Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, zmuszając do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych), a także utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska.
Podręcznik „Ja i mój świat” został przygotowany z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem, dla których korzystanie z podręczników dla szkół masowych jest zbyt trudne. Publikacja pozwala na systematyczne, zaplanowane wprowadzanie treści edukacyjnych związanych z poznawaniem środowiska społeczno-przyrodniczego. Przy opracowaniu książki uwzględniono potrzeby, możliwości i poziom rozwoju wszystkich uczniów. Odbiorcą jest dziecko, które nie musi posiadać umiejętności czytania.
Duże, realistyczne zdjęcia w książce mają być bodźcem dla ucznia do kształtowania pojęć z danego zakresu i do pracy z krótkim tekstem czytanym przez nauczyciela lub rodzica, wprowadzającym w tematykę. Czytanki są krótkie, proste, dostosowane do poziomu uwagi dziecka rozpoczynającego swoją edukację w placówce. Przygotowane polecenia i pytania do czytanek pomogą nauczycielowi oswoić dziecko z podręcznikiem szkolnym.
Zadania domowe są jedną z części publikacji Ja i mój świat 2. Zostały one przygotowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i w szczególny sposób uwzględniają specyfikę edukacji osób z autyzmem. Pozwalają na utrwalenie i pogłębienie wiedzy społeczno-przyrodniczej przedstawionej w podręczniku i kartach pracy oraz opanowanie umiejętności czytania wybranych wyrazów.
Zawierają różnorodne ćwiczenia na etapie obrazka i wyrazu, dzięki którym uczniowie doskonalą sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę wzrokową, kompetencje społeczne oraz umiejętność komunikowania się.
Ja i mój świat 3 stanowi trzecią część serii przeznaczonej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem. Treści publikacji koncentrują się wokół najbliższego otoczenia ucznia: zjawisk i środowisk przyrodniczych oraz zdarzeń ważnych w życiu dziecka i jego rodziny. Nową umiejętnością, którą można doskonalić w trakcie pracy z publikacją, jest czytanie zdań ze zrozumieniem.
Materiał opracowano tak, by pomóc uczniom, którzy potrafią czytać, ale mają problem z rozumieniem przeczytanych treści. Dopełnieniem podręcznika są karty pracy, zadania domowe, zabawy i piosenki oraz prezentacje. Te dodatkowe materiały pomagają uczniom w naturalny i atrakcyjny dla nich sposób poszerzyć i utrwalić zdobywaną wiedzę, rozwijać kompetencje językowe, umiejętności społeczne oraz umiejętność czytania i pisania, a także kształtują kompetencje szkolne.
Jest to jedna z części serii Poznaję i rozumiem świat. Cała seria składa się z 4 teczek i przewodnika dla nauczyciela. Komplet Poznaję i rozumiem świat zaplanowany jest na jeden rok szkolny.
Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężeniami w przedszkolach specjalnych i integracyjnych oraz zespołach rewalidacyjno-wychowawczych. Materiał może być także wykorzystywany w pracy z dziećmi wymagającymi wczesnego wspomagania rozwoju.
Praca z kartami angażuje zmysły, w szczególności zmysł dotyku (malowanie palcami, praca z wykorzystaniem różnorodnych mas i materiałów, rozsmarowywanie kleju palcami). Wielkość i realizm materiału graficznego ułatwi dziecku przejście z konkretnych przedmiotów na kartę pracy.
Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom. Książka poświęcona została pedagogicznym aspektom pracy asystenta rodziny. Asystent rodziny znajdzie tu inspiracje dotyczące prowadzenia spotkań z rodzinami, które mają na celu poszerzyć ich wiedzę dotyczącą potrzeb i możliwości dzieci w różnym wieku, jak również wzmocnić więzi rodzic - dziecko. W tych rodzinach, w których z diagnozy przeprowadzonej przez pracownika socjalnego wynika, że rodzina ma potencjał do zmiany, warto bowiem podjąć gruntowne działania w celu poprawy funkcjonowania rodziców. Książka zawiera również treści dotyczące standardów przeciwdziałania przemocy względem dzieci oraz form terapii dzieci z traumą rozwojową. Książka została oparta na współczesnej wiedzy nie tylko z zakresu pedagogiki rodziny, ale również neuronauki, psychologii rozwojowej i psychotraumatologii.
MATEMATYCZNE KARTY PRACY DLA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI. CZĘŚĆ 2Druga część Matematycznych kart pracy, podobnie jak pierwsza, przeznaczona jest dla uczniów mających problemy z osiągnięciem elementarnych celów edukacyjnych w zakresie umiejętności matematycznych, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i dla niektórych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Karty mogą być wykorzystywane zarówno w trakcie pracy w systemie lekcyjnym, jak i podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych.Ćwiczenia w części drugiej obejmują:dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego w zakresie 20;dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu dziesiątkowego w zakresie 100.Część zadań dotyczy jednostek miar (mierzenie długości, masy, temperatury, pojemności płynów). Wprowadzone zostały również ćwiczenia rozwijające umiejętność mierzenia czasu (czas odmierzany kalendarzem, czas odmierzany zegarem).
Drugaki to karty pracy przeznaczone dla uczniów klasy 2 szkoły podstawowej. Odpowiadają zakresowi tematycznemu programu nauczania zintegrowanego dla klasy drugiej. Zadania dotyczą podstaw języka polskiego, nauk społecznych, historii, biologii, geografii i ekologii, poruszają takie tematy, jak bezpieczeństwo, pory roku, bogactwa naturalne, elektryczność i energia, gatunki i środowiska życia zwierząt, ekologia, podstawy wiedzy o kosmosie, zdrowie i higiena, najważniejsze wynalazki, święta i zwyczaje, podstawy geografii Polski i wiadomości o świecie, a także wiele innych. Każde z tych zagadnień uczeń spotka na lekcji w szkole oraz w podręczniku.
Ćwiczenia doskonalą umiejętność pisania, zapoznają też z takimi formami, jak list, zaproszenie, ogłoszenie, opowiadanie. Zadbaliśmy o kolorową, atrakcyjną dla małego ucznia oprawę graficzną, zadania są ciekawe i nie tylko budują zasób wiedzy, ale też rozwijają umiejętności manualne, wyobraźnię i kreatywność. Dzięki perforacji łatwo wyrwać każdą kartkę z książki, a specjalnie dobrana kolorystyka zapewnia zachowanie czytelności w przypadku kserowania na czarno-białej kopiarce.
Dziecko to nie segregator biurowy, do którego można wkładać dawki wiedzy niczym zapisane kartki papieru. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo przed tym, zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę, powinniśmy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. Profesor Joachim Bauer dowodzi, że szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Kooperacja nauczycieli z uczniami to nie jedyny warunek efektywnej pracy edukacyjnej - równie ważne jest współdziałanie szkoły i rodziców. Autor stawia pytanie, czy rodzice zdają sobie sprawę ze znaczenia własnej roli w tym procesie i związanych z nią wielkich szans, a także czy czują się na siłach, by wypełniać ją świadomie i z szacunkiem. Celem tej publikacji jest wsparcie uczniów, rodziców, nauczycieli oraz tych wszystkich, którym dobro młodych ludzi i całego systemu szkolnictwa leży na sercu. Książka dostarcza praktycznych wskazówek pomocnych w przygotowaniu gruntu, na którym mogą rozwijać się takie wartości, jak umiłowanie życia, motywacja i radość uczenia się. PIERWSZE WYDANIE KSIĄŻKI UKAZAŁO SIĘ POD TYTUŁEM: "Co z tą szkołą?"
Publikacja przeznaczona jest do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, z problemami w zakresie komunikacji werbalnej. Zestaw kart został zaprojektowany z myślą o rodzicach i opiekunach pragnących wspomóc rozwój dziecka, jednak będzie też wartościowym materiałem dydaktycznym w pracy profesjonalistów wczesnego wspomagania rozwoju, pedagogów specjalnych oraz neurologopedów. Przedstawione zadania mają na celu stymulację mózgu dziecka w taki sposób, aby w późniejszym okresie było ono w stanie zrozumieć coraz bardziej złożone zagadnienia. Materiał obejmuje ćwiczenia dotyczące części ciała, kolorów, kształtów i wielkości. Dodatkowo znajdą tu Państwo zadania rozwijające myślenie logiczne oraz ćwiczenia stymulujące lewą półkulę mózgu, odpowiedzialną za rozwój mowy i rozumienie języka.
W czasie pandemii COVID-19 życie publiczne niejako zamarło lub przeniosło się w sferę prywatnej przestrzeni (praca, nauka, kult religijny), a bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem stał się śmiertelnym zagrożeniem. W świadomości wielu osób pojawiła się niepewność, głównie dotycząca przyszłości. Jaka ona będzie? Co się zmieni w naszych relacjach? Jak będziemy przygotowywać młodych ludzi do funkcjonowania w świecie zupełnie nieprzewidywalnym? Jak nauczymy się funkcjonować w stanie realnego zagrożenia? Niepokój związany był z prawie każdą sferą życia, w tym z tworzeniem nowej jakości kontaktów międzyludzkich. Czy wciąż będą funkcjonować głównie w świecie wirtualnym? Czy spotkaniom będzie stale towarzyszył dystans fizyczny? Jak będziemy się komunikować i czego będziemy musieli się nauczyć? Tych pytań było o wiele więcej i można je tworzyć w zależności od badanej dziedziny życia.
Dzikie stwory. Sztuka wychowania chłopców
Jak ukształtować dzikie serce Waszego syna?
Jak wychować go, by wyrósł na silnego, dojrzałego emocjonalnie mężczyznę?
Jak okiełznać Wasze „dzikie stwory”, nie marnując przy tym potencjału, który niesie ze sobą ich „dzikość”, żądza przygód i pasja?
Na te i wiele innych pytań odpowiadają Stephen James i David Thomas, doświadczeni ojcowie i terapeuci. Mają oni wyjątkowy dar rozumienia złożonego języka chłopięcego serca i zdolność przekładania swojej wiedzy na praktyczne wskazówki i sugestie.
Opierając się na badaniach klinicznych i własnych doświadczeniach rodzicielskich, pokazują, na czym polega specyfika chłopców pod względem fizycznym, psychicznym i duchowym. Oferują jednocześnie kompletny program radzenia sobie z problemami, jakie ta specyfika może stwarzać rodzicom, wychowawcom czy nauczycielom.
Ich książka daje świeże spojrzenie i podnosi na duchu tych, którzy czują się sfrustrowani zmaganiami z chłopięcą „dzikością”. Podkreśla przy tym rolę zarówno ojca, jak i matki, wskazując odmienność zadań, jakie stawia przed nimi wychowanie chłopców.
Niezależnie od tego, czy Twój „dziki stwór” jest przedszkolakiem, uczniem czy studentem, znajdziesz w tej książce odpowiedzi, podpowiedzi i inspiracje, które pozwolą ci aktywnie towarzyszyć mu w jego drodze do bycia mężczyzną.
„Jako pediatra, na co dzień stykam się z rodzicami mającymi problemy ze zrozumieniem i poprowadzeniem przez życie swoich synów. Jeśli chcesz zdobyć praktyczne umiejętności rodzicielskie, znajdziesz tu mnóstwo dobrze przemyślanych porad. Książka pełna jest skutecznych i prostych sposobów, które możesz z miejsca wprowadzić w życie. Jest to jeden z najlepszych poradników dla rodziców, jakie znam”.
DR LINDA BRADY, pediatra
„Jestem przekonana, że ta książka odegra tak wielką rolę w życiu rodziców i dzieci, jak żadna inna. To lektura obowiązkowa dla każdego rodzica”.
SARA EVANS, piosenkarka
Stephen James prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną, jest ojcem trzech synów (w tym dwóch bliźniaków) i córki.
David Thomas jest dyrektorem Poradni dla Mężczyzn i Chłopców w Nashville, ojcem dwóch synów i córki, jak również współautorem książki Być świadomym rodzicem. Autopilot jest dla samolotów, wydanej po polsku przez Wydawnictwo eSPe.
Puzzle z tej publikacji mogą być wykorzystywane w szkole (np. na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, plastycznych czy w świetlicy) lub w domu (zastępując tradycyjne układanki). Są ułożone według wzrastającego stopnia trudności (zarówno pod względem kształtów wycinanych elementów, jak i skomplikowania układanego obrazka).
Autorzy publikacji mają nadzieję, że publikacja ta będzie interesującym źródłem wiedzy dla nauczycieli akademickich, studentów, przedstawicieli władz uczelni i pracowników administracji, a także badaczy oraz osób odpowiedzialnych za rozwój szkolnictwa wyższego w naszym kraju.Neuroróżnorodność to zjawisko coraz wyraźniej obecne w życiu społecznym. Jego istotę stanowi zróżnicowanie ludzkiej populacji pod względem przebiegu rozwoju i działania mózgu oraz związanych z tym sposobów doświadczania świata i funkcjonowania w szkole, na uczelni, w pracy czy związkach interpersonalnych.Źródłami tej różnorodności są zarówno zmienność genetyczna, jak i czynniki środowiskowe. Szacuje się, że do grupy osób ze zdiagnozowaną neuroatypowością należy około 15–20% populacji, w tym osoby w spektrum autyzmu, z ADHD/ADD (attention-deficit/hyperactivity disorder / attention deficit disorder), dysleksją, dyskalkulią, dyspraksją czy zespołem Tourette’a (Doyle, 2020). Osób niezdiagnozowanych, przejawiających jednak neuroatypowe charakterystyki w stopniu istotnie wpływającym na ich sytuację, może być znacznie więcej.Świadomość istnienia neuroróżnorodności i wiedza na jej temat otwierają nowe perspektywy w sposobie myślenia o innych ludziach i relacjach społecznych, a nierzadko także o sobie samym. Koncept neuroróżnorodności uwalnia od czysto medycznego ujmowania spektrum autyzmu, ADHD, specyficznych trudności w uczeniu się i innych tego typu zjawisk. W zamian uwypukla znaczenie, jakie ma dostosowanie środowiska do różnorodnych indywidualnych potrzeb, oraz wskazuje rolę, jaką to dostosowanie odgrywa w kontekście rozwoju i realizacji życiowych zamierzeń poszczególnych osób, a w efekcie – celów i procesów społecznych.
Publikacja stanowi podsumowanie prowadzonych przez autorkę badań i przedstawia rezultaty terapii muzyką w pracy z dziećmi wykazującymi zaburzenia w rozwoju. Autorka wskazała zarówno na różnorodność możliwości oddziaływań muzykoterapeutycznych, jak i wynikających z jej stosowania ograniczeń, prezentując osiągnięcia w obszarze rozwoju społecznego dziecka poprzez podejście pragmatyczne. (...) Zadaniem przygotowanej publikacji było przedstawienie walorów muzykoterapii w pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju. Autorka dobrze wywiązała się z tego zlecenia. Podjęła również trud zachęcenia zainteresowanych do realizacji i poszerzania zakresu badawczego nad tą dziedziną arteterapii oraz zaakcentowała potrzebę upowszechniania wśród pedagogów terapeutów i opiekunów dzieci uzyskanych rezultatów, wskazując korzyści współpracy z muzykoterapeutami. (...) Dzieląc się osiągniętymi rezultatami, autorka pracy przyczynia się do upowszechniania muzykoterapii i zachęca do wdrażania jej w większej liczbie placówek terapeutycznych, edukacyjnych i zdrowotnych. Fragment recenzji dr. hab., prof. UŚ Mirosława Kisiela
Książka Arteterapia w resocjalizacji penitencjarnej wybrane konteksty jest wyjątkowym źródłem informacji na temat wykorzystania arteterapii w systemie penitencjarnym. Autorzy dokładnie analizują i prezentują różne aspekty i konteksty, w jakich arteterapia może być użyta w celu wspierania procesu resocjalizacji osadzonych.Książka wyróżnia się swoim interdyscyplinarnym podejściem do arteterapii w kontekście resocjalizacji. Autorzy biorą pod uwagę zarówno aspekty psychologiczne, pedagogiczne, socjologiczne, jak i organizacyjne, związane z procesem resocjalizacji, i prezentują arteterapię jako narzędzie skuteczne na poziomie jednostki i grupy więźniów. To kompleksowe podejście jest szczególnie wartościowe, ponieważ podkreśla różnorodność możliwych kontekstów i celów, w jakich arteterapia może być stosowana. Książka jest wzbogacona o scenariusze zajęć, co ułatwia czytelnikom zrozumienie, jak teorię można przekształcić w praktykę. Te praktyczne wskazówki i przykłady pomogą terapeutom i innym profesjonalistom w systemie penitencjarnym w planowaniu i wdrażaniu własnych programów arteterapeutycznych. Książka podkreśla znaczenie roli arteterapeuty jako specjalisty, który jest w stanie dostosować terapię do indywidualnych potrzeb osadzonych. Autorzy analizują także wyzwania związane z pracą w trudnym środowisku więziennym i zapewniają wskazówki dotyczące budowania relacji z osadzonymi oraz zarządzania grupowymi sesjami arteterapeutycznymi.Książka Arteterapia w resocjalizacji penitencjarnej wybrane konteksty to cenna publikacja, która oferuje kompleksowe spojrzenie na wykorzystanie sztuki w procesie resocjalizacji osadzonych. To źródło inspiracji i wiedzy zarówno dla profesjonalistów pracujących w systemie penitencjarnym, jak i badaczy zainteresowanych terapią sztuką w kontekście resocjalizacji. Książka otwiera drzwi do zrozumienia potencjału sztuki w transformacji życia osadzonych. Z recenzji dr. hab. Pawła Maciaszczyka, prof. ucz.
Przedstawione w publikacji rozważania i analizy nie wyczerpują readaptacyjnego potencjału tkwiącego w kategorii zadowolenia z życia, jednak w ocenie Autorki mogą stać się inspiracją do dalszej eksploracji i podejmowania prób ich włączenia nie tylko w dyskurs pedagogiki resocjalizacyjnej, ale przede wszystkim w pedagogiczną praktykę oddziaływań penitencjarnych, Ze względu na liczne walory zatrudniania osób skazanych postuluje się podjęcie nowych inicjatyw na rzecz ich aktywizacji zawodowej. Bardzo słusznie uznając wyższość personalistycznego u humanistycznego podejścia do człowieka nad determinizmem biologicznym i społecznym, w badaniach wkupiono się na zasobach skazanych, które z jednej strony stanowią barierę ochronną przed czynnikami ryzyka, a z drugiej kształtują dojrzałą istotę odpowiedzialną za siebie, sprawującą kontrolę nad własnym życiem i mającą poczucie sprawstwa, co niezbędne jest w uzyskaniu przemiany wewnętrznej która stanowi cel maksymalny w resocjalizacji. Z recenzji ks. dr. hab. Kazimierza Pierzchały, prof. KUL
Punktem wyjścia w prezentowanej monografii są określone problemy zdrowotne, analizowane z perspektywy edukacyjnej. Omawiane treści mają swój wymiar profilaktyczny, ale wpisują się także w obszar charakterystyczny dla promocji zdrowia z uwagi na fakt, że jest ona globalną strategią działań na rzecz zdrowia, której niezbędny i kluczowy element stanowi edukacja zdrowotna. Dzięki niej ludzie zyskują odpowiednie kompetencje, pozwalające im na dokonywanie zmian w swoim środowisku i stylu życia. W modelu promocji zdrowia ukierunkowanym na upodmiotowienie jednostek w niej uczestniczących istnieją dwie podstawowe funkcje edukacji zdrowotnej. Jedną z nich jest tworzenie warunków umożliwiających ludziom zdobywanie wiedzy na temat zdrowia i choroby. Posiadając tę wiedzę mogą oni wzmacniać swoje zdolności do działania na rzecz zdrowia własnego i innych, jednocześnie stając się podmiotami tych działań. Upodmiotowienie jednostek jest zatem bezpośrednim efektem edukacji, a tylko jednostki upodmiotowione (zdolne do działania) mogą dokonać zmiany społecznej, do której dąży się w promocji zdrowia. Drugą ze wzmiankowanych funkcji jest oddziaływanie na decydentów i grupy zawodowe, tak by odpowiednio wpływały na politykę publiczną i kształtowanie konkretnych środowisk. Prezentowana publikacja spełnia obie z wymienionych funkcji. Z jednej strony daje możliwość poszerzenia wiedzy na temat wybranych problemów zdrowotnych i przeciwdziałania im, z drugiej - jest adresowana do konkretnych grup zawodowych (nauczyciele, pedagodzy, socjologowie, lekarze), w których zadaniach mieści się tworzenie środowisk wspierających zdrowie.
Publikacja ta powstała, aby pomóc w kształtowaniu umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie. Pracować z nimi może każde dziecko, a w szczególności dziecko: z niezakończonym rozwojem mowy z opóźnionym rozwojem mowy z afazją (także dorośli) z autyzmem z zespołem Aspergera z dysleksjąniesłyszącez implantem ślimakowym ze specyficznymi problemami w uczeniuoraz dorośli uczący się języka polskiego jako obcego.Zestaw składa się z pięciu historyjek. Każdemu obrazkowi z historyjki przyporządkowano cztery teksty, które ukazują narastanie słownika i gramatyki. Ilustracje mogą służyć też do ćwiczeń myślenia przyczynowo-skutkowego. Tworzenie opowiadania do przedstawionego zdarzenia ma na celu kształtowanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na temat codziennych czynności.
Bazgraki i gimnastyka języka. Ćwiczenia logopedyczne (25 lat) to zestaw pomysłowych zabaw do ćwiczenia poprawnej wymowy. Dzieci wraz z sympatycznymi Bazgrakami będą grać na akordeonie, zdobywać górskie szczyty i galopować na konikach, trenując przy tym prawidłowe oddychanie, wyśpiewując zwariowane melodie oraz strojąc szalone miny.W książeczce znajdują się polecenia do zabaw artykulacyjnych, zadania do wykonania w książeczce, które warto uzupełnić o zabawy w mówienie, oraz wskazówki dla rodziców, które dostarczają niezbędnej wiedzy, na co warto zwrócić uwagę, by dziecko prawidłowo wykonało zadanie.Bogato ilustrowane łamigłówki z zabawnymi poleceniami to skuteczny sposób na stworzenie przyjemnych skojarzeń z ćwiczeniami logopedycznymi. Do książki dołączono również ponad 50 naklejek, które urozmaicą rozwiązywanie zadań.Ćwiczenia logopedyczne idealnie sprawdzą się do zabawy w domu z młodszymi i trochę starszymi przedszkolakami. Mogą też stanowić uzupełnienie terapii logopedycznej, wspierając trening aparatu mowy, kształtując poprawne nawyki oddechowe oraz słuch fonematyczny.Autorką zabaw jest dr Anna Zając, logopeda i językoznawca, która prowadzi na instagramie autorski profil @bubagada_o_logopedii i popularyzuje wiedzę o rozwoju mowy i terapii logopedycznej. Zaufało jej już ponad 80 tys. logopedów, terapeutów i rodziców.Zawartość: książka + naklejkiW serii Bazgraki: Bazgraki mówią trudne słowa. Ćwiczenia logopedyczne (46 lat) Bazgraki czytają sylabami. Czytanie sylabowe. Elementarz do czytania sylabowego (46 lat) Bazgraki czytają sylabami. Czytanie sylabowe w ćwiczeniach (46 lat) Bazgraki czytają wyrazy i zdania. Elementarz do czytania sylabowego (57 lat) Bazgraki czytają wyrazy i zdania. Czytanie sylabowe w ćwiczeniach (57) Bazgraki poznają kolory i kształty (23 lata) Bazgraki poznają przeciwieństwa (23 lata) Bazgraki poznają litery (46 lat) Bazgraki poznają liczby (46 lat) Bazgraki i zabawy 3-latków Bazgraki i zabawy 4-latków Bazgraki i zabawy 5-latków Bazgraki i zabawy 6-latków Bazgraki czekają na święta (36 lat) Bazgraki. Kosmiczna wyprawa. Zabawy edukacyjne (45 lat) Bazgraki. Super pojazdy. Zabawy edukacyjne (56 lat)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?