WspieraMY to narzędzie stworzone z myślą o młodzieży w wieku 14–18 lat.Bazuje na opisach trudnych sytuacji, których nastolatki mogą doświadczyć w codziennym życiu. Uczy, jak wspierać i prosić o wsparcie, jak rozmawiać i stawiać granice tam, gdzie młodzi najbardziej tego potrzebują.Karty dla osób pracujących z młodzieżą – terapeutów, pedagogów i psychologów. Sprawdzą się podczas zajęć TUS oraz lekcji wychowawczych.Zawartość publikacji:30 kart sytuacyjnych,20 kart wsparcia,przewodnik dla prowadzącego.Tematyka kart zestawu 2 to relacja z samym sobą i relacje zadaniowe.Dzięki pracy z kartami młodzież:trenuje wsparcie rówieśnicze w warunkach symulowanych zdarzeń,uczy się prosić o pomoc, a także asertywnie dbać o własne granice i dobrostan,kształtuje umiejętności społeczne dotyczące wsparcia rówieśniczego,ćwiczy umiejętność słuchania,uczy się budowania relacji i współpracy w środowisku rówieśniczym,ćwiczy radzenie sobie w sytuacjach stresowych i odreagowywanie stresu,utrwala zachowania akceptowalne społecznie,buduje świadomość, że w żadnej sytuacji nie musimy być sami i że warto szukać wsparcia.Dlaczego wsparcie rówieśnicze jest skuteczne?Młodzi ludzie chętniej przyjmują wsparcie od rówieśników niż od dorosłych.W relacjach z osobami w podobnym wieku młodym łatwiej jest szczerze rozmawiać o swoich trudnościach.Młodzież rzadziej doświadcza rozczarowania i niezrozumienia w kontaktach z rówieśnikami niż z dorosłymi.Rówieśników łączą podobna perspektywa i podobne przeżycia, ważne na ich etapie rozwoju.Osoby w tym samym wieku są często bardziej wiarygodne niż dorośli i bardziej godne zaufania, dlatego ich wsparcie okazuje się bardziej autentyczne.WspieraMY – uczymy, jak być dla siebie nawzajem.
WspieraMY to narzędzie stworzone z myślą o młodzieży w wieku 14–18 lat. Bazuje na opisach trudnych sytuacji, których nastolatki mogą doświadczyć w codziennym życiu. Uczy, jak wspierać i prosić o wsparcie, jak rozmawiać i stawiać granice tam, gdzie młodzi najbardziej tego potrzebują.Karty dla osób pracujących z młodzieżą – terapeutów, pedagogów i psychologów. Sprawdzą się podczas zajęć TUS oraz lekcji wychowawczych.Zawartość publikacji:30 kart sytuacyjnych,20 kart wsparcia,przewodnik dla prowadzącego.Tematyka kart zestawu 1 to relacje z rówieśnikami i z dorosłymi.Dzięki pracy z kartami młodzież:trenuje wsparcie rówieśnicze w warunkach symulowanych zdarzeń,uczy się prosić o pomoc, a także asertywnie dbać o własne granice i dobrostan,kształtuje umiejętności społeczne dotyczące wsparcia rówieśniczego,ćwiczy umiejętność słuchania,uczy się budowania relacji i współpracy w środowisku rówieśniczym,ćwiczy radzenie sobie w sytuacjach stresowych i odreagowywanie stresu,utrwala zachowania akceptowalne społecznie,buduje świadomość, że w żadnej sytuacji nie musimy być sami i że warto szukać wsparcia.Dlaczego wsparcie rówieśnicze jest skuteczne?Młodzi ludzie chętniej przyjmują wsparcie od rówieśników niż od dorosłych.W relacjach z osobami w podobnym wieku młodym łatwiej jest szczerze rozmawiać o swoich trudnościach.Młodzież rzadziej doświadcza rozczarowania i niezrozumienia w kontaktach z rówieśnikami niż z dorosłymi.Rówieśników łączą podobna perspektywa i podobne przeżycia, ważne na ich etapie rozwoju.Osoby w tym samym wieku są często bardziej wiarygodne niż dorośli i bardziej godne zaufania, dlatego ich wsparcie okazuje się bardziej autentyczne.WspieraMY – uczymy, jak być dla siebie nawzajem.
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje - ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia - wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć.
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć. Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną.
Prezentowana publikacja jest poradnikiem dla nauczycieli szkół średnich pracujących z uczniem z niepełnosprawnością. Zadanie nauczyciela na tym etapie edukacyjnym to pokierowanie rozwojem ucznia, aby w pełni wykorzystując jego naturalne predyspozycje - ciekawość, aktywność, łatwość czerpania wiedzy z otoczenia - wyposażyć go w wiedzę dotyczącą przyszłego funkcjonowania. Wiedza nabyta w szkole przez młodych ludzi z niepełnosprawnością z pewnością pozwoli im bezpiecznie funkcjonować we współczesnym świecie, a w dorosłym życiu lepiej dbać o siebie. Dostarczenie młodym ludziom potrzebnych im w dorosłym życiu informacji to olbrzymie zadanie dla nauczycieli i rodziców. Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej zawiera nie tylko omówienie trudności, jakie mogą się pojawić na tym etapie kształcenia, ale również przykładowe scenariusze zajęć.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?