Jak zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy popełniamy błędy. Większość rodziców robi wszystko, by okazać swoim dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami ten dział jest własnie dla Ciebie. Mnóstwo praktycznych poradników i porad dla rodziców i specjalistów. Znani psycholodzy przekonują, że kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju dziecka jest zaspokojenie podstawowych potrzeb emocjonalnych, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja oraz wartości duchowe. Prezentujemy rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.
Celem badań było ustalenie znaczenia rodzinnych i osobowych uwarunkowań osiągnięć szkolnych za wskaźnik których, przyjęto oceny szkolne uczniów. Oczekiwano odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki objaśniają osiągnięcia szkolne dorastających uczniów. Oczekiwano, że prężność uczniów, spostrzegane i otrzymywane wsparcie, komunikowanie się otwarte i komunikowanie się z trudnościami z rówieśnikami będą w odmienny sposób, w grupach wyróżnionych ze względu na płeć, współdecydować o osiągnięciach szkolnych młodzieży. Podjęcie problemu wydaje się ważne dla rozwoju teorii psychologii społecznej edukacji, jak i pedagogiki. W pracy starano się pokazać, że zmiany związane ze wsparciem od dziadków i z odpornością psychiczną mogą pozytywnie oddziaływać na wyniki młodzieży w nauce. Badania przeprowadzone za pomocą Skali Pomiaru Prężności (SPP-18) (Ogińska-Bulik, Juczyński, 2011), Berlińskich Skal Wsparcia Społecznego (BSSS) (Łuszczyńska, Kowalska, Mazurkiewicz, Schwarzer, 2002) oraz Skali Komunikowania się Adolescentów z Rówieśnikami (SKAR) (Napora, 2019) na próbie 190 uczniów pokazały, że dziewczęta uzyskały istotnie statystycznie wyższą średnią ocen szkolnych, niż chłopcy. Ponadto, uchwycono znaczące związki pomiędzy średnią ocen, a prężnością oraz spostrzeganym wsparciem i z otrzymywanym wsparciem od dziadków. W rezultacie można stwierdzić, że wiek, płeć i prężność pozwalają w znaczący sposób wyjaśnić zmienność w zakresie osiągnięć szkolnych dorastających uczniów. Uzyskane wyniki mogą stanowić bazę naukową do wypracowywania optymalnych metod pomocy uczniowi zapobiegających jego marginalizacji społecznej. Rezultaty mogą stanowić ważne zalecenie dla specjalistów zajmujących się zarówno rodzinami, jak i środowiskiem szkolnym, a współpraca pomiędzy tymi środowiskami, może być kluczem do sukcesu ucznia.
Metoda Montessori w domu prezentuje 80 rozwijających zabaw edukacyjnych zgodnych z zasadami pedagogiki Montessori. Dostosowane do potrzeb i możliwości dziecka ćwiczenia rozwijają jego samodzielność, budują pewność siebie i uczą wrażliwości na otoczenie.
Sednem podejścia opracowanego przez Marię Montessori jest szacunek do dziecka, czujne obserwowanie jego rozwoju i odpowiednie w nim asystowanie. Autorka instruuje jak odpowiednio przygotować otoczenie i przeprowadzać zabawy tak, by uczyć dziecko samodzielności i zadbać o jego komfort emocjonalny. Zebrane ćwiczenia zostały uporządkowane zgodnie z umiejętnościami, które kształtują – od nauki codziennych czynności, jak wieszanie prania czy nalewanie napoju, aż po zajęcia rozwijające kreatywność czy zdolności motoryczne.
To pierwsza pozycja z nowego cyklu ze znaną i popularną Kicią Kocią. W książeczkach dla najmłodszych z logo Akademia Kici Koci i hasłem "Wiem, rozumiem" Kicia Kocia i Nunuś będą teraz uczyć maluchy rozróżniać kolory, poznawać zwierzęta, kształty, przeciwieństwa czy emocje. Książka kartonowa, ze sztywnymi stronami.
Kodowanie na wesoło (4-7 lat) to zestaw edukacyjnych zabaw z bestsellerowej serii Rysuję i zgaduję dla przyszłych programistów i inżynierów. Zawiera ponad 100 kreatywnych zabaw (książka + karty ścieralne), które doskonalą myślenie logiczne i matematyczne, orientację przestrzenną i wyobraźnię. Zagadki stanowią świetne wprowadzenie w podstawy matematyki, robotyki i informatyki. Książka zawiera również wskazówki, jak rozwijać kompetencje cyfrowe u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Tajniki kodowania w zabawieKodowanie na wesoło to świetna przygoda wprowadzająca przedszkolaki i uczniów klas pierwszych w podstawy programowania. Zawiera mnóstwo łamigłówek, m.in. zabawy z rytmami, sekwencjami i algorytmami, ćwiczenia na kratownicy przygotowujące do pracy z matą do kodowania, a także ćwiczenia na wyznaczanie tras, pisanie kodu i odgadywanie szyfrów. Dla najmłodszych przygotowano zadania na obrazkach, które są bliskie ich zainteresowaniom. Łamigłówki dla starszych dzieci wykorzystują kody na literach, liczbach i symbolach, aby rozwijać myślenie abstrakcyjne, poszerzać zasób słownictwa oraz utrwalać umiejętności matematyczne.Pakiet zawiera ponad 100 wciągających zadań (książka + 30 dwustronnych kart ścieralnych) kształtujących myślenie, orientację przestrzenną, uwagę oraz percepcję wzrokową. Zadania zostały tak przygotowane, aby nauka programowania kojarzyła się z ciekawym wyzwaniem - zgodnie z ideą STEM. To nowe podejście do nauki polegające na rozwiązywaniu problemów metodą prób i poprawek. Integruje ono nauki ścisłe, nowoczesne technologie, inżynierię oraz matematykę, by efektywniej myśleć oraz znajdować nowe pomysły.Dzięki flamastrowi suchościeralnemu dołączonemu do zestawu łamigłówki można rozwiązywać wielokrotnie, a dzięki temu testować swoje pomysły i rozwijać umiejętności.Rozwójkodowanie, myślenie logiczne, kreatywność, grafopercepcjaW serii równieżRysuję i zgaduję z mewą Ewą (3-4 lata)Rysuję i zgaduję z robotem Eliotem (4-5 lat)Rysuję i zgaduję z królikiem Kazikiem (4-5 lat)Rysuję i zgaduję z kangurem Arturem (4-6 lat)Rysuję i zgaduję z koparką Barbarką (5-6 lat)Rysuję i zgaduję. Czytanie sylabowe (5-8 lat)Rysuję i zgaduję. Zabawy z liczeniem (4-7 lat)Rysuję i zgaduję. Zabawy logiczne (4-7 lat)Zabawy logopedyczne. Gimnastyka języka (3-6 lat)Rysuję i zgaduję. Koncentracja z detektywem Motywem (6-9 lat)
Stajemy obecnie wobec potrzeb teraźniejszości i wyzwań przyszłości, dla których istotną rolę odgrywają przepisy oświatowe ulegające ciągłym zmianom. Świadomość, że osiągnięcie społecznej integracji jest możliwe, gdy rozpocznie się ona we wczesnych fazach rozwoju dziecka, wskazuje na potrzebę rehabilitacji zaraz po urodzeniu. W rozumieniu przepisów oświatowych za ucznia niepełnosprawnego uznaje się takiego, którego zaburzenia i odchylenia rozwojowe powodują, że w procesie edukacji wymaga stosowania specjalnej organizacji nauki i specjalnych metod pracy. Efekty tej działalności są poddawane analizom i dyskusjom we współpracy ze specjalistami (lekarz, psycholog, pedagog). Metody i techniki usprawniania osób z niepełnosprawnością są istotnymi ogniwami rozwojowymi tych jednostek. Trzeba niektóre z nich dobrze znać, żeby móc przeciwstawić im właściwy sposób oddziaływania rehabilitacyjnego. Postawa poszukująco-badawcza nauczyciela ma istotny wpływ nie tylko na człowieka, ale i na środowisko jego życia. O wartości wpływu nauczyciela decyduje zawsze to, jaki on jest jako człowiek, jaka jest jego wartość wewnętrzna (Maria Grzegorzewska). Również miłość do ludzi i poczucie odpowiedzialności za niesienie pomocy dzieciom.
Na pierwszy rzut oka wydawać się może, że tytuł książki jest prowokacyjny, bo sugeruje, że jeżeli kapłan zakocha się w kobiecie, a kobieta w kapłanie, to ze względu na miłość powinni oni być razem, tymczasem zupełnie nie o to chodzi. Zakochanie czy pożądanie to nie miłość! Nie można żyć bez miłości. Istotne jest jednak to, kogo i w jaki sposób kochamy.
Wokół polskiego systemu profilaktyki społecznej i resocjalizacji narosło wiele mitów, nieporozumień i przekłamań. Narosło też wiele emocji. Źródłem większości z nich są medialnie rozpowszechniane poglądy osób nie mających ani wiedzy ani kompetencji w opisywanym przedmiocie, a wypowiadających się z głębokim przekonaniem własnych i jedynych racji. Należą do nich zarówno politycy jak i różnego rodzaju "specjaliści od wszystkiego", pochodzący często ze środowiska akademickiego, a głoszący często poglądy oparte na jednostkowych wydarzeniach społecznych i chcący się wkupić w łaskę decydentów, nie mówiąc już o medialnych celebrytach i innych "wieszczach" narodowych. To właśnie przez medialne wypowiedzi wspomnianych "specjalistów" ukształtowane zostały poglądy zwykłych "zjadaczy chleba", obrócone w społeczne emocje. Owe, najczęściej negatywne emocje stają się ostatnio niestety coraz częściej politycznym pretekstem do tworzenia rozwiązań formalnoprawnych regulujących sferę działalności resocjalizacyjnej. Można nawet odnieść wrażenie, że niektóre media sprzyjające władzy, celowo prowadzą politykę medialną, która ma za zadanie stymulowanie kierunku zaostrzania kar i wykluczania osób podlegających penalizacji.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka.W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetentnego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji - ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia.
Pedagogia olimpijska. Homo physicus jest nietuzinkowym opracowaniem stanowiącym kolejne wyzwanie intelektualne dla czytelnika, zmierzające do pobudzenia wielu obszarów kultury, wiedzy, zburzenia stereotypów myślowych oraz dokonania autoweryfikacji/falsyfikacji dotychczasowych wartości czy przekonań...To dzieło kompletne - będzie ważnym medium kształcenia nauczycieli sportu i trenerów...
THE NEW YORK TIMES BESTSELLERConscious parenting is about becoming mindful of your behaviour and engaging with your child as an individual. Dr Tsabary inspires parents to get back in touch with their emotions and shed the layers of baggage they have inherited during their own life and are unconsciously heaping on their children. As they become 'conscious' in their parenting, so parents can transform their relationship with their offspring and raise happy, well-adjusted children. The Conscious Parent is already transforming the way people are parenting through its sales in the US where it's spent 15 weeks on the New York Times bestseller list. Oprah described the book as 'The most profound book on parenting I've ever read' and Eckhart Tolle has said 'becoming a conscious parent is the greatest gift you can give your child.' The book features a foreword by His Holiness The Dalai Lama.
Rodzinne czytanki logopedyczne to nauka przez zabawę! Zaproponowane przez doświadczonego logopedę ciekawe i kreatywne ćwiczenia: - utrwalą u dziecka prawidłową wymowę poszczególnych głosek jeszcze na etapie przedszkolnym, - usprawnią jego aparat artykulacyjny, - rozwiną jego wyobraźnię oraz poprawią pamięć i koncentrację, - będą wspaniałą okazją do wspólnej zabawy.
Autor opisuje negatywne skutki nadmiernej kontroli nad dziećmi.Przedstawia mocne argumenty przeciwko stosowaniu kar, nagród i pochwał.Zwraca uwagę na szkodliwą presję sukcesu ciążącą na współczesnych dzieciach i młodzieży.Uczy rozumienia punktu widzenia dziecka.Przedstawia zasady rodzicielstwa i miłości bezwarunkowej.
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem.Álvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi.Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
Króciutkie i zabawne opowiadania, które składają się na tę książkę, znają już zapewne wszyscy czytelnicy piątkowego dodatku dla dzieci "Gazety Wyborczej" - "Komiksowo".Do wydania tej książki zachęciły nas liczne głosy nauczycieli i rodziców, którzy odczuwali brak tego typu publikacji na polskim rynku.Grzegorz Kasdepke - w sposób lekki i pogodny tłumaczy najpopularniejsze związki frazeologiczne, z jakimi na co dzień spotykają się dzieci. Jak zwykle u tego pisarza, dydaktyzm jest przesłonięty poczuciem humoru, dzięki czemu jego opowiadania bawią w równym stopniu najmłodszych czytelników, jak i osoby dorosłe.
W dobie nasilającej się konkurencji placówki oświatowe podejmują wysiłek na rzecz podnoszenia swojej konkurencyjności przez zwiększanie innowacyjności, rozumianej jako zdolność do wdrażania nowych rozwiązań w różnych sferach funkcjonowania. W tym celu wiele szkół szuka nowatorskich źródeł innowacji, stymulując i promując takie zachowania personelu, które wykraczają poza tradycyjne standardy realizacji zadań i osiąganych wyników. Podkreśla się znaczenie i potrzebę zachowań proaktywnych, które nie tylko umożliwiają adaptację do zmian, lecz także generowanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Zachowania twórcze pracowników są uznawane za kluczowe dla zapewnienia wzrostu efektywności i przetrwania, jak również konkurencyjności szkół, zwłaszcza w dobie przemian organizacyjnych.
Wyjątkowa książka, która uczy, jak myśleć szybciej i sprawniej oraz z łatwością przyswajać nowe dziedziny wiedzy i błyskawicznie opanowywać języki obce Rewolucja w uczeniu, niemal zaraz po publikacji okrzyknięta światowym bestsellerem, przełamuje obiegowe poglądy na temat granic zdolności poznawczych człowieka. To, co dawniej wydawało się niewykonalne – jak przeczytanie kilkuset stron w ciągu godziny lub nauczenie się obcego języka przez jeden miesiąc – dziś okazuje się możliwe. Co więcej, mnóstwo ludzi już korzysta z tych umiejętności w praktyce. Każdy może je zdobyć w stosunkowo krótkim czasie, opanowując kilkadziesiąt skutecznych technik przyswajania i porządkowania informacji. „Książką Rewolucja w uczeniu Gordon Dryden i Jeannette Vos zyskali sobie pozycję światowych liderów tej właśnie rewolucji. Książka ta jest wspaniałym przeglądem najważniejszych odkryć i koncepcji, które nadają kształt edukacji w XXI wieku”. Tony Buzan, autor książki Mapy twoich myśli
Cześć, mam na imię Frania. Mam tyle samo lat, co placów u ręki, czyli pięć. Mam też piętrowe łóżko i starszego brata Ryśka. I jeszcze siostrę Anielkę, ale ona jest dzidzią, więc śpi w pokoju z mamą i tatą. Chodzę do przedszkola (pod warunkiem, że nie mam zielonego kataru).Skoro już się znamy mogę wam opowiedzieć co ostatnio zrobiłam.Nie posłuchałam rozkazów Ryśka (mimo że miał urodziny i myślał, że może się rządzić).Odmówiłam śpiewania piosenki o ogórku oraz kolejnego kawałka tortu.Zrozumiałam, że Anielka nie lubi bawić się w dzidziusia (zwłaszcza gdy kuzynka zawija ją w różowe kocyki).
Alfabetoddechy to zabawne i pełne czułości wprowadzenie do mindfulness dla dzieci.
Dzięki zabawnym ćwiczeniom oddechowym zawartym w tej pięknie zilustrowanej książce dzieci z łatwością nauczą się… alfabetu, a także nawiążą więź z Naturą, opanują obserwowanie własnego ciała i samopoczucia, a także poczują w sercu wdzięczność i nauczą się posyłać innym ludziom życzliwość.
Alfabetoddechy to książka pełna ciepła i radości, prosto i z miłością wprowadzająca najmłodszych czytelników w domenę uważności i świadomego oddychania.
Dzięki kolorowym, baśniowym ilustracjom Holly Clifton-Brown lektura Alfabetoddechów jest wspaniałą przygodą dla małych i dużych marzycieli.
Przekładu i adaptacji do wydania polskiego dokonały dwie ekspertki, Agnieszka Jankowska-Figaj i Beata Kamińska-Suchanek, trenerki uważności z ogromnym doświadczeniem w pracy z dziećmi.
Ćwicz razem z Nockiem język i buzię, a wszystkie głoski wymówisz na luzie! "Nietoperz Nocek" to książeczka logopedyczna pomagająca dzieciom w ćwiczeniu mięśni buzi i języka. Wierszyki dopełnione są konkretnymi zadaniami zobrazowanymi na kolorowych ilustracjach. Powtarzanie tych wesołych tekstów będzie świetną zabawą oraz doskonałym ćwiczeniem na różnych etapach rozwoju mowy. Autorka jest aktywną zawodowo logopedką, która z własnego doświadczenia wie, jak ważne jest połączenie zabawy ze znajomością metodyki pracy z dziećmi. Jej propozycja jest takim właśnie połączeniem, dzięki czemu książeczka może być skutecznym narzędziem w pracy nauczyciela czy logopedy, pomocą dla rodzica i źródłem radości dla dziecka!
Smok nie potrafi dzielić się tym, co ma. Czy Lilce uda się nauczyć go tej umiejętności?Jak nauczyć Smoka to seria ośmiu książeczek dla najmłodszych dzieci, w której Lila uczy swojego przyjaciela smoka niezwykle ważnych umiejętności, takich jak używanie magicznych słów, oferowanie pomocy, czekanie, słuchanie innych oraz dzielenie się tym, co ma.Dzięki zabawnym historyjkom i konkretnym sytuacjom z życia rodziny mali czytelnicy mogą z łatwością utożsamić się z uroczym bohaterem i razem z nim nauczyć się wartościowych zachowań, miłych słów i gestów.Inne książki z serii Jak nauczyć Smoka:Jak nauczyć smoka mówić DZIEŃ DOBRYJak nauczyć smoka mówić PROSZĘJak nauczyć smoka mówić DZIĘKUJĘJak nauczyć smoka mówić PRZEPRASZAMJak nauczyć smoka CZEKAĆJak nauczyć smoka SŁUCHAĆJak nauczyć smoka POMAGAĆ
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?