Kultura demokracji w szkole
-
Autor: Nawrocki Radosław
- ISBN: 9788382237917
- EAN: 9788382237917
- Oprawa: miękka
- Wydawca: Wolters Kluwer
- Format: 210x145mm
- Język: polski
- Seria: KULTURA SZKOŁY
- Liczba stron: 264
- Rok wydania: 2021
- Wysyłamy w ciągu: 72h
-
Brak ocen
-
35,26złCena detaliczna: 49,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,26 zł
x
W publikacji omówiono kulturę demokracji w szkole, biorąc pod uwagę szeroki katalog składających się na nią i nie zawsze oczywistych elementów. Dzięki temu zjawiska z pozoru niezwiązane z demokracją (np. sztuka) jawią się jako ważne narzędzia i kanały budowania demokracji w szkole.
Autor opisał relacje zachodzące pomiędzy demokracją a edukacją w kontekście funkcjonowania kultury szkoły i w odniesieniu do wielu dynamicznie zmieniających się narracji, perspektyw czy pozycji ideologicznych. Celem publikacji jest ożywienie myślenia o demokracji w edukacji, co ma być bodźcem chroniącym przed zbyt schematycznym, oczywistym, popularnym sposobem spojrzenia na szkołę. Stanowi próbę odpowiedzi na takie pytania, jak:
Czy demokracja szkolna jest krokiem ku dojrzałości uczniów oraz jak z niej korzystać?
Czy bardziej należy obawiać się nadmiaru demokracji w kulturze szkoły czy jej niedostatku?
Czy kultura demokracji szkolnej jest kulturą pozwalającą przekraczać instrumentalny charakter edukacji?
Ico_Gray_6.gif [752 B] Publikacja przeznaczona jest dla pracowników naukowych, przedstawicieli społeczności akademickich, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, polityków i pracowników oświaty.
Autor opisał relacje zachodzące pomiędzy demokracją a edukacją w kontekście funkcjonowania kultury szkoły i w odniesieniu do wielu dynamicznie zmieniających się narracji, perspektyw czy pozycji ideologicznych. Celem publikacji jest ożywienie myślenia o demokracji w edukacji, co ma być bodźcem chroniącym przed zbyt schematycznym, oczywistym, popularnym sposobem spojrzenia na szkołę. Stanowi próbę odpowiedzi na takie pytania, jak:
Czy demokracja szkolna jest krokiem ku dojrzałości uczniów oraz jak z niej korzystać?
Czy bardziej należy obawiać się nadmiaru demokracji w kulturze szkoły czy jej niedostatku?
Czy kultura demokracji szkolnej jest kulturą pozwalającą przekraczać instrumentalny charakter edukacji?
Ico_Gray_6.gif [752 B] Publikacja przeznaczona jest dla pracowników naukowych, przedstawicieli społeczności akademickich, nauczycieli, studentów kierunków pedagogicznych, polityków i pracowników oświaty.