Kochaj swoje ciało, ale pamiętaj, żeby zawsze było szczupłe i zadbane. To tylko kilka z wielu sprzecznych komunikatów, które dziewczynki słyszą już od najmłodszych lat. Z czasem dołączają do nich inne formy opresji: przerywanie wypowiedzi, niższe wynagrodzenia, dotyk bez zgody. Wychowanie sprawczych, pewnych siebie dziewczynek w patriarchalnym świecie to ogromne wyzwanie. Jo-Ann Finkelstein, psycholożka kliniczna, od ponad dwudziestu lat pomaga dziewczętom budować odporność na toksyczne przekazy dotyczące ciała, seksualności i kobiecości. W książce Silna i świadoma. Jak wychowywać dziewczynki w patriarchalnym świecie odsłania mechanizmy seksizmu i tłumaczy, jak wpływa on na życie kobiet. Czerpiąc ze swojej wiedzy oraz praktyki klinicznej, autorka podpowiada, jak rodzice mogą skutecznie wspierać swoje córki. Pokazuje między innymi: jak rozmawiać z dziećmi o mizoginii, stereotypach płciowych, uprzedmiotowieniu i zgodzie seksualnej; jak uczyć dziewczęta rozpoznawania i przeciwstawiania się mikroagresjom, z którymi spotykają się w szkole, mediach, relacjach czy przestrzeni publicznej; jak dostrzegać przejawy seksizmu we własnych metodach wychowawczych i jak im przeciwdziałać. Nie jesteśmy w stanie całkowicie ochronić dziewczynek przed seksizmem, ale możemy nauczyć je, jak go rozpoznawać i skutecznie sobie z nim radzić. Silna i świadoma to przewodnik dla rodziców, którzy chcą wychować pewne siebie dziewczynki w świecie, który nieustannie próbuje je umniejszyć.
Prezentowane karty pracy mają służyć doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem.Materiały są realizacją podstawy programowej edukacji polonistycznej wczesnoszkolnego poziomu nauczania (klasy I-III). Zawierają również ćwiczenia związane z edukacją społeczną, przyrodniczą, techniczną i informatyczną.Każda karta pracy występuje w 5 wariantach. Liczba ta wynika z tego, że grupa podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych może liczyć maksymalnie 5 uczniów. W związku z tym wszyscy uczestnicy zajęć będą mogli pracować na indywidualnych kartach - takich samych pod względem formy, ale treściowo odmiennych. Stwarza to szereg dodatkowych możliwości, takich jak dobór karty pod względem stopnia trudności czy powtórzenie przez ucznia konkretnego ćwiczenia na innej treściowo karcie. Ma to również zastosowanie podczas wykorzystywania kart w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych.W tej części znajdują się ćwiczenia doskonalące między innymi umiejętności:rozróżniania rzeczowników, czasowników i przymiotników oraz stosowania ich w poprawnej formiestosowania liczebników w poprawnej formietworzenia opisu wybranej postaciwyróżniania w tekście dialogrozpoznawania i trafnego stosowania związków frazeologicznych.
Prezentowane karty pracy mają służyć doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem.Materiały są realizacją podstawy programowej edukacji polonistycznej wczesnoszkolnego poziomu nauczania (klasy I-III). Zawierają również ćwiczenia związane z edukacją społeczną, przyrodniczą, techniczną i informatyczną.Każda karta pracy występuje w 5 wariantach. Liczba ta wynika z tego, że grupa podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych może liczyć maksymalnie 5 uczniów. W związku z tym wszyscy uczestnicy zajęć będą mogli pracować na indywidualnych kartach - takich samych pod względem formy, ale treściowo odmiennych. Stwarza to szereg dodatkowych możliwości, takich jak dobór karty pod względem stopnia trudności czy powtórzenie przez ucznia konkretnego ćwiczenia na innej treściowo karcie. Ma to również zastosowanie podczas wykorzystywania kart w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych.Ta część została połączona z tematyką dotyczącą między innymi:rozpoznawania wyrazów o znaczeniu przeciwnym, wyrazów pokrewnych i bliskoznacznychporządkowania wyrazów w kolejności alfabetycznejstosowania poprawnej wielkości literrozpoznawania zdań oznajmujących, pytających i rozkazującychprzekształcania zdań oznajmujących w pytania i odwrotniepoprawnego stosowania znaków interpunkcyjnychpisania krótkich tekstów i przekształcania ichukładania i zapisywania krótkich opowiadań.
Autorka w polecanej publikacji "Swojskie opowieści" zaprasza Was do świata miejskich peryferii, żyjącego w zgodzie z naturą, o ile to jeszcze możliwe. Takie swojskie życie, może nawet sielskie, ma swoje uroki i uczy symbiozy.
Czy myśleliście kiedyś, jakimi wartościami kierujecie się w życiu?Zofia Stanecka z empatią, czułością oraz humorem przygląda się temu, co dla ludzi jest najważniejsze. Czy na pewno umiemy być wdzięczni osobom, które bezinteresownie przychodzą nam z pomocą? Czego można się nauczyć od charakternego gąsiora? Czy mimo różnic da się dogadać z innymi? Jak być bogatym, choć nie ma się pieniędzy? Czy odwaga zawsze oznacza brak strachu? A czy spanko też może być wartością?Zapraszamy do opowieści, które pozwolą odpowiedzieć na te oraz inne ważne pytania, a także skłonią do refleksji i rozmowy. Niezależnie od tego, czy macie 6, 10 czy 100 lat, ta książka jest dla was. Przygotujcie się na niezwykłą podróż w głąb siebie.Zofia Stanecka czyta, odkąd pamięta. Córka nauczyciela i bibliotekarki, wychowała się pośród książek. Wielbicielka Leśmiana, Dickensa i Tolkiena, angielskich książek dla dzieci i teatru. Pisze książki o Basi, opowiadania i powieści. Najbardziej lubi wymyślać baśnie, w których znajduje się wszystko, co w literaturze kocha najbardziej: tajemnica, prawda, piękno i odrobina magii. Wyróżniona tytułem "Najlepsze dla dziecka" w plebiscycie czytelników miesięcznika "Dziecko" za serię o Basi (2009), uhonorowana wpisem na Listę Skarbów Muzeum Książki Dziecięcej w Warszawie za "Świat według dziadka" i "Domino i Muki. Po drugiej stronie czasu" oraz nagrodą jury w kategorii najlepsza książka dla dzieci w konkursie Najlepsza książka na lato za tytuł "Basia i wyprawa do lasu" (2015).Aleksandra Krzanowska ilustruje (i składa) książki dla dzieci, czasem również podręczniki.Powyższy opis pochodzi od wydawcy
Przedłożona monografia składa się z trzech rozdziałów, z których dwa pierwsze, opracowane na podstawie literatury przedmiotu oraz aktów prawnych są tłem teoretycznym tytułowego zagadnienia kształcenia osób przebywających w izolacji penitencjarnej. Rozdział pierwszy to charakterystyka aktualnych okoliczności tego kształcenia: warunków środowiska, w jakim jest ono prowadzone, jego ram prawnych oraz potencjalnych adresatów. Rozdział drugi jest syntezą wiedzy na temat kształcenia w szkołach przywięziennych i na kursach zawodowych od początków II Rzeczypospolitej do 1997 r. Opisałam w nim kontekst historyczno-polityczny i warunki prawne kształcenia przywięziennego, ówczesną populację więzienną, a następnie stan liczbowy szkół w więzieniach przemianowanych z czasem na zakłady karne. Trzeci rozdział, najobszerniejszy, rozpoczyna się od prezentacji podstaw metodologicznych badania własnego obejmującego okres od 1997 do 2023 r.
Wspólnym mianownikiem łączącym przywołane w tytule postacie pedagogów jest dziecko – zaniedbane, osierocone, często pozbawione troski i miłości rodziców. Podobnie jak Janusz Korczak, również Czesław Babicki oraz Kazimierz Lisiecki zajęli się dziećmi opuszczonymi, a w przypadku ostatniego z wymienionych – „dziećmi ulicy”. Ich determinacja i odwaga w niesieniu pomocy dziecku porzuco-nemu, zaniedbanemu zasługuje na przypomnienie. Każdy z nich zajmował się dziećmi wykluczonymi społecznie, materialnie, ale też w jakiś sposób ze środowiska rodzinnego. Każdy z nich na własny, oryginalny sposób starał się zapewnić dzieciom bezpieczeństwo i szansę na lepszą przyszłość. Autorce książki udało się przybliżyć i przypomnieć postacie pedagogów, którzy chcieli dać dzieciom namiastkę domu i czynili to z powodzeniem.
Z recenzji dr hab. Beaty Topij-Stempińskiej,
prof. Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie
Janusz Korczak, Józef Czesław Babicki i Kazimierz Lisiecki wnieśli istotny wkład do teorii i praktyki działalności opiekuńczej. Poświęcono im już wiele opracowań, zwłaszcza osobie i dokonaniom J. Korczaka. Dlatego w niniejszej publikacji Autorka starała się w jak największym stopniu oddać głos samym pedagogom oraz tym, którzy dobrze ich znali i obserwowali ich działalność. Stąd w tekście zamieszczono wiele cytatów oraz dodatkowo w Aneksie wybrane obszerne fragmenty rozważań pedagogicznych twórców prezentowanych koncepcji.
Książka traktuje o losach i twórczości naukowej Profesora Stanisława Jedlewskiego od roku 1950, kiedy to opuścił on Państwowy Zakład Wychowawczo-Naukowy w Krzeszowicach i na mocy decyzji ministra oświaty udał się do Warszawy celem organizacji Wyższej Szkoły Pedagogicznej. Był również współtwórcą Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW, gdzie opracował program kształcenia pedagogów resocjalizacyjnych. Jedlewski wsławił się jako niepokorny reformator, pierwszy badacz terenowy niebojący się przekroczyć progu zakładu poprawczego ani rozmów z nieletnimi przestępcami oraz prekursor humanistycznej wizji procesu resocjalizacji i reedukacji młodzieży w duchu respektowania ich praw. Autorka stawia tezę popartą wynikami własnych badań, że metodykę pracy z grupami młodzieży, które dzisiaj nazywanymi wrażliwymi (vulnerable groups), Jedlewski stworzył na podstawie doświadczeń z Krzeszowic. Jego propozycja stanowiła zespół metod opartych na formach artystycznych (teatrze, muzyce, literaturze pięknej), sporcie i turystyce (głównie harcerskiej). Ten system profilaktyki społecznej i resocjalizacji cechował się humanizmem. Autor opracował go teoretycznie, uzasadniając jego skuteczność doświadczeniem krzeszowickim i badaniami własnymi realizowanymi na terenie zakładów poprawczych. Dr hab. Małgorzata Michel, prof. UJ – profesorka nadzwyczajna nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, pedagożka resocjalizacyjna, mediatorka, steetworkerka, działaczka społeczna. Pracuje na Uniwersytecie Jagiellońskim, prowadzi Koło Naukowe Pedagogów Resocjalizacyjnych. Badaczka aktywności gangów młodzieżowych i dzieci na ulicy w nurcie urban studies i childhood studies. Opublikowała książki dotyczące lokalnego systemu profilaktyki i resocjalizacji nieletnich, streetworkingu oraz gangów młodzieżowych, m.in. Lokalny system profilaktyki społecznej i resocjalizacji nieletnich (2013), Gry uliczne w wykluczenie społeczne w przestrzeni miejskiej. Perspektywa resocjalizacyjna (2016), Pałacowe dzieci. Rzecz o pedagogii Stanisława Jedlewskiego. Na podstawie funkcjonowania Państwowego Zakładu Wychowawczo-Naukowego im. Tadeusza Kościuszki w Krzeszowicach w latach 1946–1950 (2020), S.O.S. Wsparcie organizacji streetworkerskich. Raport z badań (2023). Autorka kilkudziesięciu artykułów z zakresu przestępczości nieletnich, grup pseudokibiców i gangów młodzieżowych, bezpieczeństwa lokalnego w kontekście aktywności młodzieży. Współpracuje jako ekspertka z organizacjami pozarządowymi i streetworkerami działającymi na rzecz bezpieczeństwa, takimi jak Instytut Bezpieczeństwa Społecznego, Federacja Organizacji Streetworkerskich. Absolwentka warsztatów Bulding resilience organizowanych przez Cohen- Harris Resilience Center Association for Children at Risk. W maju 2023 realizowała pogłębione badania terenowe w nurcie etnografii radykalnej i childhood studies, docierając do najbardziej wykluczonych dzieci w Polsce na rowerze. Ekspertka w Biurze Rzeczniczki Praw Dziecka, kieruje Zespołem ds. Standardów Etyki Badań Społecznych z Udziałem Dzieci.
Empuś w świecie wrażliwości to wyjątkowa książka wspierająca rozwój emocjonalny dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Publikacja będzie cennym narzędziem pracy dla rodziców, nauczycieli i terapeutów. Główny bohater, Empuś, to wrażliwy chłopiec, który każdego dnia uczy się lepiej rozumieć emocje swoje i innych oraz budować dobre relacje z otoczeniem. Pomagają mu w tym: empatia, optymizm, czułość, uważność, otwartość, cierpliwość i nadzieja. Każdy rozdział poświęcony jest konkretnej postawie i składa się z opowiadania, komentarza do niego oraz ćwiczeń, które angażują dziecko w rozwój kompetencji społecznych i emocjonalnych. Wspólna podróż z Empusiem: wspiera kształtowanie empatycznej postawy pomaga w rozpoznawaniu i nazywaniu emocji wzmacnia poczucie bezpieczeństwa i relacje z bliskimi uczy radzenia sobie z trudnościami rozwija umiejętność współpracy i funkcjonowania w grupie. To pełna ciepła opowieść, która pokazuje, że wrażliwość, dobroć i empatia są wartościami dostępnymi dla każdego niezależnie od wieku. Dzięki nim możemy tworzyć lepszy świat wokół siebie oraz radzić sobie z codziennymi wyzwaniami. Agnieszka Chodacka psycholog dziecięcy i pedagog specjalny. Od 2009 roku prowadzi Niepubliczne Przedszkole NUTKI w Krakowie, gdzie realizuje autorskie warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci oraz prowadzi terapię w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Jest inicjatorką i koordynatorką projektu Integracji Międzypokoleniowej, łączącego przedszkolaków z seniorami z Domu Pomocy Społecznej w Krakowie.Współpracuje z Uniwersytetem Jagiellońskim, prowadząc zajęcia przygotowujące studentów do pracy w zawodzie psychologa dziecięcego. Autorka scenariuszy zajęć publikowanych w miesięczniku Bliżej Przedszkola oraz tekstów piosenek tworzonych we współpracy z Fundacją Zupa na Plantach, wspierającą osoby doświadczające bezdomności. Współautorka artykułów naukowych opublikowanych w pracach zbiorowych po konferencji Starość jak ją widzi psychologia. Absolwentka psychologii stosowanej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie (obecnie UKEN). Ukończyła również kursy z zakresu zarządzania oświatą, Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej oraz Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Prywatnie entuzjastka podróży kamperem i mama dwójki pełnych energii dzieci. Znana z kreatywności i pasji do tworzenia innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych.
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej pozostaje jednym z najważniejszych zadań
przedszkoli, szkół i placówek oświatowych. Zadanie to obejmuje nie tylko wsparcie udzielane
dzieciom i młodzieży, lecz także działania skierowane do rodziców oraz nauczycieli.
W najnowszym wydaniu publikacji uwzględniono aktualne przepisy w zakresie organizacji
pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym: • standardy zatrudniania i kwalifikacji nauczycieli specjalistów (z uwzględnieniem zmian
obowiązujących od 2025 r.),
• przepisy przejściowe dotyczące szkół i przedszkoli niepublicznych, • nowe rozwiązania w zakresie etatowego rozliczania doradców zawodowych, • standardy ochrony małoletnich, • regulacje związane z organizacją nauczania indywidualnego – zarówno stacjonarnego,
jak i zdalnego.
Publikacja została przygotowana tak, aby ułatwić dyrektorom, nauczycielom i specjalistom
organizację efektywnego wsparcia dla uczniów. Jej celem jest nie tylko prezentacja
obowiązujących regulacji, lecz także dostarczenie praktycznych narzędzi, które pomogą
w pracy każdej placówki oświatowej
Awans zawodowy nauczycieli to zagadnienie, w ramach którego mierzymy się z ciągłymi
zmianami prawnymi. Kolejne zmiany wchodzą w życie już 1 września 2025 r.
Niniejsza publikacja wyjaśnia m.in.:
• aktualne przepisy o awansie zawodowym nauczycieli, w tym przepisy przejściowe
dla nauczycieli, którzy rozpoczęli awans według przepisów obowiązujących
do 31 sierpnia 2022 r.,
• jak przebiega przygotowanie do zawodu nauczyciela,
• kto może pełnić funkcję mentora,
• ile czasu muszą przepracować nauczyciele, aby móc ubiegać się o stopień
nauczyciela dyplomowanego,
• jakie są różnice między starą a nową ścieżką awansu zawodowego.
Publikacja została podzielona na kilka części: teorię, praktykę, czyli pytania i odpowiedzi,
oraz dokumenty związane z awansem zawodowym. Uwzględnione są w niej zmiany
w Karcie Nauczyciela zarówno od 1 września 2022 r., 6 września 2023 r., 1 września 2024 r.,
jak i 1 września 2025
Ćwicz poprawną wymowę razem z kapibarą Logusiem!Zabawy logopedyczne. Kapibara Loguś. Nie seplenię to zbiór zadań, dzięki któremu dziecko uczy się prawidłowo artykułować głoski szeregu syczącego: S, Z, C, DZ. Umiejętność ich wymawiania pojawia się zwykle z początkiem czwartego roku życia. Posłuchaj i przyjrzyj się, w jaki sposób dziecko wymawia te głoski. Może nadal zastępuje je głoskami ciszącymi: Ś, Ź, Ć, DŹ (np. zamiast ZUPA mówi ZIUPA) albo w niewłaściwy sposób układa język (np. wysuwa go między zęby) lub zniekształca je w inny sposób.Zbiór zabaw z Logusiem pomoże doskonalić i utrwalić prawidłową artykulację głosek: S, Z, C, DZ. Wykonywanie zadań z książeczki to forma nauki, która sprawia dzieciom radość!Gdy z Logusiem zrobię ćwiczenia wymowy, może seplenienie będę mieć już z głowy!Seria Zabawy logopedyczne to zbiór zeszytów z zabawami aktywizującymi dziecko i zachęcającymi je do ćwiczenia prawidłowej wymowy.Zadania opracowane przez specjalistę wspierają rozwój mowy i pomagają w korygowaniu wad wymowy.Sympatyczni bohaterowie i kolorowe ilustracje zachęcają do nauki przez zabawę!Ciekawe polecenia z użyciem naklejek pomagają ćwiczyć motorykę małą!Zadania zostały stworzone i opracowane graficznie przez Ewelinę Protasewicz.Ewelina Protasewicz - Autorka i ilustratorka książek dla dzieci. Rysuje od zawsze, a wiedzę i umiejętności o podejściu do maluchów zdobywała przez lata jako logopedka, nauczycielka, pedagożka i animatorka kultury. Pierwszymi recenzentami publikacji Eweliny są jej synowie, którzy dostarczają jej pomysłów i motywacji do pracy. Jest twórczynią projektu Rysopisy, w ramach którego dzieli się autorskimi kartami pracy, z których korzystają dzieci, nauczyciele i rodzice w całej Polsce.Kapitan Nauka to marka, która wspiera rozwój i edukację dziecka przez kreatywną zabawę.Nasze produkty dostosowane są do potrzeb maluchów, przedszkolaków oraz uczniów i rozwijają kluczowe umiejętności, m.in. naukę mowy, czytanie, liczenie czy mnożenie. Są świetną alternatywą dla smartfona czy komputera, a czas spędzony przy wspólnych rozgrywkach w gronie rodziny lub rówieśników wzmacnia więzi i umiejętności komunikacyjne. Nad zawartością merytoryczną czuwają eksperci: nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy i terapeuci.
Ćwicz poprawną wymowę razem z kapibarą Logusiem!Zabawy logopedyczne. Kapibara Loguś. Ćwiczę łamańce to zbiór zadań, dzięki któremu dziecko uczy się prawidłowo artykułować głoski szeregu szumiącego: SZ, Ż, CZ, DŻ. Umiejętność ich wymawiania pojawia się około piątego roku życia. Posłuchaj i przyjrzyj się, w jaki sposób dziecko wymawia te głoski. Może nadal zastępuje je głoskami ciszącymi: Ś, Ź, Ć, DŹ lub syczącymi: S, Z, C, DZ (np. zamiast CZEKOLADA mówi CEKOLADA) albo w niewłaściwy sposób układa język (np. wysuwa go między zęby) lub zniekształca je w inny sposób.Zbiór zabaw z Logusiem pomoże doskonalić i utrwalić prawidłową artykulację głosek: SZ, Ż, CZ, DŻ. Towarzyszące ćwiczeniom zabawne łamańce językowe sprawiają, że nauka staje się przyjemna i angażująca.Żeby wymawiać łamańce na luzie, poćwicz z Logusiem język i buzię!Seria Zabawy logopedyczne to zbiór zeszytów z zabawami aktywizującymi dziecko i zachęcającymi je do ćwiczenia prawidłowej wymowy.Zadania opracowane przez specjalistę wspierają rozwój mowy i pomagają w korygowaniu wad wymowy.Sympatyczni bohaterowie i kolorowe ilustracje zachęcają do nauki przez zabawę!Ciekawe polecenia z użyciem naklejek pomagają ćwiczyć motorykę małą!Zadania zostały stworzone i opracowane graficznie przez Ewelinę Protasewicz.Ewelina Protasewicz - Autorka i ilustratorka książek dla dzieci. Rysuje od zawsze, a wiedzę i umiejętności o podejściu do maluchów zdobywała przez lata jako logopedka, nauczycielka, pedagożka i animatorka kultury. Pierwszymi recenzentami publikacji Eweliny są jej synowie, którzy dostarczają jej pomysłów i motywacji do pracy. Jest twórczynią projektu Rysopisy, w ramach którego dzieli się autorskimi kartami pracy, z których korzystają dzieci, nauczyciele i rodzice w całej Polsce.Kapitan Nauka to marka, która wspiera rozwój i edukację dziecka przez kreatywną zabawę.Nasze produkty dostosowane są do potrzeb maluchów, przedszkolaków oraz uczniów i rozwijają kluczowe umiejętności, m.in. naukę mowy, czytanie, liczenie czy mnożenie. Są świetną alternatywą dla smartfona czy komputera, a czas spędzony przy wspólnych rozgrywkach w gronie rodziny lub rówieśników wzmacnia więzi i umiejętności komunikacyjne. Nad zawartością merytoryczną czuwają eksperci: nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy i terapeuci.
Ćwicz poprawną wymowę razem z kapibarą Logusiem!Zabawy logopedyczne. Kapibara Loguś. Wymawiam "r" to zbiór zadań, dzięki któremu dziecko uczy się prawidłowo artykułować głoskę "r". Umiejętność jej wymawiania pojawia się zazwyczaj między piątym a szóstym rokiem życia. Czasami artykulacja "r" sprawia trudność również starszym dzieciom. Posłuchaj i przyjrzyj się, w jaki sposób dziecko wymawia tę głoskę. Może zastępuje ją głoskami "j" lub "l" (np. zamiast REKIN mówi LEKIN) albo zniekształca ją w inny sposób (np. poprzez niewłaściwe ułożenie narządów aparatu artykulacyjnego).Zbiór zabaw z Logusiem pomoże doskonalić i utrwalić prawidłową artykulację głoski "r". Forma ćwiczeń zachęca dzieci do regularnej i efektywnej pracy nad wymową.Już się artykulacją nie przejmuję wcale, bo teraz głoskę "r" wymawiam doskonale!Seria Zabawy logopedyczne to zbiór zeszytów z zabawami aktywizującymi dziecko i zachęcającymi je do ćwiczenia prawidłowej wymowy.Zadania opracowane przez specjalistę wspierają rozwój mowy i pomagają w korygowaniu wad wymowy.Sympatyczni bohaterowie i kolorowe ilustracje zachęcają do nauki przez zabawę!Ciekawe polecenia z użyciem naklejek pomagają ćwiczyć motorykę małą!Zadania zostały stworzone i opracowane graficznie przez Ewelinę Protasewicz.Ewelina Protasewicz - Autorka i ilustratorka książek dla dzieci. Rysuje od zawsze, a wiedzę i umiejętności o podejściu do maluchów zdobywała przez lata jako logopedka, nauczycielka, pedagożka i animatorka kultury. Pierwszymi recenzentami publikacji Eweliny są jej synowie, którzy dostarczają jej pomysłów i motywacji do pracy. Jest twórczynią projektu Rysopisy, w ramach którego dzieli się autorskimi kartami pracy, z których korzystają dzieci, nauczyciele i rodzice w całej Polsce.Kapitan Nauka to marka, która wspiera rozwój i edukację dziecka przez kreatywną zabawę.Nasze produkty dostosowane są do potrzeb maluchów, przedszkolaków oraz uczniów i rozwijają kluczowe umiejętności, m.in. naukę mowy, czytanie, liczenie czy mnożenie. Są świetną alternatywą dla smartfona czy komputera, a czas spędzony przy wspólnych rozgrywkach w gronie rodziny lub rówieśników wzmacnia więzi i umiejętności komunikacyjne. Nad zawartością merytoryczną czuwają eksperci: nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy i terapeuci.
Znaczenie uniwersytetów dla dzieci. Studium innowacji edukacyjnej to książka, która jako jedna z nielicznych w polskim piśmiennictwie naukowym podejmuje temat uniwersytetów dziecięcych w sposób zarówno pogłębiony, jak i wieloaspektowy - od źródeł historycznych, przez refleksję pedagogiczną, aż po praktykę badawczą i krytyczne spojrzenie na ich przyszłość. Autorka, dr Elżbieta Litwin-Sondej, łączy w tej publikacji perspektywę badaczki, edukatorki i aktywnej uczestniczki działań uniwersyteckich skierowanych do najmłodszych.Autorka proponuje nie tylko pogłębioną refleksję nad miejscem dziecka w świecie akademickim, ale również rekomendacje dotyczące przyszłości uniwersytetów dziecięcych. Wskazuje, że potrzebne są długofalowe strategie oparte na odbudowie prestiżu uczelni wyższych, ich otwartości na młodego odbiorcę i dbałości o jakość przekazywanej wiedzy. Jak pisze: "Uniwersytety dla dzieci uczą świadomego odbioru kultury naukowej, współdziałania, tworzenia ducha universitas. Pobudzają w dziecku wewnętrzną motywację do stawiania pytań oraz krytycznego poszukiwania odpowiedzi na wzór naukowo-badawczy".Dzięki książce poznasz genezę i ewolucję idei uniwersytetów dziecięcych. Dowiesz się, co wspólnego z uniwersytetami dla dzieci miała Maria Skłodowska-Curie. Poznasz od środka Akademię Sztuki Myślenia oraz Polską Akademię Dzieci na Uniwersytecie Warszawskim. Odkryjesz inspiracje do praktycznych rozwiązań dydaktycznych i scenariuszy.
W życiu codziennym obecna jest muzyka. Jest nią wypełniona przestrzeń środowiska rodzinnego, (przed)szkolnego, środowiska pracy, przestrzeń życia publicznego i wirtualnego. Muzyka koncentruje nas na kontemplacji piękna dźwięku i jego osobliwej natury [...]. Konkretnym działaniem, o jakie warto i trzeba niezmiennie się starać, jest poszukiwanie adekwatnej (edukacyjnie i kulturowo) formuły obcowania człowieka z muzyką. Przekonujące, choć nie bez krytycznego namysłu, są wiodące tezy Edwina Eliasa Gordona o istocie audiacji jako w zasadzie głównej kategorii opisu rozwoju muzycznego. Szczególne znaczenie w optymalizowaniu działań w tym zakresie przypisuje się wczesnej edukacji muzycznej [...]. Takie też zogniskowanie refleksji na problemie audiowania tonalnego wymiaru zawartości muzycznej przyjęto w niniejszej publikacji. Zadanie to, pomimo oczywistych kłopotów interpretacyjnych, okazało się nie tylko ważne i aktualne, ale także wielce inspirujące.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?