Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Sylaba, wyraz, zdanie 2 to druga część najnowszej serii książeczek PUS. Ich celem jest doskonalenie u dzieci umiejętności samodzielnego, płynnego czytania. Seria składa się z trzech części i przeznaczona jest dla dzieci, które rozpoczęły już naukę czytania i opanowały jej podstawy, ale nie na tyle, by samodzielnie czytać dłuższe teksty. Może być przydatna także w terapii pedagogicznej, jak również w pracy z dziećmi, które z różnych przyczyn mają z czytaniem problemy.Tytuł serii Sylaba, wyraz, zdanie oznacza, że kolejne znajdujące się w książeczkach ćwiczenia prowadzą dziecko od etapu płynnego, swobodnego czytania najpierw krótkich wyrazów 2-sylabowych oraz rozróżniania w nich poszczególnych sylab, przez etap czytania wyrazów dłuższych, aż po etap czytania ze zrozumieniem całych zdań.Ćwiczenia te uczą: łączenia liter i sylab w wyrazy, uważnego patrzenia na wyrazy i odnajdywania w nich liter lub sylab do nich niepasujących, wyszukiwania wyrazów o znaczeniu podobnym lub przeciwnym, odczytywania ze zrozumieniem krótkich, prostych zdań, dobierania wyrazów i ustawiania ich w odpowiedniej kolejności, tak aby tworzyły poprawne zdania, wnioskowania na podstawie samodzielnie przeczytanych całych zdań. Książeczki z serii Sylaba, wyraz, zdanie są kontynuacją i rozwinięciem wydanej wcześniej 4-częściowej serii Sylabowe potyczki, służącej pierwszym próbom samodzielnego czytania. Opracowała je neurologopedka i fizjoterapeutka Olga Wielińska-Jachymiak, która ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.Sylaba, wyraz, zdanie książeczki te stanowią doskonałe uzupełnienie wydanych dotychczas innych materiałów PUS do nauki czytania, takich jak serie: Sylabowe potyczki 1 i kolejne części, Łatwe ćwiczenia do nauki czytania 1 i następne części, Od gwiazdki do bajki 1 i kolejne części, ABC 1 i dalsze części, Zgadywanki 1 i następne części, Wyliczanki rymowanki 1 i 2, Czytanie ze zrozumieniem 1 i kolejne części.
Sylaba, wyraz, zdanie 1 to pierwsza część zupełnie nowej serii książeczek PUS, których celem jest doskonalenie czytania. Serię tę opracowano z myślą o dzieciach, które rozpoczęły już naukę czytania i opanowały jej podstawy, ale jeszcze nie na tyle, by samodzielnie czytać dłuższe teksty. Książeczki mają służyć rozwijaniu i doskonaleniu umiejętności samodzielnego płynnego czytania. Mogą być również przydatne w pracy z tymi dziećmi, które z różnych powodów mają z czytaniem problemy.Doskonalenie czytania Tytuł serii Sylaba, wyraz, zdanie oznacza, że kolejne znajdujące się w książeczkach ćwiczenia prowadzą dziecko od płynnego, swobodnego czytania najpierw krótkich wyrazów 2-sylabowych i rozróżniania w nich poszczególnych sylab, przez czytanie wyrazów dłuższych, aż po całe zdania. Ćwiczenia te uczą: łączenia liter i sylab w wyrazy, uważnego patrzenia na wyrazy i odnajdywania w nich liter lub sylab do nich niepasujących, wyszukiwania wyrazów o znaczeniu podobnym lub przeciwnym, odczytywania ze zrozumieniem krótkich, prostych zdań, dobierania wyrazów i ustawiania ich w odpowiedniej kolejności, tak aby tworzyły poprawne zdania, wnioskowania na podstawie samodzielnie przeczytanych całych zdań. Książeczki te są kontynuacją i rozwinięciem wydanej wcześniej 4-częściowej serii Sylabowe potyczki, która służy pierwszym próbom samodzielnego czytania. Ich autorką jest neurologopedka i fizjoterapeutka Olga Wielińska-Jachymiak, która ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi z różnymi deficytami rozwojowymi.
Książka została napisana z myślą o wychowawcach i pedagogach szkół ponadpodstawowych. Młodzież coraz częściej zmaga się z wieloma trudnościami, które powodują niepokój i stres. Sytuacje trudne zdarzają się w klasie, grupie społecznej, rówieśniczej bądź indywidualnie. Tematy godzin wychowawczych opracowane przez Autorki odnoszą się do sfer: zdrowia psychicznego, zdrowego odżywiania, konfliktów, komunikacji, motywacji, samoświadomości, samorealizacji, szacunku i godności. Każdy scenariusz został opracowany tak, aby angażował uczniów w pracę podczas lekcji. Młodzież zdobywać będzie wiedzę i umiejętności poprzez działanie. Książka zawiera 30 scenariuszy, a każdy z nich - ćwiczenia dla uczniów i krótką charakterystykę omawianego tematu. Spis treści: Kilka słów od autorek Scenariusz 1. Temat: Integracja grupy klasowej Scenariusz 2. Temat: Kultura dyskusji i szacunek dla jej uczestników Scenariusz 3. Temat: Zachowania kulturalne - savoir-vivre Scenariusz 4. Temat: Prawa i obowiązki ucznia Scenariusz 5. Temat: Odpowiedzialność prawna uczniów Scenariusz 6. Temat: Rola mediacji w szkole i życiu Scenariusz 7. Temat: Bezpieczeństwo w sieci Scenariusz 8. Temat: Cyberprzemoc - jedno z wielu zagrożeń Internetu Scenariusz 9. Temat: Przemoc relacyjna Scenariusz 10. Temat: Asertywność, czyli jak powiedzieć "nie" w sposób stanowczy, a nie agresywny Scenariusz 11. Temat: Konflikty - jak sobie z nimi radzić? Scenariusz 12. Temat: Komunikacja werbalna i niewerbalna Scenariusz 13. Temat: Komunikat Ja i komunikat Ty Scenariusz 14. Temat: Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna - która jest ważniejsza? Scenariusz 15. Temat: Jak prawidłowo i efektywnie się uczyć? Scenariusz 16. Temat: Rola wykształcenia i wiedzy w życiu Scenariusz 17. Temat: Studia jako kolejny etap w rozwoju człowieka Scenariusz 18. Temat: Rola współpracy i pomoc grupy w osiągnięciu celów indywidualnych oraz grupowych Scenariusz 19. Temat: Kim jestem? - pojęcie godności ludzkiej Scenariusz 20. Temat: Samorealizacja Scenariusz 21. Temat: Samoświadomość Scenariusz 22. Temat: Niepowodzenie - porażka, czy kolejny etap w rozwoju człowieka? Scenariusz 23. Temat: Transseksualizm a transpłciowość Scenariusz 24. Temat: Inny nie znaczy gorszy - tolerancja i akceptacja Scenariusz 25. Temat: Depresja - choroba cywilizacyjna Scenariusz 26. Temat: Stres i techniki relaksacyjne Scenariusz 27. Temat: Zdrowy styl życia Scenariusz 28. Temat: Anoreksja, bulimia, nadwaga, otyłość Scenariusz 29. Temat: Uzależnienie - tytoń, alkohol i narkotyki Scenariusz 30. Temat: Czego może nauczyć praca w wolontariacie? Zamiast zakończenia Bibliografia
Poradnik Jak rozmawiać z dzieckiem to książka dla osób, które chcą poprawić zdolności komunikacyjne potrzebne w relacji z dzieckiem, przeznaczona szczególnie dla rodziców maluchów w wieku do lat sześciu. Poradnik w krótki i przystępny sposób przedstawia wiedzę na temat etapów rozwoju mowy, mechanizmów psychologicznych i metod komunikacji. Ich znajomość pomaga lepiej zrozumieć siebie i własne dziecko, efektywnie porozumiewać się i osiągać cele wychowawcze, a tym samym tworzyć satysfakcjonujące relacje.Autorka książki, Maria Boguszewska, specjalista rozwojowo-wychowawczy z wieloletnią praktyką kliniczną, tworzy innowacyjne indywidualne programy rozwojowe dla dzieci. W poradniku pokazuje na licznych przykładach, jak usprawnić komunikację oraz jakie metody stosować w trudnych momentach wychowawczych.Must have dla rodziców najmłodszych dzieci!
Podręcznik jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych.Stanowi część pakietu "Żyję w społeczeństwie" - zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Korzystając z podręcznika, uczniowie m.in.:opanują najważniejsze zasady savoir-vivre'upoznają prawa człowieka oraz prawa przysługujące im jako osobom niepełnosprawnymdowiedzą się, w jaki sposób należy postępować w obliczu niebezpieczeństwaposzerzą swoją wiedzę na temat historii Polski oraz tradycji naszego krajudzięki treściom dotyczącym emocji, postaw, cech charakteru i relacji międzyludzkich - będą mieli okazję poznać lepiej samych siebie.Podręcznik może być też wykorzystany podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. Jego uzupełnieniem są karty pracy, zestaw wzorów pism użytkowych oraz broszura zawierająca informacje na temat podstawowych zasad zachowania obowiązujących w miejscach publicznych.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Materiał można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych. Karty będą przydatne również rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN.Część 1 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:wspomnień z wakacjiszkołyzasad zachowania się na ulicycharakterystycznych cech jesieniważnych świąt przypadających na okres jesieninajważniejszych informacji dotyczących Polski
Seria "Pracuję z kartami przez cały rok" przeznaczona jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz mających trudności w uczeniu się. Materiał opracowano z uwzględnieniem zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych wydarzeń oraz cyklu życia człowieka. Podręcznik oraz karty pracy są zgodne z podstawą programową MEN.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Materiał można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych. Karty będą przydatne również rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową MEN.CZĘŚĆ 2 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:ważnych świąt przypadających na okres zimy,kalendarza: pór roku, miesięcy, dni tygodnia,cech charakterystycznych zimy,odpowiedniego ubioru,zdrowego trybu życia,członków rodziny,zwierząt w okresie zimy.
Zainteresowanie zagadnieniami terapii przez sztukę skłania do refleksji nad potrzebą dzielenia się istotnymi informacjami, przemyśleniami, studiami literaturowymi oraz wynikami badań na ten temat. Było to bezpośrednią przyczyną do podjęcia się redakcji niniejszej monografii.Zastosowanie arteterapii w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji, uwalnianiu ekspresji emocjonalnej oraz wyrównywaniu deficytów i wzmacnianiu potencjałów rozwojowych są znaczące, a środki, którymi się posługuje, pozwalają nierzadko przyczynić się do poprawy jakości życia człowieka tam, gdzie metody werbalne mogą okazać się nieskuteczne. Stosuje się ją m.in. w psychiatrii, w terapii uzależnień, w resocjalizacji oraz w trudnościach społecznych i emocjonalnych. Najczęściej stosowana jest w pracy z dziećmi, jednak również i w przypadku osób dorosłych jej możliwości są znaczące, natomiast mniej rozpowszechnione.
Ile odpowiedzialności można przekazać nastoletniemu dziecku? Co robić, kiedy nie radzą sobie w szkole? Jak reagować na łamanie ustalonych reguł? Co robić, kiedy dom zamienia się w hotel? Jak odbudować nadszarpnięte zaufanie? Kiedy miłość rodziców zamienia się w obsługę? Gdy dzieci kończą dziesięć lat, powoli wchodzą w wiek nastoletni. Cztery lata potem jest już za późno na wychowanie - twierdzi Jesper Juul. Niestety, właśnie wtedy wielu rodziców próbuje w pośpiechu nadrabiać zaległości wychowawcze i naprawiać błędy. Takie turbowychowanie nie przynosi jednak spodziewanych rezultatów. Rodzice wciąż mają duży wpływ na myślenie i postępowanie nastolatka, ale jako partnerzy, którzy poprzez swoje wartości i doświadczenie motywują go do odpowiedzialnego wejścia w dorosłość.
Z Jesperem Juulem rozmawia Ingeborg Sz?ll?si Jak kochać dzieci, żeby czuły, że są kochane? Czy oddając im odpowiedzialność za siebie, oddajemy swoją władzę w rodzinie? Kiedy naprawdę jesteśmy rodzicami, a kiedy tylko gramy rolę rodziców? Na czym polega prawdziwy dialog z dzieckiem? W osobistej rozmowie Jesper Juul porusza cale bogactwo wątków związanych z wychowaniem dzieci. Poczucie własnej wartości, nauka odpowiedzialności, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych, problemy w szkole - te i wiele innych kwestii pojawiają się w tej książce. Cenne są liczne przykłady z doświadczenia i praktyki poradniczej duńskiego pedagoga, które pozwalają bliżej zrozumieć jego podejście do dzieci i do rożnych problemów w rodzinie.
Ćwiczenia grafomotoryczne doskonalące funkcje percepcyjno-motoryczne Publikacja Kropka w kropkę zawiera szereg zadań, których celem jest rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych. Dziecko wykonując ćwiczenia, doskonali percepcję wzrokową, spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową, umiejętność planowania ruchu, a więc wszystkie zdolności, które są niezbędne w procesie przygotowania do pisania oraz czytania. Ponadto w trakcie wykonywania zadań uczy się cierpliwości i dokładności, co wpływa pozytywnie także na zdolność koncentracji uwagi. Rozwija również kreatywność, stając się autorem jedynego w swoim rodzaju dzieła. Poza tym doświadcza wielu pozytywnych emocji towarzyszących procesowi tworzenia.
Ćwiczenia dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej z zaburzoną percepcją wzrokową. Proponowany zestaw ćwiczeń przeznaczony jest do treningu wzroku dla dzieci z młodszych klas szkoły podstawowej. W książce znajduje się sześć kategorii ćwiczeń, które mają na celu ćwiczyć i usprawniać spostrzeganie kształtów i układów elementów oraz różnic i podobieństw, koordynację wzrokowo-ruchową, grafomotorykę, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz orientację przestrzenną. Dziecko ma również okazję zapoznać się z pojęciami symetrii i osi oraz nauczyć się posługiwania linijką. Karty pracy są zróżnicowane pod względem trudności. Terapeuta może je dobierać w zależności od poziomu percepcji wzrokowej ucznia.
Książka jest kontynuacją Komiksu społecznego. Część druga to 20 zupełnie nowych historyjek wzbogaconych o dodatkowe zadania, a także o karty, na których dziecko tworzy własne komiksy. Tematy poruszone w publikacji dotyczą między innymi: relacji rówieśniczych, skutecznej komunikacji, rozwiązywania konfliktów, dylematów moralnych, budowania asertywnej postawy, empatii oraz umiejętności przyjmowania perspektywy innych osób, przestrzegania norm społecznych. Komiks społeczny 2 to książka skierowana do dzieci w wieku 713 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Czy zastanawiasz się czasami, skąd w nas tyle uczuć? Dlaczego wybuchamy złością, płaczemy z tęsknoty, milczymy, odczuwając smutek? I jak to jest, że wiemy, w jaki sposób się z kimś przywitać lub komuś podziękować, w jakiej sytuacji przybić piątkę i kiedy unieść kciuk? Skąd te gesty i czy w ogóle są nam potrzebne? Jak poznać, że kogoś uraziliśmy? Jak rozpoznać sygnały wskazujące, że ktoś nas lubi? Może bez tego wszystkiego świat byłby łatwiejszy?Ta książka pomoże ci znaleźć odpowiedzi na wiele takich pytań. Noro-1 trafił na Ziemię przez przypadek. Początkowo nie rozumiał, jak ludzie mogą przekazywać sobie tyle informacji za pomocą gestów, uczuć, spojrzeń. Powodowało to nieporozumienia i zabawne sytuacje. Ale im dłużej robot poznawał świat razem ze swoim ośmioletnim przyjacielem Arturem, tym lepiej rozumiał, że to, co odczuwają ludzie, jest naprawdę ważne. Historia stworzona przez autorkę wprowadza dziecko ze spektrum autyzmu w świat emocji i relacji społecznych.Pomoże mu:zrozumieć znaczenie własnych i cudzych zachowań,odnaleźć się w grupie i rozwinąć umiejętność współpracy,poprawić komunikowanie się z innymi,rozpoznawać emocje na podstawie sygnałów płynących z ciała,otworzyć się na własne uczucia oraz im zaufać.
Detektyw słuchowy to zestaw ćwiczeń w formie zabaw, które można wykorzystać zarówno w czasie wolnym w domu, na zajęciach szkolnych, jak i w gabinetach terapeutyczno-logopedycznych. Ćwiczenia rozwijają percepcję słuchową i wzrokową oraz umiejętności językowe dziecka, usprawniając w ten sposób zdolność czytania i pisania. Dziecko bawiąc się, trenuje także koncentrację uwagi, wzbogaca słownik, ćwiczy syntezę słuchową oraz doskonali słuch fonemowy i pamięć słuchową.
We współczesnym świecie młody człowiek każdego dnia staje wobec sytuacji, trudności, problemów czy wyzwań, które odciskają niejednokrotnie głębokie i bolesne na nim piętno. Słowem kluczem odzwierciedlającym taki stan jest słowo KRYZYS. Kryzys to zagrożenie, a radzenie sobie z kryzysem, to OTWARCIE SIĘ NA NOWE MOŻLIWOŚCI. Praca z kartami to wsparcie emocjonalne i instrumentalne. Daje możliwość bezpiecznego odreagowania negatywnych, trudnych emocji, pozwala na konfrontację młodego człowieka z rzeczywistością oraz na analizę dotychczasowych sposobów radzenia sobie z trudnościami. Materiały te mogą być pomocne w stworzeniu planu działania i pomocy nastolatkowi w kryzysie. Prezentowana teczka zawiera 55 kart: 11 kart kolorowych (pokazowych) o charakterze terapeutycznym, które można wykorzystać do pracy grupowej z uczniami, pobudzić młodzież do dyskusji, zastosować burzę mózgów, uświadomić młodym ludziom, jakie są odpowiednie postawy wobec depresji, żałoby czy przemocy. Pozostałe 44 karty to karty czarno-białe, służące do pracy indywidualnej każdego ucznia. Karty przeznaczone są dla uczniów w okresie adolescencji, czyli między 12. a 18. rokiem życia. Karty te można również wykorzystywać do pracy z osobami będącymi w różnym wieku (nawet w okresie dorosłości), dostosowując materiały zawarte w teczce do możliwości poznawczych i emocjonalnych osób, które chcemy wspierać w kryzysie. Karty podzielone zostały na kilka kategorii problemowych. Pierwsza część dotyczy wspierania nastolatków w sytuacjach kryzysowych: DEPRESJA, PRZEMOC, CYBERPRZEMOC, AGRESJA, STRATA BLISKIEJ OSOBY. Druga część dotyczy odkrywania pozytywnych zasobów: TALENTY, PRAGNIENIA, MARZENIA, CELE W ŻYCIU oraz rozwijania zachowań prospołecznych: EMPATIA, ŻYCZLIWOŚĆ, WDZIĘCZNOŚĆ.
Koncentracja i uważność to książka zawierająca ćwiczenia ręki i głowy! Dzięki wykonywaniu zadań powoli i uważnie, dziecko w naturalny sposób uczy się koncentracji, wzmacnia koordynację ręki, bez wysiłku przygotowuje się do pisania i liczenia. Koncentracja bardzo ułatwia naukę w szkole. Ćwiczenia w tej książce uczą zauważania drobnych różnic, planowania kolejności ruchów i utrzymywania ich płynności.Książka zawiera takie zadania jak:o znajdź różniceo pokoloruj według cyfro rysuj po śladzieo labiryntyo połącz kropkio znajdź cień lub kształtDAJ DZIECKU RADOŚĆ I SATYSFAKCJĘ Z NAUKI PRZEZ ZABAWĘ!
Autorka: Agnieszka Bala Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 3 zawiera zadania rysowania po śladzie (obrazki tematyczne cztery pory roku) oraz przerysowywania wzorów atematycznych. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności. ISBN: 978-83-67392-30-3 Format: 33 cm x 24 cm
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 2 zawiera ćwiczenia rysowania figur geometrycznych, kolorowania ich według wzoru. Zadania zostały przygotowane z uwzględnieniem narastającego poziomu trudności. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?