SAM MOŻESZ WSZYSTKO, W GRUPIE JESZCZE WIĘCEJ!Zabawna i poruszająca opowieść o zaufaniu, wsparciu i sile zespołu. Bo razem można pokonać największe słabości. Nawet wtedy, gdy pokusa jest naprawdę blisko.Czwórka zmagających się z uzależnieniem alkoholików, aby uratować swój zadłużony ośrodek terapeutyczny, podejmuje się karkołomnej misji: przemycenia przez całą Polskę ładunku nielegalnego spirytusu. A żeby nie przerywać leczenia, drużyna porywa w trasę swojego terapeutęPodróż, już na starcie obarczona ryzykiem, okazuje się jeszcze bardziej niebezpieczna, gdy na trop transportu wpada bezwzględna gangsterka zwana Celniczką. Czy Leszkowi, Wioli, Dominikowi, Karolinie i Wojtkowi uda się dowieźć gorący towar na miejsce i ujść z życiem? I przede wszystkim - czy zdołają zapanować nad swoimi słabościami?Czy śmiech może oczyszczać i uwalniać? Może, co pokazuje ta zaskakująca historia grupy AA, która staje się Drużyną AA. Pod płaszczykiem awanturniczej komedii autorzy pokazują, jak wyjść poza swój głęboko skrywany problem i otworzyć się na drugiego człowieka. Jak działać razem. Polecam. Danuta StenkaFilm pod tym samym tytułem w reżyserii Daniela Jaroszka - twórcy hitu Johnny - w gwiazdorskiej obsadzie w kinach już 20 września.
Słowa, które niszczą. Słowa, które budują
Od początku swojego życia funkcjonujemy wśród słów. To one nas stwarzają i kształtują, kiedy jesteśmy małymi i większymi dziećmi - istotami najbardziej wrażliwymi i bezbronnymi wobec przekazu ze strony rodziców, dziadków, opiekunów w przedszkolu i szkole. Słowa nadają nam tożsamość, słowami jesteśmy ubierani albo w siłę i poczucie własnej wartości, albo w oczekiwania społeczne, które wynikają z lęku, unieruchamiają. Słowa tworzą wzorce myślenia i działania, z którymi każdy z nas nieświadomie idzie przez życie.
Takie słowa są jak zaklęcia. Mogą odebrać głos, bo "dzieci i ryby głosu nie mają". Mogą zamrozić emocje, bo "chłopaki nie płaczą". Mogą zasłonić potrzeby - "nie rób kłopotu". Mogą zabrać odwagę wyrażania siebie, gdy wciąż słychać "nie wydziwiaj". Mogą uśpić w nas życie na długie lata. Na szczęście wobec tych słów-zaklęć nie jesteśmy bezbronni. Uświadomiwszy sobie, które fatalne sformułowanie steruje akurat nami, możemy je z siebie zrzucić, odwołując się do innych, uzdrawiających słów; możemy stworzyć dla siebie nową rzeczywistość i stać się w pełni sobą.
Bo słowa mają moc. Niszczącą lub uzdrawiającą. I tylko od nas ostatecznie zależy, do których się odwołamy
O autorach książki
Agnieszka Kozak - psycholog, psychoterapeuta, trener. Wierzy, że to, co mówimy i jak mówimy, kształtuje relacje zarówno ze sobą, jak i z innymi. Tworzy programy rozwojowe oparte na idei porozumienia bez przemocy. Wartości, które ceni, to zaufanie, szczerość i akceptacja. Marzy o świecie, w którym ludzie będą umieli się zrozumieć i porozumieć. Kocha to, co robi, i robi to, co kocha. Współautorka książek: Dogadać się z innymi. Porozumienie bez przemocy nie tylko w życiu organizacji, Dogadać się z nastolatkiem. Szacunek i dojrzałość w relacji, W poszukiwaniu siebie. Bajki terapeutyczne dla dorosłych.
Jacek Wasilewski - socjolingwista zajmujący się tym, w jaki sposób język wpływa na ludzi i relacje między nimi. Projektował język do różnych procesów w firmach, tworzył strategie komunikacji, badał wpływ reklam na emocje, a także sposób, w jaki język kształtuje myślenie o sprawiedliwości, zaufaniu, wspólnocie. Pracuje na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Autor książek: Retoryka dominacji, Prowadzeni słowami, Opowieści o Polsce, Baśnie wolnego rynku. Występował na TEDx z tematyką dotyczącą wpływu języka na zdrowie i bezpieczeństwo.
Gdy wieczorami czytamy dzieciom bajki, z reguły nie zdajemy sobie sprawy, że tuż pod powierzchnią opowieści kryją się kryzysy ekonomiczne, drenaże mózgów, operacje plastyczne, fetysze kulturowe oraz wyzysk w kolonialnej Afryce.
Książka dokonuje błyskotliwej analizy dzisiejszych zjawisk społecznych przez pryzmat znanych baśni i bajek. To wyjątkowe podejście z jednej strony obnaża liczne utajone absurdy współczesności, a z drugiej pokazuje prawdziwą ponadczasowość klasycznych opowieści.
Kto i dlaczego staje się wilkiem w bajce o trzech świnkach? Czy na zmywaku w Londynie pracują potomkowie niegdysiejszych rewolucjonistów? Czy nieświadomie wskazujemy marketingowym wilkom drogę do domku własnej babci? Kto rzeszom współczesnych Kopciuszków jawi się jako dobra wróżka? I dlaczego Święty Mikołaj, skoro ponoć żył w ciepłej Turcji, przybywa z bieguna północnego?
W publikacji Autorzy przyjrzeli się kilku wielkim mowom z najnowszej historii, które wywarły olbrzymi wpływ na ludzi i ich życie. Wybrane przez Autorów teksty i mowy łączy mniej lub bardziej ukryty motyw wolności.
Lista teksów przedstawiona w publikacji, poczynając od najstarszego, to:
1. Manifest Partii Komunistycznej ? tekst napisany przez Karola Marksa i Fryderyka Engelsa po niemiecku na przełomie grudnia 1847 roku i stycznia 1848 roku;
2. Mowa Josefa Goebbelsa, wygłoszona 18 lutego 1943 roku w berlińskim Pałacu Sportu, gdzie Goebbels musiał pomóc opinii publicznej w III Rzeszy poradzić sobie ze świadomością klęski pod Stalingradem i wycofaniu się niezwyciężonych dotąd niemieckich oddziałów;
3. Reklama Marlboro Man autorstwa firmy reklamowej Leo Burnett;
4. Mowa Martina Luthera Kinga, czarnoskórego pastora z Alabamy, wygłoszona do ćwierci miliona manifestantów zgromadzonych pod pomnikiem Lincolna 28 sierpnia 1963 roku w trakcie tzw. Marszu na Waszyngton;
5. Przemówienie ? dialog perswazyjny wielebnego Jima Jonesa, znany również jako ?Taśma śmierci?, w archiwach FBI posiada nr Q042;
6. Homilia papieża Jana Pawła II na Placu Zwycięstwa podczas jego pierwszej pielgrzymki do Polski, 2 czerwca 1979 roku.
Teksty te można podzielić na dobre, wzywające człowieka ku pozytywnej zmianie społecznej ? poprzez zmianę samych ludzi, jak Martina Luthera Kinga czy Jana Pawła II; mowy zachęcające innych do negatywnej zmiany, polegającej na niszczeniu porządku społecznego, na zmianie i dostosowywaniu świata przez eliminację innych, jak Manifest Komunistyczny czy mowa w Pałacu Sportu oraz przez ucieczkę ze świata, przez eliminację siebie: wyrażoną wprost, jak w przemówieniu Jonesa, czy nie wprost, jak w Marlboro Man, gdzie jednak mimowolnie częścią tego przekazu jest ostrzeżenie o śmierci, współistniejące z mitem męskości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?