Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Pierwsza książka z serii To NIE jest praca domowa pt. Liczenie w zakresie 10 zawiera różnorodne ćwiczenia, których celem jest doskonalenie umiejętności liczenia wśród dzieci w wieku przedszkolnym, a także wczesnoszkolnym (klasy 1-3). Zadania te mogą się okazać szczególnym wsparciem dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - w ramach zarówno pracy indywidualnej, jak również grupowej. Publikacja ta w łączności z czynnościowym nauczaniem matematyki i rozwijaniem zainteresowań matematycznych w konkretnym działaniu może stać się dodatkowym wsparciem dla wszystkich osób, których zadaniem jest edukacja i wspomaganie rozwoju dzieci: nauczycieli, opiekunów, pedagogów i psychologów z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak również rodziców.
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato). Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania i doskonalenia technik szkolnych w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej oraz muzycznej.Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia realizację treści zawartych w podstawie programowej. Seria jest kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień; Nadeszła zima; Przyszła wiosna, idzie lato).Nowe wydanie, oprócz treści znajdujących się we wcześniej opublikowanych kartach pracy, zawiera materiał łączący naukę czytania ze zrozumieniem tekstu, historyjki obrazkowe, które rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzegawczość i umiejętność tworzenia planu wydarzeń, a także atrakcyjne zadania matematyczne.
Zestaw 50 kart z zabawami sensorycznymi to świetna propozycja dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Każda karta to pomysł na nową zabawę, która wspiera rozwój i daje mnóstwo frajdy. Dlaczego warto korzystać z ZABAW SENSORYCZNYCH? Angażują całe ciało - rozwijają motorykę dużą i małą. Wspierają koordynację ruchową i precyzję działania. Pozwalają ćwiczyć reakcje na różne bodźce z otoczenia. Pobudzają zmysły przez zabawę. Pomagają dziecku lepiej poznać jego ciało. To narzędzie wspierające rozwój poprzez zabawę - w domu, przedszkolu i gabinecie terapeutycznym.
Karty edukacyjne Dbam o emocje pomagają kształtować zdrowe nawyki, wspierają rozwój emocjonalny i zachęcają do troski o zdrowie psychiczne. To świetny punkt wyjścia do mądrych, empatycznych rozmów oraz inspirujące narzędzie, które podpowiada, jak lepiej rozumieć i regulować emocje. Tematyka kart: potrzeby i emocje, odporność psychiczna, samoświadomość i samoakceptacja, relacje interpersonalne. W pudełku znajdziesz 50 kart, które przeznaczone są dla dzieci w wieku 10-15 lat. Wykorzystaj je w gabinecie, w szkole lub w domu. Pokaż nastolatkowi, że jego emocje są ważne!
Chcesz, by ćwiczenia logopedyczne były dla dzieci przyjemną zabawą? Wypróbuj zestaw SZUMIĄCE PLANSZÓWKI LOGOPEDYCZNE krótkie i wciągające gry, które motywują do wielokrotnych powtórzeń głosek szeregu szumiącego. Dzięki nim dzieci szybciej przyswajają poprawną artykulację, jednocześnie rozwijając słownictwo i umiejętność słuchania. To idealny zestaw dla logopedów, rodziców oraz nauczycieli, którzy szukają skutecznych i przyjaznych form terapii. Dlaczego warto? Łączymy zabawę z intensywną pracą nad wymową i językiem. Stopniowany poziom trudności i starannie dobrane wyrazy wspierają skuteczną naukę. Rozwijamy myślenie logiczne, pamięć i umiejętności społeczne. Utrwalamy prawidłową artykulację i wspieramy rozwój mowy. Ciekawa rozgrywka zwiększa zaangażowanie dzieci. Zestaw nie zawiera kostki i pionków.
Chcesz, by ćwiczenia logopedyczne były dla dzieci przyjemną zabawą? Wypróbuj zestaw SYCZĄCE PLANSZÓWKI LOGOPEDYCZNE krótkie i wciągające gry, które motywują do wielokrotnych powtórzeń głosek szeregu szumiącego. Dzięki nim dzieci szybciej przyswajają poprawną artykulację, jednocześnie rozwijając słownictwo i umiejętność słuchania. To idealny zestaw dla logopedów, rodziców oraz nauczycieli, którzy szukają skutecznych i przyjaznych form terapii. Dlaczego warto? Łączymy zabawę z intensywną pracą nad wymową i językiem. Stopniowany poziom trudności i starannie dobrane wyrazy wspierają skuteczną naukę. Rozwijamy myślenie logiczne, pamięć i umiejętności społeczne. Utrwalamy prawidłową artykulację i wspieramy rozwój mowy. Ciekawa rozgrywka zwiększa zaangażowanie dzieci. Zestaw nie zawiera kostki i pionków.
Przedstawiamy atrakcyjną i przyjazną pomoc, która sprawdzi się zarówno w pracy z grupą - podczas lekcji wychowawczych, treningu umiejętności społecznych, treningu funkcji poznawczych, socjoterapii - jak i w trakcie terapii indywidualnej. Formuła pracy znana jako "puszka Pandory" została dostosowana do poszerzania kompetencji poznawczych w obszarze życia społecznego u młodych ludzi w wieku 12-20 lat.W skład zestawu wchodzą:zeszyt z podstawowymi informacjami dla moderatora grupylista 360 zagadnień (po 30 na każdy z 12 poruszanych tematów)puszka do samodzielnego złożenia, z której uczestnicy zajęć losują zadania.Na czym polega praca z "Puszką"? Członkowie grupy kolejno losują po jednym pytaniu i odpowiadają na nie. Inni uczestnicy zajęć także mogą podawać swoje odpowiedzi. Moderator dba o atmosferę wolną od oceniania, sprzyjającą wspólnemu poszukiwaniu rozwiązań.Ćwiczenia z "Puszką" pozwalają na analizę możliwych przyczyn wystąpienia sytuacji społecznych, uczą uwzględniania potrzeb oraz emocji innych ludzi, pomagają w tworzeniu przybliżających do osiągnięcia celu procedur działania. Zadania dotyczą także odróżniania faktów od opinii innych ludzi oraz tworzenia i rozumienia związków przyczynowo-skutkowych."Puszka. Część 3. Otwarty umysł w sytuacjach społecznych":wpływa na rozwój funkcji poznawczychułatwia myślenie o różnych sytuacjach społecznychoddziałuje terapeutycznie na uczniówuczy wypowiadania się na forum grupydotyczy tematów ze świata psychospołecznego dzieci i młodzieżyuczy mentalizacjiuczy tolerancji i szacunku do innych perspektywuczy wymiany myśli i dyskusjipomaga tworzyć relacje i więzi pomiędzy członkami grupydaje każdemu uczestnikowi spotkania, niezależnie od jego temperamentu, równe szanse w dyskusjiotwiera uczniów na nowe punkty widzeniaintegruje grupę.
Proponowana karta, opracowana przez dr Elżbietę Stecko, stanowi rezultat wieloletniej pracy z dziećmi od noworodków po uczniów starszych klas o zróżnicowanym poziomie rozwoju psychoruchowego i intelektualnego. Dokładna skala oceny ma szczególne znaczenie w przypadku dzieci z zaburzeniami rozwojowymi, u których występują opóźnienia w rozwoju mowy oraz trudności w zakresie funkcji ją warunkujących. Karta składa się z wywiadu oraz trzech części oceniających, których wyniki łącznie dają pełny obraz możliwości i rozwoju dziecka od urodzenia aż do zakończenia terapii logopedycznej lub momentu bieżącej oceny. Chociaż pełny obraz rozwoju mowy tworzy analiza wszystkich części karty, można korzystać z poszczególnych elementów niezależnie. Kompleksowe zastosowanie narzędzia jest szczególnie przydatne u dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, deficytami rozwojowymi czy historią komplikacji okołoporodowych. Umożliwia to nie tylko ocenę aktualnego stanu dziecka, ale również zaplanowanie terapii i monitorowanie postępów. W skład Sprawdź jak mówię wchodzą: teczka w formacie A4:- instrukcje i karty w oprawie zeszytowej - 24 strony. Zawiera wstęp do karty, instrukcje kart badania, szablon wywiadu, karty badań do wszystkich trzech części, klucze do wszystkich trzech części, kartę zbiorczą, materiał obrazkowy - wyjaśniający oznaczenia na kartach z obrazkami, załączniki 1a oraz 1b.- płyta CD z kartami i materiałami do wydruku. Wersje elektroniczne (PDF) wstępu do karty, instrukcji kart badania, szablonu wywiadu, kart badań do wszystkich trzech części, kluczy do wszystkich trzech części, karty zbiorczej, materiału obrazkowego oraz załączników 1a i 1b.- klucze do części I i III (zalaminowane).- karta diagnozy logopedycznej dziecka do trzeciego roku życia.pudełko 135x103x62mm:- karty z obrazkami 205 sztuk w formacie 65x95mm, oraz 14 sztuk w formacie 95x130mm. Tematem obrazków są wymienione w załącznikach 1a i 1b rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, przyimki, nazwy pojęć, historyjki obrazkowe, obrazki różniące się szczegółami. Wszystkie karty oznaczone są wzorami geometrycznymi, dzielącymi obrazki na kategorie wiekowe do lat 7 i powyżej 7 lat, oraz na kategorie tematyczne (wyjaśnienie oznaczeń znajduje się w instrukcji Materiał obrazkowy.
Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 to nowy zestaw zadań do systemu edukacji Paleta, będący kontynuacją części pierwszej. To materiał edukacyjny opracowany przede wszystkim z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym.Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 to ćwiczenia wspomagające rozwój: percepcji wzrokowej, analizy i syntezy wzrokowej, koncentracji uwagi, logicznego myślenia. Zmysł wzroku to główny analizator w procesach poznawczych. To właśnie poprzez wzrok pozyskujemy większość informacji z otaczającego nas świata. Lecz wzrok to coś więcej niż tylko widzenie czegoś. Dla prawidłowego funkcjonowania w świecie musimy mieć również umiejętność rozpoznawania i różnicowania bodźców oraz rozumienia tego, co widzimy. Temu celowi służą niniejsze ćwiczenia uczą patrzeć świadomie, uważnie oraz rozpoznawać bodźce, które odbieramy za pomocą wzroku.Percepcję wzrokową należy stymulować na każdym etapie rozwoju i w ogóle całego życia, rówież w dzieciństwie. Im więcej opartych na zabawie ćwiczeń doskonalących percepcję wzrokową dziecko wykonuje, tym lepszy i pełniejszy jego rozwój. Dziecku z właściwie rozwiniętą percepcją wzrokową łatwiej jest się skupić i wykonywać różne zadania; dziecko takie osiąga lepsze rezultaty w nauce i odnosi większe korzyści z przyswajania nowych rzeczy.Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 Nowy zestaw zadań znakomicie uzupełnia dotychczasową gamę ćwiczeń do systemu edukacji Paleta. Dzięki temu znacznie poszerzają się możliwości jego wykorzystania w procesie edukacyjnym. Polecamy go uwadze nauczycieli przedszkoli, pedagogów, jak również rodziców, zwłaszcza edukatorów domowych. Przypominamy, że do w pełni efektywnego korzystania z tarcz Percepcja wzrokowa i koncentracja 2 niezbędny jest zestaw kontrolny Paleta.
Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 1Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 1 to nowy zestaw zadań do systemu edukacji Paleta. To materiał edukacyjny opracowany przede wszystkim z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym.Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 1to ćwiczenia wspomagające rozwój:percepcji wzrokowej,analizy i syntezy wzrokowej,koncentracji uwagi,logicznego myślenia.Zmysł wzrokuto główny analizator w procesach poznawczych. To właśnie poprzez wzrok pozyskujemy większość informacji z otaczającego nas świata. Lecz wzrok to coś więcej niż tylko widzenie czegoś. Dla prawidłowego funkcjonowania w świecie musimy mieć również umiejętność rozpoznawania i różnicowania bodźców oraz rozumienia tego, co widzimy. Temu celowi służą niniejsze ćwiczenia uczą patrzeć świadomie, uważnie oraz rozpoznawać bodźce, które odbieramy za pomocą wzroku.Percepcję wzrokowąnależy stymulować na każdym etapie rozwoju i w ogóle całego życia, rówież w dzieciństwie. Im więcej opartych na zabawie ćwiczeń doskonalących percepcję wzrokową dziecko wykonuje, tym lepszy i pełniejszy jego rozwój. Dziecku z właściwie rozwiniętą percepcją wzrokową łatwiej jest się skupić i wykonywać różne zadania; dziecko takie osiąga lepsze rezultaty w nauce i odnosi większe korzyści z przyswajania nowych rzeczy.Paleta. Percepcja wzrokowa i koncentracja 1Nowy zestaw zadań znakomicie uzupełnia dotychczasową gamę ćwiczeń do systemu edukacji Paleta.Polecamy go uwadze nauczycieli przedszkoli, pedagogów, jak również rodziców, zwłaszcza edukatorów domowych.Przypominamy, że do w pełni efektywnego korzystania z tarcz Percepcja wzrokowa i koncentracja 1 niezbędny jest zestaw kontrolny Paleta.
Seria książek Studia z pedagogiki szkoły pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk obejmuje tematy związane z teorią i praktyką nauczania, organizacją pracy szkoły, rozwojem uczniów, metodami dydaktycznymi, psychologią szkolną oraz innymi aspektami funkcjonowania placówek edukacyjnych. Przyjęta w tytule tomu kategoria autonomii szkoły zwraca uwagę na warunki realizacji przez szkoły wszelkich koncepcji pedagogicznych, kształtowania przyjętej misji, przebiegu procesów, które mają sprzyjać efektywności edukacji zorientowanej na holistyczny rozwój uczniów i relacji głównych podmiotów szkolnego życia. Stąd rozpoznanie kategorii autonomii szkoły oraz kontekstów, w które jest uwikłana stanowi punkt wyjścia pod zjawiska i procesy ukrywające się za murami szkół. Celem Autorów jest wykazanie znaczenia autonomii szkoły w szkolnej codzienności oraz roli podmiotów edukacyjnych w jej kształtowaniu i rozwoju. Na podstawie istniejących koncepcji teoretycznych i rezultatów badań została podjęta również dyskusja nad praktycznymi możliwościami realizacji koncepcji autonomicznej szkoły, jako niezbędnego warunku wzmocnienia rozwoju szkół.
Olo i Awa właśnie przyjechali na parę dni do gospodarstwa cioci i wujka. Nie ma dla nich nic przyjemniejszego niż wakacje na wsi! Tylko tu mogą do woli wchodzić na drzewa, zbierać kwiaty, zajadać owoce, karmić zwierzaki... Odkryj razem z nimi wieś pełną wdzięku i... dźwięków! Wieś jest pełna dźwięków i fascynujących pomysłów na poznawanie świata wszystkimi zmysłami. Blisko natury, wśród roślin i zwierząt, w otoczeniu życzliwych ludzi, dziecko żyje pełnią harmonijnego współistnienia. Polecam z całego serca! dr Małgorzata Swędrowska pedagożka, autorka książek dla dzieci, twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego
Dlaczego oglądamy seriale? Czy to tylko „tania rozrywka”, niewymagająca intelektualnego zaangażowania? Naszym zdaniem tak krytyczne spojrzenie na ten fenomen współczesnej kultury popularnej jest zdecydowanie upraszczające i nie oddaje ani jego złożoności, ani rzeczywistej roli, jaką odgrywa u dzisiejszych uczestników życia kulturalnego.Gdzie wobec tego tkwią przyczyny popularności seriali?Na czym polega ich edukacyjna wartość? Stawiamy te pytania w książce i zapraszamy Czytelniczki i Czytelników do wspólnych poszukiwań odpowiedzi.
Masowanki na cztery pory roku to proste i skuteczne narzędzie do budowania więzi między dzieckiem a dorosłym. Wierszyki rozwijają słuch i wspierają procesy integracji sensorycznej. Kształtują znajomość schematu własnego ciała, która w późniejszym czasie jest fundamentem do opanowania podstawowych umiejętności szkolnych, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Połączenie prostych, rytmicznych i rymowanych tekstów z dotykiem bliskiej osoby pomaga dziecku się wyciszyć, rozluźnić, skupić uwagę, a także rozbawić.
Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania. Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania. Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
W książce podjęto próbę zdefiniowania zakresu rosyjskiego języka biznesu (RJB) i wyodrębnienia takich jego treści, które okażą się przydatne polskim studentom rusycystyki. Dla zrealizowania tego zamierzenia przeprowadzono trójstopniowe postępowanie badawcze obejmujące: przegląd literatury przedmiotu dotyczącej RJB jako języka specjalistycznego; zbadanie zakresu, jaki RJB przypisują autorzy rosyjskich i polskich podręczników do nauki tej odmiany języka; skonfrontowanie uzyskanych wyników z danymi na temat użycia RJB pozyskanymi od absolwentów filologii rosyjskiej aktywnie wykorzystujących znajomość języka rosyjskiego w swej pracy. Zastosowano metodologię doboru kręgów tematycznych, posługując się klasyfikacjami umieszczonymi na zawodowych portalach internetowych: LinkedIn, Pracuj.pl i Goldenline. Monografia może nie tylko wzbogacić zasób wiedzy przedmiotowej dydaktyków akademickich zaangażowanych w proces nauczania RJB (na kierunkach rusycystycznych oraz pokrewnych: slawistycznych, lingwistyce stosowanej z językiem rosyjskim), ale również posłużyć do przygotowania podręczników do nauki RJB, uwzględniających realne potrzeby współczesnego rynku pracy.
Karolina Gołąbek – absolwentka filologii rosyjskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo. Adiunkt dydaktyczny w Zakładzie Komunikacji Językowej i Kulturowej w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej UJ. Nauczycielka języka rosyjskiego. Główne zainteresowania badawcze to szeroko traktowane języki specjalistyczne (ich nauczanie oraz dydaktyka przekładu). Oprócz działalności dydaktycznej i tłumaczeniowej zajmuje się współpracą ze środowiskiem nauczycielskim poprzez udział w projektach naukowo-dydaktycznych, konferencjach krajowych i międzynarodowych. Specjalizuje się w metodyce nauczania języka specjalistycznego (języka biznesu) oraz języka ogólnego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?