W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Niniejsza książka jest adresowana przede wszystkim do osób, które przechodzą ze zwykłej hierarchii liniowej do projektu oraz przejmują za niego odpowiedzialność. Nie ma znaczenia, czy jest to ich pierwsze zadanie, w którym dowodzą jakąś grupą, czy dwudzieste. Z poradnika mogą korzystać pracownicy, kadry kierownicze organizacji i przedsiębiorstw oraz szkoleniowcy, doradcy i coache, którzy chcą mądrze i efektywnie planować projekty oraz skutecznie je realizować, a także ci, którzy w jakimkolwiek stopniu przyczyniają się do ich wdrażania.
Internet w krótkim czasie zrewolucjonizował naszą rzeczywistość biznesową. Niestety wiele przedsiębiorstw nadal nie wykorzystuje szansy, jaką daje obecność w sieci, sprowadzając tak kompleksowe narzędzie do statycznej, nieciekawej strony WWW stworzonej jak najmniejszym nakładem kosztów i nigdzie niepromowanej.
Niniejsza publikacja ma charakter interdyscyplinarny. Ukazuje bowiem różne aspekty kontroli pracownika z punktu widzenia przede wszystkim prawa pracy, ale również prawa międzynarodowego i europejskiego, prawa karnego materialnego i procesowego oraz kryminalistyki. Poza opracowaniami typowo prawniczymi w książce znalazły się też teksty przygotowane przez przedstawicieli nauk nieprawniczych, a zwłaszcza psychologii i socjologii. Dopełnieniem rozważań teoretycznych jest prezentacja wyników badań empirycznych.
Kompleksowe ujęcie sprawia, że książka może być użyteczna nie tylko dla wielu środowisk naukowych, ale także dla praktyków, ukazuje bowiem możliwości kontrolowania pracowników, ale też prawne ograniczenia.
Większość opracowań stanowi poszerzoną wersję referatów wygłoszonych podczas konferencji naukowej, która odbyła się w dniach 3-4 kwietnia 2008 r. w Łodzi.
Rola zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach zorientowanych prośrodowiskowo
Przywództwo emocjonalne jako bariera rozwoju pracowników
Instytucjonalne uwarunkowania nadzoru nad działalnością przedsiębiorstw
Rola controllingu w zarządzaniu cenami na rynku internetowych usług turystycznych
Zabezpieczanie przed skutkami wybranych ryzyk społecznych w różnych fazach rozwoju gospodarstwa domowego
Książka obejmuje kurs zarządzania firmą. Pokazano w niej najlepsze praktyki i doświadczenia dotyczące: zarządzania ludźmi (w tym różnymi grupami pracowników, jak prawnicy, informatycy, sprzedawcy), przywództwa, kultury organizacyjnej, organizacji zespołu pracowniczego, budowy relacji z rynkiem i klientami, metod zarządzania firmą, promocji firmy i jej produktów, zarządzania projektami. W książce zostały również przedstawione odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez menedżerów, a rady sformułowane na tej podstawie mogą pomóc rozwiązać problemy pojawiające się w codziennym funkcjonowaniu firmy.
Książka jest przeznaczona dla menedżerów, przedsiębiorców, studentów kierunków ekonomicznych, słuchaczy w szkołach biznesu, uczestników szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie.
Podręcznik stanowi kompendium wiedzy o klasycznych i nowoczesnych systemach rachunku kosztów, dzięki którym uzyskuje się wiarygodne informacje niezbędne do prawidłowego zarządzania przedsiębiorstwem. Autorzy w przystępny sposób zaprezentowali rozwiązania teoretyczne i metodyczne różnych systemów rachunku kosztów oraz omówili ich wykorzystanie w sterowaniu określonymi procesami gospodarczymi. Swoje rozważania wzbogacili licznymi przykładami, co ułatwia zrozumienie trudniejszych zagadnień i zachęca do praktycznego zastosowania wiedzy przedstawionej w książce.
Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków ekonomicznych uczelni różnego typu, słuchaczy studiów podyplomowych i doktoranckich, uczestników kursów oraz menedżerów i analityków finansowych.
Podręcznik został napisany zgodnie z obowiązującą podstawą programową dla zawodu technik hotelarstwa i szkół policealnych kształcących w zawodzie technik hotelarstwa. Treści zawarte w podręczniku oraz pytania i ćwiczenia umożliwiające uczniom sprawdzanie stopnia opanowania wiedzy są zgodne ze standardami wymagań egzaminacyjnych dla zawodu technik hotelarstwa. Rozdział pierwszy zawiera zagadnienia związane z istotą marketingu, pokazuje kierunki ewolucji tej dziedziny nauki oraz obrazuje specyfikę rynku usług hotelarskich. Najbardziej rozbudowany rozdział drugi poświęcony jest elementom marketingu. Zostały one omówione szerzej niż przewiduje program nauczania – technik hotelarstwa nr 34 [04]/MEN/2008.02.07. Czynimy to z przekonaniem, że kompleksowe ujęcie problematyki marketingu najpełniej odpowiada współczesnym potrzebom poznawczym i praktycznym. Szczególną uwagę w tym rozdziale poświęcono czynnikowi ludzkiemu ze względu na usługowy charakter działalności hotelarskiej i ważną w niej rolę personelu. Rozdział trzeci uczy sporządzania kwestionariusza ankiety oraz prezentuje zagadnienia związane z badaniami marketingowymi. W rozdziale czwartym zawarto problematykę oceny działalności hotelu w oparciu o zastosowanie mierników ilościowych, wartościowych i jakościowych. Rozdział piąty prezentuje tematykę dotyczącą zarządzania w przedsiębiorstwie hotelarskim.
This book is the first one in the world which contains anatomy of the whole tourism phenomen - a basic as well as managerial. It contains cultivating touring, organization touring, rendering services and creating material base for tourism, as well as four functionally different managerial phenomena.
This dissertation shows which elements of tourism reality decide about existence of all above mentioned tourism phenomena. In this book tourism reality's phenomena are seen from many sides: as processes, as defined elements of the tourism reality, as showing the essence of culture or artistry of tourism management, as well as the world of definitions showing the essence of the results in every element of tourism phenomena.
The main subject of dr. Tadeusz Chudoba educational activity has been anatomy of tourism phenomena, tourism marketing and tourism management. Currently he works in College of Tourism and Foreign Languages, but also in Tourism and Recreation Institute within Warsaw Marie Curie University.
Living in Sweden he was lecturer in tourism marketing. He had guest lectures in four universities in the USA; Las Vegas, Niagara Falls, East Lansing and Logan as well as in Lillehammer in Norway and in Breda in the Netherlands.
The Author of this book has been working as a lecturer or researcher in Tourism Institute and in several other schools of higher education since 1967.
Informacja jest podstawą racjonalnego działania, wypracowywania pozytywnych rezultatów finansowych oraz skutecznej gry rynkowej. W zmieniającej się rzeczywistości cenną metodą zarządzania i to zwłaszcza finansami jest budżetowanie.
Celem, jaki przyświecał zespołowi autorskiemu, było stworzenie kompendium wiedzy na temat budżetowania i jego wykorzystania w zarządzaniu finansami. Ponadto, wykroczenie poza do tej pory przyjmowane ramy i pokazanie nowych trendów oraz możliwości zastosowania budżetowania w praktyce zwłaszcza mikro i małych przedsiębiorstw. Nie są tu obce problemy i dylematy finansowe, rachunkowe i zarządcze, prowadzone są dyskusje teoretyczne, ale również przedstawione są rozwiązania praktyczne oraz przykłady doświadczeń zagranicznych, które z powodzeniem mogą być adaptowane na grunt polskiej praktyki finansowej i księgowej.
W książce szczegółowo omawiane są:
? system budżetowania w przedsiębiorstwie,
? budżetowanie a funkcje zarządcze w przedsiębiorstwie,
? procedura i metody budżetowania w przedsiębiorstwie,
? budżetowanie przychodów i wpływów,
? budżetownie kosztów i wydatków,
? procedury budżetowania w mikro- i małych przedsiębiorstwach,
? wpływ budżetowana na proces zarządzania finansami.
Książka przeznaczona jest dla menedżerów, którzy po raz pierwszy planują imprezę korporacyjną. Judy Allen poświęca wiele uwagi zagadnieniom, które decydują o powodzeniu i opłacalności takiej imprezy, podkreślając jej rolę w strategii marketingowej firmy. Doradza, jak dopasować rodzaj imprezy do potrzeb biznesowych i wykorzystać w pełni jej potencjał.
Książka zawiera wiele praktycznych, szczegółowych wskazówek dotyczących planowania i realizacji imprez. Opierając się na przykładach eventów zakończonych sukcesem oraz nieudanych, autorka wskazała, na co należy zwracać uwagę przy ich organizacji w każdym aspekcie - osobistym, zawodowym i biznesowym.
Dzisiejszym światem pracy rządzi stres - pracodawcy wymagają coraz większej wydajności, pracownikom brakuje poczucia bezpieczeństwa, coraz poważniejsze stają się problemy złego zarządzania, słabego przywództwa oraz niefunkcjonalnych zachowań w organizacji.Autorzy książki, eksperci w dziedzinie zapobiegania wypaleniu zawodowemu, prezentują skuteczny indywidualny plan działania mającego na celu poprawę relacji z pracą oraz pokonanie codziennego napięcia. Określenie osobistego kierunku zmian poprzedza analiza głównych obszarów, w których pojawiają się oznaki wypalenia.
Spowolnienie gospodarcze, spadki i zachwiania na giełdzie, kryzys, recesja... Prognozy są niepewne i mało obiecujące. Publicyści szukają kozła ofiarnego. Zdaniem niektórych winne są banki, zdaniem innych - rząd i światowe tendencje. W takiej sytuacji trzeba wziąć sprawy w swoje ręce i chronić swój biznes, a może nawet grać o przetrwanie. W Skutecznych strategiach na trudne czasy Patrick Forsyth i Frances Kay, konsultanci i autorzy książek biznesowych, zdają relację z pola bitwy i pokazują, gdzie trzeba dokonać zmian. Podkreślają, że potrzebne jest działanie na wszystkich frontach: w marketingu, zarządzaniu, finansach, w samej organizacji. Konieczne mogą się też okazać:
?ograniczenie kasztów,
?walka o utrzymanie rynku i rentowności,
?reorganizacja finansów i zatrudnienia,
?zmiany w sposobie pracy.
Bez względu na to, czy odpowiadasz za całą firmę, czy tylko za jej część, rada na początek brzmi: ?Zatrzymaj się i pomyśl!". Skuteczne strategie na trudne czasy pomogą w podjęciu rozważnych decyzji, zasugerują drobną korektę albo skłonią do wprowadzenia większych transformacji.
Hiperskok Toma Hayesa ukazuje świat ?pandemicznej ekonomii? ? nowej gospodarki uwolnionej od przeszkód w rozwoju, funkcjonującej ponad granicami państw oraz ponad podziałami religijnymi, klasowymi i majątkowymi. Zdaniem autora rozwój nowych technologii doprowadzi wkrótce do wielkiego cywilizacyjnego hiperskoku.
Hiperskok inspiruje do zadawania pytań, rewiduje stare założenia i pomaga przemyśleć nowe modele biznesowe. Dzięki temu pozwala przygotować się do skutecznego działania w środowisku zmuszającym producentów i konsumentów do nieustannej i wszechobecnej rywalizacji.
Hiperskok nie jest jednak kolejną książką o przyszłości. Tom Hayes dowodzi, że właśnie wkraczamy w erę wiecznego teraz, i zachęca, aby dołączyć do globalnej gospodarki. Jako prawdziwy guru z Doliny Krzemowej przewiduje, że w grze pozostaną tylko firmy przygotowane na nową dynamikę rynku. Do największych wyzwań zalicza następujące kwestie:
? konsekwencje zbiorowych zachowań na rynku globalnym,
? przyczyny rozpowszechnienia się społeczności internetowych czy wieloosobowych gier online,
? sposoby reagowania na wydarzenia dziejące się w czasie rzeczywistym,
? niebezpieczeństwa związane z ?utajeniem reakcji? i powody, dla których nadmiar informacji może przyczynić się do upadku firmy.
Tom Hayes wzywa do zerwania z bezpieczną rutyną i przestarzałym zestawem rozwiązań biznesowych. Zachęca, aby wykorzystać hiperskok do szybkiego rozwoju firmy.
Książka stanowi uzupełnienie wcześniejszych opracowań autorów: Założyć firmę i nie zbankrutować. Aspekty prawne oraz Założyć firmę i nie zbankrutować. Aspekty zarządcze ? napisanych pod redakcją Sławomira Sojaka (Difin 2009). Zawiera opis kilkunastu przypadków firm o ugruntowanej pozycji rynkowej, firm już nieistniejących oraz podmiotów dopiero rozpoczynających działalność. Prezentacja każdego z przypadków składa się z trzech części: wprowadzenia, części zasadniczej oraz pytań i poleceń do rozwiązania. Wprowadzenie zawiera krótki opis problemu, cel dydaktyczny, literaturę niezbędną do analizy oraz przedmiot akademicki, na którym dany przypadek może być analizowany ? ze wskazaniem liczby godzin przeznaczonych na analizę. Ponieważ tradycyjne ćwiczenia różnią się od analizy przypadków, wprowadzeniem do szczegółowych analiz jest rozdział wskazujący, w jaki sposób można wykorzystywać analizę przypadków w edukacji akademickiej.
Książka Kevina Duncana Zaznacz: załatwione! zawiera opis wielu praktycznych technik radzenia sobie z wykonywaniem zadań - niektóre z nich są znane, lecz zwykle nie są konsekwentnie stosowane, inne zaś są nowymi koncepcjami autora. Przykłady rozwiązywania codziennych problemów pozwalają dowiedzieć się:
Jak skutecznie doprowadzać projekty i zadania do końca?
Jak czerpać zadowolenie ze spełniania obowiązków?
Co decyduje o powodzeniu naszych działań?
Jakie znaczenie ma umiejętność tworzenia jednostronicowych planów osobistych?
Tak jak w poprzednich książkach, Start oraz I co z tego? Kevin Duncan z humorem i energią zachęca do doskonalenia umiejętności przydatnych w życiu prywatnym i zawodowym. Jego twórcze pomysły z pewnością okażą się inspiracją dla rozpoczętych już projektów, a szczegółowe wskazówki pozwolą bez trudu zastosować jego rady do konkretnych sytuacji.
Niepowodzenia firm w dziedzinie wdrażania strategii i zarządzania działalnością operacyjną wynikają na ogół z braku nadrzędnego systemu zarządzania scalającego i dostosowującego do siebie te dwa zasadnicze procesy.
(z rozdziału 1)
Autorzy publikacji próbują rozwiązać ten problem. Przedstawiają szczegółowo opracowany plan, który pozwoli przedsiębiorstwom skutecznie wprowadzać w życie nowe strategie, monitorować je i w razie potrzeby modyfikować. Posługują się licznymi przykładami ze świata biznesu. Dokumentują swoje wnioski doświadczeniami firm, które zdecydowały się na wprowadzenie w życie ich wskazówek dotyczących strategii. Jest to książka o tym, jak sprawić, by strategia „zakorzeniła się” w firmie i zaczęła przynosić efekty. To doskonały „podręcznik” dla menedżerów, który uczy skutecznego działania.
Aby osiągnąć i utrzymać zyskowność w długim okresie firmy muszą określić i wdrożyć właściwe strategie marketingowe oraz dokonać ich oceny według właściwych kryteriów. Dostępnych jest tu wiele wskaźników, wśród których jeden jest kluczowy: wartość życiowa klienta (Customer Lifetime Value, CLV), definiowany jako wartość zaktualizowana netto przyszłych zysków z każdego klienta. Autor publikacji, czołowy innowator w dziedzinie marketingu, V. Kumar przedstawia, jak zbudować dalekosiężne strategie marketingowe oparte na CLV i zastosować je do jednoczesnego zarządzania zarówno relacjami, jak i zyskownością klientów.
Książka jest napisana przejrzystym językiem, zawiera przykłady z praktyki biznesowej. To obowiązkowa lektura dla tych menedżerów, którzy chcą poprawić wyniki finansowe przedsiębiorstw przez wzrost zyskowności klientów.
Jeżeli jako drogę do zyskowności wybierze się marketing relacji, to kluczową sprawą staje się zarządzanie klientami. Wdrażając programy lojalnościowe firmy tradycyjnie przywiązywały zbyt wielką wagę do maksymalizacji lojalności klientów. W tej książce przedstawiono diametralnie inne podejście do zarządzania klientami i wskazano, że stabilny i trwały wzrost firmy buduje się na zyskowności klientów, a nie tylko na ich liczbie czy lojalności. Pokazano również, że lojalni klienci nie zawsze przynoszą zyski, a nie wszyscy klienci przynoszący zyski są lojalni. Dlatego kiedy firmy opracowują strategię zarządzania klientami, muszą podejść do tego w sposób łączący lojalność z zyskownością. [...] CLV okazuje się najlepszy w tym zakresie, ponieważ opiera się na danych prognozowanych i uwzględnia przyszłe zachowania klienta w bieżących działaniach marketingowych.
(z Przedmowy)
Korporacja bywa kojarzona z pełnym oddaniem firmie, pracoholizmem oraz byciem ?bardziej pracownikiem niż człowiekiem?. Takie modus vivendi umożliwia pięcie się po szczeblach kariery, a przynajmniej utrzymanie stanowiska. Autorka konfrontuje te obiegowe opinie z badaniami postaw indywidualistycznych, ukazując konflikt Ja ? instytucja. Autorka pokazuje, że współcześnie jest on strukturalnym elementem relacji pracownik ? instytucja, a nie jedynie kwestią organizacji przedsiębiorstwa, wynikową lokalnych uwarunkowań czy ?charakteru narodowego? bądź świadectwem indywidualnych problemów pracownika.
Judith Leary-Joyce, z wykształcenia psycholog, dyrektor generalna Great Companies Consulting, ma bogate doświadczenie w doradztwie i coachingu w zakresie poprawiania jakości pracy.
W tej książce, przytaczając doświadczenia konkretnych menedżerów, radzi, jak inspirować współpracowników, personel i przełożonych, a dzięki temu skuteczniej zarządzać. Jej zdaniem menedżer umiejętnie nawiązujący relacje inspiruje do większego zaangażowania w pracę, które z kolei przekłada się na wyniki przedsiębiorstwa.
Książka obejmuje takie zagadnienia jak:
- zmiana stylu zarządzania z dotychczasowego na inspirujący,
- rozwijanie kompetencji związanych z rozumieniem emocji,
- stosowanie stylu coachingu w zarządzaniu,
- tworzenie zaangażowanych zespołów,
- zarządzanie jakością pracy i właściwe delegowanie obowiązków,
- zarządzanie talentami i zatrudnianie najlepszych osób,
- przeprowadzanie trudnych rozmów,
- okazywanie uznania na co dzień.
Dzięki studiom przypadku, cytowanym trafnym spostrzeżeniom praktyków i przykładom skutecznego działania lektura tej książki inspiruje do wprowadzania w życie pomysłowych rozwiązań dotyczących zarządzania we własnej firmie.
Autorzy książki proponują oryginalne podejście do zarządzania przedsiębiorstwami w nowym otoczeniu konkurencyjnym, w erze globalizacji i dynamicznego rozwoju technologii informatycznych. Koncentrują się na sposobie tworzenia strategicznego kapitału firm opartego na innowacjach, powstających dzięki wykorzystywaniu zasobów globalnych oraz współtworzeniu wartości przez klientów. Przedstawiają nowy model innowacji, nazywając go nowym gmachem innowacji. Jest to kolejny model w naukach o zarządzaniu, wpisujący się w takie przełomowe koncepcje zarządzania, jak piąta dyscyplina, czy strategia błękitnego oceanu. Jego zaletą jest logiczna konstrukcja oraz prostota, co niewątpliwie zwiększa jego przydatność w praktyce.
Teoretyczne rozważania Autorzy wspierają licznymi przykładami firm z różnych branż, w tym wielkich korporacji ponadnarodowych. Opisują m.in. takie przedsięwzięcia, jak iGoogle, Facebook czy MySpace.
Książka jest adresowana do:
- kadry menedżerskiej wyższego i średniego szczebla, zwłaszcza osób kierujących działami B+R,
- słuchaczy studiów podyplomowych z dziedziny szeroko rozumianego zarządzania,
- studentów, doktorantów, kadry akademickiej,
- przedsiębiorców.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?