Jest to jedna z części serii Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Serię tworzą 3 teczki:Jest już jesieńNadeszła zimaPrzyszła wiosna, idzie lato.Karty pracy umożliwiają realizację treści nauczania wskazanych w podstawie programowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Zawierają ćwiczenia dotyczące trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, technicznej i plastycznej.Publikacja jest adresowana do:uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymnauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczychrodziców tych uczniów.
Żywioły to karty pracy przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami – z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, niepełnosprawnością sprzężoną oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Powstały z myślą o zajęciach rozwijających kreatywność, ale mogą być również wykorzystane podczas zajęć rewalidacyjnych, artystyczno-technicznych i plastycznych. Ze względu na stopień trudności karty pracy zostały podzielone na trzy części: poziom pierwszy – podstawowy (łatwy) poziom drugi – rozszerzony (trudniejszy) poziom trzeci – dopełniający (najtrudniejszy). Każda część obejmuje materiał dotyczący czterech żywiołów: ziemi, wody, powietrza i ognia. Zadania zawarte na kartach pracy kształtują umiejętności artystyczno-techniczne ucznia, rozwijają wyobraźnię i poszerzają zainteresowania. Doskonalą umiejętności w zakresie logicznego myślenia, usprawniania percepcji i sekwencji wzrokowych oraz procesów poznawczych (uwaga, spostrzeganie, pamięć, myślenie). Rozwijają techniki szkolne w zakresie: czytania, pisania, liczenia. Ponadto wzbogacają wiedzę przyrodniczo-geograficzną i wzmacniają umiejętności z zakresu funkcjonowania społecznego.
Żywioły to karty pracy przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami – z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, niepełnosprawnością sprzężoną oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Powstały z myślą o zajęciach rozwijających kreatywność, ale mogą być również wykorzystane podczas zajęć rewalidacyjnych, artystyczno-technicznych i plastycznych. Ze względu na stopień trudności karty pracy zostały podzielone na trzy części: poziom pierwszy – podstawowy (łatwy) poziom drugi – rozszerzony (trudniejszy) poziom trzeci – dopełniający (najtrudniejszy). Każda część obejmuje materiał dotyczący czterech żywiołów: ziemi, wody, powietrza i ognia. Zadania zawarte na kartach pracy kształtują umiejętności artystyczno-techniczne ucznia, rozwijają wyobraźnię i poszerzają zainteresowania. Doskonalą umiejętności w zakresie logicznego myślenia, usprawniania percepcji i sekwencji wzrokowych oraz procesów poznawczych (uwaga, spostrzeganie, pamięć, myślenie). Rozwijają techniki szkolne w zakresie: czytania, pisania, liczenia. Ponadto wzbogacają wiedzę przyrodniczo-geograficzną i wzmacniają umiejętności z zakresu funkcjonowania społecznego.
Żywioły to karty pracy przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami – z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, niepełnosprawnością sprzężoną oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Powstały z myślą o zajęciach rozwijających kreatywność, ale mogą być również wykorzystane podczas zajęć rewalidacyjnych, artystyczno-technicznych i plastycznych. Ze względu na stopień trudności karty pracy zostały podzielone na trzy części: poziom pierwszy – podstawowy (łatwy) poziom drugi – rozszerzony (trudniejszy) poziom trzeci – dopełniający (najtrudniejszy). Każda część obejmuje materiał dotyczący czterech żywiołów: ziemi, wody, powietrza i ognia. Zadania zawarte na kartach pracy kształtują umiejętności artystyczno-techniczne ucznia, rozwijają wyobraźnię i poszerzają zainteresowania. Doskonalą umiejętności w zakresie logicznego myślenia, usprawniania percepcji i sekwencji wzrokowych oraz procesów poznawczych (uwaga, spostrzeganie, pamięć, myślenie). Rozwijają techniki szkolne w zakresie: czytania, pisania, liczenia. Ponadto wzbogacają wiedzę przyrodniczo-geograficzną i wzmacniają umiejętności z zakresu funkcjonowania społecznego.
Programy edukacyjno-terapeutyczne dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Śladami pór roku. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Publikacja Uczę się i rozwijam to kompleksowe narzędzie do obserwacji rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy dla ucznia.Karty pracy są kompatybilne z ramowym programem edukacyjno-terapeutycznym dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Zadania odnoszą się do treści zawartych w podstawie programowej. Karty opracowano w taki sposób, by stanowiły użyteczne narzędzie do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą one też być pomocne przy tworzeniu arkuszy monitoringu rozwoju dziecka, co z kolei umożliwi ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju ucznia, określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności treści podstawy programowej oraz zebranie informacji niezbędnych do przygotowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU).Pierwsza część publikacji odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru Ja:Budowanie własnej tożsamościJedzenieUbieranie sięHigiena osobistaPotrzeby fizjologiczneSygnalizowanie samopoczucia.
Publikacja Uczę się i rozwijam to kompleksowe narzędzie do obserwacji rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy dla ucznia.
Arkusze umożliwiają:
określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej
ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej i niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego
zebranie informacji niezbędnych do przygotowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU).
W zeszycie oprócz arkusza zamieszczono także ramowy program edukacyjno-terapeutycznydla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Pierwsza część publikacji odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru Ja:
Budowanie własnej tożsamości
Jedzenie
Ubieranie się
Higiena osobista
Potrzeby fizjologiczne
Sygnalizowanie samopoczucia.
PODRÓŻ PRZEZ PORY ROKU Z KARTAMI PRACYKarty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymczęść 1Seria kart pracy Podróż przez pory roku jest przeznaczona dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Prezentowane zestawy są kontynuacją kart pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato).
To, co mnie wspiera to zestaw kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji matematycznej dotyczące nauki liczb do 10. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak: rozumienie pojęcia liczby i jej zapisu graficznego za pomocą cyfry; rozumienie pojęcia liczby w aspektach: kardynalnym, porządkowym i algebraicznym; pisanie liczb po śladzie i samodzielnie; rozpoznawanie liczb ukrytych na obrazkach; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Karty pracy są zgodne z podstawą programową.
Prezentowane karty pracy składają się z działów: Ja i przyroda. Pory roku i zjawiska im towarzyszące Ja i przyroda. Świat roślin, ich znaczenie, uprawy i prace ogrodnicze Ja i przyroda. Świat zwierząt, hodowla, opieka. Materiały są zgodne z postawą programową.
Uczę się czytać, pisać i liczyć to karty pracy adresowane do: uczniów ze specjalnymi potrzebami; uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych; sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo; nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych; rodziców uczniów. W publikacji zawarte są treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, plastycznej i technicznej.Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy.Arkusze umożliwiają:- dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia- określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej- ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego.Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Czwarta część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja i otoczenie":9. Ja jako konsument10. Ja w świecie techniki11. Ja w świecie technologii informacyjnej12. Ja w bezpiecznym świecie13. Ja w świecie kultury i rozrywki14. Mój czas wolny15. Będę dorosły.
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy.Arkusze umożliwiają:dokonanie diagnozy skali rozwoju uczniaokreślenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowejocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego.Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Pierwsza część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja":1. Budowanie własnej tożsamości2. Jedzenie3. Ubieranie się4. Higiena osobista5. Potrzeby fizjologiczne6. Sygnalizowanie samopoczucia.
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy.Arkusze umożliwiają:- dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia- określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej- ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego.Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Druga część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja i otoczenie":1. Ja - członek rodziny:- moja rodzina- moje miejsce zamieszkania2. Ja - uczeń:- moja klasa- moja szkoła3. Ja - w rozmowie4. Ja - członek społeczności lokalnej.
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy.Arkusze umożliwiają:- dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia- określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej- ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego.Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.Trzecia część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru "Ja i otoczenie":5. Ja - członek społeczeństwa6. Ja i przyroda7. Moje zdrowie8. Ja w chorobie.
Jest to jedna z części serii Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Serię tworzą 4 teczki:Jest już jesień;Nadeszła zima;Przyszła wiosna;Nareszcie lato.Publikacja zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla uczniów oraz instrukcja i tabela z punktacją dla przeprowadzającego diagnozę: nauczyciela, terapeuty, oligofrenopedagoga.
DIAGNOZA ROZWOJU DZIECKA PRZEDSZKOLNEGO PRZED ROZPOCZĘCIEM NAUKI W SZKOLE. Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnychProgram do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci. Niniejsza publikacja została przygotowana zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).Książka ta jest jedną z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów służących do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Do kompletu tego należą także:o A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Arkusz monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego;o A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Karty pracy.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia) ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe) w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia)
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?