Pedagogika przygody a harcerstwo
Studium teoretyczne
-
Autor: Palamer-Kabacińska Ewa
- ISBN: 9788323550402
- EAN: 9788323550402
- Oprawa: miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
- Format: 240x170mm
- Język: polski
- Liczba stron: 318
- Rok wydania: 2021
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
31,97złCena detaliczna: 41,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,97 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Inspiracją do napisania książki były obserwacje dotyczące sposobów wykorzystywania metody pedagogiki przygody w pracy harcerskiej i (nie)świadomego stosowania wszystkich założeń edukacji przygodowej. Pedagogiką przygody często zajmują się byli lub obecni instruktorzy harcerscy, co nasuwa pytanie: czy i jaki potencjał widzą instruktorzy w tej metodzie? Powodów, dla których warto zbadać relacje obu nurtów – harcerskiego i edukacji przygodowej, jest kilka: ich wspólne korzenie, łączenie działań w tych nurtach przez instruktorów harcerskich, zbliżone (choć niejednakowe) założenia metodyczne. Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie – pod kątem teoretycznym – metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego. Abstrakt Autorka próbuje odpowiedzieć na pytania, jakie są związki pedagogiki przygody i harcerstwa oraz czy zasadne jest utożsamianie obu tych nurtów. Poddaje analizie – pod kątem teoretycznym – metody obu systemów wychowawczych, z uwzględnieniem tła ideowego oraz organizacyjnego.
******
Adventure Pedagogy and Scouting. A Theoretical Study
The author attempts to answer the question concerning the relations between adventure pedagogy and scouting. She also asks if equating both of them is justified. She analyses – from a theoretical point of view – the methods of both education systems, including their ideological and organizational background.