Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Historyjki emocjonalno-społeczne 1 to cykl krótkich opowiadań wprowadzających w zróżnicowany świat emocji: złości, radości, smutku, rozczarowania, znudzenia czy wstrętu.
Opracowana w formie kart pracy publikacja to gotowe propozycje zajęć rewalidacyjnych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz prowadzonych w ramach treningu umiejętności społecznych. Zostały stworzone specjalnie z myślą o nauczycielach, terapeutach, psychologach, pedagogach pracujących z dziećmi i młodzieżą w wieku 9–15 lat.
AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Logopedyczne potyczki 6. Głoski T-D to kolejna część dobrze już znanej i lubianej serii książeczek PUS z ćwiczeniami logopedycznymi opracowanymi z myślą o dzieciach starszych, które potrafią już czytać i które potrzebują wsparcia w doskonaleniu artykulacji głosek już w mowie wywołanych.Prawidłowa wymowa głosek T i D jest niezwykle istotna wpływa na wszystkie pozostałe głoski i warunkuje ich piękne brzmienie; sprawia, że mówimy wyraźnie i w sposób zrozumiały dla innych, dzięki czemu nasza komunikacja jest efektywna.Logopedyczne potyczki 6. Głoski T-D to książeczka zawierająca setki słów, wyrażeń, zdań, historyjek, jak również zabawnych wierszyków, które w połączeniu z jednoczesnym układaniem klocków PUS pomogą dzieciom w doskonaleniu prawidłowej wymowy głosek T i D. Dodatkowo wesprą ich rozwój w zakresie: koncentracji, czytania ze zrozumieniem, myślenia logicznego i analitycznego, analizy wzrokowej i słuchowej, kategoryzowania, szeregowania. Wielkim atutem tej książeczki są czarno-białe zabawne ilustracje, które wzbogacają treść samych ćwiczeń.Szósta część serii Logopedyczne potyczki znakomicie uzupełnia materiał wspomagający doskonalenie prawidłowej wymowy głosek, znajdujący się w częściach wydanych wcześniej: głoski ciszące głoski syczące głoski szumiące głoski L-R głoski K-G Ćwiczenia zawarte w książeczkach tej serii są ułożone tak, aby zachować zasadę stopniowania trudności, czyli od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Skonstruowano je tak, aby były dla dzieci dobrą, angażującą zabawą, dzięki której konieczne, nawet najbardziej żmudne i trudne ćwiczenia staną się przyjemnością, do której będą chętnie wracać.Logopedyczne potyczki to zbiory ćwiczeń, które można wykorzystywać w gabinetach logopedycznych, w terapii pedagogicznej, a także w trakcie zabaw w domu. Ich rozwiązywanie przy jednoczesnym układaniu klocków w zestawie kontrolnym PUS przyciąga uwagę dziecka. Umożliwia również samokontrolę poprawności wybranych odpowiedzi. To nie tylko bardzo atrakcyjna dla dzieci forma nauki, ale także doskonały motywator do dalszych ćwiczeń.Autorką wszystkich książeczek z serii Logopedyczne potyczki (samych ćwiczeń, jak również ilustracji do nich) jest Magdalena Rybka, znana jako Logopedarybka.
Gramatyczne zabawy z czasownikiem Gramatyczne zabawy z czasownikiem to nowa książeczka PUS adresowana przede wszystkim do uczniów klas trzecich i starszych, którzy opanowali już podstawy gramatyki języka polskiego.Ćwiczenia zawarte w tej książeczce mają na celu doskonalenie umiejętności językowych dzieci, poszerzanie ich zasobu słownictwa, rozwijanie znajomości zasad gramatyki języka polskiego i zachęcanie do używania w języku mówionym i pisanym poprawnych form językowych.Gramatyczne zabawy z czasownikiem Uszeregowane zgodnie z zasadą stopniowania trudności ćwiczenia łączą zagadnienia gramatyczne, frazeologiczne, jak również stylistyczne. Niektóre zawierają elementy kodowania. Dodatkowo ćwiczenia te rozwijają inne ważne kompetencje i umiejętności, takie jak: logiczne myślenie, analizowanie i wnioskowanie, kategoryzowanie i szeregowanie, poszukiwanie analogii i kojarzenie. Całość jest pomyślana tak, aby dostarczyć dzieciom dużo dobrej intelektualnej zabawy, która pomaga im rozwinąć pełnię swojego potencjału.Sposób rozwiązywania ćwiczeń Ćwiczenia można rozwiązywać po kolei, ale także wybierając tylko niektóre z nich. Rozwiązując je, dziecko angażuje całą swoją uwagę i zdobytą wcześniej wiedzę, dzięki czemu widzi jej sens i potrafi zastosować ją w praktyce. Książeczka ta pełni jeszcze jedną ważną rolę pomaga dzieciom rozwijać samodzielność i wzmacnia poczucie odpowiedzialności za własną naukę i rozwój. To z kolei prowadzi do wzrostu wewnętrznej motywacji, dzięki czemu dzieci mogą osiągać sukcesy w nauce.Gramatyczne zabawy z czasownikiem Książeczka, która jest kolejnym tytułem w serii książeczek PUS z zakresu gramatyki języka polskiego, może być wykorzystywana jako materiał uzupełniający na lekcjach języka polskiego zarówno w edukacji systemowej, jak i w edukacji domowej, jako materiał wspomagający terapię pedagogiczną oraz jako materiał na zajęcia pozalekcyjne czy świetlicowe.
Karty pracy, przeznaczone dla dzieci w wieku 4–9 lat, mają na celu zapoznać młodszych odbiorców z emocjami, które towarzyszą nam każdego dnia, oraz pokazać, w jaki sposób można sobie z nimi radzić. Kolorowe ilustracje oraz ciekawe i zróżnicowane ćwiczenia zostały zaprojektowane tak, by zachęcić najmłodszych do aktywnej pracy. Formę kart dopasowano do potrzeb i zainteresowań dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
nazywanie uczuć
rozpoznawanie i rozróżnianie emocji
okazywanie złości/strachu/wstrętu w sposób społecznie akceptowany
analiza sytuacji problemowych.
Dodatkowo publikacja zawiera:
historyjki i zagadki związane z emocjami
„emocjonalne” memory
ponad 55 naklejek.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
AGNIESZKA KOLANKO – nauczycielka pracująca z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w szkole podstawowej w Wietrznie. Na co dzień także mama dwóch synów z zespołem Aspergera. Sama również zmaga się z tym zaburzeniem. Jej misją jest praca, która ma na celu jak najlepiej przygotować uczniów do funkcjonowania w życiu społecznym, pokonywania wszelkich trudności oraz budowania poczucia własnej wartości.
Matematyczny trening to książka adresowana do uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Publikacja zawiera bogato ilustrowany zestaw różnorodnych zadań rozwijających oraz doskonalących myślenie matematyczne. W książce znajdują się m. in. zadania tekstowe, ćwiczenia doskonalące technikę rachunkową, kolorowanki, piramidy, grafy, drzewka, obliczenia zegarowe i pieniężne. Materiał ćwiczeniowy dotyczy działań (dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia) w zakresie 50. W publikacji znajdują się zarówno zadania łatwe, jak i te o wyższym poziomie trudności, które dziecko może wykonać samodzielnie lub pod kierunkiem osoby dorosłej.
STEAM-owa szkoła to pojęcie, które odnosi się do edukacji opartej na metodzie STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Inicjatywy STEAM w szkołach mają na celu zachęcanie uczniów do kreatywnego myślenia, rozwijania umiejętności rozwiązywania problemów oraz współpracy w zróżnicowanych dziedzinach.
W ramach programu STEAM uczniowie uczestniczą w projektach, które łączą różne przedmioty i promują aktywne uczenie się. Na przykład, mogą tworzyć projekty inżynieryjne, które wymagają umiejętności z zakresu matematyki i sztuki, lub prowadzić badania naukowe, które angażują technologie.
Prezentowana książka ma na celu zgłębienie koncepcji STEAM w kontekście edukacji, analizę jego korzyści oraz zaprezentowanie konkretnych strategii i narzędzi, które mogą być stosowane w szkołach na różnych poziomach nauczania. Poprzez interdyscyplinarną perspektywę ukazuje, jak łączenie nauki ścisłej ze sztuką może pobudzić kreatywność, rozwijać umiejętności praktyczne i przygotować uczniów do wyzwań XXI wieku.
Partner merytoryczny: Steam Polska.
Scenariusze zajęć w dostępny i łatwy sposób pomogą w znalezieniu najlepszej formy aktywizacji seniorów z zaburzeniami neuropoznawczymi. Ułatwią nawiązanie kontaktu oraz wyjaśnią i nadadzą kierunek pracy terapeutycznej.
Autorka jasno i szczegółowo wyjaśnia, jak przeprowadzić zajęcia, aby zainteresować i zaktywizować swojego podopiecznego. Metoda Montessori Senior, której inspiracje widoczne są w treści podręcznika, jest metodą przyjazną, opartą na uważności i życzliwości, jaką należy obdarzyć seniora podczas pracy. Przedstawione pomysły sprawdzą się w pracy grupowej oraz podczas zajęć indywidualnych na przykład w zaciszu domowym.
Scenariusze zostały podzielone na trzy grupy tematyczne. Dział pierwszy Poznajmy się przedstawia zajęcia mające na celu poznanie seniorów przez prowadzącego i innych uczestników – tego, co lubią robić, jakie mają cechy osobowości, czym się zajmowali zawodowo. Dział drugi Obchodzimy święta zawiera pomysły na prace utrwalające orientację w czasie oraz zwiększające odczuwanie radości związanej z przeżywaniem świąt. Najobszerniejszy trzeci dział Praca twórcza i manualna to inspiracje na zajęcia plastyczne, służące wyrażaniu uczuć poprzez działania kreatywne, przyczyniające się do poprawy nastroju, a także wpływające na utrzymanie sprawności manualnej.
Wszystkie scenariusze są proste do wykonania, dostosowane do możliwości osób z zaburzeniami neuropoznawczymi, a także wykorzystujące niedrogie i łatwo dostępne materiały. Załącznikami do części scenariuszy są szablony oraz inne potrzebne do ich realizacji pomoce, które dzięki zachowaniu odpowiednich proporcji można z łatwością skopiować.
Uczuciowe przedszkolaki. Emocje w sytuacjach. Część 2. Spokój, zazdrość, wstyd, zaskoczenie - Martyna Cembrzyńska - Komlogo Emocje w sytuacjach. Część 2 to drugi zestaw pomocy z serii Uczuciowe przedszkolaki, zaprojektowanej do rozwijania kompetencji emocjonalnych, społecznych i poznawczych u dzieci w wieku przedszkolnym oraz w młodszym wieku szkolnym. Zestaw ten może być także użyteczny dla starszych dzieci oraz dzieci z niepełnosprawnościami. Pomoc ta jest wszechstronna i nadaje się zarówno do pracy indywidualnej, jak i grupowej, w ramach zajęć edukacyjnych w przedszkolu, nauczania początkowego, a także jako inspiracja do zabaw w domu. Ma szczególne zastosowanie w terapii psychologicznej i pedagogicznej oraz na Treningu Umiejętności Społecznych (TUS). Zestaw może być wykorzystywany przez psychologów, pedagogów, terapeutów TUS, nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, a także przez opiekunów i rodziców. Dzięki wykorzystaniu tego materiału można wspierać dzieci w rozwijaniu wielu umiejętności i funkcji.Sfera emocjonalno-społeczna: -rozpoznawanie i nazywanie podstawowych emocji, świadomość występowania różnych emocji w jednym czasie, świadomość różnic w przeżywaniu takich samych lub podobnych sytuacji u różnych osób, empatyczne postrzeganie przeżyć bohaterów, rozmawianie o emocjach, umiejętność oceny natężenia podstawowych emocji, rozmawianie o trudnych wydarzeniach, konstruktywne sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych, empatia, wrażliwość na problemy innych i chęć pomagania, umiejętność przyjmowania prostych ról, naśladownictwo i działania naprzemienne, komunikacja. Sfera poznawcza: myślenie sytuacyjne, przyczynowo-skutkowe, logiczne, wyobraźnia, aktywne słuchanie, rozwijanie słownika biernego i czynnego, rozumienie prostych zdań, pytań i poleceń, umiejętność wypowiadania się, percepcja wzrokowa i słuchowa, orientacja przestrzenna, pamięć, koncentracja uwagi, grafomotoryka. Zawartość zestawu: książeczka z 40 opowiadaniami oraz zadaniami i instrukcją, 40 obrazków związanych z opowiadaniami oraz pytania, 4 dwustronne karty z buźkami symbolizującymi emocje, 4 dwustronne karty z twarzami dzieci przestawiającymi emocje, 40 dwustronnych kółek z twarzami dzieci i kolorami emocji, kolorowanka.
Kropkowanki to zestaw ćwiczeń dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wspomagający rozwój:percepcji wzrokowej,koordynacji wzrokowo-ruchowej,koncentracji,orientacji przestrzennej,umiejętności grafomotorycznych.Publikacja składa się z 30 rysunków umieszczonych na siatkach zbudowanych z kółek, ułożonych według wzrastającego stopnia trudności. Zadaniem dziecka jest jak najdokładniejsze odwzorowanie tych rysunków na sąsiadujących kartach.
Nowa metapsychologia nieświadomości pomaga pacjentom osiągnąć sukces terapeutyczny Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem – osoby, którą naprawdę jest? Aby terapia była skuteczna, trzeba rozpoznawać i podważać opór już od pierwszej sesji. Książka Dotrzeć poprzez opór pomoże ci: • zwrócić pacjenta przeciwko jego długotrwałym zachowaniom autosabotującym; • regulować intensywny lęk, gdy aktywowane zostaną silne uczucia; • aktywować i przetworzyć wcześniej unikane impulsy i uczucia. Dzięki interwencjom z tej książki, zastosowanym w celu radzenia sobie z oporami, możesz wzmocnić przymierze terapeutyczne oparte na współpracy i pełne wigoru, a także zmobilizować siły uzdrawiające wewnątrz pacjenta. Opisy przypadków klinicznych pokazują, jak przekuć teorię w praktykę i doprowadzić do trwałej zmiany. […] Jeśli chcesz wiedzieć, jak pomóc pacjentom się zmienić, ta książka stanowi lekturę obowiązkową. David Malan, DM, FRCPsych, uznany badacz i autor Abbass pokazuje, jak można dotrzeć poprzez opory nawet w przypadku silnego wyparcia i bardzo kruchej struktury charakteru i zaoferować pacjentom prawdziwą, trwałą zmianę. […] Skarbnica spostrzeżeń terapeutycznych. Stanley B. Messer, PhD, profesor i dziekan Graduate School of Applied and Professional Psychology, Rutgers University Allan Abbass – doktor nauk medycznych, nauczyciel i naukowiec. Profesor psychiatrii i psychologii, założyciel i dyrektor Centrum Emocji i Zdrowia przy Dalhousie University w Halifaxie, w Kanadzie.
Wydanie zaktualizowane, zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2024 r. poz. 996). Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia) ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe) w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia).
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, pokazują, jak można bronić się przed lękiem i jak go zredukować, a także pomagają w znalezieniu przyczyny tego stanu. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z zaburzeniami lękowymi.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
lęk a strach
wpływ lęku na ciało i samopoczucie
sposoby na radzenie sobie z lękiem
zasady pozytywnego myślenia
analiza sytuacji problemowych.
Dodatkowo publikacja zawiera:
dziennik pokonywania lęków – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z obawami
ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, mają na celu pomóc zrozumieć młodym ludziom, czym jest złość, w jakich momentach ich życia najczęściej się pojawia, jak na nią reagować i – co najważniejsze – jak sobie z nią konstruktywnie radzić. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z problemami emocjonalnymi.
Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak:
wpływ złości na ciało i samopoczucie
analiza napadów złości i sytuacji problemowych
wyrażanie złości w sposób społecznie akceptowalny
sposoby na poskromienie złości.
Dodatkowo publikacja zawiera:
dziennik poskramiacza złości – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z tą emocją
ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.
Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Poradnik dla rodziców i ich dorosłych dzieci w wieku 20–30 lat Twoje dorosłe dziecko nadal potrzebuje cię jako rodzica, ale twoja rola w jego życiu musi ewoluować, aby sprostać jego zmieniającym się potrzebom. Jakie dokładnie są to potrzeby? I dlaczego tak bardzo różnią się one od tych, które miało twoje pokolenie? Dowiedz się m.in.: jak postępować, gdy dziecko niespodziewanie znów wprowadza się do domu rodzinnego, jak wyrażać opinię na temat partnerów dziecka, co zrobić, gdy nie zgadzasz się ze sposobem, w jaki wychowuje swoje dziecko, oraz czym kierować się przy podejmowaniu decyzji dotyczącej finansowania jego pomysłów na życie. Jeden z czołowych psychologów rozwojowych podpowiada: kiedy wyrazić swoje zdanie, a kiedy lepiej ugryźć się w język po czym poznać, że syn nie wie, co dalej zrobić ze swoim życiem czy można pomóc córce w napisaniu podania na studia co zrobić, jeśli dziecko jest w relacji z osobą, która może mu zaszkodzić kiedy powiedzieć dość, jeśli przez kilka ostatnich lat wspieraliśmy finansowo nasze dorosłe dziecko jak pomóc dziecku, które przechodzi trudny okres. Laurence Steinberg przez czterdzieści pięć lat pracy zawodowej badał relacje pomiędzy rodzicem i dzieckiem. Na tej podstawie sformułował kilka podstawowych zasad, które pomogą rodzicom dorosłych dzieci mądrzej myśleć o wspólnych problemach, unikać groźnych sytuacji, przetrwać nieuniknione trudne chwile oraz stworzyć silniejszą, szczęśliwszą i trwalszą więź z dzieckiem. W tej książce jest więcej mądrości i zdrowego rozsądku niż we wszystkich książkach o rodzicielstwie, jakie kiedykolwiek czytałem. W dodatku jest oparta na badaniach. Obowiązkowa lektura dla rodziców dorosłych dzieci. – dr Martin Seligman, autor książek Umysł jutra i Optymizmu można się nauczyć Laurence Steinberg, czerpiąc ze swojego wieloletniego doświadczenia, napisał ten pełen wrażliwości prosty poradnik, na który czekali rodzice i ich dorosłe dzieci. Z głęboką empatią opisuje, kiedy, dlaczego i jak poruszać najtrudniejsze tematy – od zdrowia psychicznego, przez finanse, po seks. Polecam tę praktyczną, mądrą i popartą badaniami książkę każdemu rodzicowi. – Dr Lisa Damour, autorka książekZaplątane nastolatki i Emocjonalne życie nastolatków Laurence Steinberg łączy wieloletnie doświadczenie jako profesor, psycholog rozwojowy i ojciec z najbardziej aktualnymi wynikami badań, by zaoferować rodzicom i dorosłym dzieciom pożyteczny poradnik. Ta mądra i inspirująca książka w jasny sposób pokazuje, jak ewoluuje rola rodzica i jak może on wspierać i dodawać otuchy dziecku w jego nowym i niezależnym życiu. – Lisa Heffernan, współzałożycielka portalu Grown and Flown Laurence Steinberg – uważany za światowy autorytet w dziedzinie badań nad dojrzewaniem i wczesną dorosłością. Piastuje stanowisko profesora psychologii i neurologii na Temple University. Stworzony przez niego podręcznik uniwersytecki z dziedziny dojrzewania doczekał się już trzynastu wydań. Jest autorem i współautorem ponad pięciuset artykułów naukowych na temat dojrzewania, a także siedemnastu książek, w tym: The 10 Basic Principles of Good Parenting, You and Your Adolescent oraz Age of Opportunity: Lessons from New Science of Adolescence.
My, rodzice, jesteśmy tylko ludźmi!
Samowspółczucie – między tygrysem szablozębnym a smartfonem
Książka o samopomocy, od neuronauki do życia rodzinnego
Myślę, że jako rodzice i tak mamy już sporo na swoich barkach, a często obciążenie to tylko się zwiększa. Niektórzy narzekają na brak poczucia bezpieczeństwa i spadek umiejętności rodzicielskich w dzisiejszych czasach, inni zaś uważają, że rodziny nie spędzają już wystarczająco dużo czasu razem. Są też tacy, którzy utrzymują, że wszystko wiedzą najlepiej i zasiewają w innych lęk, ostrzegając przed najróżniejszymi możliwymi katastrofami; cieszyliby się bardzo, gdyby wprowadzono obowiązek posiadania licencji na zostanie rodzicem. Słyszy się najróżniejsze, często sprzeczne opinie ekspertów na temat rodzicielstwa, co prowadzi do wzrastającej presji, by być doskonałym, zamiast po prostu pozwolić ludziom wychowywać dzieci w sposób dla nich naturalny.
O tym właśnie jest ta książka: o lepszym zrozumieniu i porzuceniu pragnienia doskonałości. O większym zaufaniu do siebie i współczuciu wobec siebie i innych jako przewodniku. Życie, zwłaszcza w rodzinach z dziećmi, jest kolorowe i różnorodne, dramatyczne i intymne, radosne i smutne, ale z pewnością nie jest procesem optymalizacji.
Rzadko się podkreśla, że nasze ciała, mózgi i umysły są wynikiem procesu ewolucji trwającego od milionów lat. Większość trudności, jakich doświadczają współcześni rodzice, wydaje się wynikać z tego, że w pokoju dziecięcym często nadal reagujemy mózgiem dinozaura na wyimaginowanego tygrysa szablozębnego.
Czytanie tej książki i zagłębianie się w jej treść ma sens, jeśli choć trochę pomoże ci lepiej zrozumieć siebie i swój rodzicielski mózg, zaufać swojemu życzliwemu sercu, współczuciu wobec siebie, współczującej radości oraz zrównoważonemu spokojowi, a także traktować siebie jak dobrego przyjaciela – zarówno w dobrych, jak i złych chwilach!
Wspaniała książka, która zaznajamia nas ze złożonością naszych uwarunkowań, pokazując, ile dobrego wnoszą w życie rodzica postawy uważności i życzliwości. Co za ulga przeczytać, że wszyscy opiekunowie miewają tak jak my i że mamy wpływ na swoją rolę dzięki budowaniu i wzmacnianiu zasobów!
dr Krystyna Boroń-Krupińska, vice-dyrektorka Mindfulness Association Polska
Autor opiera się na badaniach naukowych i latach własnych doświadczeń jako ojciec i terapeuta. Prowadzi w głąb, pod podszewkę popularnej wiedzy poradnikowej, do czułości serca, aby w kolejnym kroku wskazać, jak mądrze przejść przez trudne sytuacje, w jakie obfituje rodzicielstwo.
Ewa Sanko Orłowska, pedagożka, nauczycielka mindfulness i kursów MCP
Ta książka pomoże ci odkryć, jak rodzicielstwo z uważnością i współczuciem może przekształcić twoje relacje z dziećmi, pozwolić wykorzystać dary codzienności oraz otworzyć drogę do głębszego zrozumienia potrzeb i emocji twoich najbliższych. Każdy rodzic znajdzie tu coś dla siebie.
Weronika Chmielewska, Prezeska Fundacji Edumind Uważność w Edukacji
Publikacja to uniwersalna pomoc edukacyjna, której podstawowym celem jest nauka rozróżniania, nazywania i opisywania emocji. Zestaw składa się z instrukcji z propozycjami zabaw oraz 20 kart ze zdjęciami przedstawiającymi następujące emocje i uczucia: ·beztroska ·ciekawość ·duma ·gniew ·miłość ·obojętność ·przerażenie ·radość ·rozpacz ·satysfakcja ·smutek ·spokój ·strach ·tęsknota ·wstręt ·wstyd ·wściekłość ·zachwyt ·zdziwienie ·znudzenie. Fotokarty zostały wykonane z grubszego papieru i mają zaokrąglone rogi, dzięki czemu są wytrzymałe i bezpieczne w użyciu. Dzięki poręcznemu formatowi(10 cm × 10 cm) można korzystać z nich nie tylko w trakcie zajęć, ale także w podróży czy podczas aktywności na świeżym powietrzu. Zestaw ma szerokie zastosowanie: sprawdzi się zarówno podczas zajęć rewalidacyjnych, jak i w trakcie terapii psychologicznej czy logopedycznej. Można wykorzystać je w pracy z osobami w różnym wieku. Powiązane produkty: Fotokarty. Higiena
Karty pracy zawierają zadania dedykowane dla osób doświadczających łagodnych zaburzeń funkcji poznawczych. Ćwiczenia znajdujące się w książce mają na celu usprawnianie:
- procesów pamięciowych – angażują pamięć semantyczną, dotyczącą nabytej w ciągu życia wiedzy, mogą być doskonalone poprzez wykonywanie ćwiczenia z drzewem genealogicznym czy przypominaniem sobie składników do podanego przepisu; pamięć krótkotrwałą materiału werbalnego, która jest zaangażowana np. podczas zapamiętywania wypowiedzi kierowanych do nas przez inne osoby; pamięć krótkotrwałą materiału wzrokowego, która jest pobudzana, gdy chcemy zapamiętać informacje wzrokowe, oraz pamięć długotrwałą, umożliwiającą nam trwałe zapamiętywanie informacji;
- procesów uwagowych – umożliwiają doskonalenie koncentracji uwagi (nakierowanie uwagi na jeden wskazany bodziec); przerzutności, czyli przełączania uwagi pomiędzy kilkoma bodźcami;
- funkcji wykonawczych – zadania są osadzone w życiu codziennym, dotyczą rozwijania naszych zainteresowań i pasji. Wymagają m.in. zaplanowania i przygotowania prac na działce, imprezy w plenerze, zabawy słownej w detektywa, tworzenia obrazów lub scen z podanych kształtów i słów z wybranych liter.
ODPUŚĆ SOBIE I SWOJEMU DZIECKU.I POZWÓL MU BYĆ SZCZĘŚLIWYM.Córka nie mówi jeszcze biegle po hiszpańsku i angielsku? Syn ledwo przechodzi z klasy do klasy? Zamartwiasz się o ich przyszłość i namawiasz na kolejne dodatkowe zajęcia w sobotę, bo tygodniowy grafik mają już wypełniony po brzegi?Twoje dziecko nie musi być najlepsze. A ty nie musisz być idealnym rodzicem. Możesz wypisać was z wyścigu o uznanie i przestać się porównywać.Jennifer Wallace, wybitna dziennikarka badająca trendy w wychowaniu, uświadamia nam, że żyjemy w toksycznej kulturze sukcesu. Najwyższą cenę za życie pod presją oczekiwań płacą nasze dzieci, co potwierdzają statystyki zachorowań na depresję wśród nastolatków. Media utwierdzają młodych ludzi w przekonaniu, że znaczą tyle, ile osiągną. Stworzyliśmy naszym córkom i synom świat, w którym czują się nieustannie oceniani. I my też. Ale można to zmienić.Na podstawie badań oraz setek wywiadów przeprowadzonych z rodzicami, nastolatkami i specjalistami Jennifer Wallace opracowała zestaw rozwiązań, które pozwolą nam, rodzicom, ochronić nasze dzieci przed presją otoczenia i pomogą wychować zdrowych i, owszem, odnoszących sukcesy, ale szczęśliwych dorosłych.Pokażmy naszym dzieciom, że to one są dla nas najważniejsze - a nie ich oceny, medale i dyplomy.
Jak pomóc chłopcom wyrosnąć na szczęśliwych i zrównoważonych mężczyzn.Każdy chłopiec będzie kiedyś mężczyzną. Tylko jakim? Jeżeli pragniesz, aby twój syn stał się życzliwym, silnym i pełnym życia dorosłym, zacznij działać już dziś. To wydanie Wychowywania chłopców zostało uaktualnione i rozszerzone o najnowsze badania, m. in. dot. poszczególnych grup wiekowych, tożsamości płciowej i orientacji seksualnej. Ten mądry i wszechstronny poradnik może służyć pomocą w wychowywaniu synów we współczesnym świecie, w którym równość, szacunek i nowy wizerunek mężczyzny mają ogromne znaczenie, ale który nadal jest nękany widmem toksycznej męskości.Chłopcy różnią się między sobą, dlatego powinniśmy dobrze poznać naszych synów. "Jeśli ich rozumiemy, możemy wspierać ich rozwój i wejście w dorosłość" - to przesłanie niezmiennie sprawia, że książka cieszy się popularnością i zaufaniem milionów rodziców na całym świecie.
Mierzysz się z problemem buntowniczego dziecka, czy nastolatka? I wydaje ci się, że zrobiłaś już wszystko, a nic nie działa?A co, gdyby się okazało, że można pomóc sobie i zbuntowanemu dziecku, czy nastolatkowi?Sporadyczne konflikty między rodzicami i dziećmi to normalna sprawa. Jednak, gdy napady złości, opór wobec wszystkiego, odpowiedź "nie" na każdą prośbę i pytanie - staje się normą, cierpi na tym cała rodzina. Wszyscy chodzą na paluszkach. Nigdy nie wiadomo, kiedy nastąpi wybuch złości i buntu u dziecka. Atmosfera w domu robi się nie do zniesienia.Dr Bernstein, psycholog dziecięcy na podstawie ponad trzydziestu lat praktyki i swoich doświadczeń jako ojciec trójki dzieci opracował 10-stopniowy plan, by w domu zapanowały spokój i harmonia.Wyjaśniaco powoduje bunt u dzieci,dlaczego nieustający dziecięcy bunt jest tak destrukcyjny dla całej rodzinypokazuje rodzicom, jak stać się trenerem emocji dziecka i krok po kroku położyć kres temu zachowaniu - w domu, w szkole i wszędzie pomiędzy.Gdy naprawdę zrozumiesz swoje dziecko i nauczysz się nie brać jego słów tak bardzo do siebie, wszystko stanie się o wiele łatwiejsze.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?