Wartość publiczna jest nową koncepcją, dopiero kształtującą się tak w teorii, jak i w praktyce zarządzania organizacjami publicznymi. Żeby wartość publiczną dostarczać społeczeństwu, niezbędne jest stosowanie odpowiednich narzędzi. Podstawową ich typologię omówiono w książce na konkretnych przykładach. Niniejsza praca adresowana jest do wszystkich osób zajmujących się badaniami zarządzania publicznego, tak do menedżerów publicznych, jak i do odbiorców usług publicznych.
Problematyka wartości jest rzadko poruszana przez polskich autorów. A w tym przypadku mamy do czynienia z opracowaniem ujmującym tę problematykę całościowo – z punktu widzenia nauki o zarządzaniu. Tym samym książka stanowi kompendium wiedzy na temat tego ważnego i słabo opracowanego zagadnienia.
Autor dokonuje w niej wszechstronnego przeglądu dostępnej literatury, głównie anglojęzycznej. Wykazuje się przy tym nie tylko oczytaniem, ale też systematycznością i jasnością wywodu. To dobry przykład tzw. książki profesorskiej.
z recenzji prof. Jerzego Hausnera
Kompendium na temat QFD (Quality Function Deployment).
QFD definiuje się jako metodę planowania i rozwoju produktu lub usługi, umożliwiającą dokonanie precyzyjnej specyfikacji potrzeb i wymagań klientów, a następnie ich przełożenia na parametry pro-duktu lub usługi. Podejście to, znane także pod nazwą rozwinięcie funkcji jakości, jest jednym z najważniejszych w zarządzaniu jakością, a także w procesach innowacyjnych ukierunkowanych na klienta.
Metoda QFD wpisuje się w aktualne trendy dostosowania produktów do oczekiwań użytkowników.
***
Marek Ćwiklicki - profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Autor i współautor ponad 200 publikacji obejmujących tematykę: koncepcji i metod zarządzania, metodologii zarządzania i teorii organizacji, zarządzania jakością. Członek Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, European Academy of Management, European Group for Organizational Studies. Oprócz prac naukowo-badawczych podejmowanych w obszarze metodologii zarządzania bierze udział w projektach szkoleniowo-doradczych w roli eksperta do spraw zarządzania organizacją doskonalących funkcjonowanie instytucji sektora prywatnego i państwowego.
Hoshin kanri jest japońską metodą zarządzania skupiającą się jednocześnie na nadawaniu firmie strategicznego kierunku i ciągłym doskonaleniu zarządzania operacyjnego. Autorzy scharakteryzowali tę metodę zarządzania, pokazali jej powiązania z innymi metodami, przedstawili procedurę wdrażania tej metody oraz najpopularniejsze zagraniczne modele hoshin kanri. Wiele miejsca poświęcono też polskiemu modelowi metody hoshin kanri w świetle badań przeprowadzonych przez autorów, a także adaptacji hoshin kanri w japońskich przedsiębiorstwach działających w Polsce.
Książka jest przeznaczona dla praktyków zarządzania, menedżerów i przedsiębiorców, a także studentów zarządzania oraz słuchaczy studiów podyplomowych pogłębiających wiedzę z zakresu strategicznego
zarządzania jakością.
Książka zawiera kompleksową prezentację najważniejszych metod i technik Total Quality Management koniecznych dla prawidłowego wdrożenia zarządzania jakością w firmach. Autorzy koncentrują się na tzw. 7 ?klasycznych? i 7 ?nowych? metodach TQM; przedstawiają też inne narzędzia stosowane z powodzeniem przez japońskich menedżerów. Analizują je pod kątem możliwości wykorzystania w fazach: doskonalenia organizacji, rozwiązywania problemów, zarządzania strategicznego, tworzenia i funkcjonowania systemu zarządzania jakością wg modelu PN-EN ISO 9001:2009.
Jest to przewodnik dla osób poszukujących nowych dróg i rozwiązań zmierzających do doskonalenia z organizacji i własnego warsztatu menedżerskiego.
Marek Ćwiklicki ? doktor nauk ekonomicznych, absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie; pracownik naukowy Katedry Metod Organizacji i Zarządzania. Współpracuje z firmami doradczo-szkoleniowymi w zakresie projektów racjonalizatorskich i wdrażania metod zarządzania w organizacjach. Członek TNOiK.
Hubert Obora ? doktor nauk ekonomicznych, absolwent UE w Krakowie; adiunkt w Katedrze Metod Organizacji i Zarządzania. Trener i doradca w zakresie Total Quality Management i Technology Management sygnowany przez Loyola Marymount University z Los Angeles. Autor wielu projektów doskonalenia systemów zarządzania jakością.
OPINIE
Książka jest ciekawym zbiorem zróżnicowanych metod stosowanych w TQM. Są one przydatne nie tylko w sterowaniu jakością, ale także w różnych projektach organizacji i zarządzania. Autorzy przyjęli podejście rozbudowane metodycznie oraz nakierowane na praktyczne zastosowania, przytoczyli wiele doświadczeń firm zagranicznych, a także z polskiej praktyki gospodarczej ? co jest bardzo ważne i korzystne dla Czytelników.
- Prof.. Dr hab.. Jan Antoszkiewicz
Książka oprócz tego, że stanowi źródło poznania, porządkuje wiedzę związaną z metodami i technikami zarządzania jakością. Kluczem do sukcesu w stosowaniu metod TQM jest wprzęgnięcie ich w proces ciągłego doskonalenia. Bardzo dobrze zatem, że Autorzy już w pierwszym rozdziale przywołują koncepcję kaizen, czyli nieustannego doskonalenia małymi krokami wszystkiego i przez wszystkich . Do niej odnoszą narzędzia wspomagające proces zarządzania i umiejscawiają je w cyklu PDCA.
- Mariusz Bryke KAIZEN Institute Polska
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?