Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Marzymy, aby nasze dzieci podchodziły do życia z otwartością i ciekawością, a jednocześnie z umiejętnością oceny ryzyka i odwagą do popełniania błędów. Jak sprawić, aby powiedziały światu ""tak"" i przyjmowały to, co życie ma im do zaoferowania?Daniel J. Siegel i Tina Payne Bryson, autorzy bestsellerowych poradników dla rodziców (m.in. ""Rodzicielstwo bez awantur"" i ""Potęga obecności"") przekazują rodzicom zestaw umiejętności, scenariuszy, pomysłów i działań, które mają wprowadzić dzieci w każdym wieku w niezwykle korzystny stan ""tak"". Pokazują, jak wzmacniać u dzieci pozytywne nastawienie, wytyczać jasne granice, a jednocześnie zapewnić mu nieustający dopływ empatii, miłości i wsparcia.""Mózg na tak"" to między innymi:- strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami i emocjami dziecka- sposoby na rozwijanie potencjału rozwojowego- narzędzia, które pozwolą rozpalić wewnętrzną iskrę twojego dzieckaDzięki inspirującym anegdotom oraz zabawnym i pomocnym ilustracjom ""Mózg na tak"" zapewni waszemu dziecku życie bogate w udane relacje, znaczące interakcje ze światem i emocjonalny spokój.*Ta wyjątkowa i ekscytująca książka pokazuje nam, jak pomóc dzieciom radzić sobie ze wszystkimi wyzwaniami i rozwijać się we współczesnym świecie. Łączy badania z zakresu rozwoju społecznego, psychologii klinicznej i neuronauki, tworząc prawdziwą skarbnicę wskazówek i technik rodzicielskich.Carol Dweck, psycholożka, autorka ""Nowej psychologii sukcesu""Każdy rodzic chce wychować silne, odporne i opiekuńcze dziecko. Tyle że nie wiemy dokładnie, jak to zrobić: otwieramy usta i powtarzamy refren naszych rodziców: ""Nie nie nie"". W swojej książce Dan Siegel i Tina Payne Bryson uczą nas, jak pielęgnować chłonny, ciekawski mózg naszych dzieci. Nigdy nie czytałem lepszego, jaśniejszego wyjaśnienia wpływu, jaki rodzicielstwo może mieć na mózg i osobowość dziecka.Michael Thompson, psycholog, współautor ""Wychowując Kaina""
"Monografia ma charakter erudycyjnego, przeglądowego i syntezującego traktatu dotyczącego kulturowych i religijnych uwarunkowań rozumienia macierzyństwa, a jej celem jest ukazanie hermeneutycznych dominant w tym zakresie. Aksjologicznym tłem badań autora jest tradycja katolicka. Prezentowane wywody stanowią intelektualne wyzwanie dla Czytelnika. Konfrontują go z interpretacjami, które - z jednej strony - mają religijną i kulturową genezę, natomiast z drugiej - podlegają kulturowej reinterpretacji." z recenzji dr. hab. Bogusława Milerskiego, prof. ChAT
OBURĘCZNE STUKI-PUKI. ĆWICZENIA DOSKONALĄCE KOORDYNACJĘ OBUPÓŁKULOWĄNiniejsza publikacja zawiera szereg zadań, których zasadniczym celem jest wspieranie procesu integracji obupółkulowej mózgu. Sprzyja ona rozwijaniu zdolności używania prawej i lewej strony ciała w tym samym czasie lub naprzemiennie.Ćwiczenia zamieszczone w niniejszej książce mają charakter ruchowy. Zadaniem dziecka jest wystukanie na kolorowych „klawiszach” umieszczonych u dołu strony kodu składającego się z kolorowych punktów, podanego u góry strony. Najprostsze zadania składają się z kodów trójkolorowych, najtrudniejsze – siedmiokolorowych. Wraz ze wzrostem stopnia trudności ćwiczeń zmianie ulega także długość kodu.
W marszu mówię, klaszczę, gram to publikacja skierowana do nauczycieli przedszkolaków, dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniów młodszych klas, którzy szukają sposobów, dzięki którym będą mogli kształtować funkcje percepcyjno-motoryczne swoich podopiecznych. W książeczce zamieszczono 40 wierszyków oraz 79 opisów zabaw, których podstawą jest marsz. Dzieci oraz nauczyciel maszerują w każdej kolejnej zabawie, a oprócz tego jednocześnie wykonują określony ruch rękami lub sekwencję takich ruchów. Słuchanie, a następnie powtarzanie fragmentów wierszyków rozwija uwagę i pamięć słuchową, jednoczesne wykonywanie więcej niż jednej czynności zaś koordynację ruchową oraz ruchowo-słuchową.
Nie ulega wątpliwości, że to podręcznik dla studentów nauk o wychowaniu, ale jestem przekonana, że jego czytelnikami może być znacznie większa grupa osób: studenci innych kierunków studiów w akademiach wychowania fizycznego, w uniwersytetach medycznych (na przykład kierunku zdrowie publiczne) oraz w innych szkołach wyższych. Publikacja może zostać wykorzystana również w szkoleniu podyplomowym zorganizowanym, a także podejmowanym indywidualnie przez osoby z różnymi tytułami zawodowymi. prof. dr hab. Anna Jegier Uniwersytet Medyczny w Łodzi Rozbudowana wersja publikacji prezentuje wszystkie obszary treści związanych z pedagogiką sportu, której podstawy powinni poznać studenci kierunków wychowania fizycznego, rekreacji i turystyki czy pedagogiki. To dobrze przygotowany podręcznik, który może być pomocą dydaktyczną zarówno dla studentów, jak i wykładowców. dr hab. Danuta Umiastowska prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Gdzie książka okaże się niezbędną pomocą? Bale, festyny, mikołajki, wszelkie duże imprezy, na których możesz zrealizować program Podróż dookoła Świata/Europy Półkolonie, ferie kiedy potrzebujesz nadać całą tematykę i spędzasz z tymi samymi dziećmi kilka dni. Każdy dzień możesz budować wokół jednego państwa. Zabawy są różnorodne, dostosujesz je do swoich warunków. Przedszkole jeśli pracujesz w przedszkolu i przygotowujesz dni tematyczne, a nawet tygodnie. Dzięki mapom myśli, ciekawostkom i scenariuszom stworzysz różnorodne, edukacyjne zajęcia. Kluby dla dzieci tutaj również możesz organizować edukacyjne Dni Europejskie. Zabawy indywidualne kiedy jesteś rodzicem i chcesz przez zabawę otworzyć swoje dziecko na świat, zapoznać go z ciekawostkami z innych krajów. W książce znajdziesz szereg propozycji, które możecie wykorzystać we wspólnej zabawie. Co da Ci książka Poznaj Europę przez Zabawę? Zestaw 250 zabaw Ciekawostki o 10 krajach europejskich Zabawy integracyjne, podróżnicze, wyciszające i ewaluacyjne Możliwość budowania różnorodnych scenariuszy i tworzenia własnych zestawów zabaw, dostosowanych do Twoich potrzeb Dzięki książce z łatwością poprowadzisz radosne zajęcia edukacyjne lub animacje, podczas których dzieci uczą się poprzez świetną zabawę Dla kogo jest książka Poznaj Europę przez Zabawę? Nauczycieli przedszkoli, szkół, świetlic Animatorów Właścicieli sal zabaw Wszystkich, którzy chcą zorganizować podróżnicze wydarzenie dla dzieci
W książce znajdziesz: 600 zabaw, dzięki którym stworzysz dni tematyczne z kalendarza świąt (nie)typowych; 10 zabaw integracyjnych; 10 zabaw wyciszających; ręcznie rysowane ilustracje, autorstwa Pauliny Steligi; Książka daje możliwość budowania różnorodnych scenariuszy tematycznych i tworzenia własnych zestawów zabaw, dostosowanych do Twoich potrzeb.Dla kogo jest książka (Nie)typowe Święta: Nauczyciele Przedszkola Nauczyciele klas 1-3 Nauczyciele Świetlicy Animatorzy Pracownicy Domów Kultury Osoby pracujące w Salach Zabaw Kolonie, Półkolonie, Warsztaty, Zimowiska Bibliotekarze Jakie projekty zorganizujesz z książką? Zaplanujesz i zrealizujesz nietypowe święta przez cały rok, np. Dzień Kredki, Dzień Konia. W książce znajdziesz też ważne święta, typu: Wielkanoc, Święto Niepodległości czy Dni Rodziny. Część zabaw ma w sobie walory edukacyjne, dzięki czemu nauczyciele klas 1-3 sięgają po nią równie chętnie, co nauczyciele przedszkola. Stworzysz niezapomniane spotkania rodzinne z okazji Święta Babci, Dziadka, Mamy oraz Taty; Zorganizujesz animacje tematyczne, np. Dzień Postaci z Bajek, Dzień Królewny czy też animacje weselne lub zabawę sylwestrową dla dzieci; Z łatwością stworzysz harmonogram wydarzeń na koloniach, zimowiskach czy warsztatach Kluby dla Dzieci zdobędziesz stałych klientów, jeśli regularnie w Twojej ofercie pojawią się wydarzenia, typu: Nietypowe Święta, np. Dzień Australii, Andrzejki, Święto Dyni, Mikołajki, Dzień Olimpijski Jeśli zacisze biblioteki, jest Twoim miejscem pracy, to co powiesz na rozdziały: Dzień Książki dla Dzieci, Dzień Czerwonego Kapturka czy też Dzień Marzyciela
Poszukiwanie skutecznych metod pracy resocjalizacyjnej jest od zawsze prowadzone i pożądane zarówno z teoretycznego, ale przede wszystkim aplikacyjnego punktu widzenia. Przedłożona do recenzji książka stanowi próbę egzemplifikacji teoretycznej, badawczej i aplikacyjnej jeszcze stosunkowo słabo eksplorowanej na gruncie polskim problematyki wykorzystania socjoterapii w pracy z dorosłymi sprawcami przestępstw. Choć socjoterapia na polskim rynku wydawniczym znalazła odzwierciedlenie w ostatnich dziesięciu latach w wielu publikacjach naukowych (...) to zdecydowanie ich głównym podmiotem były dzieci i młodzież, zaś niniejsza publikacja pretenduje do wypełnienia luki w tym zakresie w odniesieniu do osób dorosłych.
Książka wpisuje się w nurt humanistycznego podejścia do resocjalizacji (resocjalizacja kreatywna, twórcza, bazująca na zasobach i potencjale jednostki), którego idee (pomimo teoretycznych wskazań i uzasadnień) wciąż są trudne realizacyjnie. Położenie nacisku na relację wychowawczą w pracy z osobami odbywającymi karę pozbawienia wolności jest ważne z punktu widzenia procesu zmiany, jaka ma zajść pod wpływem tego typu oddziaływań.
Z recenzji dr Ewy Grudziewskiej
Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie w wieku wczesnoszkolnym najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna grafomotoryka percepcja wzrokowa percepcja słuchowa pisanie czytanie
Krzyś i Leon to przyjaciele z jednej klasy, których spotykają trudności dobrze znane wszystkim uczniom. Historyjki opowiadające o ich codziennych doświadczeniach pozwolą więc dzieciom zrozumieć i przezwyciężyć różne problemów związane z funkcjonowaniem społecznym. Tematy poruszone w materiałach to między innymi:- nawiązywanie znajomości z nowymi uczniami w klasie- asertywność- ignorowanie- krytykowanie- kompromis- siła plotki- strach.Opowiadania o małych i dużych problemach społecznych Krzysia i Leona zostały przedstawione w formie kart pracy. Historyjki uzupełniają pytania do tekstu oraz ćwiczenia dla uczniów klas 1-6. Dzięki temu ćwiczenia doskonale nadają się do wykorzystania podczas Treningu Umiejętności Społecznych, godziny wychowawczej czy zajęć rewalidacyjnych.Dołączony aneks zawiera z kolei rysunki postaci, które służą do nazywania emocji bohaterów opowiadań. Ilustracje można wyciąć i zalaminować. Dzieci mogą rysować na nich za pomocą suchościeralnego pisaka emocje, które odczuwają bohaterowie historyjek. Mogą to robić podczas słuchania/czytania opowiadań, a także nadać postaciom odpowiednie imiona czy wypisać ich cechy. Korzystanie z suchościeralnego pisaka i zalaminowanych kart pozwoli na ich wielokrotne użycie.Forma historyjek społecznych ułatwia poruszenie problemów, z jakimi dzieci mogą się spotkać w szkole, a z którymi nie zawsze wiedzą, jak sobie poradzić. Opowiadania pozwalają na zrozumienie tematu, wczucie się w rolę postaci, a także nazwanie emocji, omówienie zachowań dobrych i niewłaściwych, a w konsekwencji - sformułowanie sposobów na rozwiązanie szkolnych problemów!
Wspieranie rozwoju samodzielności - zarówno w zakresie umiejętności samoobsługowych, jak i społecznych - stanowi podstawę działań inkluzywnych oraz gwarancję lepszej jakości życia. Jest to szczególnie ważne dla dzieci, nastolatków i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością złożoną, a zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.Niniejsza książka stanowi wygodną pomoc w przeprowadzeniu takiej interwencji edukacyjnej. Zawiera serię praktycznych list kontrolnych, które ułatwią kształtowanie umiejętności, a także ich obserwację i ocenę postępów. W tomie omówiono blisko 50 umiejętności związanych z trzema sferami:samodzielność w domu (np. kąpiel pod prysznicem, suszenie włosów, zmywanie naczyń, przygotowywanie kanapek)samodzielność w szkole (np. pakowanie plecaka, zapisywanie prac domowych w kalendarzu)samodzielność w pracy i w czasie wolnym (np. wyjście do kina, wypłacanie pieniędzy z bankomatu, korzystanie z poczty elektronicznej).Dzięki temu, że każda z umiejętności została przedstawiona jako sekwencja drobnych, prostych czynności, listy kontrolne ułatwiają naukę i pozwalają opiekunowi udokumentować wykorzystany typ podpowiedzi oraz śledzić postępy na kartach podsumowujących.W dodatku zaproponowano formularze i wzory list kontrolnych do wykorzystania przez opiekunów i terapeutów. Obszerny kolorowy załącznik zawiera karty obrazkowe przedstawiające poszczególne kroki wybranych umiejętności. Jest to pomoc wizualna: karty należy wyciąć i na przykład przykleić w miejscu, gdzie będą najbardziej przydatne podczas wykonywania konkretnych czynności.W książce znajduje się kod do pobrania materiałów dostępnych online. Umożliwiają one dostosowanie nauczanej sekwencji czynności do potrzeb konkretnej osoby.
Czy w codziennym życiu możemy wymyślać, eksperymentować, wzrastać, ryzykować, łamać zasady i popełniać błędy, a przy tym dobrze się bawić? Oczywiście! Świat nieustannie potrzebuje twórczych ludzi, a problemy, przed którymi stajemy, nierzadko wymagają nieszablonowego myślenia i wychodzenia poza rutynę. Dobra wiadomość brzmi: możemy rozwijać umiejętność bycia twórczym! Jak to zrobić? Zapraszamy Czytelników w Drogę do kreacji. Droga do kreacji to podręcznik skierowany do nauczycieli szkolnych i akademickich oraz trenerów biznesu. Zostały w nim przedstawione – krok po kroku – ćwiczenia rozwijające twórczość, do wykorzystania zarówno w pracy tradycyjnej, jak i zdalnej, odpowiednie dla szerokiego grona uczestników – dzieci, dorosłych w różnym wieku, zajmujących się różnymi dziedzinami życia. Ćwiczenia z zakresu twórczości dostosowane do zdalnego prowadzenia zajęć wypełniają lukę na polskim rynku i stanowią odpowiedź na ogromne zapotrzebowanie w tym zakresie. Każdego roku w szkołach, uniwersytetach, firmach prowadzi się tysiące szkoleń z kreatywności, ale trenerzy miewają trudność z przełożeniem swojej pracy na środowisko internetowe. Czytelnicy znajdą w tej książce: wskazówki dotyczące projektowania treningu; praktyczne informacje dotyczące poszczególnych etapów pracy z grupą; liczne przykłady z praktyki; inspirujące anegdoty i opowieści na temat wybitnych twórców; ugruntowane w naukowych publikacjach uzasadnienie poszczególnych bloków ćwiczeniowych; ponad 100 klarownie opisanych ćwiczeń wraz z kartami pracy; bazę wiedzy wraz z infografikami wyjaśniającymi zagadnienia merytoryczne; przykładowy program treningu twórczości EKO do natychmiastowego wykorzystania. Moim marzeniem jest, by ta pozycja stała się cegiełką w budowie lepszego świata, by pomagała wyzwalać wielki twórczy potencjał każdego człowieka, by budziła, otwierała i nie pozwalała nikomu uwierzyć, że stworzeni jesteśmy tylko do powielania, rutyny i adaptacji. Z tekstu
Zeszyt ćwiczeń dla ucznia zawiera materiał z zadaniami. Informacje i wskazówki, jak je wykonać, znajdują się w książce dla nauczyciela. Ćwiczenia stymulują rozwój percepcji słuchowej i funkcji językowych. Przeznaczone są dla uczniów, którzy potrafią podzielić wyraz na sylaby i głoski. W pierwszej części uczeń pracuje na słowach, bawi się nimi. W drugiej – wysłuchuje i wykonuje polecenia. Część trzecia ma stymulować pamięć słuchową. W czwartej zgromadzono najtrudniejszy materiał obejmujący wyrazy bez znaczenia. W części piątej opisano kilkanaście zabaw (najczęściej grupowych), które stymulują rozwój między innymi percepcji i pamięci słuchowej oraz rozwój językowy. Zadaniem ucznia jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trudne dla dziecka, powinno je ono najpierw zapisać. Należy jednak robić to jak najrzadziej. Wyrazy, które podaje się parami, należy pisać jeden pod drugim, nie obok siebie. Tam, gdzie trzeba dokonywać analizy lub syntezy sylabowej, można pomagać dziecku, wyklaskując sylaby. Inne podpowiedzi dotyczące konkretnych ćwiczeń znajdują się nad nimi w szarych ramkach. Ćwiczenia, które uczeń powinien wykonać w zeszycie, wykorzystując zawarte tam diagramy, tabele, rysunki, teksty itp., są oznakowane symbolem książki. Inne zadania należy wykonywać ustnie.
Najnowszy zeszyt z serii Mównica Logopedyczna dedykowany jest uczestnikom terapii logopedycznej, u których wywołano lub skorygowano głoski [l] i [li], oraz tym, którzy wymagają utrwalania tychże głosek.Ponad 60 kart zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój sprawności językowych dzieci poprzez:- wzbogacanie słownictwa (również rzadko spotykanego w najbliższym otoczeniu dziecka)- kształcenie słuchu fonemowego- ćwiczenia analizy słuchowej i wzrokowej- kształcenie słuchowe (rymy)- ćwiczenia gramatycznej warstwy języka- trening skupiania uwagi- trening pamięci- stymulowanie myślenia i spostrzegawczości- rozwijanie orientacji przestrzennej i wyobraźni- rozwijanie sprawności komunikacyjnych.W książce logopedzi i rodzice znajdą pomysły na urozmaicenie ćwiczeń logopedycznych - różnorodne formy pracy z materiałem wyrazowym, m.in.:- rysowanie po śladzie- łączenie puzzli- nazywanie obrazków- łączenie cieni z rysunkami- liczenie elementów- ustalanie kolejności zdarzeń w historyjce obrazkowej.Mównica Logopedyczna to seria przeznaczona dla: rodziców (do ćwiczeń w domu), logopedów (do pracy w gabinecie) i nauczycieli, dzieci młodszych (karty ćwiczeń z materiałem obrazkowym lub obrazkowo-wyrazowym) i starszych (karty wymagające umiejętności czytania i pisania).
Puszczałam na lekcji film. Miałam kłopot ze sprzętem. Był obraz, były napisy, ale dźwięk był bardzo cichy. Próbowałam go podgłośnić, majstrowałam przy komputerze, nie widząc ekranu. Zajęło mi to dużo czasu (jakieś dziesięć minut). Kiedy wreszcie się udało, wstałam i wtedy zobaczyłam, że niechcący wyłączyłam obraz. Przez dziesięć minut klasa siedziała w ciszy, przed pustym ekranem, udając przede mną, że ogląda film. Woleli nic nie robić, niż powiedzieć mi, że wyłączyłam obraz. Dlaczego? Bo byłam dla nich nikim. Nieważną osobą od nieważnego dla nich przedmiotu.
[fragment książki]
Jak zostaje się nauczycielem w Polsce? Ile tak naprawdę zarabia nauczyciel i jak długo trwają wakacje? Czy wszyscy rodzice są roszczeniowi, a dzieci rozwydrzone? Kto nie szanuje „belfrów” i kim są dla systemu szkolnictwa? Czym różni się praca w szkole państwowej i prywatnej? I o co chodzi z tą Finlandią?
Na te i wiele innych niełatwych pytań odpowiadają sami nauczyciele. Autorka przeprowadziła kilkadziesiąt rozmów z przedstawicielami tej profesji, którzy bez ogródek opowiadają o swojej drodze zawodowej i doświadczeniach. Mówią, co trzyma ich w pracy i wzbudza nadzieję, a co pozbawia ich złudzeń i skłania do odejścia. To szczera i bezkompromisowa opowieść o polskim systemie nauczania, z którą każdy może skonfrontować własne wyobrażenia.
Joanna Sokolińska – socjolożka i reporterka, współautorka książek Rodziny himalaistów i Mów o mnie ono. Była złą uczennicą. Utrzymuje kontakty z kilkorgiem wspaniałych eksnauczycieli jej dzieci. Dwoje z nich wypowiada się w tej książce.
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
Publikacja Zapamiętaj jak najwięcej powstała z myślą o dzieciach, które mają problemy z pamięcią i koncentracją uwagi. Mogą z niej korzystać także osoby dorosłe, które wymagają treningu pamięci lub chcą w ciekawy sposób ćwiczyć swój umysł. W publikacji znajduje się 36 zdjęć przedstawiających przedmioty i osoby. Dziecko uważnie ogląda fotografię, a następnie, nie patrząc na nią, odpowiada na pytania. Dzięki temu można sprawdzić, jak dużo zapamiętało.
Abrakadabra! Czytam! to zestaw prostych czytanek oraz ćwiczeń funkcji poznawczych skierowany do wszystkich dzieci: tych z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych, komunikacji językowej, a także tych, które objęte są wczesną nauką czytania lub chcą opanować czytanie metodą sylabową. Dzięki niemu dzieci, które poznały już sylaby i potrafią je odczytać, mogą zacząć czytać proste teksty. Czytanki zbudowane są z sylab otwartych, co ma ułatwić dzieciom czytanie, ponadto we wszystkich tekstach został zaznaczony podział wyrazów na sylaby. Czytanki są zapisane czcionką bezszeryfową, a dodatkowym ułatwieniem jest zapis dużej litery i z kropką.Ćwiczenia zostały tak skonstruowane, by dorosły miał możliwość dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Wykonując zadania, dziecko poprawi technikę czytania, czytanie ze zrozumieniem, podniesie poziom rozumienia pytań, usprawni umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań i formułowania odpowiedzi na pytania. Praca z materiałem wyrazowym i obrazkowym będzie też okazją do wzbogacania słownictwa oraz poprawnego wypowiadania się.
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej.Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Wyciszone dziecko - tak, to naprawdę możliwe! "Kochanie, proszę, skup się chociaż na chwilę" - od teraz wszyscy rodzice, którym zdarzyło się wypowiedzieć te słowa (czyli prawdopodobnie większość), mają do dyspozycji bezcenną pomoc w postaci tej książki. Paulina Mechło, autorka bestsellerów z zakresu treningu umysłu, tym razem zaprasza do zabawy w atrakcyjny sposób uczącej wyciszenia, koncentracji i uważności. Czyli umiejętności, z których nabyciem obarczone nadmiarem bodźców, przykute do ekranów smartfonów i komputerów dzieci XXI wieku mają spore problemy. Zebrane w książce zadania i zabawy są świetną alternatywą dla elektronicznej rozrywki - pokazują, że "analogowy" świat, ten wokół nas, też może być ciekawy, tajemniczy i fascynujący. Wraz ze znanym już fanom Pauliny Mechło Móżdżkiem dzieci wspaniale spędzą czas, ucząc się przy tym lepiej zapamiętywać, koncentrować, wyciszać.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?