W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Książka obejmuje problematykę marketingu produktów żywnościowych ze szczególnym uwzględnieniem branż: mleczarskiej, przetwórstwa mięsa i owocowo-warzywnej. Autorzy skupili uwagę na:
teoretycznych aspektach marketingu żywności,
strategiach wykorzystania środków unijnych przez polskich producentów,
zmianach w wymianie handlowej Polski po wejściu do UE,
konkurencyjności polskich produktów żywnościowych na rynku europejskim,
przykładach strategii producentów i dystrybutorów na polskim rynku.
Książka jest przeznaczona dla wykładowców marketingu, studentów kierunków ekonomicznych oraz praktyków gospodarczych.
Wykorzystanie emocji a sukces w biznesie
Osiemdziesiąt procent decyzji podejmujemy pod wpływem emocji - wykazały to najnowsze badania z dziedziny neurologii i funkcjonowania mózgu.
Emocjonomika uczy postrzegać emocje w kategoriach możliwości biznesowych: w obecnych warunkach zaostrzającej się konkurencji rynkowej, wobec setek podobnych produktów, emocje mogą wywierać istotny wpływ na decyzje klientów. Autor odwołuje się do obserwacji mimiki twarzy – najskuteczniejszej metody pomiaru i analizowania reakcji emocjonalnych. Pokazuje też, jak wykorzystywać emocje w poszczególnych działaniach biznesowych – budowaniu marki, projektowaniu produktów, reklamie, sprzedaży, obsłudze klientów i zarządzaniu pracownikami.
„Książka Dana Hilla to objawienie”.
Philip Kotler, autor Marketingu
„Emocjonomika uczy, jak budować więzi empatii z klientami, które zapewnią firmie rozwój w nadchodzących latach”.
Martin Lindstrom, autor książki Dziecko reklamy
„Emocjonomika jest świetnie napisana, gruntownie przemyślana i pełna niezwykle przekonujących sugestii. Wyjaśnia, w jaki sposób emocje biorą górę nad logiką, pokazuje, jak wykorzystywać emocje w budowaniu marki, strategii reklamy, sprzedaży i kontaktów z klientami. Nie zwlekaj – kup ją, przeczytaj i wykorzystaj w praktyce, zanim zrobi to twoja konkurencja”.
Jeffrey Gitomer, autor Czerwonej książeczki sprzedawcy
Dan Hill jest założycielem i prezesem firmy konsultingowej Sensory Logic. Jest autorytetem w dziedzinie wpływu emocji na zachowanie konsumentów i pracowników oraz ekspertem w wykorzystaniu mimiki twarzy do analizy procesów decyzyjnych klientów. Często występuje jako mówca na konferencjach biznesowych na całym świecie i jest autorem książki Body of Truth: Leveraging What Consumers Can’t Or Won’t Say.
MOŻESZ STAĆ SIĘ TYM, KIM CHCESZ. Nowe dzieło J. Murphy'ego, autora bestsellerowej Potęgi podświadomości, ukazuje, jak zaangażować podświadomy umysł w rozwój osobisty i proces samorealizacji. Dzięki prostym zmianom w nawykowym, zwykle ograniczającym sposobie myślenia można zrealizować życiowe cele oraz wykroczyć poza rutynę i przeciętność. Autor uczy "przeprogramowywać" podświadomość, tak aby nastawiła się na sukces. Z książki tej dowiesz się m.in., jak: - radzić sobie ze stresem i trudnościami; - zwiększać pewność siebie i poczucie własnej wartości; - przekonywać innych do swoich poglądów i pomysłów; - postępować z trudnymi ludźmi; - osiągać pozycję lidera. J. Murphy to autor wielu książek, programów i audycji radiowych na temat duchowości, sztuki dobrego życia, filozofii i kultury. Jego prace stały się poradnikami życiowymi wszech czasów. Jego sztandarowe dzieło Potęga podświadomości, dotyczące procesów zachodzących poza naszą świadomością, stało się światowym bestsellerem.
Fragment Książki
Jedność celu
Ludzie sukcesu są mocno przeświadczeni, że trzeba być w pełni zaangażowanym w realizację swoich celów. Decyzja podejmowana bez zastrzeżeń ma wielką moc. Niezłomność, wytrwałość i nieustępliwość palą za sobą wszystkie mosty, usuwają wszelkie przeszkody i docierają do celu niezależnie od kosztów, czasu lub poświęcenia.
Aby odnieść sukces, musisz skupić wszystkie moce swojego umysłu na jednym niezachwianym celu i nieustępliwie do niego zmierzać. To kwestia „życia lub śmierci". Wszelkie inne pokusy należy stłumić.
Osoba dysponująca jednym talentem, która dokona wyboru swojego obiektu zainteresowania, osiągnie więcej niż człowiek o dziesięciu talentach, który rozprasza swoją energię i nigdy dokładnie nie wie, co robić. Koncentrując się na jednym, najsłabsza istota może do czegoś dojść; trwoniąc siły na wiele rzeczy, nawet najsilniejszy może niczego nie osiągnąć.
Odrobina prochu skupiona za kulą we wnętrzu lufy skuteczniej wykona zadanie niż cały wóz prochu, na który nie nałożono takich ograniczeń. Lufa strzelby nadaje prochowi kierunek i pozwala dotrzeć do celu temu, co bez niej - niezależnie od swojej jakości - nie miałoby żadnej mocy.
Jedność celu prowadzi do zwycięstwa. Ludzie sukcesu mają program. Wytyczają kurs i trzymają się go. Kreślą plany i wcielają je w życie. Zmierzają prosto do celu. Nie miotają się we wszystkich kierunkach, kiedy pojawiają się trudności, a jeśli nie potrafią obejść przeszkody, przebijają się przez nią.... Wykorzystaj potęgę podświadomości w pracy Spis Treści:
Wprowadzenie. Poznaj moc podświadomego umysłu
CZĘŚĆ I
Jak rozwinąć cechy osobowości umożliwiające
sukces w życiu zawodowym
1. Wyznaczaj i osiągaj cel
2. Zdobądź pewność siebie i poczucie
własnej wartości
3. Myśl bardziej pozytywni
4. Opanuj prawo przyciągania
5. Wzbudź w sobie większy entuzjazm
6. Nabądź odporności psychicznej i zdolności przystosowania się
7. Pokonaj stres i zmartwienia
8. Uporaj się ze strachem
9. Rozbudź swoje twórcze moce
10. Przezwycięż złe nawyki
CZĘŚĆ II
Jak nakłonić do współpracy i pozyskać pomoc
innych
11. Zostań liderem
12. Stwórz dynamiczny zespół
13. Szczerze wyrażaj uznanie
14. Porozumiewaj się efektywniej
15. Postępowanie z trudnymi ludźmi
16. Gospodarowanie czasem
17. Sprzedawaj swoje pomysły
18. Przyspiesz swoją karierę
Indeks
W biznesie wygrywa ten, kto lepiej zna prawo. Masz w ręku jeden z pięciu tomów, które razem - niczym elementy układanki - konstytuują kompletną strategię: Jak wygrać i - przede wszystkim - jak przetrwać w grze biznesowej.
Przed Tobą salvus conductus - list żelazny członka zarządu i prezesa spółki z o.o.
W biznesie wygrywa ten, kto lepiej zna prawo. Masz w ręku jeden z pięciu tomów, które razem - niczym elementy układanki - konstytuują kompletną strategię: Jak wygrać i - przede wszystkim - jak przetrwać w grze biznesowej.
Przed Tobą salvus conductus - list żelazny członka zarządu i prezesa spółki z o.o.
Jak rozpoznać stany zniechęcenia wartościowych pracowników i w porę zapobiegać ich rezygnacjom z pracy.
Dzięki innowacyjnej koncepcji „bodźców wypychających” pracowników z firmy i „przyciągających” do niej, Leigh Branham zmienia nasze spojrzenie na kwestie utrzymywania najcenniejszych pracowników w organizacji. Okazuje się, że bardzo wiele osób odchodzi, ponieważ w nieuświadomiony sposób są wypychani przez własną macierzystą firmę, a nie dlatego, że przyciągają je lepsze warunki, które oferuje konkurencja. Są wypychani na tyle konsekwentnie i skutecznie, że gdy już pojawi się w ciekawa oferta na rynku, pracownikowi nie pozostaje nic innego, jak tylko złożyć wypowiedzenie. Każdemu z siedmiu przedstawionych przez autora powodów odchodzenia pracowników można zapobiegać skutecznie, i bez ponoszenia wielkich kosztów. Dzięki takim działaniom, jak właściwy dobór, wsparcie w miejscu pracy i dowartościowanie, firma jest w stanie zatrzymać wszystkich wartościowych pracowników. Poza przedstawieniem istoty problemu, autor opisuje również 54 techniki motywacji i angażowania pracowników, co w konsekwencji prowadzi do przekonania ich do pozostania w firmie. To nieoceniona pomoc w zmniejszaniu rotacji kadr.
Praca jest wnikliwym studium koncepcji zarządzania strategicznego, zasad formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz metod analizy strategicznej wykorzystywanych na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami oznacza potrzebę stałego redefiniowania misji i strategii podmiotów, struktur, umiejętności budowy strategicznych odpowiedzi na zmieniające się warunki, tj. odnawiania przedsiębiorstwa. Działania te są z jednej strony rezultatem szeroko rozumianej wiedzy i praktyki, z drugiej zaś metodą prowadzącą do powstawania i rozwijania wiedzy kapitału ludzkiego oraz samej organizacji, w którym kapitał ludzki funkcjonuje. Opracowanie ma charakter teoretyczno-poznawczy i metodyczny, ważną jego zaletę stanowi łączenie kwestii teoretycznych z praktycznymi przykładami.
Prezentowana publikacja powstała z przekonania, że zmieniające się czasy wymagają nowego podejścia do zarządzania w opiece zdrowotnej, w której coraz większą rolę odgrywają rozwiązania rynkowe. W tych nowych warunkach organizacje funkcjonujące w systemie opieki zdrowotnej muszą budować silną pozycję, co oznacza konieczność większego zaangażowania pracowników i wzięcie przez nich odpowiedzialności za zakłady opieki zdrowotnej.
Nauka powinna dostarczać narzędzi, za pomocą których możliwe stanie się rozwiązanie problemów dotykających nas wszystkich. Dlatego w książce położyliśmy szczególny nacisk na pokazanie nie tego, „jak się coś nazywa” i „jak coś jest ważne”, ale „jak to działa” czy „jak to można zrobić”.
Rozwiązując problemy organizacji w systemie ochrony zdrowia, warto pamiętać o kwestiach, które opisano także w niniejszej publikacji:
- jeżeli organizacja sama nie spróbuje zmierzyć się z otaczającymi ją problemami, to nikt za nią tego nie zrobi – problemy nie znikną tylko dlatego, że bardzo tego chcemy;
- ochrona zdrowia nie jest „sektorem wybranym” – jedyną branżą, w której pojawiają się trudności;
- podstawowe zasady zarządzania opierają się na zdrowym rozsądku. Można i trzeba mówić o specyfice sektora, ale wyraz „specyfika” nie może stanowić wytłumaczenia dla nieporadnego zarządzania i niestosowania jego podstawowych narzędzi.
Żywimy nadzieję, że książka pomoże Czytelnikom lepiej rozumieć oraz rozwiązywać problemy, z jakimi stykają się organizacje, w których pracują.
Przedsiębiorstwo dostosowujące się do wymagań dzisiejszego dynamicznego otoczenia może osiągnąć przewagę konkurencyjną jedynie na drodze ciągłych, systematycznych usprawnień. Takie podejście uzasadnia ideę zarządzania procesami przedsiębiorstwa.
Opisywane w tej książce kompleksowe zarządzanie procesami obejmuje kilka elementów, z których najważniejsze to:
- wyznaczenie kluczowych czynników sukcesu przedsiębiorstwa oraz zestawu celów strategicznych, z których wynikają cele procesów, wyodrębnienie funkcji właściciela procesu, czyli osoby zajmującej odpowiednią pozycję w organizacji, która ma obowiązek dbać o prawidłową realizację procesów i gwarantować podejmowanie działań doskonalących,
- identyfikowanie oraz wizualizowanie realizowanych procesów - określenie jednostek funkcjonalnych, przez które proces przebiega, kolejnych działań wykonywanych w procesie oraz zasobów i informacji znajdujących się na wejściu i wyjściu procesu, przygotowanie zestawu mierników służącego do oceny skuteczności oraz efektywności procesów przedsiębiorstwa, czyli określenia w sposób całkowicie mierzalny wyników, jakie generują jego poszczególne procesy,
- prowadzenie systematycznego i przemyślanego usprawniania procesów służącego ich lepszemu funkcjonowaniu.
Powyższe zagadnienia uzupełnione są omówieniem roli i funkcji procesów w innych koncepcjach zarządzania, takich jak zarządzanie jakością, projektami oraz wiedzą i kapitałem intelektualnym.
W książce pokazano praktyczne możliwości wdrożenia w pełnej skali nowoczesnego systemu controllingu finansowego w przedsiębiorstwie PKP PLK S.A. Wykazano również, że implementacja controllingu prowadzić będzie do wzrostu efektywności oraz znacznego usprawnienia funkcjonowania tej organizacji. Opracowany w książce model operacyjnego controllingu finansowego jest narzędziem uniwersalnym, uwzględniającym konieczność nieustannego dostosowywania się przedsiębiorstwa do dynamicznie zmieniających się wymagań rozwijającego się rynku transportowego w Polsce. Z przeprowadzonej wstępnej oceny funkcjonowania tego modelu wynika, że zaproponowany system controllingu wykorzystujący najnowocześniejsze metody budżetowania i zarządzania kosztami działań okazuje się niezwykle trafnym rozwiązaniem dla tak dużej, prowadzącej specyficzną działalność firmy. Dowodzi tego szczegółowa analiza poparta przykładami obliczeniowymi w ostatnim rozdziale.
Poradnik dla wszystkich, którzy muszą w sprawach zawodowych porozumiewać się w języku angielskim i od których wymaga się, by obok pogłębionych kompetencji wykazywali również niezbędne umiejętności językowe.
Poradnik dla wszystkich, którzy muszą w sprawach zawodowych porozumiewać się w języku angielskim i od których wymaga się, by obok pogłębionych kompetencji wykazywali również niezbędne umiejętności językowe.
Poradnik dla wszystkich, którzy w sprawach zawodowych muszą porozumiewać się w języku angielskim i od których wymaga się, by obok pogłębionych kompetencji wykazywali również niezbędne umiejętności językowe.
Poradnik dla wszystkich, którzy muszą w sprawach zawodowych porozumiewać się w języku angielskim i od których wymaga się, by obok pogłębionych kompetencji wykazywali również niezbędne umiejętności językowe.
Prowadzenie zebrań
Menedżer powinien sprawnie organizować komunikację podlegającego mu zespołu. Jednym z podstawowych elementów tej komunikacji są zebrania. Jak je dobrze prowadzić?
Menedżer powinien sprawnie organizować komunikację podlegającego mu zespołu. Jednym z podstawowych elementów tej komunikacji są zebrania. Szef zespołu zadaniowego, samodzielnego działu firmy albo niezależnej jej jednostki (np. oddział banku) czasem prowadzi nawet kilkanaście zebrań miesięcznie. Wielu z nich narzeka jednak podczas szkoleń, że nie potrafią tak zorganizować i poprowadzić spotkania, by w krótkim czasie osiągnąć zaplanowany rezultat, a jednocześnie wykorzystać zebranie jako element integracji i motywacji zespołu. Jak to zrobić?
W książce przedstawiono krok o kroku, jak należy przygotowywać i wygłaszac przemówienia. Dzięki zamieszczonym w niej wskazówkom będziecie dysponować umiejętnością, która coraz bardziej zyskuje na znaczeniu.
Psychologia zarządzania
Skład pracy: definicja kierowania (wraz ze schematem graficznym), wyjaśnienie pojęć: planowanie, organizowanie, motywowanie, decydowanie, kontrolowanie; style kierowania (styl autokratyczny, liberalny, demokratyczny) i autorytet władzy, zdolności kierownicze i teorie je wyjaśniające (teorie cech, behawioralne, teoria sytuacyjna Paula Herseya i Kena Blanchardsa), zwierzchnictwo i władza, przywództwo, potrzeby człowieka, socjotechniki i manipulatorstwo, konflikt w organizacji, style kierowania konfliktem, model przebiegu konfliktu międzygrupowego, kierowanie sobą jako warunek skutecznego zarządzania zespołem pracowniczym, dziesięć cech potrzebnych kandydatom na kierownicze stanowiska A. DuBrina, psychologiczne aspekty działalności kierowniczej.
Seria Samokształcenie w biznesie to seria małych poradników dla osób, które chcą szybko zdobyć niezbędne informacje z różnych dziedzin zawodowych, zaktualizować lub skonfrontować własne doświadczenia z opinią fachowców. Skuteczne negocjacje zaczynają się od starannego przygotowania. Z tej książka można się dowiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę i co przeanalizować przed przystąpieniem do rozmów, np.: kim jest rozmówca, jakie rodzaje pytań można mu zadać i jakimi technikami negocjacji się posłużyć. Przede wszystkim jednak zwraca się tu uwagę na reguły postępowania w sytuacjach trudnych i podpowiada, jak w porę rozpoznać sygnały świadczące o zamknięciu negocjacji oraz jak temu zapobiec.
Sprawdź, jak naprawdę wykorzystujesz swój czas. Zastosuj listy kontrolne i protokoły naucz się dostrzegać pułapki czasowe oraz złodziei czasu.
Dowiedz się, jaką rolę w optymalizacji pracy odgrywa zegar biologiczny i jak kierować się cykliczną metodą pracy oraz rozwiązywania problemów, tak, by poradzić sobie z codziennym natłokiem zajęć.
Zarabiam zbyt mało.
Szef nie docenia mojej pracy.
Czy właśnie tak myślisz? Gratulacje, właśnie znalazłeś pracę swoich marzeń! Tak, dobrze przeczytałeś: praca, którą masz, to najlepsze, co ci się mogło przytrafić. Obaj trenerzy udowadniają, że wszystkie miejsca pracy są w zasadzie identyczne, a przyczyną frustracji jesteśmy my sami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?