Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem. Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad mózgiem można wyprowadzić wnioski praktyczne istotne dla szkoły, uniwersytetu i społeczeństwa. Szczegółowo przedstawia proces uczenia się w ciągu życia, także w okresie prenatalnym. Wyjaśnia dlaczego dzieci przejawiają trudności w uczeniu się (np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja, wartości, przemoc). Prezentuje wnioski dotyczące nauczania szkolnego, np. wyniki międzynarodowych badań nad poziomem osiągnięć szkolnych (PISA) przeprowadzonych także w Polsce.
Podręcznik prezentuje analizę nowoczesnego podejścia do przestępstw seksualnych naruszających nietykalność osobistą.
Autor omawia w nim:
¦ genezę agresji seksualnej;
¦ strategie oddziaływań psychokorekcyjnych oraz resocjalizacji przestępców seksualnych;
¦ metody oceny niebezpieczeństwa powrotności do przestępstw seksualnych;
¦ sposoby zabezpieczenia społeczności lokalnych przed osobami powracającymi z zakładów resocjalizacyjnych.
Książka jest przeznaczona dla studentów resocjalizacji, pedagogiki, psychologii i innych nauk społecznych. Niezbędna w pracy osób zajmujących się zawodowo resocjalizacją przestępców seksualnych oraz kuratorów środowiskowych.
2 października 2006 roku autor otrzymał za tę książkę Indywidualną Nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Opinie o książce:
Książkę oceniam jako bardzo wartościową, erudycyjną, opartą na reprezentatywnym piśmiennictwie, przydatną dla studentów wyższych uczelni i profesjonalistów zajmujących się przestępstwami na tle seksualnym.
(prof. dr hab. med. Zbigniew Lew-Starowicz)
Monografia zawiera analizę działalności polskich stowarzyszeń młodzieżowych prowadzonej w czasie ostatnich dwóch stuleci. Przedstawia także społeczno-prawne warunki tworzenia i funkcjonowania tych organizacji oraz zajmowaną przez nie pozycję wewnątrz polskiej grupy etnicznej. Uwzględniona została także aktualna sytuacja młodego pokolenia Polaków w Austrii, w szczególności młodzieży akademickiej i szkolnej.
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego.
Publikacja otwiera dyskusję nad wspólnymi obszarami wykluczania i inkluzji, jest próbą pokazania interdyscyplinarności tego problemu. Zainteresuje pedagogów, pedagogów specjalnych i społecznych, socjologów, studentów tych kierunków, nauczycieli, pracowników organizacji pozarządowych zajmujących się osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
******
Inclusion in special needs pedagogy and social pedagogy. Questions, contexts, debates
A presentation of the role of inclusion in social life and in education from the point of view of special needs pedagogy and social pedagogy, as well as different concepts and theoretical approaches, research-based and practical, counteracting marginalization, discrimination and social exclusion. An analysis of support strategies aimed at including marginalized people in different areas of social life.
Publikacja poświęcona jest zagadnieniom związanym z osiągnięciem sukcesu życiowego w ujęciu interdyscyplinarnym. Tematyka poszczególnych rozdziałów skoncentrowana jest wokół kategorii sukcesu życiowego młodzieży. Analizie poddane zostają wychowawcze i edukacyjne rozwiązania występujące we współczesnej szkole sprzyjające osiągnięciu sukcesu szkolnego oraz zagadnienia związane z projektowaniem indywidualnej ścieżki zawodowej. Omówione zostały również uwarunkowania sukcesu życiowego młodzieży (społeczne, edukacyjne, zdrowotne). Tematyka obejmuje także dylematy wychowawcze związane z procesami pedagogicznymi młodzieży i dorosłych.
Publikacja prezentuje podejście interdyscyplinarne i dość różnorodne, biorące się z różnych nurtów rozważań filozoficznych, a także nauk humanistycznych i szczegółowych, z intencją uwspółcześnienia tradycyjnej problematyki antropologicznej i pedagogicznej. Z tej pozycji próbuje dostrzegać i odpowiadać na pewne praktyczne wyzwania współczesności, związane z przemianami kulturowymi i cywilizacyjnymi. Czegoś takiego należałoby życzyć sobie w przypadku innych publikacji naukowych, których autorzy nie zawsze kuszą się o zarysowanie pewnych wniosków praktycznych płynących z prezentowanych refleksji.
Z recenzji dra hab. Zbigniewa Pańpucha
Znakomita książka wspomnieniowa, która zainteresuje studentów resocjalizacji i psychologii, a także przedstawicieli służb mundurowych oraz osoby ciekawe, jak wygląda rzeczywistość w więzieniu.
Nie jest to książka dla wszystkich, bo opisywane są w niej tragiczne zachowania, upadki moralne i fizyczne. próby samobójcze, i wiele innych spraw dotyczących osadzonych. O tych, co mieli i mają honor, jak i zwykłych ojszczymurków. Każdy z nas, funkcjonariuszy musiał na tym swoim odcinku pracy dawać sobie radę. Zaglądaliśmy wielokrotnie śmierci w oczy. I nie uważamy się za bohaterów. Każdy klawisz, który to przeszedł, pracował lub pracuje minimum 4 lata na oddziale mieszkalnym jako oddziałowy, spokojnie może tą książkę podpisywać dając autografy. To ja, będąc autorem tego tekstu, opartego na faktach autentycznych - im zezwalam.Możecie porównać, jak było kiedyś, a jak jest teraz.
Zasadniczym przedmiotem rozważań zawartych w niniejszej pracy jest próba znalezienia odpowiedzi na wiele pytań odnoszących się do psychospołecznych uwarunkowań oraz kierunku i treści ludzkiej aktywności oraz działań. Ponieważ całe życie człowieka można rozpatrywać właśnie w kategoriach nieustającej różnorakiej aktywności, przeto warto w tym kontekście bliżej przyjrzeć się zarówno kilku podstawowym źródłom tej aktywności, jak i konkretnym jej formom, treści oraz ewentualnym skutkom. De facto zatem w opracowaniu tym usiłuję zrozumieć charakter ludzkich postaw, zachowań, poglądów i działań w kontekście uwarunkowań głównie społeczno-kulturowych, psychospołecznych, edukacyjnych, ale również politycznych, których przemożną rolę dostrzegamy w Polsce, zwłaszcza w ostatnich kilku latach...
od Autora:
Na początku więc zapoznaję czytelnika z podstawowymi terminami podjętego problemu, a więc m.in.: czym jest aktywność, co to jest działanie, jak należy rozumieć edukację emancypacyjną oraz samorealizację, ale także postawę konformistyczną i zniewolenie. Następnie koncentruję uwagę na omówieniu aktywności w kontekście psychoedukacji humanistycznej, głównie na przykładzie koncepcji Ericha Fromma, którego twórczość, dorobek oraz poglądy odnoszące się do społeczno-kulturowych uwarunkowań zdrowej lub chorej osobowości stanowią jak gdyby szkielet całościowej merytorycznej konstrukcji pracy. Na tym rusztowaniu staram się następnie jakby zawieszać kolejne, bardziej szczegółowe treści innych autorów. Warto w tym miejscu również dodać, że gdy w latach 90. pisałem monografię o Frommie, dostęp do jego twórczości był z powodów politycznych utrudniony, ponieważ ostro krytykował zarówno społeczeństwa neoliberalnego kapitalizmu, jak i komunistyczne państwa autorytarne, będące źródłem blokad oraz wypaczeń rozwoju osobowości. I paradoksalnie, po prawie 30 latach okazało się, że zakazana oraz mocno krytykowana wówczas (za czasów PRL-u) w Polsce twórczość autora Ucieczki od wolności jak gdyby znowu staje się aktualna, choć na szczęście do zdecydowanie większości jego książek przetłumaczonych na język polski jest swobodny dostęp.
Książka ukazuje relacje pomiędzy kulturą dominującą szkoły a kulturą oporu tworzoną przez aktywnie działające podmioty (uczniów, nauczycieli, rodziców) i stanowiącą integralny element codzienności szkoły. Przedstawia fenomen tak zwanego drugiego życia szkoły, w którym dochodzi do legitymizacji i walki o obowiązujące znaczenia i symbole.Autorka podkreśla, że szkoła jest nie tylko instytucją przekazującą wiedzę o obowiązujących normach, regułach i wartościach, lecz także przestrzenią umożliwiającą zaangażowanym podmiotom przekraczanie ograniczeń narzuconych przez kulturę dominującą.W książce zostały omówione takie zagadnienia jak:- cechy szkolnych kultur oporu,- uczestnictwo w grach szkolnych jako przejaw dominacji lub podporządkowania,- specyfika oporu uczniów, nauczycieli i rodziców wobec hegemonii szkoły,- przestrzenie występowania oporu w szkole,- potencjał wyzwolenia ulokowany w kulturach oporu.
Aneta Wojciechowska – wieloletni pedagog, terapeuta, laureatka Brązowego i Srebrnego Krzyża Zasługi za Pracę Terapeutyczną na rzecz Osób Niepełnosprawnych od Lecha Kaczyńskiego i Bronisława Komorowskiego. Praca z niepełnosprawnymi to jej pasja. Wychowała wiele pokoleń zwyczajnych-niezwyczajnych ludzi z niepełnosprawnością intelektualną i fizyczną.
To zbiór kilkunastu historii: szczerych, osobistych, spontanicznych, które wydarzyły się naprawdę. To krótka opowieść o relacjach Julki – dziewczyny z mózgowym porażeniem dziecięcym – ze światem. Wesołych i smutnych. Prostych i pogmatwanych – jak życie Julki. I prezent dla niej na 18. urodziny!
Czy można mówić, że dysleksja ma negatywny wpływ na rozwój intelektualny, skoro prawdopodobnie cechowała takich „geniuszy z oślej ławki”, jak Andersen, Edison, Mickiewicz, Einstein czy Churchill? Jak zabawki edukacyjne realizują różne wymiary polityki pisma, nawet wówczas gdy pozornie dotyczą dzieci nie poddanych jeszcze „właściwemu” treningowi alfabetyzacji? Czy tendencje kontrtekstowe i kontrpiśmienne prowadzą do porzucenia idei tekstu jako formy reprezentacji doświadczenia na rzecz alternatywnych form ekspresji?
Wydawałoby się, że problematyka piśmienności w czasach powszechnie nazywanych erą „po końcu Galaktyki Gutenberga” została już na tyle spetryfikowana, iż nie wzbudza wielkiego zainteresowania […]. Książka warszawskiej kulturoznawczyni i antropolożki udowadnia, że należy wstrzymać się z tak kategorycznymi osądami: ideologia i polityka pisma ciągle rezonują i wyznaczają istotne pola dyskursu o naszej współczesności, także polskiej, bo tą ostatnią głównie zajmuje się autorka. Jak pisze ona bowiem we wstępnych uwagach, celem jej rozważań jest „ukazanie wpływu określonych ideologii piśmienności na kształt dominujących dyskursów polskiej kultury współczesnej, związanych z wychowaniem dzieci, a dokładniej z preferowanym społecznie kształtowaniem ich habitusu piśmiennego, a także – choć w nieco mniejszym stopniu – o pokazanie tendencji, które z tymi ideologiami wchodzą w rozmaite napięcia.
Z recenzji Wojciecha J. Burszty
Urodzeni po 1995 roku. Dorastali z telefonem komórkowym, mieli konto na Instagramie, zanim poszli do liceum, nie pamiętają czasów sprzed internetu. Różnią się od każdego poprzedniego pokolenia. Mowa tu o jednej czwartej Amerykanów. To iGen (skrót od „iGeneracji”) – pokolenie internetu. Właśnie nadeszło. W tej fascynującej, pełnej życia książce dr Jean Twenge maluje odkrywczy portret nowego pokolenia, które dojrzewa wolniej i wyrasta na bardziej znerwicowane – ale również bardziej tolerancyjne i bezpieczne – od poprzednich pokoleń. Jego przedstawiciele trzymają się z dala od pokus dla dorosłych, takich jak alkohol czy seks, ale też unikają odpowiedzialności wiążącej się z dorosłością – nie śpieszy im się z nauką jazdy, wyprowadzką z domu ani z osiągnięciem finansowej samodzielności. Są otwarci i postępowi, a przy tym rozważni jak żadne wcześniejsze pokolenie młodych ludzi. Cechy i trendy charakteryzujące to pokolenie mogą wydawać się zdumiewające lub nawet sprzeczne z intuicją, ale jeśli chcemy z powodzeniem nawiązywać z nim kontakty – czy to jako rodzice, pedagodzy, w pracy, czy też w relacjach handlowych – musimy zrozumieć, kim są jego przedstawiciele i dlaczego zachowują się w taki a nie inny sposób. Obecne podziały pokoleniowe są głębsze i szersze niż kiedykolwiek w historii. Właśnie dlatego rodzice, pedagodzy i pracodawcy pilnie potrzebują zrozumieć dzisiejsze pokolenie nastolatków i młodych dorosłych, dopiero co wchodzące na rynek pracy. Podczas gdy ta nowa grupa młodych ludzi wkracza w dorosłość, wszyscy musimy spróbować ich zrozumieć. Ponieważ kierunek, w jakim pójdą, wyznacza kierunek naszego kraju – i całego świata. Dr Jean M. Twenge Profesor psychologii na Uniwersytecie Stanowym w San Diego, jest autorką ponad 120 publikacji naukowych i dwóch książek, które napisała w oparciu o własne badania – Generation Me oraz The Narcissism Epidemic, a także poradnika The Impatient Woman’s Guide to Getting Pregnant. Artykuły na temat jej badań pojawiały się w takich gazetach, jak „Time”, „The Atlantic”, „Newsweek”, „The New York Times”, „USA TODAY” i „The Washington Post”. Występowała również w programach telewizyjnych „Today”, „Good Morning America”, „Fox and Friends” oraz w radiostacji NPR. Mieszka w San Diego wraz z mężem i trzema córkami – przedstawicielkami iGenu. „Wszyscy pragniemy się dowiedzieć, jaki wpływ ma na nastolatków intensywne korzystanie z mediów społecznościowych. Dzięki wnikliwej analizie Jean Twenge teraz już to wiemy: sprawia, że są samotni, niespokojni i delikatni – szczególnie dziewczyny. Musisz przeczytać tę fascynującą książkę, żeby zrozumieć, jak bardzo iGen różni się od milenialsów, których dopiero co zaczynałeś rozgryzać...”. - Jonathan Haidt, NYU-Stern School of Business, autor Prawego umysłu „Jeśli chcesz zrozumieć, jak wychowywać, uczyć, rekrutować, zatrudniać osoby urodzone w latach 1995-2012, a także jak im coś sprzedać albo jak walczyć o ich głosy, koniecznie przeczytaj tę książkę. iGen zmieni twój sposób myślenia o następnym pokoleniu młodych ludzi”. - Julianna Miner, prof. ds. zdrowia publicznego, George Mason University „Pełna wartościowych spostrzeżeń – nieoceniona z punktu widzenia rodziców, pedagogów i liderów. Odkrycia Jean Twenge przykuwają uwagę, jej pomysły są fascynujące, a rozwiązania bezcenne”. - Michele Borba, dr pedagogiki, psycholog edukacyjna i autorka książek
Opracowanie programu nauczania wychowania fizycznego dla liceum ogólnokształcącego, technikum i branżowej szkoły I i II stopnia jest kontynuacją autora w odniesieniu do dwóch wydań programu nauczania (2017, 2018) dla ośmioletniej szkoły podstawowej. Zarówno pierwsze, jak i drugie wydanie programu (rozszerzone i uzupełnione) zostało bardzo dobrze przyjęte przez środowisko nauczycieli wychowania fizycznego w całej Polsce. Zatem warto przedstawić autorską propozycję programu nauczania wychowania fizycznego w szkołach ponadpodstawowych, który będzie z jednej strony uwzględniał wszystkie zapisy nowej podstawy programowej, a z drugiej dawał rękojmię odpowiedniego przygotowania młodzieży szkół średnich do aktywności fizycznej w życiu dorosłym oraz świadomej troski o własne i innych zdrowie.Program zawiera szczegółowe plany pracy dydaktyczno-wychowawczej opracowane w ujęciu wynikowym i tematycznym. Każda jednostka lekcyjna ma sformułowany temat, jak również zakres kompetencji społecznych, umiejętności i wiadomości, które powinny zostać przekazane, nauczone i utrwalone. Liczba godzin i termin realizacji wynika tylko z ogólnych założeń i zasad planowania procesu wychowania fizycznego. Każdy nauczyciel, uczący wychowania fizycznego według niniejszego programu, może w sposób indywidualny planować liczbę godzin i termin realizacji treści kształcenia i wychowania fizycznego zawartych w programie. W programie są też dwa dodatkowe roczne plany pracy dydaktyczno-wychowawczej dla klasy I liceum i technikum oraz klasy I branżowej szkoły I i II stopnia z uwzględnieniem zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i tzw. zajęć do wyboru przez ucznia, czyli nauczania wychowania fizycznego w systemie 1+2.
Książka autorstwa Bartosza Gembskiego. Muzyka, Mikrofon, Akcja! to idea prowadzenia imprez dla dzieci bez użycia sprzętu animacyjnego. Jest to pomoc od A do Z.Muzyka, Mikrofon, Akcja to idea prowadzenia imprez dla dzieci bez użycia sprzętu animacyjnego. Bez dźwigania ogromnych Chust, torów przeszkód i masy innych niepotrzebnych bambetli. Ale jak to bez sprzętu, to tak się da?! Mógłbyś spytać. Bartek w swojej książce udowadnia, że jedyne czego potrzebujesz, aby świetnie animować to właśnie muzyka, mikrofon i interakcja z dziećmi. Dowiesz się jak przygotować ciekawy program imprezy, jakie zabawy i konkursy wybrać oraz przede wszystkim jak tańczyć z dziećmi i jak tworzyć własne choreografie. Uwaga! Aby prowadzić imprezy taneczne nie musisz być tancerzem! Nie musisz nawet umieć tańczyć. Jak to zrobić? Dowiesz się czytając tę książkę. A to jeszcze nie wszystko! Przeczytasz także jak przygotować się do imprezy, na co uważać przy jej realizacji, jak zadbać o komfort i bezpieczeństwo dzieci, jakiego używać sprzętu nagłaśniającego oraz jak skutecznie zadbać o promocję i marketing. Jest to Poradnik od A do Z, pozycja obowiązkowa dla wszystkich animatorów, wychowawców kolonijnych, nauczycieli i innych osób pracujących na imprezach dla dzieci.
Książka dla rodziców, lekarzy, pielęgniarek, specjalistów wczesnego wspomagania rozwoju, nauczycieli. Pomaga zrozumieć różnice między dziećmi i procesem ich rozwoju. Uczy, jak je wychowywać zwłaszcza te, które stanowią największe wyzwanie dla konwencjonalnego podejścia do opieki i nauczania.Doktor Boyle wyodrębnia grupę dzieci ""orchidei"" odstających od bardziej typowo rozwijających się rówieśników, czyli ""mleczy"". Dzieci orchidee są niezwykle zdolne i delikatne, potrzebują jednak szczególnej troski, żeby w pełni rozwinąć swoje możliwości. ""Mlecze"" są bardziej odporne i lepiej radzą sobie z problemami, ale często okazują się zwyczajne, przeciętne.Imponująca i ważna książka zbór teorii i wyników badań; mówi o głębokich prenatalnych i perinatalnych czynnikach, które wpływają na późniejszy rozwój dziecka.
Książeczki z serii ""Akademia Inteligentnego Malucha"": IQ-Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 4-6 latków z poradami psychologa to propozycje zabaw z dziećmi, które rozwijają inteligencję logiczną oraz wspierających rozwój dziecka poprzez stymulowanie dwóch półkul mózgu dziecka. ""IQ - inteligencja logiczna"" - jest materiałem do zabawy z dzieckiem, który pomaga rodzicowi w organizowaniu kształcących myślenie zabaw a jej forma i możliwe rozwinięcia zabaw stanowią dobrą zachętę dla dziecka. Książeczki wspomagają rozwój takich umiejętności małego dziecka jak rozpoznawania relacji pomiędzy dwoma obiektami oraz relacji w ramach pewnego zbioru obiektów, wyciągania wniosków, liczenie od jednego do dziesięciu, rozpoznawanie przedmiotu na podstawie kształtu jego cienia. Rozwijają również słownictwo i umiejętność liczenia.Pakiet wspiera również rozwój dziecka poprzez stymulowanie dwóch półkul mózgu dziecka. Półkule odpowiedzialne za różne funkcje umysłowe i przetwarzają informacje w specyficzny, różny sposób. Prawa półkula jest związana z bardziej artystycznym funkcjonowaniem. Przypisuje się jej takie funkcje jak wyobraźnia, kreatywność, świadomość i czerpanie przyjemności ze sztuki, intuicję, wgląd, holistyczne myślenie, trójwymiarową wyobraźnię. Lewa półkula jest odpowiedzialna za bardziej logiczne i językowe funkcjonowanie. Przypisuje się jej takie funkcje jak logiczne i analityczne myślenie, ukierunkowanie na język, kompetencje matematyczne, planowanie, organizację.
Rozwijaj inteligencję Twojego dziecka dzięki książkom z serii IQ EQ CQ!
- seria książeczek, która zadba o równomierny rozwój trzech najważniejszych inteligencji Twojego dziecka
- każdy z tytułów skupia się na rozwoju jednej z kluczowych sprawności – inteligencji emocjonalnej (EQ), kreatywności (CQ) i logicznego myślenia (IQ)
- zawiera porady i wskazówki oraz propozycje zabaw, które przyczyniają się do wzrostu kreatywności, kompetencji emocjonalnych oraz logicznego myślenia.
- w znakomity sposób łączy teorię z praktyką, oferując rodzicom i wychowawcom cenna wiedzę o rozwoju dzieci, a maluchom – fantastyczną zabawę
Wiele rodzajów inteligencji.
Nie od dziś wiadomo, że inteligencja daje podstawę do przyszłych osiągnięć edukacyjnych dzieci, a w dalszej perspektywie do ich sukcesów w pracy zawodowej. Dlatego też chcąc wspomagać rozwój różnych rodzajów inteligencji Waszego dziecka, należy zapewnić mu odpowiednie warunki dla tego rozwoju i właściwe pomoce wspierające kształtowanie się inteligencji.
Współczesne badania pokazują, że nie ma jednego rodzaju inteligencji, a samo pojęcie „inteligencja” nie opisuje człowieka tylko w zakresie aktywności intelektualnej.
Inteligencja jest dynamiczna i wielopłaszczyznowa, może być nieustannie rozwijana. Rozwój myślenia i ciekawości Waszego dziecka w wieku 3–4 lat wiąże się z formowaniem jego postawy wobec nauki i rozwijaniem zainteresowań. Kształtuje się jego stosunek do różnych obowiązków, ale też do ludzi. Ma to ogromny wpływ na udany start w życie szkolne i umiejętność radzenia sobie z nowymi obowiązkami.
IQ Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 2-4 latków z poradami psychologa. Książki z naklejkami.IQ Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 2-4 latków z poradami psychologa. Książki z naklejkami.zapowiedźNie ma jeszcze oceny, możesz być pierwszym, który ocenił!ISBN:9788381650403EAN:9788381650403rok wydania:2018Wydawca:LektorKlettliczba stron:80wysyłka:po 06.12.201826,52zł 34,90 złKsiążeczki z serii ""Akademia Inteligentnego Malucha"": IQ-Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 2-4 latków z poradami psychologa to propozycje zabaw z dziećmi, które rozwijają inteligencję logiczną oraz wspierających rozwój dziecka poprzez stymulowanie dwóch półkul mózgu dziecka. ""IQ - inteligencja logiczna"" - jest materiałem do zabawy z dzieckiem, który pomaga rodzicowi w organizowaniu kształcących myślenie zabaw a jej forma i możliwe rozwinięcia zabaw stanowią dobrą zachętę dla dziecka. Książeczki wspomagają rozwój takich umiejętności małego dziecka jak rozpoznawania relacji pomiędzy dwoma obiektami oraz relacji w ramach pewnego zbioru obiektów, wyciągania wniosków, liczenie od jednego do dziesięciu, rozpoznawanie przedmiotu na podstawie kształtu jego cienia. Rozwijają również słownictwo i umiejętność liczenia.Pakiet wspiera również rozwój dziecka poprzez stymulowanie dwóch półkul mózgu dziecka. Półkule odpowiedzialne za różne funkcje umysłowe i przetwarzają informacje w specyficzny, różny sposób. Prawa półkula jest związana z bardziej artystycznym funkcjonowaniem. Przypisuje się jej takie funkcje jak wyobraźnia, kreatywność, świadomość i czerpanie przyjemności ze sztuki, intuicję, wgląd, holistyczne myślenie, trójwymiarową wyobraźnię. Lewa półkula jest odpowiedzialna za bardziej logiczne i językowe funkcjonowanie. Przypisuje się jej takie funkcje jak logiczne i analityczne myślenie, ukierunkowanie na język, kompetencje matematyczne, planowanie, organizację.
Książeczki z serii ""Akademia Inteligentnego Malucha"": IQ-Inteligencja logiczna i rozwój mózgu dla 3-5 latków z poradami psychologa to propozycje zabaw z dziećmi, które rozwijają inteligencję logiczną oraz wspierających rozwój dziecka poprzez stymulowanie dwóch półkul mózgu dziecka. ""IQ - inteligencja logiczna"" - jest materiałem do zabawy z dzieckiem, który pomaga rodzicowi w organizowaniu kształcących myślenie zabaw a jej forma i możliwe rozwinięcia zabaw stanowią dobrą zachętę dla dziecka. Książeczki wspomagają rozwój takich umiejętności małego dziecka jak rozpoznawania relacji pomiędzy dwoma obiektami oraz relacji w ramach pewnego zbioru obiektów, wyciągania wniosków, liczenie od jednego do dziesięciu, rozpoznawanie przedmiotu na podstawie kształtu jego cienia. Rozwijają również słownictwo i umiejętność liczenia.Pakiet wspiera również rozwój dziecka poprzez stymulowanie dwóch półkul mózgu dziecka. Półkule odpowiedzialne za różne funkcje umysłowe i przetwarzają informacje w specyficzny, różny sposób. Prawa półkula jest związana z bardziej artystycznym funkcjonowaniem. Przypisuje się jej takie funkcje jak wyobraźnia, kreatywność, świadomość i czerpanie przyjemności ze sztuki, intuicję, wgląd, holistyczne myślenie, trójwymiarową wyobraźnię. Lewa półkula jest odpowiedzialna za bardziej logiczne i językowe funkcjonowanie. Przypisuje się jej takie funkcje jak logiczne i analityczne myślenie, ukierunkowanie na język, kompetencje matematyczne, planowanie, organizację.
Celem książki jest wskazanie na taki rodzaj wykształcenia pedagogicznego, jaki pozwoli jasno zrozumieć i przybliżyć pojęcie zrównoważonego rozwoju oraz potrzebę edukacji społecznej niezbędnej dla ochrony środowiska przyrodniczego i zdrowia człowieka.
W książce przedstawiam przykłady definicji, historię, akty prawne, projekty edukacyjne, strategie i udział Polski w edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Ze Wstępu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?