Pokazuję, co czuję… to uniwersalna pomoc, po którą można sięgnąć zarówno w gabinecie terapeutycznym, podczas zajęć przedszkolnych czy wczesnoszkolnych, jak i w trakcie zabawy w domu.Publikacja składa się z 26 dwustronnych kart ze zdjęciami osób wyrażających różne uczucia oraz z książeczki zawierającej kilkanaście propozycji zabaw z kartami, które można wykorzystywać na wiele sposobów, dostosowując poziom trudności poleceń do wieku i możliwości rozwojowych swoich podopiecznych.Zabawy służą przede wszystkim poznawaniu emocji, nauce ich nazywania, akceptowania, wyrażania i radzenia sobie z nimi, a także rozpoznawania uczuć innych osób. Dziecko podczas zajęć z kartami rozwija również umiejętność koncentracji, pamięć, percepcję wzrokową i spostrzegawczość. Uczy się, a jednocześnie dobrze się bawi: odgrywa różne role, mówi językiem uczuć, wymyśla niezwykłe historie i rozwiązuje zagadki. W trakcie zabaw o uczuciach bez wątpienia samo doświadczy wielu z nich.Jedno jest więc pewne – emocji przy tej publikacji nie zabraknie!
Publikacja ta powstała, by pokazywać, że nasze relacje z innymi są ważne, potrzebne, czasami trudne, ale że warto o nie dbać, szanując przy tym siebie i innych. Uczniowie, wykonując ćwiczenia w niej zawarte:utrwalają pojęcia dotyczące rodziny i poznają różne jej modele;poznają role członków rodziny i relacje między nimi;poznają cechy relacji rówieśniczych, przyjacielskich, szkolnych;uczą się rozpoznawania, nazywania emocji i akceptowalnych sposobów ich wyrażania;uczą się, jak radzić sobie w konfliktowych sytuacjach;dowiadują się, czym są granice w relacjach między ludźmi i że należy je szanować;uczą się postrzegania danej sytuacji z perspektywy innych osób;dowiadują się, że budowanie dobrej relacji wymaga czasu i powinno być oparte na wzajemnej empatii i akceptacji;uczą się, że proszenie o pomoc w trudnych sytuacjach jest oznaką mądrości, a nie słabości;rozwijają umiejętności społeczne i komunikacyjne;trenują umiejętność czytania ze zrozumieniem, myślenie przyczynowo-skutkowe, koncentrację i wzbogacają słownictwo.
W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji.Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się:1 - nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech;2 - rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi;3 - rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy;4 - myślenia przyczynowo - skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań;5 - wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.
Książka ta może służyć terapeutom, nauczycielom i rodzicom do pracy z dziećmi, które dopiero uczą się lub mają trudności ze zrozumieniem, jak zachować się w różnych codziennych sytuacjach społecznych. Jest to zbiór krótkich opowiadań oraz opracowanych do nich pytań i zadań, które rozwijają nie tylko umiejętności komunikacyjne i społeczne młodych czytelników, ale także wspierają ich rozwój poznawczy i językowy. Dziecięcy bohaterowie opowiadań każdego dnia popełniają różne gafy: w domu, w szkole, w czasie zabawy z rówieśnikami czy podczas spotkań rodzinnych. Nie rozumieją zasad funkcjonowania w grupie, źle odbierają intencje innych, myślą przede wszystkim o własnych potrzebach. Co w takich sytuacjach im towarzyszy? Najczęściej same kłopoty. Przykre nieporozumienia, niepotrzebne wybuchy złości, chwile wstydu, słowa, które nie powinny zostać wypowiedziane. Jednak każda z historii ma pozytywne zakończenie, a mali (i jednocześnie wielcy) bohaterowie nie poddają się, dzielnie ucząc się, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Akceptują siebie i swoją niedoskonałość. Wcale nie chcą walczyć ze swoimi trudnościami. Bardziej szukają wsparcia, zaufania, zrozumienia czyli tego, co najlepsze na wszystkie kłopoty.
Czy dzieci potrzebują książek o emocjach? Przecież każdy okazuje je tak, jak potrafi. Nie trzeba nikogo uczyć śmiać się lub płakać. Nie ma dobrych i złych emocji. Wszystkie są częścią nas. A jednak emocje są czasami od nas silniejsze i tracimy nad nimi kontrolę. Jak to się dzieje, że czujemy się przeszczęśliwi, a jednak z oczu płyną nam łzy? Jak okazywać swoją złość, nie sprawiając przykrości innym? Czy strach może budzić śmiech? Książka ta powstała, by pomóc młodym czytelnikom nazywać i rozumieć różne emocje, zarówno własne, jak i innych. Zadanie to ułatwić mają przedstawione na kolejnych stronach realistyczne fotografie, krótkie teksty oraz opracowane do nich pytania i proste polecenia. Pracując z tą publikacją, dziecko odkrywa, że wszystkie jego emocje, nawet te trudne, są niezwykle ważne. Uczy się, jak można je przeżywać, nie krzywdząc innych. Być może silne uczucia doznawane w danej sytuacji, do tej pory nienazwane i przykre, staną się dla dziecka bardziej zrozumiałe i oswojone takie, z którymi nie podejmuje się walki, ale które wita się jak bliskich: Dobrze, że jesteście! Dzień dobry, moje emocje!.
Jak rozpoznać, kiedy ludzie są sobie bliscy, a kiedy nie umieją się porozumieć, kiedy wspierają się, a kiedy sprawiają sobie przykrość, kiedy sprzeczają się, a kiedy żartują? Relacje, które tworzą się między nami, często nie potrzebują słów. To, co najważniejsze, kryje się między słowami w wymownym uśmiechu, znaczącym geście lub spojrzeniu pełnym emocji. Nauce dostrzegania, rozpoznawania i interpretacji tych małych (a zarazem wielkich) znaków w codziennych sytuacjach służy zbiór fotografii i pytań, które znajdują się w tej publikacji. Może być ona pomocą edukacyjną i terapeutyczną w pracy z dziećmi (i nie tylko), które lubią widzieć i wiedzieć więcej, a także dla tych, które mają trudności na przykład w wyrażaniu lub odczytywaniu emocji.
Publikacja ta powstała, by pokazywać, że nasze relacje z innymi są ważne, potrzebne, czasami trudne, ale że warto o nie dbać, szanując przy tym siebie i innych. Uczniowie, wykonując ćwiczenia w niej zawarte: utrwalają pojęcia dotyczące rodziny i poznają różne jej modele; poznają role członków rodziny i relacje między nimi; poznają cechy relacji rówieśniczych, przyjacielskich, szkolnych; uczą się rozpoznawania, nazywania emocji i akceptowalnych sposobów ich wyrażania; uczą się, jak radzić sobie w konfliktowych sytuacjach; dowiadują się, czym są granice w relacjach między ludźmi i że należy je szanować; uczą się postrzegania danej sytuacji z perspektywy innych osób; dowiadują się, że budowanie dobrej relacji wymaga czasu i powinno być oparte na wzajemnej empatii i akceptacji; uczą się, że proszenie o pomoc w trudnych sytuacjach jest oznaką mądrości, a nie słabości; rozwijają umiejętności społeczne i komunikacyjne; trenują umiejętność czytania ze zrozumieniem, myślenie przyczynowo-skutkowe, koncentrację i wzbogacają słownictwo.
Emocje to znak, że w naszym życiu dzieje się coś bardzo ważnego. Zadaniem dorosłych jest nauczyć dzieci rozpoznawać te sygnały, wyrażać swoje uczucia w sposób akceptowalny społecznie i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Pomocą w nauce tej umiejętności mogą być ćwiczenia zawarte w tej książce.Spokojnie, to tylko emocje! to publikacja skierowana do dzieci, ich terapeutów, nauczycieli i rodziców. Uczniowie, wykonując ćwiczenia, przy okazji rozwijają umiejętności szkolne: trenują naukę czytania ze zrozumieniem, doskonalą spostrzegawczość, koncentrację, myślenie przyczynowo-skutkowe, wzbogacają słownictwo. Przede wszystkim jednak uczą się o emocjach. Poznają różne sposoby ich wyrażania i regulacji. Uczą się, że wszystkie emocje są ważne, potrzebne i warto o nich rozmawiać. Pojmują, że każdy ma prawo doświadczać ich na swój sposób, ale powinniśmy okazywać je zawsze z szacunkiem dla innych. Przede wszystkim jednak odkrywają, że emocje są częścią nas i dlatego warto nauczyć się je akceptować.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?