Czy czujesz, że mimo swojej wysokiej inteligencji masz trudności z odnalezieniem swojej życiowej ścieżki? Czy masz wrażenie, że twoje zdolności raczej stają ci na przeszkodzie, niż pomagają w życiu? Czy zmagasz się z problemami w rodzinie, pracy i wśród znajomych? Czy czujesz, że nikt cię nie rozumie, a wszystkie twoje pomysły są wyśmiewane lub nie masz odwagi zabrać się za ich realizację? Czy doświadczasz poczucia inności?
Wielu bardzo zdolnych dorosłych wciąż czuje się źle ze swoją niezwykłością. Poczucie inności, będącej wynikiem wyższej, a zarazem odmiennej inteligencji, zepchnęło ich na margines życia, przez co wciąż nie odnaleźli swojej ścieżki i cierpią z powodu impasu, w którym utknęli. Skrycie marzą o wolności, mając nadzieję, że ich inność w końcu przestanie być więzieniem, a stanie się źródłem radości i inspiracji.
Celem psycholożki Monique de Kermadec jest danie nadinteligentnym ludziom nadziei, wskazanie im działań, które sami będą musieli podjąć, i etapów, które powinni pokonać, żeby dojść do celu, jakim jest pogodzenie się ze swoją szczególną osobowością i nauczenie się, jak ją wykorzystywać.
Jeśli więc pragniesz wieść bogatsze, bardziej satysfakcjonujące i zgodne z twoimi najgłębszymi aspiracjami życie, jeśli przeczuwasz w sobie olbrzymi potencjał, ale nie wiesz, jak go wykorzystać, ta książka jest dla ciebie. Uwolnij się wreszcie od dręczącego poczucia winy i wrażenia, że zachowujesz się egoistycznie lub szkodzisz innym. Zacznij wreszcie być dumny z własnej odmienności i skorzystaj z wszystkich płynących z niej bogactw. Bo dzięki samopoznaniu i uważnemu wsłuchaniu się w siebie możesz odmienić swoje życie.
Ten przystępny podręcznik krok po kroku objaśnia proces podejmowania decyzji diagnostycznych w procesie terapeutycznym. James Morrison, lekarz psychiatra z ogromnym doświadczeniem, przedstawia w nim zasady i schematy decyzyjne pozwalające określić wartość informacji pochodzących z różnych źródeł i stworzyć trafną diagnozę roboczą. Autor ilustruje praktyczne zastosowanie tych metod, prezentując studia przypadków od prostych do najtrudniejszych. Morrison porusza również takie zagadnienia, jak opracowanie diagnozy różnicowej i postępowanie w przypadku współwystępowania zaburzeń.
Niniejsze wydanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz rozszerzone o nowe źródła i lektury zalecane.
Diagnoza psychiatryczna jest pożądanym źródłem wiedzy dla studentów, rezydentów oraz ich nauczycieli. Książka ta, napisana przystępnym, potoczystym językiem, prowadzi czytelnika przez schematy diagnostyczne, które ułatwiają zrozumienie złożonego procesu dochodzenia do rozpoznania.
Richard Balon, M.D., Wydział Psychiatrii, Wayne State University, Detroit, Stany Zjednoczone
Drugie wydanie Diagnozy psychiatrycznej zachowuje treści, które były tak przydatne w pierwszym wydaniu, a jednocześnie wyczerpująco je aktualizuje pod kątem DSM-5. Choć podręcznik ten będzie szczególnie pomocny na kursach psychodiagnostyki, jego użyteczność docenią także doświadczeni klinicyści.
Martin M. Antony, Ph.D., Wydział Psychologii, Ryerson University, Toronto, Ontario, Kanada
TOM ZAWIERA
PODSTAWY DIAGNOZY
Droga prowadząca do diagnozy
Początek pracy ze schematem diagnostycznym
Metoda diagnostyczna
Synteza zebranego materiału
Radzenie sobie z niepewnością
Współwystępowanie zaburzeń
ELEMENTY KONSTRUKCYJNE DIAGNOZY
Rozumienie pacjenta jako całości
Choroby somatyczne a diagnoza psychiatryczna
Diagnoza a ocena stanu psychicznego
ZASTOSOWANIE PROCEDUR DIAGNOSTYCZNYCH
Rozpoznawanie:
– depresji i manii
– lęku, strachu, obsesji i zamartwiania się
– psychozy
– problemów z pamięcią i myśleniem
– szkodliwego używania substancji psychoaktywnych i innych uzależnień
– zaburzeń osobowości i problemów w relacjach
Poza diagnozą — stosowanie się do zaleceń lekarza, samobójstwo, przemoc
Dr James Morrison jest wykładowcą psychiatrii na Oregon Health and Science University w Portland. Zdobył bogate doświadczenie zawodowe zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Jego cieszące się uznaniem podręczniki – w tym Wstępny wywiad diagnostyczny, DSM-5 bez tajemnic oraz Diagnoza psychiatryczna – pozwoliły tysiącom specjalistów i studentów lepiej zrozumieć zawiłości badania psychiatrycznego oraz diagnozy.
Każda choroba nosi znamiona sytuacji trudnej. Pozbawia osobę możliwości naturalnego zaspokajania swoich potrzeb. Niejednokrotnie zmusza do reorganizacji dotychczasowego sposobu postrzegania siebie, życia, planów, celów, jakie sobie stawia. Stwardnienie rozsiane jest jednak chorobą szczególną. Jej specyfika wiąże się przede wszystkim z postępującym, nieodwracalnym charakterem, nieprzewidywalnym dla dotkniętej nią osoby przebiegiem oraz często nieswoistymi objawami. Rozpowszechnione są przekonania, że diagnoza stwardnienia rozsianego brzmi jak wyrok skazujący na niepełnosprawność, całkowitą zależność od innych osób, uwięzienie we własnym mieszkaniu (często na górnych piętrach bloków bez windy). Te i inne czynniki kreują trudną sytuację osób chorych na stwardnienie rozsiane. Jak sobie z nią radzą? Czy potrafią przystosować się do życia ze stwardnieniem rozsianym? Jak funkcjonują w małżeństwie, rodzinie, życiu towarzyskim i zawodowym? Celem niniejszej publikacji jest udzielenie odpowiedzi na te pytania.
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorki sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.
Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana jest również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
Niniejsza książka zawiera opracowanie wybranych zagadnień z psychologii zdrowia, a przedstawiona w niej analiza nie stanowi zwartego i systematycznego ujęcia problemu. Starano się jednak przybliżyć czytelnikowi podstawowe kwestie z psychologii zdrowia, a w pewnym zakresie też psychosomatyki zwłaszcza te, które ujmują tę problematykę z uwzględnieniem holistycznego podejścia do zdrowia człowieka. Opracowanie składa się z jedenastu artykułów dotyczących różnych wymiarów zdrowia: psychologicznego, fizycznego, duchowego, społecznego oraz publicznego. Pozwala zatem spojrzeć na zdrowie jako na jedną z największych wartości dla większości ludzi w sposób uwzględniający dostosowanie się do dynamicznych zmian zachodzących w życiu człowieka.Monografia skierowana jest do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych psychologią zdrowia i psychosomatyką, a szczególnie do studentów takich kierunków, jak psychologia, medycyna, pielęgniarstwo, rehabilitacja, fizjoterapia, pedagogika i socjologia.Redaktor Ewa Wilczek-Rużyczka
Czytać czy nie czytać? W odniesieniu do prezentowanej publikacji odpowiedź jest jednoznaczna: czytać i zachęcać innych do czytania. Co również podkreśla w Słowie wstępnym JM Rektor UJ, prof. dr. hab. n. med. Wojciech Nowak: „Przedstawiam Państwu publikację niezwykłą, powstałą dzięki zaangażowaniu ludzi dobrej woli i wielkich serc, zdeterminowanych, aby nieść pomoc osobom najbardziej potrzebującym. Integralna troska o chorego u kresu życia to książka, którą zdecydowanie warto zauważyć i dołączyć do lektur obowiązkowych, jest bowiem próbą odpowiedzi na potrzebę prezentacji tego rodzaju zagadnień w przestrzeni publicznej. Już sam tytuł sugeruje treści w niej zawarte, które – stwierdzam to jako lekarz – wciąż stanowią w społeczeństwie temat tabu. Choroby terminalne, opieka nad ludźmi u schyłku życia, odchodzenie i śmierć są najtrudniejszymi tematami dla większości z nas”. Autorzy monografii wieloautorskiej Integralna troska o chorego u kresu życia, powstałej pod redakcją Agnieszki Bertman-Wierzchowskiej, Wojciecha Kochana i Józefa Stali, podejmują poszukiwania naukowe i refleksje nad trudnymi, ale niezwykle ważnymi zagadnieniami. Ból, cierpienie, choroby terminalne, potrzeba opieki nad osobami u schyłku życia, proces odchodzenia, lęki i obawy z nim związane oraz sama śmierć to bardzo trudne kwestie, już dotyczące wielu z nas, a kiedyś każdego. Niniejsza publikacja stanowi z jednej strony doskonałe kompendium wiedzy przekazanej przez lekarzy i innych ekspertów, zaś z drugiej obrazuje praktykę opieki paliatywnej i hospicyjnej. Dlatego jest interesująca nie tylko dla przedstawicieli personelu medycznego: lekarzy, pielęgniarek, studentów kierunków medycznych, psychologów, pracowników socjalnych, wolontariuszy, ale również członków rodzin podejmujących opiekę nad osobą chorą lub w stanie terminalnym. Jej wartość docenia także Pani prof. Alina Rynio, która w recenzji wydawniczej podkreśla, że: „Jasność i prostota języka zastosowanego w publikacji powodują, że jest ona zrozumiała dla każdego. Dodatkowym walorem monografii są zawarte w tekstach wykazy bibliograficzne ułatwiające dalsze poszukiwania literatury”. Autorzy prezentowanej publikacji starają się udzielić odpowiedzi na bardzo ważne pytania: czy lepiej podejmować leczenie bólu w domu chorego czy raczej w szpitalu? Czy podstawowa opieka paliatywna jest dostępna dla wszystkich? Z jakimi problemami zmagają się osoby opiekujące się osobami w stanie terminalnym? Kto i w jakim zakresie może pomóc w holistycznym podejściu do opieki nad pacjentem? Zatem nie jest to publikacja skierowana wyłącznie do ekspertów, ale do wszystkich, którzy chcą pomagać osobom słabszym i chorym. Przypomina o tym też prof. W. Nowak: „Szanowni Czytelnicy, niniejsza monografia jest swojego rodzaju podsumowaniem, klamrą spinającą pięć wspomnianych konferencji tematycznych. Obrazuje zaangażowanie, determinację i ogromną pracę organizatorów z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum, Towarzystwa Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” w Krakowie z Panią Prezes Zarządu Towarzystwa na czele, a także Samorządu Studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz wszystkich ludzi dobrej woli realizujących w praktyce motto Prymasa Tysiąclecia: Włącz się w społeczną pomoc bliźnim. Otwórz się ku ubogim i chorym. Użyczaj ze swego… Zachęcam Państwa do działania, zachęcam do aktywnego uczestnictwa w realizowaniu idei zamykającej się w najprostszym przekazie: Pomagam – bo chcę. Życzę Państwu dobrej, ubogacającej lektury”. „Należy docenić podjętą przez Autorów i Redaktorów problematykę oraz pragnienie dotarcia do jak największej grupy odbiorców.
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody. W serii polecamy: Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 1
Odraza i fascynacja. Te emocje towarzyszą większości z nas, gdy słyszymy kolejne doniesienia o bezlitosnych, pozbawionych sumienia zabójcach. Seryjni mordercy, bezwzględnie łamiący zasady społeczne, stanowią ekstremalny przykład, ale są zaledwie wierzchołkiem góry lodowej – psychopaci są wśród nas.
Ludzie ci są w pełni świadomi konsekwencji swoich czynów, znają różnicę między dobrem a złem. Jednak wykazują brak skrupułów i niezdolność do empatii. Przeraża to, że na pierwszy rzut oka wydają się całkiem normalni. Robert D. Hare, światowy autorytet w dziedzinie badań nad psychopatią, przedstawia charakterystykę tych niebezpiecznych osób, barwnie opisuje świat oszustów, kanciarzy i najrozmaitszych drapieżców, którzy oczarowują, kłamią i brutalnie torują sobie drogę przez życie.
Czy uważać ich za ludzi chorych czy po prostu złych? Jak ich rozpoznać? Jak się przed nimi bronić? Książka dr. Hare to porywający reportaż o mrocznej stronie człowieka.
Robert D. Hare – profesor emerytowany Uniwersytetu Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie, pionier badań nad psychopatią. Opracował jedną z najpowszechniej stosowanych metod oceny tego zaburzenia.
„Fascynujące, choć przerażające, spojrzenie na psychopatów (…)sprawozdanie, które otwiera nam oczy i mrozi krew w żyłach”.
„Kirkus Reviews”
„Badacz o najwyższej światowej renomie przeplata błyskotliwe spostrzeżenia naukowe fascynującymi opisami przykładów, tworząc dzieło o rzadkiej wartości: książkę, która świetnie się czyta i wysoko ceni”.
dr John Monahan, University of Virginia Law School
MYŚL JAK STOICY - OSWÓJ WŁASNE MYŚLI I PRZESTAŃ SIĘ BAĆBudzisz się w środku nocy. Problemy w pracy. W domu awantura. I ten ból głowy, już trzeci raz w tym tygodniu - a jeśli to rak? Myśli zaczynają galopować. Wiesz, że do rana nie uśniesz. Chyba że... zrozumiesz, że możesz to powstrzymać!Jak właściwie spojrzeć na rzeczy i złapać dystans?JUŻ DZIŚ WPROWADŹ STRATEGIĘ STOIKÓW, NAJSKUTECZNIEJSZYCH LEKARZY LUDZKICH DUSZ!Seneka, Marek Aureliusz i Epiktet udowadniają, że recepta na stoicki spokój jest zaskakująco prosta. W stresujących sytuacjach - od stłuczki na parkingu przez bolesny zabieg dentystyczny po rozmowę z szefem - naucz się myśleć jak stoik i zobacz, że stoicyzm to nie tylko filozoficzna teoria, ale też świetna codzienna praktyka, która poprawi jakość twojego życia.Marcin Fabjański, praktykujący stoik, założyciel szkoły filozoficznej we Włoszech, wykładowca Uniwersytetu Śląskiego, autor bestsellera Uwolnij się! Dobre życie według siedmiu filozofów-terapeutów, w przystępny i nowoczesny sposób pokazuje, jak zacząć dobrze myśleć. Bo nasze szczęście i spokój zależą od tego, jak myślimy.Jedyny poradnik stoickiej filozofii, którego potrzebujesz, aby zacząć żyć bez lęku!
The metaphor in which the accumulation of life experiences by a human being is compared to the act of packing luggage before a long, difficult and unpredictable journey is well known. All negative, painful life experiences constitute the overwhelming weight of metaphorical luggage; while positive experiences are meant to make this load lighter, and the travel – safer and more predictable. The presented metaphor indirectly describes the basic premise of the monograph, illustrating how the greatest simplification can characterize the formation of self-esteem and resilience in man, identifying them with the synergistic effect of experience (including primarily the impact of family and social environment) and biologically conditioned features. “The reviewed texts offer a lot of interesting information, based on solid empirical studies, and introduce new, relatively little-known methods of psychological research. All texts also have a practical dimension (…). In particular, they relate to the issues of resilience, autism, coping with stress and quality of life. The edited collection may be of particular interest to psychologists dealing with health issues or working in the field of clinical psychology, but also to people associated with educational and developmental psychology. It may be helpful to psychology graduates, as well as to some students of social sciences – including psychology, health sciences and, in a way, pedagogy”. dr hab. Krzysztof Mudyń, prof. Jesuit University in Kraków Krzysztof Gerc, Ph.D., Assistant Professor at the Developmental and Health Psychology Department, Institute of Applied Psychology, Jagiellonian University in Kraków, Poland. His scientific interests and publications refer to mental development of disabled people in their lifespan and the issues of supporting the development of children and young people with developmental deficits. He also studies the issues of culture of organization, its effect and meaning in the process of management in education and health care, in the wider context of rehabilitation and educational psychology. Bogusława Piasecka, Ph.D., Assistant Professor at the Developmental and Health Psychology Department, Institute of Applied Psychology, Jagiellonian University in Kraków, Poland. She is a certified psychotherapist of the Polish Psychological Association. She works in the Psychiatry Clinical Department for Adults, Children, and Youth of the University Hospital in Kraków. She leads couples and family psychotherapy and training in systemic family therapy. She conducts research on the organization of supporting families.
Rzadko spotyka się mistrzów takich jak Atisha, a to dlatego, że nauczało go trzech oświeconych mistrzów. Nie zdarzyło się to nigdy przedtem i nigdy potem. Żył w XI wieku, urodził się w Indiach, ale gdy jego miłość stała się aktywna, udał się do Tybetu, jakby przyciągał go tam jakiś wielki magnes. Przemienił całą jakość tybetańskiej świadomości.Siedem Punktów Treningu Umysłu to podstawowe nauczanie, które dał Tybetowi, dar Indii dla Tybetu. Tych siedem punktów to najmniejszy traktat, jaki można znaleźć, traktat o ogromnej wartości. Stanowią religię w skondensowanej postaci, musisz rozwinąć każde z nich. Stwierdzenia te przypominają nasiona, wiele jest w nich zawarte. Może nie jest to tak widoczne, lecz gdy wejdziesz w nie głęboko, gdy będziesz kontemplować, medytować i zaczniesz z nimi eksperymentować, będzie to największą przygodą twego życia.
Wiktymologię interesują wszelkie zjawiska powodujące nierówności społeczne, pokrzywdzenie społeczeństw czy jednostki ludzkiej, w tym przedmiotem jej badań jest zarówno globalizacja, powodująca zmniejszenie nierówności społeczno-gospodarczych i poprawę bytu ludności, jak i sfera poruszana przez przeciwników globalizacji, mówiąca o pogorszeniu i zagrożeniu jakości życia i o wynikających z tego rożnych formach pokrzywdzenia człowieka. Niniejsza praca nie wyczerpuje bogatej problematyki wiktymologii. Zawiera jednak analizę i ocenę tych problemów, które w wymiarze jednostkowym i społecznym stały się zagrożeniami na przełomie tysiącleci. Dla rozwoju wiktymologii jako ruchu społecznego ważne jest wdrażanie wyników badań wiktymologicznych. W najbliższym czasie powinna więc wzrastać profilaktyczna funkcja wiktymologii, na co zwrócono uwagę w kolejnych rozdziałach książki, będącej holistycznym opracowaniem obejmującym wszelkie aspekty współczesnej wiktymologii.Opracowanie naukowe Profesora Brunona Hołysta to wybitna praca ukazująca horyzont tożsamości człowieka i przyrody z punktu widzenia zachowania gatunku ludzkiego. Na poziomie świata obiektów, zmysłów i myśli została zaprezentowana problematyka bezpieczeństwa rodu ludzkiego, które jest rozumiane jako zgodność ideałów świata wartości jednostki, wspólnoty oraz kultury i cywilizacji. Autor ukazał najistotniejsze zagrożenia cywilizacyjne dla dobra wspólnego, proponując działania profilaktyczno-prewencyjne mające na celu ograniczenie przemocy strukturalnej i dochodzenie do społeczeństwa sprawiedliwego.prof. zw. dr hab. Andrzej Bałandynowicz (z recenzji)Kolejne dzieło Profesora Brunona Hołysta budzi podziw z racji wielopłaszczyznowego i wielopoziomowego ujęcia problemu wiktymologii. Stanowi ono rezultat interdyscyplinarnej wiedzy Autora, w tym także filozoficznej. Profesor Brunon Hołyst wyjaśnia, że właściwie każda działalność człowieka może mieć implikacje wiktymizacyjne. Zagrożenia są nie tylko zewnętrzne, lecz także wewnętrzne, płynące z niepożądanych zmian w psychice człowieka.prof. zw. dr hab. Maria Szyszkowska (z recenzji)
W ciągu ostatnich lat znacząco zmieniło i nadal zmienia swoje oblicze diagnozowanie nauczycielskie. Dziś pedagodzy są nie tylko zobowiązani do prowadzenia diagnozy, ale również mają coraz szerszy dostęp do standaryzowanych narzędzi.Prezentowana książka stanowi mini ściągawkę dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako diagnoza oparta na faktach. Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.To książka dla osób, które chcą się rozwijać zawodowo, nie obawiają się nowości i łamania stereotypów, które stale poszukują sposobów podnoszenia jakości własnych działań edukacyjnych.
Stuart Wilde mówi o wrodzonych zdolnościach człowieka, dzięki którym każdy może samodzielnie kształtować swój los. Każdy bowiem dysponuje energią o niezwykłych właściwościach twórczych. Wystarczy uświadomić sobie jej istnienie w nas i umiejętnie nią pokierować - stosując między innymi sztukę afirmacji - by spełniło się to, czego w życiu pragniemy. Pisząc ze specyficznym angielskim humorem, przekazuje nam w zrozumiały, przystępny sposób informacje na temat metafizycznego wymiaru rzeczywistości. Udziela prostych, praktycznych rad i proponuje ćwiczenia, które umacniają naszą świadomość własnej energii, a tym samym wiarę w siebie i w skuteczność naszych przedsięwzięć.
Uwaga!
Po przeczytaniu tej książki staniesz się innym człowiekiem, bo będziesz wiedział, jakimi możliwościami dysponujesz i co trzeba zrobić, żeby zacząć je wykorzystywać. Wtedy decyzja już pozostaje do twojego swobodnego uznania, jakim torem chcesz poprowadzić dalej swoje życie. Ale nie będziesz już mógł powiedzieć - "nie wiedziałem".
Sekret tkwi w Tobie Jak w końcu zdobyć to, o czym marzysz? Czym różni się ""marzenie"" o czymś od ""przyciągania"" tego do siebie? Co powinieneś wiedzieć o przyciąganiu, a nie znajdziesz tego w ""Sekrecie""? Co inaczej robią ci, którzy przekuwają swoje marzenia w rzeczywistość? Czym się różni Twój sposób realizowania marzeń od tego, jak oni to robią? Jak brzmi przepis na zmianę marzenia w rzeczywistość? Dlaczego jednych ludzi marzenia motywują, a innych wpędzają w depresję? Jak zaprogramować własną przyszłość?Jesteś tym, o czym myślisz!Twoim światem rządzi kilka praw. W szkole musiałeś wykuć na pamięć prawa fizyki, wychowanie narzuciło Ci wewnętrzny imperatyw, a państwo, w którym mieszkasz, określa zasady zachowania się w społeczeństwie. Jednak czy poznałeś prawo odpowiadające za to, by Twoje życie nie przypominało łupiny orzecha dryfującego bezwładnie na fali oceanu? Czy wiesz już, czym jest prawo przyciągania? Dowiedz się, jak je skutecznie stosować!Prawo przyciągania mówi o potężnej sile - sile Twoich myśli. To one odpowiedzialne są za to, co do siebie przyciągasz, i za to, co Cię w życiu spotyka. I bez względu na to, jak bardzo kontrowersyjne Ci się to wydaje, nie możesz zignorować możliwości zgłębienia tego, co kieruje Twoim życiem. A cały sekret tkwi właśnie w Twoim umyśle!Być może czytałeś już książki uczące osiągania celów, realizowania pragnień oraz wpływania na swoją przyszłość. Może nawet widziałeś film ""Sekret"" i otaczasz się ludźmi, z którymi dyskutujesz na temat prawa przyciągania. Jednak spełnianie marzeń w określonym miejscu na Ziemi - na przykład w Polsce - ma dodatkowo swój własny, specyficzny wymiar. Od Amerykanów różni nas mentalność, sposób myślenia i otoczenie.Poznaj ""Sekret"" po polsku!Nietłumaczony, nieinterpretowany, nieadaptowany do Twoich warunków. Co jest do wszystkiego, jest do niczego! Dlatego sięgnij po poradnik napisany przez polskiego eksperta - Andrzeja Batko - psychologa, doradcę i najlepszego w Polsce trenera NLP, nauczyciela najnowszych technik wywierania wpływu na innych ludzi oraz samego siebie, współautora ""tajnego"" podręcznika dla polityków na temat języka perswazji.Dowiedz się, jak współpracują ze sobą potężne siły duchowości i precyzyjne techniki NLP! Odkryj, ile możesz osiągnąć, gdy wspomożesz prawo przyciągania wiedzą o strukturze Twojego umysłu oraz technikami NLP. Masz prawo marzyć, o czymkolwiek chcesz. Masz również prawo do realizacji tych marzeń, a praca z tą książką pomoże Ci wyegzekwować to prawo. Jednak Twój czas i wysiłek mogą sprawić, że wkrótce będziesz potrzebować całego zestawu nowych marzeń, bo poprzednie będą już stały w Twoim garażu, będziesz w nich mieszkał lub spędzał z nimi czas w taki sposób, jakiego pragniesz. Rozpocznij precyzyjne przyciąganie...
Przed współczesną szkołą jako ważnym środowiskiem wychowawczym i instytucją edukacyjną stawia się coraz poważniejsze zadania oraz wskazuje na konieczność zmiany dotychczasowego funkcjonowania szkoły na taki, który pozwoli aktywnie dostosowywać uczniów do otaczającej ich rzeczywistości społecznej. Powielanie w procesie edukacji tradycyjnych koncepcji nauczania okazuje się bowiem mało skuteczne wobec nowych potrzeb życia jednostkowego, społecznego i gospodarczego i tym samym utrudnia otwarcie się młodego pokolenia na nowości.Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu równości w dostępie do edukacji wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
Książka przeznaczona jest dla pracowników socjalnych i asystentów rodziny, stykających się na co dzień z rodzinami, w których ktoś nadużywa alkoholu lub jest od niego uzależniony. Przedstawia w sposób pogłębiony proces zmiany, jakiej podlegają takie rodziny i wskazuje, jak całościowa perspektywa ułatwia towarzyszenie rodzinie na kolejnych etapach. Autorki zajmują się także trudnym procesem nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z rodziną alkoholową oraz motywowaniem jej do zmiany, zaś osoby uzależnionej do trzeźwienia. Czytelnik znajdzie tu wiele praktycznych wskazówek, także w obszarze pomocy dla osób współuzależnionych i dzieci, również gdy są one ofiarami przemocy. Osiąganiu konstruktywnej zmiany sprzyja pozyskiwanie sojuszników służy temu omówienie mapy lokalnych zasobów. Przy kolejnych tematach przedstawione zostały pułapki i zagrożenia procesu pomagania, podsumowane w zakończeniu, z towarzyszeniem sposobów ich unikania i środków zaradczych.
Przemierzasz przez życie, próbując się określić. Jest niezwykle ważne, aby zrozumieć swoją tożsamość. Bez tożsamości nie ma godności ani spełnienia. Zbyt wiele zranionych osób cierpi, bo uwierzyło w kłamstwa o sobie. Absolutnie konieczne jest poznanie całej, szczerej prawdy o swojej osobowości. Jak każdy, jesteś piękną istotą i ukochanym dzieckiem Boga. Musisz tylko się dowiedzieć, kim możesz się stać, poznać swoje najlepsze strony i odważnie zmierzyć się z tym, co w Tobie jest złe. Wtedy podążysz ku doskonałości. Niezastąpioną mapą na tej ścieżce jest Enneagram, będący czymś o wiele potężniejszym niż zwykły test osobowości.
Ta książka jest ważniejsza, niż myślisz, bardziej oświecająca, niż zakładasz, i wiedzie do większych przemian, niż możesz sobie wyobrazić. Jest nie tylko dokładnym przewodnikiem po Enneagramie. To mapa, która doprowadzi Cię do zrozumienia siebie samego i innych. Dzięki niej odkryjesz swoje najsilniejsze strony i naturalne ograniczenia. Dowiesz się, który z dziewięciu typów osobowości przypadł Ci w udziale, i zaczniesz stosować praktyki kontemplacyjnej duchowości. Enneagram jest starożytnym narzędziem o wielkiej mocy, a ta książka pokazuje, jak z niego skorzystać, aby poczynić wielkie postępy w swojej podróży ku duchowej przemianie.
Dzięki tej książce:
poznasz Enneagram i nauczysz się z niego korzystać
przekonasz się, że kłamstwa o sobie nieuchronnie prowadzą do porażki
dowiesz się, kim naprawdę jesteś i jakie niezwykłe dary posiadasz
zidentyfikujesz destruktywne wzorce i uwolnisz się od nich
nauczysz się pracować ze sobą dokładnie tak, jak tego potrzebujesz
Enneagram. Twoja godność. Twoja tożsamość. Twoja ścieżka rozwoju!
O autorze
Christopher L. Heuertz jest autorem książek, mówcą, coachem Enneagrama oraz aktywistą. Po ukończeniu college’u wyjechał do Indii, gdzie jego mentorką była matka Teresa. Pierwszy raz z Enneagramem spotkał się w slumsach Kambodży, odtąd uczył się tej sztuki od najbardziej znanych mistrzów. Dziś prowadzi warsztaty na całym świecie. Jest uznanym ekspertem — posiada akredytację International Enneagram Association. Mieszka w Omaha.
Monografia ma charakter naukowy, jest to wysoce kompetentny, oparty na najnowszej literaturze, pogłębiony przegląd rozważań na temat lęku przed matematyką oraz bardzo szczegółowa analiza dotychczasowych osiągnięć w zakresie diagnozowania tego zjawiska. Na tym tle stworzona zostaje próba całościowej jego oceny oraz nakreślenia dróg umożliwiających pomoc i ułatwienie przezwyciężania trudnych sytuacji z nim związanych, zarówno w edukacji, jak i w życiu codziennym osób, u których stwierdza się ten lęk. Poziom merytoryczny rozważań jest bardzo wysoki. Praca napisana została poprawnym, przystępnym językiem. Zawiera interesujące sposoby przedstawienia treści, ilustrowana jest wieloma schematami, tabelami i rysunkami. Jest skierowana do kilku grup czytelników: do naukowców i badaczy zjawiska, pedagogów i terapeutów zajmującym się pomocą uczniom z trudnościami w matematyce oraz osobom z niechęcią do działań matematycznych. Należy ją też polecić studentom pedagogiki, psychologii, a także studentom matematyki ze specjalnością nauczycielską.dr hab. Ewa Skrzetuska, prof. SGGW, Warszawa
KSIĄŻKA AUTORA BESTSELLEROWEJ ""CYFROWEJ DEMENCJI""!W ciągu minionej dekady smartfon podbijał świat w oszałamiającym tempie, zmieniając codzienność użytkowników w stopniu, w jakim nie udało się to dotąd żadnej technicznej nowince.Towarzyszy nam od rana do wieczora, w pracy i w życiu prywatnym wygląda na to, że nie możemy się bez niego obyć. Wielu dostrzega pozytywne strony korzystania z tego urządzenia, nieliczni zastanawiają się nad jego negatywnym wpływem na nasze myślenie, odczuwanie i działanie, a także na zdrowie.Czy mamy powody do obaw? Najwyższy czas przyjrzeć się faktom.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?