O czym myślimy w różnych sytuacjach społecznych to publikacja edukacyjna i terapeutyczna adresowana do dzieci, które mają trudność z przyjmowaniem perspektywy innych osób i budowaniem wypowiedzi. Pomaga ona zrozumieć, że w zależności od sytuacji społecznej, w której się znajdujemy, nasze myśli się zmieniają. W publikacji przedstawiono 45 ilustracji. Na stronach parzystych znajdują się ilustracje dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono mały obrazek dla dorosłego (terapeuty, nauczyciela, rodzica), a także zestaw pytań, które pomogą dorosłemu porozmawiać z dzieckiem o analizowanej sytuacji, w której znajduje się bohater rysunku. Zadania pomagają dziecku przyjąć perspektywę innej osoby, wczuć się w jej emocje, plany, potrzeby. Zachęcają także do dogłębnego przyjrzenia się wydarzeniom, których uczestnikiem jest bohater ilustracji. Analiza poszczególnych motywów w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych pozwoli dziecku zrozumieć, jak złożone mogą być doświadczenia tej samej osoby. ANNA KUZIEL-KALINA pedagog specjalny. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe na kierunku pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną wagę przywiązuje do rozwijania umiejętności komunikacyjnych i społecznych.
Jadę, rysuję, opowiadam! to pomoc edukacyjna dedykowana dzieciom w wieku przedszkolnym. Zawiera dwie pozycje: Ścieżki grafomotoryczne z opowieścią i Ścieżki samochodowe z opowieścią.Ścieżki grafomotoryczne z opowieścią to 15 kolorowych torów do wodzenia paluszkiem lub rysowania mazakiem. Ścieżkom towarzyszą proste do zapamiętania rymowane wierszyki.Ścieżki samochodowe z opowieścią to pomoc edukacyjna wspierająca rozwój mowy. Ścieżki umieszczone są w teczce w formie osobnych plansz A3, które po połączeniu stworzą jedną dużą drogę, po której dziecko może jeździć samochodem typu resorak.Co daje dziecku zabawa ze ścieżkami?usprawnia koncentracjęwspomaga rozumienie mowyrozwija wyobraźniędwukanałowo stymuluje pamięć do zapamiętania wierszykarozwija koordynację wzrokowo-ruchowądoskonali precyzję ruchów, przygotowując rękę do późniejszego etapu pisania.
Kim oni są dla siebie? to pomoc edukacyjna, która posłuży dziecku w nauce i utrwalaniu nazw relacji, jakie tworzą się między ludźmi w różnych sytuacjach społecznych. Publikacja jest zbiorem zdjęć przedstawiających osoby w przestrzeni publicznej. Do każdej fotografii dołączono quiz, który sprawdzi wiedzę dziecka w zakresie terminologii opisującej relacje. Analiza pytań będzie dla najmłodszych ćwiczeniem w rozumieniu, jakie role pełnią ludzie w zależności od sytuacji społecznej. Przedstawione pytania stanowią jedynie punkt wyjścia do rozmów z dzieckiem na temat zawodów, a także jego własnych doświadczeń. Pomoc adresowana jest do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz rodziców małych dzieci.
Publikacja jest zbiorem kilkudziesięciu zdjęć przedstawiających spokrewnione osoby. Do fotografii dołączone są pytania, które sprawdzą wiedzę dziecka w zakresie terminologii pokrewieństwa, a także pokażą, w jak wielu rolach występują członkowie najbliższej rodziny. Analiza zdjęć będzie dla dziecka treningiem i wspaniałą zabawą w nazywaniu związków, jakie mają miejsce między ludźmi w najbliższej rodzinie. Opisywanie bohaterów fotografii może być okazją do rozmowy z dzieckiem o jego własnej rodzinie. Pomoc ta polecana jest nauczycielom i rodzicom dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
O czym myślimy w różnych sytuacjach społecznych to publikacja edukacyjna i terapeutyczna adresowana do dzieci, które mają trudność z przyjmowaniem perspektywy innych osób i budowaniem wypowiedzi. Pomaga ona zrozumieć, że w zależności od sytuacji społecznej, w której się znajdujemy, nasze myśli się zmieniają.W publikacji przedstawiono 45 ilustracji. Na stronach parzystych znajdują się ilustracje dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono mały obrazek dla dorosłego (terapeuty, nauczyciela, rodzica), a także zestaw pytań, które pomogą dorosłemu porozmawiać z dzieckiem o analizowanej sytuacji, w której znajduje się bohater rysunku.Zadania pomagają dziecku przyjąć perspektywę innej osoby, wczuć się w jej emocje, plany, potrzeby. Zachęcają także do dogłębnego przyjrzenia się wydarzeniom, których uczestnikiem jest bohater ilustracji. Analiza poszczególnych motywów w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych pozwoli dziecku zrozumieć, jak złożone mogą być doświadczenia tej samej osoby.
Jak rozmawiać..."" dostarcza nauczycielom (oraz rodzicom) podpowiedzi i przydatnych rozwiązań w zmaganiach z trudnymi sytuacjami w szkole. W poradniku omówiono kilkadziesiąt zdarzeń (tematów), które często mają miejsce w pierwszych latach edukacji, kiedy dzieci zapoznają się ze szkolną rzeczywistością. W sposób jasny i rzeczowy wyjaśniono, jak rozmawiać z dziećmi, by pomóc im w pokonywaniu trudności.Kompleksowo opracowane zagadnienia (propozycje pytań, komentarze dla dziecka, uwagi dla nauczyciela oraz praktyczne wskazówki) wspomagają warsztat nauczyciela w codziennej pracy wychowawczej. Poradnik jest zintegrowany tematycznie z pierwszym zestawem kart z serii: TRUDNE SYTUACJE SPOŁECZNE: Rozmawiam z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych. W poradniku poruszono 17 zagadnień, m.in. niepełnosprawność, przegrana, oskarżenie i kradzież, wagary, uzależnienie, śmierć, przemoc, bieda, szantaż.To cenna pozycja zarówno dla nauczycieli, jak i rodziców. Konkretne sytuacje i konkretne pytania. Wizualizacje w postaci zdjęć i mnóstwo wskazówek, jak rozmawiać z dzieckiem o tym, co dla niego trudne. Warto nie tylko po nig sięgnąć, ale przede wszystkim wykorzystać w praktyce!Joanna Grochowska, psycholog, wiceprezes Fundacji SYNAPSISPublikacja o charakterze poradnika, z uwagi na niepodważalne walory (odniesienie do ważnego społecznie i pedagogicznie tematu, bogaty materiał ćwiczeniowy i metodyczny) może pełnić ważną funkcję wspomagającą w codziennej praktyce pedagogicznej we wszystkich rodzajach szkół; placówek oświatowych.dr Krzysztof Gerc Zakład Psychologii Rozwoju i Zdrowia Instytut Psychologii Stosowanej UJAnna Kuziel-Kalina - pedagog specjalny. Posiada wieloletnią praktykę w zakresie terapii i edukacji dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, a także z dorosłymi z upośledzeniem umysłowym oraz zaburzeniami psychicznymi. W pracy terapeutycznej szczególną uwagę koncentruje na rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i społecznych. Ukończyła pedagogikę rewalidacyjną o specjalizacji oligofrenopedagogika oraz studia podyplomowe pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?