KATEGORIE [rozwiń]

Szłapa Katarzyna

Okładka książki Przepis na szczęśliwe dziecko

35,00 zł 25,72 zł


Przepis na szczęśliwe dziecko to zbiór ponad 100 zabaw, które nie tylko dostarczają rozrywki, ale również mają wpływ na rozwój mowy, funkcji poznawczych czy sprawności ruchowej dziecka. Prezentowane zabawy uruchamiają pozytywne emocje, budują i wzmacniają więź między rodzicem i dzieckiem, mają znaczący wpływ na budowanie w maluszku poczucia własnej wartości. Czytelnicy znajdą tu wiele ciekawych propozycji dotyczących wspierania rozwoju dziecka. Między innymi dowiedzą się, jak poprzez masażyki twarzy i ciała wpływać na rozwój mowy, rozwijać słownictwo maluszka, w zabawny sposób usprawniać narządy mowy, kształtować prawidłowy tor oddechowy i poprawną artykulację. Proponowane zabawy doskonalą uwagę i pamięć, usprawniają motorykę małą i dużą, rozwijają poczucie rytmu i wyobraźnię.
Okładka książki O tym, jak Dziombak wypadł z gniazda i co było potem

17,00 zł 12,49 zł


Bajeczka logopedyczna „O tym, jak Dziombak…” jest przeznaczona dla najmłodszych dzieci odkrywających bogaty świat dźwięków mowy. Kluczową rolę w publikacji odgrywają wyrazy dźwiękonaśladowcze, czyli pierwsze naturalne słowa dziecka powiązane z określonym znaczeniem. Onomatopeje odgrywają ważną rolę w rozwoju mowy każdego dziecka, ponieważ ćwiczą koordynację całego aparatu mowy, wspierają oddychanie, fonację, prozodię i słuch. Publikacja ta pomaga zatem rozwijać w naturalny sposób mowę małego dziecka, które wsłuchując się w dźwięki wypowiadane przez czytającego rodzica, próbuje je od razu naśladować. Przygody wesołego ptaszka o imieniu Dziobak zachęcą dzieci do zadawania pytań, w naturalny sposób inicjując rozmowę z dorosłymi.
Okładka książki Jak pomóc nie zapomnieć? Ćwiczenia pamięci i mowy

29,00 zł 22,17 zł


Ćwiczenia to kompleksowa publikacja do terapii pamięci i mowy osób dotkniętych chorobą Alzheimera czy innymi stanami demencyjnymi, składająca się z materiału werbalnego i ilustracyjnego. Prezentowane materiały przeznaczone są głównie dla osób z otępieniem lekkim i umiarkowanym, choć przy odpowiednim zaangażowaniu terapeuty mogą sobie z nimi poradzić chorzy w początkowej fazie otępienia głębokiego. Zaproponowane ćwiczenia skierowane są nie tylko do logopedów czy terapeutów, opiekunów i wolontariuszy w świetlicach opieki dziennej, ale przede wszystkim do rodzin osób chorych, gdyż przede wszystkim w rodzinie chory szuka pomocy, zrozumienia i akceptacji. Ćwiczenia przygotowane są zarówno do pracy samodzielnej, jak i wspólnej z opiekunem w sytuacji, gdy pacjenci mają problem ze zrozumieniem polecenia, koncentracją czy wymagają udziału drugiej osoby w realizacji zadania. Przedstawiony tu zbiór materiałów pomoże uruchomić nie tylko procesy myślowe, ale także pozytywne emocje, wzmacniając poczucie własnej wartości, które często ulega zachwianiu wskutek choroby.
Okładka książki Superoko. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrok.

13,00 zł 10,33 zł


Książka zawiera 52 propozycje zadań polegające na rozpoznaniu i zaznaczeniu konturów różnych przedmiotów i postaci. Publikacja stanowi kompleksowy materiał pomocny w rehabilitacji widzenia, usprawnianiu percepcji wzrokowej, koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz orientacji przestrzennej. Ćwiczenia przeznaczone są zarówno dla dzieci, już od 4 roku życia, jak i dla osób dorosłych.
Okładka książki Kwestionariusz diagnostyczny. Materiały do badania

12,00 zł 9,17 zł


KWESTIONARIUSZ DIAGNOSTYCZNY zaburzeń mowy ze szczególnym uwzględnieniem afazji i dysartrii dla młodzieży i dorosłych.Materiał graficzny - zbiór 18 załączników zawierających kolorowe ilustracje, zdjęcia oraz materiał werbalny, za pomocą których przeprowadza się diagnozę.
Okładka książki Myślę, mówię, opowiadam Harmonia
nowość

43,00 zł 34,16 zł


Publikacja Myślę, mówię, opowiadam zawiera tematycznie pogrupowane ćwiczenia, ilustracje oraz zestawy wyrazów przeznaczone do terapii i rewalidacji mowy. W teczce znajduje się zbiór ponad 300 kolorowych obrazków przedstawiających podstawowe przedmioty, miejsca, osoby, zwierzęta, cechy, czynności, a nawet relacje przestrzenne, przyczynowo-skutkowe czy historyjki obrazkowe. Do ilustracji opracowano zestaw 23 scenariuszy z ćwiczeniami uszeregowanymi według stopnia trudności oraz zasad postępowania terapeutycznego. Materiał słowno-ilustracyjny został dobrany tak, aby zarówno uczyć, jak i bawić. Proponowane ćwiczenia rozwijają mowę pod względem leksykalnym, gramatycznym, semantycznym, a także usprawniają naukę czytania i pisania. Niniejsza publikacja ma charakter uniwersalny. Kierowana jest w szczególności do osób dorosłych z afazją, ale pomocna będzie także w terapii wymowy, opóźnionego rozwoju mowy oraz usprawnianiu komunikacji językowej dzieci. Niniejsze opracowanie będzie świetnie służyć do budowania oraz przywracania umiejętności językowych pacjentów zarówno w gabinetach terapeutycznych, jak i w terapii domowej. Z recenzji dr Anny Walencik-Topiłko
Okładka książki Cmokaj, Dmuchaj, Parskaj, Chuchaj - Ćwiczenia

16,00 zł 12,23 zł


Książka zawiera 35 ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych zróżnicowanych pod względem formy (m.in. labirynty, historyjki obrazkowe, rysowanie po śladzie), przeznaczonych dla dzieci w wieku od 4 do 7 lat. Ćwiczenia te można wykorzystać nie tylko w pracy indywidualnej z dzieckiem, ale także w pracy z grupą podczas zajęć w przedszkolu czy zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.Przy każdym zadaniu sformułowano jego cel. Do zadań, które mogłyby sprawić dziecku trudność, dodano krótki komentarz dotyczący sposobu ich wykonania. W niektórych przypadkach komentarz został wzbogacony o fotografię dziewczynki demonstrującej sposób wykonania ćwiczenia.Książka została podzielona na dwie części. Pierwsza zawiera 14 propozycji ćwiczeń-zabaw umożliwiających pogłębienie oddechu, wydłużenie fazy wdechowej i wydechowej, a w wyniku tego zwiększenie wydolności płuc, poprawę siły głosu i napięcia mięśni. Są to podstawowe ćwiczenia wykorzystywane podczas zajęć z dziećmi jąkającymi się i tymi, u których występuje opóźnienie rozwoju mowy lub mowa bezdźwięczna. W drugiej części przedstawiono 21 ćwiczeń-zabaw artykulacyjnych, które odgrywają zasadniczą rolę zarówno w profilaktyce, jak i terapii logopedycznej. Stanowią ważny etap pracy w terapii dzieci z dyslalią, dysartrią oraz dzieci, u których stwierdzono opóźnienie rozwoju mowy. W obu rozdziałach znajdują się ponadto zabawy ćwiczące dykcję. Do książki dołączono dwie gry: planszową i pamięciową.
Okładka książki Kwestionariusz diagnostyczny zaburzeń mowy ze szczególnym uwzględnieniem afazji i dysartrii dla młodzieży i dorosłych

12,00 zł 9,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

„Kwestionariusz diagnostyczny zaburzeń mowy...” jest cenną i potrzebną na rynku wydawniczym propozycją tematycznie związaną z diagnostyką komunikacji językowej. Adresowany jest do logopedów oraz neurologopedów wykonujących diagnozę dwóch podstawowych jednostek zaburzeń komunikacji językowej o etiologii mózgowej – afazji i dysartrii. Można zastosować go w diagnostyce pacjentów dorosłych lub młodzieży. (...) Proponowany „Kwestionariusz...” skonstruowany jest prawidłowo – odczuć można wieloletnią praktykę w zakresie diagnostycznym Autorów. Należy zaznaczyć, że spośród podobnych pomocy specjalistycznych środowisko logopedów mogło wybierać do tej pory w dawno wydanych, czasem już nieaktualnych pod względem słownictwa, opracowaniach. dr A. Walencik-Topiłko, Katedra Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka