Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
W polskiej literaturze poświęconej dydaktyce historii nie ukazała się dotąd publikacja o tak szerokim zakresie. Zbiorowe opracowanie Dydaktyka historii w Polsce dzieje i twórcy, pod redakcją Karola Sanojcy i Barbary Techmańskiej, to wyjątkowa propozycja skierowana do szerokiego grona odbiorców: studentów, nauczycieli, metodyków, organizatorów kształcenia nauczycieli oraz ogólnie osób zainteresowanych historią. Książka nie tylko poszerza wiedzę o dorobku tej subdyscypliny naukowej, lecz także stanowi inspirację do dalszej pracy badawczej i dydaktycznej. W syntetyczny sposób ukazano rozwój oraz specyfikę uniwersyteckich ośrodków dydaktyki historii w Polsce. Zgromadzony zbiór trzydziestu różnorodnych tekstów prezentuje dorobek naukowy, dydaktyczny i organizacyjny niemal wszystkich polskich środowisk akademickich, w których ta dziedzina się rozwijała i nadal rozwija Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Opole, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Toruń, Wrocław, Zielona Góra. Autorzy, reprezentujący różne pokolenia badaczy, przedstawiają początki działalności dydaktycznej i naukowej w swoich instytucjach, sylwetki twórców i teoretyków tej dyscypliny oraz jej bogaty dorobek i współczesne oblicze.
"Akademia pomysłów. Uczeń ze spektrum autyzmu Klasy 1-3" to bogaty zestaw narzędzi dydaktycznych, który został stworzony, aby ułatwić pracę nauczycielom wspomagającym i pedagogom, a jednocześnie pomóc dzieciom ze spektrum autyzmu lepiej zrozumieć siebie oraz otaczający je świat. Materiały zawarte w pakiecie wspierają rozwój kompetencji społecznych i są idealnym wsparciem w pracy z uczniami ze spektrum autyzmu w klasach 1-3.Co zawiera pakiet?1. Cztery zeszyty z kartami pracy to zbiór 660 stron z kartami pracy podzielony na części: Ja i moje ciało, Ja i moja rodzina, Ja w szkole, Ja w świecie.Karty pracy zawierają maksymalnie 3 zdania, z konkretnymi poleceniami i treściami w tabelach. Znajdziesz tam krzyżówki, rebusy, komiksy oraz ćwiczenia pobudzające samodzielne myślenie i kreatywność.2. Teczka z 23 pomocami dydaktycznymi, w tym: 6 kompletów puzzli, 2 historyjki obrazkowe, 2 gry planszowe, 3 zestawy kart do gimnastyki, memo, domino, termometr złości, 8 plansz do komunikacji wspomagającej, materiały do ćwiczenia spostrzegawczości, umiejętności wypowiadania się i komunikacji.Zastosowanie:Materiały z pakietu można wykorzystać w szkołach masowych, integracyjnych, specjalnych oraz w klasach dla uczniów z autyzmem. Doskonale sprawdzą się na zajęciach terapeutycznych i rewalidacyjnych, wspierając wszechstronny rozwój dzieci.
Pewny Start. Poziom H. Codziennik. Komunikacja 2 to 100 ilustrowanych kart zawierających plansze ze zdjęciami sytuacyjnymi wraz z listą zadań i pytań. Materiał jest zgodny z podstawą programową.W publikacji umieszczono plansze ze zdjęciami sytuacyjnymi. Do każdej z nich dodana jest lista zadań i pytań. Szerokie spektrum tematów powoduje, że publikacja może się stać książką do rozmów, pełniej włączającą uczniów i uczennice w życie społeczne rówieśników, rodziny i szerszego grona osób. Tematyka:bezpieczeństwo na drodze,uczucia i emocje,jak sobie radzić z trudnymi emocjami,rodzina i przyjaciele,krajobrazy i pory roku,zakupy i usługi,czas wolny w domu i poza domem,podróżowanie,piękne miejsca w Polsce,święta i uroczystości. Cele publikacji: rozwijanie umiejętności prowadzenia rozmowy w różnych sytuacjach społecznych, poszerzanie słownictwa czynnego i biernego i wzbogacanie tematyki rozmów.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych: dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych. Na książkę Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych składają się zestawy specjalnie przygotowanych zdjęć, na których dzieci krok po kroku demonstrują rozmaite umiejętności społeczne. Forma podobna do komiksu umożliwia uczniom wykorzystanie atutów postrzegania wzrokowego i dzięki temu ułatwia skupienie uwagi oraz zrozumienie przedstawionych treści. Kolorowe fotografie ukazują dobry oraz zły sposób zachowania się w każdej sytuacji, a także pozytywne i negatywne skutki danego postępowania. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych został zaprojektowany tak, by nauczyciel lub rodzic mógł strona po stronie wiele razy omawiać każdy etap zdobywania danej umiejętności. Dzieci mogą następnie samodzielnie lub w grupie odgrywać poszczególne umiejętności, aż do chwili gdy będą się czuły wystarczająco pewnie, by przećwiczyć je w codziennych interakcjach. Książka ta uczy takich ważnych umiejętności, jak: Nienaruszanie przestrzeni innych osób Rozpoczynanie i podtrzymywanie rozmowy Dołączanie do zabawy Dzielenie się Osiąganie kompromisu Czekanie na swoją kolej w zabawie Radzenie sobie z przegraną Zachowanie spokoju Akceptowanie odmowy Próbowanie nowych rzeczy Radzenie sobie z dokuczaniem i wielu innych! Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych otrzymał nagrodę iParenting Media Award! Jed Baker jest doktorem psychologii klinicznej. Pracuje jako konsultant behawioralny w szkołach w stanie New Jersey, gdzie niemal dwie dekady temu zorganizował grupę wsparcia dla dzieci z trudnościami w komunikacji społecznej. Zdobyte doświadczenie pozwoliło mu na opracowanie i zrealizowanie autorskiego programu Social Skills Training Project. Prowadzi wykłady na temat treningu umiejętności społecznych w różnych zakątkach świata, jest członkiem zarządu Aspergers Syndrome Education Network (ASPEN).
Matka Aniołów" brzmi pięknie, prawda?Tak określa autorka kobiety, które doświadczyły poronienia. Jej głos to głos wszystkich kobiet - często pozostawionych samych ze swoim bólem, niezrozumianych, narażonych na nieświadome, raniące komentarze i brak odpowiedniego wsparcia medycznego. To opowieść, która łamie tematy tabu i z odwagą zagląda w sferę psychiczną oraz intymną kobiety roniącej.Autorka dzieli się swoim osobistym doświadczeniem poronień, ukazując bezradność wobec polskiego systemu medycznego. Pisze językiem żywym, emocjonalnym, pełnym ironii, goryczy i wzruszeń. To historia, którą momentami czyta się z bólem, ale i z poczuciem, że uczestniczy się w czymś niezwykle prawdziwym - w drodze od nadziei, przez rozczarowanie i żałobę, aż po spełnienie i szczęście macierzyństwa.
Każda rodzina potrzebuje dowiedzieć się, jak najlepiej wspierać swoje wyjątkowe dziecko. Grono cenionych i doświadczonych ekspertów dzieli się wiedzą i praktycznymi wskazówkami, które ułatwią harmonijny rozwój dziecka i zachowanie dobrostanu całej rodziny. Do rozmów o dziesięciu istotnych obszarach spektrum autyzmu Małgorzata Stańczyk zaprosiła psychologów, logopedów, pedagogów i terapeutów, z którymi wspólnie pomaga rodzicom zrozumieć, jak: – diagnoza może być szansą na wsparcie w rozwoju i ochronę zdrowia psychicznego, – rozmawiać z dzieckiem o spektrum autyzmu, – poradzić sobie z możliwymi trudnościami z jedzeniem i sensoryką, – wspierać dziecko w budowaniu relacji, – szukać zewnętrznego wsparcia i źródeł pomocy. Małgorzata Stańczyk – psycholożka, dziennikarka, mama trójki dzieci, autorka i współautorka książek poświęconych wychowaniu dzieci oraz relacjom rodzinnym (m.in. Rodzeństwo, Moje dziecko się złości, Życie z przedszkolakiem, Potrzebna cała wioska). Wspiera rodziców i specjalistów w poszukiwaniu wiedzy, narzędzi i sposobów na satysfakcjonujący, oparty na szacunku kontakt z dziećmi. Prowadzi webinary, kursy online i szkolenia dla profesjonalistów na platformarozwojowa.pl
Weź głęboki oddech, wypij zimną kawę i wychowuj dalej!Czy można wychowywać dzieci z uśmiechem, spokojem i głową na karku nawet wtedy, gdy twoja pociecha urządza dramat w markecie, bo nie dostanie wymarzonych ciastek? Można. Ale nikt nie mówi, że będzie łatwo."Jak wychować i nie zwariować?" to książka o rodzicielstwie prawdziwym - dalekim od idealnych obrazków z katalogów IKEA i perfekcyjnych kont na Instagramie. Autorka, mama trójki dzieci i pedagożka z wieloletnim doświadczeniem, bierze na warsztat to, co naprawdę spędza sen z powiek rodzicom: niekończące się pytania, negocjacje przy śniadaniu, bunt dwulatka, kłótnie o skarpetki, presję idealnego wychowania i kawę, która zawsze stygnie nim zdąży się ją wypić.Pisze z dystansem i czułością - zarówno do mam, które myślą, że "wszyscy inni ogarniają lepiej", jak i do ojców, którzy czują, że żaden poradnik nie mówi do nich ludzkim językiem. Nie szczędzi też poczucia humoru.Bo kto jak kto, ale rodzic musi umieć się śmiać - zwłaszcza z samego siebie.
Mały człowiek, wielka sprawa. Odpowiedzi na 100 pytań, które zadaje sobie każdy rodzicPierwsza pomoc dla (poirytowanej) mamy i (zmęczonego) tatyOto poradnik dla rodziców, którzy chcą żyć dobrze - razem z dzieckiem. Został napisany przez specjalistkę - psycholożkę i psychoterapeutkę w trakcie certyfikacji, ale przede wszystkim mamę trójki dzieci, żyjącą aktualnie w samym środku ich emocjonalnych tornad. Joanna Madej doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że rodzicielstwo, choć daje mnóstwo radości i satysfakcji, często bywa bardzo trudne i ogromnie wyczerpujące.Co robić, kiedy dziecko nie współpracuje, nieustannie mówi "nie"? Gdy ucieka, krzyczy i kładzie się na sklepowej podłodze w ataku histerii? Kiedy bije siebie, rodzica, inne dzieci? Jak przygotować malca na pierwsze dni w żłobku i w przedszkolu? W jaki sposób podejść do różnic w poglądach na wychowanie, ujawniających się między Tobą a Twoim partnerem, dziadkami i innymi członkami rodziny? Wreszcie - jak sobie radzić ze sobą i z własnymi odczuciami, także negatywnymi, które ujawniają się w relacji z dzieckiem?Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w tej książce wraz z konkretnymi wskazówkami, jak możesz postępować w sytuacjach szczególnie trudnych. Wtedy, gdy masz wrażenie, że nic nie da się zrobić, i kiedy towarzyszy Ci jedynie bezsilność i poczucie rezygnacji...Nie poddawaj się.Czytaj.Korzystaj z fachowej wiedzy popartej latami doświadczeń wychowawczych.
Po ponad 20 latach wznawiamy historię Celi – dziewczynki z zespołem Downa. Książka opisuje jej życie od narodzin aż po pierwsze lata szkoły podstawowej. Dowiadujemy się z niej, jakie są możliwości, ograniczenia i talenty ludzi obciążonych tą wadą genetyczną. Autorka i równocześnie mama Cecylii opowiada bolesną historię narodzin upośledzonego dziecka oraz drogę przezwyciężania tego bólu. Małą Cecylię, obdarzoną talentem plastycznym i potęgą wyobraźni, kolejne rozdziały pokazują w domu, w przedszkolu integracyjnym, na wakacjach. Anna Sobolewska prezentuje metody rehabilitacji dziecka z zespołem Downa: sposoby stymulacji (Program Wczesnej Interwencji), uczenie samodzielności, naukę w szkole. Podstawą nie jest tu specjalistyczny trening, ale terapia zabawą i wspólne uczestnictwo w świecie kultury (książki, film, teatr, wideo). Autorka pokazuje życie z dzieckiem upośledzonym, które może być niezwykle twórcze, ciekawe, pełne radości i satysfakcji. Wznowienie zostało poszerzone o dodatkowy rozdział oraz nowe prace plastyczne bohaterki.
Logi-bloki to gra pobudzająca logiczne myślenie - kluczową umiejętność wpływającą na prawidłowy rozwój, efektywną naukę i lepsze rozumienie otaczającego świata. Publikacja stanowi zaproszenie do intelektualnej gimnastyki wspomagającej kształtowanie zdolności poznawczych niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu.Dzięki niej dzieci:dostrzegają zależności przyczynowo-skutkoweanalizują sytuacjewyciągają wnioski i planują działaniaćwiczą koncentrację uwagirozwijają funkcje wzrokowo-przestrzenne.Logi-bloki są przeznaczone dla szerokiego grona odbiorców - od uczniów rozpoczynających naukę w szkole podstawowej po tych, którzy są na jej końcowym etapie. Z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez dzieci w normie intelektualnej, jak również przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Gra sprawdzi się zarówno w warunkach szkolnych, jak i podczas terapii czy zabawy w domu.
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu "Na tropie pór roku" - zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku ("Jesień", "Zima", "Wiosna", "Lato").W części "Zima" omówiono m.in. następujące tematy:Boże Narodzenie i inne zimowe uroczystościcechy zimy: zjawiska pogodowe, zmiany w świecie roślin i zwierząttroska o zdrowie zimąrole i obowiązki członków rodzinykulturalne zachowanie przy stolezimowy wypoczynek.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemzadania tekstowe z obliczeniami pieniężnymiuzupełnianie tekstów z lukamićwiczenia typu: prawda - fałszwykreślankikodowankii wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu "Na tropie pór roku" - zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku ("Jesień", "Zima", "Wiosna", "Lato").W części "Jesień" omówiono m.in. następujące tematy:zasady obowiązujące w szkolebezpieczeństwo w szkole, na drodze i w cyberprzestrzenicechy jesieni: zjawiska pogodowe, zmiany w świecie roślin i zwierzątjesienne święta i aktywnościzdrowy styl życiasposoby spędzania czasu wolnego.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemzadania tekstowe z obliczeniami pieniężnymiuzupełnianie tekstów z lukamićwiczenia typu: prawda - fałszwykreślankikrzyżówkii wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Prezentowana publikacjastanowi część zestawu "Spotkania z porami roku" - serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu.Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń.W części "Lato" opracowano między innymi następujące tematy: cechy letniej pogody, letnie owoce, zwierzęta domowe, wiejskie i egzotyczne; wakacje i letnie podróże. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)dopasowywaniu etykiet do obrazkówtworzeniu wyrazów z liter i sylabuzupełnianiu luk w zdaniachćwiczeniu słuchu fonematycznegowyodrębnianiu zbiorów oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)pamięciowej analizie obrazka.
Prezentowana publikacjastanowi część zestawu "Spotkania z porami roku" - serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu.Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń.W części "Wiosna" opracowano między innymi następujące tematy: przedwiośnie, pierwsze wiosenne kwiaty, powrót ptaków do Polski, wiosenne prace w ogrodzie, Święta Wielkanocne, wiosenne nowalijki, mamy różne zawody, rośliny i zwierzęta łąkowe. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)dopasowywaniu etykiet do obrazkówtworzeniu wyrazów z liter i sylabuzupełnianiu luk w zdaniachćwiczeniu słuchu fonematycznegowyodrębnianiu zbiorów, dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 oraz układaniu domina matematycznegoćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)pamięciowej analizie obrazkawyszukiwaniu różnic między ilustracjami.
Prezentowana publikacjastanowi część zestawu "Spotkania z porami roku" - serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu.Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń.W części "Zima" opracowano między innymi następujące tematy: mikołajki, cechy zimowej pogody, zimowe ubrania, Wigilia i święta Bożego Narodzenia, zimowe aktywności, sposoby dokarmiania zwierząt leśnych i ptaków zimą, Dzień Babci i Dziadka. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)dopasowywaniu etykiet do obrazkówtworzeniu wyrazów z liter i sylabuzupełnianiu luk w zdaniachćwiczeniu słuchu fonematycznegowyodrębnianiu zbiorów oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)pamięciowej analizie obrazkawyszukiwaniu różnic między ilustracjami.
Prezentowana publikacjastanowi część zestawu "Spotkania z porami roku" - serii czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku. Przeznaczona jest przede wszystkim dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi. Doskonale sprawdzi jako pomoc dydaktyczna w pracy terapeutycznej z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz doświadczającymi trudności w nauce. Materiały mogą być wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Będą również świetną pomocą dla rodziców do pracy z uczniem w domu.Rozkład materiału nauczania w kartach jest zgodny z obowiązującą podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Przedstawione treści odpowiadają także kolejności zmian zachodzących w przyrodzie, ważnych świąt i wydarzeń, co ułatwia uczniom odniesienie się do swoich pozaszkolnych doświadczeń.W części "Jesień" opracowano między innymi następujące tematy: moja szkoła, zajęcia i przybory szkolne, dary jesieni, jesień w sadzie i ogrodzie, jesienna spiżarnia, zwierzęta i ptaki jesienią, Narodowe Święto Niepodległości, dbanie o zdrowie jesienią. Zróżnicowane zadania obejmują edukację polonistyczną, matematyczną, przyrodniczą i społeczną. Polegają między innymi na:układaniu ilustracji w odpowiedni sposób (np. zgodnie z instrukcją słowną lub według wzoru)dopasowywaniu etykiet do obrazkówtworzeniu wyrazów z liter i sylabuzupełnianiu luk w zdaniachćwiczeniu słuchu fonematycznegowyodrębnianiu zbiorów oraz dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10ćwiczeniu grafomotoryki (w tym pisaniu po wzorze lub według wzoru)pamięciowej analizie obrazka.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Będzie przydatna na wszystkich etapach edukacji w klasach integracyjnych i oddziałach terapeutycznych, a także podczas zajęć rewalidacyjnych.Karty zawierają wiele różnorodnych i urozmaiconych ćwiczeń, dzięki którym uczniowie zdobywają wiedzę o Polsce, jej historii, geografii i kulturze. W trakcie pracy rozwijają oni także funkcje kognitywne: spostrzegawczość, pamięć, rozumienie, analizę i syntezę. Opracowane materiały są zgodne z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Sposób przygotowania zadań oraz ich zróżnicowany stopień trudności umożliwiają zastosowanie indywidualnego podejścia do ucznia, który może pracować samodzielnie lub ze wsparciem nauczyciela.
Publikacja to zestaw materiałów do treningu umiejętności komunikacyjnych, skierowanych do dzieci i młodzieży w wieku 8-17 lat. Dzięki pracy z publikacją uczeń m.in.:nauczy się odmawiać w sposób asertywnyzrozumie, jak i kiedy przepraszaćrozwinie umiejętność współpracy w zespoledowie się, jak podtrzymywać i zakończyć rozmowę.Dodatkowo publikacja zawiera:dziennik umiejętności komunikacyjnych - pomoc do wizualnego przedstawienia procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnychponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika.Ćwiczenia znakomicie sprawdzą się podczas indywidualnej i grupowej pracy terapeutów, psychologów oraz nauczycieli z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu.Publikacja wchodzi w skład kolekcji "Z relacjami za pan brat" dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych.
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu "Na tropie pór roku" - zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku ("Jesień", "Zima", "Wiosna", "Lato").W części "Wiosna" omówiono m.in. następujące tematy:pierwsze zwiastuny wiosnyzwierzęta leśne i hodowlaneWielkanoc oraz inne wiosenne świętaruch obiegowy Ziemizmiany klimatuzakupy stacjonarne i w Internecie.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemzadania tekstowe z obliczeniami zegarowymidopasowywanie podpisów do zdjęćuzupełnianie tekstów z lukamirozsypanki wyrazowekodowankii wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Niniejsza publikacja jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Stanowi część pakietu "Na tropie pór roku" - zestawu czterech części kart pracy odpowiadających poszczególnym porom roku ("Jesień", "Zima", "Wiosna", "Lato").W części "Lato" omówiono m.in. następujące tematy:zmysłyprawa i obowiązki dzieckacechy lata: zjawiska pogodowe, zmiany w świecie roślin i zwierzątśrodki transportubezpieczeństwo podczas wakacyjnych podróżyzakończenie szkoły.Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, m.in.:czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniemzadania tekstowe z obliczeniami kalendarzowymićwiczenia typu: prawda - fałszuzupełnianie tekstów z lukamirozsypanki literowe i wyrazowekodowankii wiele, wiele innych!Pracując z publikacją, uczeń rozwija różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?