Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
To nie jest książka o tym, jak być idealnym rodzicem. To książka o tym, jak być wystarczająco dobrym – dla dziecka i dla siebie, by zbudować z nim bezpieczną i trwałą więź. Wychowanie w bezpiecznej więzi to nie to samo co rodzicielstwo bliskości. To żaden nowy trend, tylko najstarsza znana nam mądrość – mądrość ciepłych relacji międzyludzkich. W tej książce Eli Harwood – terapeutka znana jako @attachmentnerd – pomaga rodzicom odetchnąć z ulgą i udowadnia, że wychowanie w bezpiecznej więzi jest dla każdego. Z pomocą tej książki: – przerwiesz pokoleniowe schematy i traumy, żeby stworzyć bezpieczną więź z twoim dzieckiem, – nauczysz się reagować na trudne emocje z empatią i bez wyrzutów sumienia, – poznasz konkretne wskazówki, jak budować bliskość i stawiać granice z miłością, – opanujesz język przywiązania, który pomoże Ci lepiej komunikować się z dzieckiem, – nauczysz się regulować swoje emocje, by być dla dziecka bezpieczną przystanią, – zbudujesz dom, w którym emocje są mile widziane, a nie tłumione. Eli Harwood jest licencjonowaną terapeutką, autorką bestsellerów i cenioną edukatorką z niemal dwudziestoletnim doświadczeniem w pomaganiu ludziom w przetwarzaniu traum relacyjnych i rozwijaniu bezpiecznych więzi ze swoimi dziećmi.
Publikacja ukazuje jeden z najważniejszych wycinków polskiego życia akademickiego. Jest dwojako komprehensywna: po pierwsze dzięki swojemu szerokiemu zakresowi przedmiotowemu, spełniając tym samym trudny warunek wyczerpywalności w naukowym ujmowaniu tematu, po wtóre zaś dzięki jego klarowności. Tym tematem jest zagadnienie ścieżki awansowej w akademickiej nauce, głównie w naukach społecznych, a szczególnie pedagogicznych, ujmowane w kategoriach społecznych [], wraz z oświetlaniem indywidualnej kondycji naukowców (także naukowczyń) oraz środowisk, które na nich (na nie) wpływają. Książka ma charakter w pełni pedagogiczny, bo opisuje... [...] (Z recenzji dr. hab. Marka Budajczaka, prof. UAM) Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Problemy doskonałości naukowej prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego Zapraszamy do publikacji opiniami recenzentów: Publikacja ukazuje jeden z najważniejszych wycinków polskiego życia akademickiego. Jest dwojako komprehensywna: po pierwsze dzięki swojemu szerokiemu zakresowi przedmiotowemu, spełniając tym samym trudny warunek wyczerpywalności w naukowym ujmowaniu tematu, po wtóre zaś dzięki jego klarowności. Tym tematem jest zagadnienie ścieżki awansowej w akademickiej nauce, głównie w naukach społecznych, a szczególnie pedagogicznych, ujmowane w kategoriach społecznych [], wraz z oświetlaniem indywidualnej kondycji naukowców (także naukowczyń) oraz środowisk, które na nich (na nie) wpływają. Książka ma charakter w pełni pedagogiczny, bo opisuje, nierzadko skrzeczącą, rzeczywistość awansów naukowych, opierając się na doniesieniach z licznych badań. Ponadto komentuje z pozycji aksjonormatywnych, bywa, że gorzko i oskarżycielsko, fakty czy kazusy, odwołując się do fundamentalnego etosu nauki. Wreszcie precyzyjnie informuje osoby zainteresowane rozwojem naukowym o formalno-prawnych warunkach kroczenia ścieżką kariery akademickiej. W swoim ogólnym wydźwięku monografia bardziej podkreśla konieczność bycia rzetelnym na każdym kroku w czasie wspinaczki, niż wskazuje na sam szczyt doskonałości naukowej. Z recenzji dr. hab. Marka Budajczaka, prof. UAM Bogusław Śliwerski, korzystając z osobistych doświadczeń, odnosi się do kwestii doskonałości naukowej i tym samym podąża za przedmiotową legislacją oraz nomenklaturą obecnie obowiązującą w legalnym słowniku formalno-naukowym. Ma to z pewnością znaczenie dla głównych adresatów monografii, czyli młodych kadr nauki młodych uczonych, ponieważ jednoznacznie ujawnia przedmiot podjętych analiz. [] Troska o wysoką naukową jakość pedagogiki jest osią, wokół której Autor rozwija szczegółowe kwestie pracy naukowej i towarzyszących temu rezultatów (zarówno naukowych, jak i instytucjonalnych, w tym formalnych). Jest to głos, który niesie ze sobą walory historyczne, eksplanacyjne, jak również informacyjne oraz inspiracyjne (wyzwalające refleksję). Z recenzji dr. hab. Arkadiusza Żukiewicza, prof. UKEN
Praca Inetty Nowosad i Bogusława Śliwerskiego ukazuje najważniejsze problemy i wyzwania w dziedzinie współczesnej polityki oświatowej oraz prowadzenia reform szkolnych z uwzględnieniem badań komparatystycznych. Zawiera pogłębioną wiedzę z tej tematyki, wiele postulatów i wniosków dotyczących sposobów poznania naukowego zjawisk o zasięgu globalnym, krajowym i lokalnym, a także utrzymania właściwych relacji między reprezentantami władzy politycznej, oświatowej, przedstawicielami nauki i ogółu ludności. (Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego) Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. pt. Strategie, przepływy i bariery reform szkolnych. Studia z pedagogiki porównawczej prof. dr. hab. Inetty Nowosad oraz prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego Publikacja Strategie, przepływy i bariery reform szkolnych. Studia z pedagogiki porównawczej stanowi wieloperspektywiczny opis dynamiki reform edukacyjnych w warunkach globalizacji. Naszą ambicją jest nie tylko wyjaśnić, jak i dlaczego idee, modele i rozwiązania wędrują pomiędzy krajami, lecz także wyposażyć w narzędzia do ich krytycznej analizy. Książka wpisuje się w dyskusje prowadzone w Polsce: o sensowności porównywania systemów, o presji rankingów i standardów międzynarodowych, o granicach centralizacji i możliwościach decentralizacji, wreszcie o tym, jak łączyć badania z praktyką tworzenia polityk publicznych w edukacji. W naszym przekonaniu przyjęte podejście pozwala lepiej rozumieć zjawiska, które po 1990 roku stały się codziennością. Monografia składa się z dwóch komplementarnych części, które realizują podwójny cel. Część pierwsza, o tytule Konteksty kształtowania polityki edukacyjnej przez rządy krajowe, porządkuje kategorie i język opisu polityk edukacyjnych, wprowadzając polskiego czytelnika w międzynarodowe ramy pojęciowe transferu, zapożyczeń i dyfuzji. Część druga, zatytułowana Komparatystyka polityk publicznych w dziedzinie edukacji. Badania, przepływy i inspiracje, testuje i ilustruje te ramy w szeregu studiów porównawczych i historyczno-analitycznych, pokazując, jak komparatystyka przekłada się na konkret: rozpoznawanie orientacji reformatorskich, krytykę uproszczeń, ostrożne wnioskowanie z danych międzynarodowych i uświadamianie ograniczeń, których nie widać z poziomu pojedynczej szkoły. [...] Obu częściom przyświeca teza, że reformy są jednocześnie procesem politycznym i kulturowym. Podróż idei zawsze odbywa się przez gęstą sieć interesów, procedur i znaczeń przypisywanych przez jednostki i całe społeczeństwa. Dlatego żywimy nadzieję, że książka zaciekawi szerokie grono odbiorców; okaże się przewodnikiem dla badaczy, decydentów, dyrektorów szkół i nauczycieli zainteresowanych sensowną zmianą, która nie gubi kontekstu lokalnego. Pozycja ta bowiem otwiera i porządkuje pole komparatystyki polityk publicznych w edukacji w Polsce, włączając nas w aktualny, międzynarodowy obieg idei. Stanowi propozycję wspólnego języka i zestawu narzędzi, którymi można opisywać oraz wyjaśniać reformy w warunkach globalnych przepływów idei. Wzmacnia to kumulatywność badań i ich porównywalność. Dla praktyków (nauczycieli, dyrektorów, urzędników) niniejsza publikacja może być swoistym kompasem: podpowiada, które rozwiązania warto traktować jako inspiracje, a kiedy zapalić czerwone światło, bo pakiet reform jest jedynie politycznym spektaklem. Dla badaczy to mapa z przykładami: wskazuje na ramy teoretyczne, które dają się operacjonalizować, oraz studia przypadków sprawdzające ich użyteczność. Wspólny przekaz obu części można ująć w słowach: komparatystyka jest w Polsce potrzebna nie po to, by kopiować rozwiązania, lecz by lepiej rozumieć własne problemy, rozpoznawać bariery i projektować sensowne zmiany.
Problematyka podjęta w tej publikacji jest interdyscyplinarna łączy w sobie wiedzę z zakresu dwóch dziedzin nauki: pedagogiki specjalnej oraz logopedii.Marlena Białecka podjęła się zbadania ważnego i aktualnego zagadnienia dotyczącego percepcji i rozumienia mowy przez osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Problematyka podjęta w tej publikacji jest interdyscyplinarna łączy w sobie wiedzę z zakresu dwóch dziedzin nauki: 1) pedagogiki specjalnej (głównie dotyczącej głębszej niepełnosprawności intelektualnej i uszkodzenia słuchu) oraz 2) logopedii (ze szczególnym uwzględnieniem rozwoju mowy, wpływu niedosłuchu na mowę, a także centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego CAPD). [...] Marlena Białecka podjęła się zbadania ważnego i aktualnego zagadnienia dotyczącego percepcji i rozumienia mowy przez osoby z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Udało jej się osiągnąć założony cel i znaleźć odpowiedzi na pytania badawcze przy pomocy autorskiego sposobu oraz z wykorzystaniem licznych narzędzi. Wartość książki jest szczególnie widoczna w jej interdyscyplinarnym charakterze. [...] Autorka, uwzględniając dotychczasową wiedzę z danego zakresu, dogłębnie przeanalizowała dostępną literaturę przedmiotu, zaprojektowała i przeprowadziła interesujące badania, zestawiła wyniki swojej pracy z wcześniejszymi wynikami badań oraz na tej podstawie spisała implikacje dla praktyki, a także postulaty do dalszych dociekań badawczych. Z recenzji dr hab. Urszuli Bartnikowskiej, prof. UWM Problemem podjętym w niniejszej pracy badawczej jest ocena stanu percepcji i rozumienia mowy u osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Badania obejmują wybrane czynniki mózgowe odpowiedzialne za rozumienie mowy (słuch fonematyczny i krótkotrwałą pamięć słuchową) oraz ocenę innych czynników mogących rzutować na jej rozumienie, takich jak niedosłuch i centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD).
Publikacja Pewny Start. Poziom B. Codziennik szkolny. Funkcjonowanie, komunikacja, kreatywność to zestaw 100 bogato ilustrowanych kart ułożonych zgodnie z kalendarzem szkolnym i porami roku. Materiał jest zgodny z podstawą programową.Karty wspierają rozwój psychospołeczny, rozwijają kompetencje komunikacyjne, emocjonalno-społeczne i zdolności twórcze.Treści zaprezentowane w publikacji pomagają w przygotowaniu uczniów i uczennic do jak najlepszego funkcjonowania w życiu przy pełnym wykorzystaniu ich potencjału. Tematyka:kalendarz, plan lekcji,pory roku i zmiany zachodzące w przyrodzie,dbanie o siebie, higiena osobista,zdrowe odżywianie, sport,bezpieczeństwo na drodze oraz podczas wypoczynku,podróże, środki transportu,wieś, miasteczko, miasto,wydarzenia i uroczystości. Cele publikacji: rozwijanie funkcji poznawczych, kompetencji społecznych i językowych, poszerzanie słownictwa czynnego i biernego, a także wspieranie wrażliwości i kreatywności artystycznej.
Prezentowane karty pracy to zestaw pomysłowych i różnorodnych zadań przygotowanych z myślą o uczniach klas IV–VI szkoły podstawowej, którzy mają trudności w nauce matematyki. Dzięki pracy z publikacją uczeń pozna i utrwali: dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie pisemne pojęcie notacji wykładniczej liczb właściwą kolejność wykonywania działań podstawowe pojęcia geometryczne, takie jak: punkt, prosta, półprosta, odcinek, łamana, proste prostopadłe i równoległe wiadomości dotyczące kątów i ich rodzajów. Wewnątrz znajdziemy m.in. następujące typy ćwiczeń: zadania tekstowe ćwiczenia wymagające analizy tabel, wykresów i infografik zadania polegające na selekcjonowaniu potrzebnych informacji kwadraty magiczne krzyżówki matematyczne trimina i wiele innych! Publikacja sprawdzi się podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, a także jako urozmaicenie lekcji. Materiały są realizacją podstawy programowej z matematyki dla klas IV–VI.
Z NASTOLATKIEM W DORASTANIE - ZE SPOKOJEMRobimy wszystko dla dzieci. Chcielibyśmy, żeby to doceniły. Kiedy wchodzą w wiek nastoletni, trudno nam zaakceptować ich bunt i złość. Czujemy lęk. Ale nastolatkowie źle znoszą nieustanną troskę i zmartwienie na twarzach rodziców. Potrzebują, żebyśmy ufali, że sobie poradzą. Żebyśmy byli przy nich spokojni, gdy popełniają błędy, wściekają się, rozpaczają.Treść tej książki ma pomóc w tym, by przez czas dorastania dziecka przejść możliwie spokojnie. Specjaliści podpowiadają, czym się przejmować, a co jest typowe dla tego okresu. Jak rozmawiać, żeby się nie kłócić, jak wspierać, żeby się nie wypalić.Joanna Szulc, fragment wstępu"Kochaj i pozwól na bunt" - to zdanie stało się moim drogowskazem. Bo rodzicielstwo to najtrudniejsza, ale i najpiękniejsza podróż w moim życiu. Nie da się jej odbyć bez chwil, kiedy wydaje się, że straciliśmy azymut. Zwłaszcza przy nastolatkach w czasie buntu, poszukujących siebie i stawiających granice nam, rodzicom.Ta książka jest jak kompas podczas tej wymagającej wyprawy - nie tyle daje gotowe recepty, ile pomaga zobaczyć szerszą perspektywę. Przypomina, że rozmowa ma moc większą niż kontrola. I że z wyzwaniami rodzicielstwa nie jesteśmy sami. Z całego serca polecam.Martyna Wojciechowska, inicjatorka projektu "MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowie psychicznym", prezeska Fundacji UNAWEZAWszechstronna, głęboka, serdeczna książka dla rodziców, którzy często stają bezradni wobec swoich nastoletnich dzieci. Nie mogłam się zdecydować, czy lepsze są w niej pytania, czy odpowiedzi - ostatecznie uznałam, że jest remis: świetne pytania, mądre odpowiedzi.Natalia de BarbaroKupując tę książkę - wspierasz projekt "MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym" Fundacji UNAWEZA
Co to znaczy być człowiekiem? Czy jesteśmy zwierzętami, czy kimś/czymś więcej? Czym jest świadomość? Czy siedzibą umysłu jest mózg? Czy wolność oznacza wyzwolenie się od zobowiązań? Czy kierując się wolną wolą, możemy pragnąć zła? Czy w świecie zwycięża rozwój, czy śmierć? Te i inne intrygujące nas od wieków pytania stawia Zellker i – co bynajmniej nie jest oczywiste we współczesnej przestrzeni dyskursywnej – proponuje konkretne odpowiedzi, zapraszając nas przy tym do samodzielnego myślenia. Pełnymi garściami czerpie z aktualnej wiedzy naukowej (m.in. antropologicznej, biologicznej, fizycznej), odwołując się również do tradycji filozoficznej i literackiej. Autor dąży do stworzenia syntetycznego obrazu świata i odkrycia ogólnych praw, które nim rządzą. Niniejsza książka jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzedniej książce Zellkera, „O rzeczywistości” – tym razem uwaga zostaje skierowana na to, co swoiście ludzkie. Publikacja uzyskała entuzjastyczną recenzję i pozytywne opinie wydawnicze. Książka jest niezwykłą intelektualną przygodą, zarówno dla młodego odbiorcy, który buduje swoją wiedzę, stawiając pierwsze kroki na drodze ku lepszemu poznaniu siebie i otaczającego nas świata, jak i osób, które w swoim odczuciu takowe próby podejmowały wielokrotnie. […] Dzieło to polecam także osobom, które z przyjemnością podejmują wyzwania stawiane naszym umysłom, które są w pełni świadome tego, że prawdziwa nauka nie jest dogmatyczna, że nie ma w niej autorytetów, że jest wolna, że ważne jest to, czy pielęgnujemy umiłowanie myślenia, które wyzwoli w nas kreatywność i nauczy niezależności. dr hab. Wioletta Nowaczewska Imponująca wielość zebranych i zręcznie zaprezentowanych w książce informacji z rozmaitych gałęzi współczesnej wiedzy naukowej pozostałaby jedynie zgrabną kompilacją, gdyby nie umożliwiała […] zrozumienia siebie jako człowieka. […] Autor odżegnuje się od redukcjonistycznej wizji antropologicznej, sprowadzającej człowieka jedynie do poziomu biologicznego lub tłumaczącej ludzkie zachowania przez odwołanie się do sfery procesów fizycznych i chemicznych. Jednocześnie ustalenia naukowe są dla niego ważne, wręcz niezbędne, aby można było mówić o człowieku w sposób uzasadniony i prawdziwy. prof. dr hab. Adam Świeżyński […] jest to bardzo ważny tekst na tle przesadnie akademickiej, skostniałej filozofii, która nie ukazuje piękna i niezwykłości człowieka. […] Dzieło Józefa Częścika [Zellkera] wpisuje się w narastający nurt paradygmatycznych przemian, zwiastujących – jak się wydaje – powstanie nowego, bardziej integralnego modelu badań naukowych pozwalających nam przybliżyć się do zrozumienia tajemnicy rzeczywistości, w szczególności nas samych. dr hab. Jan Wadowski, prof. PWr
NAJGORSZE SĄ TE ROZMOWY,KTÓRE SIĘ NIGDY NIE ODBYŁY!Nie mamy wpływu na to, czy nasze dziecko zetknie się z narkotykami. Na to, czy ktoś na imprezie zaproponuje mu "kreskę", zapali w jego towarzystwie marihuanę, czy jego znajomy uzależni się od stymulantów.Narkotyki biorą dzieciaki z "dobrych" i "złych domów", uczniowie szkół ze szczytów rankingów i tych zamykających stawkę.Ale MY jako RODZICE możemy wciąż zrobić naprawdę dużo, żeby wesprzeć nasze dzieci i zminimalizować ryzyko sięgnięcia przez nie po narkotyki, a jeśli zajdzie taka potrzeba wspólnie znaleźć drogę wyjścia z nałogu!Obserwacja, uważność, a przede wszystkim umiejętność rozmowy z dzieckiem to wartości i szanse, z których musimy skorzystać.Uświadomienie sobie tego, że świat naszych dzieci jest inny i że musimy się go uczyć, patrząc ich oczami, to ważny krok. Kolejnym jest zdobycie aktualnej i rzetelnej wiedzy o tym, jak wygląda rynek substancji psychoaktywnych.Co i jak biorą dzieci?Jakie są drogi wyjścia z nałogu?Jak reagować, gdy nastolatek przyjdzie podwpływem narkotyków?W jaki sposób namówić je do wizyty u terapeuty?Co robić, gdy znajomi naszego dziecka biorą?Jak rozmawiać o narkotykach z dzieckiem, które nie miało z nimi kontaktu?Jak to wszystko przetrwać?Rozmowy z dziećmi o narkotykach bywają bardzo trudne. Ten poradnik pomoże ci się do nich przygotować, tak żeby miały SENS.
Weź do ręki ołówek, uruchom szare komórki i zmierz się z 40 zagadkami logicznymi w stylu Murdle.
Czas na międzygalaktyczną przygodę. Dołącz do Juliusa, który bada anomalię astronomiczną, Bustera McPazura, który tropi szpiega w bazie księżycowej, Olivii, która szuka błędu w grze w wirtualnej rzeczywistości, oraz Jake, która próbuje dogonić resztę.
To właśnie TY musisz rozwikłać wszystkie tajemnice, znaleźć winnych i poprowadzić drużynę młodych detektywów ku finałowej sprawie!
Wskazówki, kody i diagramy dedukcyjne zapewnią godziny wciągającej rozrywki.
Dlaczego Twoje dziecko powinno sięgnąć po tę książkę? Ponieważ rozwiązywanie zagadek logicznych to świetna zabawa, która dodatkowo:
• poprawia koncentrację i uwagę – wymaga skupienia na szczegółach,
• ćwiczy pamięć – zachęca do zapamiętywania schematów, zasad i strategii,
• rozwija logiczne myślenie – uczy wyciągania wniosków na podstawie dostępnych
informacji.
Pewny siebie syn to marzenie każdego rodzica. Pewność siebie to przepustka do szczęśliwszego i pełniejszego życia oraz gwarancja sukcesów na polu nauki, zabawy, miłości i komunikacji międzyludzkiej. Poziom pewności siebie zmienia się na różnych etapach życia chłopca. Rodzice mogą pomóc swojemu dziecku, jeśli zrozumieją, kiedy należy się spodziewać trudniejszych okresów. W tym praktycznym i mądrym poradniku Elizabeth Hartley-Brewer pokazuje rodzicom, jak: zrozumieć wyzwania i możliwości stojące przed chłopcami w dzisiejszym świecie; pomagać chłopcom rozwijać wewnętrzną siłę niezbędną do radzenia sobie z presją grupy rówieśniczej; panować nad zachowaniem chłopców w sposób rozwijający w nich pewność siebie; z wyczuciem reagować na problemy chłopców; wspierać chłopców w nauce samodyscypliny umożliwiającej osiąganie życiowych celów
Mindfulness to świetna metoda wspierająca terapię ADHD u dzieci i dorosłych. Pomaga wzmacniać uwagę, świadomość emocji i odczuć płynących z ciała. Redukuje napięcie, impulsywność i nadpobudliwość, wspierając radzenie sobie ze stresem, budowanie samooceny i pewności siebie. O zestawie: 50 kart podzielonych na 7 kategorii: oddech, relaksacja, wizualizacja, ciało, otoczenie, zmysły, wyciszanie dla dzieci w wieku 711 lat do pracy indywidualnej i grupowej część ćwiczeń do realizacji w sali, inne na świeżym powietrzu lub jako zadanie domowe. Spokój i skupienie karta po karcie.
Mindfulness to świetna metoda wspierająca terapię ADHD u dzieci i dorosłych. Pomaga wzmacniać uwagę, świadomość emocji i odczuć płynących z ciała. Redukuje napięcie, impulsywność i nadpobudliwość, wspierając radzenie sobie ze stresem, budowanie samooceny i pewności siebie. O zestawie: 50 kart podzielonych na 9 kategorii: oddech, ciało, przeżycia, zmysły, wizualizacja, pozytywy, moje ADHD, natura, wyciszanie dla młodzieży w wieku 1216 lat do pracy indywidualnej i grupowej część ćwiczeń do realizacji w sali, inne na świeżym powietrzu lub jako trening w domu. Świadomość i siła karta po karcie.
Prezentowany program wyrasta z wieloletniej pracy pedagogicznej i psychologicznej autorek, dzięki czemu jest praktyczny i przyda się każdemu nauczycielowi, niezależnie od stażu pracy. Publikacja zgodna z obowiązującą podstawą programową jest przeznaczona dla pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów integracji sensorycznej i innych specjalistów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych w przedszkolu. Program stwarza szansę rozwoju zarówno otwartym na świat nauczycielom, jak i ich wyjątkowym podopiecznym. W książce omówiono obowiązujące zadania i cele wychowania przedszkolnego według podstawy programowej. Zostały one ujęte w czterech podstawowych obszarach rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym (rozwój fizyczny, emocjonalny, społeczny i poznawczy). W programie opisano także organizację kształcenia specjalnego, prowadzenie dokumentacji, realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz możliwości zapewniania wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu. Radosny rozwój bierze również pod uwagę wymagane w podstawie programowej zakresy współpracy nauczyciela: z dzieckiem, z rodzicami, z kadrą pedagogiczną oraz ze środowiskiem lokalnym. Ponadto książka proponuje wybrane metody i techniki z zakresu pedagogiki specjalnej, które mają skutecznie wspierać osiąganie założonych celów wychowania przedszkolnego. Załączniki zawierają wzory dokumentacji pedagogicznej, arkusze ewaluacji realizowanego programu wychowania przedszkolnego, wzory dziennego planu zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz kwestionariusz wywiadu z rodzicami dziecka. Patrycja Bielecka-Zdyb oligofrenopedagog, terapeutka integracji sensorycznej. Autorka książki Przygody króliczka Barta i sówki Kui. Bajki sensoryczne (Wydawnictwo Harmonia, 2024). Przez 8 lat pracowała z osobami dorosłymi z niepełnosprawnościami, a w l. 20162024 była nauczycielką w przedszkolach. Główny obszar jej zainteresowań zawodowych stanowi terapia dzieci w spektrum autyzmu i ADHD. Od 2025 r. prowadzi własny gabinet terapeutyczny Radosny Rozwój, gdzie organizuje zajęcia dla dzieci i młodzieży, m.in. trening umiejętności społecznych, ćwiczenia sensoryczne i terapię ręki. Prowadzi również konsultacje pedagogiczne dla rodziców oraz szkolenia dla specjalistów. W pracy koncentruje się na relacji z dzieckiem, którą uważa za kluczową w procesie terapeutycznym. Karolina Nowakowska psycholog. Swoje 18-letnie doświadczenie zawodowe gromadziła m.in. w szkołach i przedszkolach. Od ponad 4 lat prowadzi gabinet pomocy psychologicznej i terapii Przestrzeń Zmian, gdzie wspiera dorosłych, młodzież i dzieci. Jedno z jej wielu zainteresowań zawodowych stanowi neuroróżnorodność. Pracuje w najbliższym jej nurcie terapeutycznym terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. W pracy skupia się na poszukiwaniu i wzmacnianiu zasobów dziecka i jego rodziny, tak ważnych na drodze do realizacji potrzeb młodego człowieka. Kładzie nacisk na wspieranie rozwoju bezpiecznych relacji klienta, zarówno w jego otoczeniu społecznym, jak i ze sobą samym.
Króciutkie i zabawne opowiadania, które składają się na tę książkę, znają już zapewne wszyscy czytelnicy piątkowego dodatku dla dzieci "Gazety Wyborczej" – "Komiksowo". Do wydania tej książki zachęciły nas liczne głosy nauczycieli i rodziców, którzy odczuwali brak tego typu publikacji na polskim rynku. Grzegorz Kasdepke – w sposób lekki i pogodny tłumaczy najpopularniejsze związki frazeologiczne, z jakimi na co dzień spotykają się dzieci. Jak zwykle u tego pisarza, dydaktyzm jest przesłonięty poczuciem humoru, dzięki czemu jego opowiadania bawią w równym stopniu najmłodszych czytelników, jak i osoby dorosłe.
Kontrakt przeciw złości, furii i wściekłości to praktyczne narzędzie wychowawcze stworzone z myślą o dzieciach doświadczających silnych, negatywnych emocji, nad którymi nie panują oraz o dorosłych, którzy chcą skutecznie i empatycznie wspierać dzieci w nauce kontroli tych emocji. Oparty na psychologii behawioralnej Kontrakt pomaga w budowaniu jasnych zasad, samoregulacji i poczucia bezpieczeństwa. W publikacji znajdziesz gotowe do użycia tablice, wskazówki oraz przewodnik wdrożeniowy, które krok po kroku przeprowadzą Cię przez proces tworzenia indywidualnej umowy z dzieckiem. Pomaga dzieciom nadpobudliwym, impulsywnym, lękowym lub z trudnościami społecznymi, a dorosłym daje spójny plan działania i poczucie, że nie są sami. Dla wszystkich, którzy chcą wychowywać z uważnością, bez przemocy i w zgodzie z emocjami.
Publikacja stanowi nie tylko zbiór informacji o diagnostyce, terapii, edukacji oraz instytucjonalnym systemie wsparcia osób autystycznych w Polsce, ale także - przede wszystkim - próbę określenia optymalnych standardów postępowania w zakresie diagnozy oraz opieki, co pozwoli na stawianie rzetelnych diagnoz, unikanie pomyłek, jak również będzie mogło się przyczynić do poprawy sytuacji osób autystycznych w Polsce, w tym do znaczącego wzrostu ich aktywności zawodowej, a co za tym idzie...
Na uznanie zasługuje część poświęcona tematycznym rozkładom materiału z wychowania fizycznego. Autor poprawnie, zgodnie z kanonem edukacyjnym, zaproponował tematykę zajęć wychowania fizycznego. Umiejętnie dopasował liczbę jednostek lekcyjnych przewidzianych na realizację określonych celów zajęć, a także wskazał na uzasadnione merytorycznie i użytkowo terminy ich osiągnięcia.
Należy podkreślić, że wśród ukazujących się publikacji poświęconych programom nauczania z wychowania fizycznego, przedstawiona do recenzji pozycja stanowi kompleksowe i kompaktowe ujęcie, co podnosi jej wartość merytoryczną oraz praktyczną. Zawarte w niej treści nauczania wychowania fizycznego zostały tak dobrane, aby można je było zastosować prawie w każdych warunkach szkolnych. Większość ćwiczeń zarówno w indywidualnych, jak i zespołowych formach aktywności fizycznej można przeprowadzić bez konieczności korzystania z bogato wyposażonej szkolnej lub środowiskowej infrastruktury sportowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?