KATEGORIE [rozwiń]

Pedagogika i wychowanie

Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

Okładka książki Smart Hand Model. Diagnoza i terapia ręki u dzieci

59,50 zł 43,70 zł


Książka jest kierowana do terapeutów zajęciowych, nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, fizjoterapeutów, terapeutów SI oraz studentów tych kierunków, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki. Autorki przedstawiły holistyczny model postępowania diagnostyczno-terapeutycznego SMART HAND MODEL (SHM(C)). Pierwsza część publikacji prezentuje założenia teoretyczne prowadzenia terapii ręki łączące podejście i wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Druga część zawiera opis stworzonego modelu, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń z zakresu stabilizacji posturalnej, percepcji czuciowej i wzrokowej, koordynacji bilateralnej, manipulacji, kształtowania chwytu oraz grafomotoryczne. Ostatnią część książki stanowią karty diagnostyczne oraz karty ćwiczeń do wykorzystania podczas prowadzenia terapii.
Okładka książki Polski system szkolny po roku 1989. W kręgu demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji

39,00 zł 25,94 zł


Zagadnienie przemian zachodzących w polskiej szkole od wielu lat nie traci na aktualności, nie zbliżając się do choćby częściowego badawczego nasycenia. Tym bardziej, że w naszej rzeczywistości edukacyjnej „reforma goni reformę”, nowelizacje przyjmowane są w tempie ekspresowym i trudno oczekiwać, by inaczej działo się w najbliższej przyszłości. Zawarte w niniejszej książce analizy – poświęcone przedstawieniu zmian, jakie zachodziły w polskiej szkole w ciągu ponad trzydziestu minionych lat – podporządkowane zostały ideom, które – zdaniem autora – niejednokrotnie stały u podstaw konstruowania i rekonstruowania systemowych rozwiązań: mowa o demokratyzacji, centralizacji oraz komercjalizacji. ****** The Polish School System after 1989. Democratization, Centralization and Commercialization The problem of changes occurring in Polish schools has not lost its relevance for many years, without approaching even a partial research saturation. In our educational reality, a reform “chases” another reform, amendments are accepted at a fast pace and it can hardly be expected to be otherwise in the foreseeable future. The analyses contained in this book – devoted to the presentation of changes that took place in the Polish school over the last thirty years – were subordinated to the ideas, which, in the author’s opinion, have often been the basis for constructing and reconstructing system solutions, i.e. democratization, centralization and commercialization.
Okładka książki Pedagogika seksualna a etyka

75,00 zł 58,46 zł


Książka jest pracą filozoficzną i metafilozoficzną z etyki (filozofii moralności). Posiada ponadto profil pedagogiczny, ponieważ dziedzina moralności w jednym z aspektów to właśnie wychowanie i doskonalenie człowieka w jego człowieczeństwie za pomocą sprawności (cnót) moralnych. Autor konfrontuje klasyczny model pedagogiki (za Arystotelesem, Tomaszem z Akwinu i Karolem Wojtyłą) jako nauki o wychowaniu do pełni człowieczeństwa, z nowożytnym i współczesnym jej modelem od strony rozumienia związku z etyką. Nowożytna etyka jest jednak odmiennie pojmowana, bo jest to z jednej strony hedonizm etyczny i pedagogiczny (np. J. Lockea czy J. J. Rousseau), a z drugiej myśl I. Kanta i J. F. Herbarta, wspólnie wykluczających zasadę realizmu z etyki i pedagogiki. Autor rekonstruuje ponadto koncepcję pedagogiczną i etykę postmodernizmu R. Rortyego i Z. Baumana, ale także etykę dyskursywną J. Habermasa oraz tzw. neuroetykę. Jeśli nowożytny hedonizm etyczny redukuje dobro moralne do dobra przyjemnego, to autonomizm etyczny (np. etyka I. Kanta), redukuje dobro moralne do nacisku ze strony kreatywnego rozumu, określającego dowolnie granicę pomiędzy dobrem i złem moralnym. Obydwa nurty spotkały się w etyce i pedagogice ponowoczesnej, usprawiedliwiającej instrumentalizację człowieka we wszystkich dziedzinach jego życia, w tym także w dziedzinie płciowości. Instrumentalizacja ta wpisana jest w nowożytny program nauki, który traktuje wiedzę o człowieku oraz wiedzę o wymaganiach moralnych (etykę) jako ugruntowaną w wynikach nauk szczegółowych, szczególnie w medycynie i biologii. Stąd Autor poddaje szczegółowej analizie powszechne dzisiaj zjawisko medykalizacji problemów pedagogicznych i moralnych (w tym ich psychiatryzacji) oraz pokazuje na przykładach konsekwencje tego procesu, którymi jest zakłócenie czy nawet uniemożliwienie rozwoju moralnego człowieka.Tematyka książki wpisuje się w nurt rozwijanej w Lubelskiej Szkole Filozoficznej filozofii i etyki klasycznej, akcentującej konieczny związek pedagogiki z etyką, a etyki z antropologią filozoficzną. Autor jest świadom, że etyka jako teoria działania moralnego, jak również pedagogika jako teoria i praktyka wychowania, zależy od integralnej prawdy o człowieku jako osobie. Tezę tę Autor aplikuje do zagadnień współczesnej pedagogiki, wskazując klasyczne rozwiązanie problemu tożsamości seksualnej. Dzięki temu podejściu, monografia stanowi cenny wkład naukowy w problematykę aplikacji etyki klasycznej do rozwiązywania współczesnych problemów społecznych i kulturowych.
Okładka książki Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą cz.5

49,00 zł 34,97 zł


Część piąta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych dla różnych grup odbiorców, doświadczających zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych czy zaburzeń w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają następujące zagadnienia: - zaniżone poczucie własnej wartości skutkujące wycofaniem z relacji rówieśniczych u dzieci z klas VII-VIII; - nieśmiałość oraz trudności we współpracy w grupie u dzieci w młodszym wieku szkolnym; - profilaktykę zachowań dyskryminacyjynych wśród dzieci w wieku 12-14 lat.
Okładka książki Terapia ręki od A do Z. Zrób jak ja w.2024

39,50 zł 26,41 zł


Program Terapia ręki od A do Z ma na celu ograniczenie problemów dzieci z pisaniem ręcznym oraz przygotowanie maluchów do nabycia tej umiejętności. Przeznaczony jest dla rodziców i pedagogów, wychowawców pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym, u których występują trudności grafomotoryczne. Może również posłużyć jako materiał treningowy przed rozpoczęciem nauki pisania. Zrób jak ja to pierwsza część zestawu Terapia ręki od A do Z. Składa się z krótkiego wstępu teoretycznego z opisem budowy ręki, analizatora kinestetyczno-ruchowego, analizy prawidłowej postawy podczas pisania oraz chwytu pisarskiego, autorskiego arkusza do terapii ręki i kart, na których przedstawiono 65 pozycji ćwiczeniowych.
Okładka książki Karty korekcyjno-kompensacyjne cz.2 w.2024

43,00 zł 31,58 zł


Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Okładka książki Pedagogia bliskości międzyludzkiej

86,00 zł 54,69 zł


„Bliskość jest fenomenem, który towarzyszy ludzkości od jej zarania, łącząc ludzi i dając im poczucie przywiązania. Na bliskości buduje się więź małżeńska, rodzicielska i przyjacielska, a człowiek, dotychczas postrzegany jako obcy, przestaje być zagrożeniem. Bliskość z drugim człowiekiem jest także otwarta na otaczający świat, doświadczany w wymiarze empirycznym i duchowym.Bliskość ma wymiar naukowy, kulturowy, społeczny, a także religijny. Istotę bliskości stanowi miłość, która jest siłą organizującą życie społeczne.W tworzeniu fenomenu bliskości wzniosła natura miłości staje wobec wolności drugiego człowieka, proponując mu wspólne przeżycia w konkretnym czasie i warunkach. Okoliczności towarzyszące powstawaniu bliskości nie zawsze sprzyjają jej rozwojowi. Współczesne zmiany społeczne powodują, że bliskość wydaje się coraz większym wyzwaniem”.„Książka składa się z ośmiu rozdziałów.W trzech pierwszych przedstawiam wyniki analizy interdyscyplinarnej literatury przedmiotu.W pierwszym rozdziale prezentuję etymologię słowa „bliskość” oraz jej ujęcie z perspektywy filozoficznej, teologicznej i nauk społecznych. W drugim rozdziale zwracam uwagę na wychowawczy wymiar bliskości. Opisuję bliskość w rodzinie i bliskość wychowawczą oraz wskazuję na znaczenie edukacji zbliżającej i edukacji formalnej. Podkreślam również ważność bliskości w odniesieniu do samowychowania. Trzeci rozdział dotyczy zagadnienia bliskości w trudnych okolicznościach życia, zwłaszcza związanych z chorobą, cierpieniem i izolacją społeczną, a także inicjatyw o charakterze solidarnościowym, podejmowanych wobec najbardziej potrzebujących w czasie pandemii COVID-19. Czwarty rozdział stanowi opis metodologii badań własnych i zawiera niezbędną wiedzę na temat teorii ugruntowanej, którą zastosowałem w projekcie.Przedstawiam w nim również przedmiot badań i cele, problematykę badawczą oraz charakterystykę terenu i organizację badań.Kolejne cztery rozdziały zawierają wyniki empirycznych badań własnych.W pierwszym z nich ukazuję istotę bliskości w rodzinie, jej komponenty, znaczenie i związek z rodziną.Wskazuję na związek bliskości z wychowaniem, a także jej haptyczny wymiar. Szósty rozdział jest poświęcony analizie fenomenu bliskości w sytuacji choroby i cierpienia. Opisuję w nim kategorie tej bliskości i jej cechy konstytutywne, zwracam uwagę na diadę bliskość – oddalenie, a także dokonuję analizy bliskości w stosunku do natury i Boga.W kolejnym rozdziale koncentruję się na sytuacji pandemii i wywołanych przez nią reperkusjach w placówkach...
Okładka książki Funkcje wykonawcze. Ćwiczenia dla dzieci

59,90 zł 39,86 zł


Pomóż maluchowi rozwinąć funkcje wykonawcze dzięki ćwiczeniom dla dzieci w wieku od 6 do 9 latDzięki funkcjom wykonawczym jesteśmy w stanie utrzymywać uwagę, robić różne rzeczy w życiu codziennym oraz pamiętać o ważnych sprawach. To duży wysiłek, szczególnie dla dziecka. Ta książka pomoże maluchom wyćwiczyć mózg oraz poprawić pamięć, elastyczność i samokontrolę, dzięki czemu będą czuły, że są lepiej zorganizowane i przygotowane na wszystko.Dzieci znajdą tu 40 ćwiczeń, które pozwolą im zdobyć nowe umiejętności przydatne w domu, w szkole i w innych sytuacjach.Po prostu dla dzieci. Ta książka została napisana specjalnie z myślą o maluchach. Zebrane w niej ćwiczenia pozwolą im na samodzielną pracę i obserwowanie, jak rozwijają się ich umiejętności.Ciekawa i angażująca. Dzieci poznają ćwiczenia, które zainspirują je do ciężkiej pracy. Dzięki temu maluchy będą umiały określić swoje mocne strony i talenty.Narzędzia dla rodziców. Dorośli również mogą się zaangażować w rozwój maluchów dzięki wskazówkom i ćwiczeniom dla rodziców zawartym w tej publikacji. Znajdą tu wyjaśnienie, jak uczą się dzieci oraz jak dorośli mogą im pomóc odnieść sukces.
Okładka książki Wygraj z OCD. Ćwiczenia dla dzieci

59,90 zł 39,98 zł


Pokaż zmartwieniom, kto tu rządzi! Jeśli często się martwisz albo masz poczucie, że musisz powtarzać jakąś czynność, pamiętaj, że nie jesteś sam(a) – nawet jeśli czasem tak się czujesz. Ta książka zawiera 40 przyjemnych ćwiczeń, które pomogą ci poradzić sobie z przykrymi myślami, zamartwianiem się i uporczywym wykonywaniem czynności, a dzięki temu wrócić do swoich ulubionych zajęć! Rysuj, wpisuj odpowiedzi i rozwiązuj łamigłówki, a pokażesz swoim zmartwieniom, kto tu jest szefem (oczywiście, że ty!). Jeśli chcesz zapanować nad tymi trudnymi myślami i uczuciami, pamiętaj, że praktyka czyni mistrza. Dasz radę! Publikacja zawiera: Historie innych dzieci. Przeczytaj, jakie doświadczenia mają inne dzieci. Zobaczysz, że wielu chłopców i wiele dziewczynek ma podobne trudności jak ty. Mnóstwo informacji. Dowiedz się, na czym polegają twoje trudności – co to jest OCD, czym się przejawia i skąd się bierze. Gotowe narzędzia do wykorzystania. Mechanik potrzebuje konkretnych narzędzi, żeby naprawić samochód, a tobie przydadzą się narzędzia, żeby lepiej się poczuć. Poproś o pomoc osobę dorosłą, weź długopis i opisz swoje uczucia, ćwicz nabyte umiejętności!
Okładka książki Podróż przez pory roku z kartami pracy. Część 1Karty pracy dla II etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu umiarkowanym (teczka)

46,50 zł 39,35 zł


Pakiet jest przeznaczony dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym będących na II etapie nauczania. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi uspołecznienia rozwijania sprawności i umiejętności. Podróż przez pory roku. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Okładka książki Matematyka. Część 3Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną

43,00 zł 36,38 zł


Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi i innymi deficytami rozwojowymi. Może być stosowana w przedszkolach i szkołach specjalnych, klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Może być również wykorzystana jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej, czyli w przedszkolach masowych. Karty pracy mogą posłużyć także rodzicom do pracy z dziećmi w domu. Zostały one przygotowane z myślą zarówno o pracy z całym zespołem, jak i w trakcie zajęć indywidualnych. Materiał zawiera zadania dotyczące: poznawania i utrwalania podstawowych pojęć kalendarzowych orientacji w stosunkach przestrzennych umiejętności wyodrębniania zbiorów wyodrębniania i porównywania cech wielkościowych rozpoznawania figur geometrycznych poznawania i utrwalania znajomości cyfr w zakresie 12 podstawowych działań matematycznych
Okładka książki Sylabowe zabawy

28,00 zł 18,64 zł


Publikacja powstała z myślą o pedagogach i rodzicach, którzy ucząc dzieci czytania, chcą wyjść poza schemat pracy opierającej się jedynie na wykorzystaniu podręcznika. Nauka czytania w ruchu i zabawie to nie tylko urozmaicenie zajęć, ale w wielu przypadkach także zaspokojenie podstawowych potrzeb dzieci (potrzeby ruchu, uczenia przez działanie, odczuwania pozytywnych emocji). Opisane w książce zabawy znajdą zastosowanie na różnych etapach nauki czytania, np. w fazie wprowadzania liter bądź utrwalania ich znajomości, a także czytania wyrazów czy nawet zdań. Większość z nich sprawdzi się podczas zajęć zarówno w szkole, jak i w przedszkolu.Sylabowe zabawy:utrwalają znajomość literuczą czytania sylabamibudzą zainteresowanie nauką czytaniabudują pozytywne skojarzenia z czytaniem.
Okładka książki Peaceful Parent, Happy Kids. Pokojowy rodzic, szczęśliwe dzieci. Jak przestać krzyczeć i zacząć wzmacniać bliską relację z dzieckiem
nowość

44,90 zł 24,85 zł


Przełomowy przewodnik po wychowywaniu szczęśliwych, odpowiedzialnych, otwartych i ciekawych świata dzieci.Chcesz, aby twoje rodzicielstwo było pełne spokoju, a w domu zapanował pokój zamiast wiecznych wojen? Męczą cię napady złości u dziecka, nie wiesz, jak reagować na jego wybuchy, masz trudność ze stawianiem granic?W oparciu o najnowsze badania nad rozwojem mózgu i rozległe doświadczenie kliniczne z rodzicami, dr Laura Markham przedstawia swoje skuteczne podejście, oparte na Trzech Wielkich Ideach:- regulowaniu siebie,- pielęgnowaniu bliskiej więzi,- coachingu zamiast kontroli.Jej przesłanie jest proste: wzmacnianie emocjonalnej więzi z dzieckiem stworzy prawdziwą i trwałą zmianę. Kiedy masz bliską więź z dzieckiem, nie musisz grozić, błagać, przekupywać - ani nawet karać.W tej książce znajdziesz:- praktyczne rozwiązania i sprawdzone wskazówki,- przykłady zwrotów, dzięki którym lepiej skomunikujesz się z dziećmi w różnym wieku,- porady zachowania się w sytuacjach kryzysowych,- informacje z zakresu psychologii dziecka.Liczne przykłady z życia przedstawiają sprawdzone rozwiązania dla rodziców dzieci do ok. 9 roku życia.
Okładka książki Pedagogiczne aspekty pracy asystenta rodziny

55,00 zł 39,24 zł


Metodyka Pracy Socjalnej to uzupełnienie serii wydawniczej Biblioteka Pracy Socjalnej, która ukazała się nakładem wydawnictwa Difin. Przedstawiana seria za punkt wyjścia w pracy socjalnej stawia sobie koncentrację na warsztacie metodycznym, którym powinna się posługiwać osoba profesjonalnie pomagająca ludziom. Książka poświęcona została pedagogicznym aspektom pracy asystenta rodziny. Asystent rodziny znajdzie tu inspiracje dotyczące prowadzenia spotkań z rodzinami, które mają na celu poszerzyć ich wiedzę dotyczącą potrzeb i możliwości dzieci w różnym wieku, jak również wzmocnić więzi rodzic - dziecko. W tych rodzinach, w których z diagnozy przeprowadzonej przez pracownika socjalnego wynika, że rodzina ma potencjał do zmiany, warto bowiem podjąć gruntowne działania w celu poprawy funkcjonowania rodziców. Książka zawiera również treści dotyczące standardów przeciwdziałania przemocy względem dzieci oraz form terapii dzieci z traumą rozwojową. Książka została oparta na współczesnej wiedzy nie tylko z zakresu pedagogiki rodziny, ale również neuronauki, psychologii rozwojowej i psychotraumatologii.
Okładka książki Home is Where the Start Is

59,00 zł 47,76 zł


In our early years we lay down the blueprint for being a partner, parent, sibling, friend, colleague, neighbour and citizen. But even the best childhood is imperfect and leaves many of us struggling to manage our moods and emotions as adults. Experienced family therapist Richard Hogan has seen it all. And he has worked with countless people to help them overcome an uncertain start. In Home is Where the Start Is Richard reveals stories from the therapy room and from his own childhood. And he shares failsafe techniques to get over the legacy of early challenges. Home is Where the Start Is will help you become the best version of yourself you can be. And if you are a parent, it will support you in giving your child the best possible start.
Okładka książki Efektywna szkoła. O relacjach jako podstawie dobrze funkcjonującej edukacji

42,90 zł 23,59 zł


Dziecko to nie segregator biurowy, do którego można wkładać dawki wiedzy niczym zapisane kartki papieru. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo przed tym, zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę, powinniśmy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. Profesor Joachim Bauer dowodzi, że szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Kooperacja nauczycieli z uczniami to nie jedyny warunek efektywnej pracy edukacyjnej - równie ważne jest współdziałanie szkoły i rodziców. Autor stawia pytanie, czy rodzice zdają sobie sprawę ze znaczenia własnej roli w tym procesie i związanych z nią wielkich szans, a także czy czują się na siłach, by wypełniać ją świadomie i z szacunkiem. Celem tej publikacji jest wsparcie uczniów, rodziców, nauczycieli oraz tych wszystkich, którym dobro młodych ludzi i całego systemu szkolnictwa leży na sercu. Książka dostarcza praktycznych wskazówek pomocnych w przygotowaniu gruntu, na którym mogą rozwijać się takie wartości, jak umiłowanie życia, motywacja i radość uczenia się. PIERWSZE WYDANIE KSIĄŻKI UKAZAŁO SIĘ POD TYTUŁEM: "Co z tą szkołą?"
Okładka książki Edukacja jako relacja

52,00 zł 31,64 zł


W czasie pandemii COVID-19 życie publiczne niejako zamarło lub przeniosło się w sferę prywatnej przestrzeni (praca, nauka, kult religijny), a bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem stał się śmiertelnym zagrożeniem. W świadomości wielu osób pojawiła się niepewność, głównie dotycząca przyszłości. Jaka ona będzie? Co się zmieni w naszych relacjach? Jak będziemy przygotowywać młodych ludzi do funkcjonowania w świecie zupełnie nieprzewidywalnym? Jak nauczymy się funkcjonować w stanie realnego zagrożenia? Niepokój związany był z prawie każdą sferą życia, w tym z tworzeniem nowej jakości kontaktów międzyludzkich. Czy wciąż będą funkcjonować głównie w świecie wirtualnym? Czy spotkaniom będzie stale towarzyszył dystans fizyczny? Jak będziemy się komunikować i czego będziemy musieli się nauczyć? Tych pytań było o wiele więcej i można je tworzyć w zależności od badanej dziedziny życia.
Okładka książki Dzikie stwory

44,90 zł 24,69 zł


Dzikie stwory. Sztuka wychowania chłopców Jak ukształtować dzikie serce Waszego syna? Jak wychować go, by wyrósł na silnego, dojrzałego emocjonalnie mężczyznę? Jak okiełznać Wasze „dzikie stwory”, nie marnując przy tym potencjału, który niesie ze sobą ich „dzikość”, żądza przygód i pasja? Na te i wiele innych pytań odpowiadają Stephen James i David Thomas, doświadczeni ojcowie i terapeuci. Mają oni wyjątkowy dar rozumienia złożonego języka chłopięcego serca i zdolność przekładania swojej wiedzy na praktyczne wskazówki i sugestie. Opierając się na badaniach klinicznych i własnych doświadczeniach rodzicielskich, pokazują, na czym polega specyfika chłopców pod względem fizycznym, psychicznym i duchowym. Oferują jednocześnie kompletny program radzenia sobie z problemami, jakie ta specyfika może stwarzać rodzicom, wychowawcom czy nauczycielom. Ich książka daje świeże spojrzenie i podnosi na duchu tych, którzy czują się sfrustrowani zmaganiami z chłopięcą „dzikością”. Podkreśla przy tym rolę zarówno ojca, jak i matki, wskazując odmienność zadań, jakie stawia przed nimi wychowanie chłopców. Niezależnie od tego, czy Twój „dziki stwór” jest przedszkolakiem, uczniem czy studentem, znajdziesz w tej książce odpowiedzi, podpowiedzi i inspiracje, które pozwolą ci aktywnie towarzyszyć mu w jego drodze do bycia mężczyzną. „Jako pediatra, na co dzień stykam się z rodzicami mającymi problemy ze zrozumieniem i poprowadzeniem przez życie swoich synów. Jeśli chcesz zdobyć praktyczne umiejętności rodzicielskie, znajdziesz tu mnóstwo dobrze przemyślanych porad. Książka pełna jest skutecznych i prostych sposobów, które możesz z miejsca wprowadzić w życie. Jest to jeden z najlepszych poradników dla rodziców, jakie znam”. DR LINDA BRADY, pediatra „Jestem przekonana, że ta książka odegra tak wielką rolę w życiu rodziców i dzieci, jak żadna inna. To lektura obowiązkowa dla każdego rodzica”. SARA EVANS, piosenkarka Stephen James prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną, jest ojcem trzech synów (w tym dwóch bliźniaków) i córki. David Thomas jest dyrektorem Poradni dla Mężczyzn i Chłopców w Nashville, ojcem dwóch synów i córki, jak również współautorem książki Być świadomym rodzicem. Autopilot jest dla samolotów, wydanej po polsku przez Wydawnictwo eSPe.
Okładka książki Arteterapia w resocjalizacji penitencjarnej Wybrane konteksty

39,90 zł 26,55 zł


Książka Arteterapia w resocjalizacji penitencjarnej wybrane konteksty jest wyjątkowym źródłem informacji na temat wykorzystania arteterapii w systemie penitencjarnym. Autorzy dokładnie analizują i prezentują różne aspekty i konteksty, w jakich arteterapia może być użyta w celu wspierania procesu resocjalizacji osadzonych.Książka wyróżnia się swoim interdyscyplinarnym podejściem do arteterapii w kontekście resocjalizacji. Autorzy biorą pod uwagę zarówno aspekty psychologiczne, pedagogiczne, socjologiczne, jak i organizacyjne, związane z procesem resocjalizacji, i prezentują arteterapię jako narzędzie skuteczne na poziomie jednostki i grupy więźniów. To kompleksowe podejście jest szczególnie wartościowe, ponieważ podkreśla różnorodność możliwych kontekstów i celów, w jakich arteterapia może być stosowana. Książka jest wzbogacona o scenariusze zajęć, co ułatwia czytelnikom zrozumienie, jak teorię można przekształcić w praktykę. Te praktyczne wskazówki i przykłady pomogą terapeutom i innym profesjonalistom w systemie penitencjarnym w planowaniu i wdrażaniu własnych programów arteterapeutycznych. Książka podkreśla znaczenie roli arteterapeuty jako specjalisty, który jest w stanie dostosować terapię do indywidualnych potrzeb osadzonych. Autorzy analizują także wyzwania związane z pracą w trudnym środowisku więziennym i zapewniają wskazówki dotyczące budowania relacji z osadzonymi oraz zarządzania grupowymi sesjami arteterapeutycznymi.Książka Arteterapia w resocjalizacji penitencjarnej wybrane konteksty to cenna publikacja, która oferuje kompleksowe spojrzenie na wykorzystanie sztuki w procesie resocjalizacji osadzonych. To źródło inspiracji i wiedzy zarówno dla profesjonalistów pracujących w systemie penitencjarnym, jak i badaczy zainteresowanych terapią sztuką w kontekście resocjalizacji. Książka otwiera drzwi do zrozumienia potencjału sztuki w transformacji życia osadzonych. Z recenzji dr. hab. Pawła Maciaszczyka, prof. ucz.
Okładka książki Poczucie zadowolenia z życia osób pracujących podczas odbywania kary pozbawienia wolności

42,00 zł 27,95 zł


Przedstawione w publikacji rozważania i analizy nie wyczerpują readaptacyjnego potencjału tkwiącego w kategorii zadowolenia z życia, jednak w ocenie Autorki mogą stać się inspiracją do dalszej eksploracji i podejmowania prób ich włączenia nie tylko w dyskurs pedagogiki resocjalizacyjnej, ale przede wszystkim w pedagogiczną praktykę oddziaływań penitencjarnych, Ze względu na liczne walory zatrudniania osób skazanych postuluje się podjęcie nowych inicjatyw na rzecz ich aktywizacji zawodowej. Bardzo słusznie uznając wyższość personalistycznego u humanistycznego podejścia do człowieka nad determinizmem biologicznym i społecznym, w badaniach wkupiono się na zasobach skazanych, które z jednej strony stanowią barierę ochronną przed czynnikami ryzyka, a z drugiej kształtują dojrzałą istotę odpowiedzialną za siebie, sprawującą kontrolę nad własnym życiem i mającą poczucie sprawstwa, co niezbędne jest w uzyskaniu przemiany wewnętrznej która stanowi cel maksymalny w resocjalizacji. Z recenzji ks. dr. hab. Kazimierza Pierzchały, prof. KUL

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj