W Polsce znajduje się około 16 tys. różnych obiektów budownictwa obronnego (zamki, forty, cytadele, twierdze, linie fortyfikacji, mury obronne). Prezentują one bogate wartości historyczne, krajobrazowe i kulturowe, dlatego cieszą się coraz większą popularnością jako również atrakcje turystyczne. Autorzy pokazali, czym są militarna turystyka kulturowa i dziedzictwo militarne oraz jakie elementy militarnego dziedzictwa kulturowego występują w Polsce. Zostały także przedstawione atrakcje militarnej turystyki kulturowej na terenie Polski oraz formy organizacji tej turystyki w naszym kraju. Książkę wzbogacają liczne fotografie obrazujące militarne dziedzictwo kulturowe Polski.
Książka jest przeznaczona dla osób ciekawych dziedzictwa historycznego, materialnego i kulturowego sztuki fortyfikacyjnej w Polsce, a także wykładowców i studentów kierunków związanych z turystyką.
Finanse publiczne znajdują się w centrum uwagi zarówno badaczy, polityków, jak i znacznych kręgów społeczeństwa. Zainteresowanie to jest w pełni uzasadnione, jeżeli uwzględni się rolę finansów publicznych w życiu społecznym i gospodarczym kraju. Ich rola wzrasta, zwłaszcza w warunkach ustroju demokratycznego, w którym obywatele mają prawo wyrażać swoje preferencje odnośnie do dostarczanych przez państwo dóbr. Współczesne państwo jest państwem podatkowym, co oznacza, że aby sprostać oczekiwaniom i wymaganiom obywateli, musi nakładać podatki, gdyż to one są głównym źródłem jego dochodów. Problem polega jednak na tym, że obywatel, oczekując dostarczania przez państwo dóbr publicznych, niechętnie ponosi ciężary podatkowe. System demokratyczny ? przy wszystkich jego zaletach ? zawiera szereg niebezpieczeństw i pułapek dla finansów publicznych.
Głównym przesłaniem monografii Nowe zarządzanie finansami publicznymi w warunkach kryzysu jest poszukiwanie metod nowatorskiego zarządzania finansami publicznymi, które zwiększyłoby efektywność wykorzystania pieniędzy publicznych. Racjonalne gospodarowanie środkami publicznymi ma znaczenie ponadczasowe, uniwersalne. Jednak nabiera dodatkowego wymiaru i ważności w warunkach kryzysu finansów publicznych, kiedy podejmowane są wymuszone decyzje o cięciach w wydatkach budżetowych (publicznych). Dostrzegając przesłanki takiego postępowania władz, nie można nie zauważać, że decyzje takie mogą ? paradoksalnie ? prowadzić właśnie do nieracjonalności. I co równie ważne ? mogą istotnie osłabiać skuteczność nowatorskich metod zarządzania finansami publicznymi.
W pracy uwzględniony został, w pewnym zakresie, dorobek i praktyka finansów publicznych innych krajów. Warto zwrócić uwagę na ten fragment pracy, który traktuje o trudnościach Polski i Francji w sferze równoważenia finansów publicznych. Przykład Francji jest o tyle interesujący, że kraj ten od wielu dekad eksperymentuje z nowatorskimi metodami zarządzania finansami publicznymi.
Jednak doświadczenia francuskie potwierdzają w pełni złożoność materii, jaką są finanse publiczne, jak silny jest wpływ polityki na ich stan. Z doświadczeń zagranicznych przydatne mogą okazać się zaprezentowane w pracy metody budowy budżetu ogólnego Unii Europejskiej czy podjęta inicjatywa reformy systemu opieki zdrowotnej w Stanach Zjednoczonych. Praca zawiera również ciekawy opis rozwiązań niemieckich dotyczących systemu finansowania gmin.
Część druga pracy poświęcona została teorii i praktyce zarządzania finansami publicznymi. Punktem wyjścia rozważań prowadzonych w tej części pracy są zagadnienia dotyczące nowego paradygmatu zarządzania finansami publicznymi.
Finanse publiczne stanowią system naczyń połączonych. Stąd też nie jest zaskoczeniem, że zjawiska kryzysowe uderzyły mocno nie tylko w budżet państwa i inne fundusze publiczne szczebla centralnego, ale także w finanse samorządowe.
Ocena kondycji finansów samorządowych w Polsce w warunkach kryzysu zamyka trzecią część pracy. W tej części wyeksponowana została potrzeba nowego podejścia (filozofii) do zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego w Polsce. Weryfikacji poddane zostały prawne podstawy działalności samorządu terytorialnego w naszym kraju i ich znaczenie dla funkcjonowania finansów samorządowych w warunkach kryzysu. Zwracają uwagę rozważania poświęcone wpływowi cyklu koniunkturalnego na stan finansów samorządowych w ogóle, jak też na poszczególne źródła i formy zasilania finansowego jednostek samorządowych, a więc na podatki lokalne, na dochody wyrównawcze jednostek samorządu terytorialnego.
Książka jest przeznaczona dla pracowników administracji rządowej i samorządowej zajmujących się konstruowaniem budżetów, a także dla wykładowców i studentów kierunków ekonomicznych.
Powodzenie przedsiębiorstwa w dużej mierze jest uzależnione od właściwego doboru źródeł finansowania prowadzonej działalności. Dysponowanie przez przedsiębiorstwo odpowiednimi – co do wielkości i struktury – źródłami finansowania nie tylko umożliwia prowadzenie działalności operacyjnej i inwestycyjnej, ale także zapewnia bezpieczeństwo finansowe, tj. utrzymanie płynności w krótkim i długim okresie. Dostęp do instrumentów finansowania zaspokajających potrzeby przedsiębiorstwa w tym zakresie może stanowić również źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Ważnym kryterium wyboru strategii finansowania przedsiębiorstwa są koszty pozyskania kapitału finansującego aktywa przedsiębiorstwa. Koszty te mają istotny wpływ na ostateczne wyniki jego działalności.
Autorka, Aleksandra Duliniec, za podstawowy cel tej książki postawiła sobie zaprezentowanie wszystkich istotnych czynników, wpływających na decyzje podejmowane w przedsiębiorstwie w zakresie wyboru źródeł finansowania w podziale na: źródła wewnętrzne i zewnętrzne; finansowanie długoterminowe i krótkoterminowe; finansowanie ze źródeł krajowych lub pochodzące z zagranicy; finansowanie kapitałem własnym, obcym lub hybrydowym. W efekcie tych decyzji kształtowana jest strategia finansowania przedsiębiorstwa.
Książka przeznaczona jest dla studentów uczelni i kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów podyplomowych i MBA, a także menedżerów podejmujących decyzje finansowe w przedsiębiorstwach.
W książce zawarto wiedzę o przedsiębiorstwie jako organizacji gospodarczej. Przedstawiono w niej wiele pojęć, klasyfikacji i elementów teorii, stanowiących podstawę nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy zwrócili uwagę na:
? teoretyczne podstawy funkcjonowania organizacji,
? formy przedsiębiorstw i ich otoczenie,
? otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstwa,
? zasoby i ich znaczenie w działalności przedsiębiorstwa,
? gospodarowanie zasobami materialnymi i niematerialnymi,
? zarządzanie kapitałem ludzkim,
? procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie,
? współczesne problemy zarządzania,
? kryzys w gospodarce i przedsiębiorstwie,
? kreowanie wartości przedsiębiorstwa,
? trendy w rozwoju przedsiębiorstw.
Podręcznik jest adresowany do studentów ekonomii, zarządzania, międzynarodowych stosunków gospodarczych, inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów.
Nowe wyzwania związane z globalizacją, postępem technologicznym, rosnącą konkurencyjnością państw spoza triady (Chin i Indii) wymuszają na Unii Europejskiej konieczne zmiany. Kryzys finansowy, bariery strukturalne wzrostu gospodarczego i spowolnienie jego tempa, wysoki poziom bezrobocia oraz fiasko strategii lizbońskiej spowodowały następny przełom w myśleniu o przyszłości Europy. Zmiany dotyczą następujących obszarów: badań i innowacji, zatrudnienia, edukacji, klimatu oraz walki z ubóstwem.
Koncepcja książki opiera się z jednej strony na nowatorskim podejściu do problematyki innowacji i innowacyjności, z drugiej zaś na logicznej konstrukcji. Innowacje będą badane na poziomie mikro-, mezo- i makroekonomicznym.
Podejście mikroekonomiczne dotyczy innowacji w organizacji. Punktem wyjścia jest określenie istoty innowacji i procesu innowacyjnego. W roku 2005 w trzeciej edycji podręcznika Oslo Manual rozszerzono typologię innowacji, wprowadzając oprócz innowacji-produktów i innowacji-procesów, również innowacje usługowe ? organizacyjne i marketingowe ? jako dwa nowe rodzaje innowacji, równorzędne dwóm poprzednio wymienionym. Niesie to określone konsekwencje dla innowacyjności organizacji i państw. Poziom makroekonomiczny dotyczy polityki innowacyjnej państwa polskiego oraz Unii Europejskiej jako ugrupowania.
Książka składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym ? wprowadzającym ? wyjaśnione zostały aspekty teoretyczne innowacji i procesów innowacyjnych. Niejednoznaczność pojęć i brak jednej definicji wymagają przeglądu istniejących kategorii. Rozdział drugi jest próbą identyfikacji potencjału działalności innowacyjnej i czynników oddziałujących na procesy innowacyjne w organizacji (pochodzących z makro- i mikrootoczenia oraz potencjału wewnętrznego przedsiębiorstwa). Rozdział trzeci dotyczy działalności innowacyjnej przedsiębiorstw (poziom innowacyjności, nakłady na działalność badawczo-rozwojową w Polsce i w Unii Europejskiej). Rozdział zamykają modele procesu innowacyjnego i dyfuzji innowacji. W rozdziale czwartym zastosowano podejście systemowe i zostały omówione: system zarządzania innowacjami w Unii Europejskiej, polityka innowacyjna państwa oraz jej wpływ na procesy innowacyjne.
Autorzy, prof. dr hab. Władysław Janasz i dr Katarzyna Kozioł-Nadolna, adresowali ją do słuchaczy kierunków zarządzania i ekonomii uczelni różnych typów, pracowników podnoszących kwalifikacje z tego zakresu, a także menedżerów pragnących pogłębić swoją wiedzę w tym obszarze.
Podręcznik obejmuje wiedzę o teoretycznych podstawach funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz o zarządzaniu nim. Autorzy omówili:
? istotę przedsiębiorstwa oraz rolę przedsiębiorcy i przedsiębiorczości,
? znaczenie przedsiębiorstwa w gospodarce,
? otoczenie i konkurencyjność przedsiębiorstwa,
? cele i misję przedsiębiorstw oraz ich typy,
? ryzyko w działalności przedsiębiorstwa,
? zasoby, strukturę organizacyjną przedsiębiorstwa i jego kadrę menedżerską,
? strategiczne i operacyjne zarządzanie przedsiębiorstwem,
? kulturę i etykę w działalności przedsiębiorstwa,
? zarządzanie w sytuacjach kryzysowych.
Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczelniach różnych typów, uczestników kursów doskonalących umiejętności menedżerskie, przedsiębiorców i menedżerów.
Rola pracy magisterskiej jest nie do przecenienia i generalnie istnieją dwie oceny tej pracy, wystawiane przez samego studenta. Z pierwszą oceną mamy do czynienia wówczas, gdy student jest zadowolony (a czasami dumny) ze swojej pracy, oprawia ją z pietyzmem, stawia na półce w bibliotece, aby później chwalić się nią przed dziećmi. Natomiast, gdy student wystawi sobie drugą ocenę, wówczas nieśmiało i z zakłopotaniem przedstawia do oceny swoją pracę recenzentom, aby później jak najszybciej wyrzucić ją do kosza i o niej zapomnieć.
Pisząc ten poradnik, staraliśmy się dostarczyć studentowi podstawowe informacje, niezbędne, aby mógł sobie wystawić pierwszą z wymienionych ocen, i mamy nadzieję, że właśnie takie oceny będą otrzymywali czytelnicy.
Autorzy ? Jack Trout i Steve Rivkin ? wybitni eksperci w dziedzinie marketingu ? podpowiadają przedsiębiorcom, jak przetrwać kryzys i pokonać konkurencję. Ich receptą na sukces jest repozycjonowanie, nawiązujące do koncepcji pozycjonowania, którą Jack Trout opracował wiele lat temu. Pokazują oni, jak umiejętnie stosować znane od lat narzędzia marketingu z uwzględnieniem zmian we współczesnej gospodarce. Autorzy proponują spojrzenie na działalność przedsiębiorstwa z nowej perspektywy, wskazanie jego mocnych stron i opracowanie skutecznej strategii. Wiąże się to ze zmianą dotychczasowej działalności marketingowej. Swoje rozważania ilustrują interesującymi przykładami.
Książka jest adresowana do kadry zarządzającej przedsiębiorstw, pracowników firm konsultingowych i agencji PR oraz studentów uczelni ekonomicznych.
Doskonalenie instytucji stanowi jeden z kluczowych obszarów warunkujących jej sprawne funkcjonowanie. W książce przedstawiono system audytu wewnętrznego jako koncepcję zarządzania i instrument doskonalenia instytucji przez wyeksponowanie funkcji kontrolnej i doradczej audytu. System audytu wewnętrznego może być stosowany we wszystkich podmiotach prowadzących działalność społeczno-gospodarczą.
Książka składa się z dwóch powiązanych ze sobą części. W części pierwszej przedstawiono podstawy teoretyczno-metodologiczne audytu wewnętrznego (istotę audytu i systemu audytu wewnętrznego, jego klasyfikację, formy organizacyjne oraz metodyki stosowania), natomiast w części drugiej przybliżono praktykę wykorzystania audytu wewnętrznego.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy studiów MBA oraz studiów podyplomowych, a także uczestników kursów doskonalących wiedzę z zakresu audytu wewnętrznego.
Książka została przygotowana przez zespół pracowników naukowo-dydaktycznych Katedry Analiz Strategicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Jest ona efektem wieloletniej pracy naukowo-badawczej i dydaktycznej autorów, dotyczącej audytu wewnętrznego jako koncepcji zarządzania. Działalność pracowników Katedry koncentruje się bowiem wokół problematyki metodologii nauk o zarządzaniu, zarządzania strategicznego oraz audytu wewnętrznego. W dociekaniach badawczych przeważają aspekty użytkowe oparte na podstawach teoretycznych i metodologicznych zarządzania jako dyscypliny naukowej.
Zakładając, że Polska chce być podmiotem w Europie, dążyć do poprawy swego miejsca w gospodarce Unii Europejskiej i do zachowania wartości europejskiego modelu polityczno-społecznego, muszą być rozszerzone i umocnione działania zmierzające do przyspieszenia rozwoju kraju, a jest to możliwe tylko dzięki wprowadzeniu gospodarki, społeczeństwa i państwa na drogę zintegrowanego kształtowania cywilizacji wiedzy. Wymaga to powszechnego zrozumienia konieczności fundamentalnej transformacji społeczno-gospodarczej, a więc głębokich zmian systemowych. Może ona być źródłem wielkich korzyści społecznych i gospodarczych, ale ? w przypadku jej zaniechania ? źródłem trudności i popadnięcia w zacofanie. Konieczne jest poznanie wyzwań, jakie stoją przed krajem, przeanalizowanie sposobów i metod sprostania im, opracowanie długookresowej kompleksowej strategii strukturalnych zmian funkcjonowania gospodarki, społeczeństwa i państwa oraz ich konsekwentne wdrażanie z aprobatą zdecydowanej większości społeczeństwa. Innowacyjność szeroko rozumiana przejawia się w tym, że motorem napędowym rozwoju kraju staje się zintegrowany system, w którym są realizowane nie tylko innowacje technologiczno-produktowe, lecz przede wszystkim świadomie działa bardziej wykształcone, zdrowe i walczące o swoje prawa społeczeństwo oraz sprawne, efektywne państwo.
Autor przedstawił najważniejsze problemy bankowości, ujęte w sposób syntetyczny, a w niektórych przypadkach — bardzo skrótowy. W praktyce każdy rozdział, a niekiedy nawet podrozdział mógłby zostać uzupełniony i przekształcony w osobną książkę. Dlatego też niniejszą pracę należy traktować jako wprowadzenie do bankowości. Specjalista może uzupełnić swoją wiedzę, studiując opracowania z interesującej go dziedziny, np. poznając prawne aspekty zabezpieczeń .
Publikacja ta jest skierowana przede wszystkim do studentów i pracowników banków. Została tak napisana, by móc służyć jako podręcznik akademicki do „Bankowości”, a także przedmiotów specjalistycznych o zbliżonej tematyce, a mianowicie do „Kredytów”, „Polskiego systemu bankowego” i „Zarządzania bankiem komercyjnym”.
Ważną rolę w procesach zakupu i konsumpcji, a także postrzeganiu firm, marek i produktów odgrywają zmysły wzroku, słuchu, węchu, dotyku i smaku. Wiedza o zmysłach ludzkich przyczynia się do większej skuteczności działań marketingowych. Jednak w większości przypadków jej wykorzystanie ogranicza się do tego, jak sprawić, aby klienci dostrzegli produkt lub markę.
Zdaniem autorów marketing sensoryczny oferuje dużo więcej. Jest to sposób wyrażania tożsamości i wartości firmy w dążeniu do długofalowego celu, jakim jest zwiększenie świadomości marki oraz tworzenie jej wizerunku.
Jest to innowacyjna książka, prezentująca teorię i praktykę marketingu sensorycznego. Eksperci w tej dziedzinie przekazują w niej czytelnikowi wiedzę opartą głównie na wynikach badań naukowych z dziedziny psychologii, doświadczeniach firm i zachowaniach konsumentów. Tworząc koncepcję marketingu sensorycznego, przyjęli oni założenie, że o percepcji produktów i usług przez klientów decyduje pięć zmysłów ludzkich. Ich zdaniem firmy muszą o tym pamiętać, gdy formułują strategie marketingowe, a zwłaszcza dokonują wyboru segmentów docelowych, kształtują wizerunek marki czy pozycjonują produkt. Dzięki wykorzystaniu czynników emocjonalnych, racjonalnych i zmysłowych zdecydowanie łatwiej jest bowiem umacniać pozycję na rynku i zdobywać klientów.
Walorami książki są przystępny język oraz interesujące przykłady firm europejskich i amerykańskich, które już stosują marketing sensoryczny w swojej działalności.
Książka jest adresowana do studentów, a także praktyków gospodarczych. Stanowi ona źródło wiedzy i inspiracji do refleksji dla praktyków marketingu oraz badaczy i studentów.
Na współczesnym rynku finansowym zachodzą zmiany prowadzące do uwzględniania wymogów ekologicznych. Autor przedstawił:
? funkcjonowanie instytucji finansowych a wymogi ochrony środowiska,
? ofertę rynku finansowego,
? inicjatywy międzynarodowe dotyczące uwzględniania ochrony środowiska przez rynki finansowe,
? rynek kapitałowy wobec ochrony środowiska,
? ofertę ?ekologiczna? polskich instytucji finansowych,
? nadzieje i zagrożenia związane z ekologicznymi wymaganiami wobec rynków finansowych.
Książka jest przeznaczona dla:
? specjalistów w dziedzinie finansów, rynków finansowych i ochrony środowiska,
? studentów: ekonomii, zarządzania , finansów, bankowości, ekologii.
W warunkach intensyfikacji wzajemnych powiązań między krajami budowanie wizerunku i reputacji (marki) narodowej wiąże się z poszukiwaniem przez nie sposobów prezentacji własnych atutów oraz skutecznych metod podnoszenia konkurencyjności gospodarczej. Państwa narodowe coraz częściej odwołują się do metod i narzędzi stosowanych przez przedsiębiorstwa w celu zbudowania swojej pozycji rynkowej. Budowanie marki i zarządzanie nią to jeden z najistotniejszych obszarów, w których kraje przejmują wzorce od przedsiębiorstw.
Branding narodowy (budowanie marki narodowej) jest zjawiskiem, które odnosi się do aktywności instytucji państwa na poziomie centralnym i lokalnym oraz podmiotów prywatnych i publicznych (stowarzyszeń, grup społecznych, zawodowych itp.), podejmowanej w celu wypracowania i komunikowania przewag konkurencyjnych kraju.
Książka jest wynikiem kilkuletniego doświadczenia autorki w pracy nad programem Marka dla Polski, a także szczegółowych badań i analiz dotyczących najlepszych praktyk, metod i strategii budowania marek narodowych państw z całego świata. Powstała ona z myślą o różnych środowiskach zainteresowanych budowaniem marek narodowych lub zaangażowanych w ten proces.
Z uwagi na swoją strukturę, obecność studiów przypadków oraz kompleksowe ujęcie tematyki, może stanowić aktualny podręcznik akademicki dla studentów różnych kierunków nauk społecznych. Ponadto, może być traktowana jako kompendium wiedzy i dobrych praktyk dla polskich instytucji publicznych.
Zawarto w niej gotowe wskazówki dla instytucji publicznych, które uczestniczą w procesie budowania marki narodowej Polski. Może także stanowić źródło inspiracji dla menedżerów firm zainteresowanych udziałem w tym procesie, ważnym zagadnieniem w niej poruszanym jest bowiem znaczenie marek firm i produktów w brandingu narodowym. Zawiera przykłady form i metod włączania firm w proces budowania marki narodowej oraz wskazówki dotyczące wykorzystania kraju pochodzenia jako elementu wyróżniającego markę na rynku.
W książce pokazano, że aby odnieść sukces w biznesie oraz prowadzić skuteczną politykę makroekonomiczną i rozwojową, należy odpowiedzieć na elementarne pytania: czym jest przedsiębiorstwo, kiedy może być ono zdolne do długotrwałego rozwoju (co wyznacza granice przedsiębiorstwa), jakie cele powszechne (m.in. dochodowe, prestiżowe) mogą osiągać interesariusze przedsiębiorstw oraz jakie cele autonomiczne (efektywnej alokacji, kreacji, podziału, rewitalizacji zasobów, wartości) dla całej gospodarki może zrealizować tylko przedsiębiorstwo. W ekonomii na te pytania udzielono bardzo wiele odpowiedzi, budując liczne teorie przedsiębiorstw(a). W książce omówiono zalety i wady 27 teorii. Ograniczenia analizowanych teorii przyczyniły się do poszukiwania nowej, autorskiej teorii przedsiębiorstw, w której podstawowym "genem" przedsiębiorstwa są długookresowe
dążenia (użyteczności) gospodarstw domowych - interesariuszy przedsiębiorstw, akumulujących dla nich kapitał finansowy, rzeczowy i intelektualny. Poszukiwania te są prowadzone w książce według metody przedsiębiorczej, która jest doskonale znana w biznesie i stosowana do znajdowania sposobu na odniesienie sukcesu.
Książka jest adresowana zarówno do badaczy teorii ekonomii, jak i do obecnych oraz przyszłych przedsiębiorców, menedżerów i polityków gospodarczych, przede wszystkim więc studentów kierunków ekonomicznych, ale nie tylko.
Adam Noga jest profesorem i prorektorem w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Każdy człowiek posługuje się językiem ciała, porozumiewając się z innymi. Jednak większość osób robi to nieświadomie. Komunikacja niewerbalna wzmacnia lub osłabia znaczenie wypowiadanych słów. Książka ta ułatwi czytelnikowi doskonalenie własnych umiejętności w tym zakresie, a także trafne interpretowanie języka ciała innych osób.
Można w niej znaleźć odpowiedzi między innymi na następujące pytania:
Co to jest język ciała?
W jaki sposób należy interpretować poszczególne gesty i zachowania?
Dlaczego tak duże znaczenie w skuteczności przekazu mają ton i natężenia
Jakich gestów unikać, aby nie zniechęcać rozmówcy?
Po czym poznać, że ktoś kłamie?
W jaki sposób zwiększyć efektywność własnego przekazu?
Jakie znaczenie w komunikacji ma umiejętność słuchania?
Na co zwrócić uwagę, prowadząc prezentację?
Jak dobrze wypaść podczas rozmowy kwalifikacyjnej?
Warto podkreślić, że autor nie daje prostych odpowiedzi, bo sprowadzanie tematyki języka ciała do uproszczonych wskazówek przynosi więcej szkody niż pożytku.
Omawiając poszczególne zagadnienia, prezentuje praktyczną wiedzę, opartą na wynikach badań naukowych. Ponadto walorami poradnika są przystępny język i ciekawe przykłady. Książka jest adresowana do wszystkich osób, które chcą odnosić sukcesy w życiu zawodowym i towarzyskim dzięki biegłej znajomości języka ciała.
Perswazja to sztuka przekonywania innych, wpływania na ich opinie, postawy i działania. Ułatwia ona zdobycie zaufania ludzi i wzbudzenie ich zainteresowania swoim przekazem. Perswazji można się nauczyć, najlepiej korzystając z wiedzy i doświadczenia światowej klasy eksperta w tej dziedzinie ? Jamesa Borga. Książka ta nie tylko ułatwia czytelnikowi doskonalenie własnych umiejętności w tym zakresie, lecz także umożliwia rozpoznanie technik perswazji stosowanych przez inne osoby.
Można się z niej dowiedzieć między innymi:
Co to jest perswazja?
Jaką rolę w przekonywaniu innych odgrywa język ciała?
Dlaczego uważne słuchanie jest kluczowe w komunikacji?
Co to jest psycholingwistyka?
Dlaczego i w jaki sposób warto trenować pamięć?
Jak efektywnie komunikować się przez telefon?
Co powinien wiedzieć każdy skuteczny negocjator?
W jaki sposób dostosować swój przekaz do różnych typów osobowości?
Autor prezentuje praktyczną wiedzę, opartą na wynikach badań naukowych i własnych obserwacjach. Walorami poradnika są przystępny język i ciekawe przykłady.
Książka jest lekturą obowiązkową dla wszystkich osób, które chcą odnosić sukcesy w życiu zawodowym i towarzyskim dzięki biegłej znajomości sztuki perswazji.
Realizacja niemal każdego projektu stanowi złożone zadanie. Wzrastające koszty i niedotrzymane terminy spędzają sen z powiek kierownikom projektów. Jednak nie musi tak być. Można zarządzać projektami w sposób harmonijny i racjonalny.
W książce autorzy przedstawili najbardziej efektywne techniki zarządzania projektami. Radzą, jak realizować projekt, aby zakończył się sukcesem, jakie ryzyko wiąże się z tą realizacją, jak wykorzystywać dostępne zasoby, jak zbudować zespół, jak zapewnić dobrą jakość produktu, jak powinny przebiegać kreatywne zebrania, jakie doświadczenia płyną z realizacji projektów.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, przedsiębiorców, kierowników różnych szczebli oraz studentów kierunków ekonomicznych.
Negocjowanie czy też mediowanie są to czynności będące częścią aktywności każdego z nas. Odbywają się one na różnych poziomach, począwszy od życia prywatnego, poprzez negocjacje w biznesie, aż po poziom dyplomacji międzynarodowej. Każdy z tych poziomów posiada swoją specyfikę, ale także elementy wspólne. Znajomość zasad negocjacji może przyczyniać się do wzrostu satysfakcji w wielu dziedzinach życia, poprzez zwiększenie skuteczności osiągania swych celów.
Autorka zaprezentowała najważniejsze aspekty negocjacji oraz mediacji. Początkowe rozdziały zawierają zagadnienia psychologii społecznej, których znajomość jest nieodzowna w kontekście skuteczności negocjacyjnej. Poszczególne zagadnienia zilustrowane zostały przykładowymi sposobami działania, które mogą być bezpośrednio wykorzystywane w codziennej praktyce.
Wprawdzie za każdym razem negocjacje czy mediacje mają swoje specyficzne cechy, to jednak występuje też wiele wspólnych elementów. Znajomość przedstawionych w książce zasad negocjacji i mediacji pozwala skuteczniej osiągać założone cele. Natomiast pokazane przykładowe sposoby działania można wykorzystywać w codziennej praktyce.
Prezentowane treści oparte są na szerokim przeglądzie literatury naukowej polskiej i zagranicznej, a także na własnych doświadczeniach autorki zdobytych podczas pracy jako doradca negocjacyjny oraz mediator rodzinny. Akty prawne dotyczące mediacji są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Sprawiedliwości (www.ms.gov.pl/mediacje/mediacje.php).
Książka jest przeznaczona dla: studentów psychologii, socjologii, zarządzania, stosunków międzynarodowych, politologii, handlu zagranicznego, administracji; menedżerów i przedsiębiorców; osób chcących doskonalić swoje umiejętności negocjacyjne.
Wstęp
Rozdział 1. Zasady komunikacji interpersonalnej
Cechy i elementy procesu komunikowania
Komunikacja werbalna
Komunikacja niewerbalna
Rozdział 2. Reguły wywierania wpływu społecznego oraz zasady autoprezentacji
Wpływ społeczny
Autoprezentacja
Rozdział 3. Konflikty interpersonalne
Rodzaje konfliktów
Działania w sytuacji konfliktu
Procedury rozwiązywania konfliktów
Działania ugodowe w warunkach ostrego konfliktu
Formy zakończenia konfliktu
Konflikt jako źródło stresu
Uwarunkowania funkcjonowania w warunkach stresu
Asertywność
Rozdział 4. Negocjacje
Style negocjacji oraz typy negocjatorów
Etapy negocjacji
Strategie negocjacyjne
Negocjacje windykacyjne
Rozdział 5. Mediacje
Ogólne zasady mediacji
Mediacje karne
Spory zbiorowe
Mediacje gospodarcze
Mediacje rodzinne
Bibliografia
Załączniki
Kodeks Etyczny Mediatorów Polskich
Standardy szkolenia mediatorów
Nigdy wcześniej błyskotliwi liderzy i członkowie zespołów nie byli tak cenieni jak dziś. Pracazespołowa to siła napędowa każdej organizacji ? jeśli układa się dobrze, może przynieść oszałamiające efekty, jeśli się nie układa, kłopoty są nieuniknione.
Zespoły to poradnik, który pomoże tobie i twojemu zespołowi wspiąć się na wyżyny doskonałości. Dowiesz się z niego, co należy robić, żeby zabłysnąć jako lider i członek zespołu, a także jakich powszechnie popełnianych błędów należy unikać.
Wskazówki zawarte w książce opierają się na wieloletnim doświadczeniu autora w pracy z różnymi zespołami, dlatego wytyczają pewną drogę do sukcesu.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, przedsiębiorców, studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy w szkołach biznesu oraz uczestników szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie.
Wstęp
CZĘŚĆ I: JAK STWORZYĆ DOSKONAŁY ZESPÓŁ
Rozdział 1. Wszystko zaczyna się od jednostki
Osobisty wkład
Kto się pozna, że nie pokazuję pełni swoich możliwości?
Zaangażowanie i nastawienie
Uskrzydlenie zespołu
Rozdział 2. Relacje w zespole
Nastawienie do kolegów z zespołu
Trzy filary
Inteligencja wieloraka i emocjonalna
Inteligencja emocjonalna
Kompetencje osobiste
Kompetencje społeczne
Empatia
Umiejętności interpersonalne
Wspólna nauka
Trzy podejścia do uczenia się
Rozdział 3. Czym jest błyskotliwy zespół?
Role zespołowe
Twoja rola w zespole
Doskonalenie własnej roli
Współpraca z wykonawcami/przedstawicielami poszczególnych ról
Podział ról a wyniki zespołu
Rozdział 4. Zespoły i przywództwo
Przywództwo w wykonaniu zwykłych członków zespołu
Przywództwo w wykonaniu formalnego lidera
Rozdział 5. Formułowanie celów zespołu
Kryteria prawidłowości celów (SMARTER)
Ćwiczenia z kreowania wizji
Formułowanie celów
Nowoczesna metoda formułowania celów
10 rad dotyczących formułowania celów zespołu
Trójkąt celów zespołowych
Rozdział 6. Zebrania zespołu
Jak pokazać się od najlepszej strony
Zebrania wolne od nudy
Podnoszenie efektywności zebrań
Rozdział 7. 10 pułapek czyhających na zespoły
1. Po co tu jesteśmy?
2. Nasz świat to cały świat
3. Obsesyjne wałkowanie jednego zagadnienia
4. Wypaczony obraz rzeczywistości
5. Rozrost biurokracji
6. Brak nowych bodźców
7. Wszyscy zgadzają się ze sobą
8. Zaradność
9. Nieaktualny obraz sytuacji
10. Słaba komunikacja
CZĘŚĆ II: ZESPOŁY O OKREŚLONEJ CHARAKTERYSTYCE
Rozdział 8. Zespoły kreatywne i rozwiązujące problemy
Od czego zaczynać burzę mózgów?
Proces zespołowego generowania pomysłów
Hiperaktywny zespół
Rozdział 9. Zespoły projektowe
Zalecenia dla członków zespołów projektowych
Zalecenia dla kierowników projektów
Rozdział 10. Zespoły rozproszone
Z dala od centrali
Co robić, gdy centrala jest daleko?
Ogniwa jednego łańcucha
Zespoły przyszłości?
Zakończenie
Źródła i podziękowania
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?