Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Seria książek Studia z pedagogiki szkoły pod patronatem Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk obejmuje tematy związane z teorią i praktyką nauczania, organizacją pracy szkoły, rozwojem uczniów, metodami dydaktycznymi, psychologią szkolną oraz innymi aspektami funkcjonowania placówek edukacyjnych. Przyjęta w tytule tomu kategoria autonomii szkoły zwraca uwagę na warunki realizacji przez szkoły wszelkich koncepcji pedagogicznych, kształtowania przyjętej misji, przebiegu procesów, które mają sprzyjać efektywności edukacji zorientowanej na holistyczny rozwój uczniów i relacji głównych podmiotów szkolnego życia. Stąd rozpoznanie kategorii autonomii szkoły oraz kontekstów, w które jest uwikłana stanowi punkt wyjścia pod zjawiska i procesy ukrywające się za murami szkół. Celem Autorów jest wykazanie znaczenia autonomii szkoły w szkolnej codzienności oraz roli podmiotów edukacyjnych w jej kształtowaniu i rozwoju. Na podstawie istniejących koncepcji teoretycznych i rezultatów badań została podjęta również dyskusja nad praktycznymi możliwościami realizacji koncepcji autonomicznej szkoły, jako niezbędnego warunku wzmocnienia rozwoju szkół.
Olo i Awa właśnie przyjechali na parę dni do gospodarstwa cioci i wujka. Nie ma dla nich nic przyjemniejszego niż wakacje na wsi! Tylko tu mogą do woli wchodzić na drzewa, zbierać kwiaty, zajadać owoce, karmić zwierzaki... Odkryj razem z nimi wieś pełną wdzięku i... dźwięków! Wieś jest pełna dźwięków i fascynujących pomysłów na poznawanie świata wszystkimi zmysłami. Blisko natury, wśród roślin i zwierząt, w otoczeniu życzliwych ludzi, dziecko żyje pełnią harmonijnego współistnienia. Polecam z całego serca! dr Małgorzata Swędrowska pedagożka, autorka książek dla dzieci, twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego
Dlaczego oglądamy seriale? Czy to tylko „tania rozrywka”, niewymagająca intelektualnego zaangażowania? Naszym zdaniem tak krytyczne spojrzenie na ten fenomen współczesnej kultury popularnej jest zdecydowanie upraszczające i nie oddaje ani jego złożoności, ani rzeczywistej roli, jaką odgrywa u dzisiejszych uczestników życia kulturalnego.Gdzie wobec tego tkwią przyczyny popularności seriali?Na czym polega ich edukacyjna wartość? Stawiamy te pytania w książce i zapraszamy Czytelniczki i Czytelników do wspólnych poszukiwań odpowiedzi.
Masowanki na cztery pory roku to proste i skuteczne narzędzie do budowania więzi między dzieckiem a dorosłym. Wierszyki rozwijają słuch i wspierają procesy integracji sensorycznej. Kształtują znajomość schematu własnego ciała, która w późniejszym czasie jest fundamentem do opanowania podstawowych umiejętności szkolnych, takich jak czytanie, pisanie i liczenie. Połączenie prostych, rytmicznych i rymowanych tekstów z dotykiem bliskiej osoby pomaga dziecku się wyciszyć, rozluźnić, skupić uwagę, a także rozbawić.
Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania. Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
Głoski szumiące. Utrwalanie artykulacji to seria obejmująca ćwiczenia prawidłowej artykulacji szeregu szumiącego, z jednoczesnymi zabawami, rozwijającymi potencjał umysłu dziecka i jego naturalną motywację do zdobywania nowych informacji.Przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym.Odpowiednio dobrane zadania poszerzają słownictwo, kompetencje językowe, rozwijają myślenie, pamięć, umiejętność porównywania, uogólniania, wnioskowania. Dzięki ćwiczeniom zawartym w zeszytach serii, wraz z doskonaleniem artykulacji, dziecko ma okazję do dalszego rozwijania świadomości językowej oraz funkcji percepcyjnych, niezbędnych w procesie nabywania umiejętności czytania i pisania.
W książce podjęto próbę zdefiniowania zakresu rosyjskiego języka biznesu (RJB) i wyodrębnienia takich jego treści, które okażą się przydatne polskim studentom rusycystyki. Dla zrealizowania tego zamierzenia przeprowadzono trójstopniowe postępowanie badawcze obejmujące: przegląd literatury przedmiotu dotyczącej RJB jako języka specjalistycznego; zbadanie zakresu, jaki RJB przypisują autorzy rosyjskich i polskich podręczników do nauki tej odmiany języka; skonfrontowanie uzyskanych wyników z danymi na temat użycia RJB pozyskanymi od absolwentów filologii rosyjskiej aktywnie wykorzystujących znajomość języka rosyjskiego w swej pracy. Zastosowano metodologię doboru kręgów tematycznych, posługując się klasyfikacjami umieszczonymi na zawodowych portalach internetowych: LinkedIn, Pracuj.pl i Goldenline. Monografia może nie tylko wzbogacić zasób wiedzy przedmiotowej dydaktyków akademickich zaangażowanych w proces nauczania RJB (na kierunkach rusycystycznych oraz pokrewnych: slawistycznych, lingwistyce stosowanej z językiem rosyjskim), ale również posłużyć do przygotowania podręczników do nauki RJB, uwzględniających realne potrzeby współczesnego rynku pracy.
Karolina Gołąbek – absolwentka filologii rosyjskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo. Adiunkt dydaktyczny w Zakładzie Komunikacji Językowej i Kulturowej w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej UJ. Nauczycielka języka rosyjskiego. Główne zainteresowania badawcze to szeroko traktowane języki specjalistyczne (ich nauczanie oraz dydaktyka przekładu). Oprócz działalności dydaktycznej i tłumaczeniowej zajmuje się współpracą ze środowiskiem nauczycielskim poprzez udział w projektach naukowo-dydaktycznych, konferencjach krajowych i międzynarodowych. Specjalizuje się w metodyce nauczania języka specjalistycznego (języka biznesu) oraz języka ogólnego.
Niezbędnik wiedzy o kosmosie dla najmłodszych!Atlas dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, które interesują się kosmosem i Wszechświatem. Zawiera różnorodne ćwiczenia: zagadki, rebusy, łamigłówki, krzyżówki i inne zadania, dzięki którym dzieci poznają Układ Słoneczny, dowiedzą się czym jest kosmos, planeta karłowata, droga mleczna, galaktyka, stacja kosmiczna i wiele, wiele innych. Dodatkowym atutem książki są naklejki, które uatrakcyjnią zdobywanie wiedzy.
Niezbędnik wiedzy o państwach świata dla najmłodszych!Atlas dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym, który zawiera różnorodne ćwiczenia: zagadki, rebusy, łamigłówki, krzyżówki, mapy i inne zadania, dzięki którym dzieci poznają: państwa i ich flagi, stolice, słynne budowle, charakterystyczne dla danego kraju zwierzęta, typowe potrawy, tradycyjne stroje i wiele, wiele innych. Ciekawostki wzbogacą wiedzę dziecka, a naklejki z flagami uatrakcyjnią wykonanie zadań.
Za pomocą tej książki dzieci uczą się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy i teksty są więc zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak, zapisany zarówno za pomocą pisma drukowanego, jak i kaligraficznego. Poniżej znajdują się sylaby, wyrazy, zdania i teksty, zbudowane z liter, które zostały już wprowadzone (ze szczególnym naciskiem na literę, której poświęcona jest dana rozkładówka). Na początkowych stronach wyrazy i zdania są dość proste; na kolejnych stają się bardziej rozbudowane i zawierają trudniejsze słowa. W drugiej części książki znajdują się teksty zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. Tematyka tych czytanek dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać poznane litery, ćwiczyć czytanie i poznawać nowe wyrazy.
Monografia Agnieszki Lewickiej-Zelent to ważna i udana próba innego/nowego czy też niedostatecznie dotąd wykorzystywanego w pedagogice resocjalizacyjnej spojrzenia na osoby obarczone piętnem skazania/uwięzienia z perspektywy rozumiejącej i w pewnym stopniu pozytywnej. Kategoria poczucia krzywdy u osób skazanych nie należy do priorytetowych w ujmowaniu zjawiska niedostosowania społecznego i widzenia osób nieprzystosowanych/niedostosowanych. Tymczasem to właśnie doświadczanie krzywdy może stanowić mechanizm tworzenia się czy też autonomizowania się tożsamości dewiantywnej, nierzadko powiązanej z racjonalizowaniem zachowań pozanormatywnych, traktowanych jako uzasadnione w doświadczanych przez skazanych warunkach rozwoju. []Monografia stanowi wielowątkową, ale merytorycznie konsekwentnie realizowaną refleksję dotyczącą funkcjonowania osób skazanych, z dominującą kategorią przebaczenia (innym i sobie), traktowaną jako swoisty mechanizm resocjalizacji, której efektem może stać się rozwój/samorealizacja osób skazanych, zapoczątkowana przez przebaczenie, a następnie potencjalnie warunkująca proces wewnętrznej i trwałej przemiany skazanych. To specyficzne i wciąż zbyt słabo wykorzystywane, nie tylko w rodzimej pedagogice resocjalizacyjnej, ujęcie zagadnienia zrealizowane w autorskim projekcie badawczym (dodajmy organizacyjnie i realizacyjnie trudnym) stanowi podstawę oceny jego rezultatów jako ważnego i poważnego autorskiego wkładu w rodzimą (i nie tylko) pedagogikę i pedagogikę resocjalizacyjną, dając równocześnie możliwości implementowania założeń konstruowanej czy modyfikowanej autorsko teorii przebaczenia do praktyki resocjalizacyjnej, a ostatecznie w moim przekonaniu decydując w niebagatelnym stopniu o jej skuteczności czy efektywności. []Pod względem zawartości treściowych praca w moim przekonaniu stanowi istotny wkład w rozwój nauk o wychowaniu pedagogiki i pedagogiki resocjalizacyjnej, a zawarte w niej treści egzemplifikują realizację postawionych przez Autorkę celów. Z recenzji prof. dr hab. Ewy Wysockiej
Autor z dużym znawstwem naświetla główne problemy współczesnej edukacji muzycznej. To ciekawe opracowanie niesie ze sobą ważne przesłanie, a jednocześnie postulat o potrzebie dokonania fundamentalnych zmian w jej obszarze oraz dostosowania edukacji muzycznej do współczesnych przeobrażeń cywilizacyjnych, społecznych i kulturowych. Autor w szczególny sposób podkreśla konieczność uczynienia całej edukacji, a w szczególności muzycznej, artystycznej i kulturalnej bardziej autonomiczną, demokratyczną i podmiotową w stosunku do uczniów. Z recenzji dr hab. Beaty Bonny, prof. UKW W tej książce głos oddajemy obecnym i byłym uczniom szkolnictwa ogólnokształcącego, którzy opowiadają swoje historie, przybliżają osobiste doświadczenia, wyrażają własne opinie. Układa się to w wyjątkowo spójną opowieść o współczesnej szkole i miejscu, jakie zajmuje w niej edukacja muzyczna. [] W tym miejscu chcę gorąco podziękować wszystkim osobom, które przyczyniły się do powstania tej pracy. Przede wszystkim wyrazy wdzięczności kieruję do studentów animacji kultury Wydziału Pedagogiki i Psychologii UMCS, którzy bardzo mi pomogli w badaniach, nie tylko jako grupa badana, ale również jako badacze zagadnienia. Dziękuję także uczniom, którzy zechcieli wypełnić ankiety, podzielić się swoimi opiniami. To dzięki nim powstała ta - dla mnie fascynująca - opowieść o edukacji muzycznej. Ze słów Wstępu
Autor książki w sposób zupełnie nowy i oryginalny porusza problem stosowania środków audiowizualnych w dydaktyce szkolnej a przede wszystkim w nauczaniu religii. W wybitnym stopniu wzbogaca teorię katechetyczną, ponieważ po raz pierwszy przedstawia zagadnienie środków audiowizualnych w aspekcie uwarunkowań i rozwoju tego ważnego składnika procesu dydaktycznego i katechetycznego. Po raz pierwszy także na terenie katechetyki omawia strukturę podręcznika multimedialnego i w jego świetle ocenia szeroko stosowane w Polsce nowe podręczniki początku XXI wieku.
Pomoc edukacyjno-terapeutyczna „Supermoce” powstała z myślą o dzieciach i młodzieży, aby ułatwić i uatrakcyjnić rozmowy terapeutyczne dotyczące celów, potrzeb, emocji oraz umiejętności społecznych. Rozległa tematyka kart obejmuje zarówno codzienne wyzwania, jak i trudne zagadnienia, takie jak choroba, śmierć czy żałoba. Karty zaprojektowano tak, aby można było z nich korzystać zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i grupowej, w gabinecie terapeutycznym, na zajęciach TUS, w placówce edukacyjnej, ale również w domu, urozmaicając rozmowy rodzica z dzieckiem.
Emocjonalne potyczki. Gra terapeutyczna rozwijająca kompetencje emocjonalno-społeczne. Emocjonalne potyczki to gra planszowa opracowana przede wszystkim dla uczniów z trudnościami w rozpoznawaniu, nazywaniu i wyrażaniu emocji. Doskonale sprawdzi się w pracy specjalistów prowadzących zajęcia z dziećmi w wieku szkolnym: psychologów, nauczycieli i trenerów TUS. Może być także świetną pomocą dla rodziców szukających wartościowych sposobów spędzania wolnego czasu z dziećmi. W czasie gry uczestnicy:ćwiczą rozpoznawanie różnych stanów emocjonalnych u siebie i innychuczą się, jak wyrażać emocje w sposób jasny i zdecydowany, ale zawsze z szacunkiemdla innychzastanawiają się, skąd się biorą emocje i w jakich sytuacjach zdarza się im przeżywaćrozmaite z nichuczą się empatii, przyjmowania perspektywy innych i akceptacji tego, że jesteśmy różni. Gra przeznaczona jest dla 25 osób. W skład zestawu wchodzą:plansza do gry w formacie A3112 kart z pytaniamizestaw pionków-żetonów do wyboruklepsydrazeszyt z opisem gry i omówieniem merytorycznym.
"Naklejkowo Junior 6+. Dodawanie" to najnowsza propozycja wydawnictwa Demart dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Dzieci samodzielnie tworzą przepiękne, kolorowe grafiki nawiązujące do świata piratek i piratów, wyklejając obrazki po numerach i wynikach dodawania. Materiał został opracowany zgodnie z zasadą stopniowania trudności: od najprostszych działań w obrębie 10, po trudniejsze, z przekroczeniem progu dzisiątkowego w zakresie 20. Dodatkowo na odwrocie każdej karty znajdują się zabawy i łamigłówki trenujące dodawanie. Każdą kartę do wyklejania można oderwać wzdłuż linii perforacji. Dzięki temu dziecku pracuje się wygodniej. Wyklejanie obrazków po wynikach dodawania to nie tylko świetna zabawa, ale też doskonała okazja do rozwoju motoryki małej, doskonalenia koordynacji wzrokowo-ruchowej i trenowania skupienia.
"Naklejkowo Junior 6+. Mnożenie" to najnowsza propozycja wydawnictwa Demart dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Dzieci samodzielnie tworzą przepiękne, kolorowe grafiki nawiązujące do tematyki podróżowania, wyklejając obrazki po numerach i wynikach mnożenia. Materiał został opracowany zgodnie z zasadą stopniowania trudności: od mnożenia przez 1 po mnożenie przez 10. Dodatkowo na odwrocie każdej karty znajdują się zabawy i łamigłówki trenujące mnożenie. Każdą kartę do wyklejania można oderwać wzdłuż linii perforacji. Dzięki temu dziecku pracuje się wygodniej. Wyklejanie obrazków po wynikach mnożenia to nie tylko świetna zabawa, ale też doskonała okazja do rozwoju motoryki małej, doskonalenia koordynacji wzrokowo-ruchowej i trenowania skupienia.
To autorska propozycja duetu: pedagożki i psycholożki zachęcająca do wspólnych rozmów i twórczych zabaw dorosłych z dziećmi w wieku przedszkolnym 5-6 lat na temat bogatego, różnorodnego i fascynującego świata przeżyć, uczuć i eMOCji. Książka jest zbudowana wokół 10 modułów: radości, smutku, złości, strachu, spokoju, zazdrości, wstydu, dumy, wstrętu i miłości. Angażujące aktywności i zadania mają na celu nauczyć starsze przedszkolaki nazywać emocje, rozpoznawać je u siebie i innych, wyrażać je w bezpieczny sposób i podejmować próby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Wybrane strony w kartach są opatrzone "poMOCnikiem", czyli wskazówkami dla opiekunów dzieci, na co warto zwracać szczególną uwagę czy o co należy zadbać w relacji z dzieckiem. Ćwiczenia rozwijają umiejętności społeczne, w tym empatię, i pokazują, że eMOCje mają MOC budowania pewności siebie! Dołączone do książki naklejki, elementy wycinankowe i taśma z buźkami uatrakcyjniają zabawę.
To autorska propozycja duetu: pedagożki i psycholożki zachęcająca do wspólnych rozmów i twórczych zabaw dorosłych z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym 7-8 lat na temat bogatego, różnorodnego i fascynującego świata przeżyć, uczuć i eMOCji. Książka jest zbudowana wokół 10 modułów: radości, smutku, złości, strachu, spokoju, zazdrości, wstydu, dumy, wstrętu i miłości. Angażujące aktywności i zadania mają na celu nauczyć dzieci nazywać emocje, rozpoznawać je u siebie i innych, wyrażać je w bezpieczny sposób i podejmować próby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami. Wybrane strony w kartach są opatrzone "poMOCnikiem", czyli wskazówkami dla opiekunów dzieci, na co warto zwracać szczególną uwagę czy o co należy zadbać w relacji z dzieckiem. Ćwiczenia rozwijają umiejętności społeczne, w tym empatię, i pokazują, że eMOCje mają MOC budowania pewności siebie! Dołączone do książki naklejki, elementy wycinankowe i taśma z buźkami uatrakcyjniają zabawę.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?