W publikacji Autorzy podjęli próbę odpowiedzi na pytanie, jakie rodzaje ograniczeń wolności religijnej są dopuszczalne w demokratycznym społeczeństwie. Jest to jednocześnie pytanie o hierarchię pozostających w konflikcie praw i wolności, a także o ich relacje w stosunku do zasady równości oraz godności człowieka.
Rozważania Autorów dotyczą przede wszystkim tematów takich jak: obecność symboli religijnych w przestrzeni publicznej, nauczanie religii w szkołach publicznych, finansowanie szkół wyznaniowych z budżetu państwa, wolność sztuki oraz wolność słowa a wolność wyznania.
Książka jest skierowana do szerokiego kręgu odbiorców, w tym prawników, socjologów, dziennikarzy, religioznawców oraz organizacji pozarządowych działających na rzecz ochrony praw człowieka.
Publikacja jest vademecum standardów organizacji kształcenia specjalnego w szkołach publicznych i niepublicznych oraz innych placówkach prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego. Omówiono w niej sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów niepełnosprawnych oraz możliwe formy spełniania przez nich obowiązku szkolnego i obowiązku nauki na wszystkich etapach edukacyjnych, w szczególności przez:
?zagwarantowanie przez władze lokalne edukacji dostosowanej do potrzeb, możliwości i talentów tych uczniów,
?łączenie zajęć edukacyjnych z organizacją zajęć rewalidacyjnych, kreatywności i sportowo-rekreacyjnych,
?tworzenie strategii wyrównywania szans edukacyjnych dzieci z różnymi niepełnosprawnościami oraz prowadzenie kształcenia specjalnego najbliżej miejsca zamieszkania.
Opracowanie pozwoli rodzicom, nauczycielom, dyrektorom placówek oświatowych oraz organom prowadzącym na lepszą organizację nauki dzieci niepełnosprawnych, prawidłowe rozumienie i stosowanie przepisów prawa oraz wypełnianie obowiązków organizatorów oświaty. Kuratorom ułatwi monitorowanie i ocenę realizacji prawa dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do działań edukacyjnych dostosowanych do ich potrzeb i możliwości rozwojowych.
Rola i zadania trenera bardzo się zmieniły w ciągu ostatnich lat: zmieniły się metody szkoleniowe i podejście do rozwoju zawodowego, powstały zupełnie nowe sposoby doskonalenia - e-learning, coaching i mentoring.
Celem tej książki jest ukazanie, jakie cechy musi mieć szkoleniowiec pracujący w obecnych warunkach rynkowych, oraz pomoc w ich wykształceniu.
Autor uczy, jak wzbudzić i utrzymać zainteresowanie uczestników szkolenia, jak efektywnie wykorzystywać pomoce szkoleniowe i aktywne metody prowadzenia zajęć. Przedstawia przy tym różne podejścia do prowadzenia szkoleń oraz udziela ważnych wskazówek, jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami. Omawiając te zagadnienia, nawiązuje do wszystkich ról, jakie może odgrywać szkoleniowiec - m.in. instruktora, nauczyciela, mentora, trenera w szkoleniach prowadzonych metodami aktywizującymi, w e-learningu czy coachingu.
W książce przedstawiono problematykę z zakresu prawa turystycznego, w tym prawne aspekty działalności biur podróży, hoteli, podmiotów prowadzących kempingi, pola biwakowe i parkingi samochodowe.
Omówiono także kwestie związane z międzynarodowym i krajowym przewozem osób i bagażu, ubezpieczeniami turystycznymi oraz usługami restauracyjnymi. Przedmiotem analizy są również zagadnienia prawne dotyczące uprawiania turystyki, paszportów i wiz, przejść granicznych, kontroli granicznej oraz informacji i reklamy w turystyce.
W publikacji uwzględniono liczne przepisy prawne i orzecznictwo z zakresu turystyki w prawie polskim, prawie Unii Europejskiej oraz konwencjach międzynarodowych.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów prawa, administracji i turystyki oraz pracowników biur podróży, hoteli, ośrodków turystycznych, przedsiębiorstw transportowych i zakładów ubezpieczeń. Korzystać z niej mogą także sędziowie, adwokaci oraz radcowie prawni.
W drugim, zaktualizowanym wydaniu książki autorka odnosząc się do nowej ustawy o działalności leczniczej oraz aktualnych informacji i danych dotyczących funkcjonowania szpitali w Polsce - dokonała pogłębionej analizy istoty outsourcingu, jego przebiegu oraz efektów działania. Rozważania te zostały uzupełnione o praktyczne zastosowania outsourcingu, zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w organizacjach niekomercyjnych.
W publikacji wykorzystano wyniki badań nad outsourcingiem przeprowadzonych w publicznych szpitalach Małopolski. Na ich podstawie autorka przeanalizowała pozytywne i negatywne skutki implementacji outsourcingu w badanych placówkach medycznych, przeprowadziła również weryfikację empiryczną autorskiego modelu oceny efektywności outsourcingu w zarządzaniu publicznym szpitalem specjalistycznym.
Książka jest skierowana przede wszystkim do menedżerów służby zdrowia, ale może także być pomocna kierownikom organizacji publicznych innych niż placówki medyczne oraz studentom i słuchaczom studiów podyplomowych i kierunków zarządzania.
Nowatorskie metody docierania do klientów Jaya Conrada Levinsona wykorzystujące nowe technologie zrewolucjonizowały strategie marketingowe małych firm na całym świecie. W książce czytelnik znajdzie nie tylko sprawdzony oręż i wypróbowane taktyki marketingowego partyzanta, lecz także bardzo nowoczesne i jednocześnie niedrogie narzędzia służące powiększaniu udziału w rynku, m.in.:
- 16 największych sekretów marketingu partyzanckiego,
- przepis na kreatywny i niedrogi plan marketingowy,
- strategie prowadzenia działań marketingowych za pomocą internetu, w tym pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach,
- sposoby zastosowania nowych technologii medialnych, np. RSS, blog, podcasting czy marketing automatyczny,
- wskazówki, jak zarządzać pracownikami w czasach telepracy i freelancingu.
Marketing partyzancki to marketingowa biblia dla drobnych przedsiębiorców. Każdy właściciel małej firmy powinien mieć tę książkę w swojej podręcznej bibliotece!
Książka stanowi praktyczny przewodnik tworzenia i wdrażania innowacji w zakresie systemów wynagradzania. Dla każdego z głównych obszarów zarządzania wynagrodzeniami zaproponowano narzędzia w postaci kwestionariuszy i list kontrolnych. Przeprowadzone z ich wykorzystaniem ankiety pomagają w analizie systemów wynagradzania i kontekstu ich funkcjonowania, jak również pozwalają diagnozować problemy, planować programy rozwojowo-wdrożeniowe, szacować ryzyko i ocenić skuteczność wynagradzania. Narzędzia zostały tak skonstruowane, by zapewniać duży wybór instrumentów. Można je modyfikować i dostosowywać do konkretne sytuacji i własnych potrzeb.
W obecnym, drugim, zaktualizowanym i znacznie rozszerzonym wydaniu tej książki szczegółowo omówiono następujące zagadnienia:
- podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach,
- zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy,
- kształtowanie, racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia,
- motywowanie w organizacji,
- systemy wynagradzania i zasady ich budowy,
- wymiarowanie pracy i ocena pracowników,
- kultura i etyka organizacji w kontekście ZZL,
- najważniejsze wyzwania ZZL - także w kontekście globalizacji i wniosków ze światowego kryzysu.
Książka łączy cechy profesjonalnej monografii i podręcznika. Adresowana jest raczej do osób już zaawansowanych w problematyce ZZL niż do początkujących. Jest przeznaczona dla zarządzających organizacjami, menedżerów i specjalistów personalnych, konsultantów, pracowników naukowych specjalizujących się w tej problematyce, studentów i słuchaczy wydziałów zarządzania i ekonomii na studiach trzeciego, drugiego i pierwszego stopnia, a także dla innych osób, poważniej zainteresowanych ZZL. Autorowi udało się pogodzić szerokie i głębokie ujęcie z przystępną formą i klarownością wywodu przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL, umieszczony na końcu książki.
Czy wariancja i odchylenie standardowe kojarzą ci się z jednostką chorobową?
Sądzisz, że doświadczenia Bernoulliego to łzawa historia miłosna?
Myślisz, że przedział ufności i liczba stopni swobody wskazują na podejście do wychowania dzieci?
Jeśli zawahałeś się przy choć jednym pytaniu, powinieneś sięgnąć po tę publikację. Autorzy w nietuzinkowy sposób wprowadzą cię w meandry statystyki. Przedstawili bowiem wszystkie najistotniejsze obszary tej nauki: opis statystyczny, rachunek prawdopodobieństwa (i jego zastosowanie między innymi w hazardzie czy medycynie), zmienne losowe, doświadczenia Bernoulliego, testowanie hipotez, wyznaczanie przedziałów ufności i wiele innych.
Wszystkie zagadnienia zilustrowano prostymi i zabawnymi rysunkami. Jak wiadomo, połączenie nauki i zabawy daje najlepsze rezultaty. Dzięki tej lekturze statystyka nigdy więcej nie będzie spędzać ci snu z powiek!
Publikacja stanowi przewodnik po zagadnieniach związanych z kompetencjami międzykulturowymi, czyli umiejętnościami, które pozwalają efektywnie zarządzać organizacjami wielokulturowymi.
Czytelnik dowie się:
- jak traktować różnice kulturowe jako okazje do twórczego rozwoju, a nie przeszkody lub zagrożenia dla wysiłku zespołowego,
- jak zwalczać uprzedzenia i stereotypy, które tworzą bariery w skutecznej komunikacji,
jakie działania mogą ułatwić zrozumienie zachowań, kultury, konfliktów, rozwoju i zmian w organizacji,
- jak rozwijać własne kompetencje międzykulturowe i tworzyć kreatywne społeczności w organizacjach.
Rozważania te są kluczowym elementem zarządzania w globalnym środowisku biznesowym i warunkiem rozumienia współczesnych organizacji.
Publikacja zawiera wnikliwe i kompleksowe omówienie problematyki zatrudnienia tymczasowego. Analiza dokonana jest bowiem z perspektywy fundamentalnych wartości i instytucji prawa pracy. Czytelnik znajdzie tu dotychczas nieformułowane w literaturze rozważania dotyczące funkcji ochronnej prawa pracy w sferze zatrudnienia tymczasowego, czy tez wskazujące na odrębności zatrudnienia tymczasowego z poziomu konstytucyjnego.
Na uwagę zasługuje nowa w polskim piśmiennictwie analiza zatrudnienia tymczasowego z punktu widzenia zbiorowego prawa pracy. W opracowaniu znalazły się omówienia zagadnień istotnych z perspektywy stosowania ustawy o zatrudnianiu pracowników tymczasowych, m.in. takich jak: przejecie części lub całości zakładu pracy w kontekście pracowników tymczasowych, dopuszczalność lub niedopuszczalność pozaustawowej "dzierżawy" pracowników, równe traktowanie pracowników typowych i tymczasowych.
Mimo iż tematyka publikacji co do zasady dotyczy prawa pracy, to znalazły się tu również opracowania o innym charakterze, w tym opisujące skale zatrudnienia tymczasowego w Polsce, niezbędne jednak do dojrzalej analizy prawnej pracy tymczasowej.
Książka jest efektem pracy wielu znakomitych autorów. Część z nich należy bez wątpienia zaliczyć do wybitnych postaci polskiego prawa pracy, co jest gwarancja jakości przygotowanych przez nich rozdziałów. Jednak godne lektury są także opracowania młodszych pracowników nauki.
Prognozowanie, polegające na przewidywaniu przyszłych trendów dotyczących sytuacji przedsiębiorstwa i jego otoczenia, jest dziś niezbędnym elementem budowy strategii firm. W książce przedstawiono szczegółowo metody, które zdaniem autorów mogą znaleźć najszersze zastosowania w dzisiejszej praktyce gospodarczej, dostarczając niezbędnych informacji na potrzeby decyzji w dziedzinie zarządzania sprzedażą i finansami.
Materiały mają formę ćwiczeń, symulacji i analiz, które wymagają aktywnego udziału uczestników szkolenia. Umożliwiają poznanie i dogłębne zrozumienie najważniejszych procesów zachodzących w zespołach. Ich różnorodność i ścisłe powiązanie z praktyką zachęcają osoby szkolone do wykorzystania nowo nabytych umiejętności w codziennej pracy. Zestaw składa się z 12 modułów tematycznych, z których 8 koncentruje się na klasycznej pracy szkoleniowej z zespołami, podejmując następujące zagadnienia:
? wprowadzenie do pracy w zespole,
? przemiana grupy w zespół,
? porozumiewanie się w zespole,
? procesy zachodzące w zespole,
? organizowanie pracy zespołu,
? przewodzenie zespołowi,
? rozwiązywanie konfliktów w zespole,
? podsumowanie treści szkolenia.
Do II wydania dołączono 4 nowe moduły poświęcone działaniom o charakterze coachingowym. Coaching zespołu jest zjawiskiem stosunkowo nowym na polskim rynku doradczo-szkoleniowym. Właściwie wykorzystany, może stać się niezwykle efektywnym narzędziem rozwoju dla zespołów ukierunkowanych na osiąganie wspólnych celów.
Materiały zostały tak opracowane, aby można było na ich podstawie skonstruować dowolne szkolenie, odpowiadające potrzebom zarówno firmy, jak i grupy szkoleniowej. Każdy moduł tematyczny zawiera wskazówki dla trenera dotyczące sposobu przeprowadzenia ćwiczenia (materiały do ćwiczeń, slajdy i komentarze do nich) oraz materiały dla uczestników (zarówno wykorzystywane w trakcie zajęć, jak i obejmujące podsumowania analizowanych zagadnień). Korzystanie z publikacji ułatwi dołączona do niej płyta, zawierająca wszystkie przedstawione tu narzędzia i formularze.
To świetna książka o jednym z najmniej docenianych wymiarów polskiego sukcesu: nie byłoby polskiej transformacji bez liderów biznesu, którzy każdego dnia muszą odpowiadać na wyzwania coraz bardziej konkurencyjnej globalnej gospodarki, którzy muszą mieć wizje rozwoju firm, ale przede wszystkim zdolność wdrażania tych wizji w życie, przekładania ich na sukces. Liderzy firm działających w Polsce burzą stereotypowy obraz biznesu i udowadniają, że dobre przywództwo odmienia nie tylko firmy, ale również naszą kulturę, środowisko społeczne, że stało się elementem społecznego rozwoju. Co dla mnie, jako kobiety, ważne, wśród bohaterów jest pięć kobiet, a zebrane dobre praktyki pokazują, że dobre przywództwo odzwierciedla bardziej kobiecy niż męski styl kierowania, bo liczą się partnerskie relacje, koncentracja na ludziach, współuczestnictwo. Krzepiące, że w Dobrym przywództwie czytamy nie o Amerykanach czy Francuzach, lecz o sobie. To także nowa jakość.
Henryka Bochniarz, Prezydent Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan
Czekałeś na książkę, która opisuje cechy wyróżniające dobrych liderów, dokumentującą w osobistych wywiadach tajniki sukcesu wybitnych polskich liderów biznesu? Poszukujesz inspiracji i wskazówek, które krok po kroku wyjaśniają, jak stać się naprawdę skutecznym przywódcą? Nie musisz dłużej czekać - przeczytaj egzemplarz Dobrego przywództwa już dziś!
Marshall Goldsmith, autor bestsellerów "New York Timesa":
MOJO i What Got You Here Won't Get You There
Cieszę się, że wreszcie powstała dojrzała książka dotycząca przywództwa wyraźnie odnosząca się do polskich doświadczeń liderów biznesowych, a zarazem oparta na solidnej bazie światowych autorytetów. Dobrze dobrana dwudziestka Polaków - menedżerów reprezentujących różne drogi dojścia do obecnej pozycji i prowadzących firmy różnych branż - daje silne podstawy do wyrobienia sobie opinii na temat przywództwa partycypacyjnego próbującego równoważyć wpływ i znaczenie podstawowych grup interesariuszy: właścicieli, klientów i pracowników firmy. Książka napisana jest w sposób ułatwiający zrozumienie istoty dobrego przywództwa, świetnie łączy teorię z polskimi dobrymi praktykami.
dr Krzysztof Pawłowski, Rektor WSB-NLU z siedzibą w Nowym Sączu
Wizja i nadawanie sensu, My ponad Ja, Nieodzowna kultura, Dyscyplina komunikacji - te i inne tematy poruszane w książce odnoszą się do przywództwa, które zmieni zarówno Ciebie, jak i Twój zespół, które otworzy przed Tobą zupełnie nową płaszczyznę działania. Pomyśl, co przywództwo, które ja nazywam także "odważnym", może zrobić dla Twojej organizacji.
Susan Scott, autorka bestsellerów Fierce Conversations i Fierce Leadership
To wyjątkowa książka nie tyle o samym biznesie, co o twórcach biznesu. Przenikliwe obserwacje i analizy umiejętności przywódczych wyselekcjonowanych liderów doskonale obrazują okres transformacji w Polsce, w którym strach czy obawy zostały zniwelowane wizją, optymizmem, kompetencją myślową i wrażliwością na otoczenie. Powinniśmy być dumni, że mamy takich liderów, a przecież bohaterowie tej książki to tylko przykładowa grupa polskich przywódców, którzy nie ustępują liderom świata zachodniego pod względem swojej kreatywności, determinacji, woli zwycięstwa i wrażliwości na losy człowieka.
Józef Wancer, były Prezes Zarządu Banku BPH, Doradca Zarządu Deloitte
W monografii przedstawione zostały podejścia do zarządzania kryzysowego, antykryzysowego w ramach zarządzania ryzykiem oraz ich wpływ na zarządzanie ciągłością biznesową.
W książce omówiono między innymi:
- rolę i znaczenie systemu zarządzania jakością,
- metodykę zarządzania ryzykiem,
- normatywne rozwiązania ukierunkowane na zapewnienie trwałego sukcesu organizacji,
- integrację znormalizowanych systemów zarządzania przy wykorzystaniu zarządzania wiedzą,
- koncepcję zarządzania ciągłością biznesową w ujęciu systemowym,
- zarządzanie społeczną odpowiedzialnością biznesu.
Książka Kompetencje a wartość przedsiębiorstwa adresowana jest przede wszystkim do menedżerów zainteresowanych lepszym poznaniem czynników, które kształtują pozycję konkurencyjną zarządzanych przez nich firm. Menedżerom, którzy chcą tworzyć istotną i trwałą wartość dla akcjonariuszy i innych grup interesu, lektura książki może ułatwić znalezienie kompromisu pomiędzy bieżącymi wynikami finansowymi a tworzeniem potencjału rozwojowego biznesu. Książka w sposób kompleksowy prezentuje zagadnienia związane z istotą, tworzeniem oraz pomiarem zasobów niematerialnych i kompetencji, a także ich wykorzystaniem do tworzenia wartości przedsiębiorstwa.
Autor książki udziela w niej odpowiedzi na następujące zasadnicze pytania:
* Jakie czynniki leżą u podstaw pozycji konkurencyjnej firmy?
* W jaki sposób zidentyfikować kluczowe zasoby i kompetencje firmy?
* W jaki sposób dokonywać pomiaru zasobów niematerialnych i opartych na nich kluczowych kompetencji?
* Jaka jest rola kluczowych zasobów i kompetencji w tworzeniu wartości?
W odróżnieniu od innych pozycji dostępnych na rynku, a odnoszących się do podobnej tematyki, autor łączy wątki z obszarów finansów, zarządzania strategicznego, marketingu i zarządzania wiedzą, oferując unikatowe, szerokie spojrzenia na prezentowane w książce zagadnienia.
Książka może stanowić również interesującą propozycję dla studentów posiadających podstawową wiedzę z zarządzania i finansów oraz dla słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich.
Prezentowana publikacja ukazuje nowoczesną teorię kary, opartą na paradygmacie sprawiedliwości formalnej, ekwiwalentnej i naprawczej, dającą podstawę do dywersyfikacji środków karnych, w tym wprowadzenia probacji jako nowoczesnego systemu sprawiedliwego karania, rozumianego jako wielopasmowa teoria resocjalizacji z udziałem społeczeństwa.
W opracowaniu przedstawiono współczesny model karania sprawców przestępstw na poziomie myślenia abolicjonistycznego, opartego na wartościach tożsamości osobowej, społecznej i kulturowo-cywilizacyjnej.
Analiza decyzji jest książką wyjątkową ze względu na zakres przedstawianych zagadnień - omówiono w niej bowiem zarówno psychologiczne trudności związane z podejmowaniem decyzji kierowniczych, jak i metody analizy decyzyjnej, których celem jest przezwyciężenie tych trudności. Autorzy w sposób jasny i prosty, bez nadmiernego odwoływania się do notacji matematycznej, przedstawiają takie kwestie, jak::
- technika oceny wieloatrybutowej (SMART) oraz techniki opcjonalne (m.in. proces hierarchii analitycznej, metoda równych zmian i technika MACBETH),
- podejmowanie decyzji w warunkach niepewności,
- drzewa decyzyjne i diagramy wpływu,
- metody szacowania prawdopodobieństwa,
- metoda delficka, rynki prognostyczne i debaty decyzyjne,
- modelowanie problemów związanych z przydzielaniem zasobów,
- planowanie scenariuszowe,
- systemy eksperckie.
Książka jest przeznaczona nie tylko dla uczestników kursów MBA oraz studentów zarządzania i kierunków ekonomicznych, lecz także samych zarządzających, od tych prowadzących pojedyncze projekty po szefów dużych przedsiębiorstw.
Tematyka publikacji koncentruje się wokół pojęcia walorów turystycznych rozumianych jako pewne wartości środowiska nie tylko przyrodniczego, lecz także kulturowego, których istnienie oraz utrzymanie w należytym stanie jest bardzo ważne dla turystyki i jej rozwoju.
W opracowaniu podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, czy środki prawne, zawarte w obowiązujących aktach prawnych, są wystarczające do zapewnienia skutecznej ochrony walorów turystycznych, czy też niezbędne jest zaproponowanie innych rozwiązań w tym zakresie. Zaakcentowany został również udział obywateli i ich organizacji w ochronie walorów turystycznych. Omówiono odpowiedzialność prawną za ich zagrożenie i naruszenie, ze szczególnym uwzględnieniem odpowiedzialności karnej.
Celem książki jest ukazanie złożoności działań decyzyjnych administracji publicznej oraz reguł, które nimi rządzą. Przedstawiono w niej kluczowe problemy administracji publicznej jako systemu decyzyjnego.
W monografii omówiono takie kwestie jak: proces decyzyjny, typy i modele decyzji czy tez problemy metodyczne podejmowania decyzji w administracji publicznej. W części szczegółowej zaprezentowane zostały planistyczne, wykonawcze, kontrolne i pomocnicze modele decyzji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?