Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
W ostatnich czasach nasiliły się akty przemocy fizycznej i psychicznej, jawnej i ukrytej, pomiędzy dziećmi i młodzieżą w szkole i poza nią. Dokuczanie, dręczenie innych, zastraszanie, nękanie, znęcanie się, krytykowanie, odrzucenie, presja, zmuszanie do robienia czegoś czego się nie chce robić, poniżanie, upokarzanie, wykluczanie z grupy, lekceważenie, stosowanie pogróżek, złośliwe żarty, popychanie, potrącanie, wyśmiewanie, zaczepianie, cyberprzemoc, przemoc homofobiczna i inne, to przykłady różnych form zachowań, z którymi nasze dzieci mogą się spotkać ze strony rówieśników, na terenie szkoły i poza nią. Uwolnij się od dręczyciela to wspaniała i bardzo potrzebna książka dla dzieci i dorosłych, poruszająca różne aspekty zachowań przemocowych. Można powiedzieć, że jest to kompendium wiedzy na temat rodzajów przemocy i jej skutków, sposobów radzenia sobie z przemocą i zapobiegania. Można w niej znaleźć wyczerpującą charakterystykę i opis wielu różnorodnych trudnych sytuacji, które dziecko może napotkać. Każda z tych sytuacji jest opisana w bardzo przystępny sposób tak, że dziecko może zupełnie samodzielnie ją rozpoznać i przeanalizować. Do każdej opisanej sytuacji dołączonyjest proponowany sposób poradzenia sobie z nią. Przyjęcie przez dziecko proponowanych pomysłów i sugestii oraz wzbudzenie w nim chęci ich wykorzystania w praktyce, może mieć duży wpływ na to, by dziecko stało się osoba silniejszą i bardziej pewną siebie, tak by każdy kolejny dzień mogło przeżyć bez lęku, w sposób celowy, opanowany i ukierunkowany. Wskazany jest tu udział osób dorosłych rodziców, nauczycieli, psychologa, którzy pomogą dziecku zrozumieć i zastosować proponowane rozwiązania.. . . . . . .Bogate doświadczenie zawodowe autorów, wielość i różnorodność sytuacji, z którymi się spotykali oni i ich uczniowie, pozwoliło na dokonanie bardzo dokładnego i rzetelnego opisu i klasyfikacji poszczególnych zdarzeń i form przemocy, jakich doznają dzieci w szkole oraz możliwych form pomocy.Autorzy: CATHERINE THORNTON, psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą w szkole. Współpracując z rodzicami, uczniami i nauczycielami jako psycholog szkolny poznała bardzo dobrze problemy, z którymi borykają się dzieciw relacji z innymi, razem z MICHAELEM PANCKRIDGEM, doświadczonym nauczycielem, autorem wielu książek dla dzieci stworzyli znakomita książkę Uwolnij się od dręczycieli która jest wspaniałym przewodnikiem po tym, jak można uwolnić się od przemocy, przestać się bać i zacząć panować nad sytuacją. Ewa Góralczyk, psycholog
Niezwykle świeże i szalenie przydatne podejście do wychowania. W swoim następnym życiu chcę być Holenderką!Pamela Druckerman, autorka W Paryżu dzieci nie grymaszą Fascynująca książka. Żałuję, że nie przeczytałam jej wcześniej! Szczerze mówiąc, coraz bardziej kusi mnie przeprowadzka z całą rodziną do Holandii.Sarah Turner, autorka The Unmumsy Mum Dlaczego: Holenderskie dzieci są takie zadowolone z życia i tak dobrze śpią?Holenderscy rodzice pozwalają swoim dzieciom bawić się na dworze bez opieki?Holenderskie dzieci mogą same jeździć do szkoły na rowerze?W holenderskich podstawówkach nie zadaje się prac domowych?Holenderskie nastolatki się nie buntują? Na czym polega sekret wychowywania najszczęśliwszych dzieci na świecie? Holenderskie niemowlęta więcej śpią.Holenderskim dzieciom w szkole podstawowej zadaje się mniej prac domowych (albo wcale).Holenderskie dzieci nie tylko się widzi, lecz także się ich słucha.Holenderskie dzieci mogą same jeździć na rowerach do szkoły.Holenderskie dzieci mogą się bawić na dworze bez nadzoru.Holenderskie dzieci regularnie jedzą posiłki z resztą rodziny.Holenderskie dzieci spędzają więcej czasu z rodzicami.Holenderskie dzieci doceniają proste przyjemności i cieszą się z używanych zabawek.
Prezentowana publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono najważniejsze słowa i pojęcia, a w ostatnim ważne dni i święta. Miniaturki obrazków znajdujące się na każdej karcie nie pozwalają zapomnieć o wcześniej omawianym materiale. Wszystkie działy są zakończone sprawdzianami wiadomości, które pozwolą rodzicowi bądź terapeucie ocenić, czy przedstawione treści zostało przez dziecko zapamiętane i zrozumiane.
Dasz radę! to karty pracy do zajęć rewalidacyjnych stworzone przez nauczycielkę dla uczniów. Autorka, Małgorzata Leduchowska, pracuje z młodzieżą z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w szkole ponadpodstawowej. Zauważyła, że uczniowie na tym poziomie kształcenia często mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem i analizą prostych tabel czy wykresów.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Składa się z trzech głównych części:
Praca z tekstem
Praca z danymi liczbowymi
Praca nad sobą.
Dzięki pracy z publikacją uczniowie zyskają umiejętności potrzebne nie tylko w szkole, ale również w codziennym życiu. Zadania związane z wyzwaniami każdego dnia, od analizowania przepisów kulinarnych przez odczytywanie danych z ogłoszeń po rozpoznawanie własnych emocji, to cenna pomoc dla młodych ludzi.
„Od września 2019 roku, kiedy to trafiłam do szkoły jako bardzo zmotywowany do pracy, ale również przerażony nauczyciel, prowadzę zajęcia rewalidacyjne w szkole ponadpodstawowej. Zauważyłam, że wielu uczniów ma trudności z odczytywaniem danych z wykresów bądź tabel oraz z czytaniem ze zrozumieniem. Dlatego postanowiłam skupić się na rozwijaniu tych umiejętności i zaczęłam tworzyć swoje własne karty pracy. Książka składa się z trzech działów: Praca z tekstem, Praca z danymi liczbowymi oraz Praca nad sobą. Materiały, które w niej znajdziesz, pomogą Ci rozwinąć umiejętności czytania ze zrozumieniem, odczytywania danych z wykresu oraz ułatwią ci lepsze poznanie siebie”.
Ze Słowa od Autorki
Książka Edukacja dla przedsiębiorczości. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych ukazuje szerszy kontekst realizacji tego rodzaju edukacji z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Może więc uzupełnić wspomnianą lukę. Włączenie się w dyskurs i podjęcie próby odpowiedzi na pytanie, jak edukować studentów - przyszłych nauczycieli w toku studiów, aby efektywnie przygotowywali dzieci w tym temacie, zrodziły konieczność rozpoznania, jak robią to inni. Sięgnięto do wzorców międzynarodowych, szczególnie fińskich. Finlandia od lat znajduje się na szczycie rankingów innowacyjności. Jest to efekt realizowanej konsekwentnie od 2004 roku strategii budowania przedsiębiorczej postawy Finów. W tym kraju nie tylko mówi się o potrzebie edukacji dla przedsiębiorczości, lecz także z powodzeniem prowadzi się ją na wszystkich etapach kształcenia, od edukacji małego dziecka po kształcenie uniwersyteckie.
Monografia autorstwa Sławomira W. Malinowskiego Telewizja Dziewcząt i Chłopców (1957-1993). Historia niczym baśń z innego świata to książka niezwykła. Mimo że jej tytuł sugeruje kronikarskie opracowanie na temat jednej z redakcji polskiej telewizji publicznej, to w rzeczywistości jest to opowieść (auto) biograficzna. Posiłkując się fragmentami wywiadów, publikacji oraz dokumentów związanych z programami telewizyjnymi i audycjami radiowymi, autor przedstawia okoliczności, w których działania i doświadczenia redaktorów Telewizji Dziewcząt i Chłopców (TDC) wzbogaciły życie tysięcy dzieci i młodzieży, ich rodzin, znajomych, podopiecznych w masowych akcjach. Jest to więc wielobarwna mozaika osobistych historii, podana w formie gawędy, którą charakteryzuje przystępność języka, lekkość stylu i czytelność przykładów. Strukturę treści książki współtworzą dwie komplementarne części. Na pierwszą z nich składają się rozdziały, w których mowa o pracy edukacyjnej zespołów oraz współpracowników TDC, "Świata Młodych", społecznych efektach ich wysiłku, a także o ich recepcji w różnych środkach masowego komunikowania. Autor przypomina niewątpliwie unikalne okoliczności realizacji programów dla dzieci takich jak "Ekran z Bratkiem", "Klub Pancernych", "Latający Holender", "Niewidzialna Ręka", "Zwierzyniec" i innych mniejszych produkcji.
Czy gramatyka może być zabawna, interesująca i po prostu super? Oczywiście, że tak! Zwłaszcza kiedy opowiada o niej znakomita autorka Joanna Krzyżanek. Kolejny tom lubianej serii, a w nim m.in.: litery, głoski, dwuznaki, sylaby, wyrazy, rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, liczebniki i spójniki. Zastosowana w książce metoda NAUKI GRAMATYKI łączy szkolne zasady z zabawą. Dla uczniów klas I-IV szkoły podstawowej (i trochę młodszych dzieci, które lubią się uczyć). W serii: Pieski Tereski. Czytam sylabami Kotki Dorotki. Czytam uważnie Byki Weroniki. Historyjki ortograficzne Świnki Sabinki. Praktyczna matematyka
Szkoła przyjazna kreatywności to najnowsza książka znanego w Polsce eksperta i propagatora nowoczesnych metod zarządzania szkołą. Każdy nauczyciel, dyrektor szkoły, badacz zajmujący się edukacją czy pracownik administracji oświatowej znajdzie w tej książce olbrzymią liczbę cennych i praktycznych porad odnośnie do tego, jak organizować pracę szkoły w XXI wieku w epoce sztucznej inteligencji oraz dojścia do głosu pokoleń Z i Alfa. Książka stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zrozumieć kreatywność uczniów i jak się o nią troszczyć. Wiedza i umiejętności, które są propagowane w tej książce, nie są nauczane ani na studiach nauczycielskich, ani na większości szkoleń dla nauczycieli. Książka będzie także bardzo przydatna rodzicom zainteresowanym wychowywaniem kreatywnych dzieci. Spis treści: Wstęp 1. Istota i rodzaje kreatywności Wprowadzenie 1.1. Definicja i sposoby rozumienia kreatywności 1.2. Rodzaje kreatywności 1.3. Mity i nieporozumienia dotyczące rozumienia kreatywności Podsumowanie Rekomendacje, wnioski i zachęty do refleksji dla nauczycieli 2. Teorie i modele opisujące kreatywność Wprowadzenie 2.1. Teorie wyjaśniające istotę kreatywności 2.2. Istota procesu kreatywnego 2.3. Proces twórczy a sztuczna inteligencja Podsumowanie Rekomendacje, wnioski i zachęty do refleksji dla nauczycieli 3. Cechy kreatywnych uczniów Wprowadzenie 3.1. "Wzorowy uczeń" w epoce sztucznej inteligencji 3.2. Zasoby osobiste związane z kreatywnością 3.3. Zachowania i działania charakterystyczne dla osób kreatywnych 3.4. Domeny kreatywności Podsumowanie Rekomendacje, wnioski i zachęty do refleksji dla nauczycieli 4. Motywowanie do kreatywności Wprowadzenie 4.1. Teorie motywacji 4.2. Co motywuje do kreatywności? 4.3. Tworzenie klimatu szkoły sprzyjającego kreatywności Podsumowanie Rekomendacje, wnioski i zachęty do refleksji dla nauczycieli 5. Organizacja szkoły przyjaznej kreatywności Wprowadzenie 5.1. Kreatywność a wiedza encyklopedyczna w szkole 5.2. Czy warto mierzyć kreatywność uczniów w szkole? 5.3. Metody pomiaru kreatywności 5.3. Dalsze metody wspierania rozwoju kreatywności uczniów w czasie zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych 5.4. Pomiar kreatywności uczniów w systemie edukacji Podsumowanie Rekomendacje, wnioski i zachęty do refleksji dla nauczycieli 6. Działania na rzecz rozwoju kreatywności uczniów w polityce oświatowej Wprowadzenie 6.1. Na czym polega innowacyjność w sektorze edukacji? 6.2. Polityka oświatowa a edukacja na rzecz rozwoju kreatywności 6.3. Profil absolwenta polskiej szkoły przyjaznej kreatywności Podsumowanie Rekomendacje, wnioski i zachęty do refleksji dla nauczycieli Zakończenie Spis tabel, ramek i schematów Bibliografia Pamięć i (nie)obecność. Wspomnienie Profesor Wity Szulc Wybrane książki Profesor Wity Szulc
Co się za chwilę może stać? to książka, która uczy dostrzegać i analizować zależności przyczynowo-skutkowe. Patrząc na zdjęcia i odpowiadając na pytania, dziecko musi przewidzieć, co się stanie w danych sytuacjach. W książce przedstawiono 57 zdjęć. Na stronach parzystych umieszczono fotografie dla dziecka. Na stronach nieparzystych znajdują się pytania i polecenia, które czyta dorosły (nauczyciel, terapeuta, rodzic) pracujący z uczniem.
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Ze wstępu Temple Grandin
Uczenie się przez zmysły to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.Książka zawiera następujące treści:omówienie teorii integracji sensorycznej (SI), czyli zwięzłe i przystępne opisy sposobu, w jaki mózg, układ nerwowy i układy zmysłów współpracują ze sobą,analizy przypadków dzieci z różnego typu problemami, wraz z opisem wpływu deficytów na umiejętność budowania relacji społecznych, wyniki w nauce, sprawność fizyczną i zdolności manualne, w tym pisanie,wskazówki dla rodziców, pracowników szkoły i służby zdrowia oraz odpowiedzi na często zadawane pytania,praktyczne porady na temat diagnozowania dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz terapii integracji sensorycznej u dzieci z porażeniem mózgowym, autyzmem, zespołem Downa, niepełnosprawnych intelektualnie i nadpobudliwych psychoruchowo.
Książka Jespera Juula i Helle Jensen to suma doświadczeń dwojga duńskich pedagogów i terapeutów na temat kompetencji relacyjnych. Według autorów stanowią one konieczne uzupełnienie narzędzi każdego nauczyciela, nauczycielki, tutora, wychowawczyni, dyrektorki szkoły lub przedszkola. W swojej książce zawarli oni zarówno teorię, jak i bogactwo przykładów ilustrujących, jak osoby pracujące z dziećmi mogą zadbać o ich integralność i poczucie własnej wartości, nie rezygnując przy tym z własnej przywódczej roli w grupie czy klasie. Kompetencje relacyjne to umiejętność patrzenia na relacje w nowy sposób. Są one wyrazem woli zmiany paradygmatu wychowania z ideału posłuszeństwa na ideał odpowiedzialności. Zawiera się w nich także umiejętność zadbania o integralność i autentyczność osób dorosłych w kontaktach z dziećmi czy innymi osobami dorosłymi oraz nowe postrzeganie odpowiedzialności osobistej. Wspólnym mianownikiem kompetencji relacyjnych jest idea równej godności, która mówi, że potrzeby dorosłych i dzieci są jednakowo ważne. Werbalne i niewerbalne reakcje dzieci i nastolatków należy traktować równie poważnie jak słowa i zachowanie dorosłych. Tylko w ten sposób można stworzyć dobre środowisko do nauki i rozwoju dla uczniów i uczennic oraz satysfakcjonujące środowisko pracy dla nauczycielek i nauczycieli.
Czy przez większość czasu, jaki poświęcasz na wychowanie swoich dzieci, odczuwasz frustrację?
Czy wymuszasz na swoich dzieciach krzykami, wrzaskiem, groźbami lub przekupstwem wykonanie prostych, rutynowych czynności?
Czy masz trudności z mówieniem „nie” swoim dzieciom?
Czy twoje dzieci okazują Ci brak szacunku i nie liczą się z tym, co mówisz?
Czy bardzo się zżymają, kiedy muszą wykonać Twoje polecenie?
Czy trzeba im przypominać częściej niż raz o zrobieniu czegoś?
Czy prosta praca domowa Twojego dziecka zajmuje wszystkich członków rodziny przez cały wieczór?
Jeśli którakolwiek z tych kwestii brzmi znajomo i na choć jedno z tych pytań odpowiedziałeś pozytywnie, musisz przeczytać tę książkę. Ta książka to lekarstwo na Twoje bolączki, które na pewno zadziała.
Kevin Leman wykorzystał w niej swoje niemal czterdziestoletnie doświadczenie, w tym zawodowe (jako psychologa klinicznego) oraz osobiste (jako ojca piątki dzieci), jak również wiele historii zasłyszanych podczas swoich podróży i wystąpień. To nie jest jakiś przestarzały poradnik. To plan działania, który naprawdę się sprawdza. A co ważniejsze, każdy może go zastosować. Nie potrzeba do tego doktoratu z fizyki kwantowej. Chcesz mieć wspaniałe dziecko? Pragniesz być wspaniałym rodzicem? Zacznij realizować ten plan, a przekonasz się, że zmieni on diametralnie życie Twoje i Twojej rodziny.
Kevin Leman jest doktorem psychologii, autorem wielu bestsellerów na temat wychowania i relacji, m.in. wydanych przez Wydawnictwo eSPe Ile znaczy mama, Ile znaczy tata oraz Jak wychowywać dziecko i nie oszaleć, ojcem pięciorga dzieci.
Mogę Ci dać stuprocentową gwarancję: jeżeli będziesz przestrzegać prostych rozwiązań z Odmień swoje dziecko do piątku, w ciągu zaledwie pięciu dni będziesz mieć w domu kompletnie odmienione dziecko. Dziecko, które rozumie, że świat nie kręci się wokół niego. Że inni ludzie także się liczą. Dziecko, które dziękuje Ci za rzeczy, jakie dla niego robisz. W Twoim domu zapanuje atmosfera wzajemnego szacunku, miłości i odpowiedzialności, a Ty odkryjesz, że na Twojej twarzy uśmiech gości teraz znacznie częściej, niż kiedykolwiek śmiałaś marzyć.
Jak mogę Ci zagwarantować, że Twoje relacje z dzieckiem zmienią się tak diametralnie w ciągu zaledwie pięciu dni? Ponieważ widziałem tę zmianę zachodzącą w setkach tysięcy rodzin za każdym razem, kiedy moje zalecenia były przestrzegane!
Kevin Leman
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Materiał można wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych. Karty będą przydatne również rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Treść kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i jest zgodna z podstawą programową.W teczce znajdują się dwa bloki z kartami pracy: część 3 i część 4.CZĘŚĆ 3 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:cech charakterystycznych wiosnyważnych świąt przypadających na okres wiosnywiosennych ptakówzwierząt hodowlanych i domowychprac ogrodowych w czasie wiosnyzdrowego żywienia i stylu życiawiedzy o środowiskuekologiiPolski i jej sąsiadów.CZĘŚĆ 4 zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:cech charakterystycznych latadomu, pomieszczeń i obowiązków domowychważnych świąt przypadających na okres latabudowy ciała człowieka, zmysłów i emocjibezpieczeństwa i telefonów alarmowychwakacji i podróżowania.
Książka powstała z myślą o osobach z uszkodzeniami mózgu, w wyniku których w różnym stopniu utraciły one swe dotychczasowe funkcje językowe. Zaburzenia odbiorcze i nadawcze mowy w różnych aspektach wykluczają człowieka z relacji międzyludzkich. Terapia mowy jest w takiej sytuacji niezbędna. W tym celu opracowany został prezentowany zestaw ćwiczeń, które w znacznym stopniu ułatwiać mają terapeucie oraz rodzinie chorego pracę nad odzyskaniem utraconych poprzez afazję umiejętności językowych i komunikacyjnych.
W książce zamieszczono ćwiczenia, których celem jest spowolnienie wystąpienia i rozwoju u osób starszych zaburzeń funkcji poznawczych, takich jak pamięć, myślenie, rozumienie. Są tu różnego rodzaju krzyżówki, testy i łamigłówki, których rozwiązanie wymaga między innymi: liczenia, porównywania, odróżniania, wyodrębniania, uzupełniania, przekształcania, odnajdywania, łączenia, wybierania, grupowania. Zadania oparte są na materiale graficznym, obrazkowym, cyfrowym, literowym oraz wyrazowym.
Lektura dla wszystkich prywatnie i zawodowo zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA), rzetelne źródło wiedzy, a przy tym wciągająca, znakomicie napisana książka. Tony Attwood, wybitny specjalista tematu zaburzeń ze spektrum autyzmu, opisuje specyfikę funkcjonowania osób z ZA i tłumaczy, jakie problemy mogą napotkać one za swojej drodze, jak udzielać im skutecznego wsparcia i rozwijać ich mocne strony.
Niniejsza książka zawiera zestaw ćwiczeń, które pozwolą dziecku rozwijać w formie zabawy zdolności umysłowe: spostrzegawczość, logiczne myślenie, koncentrację uwagi i pamięć. Różnorodne zadania rozbudzą ciekawość poznawczą i zachęcą do wytrwałej pracy. Ćwiczenia mogą być wykorzystywane do pracy z dzieckiem przez rodziców w domu, a także być używane w pracy w placówce edukacyjnej lub w pracy terapeutycznej.
Twoje dziecko ciągle marudzi, płacze, chce być wciąż na rękach, w nocy karmisz je co chwilę i nie pamiętasz, kiedy ostatnio przespałaś noc? Wymagające dzieci naprawdę istnieją i potrzebują więcej niż inne - uwagi i troski, przytulania i karmienia. Dr William Sears i jego żona Martha, twórcy pojęć high-need baby i attachment parenting, przez kilkadziesiąt lat praktyki pediatrycznej zgromadzili szereg przydatnych porad dla zmęczonych rodziców. Oferują im:- kreatywne sposoby na uspokojenie marudnych niemowląt,- metody karmienia i usypiania wymagających dzieci,- informacje na temat medycznych przyczyn nadmiernej płaczliwości - od infekcji po alergie,- skuteczne narzędzia do poradzenia sobie z powszechnymi problemami z zachowaniem dzieci wymagających, zwłaszcza tych nadwrażliwych i potrzebujących ciągłej uwagi,- rady pomagające uniknąć rodzicielskiego wypalenia,- taktyki nauki mówienia i słuchania - aby poznać punkt widzenia dziecka i okazać mu zrozumienie, zanim będzie za późno,- prawdziwe historie i porady rodziców wymagających dzieci.Z ogromnym zrozumieniem dla trudności, z jakimi się borykasz, Searsowie pokazują, jak rodzicielstwo bliskości potrafi zamienić wyzwania w zalety - zarówno u ciebie, jak i u twojego dziecka. Wymagające i wrażliwe dzieci potrafią dostarczyć najbardziej satysfakcjonujących rodzicielskich przeżyć, dzięki czemu dając więcej - więcej też otrzymasz!
Niezbędnik pedagoga specjalnego to zestaw materiałów dla nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne, pracującego z dziećmi w wieku szkolnym w szkole ogólnodostępnej lub z oddziałami integracyjnymi.Książka zawiera porady, wskazówki oraz wzory dokumentów do wykorzystania w bezpośredniej pracy z podopiecznymi i podczas konsultacji dla rodziców.Publikacja nie tylko pomoże pedagogom specjalnym sprostać wyzwaniom, jakie napotkają w szkole, ale także przypomni im, jak wspaniała, ważna i potrzebna jest ich praca.W skład książki wchodzą m.in.:wzór zgody na zajęcia rewalidacyjnewzór tablicy motywacyjnejdzienniczek korespondencji i informacjidzienniczek obserwacjipakiet szkolnych przywilejów dla uczniaankieta dla rodziców dotycząca współpracy z pedagogiem specjalnymarkusz obserwacji zachowań niepożądanych u uczniakarty do indywidualnej pracy z uczniem.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?