WspieraMY to narzędzie stworzone z myślą o młodzieży w wieku 14–18 lat.Bazuje na opisach trudnych sytuacji, których nastolatki mogą doświadczyć w codziennym życiu. Uczy, jak wspierać i prosić o wsparcie, jak rozmawiać i stawiać granice tam, gdzie młodzi najbardziej tego potrzebują.Karty dla osób pracujących z młodzieżą – terapeutów, pedagogów i psychologów. Sprawdzą się podczas zajęć TUS oraz lekcji wychowawczych.Zawartość publikacji:30 kart sytuacyjnych,20 kart wsparcia,przewodnik dla prowadzącego.Tematyka kart zestawu 2 to relacja z samym sobą i relacje zadaniowe.Dzięki pracy z kartami młodzież:trenuje wsparcie rówieśnicze w warunkach symulowanych zdarzeń,uczy się prosić o pomoc, a także asertywnie dbać o własne granice i dobrostan,kształtuje umiejętności społeczne dotyczące wsparcia rówieśniczego,ćwiczy umiejętność słuchania,uczy się budowania relacji i współpracy w środowisku rówieśniczym,ćwiczy radzenie sobie w sytuacjach stresowych i odreagowywanie stresu,utrwala zachowania akceptowalne społecznie,buduje świadomość, że w żadnej sytuacji nie musimy być sami i że warto szukać wsparcia.Dlaczego wsparcie rówieśnicze jest skuteczne?Młodzi ludzie chętniej przyjmują wsparcie od rówieśników niż od dorosłych.W relacjach z osobami w podobnym wieku młodym łatwiej jest szczerze rozmawiać o swoich trudnościach.Młodzież rzadziej doświadcza rozczarowania i niezrozumienia w kontaktach z rówieśnikami niż z dorosłymi.Rówieśników łączą podobna perspektywa i podobne przeżycia, ważne na ich etapie rozwoju.Osoby w tym samym wieku są często bardziej wiarygodne niż dorośli i bardziej godne zaufania, dlatego ich wsparcie okazuje się bardziej autentyczne.WspieraMY – uczymy, jak być dla siebie nawzajem.
WspieraMY to narzędzie stworzone z myślą o młodzieży w wieku 14–18 lat. Bazuje na opisach trudnych sytuacji, których nastolatki mogą doświadczyć w codziennym życiu. Uczy, jak wspierać i prosić o wsparcie, jak rozmawiać i stawiać granice tam, gdzie młodzi najbardziej tego potrzebują.Karty dla osób pracujących z młodzieżą – terapeutów, pedagogów i psychologów. Sprawdzą się podczas zajęć TUS oraz lekcji wychowawczych.Zawartość publikacji:30 kart sytuacyjnych,20 kart wsparcia,przewodnik dla prowadzącego.Tematyka kart zestawu 1 to relacje z rówieśnikami i z dorosłymi.Dzięki pracy z kartami młodzież:trenuje wsparcie rówieśnicze w warunkach symulowanych zdarzeń,uczy się prosić o pomoc, a także asertywnie dbać o własne granice i dobrostan,kształtuje umiejętności społeczne dotyczące wsparcia rówieśniczego,ćwiczy umiejętność słuchania,uczy się budowania relacji i współpracy w środowisku rówieśniczym,ćwiczy radzenie sobie w sytuacjach stresowych i odreagowywanie stresu,utrwala zachowania akceptowalne społecznie,buduje świadomość, że w żadnej sytuacji nie musimy być sami i że warto szukać wsparcia.Dlaczego wsparcie rówieśnicze jest skuteczne?Młodzi ludzie chętniej przyjmują wsparcie od rówieśników niż od dorosłych.W relacjach z osobami w podobnym wieku młodym łatwiej jest szczerze rozmawiać o swoich trudnościach.Młodzież rzadziej doświadcza rozczarowania i niezrozumienia w kontaktach z rówieśnikami niż z dorosłymi.Rówieśników łączą podobna perspektywa i podobne przeżycia, ważne na ich etapie rozwoju.Osoby w tym samym wieku są często bardziej wiarygodne niż dorośli i bardziej godne zaufania, dlatego ich wsparcie okazuje się bardziej autentyczne.WspieraMY – uczymy, jak być dla siebie nawzajem.
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć. Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną.
Brak planu na niebanalne zajęcia rewalidacyjne, niespodziewane zastępstwo lub uczeń, który nie ma ochoty pracować zgodnie z rozkładem zajęć - w odpowiedzi na te nauczycielskie trudności zaprojektowane zostało pudełko pełne fiszek służących rewalidacji.Zestaw to pomoc przygotowana specjalnie do zajęć rewalidacji lub innych zajęć indywidualnych z młodzieżą ostatnich klas szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej. Fiszki mogą stać się pomysłowym narzędziem edukacyjnym pozwalającym uczniom nabywać nowych kompetencji, wzmocnić zachowania lub je skorygować. Wystarczy wylosować kartę z pudełka i przeczytać pytanie/polecenie, które prowokuje do rozmowy na tematy związane m.in. z czasem wolnym, zdrowiem, potrzebami i trudnościami czy przyszłą pracą.Fiszki stanowią uzupełnienie publikacji Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć oraz Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Karty pracy. Zestaw koresponduje z treścią wymienionych wyżej książek w zakresie rozwijania umiejętności praktycznych uczniów z niepełnosprawnością na poziomie szkoły ponadpodstawowej. Tematyka zadań i pytań umieszczonych na fiszkach stanowi uzupełnienie zawartości kart pracy. Podjęcie poniższych zagadnień umożliwia uczniowi zdobycie wiedzy potrzebnej w dorosłości:1. Ja, uczeń2. Moje umiejętności3. Moje potrzeby4. Moje trudności5. Moja codzienność6. Moja przyszła praca7. Mój czas wolny8. Moje zdrowie9. Moje dorosłe życie
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki ""Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć"". Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?