Uwaga: Do pracy z tą książką niezbędny jest Zestaw Kontrolny PUS.Kompetencje przyszłości. Działanie zespołowe, rozwiązywanie problemów to nowa książka PUS skierowana do uczniów klas trzecich i starszych, przeznaczona do pracy grupowej, jak również indywidualnej. Jej celem jest wspieranie młodzieży w nabywaniu i rozwijaniu umiejętności działania zespołowego i rozwiązywania problemów.Książka może być wykorzystywana na:• lekcjach wychowawczych,• lekcjach języka polskiego,• w terapii pedagogicznej i psychologicznej,• wszelkich zajęciach wspierających ogólny rozwój dzieci i młodzieży.Kompetencje przyszłości to seria czterech nowych książek PUS, koncentrujących się na wybranych rodzajach umiejętności, które zaliczono do tzw. kompetencji przyszłości. Są nimi:• myślenie krytyczne,• odporność psychiczna i samoświadomość,• sprawczość i automotywacja,• działanie zespołowe i rozwiązywanie problemów.Wszystkie te umiejętności pokazane są w tych książkach na różnych przykładach i w różnych kontekstach. Dzięki temu dzieci mogą zrozumieć, czym te kompetencje się charakteryzują, jak również nauczyć się je dostrzegać i rozwijać.Książki należące do tej serii mają nową, niespotykaną dotąd w książkach PUS, strukturę. Składają się bowiem z dwóch części:• opowiadania,• zestawu kilkunastu opartych na nim ćwiczeń.Każde opowiadanie ma jednego głównego, wyraźnie zaznaczonego bohatera, ale dzieci bez trudu zauważą także zbiorowego bohatera drugiego planu. We wszystkich opowiadaniach jest nim ta sama sympatyczna klasa i jej wychowawczyni w bliżej nieokreślonej szkole podstawowej. Taki dobór bohaterów sprawia, że dzieci, śledząc ich przygody, mają szansę ich zrozumieć i się z nimi utożsamić, a nawet zaprzyjaźnić. Dzięki temu młodzi czytelnicy mogą dość dobrze poznać i przyswoić sobie postawy i zachowania składające się na kompetencje przyszłości.Równie ważne jak opowiadania są następujące po nich ćwiczenia. Zawierają one dodatkowe wyjaśnienia, które w formie zabawy wpisanej w schemat PUS pozwalają dzieciom lepiej zrozumieć, co jest istotą kompetencji przyszłości i dlaczego są one tak ważne.Ważnym aspektem pracy z tymi książkami jest moderowanie i dostosowanie jej przez osobę dorosłą – wychowawcę, pedagoga, terapeutę czy rodzica – do aktualnych możliwości i sytuacji uczniów.Po książki z tej serii można sięgać w dowolnej kolejności, dlatego po raz pierwszy na okładkach książek nie umieściliśmy numerów oznaczających kolejność poszczególnych tytułów w serii. Wszystkie cztery tytuły wzajemnie się uzupełniają, ale nie ma znaczenia, od którego z nich dzieci rozpoczną lekturę. Opowiadania, jak również ćwiczenia znajdujące się we wszystkich czterech książkach mają podobny poziom trudności.Kompetencje przyszłości poznanie ich poprzez lekturę opowiadań, a następnie rozwiązywanie ćwiczeń w schemacie PUS, pomoże dzieciom dobrze przygotować się do życia we współczesnym, pełnym wyzwań świecie, w którym kompetencje te są niezbędne.Ważnym atutem książek PUS z serii Kompetencje przyszłości jest to, że są one mocno osadzone w teraźniejszości i opisują sytuacje dobrze znane dzieciom z codziennego życia.Każda książka z tej serii rozwija również inne ważne umiejętności, takie jak:• czytanie ze zrozumieniem,• poszerzanie słownictwa,• koncentracja uwagi,• spostrzegawczość,• analizowanie i wnioskowanie,• zapamiętywanie i kojarzenie.Jeżeli książki będą wykorzystywane w pracy grupowej, wówczas dodatkowo będą:• wspierały naukę efektywnej komunikacji,• rozwijały umiejętność dyskutowania i argumentowania,• doskonaliły umiejętność opisywania i charakteryzowania postaci oraz tworzenia planu wydarzeń,• rozbudzały zainteresowanie dzieci czytelnictwem,• rozwijały ogólne umiejętności językowe.
Kompetencje przyszłości. Sprawczość i automotywacja to nowa książka PUS skierowana do uczniów klas trzecich i starszych, przeznaczona do pracy grupowej, jak również indywidualnej. Jej celem jest wspieranie młodzieży w nabywaniu i rozwijaniu umiejętności działania zespołowego i rozwiązywania problemów.Książka może być wykorzystywana na:lekcjach wychowawczych,lekcjach języka polskiego,w terapii pedagogicznej i psychologicznej,wszelkich zajęciach wspierających ogólny rozwój dzieci i młodzieży.Kompetencje przyszłości to seria czterech nowych książek PUS, koncentrujących się na wybranych rodzajach umiejętności, które zaliczono do tzw. kompetencji przyszłości. Są nimi:myślenie krytyczne,odporność psychiczna i samoświadomość,sprawczość i automotywacja,działanie zespołowe i rozwiązywanie problemów.Wszystkie te umiejętności pokazane są w tych książkach na różnych przykładach i w różnych kontekstach. Dzięki temu dzieci mogą zrozumieć, czym te kompetencje się charakteryzują, jak również nauczyć się je dostrzegać i rozwijać.Książki należące do tej serii mają nową, niespotykaną dotąd w książkach PUS, strukturę. Składają się bowiem z dwóch części:opowiadania,zestawu kilkunastu opartych na nim ćwiczeń.Każde opowiadanie ma jednego głównego, wyraźnie zaznaczonego bohatera, ale dzieci bez trudu zauważą także zbiorowego bohatera drugiego planu. We wszystkich opowiadaniach jest nim ta sama sympatyczna klasa i jej wychowawczyni w bliżej nieokreślonej szkole podstawowej. Taki dobór bohaterów sprawia, że dzieci, śledząc ich przygody, mają szansę ich zrozumieć i się z nimi utożsamić, a nawet zaprzyjaźnić. Dzięki temu młodzi czytelnicy mogą dość dobrze poznać i przyswoić sobie postawy i zachowania składające się na kompetencje przyszłości.Równie ważne jak opowiadania są następujące po nich ćwiczenia. Zawierają one dodatkowe wyjaśnienia, które w formie zabawy wpisanej w schemat PUS pozwalają dzieciom lepiej zrozumieć, co jest istotą kompetencji przyszłości i dlaczego są one tak ważne.Ważnym aspektem pracy z tymi książkami jest moderowanie i dostosowanie jej przez osobę dorosłą – wychowawcę, pedagoga, terapeutę czy rodzica – do aktualnych możliwości i sytuacji uczniów.Po książki z tej serii można sięgać w dowolnej kolejności, dlatego po raz pierwszy na okładkach książek nie umieściliśmy numerów oznaczających kolejność poszczególnych tytułów w serii. Wszystkie cztery tytuły wzajemnie się uzupełniają, ale nie ma znaczenia, od którego z nich dzieci rozpoczną lekturę. Opowiadania, jak również ćwiczenia znajdujące się we wszystkich czterech książkach mają podobny poziom trudności.Kompetencje przyszłości poznanie ich poprzez lekturę opowiadań, a następnie rozwiązywanie ćwiczeń w schemacie PUS, pomoże dzieciom dobrze przygotować się do życia we współczesnym, pełnym wyzwań świecie, w którym kompetencje te są niezbędne.Ważnym atutem książek PUS z serii Kompetencje przyszłości jest to, że są one mocno osadzone w teraźniejszości i opisują sytuacje dobrze znane dzieciom z codziennego życia.Każda książka z tej serii rozwija również inne ważne umiejętności, takie jak:czytanie ze zrozumieniem,poszerzanie słownictwa,koncentracja uwagi,spostrzegawczość,analizowanie i wnioskowanie,zapamiętywanie i kojarzenie.Jeżeli książki będą wykorzystywane w pracy grupowej, wówczas dodatkowo będą:wspierały naukę efektywnej komunikacji,rozwijały umiejętność dyskutowania i argumentowania,doskonaliły umiejętność opisywania i charakteryzowania postaci oraz tworzenia planu wydarzeń,rozbudzały zainteresowanie dzieci czytelnictwem,rozwijały ogólne umiejętności językowe.
Kompetencje przyszłości. Myślenie krytyczne to nowa książka PUS skierowana do uczniów klas trzecich i starszych, przeznaczona do pracy grupowej, jak również indywidualnej. Jej celem jest wspieranie młodzieży w nabywaniu i rozwijaniu umiejętności działania zespołowego i rozwiązywania problemów.Książka może być wykorzystywana na:lekcjach wychowawczych,lekcjach języka polskiego,w terapii pedagogicznej i psychologicznej,wszelkich zajęciach wspierających ogólny rozwój dzieci i młodzieży.Kompetencje przyszłości to seria czterech nowych książek PUS, koncentrujących się na wybranych rodzajach umiejętności, które zaliczono do tzw. kompetencji przyszłości. Są nimi:myślenie krytyczne,odporność psychiczna i samoświadomość,sprawczość i automotywacja,działanie zespołowe i rozwiązywanie problemów.Wszystkie te umiejętności pokazane są w tych książkach na różnych przykładach i w różnych kontekstach. Dzięki temu dzieci mogą zrozumieć, czym te kompetencje się charakteryzują, jak również nauczyć się je dostrzegać i rozwijać.Książki należące do tej serii mają nową, niespotykaną dotąd w książkach PUS, strukturę. Składają się bowiem z dwóch części:opowiadania,zestawu kilkunastu opartych na nim ćwiczeń.Każde opowiadanie ma jednego głównego, wyraźnie zaznaczonego bohatera, ale dzieci bez trudu zauważą także zbiorowego bohatera drugiego planu. We wszystkich opowiadaniach jest nim ta sama sympatyczna klasa i jej wychowawczyni w bliżej nieokreślonej szkole podstawowej. Taki dobór bohaterów sprawia, że dzieci, śledząc ich przygody, mają szansę ich zrozumieć i się z nimi utożsamić, a nawet zaprzyjaźnić. Dzięki temu młodzi czytelnicy mogą dość dobrze poznać i przyswoić sobie postawy i zachowania składające się na kompetencje przyszłości.Równie ważne jak opowiadania są następujące po nich ćwiczenia. Zawierają one dodatkowe wyjaśnienia, które w formie zabawy wpisanej w schemat PUS pozwalają dzieciom lepiej zrozumieć, co jest istotą kompetencji przyszłości i dlaczego są one tak ważne.Ważnym aspektem pracy z tymi książkami jest moderowanie i dostosowanie jej przez osobę dorosłą – wychowawcę, pedagoga, terapeutę czy rodzica – do aktualnych możliwości i sytuacji uczniów.Po książki z tej serii można sięgać w dowolnej kolejności, dlatego po raz pierwszy na okładkach książek nie umieściliśmy numerów oznaczających kolejność poszczególnych tytułów w serii. Wszystkie cztery tytuły wzajemnie się uzupełniają, ale nie ma znaczenia, od którego z nich dzieci rozpoczną lekturę. Opowiadania, jak również ćwiczenia znajdujące się we wszystkich czterech książkach mają podobny poziom trudności.Kompetencje przyszłości poznanie ich poprzez lekturę opowiadań, a następnie rozwiązywanie ćwiczeń w schemacie PUS, pomoże dzieciom dobrze przygotować się do życia we współczesnym, pełnym wyzwań świecie, w którym kompetencje te są niezbędne.Ważnym atutem książek PUS z serii Kompetencje przyszłości jest to, że są one mocno osadzone w teraźniejszości i opisują sytuacje dobrze znane dzieciom z codziennego życia.Każda książka z tej serii rozwija również inne ważne umiejętności, takie jak:czytanie ze zrozumieniem,poszerzanie słownictwa,koncentracja uwagi,spostrzegawczość,analizowanie i wnioskowanie,zapamiętywanie i kojarzenie.Jeżeli książki będą wykorzystywane w pracy grupowej, wówczas dodatkowo będą:wspierały naukę efektywnej komunikacji,rozwijały umiejętność dyskutowania i argumentowania,doskonaliły umiejętność opisywania i charakteryzowania postaci oraz tworzenia planu wydarzeń,rozbudzały zainteresowanie dzieci czytelnictwem,rozwijały ogólne umiejętności językowe.
Uwaga: Do pracy z tą książką niezbędny jest Zestaw Kontrolny PUS.Kompetencje przyszłości. Odporność psychiczna, samoświadomość to nowa książka PUS skierowana do uczniów klas trzecich i starszych, przeznaczona do pracy grupowej, jak również indywidualnej. Jej celem jest wspieranie młodzieży w nabywaniu i rozwijaniu umiejętności działania zespołowego i rozwiązywania problemów.Książka może być wykorzystywana na:lekcjach wychowawczych,lekcjach języka polskiego,w terapii pedagogicznej i psychologicznej,wszelkich zajęciach wspierających ogólny rozwój dzieci i młodzieży.Kompetencje przyszłości to seria czterech nowych książek PUS, koncentrujących się na wybranych rodzajach umiejętności, które zaliczono do tzw. kompetencji przyszłości. Są nimi:myślenie krytyczne,odporność psychiczna i samoświadomość,sprawczość i automotywacja,działanie zespołowe i rozwiązywanie problemów.Wszystkie te umiejętności pokazane są w tych książkach na różnych przykładach i w różnych kontekstach. Dzięki temu dzieci mogą zrozumieć, czym te kompetencje się charakteryzują, jak również nauczyć się je dostrzegać i rozwijać.Książki należące do tej serii mają nową, niespotykaną dotąd w książkach PUS, strukturę. Składają się bowiem z dwóch części:opowiadania,zestawu kilkunastu opartych na nim ćwiczeń.Każde opowiadanie ma jednego głównego, wyraźnie zaznaczonego bohatera, ale dzieci bez trudu zauważą także zbiorowego bohatera drugiego planu. We wszystkich opowiadaniach jest nim ta sama sympatyczna klasa i jej wychowawczyni w bliżej nieokreślonej szkole podstawowej. Taki dobór bohaterów sprawia, że dzieci, śledząc ich przygody, mają szansę ich zrozumieć i się z nimi utożsamić, a nawet zaprzyjaźnić. Dzięki temu młodzi czytelnicy mogą dość dobrze poznać i przyswoić sobie postawy i zachowania składające się na kompetencje przyszłości.Równie ważne jak opowiadania są następujące po nich ćwiczenia. Zawierają one dodatkowe wyjaśnienia, które w formie zabawy wpisanej w schemat PUS pozwalają dzieciom lepiej zrozumieć, co jest istotą kompetencji przyszłości i dlaczego są one tak ważne.Ważnym aspektem pracy z tymi książkami jest moderowanie i dostosowanie jej przez osobę dorosłą – wychowawcę, pedagoga, terapeutę czy rodzica – do aktualnych możliwości i sytuacji uczniów.Po książki z tej serii można sięgać w dowolnej kolejności, dlatego po raz pierwszy na okładkach książek nie umieściliśmy numerów oznaczających kolejność poszczególnych tytułów w serii. Wszystkie cztery tytuły wzajemnie się uzupełniają, ale nie ma znaczenia, od którego z nich dzieci rozpoczną lekturę. Opowiadania, jak również ćwiczenia znajdujące się we wszystkich czterech książkach mają podobny poziom trudności.Kompetencje przyszłości poznanie ich poprzez lekturę opowiadań, a następnie rozwiązywanie ćwiczeń w schemacie PUS, pomoże dzieciom dobrze przygotować się do życia we współczesnym, pełnym wyzwań świecie, w którym kompetencje te są niezbędne.Ważnym atutem książek PUS z serii Kompetencje przyszłości jest to, że są one mocno osadzone w teraźniejszości i opisują sytuacje dobrze znane dzieciom z codziennego życia.Każda książka z tej serii rozwija również inne ważne umiejętności, takie jak:czytanie ze zrozumieniem,poszerzanie słownictwa,koncentracja uwagi,spostrzegawczość,analizowanie i wnioskowanie,zapamiętywanie i kojarzenie.Jeżeli książki będą wykorzystywane w pracy grupowej, wówczas dodatkowo będą:wspierały naukę efektywnej komunikacji,rozwijały umiejętność dyskutowania i argumentowania,doskonaliły umiejętność opisywania i charakteryzowania postaci oraz tworzenia planu wydarzeń,rozbudzały zainteresowanie dzieci czytelnictwem,rozwijały ogólne umiejętności językowe.
Gramatyczne zabawy z rzeczownikiem to trzecia książka PUS z serii Gramatyczne zabawy. Kierujemy ją głównie do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego. Publikacja ta może być wykorzystywana także jako materiał wspomagający naukę języka polskiego jako obcego.W serii Gramatyczne zabawy są już dostępne tytuły: Gramatyczne zabawy z czasownikiem Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem Ćwiczenia zawarte w tej publikacji mają na celu rozwijanie i doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, jak również rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego, w tym części mowy, i zachęta do używania poprawnych form językowych w języku mówionym i pisanym.Gramatyczne zabawy z rzeczownikiem Uszeregowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności ćwiczenia łączą zagadnienia gramatyczne, frazeologiczne, jak również stylistyczne. Niektóre zawierają elementy kodowania. Dodatkowo ćwiczenia te rozwijają inne kompetencje i umiejętności, takie jak: logiczne myślenie, analizowanie i wnioskowanie, kategoryzowanie i szeregowanie, poszukiwanie analogii i kojarzenie. Całość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomoże im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je i dążąc do uzyskania właściwego wzoru kontrolnego, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę. Dzięki temu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce. Książka Gramatyczne zabawy z rzeczownikiem pełni jeszcze jedną ważną rolę pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.Książka Gramatyczne zabawy z rzeczownikiem doskonale uzupełnia serię wydanych wcześniej książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego. Może być wykorzystywana jako materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego w edukacji systemowej, jak również w edukacji domowej, a także jako materiał wspomagający terapię pedagogiczną oraz jako materiał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.
Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem to książeczka PUS skierowana przede wszystkim do uczniów klas trzecich i starszych, która pomaga w opanowaniu zasad gramatyki języka polskiego i rozwijaniu kompetencji językowych. Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem to nowa książeczka PUS skierowana głównie do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego. Książeczka jest kontynuacją wydanych wcześniej Gramatycznych zabaw z czasownikiem.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce mają na celu rozwijanie i doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, jak również rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego i zachęta do używania poprawnych form językowych w języku mówionym i pisanym.Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem Uszeregowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności ćwiczenia łączą zagadnienia gramatyczne, frazeologiczne, jak również stylistyczne. Niektóre zawierają elementy kodowania. Dodatkowo ćwiczenia te rozwijają inne kompetencje i umiejętności, takie jak: logiczne myślenie, analizowanie i wnioskowanie, kategoryzowanie i szeregowanie, poszukiwanie analogii i kojarzenie. Całość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomoże im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je i dążąc do uzyskania właściwego wzoru kontrolnego, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę. Dzięki temu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce. Książeczka Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem pełni jeszcze jedną ważną rolę pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.Gramatyczne zabawy z przymiotnikiem to książeczka, która doskonale uzupełnia serię wydanych wcześniej książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego. Może być wykorzystywana jako materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego w edukacji systemowej, jak również w edukacji domowej, a także jako materiał wspomagający terapię pedagogiczną oraz jako materiał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.
Gramatyczne zabawy z czasownikiem Gramatyczne zabawy z czasownikiem to nowa książeczka PUS adresowana przede wszystkim do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce mają na celu doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego i zachęcanie do używania w języku mówionym i pisanym poprawnych form językowych.Gramatyczne zabawy z czasownikiem Uszeregowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności ćwiczenia łączą zagadnienia gramatyczne, frazeologiczne, jak również stylistyczne. Niektóre zawierają elementy kodowania. Dodatkowo ćwiczenia te rozwijają inne ważne kompetencje i umiejętności, takie jak: logiczne myślenie, analizowanie i wnioskowanie, kategoryzowanie i szeregowanie, poszukiwanie analogii i kojarzenie. Całość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomaga im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Sposób rozwiązywania ćwiczeń Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę, dzięki czemu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce. Książeczka ta pełni jeszcze jedną ważną rolę pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.Gramatyczne zabawy z czasownikiem Książeczka, która jest kolejnym tytułem w serii książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego, może być wykorzystywana jako materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego zarówno w edukacji systemowej, jak i w edukacji domowej, jako materiał wspomagający terapię pedagogiczną oraz jako materiał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.
Matematyka na starcie 1. to książeczka PUS adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym. Zawiera zagadki i ćwiczenia matematyczne, które w formie ciekawej zabawy pozwalają przedszkolakom wejść w świat zagadnień matematycznych.Pierwsze zabawy matematyczneMatematyka może być dla małego dziecka wspaniałą przygodą i ciekawą formą odkrywania świata, w którym matematykę spotyka się niemal na każdym kroku. Jeśli w atrakcyjny sposób pokażemy przedszkolakowi, że matematyka otacza nas zewsząd i że mamy z nią do czynienia każdego dnia, to on ją polubi. Przedszkolak przelicza podczas spaceru drzewa w parku i uzbierane kasztany; przelicza misie na swojej półce z zabawkami i kredki w pudełku; przelicza, a czasem nawet dodaje samochodziki we własnym zabawkowym garażu. Liczy, ile jabłek mama daje do ulubionej szarlotki, a także ile szklanek mąki do niej wsypuje. A przecież to wszystko to matematyka.Jeśli przedszkolak polubi takie zabawy, to wkrótce sam zacznie ,,bawić się"" w matematykę. Temu właśnie celowi służy ta książeczka; ma pomóc najmłodszym zaprzyjaźnić się z matematyką i dostrzegać ją w realnym świecie.Pierwsze zabawy matematyczneA kiedy zaprzyjaźniony z matematyką przedszkolak staje się uczniem i rozpoczyna naukę w szkole, jego naturalne zainteresowania matematyczne mogą się rozwijać i poszerzać, a jego matematyczne umiejętności mogą się pogłębiać.Matematyka na starcie 1.zawiera zagadnienia takie jak: przeliczanie elementów, zapoznanie się z cyframi, łączenie cyfry z odpowiadającą jej liczbą elementów, cyfry pisane, liczby i liczebniki główne, zastępowanie symbolu liczbą.Materiał ćwiczeniowyzawarty w tej książeczce oparty jest na podstawie programowej w zakresie edukacji matematycznej na poziomie przedszkola. Może być wykorzystywany zarówno przez nauczycieli przedszkola, jak i przez rodziców uczących swoje dzieci w domu, czy choćby tylko pragnących zainteresować dzieci matematyką. Książeczkę można także stosować na zajęciach świetlicowych, wyrównawczych, jak też tych prowadzonych w ramach terapii pedagogicznej.PUS w edukacji matematycznej najmłodszychSystem edukacji PUS pozwala dziecku przede wszystkim na dużą samodzielność w zdobywaniu wiedzy i poszerzaniu własnych umiejętności. Rozwiązując zawarte w książeczkach zadania przy jednoczesnym układaniu klocków PUS w zestawie kontrolnym, dziecko jest zaciekawione, skoncentrowane i zaangażowane. Utworzony z klocków kolorowy kod pozwala mu po zakończeniu pracy samodzielnie sprawdzić, czy wszystkie zadania zostały rozwiązane poprawnie. To daje ogromną satysfakcję i motywuje do sięgania po kolejne, coraz trudniejsze ćwiczenia.Z serii PUS Matematyka na starcie polecamy również: Matematyka na starcie 2 Dreptuś Matematyk 1 Dreptuś Matematyk 2 korale matematyczne 20, które wykorzystane zostały w kilku ćwiczeniach
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?