Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Empatia stanowi podstawę zdrowych i silnych relacji. To supermoc, która pomaga nam dogadywać się z ludźmi, zrozumieć ich uczucia i zachowania oraz skutecznie rozwiązywać konflikty. Odgrywa ona także bardzo ważną rolę w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka. Dlatego tak istotne jest, aby pracować nad nią już od najmłodszych lat. Empatia jest jak mięsień, który trzeba ćwiczyć, żeby się wzmocnił. Jak to robić?Hiedi France stworzyła do tego idealne narzędzie! Ten praktyczny, wnikliwy przewodnik stanowi nieocenioną pomoc w pracy z dziećmi nad empatią. Książka napisana jest zrozumiałym językiem oraz zawiera mnóstwo wciągających gier i zabaw, które spodobają się dzieciom. Poradnik pomaga dziecku nie tylko zdobyć niezwykłą supermoc empatii, ale także z niej korzystać. W jakim celu? Chociażby po to, by pielęgnować przyjaźnie, poprawić relacje z bliskimi czy zmieniać świat na lepsze. Z taką supermocą wszystko jest możliwe!Dzięki tej książce twoje dziecko nauczy się:rozwiązywać problemy,nawiązywać i podtrzymywać przyjaźnie,współpracować w grupie,okazywać innym troskę i życzliwość,mówić "przepraszam",słuchać aktywnie,wyrażać swoje emocje.
Poradnik Jak rozmawiać z dzieckiem to książka dla osób, które chcą poprawić zdolności komunikacyjne potrzebne w relacji z dzieckiem, przeznaczona szczególnie dla rodziców maluchów w wieku do lat sześciu. Poradnik w krótki i przystępny sposób przedstawia wiedzę na temat etapów rozwoju mowy, mechanizmów psychologicznych i metod komunikacji. Ich znajomość pomaga lepiej zrozumieć siebie i własne dziecko, efektywnie porozumiewać się i osiągać cele wychowawcze, a tym samym tworzyć satysfakcjonujące relacje.Autorka książki, Maria Boguszewska, specjalista rozwojowo-wychowawczy z wieloletnią praktyką kliniczną, tworzy innowacyjne indywidualne programy rozwojowe dla dzieci. W poradniku pokazuje na licznych przykładach, jak usprawnić komunikację oraz jakie metody stosować w trudnych momentach wychowawczych.Must have dla rodziców najmłodszych dzieci!
Publikacja to jedyny na rynku tak obszerny poradnik dotyczący spraw o kontakty z dziećmi - zarówno z punktu widzenia osób uprawnionych do kontaktów, jak i tych, które jako główni opiekunowie dziecka są zobowiązane do umożliwienia kontaktów z nim. Został napisany w przystępny sposób, najważniejsze zagadnienia ujęto w ramkach, a wyjaśnienia kwestii prawnych przeplatają przykłady wzięte z życia, pokazujące standardowe sytuacje w tego typu sprawach. Autorka traktuje tytułową problematykę w sposób kompleksowy - przede wszystkim przedstawia aspekty kontaktów dziecka z rodzicem, ale odrębnie omawia również zagadnienia dotyczące jego kontaktów z rodzeństwem, dziadkami bądź innymi osobami bliskimi (np. macochą czy ojczymem). Tekst uzupełniają wywiady ze specjalistami: sędzią rodzinnym, kuratorem sądowym, mediatorem, psychologiem dziecięcym, działaczem ruchu praw ojców, coachem, trenerem radykalnego wybaczania. Książka jest przeznaczona dla osób niebędących prawnikami, które szukają wyczerpujących informacji na temat prawnych aspektów spraw o kontakty z dzieckiem, a także dla pełnomocników procesowych zamierzających świadczyć pomoc prawną w takich sprawach.
Przesłaniem recenzowanej książki jest zainicjowanie debaty nad różnorodnymi aspektami kształcenia wyższego oraz wyzwaniami stającymi przed szkolnictwem wyższym w naszych czasach. Jest to cel ważny i godny wsparcia. Dobrze też wpisuje się w potrzeby polskiego środowiska akademickiego. Realizacja tego przesłania poprzez prezentację, w kolejnych rozdziałach, problemów dydaktyki akademickiej oraz sposobów ich rozwiązania przez uczelnie dobrze odpowiada jej celowi. Można przewidywać, że książka stanowić będzie cenny przyczynek do dyskusji nad kształceniem wyższym i zadaniami stojącymi przed uczelniami w Polsce. Z recenzji dr hab. Ewy Chmieleckiej, prof. SGH
"Elementarz dla dziadków" pokazuje ogrom szczęścia, które może wynikać z symbiozy trzech generacji, z akcentem na symbiozę dziadków z wnukami. To, co opisuję, nie wynika z jakiś studiów czy lektur innych poradników, lecz jest pokłosiem własnego doświadczenia. Jest przedłużeniem poprzedników: "Elementarza dla rodziców" i "Elementarza dla zakochanych". Jest ściśle z nimi powiązany. Podaje też przykłady radzenia sobie z zachowaniem pogody ducha, nienadążaniem za światem automatyki oraz z przykrościami zaawansowanego wieku, takimi jak kłopoty ze zdrowiem czy pamięcią. Patronat: Aleteia.pl Autor i Wydawca dziękują Enei za wsparcie tej publikacji, promującej wartości patriotyczne, rodzinne i religijne. Spis treści Wprowadzenie 4 1. Rzut oka na "Elementarz dla rodziców" 8 2. Rzut oka na "Elementarz dla zakochanych" 12 3. Wchodzimy w przestrzeń trzech generacji 16 4. Co jest naprawdę istotne w naszej egzystencji? 23 5. Szukaj prawdy, przekazuj ją innym, nie bądź obojętny 29 6. Pielęgnuj z wnukami wspólne zainteresowania 35 7. Pamiętaj o ważnych datach 40 8. Znajdź "inny wymiar" i zasmakuj w nim 55 9. Szanuj zdrowie, miej na oku PSA 63 10. Śmieci zbieraj 71 11. Portfel i komórkę miej pod pieczą 77 12. Okulary miej "na oku" 82 13. Opanuj komputer, ale nie daj się automatyce 86 14. Ucz się języka... polskiego 92 15. Napisz swoją "księgę mądrości" 96 16. Zadbaj o "jesień życia" 104 17. KOCHAJ! 109
Autyzm. Blok terapeutyczny. Grafopercepcja to pomoc, która wspiera rozwój manualny dzieci ze spektrum autyzmu. Część 1 zawiera najprostsze zadania z grafopercepcji polegające na kreśleniu linii (pionowych, poziomych, ukośnych), a także na łączeniu punktów i zamalowywaniu kształtów. Praca z kartami dotyczącymi grafopercepcji pozwala dziecku na zdobycie ważnych umiejętności: prawidłowego chwytu ołówka oraz świadomego kreślenia wzorów po kartce. Dzięki temu możliwa jest realizacja trudniejszych zadań edukacyjnych zawartych w kolejnych blokach serii. Ćwiczenia zawarte w bloku usprawniają: motorykę małą, planowanie ruchu dłoni, koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową, koncentrację. Zadbaliśmy o to, by szata graficzna nie była zbyt kontrastowa, a stonowana kolorystyka sprzyjała nauce i zdobywaniu nowych umiejętności.
Nauka przez zabawę? Oczywiście! Bo to dobre emocje, świetna atmosfera i zachwycający efekt końcowy. I temu właśnie ma służyć publikacja Naucz mnie piosenką. Jej Autorki od wielu lat pracują z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w ramach zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju. Dzięki temu mogły empirycznie potwierdzić w prowadzonych przez siebie grupach, że informacje podawane w formie wierszowanej, w ruchu, zabawie, a zwłaszcza podczas śpiewania, przynoszą fenomenalne efekty. Dzieci bawiąc się i śpiewając piosenki, mimochodem nabywają wiedzę o otaczającym je świecie oraz szybko i trwale zapamiętują podane w ten sposób wiadomości. Dlatego też Autorki różne treści edukacyjne zaczęły ubierać w melodie.Publikacja przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Można ją wykorzystać na zajęciach indywidualnych i grupowych w przedszkolu, ale przyda się także rodzicom podczas zabaw w domu. Korzystając z piosenek i proponowanych zabaw, dorośli pomogą opanować dzieciom m.in. trudną umiejętność przeliczania, nazwy dni tygodnia, miesięcy, pór roku i kolorów. Dodatkowo przekażą wiedzę o zjawiskach pogodowych, rozwiną orientację w przestrzeni i schemacie ciała, a u najmłodszych wesprą rozwój mowy poprzez śpiewanie piosenek z wyrazami dźwiękonaśladowczymi. Sprawdzi się również w pracy z dziećmi starszymi, które wymagają objęcia specjalnymi działaniami wspomagającymi ich rozwój. Wśród piosenek zawartych w publikacji znalazła się atrakcyjna propozycja na powitanie oraz piosenka urodzinowa, która może stać się częścią rytuału z tej okazji praktykowanego w danej grupie przedszkolnej. W piosenkach nie zabrakło także elementów humoru i abstrakcji tak cenionych przez dzieci i pedagogów. Aranżacje zostały przygotowane specjalnie dla najmłodszych są wyraziste i jednoznacznie nawiązują do treści danej piosenki. Choć niektóre piosenki towarzyszące publikacji początkowo mogą wydawać się trudne są one tak atrakcyjne dla dzieci, że zaczynając zabawę z nimi od ilustrowania ich ruchem, szybko nauczą się słów i melodii.
Propozycje zabaw i aktywności służących rozwojowi dziecka.Dzieci potrzebują ruchu na powietrzu. To prawda powszechnie znana, oczywista i wydawałoby się prosta do zrealizowania, ale czy rzeczywiście niespieszne spacery albo zabawy podwórkowe są tak częstym elementem codzienności? W publikacji znalazły się propozycje na cały rok przedszkolny i na każdą pogodę. To także dobry wybór na czas dyżuru wakacyjnego i urlopu spędzanego z dziećmi na wyjazdach.
Propozycje wierszowanych zabaw pomagających rozumieć uczucia i radzić sobie z nimi.Emocje i uczucia to bardzo ważny temat. Nauczyciel spotyka się z nimi w swojej pracy na co dzień, pojawiają się jednak pytania: Jak sobie z nimi radzić? Jak pomóc dzieciom dobrze je przeżywać? A przede wszystkim jak mądrze wprowadzać dzieci w ich świat?
Recenzowana monografia zbiorowa ma charakter naukowy i poświęcona jest refleksji nad edukacją estetyczną, z uwzględnieniem kontekstów teoretycznego i praktycznego. Została podzielona na trzy części, które w sposób klarowny porządkują zebrane, przedstawione w trzech językach teksty. [] Zaprezentowane w poszczególnych częściach monografii artykuły zawierają hermeneutyczną analizę tekstów naukowych z rozbudowanym w różnym stopniu zapleczem metodologicznym. Proponowany, zróżnicowany zbiór podejść badawczych, profesjonalna narracja i dojrzałe refleksje nie tylko wzbogacają naszą wiedzę o teorii i praktyce edukacji estetycznej, ale doskonale wpisują się w kontekst zmediatyzowanej, współczesnej kultury. Z recenzji dr hab. prof. AWSB Agnieszki Weiner
Treść przygotowanej przez Józefa Węglarza książki emanuje troską o przyszłość szkolnego wychowania fizycznego i jest to uzasadniony niepokój doświadczonego pedagoga. Autor stawia kluczowe pytanie: "Co stanie się z tym pięknym obszarem, który przynosił przez dziesięciolecia dzieciom i młodzieży dużo radości, zdrowia, hedonizmu, sportowych zmagań oraz innych wartości dla ich usprawnianych ciał i osobowości, a także sporo satysfakcji jego twórcom?". Dyskretnie wprowadza czytelnika w świat oczekiwań i faktów, czyli ukazuje, jak powinno być i jak jest. [...] zapoznaje z teoretycznymi podstawami z danego obszaru, po czym sugeruje, jak należy skutecznie i zgodnie z obowiązującą doktryną realizować zadania, aby osiągać wyznaczone cele. Książkę polecam studentom oraz nauczycielom wychowania fizycznego, dla których przygotowanie młodych pokoleń do czynnego uczestnictwa w kulturze fizycznej jest celem najważniejszym.
Macierzyństwo. Mój najpiękniejszy życiowy paradoks. Moje branie z dawania i dawanie z brania. Chwile zwątpienia potrzebne, by mieć bezgraniczną pewność. Płakanie, gdy nie mam siły, po to, by tę siłę odnaleźć. Tęsknota za chwilą spokoju, która nie miałaby znaczenia, gdyby nie ciągły jego brak. Macierzyństwo to nie czarno-biała fotografia, tylko pełna paleta uczuć, myśli, doświadczeń, obrazów... Tak bardzo piękna. Tak bardzo trudna. Tak łatwa do oceny. Tak trudna do zrozumienia. Macierzyństwo to sens. Sens, który sama życiu nadajesz. Książka opowiada o tym, jak odnaleźć SIEBIE w macierzyństwie, otulać się zrozumieniem, wyrozumiałością i łagodnością. Znajdziesz w niej odpowiedzi na pytania o to, jak towarzyszyć dzieciom w życiu, a nie poświęcać się dla nich; jak kochać, by czuć się spełnioną; jak radzić sobie z nieprzyjemnymi uczuciami i negatywnymi myślami; jak tworzyć wspierające relacje ze sobą, dziećmi, partnerem i najbliższym otoczeniemTo dobry moment, abyś wzięła się w ramiona i zaopiekowała sobą. Być może po raz pierwszy w życiu. Na pewno nie ostatni.Aleksandra Sileńska psycholog, socjolog, psychoterapeutka, autorka bloga Mama Terapeutka. Od lat w swojej pracy terapeutycznej towarzyszy innym ludziom w odnajdywaniu spokoju i spełnienia w życiu. Na co dzień mieszka w lesie wraz z ukochaną rodziną mężem, dwiema córkami, psem i parą błazenków.
Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych. Stanowią część pakietu „Żyję w społeczeństwie” – zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z kartami pracy, uczniowie przyswajają i utrwalają wiadomości potrzebne każdemu młodemu człowiekowi, który pragnie brać aktywny udział w życiu swojej społeczności. Wśród różnorodnych materiałów znajdują się m.in.: · wzory pism – przystępny i praktyczny miniprzewodnik z podpowiedziami, jak stworzyć pismo do urzędu (skargę, podanie, odwołanie, prośbę) · instrukcje zachowań – schematy ułatwiające odnalezienie się w przestrzeni publicznej i w sytuacjach społecznych (np. w gabinecie lekarskim, restauracji czy sklepie) · naklejki i wypychanki – atrakcyjne dodatki, dzięki którym nauka nie zmieni się w przykrą konieczność · karty pracy – dostosowane do potrzeb szkół przysposabiających do pracy. Treści – praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób – odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z: · emocjami i relacjami międzyludzkimi · zasadami savoir-vivre’u · prawami człowieka oraz prawami przysługującymi osobom niepełnosprawnym · organizacją czasu wolnego. Uzupełnieniem kart pracy jest podręcznik. Publikacja może być też wykorzystana podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
Problemy wychowawcze? To prostsze, niż myślisz!Twój syn grymasi? Twoja córka znowu wpadła w furię? Twoje dziecko okłamało cię z miną zawodowego pokerzysty lub zaklęło niczym odrażający gangster z kultowego westernu? A może nieustannie wdaje się w bójki? Wychowywanie kilkuletniego dziecka to nie lada wyzwanie. Dzięki tej książce dowiesz się m.in.: - Czemu warto zostawić dziecku swoje zdjęcie albo chusteczkę, gdy idzie do przedszkola? - Dlaczego, kiedy dziecko dostaje ataku furii, należy je mocno przytulić? - Dlaczego lepiej jest mówić dziecku: "stop" zamiast "nie"? - Czemu dobrze jest zachęcać dziecko do mówienia: "a niech to"? Jeśli sądzisz, że próbowałaś/łeś już wszystkiego, a mimo to nadal nie wiesz, w jaki sposób poradzić sobie z niegrzecznym, wrzeszczącym wniebogłosy dzieckiem, sięgnij po ten wyjątkowy, przejrzysty poradnik - rozwiązania problemów wychowawczych są o wiele prostsze, niż myślisz. Autorka dowodzi, że to, co zwykle bierzemy za marudzenie i bezpodstawną agresję, wynika najczęściej z określonego etapu rozwoju mózgu i psychiki dziecka. Isabelle Filliozat - francuska psychoterapeutka i matka dwójki dzieci. Jej wiedza na temat świata wewnętrznych przeżyć dziecka opiera się nie tylko na wiedzy akademickiej, ale też własnym doświadczeniu. Od lat towarzyszy dorosłym i ich pociechom w drodze ku większej wolności i szczęściu.
Seria zeszytów wspomagających rozwijanie poprawnej wymowy. Fachowe ćwiczenia opracowano w atrakcyjnej dla dzieci formie. Książeczki stanowią znakomitą pomoc dla rodziców, wychowawców i logopedów. świetną zabawę zapewniają przygotowane naklejki.
Publikacja mieści się w tradycji badań metodologicznych o charakterze krytyczno-konstruktywnym, z nastawieniem na rekonstruowanie praktyk badawczych. [] Wybrane jej rozdziały są nasycone oryginalnością stawianych tez o charakterze innowacji metodologicznych, w szczególności w odniesieniu do relacji między metodologią normatywną i opisową. [] Trudno doszukiwać się analogicznych, tak rozbudowanych konstruktów w polskiej i zagranicznej literaturze metodologicznej. Są one wynikiem wielu pomysłów autorskich i wspólnych namysłów, dyskusji i kontrowersji, uwolnienia myślenia metodologicznego od klasycznych ram naukowości. Szczegółowe zagadnienia rzadko są podejmowane w literaturze metodologicznej, tym bardziej zasługują na wyeksponowanie i rozwijanie. [] Mimo że książka stanowi zestawienie tekstów w większości wcześniej publikowanych, to charakteryzuje je spójność podejścia analityczno-interpretacyjnego, co czyni zeń swoisty podręcznik metodologii badań pedagogicznych utrzymanych w paradygmacie konstruktywistycznym. Z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Kubinowskiego
Krzyżówki dla bystrej główki to zbiór wyjątkowych krzyżówek obrazkowych dla dzieci, w których zadaniem jest rozpoznanie haseł zaprezentowanych na ilustracjach i wpisanie ich w odpowiednie rubryki krzyżówki. Część liter wpisanych do krzyżówki haseł utworzy jej rozwiązanie. Krzyżówki dla bystrej główki to doskonała gimnastyka dla umysłu! Z tą książką dziecko będzie mogło rozwijać zdolności logiczne i spostrzegawczość, pozna nowe wyrazy i nauczy się je pisać, ale przede wszystkim spędzi czas na kreatywnej zabawie.
Na spotkaniach arteterapeutów, konferencjach i seminariach pojawiają się te same pytanie i dyskusje - jak opisywać to, co robimy, jak i dlaczego prowadzić badania, jak przekonać innych, że to, co robimy, jest skuteczne. Brak odpowiedzi na te podstawowe dla każdej dyscypliny pytania, prowadzi do wielu nieporozumień, czym jest arteterapia i dla kogo powinna być przeznaczona, a młoda ciągle jeszcze arteterapia w Polsce rodzi się w bólach i braku zrozumienia ze strony innych specjalistów. Książka ta niewątpliwie stanie się idealnym podręcznikiem dla tych, którzy na poważnie chcą zacząć budować zręby polskiej arteterapii, pokazać jej specyfikę oraz skuteczność.
Dzisiejsze realia to nieustająca pogoń za nieokreślonymi celami. Obserwuje się wyraźnie poczucie zagubienia, swoistej duchowej bezdomności. To niezwykle problematyczne zjawisko dotyczy przede wszystkim ludzi młodych. Koniecznością staje się więc podjęcie naukowej refleksji nad współczesną sytuacją dzieci i młodzieży. Niniejsza monografia stanowi przyczynek do szerszej dyskusji wokół zasygnalizowanych wyżej kwestii. Opracowanie koncentruje się na identyfikacji i analizie niektórych najistotniejszych problemów, z jakimi borykamy się obecnie na gruncie wychowania, uspołeczniania dzieci i młodzieży.
Celem badań było ustalenie znaczenia rodzinnych i osobowych uwarunkowań osiągnięć szkolnych za wskaźnik których, przyjęto oceny szkolne uczniów. Oczekiwano odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki objaśniają osiągnięcia szkolne dorastających uczniów. Oczekiwano, że prężność uczniów, spostrzegane i otrzymywane wsparcie, komunikowanie się otwarte i komunikowanie się z trudnościami z rówieśnikami będą w odmienny sposób, w grupach wyróżnionych ze względu na płeć, współdecydować o osiągnięciach szkolnych młodzieży. Podjęcie problemu wydaje się ważne dla rozwoju teorii psychologii społecznej edukacji, jak i pedagogiki. W pracy starano się pokazać, że zmiany związane ze wsparciem od dziadków i z odpornością psychiczną mogą pozytywnie oddziaływać na wyniki młodzieży w nauce. Badania przeprowadzone za pomocą Skali Pomiaru Prężności (SPP-18) (Ogińska-Bulik, Juczyński, 2011), Berlińskich Skal Wsparcia Społecznego (BSSS) (Łuszczyńska, Kowalska, Mazurkiewicz, Schwarzer, 2002) oraz Skali Komunikowania się Adolescentów z Rówieśnikami (SKAR) (Napora, 2019) na próbie 190 uczniów pokazały, że dziewczęta uzyskały istotnie statystycznie wyższą średnią ocen szkolnych, niż chłopcy. Ponadto, uchwycono znaczące związki pomiędzy średnią ocen, a prężnością oraz spostrzeganym wsparciem i z otrzymywanym wsparciem od dziadków. W rezultacie można stwierdzić, że wiek, płeć i prężność pozwalają w znaczący sposób wyjaśnić zmienność w zakresie osiągnięć szkolnych dorastających uczniów. Uzyskane wyniki mogą stanowić bazę naukową do wypracowywania optymalnych metod pomocy uczniowi zapobiegających jego marginalizacji społecznej. Rezultaty mogą stanowić ważne zalecenie dla specjalistów zajmujących się zarówno rodzinami, jak i środowiskiem szkolnym, a współpraca pomiędzy tymi środowiskami, może być kluczem do sukcesu ucznia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?