Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Bazgraki mówią trudne słowa. Ćwiczenia logopedyczne (46 lat) to zestaw pomysłowych zabaw dla przedszkolaków do ćwiczenia poprawnej wymowy. Dzieci wraz z sympatycznymi Bazgrakami będą szukać, gdzie ukryła się paczka i taczka, zgadywać, który Bazgrak lubi suchą szosą spacerować w sandałach, oraz zagrają w logopedyczną planszówkę. W książce znajdują się polecenia do zabaw ćwiczących odróżnianie podobnie brzmiących głosek, w takich wyrazach jak kury góry; fale szale, trening wymowy głosek szumiących i syczących oraz głoski r. Zabawy na mówienie uzupełniają łamigłówki do wykonania w książeczce oraz wskazówki dla rodziców, na co warto zwrócić uwagę. Bogato ilustrowane zadania z atrakcyjnymi poleceniami, dostosowanymi do możliwości przedszkolaków to skuteczny sposób na stworzenie przyjemnych skojarzeń z ćwiczeniami logopedycznymi. W książce znajduje się również ponad 50 naklejek, które urozmaicają rozwiązywanie łamigłówek i zabawy w mówienie. Ćwiczenia logopedyczne idealnie sprawdzą się w domu. Mogą stanowić również uzupełnienie terapii logopedycznej. Autorką zabaw jest dr Anna Zając, logopeda i językoznawca, która prowadzi na instagramie autorski profil @bubagada_o_logopedii i popularyzuje wiedzę o rozwoju mowy i terapii logopedycznej. Zaufało jej już ponad 80 tys. logopedów, terapeutów i rodziców. W serii Bazgraki: Bazgraki i gimnastyka języka. Ćwiczenia logopedyczne (25 lat) Bazgraki czytają sylabami. Czytanie sylabowe. Elementarz do czytania sylabowego (46 lat) Bazgraki czytają sylabami. Czytanie sylabowe w ćwiczeniach (46 lat) Bazgraki czytają wyrazy i zdania. Elementarz do czytania sylabowego (57 lat) Bazgraki czytają wyrazy i zdania. Czytanie sylabowe w ćwiczeniach (57) Bazgraki poznają kolory i kształty (23 lata) Bazgraki poznają przeciwieństwa (23 lata) Bazgraki poznają litery (46 lat) Bazgraki poznają liczby (46 lat) Bazgraki i zabawy 3-latków Bazgraki i zabawy 4-latków Bazgraki i zabawy 5-latków Bazgraki i zabawy 6-latków Bazgraki czekają na święta (36 lat) Bazgraki. Kosmiczna wyprawa. Zabawy edukacyjne (45 lat) Bazgraki. Super pojazdy. Zabawy edukacyjne (56 lat)
Inspirację do podjęcia prezentowanego tematu stanowiła teoria inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, zgodnie z którą poznawczą kompetencję czy sprawność człowieka najlepiej opisuje się w kategoriach zbioru zdolności, talentów czy też umiejętności umysłowych, nazywanych inteligencjami. Wybrane zagadnienia teoretyczne zestawiono w pracy z fragmentami z badań, a rozważania definicyjne poprowadzono wokół pojawiających się w opracowaniu pojęć i zagadnień. Omówiono przykłady inicjatyw silnie ukierunkowanych na indywidualizację procesu kształcenia, dobrych praktyk i miejsc, które stanowią inspirację do działania i są wzorami godnymi naśladowania, oraz poruszono kwestię zdolności i uzdolnień uczniów. Zasadniczą część pracy stanowi opis wyników badań własnych, na które składa się analiza danych pochodzących z badań ankietowych oraz danych uzyskanych na podstawie badań diagnostycznych, prowadzonych w klasach pierwszych szkoły podstawowej. Publikacja adresowana jest do szerokiego grona odbiorców - teoretyków i praktyków - badaczy, nauczycieli, studentów kierunków humanistycznych czy społecznych. Magdalena Christ, doktor nauk społecznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Katedrze Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Pedagogiki Mediów na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Zainteresowania badawcze: edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne, a w szczególności indywidualizacja procesu kształcenia uczniów, teoria inteligencji wielorakich H. Gardnera, neurodydaktyka, diagnoza i rozwijanie zdolności uczniów, nauczanie w aspekcie twórczym, edukacja teatralna, drama, edukacja społeczno-przyrodnicza, pedagogika przygody, edukacja demokratyczna, diagnoza i terapia dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wybrane publikacje: autorka kilkunastu artykułów i rozdziałów w monografiach naukowych, np. Nauczyciel jako realizator indywidualizacji procesu kształcenia, [w:] L. Preuss-Kuchta, E. Murawska (red.), Relatywizowanie w edukacji. Wybrane ujęcia (Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012); Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów jako wyzwanie edukacyjne w XXI wieku, "Colloquium" Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych Akademii Marynarki Wojennej, Gdynia 2013, nr 1; Developing the directional abilities through individualization of the educational process, "Journal of educational & social research" 2013, vol. 3, No. 7.
Książka ta powinna znajdować się w każdym domu, bo dzięki regularnemu wykonywaniu ćwiczeń w niej zawartych można wyeliminować ryzyko bólów kręgosłupa.
Na początku autorzy omawiają zasady wykonywania ćwiczeń, wskazują, kiedy nie należy samodzielnie podejmować decyzji o rozpoczęciu takiej formy leczenia. W przystępny sposób wyjaśniają najważniejsze pojęcia, jak stabilizacja, centralizacja bólu, peryferalizacja bólu.
Książka jest napisana tak, by mógł z niej skorzystać każdy. Jej zaletami są: jasne wyjaśnienie najczęstszej przyczyny bólu: niewłaściwej postawy, oraz ćwiczenia zaprezentowanie w dwóch formach: ilustracji i krótkiego opisu.
Na końcu znajduje się kieszonkowy skrót ćwiczeń – przydatny na przykład w podróży.
Niektóre opisy i komentarze do ćwiczeń uzupełniono nowymi, cennymi informacjami. Ponadto, dla komfortu czytelników, którzy korzystają z książki podczas wykonywania ćwiczeń, powiększono ilustracje oraz rozmiar czcionki w poleceniach i instrukcjach.
Książka jest drugą częścią publikacji na temat terapii pedagogicznej. Poradnik napisany jest z myślą o nauczycielach, terapeutach, pracujących z uczniami szkoły podstawowej (klasy 5-8) ze specyficznymi trudnościami. Dysleksja rozwojowa to specyficzne trudności w nauce czytania i pisania, spowodowane opóźnieniami i zaburzeniami w rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych oraz językowych. Ze względu na wielowymiarowość problemu wymagana jest skuteczna organizacja pracy z uczniami. Publikacja zawiera pięć rozdziałów. Cztery pierwsze rozdziały zawierają scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy, gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: poznawcze, wzrokowe, słuchowo-językowe oraz motywacja i emocje. W rozdziale piątym znajdują się dodatkowe karty pracy do wykorzystania na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych oraz program rewalidacji dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Nauczyciele/terapeuci, którzy sięgną po tę publikację zyskają gotowe scenariusze zajęć z opisanymi celami ogólnymi i szczegółowymi opartymi na ćwiczeniach (przy każdym opisie ćwiczeń zostały wymienione procesy, które są usprawniane), z podanym wiekiem uczniów, z którymi można pracować na przedstawionym materiale.
Ten praktyczny i oparty na badaniach naukowych poradnik pomoże rodzicom wychować dzieci na uczciwych, życzliwych, hojnych, pewnych siebie, niezależnych i odpornych ludzi. Media społecznościowe i tradycyjne oraz świat polityki wysyłają dzieciom coraz więcej sygnałów, że egoizm i ohydne zachowania są w porządku. Wiemy oczywiście, że młodzi potrafią być empatyczni, odporni psychicznie i gotowi do działania. Chcemy wychować ich tak, aby pomogli w budowaniu lepszej przyszłości. Tylko jak to zrobić? Książka przedstawia z nowej i często zaskakującej perspektywy zagadnienia związane z wychowywaniem dzieci od maluchów do nastolatków. Melinda Wenner Moyer opisuje cechy charakteru, które chcielibyśmy wzmocnić u swoich dzieci, między innymi szczerość, hojność i otwartość, a następnie omawia strategie pokazujące, jak to osiągnąć. Dowiedz się, jak wychować dzieci, z którymi chciałbyś rzeczywiście spędzać czas – i którym być może uda się ocalić świat. To mądry, ciekawy, szczery i bardzo praktyczny poradnik, który pokazuje, jak uczyć przyzwoitości i wielkoduszności. – Adam Grant, autor bestsellerów Leniwy umysł i Buntownicy Powiedzieć, że chcemy, by nasze dzieci wyrosły na porządnych ludzi, to jedno. Trzeba jeszcze wiedzieć, jak to osiągnąć. Ta książka wskazuje narzędzia oparte na danych i badaniach, które ci w tym pomogą. – dr Emily Oster, ekonomistka, autorka książek dla rodziców Cribsheet i Ciąża na nowo Większość rodziców przyznaje, że chcą, by ich dzieci były życzliwe i empatyczne. Jednak wszystko w naszej kulturze nakazuje nam, by uczyć je czegoś innego… Melinda Wenner Moyer przeplata najnowsze badania naukowe przystępnymi historiami oraz praktycznymi poradami, jak znaleźć równowagę i stać się najlepszymi rodzicami, jakimi możemy się stać. – Peggy Orenstein, dziennikarka i autorka Dziewczyny o seksie i Boys & Sex Moyer radzi, jak zaszczepić w dzieciach bezinteresowność, szczerość i zdrowe poczucie własnej wartości. Autorka pokazuje czytelnikowi, jak się rozwijać wraz z dzieckiem oraz jak dokonać pozytywnych zmian. – „Library Journal” Jak rodzice mogą wychować dzieci, które wierzą w siebie i w lepszą, bardziej empatyczną przyszłość? Melinda Wenner Moyer daje nam nieocenione źródło, które proponuje gotowy plan działania. Książka zawiera praktyczne, a czasami zaskakujące porady poparte badaniami. – dr Madeline Levine, psycholożka, autorka książek The Price of Privilege i Ready or Not Ważny, na czasie, mądry i wyjątkowy poradnik dla rodziców, który pomoże wychować następne pokolenie. – dr Carla Naumburg, licencjonowana kliniczna pracownica socjalna, autorka książki Jak nie krzyczeć na swoje dziecko Melinda Wenner Moyer jest nagradzaną dziennikarką współpracującą z „Scientific American”, poczytną felietonistką magazynu „Slate”, autorką artykułów publikowanych regularnie w dziale poświęconym rodzicielstwu „The New York Timesa” oraz wykładowczynią nowojorskiego wydziału Arthur L. Carter Journalism Institute. W 2019 r. zdobyła nagrodę Bricker Award for Science Writing and Medicine (Nagroda Brickera za prace z dziedziny nauki i medycyny). Jej prace można znaleźć w Best American Science and Nature Writing Anthology (Antologia najlepszych prac amerykańskich autorów naukowych) opublikowanej w 2020 r. Mieszka razem z mężem i dwójką dzieci w dolinie rzeki Hudson w stanie Nowy Jork. To jej pierwsza książka. Prowadzi również newsletter oparty na badaniach naukowych „Is My Kid the Asshole?” (Czy moje dziecko jest dupkiem?) na platformie Substack: melidnamoyer.substack.com.
Zbiór przygód króliczka Barta i sówki Kui wprowadza nas w bajkowy świat, pozwalając na przeżywanie razem z bohaterami przygód czekających na nich każdego dnia. Oprócz tego daje czytelnikom wspaniałe świadectwo przyjaźni, miłości i radości z bycia razem. Bogato ilustrowany zbiór piętnastu bajek sensorycznych powstał z myślą o:stymulacji dziecięcych zmysłów (węchu, dotyku, smaku i słuchu)rozwoju mowy dziecikształceniu umiejętności planowania motorycznegoćwiczeniu uwagi słuchowejnauce rozumienia emocji.Z książki mogą korzystać pedagodzy specjalni, terapeuci integracji sensorycznej, nauczyciele edukacji przedszkolnej oraz rodzice zarówno dzieci z niepełnosprawnościami, jak i tych rozwijających się harmonijnie.W trakcie proponowanych zabaw z bajkami wykorzystywane są łatwo dostępne dla nauczycieli i rodziców środki - instrumenty muzyczne, naczynia, warzywa, owoce, nasiona, zioła. Wspólną lekturę uatrakcyjnią też kolorowe postacie króliczka Barta i sówki Kui, które można wyciąć z wewnętrznych skrzydełek okładki książki, zalaminować i przykleić do patyczka.
Wspomaganie rozwoju dzieci przedwcześnie urodzonych, które z powodu zagrożenia niepełnosprawnością lub istniejącej niepełnosprawności wymagające szczególnego wsparcia w rozwoju, jest zadaniem niezwykle trudnym i wymaga zaplanowanego, kompleksowego i indywidualnego podejścia. Książka jest poradnikiem dla rodziców, terapeutów i opiekunów wcześniaków, która w czytelny sposób wyjaśnia, jak wspomagać rozwój dzieci, a także jak efektywnie korzystać ze scenariuszy zajęć z wykorzystaniem zabawek terapeutycznych drukowanych na drukarce 3D. Zawarte w książce treści mogą być także przydatne dla studentów wszystkich poziomów kształcenia (studia I i II stopnia, studia podyplomowe) na kierunkach psychologia, pedagogika i logopedia oraz rehabilitacja.
Rozpatrywanie zmian jakim ulegały i ulegają role społeczne podejmowane przez kobiety na przestrzeni czasu stanowi istotny społecznie postulat badawczy. Proponowany zbiór tekstów opatrzony tytułem Współczesna kobieta - szkice do portretu na tle przemian społeczno-kulturowych nie jest kolejnym opisem sytuacji kobiety we współczesnym świecie skupionym na jednym z wymiarów jej funkcjonowania. Zamiarem naszym jest raczej próba ukazania zmienności kobiety na tle zmienności świata i odwrotnie z szerokiej perspektywy aktualnych dziś różnych problemów społecznych. Znajdują się tu teksty odwołujące się zarówno do przeszłości, do teraźniejszości opierającej się na tym co przeszłe oraz do przyszłości, która z teraźniejszości z kolei wyrasta. Celem zaproponowania takiej formuły przedkładanej książki jest bowiem jak najszersze ukazanie złożoności sytuacji kobiety w świecie współczesnym, nierozerwalnie związanej z wczoraj i jutro. W publikacji zawarto teksty stanowiące z jednej strony rekonstrukcję dotychczasowych spojrzeń na prezentowaną problematykę, z drugiej zaś te mające charakter empiryczny, prezentujące wyniki badań własnych autorów. Wyrażamy nadzieję, iż publikacja ta dla każdego czytelnika stanowić będzie bodziec do refleksji nad sytuacją współczesnej kobiety oraz zachęci do podejmowania kolejnych badań w tym niewyczerpanym temacie. Dagmara Dobosz, doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych. Jej zainteresowania badawcze oscylują wokół zagadnień problematyki płci społeczno-kulturowej, seksualności człowieka, seksualizacji kultury oraz dobrostanu dzieci i młodzieży. Katarzyna Joniec, magister, absolwentka zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego na Wydziale Pedagogiki i Psychologii UŚ. Obecnie na studiach III stopnia w dyscyplinie pedagogika na tymże wydziale. Pracuje jako wychowawca w niepublicznej szkole podstawowej realizującej edukację zróżnicowaną i spersonalizowaną.
Kolejna część zeszytu ćwiczeń logopedycznych pt. Zdania obrazkowo-wyrazowe obejmuje swoim zakresem terapię samogłosek a, e, o, u, i, y, ą, ę. Samogłoski w artykulacji pojawiają się jako jedne z pierwszych i to one, w dużym stopniu, odpowiadają za wyrazistość mowy. Terapia logopedyczna dzieci z zaburzeniami mowy zwykle zaczyna się właśnie od samogłosek.Materiał przeznaczony jest do terapii logopedycznej dzieci w każdym wieku z nieprawidłową wymową samogłosek, z opóźnionym rozwojem mowy, z niedosłuchem, z niepełnosprawnością intelektualną oraz objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju.
W okresie dorastania rozwój społeczny i status dziecka w grupie rówieśniczej mają kluczowe znaczenie. Nastolatkom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) interakcje społeczne nie przychodzą naturalnie, więc młodzi ludzie często potrzebują wsparcia, by nauczyć się, jak postępować. Książka Menu umiejętności społecznych i życiowych prezentuje przystępne strategie, które pomogą nastolatkom z ASD nawiązać kontakt i zbudować więź z innymi osobami w domu, w szkole, w pracy, a także podczas spotkań ze znajomymi oraz w trakcie codziennych interakcji z sąsiadami. Wykorzystanie schematu menu pozwala łatwiej rozpoznać trzy etapy każdej interakcji: jej rozpoczęcie ("przystawkę"), rozwinięcie ("danie główne") i zakończenie ("deser"). Liczne kwestionariusze, szablony i przykładowe scenariusze społeczne zachęcą uczniów do przemyślenia odpowiedzi oraz do rozważenia, jak druga osoba mogłaby zareagować na ich słowa. Przećwiczenie prostych strategii i rozwiązanie zestawu codziennych zadań społecznych korzystnie wpłynie na ocenę własnych możliwości, zwiększy pewność siebie i rozwinie umiejętności życiowe osób z ASD. Książka będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich nastolatków i młodych dorosłych z trudnościami w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz terapeutów.
Karty pracy przygotowane z myślą o wszystkich, dla których istotne jest religijne wychowanie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Można dzięki nim omówić z uczniami przykazanie miłości i przykazania kościelne oraz wyjaśnić ich praktyczne zastosowanie w życiu człowieka wierzącego. Poznanie przez uczniów przykazania miłości pozwoli im lepiej oceniać moralne aspekty różnych sytuacji życiowych, a dzięki zrozumieniu przykazań kościelnych poczują się odpowiedzialni za wspólnotę Kościoła, do której należą.Z kart pracy można korzystać zarówno podczas katechezy szkolnej czy parafialnej, jak i w domu. Dzięki zastosowaniu w nich znaków PCS i zróżnicowaniu poziomu trudności zadań nadają się one dla dzieci i młodzieży z różnym stopniem niepełnosprawności, o różnych potrzebach i umiejętnościach. Są one również dobrym sposobem na powtórzenie czy utrwalenie wcześniej pozyskanej wiedzy. To gotowa propozycja zajęć, podczas których katecheci, duszpasterze lub rodzice pracujący z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikowaniu się mogą podjąć tematy związane z fundamentami naszej wiary.W prowadzeniu zajęć dotyczących przykazań z pewnością pomocne okażą się również karty pracy zatytułowane "Dziesięć przykazań" oraz książeczka TUS-owa "Jak postępować zgodnie z przykazaniami?".
Książka przeznaczona do treningu umiejętności społecznych (tzw. książeczka TUS-owa) związanych z tematyką Dekalogu, przykazania miłości i przykazań kościelnych. Zastosowano w niej zdjęcia scenek, które pokazują, jak przykazania realizują się w naszym życiu. Do każdej scenki przygotowano zestaw pytań, które są tak sformułowane, by dziecko analizowało obrazek od ogółu do szczegółu. Szczególnie dla dzieci autystycznych, które skupiają się na nieistotnych elementach ilustracji, jest to spora trudność. Dzięki takiej formie pracy uczniowie dowiedzą się, w jaki sposób uczestniczyć w życiu społecznym, zachowując przykazania. Książka stanowi bardzo wartościowe uzupełnienie sposobu prowadzenia zajęć z wykorzystaniem kart pracy "Dziesięć przykazań" oraz "
Karty pracy przygotowane z myślą o wszystkich, dla których istotne jest religijne wychowanie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Za ich pomocą można wprowadzić uczniów w moralność chrześcijańską, omawiając poszczególne przykazania Dekalogu i wyjaśniając ich praktyczne zastosowanie w życiu człowieka wierzącego. Coraz lepsze rozumienie przykazań pozwoli uczniom bardziej świadomie i samodzielnie oceniać moralne aspekty różnych sytuacji życiowych.Z kart pracy można korzystać zarówno podczas katechezy szkolnej czy parafialnej, jak i w domu. Dzięki zastosowaniu w nich znaków PCS i zróżnicowaniu poziomu trudności zadań nadają się one dla dzieci i młodzieży z różnym stopniem niepełnosprawności, o różnych potrzebach i umiejętnościach. Są one również dobrym sposobem na powtórzenie czy utrwalenie wcześniej pozyskanej wiedzy. To gotowa propozycja zajęć, podczas których katecheci, duszpasterze lub rodzice pracujący z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikowaniu się mogą podjąć tematy związane z fundamentami naszej wiary.W prowadzeniu zajęć dotyczących przykazań z pewnością pomocne okażą się również karty pracy zatytułowane "Przykazanie miłości i przykazania kościelne" oraz książeczka TUS-owa "Jak postępować zgodnie z przykazaniami?".
W książce Ślepota umysłu Simon Baron-Cohen opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według autora wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają "ślepotę umysłu", która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w "języku oczu".
W publikacji omówiono zadania nauczyciela we współczesnej szkole, oczekiwania społeczne wobec nauczycieli, doskonalenie i wspomaganie ich pracy oraz zarządzanie potencjałem, odpowiedzialność i uprawnienia. Zaprezentowano kwestie programowania rozwoju zawodowego nauczy cieli, w tym m.in. rolę i zadania mentora, znaczenie motywacji do podnoszenia poziomu kompetencji zawodowych, przywództwo w edukacji, a także motywacyjną rolę oceny pracy nauczyciela i jej wpływ na zmiany w szkole. Przedstawiono ponadto wybrane zagadnienia specyfiki pracy nauczyciela, takie jak rzeczywisty czas pracy czy wypalenie zawodowe. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli i dyrektorów szkół. Wnioski i spostrzeżenia sformułowane przez autorów na podstawie ich zawodowego dorobku oraz pracy naukowej powinny być przydatne również dla studentów nauk o zarządzaniu oraz pedagogiki. "[] bardzo wysoko oceniam recenzowaną pracę i rekomenduję ją do druku. Zawiera bardzo szeroki przegląd zagadnień dotyczących nauczyciela i szkoły, mniej - uczniów. Będzie to praca bardzo pożyteczna dla czytelników" - z recenzji prof. dr. hab. Mirosława J. Szymańskiego
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty. Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić? Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią. Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Znajdziesz tu niemal pięćdziesiąt różnorodnych ćwiczeń, które pomogą twojemu dziecku rozwinąć umiejętność empatii. Możecie wykonywać je wspólnie albo dziecko może pracować nad nimi samodzielnie. Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe! Dzięki tej książce twoje dziecko nauczy się: rozwiązywać konflikty, nawiązywać i podtrzymywać przyjaźnie, współpracować w grupie, okazywać innym troskę i życzliwość, mówić „przepraszam”, słuchać aktywnie, wyrażać swoje emocje.
W tej książce znajdziesz 70 ćwiczeń zgodnych z zasadami pedagogiki Marii Montessori przeznaczonych na różne pory roku. Są tu na przykład instrukcje wykonania bożonarodzeniowych dekoracji i latarni na Halloween, zabawy w pisanie, rymowanki, a nawet przepisy kulinarne i ćwiczenia jogi. Przygotowują one dziecko do nauki pisania i czytania, zapoznają z figurami geometrycznymi, rozwijają jego percepcję, motorykę oraz intelekt. Niektóre zadania można wykonywać na dworze, inne w domu. Każde może być dla Twojego dziecka ekscytującą przygodą służącą zdobywaniu ważnych umiejętności. Ćwiczenia opisano krok po kroku i starannie zilustrowano, dzięki czemu dziecko zyska w Tobie mądrego i wrażliwego przewodnika po otaczającym świecie.Brigitte Ekert od dwudziestu lat jest wychowawczynią Montessori. Ukończyła Institut Suprieur Maria Montessori w Paryżu oraz Institut Petite Enfance Boris Cyrulnik. Na co dzień z radością pracuje z dziećmi.
o, co mnie wspiera. Karty pracy dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi to zestaw kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji matematycznej dotyczące nauki liczb do 20 i trudniejszych działań. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak:
rozumienie pojęcia liczby i jej graficznego zapisu za pomocą cyfry;
rozumienie pojęcia liczby w różnych aspektach (kardynalnym, porządkowym i algebraicznym);
pisanie liczb po śladzie i samodzielnie;
rozpoznawanie liczb ukrytych na obrazkach;
dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.
Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Dzieci i ryby głosu nie mają? Nie w naszych czasach! Poznaj swoje prawa i nigdy więcej nie daj się zmanipulować w szkole. Podczas lekcji skonfiskowano Twój telefon? Nauczycielka od fizyki każe Ci wyciągnąć kolczyk z nosa pod groźbą uwagi? A może z powodu gadania na lekcji ukarano Cię jedynką z matmy? Być może nie wiesz, ale nic z tego nie jest legalne! Marcin Kruszewski, prawnik i twórca profilu Prawo Marcina, nie pozwoli, by brak wiedzy wpakował Cię w kłopoty. A wszystko to w przystępnej i zrozumiałej formie, dalekiej od podręcznikowego stylu, który znasz ze szkolnej ławki. Nieważne, czy jesteś uczniem, nauczycielem czy rodzicem — ta książka na pewno przyda się przy najbliższej klasowej dyskusji! Ta książka ma szansę zakopać pokoleniową przepaść. Drodzy Dorośli – czytajcie, słuchajcie i oglądajcie Marcina Kruszewskiego! – Adam Bodnar, były Rzecznik Praw Obywatelskich i Minister Sprawiedliwości To jest książka, która powinna trafić do każdej szkolnej biblioteki. Dziękuję Marcinowi Kruszewskiemu za „Prawo Marcina”! – Marek Michalak, były Rzecznik Praw Dziecka i kanclerz Międzynarodowej Kapituły Orderu Uśmiechu
Co robić, by nie obwiniać się bez przerwy za wpadki wychowawcze? Carla Naumburg - autorka bestsellera Jak nie krzyczeć na swoje dziecko - radzi podejść do rodzicielstwa z większym współczuciem dla siebie, poważnie traktując własne potrzeby. Za każdym razem, gdy uznajemy się za winnych, odbieramy sobie wszelkie możliwości uświadomienia sobie, co tak naprawdę się wydarzyło, zyskania jasności lub zrozumienia, jak inaczej możemy postąpić w przyszłości. Nauka reagowania ze zrozumieniem, przebaczeniem i akceptacją samego siebie wymaga praktyki, ale jest tego warta.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?