Bogactwo to nie przywilej wybranych. Należy ci się z urodzenia. To klasyczne dzieło doktora Joepha Murphy'ego pomoże ci odkryć, jak zrealizować ten cel w rzeczywistości. Pełna inspirujących, sugestywnych opowieści o ludziach, którzy odnieśli sukces, książka Możesz być bogaty ujawnia sekrety prawdziwych bogaczy i pozwala cieszyć się zamożnością, władzą i powodzeniem, na które zasługujesz.Dzięki rzeczowym, praktycznym wskazówkom doktora Murphy'ego dowiesz się, jak:o dobrze wykorzysta cudowną moc, która sprawia, że się bogacisz,o stawiać sobie ambitne cele związane z bogactwem i szybko je osiągać,o wykorzystywać moc przyciągania pieniądza,o stworzyć plan na życie, pozwalający na nieustanne cieszenie się bogactwem,o cieszyć się bogactwem, które jest dokoła.Czy chcesz pomnożyć swoje bogactwo, czy też szukasz pomysłu na pierwszy duży krok w jego kierunku, książka Możesz być bogaty oferuje proste, efektywne techniki, które poprowadzą cię ścieżką niezmierzonego bogactwa.
Dla większości z nas oczekiwanie na dziecko jest czasem wyjątkowej radości. Czasami jednak wydarza się faktycznie coś wyjątkowego i cały nasz świat ulega ogromnej zmianie - nasze dziecko rodzi się z jakimś rodzajem niepełnosprawności. Dla wielu rodziców to szok. Wielu z nich będzie zmagać się od teraz z codziennymi wyzwaniami, które mogą prowadzić do zmęczenia, wyczerpania, depresji, rozpadów rodzin.
Melanie Dimmitt napisała szczery poradnik dla wszystkich osób, które muszą odnaleźć się w świecie, w którym pojawia się dziecko z niepełnosprawnością. Korzystając z własnych doświadczeń oraz doświadczeń innych rodziców krok po kroku próbuje uspokoić lęki i niepokoje matek i ojców.
Dzięki wskazówkom i radom specjalistów dzieli się strategiami radzenia sobie nie tylko z procesem wychowawczym, ale również z obsesyjnymi myślami: „dlaczego mnie się to przydarzyło”, „czy kiedykolwiek będziemy szczęśliwi”, „czy przetrwa nasz związek”.
Melanie Dimmitt:
Zdecydowałam się napisać tę książkę, ponieważ moim zdaniem w światku niepełnosprawności, w kręgu rodzin dzieci o specjalnych potrzebach stanowczo zbyt mało uwagi poświęca się samopoczuciu rodziców.
Napisałam tę książkę dla osoby, jaką byłam przed dwoma laty. Dla mam i ojców zmagających się ze skomplikowanymi opisami USG, w których pojawia się sformułowanie wysokie ryzyko. Dla ludzi spędzających pierwsze tygodnie i miesiące rodzicielstwa na oddziałach intensywnej terapii i w poczekalniach niezliczonych specjalistów. Dla osób pełnych nadziei, których optymizm zaczyna się kruszyć pod naporem suchych danych medycznych.
Napisałam ją dla wszystkich którzy wbrew sobie, z krzykiem na ustach i strachem w sercu zostali wessani w świat dzieci o specjalnych potrzebach. Pisałam również z myślą o rodzicach rodziców – o dziadkach – oraz o bliższych i dalszych krewnych, o przyjaciołach, o każdym, kto rozpaczliwie pragnie zrozumieć i pomóc, a za cholerę nie wie, jak się do tego zabrać ani od czego zacząć.
Dorota Zawadzka – psycholożka rozwojowa, doradczyni rodzinna
Ta książka to przewodnik. Przewodnik po wędrówce, na którą nikt nie chce wyruszać. Wasza droga to wychowanie dziecka z niepełnosprawnością. Szlak jest trudny, ale nie idziecie sami. Jest z wami osoba, którą kochacie najbardziej na świecie. Wasze dziecko.
Jestem pewna, że każdy kto przeczyta tę książkę, zrozumie, że narodziny dziecka z niepełnosprawnością – w przypadku autorki chłopca z porażeniem mózgowym – to nie koniec świata, ale początek niezwykłej, wspaniałej więzi. Czy będziecie płakać? Pewnie tak. Czy będziecie się wściekać na świat, że jest niesprawiedliwy? Na pewno.
Na pewno też nie pożałujecie, że przeczytaliście opowiedziane autorce historie wspaniałych ludzi, rodziców i dzieci dotkniętych niepełnosprawnościami.
Rodzina to swoisty mikrokosmos, który tworzą nie tylko poszczególni jej członkowie, ale też istniejące między nimi relacje oraz przekazy międzypokoleniowe. Jak w tym gąszczu zależności nie zagubić własnych potrzeb i indywidualności, ale także jak docenić zasoby złożone w tym trudnym miejscu, jakim nieraz okazuje się dla nas własna rodzina? Rozmowa z prof. Ireną Namysłowską, która od wielu lat towarzyszy rodzinom jako psychiatra i psychoterapeutka, stanowi przystępny przewodnik po trudnościach kolejnych faz życia rodzinnego od zakochania, przez narodziny dzieci i okres ich wylatywania z gniazda, aż do śmierci jednego z małżonków czy partnerów. Prof. Namysłowska unika przy tym koncentrowania się na samych problemach i dysfunkcjach, bo jak przekonuje w rodzinie tkwi wielka siła, która zdolna jest przeciwstawić się największym kryzysom.
Teoria umysłu to jedno z najważniejszych zagadnień w życiu osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Do dziś niewiele materiałów łączyło badania naukowe w tej dziedzinie z praktyką – lukę tę wypełnia książka Kirstiny Ordetx. Dwunastotygodniowy program jej autorstwa można w łatwy sposób wykorzystać w klasie lub gabinecie terapeutycznym. Przygotowanie poszczególnych zajęć nie zajmuje dużo czasu, a ich treść znakomicie motywuje uczniów.
Niniejsza książka ma potencjał, by zmienić to, jak osoby ze spektrum rozumieją zachowania społeczne, i ułatwić im budowanie relacji międzyludzkich. dr Brenda Smith Myles Ohio Center for Autism and Low Incidence W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program wykorzystuje podejście multisensoryczne i jest przeznaczony do pracy z dziećmi w wieku 5–9 lat.
W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu. Dr Kirstina Ordetx jest specjalistką z zakresu psychologii rozwoju i terapii poznawczo-behawioralnej. Od ponad 20 lat pracuje jako terapeutka dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i innymi trudnościami społecznymi. Dla swoich podopiecznych założyła szkołę Pinnacle Academy w Sarasocie na Florydzie (USA), w której nauczanie odbywa się według autorskiego programu. Prowadzi również zajęcia dla studentów psychologii i nauk o zachowaniu. Mieszka w Brandenton na Florydzie.
Wolontariat jest najbardziej twórczą drogą dla rozwoju własnego ,,Ja"", rozwoju ,,Ja"" drugiej osoby oraz wprowadzaniu ,,ludzkiej twarzy"" różnych grup i wspólnot społecznych... Książka pobudza myślenie człowieka, który nie chce być zagubionym w świecie ,,płynnej rzeczywistości""; a tym samym nie chce osobowościowego zagubienia ,,drugiego"",... nie tylko pobudza myślenie, ona kreuje także działania, wielorakie procedury użytkowo - praktyczne w obszarze wolontariatu, który jest wartością samą w sobie...Publikacja spełnia wszelkie kryteria naukowej rozprawy; posiada nie tylko zalety merytoryczne i poznawcze, ale także czytelnicze. Stąd też czyta się ją z wielką przyjemnością. Połączenie wartości merytorycznych z walorami czytelniczymi jest czymś trudnym, więc tym bardziej Autorom artykułów jak i Redaktorom naukowym należy się uznanie.ks. dr hab., Adam Solak, prof. APS (...). Temat wolontariatu, ujęty z różnych stron i perspektyw przez Autorów poszczególnych rozdziałów jest znakomitym kompleksowym omówieniem aktywności w ramach wolontariatu i inicjatyw. Aspekt osobistego zaangażowania w działalność społeczną, będącą istotą wolontariatu oraz człowiek - jako podmiot - i jego działalność na rzecz dobra, jak nić pajęcza przewija się przez całą publikację. Logiczny układ książki i wzajemne przenikanie się poszczególnych rozdziałów, czyni z niej niezwykle użyteczną publikację na rynku wydawniczym.dr Paweł Piotrowski, UPJPII
Autorka opisuje wzajemne związki między profilami refleksyjności a typami karier osób, które profesjonalnie wspierają ludzi w wyborze drogi edukacyjno-zawodowej. Bada pojęcia refleksji i refleksyjności oraz, analizując wyniki badań jakościowych, konstruuje typologię karier badanych osób. Wyłania pięć typów karier: kumulatywne, zrównoważone, urynkowione, adaptacyjne i familijne. Na podstawie rekonstruowanych przebiegów biografii tworzy kategorię pojęciową profil refleksyjności, wyodrębnia jej cechy konstytutywne oraz wyróżnia profile refleksyjności: egzystencjalnej, intrapersonalnej, antycypacyjnej, racjonalnej i interpersonalnej. Następnie zastanawia się nad znaczeniem określonych profili refleksyjności dla przebiegu karier profesjonalnych doradców.Publikacja zainteresuje poradoznawców, andragogów, psychologów i socjologów oraz studentów przygotowujących się do pracy doradców oraz praktyków zajmujących się poradnictwem zawodowym lub pracą socjalną.
Żyjemy w czasie pandemii nudy. Nie sposób jej lekceważyć. Autor podejmuje ambitną próbę względnie kompletnego ujęcia tematyki nudy i podatności na nudę oraz nudzenia się. Pisze o nudzie w perspektywie psychologii i filozofii, ale także pedagogiki, socjologii, teologii i psychiatrii. Przedstawia definicje, teorie i typologie nudy, omawia sposoby pomiaru stanu nudy (nudzenia się) i nudy jako cechy (podatności na nudę) oraz opisuje częstość jej występowania. Rozważa negatywne konsekwencje przewlekłej (chronicznej) nudy, ale też pozytywne skutki nudy przelotnej (sytuacyjnej). Prezentuje także wyniki własnych badań nad nudą w ujęciu psychologicznym i socjodemograficznym oraz swoje refleksje teoretyczne dotyczące wewnętrznej struktury pojęcia nudy.
******
Boredom. A Psychological and Humanistic Approach
A broad approach to the subject of boredom, susceptibility to boredom and the state of being bored from a psychological, philosophical, pedagogic, sociological, theological and psychiatric perspective. The author shows terms, theories and the typologies of boredom, discusses the methods of measuring the state of being bored, examines boredom as a quality and describes its frequency. He reflects on the negative consequences of chronic boredom as well as the beneficial ones of situational boredom. He presents the results of his own research on boredom in Poland in the psychological and sociodemographic aspect and ponders on the theories about the internal structure of the notion of boredom.
Dr n. med. Małgorzata Fornal-Pawłowska - psycholog kliniczny, psychoterapeuta. Wieloletni pracownik Poradni Leczenia Zaburzeń Snu Szpitala Nowowiejskiego. Współautorka pierwszych w Polsce grup terapeutycznych dla osób z bezsennością oraz cyfrowej aplikacji do poprawy snu.Dr n. med. Ewa Walacik-Ufnal - lekarz, specjalista psychiatra. Posiada certyfikat eksperta medycyny snu. Jest terapeutką poznawczo-behawioralną. Prowadzi szkolenia z terapii bezsenności. Na co dzień pracuje z pacjentami z zaburzeniami snu i zdrowia psychicznego.?Jest to moim zdaniem najlepszy poradnik dotyczący radzenia sobie z bezsennością, dostępny na polskim rynku?. - dr n. med. Michał Skalski?Autorki posiadające wieloletnie doświadczenie w leczeniu osób cierpiących na bezsenność w bardzo przystępny i praktyczny sposób przedstawiają, jak można samodzielnie poprawić jakość własnego snu?. - prof. dr hab. n. med. Adam Wichniak
Wybitny polski humanista, psycholog, pedagog i filozof profesor Józef Pieter. Zasadniczą część swojego życia oddał szkolnictwu Śląska, był aktywnym członkiem Związku Nauczycielstwa Polskiego. Podczas wojny brał czynny udział w tajnym nauczaniu. Był kierownikiem katedry psychologii na Uniwersytecie Łódzkim, Uniwersytecie Warszawskim i w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Po II wojnie światowej zorganizował na nowo Instytut Pedagogiczny w Katowicach, a także Wyższą Szkołę Pedagogiczną, otworzył oddział Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, wznowił działalność czasopisma pedagogicznego Chowanna. W latach 1956-1968 był rektorem Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Katowicach aż do włączenia jej do powstałego w 1968 r. Uniwersytetu Śląskiego, na którym został kierownikiem Katedry Psychologii.
Książka dotyczy istoty działalności artystycznej w przestrzeniach publicznych. Przestrzeń i miejsce w arteterapii to zagadnienie specyficzne i dość trudne w realizacji warsztatowej. Warsztaty w tym obszarze wymagają często użycia wielu materiałów i niemałej ilości czasu na realizację zamierzonych celów, i co ważne – nie z każdą grupą da się je realizować.
Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera rozważania teoretyczne na temat przestrzeni i miejsca, a także roli tych elementów w arteterapii. Rozdział drugi omawia takie zjawiska artystyczne jak public art i street art, ich historię i wybrane przykłady, rozdział trzeci – podstawowe media związane z działaniami artystycznymi w przestrzeni publicznej. W rozdziale czwartym omówiono działania dziesięciu artystów public artu. Rozdział piąty skupia się na projektach profesjonalnych artystów, przedstawianych na festiwalach i w galeriach, podczas gdy rozdział szósty przybliża Czytelnikowi wybrane projekty studenckie, zgrupowane w dwóch cyklach tematycznych: Transformacje i Metamorfoza. Są to opisy realizacji wykonywanych pod kierunkiem Autorów, których inicjatorami i autorami byli studenci – ich projekty były realizowane w kilku różnych miejscach i w różnym czasie.
Książka nie jest klasycznym podręcznikiem. Jest zbiorem materiałów, przykładów działań w przestrzeni publicznej, które mogą się stać pretekstem, inspiracją do wykorzystania przez prowadzących różne własne projekty bądź warsztaty z grupami uczestniczącymi w zajęciach arteterapii, edukacji ekologicznej, artystycznej.
Patronat: Fabryka Kreatywności, Stowarzyszenie Arteterapeutów Kajros. Polski Instytut Ericksonowski, Polskie Stowarzyszenie Terapii przez Sztukę.
Na temat FASD wiemy tak wiele, a wciąż za mało. Codziennie przechodzimy obok osób, które są mało rozumiane, niewłaściwie oceniane, nieodpowiednio traktowane. FASD (Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych) nie jest chorobą, nie jest widoczną niepełnosprawnością, nie jest zaburzeniem psychicznym. Jest różnorodnym zespołem trudności neurorozwojowych. Osoby z FASD potrzebują wsparcia, odpowiedniego traktowania, terapii i stymulacji rozwoju. Książka jest wprowadzeniem w rzeczywistość życia osób z FASD, których historie rozwoju są różne. To co łączy wszystkie osoby, to zespół pewnych cech, z którymi nie musieli się urodzić, gdyby nie ulegli ekspozycji na alkohol przed narodzinami. Celem niniejszego opracowania jest pokazanie, jak ważna jest odpowiednia diagnostyka i jak bardzo ważna w każdej sytuacji jest odpowiednia stymulacja rozwoju w otoczeniu życzliwych, trwale zaangażowanych osób.
Stosowałeś Prawo Przyciągania i nie zadziałało? Zastanawiasz się, gdzie popełniłeś błąd? Dzięki tej książce zrozumiesz jego zasady. Systematycznie realizowany 9-punktowy plan pozwoli Ci uruchomić pozytywne myślenie i skutecznie wprowadzić je w życie. A sprawdzone techniki proponowane przez Autorkę rozwiną Twoją intuicję i nauczą kreować rzeczywistość, wykorzystując pozytywną energię. Pozbądź się stresu z Access Bar i oczyść umysł z negatywnych emocji poprzez praktykowanie technik EFT i medytacji. Natomiast praktyki Silva Intuition System rozbudzą Twoją intuicję i sprawią, że zaufasz sobie i swoim prawdziwym potrzebom. Osiągnij życiowe cele i szczęście dzięki narzędziom Prawa Przyciągania!
Design thinking jest podejściem inspirującym i przydatnym w wielu dziedzinach ludzkiego działania także w edukacji, gdzie możliwe jest jego wieloaspektowe zastosowanie zarówno w całości, jako procesu projektowania rozwiązań lub częściowo, przez wykorzystanie różnych technik i narzędzi, za pomocą których można rozwijać w uczniach/studentach empatię, kreatywność, a także zdolność do innowacyjnego współdziałania w zespole. W książce Czytelnik znajdzie inspiracje teoretyczne dotyczące design thinking, obejmujące opis: istoty i celów jego podejścia, jego fazy, zasady, a także efekty w kontekście wiedzy o twórczości. Ważną część publikacji stanowią przydatne dla nauczycieli inspiracje metodyczne zawierające opisy technik i narzędzi związanych z design thinking wraz z przykładami ich zastosowania w procesie kształcenia oraz analiza uwarunkowań tego procesu. Treści teoretyczne dopełniają inspirujące egzemplifikacje twórczej pracy dydaktycznej z wykorzystaniem design thinking realizowane przez nauczycieli na wszystkich szczeblach kształcenia: w szkole podstawowej, średniej i wyższej.
Spis treści: Wpływ płci na rozwój i organizację mózgu w odniesieniu do schizofrenii Czynniki ryzyka rozwoju schizofrenii u kobiet Znaczenie hormonów w rozwoju i przebiegu schizofrenii u kobiet Schizofrenia u kobiet z perspektywy epidemiologii Specyfika przebiegu schizofrenii u kobiet. Farmakoterapia kobiet chorujących na schizofrenię Implikacje dla psychoterapii Schizofrenia u kobiet - aspekty związane z macierzyństwem oraz opieką nad dzieckiem Podwójna diagnoza u kobiet chorych na schizofrenię
Zmagamy się z różnymi formami bólu psychicznego: trudnymi emocjami i myślami, nieprzyjemnymi wspomnieniami, niepożądanymi pragnieniami i doznaniami. Roztrząsamy je, martwimy się nimi, oburzamy się na nie, spodziewamy się ich nadejścia oraz boimy się ich. Cierpimy, a źródłem naszego cierpienia okazuje się nasz własny umysł. Co zrobić, by nasze życie wyglądało tak, jak tego pragniemy?Jak zwrócić się ku temu, co jest dla nas ważne, mimo odczuwania niepewności, stresu i lęku? W fascynującą podróż w głąb ludzkiego umysłu zabiera nas dr Steven C. Hayes wybitny psycholog i klinicysta, twórca terapii akceptacji i zaangażowania. Powołując się na wyniki badań naukowych i przytaczając poruszające przykłady z własnego życia oraz z praktyki klinicznej, wyjaśnia przyczyny powszechności cierpienia i problemów psychicznych, a także wskazuje skuteczne metody radzenia sobie z nimi.Z tej książki dowiemy się, w jaki sposób zmienić własne życie nie poprzez próby pozbycia się bolesnych myśli i emocji czy ich unikanie, ale poprzez kształtowanie elastyczności psychologicznej, dzięki której zaakceptujemy owe myśli i emocje takimi, jakie są, nie pozwalając im jednak, by nami rządziły. Pozwoli nam to pomimo obaw i niepokoju żyć tak, jak tego pragniemy oraz angażować się w działania, które są dla nas ważne i w których odnajdujemy sens, co przełoży się na poprawę jakości naszego życia. Dzięki opisanym w książce technikom i ćwiczeniom wykształcimy umiejętności, które posłużą realnej zmianie życia, osobistemu rozwojowi i radzeniu sobie z problemami do tej pory postrzeganymi jako nierozwiązywalne.Jest to książka dla każdego, kto chce lepiej zrozumieć siebie i innych, żyć zgodnie z własnymi wartościami i zrealizować swój prawdziwy potencjał.Steven C. Hayes to jeden z najwybitniejszych żyjących myślicieli, teoretyków psychologii i klinicystów. Wniósł ogromny wkład w rozwój psychologii. Jest twórcą terapii akceptacji i zaangażowania, która stała się podstawową metodą pracy w przypadku wielu problemów psychicznych. W niniejszej książce opowiada bardzo osobistą historię o źródłach i powstaniu tej terapii. Pisząc z myślą o szerokim gronie odbiorców, czytelnie przekłada jej naukowy i kliniczny wymiar na konkretne zasady, którymi można się kierować w życiu. Zasady te odnoszą się nie tylko do cierpienia psychicznego, ale także do chorób fizycznych, relacji, korporacji, społeczeństwa i kultury. Książka jest szczera, pełna współczucia i bardzo wnikliwa. Jej lektura zmieni twoje życie, wyzwalając twój umysł dr Stefan G. Hofmann profesor psychologii, Boston University.Czerpiąc z najnowszej wiedzy z dziedziny psychologii, jak również filozofii i religii, Steven C. Hayes, jeden z czołowych psychologów na świecie, proponuje antidotum na ludzkie zmagania i rozpacz. Każdy, kto doświadcza niepokoju, depresji czy bólu i dąży do emocjonalnego dobrostanu, powinien zapoznać się z zaskakującymi odkryciami, o których mowa w tej dobrze napisanej i przystępnej książce David H. Barlow, prof. em. psychologii i psychiatrii, założyciel Center for Anxiety and Related Disorders na Boston University.
Poznaj kultowe medytacje stworzone przez odkrywców Prawa Przyciągania! Autorzy wyjaśnią, jak z ich pomocą wniknąć w Wir, będący Twoją Rzeczywistością Wibracyjną. Jest on gwarantem spełnienia wszystkich Twoich marzeń! Naucz się dostrajać do niego swój umysł oraz zsynchronizować z nim oddech. Odkryj medytacje, które nie tylko pomogą Ci osiągnąć ogólny i fizyczny dobrostan, obfitość finansową oraz sukces w relacjach, ale również odprężą Cię, uspokoją emocje i wpłyną korzystnie na Twoje zdrowie. Wykorzystując Prawo Przyciągania i dostrajając je do własnych potrzeb za pomocą medytacji, będziesz mógł osiągnąć to, o czym zawsze marzyłeś! Spełnienie i szczęście to Twój naturalny stan, odkryj go dzięki medytacjom!
Rosnąca liczba badań i raportów klinicznych dostarczają bogatej wiedzy na temat efektywności muzykoterapii u wcześniaków. Coraz więcej wiemy jak interpretować zmiany rozwojowe niemowląt, czy to dzięki postępowi technologii obrazowania, czy poprzez bezpośrednie obserwowanie zachowań dziecka, takich jak płacz, jedzenie. Od niedawna w badaniach i działaniach klinicznych uwzględnia się rolę rodziców w procesie psychoterapii za pomocą muzyki. (…)|Przedstawiona Czytelnikowi książka jest kompleksowym spojrzeniem na kulturę i kontekst muzykoterapii na Oddziale Intensywnej Terapii Noworodka. Ten kontekst praktyki jest już obecny w Polsce. Wezwanie Redaktorów tej książki zostało wysłuchane.
Joanne Loewey
The Louis Armstrong Center for Music & Medicine, Mount Sinai Beth Israel
oraz Icahn School of Medicine at Mount Sinai (USA)
Do lektury książki zapraszamy muzykoterapeutów i studentów muzykoterapii oraz innych specjalistów klinicznych pracujących na OITN, w tym psychologów, pielęgniarki, neonatologów, pediatrów i innych pokrewnych pracowników służby zdrowia, a także rodziców, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę na temat efektywności muzykoterapii i korzyści, jakie można zaczerpnąć z uczestnictwa w sesjach muzykoterapeutycznych. Informacje zawarte w opracowaniu mogą być źródłem inspiracji również dla tych badaczy, którzy chcą się przyczynić do powstania kolejnych badań klinicznych weryfikujących efektywność tej niefarmakologicznej formy interwencji w dziedzinie zdrowia najmłodszych pacjentów, którymi są wcześniaki. (…)
Publikacja podzielona została na pięć części. Następujące po sobie części i rozdziały w zamyśle tworzą spójną narrację, jednak każdy element stanowi jednocześnie samodzielną całość. Książkę można zatem czytać w całości lub zgłębiać poszczególne jej fragmenty, zależnie od zainteresowań Czytelnika i jego perspektywy. Pozostajemy z nadzieją, że lektura przyczyni się do profesjonalizacji i popularyzacji muzykoterapii w Polsce, dostarczając interdyscyplinarnej wiedzy zarówno środowiskom medycznym i terapeutycznym, jak i rodzicom wcześniaków.
ze Wstępu
W tomie publikują:
Łucja Bieleninik, Mariola Bidzan, Anna A. Bukowska, Magdalena Chrzan-Dętkoś, Darcy DeLoach, Michael Detmer, Mark Ettenberger, Claire Ghetti, Friederike Haslbeck, Ludwika Konieczna-Nowak, Justyna Kwaśniok, Ilona Poćwierz-Marciniak, Joanna Preis-Orlikowska, Krzysztof Stachyra, Alexandra Ullsten.
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki. Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki. Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?