Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Publikacja Uczę się i rozwijam to kompleksowe narzędzie do obserwacji rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy dla ucznia.
Arkusze umożliwiają:
określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej
ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej i niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego
zebranie informacji niezbędnych do przygotowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU).
W zeszycie oprócz arkusza zamieszczono także ramowy program edukacyjno-terapeutycznydla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Pierwsza część publikacji odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru Ja:
Budowanie własnej tożsamości
Jedzenie
Ubieranie się
Higiena osobista
Potrzeby fizjologiczne
Sygnalizowanie samopoczucia.
W zestawie znajdują się 2 talie kart logopedycznych, które zostały opracowane na takich samych zasadach jak tradycyjne karty. Funkcję kolorów spełniają tutaj głoski syczące: c, dz, s, z. Zamiast figur karcianych występują ponumerowane obrazki, w których nazwach jest jedna z wymienionych głosek. Karty są oczywiście 52 po 13 dla każdej głoski.
Dzięki podobieństwu kart logopedycznych do tradycyjnej talii kart można nimi grać we wszystkie gry karciane (czasem na uproszczonych zasadach ze względu na wiek graczy), a przy okazji ćwiczyć wymowę głosek syczących.
W dołączonej do kart instrukcji zostały opisane takie gry, jak: Piotruś, 1 2 3, Makao, Remik, Wojna, Pasjans, Memo.
60 ĆWICZEŃ DLA DZIECI W WIEKU 3-12 LATDzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego (czyli zaburzeniami integracji sensorycznej) mogą gorzej radzić sobie w interakcjach z nauczycielami, rówieśnikami, a nawet rodzicami.Przetwarzanie sensoryczne to normalny proces, który występuje u każdego człowieka. Wszystkim nam zdarzają się lepsze i gorsze dni, ale dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej czasami odbierają bodźce zmysłowe tak intensywnie, że utrudnia im to codzienne funkcjonowanie. W ich oczach drobne trudności mogą urastać do rangi poważnych problemów. Dzieci te mają kłopot z samoregulacją, którą na szczęście można usprawnić!Właśnie w tym pomaga książka dr Stephanie M. Foster, terapeutki zajęciowej z ponad trzydziestoletnim doświadczeniem. Składa się ona z dwóch części.Z części pierwszej dowiesz się, czym jest przetwarzanie sensoryczne i jak zachowują się dzieci, u których jest ono zaburzone. Autorka przybliża tu także pojęcie samoregulacji i wyjaśnia, na czym polega praktyka uważności.W części drugiej znajdziesz 60 przyjemnych i ciekawych ćwiczeń do pracy z dzieckiem z zaburzoną integracją sensoryczną. Zaspokoją one potrzeby sensoryczne twojego dziecka, a także pomogą mu poprawić samoregulację i nauczyć się uważności. W rezultacie ono:zacznie odczuwać radość i spokój;pogłębi współczucie;rozwinie wyobraźnię i kreatywność;poprawi umiejętność koncentracji;zwiększy pewność siebie.
Prezentowany zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową przeznaczony jest dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych. Z książki mogą korzystać terapeuci na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych lub rodzice w czasie pracy z dzieckiem w domu.Zebrane ćwiczenia to m. in.:uzupełnianie brakujących liter w wyrazachwyszukiwanie niepotrzebnych sylab lub liter w wyrazachukładanie wyrazów z wymieszanych sylab lub literwymienianie głosek w pseudosłowach tak, żeby powstały prawidłowe słowaukładanie wyrazów w kolejności alfabetycznejwyszukiwanie w wyrazach takich samych cząstekukładanie zdań z ciągów wyrazowych.Każde zadanie zostało tak ułożone, by można było do niego wrócić i na innym materiale słownym powtórzyć daną umiejętność. Ćwiczenia mają zróżnicowany poziom trudności, dzięki czemu sprawdzą się na różnych etapach pracy z uczniem.
Publikacja zawiera zadania pomocne w usprawnianiu zdolności komunikacyjnych osób z afazją. Ćwiczenia powstały na potrzeby terapii logopedycznej dla:pacjentów po incydentach mózgowych, takich jak udar czy urazosób dotkniętych chorobami stopniowo upośledzającymi zdolności komunikacyjne, jak na przykład zespoły otępienneosób zdrowych, jako trening uwagi, pamięci, myślenia, a przede wszystkim funkcji językowych.W książce znajdziemy ćwiczenia:aktualizowania nazw i gotowości słowarozwijające wypowiedzi zdanioweprzygotowujące do dyskursu i swobodnej wypowiedzi w mowie spontanicznej.Zakres tematyczny zadań stanowi słownictwo dotyczące sytuacji codziennych, towarzyskich i zawodowych, co pozwala pacjentom włączyć się w nurt życia w różnych jego aspektach.
100 ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczneDruga część książki Trening Umiejętności Społecznych dzieci i młodzieży jest uzupełnieniem podręcznika dla terapeutów i wyposaża czytelnika w dodatkowe 100 ćwiczeń, które można wykorzystać podczas zajęć prowadzonych metodą Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) lub innego rodzaju interwencji terapeutycznych skupionych na rozwijaniu umiejętności społeczno-emocjonalnych.Ćwiczenia, opracowane z myślą o pracy grupowej z uczniami szkoły podstawowej, zostały podzielone na 8 obszarów umiejętności społecznych:emocjenormy społecznekomunikacjateoria umysłusamowiedza i samoświadomośćasertywnośćradzenie sobie w sytuacjach trudnychwspółpraca.
"Jak wychować dziecko zaradne finansowo?" to przewodnik dla rodzica, który rozumie, że pieniądze są częścią świata i jednocześnie chce, by dziecko umiało budować relacje, nie stało się materialistą, by po prostu umiało traktować pieniądze jako narzędzie do budowania dobrego życia. Książka prowadzi przez trudne tematy finansowe z lekkością i wyrozumiałością, tak, by nawet bez rozbudowanej wiedzy ekonomicznej można było rozmawiać o pieniądzach z dziećmi.
Autorka – Anna Czereszewska – jest mamą dwójki dzieci, psycholożką i psychoterapeutką, propagatorką rozwoju zaradności finansowej dla dzieci w duchu rodzicielstwa bliskości.
Prezentowane karty pracy służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem.Dobór zadań wynika z założenia, że techniki, które kładą nacisk na skrupulatne nauczanie treści szkolnych, oraz podejścia związane z przetwarzaniem informacji są na ogół skuteczniejsze niż metody pośrednie, w których próbuje się ćwiczyć zaburzone procesy utrudniające dzieciom uczenie się. Celem tych ćwiczeń jest zatem to, aby doskonalenie motoryki małej, percepcji wzrokowej i słuchowej dokonywało się w trakcie realizacji treści wynikających z podstawy programowej.Materiały są realizacją podstawy programowej z języka polskiego dla klas IV-VI, ze szczególnym uwzględnieniem treści najczęściej realizowanych przez nauczycieli w klasach IV. Zawierają również ćwiczenia związane z historią, przyrodą i informatyką.
Książka zawiera zestaw ćwiczeń wspomagających uczniów klas I-III z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w doskonaleniu kompetencji społeczno-emocjonalnych i poznawczych ze szczególnym uwzględnieniem następujących obszarów: trening umiejętności społecznych, teoria umysłu, centralna koherencja oraz emocje. Może zostać wykorzystana również w przypadku pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, afazją, zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) czy niedostosowanych społecznie.Obok zadań stymulujących rozwój dziecka nauczyciel znajdzie w niej propozycje tematów zajęć rewalidacyjnych oraz cenne wskazówki przydatne w codziennej praktyce dydaktycznej.
Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach. Dla kogo? Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach. Zeszyt 3 zawiera ćwiczenia wprowadzające oparte na materiale atematycznym (figury geometryczne), a także ćwiczenia dotyczące spółgłosek, które łączone są z samogłoskami w sylaby otwarte oraz sylaby zamknięte. Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania obrazków, sylab i zdań.
W natłoku coraz to nowszych, atrakcyjniejszych metod uczenia się gwarantujących sukces edukacyjny warto dostrzec, że podstawą każdej działalności człowieka jest prawidłowe funkcjonowanie jego organizmu jako całości. Niniejsza publikacja jest próbą spojrzenia na edukację, w szczególności uczniów doświadczających niepowodzeń szkolnych na I etapie nauczania, z perspektywy możliwości, jaką oferuje neuroedukacja. Wiedza płynąca z badań nad ludzkim mózgiem może być podstawą do modyfikowania działalności edukacyjnej nauczycieli, ale również samych uczniów. Autorka przedstawia wyniki badań w działaniu prowadzonych wraz z uczniami uczęszczającymi na dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Propozycje zawarte w tej publikacji mogą być podstawą samodzielnego konstruowania lekcji dostosowanych do potrzeb ich odbiorców. Oddając głos uczniom, pozwalamy, żeby stali się oni ekspertami oraz żeby wypracowane pomysły mogły być implikowane i modyfikowane w każdej szkolnej rzeczywistości.
Edukacyjna książeczka z naklejkami to doskonały pomysł na spędzenie czasu z dzieckiem.Poszerza jego wiedzę o otaczającym świecie.Pomaga utrwalić zdobyte wcześniej umiejętności.Rozwija spostrzegawczość i sprawność manualną.Każda strona książeczki opatrzona jest komentarzem ułatwiającym ocenę pracy dziecka.
Praktyczny poradnik dla wszystkich babć i dziadków, którzy chcą, by ich wnuki wyrosły na kochających, odpowiedzialnych i kierujących się w swoim życiu wartościami ludzi. Ta książka pokazuje, że jako babcie i dziadkowie macie ogromną, pozytywną rolę do odegrania w wychowaniu swoich wnuków. Wskazuje, jak swoim życiowym doświadczeniem i mądrością możecie wspierać rodziców we wspaniałej, ale często trudnej misji kształtowania osobowości dzieci. Znajdziecie tutaj najważniejsze zasady i praktyczne sposoby wydobywania z wnuków tego, co w nich najlepsze. Czytając ten rewelacyjny poradnik, nauczycie się, jak radzić sobie z problematycznymi sytuacjami związanymi z dyscypliną, czasem i pieniędzmi. Zobaczycie, jak postępować, by okazywać wnukom swoją miłość, nie psując ich charakterów. Jeśli sięgnięcie po książkę Tima i Darcy Kimmelów, dowiecie się m.in. jak: kształtować we wnukach odpowiednie postawy i zasady moralne; przekazywać im doświadczenie wiary; radzić sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi; rozpieszczać swoje wnuki w zdrowy, odpowiedzialny sposób; wspierać je, jeśli małżeństwo ich rodziców przeżywa kryzys; rozwijać swoją relację z wnukami w miarę, jak one dorastają; zostawić im duchowe dziedzictwo, które będzie im służyć przez całe życie. Niezależnie od tego, czy jest to dla was nowa rola, czy też jesteście już zaprawionymi w bojach weteranami, gdy dotrzecie do końca lektury, wasze umiejętności w byciu babciami i dziadkami wzrosną niepomiernie.
Trening spostrzegawczości dla dzieci Uwaga - to ważne! Czy znasz Móżdżka? To najlepszy przyjaciel dzieci, bohater wielu książek Pauliny Mechło. Móżdżek pomaga ćwiczyć różne, bardzo przydatne umiejętności - na przykład umiejętność skupienia się w ciszy, albo rozwiązywania łamigłówek. Tym razem będzie Ci towarzyszyć podczas ćwiczeń ze spostrzegawczości. W tej książeczce znajdziesz ciekawe zabawy i zadania, z którymi miło spędzisz czas i popracujesz nad swoją zdolnością do zauważenia tego, co istotne. Poćwiczysz umiejętność dostrzegania podobieństw i różnic, a także odróżniania liter i cyfr. Poprawisz uwagę i koncentrację. Pamiętaj tylko, żeby do książeczki zasiąść w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu i żeby w trakcie zabawy pić dużo wody - to pomoże Móżdżkowi i Twojemu mózgowi.
Fenkowi czasami trudno jest usiedzieć w miejscu i czasem chciałby robić wszystko naraz. Niestety dorośli nie zawsze są zadowoleni, że tyle rzeczy go interesuje. Tylko dlaczego?
Dzięki tej książeczce dziecko:
- dowie się, dlaczego nie powinno się przeszkadzać;
- zrozumie, dlaczego możliwość skupienia się jest ważna w niektórych sytuacjach;
- pozna różne rodzaje zegarów i uzyska inspirację do zabaw związanych z pojęciem czasu.
Poza dostosowaną do wieku dzieci treścią i pięknymi, kolorowymi ilustracjami, książeczka zawiera również dodatkowo:
- pomysły na ciekawe spędzenie czasu z dzieckiem po przeczytaniu książeczki,
- wypowiedź Sławomira Jakoniuka, pedagoga, nauczyciela i terapeuty na temat zawarty w książeczce.
Przedszkolaki szybko chłoną wiedzę, jeśli tylko informacje podane są w sposób prosty, jasny i dla nich zrozumiały. W książce mierzymy się z codziennymi problemami życia grupy przedszkolnej, o których pisali do nas sami nauczyciele. To właśnie dlatego powstała cała seria “Dobre zachowanie III”.
Nasze bajki to idealny sposób na przyjemne, ale i efektywne spędzenie czasu z maluchem.
To nie tylko bajka „do poduszki”, ale coś o wiele więcej.
Nie tylko książeczka do jednorazowego przeczytania, a pomoc edukacyjna i wychowawcza.
A jeśli chcesz rozwinąć pracę z książeczką jeszcze bardziej, skorzystaj z dostosowanych do książeczek scenariuszy zajęć wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami. Staną się one wspaniałą pomocą zarówno dla nauczycieli przedszkoli, jak i rodziców.
Pięć bajek i pięć odsłon odmienności. To ważne, by pokazać dzieciom różnorodność świata, jak również ludzkich odpowiedzi na inność: reakcji, emocji, ale i dróg do poszukiwania rozwiązań. Istotne jest też, żeby nauczyć najmłodszych rozumienia. Autorka nie tylko w nienachalny sposób obrazuje i przybliża im tematykę inności i zachęca do refleksji, [] lecz także proponuje wejście w świat przeżyć, by z pomocą dorosłych (nauczycieli, rodziców) szli dalej, zadając kolejne pytania, przygotowując wspólne prace i rozwiązując zadania...
Część szósta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych do różnych grup odbiorców, przede wszystkim przejawiających zaburzenia zachowania, a także zaburzenia w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają zagadnienia dotyczące trudności m.in. w: - budowaniu relacji u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - kształtowaniu adekwatnego obrazu samego siebie wynikające z braku zaufania w relacjach z innymi ludźmi (w tym z rówieśnikami) wśród dzieci w wieku 8-10 lat; - funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej wśród dzieci z klas VII szkoły podstawowej, będące wynikiem izolacji z powodu pandemii COVID-19.
W publikacji podjęto kwestię kategorii płciitożsamości płciowej. Przedstawionowniej przegląd stanowisk definiującychiwyjaśniających status tych zagadnieńwodniesieniu do uwarunkowań społecznych, kulturowychiedukacyjnych,wktórych podlegają one symbolizacjii nadaje się im różne znaczenia. Publikacja przeznaczona jest dla pedagogów, badaczy zajmujących się problemami edukacyjnymi, nauczycieli, wychowawcówistudentów.
W publikacji omówiono zjawisko tożsamości płciowej z perspektywy wielu dyscyplin badawczych, przede wszystkim pedagogiki. Zawarto w niej przegląd teorii naukowych, których cel stanowi wyjaśnienie statusu identyfikacji płciowej w zakresie zdrowia, etyki i praw człowieka. Publikacja jest skierowana do pedagogów i studentów pedagogiki, badaczy problemów społecznych i edukacyjnych, a także praktyków: nauczycieli, wychowawców, edukatorów.
W monografii zaprezentowano teorię generatywnego rodzica, którego obecność sprzyja rozwojowi wybitnych cech osobowości u dzieci. Studia nad ludzką wybitnością i geniuszem penetrują wpływ czynników biologicznych (inteligencja), psychologicznych (otwartość, krytycyzm, wytrwałość i upór jednostki), kulturowych (poziom rozwoju społeczno-ekonomicznego społeczeństw) oraz środowiskowych (rodzina, szkoła). W prezentowanych badaniach dotyczących polskich noblistów (Miłosz, Reymont, Sienkiewicz, Skłodowska-Curie, Szymborska) oraz innych wybitnych reprezentantów kultury i nauki polskiej (Bauman, Chopin, Conrad-Korzeniowski, Kantor, Kapuściński, Kieślowski, Kilar, Kołakowski, Korczak, Lem, Łukasiewicz, Malinowski, Paderewski, Tischner, Wojtyła) uwagę skoncentrowano na znaczeniu domu rodzinnego w dojrzewaniu ich talentu. Charakterystyka między innymi relacji małżeńskiej, stylów wychowania, więzi emocjonalnej z dzieckiem, pochodzenia społecznego rodziców, ich zainteresowań, sposobów spędzania czasu wolnego prowadzona metodą studium przypadku pozwoliła na wypracowanie modelu rodzica i określenie warunków materialno-społecznych, których wystąpienie sprzyja ekspresji wybitnych cech osobowości u dzieci (wysoki format rodzica, uważność rodzicielska, odczuwanie przez rodziców potrzeby generatywnej, czytanie książek w domu rodzinnym, średni stan zamożności).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?