Każdy człowiek jest wyjątkowy. Ma indywidualne cechy, które składają się na jego osobowość. Kluczem do sukcesu jest poznanie swoich mocnych stron i zdanie sobie sprawy ze swoich wad. Ci, którzy zaszli na szczyt, potrafili okiełznać słabości i unikać sytuacji, w których mogłyby się one ujawnić. Jednocześnie robili wszystko, by zaistnieć w dziedzinie, w której czuli się najlepiej.
W książce "Osobowość" Autor, Dr Rob Jeung, opisał, jak cechy osobowości mogą kształtować życie prywatne i zawodowe każdego człowieka. Przybliżył, czym jest osobowość i jak ją określić, pokazał, w jaki sposób wpływa na ludzką ciekawość świata, dokonywane wybory, umiejętności przystosowawcze, pozycję w grupie, wrażliwość w relacjach z innymi ludźmi i wiele innych aspektów życia. Ponadto Autor zaproponował sposoby modyfikacji osobowości, które pomogą w osiągnięciu założonych przez nas celów.
Książka jest lekturą obowiązkową dla wszystkich osób, które chcą odnosić sukcesy w życiu zawodowym i towarzyskim dzięki biegłej znajomości cech osobowości.
Dr Rob Yeung, psycholog i trener, jest autorytetem w dziedzinie psychologii osiągnięć. Szkolił między innymi liderów biznesu, sławnych sportowców, znanych przedstawicieli branży filmowej i telewizyjnej, muzyków. Stosując testy osobowości, pomógł swoim klientom wykorzystać ich mocne strony i osiągnąć sukces.
We współczesnej gospodarce praktycznie każde przedsiębiorstwo ma pośrednie lub bezpośrednie powiązania międzynarodowe. Aby skutecznie prowadzić międzynarodową działalność handlową, przedsiębiorca musi mieć rozległą wiedzę z wielu dziedzin, m.in. prawa, ekonomii czy zarządzania.
Dzięki szczegółowemu opisowi poszczególnych etapów międzynarodowych transakcji handlowych niniejsza książka stanowi doskonały poradnik zarówno dla tych, którzy mają już doświadczenie w prowadzeniu międzynarodowej działalności handlowej, jak i dla osób, które taką działalność rozpoczynają. Książka zawiera najnowsze regulacje w każdym opisywanym obszarze. Autorzy omówili w niej m.in.:
• typy i treść ofert oraz kontraktów, w tym wszystkie najważniejsze klauzule podstawowe i uzupełniające, jakie powinny się znaleźć w takich dokumentach,
• przyczyny i skutki błędów w kontraktach oraz sposób postępowania przy ich naruszeniu,
• najczęściej stosowane zwyczaje w handlu międzynarodowym, w tym najnowsze formuły handlowe Incoterms 2010,
• sposoby i możliwe zabezpieczenia płatności,
• organizację transportu,
• problematykę celną (odprawy, procedury, dług celny, dokumentacja),
• ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności przewoźnika i producenta od różnych rodzajów ryzyka,
• podatki pośrednie związane z obrotem międzynarodowym,
• dokumentację występującą w całym przebiegu transakcji handlu zagranicznego.
Trudnym do przecenienia walorem poradnika jest ponad 300 przykładów i uwag z praktyki gospodarczej ilustrujących omówione w książce zagadnienia oraz zbiór ponad 60 przykładowych dokumentów używanych w transakcjach handlu zagranicznego.
Turystyka jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów współczesnej gospodarki. Zaostrzająca się konkurencja i rosnące oczekiwania turystów sprawiają, ze coraz ważniejsze stają się efektywne koncepcje kształtowania produktów turystycznych oraz skuteczne zarządzanie w turystyce. W książce autor omawia:
? istotę i cechy produktu turystycznego,
? korzyści wynikające ze stosowania marki w turystyce,
? cykl życia produktu turystycznego,
? turystyczny łańcuch wartości markowych produktów turystycznych,
? koszty i korzyści związane z prowadzeniem turystyki zrównoważonej,
? proces tworzenia i wdrażania markowych produktów turystycznych w Polsce.
Autor, Adam Edward Szczepanowski napisał tę książka z myślą o studentach różnych typów szkół na kierunkach związanych z turystyka oraz rozwojem regionalnym i lokalnym. Z pewnością będzie też przydatna pracownikom samorządów, organizacji pozarządowych oraz biur podróży specjalizujących się w turystyce krajowej.
Nasza aktywność życiowa wiąże się bezpośrednio z naszymi wyborami. Każdego dnia, podejmując decyzje, organizujemy swój czas.
Umiejętność dokonywania właściwych wyborów, zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym, jest bardzo cenna.
W książce autor w przystępny sposób przybliżył psychologiczny aspekt podejmowania decyzji oraz przedstawił ich rodzaje. Wiele uwagi poświęcił opisowi czterofazowego procesu podejmowania decyzji oraz czynnikom skłaniającym do podjęcia określonej decyzji.
Książka jest przeznaczona dla wszystkich zmagających się z codziennym podejmowaniem decyzji, aby dzięki radom w niej zawartym mogli szybciej dokonać lepszego wyboru.
Zarządzanie zasobami ludzkimi w międzynarodowych korporacjach, funkcjonujących w świecie gospodarki opartej na wiedzy i wielokulturowości, jest złożone i wielowymiarowe. Dotyczy to zwłaszcza grup kapitałowych o charakterze międzynarodowym, które ? poprzez przejęcia i fuzje, w procesach umiędzynaradawiania ? włączają zagraniczne przedsiębiorstwa w swoje struktury. Przyjęte sposoby zarządzania takimi organizacjami gospodarczymi nie zawsze są skuteczne, stąd rodzi się potrzeba wypracowania efektywnych metod rozwiązywania występujących w nich złożonych problemów społecznych (personalnych, interpersonalnych, kulturowych) oraz organizacyjnych. W tym celu poszukuje się m.in. wzorca menedżera i specjalisty międzynarodowego (przyszłego ekspatrianta), aby zapewnić spójność kultury organizacyjnej i efektywność zarządzania zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych.
W Zarządzaniu zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych Autor, Czesław Zając zwraca szczególną uwagę na:
- problematykę lokalizacji funkcji personalnej w strukturach grup kapitałowych;
- koncepcję strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi w warunkach wielokulturowości występującej w międzynarodowych grupach kapitałowych ;
- metody i narzędzia zarządzania zasobami ludzkimi, które mogą być wykorzystywane w grupach kapitałowych;
- kompetencje i postawy menedżerów międzynarodowych oraz metody oceny ich pracy;
- identyfikację problemów specyficznych dla zarządzania zasobami ludzkimi w grupach kapitałowych.
Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej spółek tworzących grupy kapitałowe różnego rodzaju oraz dla studentów zarządzania, a także słuchaczy szkoleń i podyplomowych studiów menedżerskich.
?Specjalności kuchni polskiej? to najnowszy zbiór przepisów charakterystycznych dla współczesnej kuchni polskiej. Są to przepisy znane, sprawdzone, niezbyt skomplikowane w przygotowaniu, nowoczesne od strony współczesnych zasad żywieniowych, uwzględniające upodobania kulinarne Polaków. Znajdziecie Państwo tu wiele przepisów na przysmaki przyrządzane zarówno na co dzień, jak i na uroczyste okazje.
Polska ma bogatą tradycję kulinarną, wypracowaną przez pokolenia, a zawirowania historyczne sprawiły, że do polskiej kuchni weszło wiele nowych potraw. Mieszały się smaki i aromaty. Mamy więc potrawy całkowicie polskie, ale i potrawy z innych kuchni, które przygotowywane w polski sposób tak wrosły w naszą tradycję, iż są uważane za czysto polskie. Współcześnie kuchnia polska wciąż wzbogaca się też o nowe potrawy. Pochodzą one często z kuchni odległych regionów świata. Przygotowywanie potraw musi się obecnie opierać na aktualnej wiedzy o zasadach żywienia, aby potrawy były i smaczne, i zdrowe. Trzeba więc pamiętać, że dzisiaj preferowane są potrawy niezbyt tłuste, lżejsze, łatwiej strawne, z dużą ilością warzyw. Codzienne zagonienie i szybkie tempo życia nie sprzyjają delektowaniu się jedzeniem. Ale należy dbać, aby przyrządzane potrawy były smaczne i estetycznie podane, bo to nie tylko pomaga zaspokoić głód, ale może też poprawić humor, ułatwić kontakty międzyludzkie i wzbogacić wzajemne relacje.
Autorzy zaproponowali przepisy, które mogą stać się inspiracją do kulinarnych poszukiwań, tworzenia nowych smakołyków, wyzwalania inwencji w komponowaniu nowych lub modyfikowania już znanych potraw.
Współcześnie organizacje sportowe funkcjonują w warunkach rynkowych i kierujący nimi powinni dysponować umiejętnościami i narzędziami przydatnymi w takich okolicznościach. Takim systemem narzędzi jest marketing, który także podlega zmianom i którego zasięg wyraźnie rośnie. Przedmiotem niniejszej książki jest pokazanie potrzeb i sposobów działań marketingowych klubów i innych organizacji sportowych w warunkach istnienia i rozwoju rynku sportu. Książka zawiera wiele polskich i zagranicznych przykładów i studiów przypadku, które są niezwykle pomocne przy poznawaniu praktycznych stron marketingu sportu oraz przy tworzeniu własnych koncepcji działań marketingowych.
Prof. Andrzej Sznajder zebrał tę wiedzę z myślą o studentach uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego, a także osobach profesjonalnie związanych z podmiotami rynku sportu:
?klubami sportowymi,
?związkami sportowymi,
?przedsiębiorstwami rozważającymi inwestowanie w sport,
?mediami realizującymi transmisje sportowe.
Współcześnie konsument bywa nazywany ?królem systemu ekonomicznego?. Od jego zachowań często zależy bowiem rynkowe powodzenie wielu przedsiębiorstw.
Autor, prof. dr hab. Leszek Rudnicki, przedstawił prawidłowości występujące w postępowaniu konsumentów w procesie zaspokajania potrzeb. Jednocześnie została pokazana rola czynników psychologicznych, personalno-demograficznych, społeczno-kulturowych i ekonomicznych w kształtowaniu zachowania konsumentów na rynku.
Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i szkół biznesu, uczestników kursów doskonalących kwalifikacje w zakresie marketingu. Może być też przydatna dla osób zawodowo zajmujących się działalnością marketingową.
Jest to trzecie wydanie podręcznika cieszącego się dużym zainteresowaniem studentów oraz menedżerów w Polsce i na świecie. Autorzy prezentują w nim najważniejsze zagadnienia dotyczące zachowań jednostek i grup w organizacji oraz struktury organizacyjnej. Z książki czytelnik dowie się między innymi:
? jakie są zalety i wady grupowego oraz indywidualnego podejmowania decyzji,
? w jaki sposób motywować i wynagradzać pracowników,
? co to jest inteligencja emocjonalna,
? jak zbudować efektywny zespół pracowników,
? co to jest organizacja wirtualna,
? na czym polega skuteczne komunikowanie się w organizacji,
? jakie są współczesne poglądy na przywództwo,
? które taktyki sprawowania władzy w organizacji są najskuteczniejsze,
? w jaki sposób rozwiązywać konflikty w organizacji,
? jakie są zalety i wady poszczególnych struktur organizacyjnych,
? co to jest kultura organizacji,
? jak przezwyciężać opór pracowników wobec zmian.
Przedstawione zagadnienia ułatwiają zrozumienie zachowań ludzi w organizacji oraz efektywniejsze kierowanie pracownikami. Walorami książki są umiejętne połączenie teorii z praktycznymi przykładami oraz przystępny styl.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, psychologii, socjologii, dziennikarstwa, międzynarodowych stosunków gospodarczych, a także uczestników szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie.
Głównym celem książki jest próba szerokiego ujęcia problematyki sieci aliansów. Rozważania zaprezentowane w pracy koncentrują się na:
identyfikacji pojęcia organizacji sieciowej i sieci aliansów oraz ich klasyfikacji w ujęciu wielo- i jednokryterialnym,
zarządzaniu sieciami aliansów, ze szczególnym uwzględnieniem struktury formalnej i nieformalnej oraz roli menedżerów w tym procesie,
pomiarze efektywności sieci aliansów,
zarządzaniu relacjami w sieci aliansów i roli zaufania między partnerami,
identyfikacji skali i zakresu występowania powiązań sieciowych w praktyce gospodarczej krajów rozwiniętych (na przykładzie dwóch branż).
Sposób i forma napisania książki, zastosowane przykłady zarówno z polskiej, jak i zagranicznej praktyki gospodarczej sprawiają, że opracowanie przeznaczone jest dla szerokiego kręgu odbiorców obejmującego teoretyków i praktyków zarządzania, a także studentów uczelni ekonomicznych wszystkich kierunków.
Przemiany rynkowe, rozwój technologiczny i cywilizacyjny oraz globalizacja konsumpcji i jej wirtualizacja wywołały istotne zmiany w funkcjonowaniu podmiotów rynkowych w Polsce, w tym w sferze kultury wysokiej. Najważniejsza z nich to prywatyzacja przejawiająca się m.in. w przekazaniu samorządom większości publicznych instytucji kultury. Państwo przestało być jedynym zarządcą i mecenasem kultury, w związku z czym jego udział w finansowaniu tego typu instytucji wyraźnie się zmniejszył, wzrósł natomiast udział innych sektorów? głównie sektora samorządowego, ale również pozarządowego (non profit) i prywatnego.
W instytucjach kultury, które przyjęły orientację rynkową, niezbędne okazało się zatem określenie potrzeb rynku docelowego i dostosowanie do nich komponentów marketingu-mix przy jednoczesnym aktywnym kreowaniu potrzeb za pomocą określonych instrumentów marketingowych. Równie istotne stało się przyjęcie długofalowego spojrzenia na potrzeby społeczeństwa i w konsekwencji strategicznego podejścia do podejmowanych działań marketingowych. Podstawą funkcjonowania instytucji kultury jest bowiem nie tylko upowszechnianie wybranych przez kierownictwo określonych dzieł sztuki, lecz także respektowanie woli słuchaczy w procesie podejmowania decyzji.
Zatrudnienie nieodpowiedniej osoby może oznaczać dla organizacji stratę czasu i niepotrzebne koszty. Wytypowanie najlepszego kandydata w pierwszym podejściu nie zawsze jest proste, ale bardzo się opłaca. Jak tego dokonać, można się dowiedzieć z niniejszej książki, napisanej przez czołową brytyjską specjalistkę ds. rekrutacji.
W książce najwięcej uwagi poświęcono sztuce prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, ale omówiono w niej również wszystkie pozostałe elementy procesu rekrutacji. Zawiera ona wiele rad dotyczących przygotowań do rozmowy kwalifikacyjnej, a także najważniejsze pytania, które należy zadać kandydatowi.
Książka jest przeznaczona dla pracodawców i osób zawodowo zajmujących się rekrutacją pracowników, ale może być też interesująca dla tych wszystkich, którzy poszukują pracy.
Należy kierować samym sobą. Nie wolno pozwolić na to, żeby przychodzące zadania sterowały naszym życiem. Należy zaplanować wykonywanie rutynowych działań każdego dnia o tej samej porze. Trzeba to ćwiczyć codziennie. Należy odpowiadać na e-maile tylko raz dziennie. W przeciwnym razie grozi to gaszeniem kolejnych pożarów i zahamowaniem postępów w osiąganiu celów. Menedżer powinien ustalić, co tylko on i nikt inny jest w stanie zrobić, i po prostu to zrobić. Jeśli uzna, że robi coś, co mogą wykonać jego podwładni, powinien przestać się tym zajmować. Jeśli bowiem nadal będzie wykonywał prace, które mogą robić inni, nie wypełni swoich obowiązków. A może np. chodzić o tak istotne kwestie, jak strategia dotycząca dostosowania zasobów i możliwości organizacji do jej zewnętrznego otoczenia konkurencyjnego.
Po trzecie, ta książka poświęca tylko trochę miejsca na naukę mechanicznego prowadzenia analizy kosztów i korzyści. Ponieważ jedynym sposobem zapoznania się z tym materiałem jest rozwiązywanie problemów, lepiej jest uczyć przez internet z wykorzystaniem programów interaktywnych, np. ekonomii menedżerskiej MBAPrimer.com czy Samuela Bakera Economic Interactive Tutorials4. Te programy uczą np. analizy wielkości krańcowych, a potem natychmiast zmuszają studentów do zastosowania wiedzy i wypełniania konkretnych okienek arkusza kalkulacyjnego. Na końcu każdego rozdziału studenci sami sprawdzają, czego się nauczyli, rozwiązując zadania. Jeśli nie potrafią odpowiedzieć na pytanie, mogą wrócić do odpowiednich fragmentów materiału. Następnie, kiedy studenci są już pewni, że rozumieją wszystko, czego się uczyli, daję im do napisania przez Internet sprawdzian z przestudiowanego materiału, zabraniając korzystania z pomocy naukowych.
Wykorzystywanie materiałów dostępnych w internecie do zapoznawania się z narzędziami analizy kosztów i korzyści umożliwia osiągnięcie dwóch celów. Po pierwsze, studenci mogą pracować w ich własnym tempie. To pozwala profesorowi uczyć na tym samym kursie studentów mających odmienną wiedzę wstępną. Ci, którzy mają zdolności analityczne albo doświadczenie w rozwiązywaniu problemów ekonomicznych, opanują materiał bez większego wysiłku, ucząc się przy tym dużo dzięki przedstawianym na seminariach przykładom zastosowań wiedzy w biznesie.
Książkę napisałem z myślą o trzech grupach czytelników. Po pierwsze, jest dostępna dla każdego, kto umie czytać i jasno myśleć. Ponieważ jednak jest nacelowana na rozwiązywanie problemów pojawiających się w biznesie, staje się najbardziej przydatna dla osób z doświadczeniem zawodowym. Po drugie, książkę można wykorzystywać w kształceniu kadry menedżerskiej zarówno w programach typu MBA, jak i na kursach, które kończą się bez nadania stopnia naukowego. Po trzecie, książkę można wykorzystać na stacjonarnych studiach MBA. W takim przypadku uzupełniam materiał zawarty w książce interaktywnymi ćwiczeniami prowadzonymi przez internet.
Każdy, kto czytał Economics in One Lesson, od razu zauważył, że moja książka jest hołdem złożonym Henry?emu Hazlittowi. Podobnie jak on próbuję w swojej książce łączyć intuicję ekonomiczną z prezentacją problemów i przykładów z praktyki. Staram się o podobną jak u Hazlitta bezpośredniość, prostotę i precyzję wywodu, lecz ujmuję historie w bardziej rozbudowane ramy analityczne tak, żeby lepiej nadawały się do wykorzystania w programach typu MBA.
Luke Froeb
Przełomowe wyniki badań nad kulturami narodowymi, prowadzonych przez czterdzieści lat w ponad siedemdziesięciu krajach ? nowe wymiary i interpretacje
W jaki sposób miejsce i kultura, w których dorastamy, wpływa na to, jak myślimy, co czujemy i jak się zachowujemy? Dlaczego postrzegamy innych jako wrogów, gdy współpraca leży w naszym wspólnym interesie.
Autorzy, Geert Hofstede, Gert Jan Hofstede i Michael Mankiv, najnowszego, poszerzonego wydania książki Kultury i organizacje analizują mechanizmy rządzące współczesnymi zjawiskami społecznymi, sięgając do korzeni kultur narodowych.
Kultury i organizacje to fascynująca podróż po kulturach, podczas której poznamy:
? zasady rządzące ?wspólnotami moralnymi?,
? różne podejścia do nierówności społecznych, odmienności, niepewności, asertywności i skromności,
? różnice między kulturami organizacyjnymi a kulturami narodowymi,
? mechanizmy rządzące stereotypami i różnicami językowymi,
? kulturowe korzenie kryzysu 2008 roku.
Od połowy XX wieku nastąpił intensywny rozwój światowej gospodarki turystycznej. Znaczący wpływ na wzrost sektora usług turystycznych w światowej działalności usługowej i międzynarodowej wymianie usług wywarł proces globalizacji gospodarki. W efekcie zmieniły się zarówno działalność podmiotów światowego rynku turystycznego, jak i potrzeby globalnych turystów.
Przedmiotem książki jest rozwój turystyki międzynarodowej na tle przemian globalizacyjnych w sektorze usług oraz działania podejmowane w ramach międzynarodowej polityki turystycznej. Autorka przedstawia m.in.:
? rolę turystyki międzynarodowej w tworzeniu PKB,
? przebieg procesu liberalizacji międzynarodowego handlu usługami,
? rozwój masowej turystyki międzynarodowej,
? zagadnienia konkurencyjności podmiotów światowej gospodarki turystycznej,
? genezę i rozwój międzynarodowej polityki turystycznej,
? działania krajów i organizacji międzynarodowych na rzecz łagodzenia ograniczeń w międzynarodowym ruchu osobowym i zmniejszania różnic ekonomicznych oraz społecznych między krajami,
? przykłady ze światowej praktyki gospodarczej.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem w turystyce, słuchaczy studiów podyplomowych, uczestników kursów i szkoleń w zakresie turystyki.
Gastronomia jako ogniwo sfery usług pełni ważne funkcje gospodarcze i społeczne. Dostarczając wysoko przetworzone produkty żywnościowe, może się przyczyniać do unowocześnienia spożycia oraz korzystnie wpływać na poziom życia ludności.
Książka stanowi całościowe opracowanie z dziedziny marketingu w gastronomii.
Autor omówił w niej:
? pojęcie i rolę gastronomii w gospodarce rynkowej,
? istotę i specyfikę marketingu w gastronomii,
? usługę gastronomiczną jako produkt,
? strategie produktu w gastronomii indywidualnej i systemowej,
? dystrybucję usług gastronomicznych,
? kształtowanie cen w gastronomii,
? promocję usług gastronomicznych,
? usługi gastronomiczne jako komponent produktu w hotelarstwie,
? usługi gastronomiczne jako czynnik podnoszenia konkurencyjności produktu w hotelarstwie.
Książka jest adresowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz słuchaczy szkół o profilu turystycznym. Dostarcza niezbędnej wiedzy osobom zatrudnionym w biznesie restauracyjno-hotelarskim.
Hoshin kanri jest japońską metodą zarządzania skupiającą się jednocześnie na nadawaniu firmie strategicznego kierunku i ciągłym doskonaleniu zarządzania operacyjnego. Autorzy scharakteryzowali tę metodę zarządzania, pokazali jej powiązania z innymi metodami, przedstawili procedurę wdrażania tej metody oraz najpopularniejsze zagraniczne modele hoshin kanri. Wiele miejsca poświęcono też polskiemu modelowi metody hoshin kanri w świetle badań przeprowadzonych przez autorów, a także adaptacji hoshin kanri w japońskich przedsiębiorstwach działających w Polsce.
Książka jest przeznaczona dla praktyków zarządzania, menedżerów i przedsiębiorców, a także studentów zarządzania oraz słuchaczy studiów podyplomowych pogłębiających wiedzę z zakresu strategicznego
zarządzania jakością.
Badania marketingowe stanowią jeden z najważniejszych elementów działań marketingowych w każdym przedsiębiorstwie. Dostarczają decydentom informacji zastępujących intuicję i rutynowe doświadczenie, które może być zawodne. Treścią czwartego, zmienionego wydania podręcznika są znane i powszechnie stosowane metody badań marketingowych. Układ książki wyznaczają kolejne etapy procesu badawczego:
- projektowanie badania marketingowego (w tym dobór próby i budowa instrumentu pomiarowego),
- zbieranie danych ze źródeł wtórnych i pierwotnych,
- redukcja i analiza danych,
- prezentacja i ocena wyników badania marketingowego.
Książka jest przeznaczona dla studentów i pracowników naukowych z różnych typów uczelni. Mogą z niej również skorzystać praktycy ? specjaliści w zakresie badań marketingowych ? prowadzący badania własne lub kierujący pracami badawczymi, a także menedżerowie firm odpowiedzialni za nadzorowanie i zlecanie badań marketingowych w przedsiębiorstwach.
Koniec XX i początek XXI wieku to złota era zarządzania zasobami ludzkimi ? najcenniejszymi zasobami organizacji. Intensywne nasilenie zainteresowania zzl przejawia się licznymi publikacjami czy to natury teoretycznej, czy też praktycznej.
Wśród nowych obszarów, stosunkowo niedawno odkrytych, jest zarządzanie najlepszymi, wyjątkowo utalentowanymi pracownikami ? określanymi w tym opracowaniu mianem talentów.
W naturalny sposób niniejsze opracowanie oparte jest na kilku zasadniczych teoriach bądź dziedzinach wiedzy. Zaliczyć do nich należy szczególnie zasobową teorię organizacji, koncepcje zarządzania strategicznego, kwestie zarządzania zasobami ludzkimi i strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi. Różnorodność teoretycznych ujęć problemu zarządzania talentami wynika z kilku znaczących przesłanek: braku solidnej podstawy teoretycznej w opisywanym obszarze, próbie wieloaspektowego traktowania kwestii zarządzania talentami i wreszcie ? wielości autorów i niezależnych punktów widzenia. Punktem wyjścia do lektury poszczególnych fragmentów książki jest rozdział pierwszy, prezentujący kluczowe kwestie definicyjne związane z zarządzaniem talentami, niemniej jednak każdy z podrozdziałów może być czytany niezależnie. Łączy je wspólna konwencja, według której najpierw zostały omówione kwestie teoretyczne, następnie odniesione do wyników badań (empirycznych lub literaturowych), by na końcu zaprezentować rezultaty prowadzonych analiz i przemyśleń, z akcentem na zagadnienia praktyczne.
Opracowanie to teoretykom dostarczy inspiracji i motywacji do prowadzenia badań empirycznych w obszarze zarządzania talentami, praktykom ukaże odmienne spojrzenie na kwestie zarządzania najbardziej wartościowymi zasobami organizacji, a wszystkich zachęci do głębszej refleksji.
Przez zbudowanie właściwej strategii produktu firma może kształtować swoja teraźniejszość i kreować przyszłość. Dlatego Autor książki, prof. Ireneusz P. Rutkowski, skoncentrował swoje rozwiązania na:
? analizie miejsca produktu w marketingu strategicznym,
? elementach strategii produktu,
? metodach analizy i oceny oferty produktowej,
? strategiach dotychczasowego i nowego produktu.
Zaproponowany układ tematyczny książki ułatwi Czytelnikowi zrozumienie natury strategii produktu oraz procedur jej tworzenia i wdrażania.
Książka powinna zainteresować studentów uczelni ekonomicznych i technicznych, kadrę kierowniczą firm i menedżerów zajmujących się rozwojem i wprowadzaniem na rynek nowych produktów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?