Książka zawiera opisy 50 oryginalnych i ciekawych gier szkoleniowych, które wzmacniają efekt uczenia się poprzez włączenie do szkoleń elementu humoru i zabawy, pomagają przyciągnąć uwagę uczestników i ułatwiają rozwój pożądanych cech i umiejętności. Zaprezentowane tu gry: ? rozwijają kreatywne myślenie i umiejętność rozwiązywania problemów, ? wspierają budowę zgranych i efektywnie współpracujących zespołów, ? rozwijają inteligencję emocjonalną i uczą asertywności, ? ułatwiają akceptację zmian, ? wzmacniają charyzmę u menedżerów, ? poprawiają atmosferę w miejscu pracy. Usystematyzowany zestaw gier jest pełnym, gotowym do wykorzystania programem szkoleniowym, choć można go też przystosować do własnych potrzeb lub wykorzystać gry oddzielnie. Każda z gier zawiera sugerowane zabawne wprowadzenie, spis potrzebnych materiałów, szczegółowe wskazówki dla prowadzącego i propozycje pytań do dyskusji.
Pełna świetnych pomysłów i praktycznych rad książka wskazuje trenerom najlepsze metody stosowania humoru, aby mogli żartować w sposób właściwy i skuteczny.
W książce Śmiej się i ucz Doni Tamblyn udowadnia, że wykorzystanie humoru podczas szkoleń może przynieść znakomite rezultaty. Właściwie użyty humor zbliża i angażuje uczestników szkoleń, pomaga im w zapamiętaniu nowych treści, wspiera krytyczne myślenie, a także redukuje odczuwany stres, który może skutecznie zablokować zdolność uczenia się. Publikacja, powstała jako efekt wieloletniej praktyki i badań autorki nad procesami poznawczymi i teorią uczenia się, zawiera mnóstwo ćwiczeń-wyzwań i gier-łamigłówek, które pozwolą trenerom zwiększyć "iloraz humoru" i zaangażować emocjonalnie uczestników szkoleń.
Doni Tamblyn przekonuje, że nawet najbardziej poważni trenerzy, bez obaw o narażenie się na śmieszność, mogą wprowadzać elementy humoru i rozrywki do sesji szkoleniowych, aby stały się one nie tylko ciekawsze, pobudzające do kreatywnego myślenia, ale i bardziej efektywne.
Autorka udziela cennych wskazówek, radząc między innymi, aby:
przenieść środek ciężkości "na zewnątrz", wciągając uczestników szkoleń w dowcipne sytuacje i pozwalając im w nich uczestniczyć,
zawsze przyznawać się do "niewypałów", kiedy żart się nie udał,
dać uczestnikom szkoleń poczucie współdecydowania i prawo wyboru,
pozwolić sobie i innym na odrobinę niekonwencjonalnych i niepoważnych zachowań,
budować dobre relacje między uczestnikami sesji szkoleniowych,
korzystać z chwil odprężenia, aby proces nauczania stał się skuteczniejszy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?