KATEGORIE [rozwiń]

Pedagogika i wychowanie

Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.

84,02 zł
104,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 89,22 zł

84,02 zł
104,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 71,81 zł

59,12 zł
78,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 64,51 zł

63,02 zł
78,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 64,51 zł

22,71 zł
30,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,71 zł

51,71 zł
64,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,43 zł

19,13 zł
34,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,87 zł

37,19 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,34 zł

44,65 zł
60,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,41 zł

37,58 zł
49,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,61 zł

60,59 zł
79,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,59 zł

38,34 zł
50,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,34 zł
Okładka książki EQ Inteligencja emocjonalna dla 3-4 latków nowe zabawy z poradami psychologa. Książka z naklejkami.

19,90 zł 14,88 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 14,88 zł

Rozwijaj inteligencję Twojego dziecka dzięki książkom z serii IQ EQ CQ! - seria książeczek, która zadba o równomierny rozwój trzech najważniejszych inteligencji Twojego dziecka - każdy z tytułów skupia się na rozwoju jednej z kluczowych sprawności – inteligencji emocjonalnej (EQ), kreatywności (CQ) i logicznego myślenia (IQ) - zawiera porady i wskazówki oraz propozycje zabaw, które przyczyniają się do wzrostu kreatywności, kompetencji emocjonalnych oraz logicznego myślenia. - w znakomity sposób łączy teorię z praktyką, oferując rodzicom i wychowawcom cenna wiedzę o rozwoju dzieci, a maluchom – fantastyczną zabawę Wiele rodzajów inteligencji. Nie od dziś wiadomo, że inteligencja daje podstawę do przyszłych osiągnięć edukacyjnych dzieci, a w dalszej perspektywie do ich sukcesów w pracy zawodowej. Dlatego też chcąc wspomagać rozwój różnych rodzajów inteligencji Waszego dziecka, należy zapewnić mu odpowiednie warunki dla tego rozwoju i właściwe pomoce wspierające kształtowanie się inteligencji. Współczesne badania pokazują, że nie ma jednego rodzaju inteligencji, a samo pojęcie „inteligencja” nie opisuje człowieka tylko w zakresie aktywności intelektualnej. Inteligencja jest dynamiczna i wielopłaszczyznowa, może być nieustannie rozwijana. Rozwój myślenia i ciekawości Waszego dziecka w wieku 3–4 lat wiąże się z formowaniem jego postawy wobec nauki i rozwijaniem zainteresowań. Kształtuje się jego stosunek do różnych obowiązków, ale też do ludzi. Ma to ogromny wpływ na udany start w życie szkolne i umiejętność radzenia sobie z nowymi obowiązkami.
Okładka książki IQ Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 2-4 latków z poradami psychologa. Książki z naklejkami.

34,90 zł 26,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,11 zł

IQ Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 2-4 latków z poradami psychologa. Książki z naklejkami.IQ Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 2-4 latków z poradami psychologa. Książki z naklejkami.zapowiedźNie ma jeszcze oceny, możesz być pierwszym, który ocenił!ISBN:9788381650403EAN:9788381650403rok wydania:2018Wydawca:LektorKlettliczba stron:80wysyłka:po 06.12.201826,52zł 34,90 złKsiążeczki z serii ""Akademia Inteligentnego Malucha"": IQ-Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 2-4 latków z poradami psychologa to propozycje zabaw z dziećmi, które rozwijają inteligencję logiczną oraz wspierających rozwój dziecka poprzez stymulowanie dwóch półkul mózgu dziecka. ""IQ - inteligencja logiczna"" - jest materiałem do zabawy z dzieckiem, który pomaga rodzicowi w organizowaniu kształcących myślenie zabaw a jej forma i możliwe rozwinięcia zabaw stanowią dobrą zachętę dla dziecka. Książeczki wspomagają rozwój takich umiejętności małego dziecka jak rozpoznawania relacji pomiędzy dwoma obiektami oraz relacji w ramach pewnego zbioru obiektów, wyciągania wniosków, liczenie od jednego do dziesięciu, rozpoznawanie przedmiotu na podstawie kształtu jego cienia. Rozwijają również słownictwo i umiejętność liczenia.Pakiet wspiera również rozwój dziecka poprzez stymulowanie dwóch półkul mózgu dziecka. Półkule odpowiedzialne za różne funkcje umysłowe i przetwarzają informacje w specyficzny, różny sposób. Prawa półkula jest związana z bardziej artystycznym funkcjonowaniem. Przypisuje się jej takie funkcje jak wyobraźnia, kreatywność, świadomość i czerpanie przyjemności ze sztuki, intuicję, wgląd, holistyczne myślenie, trójwymiarową wyobraźnię. Lewa półkula jest odpowiedzialna za bardziej logiczne i językowe funkcjonowanie. Przypisuje się jej takie funkcje jak logiczne i analityczne myślenie, ukierunkowanie na język, kompetencje matematyczne, planowanie, organizację.
Okładka książki IQ Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 3-5 latków z poradami psychologa. Książki z naklejkami.

34,90 zł 26,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,11 zł

Książeczki z serii ""Akademia Inteligentnego Malucha"": IQ-Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 3-5 latków z poradami psychologa to propozycje zabaw z dziećmi, które rozwijają inteligencję logiczną oraz wspierających rozwój dziecka poprzez stymulowanie dwóch półkul mózgu dziecka. ""IQ - inteligencja logiczna"" - jest materiałem do zabawy z dzieckiem, który pomaga rodzicowi w organizowaniu kształcących myślenie zabaw a jej forma i możliwe rozwinięcia zabaw stanowią dobrą zachętę dla dziecka. Książeczki wspomagają rozwój takich umiejętności małego dziecka jak rozpoznawania relacji pomiędzy dwoma obiektami oraz relacji w ramach pewnego zbioru obiektów, wyciągania wniosków, liczenie od jednego do dziesięciu, rozpoznawanie przedmiotu na podstawie kształtu jego cienia. Rozwijają również słownictwo i umiejętność liczenia.Pakiet wspiera również rozwój dziecka poprzez stymulowanie dwóch półkul mózgu dziecka. Półkule odpowiedzialne za różne funkcje umysłowe i przetwarzają informacje w specyficzny, różny sposób. Prawa półkula jest związana z bardziej artystycznym funkcjonowaniem. Przypisuje się jej takie funkcje jak wyobraźnia, kreatywność, świadomość i czerpanie przyjemności ze sztuki, intuicję, wgląd, holistyczne myślenie, trójwymiarową wyobraźnię. Lewa półkula jest odpowiedzialna za bardziej logiczne i językowe funkcjonowanie. Przypisuje się jej takie funkcje jak logiczne i analityczne myślenie, ukierunkowanie na język, kompetencje matematyczne, planowanie, organizację.
Okładka książki Pedagogika zrównoważonego rozwoju z przyrodą w tle

42,00 zł 36,03 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,03 zł

Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka. W książce przedstawiam przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju. Ze Wstępu.
Okładka książki Wychowanie muzyczne młodzieży w środkowej części Galicji w okresie autonomicznym (1867-1914)

49,00 zł 35,92 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,92 zł

W monografii podjęto refleksję na temat wszystkich ważnych aspektów problematyki wychowania muzycznego w zakreślonym ramami tytułu okresie i obszarze oświatowo-wychowawczym. Praca odznacza się rzetelnością źródłową, właściwą analizą i prezentacją materiału badawczego. Autor zastosował odpowiednie metody badań historycznooświatowych, co nadaje pracy rangę naukowo-poznawczą i pedagogiczną. Jako opracowanie historycznooświatowe książka zawiera również wiele wątków skłaniających do namysłu i współczesnych odniesień wobec idei oraz wartości kształcenia i wychowania muzycznego w przeszłości w kontekście tradycji i współczesności. Z recenzji prof. dra hab. Kazimierza Szmyda
Okładka książki Kondycja religijna i moralna młodzieży szkół średnich w latach 1988-1998-2005-2017

69,99 zł 60,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,04 zł

Autor w ramach podjętego tematu – a potwierdza to struktura oraz treść opracowania – wybrał religijność, moralność oraz aksjologię jako obszary swoich dociekań naukowych [...]. Uderzającą cechą opracowania jest jego komplementarność, jednorodność i logiczny układ, co uznać trzeba za dużą zaletę. [...] Przyjęte założenia teoretyczne i metodologiczne zostały gruntownie osadzone w adekwatnej do omawianego zagadnienia litera-turze przedmiotu. Szczególną wagę z poznawczego punktu widzenia ma-ją zbiorcze tabele ukazujące pomiar religijno-moralnych oraz aksjologicznych postaw polskiej młodzieży szkół średnich w roku 2017. To wszystko sprawia, że opracowanie pod względem analitycznym oraz informacyjnym ma charakter wyraźnie naukowo-badawczy, a zebrane wyniki badań – charakter dokumentacyjno-informacyjny. Autor, wykorzystując ten bogaty materiał empiryczny w sposób profesjonalny, ukazuje dynamikę przeobrażeń w sferze religijno-moralnej, śledzi jej zakres i formułuje liczne wnioski. Fragment recenzji wydawniczej ks. prof. zw. dr. hab. Sławomira H. Zaręby Czytelnik omawianego dzieła będzie mógł znaleźć odpowiedź na liczne pytania, które związane są z religią, moralnością i systemem wartości młodego pokolenia Polaków w drugiej dekadzie XXI wieku, a także antycypować kondycję społeczeństwa polskiego w omówionych wymiarach. Materiał zaprezentowany przez Janusza Mariańskiego jest mocno ugruntowany w bogatym materiale empirycznym „własnym”, jak również „wspomagającym”, nadto jego eksplikacja jest obudowana najnowszymi teoriami socjologicznymi, co w połączeniu z wielkim doświadczeniem i wiedzą Autora gwarantuje, że Czytelnik otrzymuje produkt najwyższej jakości. Fragment recenzji wydawniczej dr. hab. Mariusza Zemło, prof. UwB
Okładka książki Piłki. Czytanie uczestniczące dla dzieci..

34,00 zł 22,62 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,62 zł

Piłki to kolejna (po W deszczu i w słońcu oraz Antosiu na zielonej łące) publikacja z serii Czytaj i Rozmawiaj (Biblioteka AAC). Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu.
Okładka książki Wokół edukacji polonistycznej

31,50 zł 23,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,80 zł

Młodzi badacze, których prace składają się na niniejszą publikację, mając świadomość kryzysu i potrzeb współczesnej edukacji, poruszają problemy zarówno nowe, wynikające z przemian społeczno-kulturowych spowodowanych pojawieniem się cyfrowych technologii, jak i te znane, wielokrotnie opisywane w literaturze. W zgromadzonych artykułach znalazły się rozważania na temat sztuki kształcenia determinowanej procesem globalizacji, próby ustalenia poziomu wiedzy i potrzeb współczesnej młodzieży, propozycje rozwiązywania problemów dydaktycznych oraz postulaty wprowadzenia konkretnych zmian w podstawie programowej, programach i sposobach nauczania. Co ważne, Autorzy reprezentujący różne ośrodki badawcze (Bydgoszcz, Gdańsk, Kielce, Lublin, Łódź) stawiają diagnozy i formułują tezy, odwołując się nierzadko do własnego doświadczenia dydaktycznego. I chociaż część artykułów dotyczy edukacji stricte polonistycznej, to zawarte w nich tezy z pewnością mogą stać się wartościowe dla nauczycieli innych dyscyplin. […] Mamy nadzieje, że rozważania i propozycje Autorów pozwolą zarówno początkującym, jak i doświadczonym dydaktykom udoskonalić swój warsztat i staną się asumptem do dalszych, pogłębionych refleksji nad modelem skutecznej edukacji na miarę XXI w. Unowocześnienie kształcenia nie polega wszak na odrzucaniu z niechęcią klasycznych strategii czy radykalnym uszczuplaniu programów nauczania, ale na racjonalnym modyfikowaniu i modernizowaniu systemu edukacyjnego […]. Z Wprowadzenia
Okładka książki Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci...

56,70 zł 40,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,70 zł

Książka dr B. Bilewicz-Kuźni Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym to ważna i znacząca publikacja w obszarze badań problematyki wspierania rozwoju umiejętności matematycznych i myślenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Niewiele jest takich publikacji, w których poddaje się empirycznej weryfikacji propozycje zmian w edukacji najmłodszych i podejmuje się wyzwanie przekształcenia dotychczasowego podejścia do sposobów uczenia się dzieci we wczesnej edukacji. Autorka wpisała się w nowy nurt myślenia o zmianie podejścia do edukacji matematycznej, odejścia od dominacji ćwiczeń rachunkowych na rzecz zadań związanych z materiałem wizualnym, przestrzennym i podejściem badawczym. […] W części badawczej w uporządkowany sposób i z zachowaniem rzetelności metodologicznej opisała projekt badań eksperymentalnych, potwierdzając swoje kompetencje naukowe i sprawność badawczą. Struktura pracy jest logiczna, uzasadniona merytorycznie i formalnie. W aneksie znalazły się materiały (scenariusze zajęć) pozwalające zorientować się w sposobie prowadzenia zajęć w ramach eksperymentalnego projektu „Matematyczny dar”, które stanowią egzemplifikację prezentowanej koncepcji. Z recenzji dr hab. Małgorzaty Żytko, prof. UW
Okładka książki Etykieta w biznesie,

44,90 zł 25,05 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,05 zł

„Etykieta w biznesie” w praktyczny sposób skupia się przede wszystkim na zewnętrznych formach dobrego wychowania w pracy, prezentuje normy i zasady. Umiejętne posługiwanie się nimi będzie miało jednak sens jedynie wtedy, gdy będzie poparte prawdziwą wrażliwością na drugiego człowieka. O tym, co to znaczy, jak to rozwinąć i pielęgnować, opowiada literatura, poezja, muzyka, teatr, film, opera, a przede wszystkim nasze codzienne, dobrze przemyślane i przedyskutowane relacje z innymi. Nie da się być profesjonalistą w pracy, nie dbając o swój rozwój na tym polu. Przedstawione w niej zasady mogą być punktem wyjścia dla tych wszystkich, którzy dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową, jak również dla tych, którzy na tej ścieżce postawili już parę kroków.
Okładka książki Ocena pracy i awans zawodowy nauczyciela oraz dyrektora szkoły

59,00 zł 42,47 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,47 zł

Od 1 września 2018 r. obowiązują istotne zmiany w Karcie Nauczyciela wprowadzone ustawą z 27.10.2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, w zakresie awansu zawodowego oraz oceny pracy nauczyciela i dyrektora. Od roku szkolnego 2018/19 zmienia się procedura awansu zawodowego nauczycieli, m.in.:- wydłużona została ścieżka awansu zawodowego,- ocenę dorobku zawodowego zastąpiono oceną pracy po zakończeniu stażu, a postępowanie egzaminacyjne zastąpiono postępowaniem kwalifikacyjnym w sprawie nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.W zakresie oceny pracy nauczyciela: zmianie ulegają między innymi terminy, tryb oraz skala oceny. Poza tym dyrektor szkoły musi ustalić regulamin oceny.Niniejsza publikacja koncentruje się na praktycznych problemach wynikających ze stosowania nowych przepisów, m.in.:- Jakie terminy obowiązują przy przeprowadzaniu oceny?- Czy dyrektor musi uwzględnić wszystkie kryteria określone w rozporządzeniu, przygotowując ocenę pracy nauczyciela?- Jakie opinie są wymagane przy dokonywaniu oceny pracy nauczyciela?- Kiedy można oceniać nauczyciela, który odbywa staż na kolejny stopień awansu zawodowego?- Kiedy nauczyciel może rozpocząć staż na kolejny stopień awansu zawodowego?- Których nauczycieli dotyczą przepisy przejściowe? 
Okładka książki Eduterapeutica Problemy wychowawcze - Uzależnienia

390,00 zł 334,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 334,58 zł

Uzależnienia to program z serii Eduterapeutica pozwalający w sposób spójny i planowy wdrożyć działania zwiększające bezpieczeństwo psychologiczne i społeczne uczniów szkół podstawowych. Program pomaga w uświadomieniu mechanizmu powstawania uzależnienia, rozpoznawaniu symptomów oraz właściwego reagowania na zdarzenia. Przeznaczony jest dla szkoły jako placówki edukacyjnej, a jego poszczególne części i materiały są adresowane do: 1. dyrektorów placówek, którzy wdrażają odpowiednie procedury w szkole; 2. pedagogów i psychologów, którzy poza kluczową rolą w wypadku zaistnienia problemów związanych z uzależnieniami wspierają i przygotowują nauczycieli m.in. prowadząc wewnętrzne szkolenia; 3. nauczycieli-wychowawców, którzy zawsze stanowią pierwszą, kluczową linię profilaktyki, rozpoznawania i reagowania na symptomy uzależnień; 4. wszystkich nauczycieli w szkole, którzy podobnie do wychowawców powinni potrafić rozpoznawać problemy z zakresu uzależnień, odpowiednio na nie reagować, a także, przez tworzenie przyjaznego środowiska nauczania zapobiegać ich występowaniu. Przeciwdziałanie i rozwiązanie problemu uzależnień wymaga w pierwszej kolejności przygotowania do działań profilaktycznych wszystkich nauczycieli a szczególnie wychowawców. Z materiałów szkoleniowych nauczyciele dowiedzą się: • na czym polega uzależnienie, • jakie są fazy uzależnienia, • po czym można poznać, że uczeń jest uzależniony, • jakie są czynniki ryzyka wejścia w uzależnienie, • jak media i otoczenie przyczyniają się do uzależnień, • jak pomóc uczniowi i jego rodzicom poradzić sobie z uzależnieniem, • jak budować zdrową, silną i odporna na uzależnienia osobowość młodych ludzi. Zakres tematyczny modułu obejmuje nie tylko „klasyczne” uzależnienia od alkoholu, nikotyny i substancji psychoaktywnych, ale też inne formy i źródła uzależnień takie jak: • gry komputerowe, • Internet, • zakupy, • ryzykowne zachowania. Uzależnienia zawierają komplet materiałów potrzebnych szkole do zapobiegania i reagowania na uzależnienia: • opis obowiązków prawnych oraz propozycje tworzenia programu zapobiegania uzależnieniom w szkole, graficzne schematy procedur; • poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne i kompletne materiały na wewnętrzne szkolenia nauczycieli prowadzone przez pedagogów i psychologów; • narzędzia ułatwiające rozpoznanie uzależnień – formularze diagnostyczne • scenariusze i materiały na lekcje wychowawcze – prezentacje multimedialne, karty pracy • scenariusze i materiały na spotkania z rodzicami – m.in. ulotki informacyjne dla rodziców. Zestaw zawiera: 1. płytę CD z 40 elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, 2. poradnik metodyczny, 3. gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów: • 6 większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać), • 12 mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia, • 12 dwustronnych kół z różnymi ocenami sytuacji, służących do wyrażania opinii przez uczniów. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów
Okładka książki Eduterapeutica Problemy wychowawcze - Przemoc, Problemy emocjonalne, Uzależnienia

1 990,00 zł 1 707,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 1 707,22 zł

„Problemy wychowawcze” to zbiór kilkuset dokumentów, konspektów i pomocy dydaktycznych w wersji elektronicznej, który kompleksowo wspiera szkołę (dyrektora, nauczycieli, wychowawców i specjalistów) oraz rodziców w obszarach problemami rozwojowymi w zakresie psychologicznym i społecznym uczniów w rożnym wieku. Dokumenty ze względu na swoją obszerność oraz łatwość dostępu dla całej kadry pedagogicznej, zostały zamieszczone w programie komputerowym gwarantując wygodę w ich użytkowaniu. Dokumenty można wydrukować i w łatwy sposób przeszukiwać. Zestaw „Problemy wychowawcze” pozwala przygotować szkołę podstawową do skutecznego przeciwdziałania przemocy, agresji i uzależnieniom, a także wspierania rodziców i dzieci z problemami emocjonalnymi. Zestaw obejmuje szkolenia, propozycje działań i gotowe materiały dla psychologów i pedagogów, wychowawców, nauczycieli przedmiotowych, rodziców i dzieci. Materiały podzielono na trzy grupy wiekowe odpowiadające klasom 1-3, 4-6 i 7-8 szkoły podstawowej. Zestaw zawiera scenariusze szkoleń i szkoleń dla nauczycieli, scenariusze lekcji wychowawczych, spotkań z rodzicami, gier społecznych dla dzieci i kompletne programy profilaktyczne, diagnostyczne i terapeutyczne. Kompleksowe materiały, które przygotowaliśmy pomogą nauczycielom realizować działania wychowawcze a zajęcia z uczniami staną się atrakcyjne i wartościowe. Materiały dla nauczycieli: • poradniki metodyczne podzielone na moduły tematyczne i grupy wiekowe uczniów, • scenariusze zajęć wychowawczych oraz materiały do ich prowadzenia, • prezentacje tematyczne (w tym na wywiadówki dla rodziców) oraz poradniki, • ulotki informacyjne dla rodziców (wydrukowane z możliwość ich dodruku z programu) Zestaw zawiera zebrane materiały trzech osobnych publikacji: • Przemoc i agresja, • Problemy emocjonalne, • Uzależnienia, oraz • bardzo obszerny moduł terapeutyczny. Moduł terapeutyczny oparty jest na rozwijaniu 6 kompetencji niezbędnych do prawidłowego wypełniania ról społecznych: • funkcjonowania w grupie społecznej, • komunikacji interpersonalnej, • empatii, • radzenia sobie z emocjami, • samooceny. Scenariusze zajęć uzupełnione są materiałami szkoleniowymi i informacyjnymi dla nauczycieli i rodziców w tym szkoleniami online przeznaczone dla użytkowników programu. Zestaw zawiera: 1. płytę CD ze zbiorem różnorodnych materiałów (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, 2. poradnik metodyczny, 3. NOWOŚĆ ! Gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów: Przemoc i agresja: • 6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas • 24 mniejszych kół służące do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji. Problemy emocjonalne: • 6 większych kół z „emotikonami” symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne), • 24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji. Uzależnienia: • 6 większych kół z symbolami różnych sfer naszego życia z białymi polami do umieszczania mniejszych kół (rodzina, rówieśnicy, szkoła, plan dnia, emocje w ciągu dnia, życie bez tego co nas może uzależniać), • 12 mniejszych kół symbolizujących potencjalne źródła uzależnień – celowo wybrano obszary, które nie są w oczywisty sposób negatywne, a jednak mogą powodować uzależnienia, • 12 dwustronnych kół z różnymi ocenami sytuacji, służących do wyrażania opinii przez uczniów. Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.
Okładka książki Eduterapeutica Problemy wychowawcze - Problemy emocjonalne

490,00 zł 420,37 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 420,37 zł

Problemy emocjonalne objawiają się nadmierną nieśmiałością, wycofaniem, autoagresją, wyuczoną bezradnością, a nawet zaburzeniami jedzenia. Pakiet Problemy wychowawcze: problemy emocjonalne pomoże określić:jakie reakcje emocjonalne mieszczą się w normie rozwojowej, a jakie wymagają już korekty,co to jest inteligencja emocjonalna, jakie jest jej znaczenie i jak ją rozwijać u uczniów,jaka jest natura emocji i dlaczego trzeba uczyć dzieci radzenia sobie z emocjami, zamiast ich tłumienia,jakie mogą być negatywne skutki tłumienia emocji,jak rozpoznawać problemy emocjonalne u uczniów. Program opiera się na założeniu, że rozwój emocjonalny, jest jednym z najważniejszych obszarów funkcjonowania człowieka, ponieważ zaburzenia w na tej płaszczyźnie nie pozwalają na rozwinięcie swojego potencjału w innych dziedzinach. W skrajnych przypadkach np.: autoagresji, prowadzą wręcz do destrukcji i śmierci. Zestaw zawiera: 1. płytę CD z elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku, 2. poradnik metodyczny, 3. gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów:6 większych kół z emotikonami symbolizującymi główne kategorie uzewnętrznianych emocji (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne),24 mniejsze koła z symbolami twarzy reprezentujących warianty powyższych emocji. Kartonowe koła służą młodszym dzieciom do poznawania emocji, ich nazywania i kojarzenia, a dla starszych uczniów są doskonałym materiałem wprowadzającym do klasowej lub grupowej dyskusji o emocjach. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.
Okładka książki Wybór źródeł do dziejów ZHP i ZHR w latach 2017-2018

30,00 zł 22,67 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,67 zł

Wybór źródeł do dziejów ZHP i ZHR w latach 2017–2018 jest kontynuacją opublikowanej w Oficynie Wydawniczej „Impuls” w latach 2014–2017 serii wydawniczej zawierającej materiały źródłowe do dziejów organizacji harcerskich w Polsce od chwili powstania stowarzyszeń do czasów współczesnych – Związku Harcerstwa Polskiego i Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej. W skład serii wchodzi również monografia z 2016 roku Dziedzictwo, którego nie można odrzucić. Próba interpretacji wybranych źródeł z lat 1918–2015 do dziejów Związku Harcerstwa Polskiego, będąca próbą interpretacji materiałów dotyczących ZHP. W 2018 roku w serii ukaże się również Harcerska lista (nie)obecności. Analiza polskiej bibliografii harcerstwa za lata 1989–2017. Pracuję także nad kolejną monografią, w której staram się porównać i zinterpretować źródła ZHP i ZHR opublikowane w latach 1989–2018. Niniejsza książka powstała w toku prac nad tą monografią. Zamieściłam w niej materiały z lat 2017–2018 w trzech następujących częściach. Pierwsza część zebranych dokumentów dotyczy Związku Harcerstwa Polskiego i składa się z: informacji o XXXIX Zjeździe Nadzwyczajnym ZHP, uchwał tego Zjazdu w sprawie zmian w Statucie ZHP, jednolitego tekstu Statutu ZHP, refleksji pozjazdowych przewodniczącego ZHP. Osobno zamieściłam dokumenty dotyczące zmian tekstu Prawa Harcerskiego dokonanych podczas XXXIX Nadzwyczajnego Zjazdu. W kolejnych rozdziałach znajdują się informacje o XL Zjeździe ZHP oraz jego uchwały. Część druga publikacji zawiera dokumenty Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej i materiały z XVI Zjazdu ZHR: komunikaty zjazdowe, listy i podziękowania dla delegatów, listy przewodniczącego ZHR, uchwały XVI Zjazdu ZHR (w sprawie zmian w Statucie ZHR, w sprawie określenia początku i końca dwuletniej kadencji władz naczelnych, władz okręgów oraz zarządów obwodów ZHR; uchwały programowe). W trzeciej części umieściłam materiały dotyczące ogłoszonego w 2018 roku Roku Harcerstwa: sprawozdanie senackiej Komisji Ustawodawczej o projekcie, uchwałę Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, informacje ze stron internetowych ZHP i ZHR na ten temat, notkę prasową, tekst Jerzego Chrabąszcza Pro memoria. Moje myślenie o prawdzie w Roku Harcerstwa 2018. Na końcu publikacji zamieściłam bibliografię, spis źródeł, chronologiczny wykaz zjazdów ZHP i ZHR od chwili powstania organizacji, chronologiczny wykaz statutów ZHP i ZHR, a dla ułatwienia Czytelnikowi poszukiwań spisy treści wcześniej wydanych tomów serii zawierających wybory źródeł.
Okładka książki Eduterapeutica Problemy wychowawcze Przemoc i agresja

451,00 zł 386,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 386,91 zł

Pakiet Problemy wychowawcze: przemoc i agresja pomoże:komunikować się z uczniem, tak by w sposób naturalny, w trakcie rozwiązywania bieżących problemów, wspierać i rozwijać u niego kompetencje niezbędne do budowania prawidłowych relacji z rówieśnikami i dorosłymi,budować w szkole klimat sprzyjający rozwojowi postaw prospołecznych,stawiać granice w sposób zdecydowany i konsekwentny, a za razem łagodny,doprowadzić do tego, aby wszyscy znali i stosowali te same reguły i normy,zrezygnować z zachowań agresywnych, dając uczniowi w zamian nowe strategie niezbędne do budowania satysfakcjonujących związków.Scenariusze zajęć uzupełnione są materiałami szkoleniowymi i informacyjnymi dla nauczycieli i rodziców w tym szkoleniami online przeznaczone dla użytkowników programu.Zestaw zawiera:płytę CD z elektronicznymi dokumentami (poradniki, scenariusze, prezentacje multimedialne, ulotki, formularze) z możliwością użycia ich na ekranie i wydruku,poradnik metodyczny,gry na zajęcia wychowawcze w formie kartonowych elementów:6 większych kół symbolizujących typowe reakcje na przemoc lub agresję wokół nas,24 mniejsze koła służące do oceniania przedstawianych sytuacji i reakcji.Te proste pomoce ułatwiają zaangażowanie całej klasy lub grupy uczniów w zajęcia wychowawcze. Zastosowane na kartonowych kołach ilustracje kojarzą się z ikonami stosowanymi w portalach społecznościowych, co sprawia, że są zrozumiałe nawet dla najmłodszych uczniów, a jednocześnie akceptowane nawet przez ósmoklasistów.
Okładka książki Moje zabawki i inne bajki wychowawcze

32,50 zł 18,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,70 zł

Autorką, wydanej przez Fraszkę Edukacyjną, książki ""Moje zabawki..."" jest Beata Barbara Jadach - nauczycielka nauczania przedszkolnego, doskonale znającą współczesne dzieci: ich psychikę, zainteresowania i możliwości.Niniejsza publikacja zawiera 20 bajek wychowawczych, których ideą przewodnią jest nauczenie dzieci między innymi takich postaw i umiejętności jak:- wytrwałość w dążeniu do celu- tolerancja- prawdomówność- wartość przyjaźni- opiekuńczość- dbanie o zabawki i dzielenie się nimi- szacuek dla przyrody- zdrowy sposób odżywiania- umiar w jedzeniu słodyczy- poszanowanie cudzej własności- odkrywanie u siebie ukrytych talentów- pokonywanie nieśmiałości- odpowiedzialność za swoje zwierzątko- oddawanie zguby właścicielowi oraz dbanie o pożyczone rzeczyDo każdej z bajek dołączono kolorowanki, labirynty oraz zadania do rozwiązywania. Z kolei dorośli (rodzice, nauczyciele) znajdą tutaj również pomysły na zorganizowanie zabaw dla dzieci grupowych lub indywidualnych.
Okładka książki Kolorowe kosze. Bajki o tematyce ekologicznej

32,50 zł 18,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,70 zł

Kolorowe kosze bajki o tematyce ekologicznej to zbiór dwudziestu opowieści o tematyce ekologicznej, pisanych prozą.Autorka, podobnie jak w swojej poprzedniej kolekcji bajek Moje zabawki bajki wychowawcze, zachowała tę samą koncepcję pracy z dzieckiem: czytanie, zabawa, wykonanie graficznej karty pracy z zadaniem logicznym. Identyczny schemat budowy książki sprawia, że nauczyciele i rodzice, którzy zetknęli się z tamtym zbiorem, w tym szybko się odnajdują. Niewątpliwym atutem tej pozycji jest załącznik, bogaty w rymowane zagadki o tematyce przyrodniczej. Ta nietypowa pomoc to doskonała okazja do zorganizowania konkursu i wyłonienie najlepszej grupy lub przyjaciela przyrody.W swej książce Kolorowe kosze bajki o tematyce ekologicznej pisarka puściła wodze fantazji i wśród zwykłych bohaterów znajdujemy także niezwykłych, jak duchy, kosmici czy chemiczne opary. Jednocześnie sytuacje i problemy zawarte w bajkach są jak najbardziej realistyczne. I choć autorka schodzi nawet na dno oceanu w opowieści Alarm na oceanie, to porusza bardzo ważny problem katastrofy ekologicznej i opisuje ją z perspektywy morskich zwierząt.Beata Barbara Jadach dostrzega nie tylko te wielkie ekologiczne problemy. W swych bajkach poświęca miejsce także tematom codziennym, jak np. chemikalia. Dostrzega zagrożenie w niezabezpieczonych przed dziećmi środkach chemicznych. Ten problem poruszyła w bajce Chemiczne oparyWachlarz ekologicznych kwestii w zbiorze Kolorowe kosze bajki o tematyce ekologicznej jest bardzo szeroki. Pisarka nie ogranicza się do tematu segregacji śmieci. W swej książce, poprzez bajki, uświadamia dzieciom konieczność ekologicznego usuwania odpadów w ogrodzie i na działce, wyjaśnia, skąd się biorą kwaśne deszcze, konieczność ochrony roślin i zwierząt itp. Uczy dzieci recyklingu, przetwarzania zużytych opakowań spożywczych i butelek na zabawki, dbałości o środowisko.A wszystko to czyni poprzez ciekawe przygody bohaterów, np. kosmitów z planety Hygienos (Śmieciostwortki), czy małej rzekotki, która chciała być piękna i poszła do SPA (SPA małej żabki rzekotki).Przedstawiona w ten sposób ekologia staje się dla dzieci zrozumiała i bliska. Najważniejsze jednak jest to, że książka ta uświadamia dzieci w zakresie problematyki ekologii, ale przede wszystkim uczy, co robić, by ratować środowisko i nie być tylko biernym słuchaczem bajek.
Okładka książki Współczesne dylematy resocjalizacyjne w stronę...

59,80 zł 45,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,17 zł

W rozważaniach opisujących koncepcję twórczej resocjalizacji i jej praktyczne zastosowania występują trzy kluczowe zagadnienia, określające zarówno jej założenia teoretyczno-metodologiczne, jak i – wyrastające z nich – oddziaływania resocjalizacyjne. Należą do nich: twórczość, resocjalizacja i tożsamość. Stymulowanie rozwoju struktur poznawczych i twórczych człowieka poprzez określone formy aktywności, pozwala wychowawcy rozwijać potencjały nieprzystosowanych społecznie podopiecznych i realizować proces ich resocjalizacji oparty na kreowaniu nowej tożsamości. Wykorzystanie tkwiących w każdej osobie potencjałów kreacyjnych, stanowi optymalny sposób rozwiązywania sytuacji problemowych, podejmowania alternatywnych ról społecznych i budowania nowej tożsamości, wypełnionej nową treścią oraz odmiennym niż dotąd, spojrzeniem na rzeczywistość. Rozwijane umiejętności wpływają z kolei na relacje społeczne i kształtują właściwy stosunek do otaczającego świata. Wszystko to pozwala resocjalizowanemu odnaleźć swoje miejsce w środowisku, a otrzymane kompetencje wykorzystać do radzenia sobie z różnorodnymi sytuacjami życiowymi w sposób poprawny oraz zgodny z oczekiwaniami społecznymi. Z punktu widzenia omawianej koncepcji, w procesie readaptacji i reintegracji społecznej, najważniejsze jest wyposażenie nieprzystosowanych w nowe indywidualne i społeczne kompetencje w obszarze społecznym i cywilizacyjno-kulturowym. Powstałe wytwory w trakcie pracy twórczej przybliżają człowieka do świata kultury, nauki, sztuki, sportu i pogłębiają jego percepcję, wyobraźnię, sposób myślenia oraz rozwijają wrażliwość. Redukowanie nieprzyjemnych odczuć, zaburzających obraz świata, poprzez poszukiwanie i aktywizację zasobów wewnętrznych człowieka, stanowi istotę autokreacji nowej tożsamości. Dostarczanie jednostce wspierających informacji przyczynia się z kolei do jej pełnego zaangażowania w podejmowanie zmian i nabywanie indywidualnych oraz społecznych kompetencji, niezbędnych do uczestnictwa w życiu społecznym. W ten sposób, w toku twórczej resocjalizacji, odbywa się proces destygmatyzacji jednostki, polegający na czasowym doświadczaniu przez nią istnienia dwóch tożsamości: aktualnej – pozytywnej i poprzedniej – negatywnej, aby w konsekwencji wzmocnić i utwierdzić ją w poprawnych poczynaniach.
Opakowanie Wychowanie w Rodzinie Tom 14

68,44 zł 47,08 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,08 zł

„Wychowanie w Rodzinie” to czasopismo poświęcone problematyce rodziny w ujęciu historycznym i współczesnym. Publikuje oryginalne artykuły autorów polskich i zagranicznych, stanowiące głos w humanistyczno-społecznym dyskursie nad rodziną, będące zarówno doniesieniami z badań, jak rozprawami teoretycznymi. Publikowane teksty w głównej mierze przynależą do takich dyscyplin naukowych, jak historia wychowania oraz pedagogika rodziny, jednakże coraz częściej na naszych łamach wypowiadają się przedstawiciele innych subdyscyplin pedagogiki, a także psychologii, socjologii, archeologii, filologii oraz prawa.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 107,55 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 5,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,31 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,61 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,08 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,08 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,69 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,49 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj