Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka porusza problematykę teatru egzystencjalnego w doświadczeniach biograficznych dorosłych w perspektywie przeżywania niepełnosprawności egzystencjalnej. To próba otwarcia dyskusji na temat miejsca teatru w przestrzeni pedagogiki i andragogiki, a także zaproszenie do szukania inspiracji do budowania opowieści o ludzkim doświadczeniu poza dziedziną badań społecznych. Autorka koncentruje się na rozpoznaniu teatru jako jednej z form edukacji dorosłych w perspektywie biograficznej; ukazuje działalność nieprofesjonalnych teatrów osób dorosłych oraz eksploruje doświadczenia teatralne pod kątem kształtowania strategii radzenia sobie z niepełnosprawnością egzystencjalną. Praca przedstawia sieć kluczowych kategorii, które składają się na autorską koncepcję teatru egzystencjalnego, a także wyznaczają kierunek myślenia i działania w przestrzeni pedagogicznych i andragogicznych działań teatralnych. Autorka podejmuje także rozważania nad fundamentalnym pytaniem o napięcie między sztuką a terapią w działaniach edukacyjnych i artystycznych, a także akcentuje istotne zagrożenia w popularnej praktyce teatralnej.
Zestaw fiszek może stanowić uzupełnienie własnych scenariuszy zajęć do rewalidacji uczniów klas 4–8 szkoły podstawowej ogólnodostępnej. Publikację można traktować jako urozmaicenie lekcji, jeśli mamy kilka minut niezagospodarowanego czasu, bądź gdy temat, który chcemy poruszyć, koresponduje z jednym z obszarów opracowanych w niniejszej publikacji. Wszystkie karty zostały podzielone na 10 obszarów tematycznych: Szkoła, Czas wolny, Rówieśnicy, Moje zdrowie, Relacje – stawianie granic, Rodzina i dom, Trudności, Plany i marzenia, Mocne i słabe strony, Planowanie czasu.
Prezentowane karty pracy mają służyć doskonaleniu percepcji wzrokowej, czyli umiejętności rozumienia i interpretowania informacji odbieranych z otoczenia za pomocą wzroku. Większość ćwiczeń przeznaczona jest dla starszych uczniów (klasy IV–VIII szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa), jednak możliwość wykonywania tylko wybranych poziomów zadań pozwala wykorzystać je również w pracy z uczniami młodszymi. Podtytuł niniejszej części brzmi Ćwiczenia doskonalące koordynację wzrokowo-ruchową. Ręka i oko. Zaburzenia w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej mogą manifestować się w różnych aspektach, takich jak samoobsługa, zabawy grupowe, ćwiczenia ruchowe czy prace plastyczne. Dysfunkcje te wpływają znacząco na proces nauki, szczególnie podczas pisania, czytania lub wykonywania zadań związanych z manipulacją przedmiotami. Zapewnienie prawidłowego rozwoju koordynacji wzrokowo-ruchowej stanowi kluczowy element wszechstronnego rozwoju psychomotorycznego. W niniejszej publikacji proponujemy następujące grupy ćwiczeń doskonalących koordynację wzrokowo-ruchową: łączenie punktów według przedstawionego wzoru rysowanie drogi wyjścia z labiryntu rysowanie linii poprzez łączenie punktów.
Prezentowane karty pracy mają służyć doskonaleniu percepcji wzrokowej, czyli umiejętności rozumienia i interpretowania informacji odbieranych z otoczenia za pomocą wzroku. Większość ćwiczeń przeznaczona jest dla starszych uczniów (klasy IV–VIII szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa), jednak możliwość wykonywania tylko wybranych poziomów zadań pozwala wykorzystać je również w pracy z uczniami młodszymi. Podtytuł niniejszej części brzmi Ćwiczenia doskonalące stałość spostrzegania. Kształt – położenie – wielkość. Zaburzenia w stałości spostrzegania mogą generować problemy z rozpoznawaniem liter i cyfr pisanych różnymi czcionkami lub w różnych orientacjach, z identyfikowaniem słów w rozmaitych kontekstach, z rozróżnianiem i klasyfikacją przedmiotów, a także z koncentracją i uwagą, gdyż ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się wrażeń sensorycznych może powodować zmęczenie i trudności ze skupieniem się na zadaniach. W niniejszej publikacji proponujemy następujące grupy ćwiczeń doskonalących bstałość spostrzegania: odnajdywanie cieni prezentowanych obrazków odnajdywanie takich samych kształtów odnajdywanie właściwego, powiększonego fragmentu obrazka.
Prezentowane karty pracy mają służyć doskonaleniu percepcji wzrokowej, czyli umiejętności rozumienia i interpretowania informacji odbieranych z otoczenia za pomocą wzroku. Większość ćwiczeń przeznaczona jest dla starszych uczniów (klasy IV–VIII szkoły podstawowej i szkoła ponadpodstawowa), jednak możliwość wykonywania tylko wybranych poziomów zadań pozwala wykorzystać je również w pracy z uczniami młodszymi. Podtytuł niniejszej części brzmi Ćwiczenia doskonalące spostrzeganie figury i tła. Obiekt i otoczenie. Osoby ze słabo rozwiniętą zdolnością rozróżniania figury i tła mogą doświadczać różnych trudności, takich jak problemy ze skupieniem uwagi, doskonaleniem umiejętności manualnych czy orientacją w przestrzeni, a także z rozpoznawaniem liter i wyrazów jako odrębnych jednostek, co może prowadzić do błędów w czytaniu, pisaniu oraz interpretacji tekstu. Dodatkowo mogą mieć trudności z odnalezieniem właściwego miejsca na stronie książki lub zeszytu, wyodrębnieniem szczegółów koniecznych do rozwiązania zadania oraz z rozumieniem złożonych obrazów, takich jak mapy, schematy czy grafiki. W niniejszej publikacji proponujemy następujące grupy ćwiczeń doskonalących umiejętność spostrzegania figury i tła: odtwarzanie wzorów odwrotnych do prezentowanych wyodrębnianie przecinających się linii odnajdywanie w zbiorze wskazanej figury.
Publikacja została stworzona z myślą o uczniach klas młodszych, zwłaszcza tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (np. z trudnościami z liczeniem, takimi jak dyskalkulia) oraz z niepełnosprawnością intelektualną. Opracowanie może być pomocne zarówno w domu podczas ćwiczeń, jak i w szkole na zajęciach wyrównawczych, korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych. Materiał edukacyjny obejmuje liczenie w zakresie liczbowym do 100 z uwzględnieniem struktury liczby dwucyfrowej, pojęcia jedności, dziesiątki oraz miejsca liczby w ciągu liczbowym. Ćwiczenia są dobrane w taki sposób, aby stopniowo przechodzić od konkretów do myślenia abstrakcyjnego oraz stosowania wiedzy w praktyce.
Tymon i ja to publikacja, której celem jest stworzenie własnego bohatera i wymyślenie historii z jego udziałem. Tworzenie swojej postaci ma na celu możliwość znalezienia punktu odniesienia do własnych przeżyć, porównanie siebie i kogoś innego. Może to ułatwić rozmowę na temat swoich emocji i sposobów radzenia sobie z nimi.Książka składa się z dziesięciu rozdziałów - projektów, które przeprowadzą czytelnika przez proces tworzenia postaci i opowieści. Omówiono w nich jego najważniejsze elementy, takie jak wygląd i tożsamość bohatera, jego mocne i słabe strony czy struktura historii. Zaproponowano również stworzenie krótkich dzieł kultury - gry planszowej i komiksu, a także wskazano popularne i wykorzystywane przez innych twórców elementy, które można zawrzeć w stworzonej przez siebie charakterystyce postaci.
Książka to zbiór zakodowanych wyrazów zawartych w 111 kodowankach. Są one podzielone tematycznie na 37 kategorii (np. zawody, gatunki roślin, zwierzęta, miasta). Zadaniem dziecka jest odkodowanie ich za pomocą podanych szyfrów i zapisanie we wskazanym miejscu. Taka forma nauki to świetna zabawa, a zarazem doskonały sposób na rozwijanie koncentracji, spostrzegawczości oraz umiejętności kodowania u najmłodszych. Rozwiązania zadań można znaleźć na końcu książki.Książka należy do kolekcji i pakietu ZABAWY W KODOWANIE.
Potwornie zakręcone zadania matematyczne to atrakcyjny sposób na naukę treści matematycznych. Dzięki nim lekcje staną się ciekawsze, a uczniowie będą mieli możliwość pracy w parach lub grupach, jednocześnie bawiąc się i ucząc. Propozycje gier zostały stworzone w oparciu o treści przeznaczone dla uczniów klas 1–3. Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, a plansze skonstruowano tak, że każda z nich może być wykorzystywana wielokrotnie, np. podczas przerw śródlekcyjnych. Głównym celem zestawu jest samodzielna praca uczniów, która zmusza ich do podejmowania działań i myślenia.
Arteterapia może być skutecznym narzędziem w budowaniu odporności psychicznej dzieci. Wspiera rozwój emocjonalny, społeczny oraz kreatywny, co przekłada się na lepsze radzenie sobie z trudnościami życiowymi. Prezentowana książka to zbiór scenariuszy mających za zadanie przygotowanie dzieci i wyposażenie ich w umiejętność panowania nad stresem poprzez znajomość własnych zalet, potrzeb i zasobów. Zestawione w książce zabawy, a także wprowadzenia i komentarze, w sposób aktywny zapraszają dzieci do działania, co ułatwia lepsze poznanie siebie i innych, dbanie o zasoby osobiste dzieci i pozytywne relacje, zauważanie trudności i konstruktywne radzenie sobie z nimi. Każdy rozdział zawiera przygotowane karty pracy związane z danym tematem oraz komentarze psychologa. Przedstawiony materiał dostarczy dzieciom, nauczycielom i rodzicom nowych, pięknych doświadczeń i przyjemnych chwil, które wzmacniają więzi, pozwalają uczyć się od siebie wzajemnie, zaskakują działaniem wizualnym i torują drogi harmonijnego rozwoju i pełni człowieczeństwa. Wsparcie psychologiczne Jagoda Sikora. Jagoda Sikora - dr nauk społecznych w dyscyplinie psychologii. Posiada specjalizację z psychologii klinicznej dzieci i młodzieży oraz uprawnienia pedagogiczne. Pracuje terapeutycznie z dziećmi, młodzieżą i rodzinami. Zdobyła doświadczenie w pracy klinicznej, pracując z dziećmi i młodzieżą między innymi w Górnośląskim Centrum Zdrowia Dziecka oraz licznych placówkach wsparcia ambulatoryjnego i dziennego.
Ta książka to niespodzianka - dla nas, dla autorów i dla czytelników. Jest bardzo nieoczywista. Składa się z szesnastu części, niby-rozdziałów, z których każdy zawiera opowieści różnych autorów odnoszące się do tego samego słowa kluczowego. [] Opowieści w poszczególnych częściach zostały umieszczone według subiektywnego klucza redaktorek. Nie chciałyśmy, aby był to układ alfabetyczny według nazwisk autorów. Opowieści być może jakoś splatają się z sobą lub zupełnie nie Zarówno my, jak i osoby czytające mają prawo odczytywać ten kontekst i kolejność indywidualnie. Ogromna możliwość nadawania indywidualnych, subiektywnych znaczeń osobistym narracjom snutym w publikacji to jej wielki potencjał. Dodatkowo nietypowa forma książki daje czytelnikom możność decydowania o kolejności ułożenia Opowieści o oraz o porządku ich czytania. Za każdym razem na nowo Marta Kondracka-Szala Edukacja to relacja. Piszę o tym z uczniowsko-studenckiego punktu widzenia. Po latach wiem, zauważam, że przedmioty prowadzone przez tych nauczycieli, z którymi można było nawiązać relację opartą na wzajemnym szacunku, były mi bliższe i dziś dużo więcej z ich lekcji pamiętam. Przecież najwięcej uczymy się od ludzi, których darzymy sympatią. Weronika Mazurek,Opowieść na zakończenie
Publikacja jest przeznaczona do pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, a także ze starszymi uczniami, którzy mają trudności z rozpoznawaniem oraz określaniem emocji i uczuć innych osób.Krótkie opisy sytuacji oraz proste rysunki ułatwiają skupienie się na głównym celu publikacji - łączeniu wydarzeń z wywołanymi przez nie emocjami, które zostały przedstawione na twarzach postaci. Ponadto książka pomaga uświadomić uczniowi, że każda osoba może odczuwać bardzo różne emocje, czasami wiele ich w tym samym momencie.
Książka dla prawdziwych ojców! Gdy jesteś głową rodziny, gdy codzienna troska o najbliższych spędza Ci sen z powiek. Kiedy czasami bezsilnie opuszczasz ręce... Sięgnij po przewodnik, który jasno i przejrzyście pomoże Ci w pełnieniu tej jednej z najtrudniejszych ról w twoim życiu.
Nauczyciel powinien mieć swój świat, z własnymi uczuciami, pragnieniami i potrzebami. Mało tegodobrze by było, gdyby potrafił tym światem wewnętrznym dzielić się ze swoimi uczniami. Należy zdaćsobie sprawę z tego, że codziennie podlegamy krytycznej obserwacji uczniowskiej, a to, jakimi ludźmijesteśmy, najbardziej interesuje podopiecznych i wywiera największy wpływ na ich rozwój osobowy.Nauczyciel, który nie podejmie próby poznania siebie i zaakceptowania siebie oraz swojej przeszłości,swojego dzieciństwa, nigdy nie będzie dobrym pedagogiem. Najpierw trzeba zmierzyć się z własnymilękami, wewnętrznymi smokami, aby być wspierającym wychowawcą.fragment książki Anna Konarzewska niestrudzona, stale dokształcająca się edukatorka, tutorka i polonistka. Kreatywna,pełna pasji i energii dyplomowana nauczycielka oraz wychowawczyni.Należy do społeczności Superbelfrów RP oraz jest Ambasadorką Wiosny Edukacji.Blogerka Być nauczycielem... strony, za pomocą której inspiruje pedagogów na całym świecie. Autorkaksiążki Być (nie)zwykłym wychowawcą, w której dzieli się pomysłami na (nie)zwykłe lekcjewychowawcze.Od 2020 roku należy do społeczności MIEE (Microsoft Innovative Educator Expert), która zrzeszanajbardziej innowacyjnych i przedsiębiorczych nauczycieli z całego świata.Finalistka prestiżowych ogólnokrajowych konkursów: Nauczyciel Roku 2021 oraz Nagrody im. IrenySendlerowej w 2021 roku.
Oddajemy w ręce Szanownych Czytelników monografię zbiorową, którą rozpoczyna artykuł Małgorzaty Kabat, Ewy Johnsson i Ewy Borowiec na temat form edukacji i ich modyfikacji. Kolejnych pięć rozpraw dotyczy kształcenia i pracy w zawodzie nauczyciela. Ewa Pasterniak-Kobyłecka zastanawia się, jaki jest nauczyciel współczesnej szkoły oraz przytacza wypowiedzi uczniów na temat ich oczekiwań wobec wychowawców pracujących w placówkach oświatowych. Halina Monika Wróblewska ukazuje doświadczenia w obszarze tutoringu jako efektywnej formy edukacji spersonalizowanej na przykładzie programu „Uczeń jako badacz, naukowiec i odkrywca”, który jest realizowany w praktyce akademickiej na Uniwersytecie w Białymstoku. Mirosława Kanar snuje refleksje dotyczące kształcenia kompetencji zawodowych, komunikacyjnych i analitycznych przyszłych pedagogów. Paulina Kobyłecka-Bitner zwraca uwagę na potrzebę rozwijania kompetencji moralnych nauczycieli w roli badaczy.Lidia Kataryńczuk-Mania, Jolanta Maciąg i Anna Bąk opisują kompetencje nauczyciela wychowania przedszkolnego w zakresie edukacji muzycznej.
Szczególną zaletą [] publikacji jest wyraźne wskazanie zależności rozwojowych i społecznych, które powinny stanowić treść edukacji społecznej. Autorka w znaczący i wartościowy sposób wyjaśnia jej teoretyczne podstawy oraz ich egzemplifikacje praktyczne. Książka jako jedna z nielicznych wpisuje się w ten obszar edukacji, odnosząc się do jej szczególnego okresu - nauczania na pierwszym etapie szkolnego kształcenia i treści dotyczących przygotowania człowieka do życia w społeczeństwie. Roli szkoły w edukacji społecznej nie sposób przecenić. []Walorem tej publikacji są zamieszczone pod każdym rozdziałem ćwiczenia oraz spis literatury cytowanej. [...]
All kids occasionally space out, get sidetracked, run out of time, or explode in frustration—but some do it much more often than others. If you have a “smart but scattered” child, take heart. This encouraging guide is grounded in research on the crucial brain-based skills that 4- to 13-year-olds need to get organized, stay focused, and control their impulses and emotions. The expert authors guide you to identify your child's executive strengths and weaknesses, boost skills that are lacking, fix everyday routines that don't work, and reduce everyone's stress. Including new research, new and updated vignettes, and “A Good Place to Start” suggestions for each skill, the revised and updated second edition features a new chapter on technology and a greatly expanded school chapter. Helpful practical tools can be downloaded and printed.
Edukacja domowa zatacza coraz szersze kręgi. Co za tym idzie, coraz więcej osób poszukuje na jej temat informacji. Najlepiej od rodziców, którzy edukację domową już poznali. Autorka od lat prowadzi bloga, w którym wyjaśnia, czym jest edukacja domowa. Książka natomiast to zbiór wywiadów z rodzicami, którzy ją praktykują. Z przeprowadzonych rozmów czytelnik uzyska odpowiedzi na kilkanaście najważniejszych pytań. Kornelia Orwat zapytała rodziców między innymi o: organizację czasu; jak radzą sobie z niechęcią dzieci do robienia tego, czego od nich się oczekuje; jak opiekunowie godzą własne różnorodne obowiązki i potrzeby dzieci w różnym wieku, a przy tym pamiętają o własnych potrzebach; co w edukacji domowej jest najtrudniejsze, a co najpiękniejsze; co się sprawdziło, a co nie; jaki styl edukacji wybrali; jak radzą sobie z wypaleniem zawodowym; czy wypracowali rodzinne rytuały; jak małżonkowie dzielą się obowiązkami; jak radzą sobie z krytyką i niezrozumieniem otoczenia oraz nauczaniem podstawy programowej; gdzie i jakiego szukają wsparcia; na jakie zajęcia chodzą ich dzieci; czy mają obawy związane z socjalizacją i jak ją zapewniają; co doradziliby innym rodzicom i oczywiście jakie są owoce edukacji domowej.Książkę serdecznie poleca ks. dr Krzysztof Mielnicki, autor i redaktor ogólnopolskich programów i podręczników do nauczania religii w szkole. () Rodzice towarzyszący swoim dzieciom w rozwoju jako mistrzowie edukacji na własnym przykładzie pokazują, w jaki sposób można skutecznie organizować naukę i czym tak naprawdę powinna być indywidualizacja nauczania, nazywana przez nich personalizacją, niezależnością i elastycznością.Lektura tej książki była dla mnie budującym spotkaniem z mentorami home based education edukacji opartej na domu z jego bogactwem i różnorodnością znaczeń.
Publikacje z serii Kreatywne Książeczki Terapeutyczne są adresowane do terapeutów, pedagogów i rodziców oraz do ich pociech i podopiecznych. Stanowią doskonałe narzędzie do rozwiązywania wielu trudności wychowawczych i radzenia sobie z nieprawidłowymi dziecięcymi zachowaniami. Treści są skonstruowane w taki sposób, że pozwalają na indywidualne dostosowanie bajeczki do rzeczywistego otoczenia malucha. Dzięki temu każdy może stać się nauczycielem i terapeutą własnego dziecka.
Książeczka „Tomcio rozwiązuje problemy. Złość i agresja” zawiera bajki terapeutyczne opowiadające o różnych formach agresji, takich jak agresja wobec zwierząt, rodziców czy rówieśników, oraz część poradnikową. Proponowane rozwiązania oraz opowiadania stanowią kompleksową pomoc w przezwyciężaniu dziecięcych problemów i zmartwień.
Kiedy rodzice uczą się wraz z dziećmi i są na nie otwarte, pojęcia typu moc, kontrola czy dominacja przestają być potrzebne, a głównym celem podróży staje się wzajemna życzliwość oraz duchowe partnerstwo. Niestety, wielu rodziców nieświadomie przekazuje swoim dzieciom nabyty ból psychologiczny i emocjonalne traumy z przeszłości, mimo że świadomie wcale nie chcą tak postępować. Tradycyjne książki dotyczące tematu rodzicielstwa podają mnóstwo technik dotyczących kontrolowania dzieci oraz doraźnych rozwiązań pewnych zaburzeń, które mają być pomocne w radzeniu sobie w trudnych sytuacjach. Dr Shefali Tsabary podchodzi do tematu w odmienny sposób. Według niej, dzieci stanowią dla rodziców zwierciadło dawno zapomnianego ja. Rodzic który zechce spojrzeć w to lustro, zdobędzie możliwość zbudowania relacji ze swoim wewnętrznym stanem pełni. Książka odpowiada na pytania:Dlaczego wszyscy rodzice zaczynają od NIEŚWIADOMEGO rodzicielstwa czy świadomy rodzic pojawia się nagleDlaczego, żeby mieć kontakt z dzieckiem, najpierw należy nawiązać więź z samym sobąJaką cenę za nasz brak świadomości płacą dzieciJak wejść w stan prawdziwej łączności z dzieckiemJak stworzyć prawdziwe poczucie więzi w rodzinieCzym jest świadomość i w jaki sposób zmienia sposób wychowania dzieciJaki jest duchowy powód posiadania potomstwaW jaki sposób dziecko może przebudzić dorosłegoJak uwolnić dzieci od potrzeby naszej aprobatyCzy akceptacja oznacza biernośćCzy dziecko w istocie pozwala nam dorosnąćCo oznacza stanąć twarzą w twarz z naszą reaktywnościąJak zintegrować swój własny ból i jak radzić sobie z bólem dzieckaCzy życiu można zaufaćW jaki sposób przyciągamy do siebie życiowe okolicznościJakie są podstawowe lekcje rodziców w poszczególnych etapach życia dzieckaCo jest źródłem naszego lęku przed teraźniejszościąCzym jest CUD ZWYCZAJNOŚCI i czy jako rodzic potrafisz cieszyć się zwyczajnością swojego dzieckaJak właściwie ustawiać poprzeczkę dla dzieckaDlaczego wyrażanie wdzięczności stanowi pełne mocy narzędzie wychowawczeCo liczy się bardziej zachowanie czy osoba
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?